[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 200 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.891.517 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Nookes schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:17:
[...]

Ik kan de post niet meer vinden op het Unifi Forum NL. Daar sprak iemand erover dat bij een reboot deze data wordt gedropt. Enig idee of dat zo is? Ben erg geïnteresseerd in deze oplossing. Niet dat de ONT in de meterkast me stoort, maar hoe minder spullen hoe beter!
nee hoor, mikrotik is al meerdere keren gereboot, en de SFP ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Lord_Dain schreef op zondag 27 november 2022 @ 17:26:
[...]

Wat als je het met de volgende settings probeert?
[Afbeelding]

edit: Heb je mss een firewall feature aanstaan die iets om zeep helpt?
Bedankt, zal het dan toch maar even proberen als ik volgende week weer op locatie ben.

Qua volgorde dan als volgt?
  • Inloggen bij de Zyxel voor het Mac Adres
  • Inloggen bij de UDM pro en jouw gemarkeerde aanpassingen doorvoeren
  • Vervolgens de Zyxel loskoppelen en de UDM Pro rechtstreeks aansluiten toch, desnoods even het zwarte kastje en de UDM Pro herstarten.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyr4el
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-07 11:44
Ik heb een soortgelijk probleem alleen dan met OpenWrt. Goedkoop via AmazonUK een Belkin RT op de kop kunnen tikken. Het schijnt dat deze router dankzij de MediaTek chip prima samengaat met OpenWrt. Het flashen en in gebruik nemen was een fluitje van een cent maar het aansluiten op het T-Mobile WAN netwerk en dan VLAN 300 in het bijzonder... Hier heb ik me toch op verkeken :P. Ik heb het nog steeds niet draaiende.

Ik dacht dat dit vrij eenvoudig was in te stellen aangezien oa. hier op tweakers een topic is waarin alles incl. screenshots en de configfile duidelijk beschreven staan. Kwestie van VLAN 300 instellen en eth0 & WAN poort taggen en de rest openlaten. Echter vanaf OpenWrt versie 21 hebben ze Distributed Switch Architecture (DSA) geïntroduceerd. Er is nu geen "switch" menu meer en je moet VLAN's instellen via Network > Interface en Network > Device via een bridge device.

Ik krijg dit niet werkend. Telkens als ik de VLAN settings wil doorvoeren en op save & apply druk, lock ik mezelf buiten voor 90 seconden waarna ik de mogelijk heb de settings ongedaan te maken. Heeft iemand OpenWrt aan de praat gekregen via DSA dus met OpenWrt 21 of hoger. Ik draai zelf OpenWrt 22. Ben heel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-07 22:34
Greatsword schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:46:
[...]

Bedankt, zal het dan toch maar even proberen als ik volgende week weer op locatie ben.

Qua volgorde dan als volgt?
  • Inloggen bij de Zyxel voor het Mac Adres
  • Inloggen bij de UDM pro en jouw gemarkeerde aanpassingen doorvoeren
  • Vervolgens de Zyxel loskoppelen en de UDM Pro rechtstreeks aansluiten toch, desnoods even het zwarte kastje en de UDM Pro herstarten.
Check!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abacaxi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Gaat weer lekker. Ik moet na 20 jaar om van Tele2 DSL naar glasvezel omdat dat de eerste ophoudt. Tele2 wordt dan T-mobile. Ik zit hier allemaal niet op te wachten, maar ok dan.

Modem in huis, wat Huawei hardware erbij (?!), afspraak maken met Guidion, website weigert eerst een paar maal, telefonische wachttijden gewoon te gek. Uiteindelijk pakt de website het wel. Maar, geen monteur gezien in het afgesproken tijdvak, geen afzegging of wat dan ook.

Dan de eis de installatie door een monteur te laten uitvoeren. Er is hier dus helemaal niets te doen behalve 1 optische kabel, 1 telefoonkabel, 2 ethernet kabels en drie voedingsstekkers in te pluggen. Dit onder andere omdat de hardware zo fragiel zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:47
@abacaxi Ik vond het hier best lastig om de glasvezel connector in de sleeve te zetten om hem er vervolgens in te klikken. Als je dat nog nooit gedaan hebt dan is dat best lastig. Maar ik weet niet hoe dat bij jou zit. Vaak denken mensen dat ze handig zijn en zitten met hun vinger aan de glaskabels en werkt het vervolgens niet goed en gaan ze lopen bellen en klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abacaxi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Hmmm @jongetje, het zit zo: https://imgur.com/F6B1BVO. Het modem komt er gewoon onder te staan. Dan neem ik aan dat het plaatsen van het optische kabeltje dat in de doos zit in dat kastje dat daar zichtbaar is lastig is?

Edit, dit is dan de zgn FTU box. Ik nam aan dat het bijgeleverde optische kabeltje daarvoor is, maar eerlijk gezegd heb ik daar geen idee over.

[ Voor 24% gewijzigd door abacaxi op 28-11-2022 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimlock
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:46
Ik zit er momenteel aan te denken om TMobile 400Mbit/s glas aan te schaffen en heb momenteel KPN(XS4ALL) 1Gbit/s. Ik woon in Meerhoven/Eindhoven. Zijn er mensen met ervaringen op dit vlak? Voor alle slechte verhalen hoor je ook weer een aantal goede verhalen. Het scheelt wel tientjes in verhouding dus in deze tijd is het zeker interessant om te inventariseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
abacaxi schreef op maandag 28 november 2022 @ 07:19:
Hmmm @jongetje, het zit zo: https://imgur.com/F6B1BVO. Het modem komt er gewoon onder te staan. Dan neem ik aan dat het plaatsen van het optische kabeltje dat in de doos zit in dat kastje dat daar zichtbaar is lastig is?

Edit, dit is dan de zgn FTU box. Ik nam aan dat het bijgeleverde optische kabeltje daarvoor is, maar eerlijk gezegd heb ik daar geen idee over.
Dat is inderdaad de FTU. Het optische kabeltje moet daar onderin worden ingeplugd. Daar is zelfs een DHZ patchkap voor beschikbaar die je eroverheen schuift waardoor je meteen klaar bent en verder kan met de mediaconverter en router. De hele FTU is voor DHZ ontworpen door Reggefiber/KPN Netwerk. Zie foto hieronder. Dat zwarte kastje is van KPN maar bij T-Mobile is dat dan een soortgelijk apparaatje.

Probleem bij T-Mobile is dat zij kiezen voor 1 oplossing voor iedereen want dat is logistiek gezien makkelijker voor hen. Omdat bij ongeveer de helft van de aansluitingen in NL een monteur wel zeer nodig is (want oud model FTU) en bij de andere helft niet perse (nieuw model FTU) moet daarom iedereen een monteur plannen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jpd21vCyHvdgnxWEcvfb8s8g0xE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ITqNHvxTCcjHpo2gL3EfeNcz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Barre73 op 28-11-2022 08:55 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:56
grimlock schreef op maandag 28 november 2022 @ 08:24:
Ik zit er momenteel aan te denken om TMobile 400Mbit/s glas aan te schaffen en heb momenteel KPN(XS4ALL) 1Gbit/s. Ik woon in Meerhoven/Eindhoven. Zijn er mensen met ervaringen op dit vlak? Voor alle slechte verhalen hoor je ook weer een aantal goede verhalen. Het scheelt wel tientjes in verhouding dus in deze tijd is het zeker interessant om te inventariseren.
Mijn doorlooptijd voor de overstap was dus 12 dagen. Echter dit kan ook 0 dagen zijn als niemand prutst. ;)
Wellicht nuttig je voor te bereiden om je netwerk door te laten draaien met een sim voucher (usb sim reader in je router, leerzaam). Ik deed dat achteraf en dat was minder handig natuurlijk.

Nu de boel draait totaal geen problemen meer, maar het is een bos van technieken bij elkaar dat hele glasvezel. De afkortingen vliegen je om de oren. Ik heb volgens mij AON en dat is redelijk "veilig".
Als de boel werkt de pop onder 220 zetten zodat er niemand meer aan kan zitten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llagendijk
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-07 17:30
Barre73 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:57:
[...]

Die blokkade van 5060 is altijd in werking, met eigen router en hun router.
Ik had destijds met Cheap connect wel succes met alternatieve poorten maar voor Budgetphone weet ik zo ook geen andere alternatieven...
vreemd. Ik heb hier Cheapconnect gewoon op poort 5060 werken met mijn Mikrotik als firewall. Ik zie dus geen blokkade op port 5060 UDP....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-07 07:50
m.eddy schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:10:
[...]

Nu de boel draait totaal geen problemen meer, maar het is een bos van technieken bij elkaar dat hele glasvezel. De afkortingen vliegen je om de oren. Ik heb volgens mij AON en dat is redelijk "veilig".
Als de boel werkt de pop onder 220 zetten zodat er niemand meer aan kan zitten. :D
Die 220 schijnt inmiddels al jaaaren 230 te zijn. Gaat dat dan misschien toch problemen geven })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-07 16:34
De knoop is doorgehakt en we gaan van Ziggo naar T-Mobile. De vezel ligt er al een jaar of tien (Reggefiber/KPN AON) maar sinds de openstelling van het KPN-netwerk is er eindelijk eens een optie die écht een dot goedkoper is dan Ziggo. Zeker gezien er ook nog een mobiel abo te verlengen viel, dus die combi met Tele2 komt dan echt prachtig uit. 25GB mobiel, gigabit vast én tv via een app ipv huur-STB's (tikkie goedkoper als je toch al Chromecasts hebt) voor 2/3 van wat een 600/40-lijn bij Ziggo met een Vodafone 4GB 4G abo kost.

Ik was even benieuwd naar een aantal zaken:

- Het lokale glasvezelnetwerk is aangelegd rond 2012/13 door Reggefiber. De aansluiting in de meterkast is een brede plaat met twee knaloranje kappen, volgens mij typisch voor AON. Kan ik mijn Linksys EA9500 (ondersteunt VLANs) direct op de mediaconverter aansluiten zonder de T-54?

- Klopt de stelling 'eens AON, altijd AON'? Ik lees veel berichten van mensen die zich afvragen hoe het zit met nieuw aan te leggen netwerken, niet met bestaande. Van wat ik begrijp is de architectuur van AON zodanig anders (grotere PoPs) dat een monteur je niet zomaar op (XGS)PON zet. Klopt dat?

- Ik ben zelf waarschijnlijk niet aanwezig ten tijde van de installatie. Is het, ook met het oog op de kennis van een willekeurige Guidion-monteur, handig om mijn lokale DHCP-server tijdelijk uit te schakelen, of zou een briefje over de aanwezigheid van deze servers buiten de router volstaan?

- T-Mobile doet niet aan IPv6 en dat is wel jammer, ookal is dat geen ramp voor de prijs. Maar hoe zit de IPv4 stack eruit? Heb je als gigabit glas-afnemer een statisch IPv4-adres, dynamisch, of een DS-Lite-achtige constructie? Indien dynamisch, heeft iemand zicht op de lengte van een IPv4 lease? Moet ik iets gaan automatiseren om de DNS-records naar mijn thuisserver bij te werken?

Kan niet wachten tot de Plex server in het netwerk netjes 4k HDR-materiaal (60mbit+) kan streamen naar remote clients :)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:20

WCA

BeefHazard schreef op maandag 28 november 2022 @ 23:37:
De knoop is doorgehakt en we gaan van Ziggo naar T-Mobile. De vezel ligt er al een jaar of tien (Reggefiber/KPN AON) maar sinds de openstelling van het KPN-netwerk is er eindelijk eens een optie die écht een dot goedkoper is dan Ziggo. Zeker gezien er ook nog een mobiel abo te verlengen viel, dus die combi met Tele2 komt dan echt prachtig uit. 25GB mobiel, gigabit vast én tv via een app ipv huur-STB's (tikkie goedkoper als je toch al Chromecasts hebt) voor 2/3 van wat een 600/40-lijn bij Ziggo met een Vodafone 4GB 4G abo kost.

- Het lokale glasvezelnetwerk is aangelegd rond 2012/13 door Reggefiber. De aansluiting in de meterkast is een brede plaat met twee knaloranje kappen, volgens mij typisch voor AON. Kan ik mijn Linksys EA9500 (ondersteunt VLANs) direct op de mediaconverter aansluiten zonder de T-54?

- Klopt de stelling 'eens AON, altijd AON'? Ik lees veel berichten van mensen die zich afvragen hoe het zit met nieuw aan te leggen netwerken, niet met bestaande. Van wat ik begrijp is de architectuur van AON zodanig anders (grotere PoPs) dat een monteur je niet zomaar op (XGS)PON zet. Klopt dat?

- Ik ben zelf waarschijnlijk niet aanwezig ten tijde van de installatie. Is het, ook met het oog op de kennis van een willekeurige Guidion-monteur, handig om mijn lokale DHCP-server tijdelijk uit te schakelen, of zou een briefje over de aanwezigheid van deze servers buiten de router volstaan?

- T-Mobile doet niet aan IPv6 en dat is wel jammer, ookal is dat geen ramp voor de prijs. Maar hoe zit de IPv4 stack eruit? Heb je als gigabit glas-afnemer een statisch IPv4-adres, dynamisch, of een DS-Lite-achtige constructie? Indien dynamisch, heeft iemand zicht op de lengte van een IPv4 lease? Moet ik iets gaan automatiseren om de DNS-records naar mijn thuisserver bij te werken?

Kan niet wachten tot de Plex server in het netwerk netjes 4k HDR-materiaal (60mbit+) kan streamen naar remote clients :)
Je stelling over AON klopt niet.

Op een AON netwerk kan je prima PON apparatuur gebruiken. Andersom (er vanuit gaande dat het om een netwerk met passieve splitters gaat die niet in een klassieke PoP zitten) niet echt (het zou kunnen, maar praktisch is anders)

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ten eerste: Het netwerk was altijd al open en is niet ineens opengesteld. T-Mobile had nog nooit eerder eigen apparatuur geplaatst in de PoP waar jij op bent aangesloten. Dat was hun (economische) keuze, niet die van KPN Netwerk.

2) AON is hier niet de goede term. Het netwerk bij jou is point to point en dat geeft de mogelijkheid voor het gebruik van eigen apparatuur door T-Mobile. KPN gebruikt daar sinds jaar en dag AON apparatuur voor (tot 2 jaar geleden) maar T-Mobile 99,9% zeker NIET. Waar T-Mobile de laatste twee jaar apparatuur in PoPs plaatst is dat altijd GPON apparatuur en jij krijgt dan dus een GPON aansluiting.
Maar AON of GPON maakt voor jouw eerste vraag niet uit. Je kan altijd je eigen router aansluiten op de mediaconverter of ONT (bij GPON heet het een ONT).

Voor de stelling eens AON, altijd AON verwijs ik je door naar het KPN Netwerk topic om het verschil te begrijpen tussen de opbouw van het passieve netwerk (P2P en P2MP) en de keuze van actieve apparatuur (AON of PON).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 08:59
Je kan 'iedere' router aansluiten aan de media converter, zolang die router op de WAN kant maar VLAN's ondersteund.
Zoals @Barre73 al heel goed heeft uitgelegd krijg je bij T-Mobile een GPON verbinding.
Ligt er een beetje aan of je je eigen apparatuur nog internet wil laten hebben zolang jij weg bent? Zelf heb ik het zo gedaan is samen met de monteur de T-54 werkend krijgen en even snel testen. Daarna heb ik het T-Mobile modem afgesloten en m'n eigen spullen aangesloten. Mogelijk is dat ook het handigste voor jou. Dus de monteur gewoon 'los' de T-454 laten aansluiten en pas als jij thuis bent je eigen netwerk in orde maken.

Als alternatief zou je ook gewoon even dubbel NAT kunnen draaien (dus je huidige router gewoon inpluggen in de T-54) en dan wanner je er zelf weer bent alles echt goed zetten.
Ik heb sinds begin dit jaar T-Mobile en zit nog steeds op m'n eerste IP. Dus, tenzij je echt heel veel pech hebt, kun je van eenzelfde 'ip gedrag' als Ziggo uit gaan (oftewel, het kan veranderen, maar die kan is erg klein en vaak alleen bij langdurige storingen).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-07 07:50
...

- T-Mobile doet niet aan IPv6 en dat is wel jammer, ook al is dat geen ramp voor de prijs. Maar hoe zit de IPv4 stack eruit? Heb je als gigabit glas-afnemer een statisch IPv4-adres, dynamisch, of een DS-Lite-achtige constructie? Indien dynamisch, heeft iemand zicht op de lengte van een IPv4 lease? Moet ik iets gaan automatiseren om de DNS-records naar mijn thuisserver bij te werken?
Als een dergelijke opstelling om het "eigen netwerk" benaderen echt belangrijk is, is een geautomatiseerde toevoeging sowieso aan te raden.
Ondanks dat het veranderen van IP's bijna niet voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Laatst online: 04-07 16:34
Dank voor de antwoorden @WCA @Barre73 @ShadowLord @yalerta

Blijkbaar heb ik mezelf dus toch verkeerd geïnformeerd over de gebruikte technieken. We zien wel wat er komt, als het draait dan draait het :)

Ook vwb open netwerk: ja, het was inderdaad altijd open, maar andere providers rekenden altijd een zodanig forse meerprijs voor KPN-netwerk klanten dat je toch al nooit goedkoper uitkwam dan KPN. En die volgden dan mooi weer de prijzen van Ziggo. Ik heb het vastzetten van de wholesaleprijzen waarschijnlijk onthouden als openstelling.

Wel heel fijn dat er geen gekke constructies voor de IPv4 adressen zijn. En nou ga ik even het KPN Netwerk topic lezen :D

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMP1947
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05-2024
Zojuist bij de buren glasvezelkabel gelegd en afgemonteerd in huis. Bij mij 2,5 week glasvezelkabel in huis maar na twee afspraken om deze af te monteren nog steeds niets aangesloten.
Monteurs beide keren niet komen opdagen !!
Bij navraag bij monteur werd mij in gebroken engels verteld dat hij het zou doorgeven.
Wordt hier een beetje moedeloos van.
Installatiepakket overigens al 1,5 week in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-07-2023
8,6% inflatieverhoging dus.
nieuws: T-Mobile verhoogt abonnementskosten per 1 januari 2023 met 8,6 procen...

Dus alle abonnementen van 45 euro gaan naar 49 euro per maand, want die 45 euro is door inflatie niet genoeg om de kosten te dekken.
Maar je kan wel een nieuw abonnement afsluiten voor 45 euro per maand, want dan is er iets magisch gebeurd waardoor 45 euro de inflatie wel kan dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 11:16
NoSugar schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:47:
nieuws: T-Mobile verhoogt abonnementskosten per 1 januari 2023 met 8,6 procen...

Dus alle abonnementen van 45 euro gaan naar 49 euro per maand, want die 45 euro is door inflatie niet genoeg om de kosten te dekken.
Maar je kan wel een nieuw abonnement afsluiten voor 45 euro per maand, want dan is er iets magisch gebeurd waardoor 45 euro de inflatie wel kan dekken.
Gewoon bellen ofzo om nieuwe af te sluiten? En zou de dat ook gelden voor mensen met 40 euro abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:14

djiwie

Wie?

En actiekortingen worden niet gecorrigeerd voor inflatie. Terwijl die toch echt minder waard is geworden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die 49 euro per maand is vanaf 1 januari dus wie zegt dat ze vanaf januari dan niet ook 49 euro per maand voor nieuwe klanten gaan rekenen? Het is nu pas 1 december namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoSugar
Barre73 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:06:
[...]

Die 49 euro per maand is vanaf 1 januari dus wie zegt dat ze vanaf januari dan niet ook 49 euro per maand voor nieuwe klanten gaan rekenen? Het is nu pas 1 december namelijk...
Je kan het nu afsluiten voor de oude prijs en ze geven toch al aan dat het niet geld voor abonnementen afgesloten na 1 oktober? Dat is 25% van een jaar aan abonnementen dat geen last heeft van inflatie. En providers doen dit al jaren... Dus kans is vrijwel zeker dat na 1 januari nieuwe klanten ook geen last van inflatie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoSugar
djiwie schreef op donderdag 1 december 2022 @ 11:05:
[...]

En actiekortingen worden niet gecorrigeerd voor inflatie. Terwijl die toch echt minder waard is geworden :X
Ooit bij KPN geprobeerd, maar leken ze niet te snappen. :P Ondanks de kortingen niet zijn uitgesloten in hun inflatiecorrectie.

Toch vraag ik me af waarom niemand het ooit via de rechter geprobeerd heeft. Aangezien de korting gewoon op de factuur staat en dus ook gecorrigeerd zou moeten worden naar inflatie, mits ze de andere delen ook corrigeren op basis van inflatie... :P }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c9710159
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-07 23:40
Tyr4el schreef op zondag 27 november 2022 @ 21:20:
Ik heb een soortgelijk probleem alleen dan met OpenWrt. Goedkoop via AmazonUK een Belkin RT op de kop kunnen tikken. Het schijnt dat deze router dankzij de MediaTek chip prima samengaat met OpenWrt. Het flashen en in gebruik nemen was een fluitje van een cent maar het aansluiten op het T-Mobile WAN netwerk en dan VLAN 300 in het bijzonder... Hier heb ik me toch op verkeken :P. Ik heb het nog steeds niet draaiende.

Ik dacht dat dit vrij eenvoudig was in te stellen aangezien oa. hier op tweakers een topic is waarin alles incl. screenshots en de configfile duidelijk beschreven staan. Kwestie van VLAN 300 instellen en eth0 & WAN poort taggen en de rest openlaten. Echter vanaf OpenWrt versie 21 hebben ze Distributed Switch Architecture (DSA) geïntroduceerd. Er is nu geen "switch" menu meer en je moet VLAN's instellen via Network > Interface en Network > Device via een bridge device.

Ik krijg dit niet werkend. Telkens als ik de VLAN settings wil doorvoeren en op save & apply druk, lock ik mezelf buiten voor 90 seconden waarna ik de mogelijk heb de settings ongedaan te maken. Heeft iemand OpenWrt aan de praat gekregen via DSA dus met OpenWrt 21 of hoger. Ik draai zelf OpenWrt 22. Ben heel benieuwd.
Ik draai OpenWrt 22.03.2 op een Netgear Nighthawk X4S R7800 en heb nog gewoon een switch menu. Geen idee waarom dit afwijkt. Had je https://openwrt.org/docs/...ork/dsa/dsa-mini-tutorial al gezien?

[ Voor 3% gewijzigd door c9710159 op 01-12-2022 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
T Mobile gaat hier niet door omdat ze geen glaswezel binnen mogen brengen van wooncoöperatie. Het ging om nieuwbouw (2020) die wel kpn glaswezel heeft maar Primevest begon in 2021 met aanleggen waardoor ze net te laat zijn denk ik.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Laatst online: 09-07 15:39
Heb inmiddels een kleine week een werkende glasvezel aansluiting van T-Mobile.
Over de internetverbinding tot nu toe zeer tevreden, bereik op ieder moment van de dag snelheden van zo'n 900/900 Mbps up en down.

Ben nu aan het spelen met het T-Mobile TV platform via de Android TV app op een Nvidia Shield. De bediening is even wennen, maar het werkt zo te zien eigenlijk best goed.
De beeldkwaliteit lijkt wel wat minder dan Ziggo, en dan kijken wij nog niet eens naar sport.

Wat ik wel hinderlijk vind: iedere keer als je een zender kiest, staat de kwaliteit weer op auto. Welke kwaliteit er dan gekozen wordt is mij niet duidelijk, maar ik zie een duidelijke kwaliteitsverbetering als ik de kwaliteit met de hand op Full HD(1080p) zet.
Eén keer van zender wisselen en de kwaliteit staat weer op auto.
Weet iemand of je dit vast kunt zetten op Full HD?

Cloud opnemen lijkt ook aardig goed te werken. Heb dit erbij genomen om door reclames heen te spoelen.

Wat gebeurt er als je een serie opneemt, maar het tijdstip van uitzenden varieert van week tot week?
Past cloud recording zich dan automatisch aan aan de hand van de programmagids, wordt steeds dezelfde opnametijd aangehouden en zoek je het zelf maar uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
NoSugar schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:11:
[...]

Ooit bij KPN geprobeerd, maar leken ze niet te snappen. :P Ondanks de kortingen niet zijn uitgesloten in hun inflatiecorrectie.

Toch vraag ik me af waarom niemand het ooit via de rechter geprobeerd heeft. Aangezien de korting gewoon op de factuur staat en dus ook gecorrigeerd zou moeten worden naar inflatie, mits ze de andere delen ook corrigeren op basis van inflatie... :P }:O
Ik heb een aantal jaren geleden (zonder rechter) uiteindelijk wel geld gekregen van T-Mobile, omdat ik een '50 procent korting ' actietarief had. Echter na 'inflatiecorrectie' was dat ineens geen 50 procent meer... Op de facturen bleef die regel wel '50 procent korting ' heten. Na veel gedoe met de service desk kreeg ik uiteindelijk het verschil, ik meen iets van 30 euro of zo maar het ging me om het principe. Helaas noemen ze het tegenwoordig geen 50 procent meer op de facturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
Expresso schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 22:27:
Nou, inmiddels is de monteur bij mij de boel komen installeren. Hij heeft mij achtergelaten met één rood lampje (wereldbol) en de rest groen. Geen internet dus. Ik moest maar zien of het de volgende dag verholpen zou zijn. Dat was het niet dus.

Ik bellen. Stroom van al het spul af halen hielp niet. Dan maar een ticket. Moet ik gvd mogelijk nog een week wachten.

IK WACHT AL DRIE WEKEN OP EEN WERKENDE GLASVEZEL VERBINDING!

Het enige wat ze bespaard van de totale vervloeking is dat ze mij steeds 10GB/dag voor een week gaven op mijn mobiel, zodat ik die tijdelijk als router kan gebruiken.
Ik zit met je in hetzelfde schuitje. Tien November is er hier glas aangelegd. Kreeg gelijk een Genesis nogwat erbij. En die staat sindsdien op een rood alarm lampje. Twee monteurs van Guidion geweest die elke keer wat anders zeiden.
En je kan telkens weer de klanten"service" bellen waar je niet geholpen wordt. Elke bedrijf wijst naar een ander bedrijf. van het kastje naar de muur.

Nu is het verhaal dat mijn connectie ergens bij de buren uit zou komen... Ik wacht al dagen op de mededeling dat de KPN (KPN is beheerder netwerk) Monteur eens naar de wijkkast gaat. Bel ik zelf maar eens KPN op, zeggen ze doodleuk dat ze voor mijn adres geen melding hebben gekregen om iets te gaan doen...

Ik zit er sterk aan te denken om weg te gaan bij T-Mobile, dan maar contractbreuk. Want leveren, ho maar! Dit is echt om hopeloos van te worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:09
Lednov schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:48:
[...]

Ik zit met je in hetzelfde schuitje. Tien November is er hier glas aangelegd. Kreeg gelijk een Genesis nogwat erbij. En die staat sindsdien op een rood alarm lampje. Twee monteurs van Guidion geweest die elke keer wat anders zeiden.
En je kan telkens weer de klanten"service" bellen waar je niet geholpen wordt. Elke bedrijf wijst naar een ander bedrijf. van het kastje naar de muur.

Nu is het verhaal dat mijn connectie ergens bij de buren uit zou komen... Ik wacht al dagen op de mededeling dat de KPN (KPN is beheerder netwerk) Monteur eens naar de wijkkast gaat. Bel ik zelf maar eens KPN op, zeggen ze doodleuk dat ze voor mijn adres geen melding hebben gekregen om iets te gaan doen...

Ik zit er sterk aan te denken om weg te gaan bij T-Mobile, dan maar contractbreuk. Want leveren, ho maar! Dit is echt om hopeloos van te worden....
Je moet T-Mobile dus schriftelijk in gebreke stellen (Eigenlijk had je dat al 2 weken geleden moeten doen). Als zij dan het probleem niet binnen een redelijke termijn oplossen dan kun je het contract laten ontbinden zonder contractbreuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Welke KPN heb je gebeld? KPN Netwerk hoop ik dan wel? Dus niet op 0800-0402 maar op 088-0067344?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 22:36
Ruim een maand geleden aangegeven dat mijn uploadsnelheid zeer laag is aan (minder dan 100 kbps). Het is nog steeds niet opgelost. Nog nooit zulke waardeloze service gezien in Nederland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 22:16
Hmm als ik die berichten zo lees houd ik mijn hart vast. Ze komen hier 22 december 1000/1000 aanleggen. Nu maar hopen dat het allemaal gaat lukken en dat de kwaliteit op orde is.

Zijn er ook nog tevreden gebruikers hier? Of moet ik als de wiedeweerga nog de overstap van ziggo annuleren? :(

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:56
renzo4000 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 21:55:
Hmm als ik die berichten zo lees houd ik mijn hart vast. Ze komen hier 22 december 1000/1000 aanleggen. Nu maar hopen dat het allemaal gaat lukken en dat de kwaliteit op orde is.

Zijn er ook nog tevreden gebruikers hier? Of moet ik als de wiedeweerga nog de overstap van ziggo annuleren? :(
In het KPN topic zijn veel tevreden gebruikers, in het Ziggo topic ook. De provider uit dit topic is wat minder doortastend in service en oplossingsgerichtheid icm doorlooptijden. In ruil daarvoor heb je wel elke maand een lage factuur. Zo kan ieder zijn eigen keuze maken.

De prijzen van Tmobile zijn 21,2% gestegen dit jaar. Ik neem net als jou waar dat het serviceniveau, mogelijk, niet evenredig mee gestegen is.

[ Voor 9% gewijzigd door stormfly op 02-12-2022 22:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-07 22:26

Ik heb nu 1.5 jaar Tmobile glas 1000/1000. En 2x even een hick-upje gehad van nog geen 5 minuten.
En wij zitten echt veel uren online thuis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
Barre73 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 15:28:
[...]

Welke KPN heb je gebeld? KPN Netwerk hoop ik dan wel? Dus niet op 0800-0402 maar op 088-0067344?
Ja KPN Netwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 11:15

pinda powerrr

Slow down...

Klant van het eerste uur. Vanuit de overgang van Vodafone naar T-Mobile, tussendoor nog overgestapt naar GPON en Gbit verbinding.
De downtime is zeldzaam in al die jaren.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:17

PeaceNlove

Deugleuter

Gaat prima hierzo. ODF heeft van de zomer aangelegd, afspraken werden toen netjes nagekomen. 1x een storing op TV gehad en verder werkt alles gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

Hier ook geen problemen, alleen de oplevering duurde paar dagen van de zomer doordat de wijkcentrale nog niet helemaal klaar bleek (ODF netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One

Bij mij begon de ellende na 1000/1000. Daarvoor nooit problemen gehad. Nu sinds een maand bijna 2 weken zonder internet en sinds mijn verbinding werkt regelmatig wegvallende verbinding en zeer lage uploadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expresso
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-06 12:18
Eindelijk verbinding, is het geen gigabit (maar 600Mbps up/down). Ik contact gezocht met de helpdesk. Krijg ik een mailtje dat ik in WINDOWS (dat ik niet gebruik) een aantal screenshots moet maken. Anders zouden ze mij niet kunnen helpen. Ben je klaar mee.

Ik denk dat ik ze het resultaat van "ps uax" op ga sturen, en wat het commando "ip address" oplevert. Kunnen ze zich daar gaan buigen over wat er zoal uit komt rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004

SebasFM

BOFH

ReneK schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 23:26:
[...]

Jammer, had gehoopt dat dat met mijn eigen router niet het geval zou zijn.

[...]

Budgetphone biedt 5070 als alternatieve poort. Dat werkt bij mij wel met Ziggo, maar niet met T-Mobile
Ik heb voor meerdere nummers Budgetphone werkend op een Panasonic KX-HDV230. EN dat gewoon op poort 5060. Overigens krijg ik die op de telefoon wel aan de praat, maar dan weer niet op de FritzBox 4060 die ik als router gebruik. Maar poorten 5060 (en 5070) worden geblokkeerd lees ik nu? Mag dat wel in het kader van netneutraliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
SebasFM schreef op zondag 4 december 2022 @ 17:47:
[...]

Ik heb voor meerdere nummers Budgetphone werkend op een Panasonic KX-HDV230. EN dat gewoon op poort 5060. Overigens krijg ik die op de telefoon wel aan de praat, maar dan weer niet op de FritzBox 4060 die ik als router gebruik. Maar poorten 5060 (en 5070) worden geblokkeerd lees ik nu? Mag dat wel in het kader van netneutraliteit?
Ik heb Budgetphone hier inmiddels goed werkend op een Gigaset N300IP met 4 handsets en twee VOIP nummers. Werkt alleen op poort 5070, niet op poort 5060.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
[...]
Mag dat wel in het kader van netneutraliteit?
Het werkt toch prima op andere poorten?
Netneutraliteit heeft meer te maken met het voorrang geven van verkeer tov ander verkeer (of anders in rekening brengen van bepaald verkeer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Wat poort 5060 betreft: Dat was al in de tijd van Vodafone Thuis en dat heeft niks met netneutraliteit te maken. Dat is/was de poort die zij zelf reserveerden voor VOIP. Of je dat nou wel of niet afnam, dat maakte niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiwie

djiwie

Wie?

Poort 25 wordt ook vaak geblokkeerd door providers en heeft ook niets met netneutraliteit te maken, maar wel met bescherming tegen spam en misbruik van het netwerk (en dat is een goede zaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llagendijk
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-07 17:30
ReneK schreef op zondag 4 december 2022 @ 17:58:
[...]

Ik heb Budgetphone hier inmiddels goed werkend op een Gigaset N300IP met 4 handsets en twee VOIP nummers. Werkt alleen op poort 5070, niet op poort 5060.
Als je de Zyxel gebruikt op de ONT dan geloof ik dat direct. De zyxel zal dan port 5060 voor zichzelf reserveren en afvangen vermoed ik. Zonder de Zyxel maar met mijn eigen NAT firewall werkt bij mij port 5060 gewoon met Cheapconnect. In de firewall zie ik netjes de connecties tussen mijn voip device (een fritzbox die achter de firewall hangt) en de Cheapconnect server op port 5060.
Maar het zou kunnen dat er verschil zit tussen verschillende netwerk providers, dat kan ik niet uitsluiten. Ik heb alleen mijn GPON verbinding via Open Dutch Fiber om mee te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
llagendijk schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:03:
[...]
Als je de Zyxel gebruikt op de ONT dan geloof ik dat direct. De zyxel zal dan port 5060 voor zichzelf reserveren en afvangen vermoed ik.
Ik gebruik de Zyxel niet, maar mijn eigen ASUS router. Ondanks dat werkte e.e.a. niet met poort 5060, maar wel met 5070. Voorheen bij met Ziggo werkte e.e.a. ook goed met poort 5060 op dezelfde router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modomo
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-07 21:05
Lord_Dain schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:01:
[...]

Haha.. 'oops'.. De gele heeft de omgekeerde waardes, dus dat zal idd niet werken.
Hii @Lord_Dain,

Inmiddels is de de juiste module binnen, brand er nu wel een groen lampje op de UDM-Pro en krijg ik er een nieuwe foutmelding op, namelijk dat er geen IP-adress beschikbaar is.
Dit ondanks het meermaals herstarten van de UDM en deze voor enkele uren aangesloten te laten staan.

Ook hierover contact gehad met T-Mobile. De klantenservice gaf aan dat de technische service desk contact met mij op zou nemen, dit is helaas nog niet gebeurd.

Heb jij, of wellicht iemand anders hier een tip?

[ Voor 3% gewijzigd door modomo op 07-12-2022 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:56
modomo schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:04:
[...]

Hii @Lord_Dain,

Inmiddels is de de juiste module binnen, brand er nu wel een groen lampje op de UDM-Pro en krijg ik er een nieuwe foutmelding op, namelijk dat er geen IP-adress beschikbaar is.
Dit ondanks het meermaals herstarten van de UDM en deze voor enkele uren aangesloten te laten staan.

Ook hierover contact gehad met T-Mobile. De klantenservice gaf aan dat de technische service desk contact met mij op zou nemen, dit is helaas nog niet gebeurd.

Heb jij, of wellicht iemand anders hier een tip?
VLAN 300 geactiveerd?

[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modomo
Jazeker. Het internet werkt wel wanneer ik de UDM met een LAN kabel op de mediaconverter aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
modomo schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:36:
[...]

Jazeker. Het internet werkt wel wanneer ik de UDM met een LAN kabel op de mediaconverter aansluit.
Begrijp ik het goed dat je wel een fysieke link ziet (groen lampje) dat zou betekenen dat er dus wel verbinding is maar dat er op die specifieke WAN interface wellicht nog iets niet goed staat ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
modomo schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:36:
[...]

Ik neem aan dat de Lan poort en de SFP poort verschillende interfaces op de UDM zijn. Op beide interfaces moet je dan dus hebben ingesteld dat je VLAN 300 wilt lezen. En ik neem aan dat je hebt geconfigureerd dat WAN nu de SFP poort is en niet meer (of beide) de Lan poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
Wat zijn mijn rechten als na een dikke maand T-Mobile mijn internetverbinding niet kan fixen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Supreme_One schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:18:
Wat zijn mijn rechten als na een dikke maand T-Mobile mijn internetverbinding niet kan fixen?
https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Geld terug van je betaalde abbo, naar rato.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Aanzeggen met briefje consuwijzer en dan wordt je ergens wel gecompenseerd voor de dagen dat het niet werkte. In mijn geval ook een roze boeketje erbij nadat het opgelost was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 16:21

RVW

Afgelopen nacht is er bij T-Mobile onderhoud geweest, internet doet het bij mij nog steeds prima, maar alle Amino kastjes geven een SSL error op het moment dat je ze aanzet. Inmiddels beginnen de meldingen op het T-Mobile forum ook al binnen te lopen:

https://community.t-mobile.nl/televisie-493

https://community.t-mobil...or-certificaat-weg-348117

https://community.t-mobil...-47-48-49-50-en-51-347684

Edit: de problemen spelen ook op de Apple TV, iOS en Android apps schijnbaar.

Afbeeldingslocatie: https://uploads-eu-west-1.insided.com/tmobile-nl/attachment/8170efa2-b6e8-4a51-b08a-f5e948ad16f5.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door RVW op 08-12-2022 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Niet online
Ik gebruik geen TV, maar alleen internet en dat werkt bij mij ook niet.
Gebruik je toevallig ook glas?

Ik heb zelf een ubiquiti router en niet dat bagger ding van T-Mobile.
RVW schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:33:
Afgelopen nacht is er bij T-Mobile onderhoud geweest, internet doet het bij mij nog steeds prima, maar alle Amino kastjes geven een SSL error op het moment dat je ze aanzet. Inmiddels beginnen de meldingen op het T-Mobile forum ook al binnen te lopen:

https://community.t-mobile.nl/televisie-493

https://community.t-mobil...or-certificaat-weg-348117

https://community.t-mobil...-47-48-49-50-en-51-347684

Edit: de problemen spelen ook op de Apple TV, iOS en Android apps schijnbaar.

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:56

Louw Post

Cerenas

Blue Knight schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:29:

Ik heb zelf een ubiquiti router en niet dat bagger ding van T-Mobile.

[...]
Hier werkt het sinds een aantal minuten weer (het internet). Heb ook een eigen router (Fritzbox 5530).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW

RVW

Blue Knight schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:29:

[...]
Ja, ook glas. Zijn dus 2 problemen als ik het T-Mobile forum bekijk: TV werkt nergens, en bij een flinke groep internet ook niet, alhoewel dat probleem nu opgelost lijkt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 11:15

pinda powerrr

Slow down...

Maar zijn we er al achter wat de "verbeteringen" zijn?

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Niet online
Internet is bij mij ook weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modomo
Lord_Dain schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:35:
[...]

Begrijp ik het goed dat je wel een fysieke link ziet (groen lampje) dat zou betekenen dat er dus wel verbinding is maar dat er op die specifieke WAN interface wellicht nog iets niet goed staat ingesteld.
Klopt, het groene lampje brand wel maar zou niet weten wat er verkeerd ingesteld is aangezien de instellingen overeen komen met de WAN aansluiting.
Muis666 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:38:
[...]

Ik neem aan dat de Lan poort en de SFP poort verschillende interfaces op de UDM zijn. Op beide interfaces moet je dan dus hebben ingesteld dat je VLAN 300 wilt lezen. En ik neem aan dat je hebt geconfigureerd dat WAN nu de SFP poort is en niet meer (of beide) de Lan poort.
Dit zijn inderdaad twee verschillende interfaces en heb op beide interfaces de VLAN op 300 ingesteld.
En ook is de SFP poort de primaire aansluiting al maakt dit niet uit want de WAN poort wordt op dit moment gebruikt terwijl deze geconfigureerd staat als secundaire aansluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-07 12:11
TommyGun schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:42:
[...]

Welke Chromecast? De CCGTV haalt over Wifi maar 433Mbps. Dus het ligt er aan wat je precies streamed (local media?).

Je kunt in de Play Store wel een app vinden om te speedtesten.

EDIT; met de T-mobile app heb ik geen ervaring (ik kijk geen tv :P) - mocht daar het probleem zitten...
Ik heb de Chromecast nc2-6a5 (2015). Dus daar zou wel eens de beperking in kunnen zitten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 52706

Het liefst schriftelijk d.m.v. aangetekende brief in gebreke stellen en ze een redelijke termijn geven het probleem op te lossen.

Daarnaast, wen er maar aan! T-Mobile heeft geen eigen monteurs en is volledig afhankelijk van derde partijen (zoals Guidion) het is de afgelopen 2-jaar maar de vraag of je als T-Mobile Thuis klant binnen een acceptabele tijd een monteur kunt verwachten die het probleem (of de storing) kan oplossen. Op de socials maar ook het eigen forum van T-Mobile zijn zat klanten te vinden die weken of zelfs maanden zonder diensten zitten.

Natuurlijk zijn er ook tevreden klanten, maar vraag is of je tot die ongelukkige klanten zou willen behoren wanneer je een storing of probleem ervaart. Moet wel zeggen dat het bij AON meevalt qua problemen, maar bezint eer ge eraan begint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW

RVW

RVW schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:31:
[...]

Ja, ook glas. Zijn dus 2 problemen als ik het T-Mobile forum bekijk: TV werkt nergens, en bij een flinke groep internet ook niet, alhoewel dat probleem nu opgelost lijkt te worden.
Inmiddels lijkt het TV probleem ook weer opgelost, TV kastjes herstart en alles werkt weer.

Dat ging weer lekker T-Mobile! :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-07 16:58
Gisteravond zat ik tv te kijken. Wilde zappen naar ander kanaal maar kreeg ineens deze melding in beeld. Als ik “no” koos kon ik niet meer zappen 😅
Maak gebrui van zo’n settopbox. Geloof amino. In de slaapkamer kijk ik via de android tv app. Daar nergens last van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wUfkseH72iU3155LLp4S4T1flk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ITMiGlvjpJNZ8NaU6l6eknVY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LDfAFucurjyEbJE4F6gb2RM7oyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X6OERATSZZAYhXKBgqM6MHla.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lord_Dain
Wat een amateuristische zooi zeg. Je zou denken dat je dit soort zaken eerst test!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010

WCA

Lord_Dain schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:45:
Wat een amateuristische zooi zeg. Je zou denken dat je dit soort zaken eerst test!
Denk niet dat dat soort spul niet getest wordt, dat gebeurt wel degelijk. Alleen een migratie op die schaal gaat nooit 100% goed. En als je dat wel wil, dan kan ik je vertellen dat het abonnementsgeld wat je nu betaalt daar niet voldoende voor is :P

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik denk dat hier 2 zaken door elkaar speelden. Namelijk:

1. Er was aangekondigd onderhoud
2. Er was ook een storing met TV.

De meldingen die ik overal kreeg had te maken met een TLS/SSL-verbinding die niet langer vertrouwd was.
Oftewel... Een typisch geval van het certificaat niet tijdig te hebben vervangen.

De foutmelding voor de TV kreeg ik rond middernacht. Dat was volgens mij voor de aangekondigde onderhoudsperiode.
2 separate zaken die samenkwamen waardoor je ze mogelijk aan elkaar kon gaan koppelen.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
@awenger en @tiab7
Ook van mij bedankt!

Na vandaag ook over te moeten van Tele2 DSL naar T-mobile glas was ook een aanpassing in /var/flash/voip.cfg (sip_srcport = ) in mijn fritzbox nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Ik heb vanavond 09/12/2022 aangemeld voor
T-Mobile Glasvezel thuis. Ik stap na 12 jaar van Ziggo nu naar Glasvezel. Ik heb gekozen voor 1000Mbit internet van T-Mobile met TV basis pakket van T-Mobile met 1 TV-BOX voor mijn 55-inch OLED televisie. Zonder thuistelefoon omdat wij onbeperkt bellen hebben van T-Mobile op onze smartphones.

We hebben geen extra pakketten genomen of TV zenders. Ook niet opnemen.

Mijn ouders hebben glasvezel via T-Mobile 1000Mbit zelfde samenstelling, maar dat wel T-Mobile thuistelefoon en mijn vader heeft op zijn Galaxy A52S 5G Unlimited van T-Mobile.

Wij hebben al T-Mobile:
Ik heb Unlimited op mijn smartphone
Mijn vrouw heeft 8GB pakket per maand is 10GB met onbeperkt bellen.

12 jaar bij Ziggo:
Bij Ziggo heb ik 100Mbit per seconde TV Ziggo standaard pakket zonder telefonie voor €55,50,- per maand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g7uCdZMEIJbh5dBE_s_SZiIg85U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jWg8RF8oCcmulC8xwfklTYQr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1LwZPEVuT3qYuo_hmvTR7M5AGk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H0zL3vkdKHuBtpzYeU0ncaT2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3SmN_XBmIsWziaIO7_uKf6rxpxs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nPolXyTVom5H9cwwhjQDRNUZ.jpg?f=fotoalbum_large

8 maanden een besparing van €240,-
Gaat pas in als ik actief ben

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h68kKyjMyFnCPddRPjql1YSyHAk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n4Rm1hIB1ZJqMEiN3RrEXz83.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Van der Berg op 10-12-2022 00:57 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Van der Berg Waarom de tv box? De app op de tv werkt minimaal met zo goed en scheelt een kastje.

Ligt het al wel in de straat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Nu online
jongetje schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 07:48:
@Van der Berg Waarom de tv box? De app op de tv werkt minimaal met zo goed en scheelt een kastje.

Ligt het al wel in de straat?
Ik had gelezen dat de app niet werkte op de LG OLED televisie? Week 51 zou ik het krijgen. Toen ik ging bestellen stond er Glasvezel beschikbaar op mijn adres.

Ik heb momenteel een LG 55EG910V model 2015

[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 10-12-2022 07:56 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Van der Berg je had in je hele epistel niet genoemd dat het een LG tv betreft.

Maar kan er online staan (er staat trouwens dat het week 51 beschikbaar komt). Maar liggen de kabels al in de straat, lijkt me niet dat dat onopgemerkt is gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Nu online
jongetje schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 08:02:
@Van der Berg je had in je hele epistel niet genoemd dat het een LG tv betreft.

Maar kan er online staan (er staat trouwens dat het week 51 beschikbaar komt). Maar liggen de kabels al in de straat, lijkt me niet dat dat onopgemerkt is gebeurd...
Er is hier om mijn heen allemaal nieuwbouw woning aan het bouwen en er is inderdaad al graafwerkzaamheden geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-07 21:23
@Van der Berg houd dit topic in de gaten, daar vind je de meest recente informatie.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Nu online
T-Mobile heeft mij laten weten dat Ziggo de goedkeuring heeft geaccepteerd per 9 januari 2023 (mijn aanvraag was voor 25 december 2022). Ik ben ook benieuwd wanneer Guidion komt om in de meterkast aan de slag te gaan en de T-Mobile monteur om alles te installeren. Bij mijn ouders heeft het ruim 6-7 maanden geduurd na de aanvraag. Hopelijk bij mij sneller

[ Voor 8% gewijzigd door Van der Berg op 13-12-2022 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van der Berg schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:53:
T-Mobile heeft mij laten weten dat Ziggo de goedkeuring heeft geaccepteerd per 9 januari 2023 (mijn aanvraag was voor 25 december 2022). Ik ben ook benieuwd wanneer Guidion komt om in de meterkast aan de slag te gaan en de T-Mobile monteur om alles te installeren. Bij mijn ouders heeft het ruim 6-7 maanden geduurd na de aanvraag. Hopelijk bij mij sneller
Guidion=T-Mobile monteur. Dat zijn geen twee verschillende mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
[...]

Nou het werkt, en wat een gedoe is het geweest... de klanten ehhh ja... wat is nou een goed woord hiervoor, want van service is ab-so-luut heen sprake... is dramatisch. Echt bijzonder hoe slecht dat is. Afspraken worden gewoon niet nagekomen. Zij stellen voor mij terug te bellen, en het gebeurt gewoon niet. Op het moment dat ik dan terugbel en behoorlijk geïrriteerd raak, werd er opgehangen. Teruggebeld dat als zij mij niet als klant willen verliezen er even uit een ander vaatje getapt dient te gaan worden.

Want nadat ik de druk behoorlijk aan het opvoeren was, kon er eindelijk actie ondernomen worden en was het opeens opgelost. Alleen het feit dat je de druk behoorlijk moet opvoeren, dat is ronduit belachelijk. En nog erger, de KPN monteur raadde het zelfs aan om de druk er op te houden, want anders gebeurt er gewoon niets.

Wat een waardeloos bedrijf, als er in mijn contractperiode niets verbeterd, ben ik heel snel weg. Ik heb jaren bij Tele2 gezeten en daar werd ik de keren dat ik wat had, altijd zeer goed geholpen, tot volle tevredenheid en niets dan compliment voor Tele2. En dat is dan het 'budget'bedrijfje... Ik verwacht dan van T-Mobile toch minstens even goede service.

vergeet het maar!

Hoe dan ook, glas werkt, eindelijk en het is retesnel. Dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
Lednov schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:39:
[...]

...
Ik verwacht dan van T-Mobile toch minstens even goede service.

vergeet het maar!

...
Als je dit topic had gelezen, dan had je gewaarschuwd kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 10:05
Goedemiddag, ik krijg deze week eindelijk glasvezel geïnstalleerd na 6 jaar wachten en 3 afspraken…

Ik heb een Ubiquiti Unifi US-8-150W switch met STP poorten en een USG. Ik wil graag de setup gebruiken zoals in dit bericht:

d-vine in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Ik heb van T-Mobile een Huawei optixstar hg8010hv6-10 gekregen als media converter. Voor mij onduidelijk wat er in zit.

Welke SFP module heb ik nu nodig voor mijn switch?

Is dat de
FS Customized 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1490nm-RX 20km DOM Simplex LC/SC SMF Transceiver Module

Of de

FS Generic Compatible 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX 20km DOM Simplex LC SMF Transceiver Module ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Djarune schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:19:
Goedemiddag, ik krijg deze week eindelijk glasvezel geïnstalleerd na 6 jaar wachten en 3 afspraken…

Ik heb een Ubiquiti Unifi US-8-150W switch met STP poorten en een USG. Ik wil graag de setup gebruiken zoals in dit bericht:

d-vine in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Ik heb van T-Mobile een Huawei optixstar hg8010hv6-10 gekregen als media converter. Voor mij onduidelijk wat er in zit.

Welke SFP module heb ik nu nodig voor mijn switch?

Is dat de
FS Customized 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1490nm-RX 20km DOM Simplex LC/SC SMF Transceiver Module

Of de

FS Generic Compatible 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX 20km DOM Simplex LC SMF Transceiver Module ?
Je hebt een GPON verbinding en er is voor zover ik weet nog niemand geweest die zijn eigen media converter heeft gebruikt bij T-mobile met een GPON verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
rens-br schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:45:
[...]

Je hebt een GPON verbinding en er is voor zover ik weet nog niemand geweest die zijn eigen media converter heeft gebruikt bij T-mobile met een GPON verbinding.
Jawel hoor, maar dat is maar een handje vol mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
rens-br schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:45:
[...]

Jammer dat de techniek weer is veranderd na al die jaren wachten op glasvezel.

Ik zie dat het Madcat in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie" gelukt is. Ik vind die module alleen veel te duur. 3 tientjes is wel de max. Bovendien is het maar de vraag of het in mijn switch ook lekker werkt

Hetzelfde geldt voor de Nokia ONT G-010S-A.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Djarune schreef op woensdag 14 december 2022 @ 17:24:
[...]

Jammer dat de techniek weer is veranderd na al die jaren wachten op glasvezel.
Daar merk je in principe toch niets van. Je kunt een eigen router prima op de mediaconverter aansluiten. Als je 3 tientjes al de max vind zou ik lekker de spullen van tmobile gebuiken. Dat werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
jongetje schreef op woensdag 14 december 2022 @ 17:52:
[...]

Daar merk je in principe toch niets van. Je kunt een eigen router prima op de mediaconverter aansluiten. Als je 3 tientjes al de max vind zou ik lekker de spullen van tmobile gebuiken. Dat werkt prima.
Eens. Desondanks toch jammer dat ik ooit een switch kocht met SFP poorten en er vervolgens nooit wat mee ga doen. Ben sinds corona redelijk allergisch voor extra kastjes in mijn meterkast… Djarune in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"

Misschien dat er in de toekomst wel iets mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
Muis666 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:45:
[...]

Als je dit topic had gelezen, dan had je gewaarschuwd kunnen zijn...
Ja waarschijnlijk wel, maar ja, waarom zou ik? Tele2 is een dochter van T-Mobile, als mijn ervaringen meer dan goed zijn hier (van een budget bedrijf!), dan mag ik toch verwachten dat het premium bedrijf het minstens evengoed doet?

Een onterechte aanname zo blijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyr4el
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-07 11:44
c9710159 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:34:
[...]

Ik draai OpenWrt 22.03.2 op een Netgear Nighthawk X4S R7800 en heb nog gewoon een switch menu. Geen idee waarom dit afwijkt. Had je https://openwrt.org/docs/...ork/dsa/dsa-mini-tutorial al gezien?
Bedankt voor je reactie. Normaal zou het menu onder het "Network" kopje moeten zitten maar bij mij is dat niet zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IezVsHO7swbejFGcEcjHCui-vzo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BdpQJDMuc2nWPq902NGyJoBd.png?f=fotoalbum_large\
Ik kan er wel komen door de bridge lan (br-lan) device te configureren. Dan naar Bridge VLAN filtering en Enable VLAN filtering activeren en de ETH en WAN poort taggen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jtrf-OgH58Y5m9-5jQuzmmUfbb0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OEu6abXJdiGInf8tkA6Sz472.png?f=fotoalbum_large
Vervolgens onder Interfaces de WAN poort wijzigen naar Device eth0.300 (= VLAN 300) zoals aangegeven door t-mobile. Maar dan kom ik in een soort loop terecht. Ik krijg de melding "Applying configuration changes x seconds..." Deze loopt van 89 naar 0 totdat ik de keuze krijg mijn configuratie ongedaan te maken. Waarna ik weer terug bij af ben.

Ik heb al met verschillende VLAN filtering opties gespeeld maar wat ik daar ook invul, hij gooit me er altijd uit. Nu ben ik geen expert in netwerk configuratie, heb slechts basiskennis maar in wezen wil je dus alle packages die getagged zijn met vlan 300 (vlan 100 is voor het t-mobile management network en dat hoef ik dus niet te configureren) accepteren van de WAN interface naar je LAN interface.

Ik weet niet wat ik verkeerd doe. Heb die tutorial (= https://forum.openwrt.org...-dsa-network-config/96998) op het forum bekeken en eveneens die tutorial op YT van OneMarcFifty bekeken. Verder staat er op het forum nog een specifiek topic van een t-mobile thuis gebruiker (https://forum.openwrt.org...-id-300-t-mobile/109114/3) maar ik kom er niet uit. Dacht dat het vrij eenvoudig te configureren was maar hier ga ik goed nat 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Nu online
Ik ga binnenkort de overstap maken naar Glasvezel thuis 1000Mbit met TV van T-Mobile. Momenteel heb ik Ziggo. Ik kijk het WK voetbal op kanaal 999 UHD/1080p.

Ik heb gezien dat T-Mobile dit niet heeft en geen NPO UHD in het aanbod heeft? Zijn de kanalen/aanbod gewoon 1080i bij T-Mobile.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:12

HaterFrame

Well... Poo came out!

Van der Berg schreef op woensdag 14 december 2022 @ 23:34:
Ik ga binnenkort de overstap maken naar Glasvezel thuis 1000Mbit met TV van T-Mobile. Momenteel heb ik Ziggo. Ik kijk het WK voetbal op kanaal 999 UHD/1080p.

Ik heb gezien dat T-Mobile dit niet heeft en geen NPO UHD in het aanbod heeft? Zijn de kanalen/aanbod gewoon 1080i bij T-Mobile.
Ja en nee, het is iptv. Het zou 1080 moeten zijn, echter is de bitrate beroerd. Daar ga je wel flink in achteruit vergeleken met Ziggo.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 13:55

Aapzak

Your genuine OS hopper

Mijn overstap op T-Mobile zit eraan te komen. Ik heb al een afspraak voor de laatste acties van de monteur, over 1,5 week.

Ik heb zelf de media converter al aangesloten en utp naar mijn router gelegd. Op die router heb ik die poort in vlan 300 gezet en een dhcp client eraan gehangen.

Ik krijg een ip, ziet eruit als een public address. Ik krijg ook dns, gateway en ntp addresses door. Ik kan de gateway ook pingen. Verder dan dat gaat het nu even niet. Dns en NTP addresses zijn niet te pingen en vanaf het internet kan ik ook het public ip niet pingen.

Weten jullie hoe de procedure gaat? Zal het pas echt gaan werken als de monteur hier is? Het is mijn doel deze persoon echt zo kort mogelijk in huis te hebben, ze hoeven niets voor mijn netwerk of tv te doen.

PSN ID: Aapzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Aapzak En als je het modem van T-Mobile aansluit, kun je via dat modem dan op internet? Als dat werkt dan is je eigen configuratie niet goed. Dat is ook het eerste wat de monteur zal controleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

jongetje schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:54:
@Aapzak En als je het modem van T-Mobile aansluit, kun je via dat modem dan op internet? Als dat werkt dan is je eigen configuratie niet goed. Dat is ook het eerste wat de monteur zal controleren...
Ja, je hebt gelijk, dat is een test die ik moet doen. Ik had niet zo'n zin om die spullen uit te pakken en aan te sluiten maar je hebt een goed punt :)

edit: En in principe lijkt het er wel op dat het werkt, ik krijg een ip en kan de gateway pingen. Dus ik verwacht eigenlijk dat er nog ergens een vinkje gezet moet worden of iets dergelijks.

[ Voor 17% gewijzigd door Aapzak op 16-12-2022 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

@jongetje het werkt dus wel met het zyxel modem. Goede tip.

Ook irritant want het zyxel modem blinkt niet echt uit in informatie geven. Het modem kreeg een ander ip address. Nu terug naar mijn router en die heeft weer het oude adres.

Ik ga even beter lezen wat ik allemaal zou moeten doen om het te laten werken, op RouterOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Zou ik iets moeten doen met 802.1p? Er staat in het overzicht dat die 0 moet zijn maar ik geloof niet dat ik dat ergens in kan stellen.

Wat ik dus vreemd vind is dat ik wel een ip krijg en alles erbij. Dat ik ook wel de gateway kan pingen maar niet verder dan dat.

Ik zou wat kunnen missen maar een vlan aan een interface hangen, een dhcp request doen en dan connected zijn is toch heel simpel? Ik heb het nog niet over de rest van mijn netwerk online krijgen, ik wil alleen die ene interface online krijgen.

EDIT:
Ok, ligt dus gewoon allemaal aan mij en mijn experiment. Om wat meer inzicht te krijgen ben ik gaan packet dumpen op de ethernet interface. Ik zag daar in ieder geval dat 802.1p al op 0 stond.

Ik heb het inmiddels "werkend" gekregen, in ieder geval goed genoeg om verder te kunnen. Het probleem is/was dat ik een andere actieve wan connectie heb op dezelfde router en ik de routing van t-mobile een lagere prio had gegeven. Op het moment dat ik beide routes naar 0.0.0.0/0 dezelfde prio had gegeven kwam mijn interface online (en ging de rest van het huis offline :)).

Ik kan dus connecten en ga nu even nadenken of ik 2 wan connection wil houden of dat ik gewoon alles over ga zetten. Ik heb dat met die 2 wan connections weleens eerder gedaan maar denk dat dat niet de moeite waard is. ik ga die andere toch opzeggen.

[ Voor 44% gewijzigd door Aapzak op 17-12-2022 12:21 . Reden: nieuwe inzichten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Weet iemand hoe het zit met verlengen van mobiel abonnement als je nog op de oude propositie zit (25+25)?

Als ik het goed begrijp ben je bij het verlengen van mobiel ook de 1000mbit voor 25 euro kwijt en krijg je nog maar 5 euro korting.

Ik kom wat tegenstrijdige informatie tegen, volgens deze moderator kan het dus niet:
ik heb voor de zekerheid even navraag gedaan, om je geen verkeerde toezegging te doen, zodat je het volledig duidelijk hebt! Naar aanleiding van mijn eerste antwoord, wist ik niet dat je in het oude prijsplan van onze Klantvoordeel zit. Ik geef je graag meer duidelijkheid: wat mijn collega van de chat je heeft toegezegd, klopt inderdaad. Als je nu een wijziging maakt in je mobiel abonnement, zal je in aanmerking komen voor ons nieuwe prijsplan van Klantvoordeel. Als je nu kiest om je Sim Only om te zetten naar een abonnement met toestel, zal je Unlimited voor € 25 ontvangen en daarnaast ook € 5,00 korting op je Thuis abonnement. Wil je dat het oude Klantvoordeel blijft gelden? Dan hoef je niks aan te passen. Aangezien je je Sim Only abonnement wilt omzetten naar een abonnement met toestel, zal je dus in aanmerking komen voor ons nieuwe Klantvoordeel.
https://community.t-mobil...-mobiel-abonnement-346103

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:26

Quad

Doof

@Exocet het huidige abonnement aanhouden is geen optie? Blijf je maandelijks opzegbaar.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Pagina: 1 ... 200 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie