[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 172 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.187 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:44

JB

Cédric roelt!

geenwindows schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:52:
[...]

T-mobile gebruikt GPON, de ONT kastje (kastje wat Glas omzet naar utp) moet geregistreerd worden en dat kan enkel door de monteur gedaan worden...
Die ONT werkt gewoon als er licht op het glas staat? AFAIK moet Guidion juist alles afmelden/opleveren in het systeem zodat je lijn ook actief blijft op de lange termijn.

Hier kon ik toentertijd alles gewoon aansluiten, werkte meteen na omzetten WBA > ODF. Dit was overigens wel nog een KPN/Guidion combi, dus er zat bij mij een dag tussen (niet volgens afspraak). In geval van nieuwe verbinding, zal het ook meteen werken lijkt me zodra Guidion de patch in de PoP zet. Dus als het plug & play is, zonder benodigde werkzaamheden in de meterkast, komt alles online normaliter.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:44:
[...]

Die ONT werkt gewoon als er licht op het glas staat? AFAIK moet Guidion juist alles afmelden/opleveren in het systeem zodat je lijn ook actief blijft op de lange termijn.

Hier kon ik toentertijd alles gewoon aansluiten, werkte meteen na omzetten WBA > ODF. Dit was overigens wel nog een KPN/Guidion combi, dus er zat bij mij een dag tussen (niet volgens afspraak). In geval van nieuwe verbinding, zal het ook meteen werken lijkt me zodra Guidion de patch in de PoP zet. Dus als het plug & play is, zonder benodigde werkzaamheden in de meterkast, komt alles online normaliter.
Voor zover ik weet moet de ONT geregistreerd worden zodat ie jou signaal eruit kan filteren (ofzoiets :S , mijn kennis met GPON is enkel dit topic), bij niet GPON heb je een NTU, die is gewoon Plug&Play en kun je zelfs er tussen uit laten.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

geenwindows schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:51:
[...]

Voor zover ik weet moet de ONT geregistreerd worden zodat ie jou signaal eruit kan filteren (ofzoiets :S , mijn kennis met GPON is enkel dit topic), bij niet GPON heb je een NTU, die is gewoon Plug&Play en kun je zelfs er tussen uit laten.
Dat zal gebeuren zodra ze het spul opsturen. Zoals gezegd, kwam de ONT hier gewoon online zodra aangesloten. Daar heeft Guidion niets voor hoeven doen, want ik zat de avond voordat ze kwamen alweer te internetten via GPON. Monteur gaf hier aan toen ik vroeg "kom je nu voor niets?" "nee hoor want ik moet deze installatie opleveren in het systeem, zodat je online blijft." Anders zal die order wel uit het systeem verdwijnen na bepaalde tijd, verwacht ik :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:54:
[...]

Dat zal gebeuren zodra ze het spul opsturen. Zoals gezegd, kwam de ONT hier gewoon online zodra aangesloten. Daar heeft Guidion niets voor hoeven doen, want ik zat de avond voordat ze kwamen alweer te internetten via GPON. Monteur gaf hier aan toen ik vroeg "kom je nu voor niets?" "nee hoor want ik moet deze installatie opleveren in het systeem, zodat je online blijft." Anders zal die order wel uit het systeem verdwijnen na bepaalde tijd, verwacht ik :)
hmm, das nieuw voor mij. Paar weken terug iemand geprobeerd mee te helpen met het voorbereiden van de overstap naar T-mobiles glasvezel en in de doos zat alles behalve de ONT, dit was volgens de klantenservice toch echt een taak van de monteur. mogelijk is dit omdat glasvezel in die wijk net is aangelegd...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

geenwindows schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:58:
[...]

hmm, das nieuw voor mij. Paar weken terug iemand geprobeerd mee te helpen met het voorbereiden van de overstap naar T-mobiles glasvezel en in de doos zat alles behalve de ONT, dit was volgens de klantenservice toch echt een taak van de monteur. mogelijk is dit omdat glasvezel in die wijk net is aangelegd...
Wellicht stuurt T-Mobile de laatste tijd geen ONT meer mee? KPN stuurde ook alleen het modem. De NT had de monteur bij zich, maar in mei kreeg ik de ONT + modem vanuit T-Mobile van te voren aangeleverd :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 15:34
M_V schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:48:
Ik heb recent de keuze gemaakt om over te stappen van Trined (netwerk: voormalig L2Fiber, nu Primevest/T-mobile). 20 euro korting per maand gaf toch wel de doorslag.

Nu lees ik hier weer allerlei horror-verhalen voor T-mobile, en krijg toch weer een beetje buyer's remorse. In hoeverre verwachten dat dit in mijn geval ook het geval is? Voor zover ik kan zien, zit ik gewoon op het T-mobile net, en daarmee minder problemen. Ik heb recent het pakket van T-mobile gekregen en daar zat een heel kleine GPON ONT van Huawei in (ik heb nu een hele grote ONT met allerlei poorten van Huawei).

Iemand die mij gerust kan stellen/kan overtuigen definitief de overstap te cancellen?
Ik heb nog 4 maanden teveel aan Ziggo betaald omdat ik, mede n.a.v. dit topic, ook mijn twijfels had.
Met name de uitval bij verkeerd aansluiten (niet uitzetten oude ONT) weerhield mij i.v.m. volledig thuiswerken.
Nu dat probleem opgelost lijkt vond ik het te veel geld schelen om het niet te proberen. Als er uitval is, is een mobiele hotspot ook een oplossing.

Ik ben net een week over en het gaat prima. (Van Ziggo 3-in-1) naar T-mobile internet + NLZiet + Cheapconnect van 65 naar 41 per maand = 288 euro per jaar bespaard.

Overstap ging soepel. Cashback via CashbackXl, actie geen aansluitkosten (scheelt 105 euro), afspraak voor monteur maken ging soepel en de beste man was zelfs 2 minuten vóór aanvang van het tijdslot ter plaatse.

Dus bij mij tot dusver een succesverhaal.

(Enige wat mis had kunnen gaan: T-Mobile geeft aan dat de monteur extra werk kan doen, maar daar is helemaal geen tijd voor en wordt een aparte afspraak. Bij een strakke overstap zou je daar wel last van kunnen hebben als je daardoor geen internet hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:58
pinda powerrr schreef op maandag 20 december 2021 @ 23:04:
[...]

Hoe ze dat ding ontworpen hebben, is muurmontage haast niet te doen :+

An sich prima apparaat hoor, maar welke lul verzint het om vaste pootjes wijzend naar achteren te ontwerpen. Alsof iedereen dat ding trots middenin de woonkamer zet.
Hoe wil je dan de kabels er aan de achterkant insteken als je hem tegen de muur plakt?
Mocht je het willen, als je lange schroeven gebruikt kan je hem prima aan de muur hangen, of met de pootjes tegen de muur. Zoals je al aangeeft hangt hij toch in de meterkast.

[ Voor 6% gewijzigd door j_bos op 21-12-2021 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 23:30

pinda powerrr

Slow down...

j_bos schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:19:
[...]

Hoe wil je dan de kabels er aan de achterkant insteken als je hem tegen de muur plakt?
Mocht je het willen, als je lange schroeven gebruikt kan je hem prima aan de muur hangen, of met de pootjes tegen de muur. Zoals je al aangeeft hangt hij toch in de meterkast.
Wat die kabels betreft, heb je gelijk, maar ook dat is natuurlijk niet echt handig nagedacht.
Vorm over functie? Zyxel is toch Chinees en niet Italiaans? :+

Op de zaak hangt een Experiabox, niks spannends, maar wel de poorten op de goede plek en dus ook netjes op te hangen.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
De internetverbinding van de Scouting is vandaag gewijzigd van WBA naar ODF (geen GPON). Dat abonnement liep al sinds 2015 en er hing dus nog een DrayTek. Vanmorgen is iemand van (vermoedelijk) KPN in de POP geweest om de verbinding om te zetten en de nieuwe verbinding is nu al actief met de DrayTek apparatuur. Ik krijg nu 100Mbit+ binnen in plaats van de 50Mbit/s waarvoor betaald wordt.

Vanmiddag komt de monteur van T-Mobile, de DrayTek vervangen voor een Mediaconverter + Zyxel router. Eigenlijk vrij nutteloze actie, maar ach. Is de appratuur ook weer up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

M_V schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:31:
[...]

Dankje, dat was ook mijn gedachte. Fijn dat je dat kon bevestigen. Dan morgen een kwestie van de Guidion-monteur langs laten komen, ONT aansluiten, hem modem laten verbinden, snel modem weer van de muur trekken, UDM-Pro aansluiten op ONT, VLAN instellen en gaan, right?
Tot zover de theorie, in praktijk bleek dat de lijn (of hoe dat ook precies heet :)) helemaal niet overgezet was naar T-mobile, dus ik zit gewoon nog op mijn oude Trined-verbinding. Dus nu is het wachten tot ik geen signaal meer heb, glasvezel ompluggen (ONT is wel geinstalleerd en geregistreerd) en dan zou het moeten werken. Iemand een idee hoe lang dat normaal ongeveer duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Ik heb even een vraagje, heb wat door de laatste pagina's heen gesnuffeld maar niks erover gevonden, alvast mea culpa als dat toch al behandeld was :)

Momenteel zit ik bij online.nl via vdsl. Prima provider, altijd snel en goed geholpen, zelfs met experimentele zaken goed geholpen. Nu krijg ik een aanbieding om over te stappen naar hun glasvezel. Ik zou dan na een jaar 41,50 betalen voor 100/100. Snelste abonnement is 500/500 voor 59 euro.

Nu kom ik dus T-Mobile tegen, 1Gbps/1Gbps voor 40 euro per maand. Dat is zelfs goedkoper dan die 100/100 van Online.nl! Hoe kan dit zo goedkoop? Dit klinkt voor mij als een too good to be true. Zitten er adders onder het gras of gewoon een keigoede aanbieding? :)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Menkoro
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:06
€40 euro p/m is idd een prima prijs. De betrouwbaarheid en communicatie vanuit T-Mobile thuis laat echter nogal eens te wensen over. Hier in Amersfoort hebben we de afgelopen twee weken al tot drie keer toe een complete avond geen internet gehad wegens storing, vrijwel geen enkele communicatie verder vanuit T-Mobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
TerraGuy schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:55:
Nu kom ik dus T-Mobile tegen, 1Gbps/1Gbps voor 40 euro per maand. Dat is zelfs goedkoper dan die 100/100 van Online.nl! Hoe kan dit zo goedkoop? Dit klinkt voor mij als een too good to be true. Zitten er adders onder het gras of gewoon een keigoede aanbieding? :)
Het is hit or mis.

Je kan pech hebben met de storingen of in een gebied wonen waar de situatie extreem stabiel is. Beide komen voor. Het nadeel van TmT is wel dat je bij een complexe storing in het netwerk, op basis van de ervaringen, een lange oplos-tijd kan verwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb even een vraagje, heb wat door de laatste pagina's heen gesnuffeld maar niks erover gevonden, alvast mea culpa als dat toch al behandeld was :)

Momenteel zit ik bij online.nl via vdsl. Prima provider, altijd snel en goed geholpen, zelfs met experimentele zaken goed geholpen. Nu krijg ik een aanbieding om over te stappen naar hun glasvezel. Ik zou dan na een jaar 41,50 betalen voor 100/100. Snelste abonnement is 500/500 voor 59 euro.

Online koopt in bij KPN en verkoopt weer aan jou.
T-Mobile kan met eigen apparatuur in de centrale de KPN inkoop overslaan en daarmee veel goedkoper aanbieden.
Dus daar zitten geen addertjes onder het gras.
Qua service en performance laat ik het even over aan diegenen hier met een T-Mobile abonnement. De meningen verschillen nogal eens.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Net met de helpdesk gesproken, geen internet meer. Medewerker gaf aan wel demping op de lijn te zien maar geen link. Monteur moet komen. Gebruik een eigen router (Ubquiti UDM-Pro met daarin direct de SFP). Moet ik dit terug bouwen naar standaard DrayTek voor als de monteur komt? Iemand nog tips wat te proberen? Storing doet zich al ca. 20 uur voor. Betreft T-Mobile netwerk (voormalig Vodafone)

[ Voor 7% gewijzigd door Bartjeee op 22-12-2021 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

@Bartjeee krijg je wel link als je de Draytek ervoor zet?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 19:33
Bartjeee schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:21:
Net met de helpdesk gesproken, geen internet meer. Medewerker gaf aan wel demping op de lijn te zien maar geen link. Monteur moet komen. Gebruik een eigen router (Ubquiti UDM-Pro met daarin direct de SFP). Moet ik dit terug bouwen naar standaard DrayTek voor als de monteur komt? Iemand nog tips wat te proberen? Storing doet zich al ca. 20 uur voor. Betreft T-Mobile netwerk (voormalig Vodafone)
De vraag stellen is hem eigenlijk beantwoorden. Ik neem aan dat je dat al geprobeerd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
* Bartjeee kan zich schamen

Had alles fysiek nagelopen, aangedrukt, etc. Kon me alleen maar voorstellen dat het in de verbinding zat. Net alles los en Draytek, wel verbinding (maar 150mbit), terug UDM-Pro aangesloten, werkt weer, 950mbit download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 22:52

ik ben ook overgestapt van online naar t-mobile. Na opzegging kreeg ik nog een telefoontje van online.nl of ze me nog ergens mee konden behouden. Ik kon een moderner modem krijgen en wat korting, dus die optie heb je ook nog ;-)

Ben toch voor T-mobile gegaan. Verbinding is hier nog nooit down geweest, en ik haal vrijwel altijd 900+ Mbit/s. Dus tot op heden geen spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:28
Hier alweer de hele dag geen internet op Tmobile GPON netwerk. Dit is inmiddels al de derde keer in twee maanden (totaal 9 dagen zonder gezeten). Snap echt niet hoe zo'n groot bedrijf hun zaakjes zo slecht op orde kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
wouter.N schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:13:
Hier alweer de hele dag geen internet op Tmobile GPON netwerk. Dit is inmiddels al de derde keer in twee maanden (totaal 9 dagen zonder gezeten). Snap echt niet hoe zo'n groot bedrijf hun zaakjes zo slecht op orde kan hebben.
Dat weet je wel als je goed naar de prijs van de andere grote merken had gekeken _/-\o_ Het kan gewoon niet uit voor de huidige prijs lijkt mij, geen ruimte voor verbetering of aanpassing. Kwaliteit kost geld.

Of zien jullie dat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

stormfly schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:34:
[...]

Dat weet je wel als je goed naar de prijs van de andere grote merken had gekeken _/-\o_ Het kan gewoon niet uit voor de huidige prijs lijkt mij, geen ruimte voor verbetering of aanpassing. Kwaliteit kost geld.

Of zien jullie dat anders?
ik heb in de afgelopen 10+ jaar meer gezeik gehad met kpn adsl en de kabelboeren dan met glas van tmobile. beste was nog steeds xs4all maar dat is beetje overtollig om te benoemen...

als de boel doodvalt kan je nog altijd de telefoon doorlussen.

[ Voor 5% gewijzigd door flippy op 22-12-2021 23:28 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Zijn er hier Tweakers met een rijtjeshuis met een eigen voortuin en achtertuin met een aansluiting in woonkamer en niet in meterkast? Er is hier ook een kruipruimte en genoeg stopcontacten in woonkamer

[ Voor 25% gewijzigd door New Yorker op 23-12-2021 06:43 ]

Weg

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
Glasvezel breuk bij onze wijkcentrale sinds gister avond. Vanochtend nog maar eens gebeld, blijkt dat het een paar dagen kan duren vanwege drukte... Beetje jammer :(

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

• wouter.N
Soepstengel schreef op donderdag 23 december 2021 @ 08:23:
Glasvezel breuk bij onze wijkcentrale sinds gister avond. Vanochtend nog maar eens gebeld, blijkt dat het een paar dagen kan duren vanwege drukte... Beetje jammer :(
Hoe weet je dat het een breuk is?

• rens-br
  • Registratie: December 2009

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
New Yorker schreef op donderdag 23 december 2021 @ 04:12:
Zijn er hier Tweakers met een rijtjeshuis met een eigen voortuin en achtertuin met een aansluiting in woonkamer en niet in meterkast? Er is hier ook een kruipruimte en genoeg stopcontacten in woonkamer
Ja. Ik had mijn aansluiting in de woonkamer zitten. Deze heb ik vorig jaar laten verhuizen.

Vanwaar jouw vraag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:42
Mijn buren hebben hem in de woonkamer laten aanleggen, hangt een beetje van de welwillendheid van de monteur af. Maar dat kun je ook laten vastleggen bij T-Mobile dat je het in de woonkamer wilt (wel even laten bevestigen want sommige monteurs lezen die mails niet en willen gewoon zoveel mogelijk huizen aansluiten = meer inkomsten. Zijn nl. vaak ZZP-ers). Hij kwam bij mij ook bijna met de boor de woonkamer binnen maar ik wilde/heb hem in de meterkast.

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
wouter.N schreef op donderdag 23 december 2021 @ 08:53:
[...]

Hoe weet je dat het een breuk is?
Dat vertelde de helpdesk medewerker mij.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

• Geradus
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-07-2023

Voor 40 euro per maand werkt het hier in elk geval probleemloos tot nu toe. Ik zou het aan kunnen bevelen.

Eind juli alweer heeft Guidion in opdracht van T-Mobile hier mijn glasvezel 1000 Mbit/s aan gesloten wel met tussenkomst van een KPN monteur want er was geen licht op de lijn. Deze man heeft de kast van T-mobile vervangen met een eigen kast met KPN NetwerkNL opschrift erop. De Huawei Ont erbij en het werkte.Volgens mij is dat gpon. Wel met de Zyxel T50 erbij en deze wil ik er graag vanaf halen. Maar welke router dan wel ben ik nog niet uit helaas.

Was aanvankelijk van plan om de Fritzbox 5530 te kopen maar volgens diverse berichten lijkt dat niet te gaan werken. Wie heeft een tip idee om een router met een flinke bandbreedte te plaatsen.

• New Yorker
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:09:
[...]

Ja. Ik had mijn aansluiting in de woonkamer zitten. Deze heb ik vorig jaar laten verhuizen.

Vanwaar jouw vraag?
Alles is hier al netjes onder het huis bekabeld en willen we het liefst niet veranderen. Als ze hier glaswezel naar onze huis aanleggen dan hopen we dat het in het woonkamer komt. ( Ze hebben voor onze huis eerste straat al opengebroken.)

Weg

• flippy
  • Niet online

flippy

je kan de bestaande aansluiting gewoon verlengen met een specifieke glaskabel. die kan je bij FS.com halen.
ik zou niet klooien met het glas wat aan de muur zit. ik zou altijd gaan voor de meterkast.
Geradus schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:31:
[...]
Was aanvankelijk van plan om de Fritzbox 5530 te kopen maar volgens diverse berichten lijkt dat niet te gaan werken. Wie heeft een tip idee om een router met een flinke bandbreedte te plaatsen.
ik heb zelf een edgerouter 8 pro waar het glas direct in zit gestoken (geen mediaconverter dus meer *O* ). dat ding doet gigabit op zijn sloffen en een paar honderd mbit als ik vpn dingen door hem zelf laat regelen. maar dat heb ik inmiddels uitbesteed aan de unraid server. die is vele malen practischer daarvoor.

[ Voor 3% gewijzigd door flippy op 23-12-2021 15:52 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:43

Yucko

One clown to rule them all !

net zoals rens-br had ik de boel destijds in de woonkamer laten afmonteren. Maar tja .. toen woonde ik alleen en zo .. dan boeit dat niet.

Maar toen ik een relatie kreeg, ging samenwonen en trouwen bleek de WAF toch te laag en heb ik de boel maar laten afmonteren in de meterkast. Happy wife, happy life >:)
New Yorker schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:47:
[...]

Alles is hier al netjes onder het huis bekabeld en willen we het liefst niet veranderen. Als ze hier glaswezel naar onze huis aanleggen dan hopen we dat het in het woonkamer komt. ( Ze hebben voor onze huis eerste straat al opengebroken.)
ze komen vooraf toch kijken naar de situatie in je huis en vragen dan meteen waar je het afgemonteerd wil hebben. Dit zodat ze weten hoeveel meter glas opgerold in je voortuin moet komen.

[ Voor 30% gewijzigd door Yucko op 23-12-2021 16:23 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• wsmaal
  • Niet online
Geradus schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:31:
[...]

Bron?

Uit deze pagina maak ik op dat het wel kan.

• Geradus
wsmaal schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:57:
[...]

Bron?

Bron is oa het T-mobile forum maar ook op KPN diverse topics gelezen waar het soms wel en vaak niet goed gaat. Het risico zit erin dat je dan 32 aansluitingen in jou straat plat legt.

Best wel spijtig want het lijkt me een toffe router om aan de muur te hangen en ook nog leuk geprijsd denk ik zo voor 169,00 euro. Ik heb met name die bandbreedte nodig voor mijn interne netwerk. Eruit gaat erg goed.

edit: De T-mobile verbinding zou via de media converter de verbinding maken. Die werkt dus niet alleen als omvormer.

[ Voor 8% gewijzigd door Geradus op 23-12-2021 19:24 . Reden: aanvulling ]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:56
wsmaal schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:57:
[...]

Bron?

Als je op AON zit, ja. @Geradus zit op GPON, dan kan het wel met WAN via UTP, maar dan kun je beter een model zonder glas halen.

• Geradus
Daar lijkt het wel op. Geef is een tip welke router zou verglijkbaar kunnen zijn zonder dat hij te oud is. Hier ligt alweer een Asus RT-AC66U niks te doen helaas.

[ Voor 0% gewijzigd door Geradus op 23-12-2021 19:30 . Reden: taalfout ]

• wsmaal
  • Niet online
hcQd schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:24:
[...]

Als je op AON zit, ja. @Geradus zit op GPON, dan kan het wel met WAN via UTP, maar dan kun je beter een model zonder glas halen.
Zoals bijvoorbeeld de FritzBox 7590

Dit modem is geschikt voor DSL (koper) verbindingen behalve DSL met pairbonding. Ook op glasvezelverbindingen kan dit modem gebruikt worden maar alleen als er een NTU (mediaconverter) op het glasvezel aansluitpunt zit of wanneer de GPON techniek wordt gebruikt. (bron Freedom Internet)

• Geradus
Lijkt me best wel wat. Ik had hem al eerder gezien maar hier: pricewatch: AVM FRITZ!Box 7590 (Internationale versie) staat het bouwjaar 2017. Dat lijkt me gedateerd vandaar.

• flippy
  • Niet online

flippy

Geradus schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:20:
[...]Ik heb met name die bandbreedte nodig voor mijn interne netwerk.
kan je dat toelichten?

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

https://www.t-mobile.nl/k...gevens-wijzigen/verhuizen
Bij een verhuizing ga je een nieuw jaarcontract aan.
Nou T-Mobile... er is wel glas op het nieuwe adres aanwezig, maar dit zijn boude uitspraken. Mooi moment om te kijken wat de rest van de markt te bieden heeft... :Y)

Niet dat er iets goedkoper is dan T-Mobile :+

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Geradus
Er wordt veel gestreamd hier. De bandbreedte die ik zoek heeft te maken met een andere hobby hier, nl. satelliet-tv-ontvangst via een schotelinstallatie. Een Enigmabox staat als master en via het netwerk gaat het signaal naar 2 slave boxen en of de nas voor opnames. Daarbij kan het soms behoorlijk druk op de lijnen zijn. Bewakingscamera doet ook nog mee naast de bekende zaken zoals netflix en Chrome. Soms blijft een beeld staan (hik) het is dan gewoon te vol.

• wsmaal
  • Niet online
Geradus schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:37:
Lijkt me best wel wat. Ik had hem al eerder gezien maar hier: pricewatch: AVM FRITZ!Box 7590 (Internationale versie) staat het bouwjaar 2017. Dat lijkt me gedateerd vandaar.
De 7590 is onlangs door AVM voorzien van nieuwe firmware. End of Life of Maintenance data zijn niet bekend. Ik ben (i.c.m. Fritz repeaters) er uitermate tevreden over (DSL 100/30 Mbit/s). Na Maart 2022 wellicht i.c.m. glas T-Mobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Geradus schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:58:
[...]

Er wordt veel gestreamd hier. De bandbreedte die ik zoek heeft te maken met een andere hobby hier, nl. satelliet-tv-ontvangst via een schotelinstallatie. Een Enigmabox staat als master en via het netwerk gaat het signaal naar 2 slave boxen en of de nas voor opnames. Daarbij kan het soms behoorlijk druk op de lijnen zijn. Bewakingscamera doet ook nog mee naast de bekende zaken zoals netflix en Chrome. Soms blijft een beeld staan (hik) het is dan gewoon te vol.
ok, dat maakt het duidelijker.

je begrijpt wel dat al die dingen totaal geen rekenkracht vereisen in de router? intern in je huis is het puur switchen, en dat gaat gewoon op volle snelheid ongeacht je internet.

wat je kan doen eventueel is een managed switch kopen en zaken via vlans van elkaar scheiden. al gaat dat wel voorbij dit topic en moet je mogelijk eens kijken hoe je netwerk fysiek in elkaar steekt als je tegen problemen aanloopt. maar het is in de basis niks wat met je router te maken heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterTe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 23:36
wsmaal schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:32:
[...]

Zoals bijvoorbeeld de FritzBox 7590

Dit modem is geschikt voor DSL (koper) verbindingen behalve DSL met pairbonding. Ook op glasvezelverbindingen kan dit modem gebruikt worden maar alleen als er een NTU (mediaconverter) op het glasvezel aansluitpunt zit of wanneer de GPON techniek wordt gebruikt. (bron Freedom Internet)
De Fritz!Box 4060 lijkt mij hiervoor geschikter.
- Deze heeft geen ingebouwde (DSL) modem
- Is couranter, net deze maand uitgekomen
- Heeft een snellere chip
- Heeft betere connectiviteit (Wi-Fi 6 tri-band)

• Geradus
Heren dank voor de tips inzake de router keuze. De Fritz!Box 4060 lijkt me een goede koop om de problemen hier intern op te lossen. Moest daarnet even schuilen, sloeg weer een beeld vast.

Maar afgezien van de Zyxel T50 kan ik zeker wel T-Mobile glasvezel 1000 Mbit/s voor 40 euro per maand aan bevelen gezien het feit dat het hier nu 6 maanden probleemloos werkt. Hoewel die T50 voor veel gebruikers best voldoende zal zijn. Maar dan heb je denk ik ook genoeg aan een 100 Mbit/s aansluiting.

• flippy
  • Niet online

flippy

een nieuwe router zal je interne problemen niet oplossen.

[ Voor 9% gewijzigd door flippy op 23-12-2021 21:35 ]

• Geradus
Hoop eigenlijk dat die wifi daarvan een heel stuk kan helpen.

• flippy
  • Niet online

flippy

Geradus schreef op donderdag 23 december 2021 @ 21:37:
Hoop eigenlijk dat die wifi daarvan een heel stuk kan helpen.
als je wifi wil verbeteren moet je (semi-) professionele access point(s) kopen en niet met consumentenroutertjes emmeren. vooral als je veel clients hebt.

haal hier gewoon 1 of 2 van: pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

al je wifi gedoe in 1x opgelost. eventueel kan je kijken naar een pro model als je graag die 3e antenne wilt. pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack)

nog afgezien dat je zoveel mogelijk stationare apparaten gewoon bedraad moet aansluiten.

[ Voor 24% gewijzigd door flippy op 23-12-2021 21:55 ]

• M_V

M_V

Ondertussen spijt als haren op mijn hoofd van de overstap, ik zit ondertussen al 3 dagen zonder internet en het lijkt er nu op dat er pas op 3 jan (!!) iemand kan langskomen.

Op dinsdag kwam Guidion dus langs om over te zetten, maar de oude verbinding zat nog op de lijn. Alles aangesloten, ik moest wachten tot de lijn vrij was en dan hoefde ik alleen de glasvezel in de nieuwe ONT te doen. Lijn kwam vrij (woensdag), maar niks T-mobile diensten.

Bellen, ze zouden er naar gaan kijken. Vandaag nog een keer bellen, want er gebeurde nog niks. Het zou hoogstwaarschijnlijk van afstand gefixt kunnen worden in de loop van de dag. Ik bel ze voor de zekerheid nog een keer, en toen was opeens het verhaal dat ik een probleem had in de glasvezel in het huis. Er moest dus weer iemand van Guidion langskomen. Ik vind dat eigenlijk erg vreemd, want tot 2 dagen geleden werkte de binneninstallatie prima met de oude glasaansluiting.

Guidion kon pas maandag langskomen, ok dikke baal, heel weekend zonder internet, maar ok. Vervolgens krijg ik een half uur later een bericht dat de afspraak is gecanceld. Snel T-mobile bellen, en die geven Guidion de schuld en verbinden me door naar Guidion voor een nieuwe afspraak. Die kan dit keer echter pas worden gemaakt op 3 jan (!!!) en Guidion zegt dat T-mobile zelf die afspraak heeft verwijderd ("verwijderd door T-mobile API").

Kortom, ik zit straks 2 weken zonder internet, bezint eer ge begint. Maar your mileage may vary natuurlijk.

Maar toch een vraag aan jullie. Wat is hier nou aan de hand? Want het lijkt niet bij mij in de binneninstallatie te zitten. Die is nog hetzelfde als toen alles werkte. Op de ONT zijn LAN en POWER groen, PON knippert groen en LOS is uit). Ook de flexibele glasvezelkabel is onwaarschijnlijk, heb ook de oude gebruikt, maar ook daar geen signaal. Blijft over de ONT, of is het misschien iets anders?

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 12:14
M_V schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:12:
Ondertussen spijt als haren op mijn hoofd van de overstap, ik zit ondertussen al 3 dagen zonder internet en het lijkt er nu op dat er pas op 3 jan (!!) iemand kan langskomen.

Op dinsdag kwam Guidion dus langs om over te zetten, maar de oude verbinding zat nog op de lijn. Alles aangesloten, ik moest wachten tot de lijn vrij was en dan hoefde ik alleen de glasvezel in de nieuwe ONT te doen. Lijn kwam vrij (woensdag), maar niks T-mobile diensten.

Bellen, ze zouden er naar gaan kijken. Vandaag nog een keer bellen, want er gebeurde nog niks. Het zou hoogstwaarschijnlijk van afstand gefixt kunnen worden in de loop van de dag. Ik bel ze voor de zekerheid nog een keer, en toen was opeens het verhaal dat ik een probleem had in de glasvezel in het huis. Er moest dus weer iemand van Guidion langskomen. Ik vind dat eigenlijk erg vreemd, want tot 2 dagen geleden werkte de binneninstallatie prima met de oude glasaansluiting.

Guidion kon pas maandag langskomen, ok dikke baal, heel weekend zonder internet, maar ok. Vervolgens krijg ik een half uur later een bericht dat de afspraak is gecanceld. Snel T-mobile bellen, en die geven Guidion de schuld en verbinden me door naar Guidion voor een nieuwe afspraak. Die kan dit keer echter pas worden gemaakt op 3 jan (!!!) en Guidion zegt dat T-mobile zelf die afspraak heeft verwijderd ("verwijderd door T-mobile API").

Kortom, ik zit straks 2 weken zonder internet, bezint eer ge begint. Maar your mileage may vary natuurlijk.

Maar toch een vraag aan jullie? Wat is hier nou aan de hand? Want het lijkt niet bij mij in de binneninstallatie te zitten. Die is nog hetzelfde als toen alles werkte. Ook de flexibele glasvezelkabel is onwaarschijnlijk, heb ook de oude gebruikt, maar ook daar geen signaal. Blijft over de ONT, of is het misschien iets anders?
Je hebt van T-Mobile een Huawei gekregen en hiervoor had je een "gewone" NT/mediaconverter?
Dan bestaat de kans dat, doordat die NT nog actief was, de OLT in de PoP nu een soort van op zijn gat ligt.

• M_V

M_V

Dennis-L schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:18:
[...]

Je hebt van T-Mobile een Huawei gekregen en hiervoor had je een "gewone" NT/mediaconverter?
Dan bestaat de kans dat, doordat die NT nog actief was, de OLT in de PoP nu een soort van op zijn gat ligt.
De nieuwe is een klein HUAWEI-kastje, de oude is ook van HUAWEI maar veel groter en heeft ook 4 LAN poorten en een COAX-aansluiting. Is dat een Mediaconverter?

Upd: even gekeken. Het oude ding heet een Huawei Echolife EG8242H GPON Terminal.
Afbeeldingslocatie: https://it-dialog.pl/assets/images/subscriber_access/Huawei/GPON/HG8541M/HG8541M_rear_top_01_small.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door M_V op 23-12-2021 22:35 ]

M_V schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:21:
[...]

De nieuwe is een klein HUAWEI-kastje, de oude is veel groter en heeft ook 4 LAN poorten en een COAX-aansluiting. Is dat een Mediaconverter?
Ja. Dennis heeft waarschijnlijk gelijk.
Maar ik meende dat dit zich vanzelf oploste uiteindelijk.
Andere mogelijkheid is dat KPN Netwerk je niet of niet goed heeft omgezet in de PoP.
Misschien rare vraag maar heb je geprobeerd om je oude apparatuur weer terug te plaatsen en aan te sluiten? Dus ook die oude mediaconverter (kan eventueel ook met dat glaskabeltje).

• Geradus
M_V schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:21:
[...]

De nieuwe is een klein HUAWEI-kastje, de oude is ook van HUAWEI maar veel groter en heeft ook 4 LAN poorten en een COAX-aansluiting. Is dat een Mediaconverter?

Upd: even gekeken. Het oude ding heet een Huawei Echolife EG8242H GPON Terminal.
[Afbeelding]
De nieuwe die hier aanwezig is: Huawei Echolife HG8010H GPON Terminal 12.0V ; 1.0A
En daarmee zou de verbinding met T-Mobile werken, zonder gaat dan niet want hij moet aangemeld worden.
Heeft trouwens ook een ip nummer: 192.168.100.1 staat op de achterkant.

• M_V

M_V

Geradus schreef op donderdag 23 december 2021 @ 22:44:
[...]

De nieuwe die hier aanwezig is: Huawei Echolife HG8010H GPON Terminal 12.0V ; 1.0A
En daarmee zou de verbinding met T-Mobile werken, zonder gaat dan niet want hij moet aangemeld worden.
Heeft trouwens ook een ip nummer: 192.168.100.1 staat op de achterkant.
De Guidion-pipo op dinsdag had alles al aangemeld, maar omdat toen de lijn nog niet vrij was, werkte het niet meteen. Ik heb de oude Huawei weer opgehangen, maar ook die werkt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 21:44

Maar toch een vraag aan jullie. Wat is hier nou aan de hand? Want het lijkt niet bij mij in de binneninstallatie te zitten. Die is nog hetzelfde als toen alles werkte. Op de ONT zijn LAN en POWER groen, PON knippert groen en LOS is uit). Ook de flexibele glasvezelkabel is onwaarschijnlijk, heb ook de oude gebruikt, maar ook daar geen signaal. Blijft over de ONT, of is het misschien iets anders?
Je kan van de klantenservice een code krijgen om onbeperkt internet op mobiel te krijgen. Met een prepaid simkaartje en een oude telefoon (of usb stick) kan je iig de kerstdagen doorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:49
Ik heb brief ontvangen dat mijn wooncorporatie akkoord is. In december 2021/januari 2022 komen ze langs eerst in onze woning om te zien waar de kabel moet komen en dan komen ze ons meterkast installeren. Jammer dat ik nog tot 31 oktober 2022 vast zit aan Ziggo

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van der Berg schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:52:
Ik heb brief ontvangen dat mijn wooncorporatie akkoord is. In december 2021/januari 2022 komen ze langs eerst in onze woning om te zien waar de kabel moet komen en dan komen ze ons meterkast installeren. Jammer dat ik nog tot 31 oktober 2022 vast zit aan Ziggo
Uit nieuwsgierigheid: Heb je dan in oktober 2021 nog een jaarcontract afgesloten bij Ziggo? En je wist toen nog niet dat er T-Mobile glasvezel zou komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Barre73 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:54:
[...]

Uit nieuwsgierigheid: Heb je dan in oktober 2021 nog een jaarcontract afgesloten bij Ziggo? En je wist toen nog niet dat er T-Mobile glasvezel zou komen?
Nee, toen was er nog niets bekend. Ja, ik heb met Ziggo een jaarcontract afgesloten. Waarvan de eerste 6-maanden voor €33,- daarna €53,- per maand. 31 oktober 2021 tot 31 oktober 2022. Dus op zijn vroegst kan ik per 1 november 2022 over op Glasvezel. Momenteel bij Ziggo: 75Mbit download 10Mbit upload met TV Start basispakket met interactieve TV.

Als ik glasvezel ga nemen:

Internet: 1000Mbit
TV: T-Mobile standaard pakket met 1× TV-box

[ Voor 39% gewijzigd door Van der Berg op 24-12-2021 11:18 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtthw
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 11:34
Ik ben sinds gisteren met mijn glasverbinding over op T-Mobile thuis 50 Mbit/s en ik kom van KPN Hussel 50Mbit/s.
De overstap verliep probleemloos, de Guidion monteur kwam op het afgesproken tijdstip, ging na aansluiten van mediaconverter en modem naar de wijkcentrale en toen hij weer terug was had ik weer internet.
De werkelijke snelheid ligt (zoals verwacht) wel wat lager dan bij KPN. KPN levert ~70 Mbit/s, T-Mobile is echt 50 Mbit/s en niet meer. Daarnaast is de ping wat hoger, maar daar heb ik weinig last van.
Ik heb het Zyxel T-50 modem gekregen en dat biedt me alles wat ik nodig heb (portforwarding, aanpassing DHCP range). De Wifi van het modem heb ik meteen uitgezet want ik heb mijn eigen Wifi access points. Ik ben benieuwd naar de ervaringen op de langere termijn. Telfort/KPN was jarenlang storingvrij dus ik hoop dat T-Mobile dat kan evenaren. De prijs is in ieder geval heel erg scherp en dat was dan ook de enige reden van mijn overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V

M_V

Magnat schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:46:
[...]

Je kan van de klantenservice een code krijgen om onbeperkt internet op mobiel te krijgen. Met een prepaid simkaartje en een oude telefoon (of usb stick) kan je iig de kerstdagen doorkomen.
Dankje, heb ze gebeld en inderdaad die code gekregen. Ik heb nu een oude telefoon via een macbook (functie internet delen via ethernet) aangesloten op mijn thuisnetwerk. Dus overal weer internet via een 4G-verbinding. Het is beter dan niets maar houdt niet over (ping van 100ms enzo).

Ondertussen begrijp ik nog steeds niet wat er aan de hand is, maar gelukkig komt er maandag iemand om het te fixen. Er was een gaatje opengevallen, dus heb mijn afspraak kunnen omboeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N

Ik heb je gewaarschuwd… Zelf zit ik ook alweer 3 dagen zonder internet..

Woon je toevallig in Groningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Van der Berg schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:58:
[...]
Nee, toen was er nog niets bekend.
Dat is wel bijzonder, waar woon je dan want T-Mobile kondigt het echt al een half jaar van te voren aan voordat er een schop de grond in gaat en bij jouw is de kabel zelfs al gegraven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
jongetje schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:41:
[...]

Dat is wel bijzonder, waar woon je dan want T-Mobile kondigt het echt al een half jaar van te voren aan voordat er een schop de grond in gaat en bij jouw is de kabel zelfs al gegraven.
Ik heb via de T-Mobile Shop gezien dat ze glasvezel gaan aanleggen in onze stad, maar mijn wijk en postcode zat er toen niet tussen op het bord. Na het navraag bij T-Mobile shop dat dit waarschijnlijk later zou komen en niet bekend was wanneer. Als ik het had geweten had ik Ziggo niet met een jaarcontract verlengd. Ik kan op zijn vroegst op 1 november 2022 glasvezel thuis hebben

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 24-12-2021 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Laatst online: 12:24
Er is totaal geen zicht op de planning bij glasvezel aanleg.
Hier zijn ze al 2 jaar bezig en nog maar slechts 70% van het eerste deel van het project aangelegd. Ik had ondertussen dus al 2x kunnen verlengen bij Ziggo met korting, maar heb dat steeds niet gedaan omdat er glasvezel zou komen.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V

M_V

wouter.N schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:34:
[...]

Ik heb je gewaarschuwd… Zelf zit ik ook alweer 3 dagen zonder internet..

Woon je toevallig in Groningen?
Je was te laat met waarschuwen :P. De dag van jouw rampbericht werd de eerste poging van aansluiten bij mij gedaan. Nee hoor, niet in Groningen, in Rotterdam. #gedeeldesmartishalvesmart

Als ze het maandag voor elkaar krijgen om me aangesloten te krijgen, eens kijken hoe de verbinding is (ping enzo). En volgens mij kan ik dan binnen 2 weken mijn verbinding weer opzeggen, right? Ik zit er nu serieus over te denken om per direct weer een afspraak te maken bij mijn oude leverancier. Hopelijk kunnen die over ongeveer 2 weken me weer aansluiten, zeker omdat ik alle installatie-onderdelen nog heb liggen. Uiteindelijk is dat 19 euro per maand duurder, ofwel 228 euro per jaar. Ja, serieus geld, maar je komt er pas achter hoe belangrijk een internetverbinding is, als je hem niet meer hebt. Vroeger had je al je media lokaal staan, en niet allerlei smart homedingen, Dat is me wel tegengevallen.

Positief punt: mijn cashback van 72 euro is bevestigd, dus dan heb ik er in ieder geval nog iets positiefs aan overgehouden >:)

[ Voor 5% gewijzigd door M_V op 25-12-2021 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 19:27
Heb een tijdje lang niet T-Mobile gecheckt nadat ik ben verhuisd en overgestapt naar KPN, maar ik zou geen echte tweaker zijn als ik ook de concurrenten nog in de gaten zou houden. wetende dat ik eind november '22 een aflopend KPN abonnement heb en tevens mijn vaste aansluiting dan weer losstaat om eventueel over te stappen. in mijn vorige woning op postcode 7101 had ik vaak problemen met wegvallend internet vanwege het verhaal wat Barre had geschetst waarin een gebruiker de verbinding voor een heel blok huishoudens kan verstoren voor 32 gebruikers. ben nu naar een ander adres verhuisd in postcodegebied 7103. nog steeds een KPN bolwerk, is het aannemelijk dat in het geval ik over zou stappen naar t-mobile eventueel dezelfde problemen zouden kunnen optreden? sinds ik weer bij KPN ben realiseer ik me dat ik steeds minder TV kijk en hierom ook mijn behoeften wil aanpassen en internet only af te sluiten. om eenzelfde debacle als vorig jaar te voorkomen wil ik dit wel ongeveer zo zwart op wit mogelijk krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiekert schreef op zondag 26 december 2021 @ 17:30:
Heb een tijdje lang niet T-Mobile gecheckt nadat ik ben verhuisd en overgestapt naar KPN, maar ik zou geen echte tweaker zijn als ik ook de concurrenten nog in de gaten zou houden. wetende dat ik eind november '22 een aflopend KPN abonnement heb en tevens mijn vaste aansluiting dan weer losstaat om eventueel over te stappen. in mijn vorige woning op postcode 7101 had ik vaak problemen met wegvallend internet vanwege het verhaal wat Barre had geschetst waarin een gebruiker de verbinding voor een heel blok huishoudens kan verstoren voor 32 gebruikers. ben nu naar een ander adres verhuisd in postcodegebied 7103. nog steeds een KPN bolwerk, is het aannemelijk dat in het geval ik over zou stappen naar t-mobile eventueel dezelfde problemen zouden kunnen optreden? sinds ik weer bij KPN ben realiseer ik me dat ik steeds minder TV kijk en hierom ook mijn behoeften wil aanpassen en internet only af te sluiten. om eenzelfde debacle als vorig jaar te voorkomen wil ik dit wel ongeveer zo zwart op wit mogelijk krijgen.
Aannemelijk: ja, nog steeds. Wel minder waarschijnlijk omdat T-Mobile in overleg met KPN Netwerk haar werkwijze heeft aangepast. In principe belt de Guidion monteur nu eerst de nieuwe klant om alles van de stroom te laten halen (de NT dan vooral). Dan doet hij zelf de patch (dat is nieuw) en dan rijdt hij naar de klant voor de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
Barre73 schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:00:
[...]

Aannemelijk: ja, nog steeds. Wel minder waarschijnlijk omdat T-Mobile in overleg met KPN Netwerk haar werkwijze heeft aangepast. In principe belt de Guidion monteur nu eerst de nieuwe klant om alles van de stroom te laten halen (de NT dan vooral). Dan doet hij zelf de patch (dat is nieuw) en dan rijdt hij naar de klant voor de installatie.
ah, dat is dan positief te noemen :) ik ga de komende maanden af en toe eens checken hoe stabiel het nog ervaren wordt, stabiliteit vind ik zeker heel belangrijk omdat ik in het grootste deel van de week echt internet nodig heb. Gbit KPN is me net wat aan de dure kant. ik snap dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rij kan zitten, maar als ik die operationele problemen in het gebruik bij T-Mobile niet heb (zoals een aantal mensen die ik vaker spreek niet ervaren) ga ik het zeker weer overwegen richting 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Laatst online: 12:38
Heeft iemand T-Mobile 1Gbit abonnement in Zoetermeer? Welke soort aansluiting heb je gekregen?

Ik benieuw naar ervaring. Ik ben van plan ook T-mobile internet te nemen volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japborst
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-04 20:13
Er lijken hier wat gemixte verhalen te zijn hoe tevreden men is.

Op dit moment gebruik ik KPN netwerk, simpel via de koperdraad. Helaas vrij vaak storingen en upload snelheid is zeer minimaal. Zeker met veel thuiswerken is dat dramatisch.

T-Mobile heeft aangekondigd komende 1-2maand glasvezel te leveren in m'n straat. Dit lijkt mij top, aangezien ik in m'n vorige woning glasvezel (KPN) had en enorm tevreden was: zelfde up/down, stabiele verbinding (weinig fluctuatie) en nooit storing.

Zijn er addertjes onder het glas die ik in acht moet nemen wb T-Mobile?

Daarnaast zie ik dat ze geld rekenen voor de tv box. Ik heb ook een Chromecast met Android TV. Hoe goed werkt hun app c.q. kan ik daarmee uit de voeten of raden jullie toch de box aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@japborst Gewoon starten met de app. die gebruik ik dagelijks, maar dan op mijn Samsung TV. Voordeel van de app. op de TV is dat je met de cijfertoetsen makkelijker naar de zenders kunt navigeren. Als de app. niet bevalt kun je altijd nog de tv box bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

TV app op Android tv bevalt mij uitstekend.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
Met mijn eerdere bericht van gisteren wil ik graag toevoegen dat als er mensen zijn uit Winterswijk (en dan met name in de centrumbuurten) die tmobile gbit hebben, ik erg benieuwd ben hoe de ervaring is. je zou me enorm helpen met het maken van de keuze om wel of niet over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:29
Ik wil in januari gaan overstappen van KPN glasvezel naar T-Mobile glasvezel. Moet ik rekening houden met bepaalde zaken? Of gaat dit naadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 21:08
Ook twijfel hier, overstappen van Ziggo naar T-Mobile of KPN.
T-mobile erg goed geprijsd, maar heb geen zin in gedoe.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 21:13

TFHfony

Professional Weirdo

Bushalte schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:48:
Lees maar eens een paar pagina's terug:
M_V in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Het gaat best wel eens fout. Ook kom je hier toch wat vaker "issues" tegen dan bij KPN, die dan ook nog wel eens wat langer duren. Je krijgt uiteindelijk waar je voor betaalt.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M_V

M_V

Ik kan je een advies geven: doe het niet! Vooral glasvezel naar glasvezel lijkt echt een ramp, zeker omdat ze ook echt dingen moeten gaan veranderen aan de verbinding. Bij Ziggo zou je het nog kunnen overwegen, en dan je Ziggo iets langer laten doorlopen. Als T-mobile dan schraal is, kan je er altijd binnen 14 dagen vanaf. Klantenservice van T-mobile is echt verschrikkelijk slecht (ze lijken daar een heel cohort boomers te hebben aangetrokken die je belerend toespreken "bij de backoffice zitten de experts en die hebben er heel veel verstand van. Je moet daar niet teveel vragen bij stellen") en bij ieder dingetje moet je standaard 2 dagen wachten. Ze liegen je voor over redenen, deadlines worden niet gehaald, reeds uitgesloten oorzaken moeten toch weer onderzocht worden etc. Ik verwacht echt dat als je eenmaal een stabiele verbinding hebt, dat het prima kan werken, maar wee je gebeente als er problemen zijn.... Besparing in mijn geval zou ongeveer 250 euro per jaar zijn, en ik heb ondertussen al een uur of 5 aan de lijn met ze gehangen en 7+ dagen (and counting) geen internet.

Ik ben ondertussen bezig aan deel 6 van de Guidion/T-mobile soap. Vandaag kwam de monteur van Guidion weer eens langs. Deze kon uiteraard niks uitrichten, want er was niks mis met de binneninstallatie (want de vorige glasaansluiting werkte prima). Het probleem zit ergens in een verkeerde patch oid in een wijkkast lijkt het. Vervolgens geeft die pipo aan dat hij contact heeft gehad met KPN (die dus kennelijk het beheer van de central doen) en die gingen het binnen 3 uur regelen. Ok, prima, klinkt goed! Vervolgens krijg ik bericht van T-mobile dat mijn internet succesvol is geinstalleerd en dat ik vanaf vandaag kan gaan betalen, maar je raadt het al, geen signaal. Toch maar eens bellen naar T-mobile, en ja hoor, er staat daar niets in de systemen, dus als ik niet had gebeld was er nooit internet gekomen. Uiteindelijk moet het nu via de backoffice (die wel weer eerst een Guidion monteur zullen sturen) en dat gaat weer 2 dagen duren.

[ Voor 3% gewijzigd door M_V op 27-12-2021 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dat is toch het makkelijkst, als je nieuwe lijn werkt zeg je Ziggo op als je bang bent voor problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 23:40
M_V schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:53:
Ik kan je een advies geven: doe het niet! Vooral glasvezel naar glasvezel lijkt echt een ramp, zeker omdat ze ook echt dingen moeten gaan veranderen aan de verbinding. Bij Ziggo zou je het nog kunnen overwegen, en dan je Ziggo iets langer laten doorlopen. Als T-mobile dan schraal is, kan je er altijd binnen 14 dagen vanaf. Klantenservice van T-mobile is echt verschrikkelijk slecht (ze lijken daar een heel cohort boomers te hebben aangetrokken die je belerend toespreken "bij de backoffice zitten de experts en die hebben er heel veel verstand van. Je moet daar niet teveel vragen bij stellen") en bij ieder dingetje moet je standaard 2 dagen wachten. Ze liegen je voor over redenen, deadlines worden niet gehaald, reeds uitgesloten oorzaken moeten toch weer onderzocht worden etc. Ik verwacht echt dat als je eenmaal een stabiele verbinding hebt, dat het prima kan werken, maar wee je gebeente als er problemen zijn.... Besparing in mijn geval zou ongeveer 250 euro per jaar zijn, en ik heb ondertussen al een uur of 5 aan de lijn met ze gehangen en 7+ dagen (and counting) geen internet.

Ik ben ondertussen bezig aan deel 6 van de Guidion/T-mobile soap. Vandaag kwam de monteur van Guidion weer eens langs. Deze kon uiteraard niks uitrichten, want er was niks mis met de binneninstallatie (want de vorige glasaansluiting werkte prima). Het probleem zit ergens in een verkeerde patch oid in een wijkkast lijkt het. Vervolgens geeft die pipo aan dat hij contact heeft gehad met KPN (die dus kennelijk het beheer van de central doen) en die gingen het binnen 3 uur regelen. Ok, prima, klinkt goed! Vervolgens krijg ik bericht van T-mobile dat mijn internet succesvol is geinstalleerd en dat ik vanaf vandaag kan gaan betalen, maar je raadt het al, geen signaal. Toch maar eens bellen naar T-mobile, en ja hoor, er staat daar niets in de systemen, dus als ik niet had gebeld was er nooit internet gekomen. Uiteindelijk moet het nu via de backoffice (die wel weer eerst een Guidion monteur zullen sturen) en dat gaat weer 2 dagen duren.
Volgens mij zijn deze ervaringen met name nog steeds met Glasop (T-Mobile zijn eigen operator) in combinatie met GPON. Ze krijgen jouw ONT dus kennelijk niet goed geregistreerd op de OLT zo lijkt het.
Dus waarom ze KPN Netwerk er dan bij moeten halen begrijp ik niet helemaal. Als de lijn tussen PoP (wijkcentrale) en je meterkast OK is waarom zal KPN Netwerk dan (opnieuw) iets moeten uithalen? T-Mobile klantenservice doet weer iets met kastje/muur......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:03
M_V schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:53:

En over KPN en Ziggo zijn soortgelijke ervaringen te vinden. Dat doet niks aan jouw ervaring af natuurlijk en het is idioot dat je in die situatie zit, maar je bent natuurlijk wel n=1. Bij Ziggo heb ik persoonlijk bijvoorbeeld geen enkel vertrouwen in hun helpdesk. Desalniettemin is jouw ervaring natuurlijk een welkome en nuttige bijdrage aan dit topic.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:03
jongetje schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:57:
[...]

Dat is toch het makkelijkst, als je nieuwe lijn werkt zeg je Ziggo op als je bang bent voor problemen.
Inderdaad. Ik ben overgegaan naar T-Mobile bij een verhuizing, zodat ik geen 'omprik' datum zou hebben of lijnen die bezet zijn.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 23:40
Luuk1983 schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:40:
[...]

En over KPN en Ziggo zijn soortgelijke ervaringen te vinden. Dat doet niks aan jouw ervaring af natuurlijk en het is idioot dat je in die situatie zit, maar je bent natuurlijk wel n=1. Bij Ziggo heb ik persoonlijk bijvoorbeeld geen enkel vertrouwen in hun helpdesk. Desalniettemin is jouw ervaring natuurlijk een welkome en nuttige bijdrage aan dit topic.
Uiteraard zullen meerdere ISP's fouten maken, maar T-Mobile heeft het vooral met GPON erg bont gemaakt.
Ook houdt T-Mobile zich niet aan de migratie data op moment dat ze de lijn overnemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 23:45
T-Mobile is gewoon een duidelijke budget provider. Ik zou iedereen afraden over te stappen puur vanwege mijn eigen ervaringen. Sinds maart 2021 is er iets in hun netwerk aangepast waardoor veel klanten de upload niet halen. Diverse keren over geklaagd bij TM, maar ze doen gewoon als het nooit aan hun ligt. Op 8 december om 10:10 werd ik omgezet naar KPN, vlak daarvoor speedtest gedaan. Weer waardeloze upload van 200 van 945. KPN monteur trekt de patch eruit, meteen mijn router ingesteld op VLAN 6 en verbinding (gebruik mijn eigen media converter van TP Link), doe een speedtest en voilà… 940 up en down!
Dus duidelijk dat ze maar wat lullen bij TM, dit was echt het bewijs dat het niet goed zit in het netwerk van hun. Vooral dat GPON is drama. Als je nu TMT hebt zonder problemen, dat is top en hopelijk blijft het zo. Heb je problemen, lekker overstappen naar bijv. KPN of andere provider. Overweeg je over te stappen, dan zeg ik niet doen, en zo wel dan hoop ik niet dat het “I TOLD YOU SO” wordt. Veel wijsheid toegewenst voor de twijfelaars! Wil je meer info? PM me gerust!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
@RR2USA eigenlijk spreek je jezelf tegen. het is inderdaad zo dat je best T-Mobile kan hebben zonder issues. Of het vanzelfsprekend is en hoe groot de kans is, geen idee, meestal hoor en lees je alleen de klachten wanneer het fout gaat. In mijn geval ging het in ieder geval goed.

Als je zoals @Bushalte of @japborst van koper of kabel komt, dan kan je prima overstappen en pas je 'oude' provider opzeggen als je verbinding van T-mobile actief is. Dan betaal je 1 maand dubbel maar ben je wel online. Bevalt T-mobile niet omdat jij toevallig ook allemaal issues hebt, kan je of na een jaar opzeggen of als je echt er snel vanaf wil, T-Mobile in gebreke stellen en het contract ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@Lord_Dain Dat overstappen werkt wel alleen als je geen telefonie meeneemt. Anders wordt je bestaande internetverbinding meestal automatisch opgezegd.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Quad schreef op maandag 27 december 2021 @ 23:07:
@Lord_Dain Dat overstappen werkt wel alleen als je geen telefonie meeneemt. Anders wordt je bestaande internetverbinding meestal automatisch opgezegd.
True, in dat geval geen nummerbehoud nemen lijkt me dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 23:45
Nou dan lees ik iets anders dan jij klaarblijkelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 21:08
De glasvezel aansluiting hier zit er al sinds het begin dat het appartement is opgeleverd, eind 2016. Kan daar nog een bepaalde kans op gedoe zitten? Omdat ik bijvoorbeeld op een oud netwerk/systeem o.i.d. zit?

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 12:14
Bushalte schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:24:
De glasvezel aansluiting hier zit er al sinds het begin dat het appartement is opgeleverd, eind 2016. Kan daar nog een bepaalde kans op gedoe zitten? Omdat ik bijvoorbeeld op een oud netwerk/systeem o.i.d. zit?
Het fysieke glasvezelnetwerk maakt niet uit.
Het gaat om de actieve apparatuur in de PoP.
Maar er is niet per se een "oud" systeem, alle operators die actief zijn hebben allemaal minimaal gigabit apparatuur.
AON (KPN-WBA, Glasoperator), G-PON (KPN-WBA, Glasoperator) en XGS-PON (KPN-WBA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:44
Hier werkt tmobile glas alles top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dacuuu schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:15:
[...]

Hier werkt tmobile glas alles top.
Hier ook... en dan ben ik nog kritisch aan het monitoren ook.

Ik haal de topsnelheid bij upload niet. Deels door mijn router, deels door het netwerk het is zó belangrijk dat ik het nog niet heb gedebugged :+. Voor mij is het een non-issue dat ik up 200 mbit haal met één verbinding, >500 met meerdere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Laatst online: 05:56
Ik ga eind Januari de overstap maken van coax [Ziggo] naar glasvezel [T-Mob.]

Ik ben van plan om de Zyxel T50 modem meteen te gaan vervangen door een 7590 Fritzbox
omdat ik graag iets meer vrijheid, controle en monitoring wil over de instellingen van een modem.

Ik neem aan dat Guidion alleen hun Zyxel modem er tussen zet en de verbinding test en dan
weer snel door gaat naar het volgende klant.

Ik vraag me alleen nog af of ik nog een patchlead nodig heb om de Fritzbox aan te sluiten ?

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thymo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-09 09:48
Ik zie via Hurricane Electric dat T-Mobile sinds eind november een hoop extra IPv6 prefixes aankondigt. Zou dit betekenen dat IPv6 eraan komt?

https://bgp.he.net/AS50266

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
Inmiddels alweer de 7e dag zonder internet en nog steeds geen enkele actie van Tmobile. Dit is alweer mijn 17e dag zonder internet sinds mijn overstap naar Tmobile GPON op 12 nov...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@wouter.N Dat is wel heel erg pittig, kan je het contract niet laten ontbinden?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
17 dagen in <2 maanden is wel echt heel veel. rest de vraag of de prijs die je betaald voor het afkopen meer waard is dan de tijd die je verliest om het te fixen of support te krijgen.

edit: bedoelde natuurlijk ontbinden 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Fiekert op 28-12-2021 15:40 . Reden: ontbinden ipv afkopen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Fiekert schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:54:
17 dagen in <2 maanden is wel echt heel veel. rest de vraag of de prijs die je betaald voor het afkopen meer waard is dan de tijd die je verliest om het te fixen of support te krijgen.
Waarom zou hij het moeten afkopen? Denk dat 17 dagen down in 2 maanden genoeg is om het contract te ontbinden zonder boete. Gewoon in gebreke stellen en/of bellen dat je een niet werkend product hebt en daarom het contract ontbindt. Je moet je alleen even indekken dat je ze een 'kans' geeft het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 23:30

pinda powerrr

Slow down...

wouter.N schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:28:
Inmiddels alweer de 7e dag zonder internet en nog steeds geen enkele actie van Tmobile. Dit is alweer mijn 17e dag zonder internet sinds mijn overstap naar Tmobile GPON op 12 nov...
Heb je een topic geopend op de T-Mobile Community? Dat gaat meestal een stuk sneller dan de klantenservice. Er zitten daar een paar medewerkers die aan precies de goede touwtjes kunnen trekken en hebben het meestal snel opgelost.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
pinda powerrr schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:38:
[...]

Heb je een topic geopend op de T-Mobile Community? Dat gaat meestal een stuk sneller dan de klantenservice. Er zitten daar een paar medewerkers die aan precies de goede touwtjes kunnen trekken en hebben het meestal snel opgelost.
Yep, daar loopt een topic. Maar behalve een paar reacties van de moderatoren is er maar weinig actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V

M_V

wouter.N schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:28:
Ok, dit belooft ook weinig goeds. Ik hoop dan altijd maar dat ik de uitbijter ben in een verder vlekkeloos track record van T-mobile :+. Maar misschien een kleine troost, procentueel is het bij mij veel slechter, ik zit nu 8 dagen zonder internet van de 8 dagen dat ik T-mobile heb :P.

Vandaag weer T-mobile aan de lijn gehad, de TD heeft langer nodig om te beoordelen. Zal hoogstwaarschijnlijk 2022 worden. Ik ben er nu toch echt klaar mee, en heb dat ook aangegeven richting helpdesk-medewerker. Deze gaf me aan dat mijn herroepingstermijn reeds verlopen is. Volgens mij klopt dat echt niet, want heb daar indertijd bewust op gelet (vreesde dit al een beetje) en daar stond:
Als je toch niet tevreden bent, dan kun je je bestelling nog kosteloos annuleren door het bijgevoegde Herroepingsformulier in te vullen of door te bellen met onze Klantenservice via telefoonnummer 0800-0092 (gratis). Hiervoor gelden wel de volgende termijnen:
 Als het door jou gekozen abonnement door een monteur wordt geïnstalleerd, dan dien je binnen 15 dagen na de datum waarop de monteur jouw diensten heeft geïnstalleerd je bestelling te annuleren;
 Als het door jou gekozen abonnement niet door een monteur hoeft te worden geïnstalleerd, dan dien je jouw bestelling binnen 15 dagen na de door T-mobile gecommuniceerde aansluitdatum te annuleren.
De monteur is vorige week dinsdag langs geweest, dus dan zou ik toch nog ruim op tijd zijn. En volgens mij is de aansluitdatum zelfs 27-12, want kreeg gisteren bericht: "Yes, het werkt. Vanaf 27-12-2021 (officiële ingangsdatum) heb je T-Mobile Thuis"

[ Voor 4% gewijzigd door M_V op 28-12-2021 16:41 ]

Pagina: 1 ... 172 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie