[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 173 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.183 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:27
M_V schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:39:
[...]

Ok, dit belooft ook weinig goeds. Ik hoop dan altijd maar dat ik de uitbijter ben in een verder vlekkeloos track record van T-mobile :+. Maar misschien een kleine troost, procentueel is het bij mij veel slechter, ik zit nu 8 dagen zonder internet van de 8 dagen dat ik T-mobile heb :P.

Vandaag weer T-mobile aan de lijn gehad, de TD heeft langer nodig om te beoordelen. Zal hoogstwaarschijnlijk 2022 worden. Ik ben er nu toch echt klaar mee, en heb dat ook aangegeven richting helpdesk-medewerker. Deze gaf me aan dat mijn herroepingstermijn reeds verlopen is. Volgens mij klopt dat echt niet, want heb daar indertijd bewust op gelet (vreesde dit al een beetje) en daar stond:

[...]

De monteur is vorige week dinsdag langs geweest, dus dan zou ik toch nog ruim op tijd zijn. En volgens mij is de aansluitdatum zelfs 27-12, want kreeg gisteren bericht: "Yes, het werkt. Vanaf 27-12-2021 (officiële ingangsdatum) heb je T-Mobile Thuis"
De 14 dagen gaan pas in vanaf het moment dat je ook daadwerkelijk gebruik kunt maken van de diensten. Elke andere datum is niet van toepassing. Zou de helpdesk medewerker ook moeten weten, en anders kun je het via het t-mobile forum ook regelen, daar weten ze het inmiddels gelukkig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geradus
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-07-2023
cazzie schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:10:
Ik ga eind Januari de overstap maken van coax [Ziggo] naar glasvezel [T-Mob.]

Ik ben van plan om de Zyxel T50 modem meteen te gaan vervangen door een 7590 Fritzbox
omdat ik graag iets meer vrijheid, controle en monitoring wil over de instellingen van een modem.

Ik neem aan dat Guidion alleen hun Zyxel modem er tussen zet en de verbinding test en dan
weer snel door gaat naar het volgende klant.

Ik vraag me alleen nog af of ik nog een patchlead nodig heb om de Fritzbox aan te sluiten ?
Het advies van @PeterTe heb ik opgevolgd en de Fritz!Box 4060 draait hier nu onder T-mobile glas GPON en ik moet zeggen werkelijk als een speer. Down 948, Up 872 en ping 7. Daarbij was ik nog even vergeten dat er 2 tv's nog aan stonden.

Zelfs geen vlan hoeven instellen. Kies land en provider en verder doet doet hij het zelf en neemt alles perfect over. De lankabel wordt er bij geleverd. Gaat dus vanaf de media converter want zonder werkt het niet.

Spijtig is het zeker voor de mensen hier die het maar niet normaal lukt om de verbinding tot stand te krijgen. Mag toch verwachten dat er snel een oplossing voor komt. Hier lukte dat wel en vrij probleemloos. Dit was een nieuwe aansluiting niets was nog aanwezig en de oude had ik zelf eerst gewoon opgezegd. Maar ja, zo werkt het niet altijd dat is wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ret8888
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23-01-2022
Yucko schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:20:

ze komen vooraf toch kijken naar de situatie in je huis en vragen dan meteen waar je het afgemonteerd wil hebben. Dit zodat ze weten hoeveel meter glas opgerold in je voortuin moet komen.
Nee officieel is dat verboden, sinds omstreeks 1990 heeft ptt/kpn beslist dat de telecom aansluiting in de meterkast moet.

Dat is later door alle partijen over genomen. Officieel mag ik geen glasvezel in de woonkamer binnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexus six
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:51
Na alle positieve reacties :) heb ik besloten om de overstap van Ziggo naar T-mobile 1000 Mbit glasvezel internet te maken. Op 27 januari 2022 zal de verbinding door de Guidion monteur op mijn adres in Bergen op Zoom worden opgeleverd. Ik zal mijn ervaring t.a.v. de overstap en afhandeling met jullie delen.

Hoe kom ik er achter wat voor apparatuur er in de Point of Presence (PoP) bij mij in de buurt staat en welk soort T-mobile gebruikt voor mijn aansluiting? Dit om bij eventuele problemen snel tot de kern van een oplossing te komen.

Ik lees eerder in het topic termen als:
AON (KPN-WBA, Glasoperator), G-PON (KPN-WBA, Glasoperator) en XGS-PON (KPN-WBA)
Zijn dit ook T-mobile varianten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nexus six schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:07:
Na alle positieve reacties :) heb ik besloten om de overstap van Ziggo naar T-mobile 1000 Mbit glasvezel internet te maken. Op 27 januari 2022 zal de verbinding door de Guidion monteur op mijn adres in Bergen op Zoom worden opgeleverd. Ik zal mijn ervaring t.a.v. de overstap en afhandeling met jullie delen.

Hoe kom ik er achter wat voor apparatuur er in de Point of Presence (PoP) bij mij in de buurt staat en welk soort T-mobile gebruikt voor mijn aansluiting? Dit om bij eventuele problemen snel tot de kern van een oplossing te komen.

Ik lees eerder in het topic termen als:
AON (KPN-WBA, Glasoperator), G-PON (KPN-WBA, Glasoperator) en XGS-PON (KPN-WBA)
Zijn dit ook T-mobile varianten?
Er vanuit gaande dat je aansluiting vrij recent is (Bergen op Zoom is volgens mij van het laatste jaar qua aanleg) :
Dan zeg ik 99 procent kans dat je op eigen GPON apparatuur van T-Mobile/Glasoperator komt (Glasoperator hoort bij T-Mobile en plaatst de apparatuur).
Zekerheid heb je pas als je de doos ontvangt en daarin een witte Huawei mediaconverter of ONT ziet zitten.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ret8888 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:39:
[...]

Nee officieel is dat verboden, sinds omstreeks 1990 heeft ptt/kpn beslist dat de telecom aansluiting in de meterkast moet.

Dat is later door alle partijen over genomen. Officieel mag ik geen glasvezel in de woonkamer binnen brengen.
Wat een onzin .... In het PVE dat jij hoort te kennen als je monteur bent, staat dat de meterkast de voorkeur heeft. Maar alleen als je kan voldoen aan de andere eisen (kabel naar TV kunnen trekken, stopcontact nabij FTU, etc...).
Kan je dat niet dan behoor je in de woonkamer te monteren. Of een andere plek die voldoet.

Dat verhaal van 1990 gaat over nieuwbouw. Daar zijn hele meterkast normen voor waar precies staat waar welke aansluiting komt. Dat geldt niet voor bestaande bouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ret8888
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23-01-2022
Barre73 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:26:
[...]

Wat een onzin .... In het PVE dat jij hoort te kennen als je monteur bent, staat dat de meterkast de voorkeur heeft. Maar alleen als je kan voldoen aan de andere eisen (kabel naar TV kunnen trekken, stopcontact nabij FTU, etc...).
Kan je dat niet dan behoor je in de woonkamer te monteren. Of een andere plek die voldoet.

Dat verhaal van 1990 gaat over nieuwbouw. Daar zijn hele meterkast normen voor waar precies staat waar welke aansluiting komt. Dat geldt niet voor bestaande bouw.
Nee wij hebben geen toestemming van onze opdrachtgever om de aansluiting ergens anders te voorzien dan de meterkast.

Het programma van eisen heeft trouwens ook geen wettige status en kan veeal door onze opdrachtegever ingekleurd worden. Nog los van het feit dat er niet zoiets bestaat als een landelijke pve.

Alle eisen die jij opnoemt zijn alleen van belang voor de klant, niet voor ons of onze opdrachtgever.

Bedrijven die het toch doen zijn cowboys die er op gokken dat ze nooit worden aangesproken.

[ Voor 3% gewijzigd door ret8888 op 28-12-2021 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-09 15:02
Sinds vandaag overgestapt van Ziggo naar T-mobile. Eerste indruk is goed. Monteur was netjes op tijd en was ook snel klaar met de installatie. Ik heb een witte Huawei media converter ontvangen (woonplaats Bergschenhoek).

Speedtest:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/12528837092.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:22

JB

Cédric roelt!

wouter.N schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:28:
Inmiddels alweer de 7e dag zonder internet en nog steeds geen enkele actie van Tmobile. Dit is alweer mijn 17e dag zonder internet sinds mijn overstap naar Tmobile GPON op 12 nov...
Niet te doen... Ben je de enige aldaar? Ken je mensen die wellicht op diezelfde OLT zitten oid? Kan toch niet? Zou bijna verwachten dat er ergens iemand omgezet is maar dit niet weet? Hier ook lang(er) plat gelegen op gegeven moment omdat een zorginstelling verhuizingen had aangevraagd bij meerdere woningen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supahted
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 15:37
Al jaren (tevreden) klant van Ziggo, maar ik vind de maandprjis toch echt te hoog worden (inmiddels 71 euro per maand). Ik ben mij aan het oriënteren naar een alternatief en het aanbod van t-mobile lijkt interessant. Met alle negatieve reviews (b.v. https://nl.trustpilot.com/review/www.t-mobile.nl) ben ik toch een beetje huiverig voor het bedrijf T-Mobile. Door Corona is de betrouwbaarheid/stabiliteit van de verbinding nog meer belangrijk geworden i.v.m. thuiswerken.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen (positief/negatief) van mensen die dit jaar de overstap hebben gemaakt van Ziggo naar T-Mobile (glasvezel). Hoe is de overstap gegaan en wat is de kwaliteit van de verbindingen (stabiliteit/snelheid). Zijn er nog aandachtsgebieden waar je op moet letten?

Als er ervaringen zijn in de regio Noordwijk aan Zee dan hoor ik die helemaal graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:12
JB schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:33:
[...]

Niet te doen... Ben je de enige aldaar? Ken je mensen die wellicht op diezelfde OLT zitten oid? Kan toch niet? Zou bijna verwachten dat er ergens iemand omgezet is maar dit niet weet? Hier ook lang(er) plat gelegen op gegeven moment omdat een zorginstelling verhuizingen had aangevraagd bij meerdere woningen.
Helaas ken ik geen andere mensen met Tmobile in deze wijk, dus ik weet niet of ik de enigste ben. Ik weet wel dat ik nu acht dagen later nog niets zinnigs van Tmobile heb gehoord en ook nog geen afspraak met een monteur heb.
Supahted schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:51:
Al jaren (tevreden) klant van Ziggo, maar ik vind de maandprjis toch echt te hoog worden (inmiddels 71 euro per maand). Ik ben mij aan het oriënteren naar een alternatief en het aanbod van t-mobile lijkt interessant. Met alle negatieve reviews (b.v. https://nl.trustpilot.com/review/www.t-mobile.nl) ben ik toch een beetje huiverig voor het bedrijf T-Mobile. Door Corona is de betrouwbaarheid/stabiliteit van de verbinding nog meer belangrijk geworden i.v.m. thuiswerken.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen (positief/negatief) van mensen die dit jaar de overstap hebben gemaakt van Ziggo naar T-Mobile (glasvezel). Hoe is de overstap gegaan en wat is de kwaliteit van de verbindingen (stabiliteit/snelheid). Zijn er nog aandachtsgebieden waar je op moet letten?

Als er ervaringen zijn in de regio Noordwijk aan Zee dan hoor ik die helemaal graag!
Als je het prima vind om ongeveer 1/3-1/2 (!) van de tijd geen internet te hebben dan moet je vooral snel overstappen voor het geld. Mocht je uptime belangrijk vinden dan vooral er nog eens over na denken.

[ Voor 48% gewijzigd door wouter.N op 29-12-2021 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
wouter.N schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:52:
[...]

Helaas ken ik geen andere mensen met Tmobile in deze wijk, dus ik weet niet of ik de enigste ben. Ik weet wel dat ik nu acht dagen later nog niets zinnigs van Tmobile heb gehoord en ook nog geen afspraak met een monteur heb.

[...]

Als je het prima vind om ongeveer 1/3-1/2 (!) van de tijd geen internet te hebben dan moet je vooral snel overstappen voor het geld. Mocht je uptime belangrijk vinden dan vooral er nog eens over na denken.
Ligt het echt aan t mobile of is het schuld van KPN? 1gbit glas is wel lekker goedkoop.. maar het moet wel stabiel zijn

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:45

Ik ben in april overgestapt van Ziggo naar Tmobile in verband met een verhuizing. Tot nu toe geen moment spijt van gehad, aansluiting ging soepel en sindsdien 1x een avond storing gehad (oorzaak onbekend) waardoor ik geen internet had en een keer een storing met routing issue (zie eerder in dit topic) waar ik weinig last van had. Voor de rest een snelle stabiele verbinding die ongeveer € 250 per jaar goedkoper is dan mijn oude abo bij Ziggo.

Met Ziggo had ik ook goede ervaringen (behalve de prijs). Hier op het forum lees je veel over problemen met tmobile maar ik had dat met Ziggo ook. Het werkt prima als je nergens aan komt. Zodra je iets wijzigt (zoals een ander abo) ging dat vaak niet goed. Dat lijkt bij tmobile niet anders te zijn.

Ik zit hier trouwens in Soest dus volgens mij (ben geen expert) ODF gebied en AON verbinding.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

Wat me nog steeds niet helder is; kan T-Mobile zien welke poot op de OLT over de zeik gaat wanneer er een NT op GPON geraakt? Die poort shutten, zou dan toch voldoende moeten zijn? Maar goed, geen idee of dit aan de hand is bij jou atm :/

Uiteraard staat dit alles los van de waardeloze opvolging...

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 29-12-2021 10:25 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
[...]

Ik heb hier dit jaar 2 dagen geen verbinding gehad, en dat was omdat een of andere **** van een monteur mijn kabel er in het wijkkastje uitgetrokken had. Verder uitstekende verbinding.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Woon ook in Noordwijk (wel Noordwijk-Binnen ;)) en heb T-Mobile naar tevredenheid gebruikt van oktober 2020 tot oktober dit jaar. Kan weinig zeggen over overstappen aangezien ik uit huis ben gegaan. KPN netwerk heeft wel de stoep open moeten breken om mijn kabel naar binnen te brengen in mijn appartementecomplex wat gelukkig zonder gedoe ging.

Aangezien Noordwijk Reggefiber/750Mbit Vodafone gebied was krijg je als het goed is een AON aansluiting tenzij er iets veranderd is sinds oktober 2020. T-Mobile heeft ook GPON in nieuwere gebieden maar daar wil je je niet aan branden als je afhankelijk bent van internet ivm thuiswerk IMO.

Ik heb wel eens dropouts gehad, maar die waren op één hand te tellen en kan net zo goed aan mijn gekloot met de DNS (Adguard Home) destijds hebben gelegen. Cloudflare of een andere dns gebruiken is bij T-Mobile wel een aanrader als je het mij vraagt. T-Mobile's eigen dns had toen ik er zat regelmatig storing terwijl ik nooit ergens last van had. TV is bij T-Mobile's 'nieuwe' platform wel om te janken, zeker als je een grote (>55 inch) TV hebt. Relatief hoge prijs, lage bitrate, veel artifacts bij snelbewegend beeld.

Al met al was ik dus best tevreden over het internet gezien de lage prijs, maar daar staat natuurlijk tegenover dat ze flink besparen op de klantenservice etc. Ik heb zelf nooit contact nodig gehad maar de horrorverhalen schetsen wel een beeld van structurele problemen achter de schermen bij T-Mobile. Of dit de 10-20 euro lagere prijs waard is t.o.v concurrenten? Dat is erg persoonlijk. Voor mij denk ik wel, maar ik kan me voorstellen voor een hoop andere mensen ook niet. Zeker als je in een 'nieuw' T-Mobile gebied zit, wat Noordwijk dus gelukkig niet is :)

[ Voor 4% gewijzigd door Frank op 29-12-2021 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Indien je contractvrij bent, bel eens naar Ziggo voor een verlenging van een jaar. Laatste info die ik heb is 9 maanden korting op je abo bij 1 jaar contract. Kan je helpen te overwegen om te blijven/ vertrekken.

Ik ben zelf een tevreden TMT klant (1Gb ODF).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:58
Quad schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:10:
[...]

Indien je contractvrij bent, bel eens naar Ziggo voor een verlenging van een jaar. Laatste info die ik heb is 9 maanden korting op je abo bij 1 jaar contract. Kan je helpen te overwegen om te blijven/ vertrekken.

Ik heb sinds 31 oktober 2021 een jaarcontract bij Ziggo tot 31 oktober 2022. Ik heb maar de eerste 6-maanden €20,- korting gekregen en betaal ik €33,- i.v.p. €53,- per maand voor Internet 75Mbit en 10Mbit upload en TV standaard basispakket met interactieve TV. Ik heb Ziggo sinds ik hier woon, 2010.

Wij krijgen nu hier glasvezel en als ik het had geweten, dan had ik nooit verlengd bij Ziggo met jaarcontract. Maarja, op zijn vroegst ben ik pas vanaf 1 november 2022 over op Glasvezel van T-Mobile en ik wil 1000Mbit internet met TV standaard pakket bij T-Mobile zonder huistelefoon voor zelfs minder €42,50,- omdat ik T-Mobile Unlimited heb op mijn smartphone.

Mijn ouders wachten nog steeds op glasvezel aansluiting in de meterkast. De overstap is door Ziggo goedgekeurd en ze wachten al sinds 23 oktober 2021. Mijn ouders hebben gekozen voor 1000Mbit internet met T-Mobile TV basis pakket met 1 TV-BOX en huistelefoon. De eerste 9-maanden gaan ze €32,50,- betalen daarna wordt dat €42,50,- omdat mijn vader T-Mobile Unlimited heeft op zijn smartphone. De betaling gaat pas in met korting als T-Mobile werkend is bij hun op hun adres.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supahted
Frank schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:55:
[...]

Woon ook in Noordwijk (wel Noordwijk-Binnen ;)) en heb T-Mobile naar tevredenheid gebruikt van oktober 2020 tot oktober dit jaar. Ben niet overgestapt (verhuizing) maar KPN netwerk heeft wel de stoep open moeten breken om mijn kabel naar binnen te brengen in mijn appartementecomplex wat gelukkig zonder gedoe ging.

Aangezien Noordwijk Reggefiber/750Mbit Vodafone gebied was krijg je als het goed is een AON aansluiting tenzij er iets veranderd is sinds oktober 2020. T-Mobile heeft ook GPON in nieuwere gebieden maar daar wil je je niet aan branden als je afhankelijk bent van internet ivm thuiswerk IMO.

Ik heb wel eens dropouts gehad, maar die waren op één hand te tellen en kan net zo goed aan mijn gekloot met de DNS (Adguard Home) destijds hebben gelegen. Cloudflare of een andere dns gebruiken is bij T-Mobile wel een aanrader als je het mij vraagt. T-Mobile's eigen dns had toen ik er zat regelmatig storing terwijl ik nooit ergens last van had. TV is bij T-Mobile's 'nieuwe' platform wel om te janken, zeker als je een grote (>55 inch) TV hebt. Relatief hoge prijs, lage bitrate, veel artifacts bij snelbewegend beeld.

Al met al was ik dus best tevreden over het internet gezien de lage prijs, maar daar staat natuurlijk tegenover dat ze flink besparen op de klantenservice etc. Ik heb zelf nooit contact nodig gehad maar de horrorverhalen schetsen wel een beeld van structurele problemen achter de schermen bij T-Mobile. Of dit de 10-20 euro lagere prijs waard is t.o.v concurrenten? Dat is erg persoonlijk. Voor mij denk ik wel, maar ik kan me voorstellen voor een hoop andere mensen ook niet. Zeker als je in een 'nieuw' T-Mobile gebied zit, wat Noordwijk dus gelukkig niet is :)
Dat is goed om te horen. De slechte klantenservice is inderdaad een gegeven. Het blijft een beetje een gok dat de aanleg in 1x goed gaat en je de klanten service niet nodig hebt. Als ik de overstap, laat ik de T-Mobile verbinding naast de Ziggo verbinding aanleggen. Pas als het goed werkt, zeg ik de Ziggo verbinding op. Dan weet ik tenminste zeker dat ik internet heb.

Haalde je met je verbinding de maximale snelheid? En bedankt voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supahted
Quad schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:10:
[...]

Dat is wel een goede tip. Ik zal eens bellen om te kijken welk aanbod ze kunnen geven. Maar ergens is het ook een beetje een principe-kwestie. Met alle jaarlijkse Ziggo verhogingen vindt ik het nu wel een beetje genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
Supahted schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:38:
[...]

Dat is goed om te horen. De slechte klantenservice is inderdaad een gegeven. Het blijft een beetje een gok dat de aanleg in 1x goed gaat en je de klanten service niet nodig hebt. Als ik de overstap, laat ik de T-Mobile verbinding naast de Ziggo verbinding aanleggen. Pas als het goed werkt, zeg ik de Ziggo verbinding op. Dan weet ik tenminste zeker dat ik internet heb.

Erg slim om Ziggo zelf op te zeggen idd. Ik haalde bij T-Mobile altijd strak 940/940. Ping varieerde eigenlijk altijd tussen 4-6ms.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ret8888 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:36:
[...]

Nee wij hebben geen toestemming van onze opdrachtgever om de aansluiting ergens anders te voorzien dan de meterkast.

Het programma van eisen heeft trouwens ook geen wettige status en kan veeal door onze opdrachtegever ingekleurd worden. Nog los van het feit dat er niet zoiets bestaat als een landelijke pve.

Alle eisen die jij opnoemt zijn alleen van belang voor de klant, niet voor ons of onze opdrachtgever.

Bedrijven die het toch doen zijn cowboys die er op gokken dat ze nooit worden aangesproken.
Een PvE is een contract document en kan door de hoofdaannemer niet anders worden ingekleurd (ik ga er vanuit dat jij onderaannemer of ZZP-er bent) Let wel: ik spreek nu voor KPN Netwerk aanleg, niet voor T-Mobile of Open Dutch Fiber.

Er is werkelijk geen enkele wettelijke verplichting bij een bestaande woning om de aansluiting in de meterkast te maken.
En de eisen die ik opnoemde zijn juist voor de hoofdopdrachtgever het belangrijkste omdat die zorgen voor een makkelijke aansluiting door de eindklant en daarmee een makkelijk te verkopen glasvezelaansluiting. FTU in meterkast zonder stroom en zonder buis naar woonkamer of kruipruimte is een onbruikbare aansluiting.

En nu maar weer on-topic. Ik mag van mezelf zeggen dat ik een deskundige op dit gebied ben. Maar wellicht is T-Mobile/Open Dutch Fiber anders dus laten we hier maar bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mijn ervaring:

Vandaag is mijn aansluiting overgezet van KPN glas naar T-Mobile glas (beiden 1gb).
Overgang ging prima. Weliswaar was mijn lijn vanuit KPN al eerder op de dag afgesloten maar aangezien ik toch mijn eigen router (UDM) gebruik was het niet zo'n issue. Monteur hoefde dan ook niks te doen aangezien ik het zelf al had gedaan (alleen converter om te zetten).

Down en up exact hetzelfde als bij KPN. Alleen kosten dalen. Van 57,50 naar 25,- per maand. Dit scheelt aanzienlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door HekkeySE op 29-12-2021 16:54 ]

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigerMooD
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 22:25
Wij gebruiken al ruim een half jaar T-Mobile internet (geen tv of telefonie) via een GPON aansluiting. In tegenstelling tot andere verhalen hebben wij eigenlijk vrijwel nergens last van (af en toe wat tragere downloads in de piekuren, maar dat vind ik niet echt erg).

Nu probeer ik een SIP servertje in te richten, ik heb een VOIP account bij CheapConnect genomen en probeer deze op een 3CX SIP centrale te laten landen. Dat lijkt te werken, althans, de account is geregistreerd en in orde in 3CX en uitbellen werkt probleemloos, alleen ik kan niet worden gebeld. Het blijft lang stil aan de lijn waarna ik hoor dat het nummer niet in gebruik is.
Eerst dacht ik dat het een firewall issue was (ik draai PFSense), maar na een simpele allow-all vanuit het Cheapconnect IP naar de 3CX centrale blijft het nummer niet bereikbaar.

Blokkeert T-Mobile inkomend poort 5060 toevallig, behalve vanuit hun eigen telefonieplatform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supahted
Dank voor de feedback allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 15-09 14:23
TigerMooD schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:20:
Wij gebruiken al ruim een half jaar T-Mobile internet (geen tv of telefonie) via een GPON aansluiting. In tegenstelling tot andere verhalen hebben wij eigenlijk vrijwel nergens last van (af en toe wat tragere downloads in de piekuren, maar dat vind ik niet echt erg).

Nu probeer ik een SIP servertje in te richten, ik heb een VOIP account bij CheapConnect genomen en probeer deze op een 3CX SIP centrale te laten landen. Dat lijkt te werken, althans, de account is geregistreerd en in orde in 3CX en uitbellen werkt probleemloos, alleen ik kan niet worden gebeld. Het blijft lang stil aan de lijn waarna ik hoor dat het nummer niet in gebruik is.
Eerst dacht ik dat het een firewall issue was (ik draai PFSense), maar na een simpele allow-all vanuit het Cheapconnect IP naar de 3CX centrale blijft het nummer niet bereikbaar.

Blokkeert T-Mobile inkomend poort 5060 toevallig, behalve vanuit hun eigen telefonieplatform?
doet PFSense wel aan een SIP ALG? verder zul je iets van keepalive nodig hebben om je NAT binding in leven te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@TigerMooD heb je voor pfsense ook een Draytek of Zyxel hangen? Poort 5060 zou als goed is niet geblokkeerd moeten worden door TMT.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
@TigerMooD en heb je STUN server ingevuld? Bij de meeste providers heb je die nodig voor CheapConnect in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21

Poort 5060 wordt inkomend inderdaad door T-Mobile geblokkeerd, uitgaand is geen probleem. Heb ik helaas ook al doende moeten ontdekken. Zie ook:
awenger in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Laatst online: 21-09 19:27
Ik was vandaag door mijn huisraad aan het graven en kwam nog een "Media Converter" uit mijn eerste periode bij T-Mobile tegen (2018). dat was toen ik net in mijn vorige woning introk, daar had ik ook de beschikking van een AON verbinding met diens media converter en ik durf mijn handen in het vuur te steken dat ik in die periode van een jaar geen problemen heb gehad met wegvallende verbinding.
aangezien ik nu praktisch gezien dezelfde configuratie heb, is het dan zo dat bij het monteursbezoek deze configuratie geïnstalleerd kan worden? puur theoretisch natuurlijk, of is het zo dat de bestaande configuratie eraf gesloopt wordt?
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigerMooD
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 22:25
_-= Erikje =-_ schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:55:
[...]

doet PFSense wel aan een SIP ALG? verder zul je iets van keepalive nodig hebben om je NAT binding in leven te houden
Helaas doet PFSense geen SIP ALG, maar volgens de documentatie was dat ook niet nodig. Ik heb zelfs de handleiding van 3CX voor PFsense gevolgd, maar daarmee kwam de trunk zelfs niet eens online.
Quad schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:56:
@TigerMooD heb je voor pfsense ook een Draytek of Zyxel hangen? Poort 5060 zou als goed is niet geblokkeerd moeten worden door TMT.
Nope, na de Huawei ONT zit direct mijn pfsense bak
synoniem schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:07:
@TigerMooD en heb je STUN server ingevuld? Bij de meeste providers heb je die nodig voor CheapConnect in mijn ervaring.
Yes, die gebruik ik.
awenger schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:29:
[...]

Poort 5060 wordt inkomend inderdaad door T-Mobile geblokkeerd, uitgaand is geen probleem. Heb ik helaas ook al doende moeten ontdekken. Zie ook:
awenger in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
Meh... dat betekent een reinstall van 3CX, want alleen dan schijn je de source port aan te kunnen passen. Ik ga even lezen en uitvogelen.... wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 23:45

Klopt 5060 wordt geblokkeerd, gewoon poort 5070 of 5080 gebruiken bij CheapConnect. Succes!

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 15-09 14:23
RR2USA schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:52:
[...]

Klopt 5060 wordt geblokkeerd, gewoon poort 5070 of 5080 gebruiken bij CheapConnect. Succes!
ah ja dat gebeurd wel vaker door SIP based spam/PBX fraude enz; maar in theorie zou een reguliere NAT binding niet perse 5060 aan de buitenkant hoeven gebruiken

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:34
Supahted schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:38:
[...]

Deze "horror" verhalen moet je niet te serieus nemen, je hoort op internet vrijwel alleen mensen waarbij het fout ging en dit geeft een vertekend beeld.

In beginfase heeft het hier ook een paar dagen eruit gelegen maar ik had een T-mobile onbeperkt SIM gekregen, is dat een probleem voor je ivm thuiswerken dan is het inderdaad raadzaam om de oude lijn nog niet op te zeggen.

Inmiddels zit ik een tijdje op T-mobile en nooit geen issues meer gehad.
Ik zit ook op GPON.

En ik woon in een grote wijk met techneuten dus ik denk niet dat ik de enige klant hier ben.

[ Voor 10% gewijzigd door mr_evil08 op 30-12-2021 09:31 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
mr_evil08 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:24:
[...]

Deze "horror" verhalen moet je niet te serieus nemen, je hoort op internet vrijwel alleen mensen waarbij het fout ging en dit geeft een vertekend beeld.

In beginfase heeft het hier ook een paar dagen eruit gelegen maar ik had een T-mobile onbeperkt SIM gekregen, is dat een probleem voor je ivm thuiswerken dan is het inderdaad raadzaam om de oude lijn nog niet op te zeggen.

Inmiddels zit ik een tijdje op T-mobile en nooit geen issues meer gehad.
Ik zit ook op GPON.

En ik woon in een grote wijk met techneuten dus ik denk niet dat ik de enige klant hier ben.
Het zijn geen Horror verhalen maar gewoon de werkelijkheid. Dat jij er geen last van hebt wees er blij mee ;) , ik hoop voor je dat het zo blijft. Ik volg alle glas topics en het is gewoon een feit dat ze het bij T-Mobile het slechtst voor elkaar hebben en wanneer je problemen hebt de kans zeer klein is dat het binnen één/twee dagen is opgelost.

Heb een jaar T-Mobile gehad en ben blij dat ik op dit moment weer op het veel stabielere KPN netwerk zit. Gewoon een vast IP, een ping wat gemiddeld 4x zo laag is en een veel betere service.
De prijzen van T-Mobile zijn aantrekkelijk en je kunt het zeker proberen maar als het niet stabiel is, zit je wel lang met veel gedoe. Ik wacht in ieder geval nog wel even met terug gaan naar T-Mobile totdat ze het beter geregeld hebben.

• mr_evil08
Nuevocasa schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:13:
[...]

Het zijn geen Horror verhalen maar gewoon de werkelijkheid. Dat jij er geen last van hebt wees er blij mee ;) , ik hoop voor je dat het zo blijft. Ik volg alle glas topics en het is gewoon een feit dat ze het bij T-Mobile het slechtst voor elkaar hebben en wanneer je problemen hebt de kans zeer klein is dat het binnen één/twee dagen is opgelost.

Heb een jaar T-Mobile gehad en ben blij dat ik op dit moment weer op het veel stabielere KPN netwerk zit. Gewoon een vast IP, een ping wat gemiddeld 4x zo laag is en een veel betere service.
De prijzen van T-Mobile zijn aantrekkelijk en je kunt het zeker proberen maar als het niet stabiel is, zit je wel lang met veel gedoe. Ik wacht in ieder geval nog wel even met terug gaan naar T-Mobile totdat ze het beter geregeld hebben.
Begrijp je wel dat alleen mensen met problemen klagen ?

De ping op T-mobile is 6ms en op mijn werk met zakelijk KPN 2ms(speedtests naar dezelfde bron).
Ik gebruik dan geen WiFi.
De klantenservice is inderdaad kwalitatief minder bij T-mobile, maar goed die bel ik in praktijk nooit.

Een ping van 4x klinkt erg veel maar is net hoe je het omschrijft zoals KPN heeft 1 ms en t-mobile 4 ms...
Alles beneden de 10ms is vrijwel niet merkbaar, je kan het alleen merken in games maar doordat games daar steeds meer rekening mee houden heb je daar geen voordeel meer in.

Vroeger had je ping tijden van 40+ms ja dat maakt nogal uit.

[ Voor 22% gewijzigd door mr_evil08 op 30-12-2021 12:06 ]

• Nuevocasa
mr_evil08 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:56:
[...]

Begrijp je wel dat alleen mensen met problemen klagen ?

De ping op T-mobile is 6ms en op mijn werk met zakelijk KPN 2ms.
De klantenservice ben ik het mee eens, maar ik ken ook verhalen van KPN waarbij het fout ging.
Zeker begrijp ik dat. En als dat geklaag bij de ene partij vele malen meer gebeurt zegt dat natuurlijk veel.
Daarnaast heb ik ervaring bij beide partijen en is het (gemiddeld) gewoon bij KPN vele malen stabieler en lossen ze eventuele problemen veel sneller op. Maar daar betaal je dus voor.

Bij T-Mobile mag je ook hopen dat je niet ineens een andere IP krijgt die ze hebben opgekocht in het buitenland welke niet goed geregistreerd is.

Wees blij met je stabiele verbinding 😉 en ik hoop voor je dat dit zo blijft want dat is bij T-Mobile geen garantie.

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Ik zit ondertussen nog steeds zonder internet (dag 10 sinds de aansluiting), ik ben er nu echt klaar mee. De twee jaar dat ik mijn vorige provider had (Trined), heb ik letterlijk 0 seconden verbindingsproblemen gehad (ook mijn ubiquiti heeft niets gevonden in de logs), dus ik wil eigenlijk wel van dit gedoe af.

Ik heb Trined daarom maar weer gebeld en ze kunnen als het meezit binnen een week weer aansluiten. Als backup heb ik een ADSL-verbinding (die niet meer gebruikt werd en op 17 jan zou worden afgesloten) van iemand weten over te nemen, deze wordt op 6 jan verhuisd, zodat ik dan in ieder geval internet heb, ook als er met een nieuwe overstap weer iets fout gaat. Tot die tijd hoop ik het uit te zingen met een T-mobile onbeperkt code, ik heb er twee gekregen en eentje is nog niet gebruikt. Ik weet alleen niet of ze die codes onklaar maken als je je aanvraag intrekt. Wat zou het slimste moment zijn om gebruik te maken van mijn herroepingsrecht? 1) Zo snel mogelijk, want dan is de kans het kleinst dat de aansluitpogingen van T-mobile in de weg gaan zitten van de aansluitpogingen van Trined 2) Een stuk later, want dan is de kans dat die code nog langer blijft werken groter, zodat ik niet zonder internet kom te zitten?

Of is het sowieso dom om al een nieuwe verbinding te nemen terwijl dit nog niet afgerond is, en kan ik beter een half maandje op ADSL zitten en dan weer Trined aanvragen als de ADSL werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:45
Nuevocasa schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:08:
[...]

Zeker begrijp ik dat. En als dat geklaag bij de ene partij vele malen meer gebeurt zegt dat natuurlijk veel.
Daarnaast heb ik ervaring bij beide partijen en is het (gemiddeld) gewoon bij KPN vele malen stabieler en lossen ze eventuele problemen veel sneller op. Maar daar betaal je dus voor.

Bij T-Mobile mag je ook hopen dat je niet ineens een andere IP krijgt die ze hebben opgekocht in het buitenland welke niet goed geregistreerd is.

Wees blij met je stabiele verbinding 😉 en ik hoop voor je dat dit zo blijft want dat is bij T-Mobile geen garantie.
Ach, ik kan me herinneren dat er een paar jaar terug ook mensen tot aan Kassa klaagden over problemen die maanden aan hielden met Experia boxen bij KPN en ze bij 100.000 KPN klanten die boxen moesten downgraden. Zo heb je altijd wel ergens issues. Als je pech hebt, zit je op dat moment net bij die provider.

Jouw 'bewijs' dat je alle topics bij houdt en op basis daarvan conclusies trekt is gewoon niet zo heel sterk. Ja Tmobile is goedkoper en dat moet ergens vandaan komen. Waar precies en wat dat precies voor invloed heeft op de stabiliteit is voor ons als klanten eigenlijk niet te zeggen.

Ondertussen ben ik inderdaad blij met mijn stabiele goedkope verbinding. Dat was ik in de 10 jaar hiervoor bij Ziggo en XS4all, los van de prijs, grotendeels ook. En als het gaat veranderen dan stap ik gewoon weer over. ;)

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• Nuevocasa
GerbenBK schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:17:
[...]

Ach, ik kan me herinneren dat er een paar jaar terug ook mensen tot aan Kassa klaagden over problemen die maanden aan hielden met Experia boxen bij KPN en ze bij 100.000 KPN klanten die boxen moesten downgraden. Zo heb je altijd wel ergens issues. Als je pech hebt, zit je op dat moment net bij die provider.

Jouw 'bewijs' dat je alle topics bij houdt en op basis daarvan conclusies trekt is gewoon niet zo heel sterk. Ja Tmobile is goedkoper en dat moet ergens vandaan komen. Waar precies en wat dat precies voor invloed heeft op de stabiliteit is voor ons als klanten eigenlijk niet te zeggen.

Ondertussen ben ik inderdaad blij met mijn stabiele goedkope verbinding. Dat was ik in de 10 jaar hiervoor bij Ziggo en XS4all, los van de prijs, grotendeels ook. En als het gaat veranderen dan stap ik gewoon weer over. ;)
Je ziet gewoon dat bij de andere topics incidenteel mensen met problemen komen die op zichzelf staan. Bij T-Mobile is het gewoon anders, daar hebben veel mensen dezelfde problemen (niet alleen op Tweakers). Ik werk al lang genoeg in de IT om te zien dat er op dit moment iets structureels niet goed zit bij T-Mobile. Nogmaals, wees blij met je stabiele verbinding. Iedereen moet voor zichzelf de afweging maken. Op dit moment is het netwerk iig inferieur ten opzichte van die van KPN. Gezien jouw reactie zullen wij het iig niet eens worden ;)

• mr_evil08
Nuevocasa schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:08:
[...]

Hou het wel even bij de feiten.
Garantie op vast ip heb je nergens met consumenten internet tenzij je daar specifiek een dienst voor afneemt of als het er nadrukkelijk in staat.

Ja T-mobile heeft slechter klantenservice(wat ik nooit gebruik) en de oplostijd is langer, verder is er niks mis mee, de routers welke ze leveren zijn ook prima.
De Oude Vigor van T-mobile heb ik gehad deze waren prima ondanks ontbreken van 5ghz omdat ze oud waren, en de T-50 zyxel van nu ook wel.

Ik vind het prima dat je naar KPN bent gegaan, de problemen worden vaak aangedikt vanwege emoties zoals nu met het internet ip waar niks mis mee is.

[ Voor 13% gewijzigd door mr_evil08 op 30-12-2021 13:51 ]

• Nuevocasa
mr_evil08 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:46:
[...]

Garantie op vast ip heb je nergens met consumenten internet tenzij je daar specifiek een dienst voor afneemt of als het er nadrukkelijk in staat.

Ja T-mobile heeft slechter klantenservice(wat ik nooit gebruik) en de oplostijd is langer, verder is er niks mis mee, de routers welke ze leveren zijn ook prima.
De Oude Vigor van T-mobile heb ik gehad deze waren prima ondanks ontbreken van 5ghz omdat ze oud waren, en de T-50 zyxel van nu ook wel.

Ik vind het prima dat je naar KPN bent gegaan, de problemen worden vaak aangedikt vanwege emoties zoals nu met het internet ip waar niks mis mee is.
Op papier heb je inderdaad gelijk, ik kijk liever naar de praktijk. 7 jaar glas KPN 1 IP. 1 jaar T-Mobile 4 verschillende IP's, waarvan één brakke die ze hadden opgekocht in België. Vorig jaar was ik niet de enige die daar last van had. T-Mobile heeft een hele korte lease tijd. Het was ook maar één van de voorbeelden waar je last van kan krijgen bij T-Mobile. Ken daarnaast geen enkel voorbeeld bij KPN.
De problemen die hier worden benoemd worden imho niet aangedikt. Nogmaals, je kunt geluk hebben maar de kans op pech is op dit moment een stuk groter dan bij andere aanbieders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 23:45
mr_evil08 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:46:
[...]

Klantenservice is echt niet het enige dat mis is bij T-Mobile. Ik snap dat als je die problemen nooit hebt gehad je het feitelijk wegbagatelliseert en dat het voornamelijk emotionele reacties van mensen zijn, maar dat betekent niet dat er niets structureel mis is bij TMT. Er duidelijk wel iets mis, maar het raakt niet elke klant. Dus blijf dan zelf ook bij de feiten svp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 23:40
RR2USA schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:34:
[...]

Klantenservice is echt niet het enige dat mis is bij T-Mobile. Ik snap dat als je die problemen nooit hebt gehad je het feitelijk wegbagatelliseert en dat het voornamelijk emotionele reacties van mensen zijn, maar dat betekent niet dat er niets structureel mis is bij TMT. Er duidelijk wel iets mis, maar het raakt niet elke klant. Dus blijf dan zelf ook bij de feiten svp!
Het enige "feit" is, dat T-Mobile met zijn eigen operator "Glasop" op de GPON techniek toch echt wel steken heeft laten vallen. Vooral met de ervaringen van @JB is dat toch wel duidelijk naar voren gekomen. Ikzelf heb op T-Mobile tussen 2018 en 2020 een abonnement gehad (1 Gbps op de AON techniek). Geen grote problemen met lange downtime, maar wel vaak last van kortstondige uitval en de DTAG issues maar dat laatste duurde gelukkig niet lang. Als je aangesloten bent in de afgelopen maanden en je hebt geen problemen, dan kan je wel stellen dat je geluk gehad hebt. Betekend dit dan dat er op KPN WBA er nooit iets misgaat? Jazeker wel, maar toch wel minder frequent als bij T-Mobile. Het feit dat ze 1 Gbps voor 40 Euro per maand aanbieden zegt toch genoeg, "ergens" wordt er bezuinigd.

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Eerder deze maand ben ik getriggerd door een brief van T-Mobile waarin wordt vermeld dat zij samen met Open Dutch Fiber (ODF) een glasvezelnetwerk in Roosendaal gaan aanleggen (Maart 2022 eerste aansluitingen).

Ik heb geen gedegen kennis van glasvezel maar ik heb begrepen dat Open Dutch Fiber point to point is (AON) en dat T-Mobile desondanks PON levert.

Met xs4all (VDSL, IPv4/6, 100/30 Mbit/s) ondervind ik geen capaciteitsprobleem en heb ik bovenal (vrijwel) nooit problemen ondervonden. Dat wil ik graag zo houden met behoud van mijn interne netwerk (Fritzbox en Fritz repeaters).

Over T-Mobile als internet provider heb ik op basis van consumenten onderzoeken en gebruikers ervaringen de nodige aarzelingen. In Freedom Internet heb ik weliswaar meer vertrouwen, maar het is niet zeker dat behalve T-Mobile, Freedom Internet in Roosendaal als provider mee gaat doen. Voorlopig handhaaf ik mijn XS4all/KPN verbinding.

Desondanks, zijn er T-Mobile/Freedom gebruikers die hun ervaringen willen delen?

[ Voor 4% gewijzigd door wsmaal op 01-01-2022 16:31 . Reden: Vraag toegevoegd ]

• Beerebeest
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-08 14:51
Ik heb hier sinds 24 december een glasvezel aansluiting van TMT en daar haal ik met de apparatuur van TMT dik 930 Mbps up en 630Mbps down mee, maar zodra ik m'n eigen router (Asus RT-AC88U) aansluit halveert m'n download en ben ik 1/3 van m'n upload "kwijt".
De instellingen heb ik gemaakt zoals ik hier op het forum heb gevonden (internet VID 300), ik heb alleen internet, dus andere dingen heb ik niet ingesteld...
Weet iemand waar dit aan ligt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F5h3nOdSI7VH7b3qgJsBjCn7dBo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XRVzYJHNitycNlx46HddKdks.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bum7_JVeYpSkWQLJ5gXMMu8gLtw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lMzV3sa9S0cRXbshyBNqX8kX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_N_gRWNV0bxvIfsmkxS6WXPNEAY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YyaoIPCvhS3WoVwK93cgwOtg.png?f=user_large

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Beerebeest schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:30:
Ik heb hier sinds 24 december een glasvezel aansluiting van TMT en daar haal ik met de apparatuur van TMT dik 930 Mbps up en 630Mbps down mee, maar zodra ik m'n eigen router (Asus RT-AC88U) aansluit halveert m'n download en ben ik 1/3 van m'n upload "kwijt".
De instellingen heb ik gemaakt zoals ik hier op het forum heb gevonden (internet VID 300), ik heb alleen internet, dus andere dingen heb ik niet ingesteld...
Weet iemand waar dit aan ligt?
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zit het niet in DHCP routes?

Ik kom deze setting tegen op het Inet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bc3tdmhbIjyFFUqYnDWxVuDTi1o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7IDSHIFoTKGtZTxCizWNWDy8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beerebeest
NoahAmber schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:36:
[...]

Zit het niet in DHCP routes?

Ik kom deze setting tegen op het Inet

[Afbeelding]
Ik heb dus zojuist alles geprobeerd volgens deze afbeelding te maken, en toen had ik dus helemaal geen snelheid meer (iets van 2Mbps up en down) dus daarna alles weer terug gezet alles weer opnieuw opgestart, ondertussen eerst gegeten en nu lijkt alles weer bij het oude.
Vanavond nog eens kijken, nu eerst even Sesamstraat kijken met de kleine...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skamba
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-09 12:39
Als je het nog niet hebt, kan ik aanraden om asuswrt-merlin (https://www.asuswrt-merlin.net/) te gebruiken voor die router.

Als het dan nog niet goed gaat, kun je een aantal settings aanpassen om de wan->lan throughput te verhogen.

• Beerebeest
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fzMhsu10-FE2tG8_DbCObpjaK2Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/G0xYClQ3zVPHQmecC3ljWQEj.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/64HMzmITwernhwk3Y7v6fifnPAE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jtqblvERgORBTAvqhBMOu1kG.png?f=user_large

Wat er nu voor het eten mis ging weet ik niet, maar hier ben ik nu, alles opnieuw ingesteld zoals de afbeelding van @NoahAmber en nu haal ik 672Mbps down en 726 up, nog steeds geen gigabit, maar al beter dan voor het eten... 8)

@Skamba Dat kan niet in de originele Asus firmware?

Als dit het maximum is wat er met deze router/firmware te halen valt kan ik daar voorlopig mee leven, was alleen nieuwsgierig of dat ik nu ergens een fout in de instellingen had gemaakt, dit is uiteindelijk ook niet iets wat ik dagelijks doe en je ziet met al die instellingen makkelijk iets over het hoofd... O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 19:33
@Beerebeest heb je veel 'features' aanstaan in de Asus? QoS/Traffic Analyzer e.d.? Allemaal een keer uitzetten en dan de ingebouwde speedtest van de Asus router eens proberen -> Adaptive Qos -> Internet speed. Dan even de juiste speedtest host zoeken.

Als ik VoiceONE B.V. kies, krijg ik netjes 886Mbps down / 883Mbps up.

[ Voor 12% gewijzigd door Lord_Dain op 30-12-2021 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerebeest
@Lord_Dain Ik ga dat in het weekend uitproberen, nu zit mijn vrouw te werken, en die gaat het mij niet in dank afnemen als ik met de internetverbinding ga zitten "hobbyen" als ze bezig is, en haar werkgever trouwens ook niet...
En vanavond schijnt er iets speciaals te zijn, en krijgen we bezoek en het schijnt dan niet beleefd te zijn als je kabels door de kamer gaat leggen en je eigen plan trekt... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 06:35

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Binnenkort komen ze bij ons in het pand in Amsterdam een schouw doen voor de aanleg van Glasvezel. Hoewel ik het natuurlijk met de beste man kan bespreken die komt dacht ik vraag het hier ook even.

We hebben een relatief rare situatie in het pand waarbij er eigenlijk dubele meter kasten zijn. Aan het einde van de gallerij zitten van de verschillende apartementen de hoofdaansluitingen, hier komt dus ook de aansluiting van de Ziggo en KPN binnen en ook bevind zich hier de Gas-meter en de electriciteits meter. Vervolgens lopen er een paar ducts naar ieder apartement en in ieder apartement zit een soort van 2e meterkast en daar komen dan kabels binnen waarop je bijvoorbeeld je kpn of ziggo modem kan aansluiten. Voor electriciteit bevind zich in de 2e meterkast in de woning de groepenkast.

Wat ik mij nu afvraag is brengt ODF de verbinding tot in de woning of tot het punt in de meterkast op het einde van de gallerij. Er is volgens mij een loze leiding tussen elke woning en meterkast.
Mij lijkt me tot in de woning want, als ze het afleveren in die meterkast op de gallerij heeft niemand er iets aan.
Klopt mijn aanname?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
knutsel smurf schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:51:
Binnenkort komen ze bij ons in het pand in Amsterdam een schouw doen voor de aanleg van Glasvezel. Hoewel ik het natuurlijk met de beste man kan bespreken die komt dacht ik vraag het hier ook even.

We hebben een relatief rare situatie in het pand waarbij er eigenlijk dubele meter kasten zijn. Aan het einde van de gallerij zitten van de verschillende apartementen de hoofdaansluitingen, hier komt dus ook de aansluiting van de Ziggo en KPN binnen en ook bevind zich hier de Gas-meter en de electriciteits meter. Vervolgens lopen er een paar ducts naar ieder apartement en in ieder apartement zit een soort van 2e meterkast en daar komen dan kabels binnen waarop je bijvoorbeeld je kpn of ziggo modem kan aansluiten. Voor electriciteit bevind zich in de 2e meterkast in de woning de groepenkast.

Wat ik mij nu afvraag is brengt ODF de verbinding tot in de woning of tot het punt in de meterkast op het einde van de gallerij. Er is volgens mij een loze leiding tussen elke woning en meterkast.
Mij lijkt me tot in de woning want, als ze het afleveren in die meterkast op de gallerij heeft niemand er iets aan.
Klopt mijn aanname?
Ik kan alleen met Reggefiber ervaring spreken maar in dit geval lijkt het me logischer inderdaad om via die kabelgoten verder te gaan naar de plek waar ook je groepenkast zit. Er moet een stroompunt (mogelijk) zijn bij de FTU anders kan T-Mobile er niks mee. En zo te horen gaat dat niet lukken in die hoofdkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Laatst online: 21-09 19:27
Kwam nog een oude CTS media converter tegen, is het zo dat de monteur nu per definitie een GPON aansluiting van een AON aansluiting maakt? of is dit een oorzaak van potentiële storingen in de netwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-08 16:27
Beerebeest schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:30:
Tmobile geeft middels DHCP adressen uit waarbij "eigen TmT modems" in een andere range komen dan indien er "klanteigen modems" gebruikt worden. Dus misschien het mac adres spoofen?

En verder vind ik het een onzin vraag in de categorie "waarom haalt mijn BMW 735 de 223kmH en mijn Fiat Multipla maar 188 max"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yalerta schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 14:35:
[...]

Tmobile geeft middels DHCP adressen uit waarbij "eigen TmT modems" in een andere range komen dan indien er "klanteigen modems" gebruikt worden. Dus misschien het mac adres spoofen?

En verder vind ik het een onzin vraag in de categorie "waarom haalt mijn BMW 735 de 223kmH en mijn Fiat Multipla maar 188 max"
Je hebt de categorie verkeerd... Dit is de categorie: waarom haalt mijn Fiat Multipla de 223kmH en mijn BMW735 maar 188 max"?

Want dat gebeurt hier eigenlijk. Die Asus mag echt wel hoger ingeschat worden dan de Zyxel van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:13
[...]

Ik heb een tijdje terug mijn router vervangen door eigen router ip bleef hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Barre73 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:53:
[...]

Je hebt de categorie verkeerd... Dit is de categorie: waarom haalt mijn Fiat Multipla de 223kmH en mijn BMW735 maar 188 max"?

Want dat gebeurt hier eigenlijk. Die Asus mag echt wel hoger ingeschat worden dan de Zyxel van T-Mobile.
mijn oude multipla wou toch echt niet harder dan 190. O-)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Beerebeest schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 08:02:

En vanavond schijnt er iets speciaals te zijn, en krijgen we bezoek en het schijnt dan niet beleefd te zijn als je kabels door de kamer gaat leggen en je eigen plan trekt... :+
Even voor de duidelijkheid. Die snelheden die je opgaf waren die nu bedraad of via Wifi? Aangezien je het hebt over kabels trekken? Als die cijfers over Wifi gaan is dat best netjes. Via UTP kan het dan best wat omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalerta
flippy schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:57:
[...]

mijn oude multipla wou toch echt niet harder dan 190. O-)
Was dat het model waar iedereen voorin bij het raam kon zitten ;) (bank voor met 3 zitplaatsen voorin)
leonbong schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:55:
[...]

Ik heb een tijdje terug mijn router vervangen door eigen router ip bleef hetzelfde.
Op welk type netwerk aansluiting?
Ik heb de grijze CTS media converter (AON?) en iedere keer als ik mijn Microtik Hexje eraan hing was het lang wachten op een IP die, als er eindelijk één uitgegeven werd in een andere range zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:13
Ik heb AON via Reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexfop
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08:49
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest mijn draytek router te vervangen voor een Mikrotik 4011 router.
Na wat gepiel en geprut uiteindelijk aan de praat gekregen.
Met de draytek vaak problemen met stroperige verbinding gehad nergens iets kunnen vinden en nu gaat het weer snel en haal je 99 van de 100 keer je volle snelheid. Het voelt nu ook dat alles sneller laadt en gaat.
Kortom weer 100% tevreden met mijn fiber connectie. Het is trouwens een AON verbinding, waarbij ik de sfp direct in de Mikrotik heb gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrweird
  • Laatst online: 10-07 21:50
Ik heb T-mobile glasvezel voor TV en internet, en 't ligt eruit sinds gisteren rond 18:00. Locatie Barneveld. Boel klachten op allestoringen.nl en het forum van T-mobile, maar 't blijft stil vanuit Tmobile anders dan "we zijn het aan het onderzoeken..."

Kan gebeuren dat er een storing is, maar het is niet de 1e keer, en het begint er op te lijken dat 't net zo als de vorige keer pas is opgelost als een engineer tijdens kantooruren het probleem oplost, want dat is al vaker gebeurd met weekend of feestdag storingen. Niet fijn..

Ik zat 's op internetten.nl te kijken wie er nog meer glasvezel pakketten doet op mijn adres, en dan zie ik bv online.nl, youphone etc.. Wat ik me nou afvraag, als ik overstap schiet ik daar iets mee op?? Zijn T-mobile, youphone, online.nl, KPN etc etc daadwerkelijk ondernemende bedrijven met hun eigen support, of kopen deze bedrijven gewoon internet in bij glasoperator.nl oid die dan hun logo in de media box proppen, maar doet een glasoperator.nl ofzo de daadwerkelijke support, en dan idd volgens een SLA werkweek only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 21:46
mrweird schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 17:05:
Ik heb T-mobile glasvezel voor TV en internet, en 't ligt eruit sinds gisteren rond 18:00. Locatie Barneveld. Boel klachten op allestoringen.nl en het forum van T-mobile, maar 't blijft stil vanuit Tmobile anders dan "we zijn het aan het onderzoeken..."

Kan gebeuren dat er een storing is, maar het is niet de 1e keer, en het begint er op te lijken dat 't net zo als de vorige keer pas is opgelost als een engineer tijdens kantooruren het probleem oplost, want dat is al vaker gebeurd met weekend of feestdag storingen. Niet fijn..

Ik zat 's op internetten.nl te kijken wie er nog meer glasvezel pakketten doet op mijn adres, en dan zie ik bv online.nl, youphone etc.. Wat ik me nou afvraag, als ik overstap schiet ik daar iets mee op?? Zijn T-mobile, youphone, online.nl, KPN etc etc daadwerkelijk ondernemende bedrijven met hun eigen support, of kopen deze bedrijven gewoon internet in bij glasoperator.nl oid die dan hun logo in de media box proppen, maar doet een glasoperator.nl ofzo de daadwerkelijke support, en dan idd volgens een SLA werkweek only?
Glasoperator is van t mobile zelf., als glasoperator zelf appratuur in de pop heeft hangen wordt t mobile klant daar standaard opgeleverd

KPN, Youphone, online, buget zitten allemaal op KPN-WBA appratuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerebeest
NoahAmber schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 18:01:
[...]

Even voor de duidelijkheid. Die snelheden die je opgaf waren die nu bedraad of via Wifi? Aangezien je het hebt over kabels trekken? Als die cijfers over Wifi gaan is dat best netjes. Via UTP kan het dan best wat omhoog
Ik had een kabel liggen maar die moet dan door de kamer omdat ik hier nog een oude kabel onder de vloer heb liggen die tot 24 december voldeed, ik vraag me nu alleen af of dat de kabel die ik los door de kamer had liggen wel in orde was en dat ik daarom die rare dingen kreeg, ik ga alvast een nieuwe kabel bestellen en dan hoop ik dat het opgelost is...
Het plan is om dit jaar de vloer en alle kabels die eronder liggen te vervangen en dan zou het probleem van losse kabels en trage wifi verbindingen verleden tijd moeten zijn...
[...]

Ik heb hier een router staan (Asus RT-AC88U) waarvan ik vind dat ik mag verwachten dat hij de maximum snelheid van mijn digitale snelweg wel bij zou moeten kunnen benen, dan vind ik het toch wel een redelijke vraag waarom het niet lukt, maar dat is mijn persoonlijke mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
[...]

Ik draai zelf ook met eigen router (TP-Link) en er is geen verschil tegenover de T-mobile router, netjes 950 / 950 mbit ongeveer.
Eerder kans dat zijn router het niet aankan of een firmware bug/functionaliteiten aan staan.

Voor Gigabit ben je een aardig serieuze router nodig, dat er gigabit poorten op zitten zegt niets de CPU moet het wel kunnen routeren kwa capaciteit.

[ Voor 12% gewijzigd door mr_evil08 op 01-01-2022 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
@mr_evil08 welk type gebruik je van TP-Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:57
Beerebeest schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:44:
Ik heb hier een router staan (Asus RT-AC88U) waarvan ik vind dat ik mag verwachten dat hij de maximum snelheid van mijn digitale snelweg wel bij zou moeten kunnen benen, dan vind ik het toch wel een redelijke vraag waarom het niet lukt, maar dat is mijn persoonlijke mening...
Waarom zou je dat mogen verwachten? Als ik zoek op die router dan zie ik veel topics met mensen die rond jouw snelheid zitten in de praktijk.
Probeer het eerst eens met het modem van T-Mobile, wat voor resultaten krijg je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalerta
[...]
leonbong schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:55:
[...]
yalerta schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 10:34:
[...]
Op welk type netwerk aansluiting?
Ik heb de grijze CTS media converter (AON?) en iedere keer als ik mijn Microtik Hexje eraan hing was het lang wachten op een IP die, als er eindelijk één uitgegeven werd in een andere range zat.
leonbong schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 11:11:
[...]
Ik heb AON via Reggefiber.
Mijn aansluiting is ook uit de Reggefiber aanleg periode > 10? jaar terug
Zou Tmobile die specifieke IP uitgifte gewijzigd hebben?
Het is inmiddels al meer dan anderhalf jaar geleden dat ik met mijn RB750 hexje aan het rommelen was. Ben er mee gestopt omdat de doorvoer snelheid bleef steken en ik de instelling in RouterOS niet voor elkaar kreeg om gigabit aan te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skamba
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-09 12:39
Beerebeest schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:44:
Ik haal met mijn AX88U (met asuswrt-merlin) gewoon volledige snelheid bij t-mobile :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
TP-Link Archer AX50 inmiddels al een oud beestje.
Je hebt ook de AX10 die ook prima zou moeten zijn, AX50 heeft beter WiFi snelheid.
Vlan 300 inkloppen en gaan(zit verstopt onder IPTV).

IGMP snooping gebruik ik niet want heb geen TV via T-mobile, alle poorten staan op internet hier.
Router haalt prima gigabit(bekabeld op WiFi geen idee).

[ Voor 5% gewijzigd door mr_evil08 op 02-01-2022 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
mr_evil08 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:12:
[...]
IGMP snooping gebruik ik niet want heb geen TV via T-mobile, alle poorten staan op internet hier.
Router haalt prima gigabit(bekabeld op WiFi geen idee).
IGMP snooping heb je niet nodig bij T-Mobile voor TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
ZIjn er mensen die TV van T-Mobile al op een LG TV voor elkaar hebben gekregen zonder kastje? Of is dit nog steeds niet mogelijk?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yalerta schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:49:
[...]

[...]

[...]

[...]

Mijn aansluiting is ook uit de Reggefiber aanleg periode > 10? jaar terug
Zou Tmobile die specifieke IP uitgifte gewijzigd hebben?
Het is inmiddels al meer dan anderhalf jaar geleden dat ik met mijn RB750 hexje aan het rommelen was. Ben er mee gestopt omdat de doorvoer snelheid bleef steken en ik de instelling in RouterOS niet voor elkaar kreeg om gigabit aan te tikken.
Je aansluiting van Reggefiber en de leeftijd daarvan is niet gerelateerd aan wat T-Mobile levert. Dat hangt af van de apparatuur die T-Mobile (Glasoperator) in de PoP plaatst. En dat kan zelfs veranderen (paar jaar geleden AON, nu GPON).

Met andere woorden: de passieve aansluiting van Reggefiber is voor 30 jaar aangelegd en is geschikt om beide actieve technieken op te gebruiken (AON of GPON).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

xzaz schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:45:
ZIjn er mensen die TV van T-Mobile al op een LG TV voor elkaar hebben gekregen zonder kastje? Of is dit nog steeds niet mogelijk?
Alleen Android TV of een recente Samsung smart TV.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:58
xzaz schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:45:
Ik heb gelezen dat je 1 TV-box moet hebben bij LG televisie en zonder kastje nog niet ondersteund wordt bij LG. ik neem ook 1 TV-Box voor mijn LG televisie als ik dit jaar de overstap maak naar T-Mobile Glasvezel.

Ik heb liever ook geen extra box. Maar als ik dan nog steeds LG heb, heb ik geen keuze

[ Voor 11% gewijzigd door Van der Berg op 02-01-2022 13:54 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
Quad schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:46:
[...]

Alleen Android TV of een recente Samsung smart TV.
Weten we als ze er mee bezig zijn of is het een rechten kwestie? De website spreekt "nog niet beschikbaar"?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Van der Berg schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:51:
[...]

Ik heb gelezen dat je 1 TV-box moet hebben bij LG televisie en zonder kastje nog niet ondersteund wordt bij LG. ik neem ook 1 TV-Box voor mijn LG televisie als ik dit jaar de overstap maak naar T-Mobile Glasvezel
Een optie is om Google TV te nemen, heb je gelijk meer mogelijkheden met Android apps en casting.
xzaz schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:51:
[...]

Weten we als ze er mee bezig zijn of is het een rechten kwestie? De website spreekt "nog niet beschikbaar"?
Nee geen idee, ik zie er in de bèta ook niets voorbij komen.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
xzaz schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:51:
[...]

Zal geen rechten kwestie zijn maar gewoon technisch. LG gebruikt een eigen platform. Moet je je TV app daar ook weer voor schrijven. Kost gewoon allemaal tijd. Dus prioriteiten stellen. Met Android TV (en dus ook Google TV/Chromecast) en Samsung heb je al een groot deel te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
jongetje schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:41:
[...]

IGMP snooping heb je niet nodig bij T-Mobile voor TV.
Maar dan spug je alle (broadcast) verkeer over de gehele netwerk ipv alleen naar het apparaat die er om vraagt, neem aan dat dat niet de bedoeling is.

[ Voor 7% gewijzigd door mr_evil08 op 02-01-2022 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
mrweird schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 17:05:

Dat moet dan lokaal geweest zijn. Gisteren een eergisteren was ik bij mijn ouders die een T-Mobile glasvezel aansluiting hebben op AON basis met het Glasoperator netwerk in Barneveld (dat is oud Reggefiber glasvezelnetwerk), er lag dus 1 wijk / Area PoP eruit vermoed ik. Wat voor type verbinding heb jij met T-Mobile/Glasoperator: AON of GPON ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
mr_evil08 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:27:
[...]

Maar dan spug je alle (broadcast) verkeer over de gehele netwerk ipv alleen naar het apparaat die er om vraagt, neem aan dat dat niet de bedoeling is.
T-Mobile gebruikt geen broadcast voor zijn tv platform. Dat zijn allemaal losse streams per device.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• M_V

M_V

Na ongeveer 2 weken soap met T-mobile (zonder internet) heb ik vanavond mijn aanvraag herroepen. Ik ben echt tot de conclusie gekomen dat T-mobile een budgetprovider is, en je krijgt waar je voor betaalt. Als alles gewoon werkt, blijft het vast prima werken, maar als er problemen zijn, wordt het niet voortvarend opgepakt en moet je steeds dagen wachten.

Mijn ticket heeft uiteindelijk, ondanks dat ik iedere 2 dagen heb gebeld, meer dan een week bij de backoffice gelegen, iedere dag is er een melding van de klantenservice bij gekomen, maar er gebeurde niets, de ticket stond nog steeds op "in limbo". Ik heb met mijn oude glasvezelprovider gesproken en die kunnen me eind deze week weer aansluiten, dus hopelijk eind goed al goed.

Dus een advies aan alle overstappers: probeer er een lijn naast te houden totdat het werkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wouter.N
M_V schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:07:
Na ongeveer 2 weken soap met T-mobile (zonder internet) heb ik vanavond mijn aanvraag herroepen. Ik ben echt tot de conclusie gekomen dat T-mobile een budgetprovider is, en je krijgt waar je voor betaalt. Als alles gewoon werkt, blijft het vast prima werken, maar als er problemen zijn, wordt het niet voortvarend opgepakt en moet je steeds dagen wachten.

Mijn ticket heeft uiteindelijk, ondanks dat ik iedere 2 dagen heb gebeld, meer dan een week bij de backoffice gelegen, iedere dag is er een melding van de klantenservice bij gekomen, maar er gebeurde niets, de ticket stond nog steeds op "in limbo". Ik heb met mijn oude glasvezelprovider gesproken en die kunnen me eind deze week weer aansluiten, dus hopelijk eind goed al goed.

Dus een advies aan alle overstappers: probeer er een lijn naast te houden totdat het werkt.
Hier inmiddels al de 14e dag zonder internet en de 23e dag zonder internet sinds mijn GPON installatie 50 dagen geleden.

Vorige week kreeg ik het volgende bericht van T-Mobile:
Mijn collega's hebben waarschijnlijk de oorzaak gevonden. Een andere klant is gepatcht, maar heeft waarschijnlijk nog een NT hangen. Deze klant was niet thuis op de dag van de installatie en aan de datum te zien, was dit juist de dag dat jouw problemen begonnen. Mijn collega's zijn dan ook druk in de rondte aan het bellen om dit zo snel mogelijk te herstellen, maar deze klant heeft enkel een huistelefoon en is dus moeilijk te bereiken. Er wordt dus echt volop geprobeerd om dit te fixen.
Hierop reageerde ik met de vraag of de patch van deze klant niet ongedaan gemaakt kan worden. Met een beetje pech werkt de klant zijn vaste telefoon niet meer wegens de overstap en is er geen manier om hem te bereiken.

Hierop kreeg ik het volgende antwoord;
mijn collega van de technische dienst heeft aangegeven dat de klant nog niet is bereikt! Ik heb ook gelijk gevraagd of dit wellicht een optie is: ‘kan de patch van hem niet ongedaan gemaakt worden?’, maar dit is niet mogelijk jammer genoeg. Ik hoop echt dat er snel een nieuwe update komt, sorry hiervoor!
Sindsdien krijg ik geen nuttige / inhoudelijke antwoorden meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgar b
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 26-05-2023
Ik ben een ICT-er en zou TMOB niet adviseren. Er zijn continue problemen. Dan weer met te lage glas thruput en sinds een week met IP-TV. Opeens wordt de " Verbinding Verbroken".

Zie op utube en Consumentenbond dat er 1000+ klachten zijn.
Youp van t Hek heeft al jarenlang problemen met TMOB.
Klachtenlijnen zijn overbelast en hangen zelf op.
Beste is om via CONSUMENTENBOND te klagen en na stechelen krijg je 50% korting.
Maar kost een hoop tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:58
edgar b schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:34:
Ik ben een ICT-er en zou TMOB niet adviseren. Er zijn continue problemen. Dan weer met te lage glas thruput en sinds een week met IP-TV. Opeens wordt de " Verbinding Verbroken".

Zie op utube en Consumentenbond dat er 1000+ klachten zijn.
Youp van t Hek heeft al jarenlang problemen met TMOB.
Klachtenlijnen zijn overbelast en hangen zelf op.
Beste is om via CONSUMENTENBOND te klagen en na stechelen krijg je 50% korting.
Maar kost een hoop tijd.
Youp van t Hek? 10 jaar geleden bedoel je, m.b.t. het toen (inmiddels een van de beste) mobiele netwerk? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V

M_V

wouter.N schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:08:
[...]

Hier inmiddels al de 14e dag zonder internet en de 23e dag zonder internet sinds mijn GPON installatie 50 dagen geleden.

[...]

Hierop reageerde ik met de vraag of de patch van deze klant niet ongedaan gemaakt kan worden. Met een beetje pech werkt de klant zijn vaste telefoon niet meer wegens de overstap en is er geen manier om hem te bereiken.

[...]

Het kan dus altijd nog erger, dat doet me goed >:). Maar even zonder gekheid, echt ontzettend balen, en het sterkt me in mijn keuze om T-mobile te verlaten. Ik herken wel dat je, als je een lastig probleem hebt, gewoon op de stapel lastige problemen gelegd wordt, en die worden niet met voorrang maar juist met narang (als dat een woord is) opgepakt. Ook bij mij is er gewoon een week NIETS gebeurd.

Uiteindelijk is het wel heel jammer dat ik nu vertrek, want het was echt een koopje geweest, voor 55 euro 1gbit thuis (25), onbeperkt mobiel (25) en cellular voor mijn apple watch (5).

Voor mij heeft wel de doorslag gegeven dat ik voor mijn werk afhankelijk ben van mijn internetverbinding, dus dat moet gewoon goed zijn. Als dit niet zo was geweest, had ik denk ik gewoon toch doorgezet en serieus kosten bespaard. Dan maar een avondje niet netflixen ;)

[ Voor 30% gewijzigd door M_V op 04-01-2022 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huijs_94
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-09 09:04
wouter.N schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:08:
[...]

[...]

[...]

Hi Wouter, ik zag je bericht op de community van T-Mobile. Naar aanleiding daarvan en een eigen storing heb ik maar besloten om mijn contract ook te laten ontbinden. Hopelijk wordt dit over 7 dagen goedgekeurd en kan ik naar KPN. Ook al is dit 40 EUR duurder. Mijn mobiele korting gaat eraf van 10euro plus internet gaat 57,50 kosten in plaats van 25.

Hopelijk wordt jouw storing na zo’n lange tijd een keer opgelost en heb je er daarna geen last meer van. Wat ik niet ga verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter.N
Huijs_94 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:59:
[...]

Hi Wouter, ik zag je bericht op de community van T-Mobile. Naar aanleiding daarvan en een eigen storing heb ik maar besloten om mijn contract ook te laten ontbinden. Hopelijk wordt dit over 7 dagen goedgekeurd en kan ik naar KPN. Ook al is dit 40 EUR duurder. Mijn mobiele korting gaat eraf van 10euro plus internet gaat 57,50 kosten in plaats van 25.

Hopelijk wordt jouw storing na zo’n lange tijd een keer opgelost en heb je er daarna geen last meer van. Wat ik niet ga verwachten.
Zelf ben ik ook van plan om op te zeggen, de klantenservice van T-Mobile is echt onvoorstelbaar.

Het laatste berichtje van T-mobile (voor de mensen die niet mee lezen op het community forum van T-mobile);
graag deel ik de volgende update met je! Ik en mijn collega hebben de hoofden bij elkaar gestoken om jou van een heldere terugkoppeling te kunnen voorzien. Ik leg je graag uit waarom we momenteel de patchkabel er niet uit kunnen halen bij de andere klant. Eind deze week staat de installatie afspraak met Guidion ingepland voor deze klant. Als mijn collega de opdracht om de patchkabel eruit te halen zou uitzetten, dan kan het zijn dat dat de netwerkbeheerder pas op maandag langs zou kunnen komen. Dan is de klant al opgeleverd en zou vervolgens weer offline gaan. Om deze reden zaten we in een tweestrijd, maar is het risicio toch te groot en is het niet wenselijk om de patchkabel eruit te trekken.

We hopen dan ook ontzettend dat jij op zaterdagmiddag kan aangeven dat jouw verbinding weer werkt! De monteur gaat namelijk de oude NT eraf halen en plaatst een ONT, waardoor jouw verbinding weer aan zal springen. Mocht dit niet gebeuren en de afspraak met Guidion is niet doorgegaan, dan gaat mijn collega per direct de opdracht uitzetten om de patchkabel eruit te laten halen door de netwerkbeheerder. Ik hoop dat ik je zo wat meer achtergrondinformatie heb kunnen meegeven, zodat je ziet welke mogeljikheden we voor jou hebben uitgezocht. Voor nu wachten we dus nog af tot 8 januari. Fingers crossed dat jij ons die dag een seintje kan geven dat jouw verbinding weer up and running is!
Ondanks dat ik al >14 dagen geen internet heb gaan ze nog even bijna een week afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-09 13:43
vraagje, op dit moment gebruiken we de mi box voor tv kijken via de tmobile app. ik zit te kijken voor een fire tv stick, maar is het mogelijk om daarop tv te kijken via een tmboile app. zo niet, komt dit ook in de toekomst?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soundwork
wouter.N schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:40:
[...]

Zelf ben ik ook van plan om op te zeggen, de klantenservice van T-Mobile is echt onvoorstelbaar.

Heet laatste berichtje van T-mobile (voor de mensen die niet mee lezen op het community forum van T-mobile);

[...]

Ondanks dat ik al >14 dagen geen internet heb gaan ze nog even bijna een week afwachten...
Wat slecht dit, na de ellende van @JB is het nog steeds niet gestopt. Echt ongelooflijk.
Ik lees trouwens ook dat Glasop met AON al soms "stuk" gaat en klanten niet meer online komen na een PoP storing. T-Mobile wordt er met de dag slechter op :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ze moeten eens helderheid gaan scheppen in deze ellende mits GPON. Wat zien ze op de OLT? Wat kunnen ze remote?

Je maakt me niet wijs dat zo’n port op de OLT geen shutdown kan krijgen als commando als de hele buurt geen internet meer heeft door een verdwaalde NT en een klant die op vakantie is/lijkt.

Die frikandel van de servicedesk denkt natuurlijk dat jij @wouter.N de fysieke patch van die ander ongedaan wil laten maken 8)7 Dit moet toch anders kunnen…?

[ Voor 22% gewijzigd door JB op 04-01-2022 22:25 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
JB schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:23:
Ze moeten eens helderheid gaan scheppen in deze ellende mits GPON. Wat zien ze op de OLT? Wat kunnen ze remote?

Je maakt me niet wijs dat zo’n port op de OLT geen shutdown kan krijgen als commando als de hele buurt geen internet meer heeft door een verdwaalde NT en een klant die op vakantie is/lijkt.

Die frikandel van de servicedesk denkt natuurlijk dat jij @wouter.N de fysieke patch van die ander ongedaan wil laten maken 8)7 Dit moet toch anders kunnen…?
Dat lijkt mij wel, of gaat T-Mobile/Glasop "ouderwets" rijden naar de PoP als er een user-abuse is opgetreden waarbij de klant afgesloten moeten worden (user-abuse schending).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Huub17
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-09 15:58
wouter.N schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:40:
[...]
Maar er was dus contact met de beste klant (voor een nieuwe afspraak) en niemand vraagt hem/haar even een stekker eruit te trekken waarmee het GPON conflict ook stopt?
JB schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:23:
En als dat wel de trieste waarheid is, dan kan een boze ex-klant (zolang de glasvezel gepatcht blijft, geen idee of dat zo is) met een oude NT en tijdschakelaar die 31 andere klanten dag in/dag uit platleggen tussen 18:00 en 8:00. Komt willekeurige monteur overdag langs is er niks aan het handje, 's avonds breekt de hel weer los >:). (De ex-klant moet natuurlijk voor zichzelf wel richting kabel in de tussentijd ;) ).

Dit blijven wel de vervelende verhalen die me nog weerhouden mijn AON om te willen zetten, hoewel ik er van overtuigd ben dat 95% nergens last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
Huub17 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:37:
[...]

Maar er was dus contact met de beste klant (voor een nieuwe afspraak) en niemand vraagt hem/haar even een stekker eruit te trekken waarmee het GPON conflict ook stopt?
Deze vraag heb ik eerder vandaag ook aan Tmobile gesteld. Naar mijn ervaring zal ik in ongeveer een halve week een reactie hierop krijgen, die de vraag niet beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Huub17 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:37:
[...]

[...]

En als dat wel de trieste waarheid is, dan kan een boze ex-klant (zolang de glasvezel gepatcht blijft, geen idee of dat zo is) met een oude NT en tijdschakelaar die 31 andere klanten dag in/dag uit platleggen tussen 18:00 en 8:00. Komt willekeurige monteur overdag langs is er niks aan het handje, 's avonds breekt de hel weer los >:). (De ex-klant moet natuurlijk voor zichzelf wel richting kabel in de tussentijd ;) ).

Dit blijven wel de vervelende verhalen die me nog weerhouden mijn AON om te willen zetten, hoewel ik er van overtuigd ben dat 95% nergens last van heeft.
Technisch zou je op GPON met opzet "downtime" bij andere klanten op dezelfde OLT kunnen veroorzaken, maar als je hebt opgezegd, dan haalt KPN netwerk de patch naar jouw FTU los, dus dat zal niet kunnen. Maar zolang jij op wel aangesloten bent, dan kan het zeker. En ook dat is een user-abuse. Daarom zeg ik ook: "ik hoop niet dat ze ouderwets moeten gaan rijden".... zoals dat bij kabel TV ook altijd ging (naar de kast rijden om de klant los te trekken of de tap te disablen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Laatst online: 21-09 17:55
Vraagje, mijn meterkast zit in een nis buiten bij de voordeur.

Het glas wordt daarbinnen gebracht maar hoe krijg ik het dan in mijn huis want ik verwacht niet dat de glas <—> utp converter buiten kan hangen?

Daarnaast moet ik dan op de e.o.a. manier utp naar binnen zien te krijgen…

De beste man die kwam kijken in de meterkast wist ook niet hoe dit ging werken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dracula schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:41:

Het glas wordt daarbinnen gebracht maar hoe krijg ik het dan in mijn huis want ik verwacht niet dat de glas <—> utp converter buiten kan hangen?

Die vraag past beter hier denk ik?

[KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud

edit:
Blijkt Open Dutch Fiber te zijn…

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 04-01-2022 22:53 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Mojo

The Power Within

knutsel smurf schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:51:

Klopt mijn aanname?
E.e.a. hangt vooral af met de afspraken die Open Dutch Fiber maakt met de eigenaar van het gebouw. Gelet op jouw situatie lijkt het installeren in de eigen (2e) meterkast inderdaad de juiste locatie. Ik ben benieuwd hoe de uiteindelijke schouw is gegaan, kan je dat laten weten hier? ;)

Disclaimer, ik werk bij Open Dutch Fiber, maar tik hier op eigen titel. Zal proberen hier wat meer te lurken.
Dracula schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:41:

FTU zou altijd op een aansluitbare plek moeten hangen. Is dit Open Dutch Fiber netwerk?

@Barre73 :w

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Pagina: 1 ... 173 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie