[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 183 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.891.513 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-07 11:33
Barre73 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:26:
[...]

Maar alle actieve diensten lopen via Glasoperator, niet via T-Mobile zelf. Met andere woorden: de klantenservice van T-Mobile kan helemaal niks zien op de switch. Er zal vast iets voor ze gemaakt zijn om in de router te kunnen kijken. Maar ja, die gebruik jij niet.
Als er geen signaal op de glasvezel staat, dan kunnen ze ook niets op de router zien, want er is geen verbinding met de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokeyy_TR
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-07 11:29
Dracula schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:24:
[...]

Probeer eens een iperf te doen https://iperf.fr/

Dit geeft een beter beeld. Je kan ook een download test doen bij verschillende providers met het downloaden van een bestand van 1 of 10 GB.

Verder had ik een soort gelijk issue, up was slechter als down, en na het updaten van de netwerkkaart drivers met originele van de fabrikant ipv build in windows (als je windows hebt natuurlijk) was alles verholpen.
Hoe kan ik met iPerf extern testen. Ik heb de indruk dat het alleen lokaal is namelijk. En dank voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
souris schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:25:
[...]

Als er geen signaal op de glasvezel staat, dan kunnen ze ook niets op de router zien, want er is geen verbinding met de router.
Dat snap ik ook wel... Mijn punt was meer dat de klantenservice van T-Mobile niet zoveel kan en al zeker niet kan zien of er iets mis gaat op de switchpoort.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooiedodo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-07 16:47
Smokeyy_TR schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:32:
[...]

Hoe kan ik met iPerf extern testen. Ik heb de indruk dat het alleen lokaal is namelijk. En dank voor de reactie!
vanaf windows command line

code:
1
iiperf3.exe -c speedtest.serverius.net -p 5002

lijst met servers staat op de site

[ Voor 3% gewijzigd door dooiedodo op 24-03-2022 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:53

Oekol

waka waka hey hey

Mijn schoonouders zijn verhuisd per zaterdag en ziggo levert er niks. Dus werd het glasvezel, verschil met KPN is bijna 15 euro per maand. Dus de keuze was vrij makkelijk ook met de tv anywhere app op android TV dat ze een afstandsbediening minder hebben. Nu ben ik een beetje naderhand aan het rondneuzen en valt me op dat de tv beeldkwaliteit als slecht wordt ervaren. Is dit nog steeds zo? Ga er vanuit dat ze op het 'nieuwe' platform komen wat ik lees? Wel op het WBA netwerk want meneer aan de telefoon gaf aan dat ze wel nog aan KPN moeten doorgeven dat de lijn geactiveerd moet worden.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
Barre73 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:59:
[...]

Dat snap ik ook wel... Mijn punt was meer dat de klantenservice van T-Mobile niet zoveel kan en al zeker niet kan zien of er iets mis gaat op de switchpoort.
Voor de duidelijkheid: ik bedoel natuurlijk de switch port in de switch in de POP. Omdat ik ODF klant ben, heb ik altijd aangenomen dat T-Mobile eigen apparatuur in de POP heeft staan. Hebben ze ook dan totaal geen toegang tot die switch? Ze moeten toch kunnen zien dat er geen link up is? Sterker nog, ze zouden zelfs de SFP in de switch moeten kunnen uitlezen om te zien wat signaalsterkte van het ontvangen signaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souris
souris schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 08:40:
[...]

Voor de duidelijkheid: ik bedoel natuurlijk de switch port in de switch in de POP. Omdat ik ODF klant ben, heb ik altijd aangenomen dat T-Mobile eigen apparatuur in de POP heeft staan. Hebben ze ook dan totaal geen toegang tot die switch? Ze moeten toch kunnen zien dat er geen link up is? Sterker nog, ze zouden zelfs de SFP in de switch moeten kunnen uitlezen om te zien wat signaalsterkte van het ontvangen signaal is.
Zojuist bezoek gehad van een top monteur van Guidion: hij snapte meteen wat er aan de hand was en vond in de POP een losgetrokken patch. Zo kan het dus ook!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
souris schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 08:40:
[...]

En ik snapte precies wat je bedoelde. En daarom benadrukte ik dat de apparatuur niet van T-Mobile is maar van Glasoperator. En ja, dat hoort bij T-Mobile. Maar een klantenservice is zeker niet in staat om op die apparatuur in te loggen. Dat gaat naar de tweede of derde lijn indien nodig (wat dus wss Glasoperator is).
Ik denk dat de KS hooguit via het (niet kunnen) bereiken van de router kan zien dat er iets aan de hand is. Meer niet. En dan meteen een monteur aansturen. Gelukkig mogen Guidion monteurs inmiddels in de PoP voor patch migraties en checks bij storingen. Dat heeft in dit geval goed geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Oekol schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 21:12:
Mijn schoonouders zijn verhuisd per zaterdag en ziggo levert er niks. Dus werd het glasvezel, verschil met KPN is bijna 15 euro per maand. Dus de keuze was vrij makkelijk ook met de tv anywhere app op android TV dat ze een afstandsbediening minder hebben. Nu ben ik een beetje naderhand aan het rondneuzen en valt me op dat de tv beeldkwaliteit als slecht wordt ervaren. Is dit nog steeds zo? Ga er vanuit dat ze op het 'nieuwe' platform komen wat ik lees? Wel op het WBA netwerk want meneer aan de telefoon gaf aan dat ze wel nog aan KPN moeten doorgeven dat de lijn geactiveerd moet worden.
Ik kijk hier via een Apple TV 4K via de T-Mobile TV Anywhere app op een LG G1 (4K OLED) en het valt me niet op dat het slecht is.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

DennusB schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 13:38:
[...]

Ik kijk hier via een Apple TV 4K via de T-Mobile TV Anywhere app op een LG G1 (4K OLED) en het valt me niet op dat het slecht is.
Oké nou ik denk dat het ze niet op gaat vallen. De 1 heeft qua sterkte -9 bij de ogen en de ander niet veel beter dunkt me. Ben zeer benieuwd

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

@Oekol de TV Anywhere app is een andere app dan T-Mobile TV.
Die laatste is echt gericht op TV en STBs, het eerste is een mobiele app voor telefoon en tablet.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Quad schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:06:
@Oekol de TV Anywhere app is een andere app dan T-Mobile TV.
Die laatste is echt gericht op TV en STBs, het eerste is een mobiele app voor telefoon en tablet.
Excuus, ik bedoel de T-Mobile TV app uiteraard. Slaapkamer komt kastje, in de woonkamer de TV app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

rens-br schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:02:
[...]

Even voor de duidelijkheid. Ja dat lukt. :) Ik heb hier ook nog een oude 'Draytek' aansluiting en daarvan de SFP eruit gehaald en in mijn Unifi switch gestopt.
Jup werkt ook in een Mirkotik :D

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derikkert
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-06 22:17
Hoi, waarschijnlijk in de zomer krijgen wij T-Mobile glasvezel (kabels liggen al in de straat) en krijgen wij waarschijnlijk de Zyxel modem met Any port Any service. Is het mogelijk dat met een enkele UTP kabel (Internet en TV) naar een unmanaged switch te gaan en vanaf daar aparte UTP kabels naar TV box, de andere naar PC, Access point, etc?

Dus: Zyxel modem -> Enkele UTP -> Unmanaged switch -> TV box en op andere poorten PC, Access point ,etc.

Of is het alleen mogelijk met een managed switch of aparte kabels leggen? Grootste deel van het netwerk ligt er al en alleen een korte afstand van de switch naar de TV box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:06

pinda powerrr

Slow down...

derikkert schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:31:
Hoi, waarschijnlijk in de zomer krijgen wij T-Mobile glasvezel (kabels liggen al in de straat) en krijgen wij waarschijnlijk de Zyxel modem met Any port Any service. Is het mogelijk dat met een enkele UTP kabel (Internet en TV) naar een unmanaged switch te gaan en vanaf daar aparte UTP kabels naar TV box, de andere naar PC, Access point, etc?

Dus: Zyxel modem -> Enkele UTP -> Unmanaged switch -> TV box en op andere poorten PC, Access point ,etc.

Of is het alleen mogelijk met een managed switch of aparte kabels leggen? Grootste deel van het netwerk ligt er al en alleen een korte afstand van de switch naar de TV box.
Dat zou prima moeten kunnen!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Oekol schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:33:
[...]

Oké nou ik denk dat het ze niet op gaat vallen. De 1 heeft qua sterkte -9 bij de ogen en de ander niet veel beter dunkt me. Ben zeer benieuwd
Met de bril wordt dat gecorrigeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokeyy_TR
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-07 11:29
dooiedodo schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:32:
[...]

vanaf windows command line

code:
1
iiperf3.exe -c speedtest.serverius.net -p 5002

lijst met servers staat op de site
Thanks! Ik loop er nog wel mee te puzzelen op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-07 03:55
Mijn tmobile thuis tv+internet abbo van 2 jaar loopt binnenkort af. Ik gebruik het icm met unlimited mobiel die ook binnenkort afloopt.

Op dit moment betaal ik circa 25 voor 1gb glasvezel, 15 voor tv en 25 voor unlimited mobiel.

Wat kan ik het best doen? Alles verlengen met een jaar of niks doen en dan blijf ik deze tarieven betalen? Of maakt het niet uit? 😇

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Lekker de T-Mobile thuis verbinding laten doorlopen, dan blijf je daarvoor je huidige tarieven betalen.
Mobiel abonnement kan zijn dat de korting voor 24 maanden is.

Als je een Android TV of stb hebt kan je kiezen om de T-Mobile stb terug te sturen en app only te gaan, scheelt je nog eens 2.5 euro.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-07 03:55
Quad schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:46:
Lekker de T-Mobile thuis verbinding laten doorlopen, dan blijf je daarvoor je huidige tarieven betalen.
Mobiel abonnement kan zijn dat de korting voor 24 maanden is.

Als je een Android TV of stb hebt kan je kiezen om de T-Mobile stb terug te sturen en app only te gaan, scheelt je nog eens 2.5 euro.
Hmmmz maar dan ben ik het bokje met prijsverhogingen? Als ik nieuw abbo afsluit ontwijk ik dat?

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Je hebt nu €15 klantvoordeel korting op je 1gb glasvezel verbinding. Met een nieuw contract is dat nog maar €5. En daarnaast is 1gb glasvezel duurder geworden. Met een nieuw contract ga je dus meer betalen. Zie nieuwsbericht nieuws: T-Mobile verhoogt prijs 1Gbit/s-glasvezel en levert dat via KPN voor ...

Vandaar dat @Quad aangeeft om niks te doen en het gewoon door te laten lopen.

De user in het volgende topic wist dat niet en zit nu met de gebakken peren.

[T-mobile Thuis] Verlengen abonnement

[ Voor 64% gewijzigd door SR8 op 27-03-2022 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-07 15:39
Quad schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:46:
Hier komt binnenkort ook T-Mobile glasvezel.

Ik vraag me af of er verschil is tussen de T-Mobile stb en een Android TV (Ik heb een Nvidea Shield die Android TV draait).

Het liefst zou ik alles met de Shield doen, maar ik vraag me af of de T-Mobile stb prettiger werkt en/of meer mogelijkheden biedt?

Heeft iemand beide met elkaar vergeleken? Of ziet de T-Mobile stb software er hetzelfde uit als de T-Mobile app op Android TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

refused81 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 13:58:
[...]

Hmmmz maar dan ben ik het bokje met prijsverhogingen? Als ik nieuw abbo afsluit ontwijk ik dat?
Met vast abo niet, daardoor hebben sommige Tweakers nog goede voordelen uit Vodafone tijdperk.

Mobiel abonnement kunnen naast klantvoordeel andere voorwaarden aan zitten.
ReneK schreef op zondag 27 maart 2022 @ 14:36:
[...]

Ik vraag me af of er verschil is tussen de T-Mobile stb en een Android TV (Ik heb een Nvidea Shield die Android TV draait).

Het liefst zou ik alles met de Shield doen, maar ik vraag me af of de T-Mobile stb prettiger werkt en/of meer mogelijkheden biedt?

Heeft iemand beide met elkaar vergeleken? Of ziet de T-Mobile stb software er hetzelfde uit als de T-Mobile app op Android TV?
Kwaliteit op stb van T-Mobile is hetzelfde als de T-Mobile TV app. Voordeel van de app is dat je maar 1 afstandsbediening hoeft te gebruiken ipv 2, als je de app op een (recente) Samsung TV of Android TV hebt staan. Anders heb je de afstandsbediening van de Shield ook nog erbij.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Niets doen en zeker niet verlengen, Dan blijft alles bij het oude. Enige verschil is dat je dan een maand opzegtermijn krijgt

Je vraag is hier trouwens al meerdere malen gesteld...ergo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:12

HaterFrame

Well... Poo came out!

ReneK schreef op zondag 27 maart 2022 @ 14:36:
[...]

Toevallig gisteren een Shield Tv pro hier neer gezet.
Kwaliteit is hetzelfde of iets beter met de ai upscaling (kwaliteit is sowieso laag, maar das een andere discussie). Ik vind de app met shield afstandsbediening veel fijner werken. Probeer t gewoon :)

Kleine tip: zet 'm op 4k 50hz.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
Quad schreef op zondag 27 maart 2022 @ 17:11:
Kwaliteit op stb van T-Mobile is hetzelfde als de T-Mobile TV app. Voordeel van de app is dat je maar 1 afstandsbediening hoeft te gebruiken ipv 2, als je de app op een (recente) Samsung TV of Android TV hebt staan. Anders heb je de afstandsbediening van de Shield ook nog erbij.
HaterFrame schreef op zondag 27 maart 2022 @ 17:58:
Toevallig gisteren een Shield Tv pro hier neer gezet.
Kwaliteit is hetzelfde of iets beter met de ai upscaling (kwaliteit is sowieso laag, maar das een andere discussie). Ik vind de app met shield afstandsbediening veel fijner werken. Probeer t gewoon :)
Thanks, beiden. Maar is er ook verschil in functionaliteit tussen de T-Mobile stb en de Android TV app?
Kan je met beiden bv. ook cloud opnames programmeren en afspelen?

En is de bediening bij de ene prettiger dan bij de andere?
Kleine tip: zet 'm op 4k 50hz.
Moet je wel een 4k TV hebben, en die heb ik (nog) niet ;-) Gewoon een ouderwetse HD TV.

Ik lees hier vaak klachten over de TV kwaliteit, maar dat lijkt vooral over sportprogramma's met snelle beelden te gaan (autoraces, voetbal). De bitrate van T-mobile lijkt daarvoor te krap om geen hinderlijke
artifacts te zien.

Wij kijken echter geen sport, vraag me af of je er dan echt last van hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Er zit geen verschil in functionaliteit tussen App en stb.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:12

HaterFrame

Well... Poo came out!

ReneK schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:55:
[...]

[...]

Thanks, beiden. Maar is er ook verschil in functionaliteit tussen de T-Mobile stb en de Android TV app?
Kan je met beiden bv. ook cloud opnames programmeren en afspelen?

En is de bediening bij de ene prettiger dan bij de andere?

[...]

Moet je wel een 4k TV hebben, en die heb ik (nog) niet ;-) Gewoon een ouderwetse HD TV.

Ik lees hier vaak klachten over de TV kwaliteit, maar dat lijkt vooral over sportprogramma's met snelle beelden te gaan (autoraces, voetbal). De bitrate van T-mobile lijkt daarvoor te krap om geen hinderlijke
artifacts te zien.

Wij kijken echter geen sport, vraag me af of je er dan echt last van hebt.
Met sport zie je het idd het duidelijkst, als je het niet belangrijk vind zal het ook niet zo snel opvallen met gewone programma's :)

Voordeel van de Shield vind ik de snelheid. Die is veel beter dan de geleverde decoder. Functionaliteit is verder gelijk.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReneK
Quad schreef op zondag 27 maart 2022 @ 19:02:
Er zit geen verschil in functionaliteit tussen App en stb.
Mooi, dat scheelt weer een kastje.
HaterFrame schreef op zondag 27 maart 2022 @ 19:38:
[...]

Met sport zie je het idd het duidelijkst, als je het niet belangrijk vind zal het ook niet zo snel opvallen met gewone programma's :)
De mindere beeldkwaliteit van T-Mobile zou voor mij de enige reden zijn om bij Ziggo te blijven, maar zo te zien speelt dat voor ons nauwelijks een rol.
Voordeel van de Shield vind ik de snelheid. Die is veel beter dan de geleverde decoder. Functionaliteit is verder gelijk.
Nog een reden om geen T-Mobile stb erbij te huren. Ben al jaren een zeer tevreden Shield gebruiker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:41
ReneK schreef op zondag 27 maart 2022 @ 19:54:
[...]

Mooi, dat scheelt weer een kastje.

[...]

De mindere beeldkwaliteit van T-Mobile zou voor mij de enige reden zijn om bij Ziggo te blijven, maar zo te zien speelt dat voor ons nauwelijks een rol.

[...]

Nog een reden om geen T-Mobile stb erbij te huren. Ben al jaren een zeer tevreden Shield gebruiker.
ik moet zeggen de tv kwaliteit van Ziggo vonden wij wel iets beter, vaak iets scherper.
maar er is goed mee te leven met de kwaliteit van IPTV van t-mobile..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
FlorisVN schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:05:
[...]

ik moet zeggen de tv kwaliteit van Ziggo vonden wij wel iets beter, vaak iets scherper.
maar er is goed mee te leven met de kwaliteit van IPTV van t-mobile..
Bedankt, ik had eerlijk gezegd al verwacht dat we er iets op achteruit zullen gaan.

Een overweging zou nog kunnen zijn van T-Mobile alleen internet-only af te nemen en van Ziggo alleen TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlorisVN
ReneK schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:21:
[...]

Bedankt, ik had eerlijk gezegd al verwacht dat we er iets op achteruit zullen gaan.

Een overweging zou nog kunnen zijn van T-Mobile alleen internet-only af te nemen en van Ziggo alleen TV.
is idd een optie, persoonlijk lijkt me dat het geld niet waard.
Uit mijn ervaring/mening vond ik het beeld via de app (Apple TV ) beter dan met het t-mobile kastje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
FlorisVN schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:23:
[...]

is idd een optie, persoonlijk lijkt me dat het geld niet waard.
Het wordt i.d.d. duurder, nog afgezien van de extra energie rekening van nog meer kastjes in huis.
Uit mijn ervaring/mening vond ik het beeld via de app (Apple TV ) beter dan met het t-mobile kastje...
Ok, dan gaat het toch de app worden ipv. de T-Mobile stb.

Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:47
@ReneK Probeer gewoon de app. mocht je dat echt niets vinden is een decoder snel bijbesteld. En als je de kwaliteit echt erg vervelend vind is Ziggo ook snel besteld. Gewoon lekker proberen en pas actie ondernemen als het niet bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02:13
ReneK schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:21:
[...]
Dat is helaas heel erg duur. Bij Ziggo ben je verplicht Internet af te nemen indien je ook wat meer wil dan wat basis zenders (opnemen, interactieve TV, meer zenders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
jongetje schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:37:
@ReneK Probeer gewoon de app. mocht je dat echt niets vinden is een decoder snel bijbesteld. En als je de kwaliteit echt erg vervelend vind is Ziggo ook snel besteld. Gewoon lekker proberen en pas actie ondernemen als het niet bevalt.
Dat lijkt me een goed plan!
glatuin schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:47:
[...]

Dat is helaas heel erg duur. Bij Ziggo ben je verplicht Internet af te nemen indien je ook wat meer wil dan wat basis zenders (opnemen, interactieve TV, meer zenders)
Wij hebben genoeg aan het basispakket (+ non-provider dingen als Netflix en zo).

Dan valt de prijs nog wel mee (rond de 20 Euro per maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukjah
  • Laatst online: 08-07 19:23
Ik ben aan het kijken naar een 1000mbit abbo bij t-mobile. In Zwolle is dit te krijgen voor 45 p/m. Ik heb gebeld naar t-mobile en ze zeggen dat ze in Zwolle geen eigen netwerk hebben. Begrijp ik dan goed dat ik dan op het ODF netwerk wordt aangesloten?

1 jaar geleden een tijdje klant geweest bij KPN maar ik was niet echt te spreken over die verbinding. Constant andere pingtijden en soms packet loss. Monteurs langs geweest en er was iets aan de hand in de POP kast maar is nooit opgelost. Na een jaar gelijk weer weggegaan.

Nu vraag ik me af: ga ik dezelfde ervaring bij T-mobile krijgen als dat ik bij KPN had? Of is er kans dat het nu wel goed gaat? Bijvoorbeeld omat het in de POP kast toch anders loopt oid. (Heb niet veel verstand van hoe internet vanaf de meterkast naar buiten werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooiedodo
rens-br schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:02:
[...]

Even voor de duidelijkheid. Ja dat lukt. :) Ik heb hier ook nog een oude 'Draytek' aansluiting en daarvan de SFP eruit gehaald en in mijn Unifi switch gestopt.
Heb jij IPTV aan de praat gekregen? ik zit te lezen op tmobile forum dat draytek niet het nieuwe iptv platform aankon en die aansluitingen niet gemigreerd worden tot er een modem wissel is gedaan.
Oftewel, ik zou nog vlan voor iptv op wan moeten instellen ipv ip routing tables? Wat heb jij gedaan op je unifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooiedodo
lukjah schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:04:
Ik ben aan het kijken naar een 1000mbit abbo bij t-mobile. In Zwolle is dit te krijgen voor 45 p/m. Ik heb gebeld naar t-mobile en ze zeggen dat ze in Zwolle geen eigen netwerk hebben. Begrijp ik dan goed dat ik dan op het ODF netwerk wordt aangesloten?

1 jaar geleden een tijdje klant geweest bij KPN maar ik was niet echt te spreken over die verbinding. Constant andere pingtijden en soms packet loss. Monteurs langs geweest en er was iets aan de hand in de POP kast maar is nooit opgelost. Na een jaar gelijk weer weggegaan.

Nu vraag ik me af: ga ik dezelfde ervaring bij T-mobile krijgen als dat ik bij KPN had? Of is er kans dat het nu wel goed gaat? Bijvoorbeeld omat het in de POP kast toch anders loopt oid. (Heb niet veel verstand van hoe internet vanaf de meterkast naar buiten werkt).
wat ik idd begrijp van die situatie waar geen eigen netwerk is, dat ze inkopen bij KPN wholesale.. dus technisch hetzelfde qua aansluiting.. als ik het verkeerd heb, laat ik me graag corrigeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
dooiedodo schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:14:
[...]

Heb jij IPTV aan de praat gekregen? ik zit te lezen op tmobile forum dat draytek niet het nieuwe iptv platform aankon en die aansluitingen niet gemigreerd worden tot er een modem wissel is gedaan.
Oftewel, ik zou nog vlan voor iptv op wan moeten instellen ipv ip routing tables? Wat heb jij gedaan op je unifi?
Ik gebruik geen iptv. Maar ik ben ook verhuisd, dus had in mijn oude huis de Draytek zitten en in mijn nieuwe huis kreeg ik de Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooiedodo
rens-br schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:21:
[...]

Ik gebruik geen iptv. Maar ik ben ook verhuisd, dus had in mijn oude huis de Draytek zitten en in mijn nieuwe huis kreeg ik de Zyxel.
Nou zeg, daar heb niks aan 🤣😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lukjah schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:04:

Als je voor dat bedrag 1 Gbit kan krijgen heeft T-Mobile eigen apparatuur in de PoP van KPN Netwerk. Dat is inderdaad ODF netwerk.

Ga je dezelfde ervaring krijgen? Dat is heel lastig te zeggen. De verbinding van je huis tot in die PoP verandert niet. De apparatuur waarop jouw vezel in de PoP wordt aangesloten is wel anders. Dus het kan veel beter zijn. Of niet..
In het algemeen zou ik dit topic even doorlezen (laatste 10/15 pagina's) op zoek naar ervaringen op het gebied van ping en packet loss bij T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
dooiedodo schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:26:
[...]

Nou zeg, daar heb niks aan 🤣😇
Graag gedaan. :P Overigens gebruikte ik mijn USG ook al op de 'DrayTek' verbinding en dat werkte ook prima, maar wederom zonder IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooiedodo
rens-br schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:21:
[...]

Graag gedaan. :P Overigens gebruikte ik mijn USG ook al op de 'DrayTek' verbinding en dat werkte ook prima, maar wederom zonder IPTV.
ik zie internet ook snel werken, zal nog ff puzelen met iptv, anders rondje bellen met ze om migratie aan te vragen (of gewoon de tmobile app overschakelen, is behoorlijk bruikbaar op de shield tv stick)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Situatie:

De vorige bewoner heeft het glasvezel apparaat (oranje in onderstaande foto) eraf gehaald en meegenomen en nu heb ik alleen een doorgeknipte glasvezelkabel in de meterkast hangen.

Wel komt er nog een andere kabel uit de grond en deze eindigt in een wit KPN kastje met 'lijn 1' en 'lijn 2' erop.

Wordt dit gratis opgelost als je T Mobile glasvezel aanvraagt of komt er dan een hoge rekening bij kijken?

Foto's van hoe het ooit geweest moet zijn:

Afbeeldingslocatie: https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/7351e599-e43d-4fb7-a64a-7961de28806b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/8878e062-2acf-4dd4-88ac-79a4f87f1624.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wolly schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:53:
Situatie:

De vorige bewoner heeft het glasvezel apparaat (oranje in onderstaande foto) eraf gehaald en meegenomen en nu heb ik alleen een doorgeknipte glasvezelkabel in de meterkast hangen.

Wel komt er nog een andere kabel uit de grond en deze eindigt in een wit KPN kastje met 'lijn 1' en 'lijn 2' erop.

Wordt dit gratis opgelost als je T Mobile glasvezel aanvraagt of komt er dan een hoge rekening bij kijken?

Foto's van hoe het ooit geweest moet zijn:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je T-Mobile aanvraagt dan zal er uiteindelijk een monteur van Guidion komen om je te activeren. Die zal concluderen dat de gehele FTU is weggeknipt (wat een idioten.....) en moet dan een herstelticket in laten dienen bij KPN Netwerk.
Die zullen dan de aannemer aansturen om de FTU weer te herstellen. Als je in dat hele proces niets zegt over de veroorzaker, dan zal je inderdaad een tijdje later een aardige rekening krijgen (300 tot 400 euro). Dat is te voorkomen door zowel in het ticket dat de Guidion monteur laat maken (zorg dat hij dat ter plaatse doet als hij bij jou is!) te laten opnemen dat dit door vorige bewoners is gedaan, als ook de aannemer van KPN Netwerk NL dit in zijn oplossingsticket te laten opnemen.

En pas als de FTU weer hersteld is kan de Guidion monteur terug komen om zijn werk af te maken. Dus je zit nog wel een tijdje met de gebakken peren....

NB: Dat witte KPN kastje is de oude koperverbinding, niet de glasvezelverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:29
Ik kom net terug van vakantie (weekje), start mijn PC weer op en krijg ineens dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j2tqMMRcyhMVOtF9kUTmvL_oK9g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rWjCLfIynlPSSgEjw31PJVHc.png?f=user_large

Heeft de Huawei router een update gehad? Hier wordt ik niet echt blij van.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:57

SebasFM

BOFH

Wolly schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:53:
Situatie:

Indien dit een koophuis betreft zou ik die rekening gewoon via de makelaar bij de vorige eigenaar leggen. (Al dan niet) bewust schade maken vlak voor de overdracht terwijl dit nog niet was ten tijde van de bezichtiging = de vorige eigenaar mag betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Ik heb de tv app van T-Mobile gisteren aan mijn schoonouders laten zien op mijn tv en ingelogd met hun inloggegevens. Nu kunnen ze thuis vandaag (monteur is net geweest) niet inloggen met de gegevens. Kan dit komen omdat ik op mijn adres op de tv heb ingelogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Oekol schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:18:
Ik heb de tv app van T-Mobile gisteren aan mijn schoonouders laten zien op mijn tv en ingelogd met hun inloggegevens. Nu kunnen ze thuis vandaag (monteur is net geweest) niet inloggen met de gegevens. Kan dit komen omdat ik op mijn adres op de tv heb ingelogd?
Nee want je kan meerdere apparaten koppelen aan een TV account.
Kan je eens inloggen onder hun gegevens op https://thuismy.t-mobile.nl/instellingen/tv ?

Mogelijk is het klantnummer en TV pincode gewijzigd.

Kunnen ze wel inloggen via browser op t-mobiletv.nl ?

[ Voor 4% gewijzigd door Quad op 30-03-2022 11:48 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Quad schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:47:
[...]

Nee want je kan meerdere apparaten koppelen aan een TV account.
Kan je eens inloggen onder hun gegevens op https://thuismy.t-mobile.nl/instellingen/tv ?

Mogelijk is het klantnummer en TV pincode gewijzigd.
Nee alles was goed. Krijgt net een screenshot van mijn vrouw. Ze waren ze pincode van T-Mobile aan het invullen bij een google scherm waar ze moesten inloggen.

Dan is inderdaad telkens het wachtwoord fout.... :+

Heb ze nu de link gegeven om via laptop te kijken en een Android + IOS link voor mobiel.
Ik ga ze vanavond na werk even helpen om dit op te lossen haha.

[ Voor 12% gewijzigd door Oekol op 30-03-2022 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Het is allemaal geïnstalleerd nu en doet het uiteraard. In de woonkamer via de Sony TV en android TV app scherp beeld(had me op 't ergste voorbereid maar leek scherp te zijn).

In de slaapkamer via de amino box niet zulk mooi beeld maar dat kan ook goed door de oudere tv komen. Heb gezegd dat ze er over na moeten denken om een Google tv chromecast te kopen voor in de slaapkamer zodat ze ook Netflix videoland etc hebben. Scheelt weer 2,50 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
Oekol schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:06:
Het is allemaal geïnstalleerd nu en doet het uiteraard. In de woonkamer via de Sony TV en android TV app scherp beeld(had me op 't ergste voorbereid maar leek scherp te zijn).

In de slaapkamer via de amino box niet zulk mooi beeld maar dat kan ook goed door de oudere tv komen. Heb gezegd dat ze er over na moeten denken om een Google tv chromecast te kopen voor in de slaapkamer zodat ze ook Netflix videoland etc hebben. Scheelt weer 2,50 euro per maand.
mijn ervaring is ook dat het via de app wat scherper is dan via de amino box.
heb wel enkel apple tv's thuis, dus andere apps niet getest overigens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notr1ch
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16-01-2024
I just switched to T-Mobile Huis from KPN and see much higher first hop latency, from 1-2ms to 6ms. I connected their modem briefly and then switched to my own using DHCP over VLAN 300.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Tracing route to 155.133.248.41 over a maximum of 30 hops

1     1 ms    <1 ms    <1 ms  OpenWrt.local [192.168.x.x]
  2     6 ms     6 ms     6 ms  x-x-21-31.ftth.glasoperator.nl [31.21.x.x]
  3     6 ms     6 ms     6 ms  10.10.10.253
  4     6 ms     9 ms     6 ms  10.10.12.53
  5     7 ms     6 ms     6 ms  amsix-v4.valve.net [80.249.211.23]
  6     *        *        *     Request timed out.
  7     6 ms     6 ms     6 ms  155.133.248.41

Trace complete.

I used to get 3ms to this Valve server in Amsterdam and now it's doubled. Is this normal for T-Mobile? 6ms seems very high for a fiber optic connection. Also looks like there's no IPv6 support? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
notr1ch schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:20:
I just switched to T-Mobile Huis from KPN and see much higher first hop latency, from 1-2ms to 6ms. I connected their modem briefly and then switched to my own using DHCP over VLAN 300.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

Trace complete.

I used to get 3ms to this Valve server in Amsterdam and now it's doubled. Is this normal for T-Mobile? 6ms seems very high for a fiber optic connection. Also looks like there's no IPv6 support? :(
Most likely scenario: T-Mobile uses GPON equipment in your local Pop and KPN uses AON. That could make the difference.
Which mediaconverter did you receive from T-Mobile? The white Huawei (=GPON) or the black CTS-CVT (=AON)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-07 14:04
My T-Mobile AON connection has a 6 to 7 ms latency too.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Polyphemus schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:00:
My T-Mobile AON connection has a 6 to 7 ms latency too.
Then one could state that the whole T-Mobile routing mapping etc. results in this kind of latency. Which would not be surprising considering the budget choices they make on a regular basis (see the whole Deutsche Telekom routing issue from october 2019)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-07 22:34
notr1ch schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:20:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

Trace complete.

That latency seems pretty normal and yes T-mobile has higher latency than KPN/XS4all for example.

But if you just found out there is no IPv6 support you forgot to do your homework, that's a pretty well known fact so you shouldn't be surprised.

The keyword here with T-Mobile is, what @Barre73 said ; 'budget'... :X

[ Voor 3% gewijzigd door Lord_Dain op 31-03-2022 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• notr1ch
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16-01-2024
Barre73 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:43:
Most likely scenario: T-Mobile uses GPON equipment in your local Pop and KPN uses AON. That could make the difference.
Which mediaconverter did you receive from T-Mobile? The white Huawei (=GPON) or the black CTS-CVT (=AON)?
I have the black CTS-CVT so hopefully AON.
Lord_Dain schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:04:
But if you just found out there is no IPv6 support you forgot to do your homework, that's a pretty well known fact so you shouldn't be surprised.

I don't really care all that much about IPv6 but given that even Ziggo supports it now I thought it was finally widespread enough that I didn't have to think about it...

And you're right, budget indeed... with the combo deal with a T-Mobile phone subscription the plan was significantly cheaper than all other providers. From the other responses it seems this is normal for their network, so I will have to live with the minor latency increase and hope the connection itself is stable.

Thanks for the replies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik kan opeens 1gbit via een KPN lijn krijgen, dat is het positieve nieuws. Het jammere is dat -tenzij ik heel verkeerd kijk- de prijzen met 30% zijn verhoogd?

50/50 bestaat niet meer, was 30 euro
100/100 was 35-ish, 45 euro
400/400 nieuw 55 euro
1gbit nieuw 60 euro

damn. inflatie is real.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@neographikal Dat is geen inflatie, dat komt omdat KPN hogere wholesale tarieven heeft voor aanbieders tov bijv. de primevest en de Open Dutch Fiber netwerken. Dat zie je bij bijv. Freedom ook terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Laatst online: 09:05
@neographikal Zie nieuws: T-Mobile verhoogt prijs 1Gbit/s-glasvezel en levert dat via KPN voor ...

Enige wat kwa prijs gelijk gebleven is 100mbit (zonder KPN toeslag), 50mbit is eruit gehaald, die was 30 euro

[ Voor 14% gewijzigd door zx9r_mario op 01-04-2022 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geim
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-06 13:38
Bovenstaande instellingen werken al meer dan 2 jaar probleemloos op mijn N300A-IP
Bij mij heeft iets soortgelijks al langere tijd via een Fritzbox gewerkt. Maar kreeg het dus niet meer aan de gang en ook niet op de Siemens. Nu met het gebruik van poort 6000 voor de aanmelding is het geen probleem meer.

Mocht je ooit problemen ondervinden, dan weet je waar je het kunt zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geim
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-06 13:38
mijn ervaring is ook dat het via de app wat scherper is dan via de amino box.
heb wel enkel apple tv's thuis, dus andere apps niet getest overigens..
Ook mijn ervaring met een Nvidia shield. Prima beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:54
Geim schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:36:
[...]

Ook mijn ervaring met een Nvidia shield. Prima beeldkwaliteit.
De Nvidia shield pro is koning van het verbeteren van een slechte bron inderdaad, ik heb ook echt super beeld via IPTV, ook bij brakke bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
zx9r_mario schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:00:
@neographikal Zie nieuws: T-Mobile verhoogt prijs 1Gbit/s-glasvezel en levert dat via KPN voor ...

Enige wat kwa prijs gelijk gebleven is 100mbit (zonder KPN toeslag), 50mbit is eruit gehaald, die was 30 euro
Ik zie toch echt dat de 100/100 van 35 naar 45 gaat in de prijslijsten. Wij zitten nog op het oude contract, maar voor nieuwe contracten is het een forse verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
neographikal schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 14:11:
[...]

Ik zie toch echt dat de 100/100 van 35 naar 45 gaat in de prijslijsten. Wij zitten nog op het oude contract, maar voor nieuwe contracten is het een forse verhoging.
Dan zit je in een gebied met kpn taks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neographikal schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 14:11:
[...]

Dan is het advies simpel: niet proberen te verlengen want evt korting weegt dan niet op tegen de nieuwe maandprijs.
Gewoon blijven zitten op dit contract met alleen een kleine indexering af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289532

Ik heb momenteel 200/200 KPN glasvezel op een Ubiquiti UDM SE, op het glasvezelpunt zit een NTU van KPN geschoven met een utp naar mijn UDM.

Ik wil misschien overstappen naar T-mobile aangezien zij voor €2,50 per maand meer gigabit kunnen leveren, maar vraag mij af, hoe gaat de aansluiting er dan uit zien? Het netwerk hier is van KPN, levert T-Mobile dan ook gewoon een NTU die er overheen schuifT? Of gaan zij aan de glasvezel aansluiting zitten prutsen?

Edit: van wat ik zie is het een AON aansluiting, dit zit er in de meterkast:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yFMiBOqOlD6nMrATtL2Sy_DlmUg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/15Sgo9zETVA5MDsVmrPIuk0n.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 289532 op 03-04-2022 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-07 11:07
Anoniem: 289532 schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:00:
Ik heb momenteel 200/200 KPN glasvezel op een Ubiquiti UDM SE, op het glasvezelpunt zit een NTU van KPN geschoven met een utp naar mijn UDM.

Ik wil misschien overstappen naar T-mobile aangezien zij voor €2,50 per maand meer gigabit kunnen leveren, maar vraag mij af, hoe gaat de aansluiting er dan uit zien? Het netwerk hier is van KPN, levert T-Mobile dan ook gewoon een NTU die er overheen schuifT? Of gaan zij aan de glasvezel aansluiting zitten prutsen?

[Afbeelding]
Dt je KPN via AON geleverd krijgt zegt in principe niet zoveel over T-Mobile.
Het gaat om welke apparatuur Glasoperator in de PoP heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-07 21:54
Lord_Dain schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:04:
[...]

That latency seems pretty normal and yes T-mobile has higher latency than KPN/XS4all for example.

Tweak is also budget but has a low latency (1-2 ms), never had KPN/XS4ALL 1 Gbit so I never had the option to do a 1:1 compare. So budget does not necessarily result in a high latency connection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennis-L schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:15:
[...]

Dt je KPN via AON geleverd krijgt zegt in principe niet zoveel over T-Mobile.
Het gaat om welke apparatuur Glasoperator in de PoP heeft staan.
Ok, nou dan bel ik ze wel even. Overigens, als het netwerk van KPN is en ik krijg van Tmobile kpn wholesale tarieven aangeboden, dan gaan ze toch niet opeens een hele andere techniek gebruiken?

En iets anders, ik heb bij KPN geen vast ip adres maar in de praktijk veranderd dit nooit. Is dit bij tmobile ook het geval?

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 289532 op 03-04-2022 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Anoniem: 289532 schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:32:
[...]

Ok, nou dan bel ik ze wel even. Overigens, als het netwerk van KPN is en ik krijg van Tmobile kpn wholesale tarieven aangeboden, dan gaan ze toch niet opeens een hele andere techniek gebruiken?

En iets anders, ik heb bij KPN geen vast ip adres maar in de praktijk veranderd dit nooit. Is dit bij tmobile ook het geval?
Het fysieke netwerk is van KPN Netwerk.
Daarop heb je operators, zoals KPN-WBA, Cambrium, Glasoperator e.d.
En je hebt de providers die diensten leveren via de operators.
Het is de operator die de techniek bepaalt door de apparatuur de ze in de PoP hebben staan.
Als je van KPN naar T-Mobile gaat kan de techniek wel degelijk veranderen.

Alleen voor de nieuw aangelegde netwerken door KPN Netwerk geldt dit niet meer, omdat KPN-WBA daar nog de enige operator op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
Anoniem: 289532 schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:00:
[Afbeelding]
Dat is een XGS-PON ONT, geen AON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
hcQd schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:56:
[...]

Dat is een XGS-PON ONT, geen AON.
De XGS-PON ONT heeft toch een lampje alarm?
Die ontbreekt op deze.

[ Voor 14% gewijzigd door Dennis-L op 03-04-2022 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
Dennis-L schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:59:
[...]

De XGS-PON ONT heeft toch een lampje alarm?
Die ontbreekt op deze.
Je hebt gelijk. Ze lijken wel verdomd veel op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennis-L schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:55:
[...]

Het fysieke netwerk is van KPN Netwerk.
Daarop heb je operators, zoals KPN-WBA, Cambrium, Glasoperator e.d.
En je hebt de providers die diensten leveren via de operators.
Het is de operator die de techniek bepaalt door de apparatuur de ze in de PoP hebben staan.
Als je van KPN naar T-Mobile gaat kan de techniek wel degelijk veranderen.

Alleen voor de nieuw aangelegde netwerken door KPN Netwerk geldt dit niet meer, omdat KPN-WBA daar nog de enige operator op is.
En Glasoperator gebruikt 3 verschillende technieken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:19
Anoniem: 289532 schreef op zondag 3 april 2022 @ 12:19:
[...]

En Glasoperator gebruikt 3 verschillende technieken?
2
AON en Gpon tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-07 21:23
Gaat dit bericht ook invloed hebben op de WBA tarieven?

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 289532 schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:32:
[...]

Dat is wel de goede indicatie: als jij de dure prijs betaalt (dus met KPN opslag) ga je inderdaad T-Mobile via AON krijgen net als KPN.
Maar T-Mobile gebruikt niet dezelfde NT. Zij gebruiken een aparte mediaconverter (zie openingspost), de CTS CVT-3002. Die wordt met een glaskabeltje aangesloten op je grondplaat. En vanaf die mediaconverter dan wel gewoon een UTP kabel naar een router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02:13
Sinds een weekje heb ik T-Mobile glasvezel met de Huawei GPON en T50 Zyxel. De Zyxel meteen vervangen voor een Asus Rt-Ax86U ter vervanging van mijn oude netgear router. Fijne is dat je deze direct aan de Huawei kunt hangen mits je VLAN 300 invult onder kopje IPTV.
De vreugde was groot maar niet heel lang aangezien mijn bekabelde snelheden via de Asus niet gelijk waren met de snelheden op de T50.
Na wat onderzoek bleek dat je niet de 1 GB WAN poort op de Asus moet gebruiken maar de 2.5GB poort. Met die laatste bereik ik de volle snelheid (net iets boven de 900 Mbps). Met de 1 GB poort slechts 525 Mbps of zo.
Heeft niet zoveel met T-Mobile te maken echter het was wel even zoeken voor ik hier achter kwam. Aangezien de Asus RT-Ax86U een populaire router is meld ik het maar even op deze plek mochten anderen ontdekken dat de wired speeds op de Asus 30% trager zijn dan dan op de T50. Vreemd maar de oplossing is dus de 2.5GB poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barre73 schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:30:
[...]

Dat is wel de goede indicatie: als jij de dure prijs betaalt (dus met KPN opslag) ga je inderdaad T-Mobile via AON krijgen net als KPN.
Maar T-Mobile gebruikt niet dezelfde NT. Zij gebruiken een aparte mediaconverter (zie openingspost), de CTS CVT-3002. Die wordt met een glaskabeltje aangesloten op je grondplaat. En vanaf die mediaconverter dan wel gewoon een UTP kabel naar een router.
Kan ik die fiberkabel niet gewoon in de SFP+ poort van m’n UDM SE steken en die hele mediaconverter laten zitten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Anoniem: 289532 schreef op zondag 3 april 2022 @ 14:01:
[...]

Kan ik die fiberkabel niet gewoon in de SFP+ poort van m’n UDM SE steken en die hele mediaconverter laten zitten?
Zeker kan dat maar dat vroeg je niet 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooiedodo
rens-br schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:51:
[...]

Dat witte kastje is bij jou niks anders dan een berg plastic. In ieder geval kan je de SFP module uit de Draytek halen en direct in je TL-ER7206 stoppen, daarna VLAN300 instellen en je bent klaar. Routes voor IPTV is volgens mij niet eens nodig.
Ben er dus achter dat ik nog op oude tv netwerk zit en dus met vlan 640 moet werken. Op zich helder hoe dat zit, maar de stommme tplink config software laat me alleen iptv settings op eth WAN zetten en niet op de SFP wan. Gezien dat gewoon andere interface is, zou het op command line op de router wel gefixed moeten kunnen worden, maar ik heb die kennis niet.
iemand hier ervaring met ssh om die settings van eth WAN naar SFP WAN te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-07 20:55
Heeft iemand ook last van internet storing Zoetermeer? Sinds 9:15 krijg ik geen IP adres meer van T-Mobile. Op Huawei ONT knippert PON lampje. Betekent het dat ik geen verbinding heb met T-Mobile Pop?

Edit: Ik heb gebeld naar T-Mobile Thuis servicedesk. Het blijkt dat Huawei ONT niet is geregistreerd op netwerk. Ze gaan Huewai ONT opnieuw aanmelden.
Raar, het heeft een week zonder problemen gewerkt. :?

[ Voor 34% gewijzigd door plizz op 04-04-2022 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
glatuin schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:49:
Sinds een weekje heb ik T-Mobile glasvezel met de Huawei GPON en T50 Zyxel. De Zyxel meteen vervangen voor een Asus Rt-Ax86U ter vervanging van mijn oude netgear router. Fijne is dat je deze direct aan de Huawei kunt hangen mits je VLAN 300 invult onder kopje IPTV.
De vreugde was groot maar niet heel lang aangezien mijn bekabelde snelheden via de Asus niet gelijk waren met de snelheden op de T50.
Na wat onderzoek bleek dat je niet de 1 GB WAN poort op de Asus moet gebruiken maar de 2.5GB poort. Met die laatste bereik ik de volle snelheid (net iets boven de 900 Mbps). Met de 1 GB poort slechts 525 Mbps of zo.
Heeft niet zoveel met T-Mobile te maken echter het was wel even zoeken voor ik hier achter kwam. Aangezien de Asus RT-Ax86U een populaire router is meld ik het maar even op deze plek mochten anderen ontdekken dat de wired speeds op de Asus 30% trager zijn dan dan op de T50. Vreemd maar de oplossing is dus de 2.5GB poort.
Lijkt meer erop dat via de 1Gbit poort deze half-duplex is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-07 21:23
dooiedodo schreef op zondag 3 april 2022 @ 22:30:
[...]

Ben er dus achter dat ik nog op oude tv netwerk zit en dus met vlan 640 moet werken. Op zich helder hoe dat zit, maar de stommme tplink config software laat me alleen iptv settings op eth WAN zetten en niet op de SFP wan. Gezien dat gewoon andere interface is, zou het op command line op de router wel gefixed moeten kunnen worden, maar ik heb die kennis niet.
iemand hier ervaring met ssh om die settings van eth WAN naar SFP WAN te zetten?
Is dit LordSpud in "Vodafone Thuis via Glasvezel" toevallig wat je zocht?

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooiedodo
zo ongeveer ja. Ik kan dit dus niet via omada doen om dat ik de sfp poort niet kan kiezen bij iptv. Heb nu net een media converter geritseld en nu de WAN ethernet poort in gebruik op de router en dan werkt het we (dwz internet en iptv op WAN configurerenl.
Eventueel kan ik de router standalone wel inrichten met de eigen web interface, maar via Omada integratie duidelijk niet.
FF de TPLINK support afwachten, kijken wat ze zeggen. Kan router nog altijd terug sturen en wisselen voor goedkopere (er605, scheelt 100 Euro) router die ook met omada werkt als ik dan toch een media converter moet gebruiken (sfp poort op 7602 dus ongebruikt nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 08:59
soepkip schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:32:
En weer een update betreffende het GPON verhaal.

Ondanks de belofte gistermiddeg, uiterlijk vandaag een update te krijgen via mail, weer niets gehoord. Zelf maar weer de Helpdesk gebeld. Ondanks dat ze mij goed en geduldig te woord staan wordt ik met een verlegensheids bullshit antwoord afgewimpeld.nl
Men wacht nog op de tooling om dit mogelijk te maken die moet nog worden gemaakt om dit te kunnen uitvoeren.

Dit antwoord werd in den treure herhaald, ondanks mijn tgenargumenten
1. Waarom is de tooling er niet, de ACM beleidsregel is al 2 jaar bekend, en geld voor alle actieve componenten achter de aansluiting.
2. wat gebeurt er bij aansluiten GPON bij afsluiten abbonnement? of als ik nu meld dat mijn door T-mobile geleverde GPON module kapot is? oh dan krijg ik een vervanging? oh en hoe registreer je dat nieuwe kastje? ooh in de bestaande tooling? oh nu is dit exact hetzelfde, vul het nieuwe serienummer in.

Nee dat kan niet zomaar, het is namelijk een andere module. Als ik aangeef dat ik hetzelfde type en model heb gekocht dus dat dat niet geld en ik die nieuwe dus in de oude tooling wil registreren wordt daar niet op ingegaan, maar aangegeven dat het dan onzin is om hem te vervangen, waarom ik dat wil....nou ik wil dat omdat het kan, en volgens de beleidsregel moet je dat doorvoeren...

Oftewel, tot nu toe wordt ik afgescheept en wil men zich niet aan de verplichtigen houden
We zijn weer 2 maanden verder. Nog updates over het gebruiken van je eigen GPON module?

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1629206

sorry off topic

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 1629206 op 04-04-2022 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-07 20:25
Bij ons is sinds kort een groen sprietje uit de stoep omhoog komen kijken. Ik zit nu al jaren bij Ziggo Internet+Tv nu op 300Mbit. Ben over het algemeen tevreden, maar overweeg nu toch over te stappen naar T-Mobile glasvezel 1Gb zonder TV maar dan i.c.m. NLZiet op een nog aan te schaffen Nvidia Shield Pro. De aanbieding is nu als volgt:

- Geen activatiekosten t.w.v. € 30
- Geen installatiekosten bij een glasvezelverbinding t.w.v. € 75
- 4 maanden Viaplay cadeau t.w.v. € 40

Vragen:
Zouden jullie deze switch doen of niet? Het zal iets van 15eur/mnd goedkoper worden.

Hoe gaat dit nu qua installatie? Want het glasvezel moet nog wel het huis binnen en dat zie ik mij niet zelf doen. Ik heb nu ook alles netjes geïnstalleerd en Ziggo Connectbox zit netjes in de linkerhoek van de woonkamer, waar de kabel binnenkomt

Tijdens een verbouwing heb ik een lange utp aansluiting via de kruipruimte naar de andere kant van de woonkamer (TV/Zithoek) laten maken waar ik nu een rpi4 via UTP in de muur heb geprikt. Ik heb niet echt zin om extra allemaal kabels door mijn huis te krijgen, of om die UTP aansluiting in de woonkamer de nek om te draaien.

Alvast bedankt. Ik wil morgen hopelijke de knoop kunnen doorhakken ivm de tijdelijke aanbieding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
FJP84 schreef op maandag 4 april 2022 @ 22:40:
Hoe gaat dit nu qua installatie? Want het glasvezel moet nog wel het huis binnen en dat zie ik mij niet zelf doen.
T-Mobile/NetwerkNL gaan je echt niet zelf de kabel binnen laten brengen, dat hoort gewoon bij de installatie. Deze zal in de meeste gevallen in je meterkast binnenkomen en van daaruit kun je dan je netwerk verder maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
jongetje schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 07:29:
[...]

T-Mobile/NetwerkNL gaan je echt niet zelf de kabel binnen laten brengen, dat hoort gewoon bij de installatie. Deze zal in de meeste gevallen in je meterkast binnenkomen en van daaruit kun je dan je netwerk verder maken.
Als het de meterkast wordt dan heb ik nog een kabel richting de woonkamer nodig, zodat de utpkabel die er via de kruipruimte al ligt kan verbinden met een switch. Anders heb ik geen ethernet port meer bij mijn tv.Aangezien ik alles liefst via kruipruimte doe laat ik de electricien maar eens langskomen.

[ Voor 7% gewijzigd door FJP84 op 05-04-2022 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:09
FJP84 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:13:
[...]

Als het de meterkast wordt dan heb ik nog een kabel richting de woonkamer nodig, zodat de utpkabel die er via de kruipruimte al ligt kan verbinden met een switch. Anders heb ik geen ethernet port meer bij mijn tv.Aangezien ik alles liefst via kruipruimte doe laat ik de electricien maar eens langskomen.
De router en de (O)NT hoeven niet vlak bij elkaar te staan. Dus wellicht is de (O)NT in de meterkast en de router op je huidige ziggo router locatie een optie. De (O)NT en router verbind je dan met die utp kabel die je al hebt liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geradus
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-07-2023
jongetje schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 07:29:
[...]

Vorig jaar juni heb ik hier T-Mobile aan gevraagd en de kabel lag nog onder de stoeptegel op de weg. Eerst zijn er 2 man gekomen om de kabel naar binnen (meterkast) te brengen en een paar dagen later weer een 'deskundige' die de Huawei converter en de modem T-50 heeft opgehangen. Helaas werkte het niet en KPN man gebeld die dezelfde dag nog kwam en het licht heeft gezien. Feitelijk viel het wel mee het was zonder kosten voor mij geregeld en ik hoefde alleen maar dom staan te kijken. Kan ik goed trouwens. >:)

Maar moet wel zeggen dat het voor die 40,80 euro per maand die ik nu betaal wel stabiel goed werkt.
Het is 1 Gbps en blijft rond de 945 down en 890 up zitten op Pon dus.

Nu heb ik de Fritzbox 4060 er tussen met een extra switch Netgear GS308E er achter en dat gaat goed. De Fritz staat in de woonkamer en de utp-kabel gaat perfect naar de media-converter in de meterkast.

Aanvankelijk wilde ik de glaskabel direct op een Fritzbox hebben maar nu ben ik toch blij met de 4060. De wifi werkt daar prachtig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 15:26
Problemen met internet glas . Iemand zelfde probleem?

En met problemen bedoel ik geen internetverbinding.

Update : Converter ding van het stroom afhalen en weer erin heeft geholpen.

[ Voor 57% gewijzigd door n0elite op 05-04-2022 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Vanavond de knoop doorgehakt en T-Mobile Internet only 1Gbit up/down besteld. Nu morgen even bellen want nog geen informatie ontvangen waar ik de gegevens voor de overstapservice kon ingeven.

Eerder op de dag beetje stom geweest nog, omdat ik bij wat telefonische navraag bij huidige provider ben meegegaan in een voorstel mijn abonnement om te zetten naar een jaar contract met 9mnd korting met sneller internet.

Ik vond uiteindelijk de aanbieding van T-Mobile aantrekkelijker (met name upload snelheid) en heb eerst telefonisch bij mijn huidige provider gebruik gemaakt van het herroepingsrecht. Paar uur later abonnement aangegaan bij T-Mobile. Hopen maar dat dit nu allemaal goed gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 09:38
Ik weet niet wat ze aan het doen zijn bij T-mobile, maar mijn upload is zojuist helemaal ingekakt naar 7 Mbit/s. Kon nog net de mensen verstaan op Teams.
Volgens allestoringen ben ik niet de enige die problemen heeft op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:57
FunFair schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:40:
Ik weet niet wat ze aan het doen zijn bij T-mobile, maar mijn upload is zojuist helemaal ingekakt naar 7 Mbit/s. Kon nog net de mensen verstaan op Teams.
Volgens allestoringen ben ik niet de enige die problemen heeft op dit moment.
Klopt, hier ook download ingestort en package loss. T-Mobile 4G werkt wel prima.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:07
Als je op alle storingen en de load op AMS-IX kijkt lijkt er een iets grotere storing te zijn dan T-Mobile :)
Pagina: 1 ... 183 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie