Dat is een optie, maar je hebt nu een geweldig verlengaanbod bij Belsimpel, voor 375 bij betalen een pixel 7. Maar dat is het niet waard als het internet zo veel duurder wordt.Quad schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:54:
@Exocet het huidige abonnement aanhouden is geen optie? Blijf je maandelijks opzegbaar.
Ik zit nu bij KPN en overweeg bij einde contract een overstap maar TM (nu glas AON). Enige twijfel die ik heb is het nieuwe tv platform. Ik heb daar veel slechte verhalen over gelezen. Bestaande klanten hebben zelfs tijdelijk tv gratis gekregen. Is dit nu verbeterd of doet het nog echt onder voor KPN? En geldt dat dan ook voor de Android app?
@Edje040 ga eens kijken bij mensen die tmobile tv hebben. Het is misschien iets minder maar ik vind het goed genoeg.
Even ter geruststelling: ik heb in juli 2022 mijn mobiele abonnement verlengd en het nieuwe abonnement is in oktober ingegaan, maar ik zit met T-Mobile Thuis nog in het 'oude' Klantvoordeel. Voor 1 Gbit glas betaal ik nog € 25 per maand.Exocet schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 16:28:
[...]
Dat is een optie, maar je hebt nu een geweldig verlengaanbod bij Belsimpel, voor 375 bij betalen een pixel 7. Maar dat is het niet waard als het internet zo veel duurder wordt.
Kortom: op dit moment wordt je qua vaste internetverbinding niet naar het 'nieuwe' Klantvoordeel overgezet als je je mobiele abonnement verlengt.
Ik ken er maar een die het heeft en die zit nog op het oude platform. Ik ga wel eens om me heen kijken. Thnxjongetje schreef op zondag 18 december 2022 @ 07:24:
@Edje040 ga eens kijken bij mensen die tmobile tv hebben. Het is misschien iets minder maar ik vind het goed genoeg.
Ik wil graag mijn eigen AMPLIFI HD mesh set gebruiken als router ipv de zyxel
Hoe moet ik te werk gaan (lees iets over DMZ)
En wat kan ik dan allemaal via mijn eigen router
Op dit moment staat de AMPLIFI in bridge mode
VLAN300 aanmaken en bridge modus uit? Zie eerdere postsMarioMark1541 schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:44:
Ik wil graag mijn eigen AMPLIFI HD mesh set gebruiken als router ipv de zyxel
Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT
![]() |
Ik vind de tv kwaliteit over het algemeen acceptabel, maar dit keer is het minder dan normaal, en dat bij een WK finale.
De shirts van Argentinië lichten groen op bijvoorbeeld.
Beeldverbeteraars staan uit, en ik kijk via de Android TV app.
Is wel wat jammer, maar niets aan te doen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Bij de meeste providers is de app toch wel minder in kwaliteit dan via de STB.Quad schreef op zondag 18 december 2022 @ 16:07:
[Afbeelding]
Ik vind de tv kwaliteit over het algemeen acceptabel, maar dit keer is het minder dan normaal, en dat bij een WK finale.
De shirts van Argentinië lichten groen op bijvoorbeeld.
Beeldverbeteraars staan uit, en ik kijk via de Android TV app.
Is wel wat jammer, maar niets aan te doen.
Share and Enjoy!
Alleen is de geleverde stream bij T-Mobile via de STB hetzelfde als in de app, zover bekend.WCA schreef op zondag 18 december 2022 @ 16:25:
[...]
Bij de meeste providers is de app toch wel minder in kwaliteit dan via de STB.
En ik heb de STB de deur uit sinds de bèta.
⏩ PVOutput☀️
Iemand ook ervaring met de app via een Chromecast Google TV?
Ja, wat wil je weten?Edje040 schreef op zondag 18 december 2022 @ 18:07:
Iemand ook ervaring met de app via een Chromecast Google TV?
⏩ PVOutput☀️
Hebben een stappenplan voor me ?PeaceNlove schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:11:
[...]
Kleine correctie, het is geen modem, maar een router.
En als je er enorm veel aan wilt instellen, dan moet je eens bij Miktotik gaan kijken: uitvoering: MikroTik Routerboard RB750Gr3 - hEX
Maar let op! deze heeft niet eens WiFi, dus of je daar nou gelukkig van wordt?
Ik heb er zelf de Zyxel vervangen door een uitvoering: Amplifi High Density WiFi System (2 mesh points) die ik al had staan, VLAN op 300 en klaar. Maar ik doe verder niks met portforwarding of andere speciale instellingen, ben op dit punt niet echt een tweaker.
Zelf ook een zyxel en AMPLIFI hd
Heb ik nog wat extra’s nodig of voldoet de AMPLIFI
Neem enkel internet af
Simpel:MarioMark1541 schreef op zondag 18 december 2022 @ 21:11:
[...]
Hebben een stappenplan voor me ?
Zelf ook een zyxel en AMPLIFI hd
Heb ik nog wat extra’s nodig of voldoet de AMPLIFI
Neem enkel internet af
Berg de zyxel op in de schuur, op zolder of een andere plek.
Ga in de Amplifi app naar Internet, zet netwerktype op DHCP, scroll naar onder, zet VLAN-ID aan en het ID op 300. En vergeet de Amplifi natuurlijk niet aan te sluiten op de ONT.
En dan ben je er als het goed is
[ Voor 6% gewijzigd door PeaceNlove op 18-12-2022 21:43 ]
Nou als er iemand ooit nog met de nieuwste versie van OpenWrt zonder switch menu verbinding tot het WAN van t-mobile probeert te krijgen, ik weet nu hoe het werkt. De fix is eigenlijk doodsimpel. Eerst het VLAN (VLAN 300) als nieuw device toevoegen via Network >> Interfaces >> Devices >> Add Device Configuration. Dan: Device Type: VLAN 802.1q, Base Device: switch port wan (wan, wan6). Vul bij VLAN ID in: 300. Vervolgens ga je naar Network >> Interfaces en configureer je de WAN interface. Selecteer onder device "SOFTWARE VLAN: wan.300.Tyr4el schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:53:
[...]
Bedankt voor je reactie. Normaal zou het menu onder het "Network" kopje moeten zitten maar bij mij is dat niet zo:
[Afbeelding]\
Ik kan er wel komen door de bridge lan (br-lan) device te configureren. Dan naar Bridge VLAN filtering en Enable VLAN filtering activeren en de ETH en WAN poort taggen.
[Afbeelding]
Vervolgens onder Interfaces de WAN poort wijzigen naar Device eth0.300 (= VLAN 300) zoals aangegeven door t-mobile. Maar dan kom ik in een soort loop terecht. Ik krijg de melding "Applying configuration changes x seconds..." Deze loopt van 89 naar 0 totdat ik de keuze krijg mijn configuratie ongedaan te maken. Waarna ik weer terug bij af ben.
Ik heb al met verschillende VLAN filtering opties gespeeld maar wat ik daar ook invul, hij gooit me er altijd uit. Nu ben ik geen expert in netwerk configuratie, heb slechts basiskennis maar in wezen wil je dus alle packages die getagged zijn met vlan 300 (vlan 100 is voor het t-mobile management network en dat hoef ik dus niet te configureren) accepteren van de WAN interface naar je LAN interface.
Ik weet niet wat ik verkeerd doe. Heb die tutorial (= https://forum.openwrt.org...-dsa-network-config/96998) op het forum bekeken en eveneens die tutorial op YT van OneMarcFifty bekeken. Verder staat er op het forum nog een specifiek topic van een t-mobile thuis gebruiker (https://forum.openwrt.org...-id-300-t-mobile/109114/3) maar ik kom er niet uit. Dacht dat het vrij eenvoudig te configureren was maar hier ga ik goed nat![]()
/f/image/4jNsFc6mZYAiE0sudRRvOPfn.png?f=fotoalbum_large)
Je ziet nu onder je VLAN device een public IP adres. Dus niks geen geklooi met vlan tagging, etc. Dit is alles wat ik heb gedaan en het draait nu in ieder geval. Speedtest geeft hetzelfde resultaar als bij mijn oude Zyxel modem. Aangezien ik "slechts" 100 mbps up en down heb, zit ik daar redelijk dicht in de buurt (> 92 mbps).
Om 11:35 klapte de verbinding eruit hier (7443). LOS lampje knippert langzaam rood.
Contact gehad met de helpdesk, die kon me uiteindelijk niet verder helpen en heeft het doorgzet naar de technische dienst.
Net via de mail een afspraak in kunnen plannen met Guidion.
3 Januari is de eerste mogelijkheid.
Ik vind dit echt bizar.
Is het probleem van mensen die hun KPN ONT nog actief hebben nog altijd niet opgelost in een proces ? Dit klinkt wel weer als zo'n issue.
Contact gehad met de helpdesk, die kon me uiteindelijk niet verder helpen en heeft het doorgzet naar de technische dienst.
Net via de mail een afspraak in kunnen plannen met Guidion.
3 Januari is de eerste mogelijkheid.
Ik vind dit echt bizar.
Is het probleem van mensen die hun KPN ONT nog actief hebben nog altijd niet opgelost in een proces ? Dit klinkt wel weer als zo'n issue.
[ Voor 17% gewijzigd door miggeltje op 19-12-2022 14:00 . Reden: toevoeging ]
Op dit moment heb ik mijn Dream Router van Ubiquiti direct aan de Media Convertor gekoppeld.
Ik zie netjes dat ik een extern adres krijg en heb deze ook ingesteld dat QoS op none en VLAN 300.
Alleen krijg ik nu elk uur dat de internet verbinding verloren wordt (plus minus 10 min).
Als ik de bijgeleverde modem gebruik, dan krijg ik deze meldingen niet.
Iemand hier bekend mee?
Ik zie netjes dat ik een extern adres krijg en heb deze ook ingesteld dat QoS op none en VLAN 300.
Alleen krijg ik nu elk uur dat de internet verbinding verloren wordt (plus minus 10 min).
Iemand hier bekend mee?
Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue
Heb ik geen media convert or nodigPeaceNlove schreef op zondag 18 december 2022 @ 21:42:
[...]
Simpel:
Berg de zyxel op in de schuur, op zolder of een andere plek.
Ga in de Amplifi app naar Internet, zet netwerktype op DHCP, scroll naar onder, zet VLAN-ID aan en het ID op 300. En vergeet de Amplifi natuurlijk niet aan te sluiten op de ONT.
En dan ben je er als het goed is
Nee maar ik had tot gisteren een soortgelijke opstelling met de UDR direct op de media converter aangesloten en vlan op 300 / qos + ipv6 uit. Dat liep stabiel zonder verbrekingen.bitwizz schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:48:
Op dit moment heb ik mijn Dream Router van Ubiquiti direct aan de Media Convertor gekoppeld.
Iemand hier bekend mee?
Overige instellingen voor wat je mee kan nemen in je analyse:
- Ik runde laatste update versie 3.x dacht ik
- ik maakte enkel gebruik van de network app
- ik had geen switch ertussen, alles zat op de udr
- ik zit in een odf gebied. Als dat uitmaakt qua media converter
Succes met je onderzoek. Dit zijn K problemen
Jawel, maar hij zei ook dat je de Zyxel moest opbergen en de Amplifi moet aansluiten op de ONT. ONT=mediaconverter.
[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 19-12-2022 16:33 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Hoe de beeldkwaliteit van de app via GoogleTV zich verhoudt tot de app op een Smart TV. Bij KPN is het beeld dan beter dus ik vroeg me af of dat bij TM ook zo is.
Gebaseerd op mijn ervaring met de T-Mobile App zit er geen verschil in. De Android TV app is dezelfde als voor Chromecast met Google TV.Edje040 schreef op maandag 19 december 2022 @ 18:01:
[...]
Hoe de beeldkwaliteit van de app via GoogleTV zich verhoudt tot de app op een Smart TV. Bij KPN is het beeld dan beter dus ik vroeg me af of dat bij TM ook zo is.
⏩ PVOutput☀️
Is het ook mogelijk om de aanpassingen te verrichten op een UDM PRO SE????Madcat schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 20:36:
Het is gelukt om met mijn eigen GPON module met t-mobile te verbinden met mijn Mikrotik router
Hierbij een stappen plan als anderen het ook willen doen.
Check of je een witte ONT hebt ontvangen van t-mobile waar GPON op staat.
1) koop een GPON SFP ONU module met 1310nmTX/1490nmRX 20 KM en SC APC Simplex, ik heb deze gekocht: https://www.fs.com/de-en/products/133619.html
2) de GPON SFP er indrukken en de SC APC kabel uit je ONT halen en in de SPF drukken
3) kijk bij Interfaces -> SFP -> of je link-ok en rx loss uit ziet staan (als dit niet het geval is dan is er iets mis met de kabel)
4) zet auto Negotiation uit en zet op Speed 1GBit en tx flow control en rx flow control op off
5) Addresses -> Add New -> Interface SFP met adres 192.168.1.15/24
6) Interfaces -> VLAN -> vlanid 300 interface SFP
7) via mikrotik -> tools -> telnet -> ssh ONTUSER@192.168.1.10 wachtwoord is 7sp!lwUBz1 (l = L , 1 = een)
Als je niet kan connecten via ssh, check dan of je de kabel er goed in hebt zitten van je fiber (zie stap 3)
Kijk nu naar de onderkant van je ONT stel dat je serial number 48575443956EABBA is en je mac adres 98:3F:60:00:AB:BA
Type dan het volgende in de ssh shell
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 set_serial_number HWTC956EABBA uci set network.host.macaddr=98:3F:60:00:AB:BA uci commit network.host.macaddr=98:3F:60:00:AB:BA sfp_i2c -i 0 -s "HUWAWEI" sfp_i2c -i 1 -s "HG8010Hv6" sfp_i2c -i 2 -s "0001" sfp_i2c -i 3 -s "48575443956EABBA" sfp_i2c -i 7 -s "HWTC" fw_setenv sgmii_mode uci commit reboot
8 ) dhcp client -> interface -> vlan 300
9) als alles goed is gegaan krijg je een ip adres
In principe staat de SFP op zichzelf dus als de stick compatibel is met je router zou het geen problemen moeten geven. probeer het zou ik zeggen!Tasminos schreef op maandag 19 december 2022 @ 22:28:
[...]
Is het ook mogelijk om de aanpassingen te verrichten op een UDM PRO SE????
Ga het erop wagen. Ik zie overigens wel hoe ik Auto-Negation op de UDM SE op "1Gbps fdx" kan zetten. Maar ik zie nergens de optie waar ik tx en rx flow control kan uitzetten.
Ik heb sinds vannacht veel paketloss (de Meern) zo'n 30% bij een eenvoudige ping naar 1.1.1.1
Iemand anders ook problemen of bekend met storing?
Als ik wil inloggen op My T-mobile krijg ik ook geen sms-code.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| # ping 1.1.1.1 PING 1.1.1.1 (1.1.1.1): 56 data bytes 64 bytes from 1.1.1.1: seq=0 ttl=60 time=8.686 ms 64 bytes from 1.1.1.1: seq=1 ttl=60 time=5.928 ms 64 bytes from 1.1.1.1: seq=2 ttl=60 time=5.890 ms 64 bytes from 1.1.1.1: seq=3 ttl=60 time=5.914 ms 64 bytes from 1.1.1.1: seq=4 ttl=60 time=6.014 ms 64 bytes from 1.1.1.1: seq=5 ttl=60 time=6.121 ms 64 bytes from 1.1.1.1: seq=6 ttl=60 time=5.883 ms 64 bytes from 1.1.1.1: seq=33 ttl=60 time=6.140 ms 64 bytes from 1.1.1.1: seq=34 ttl=60 time=5.948 ms 64 bytes from 1.1.1.1: seq=35 ttl=60 time=7.401 ms 64 bytes from 1.1.1.1: seq=38 ttl=60 time=5.932 ms 64 bytes from 1.1.1.1: seq=39 ttl=60 time=6.536 ms 64 bytes from 1.1.1.1: seq=40 ttl=60 time=5.919 ms 64 bytes from 1.1.1.1: seq=41 ttl=60 time=5.926 ms 64 bytes from 1.1.1.1: seq=42 ttl=60 time=5.920 ms 64 bytes from 1.1.1.1: seq=43 ttl=60 time=6.070 ms 64 bytes from 1.1.1.1: seq=44 ttl=60 time=5.950 ms 64 bytes from 1.1.1.1: seq=45 ttl=60 time=6.012 ms 64 bytes from 1.1.1.1: seq=46 ttl=60 time=7.753 ms 64 bytes from 1.1.1.1: seq=47 ttl=60 time=5.980 ms 64 bytes from 1.1.1.1: seq=48 ttl=60 time=5.965 ms 64 bytes from 1.1.1.1: seq=49 ttl=60 time=5.999 ms 64 bytes from 1.1.1.1: seq=50 ttl=60 time=6.003 ms 64 bytes from 1.1.1.1: seq=51 ttl=60 time=6.188 ms 64 bytes from 1.1.1.1: seq=52 ttl=60 time=5.924 ms 64 bytes from 1.1.1.1: seq=53 ttl=60 time=5.967 ms 64 bytes from 1.1.1.1: seq=54 ttl=60 time=5.984 ms 64 bytes from 1.1.1.1: seq=55 ttl=60 time=6.039 ms ^C --- 1.1.1.1 ping statistics --- 56 packets transmitted, 28 packets received, 50% packet loss round-trip min/avg/max = 5.883/6.214/8.686 ms |
Als ik wil inloggen op My T-mobile krijg ik ook geen sms-code.
We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.
[ Voor 91% gewijzigd door Vaevictis_ op 20-12-2022 08:27 ]
Mijn pingtijden naar 1.1.1.1 liggen consistent rond de 6 ms.Vaevictis_ schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 07:43:
Ik heb sinds vannacht veel paketloss (de Meern) zo'n 30% bij een eenvoudige ping naar 1.1.1.1
Daar heb ik momenteel ook last van.Als ik wil inloggen op My T-mobile krijg ik ook geen sms-code.
Jammer dat T-Mobile alleen SMS als 2FA inlogmethode heeft. Niet echt meer van deze tijd, en ook onhandig in gebruik.
Netwerk problemen zijn bij mij vanaf 8 uur opgelost geen packetloss meer.ReneK schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:36:
[...]
Mijn pingtijden naar 1.1.1.1 liggen consistent rond de 6 ms.
[...]
Daar heb ik momenteel ook last van.
Jammer dat T-Mobile alleen SMS als 2FA inlogmethode heeft. Niet echt meer van deze tijd, en ook onhandig in gebruik.
Sterker nog het is ook onveiliger dan een niet-SMS OTP. Toen ik bij KPN werkte mocht ik dat niet roepen van KPN security maar kreeg wel gelijk, en ook KPN blijft het gebruiken.
[ Voor 7% gewijzigd door Vaevictis_ op 20-12-2022 12:18 ]
Mooie partij is dat, dat Guidion. Zouden vanochtend tussen 8 en 10 langskomen om mijn T-mobile Thuis glasvezel aan te sluiten. Krijg ik om 8:45 een SMSje dat de monteur is uitgevallen en ze zsm contact opnemen voor een nieuwe afspraak. Vervelend maar kan gebeuren natuurlijk, ik lees alleen op Google reviews dat ze dit vaak doen. Uiteindelijk maar zelf maar in de telefoon geklommen en je raadt het al: het is erg druk, kerstperiode, kan volgend jaar worden. Dat is niet zo mooi, want het contract met mijn oude provider loopt vandaag af dankzij de overstapservice, dus dat betekend 2 weken geen internet.
Ik heb het aansluitpakket hier al een maand liggen. Kan ik gewoon de ONT van mijn huidige provider omwisselen met die van T-mobile of moet men aan de kant van T-mobile nog op een knop drukken?
Ik heb het aansluitpakket hier al een maand liggen. Kan ik gewoon de ONT van mijn huidige provider omwisselen met die van T-mobile of moet men aan de kant van T-mobile nog op een knop drukken?
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
volgens mij moeten Guidion wat doen in de wijkkast.Freekers schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:32:
Mooie partij is dat, dat Guidion. Zouden vanochtend tussen 8 en 10 langskomen om mijn T-mobile Thuis glasvezel aan te sluiten. Krijg ik om 8:45 een SMSje dat de monteur is uitgevallen en ze zsm contact opnemen voor een nieuwe afspraak. Vervelend maar kan gebeuren natuurlijk, ik lees alleen op Google reviews dat ze dit vaak doen. Uiteindelijk maar zelf maar in de telefoon geklommen en je raadt het al: het is erg druk, kerstperiode, kan volgend jaar worden. Dat is niet zo mooi, want het contract met mijn oude provider loopt vandaag af dankzij de overstapservice, dus dat betekend 2 weken geen internet.
Vrijdag komen ze hier fingerscrossed
3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35
De overstapservice zorgt er toch juist voor dat je niet zonder internet komt te zitten? Mocht je geen verbinding hebben kun je het eventueel zelf proberen aan te sluiten en anders de helpdesk bellen. Dan krijg je minstens (als je een T-Mobile SIM hebt) onbeperkt internet om iig nog wat te kunnen.Freekers schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:32:
[...[
want het contract met mijn oude provider loopt vandaag af dankzij de overstapservice, dus dat betekend 2 weken geen internet.
Ik was er al bang voor.deurklinkje schreef op woensdag 21 december 2022 @ 14:00:
[...]
volgens mij moeten Guidion wat doen in de wijkkast.
Vrijdag komen ze hier fingerscrossed
Succes, ik lees veel reviews met exact hetzelfde riedeltje. Ze telefonisch te pakken krijgen is ook een uitdaging. 20 minuten in de wacht en dan nog steeds geen duidelijkheid over een datum. 'wij bellen u, niet andersom'.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Dat is inderdaad de theorie, maar T-mobile heeft namens mij het abonnement bij mijn provider al opgezegd, omdat je anders met dubbele kosten zit ivm 1 maand opzegtermijn.jongetje schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:08:
[...]
De overstapservice zorgt er toch juist voor dat je niet zonder internet komt te zitten? Mocht je geen verbinding hebben kun je het eventueel zelf proberen aan te sluiten en anders de helpdesk bellen. Dan krijg je minstens (als je een T-Mobile SIM hebt) onbeperkt internet om iig nog wat te kunnen.
Onbeperkt internet voucher is leuk, maar daar krijg ik m'n mailserver e.d. niet mee in de lucht
Gewoon zelf aansluiten. Bij mij deed de glasvezelverbinding het al ruim voordat de 'monteur' van Guidion langs kwam om de boel aan te sluiten. Toen na 2 weken nadat het signaal al op de lijn zat hij langskwam zag ie dat alles werkte en is ie weer vertrokken. Maar omdat ik het zelf aan had gesloten begon T-Mobile moeilijk te doen toen ik storingen begon te melden. De storingen hadden trouwens niets te maken met het 'aansluiten' maar met het feit dat T-Mobile hier de lijn ook maar huurde van KPN en daardoor ze eigenlijk niet genoeg capaciteit hebben ergens in het netwerk. Geen idee waar dat nu aan lag. Ben weer terug bij KPN en problemen verdwenen als sneeuw voor de zon. Nog steeds zelfde aansluitpunt en eigen router.Freekers schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:32:
Bij verreweg de meeste T-Mobile activaties moet de Guidion monteur de patch in de PoP overzetten. Dan gaat het toch echt niet werken als dat nog niet gedaan is.vj_slof schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:53:
[...]
Gewoon zelf aansluiten. Bij mij deed de glasvezelverbinding het al ruim voordat de 'monteur' van Guidion langs kwam om de boel aan te sluiten. Toen na 2 weken nadat het signaal al op de lijn zat hij langskwam zag ie dat alles werkte en is ie weer vertrokken. Maar omdat ik het zelf aan had gesloten begon T-Mobile moeilijk te doen toen ik storingen begon te melden. De storingen hadden trouwens niets te maken met het 'aansluiten' maar met het feit dat T-Mobile hier de lijn ook maar huurde van KPN en daardoor ze eigenlijk niet genoeg capaciteit hebben ergens in het netwerk. Geen idee waar dat nu aan lag. Ben weer terug bij KPN en problemen verdwenen als sneeuw voor de zon. Nog steeds zelfde aansluitpunt en eigen router.
Nou ik houd mijn hart vast voor morgen... ze komen "als het goed is" morgenmiddag bij mij glas aansluiten (heb wel een sms gekregen vandaag ter bevestiging). Ik kan het niet zelf aansluiten aangezien bij ons de kabel nog 'koud' in de meterkast zit en er nog gesoldeerd gelast moet worden(lijkt het althans). Ik ben benieuwd of het allemaal goed gaan komen 
ziet er een beetje uit als dit (plaatje via google)
/f/image/nX6FRxdDT1hn2mlq2aLvO8kV.png?f=fotoalbum_large)
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik zie niets vreemds, de witte kabel lijkt op de glasvezelkabel en lijkt keurig afgewerkt. De media converter wordt meestal op de A kant aangesloten, de linker zijde. De monteur zal eerst in je meterkast komen kijken of er geen media converter aangesloten is, dat levert problemen op in de wijkcentrale als die daar de patch maakt.renzo4000 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:21:
Nou ik houd mijn hart vast voor morgen... ze komen "als het goed is" morgenmiddag bij mij glas aansluiten (heb wel een sms gekregen vandaag ter bevestiging). Ik kan het niet zelf aansluiten aangezien bij ons de kabel nog 'koud' in de meterkast zit en er nog gesoldeerd moet worden. Ik ben benieuwd of het allemaal goed gaan komen
[Afbeelding]
Als de monteur niet uitvalt denk ik dat je morgen je post maakt via je nieuwe glasvezel aansluiting.
Gesoldeerd? (zoek even op wat dat is want dat heeft niets met glasvezel te maken).renzo4000 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:21:Ik kan het niet zelf aansluiten aangezien bij ons de kabel nog 'koud' in de meterkast zit en er nog gesoldeerd moet worden.
Als het er zo uitziet dan kun je zelf de sleeve eruit trekken, kabel erin frotten (en niet met je vieze vingers aan de kabel komen) en dan heb je waarschijnlijk al verbinding. Maar als ik jou was zou ik lekker geniet van je avond en de monteur het laten doen als die toch al komt.
[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 21-12-2022 16:53 ]
Lassen danjongetje schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:52:
[...]
Gesoldeerd? (zoek even op wat dat is want dat heeft niets met glasvezel te maken).
Als het er zo uitziet dan kun je zelf de sleeve eruit trekken, kabel erin frotten (en niet met je vieze vingers aan de kabel komen) en dan heb je waarschijnlijk al verbinding. Maar als ik jou was zou ik lekker geniet van je avond en de monteur het laten doen als die toch al komt.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Als het kastje er al zit dan is stap 5 al gedaan en zit je al bij 7.renzo4000 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 17:29:
[...]
Lassen dan... ik weet het ook niet zeker maar zo lijkt het net zoals stap 5: https://www.kpnnetwerk.nl...tappen-monteur-glasvezel/
Het ding waar je de foto van gemaakt hebt is de FTU, alleen een ander type, die is dus al gemonteerd.renzo4000 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 17:29:
[...]
Lassen dan... ik weet het ook niet zeker maar zo lijkt het net zoals stap 5: https://www.kpnnetwerk.nl...tappen-monteur-glasvezel/
Dit is allemaal klaar en kan zo gebruikt worden mits er een actief kastje op wordt geklikt of (bij T-Mobile) een kabeltje op de blauwe connector wordt gekoppeld.renzo4000 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:21:
Nou ik houd mijn hart vast voor morgen... ze komen "als het goed is" morgenmiddag bij mij glas aansluiten (heb wel een sms gekregen vandaag ter bevestiging). Ik kan het niet zelf aansluiten aangezien bij ons de kabel nog 'koud' in de meterkast zit en er nog gesoldeerd gelast moet worden(lijkt het althans). Ik ben benieuwd of het allemaal goed gaan komen
[Afbeelding]
Het ziet er normaal zo uit:
:strip_exif()/f/image/c4KgzUSqtkLdfZ6vj13EH2pf.jpg?f=fotoalbum_large)
Die oranje dingen zijn twee kappen die er los van elkaar af kunnen. Bij jou zijn die kappen dus wit.
Onder de linkerkap zit de blauwe vezel, onder de rechterkap de groene.
De monteur schuift de linkerkap eraf en koppelt een glaskabeltje direct op de connector die op jouw foto ook zichtbaar is (maar dan die aan de linkerkant).
Dus geen lassen, geen meten, helemaal niks van dat al.
Ah oké... ben ook een glasvezelN00b. Ik kom van 9k6 modem > adsl > Ziggo 
Toch maar even een eigen foto gemaakt, die kappen gingen lastig los maar het is gelukt.
Toch maar even een eigen foto gemaakt, die kappen gingen lastig los maar het is gelukt.
:strip_exif()/f/image/mtUaNnL79c07PZ77e73QteNt.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals ik al zei. Niks aan de hand, alles klaar voor de T-Mobile monteur.renzo4000 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 18:16:
Ah oké... ben ook een glasvezelN00b. Ik kom van 9k6 modem > adsl > Ziggo
[Afbeelding]
Klik de kappen nu weer terug want ze zijn ter bescherming van de connector die nu open ligt en stof kan verzamelen .
Zie hier voor de makkelijke manier van eraf halen (en omgekeerd er weer op schuiven)
Iemand hier nog tips om mijn bestelling van een T-Mobile glasvezel verbinding op gang te krijgen, is er iemand van T-Mobile en/of Guidion hier in het forum actief?
Mijn bestelling blijft namelijk op stap 3 hangen m.b.t. het aansluitpunt, maar deze is reeds in de zomer ong. 6 maanden geleden gerealiseerd en zijn het aansluitpunt en kastje van ODF in mijn meterkast reeds aanwezig. Meerdere malen met T-Mobile hier over gebeld en op hun verzoek ook meerdere keren een foto van het aansluitpunt in de meterkast doorgestuurd maar tot op heden geen resultaat. Hierdoor heb ik dus nog geen installatie pakket ontvangen en geen afspraak om deze aan te sluiten welke ik mogelijk ook zelf zou kunnen doen als ik het pakket zou hebben.
Wel reeds melding gehad van mijn huidige provider (Ziggo) van opzegging van de verbinding via overstap service. Ik hoop niet dat ik hierdoor straks zonder internet komt te zitten.
Mijn bestelling blijft namelijk op stap 3 hangen m.b.t. het aansluitpunt, maar deze is reeds in de zomer ong. 6 maanden geleden gerealiseerd en zijn het aansluitpunt en kastje van ODF in mijn meterkast reeds aanwezig. Meerdere malen met T-Mobile hier over gebeld en op hun verzoek ook meerdere keren een foto van het aansluitpunt in de meterkast doorgestuurd maar tot op heden geen resultaat. Hierdoor heb ik dus nog geen installatie pakket ontvangen en geen afspraak om deze aan te sluiten welke ik mogelijk ook zelf zou kunnen doen als ik het pakket zou hebben.
Wel reeds melding gehad van mijn huidige provider (Ziggo) van opzegging van de verbinding via overstap service. Ik hoop niet dat ik hierdoor straks zonder internet komt te zitten.
Het beste kun je T-Mobile nog een keer bellen en doe dat overdag ga in de zeur modus dat je graag de aangesloten wil worden.speedhaste schreef op woensdag 21 december 2022 @ 19:18:
Iemand hier nog tips om mijn bestelling van een T-Mobile glasvezel verbinding op gang te krijgen, is er iemand van T-Mobile en/of Guidion hier in het forum actief?
Kijk van te voren of je goed geregistreerd staat bij ODF https://opendutchfiber.nl/#postcodecheck , als dat niet goed staat stokt het proces bij de providers, je zou dan eventueel contact met ODF contact kunnen opnemen.
Heb zelf na mijn bestelling wat problemen gehad om het installatiepakket in huis te krijgen. Bij mij heeft het geholpen door de vraag/klacht te melden op het T-Mobile Community Forum:
https://community.t-mobile.nl/community
Hier lezen ook medewerk(st)er(s) mee en die kunnen de boel versnellen of de juiste acties uitzetten. Misschien dat dit jou ook helpt om snel over te stappen op glasvezel. Heb zelf trouwens ook gebruik gemaakt van de overstapservice en de dienst bij Ziggo wordt pas opgezegd zodra de T-Mobile verbinding werkend is opgeleverd. Verwacht daarom niet dat je (geheel) zonder Internet komt te zitten.
Hier lezen ook medewerk(st)er(s) mee en die kunnen de boel versnellen of de juiste acties uitzetten. Misschien dat dit jou ook helpt om snel over te stappen op glasvezel. Heb zelf trouwens ook gebruik gemaakt van de overstapservice en de dienst bij Ziggo wordt pas opgezegd zodra de T-Mobile verbinding werkend is opgeleverd. Verwacht daarom niet dat je (geheel) zonder Internet komt te zitten.
Maar stap je over van glasvezel provider kpn fiber naar T-Mobile of kabelboer (ziggo) ?jongetje schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:08:
[...]
De overstapservice zorgt er toch juist voor dat je niet zonder internet komt te zitten? Mocht je geen verbinding hebben kun je het eventueel zelf proberen aan te sluiten en anders de helpdesk bellen. Dan krijg je minstens (als je een T-Mobile SIM hebt) onbeperkt internet om iig nog wat te kunnen.
Weet namelijk niet of er dan nog iets in de wijk kast aangepast moet worden
@deurklinkje Ik stap niet over.
En omdat de vraagsteller de ONT wil wisselen (wat kan) komt hij (of zij) vast van een andere provider via glasvezel.
En omdat de vraagsteller de ONT wil wisselen (wat kan) komt hij (of zij) vast van een andere provider via glasvezel.
Ik heb het ook zelf aangesloten. De monteur was ziek en de vervanger die belde daar hij later kwam was allang blij dat hij mijn deur mocht overslaan (makkelijk verdienen voor hem). Ik heb wel een oplever rapport gehad zonder de verplichte foto's hoe het is aangesloten (dat is ook lastig als je niet langskomt). Het moet namelijk wel administratief worden opgeleverd, anders werken niet alle diensten.vj_slof schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:53:
[...]
Gewoon zelf aansluiten. Bij mij deed de glasvezelverbinding het al ruim voordat de 'monteur' van Guidion langs kwam om de boel aan te sluiten. Toen na 2 weken nadat het signaal al op de lijn zat hij langskwam zag ie dat alles werkte en is ie weer vertrokken.
[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 22-12-2022 06:54 ]
Sterker nog, als je verbinding al wel werkt maar de monteur nog niet is geweest factureren zo ook nog niet. Helaas moest ik vanwege de velejongetje schreef op donderdag 22 december 2022 @ 06:53:
[...]
Ik heb het ook zelf aangesloten. De monteur was ziek en de vervanger die belde daar hij later kwam was allang blij dat hij mijn deur mocht overslaan (makkelijk verdienen voor hem). Ik heb wel een oplever rapport gehad zonder de verplichte foto's hoe het is aangesloten (dat is ook lastig als je niet langskomt). Het moet namelijk wel administratief worden opgeleverd, anders werken niet alle diensten.
storingen die ik ervaarde wel contact opnemen met de helpdesk. Dus als het werkt zonder monteur mondje dicht
ik begin me ook wat zorgen te maken inmiddels. heb half november overstap van Ziggo aangevraagd om wat geld te besparen op de maandelijkse abbo kosten. volgende week zou ik over moeten stappen, maar er is nog niks in gang gezet. heb sinds de aanvraag niks meer gehoord van T-Mobile (of Guidion).Ook nog geen pakket ontvangen. Volgens mij moet er zelfs nog wat in mijn meterkast gedaan worden voordat ik uberhaupt een modem voor glasvezel kan aansluiten (die twee kastjes met oranje kappen heb ik nog niet).Freekers schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:32:
ik ga er vanuit dat m'n abbo bij Ziggo doorloopt totdat alles netjes is overgezet, maar ga ze vandaag denk ik toch maar even bellen om te verifieren. ik vrees dat het te laat is om de boel helemaal te cancellen

goeie tip, ga ik doen. inloggen gaat alleen weer niet soepel. ik wordt geredirect naar m'n overzichtspagina en ben vervolgens nog steeds ingelogd op die community paginabluecupra schreef op woensdag 21 december 2022 @ 19:59:
Heb zelf na mijn bestelling wat problemen gehad om het installatiepakket in huis te krijgen. Bij mij heeft het geholpen door de vraag/klacht te melden op het T-Mobile Community Forum:

[ Voor 22% gewijzigd door habermas op 22-12-2022 09:54 ]
Die kastjes met oranje of witte kappen hangen niet bij iedereen. Het is 1 van de gebruikte FTU's door Reggefiber in het verleden. In deze post kan je zien welke soorten er allemaal zijn.habermas schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:39:
[...]
ik begin me ook wat zorgen te maken inmiddels. heb half november overstap van Ziggo aangevraagd om wat geld te besparen op de maandelijkse abbo kosten. volgende week zou ik over moeten stappen, maar er is nog niks in gang gezet. heb sinds de aanvraag niks meer gehoord van T-Mobile (of Guidion).Ook nog geen pakket ontvangen. Volgens mij moet er zelfs nog wat in mijn meterkast gedaan worden voordat ik uberhaupt een modem voor glasvezel kan aansluiten (die twee kastjes met oranje kappen heb ik nog niet).
ik ga er vanuit dat m'n abbo bij Ziggo doorloopt totdat alles netjes is overgezet, maar ga ze vandaag denk ik toch maar even bellen om te verifieren. ik vrees dat het te laat is om de boel helemaal te cancellen
[...]
goeie tip, ga ik doen. inloggen gaat alleen weer niet soepel. ik wordt geredirect naar m'n overzichtspagina en ben vervolgens nog steeds ingelogd op die community pagina
En dan is er uiteraard nog Open Dutch Fiber die aanlegt en waar T-Mobile ook op levert. Ik weet niet hoe hun FTU er uit ziet.
ja ik bedoelde meer dat ze een paar maanden geleden wel al in straat de boel aangelegd hebben (ODF geeft ook aan dat op mijn postcode glasvezel mogelijk is), alleen zeiden ze toen dat ze ook bij mij thuis wat moesten fixen. is ook afspraak voor gemaakt maar ze zijn nooit langsgeweest (vertraging volgens helpdesk), dus ik neem aan dat dat ook nog moet gebeuren (en neem aan dat dat het aanbrengen van soortgelijke kastjes is)Barre73 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:56:
[...]
Die kastjes met oranje of witte kappen hangen niet bij iedereen. Het is 1 van de gebruikte FTU's door Reggefiber in het verleden. In deze post kan je zien welke soorten er allemaal zijn.
En dan is er uiteraard nog Open Dutch Fiber die aanlegt en waar T-Mobile ook op levert. Ik weet niet hoe hun FTU er uit ziet.
Ik heb steeds het nummer van BAM (plannings nummer) gebeld, die tot in de meterkast had aangelegd. Zij hadden het niet afgemeld, om dat het signaal niet goed was zeiden ze. Als het goed is komt gideon om 16u straks.speedhaste schreef op woensdag 21 december 2022 @ 19:18:
Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana
Nou ik zal dan maar eens een (voorlopig) positieve berichtgeving doen omtrent de T-Mobile glasvezel aansluiting. Guidion zou vandaag tussen 14:00-16:00 de installatie komen doen. Rekeninghoudende met alle berichten hier was ik bang dat ze wellicht niet zou komen opdagen .... staat er een monteur om 12:00 voor de deur. Liever te vroeg dan te laat (of helemaal niet) natuurlijk, maar voor hetzelfde geld was ik niet thuis geweest en had ik waarschijnlijk een nieuwe afspraak moeten maken.
Hij hoefde bij mij alleen een werkende internetverbinding op te leveren met de Zyxel T54 modem en hoefde geen kabel te leggen enz.. aangezien ik na de werkende verbinding toch meteen over zou schakelen naar mijn Asus 86u. Hij is op de kop af 18 minuten bezig geweest en hebben we de verbinding getest. Die leek initieel niet goed want hij kwam op 130 down en 120 up uit (terwijl ik een gigabit abbo heb). Hij gaf aan dat het soms wel even kan duren maar als het niet zo was moest ik maar even bellen ... ik zei nou, jij blijft nog even gezellig hier een bakkie koffie drinken en kijken we daarna nog een keer. Toen zat ie netjes in de 900 reeks down en up zag er ook beter uit... dus toen heb ik hem vrij gelaten
Kortom, de installatie is goed gegaan al vind ik dat de upload nog wat achter blijft(gemeten direct vanaf de router naar speedtest:
:fill(white):strip_exif()/f/image/AT8jrOMpgvnDqMN2aOxXFLcy.png?f=user_large)
Op zich is dit prima maar had gehoopt op iets betere waarden (ook de ping is nog vrij hoog, al zie ik bij andere server 7ms maar daar is een lagere down en upload). Wat vinden jullie van deze waarden? Hebben jullie wel de netto upload ergens tussen de 930-960?
Hij hoefde bij mij alleen een werkende internetverbinding op te leveren met de Zyxel T54 modem en hoefde geen kabel te leggen enz.. aangezien ik na de werkende verbinding toch meteen over zou schakelen naar mijn Asus 86u. Hij is op de kop af 18 minuten bezig geweest en hebben we de verbinding getest. Die leek initieel niet goed want hij kwam op 130 down en 120 up uit (terwijl ik een gigabit abbo heb). Hij gaf aan dat het soms wel even kan duren maar als het niet zo was moest ik maar even bellen ... ik zei nou, jij blijft nog even gezellig hier een bakkie koffie drinken en kijken we daarna nog een keer. Toen zat ie netjes in de 900 reeks down en up zag er ook beter uit... dus toen heb ik hem vrij gelaten
Kortom, de installatie is goed gegaan al vind ik dat de upload nog wat achter blijft(gemeten direct vanaf de router naar speedtest:
:fill(white):strip_exif()/f/image/AT8jrOMpgvnDqMN2aOxXFLcy.png?f=user_large)
Op zich is dit prima maar had gehoopt op iets betere waarden (ook de ping is nog vrij hoog, al zie ik bij andere server 7ms maar daar is een lagere down en upload). Wat vinden jullie van deze waarden? Hebben jullie wel de netto upload ergens tussen de 930-960?
Vreemd ding hier. Al jaren loopt mijn Draytek type turbo design prima. Er zit simpele switch achter en twee ubiquity modem zorgen voor de boven- en benedenverdieping dekking. Weinig over te melden, zoals het hoort.
Echter heb ik sinds een paar maanden, ongeveer eens in de twee weken, geen internet verbinding meer. Wifi / netwerk werkt prima, Internet... no. Frapant detail is dat in alle gevallen het na 22.00 s'avonds is.
Oplossing is altijd draytek uitzetten, 10 sec wachten en weer aan.
Enig idee hoe ik dit wat kan de-buggen of uberhaupt kan uitleggen aan de klantenservice
Echter heb ik sinds een paar maanden, ongeveer eens in de twee weken, geen internet verbinding meer. Wifi / netwerk werkt prima, Internet... no. Frapant detail is dat in alle gevallen het na 22.00 s'avonds is.
Enig idee hoe ik dit wat kan de-buggen of uberhaupt kan uitleggen aan de klantenservice
Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....
Heb je ook logfiles van je draytek, wellicht dat die een verklaring geven?Dzine schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:25:
Vreemd ding hier. Al jaren loopt mijn Draytek type turbo design prima. Er zit simpele switch achter en twee ubiquity modem zorgen voor de boven- en benedenverdieping dekking. Weinig over te melden, zoals het hoort.
Heb je een eigen Draytek router of is dat die ouwe ex-Vodafone Vigor 2132 nog?
Mogen ze wel eens upgraden dan namelijk
Maar eens dat het goed is om de logging te bekijken, zien of daar op het moment van de storing iets boeiends te zien is.
Probeer ook te pingen naar een IP adres buiten, om te bepalen of het een DNS issue is of een verbindings issue, bijv. 1.1.1.1. Als het DNS is, is de workaround simpel, niet de brakke Tmo DNS gebruiken maar bijv, OpenDNS, Quad9 of Cloudflare.
Mogen ze wel eens upgraden dan namelijk
Maar eens dat het goed is om de logging te bekijken, zien of daar op het moment van de storing iets boeiends te zien is.
Probeer ook te pingen naar een IP adres buiten, om te bepalen of het een DNS issue is of een verbindings issue, bijv. 1.1.1.1. Als het DNS is, is de workaround simpel, niet de brakke Tmo DNS gebruiken maar bijv, OpenDNS, Quad9 of Cloudflare.
I reject your reality and substitute my own
de upload is sneller omdat deze uit het geheugen van je pc komt , dat is veel sneller dan het van de sdd zou komen, de server aan de andere kant dropt de pakketjes na het tellen/verwerken,Quad schreef op donderdag 22 december 2022 @ 14:05:
Upload is hier ook altijd structureel lager dan de download.
Dat gaat beter dan download, daar moet de server echt data sturen wat je PC wat mee moet doen.
*werd mij ooit verteld.
Als dit een provider modem/router is, vraag dan in het T-mobile support forum om een nieuwe router. De oude worden dan zonder veel vragen vervangen. Dit zou goed een "versleten" hardware als oorzaak kunnen hebben. Je zou evt. ook nog kunnen kijken of een andere power adapter wil helpenDzine schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:25:
Vervolg op mijn Guidion saga: Eerst volgende mogelijkheid tot 'aansluiten' is 6 Januari tussen 16:00 en 18:00 uur, ofwel over 2 weken. Tot nu toe werkt mijn oude provider nog naar behoren dus zolang heb ik niets te klagen. Ik zal ze zo eens bellen om het oude contract maar een maand langer in stand te houden want ik heb er een hard hoofd in dat een monteur in de late vrijdagmiddag langskomt, zo net voor 't weekend. To be continued.
Vandaag overgestapt van kpn 1gbit naar T-mobile 1gbit. Monteur was met 5 min klaar.
Werkt top
Werkt top
Wat was de rede? En nog verschillen verder gemerkt?deurklinkje schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 22:24:
Vandaag overgestapt van kpn 1gbit naar T-mobile 1gbit. Monteur was met 5 min klaar.
Werkt top
Voor het eerst in anderhalf jaar tijd heb ik de converter van het stroom moeten halen omdat er geen internet was. Toevallig iemand in de regio Hoofddorp die ook geen internet had vanavond? Ik weet niet hoe laat of hoe lang het eventueel mis ging, ik merkte het net pas.
Regio Amersfoort ook geen internet
01:17 en weer online
01:17 en weer online
[ Voor 24% gewijzigd door Cardinal op 24-12-2022 01:17 ]
Sinds eergister de glasvezel verbinding opgeleverd gekregen. Deze gaat via Open Dutch Fiber. De kabel richting woning is reeds in september aangelegd alleen er zat een breuk in de kabel. Er moest weer gegraven worden...
Dit heeft geresulteerd in elke week bellen naar de partij die de kabel heeft aangelegd. Hier kwam ik elke keer uit bij een vriendelijke mevrouw die graag iets wou betekenen maar niets kon doen (geen mensen,zieke mensen, vorst, etc).
Maar nu, het wonder geschiedde! Er stond een monteur op de stoep welke in Engels kwam vertellen dat hij de ONT kwam aansluiten. Bij het vertellen dat er een kabelbreuk was haalde hij zijn schouders op en legde uit dat dit verhaal niet bij hem bekend was en dat als de ont 3 groene lampjes heeft na aansluiten dat dit goed genoeg is. (Het werkt, of niet)
Monteur sluit ONT en router aan en er is verbinding en internet toegang 🤡
Hierna nog even de kabelaanlegmevrouw gebeld om de stuipen op het lijf te jagen, bij het bellen herkende ze mijn telefoonnummer en wist al hoelaat het was.
T-54 eraf en edgerouter erop en ik ben tevreden. Snelheid is goed (SpeedTest)
Dit heeft geresulteerd in elke week bellen naar de partij die de kabel heeft aangelegd. Hier kwam ik elke keer uit bij een vriendelijke mevrouw die graag iets wou betekenen maar niets kon doen (geen mensen,zieke mensen, vorst, etc).
Maar nu, het wonder geschiedde! Er stond een monteur op de stoep welke in Engels kwam vertellen dat hij de ONT kwam aansluiten. Bij het vertellen dat er een kabelbreuk was haalde hij zijn schouders op en legde uit dat dit verhaal niet bij hem bekend was en dat als de ont 3 groene lampjes heeft na aansluiten dat dit goed genoeg is. (Het werkt, of niet)
Monteur sluit ONT en router aan en er is verbinding en internet toegang 🤡
Hierna nog even de kabelaanlegmevrouw gebeld om de stuipen op het lijf te jagen, bij het bellen herkende ze mijn telefoonnummer en wist al hoelaat het was.
T-54 eraf en edgerouter erop en ik ben tevreden. Snelheid is goed (SpeedTest)
Pak je rust!
Tot nu toe weinig opbeurende ervaringen met T-Mobile glasvezel zakelijk.
De verbinding lijkt te werken. Met het T-54 modem kan ik via WiFi het net op. Maar dat is niet voldoende natuurlijk. Zo zou je kunnen verwachten dat iemand het SSID wil aanpassen. Of iets met port forwarding wil doen. Zeker bij een zakelijke aansluiting. En daarvoor moet je bij de instellingen van de router.
Helaas pindakaas. T-Mobile heeft in al zijn wijsheid besloten rechtstreekse toegang tot de admin interface van de router onmogelijk te maken. Alles loopt via het nieuwe T-Mobile Zakelijk portal (een halfbakken Salesforce implementatie b.t.w.). En daar gaat het flink mis. Want de knop om de router instellingen te benaderen werkt niet. Ondanks meerdere telefoontjes al ruim een week. Het is, afhankelijk van de medewerker die ik spreek, wel of geen bekend probleem. Maar een oplossing heeft men tot nu toe in ieder geval niet.
Na oplevering van de aansluiting kreeg ik een enthousiaste mail dat ik mijn oude aansluiting (Ziggo) kon opzeggen. Want ik had glasvezel. Ben heel blij dat ik dat nog niet gedaan heb. En als de service zo blijft, betwijfel of ik dat Ziggo abonnement ooit ga opzeggen.
De verbinding lijkt te werken. Met het T-54 modem kan ik via WiFi het net op. Maar dat is niet voldoende natuurlijk. Zo zou je kunnen verwachten dat iemand het SSID wil aanpassen. Of iets met port forwarding wil doen. Zeker bij een zakelijke aansluiting. En daarvoor moet je bij de instellingen van de router.
Helaas pindakaas. T-Mobile heeft in al zijn wijsheid besloten rechtstreekse toegang tot de admin interface van de router onmogelijk te maken. Alles loopt via het nieuwe T-Mobile Zakelijk portal (een halfbakken Salesforce implementatie b.t.w.). En daar gaat het flink mis. Want de knop om de router instellingen te benaderen werkt niet. Ondanks meerdere telefoontjes al ruim een week. Het is, afhankelijk van de medewerker die ik spreek, wel of geen bekend probleem. Maar een oplossing heeft men tot nu toe in ieder geval niet.
Na oplevering van de aansluiting kreeg ik een enthousiaste mail dat ik mijn oude aansluiting (Ziggo) kon opzeggen. Want ik had glasvezel. Ben heel blij dat ik dat nog niet gedaan heb. En als de service zo blijft, betwijfel of ik dat Ziggo abonnement ooit ga opzeggen.
Terecht punt. Die eigen router ligt hier al klaar. Maar T-Mobile geeft zelf aan dat je het beste eerst via de T-54 kunt kijken of alles werkt. Wil die T-54 ook gebruiken als benchmark voor de snelheid.renzo4000 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 09:29:
@vco1 je moet je sws afvragen of je de T54 überhaupt wil gebruiken. Waarom niet een eigen router gebruiken en alle vrijheid hebben?
Ik heb geen zin om de boel om te hangen om daarna weer die T-54 tijdelijk terug te plaatsen. Daarnaast mag je toch verwachten dat T-Mobile gewoon iets oplevert dat bruikbaar is. Werkend is het wel, bruikbaar dus niet.
Daarnaast is het handig als ik de T-54 alvast kan configureren zodat hij klaarligt als backup. Mocht de andere router een keertje kapot gaan. Daarvoor is nu het moment. Want nu heb ik nog de luxe van 2 breedband verbindingen.
Overigens ben ik het wachten op T-Mobile zat en gaat mijn eigen router er vandaag tussen.
De service van T-Mobile (zeker omdat het zakelijk betreft) valt me enorm tegen.
Reden was de prijs betaalde bij kpn 57,50 en nu 6 maand 25 en daarna 40 euro’swortelsky schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 22:38:
[...]
Wat was de rede? En nog verschillen verder gemerkt?
Geen verschil kwa snelheid etc
Anoniem: 1299462
Die instelling zijn alleen voor consumenten verbindingen. Zakelijk heeft andere instellingen heb ik horen zeggen..vco1 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 12:56:
De eerste poging om een eigen router te gebruiken is helaas geen succes. Ik dacht dat het instellen van vlan 300 op de WAN interface voldoende zou moeten zijn. Maar krijg geen internet connectie met onderstaande instellingen.
[Afbeelding]
Heeft iemand een suggestie?
Blijkbaar moet je bellen voor de settings
https://www.t-mobile.nl/z...vice/internet/installeren
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1299462 op 24-12-2022 15:04 ]
Dank voor de tip.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan moet men bij T-Mobile gedacht hebben. Want voor eigen hardware bij zakelijk internet moet je inderdaad bellen en werken de particuliere instellingen (vlan 300) niet. Bellen is overigens alleen om een e-mail met wat instellingen te krijgen. En mind you: zakelijk internet betekent alleen dat het abonnement op naam van een bedrijf staat. De lijn en hardware zijn gelijk aan privé. De constructie is tamelijk bizar. En lijkt mij ook niet handig voor T-Mobile zelf.
Het is allemaal een enorme heisa en verre van helder. Maar ik ben in ieder geval weer een stap verder.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan moet men bij T-Mobile gedacht hebben. Want voor eigen hardware bij zakelijk internet moet je inderdaad bellen en werken de particuliere instellingen (vlan 300) niet. Bellen is overigens alleen om een e-mail met wat instellingen te krijgen. En mind you: zakelijk internet betekent alleen dat het abonnement op naam van een bedrijf staat. De lijn en hardware zijn gelijk aan privé. De constructie is tamelijk bizar. En lijkt mij ook niet handig voor T-Mobile zelf.
Het is allemaal een enorme heisa en verre van helder. Maar ik ben in ieder geval weer een stap verder.
Even een check, T-mobile tv, kanaal 81 (NPO extra 1), loopt het geluid bij jullie ook voor op het beeld? Ongeveer een seconde.
Bij mij is dit het geval in de Android TV en Android app. Overige kanalen loopt het wel sync.
Bij mij is dit het geval in de Android TV en Android app. Overige kanalen loopt het wel sync.
⏩ PVOutput☀️
UpdateSupreme_One schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:18:
Wat zijn mijn rechten als na een dikke maand T-Mobile mijn internetverbinding niet kan fixen?
-1 november geen internet. Pon knippert
-14 november monteur komt langs. Patchkabel vervangen. Internet werkt maar nog steeds wegvallende verbinding en zeer lage uploadsnelheid
-16 december komt monteur langs. Voordat monteur langs komt knippert LOS rood geen internet (monteur weet van niks).
-Monteur vervangt patchkabel, paar dagen eerder zelf al t50 vervangen (geen verbetering). Monteur vervangt ONT nog steeds niks.
-Vervolgens gaat monteur naar wijkcentrale (eindelijk na 1.5 maand) daar aangekomen ziet de monteur dat de patchkabel getwist is en zeer slecht aangesloten. Hij vervangt patchkabel in de wijkcentrale.
Uploadsnelheid wordt hersteld.
-16 december (avond) verbinding valt weg. Pon lampje knippert weer. En sindsdien valt mijn verbinding dus steeds weer weg.
Soms binnen 30 min 4x. Soms 2x op een dag alleen in de ochtend en in de avond.
T-Mobile zegt
Modem van stroom afgehaald. T-Mobile doet "reprovisie" en nu nog steeds het zelfde. Heeft iemand nog een tip?Ik heb echter jouw verbinding erbij gepakt en zie dat dit veroorzaakt wordt door een lease time error. Vandaar dat het uitvalmoment ook slechts één minuut duurde. Wanneer één van de aangesloten apparaten een lease time error geeft, valt alles dat hierbij aangesloten is ook uit omdat het apparaat een IP-lease gepusht wil krijgen, maar dit niet lukt want er is geen compatibiliteit met de DHCP-server; die denkt namelijk dat het apparaat al een geldige lease heeft of ziet een ander MAC-adres aangesloten
@Supreme_One
Als je bij tmobile wilt blijven het via de community spelen.
Als je weg wilt ze in gebreke stellen met een reële oplostijd en daarna, als het niet is opgelost, het contract ontbinden.
Als je weg wilt ze in gebreke stellen met een reële oplostijd en daarna, als het niet is opgelost, het contract ontbinden.
jongetje schreef op maandag 26 december 2022 @ 15:07:
@Supreme_One
:strip_exif()/f/image/zkEjH8olLIJGvOG1YGizzciW.jpg?f=fotoalbum_large)
Staat hier nog iets geks tussen?
Even snel gekeken en het is een zeer kort stuk van de log die je post en er staat niets geks tussen.Supreme_One schreef op maandag 26 december 2022 @ 15:27:
[...]
[Afbeelding]
Staat hier nog iets geks tussen?
Wanneer het interessant word is kort nadat de verbinding weg is gevallen een export maken van de hele logfile, geen screenshot. Dan is wellicht te zien wat er gebeurt, echter geen garantie, de Zyxel verteld alleen waar die zelf last van heeft, bijvoorbeeld als de mediaconverter de geen licht meer ziet zie je dat niet op de Zyxel als zodanig.
De export van de log file maak je door linksboven in het scherm van de Zyxel op het hamburgermenu te klikken en dan op systeemmonitor en vervolgens op logboek. Nu kun je op logboek exporteren klikken en na een aantal seconden word de syslog gedownload op je computer.
In de logfile kan heel veel informatie staan over wat er gebeurt, dus het kan voelen als het zoeken naar een speld in een hooiberg.
Klinkt als een rotte glasvezel verbinding met een signaal wat steeds wegvalt. Is dit een GPON verbinding?Supreme_One schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:54:
[...]
Update
-1 november geen internet. Pon knippert
-14 november monteur komt langs. Patchkabel vervangen. Internet werkt maar nog steeds wegvallende verbinding en zeer lage uploadsnelheid
-16 december komt monteur langs. Voordat monteur langs komt knippert LOS rood geen internet (monteur weet van niks).
-Monteur vervangt patchkabel, paar dagen eerder zelf al t50 vervangen (geen verbetering). Monteur vervangt ONT nog steeds niks.
-Vervolgens gaat monteur naar wijkcentrale (eindelijk na 1.5 maand) daar aangekomen ziet de monteur dat de patchkabel getwist is en zeer slecht aangesloten. Hij vervangt patchkabel in de wijkcentrale.
Uploadsnelheid wordt hersteld.
-16 december (avond) verbinding valt weg. Pon lampje knippert weer. En sindsdien valt mijn verbinding dus steeds weer weg.
Soms binnen 30 min 4x. Soms 2x op een dag alleen in de ochtend en in de avond.
T-Mobile zegt
[...]
Modem van stroom afgehaald. T-Mobile doet "reprovisie" en nu nog steeds het zelfde. Heeft iemand nog een tip?
Zoja, als je wat computer savvy bent zou je eens op de ONT kunnen inloggen. (computer instellen op 192.168.100.x/24. Log dan in op de ont (192.168.100.1) met de userid en password achterop de ONT. Check eens wat de optical power values zijn onder de "optical information" tab?
https://we.tl/t-yWp05UEGsMBGLAdmin schreef op maandag 26 december 2022 @ 16:38:
[...]
Even snel gekeken en het is een zeer kort stuk van de log die je post en er staat niets geks tussen.
Wanneer het interessant word is kort nadat de verbinding weg is gevallen een export maken van de hele logfile, geen screenshot. Dan is wellicht te zien wat er gebeurt, echter geen garantie, de Zyxel verteld alleen waar die zelf last van heeft, bijvoorbeeld als de mediaconverter de geen licht meer ziet zie je dat niet op de Zyxel als zodanig.
De export van de log file maak je door linksboven in het scherm van de Zyxel op het hamburgermenu te klikken en dan op systeemmonitor en vervolgens op logboek. Nu kun je op logboek exporteren klikken en na een aantal seconden word de syslog gedownload op je computer.
In de logfile kan heel veel informatie staan over wat er gebeurt, dus het kan voelen als het zoeken naar een speld in een hooiberg.
Kun je hier iets mee?
Ja GPONllagendijk schreef op maandag 26 december 2022 @ 16:40:
[...]
Klinkt als een rotte glasvezel verbinding met een signaal wat steeds wegvalt. Is dit een GPON verbinding?
Zoja, als je wat computer savvy bent zou je eens op de ONT kunnen inloggen. (computer instellen op 192.168.100.x/24. Log dan in op de ont (192.168.100.1) met de userid en password achterop de ONT. Check eens wat de optical power values zijn onder de "optical information" tab?
Ga dit later proberen dankjewel
Ik heb de log even snel bekeken en de Zyxel lijkt het prima te doen.Supreme_One schreef op maandag 26 december 2022 @ 18:33:
[...]
https://we.tl/t-yWp05UEGsM
Kun je hier iets mee?
Die zie je wel vragen om een IP op de WAN kant, maar komt geen antwoord, de link naar de mediaconverter lijkt wel op te zijn, anders stop de Zyxel met het vragen naar een IP. Wat opmerkelijk is dat een tweede IP voor nas10_3 wel verkregen wordt en dat is ook een die door de infrastructuur toegekend wordt, dat is een van de adressen voor het remote management van T-Mobile, waarmee ze firmwares puchen en eventueel telefonie configureren.
Dat betekend dat de fout of in de ONT zit of in de infrastructuur er achter.
Het inloggen op de ONT kan misschien helderheid verschaffen, ik heb echter (nog) geen kennis van GPON systemen.
Denk dat je verhaal goed verwoorden bij de T-mobile community wellicht helpt, daar kijkt T-Mobile actief mee en ook nog wel eens actie onderneemt https://community.t-mobile.nl/
Top dankjewel voor het kijken. Dus niet gerelateerd aan een apparaat wat aangesloten is op het netwerk wat zorgt voor een "kortsluiting"?BGLAdmin schreef op maandag 26 december 2022 @ 19:23:
[...]
Ik heb de log even snel bekeken en de Zyxel lijkt het prima te doen.
Die zie je wel vragen om een IP op de WAN kant, maar komt geen antwoord, de link naar de mediaconverter lijkt wel op te zijn, anders stop de Zyxel met het vragen naar een IP. Wat opmerkelijk is dat een tweede IP voor nas10_3 wel verkregen wordt en dat is ook een die door de infrastructuur toegekend wordt, dat is een van de adressen voor het remote management van T-Mobile, waarmee ze firmwares puchen en eventueel telefonie configureren.
Dat betekend dat de fout of in de ONT zit of in de infrastructuur er achter.
Het inloggen op de ONT kan misschien helderheid verschaffen, ik heb echter (nog) geen kennis van GPON systemen.
Denk dat je verhaal goed verwoorden bij de T-mobile community wellicht helpt, daar kijkt T-Mobile actief mee en ook nog wel eens actie onderneemt https://community.t-mobile.nl/
Dit is van mij trouwens dus 😂
https://community.t-mobil...t-01-11-2022-weert-347135
llagendijk schreef op maandag 26 december 2022 @ 16:40:
[...]
Klinkt als een rotte glasvezel verbinding met een signaal wat steeds wegvalt. Is dit een GPON verbinding?
:strip_exif()/f/image/lPbYcoQ7s4OS4wKkkx8XqwvW.jpg?f=fotoalbum_large)
Optical information ziet er zo uit.
Power save mode staat trouwens ook aan volgens mij default. Heeft het nut om dat uit te schakelen?
Zojuist is mijn glasvezelverbinding uitgevallen.
Op de Huawei mediaconverter in de meterkast is de PON led uit, en de LOS Status led knippert rood eens per 2 seconden.
Volgens de Huawei handleiding betekent dit dat er geen fiber connectie is of dat er geen optische signalen ontvangen worden.
Meer mensen met deze storing?
Op de Huawei mediaconverter in de meterkast is de PON led uit, en de LOS Status led knippert rood eens per 2 seconden.
Volgens de Huawei handleiding betekent dit dat er geen fiber connectie is of dat er geen optische signalen ontvangen worden.
Komt de verbinding ook terug? Ik heb hetzelfde 2 weken terug meegemaakt.ReneK schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:01:
Zojuist is mijn glasvezelverbinding uitgevallen.
Geen idee, tot nu toe nog niet.Supreme_One schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:03:
[...]
Komt de verbinding ook terug? Ik heb hetzelfde 2 weken terug meegemaakt.
Kwam-ie bij jou vanzelf terug? Of pas nadat je het gemeld had?
Heb er maar een melding van gemaakt in de T-Mobile community.
Nee niet vanzelf maar ik heb al langer problemen met mijn verbinding. Toevallig de dag dat de monteur langs zou komen had ik exact hetzelfde probleem als jij.ReneK schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:19:
[...]
Geen idee, tot nu toe nog niet.
Kwam-ie bij jou vanzelf terug? Of pas nadat je het gemeld had?
Heb er maar een melding van gemaakt in de T-Mobile community.
En heeft de monteur dat gelijk kunnen verhelpen of zat het probleem ergens anders?Supreme_One schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:23:
[...]
Nee niet vanzelf maar ik heb al langer problemen met mijn verbinding. Toevallig de dag dat de monteur langs zou komen had ik exact hetzelfde probleem als jij.
Edit:
En inmiddels werkt het weer. Geen idee waarom. Misschien heeft iemand in de wijkcentrale lopen klooien?
Nou ja, beter zo dan al die horror verhalen die ik lees van mensen die maanden op een monteur moeten wachten.
[ Voor 23% gewijzigd door ReneK op 27-12-2022 13:12 ]
Ik denk dat iemand heeft zitten klooien in de wijkcentrale. Bij mij was dat ook het geval maar toch is mijn verbinding niet stabiel. Vandaag heb ik zowat elke 5 a 10 min dat de verbinding ff wegvaltReneK schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:00:
[...]
En heeft de monteur dat gelijk kunnen verhelpen of zat het probleem ergens anders?
Edit:
En inmiddels werkt het weer. Geen idee waarom. Misschien heeft iemand in de wijkcentrale lopen klooien?
Nou ja, beter zo dan al die horror verhalen die ik lees van mensen die maanden op een monteur moeten wachten.
Dan moet er ook nog iets anders aan de hand zijn, lijkt me.Supreme_One schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:15:
[...]
Vandaag heb ik zowat elke 5 a 10 min dat de verbinding ff wegvalt
Het doet mij denken aan het begin van kabelinternet hier in Haarlem (via Multiweb) in 1996.
Daar viel de verbinding ook iedere 5 minuten weg.
Wel heel erg balen, zoiets
Waarom pleur je die Zyxel niet off-line en probeer je bijvoorbeeld niet een degelijke Asus. Ik vertrouw die troep van providers niet. Sinds mijn oorspronkelijke aansluitproblemen op GPON ben ik niet meer off-line geweest.Supreme_One schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:15:
[...]
Ik denk dat iemand heeft zitten klooien in de wijkcentrale. Bij mij was dat ook het geval maar toch is mijn verbinding niet stabiel. Vandaag heb ik zowat elke 5 a 10 min dat de verbinding ff wegvalt
Oops...laat maar. Was niet aan mij gericht.
[ Voor 89% gewijzigd door ReneK op 27-12-2022 14:12 ]
Dus jij denkt dat het niet aan de ONT of wijkcentrale ligt maar aan de Zyxel?knakworst schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:37:
[...]
Waarom pleur je die Zyxel niet off-line en probeer je bijvoorbeeld niet een degelijke Asus. Ik vertrouw die troep van providers niet. Sinds mijn oorspronkelijke aansluitproblemen op GPON ben ik niet meer off-line geweest.
Na zo veel ellende lijkt het me zeker nuttig om het uit te sluiten en ben je voor een paar tientjes van een boel ellende verlost. En koop je het bij een goede webwinkel, houd je alles netjes, en blijkt het na een paar dagen nog niet goed te werken, kun je meestal nog gratis terugsturen ook. Maar dan ben je ook weer wat wijzer geworden.Supreme_One schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:23:
[...]
Dus jij denkt dat het niet aan de ONT of wijkcentrale ligt maar aan de Zyxel?
Ik snap je punt. Ik heb al een vervangende modem ontvangen van T-Mobile dat heeft niet geholpen. Het is gewoon dat we thuis meerdere T-Mobile sim abonnementen hebben lopen en maar 25 euro betalen voor een gigabit abonnement, anders had ik het allang opgezegdknakworst schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:25:
[...]
Na zo veel ellende lijkt het me zeker nuttig om het uit te sluiten en ben je voor een paar tientjes van een boel ellende verlost. En koop je het bij een goede webwinkel, houd je alles netjes, en blijkt het na een paar dagen nog niet goed te werken, kun je meestal nog gratis terugsturen ook. Maar dan ben je ook weer wat wijzer geworden.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie