[T-mobile Thuis] Verlengen abonnement

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-04 15:38
Mijn T-Mobile thuis abonnement verloopt 13 april 2022. Ik heb daarom gebeld met T-Mobile thuis en ze hebben mijn abonnement met een jaar verlengt. Echter komen de kosten 15 euro per maand hoger uit.

Mijn collega's geven aan, dat als ik het niet verleng maar gewoon automatisch laat doorlopen ik geen prijsverhoging (nieuw abonnement/regels) heb van 15 euro. Klopt dat? Ik vind 15 euro per maand voor dezelfde opties nogal veel namelijk.

1 Gbit glas up/down
TV abonnement

Ben een leek wat dat betreft :?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-04 11:29
Als je contract af loopt ben je vrij om naar een andere provider te gaan. Anderzijds is T-Mobile vrij om een nieuw contract aan te bieden met andere voorwaarden. Als je hem door laat lopen staat het T-Mobile vrij om andere voorwaarden te implementeren, je oorspronkelijke contract is immers beëindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Een abonnement voor bepaalde tijd gaat na die bepaalde tijd automatisch over in een abonnement dat maandelijks opzegbaar is. Het klinkt alsof je nu hebt toegezegd een jaar te verlengen voor 15 euro meer.

Als het enige verschil de prijs is dan had je dus inderdaad beter niet kunnen bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Knul schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:42:
Als je contract af loopt ben je vrij om naar een andere provider te gaan. Anderzijds is T-Mobile vrij om een nieuw contract aan te bieden met andere voorwaarden. Als je hem door laat lopen staat het T-Mobile vrij om andere voorwaarden te implementeren, je oorspronkelijke contract is immers beëindigd.
Geldt er dan enkel een stijging qua prijs in de vorm van inflatieaanpassing of mogen ze ook dan 15 euro per maand meer vragen voor hetzelfde?
Oon schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:43:
Een abonnement voor bepaalde tijd gaat na die bepaalde tijd automatisch over in een abonnement dat maandelijks opzegbaar is. Het klinkt alsof je nu hebt toegezegd een jaar te verlengen voor 15 euro meer.

Als het enige verschil de prijs is dan had je dus inderdaad beter niet kunnen bellen
Ik heb 14 dagen bedenktijd, kan dus nog altijd het huidige aanbod afslaan en er van uit gaan het huidige aanbod te behouden. Klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Knul schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:42:
Dat is niet waar, een abonnement gaat automatisch over tot maandelijks. T-Mobile mag dan overigens ook opzeggen, maar de meeste providers doen dat niet want dan lopen klanten weg.

Maar T-Mobile mag absoluut niet zomaar de kernvoorwaarden van je overeenkomst veranderen zonder je hiervan op de hoogte te stellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Juice. schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:44:
[...]

Ik heb 14 dagen bedenktijd, kan dus nog altijd het huidige aanbod afslaan en er van uit gaan het huidige aanbod te behouden. Klopt dat?
In theorie wel, maar de kans is aanwezig dat ze je oude abonnement hebben opgezegd om het nieuwe aanbod te starten, dus dat je dan geen abonnement meer overhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Oon schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:45:
[...]

In theorie wel, maar de kans is aanwezig dat ze je oude abonnement hebben opgezegd om het nieuwe aanbod te starten, dus dat je dan geen abonnement meer overhoudt.
Oei.. ik ga ze straks maar even bellen denk ik..

Er staat op de pagina het volgende:
Startdatum:
13 april 2021
Einddatum:
15 maart 2023
Looptijd contract:
12 maanden

[ Voor 16% gewijzigd door Juice. op 15-03-2022 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Juice. schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:44:
Geldt er dan enkel een stijging qua prijs in de vorm van inflatieaanpassing of mogen ze ook dan 15 euro per maand meer vragen voor hetzelfde?
Inflatieaanpassing doet T-mobile in ieder geval sowieso. In theorie mogen ze ook gewoon een verhoging doen van 15 euro, maar dat zullen ze niet zo snel doen, omdat dan iedereen wegrent. Kortom. Gewoon lekker je huidige abonnement behouden en dan zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
rens-br schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:56:
[...]

Inflatieaanpassing doet T-mobile in ieder geval sowieso. In theorie mogen ze ook gewoon een verhoging doen van 15 euro, maar dat zullen ze niet zo snel doen, omdat dan iedereen wegrent. Kortom. Gewoon lekker je huidige abonnement behouden en dan zit je goed.
Dank voor de info, neem ik mee in het gesprek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:54
Juice. schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:39:
Mijn T-Mobile thuis abonnement verloopt 13 april 2022. Ik heb daarom gebeld met T-Mobile thuis en ze hebben mijn abonnement met een jaar verlengt. Echter komen de kosten 15 euro per maand hoger uit.

Mijn collega's geven aan, dat als ik het niet verleng maar gewoon automatisch laat doorlopen ik geen prijsverhoging (nieuw abonnement/regels) heb van 15 euro. Klopt dat? Ik vind 15 euro per maand voor dezelfde opties nogal veel namelijk.

1 Gbit glas up/down
TV abonnement

Ben een leek wat dat betreft :?
Niet bij "t-mobile" maar bij "simpel" (en dat is een onderdeel van t-m): ik heb al langere tijd een abonnement bij simpel : 2,50 euro voor 250 minuten + 250 MByte + onbeperkt sms-sen. Het ging mij om de belminuten om belkosten bij ziggo te vermijden. Data gebruik alleen om iets te testen. En ik doe niet aan sms-sen. Dus dat abonnement is voldoende. De 2 jaren van de aanbieding zijn allang verlopen en ik heb sindsdien niet verlengd. Ik heb nog steeds een abonnement tegen dezelfde voorwaarden en prijs (ook geen inflatie correctie). Ik verwacht niet echt dat er nog een betere aanbieding langskomt.

Ik hoop dat je je oude abonnement terug kunt krijgen, Leg het uit, wees vriendelijk en vraag het.
succes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
nieuws: T-Mobile verhoogt prijs 1Gbit/s-glasvezel en levert dat via KPN voor ...

Daar kan je het nieuwsartikel lezen over de (zeker flink) gestegen prijzen als het via een KPN netwerk wordt aangeboden.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-04 11:29
Oon schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:44:
[...]

Dat is niet waar, een abonnement gaat automatisch over tot maandelijks. T-Mobile mag dan overigens ook opzeggen, maar de meeste providers doen dat niet want dan lopen klanten weg.

Maar T-Mobile mag absoluut niet zomaar de kernvoorwaarden van je overeenkomst veranderen zonder je hiervan op de hoogte te stellen
Jawel, want het oorspronkelijke contract (van een jaar) is afgelopen. Er is dan sprake van een nieuw aanbod, waarin de voorwaarden gewijzigd mogen worden. Het staat TS vrij om dit aanbod te accepteren of te weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Gechat met T-Mobile. Door een fout van T-Mobile kan het nieuwe contract niet geannuleerd worden. Telefonisch is mij toegewezen dat ik 14 dagen bedenktijd heb, terwijl dat nu dus niet blijkt te zijn omdat een collega het contract niet 14 dagen in de toekomst heeft gezet maar per direct. Lijkt me niet mogelijk, gezien mijn contract pas per 13 april 2022 af zou lopen (1e jaar). Benieuwd in hoeverre ik in mijn recht sta.

Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Update:

Zojuist contact gehad met Consuwijzer. Ik heb recht op 14 dagen bedenktijd via wet koop of afstand. T-Mobile staat dus niet in zijn recht. Neem vanmiddag nogmaals contact op (telefonisch) met T-Mobile hierover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Juice. schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:41:
Update:

Zojuist contact gehad met Consuwijzer. Ik heb recht op 14 dagen bedenktijd via wet koop of afstand. T-Mobile staat dus niet in zijn recht. Neem vanmiddag nogmaals contact op (telefonisch) met T-Mobile hierover.
Consuwijzer heeft gelijk inderdaad, zeker niet zomaar laten gaan want dit kost je dus gewoon 180 euro per jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Knul schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:36:
[...]

Jawel, want het oorspronkelijke contract (van een jaar) is afgelopen. Er is dan sprake van een nieuw aanbod, waarin de voorwaarden gewijzigd mogen worden. Het staat TS vrij om dit aanbod te accepteren of te weigeren.
Ze mogen een nieuw aanbod doen, maar TS kan daarbij ook zeggen dat hij blij is met z'n huidige abonnement en geen nieuwe wil. Zo werkt het al een tijdje, een overeenkomst voor bepaalde tijd wordt na die tijd maandelijks opzegbaar.

Er is geen enkele provider die je dan gaat dwingen een nieuw aanbod te accepteren of weg te gaan, want klanten behouden (zelfs tegen significant lagere tarieven) is interessanter dan nieuwe klanten moeten zoeken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juice.
Na 3x doorverbonden te zijn geweest en meerdere malen te horen te hebben gekregen is het opgelost. Omdat ik binnen 24 uur contact op heb genomen hebben ze de verlenging teruggedraaid en behoud ik mijn huidige abonnement voor 25 euro + 12,50 voor 1Gbit+TV :)

Leermoment voor de volgende keer en eerst navraag overal doen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Overigens spraken ze van een verlenging, welke dus niet geldt voor een 2 wekelijkse bedenktijd aldus KS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyy
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Jep, ik heb het zelfde gehad, gelukkig wel op tijd gezien voordat ik de verlenging er door heen drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Juice. schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:34:

Leermoment voor de volgende keer en eerst navraag overal doen haha
Top, het is dus , je mag verlengen, maar moet niet. als je verlengt ga je een nieuw contract aan voor een jaar met de dan geldende nieuwe prijzen
Hou je je contract, dan heb je een opzegtermijn van 1 maand en zullen de verhogingen alleen de inflatie correctie zijn. Mochten ze toch met een extra verhoging komen, dus geen inflatie correctie, dan mag je meteen opzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Ben weer terug bij af.. Er was een systeemfout nadat ze de verlenging hadden verwijderd; vervolgens is dit hersteld na 2 dagen met dus wederom het 'nieuwe' abonnement. Tijd om ze wederom te gaan bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:54
Sterkte / succes

[ Voor 39% gewijzigd door W1ck1e op 18-03-2022 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:55
Wat ik vooral heel slecht vind is dat ze aan de telefoon niet hebben verteld wat je als nieuwe prijs ging betalen. Want dan had je meteen door dat het geen slimme stap was om te zetten.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Ze houden voet bij stuk ondanks dat ik telefonisch toegezegd heb gekregen dat het wordt teruggedraaid. Ik ben in staat om elke betaling terug te laten storten en nadat zij mijn contract hebben stop gezet ik bij een andere provider een abonnement ga afsluiten. Wat een belabberde k*tservice van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:13
Edit verkeerde topic

[ Voor 88% gewijzigd door rwbk op 19-03-2022 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:10
LordSinclair schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:22:
nieuws: T-Mobile verhoogt prijs 1Gbit/s-glasvezel en levert dat via KPN voor ...

Daar kan je het nieuwsartikel lezen over de (zeker flink) gestegen prijzen als het via een KPN netwerk wordt aangeboden.
Was van plan mijn snelheid van mijn T-Mobile abonnement te verhogen (met KPN netwerk).
Ben daar gelijk van afgestapt. Koste me €60 als ik het via T-Mobile doe voor een 1GBps verbinding.
Dit is €15 duurder dan met een T-Mobile netwerk.

Een tijdje gewacht, toen zag ik per toeval de KPN Hussel aanbieding. 1 jaar lang €35 per maand voor het 1GBps verbinding met TV. Dit heb ik gelijk gedaan. Dag T-Mobile!!!!!!
Gelukkig gelijk, want de volgende dag was de aanbieding er niet meer.
Vrouw en kinderen zullen blij zijn met dit snellere netwerk. :9
19 oktober ga ik over 8)

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Pagina: 1