[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 182 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.893.983 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielonline
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 12:49
Edit: Mijn excuses, vriendelijkheid straalt er weer vanaf hier. Wist niet dat ik hier op het Linda forum zat.

Mijn vraag staat daar inderdaad beschreven, maar niet duidelijk, met een verwijzing naar een verwijzing en vervolgens wat random plaatjes waaruit ik blijkbaar moet opmaken wat in welke situatie op elkaar past. Als de vraag zo vaak terugkomt neem het dan in zijn geheel op in de startpost.

[ Voor 80% gewijzigd door michielonline op 13-03-2022 10:58 . Reden: Gezeik ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 16:41
michielonline schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 14:42:

Dus kort samengevat, kan ik mijn KPN NT mediaconvertor blijven gebruiken? Indien het antwoord soms/misschien is, waar hangt dit dan nog vanaf? :)
Niet per se.
Als T-Mobile geen eigen apparatuur heeft, dan kan je hem blijven gebruiken.
Als T-Mobile wel eigen apparatuur heeft, dan ligt het er aan of het AON of GPON apparatuur is.
Bij het laatste (GPON) kan je de NT sowieso niet blijven gebruiken, bij AON waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaan we deze vraag elke week een paar keer krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 17:30:
Gaan we deze vraag elke week een paar keer krijgen?
@michielonline Graag eerst de startpost van dit topic lezen voordat je de vragen stelt. Antwoord op jouw vraag staat daar ook bij.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Het ligt er bij mij uit. Meer mensen die daar last van hebben?

Edit: geen DNS issue, moet dus iets anders zijn.

Edit 2: Ah hikje kennelijk. Hij doet t weer.

[ Voor 46% gewijzigd door DR!5EQ op 12-03-2022 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verhuizing aangevraagd bij T-Mobile, proces is goed geregeld, oplevering zal mij nog benieuwen uiteraard.

Echter... nog steeds moet ik dat oude Draytek modem meenemen :X

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigTasty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 08:56
DR!5EQ schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 19:19:
Het ligt er bij mij uit. Meer mensen die daar last van hebben?

Edit: geen DNS issue, moet dus iets anders zijn.

Edit 2: Ah hikje kennelijk. Hij doet t weer.
Gisteravond in 8017 Zwolle ook voor een minuut of 10 eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:23

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik heb even gezocht, maar kan er niet echt een eenduidig antwoord op vinden. We staan hier op het punt om over te stappen van Ziggo naar T-Mobile vanwege de kosten en het snellere internet. Het enige waar ik een beetje voor vrees is de beeldkwaliteit die de TV van T-mobile biedt. We willen TV gaan streamen via de T-Mobile-app voor de Apple TV.

Inmiddels hebben we ook een aanbieding gehad van Ziggo, waarmee het prijsverschil teniet gedaan wordt. Het enige minpunt is dat we dan op 300mbps blijven tov 1000mbps bij T-Mobile. Maar als dat flink ten koste gaat van de kwaliteit op televisie (ik kijk vooral sport op tv), dan is me dat het offer qua snelheid het waard.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

joker1977

Tweakert

Ik heb recent T-Mobile Thuis aangevraagd (Groningen, binnenstad).

Nu is er wat miscommunicatie geweest tussen KPN (die het IS/RA punt voor glas in huis moest aanleggen) en mij. Wat er gebeurde was dat KPN met mij een afspraak had gemaakt op 3 maart maar in hun systeem was dat nooit verwerkt.

Ik heb echter op 3 maart met KPN gebeld met de vraag 'waar ze bleven'. Toen is er met haast alsnog iemand langsgekomen die de installatie van het IS/RA-glaspunt in orde heeft gemaakt, top !

Echter, in mijn T-mobile thuis omgeving 'weten' we nu, bijna 2 weken later, nog steeds niet dat dat is gebeurd, waardoor zij de installatie niet kunnen afronden. Erg irritant allemaal. Bellen met T-Mobile helpt niet.. "want ik heb nog geen glas, punt!" - terwijl het wel is aangelegd.

Wat kan ik het beste doen? Het mooist zou zijn als KPN doorgeeft dat het klaar is, maar goodluck om dat voormekaar te krijgen... ik wil immers geen KPN maar T-Mobile...

Iemand een idee wat ik moet doen ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
joker1977 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:37:
Ik heb recent T-Mobile Thuis aangevraagd (Groningen, binnenstad).

Nu is er wat miscommunicatie geweest tussen KPN (die het IS/RA punt voor glas in huis moest aanleggen) en mij. Wat er gebeurde was dat KPN met mij een afspraak had gemaakt op 3 maart maar in hun systeem was dat nooit verwerkt.

Ik heb echter op 3 maart met KPN gebeld met de vraag 'waar ze bleven'. Toen is er met haast alsnog iemand langsgekomen die de installatie van het IS/RA-glaspunt in orde heeft gemaakt, top !

Echter, in mijn T-mobile thuis omgeving 'weten' we nu, bijna 2 weken later, nog steeds niet dat dat is gebeurd, waardoor zij de installatie niet kunnen afronden. Erg irritant allemaal. Bellen met T-Mobile helpt niet.. "want ik heb nog geen glas, punt!" - terwijl het wel is aangelegd.

Wat kan ik het beste doen? Het mooist zou zijn als KPN doorgeeft dat het klaar is, maar goodluck om dat voormekaar te krijgen... ik wil immers geen KPN maar T-Mobile...

Iemand een idee wat ik moet doen ?
@joker1977
DM je PC en huisnr maar even. Ik kan in ieder geval kijken of het bij KPN Netwerk in de netwerkadministratie dan al goed staat en vanaf daar kan je de juiste actie inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:46
Smoonshine schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:29:
Ik heb even gezocht, maar kan er niet echt een eenduidig antwoord op vinden. We staan hier op het punt om over te stappen van Ziggo naar T-Mobile vanwege de kosten en het snellere internet. Het enige waar ik een beetje voor vrees is de beeldkwaliteit die de TV van T-mobile biedt. We willen TV gaan streamen via de T-Mobile-app voor de Apple TV.

Inmiddels hebben we ook een aanbieding gehad van Ziggo, waarmee het prijsverschil teniet gedaan wordt. Het enige minpunt is dat we dan op 300mbps blijven tov 1000mbps bij T-Mobile. Maar als dat flink ten koste gaat van de kwaliteit op televisie (ik kijk vooral sport op tv), dan is me dat het offer qua snelheid het waard.
Afhankelijk van welke hardware je nog heb en hoeveel tv's kan je ook tot 400 kwh per jaar aan stroom besparen. Door Ziggo op te zeggen. Niet geheel verwaarloosbaar. Mijn oude setup was versterker a 15 watt, modem met 11 watt. Tv box met 35 watt in idle en 49 watt actief en een 3de box van 39 watt.
Nieuwe setup is mediaconverter van 4.5 watt en tv box van 3.5 watt. Dat is echt een mega verschil in stroomverbruik gezien dit over het algemeen de hele dag door aan staat.

Ik weet niet wat de nieuwe boxjes vragen maar iets om rekening mee te houden met de huidige energie prijzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:46
Dennis-L schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 14:58:
[...]

Niet per se.
Als T-Mobile geen eigen apparatuur heeft, dan kan je hem blijven gebruiken.
Als T-Mobile wel eigen apparatuur heeft, dan ligt het er aan of het AON of GPON apparatuur is.
Bij het laatste (GPON) kan je de NT sowieso niet blijven gebruiken, bij AON waarschijnlijk wel.
Vandaag TMobile aangevraagd, heb ook KPN met NT kastje. In de aanvraag die ik kreeg, staat "Internet Fixed Consumer, ODF Reggefiber". Is hieruit te herleiden of dit AON of GPON is? Of pleurt Guidion zelf een nieuwe converter erop, (modem is ZyXel T-50).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
zx9r_mario schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:13:
[...]

Vandaag TMobile aangevraagd, heb ook KPN met NT kastje. In de aanvraag die ik kreeg, staat "Internet Fixed Consumer, ODF Reggefiber". Is hieruit te herleiden of dit AON of GPON is? Of pleurt Guidion zelf een nieuwe converter erop, (modem is ZyXel T-50).
Nee, is niet af te leiden. ODF Reggefiber betekent in ieder geval wel eigen apparatuur in de PoP (dus geen volledige P2MP PON aansluiting via KPN WBA).Maar eigen apparatuur in de PoP kan zowel AON als GPON zijn.

Ga er maar vanuit dat als je fysieke aansluiting na begin 2020 is aangelegd in je woning, dat T-Mobile GPON apparatuur in de PoP heeft staan. Daarvoor wordt het grijs gebied en moet je echt wachten tot je een doos thuis krijgt om te zien welke converter/ONT er in zit.
Sowieso zet Guidion de converter/ONT die in de doos zit, op je aansluiting ter vervanging van je KPN NT*.

*Sommige Guidion monteurs laten de KPN NT wel zitten als het een T-Mobile AON aansluiting is, maar het is niet de officiële richtlijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Barre73 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:34:
[...]

Nee, is niet af te leiden. ODF Reggefiber betekent in ieder geval wel eigen apparatuur in de PoP (dus geen volledige P2MP PON aansluiting via KPN WBA).Maar eigen apparatuur in de PoP kan zowel AON als GPON zijn.

Ga er maar vanuit dat als je fysieke aansluiting na begin 2020 is aangelegd in je woning, dat T-Mobile GPON apparatuur in de PoP heeft staan. Daarvoor wordt het grijs gebied en moet je echt wachten tot je een doos thuis krijgt om te zien welke converter/ONT er in zit.
Sowieso zet Guidion de converter/ONT die in de doos zit, op je aansluiting ter vervanging van je KPN NT*.

*Sommige Guidion monteurs laten de KPN NT wel zitten als het een T-Mobile AON aansluiting is, maar het is niet de officiële richtlijn).
Aansluiting fiber is van 2012, paar jaar geleden heeft KPN in de wijkcentrale de snelheid van 100Mb naar 1Gb omgezet. Intussen al een afspraak met Guidion gemaakt voor in de ochtend. Blijft KPN nog werken totdat Gudion langskomt en de boel daadwerkelijk omzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
zx9r_mario schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:52:
[...]

. Blijft KPN nog werken totdat Gudion langskomt en de boel daadwerkelijk omzet?
Laat het ons weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
zx9r_mario schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:52:
[...]

Aansluiting fiber is van 2012, paar jaar geleden heeft KPN in de wijkcentrale de snelheid van 100Mb naar 1Gb omgezet. Intussen al een afspraak met Guidion gemaakt voor in de ochtend. Blijft KPN nog werken totdat Gudion langskomt en de boel daadwerkelijk omzet?
Tot het moment dat Gudion belt met de vraag of je de KPN ONT stroomloos wilt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:02

Louw Post

Cerenas

Ik heb m'n oog laten vallen op de FRITZ!Box 5530 Fiber AON, voornamelijk om het aantal apparaten te verminderen in mijn meter kast (heb nu nog de Ubiquiti USG, losse AP en switch), maar weet nog niet 100% zeker wat voor glaskabel ik nodig zou moeten zijn.

Nu heb ik een T-Mobile AON verbinding kwam ik achter na wat zoeken in dit topic (ik heb de media converter). Volgens het zakje in de T-Mobile doos met spullen vanuit de provider gaat er momenteel een "SC/UPC-SC/UPC-3.0mm-SX-LSZH-2M-ARMORED" kabel naar de media converter (de connectors zijn ook blauw in de meterkast, dus dat lijkt te kloppen).

Als ik het goed begrijp kan ik de glaskabel dan vervangen voor eentje die uitkomt op een LC/APC connector die in de FRITZ!Box 5530 kan. Dus een SC-UPC naar LC-APC kabel.

Nu zag ik deze wel, maar die lijkt wel erg prijzig. Op fs.com zag ik de kabel zoals beschreven niet, maar daar is het customizen wel mogelijk. Als ik daar dit product omzet naar LC APC naar SC UPC en 3.0mm diameter, ben ik er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 18-09 18:01

page404

Website says no

In De Meern al een paar weken een groen sprietje uit de stoep maar nog geen gerucht dat er een monteur langs gaat komen. Hoop niet dat het zo'n geval wordt dat na 2 jaar de aansluiting nog niet rond is ;)
Maakt verder niet uit, mijn Ziggo abonnement loopt sowieso nog tot mei. Daarna hopelijk zsm overstappen. Ik ga wel een paar weken overlap houden voor de zekerheid.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Louw Post schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:35:
. Als ik daar dit product omzet naar LC APC naar SC UPC en 3.0mm diameter, ben ik er dan?
Ja. Makkelijker antwoord kan ik niet geven. Er is ook vast wel een kant en klare kabel op fs.com maar die site is zo groot.. je blijft zoeken. Voor die 2,40 exl verzendkosten ben je snel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Laatst online: 19:02

Louw Post

Cerenas

Barre73 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:10:
[...]

Ja. Makkelijker antwoord kan ik niet geven. Er is ook vast wel een kant en klare kabel op fs.com maar die site is zo groot.. je blijft zoeken. Voor die 2,40 exl verzendkosten ben je snel klaar.
Duidelijk, dankje! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:19
page404 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:00:
In De Meern al een paar weken een groen sprietje uit de stoep maar nog geen gerucht dat er een monteur langs gaat komen. Hoop niet dat het zo'n geval wordt dat na 2 jaar de aansluiting nog niet rond is ;)
Maakt verder niet uit, mijn Ziggo abonnement loopt sowieso nog tot mei. Daarna hopelijk zsm overstappen. Ik ga wel een paar weken overlap houden voor de zekerheid.
Gewoon abonnement bestellen bij T-Mobile. Ik heb eind februari besteld en gisteren is iemand lang geweest voorschouw en a.s. donderdag gaat ze glasvezel installeren bij mij.
Je kan ook bij Open Dutch Fiber aangegeven dat je glas wil en ze installeren gratis het alvast in je woning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
page404 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:00:
Je kan op de website van open Dutch fiber zien wanneer je ongeveer kan gaan bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:16
Ik moest vanavond een lamp vervangen dus de groep eraf gehaald.

Na opnieuw erop zetten blijft op de zyxel opeens het wereldbolletje rood. Ik heb mediaconverter en modem al herstart maar biedt helaas geen uitkomst.

Tmobile gaat nu een monteur langssturen om de mediaconverter te vervangen. Dat gaat natuurlijk weer een paar dagen duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 17:00
Vannacht 17 onderbrekingen van internet gehad thuis, met een duur variërend van 1 tot 31 minuten. Postcode 7424. Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Laatst online: 18-09 18:44

Fab1Man

Live life to the fullest

Hier inmiddels ook haperingen, lijkt erop dat internet een beetje druk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 15:22
Hier nu ook allerlei haperingen. Sommige sites prima, andere gewoon helemaal niet. Diverse pings open staan waarvan sommige ook al 10 minuten geen reply geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:09
Omgeving Hilversum ook al de hele ochtend haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 16:31
Hier ook de hele ochtend al last van rare dingen.
Sites die regelmatig niet laden, slecht laden, er mee stoppen.
Andere DNS server hielp niet, nu maar even een vpn afgeslingerd, even kijken hoe dat draait.

Beetje vervelend wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:41

Niellie41

[object Object]

Hier ook langzaam internet in de omgeving Eindhovne. Ik krijg niet eens een npm package geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 11:26
Hier ook drama vanochtend. Maar weer eens op TMobile forum kijken...

[ Voor 44% gewijzigd door The__Virus op 18-03-2022 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Hier begint het weer sinds 11:20 uur. Ging sinds 4:30 uur wel weer redelijk, maar nu weer raak. In de TM Community zie ik nog geen vergelijkbare topics.

[ Voor 23% gewijzigd door loeberce op 18-03-2022 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
Hier ook het probleem, wat ik opmerkelijk vind is dat er volgens T-Mobile zelf geen storing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Laatst online: 18-09 18:44

Fab1Man

Live life to the fullest

Net T-Mobile gebeld, die hebben pas weet van een storing als er minimaal 10 mensen een melding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Laatst online: 23:01
Ik kom gewoon niet bij microsoft.com en diensten , zie ook 100% packetloss.
Ook veel andere diensten werken niet die bij microsoft gehost worden, of super traag laden, heel irritant.

[ Voor 41% gewijzigd door Phyt_ op 18-03-2022 11:38 ]

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:06
Hier ook problemen met het resolven van bepaalde websites. Youtube doet het goed maar onze MSP oplossing gehost op Azure is op het moment niet te bereiken.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-09 18:31
Als je een VPN hebt, is dat in ieder geval een workaround. Alles werkt hier gelijk weer over NordVPN.
DNS problemen of zijn ze toch weer met de routering aan het spelen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:06
Ik gebruik sowieso niet de DNS van t-mobile, alles op mijn pi-hole is ingesteld public dns te gebruiken.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyt_
Ik denk routering, DNs gebruik al vanaf dag 1 niet van Tmobile

deze zie ik veel packetloss hebben richting azure/microsoft diensten waar ik problemen ondervind.
t-mobilethuis.ier01.amb.ntwk.msn.net

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 12:49

Pieroman

/me

Hier ook al de hele dag problemen (Eindhoven) met als gevolg dat Teams gesprekken steeds wegvallen en nu zelfs mijn werk VPN.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiab7
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:10
Phyt_ schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:37:
Ik kom gewoon niet bij microsoft.com en diensten , zie ook 100% packetloss.
Ook veel andere diensten werken niet die bij microsoft gehost worden, of super traag laden, heel irritant.
hier ook. vergaderen in teams is een drama.
DNS gebruik ik ook niet van T-mobile, dus dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Ja run maar eens een pingplotter of andere tool richting teams.microsoft.com dan zie je veel packetloss 50/60%
Deze zie ik:
10.10.80.149
en deze
104.44.44.43

Nou maar wat eerder met de lunch beginnen en wat langer, geen straf op de vrijdag ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SwerveShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:48
Zelfde ellende hier in Lelystad. Als DNS het probleem niet is, dan zou er iets met peering mis kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Ik zie in de uptime monitor problemen met pingen met Amsterdam en London, maar niet Frankfurt of New York.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SwerveShot
Testjes met hotspot op de telefoon leveren ook niet veel verbetering op helaas. Tijd voor VPN dan maar.

Edit: wel een beetje jammer als je net allerlei testjes met Intune aan het doen bent. Mijn test VMs hebben natuurlijk nog geen VPN.

[ Voor 40% gewijzigd door SwerveShot op 18-03-2022 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 16:31
SwerveShot schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:53:
Testjes met hotspot op de telefoon leveren ook niet veel verbetering op helaas. Tijd voor VPN dan maar.

Edit: wel een beetje jammer als je net allerlei testjes met Intune aan het doen bent. Mijn test VMs hebben natuurlijk nog geen VPN.
Ik heb nu al even een vpn aan staan naar een kpn vdsl consumenten lijntje en tot op heden gaat het dikke prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:26
Postcode 1394 ook problemen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GhostShinigami
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-07 11:28
ok, dan ligt dit dus duidelijk niet bij mij.. ook al de hele ochtend last van verschillende zaken die niet lekker willen laden, en een speedtest geeft ook wisselend tussen de 1/2 en 1/3 van me normale snelheid aan download... er is zeker iets niet lekker bij t-mobile..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SwerveShot
Maar even een forum topic gemaakt bij T-Mobile. Eens kijken of daar goed op wordt gereageerd.
https://community.t-mobil...glasvezel-internet-341512

Edit: Topic is ook weer direct gesloten met een verwijzing naar het algemene topic over storingen. Daar worden updates gedeeld. Best een aardige responsetijd. Als de oplossing nu ook zo snel komt zou dat wel mooi zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door SwerveShot op 18-03-2022 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GhostShinigami
heeft geholpen zo te zien, er is eindelijk een algemene storings melding:
https://community.t-mobil...aste%2Dtelefonie%2D284385
[18-03-2022] We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.

[ Voor 36% gewijzigd door GhostShinigami op 18-03-2022 12:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakerCarlo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03:21
Ik heb zojuist contact gehad met ze, maar konden niets vertellen over het incident:
Het blijft toch lastig om een gesprek in te gaan met een medewerker als je eigen apperatuur gebruikt maar met de juiste woordkeuze kom je wel een eind.

Ik kon vanaf vanacht 02:13 niet meer naar verschillende sites waaronder tweakers, tmobile.nl techsmit.com. Met error CONNECTION_TIMED_OUT Andere sites laden traag.
Je kon de sites wel pingen maar komen niet binnen.
Streaming dienst Crackle werkte ook niet meer. (die heeft een coole nintendo documentaire)

Tracert vond tweakers maar de connection timed out

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QPdYo-IBAbG38L8N9ueRC-yWUnc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/S000oNPq6JXKuIM8DAzxluzx.png?f=user_large

Ineens net om 12:02 werkte de sites weer.

[ Voor 21% gewijzigd door TweakerCarlo op 18-03-2022 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SwerveShot
Mijn ping testje naar 8.8.8.8 werkt nu ook weer. Dus misschien is het probleem inmiddels verholpen. Eerst maar even lunchen en straks werkt alles vast automagisch weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
SwerveShot schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:18:
Mijn ping testje naar 8.8.8.8 werkt nu ook weer. Dus misschien is het probleem inmiddels verholpen. Eerst maar even lunchen en straks werkt alles vast automagisch weer.
Dat heb ik zojuist gedaan (lunchen +wandeling buiten ;) ) en inderdaad lijkt erop dat het weer werkt.
Ik kan eindelijk weer aanmelden bij Microsoft diensten die het sinds vanochtend niet deden.

Overigens kwam ik vanochtend dit draadje tegen tijdens zoeken op routerings issues.
Iemand van hier ?
https://community.t-mobil...ostid=1654528#post1654528

[ Voor 21% gewijzigd door Phyt_ op 18-03-2022 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhostShinigami
bij mij werkte de meeste diensten wel, maar af en toe reageerde dingen niet lekker. Mijn download snelheid is nog steeds niet goed, nog steeds maar 50~60% van wat het zou moeten zijn. De paar pings die ik op me server hebben lopen hebben ook geen issues laten zien (1.1.1.1, google.nl, en met t-mobile gateway hebben allemaal geen issues)
Hoe is een speedtest bij jullie?

Ze hebben zo te zien een update gepost:
[18-03-2022] [Opgelost] De eerdere problemen met dienst Internet, TV en Vast Bellen zijn verholpen. Mocht je nog geen verbinding hebben, haal dan het modem (en eventueel de Media Converter) minimaal tien seconden van de stroom

[ Voor 28% gewijzigd door GhostShinigami op 18-03-2022 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 19:41
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door mugenmarco op 18-03-2022 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ksmink
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-09 22:44
Duidelijk wat kwaliteits problemen deze ochtend, voorbeeld youtube:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ELejZU6ar3BSNqJNONKnIuNeN8A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/majuIZcN7jowaz6dkR5GKvhG.png?f=user_large

Normaal gesproken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rnkmda-n1lqL3SLC8oc54u9gq30=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2jULykHk6jVP9z1fkXLRo47U.png?f=user_large

Puur ter voorbeeld, nagenoeg alles piekt behoorlijk tussen 11:00 en 12:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deorder
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 23:05
Ik zit in een ODF gebied en heb een Huawei OptiXstar HG8010Hv16 ontvangen. Ik wil dit het liefst niet gebruiken, is er een alternatief? Ik heb SFP poorten op mijn Switch.

[ Voor 11% gewijzigd door deorder op 18-03-2022 15:59 ]

Chaos -> Nature -> Order -> Human -> Law -> Deorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerCarlo
deorder schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:56:
Ik zit in een ODF gebied en heb een Huawei OptiXstar HG8010Hv16 ontvangen. Ik wil dit het liefst niet gebruiken, is er een alternatief? Ik heb SFP poorten op mijn Switch.
Je kan toch de glas die binnenkomt direct op een sfp poort aansluiten en dan vlan 300 gebruiken om een IP te krijgen. Hier werkt dat top met een netgate6100.

Dan heb je een koppelstukje nodig om vanuit de AOP (hoe heet dat bij glas eigenlijk) de kabel te verlengen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sopL17gVN9ygyn0AP3XMpnLF_x8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uTvVvqH0P2s3CrvzU4wgvVWL.png?f=user_large

[ Voor 25% gewijzigd door TweakerCarlo op 18-03-2022 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deorder
TweakerCarlo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:01:
[...]

Je kan toch de glas die binnenkomt direct op een sfp poort aansluiten en dan vlan 300 gebruiken om een IP te krijgen. Hier werkt dat top met een netgate6100.
Thanks. Ik vraag dit omdat ik hier bij het zoeken naar (HG8010Hv6) las dat het gebruik van de Huawei verplicht is. Want ik dacht juist dat je in een ODF gebied direct verbinding kan maken met je (in mijn geval managed) switch.

Hier:
JB in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Update: Less dus net dat het niks met ODF te maken heeft, maar met GPON of AON.

Ik zat eerst bij Tweak op KPN netwerk. Ik vraag me af wat er nu met de NT gaat gebeuren.

Update 2: Oke ik heb me nu verdiept in wat GPON inhoudt. Dus geen eigen glasvezel meer, maar gedeeld met meerdere personen. Verder niets aan te doen dan. Wat ik me nu afvraag is hoe veilig dit is aangezien het splitten passief gebeurt. Kunnen anderen die op dezelfde vezel zijn aangesloten niet mogelijk mijn internetverkeer aftappen? Kunnen anderen mijn internetverbinding verstoren? Ik probeer in mijn huis volledig controlle te houden op al mijn apparatuur (ben ook overgestapt ivm. nieuwe wet, maar niet goed onderzoek gedaan blijkbaar) en zo een Huawei is dan een black box voor mij.

[ Voor 47% gewijzigd door deorder op 18-03-2022 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deorder schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:06:
[...]

Thanks. Ik vraag dit omdat ik hier bij het zoeken naar (HG8010Hv6) las dat het gebruik van de Huawei verplicht is. Want ik dacht juist dat je in een ODF gebied direct verbinding kan maken met je (in mijn geval managed) switch.

Hier:
JB in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Update: Less dus net dat het niks met ODF te maken heeft, maar met GPON of AON.

Ik zat eerst bij Tweak op KPN netwerk. Ik vraag me af wat er nu met de NT gaat gebeuren.
Dus voor de duidelijkheid: in theorie kan je de glasvezel direct in je router of switch steken maar het is GPON. En ik heb hier nog niemand gezien die sinds 28 januari (toen de ACM richtlijn eigen hardware in ging) dat aan de praat heeft gekregen.
NT van Tweak is nutteloos maar kan je zelf houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deorder
Barre73 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:04:
[...]

Dus voor de duidelijkheid: in theorie kan je de glasvezel direct in je router of switch steken maar het is GPON. En ik heb hier nog niemand gezien die sinds 28 januari (toen de ACM richtlijn eigen hardware in ging) dat aan de praat heeft gekregen.
NT van Tweak is nutteloos maar kan je zelf houden.
Bedankt. Ik had net mijn vorige commentaar geüpdate, dus had jouw reply nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deorder schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:14:
[...]

Bedankt. Ik had net mijn vorige commentaar geüpdate, dus had jouw reply nog niet gezien.
Geen punt. Wat beveiliging betreft: driekwart van de FttH wereld gebruikt PON (GPON en XGS-PON) dus de beveiliging is echt wel op orde.
En in jouw geval bij T-Mobile is GPON niet helemaal zoals jij waarschijnlijk hebt gelezen op internet. Het netwerk is point to point dus eigen glasvezels van je huis naar de PoP. Pas in de PoP staan splitters om 1 actieve poort te verdelen naar 32 poorten.
PON is eigenlijk ontworpen om ook buiten in de wijk/straat splitters te hebben zodat je alleen het laatste stukje een eigen kabel hebt. Zo legt KPN het momenteel ook aan in nieuwe projecten. Jij zit in een ouder netwerk van KPN/Reggefiber of een nieuw netwerk van Open Dutch Fiber of Primevest en dat is point to point.
Voor meer achtergrond over point to point en point to multipoint, zie de startpost in het KPN Netwerk aanleg topic.

[ Voor 52% gewijzigd door Barre73 op 18-03-2022 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerCarlo
Oprecht een vraag/brainfreeze atm.

Scenario:
Bij iemand thuis komt een fiber binnen.
Op een vlan of niet word een ip gegeven.
Tmobile gebruikt tag 300.

Word bij GPON in de NT dan iets gedaan met de wavelength om het om te zetten naar iets leesbaars?
Waarom dan. Want al die andere data hoeft niet bij jou te komen toch?

Want:
Zelfs als ik nu een KPN Fiber NT (heet dat zo? -> Witte ding 3 jaar oud wat op de plek moet van dat oranje dummy ding) aansluit op mijn TMOBILE (eindhoven) en de cat kabel die daar uit komt naar een systeem stuur krijgt die gewoon een IP). Eigenlijk is het geen terminator dus maar een media convertor.

[ Voor 51% gewijzigd door TweakerCarlo op 18-03-2022 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TweakerCarlo Ik begrijp er helemaal niets van, wat is je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerCarlo
jongetje schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 22:03:
@TweakerCarlo Ik begrijp er helemaal niets van, wat is je vraag?
Vraag = verhaal. Hehe

Bij jou thuis komt een fiber lijn binnen. Hier maakt toch niet uit welke techniek er gebruikt word?
Vanuit de straat/wijk kast is er toch een lijn naar jou huis?
Op die fiber naar jou zitten niet de frequenties van de andere lijnen. Dat zou raar zijn.
NL WIKI: Wikipedia: Golflengtemultiplexing

Ik denk dat het niet uitmaakt wat je type verbinding is en hoe en waarom...
Laat de waarom maar aan je provider over. Als ze niet weer van die rerouting fratsen uithalen. freaking Duitsers! Ze doen nogsteeds wat er toen is veranderd. Je merkt het niet meer aan de latency. Dus mensen klagen niet meer.

Als je het goed instelt werkt internet zoals het zou moeten.
DOCSIS en whateverDSL en SIP stuff daargelaten.

Tmobile heeft een howto gegeven over hoe je het moet instellen.
Waarom zon gedoe over GPON? Zijn we DOCSIS vergeten? Er komt een lijn binnen meer is het niet.
Waar de split dan plaatsvind, dont care. Gebruik die lijn! Misbruik die lijn. Doe er iets mee want anders is het ook weggegooid geld.

Hebben ze net een kabel binnen gebracht in je huis en gebruik je het niet? Dat kost pas geld..

Dan vergeten we denk ik iets heel belangrijks na vandaag:
Waarom moet ik via tweakers lotgenoten vinden in een forum waarvan ik het bestaan wist?
Ik sta ik een uur in de wacht bij tmobile omdat zij een storing hebben die niet direct is te verklaren als gebruiker?

code:
1
2
3
4
5
6
let bandje = 'de wachtrij is langer dan u van ons gewent bent';
let output = [];
for (var i = 0; i < 999; i++) {
    output.push(bandje)
}
console.log(output)

Wat kan tweakers/tmobile doen? Een nieuwsartikel maken over dit incident.
Maar dat gebeurt ook pas als er meerdere aan de bel trekken. Dan was de telefoon wachtrij bij tmobile verkort omdat iedereen het nieuws heeft gelezen. Ofja iedereen. Genoeg om die wachtrij korter te maken. Het begon om 0200 ongeveer. Tijd genoeg om...

Er is een storing die niet als nieuwsartikel word gemeld en nergens op welkander forum word besproken? What the fuck. Daar betaal je dan plus voor? Onee dat was om die ads niet meer te zien als je bent aangemeld.

Als ik fout zit hoor ik het graag. Op dit moment snap ik het niet.Of wel maar dan begrijp ik het niet.
azijn_uitgezeken, beetje sorry hiervoor

[ Voor 135% gewijzigd door TweakerCarlo op 18-03-2022 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
Vanochtend heeft ODF glasvezel gemeten met vreemde lasdooskastje.
Weet iemand hoeveel tijd tussen zit nadat ODF signaal heeft gemeten en installatie door Guidion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Ik heb het glasvezel pakket binnen, er zit een Huawei media converter bij en een fiber kabel, maar geen fiber koppelstuk. Levert de monteur dat of mis ik deze dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:43
Wat zijn hier de ervaringen van de tv kwaliteit van tmobile ik heb nu internet only maar wil graag ook tv geregeld hebben nu stream ik nlziet naar m’n chromecast maar vind dit toch niet heel handig. Ik kan namelijk ook overstappen naar kpn of ziggo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zx9r_mario schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:18:
Ik heb het glasvezel pakket binnen, er zit een Huawei media converter bij en een fiber kabel, maar geen fiber koppelstuk. Levert de monteur dat of mis ik deze dan nog?
Ja, want die moet het sowieso aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
zx9r_mario schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:18:
Bij mij zit ook geen koppelstuk erbij in installatiepakket. Het is afhankelijk wat voor glasvezel aansluitpunt (NTU) je hebt. Ik heb heb Open Dutch Fiber (ODF) NTU en daarin zit 2 SC/APC8 female aansluiting. Ze gebruiken alleen aansluiting 1 (blauwe fiber).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinquin21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02:20
Er is weer eens een DHCP storing in Amersfoort denk ik, of alle toe te wijzen ip-adressen zijn op.

Sinds vanmorgen 11.00uur modem ff uitgezet en daarna geen wan ip-adres meer te krijgen, glasvezel verbinding 1000/1000 met de wijkkast is er wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Hoi, ik ben nieuw bij T-Mobile.
Ik heb 1000mbit glasvezel genomen. De T-mobile router (achter de media converter), heb ik via zo'n Tp-Link Tl-Sg105E Gigabit Switch aangesloten op mn Asus AX-92U router.

Met speedstest (bekabeld) kom ik met moeite richting de 750mbit download, 800mbit upload (ping 4).

Dit zijn een beetje te verwachten snelheden?
(Vrienden die bij KPN zitten hebben strak 1000mbit, maar die wonen ook in een ander gebied)

[ Voor 3% gewijzigd door Whiskey48 op 21-03-2022 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 15:25

RVW

@Whiskey48 Waarom sluit je die Asus niet rechtstreeks aan op de Media Converter? Met VLAN 300 moet dat gewoon werken. (zoek maar op VLAN300 en Asus in dit topic)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Whiskey48 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:42:
Hoi, ik ben nieuw bij T-Mobile.
Ik heb 1000mbit glasvezel genomen. De T-mobile router (achter de media converter), heb ik via zo'n Tp-Link Tl-Sg105E Gigabit Switch aangesloten op mn Asus AX-92U router.

Met speedstest (bekabeld) kom ik met moeite richting de 750mbit download, 800mbit upload (ping 4).
Heb je nu ook nog de Zyxel in gebruik?
Dit zijn een beetje te verwachten snelheden?
(Vrienden die bij KPN zitten hebben strak 1000mbit, maar die wonen ook in een ander gebied)
Strak 1000Mbit/s lijkt mij overigens sterk. Vanwege de overhead haal je meestal niet meer dan zo'n 940Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooiedodo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 13:33
Ik probeer eea te begrijpen van al die glasvezel termen maar ik voel me nog niet thuis in die business. Misschien dat iemand me kan helpen met mijn situatie en aantal constateringen kan bevestigen voor mij.

Ik ben in amsterdam sinds glasvezel in de wijk kwam meteen ingestapt op het toenmalige vodafone en kreeg zon draytek 2132f ding erbij. Blijkbaar zit er een witte kast onder die binnen komende oranje kabel krijgt en een mooi dun kabeltje naar mn draytek leidt. (blauwe stekkers).

1. dat witte kastje is de ONT die ik kan laten zitten als ik een TL-ER7206 wil gaan gebruiken.
2. de TL-ER7206 sfp ingang moet voorzien worden van een sfp module waarvan ik gok dat ik die uit de draytek kan trekken
3. vlan300 op de TL-ER7206 wan poort activeren en internet zou moeten werken
4. ip routing voor iptv ranges en tv zou moeten werken

iemand die hier ja of nee (en wat dan wel) zou kunnen zeggen ben ik eeuwig (nou ja, die richting dan ) dankbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
dooiedodo schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:37:
Ik probeer eea te begrijpen van al die glasvezel termen maar ik voel me nog niet thuis in die business. Misschien dat iemand me kan helpen met mijn situatie en aantal constateringen kan bevestigen voor mij.

Ik ben in amsterdam sinds glasvezel in de wijk kwam meteen ingestapt op het toenmalige vodafone en kreeg zon draytek 2132f ding erbij. Blijkbaar zit er een witte kast onder die binnen komende oranje kabel krijgt en een mooi dun kabeltje naar mn draytek leidt. (blauwe stekkers).

1. dat witte kastje is de ONT die ik kan laten zitten als ik een TL-ER7206 wil gaan gebruiken.
2. de TL-ER7206 sfp ingang moet voorzien worden van een sfp module waarvan ik gok dat ik die uit de draytek kan trekken
Dat witte kastje is bij jou niks anders dan een berg plastic. In ieder geval kan je de SFP module uit de Draytek halen en direct in je TL-ER7206 stoppen, daarna VLAN300 instellen en je bent klaar. Routes voor IPTV is volgens mij niet eens nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dooiedodo schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:37:

4. ip routing voor iptv ranges en tv zou moeten werken

iemand die hier ja of nee (en wat dan wel) zou kunnen zeggen ben ik eeuwig (nou ja, die richting dan ) dankbaar.
Nee, niet helemaal..
Het witte kastje waar de oranje glasvezelkabel in zit is de FTU. Die doet verder niks en is alleen een afwerking van de kale glasvezel. Binnenin zit een connector.
Op de FTU is in jouw geval een glaskabeltje aangesloten en die loopt direct de Draytek in, neem ik aan?
Die kan je uit de Draytek klikken en in de TL-ER steken. Daarvoor moet je inderdaad een SFP module hebben maar of je die uit de Draytek kan halen? Geen idee of dat lukt eigenlijk...
3 en 4: klopt.

Jij hebt nu geen aparte NT of ONT maar dat zit ingebouwd in de Draytek (en straks in de TL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooiedodo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 13:33
Nice, thanks beide. Mooi hobbyen binnen kort .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Barre73 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:55:
Daarvoor moet je inderdaad een SFP module hebben maar of je die uit de Draytek kan halen? Geen idee of dat lukt eigenlijk...
Even voor de duidelijkheid. Ja dat lukt. :) Ik heb hier ook nog een oude 'Draytek' aansluiting en daarvan de SFP eruit gehaald en in mijn Unifi switch gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokeyy_TR
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 23:56
Zijn er toevallig mensen die een 1000 Mbps abonnement hebben? Ik haal mijn snelheden niet. Voornamelijk met de downloadsnelheid dat blijft hangen bij 480 Mbps. Mijn uploadsnelheden zijn prima (940 Mbps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:27
Smokeyy_TR schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:14:
Zijn er toevallig mensen die een 1000 Mbps abonnement hebben? Ik haal mijn snelheden niet. Voornamelijk met de downloadsnelheid dat blijft hangen bij 480 Mbps. Mijn uploadsnelheden zijn prima (940 Mbps).
Ja ik heb dat ook. Maar het is geen vergelijk want het verschilt per gebied en hoe druk het is in zo'n wijk. Ik zelf zit altijd ruim boven de 950 mbs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokeyy_TR
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 23:56
zuma schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:24:
[...]

Ja ik heb dat ook. Maar het is geen vergelijk want het verschilt per gebied en hoe druk het is in zo'n wijk. Ik zelf zit altijd ruim boven de 950 mbps
Ik zit op de WBA netwerk. Maar het valt vies tegen. Ik heb inmiddels 3 verschillende monteurs gehad. Een modem swap. Ik zit in de omgeving van Arnhem. Op dit moment overweeg ik om te overstappen, of een lager snelheid af te nemen. Hopelijk dat het dan beter gaat.

Als er iemand is met vergelijkbare ervaring, laat het zeker gerust weten. Wellicht dat ik dan iets kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
Speedtests geven bij mij een slecht beeld, die willen vaak blijven hangen op alles tussen 500-1000Mbps. Andere types downloads gaan wel als de brandweer en dan zit ik steevast op 800Mbps+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Nu online
RVW schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 06:52:
@Whiskey48 Waarom sluit je die Asus niet rechtstreeks aan op de Media Converter? Met VLAN 300 moet dat gewoon werken. (zoek maar op VLAN300 en Asus in dit topic)
Ah ... verrek! Wat een super tip! Ik had nog wel een extra hub gekocht om m'n asus router te kunnen blijven gebruiken, dat hoeft dus helemaal niet ... top! Dat scheelt weer 2 apparaten aan stroom in m'n meterkast!

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Nu online
rens-br schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:30:
[...]

Heb je nu ook nog de Zyxel in gebruik?

[...]

Strak 1000Mbit/s lijkt mij overigens sterk. Vanwege de overhead haal je meestal niet meer dan zo'n 940Mbit/s.
Ja de Zyxel had ik in gebruik, maar deze heb ik nu gebypassed, deze gaat lekker de kast in!

Ja bijna tegen de 950mbit idd, maar ik woon in een dorpje, daarom zal ik die snelheden waarschijnlijk ook niet halen. ... Alsnog ben ik tevreden ... met name na die VID300 tip, echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geim
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:15
Voor de FritzBox (diverse modellen, getest op een 7581 met versie 07.13)
Bedankt voor de gouden tip!

Sinds vorig jaar december Cheapconnect via T-mobile en werkte altijd goed met een FritzBox 7360, tot een stroomuitval van een week of 2 geleden. Met geen mogelijkheid aan de gang te krijgen. Firmware upgrade, downgrade, ander IPadres etc. etc. Vreemde was dat Cheapconnect via een softphone op mij iPhone en op een windows machine (beide via wifi) wel werkte.
Ik begon dus sterk te twijfelen aan mij FB en heb afgelopen vrijdag een Siemens N300A gekocht. Werkte in eerste instantie niet, maar toen ik hem een ander (fixed) IP adres gaf wel. Hee, toch maar een keer de FB proberen met een fixed adres. Nah, helaas. Dan maar met de N300 verder. Kreeg toen ook geen voip verbinding met Cheapconnect.
Nou ja, lang zoeken, jouw draadje gevonden en de Fritzbox werkt weer. Me happy camper.

Wat ik alleen niet snap is waarom de Fritzbox het in het begin wel deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneLies313
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-06 21:41
Ik ben er geloof ik toch nog niet goed genoeg in thuis qua aansluiten. Als ik het eenmaal aangesloten zou krijgen is het VLAN stuk weer geen enkel probleem

Maar... ik heb dus glasvezel wat binnen komt, dan komt er een CVR-3002W2A media converter en daarna een via ethernet aangesloten Zyxel T-50.

Als ik dit zou willen vervangen voor een Edgerouter SFP. Wat heb ik dan nodig aan apparatuur? Of kan ik het glas gewoon rechtstreeks met de meegeleverde kabel die nu gebruikt wordt voor de media converter inprikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ReneLies313 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:16:
Ik ben er geloof ik toch nog niet goed genoeg in thuis qua aansluiten. Als ik het eenmaal aangesloten zou krijgen is het VLAN stuk weer geen enkel probleem

Maar... ik heb dus glasvezel wat binnen komt, dan komt er een CVR-3002W2A media converter en daarna een via ethernet aangesloten Zyxel T-50.

Als ik dit zou willen vervangen voor een Edgerouter SFP. Wat heb ik dan nodig aan apparatuur? Of kan ik het glas gewoon rechtstreeks met de meegeleverde kabel die nu gebruikt wordt voor de media converter inprikken?
Je zal wel de goede SFP module in de SFP poort van de Edgerouter moeten steken. Daarna kan je die kabel uit de mediaconverter halen en in de Edgerouter steken.
Met goede module bedoel ik LC of SC en APC of UPC (ik weet zo niet wat er in die CVR mediaconverter zit).

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 22-03-2022 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Waarschijnlijk bedoelt @ReneLies313 deze MC, het betreft zeer waarschijnlijk een typo.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneLies313
Comp User schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:30:
Waarschijnlijk bedoelt @ReneLies313 deze MC, het betreft zeer waarschijnlijk een typo.
Correct. Die bedoelde ik!
Barre73 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:00:
[...]

Je zal wel de goede SFP module in de SFP poort van de Edgerouter moeten steken. Daarna kan je die kabel uit de mediaconverter halen en in de Edgerouter steken.
Met goede module bedoel ik LC of SC en APC of UPC (ik weet zo niet wat er in die CVR mediaconverter zit).
En dat is het punt waarop ik dus (nu nog) af haak. Als ik https://www.showmecables....f-fiber-optic-connectors-–-simplex-duplex-lc-st-sc-and-more volg begint het wel wat te dagen.

De kabel die er bij zit is een SC/UPC - SC/APC. Als ik dan V&A aangeboden: CTS Media converter 1000 Mbit/s (CVT-3002W2A(SM-10)-PLUS-DR) volg naar https://www.fsm.fi/files/...7503/CVT-3002-PLUS-DR.pdf kan ik niet terug vinden wat er in de media converter zou moeten. Ook bij UI kan ik nog wel vinden welke compatible zijn (https://help.ui.com/hc/en...nd-DAC-Compatibility-List, https://help.ui.com/hc/en...7-UFiber-GPON-Accessories), maar ik kom er niet echt achter welke ik dan nodig zou hebben.

Hoe ga ik daar achter komen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ReneLies313 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 06:44:
[...]

Correct. Die bedoelde ik!

[...]

En dat is het punt waarop ik dus (nu nog) af haak. Als ik https://www.showmecables....f-fiber-optic-connectors-–-simplex-duplex-lc-st-sc-and-more volg begint het wel wat te dagen.

De kabel die er bij zit is een SC/UPC - SC/APC. Als ik dan V&A aangeboden: CTS Media converter 1000 Mbit/s (CVT-3002W2A(SM-10)-PLUS-DR) volg naar https://www.fsm.fi/files/...7503/CVT-3002-PLUS-DR.pdf kan ik niet terug vinden wat er in de media converter zou moeten. Ook bij UI kan ik nog wel vinden welke compatible zijn (https://help.ui.com/hc/en...nd-DAC-Compatibility-List, https://help.ui.com/hc/en...7-UFiber-GPON-Accessories), maar ik kom er niet echt achter welke ik dan nodig zou hebben.

Hoe ga ik daar achter komen? :)
Ik neem aan dat de groene connector nu in de FTU zit en de blauwe in de CVT. Blauw is UPC dus jij hebt een SC/UPC module nodig. Deze bijvoorbeeld.
Maar bij FS.com zijn ze een stuk goedkoper, alleen is die website onmogelijk te navigeren...
Kan je hem niet uit de CVT halen trouwens?

PS: je laatste link verwijst naar GPON accessoires. Dit is geen GPON.

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 23-03-2022 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneLies313
Barre73 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 07:53:
[...]

Ik neem aan dat de groene connector nu in de FTU zit en de blauwe in de CVT. Blauw is UPC dus jij hebt een SC/UPC module nodig. Deze bijvoorbeeld.
Maar bij FS.com zijn ze een stuk goedkoper. Kan je hem niet uit de CVT halen trouwens?
Eruit halen lijkt niet te kunnen. Voor m'n gevoel zit dat ding wel redelijk vast

Hoe weet je nu dat https://www.routershop.nl...-1310-rx-1550nm/pid=76558 een UPC is? Enkel vanwege de kleur? En wat zou dan het APC equivalent zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Barre73 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 07:53:
Kan je hem niet uit de CVT halen trouwens?
Dat ding heb ik ook liggen en kan uit ervaring vertellen dat die er niet uit kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ReneLies313 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:01:
[...]

Eruit halen lijkt niet te kunnen. Voor m'n gevoel zit dat ding wel redelijk vast

Hoe weet je nu dat https://www.routershop.nl...-1310-rx-1550nm/pid=76558 een UPC is? Enkel vanwege de kleur? En wat zou dan het APC equivalent zijn?
Een SFP module is SC of LC.
APC en UPC kan daar beiden in. Dus de module die ik linkte past in je edgerouter en daar gaat het om.

Misschien anders dubbel checken in het Ubiquiti topic?

@ReneLies313 Kijk even in de startpost van dit topic onder het kopje eigen hardware. Daar staat een stukje over Ubiquiti met links naar reacties van Tweakers die dit ook hebben gedaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Barre73 op 23-03-2022 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 16:37
Probeer eens een iperf te doen https://iperf.fr/

Dit geeft een beter beeld. Je kan ook een download test doen bij verschillende providers met het downloaden van een bestand van 1 of 10 GB.

Verder had ik een soort gelijk issue, up was slechter als down, en na het updaten van de netwerkkaart drivers met originele van de fabrikant ipv build in windows (als je windows hebt natuurlijk) was alles verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Windows machine? Daar heb ik dat ook op, terwijl een speedtest vanaf mijn NAS wél de max download haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-08 16:27
Geim schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:15:
[...]

Sinds vorig jaar december Cheapconnect via T-mobile ... .
... en heb afgelopen vrijdag een Siemens N300A gekocht. Werkte in eerste instantie niet...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oQMqLhIGHfF7EIAk3yfv9R_5N_U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/io5wIGEbf2odTe85zCJC4VdS.png?f=user_large

Bovenstaande instellingen werken al meer dan 2 jaar probleemloos op mijn N300A-IP
Heeft wel een fixed IP adres om mijn netwerk in te delen.
Enige wijziging voorbije week de sip gewijzigd in voip.cheapconnect.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb gehoord dat tmobile poort 5060 blokkeert/gebruikt voor zijn eigen voip dienst. Ik gebruik daarom proactief poort 5080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 17:34
Sinds vanmiddag ligt mijn verbinding eruit. Geen licht uit de glasvezel, dus helaas zal er wel iets mis zijn in de POP. Eerder vandaag lag de verbinding er al een kwartiertje uit en sinds 16:35 dus helemaal. Het is lastig om langs de eerstelijns hulp te komen. Die wil weten wel ledje er op mijn modem brandt dat ik niet heb aangesloten.

Enfin, ze zouden een Guidion monteur sturen. Maar het moet toch eenvoudig zijn om even naar de status van de switch port te kijken in het management systeem. Het is gewoon active ethernet.....

[edit] Normaal gesproken heb ik de SFP in mijn UniFi switch. Nu, om discussies te voorkomen, de CTS media converter maar aangesloten, maar dat maakt (uiteraard) geen verschil. Maar leg dat maar eens uit aan de helpdesk.

[ Voor 17% gewijzigd door souris op 23-03-2022 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
souris schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 20:39:
Sinds vanmiddag ligt mijn verbinding eruit. Geen licht uit de glasvezel, dus helaas zal er wel iets mis zijn in de POP. Eerder vandaag lag de verbinding er al een kwartiertje uit en sinds 16:35 dus helemaal. Het is lastig om langs de eerstelijns hulp te komen. Die wil weten wel ledje er op mijn modem brandt dat ik niet heb aangesloten.

Enfin, ze zouden een Guidion monteur sturen. Maar het moet toch eenvoudig zijn om even naar de status van de switch port te kijken in het management systeem. Het is gewoon active ethernet.....

[edit] Normaal gesproken heb ik de SFP in mijn UniFi switch. Nu, om discussies te voorkomen, de CTS media converter maar aangesloten, maar dat maakt (uiteraard) geen verschil. Maar leg dat maar eens uit aan de helpdesk.
Maar alle actieve diensten lopen via Glasoperator, niet via T-Mobile zelf. Met andere woorden: de klantenservice van T-Mobile kan helemaal niks zien op de switch. Er zal vast iets voor ze gemaakt zijn om in de router te kunnen kijken. Maar ja, die gebruik jij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:43
Barre73 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:26:
Er zal vast iets voor ze gemaakt zijn om in de router te kunnen kijken. Maar ja, die gebruik jij niet.
Als er geen licht op de vezel staat zien ze sowieso niets :+

Ze sturen eerst iemand van Guidion voor het geval het probleem bij de klant zit, waarschijnlijk omdat kpn onnodig aansturen te duur is. Hopelijk duurt het minder lang dan bij mij een paar jaar geleden, al had ik de pech dat dat precies met Kerst/Nieuwjaar was waardoor het allemaal langer duurde.
Pagina: 1 ... 182 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie