[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 171 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.216 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:27:
Is er een storing gaande ?

Hier geen internet regio Zaanstad
Hier niets te zien. Wel onderhoud (vermoed ik) waardoor de latency tijdelijk een stuk beter was. Hoop dat ze dit permanent uit kunnen rollen binnenkort :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MLIc4qvgZfhay6Dpxr_hTeUJhyM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m4lmDnA8iePvyuHwETAtFUzc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 12:14
T-Mobile knijpt helemaal niet.
Dat mogen ze niet eens, dankzij netneutraliteit.
Alleen als het echt niet anders kan, en dan nog vaak na uitspraak van een rechter én persoonlijk bericht, mogen ze eventueel de toegang beperken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:44
@edgar b
Ik neem aan dat je post niet hebt nagelezen op “fauten”.
Van deze post begrijp ik niet veel.

[ Voor 6% gewijzigd door leonbong op 10-12-2021 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
edgar b schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:05:
Wanprestatie TMOB GLAS
Dat TMOB Glas voor Thuis. geerfd heeft van Vodafone is duidelijk te merken: ze plegen wanprestatie !
Ze hebben geen flauw benul hoe ze de continu E2E MONITORING dienen uit te voeren en hebben na begin oktober.21 de GLAS prestaties afgeknepen van 1000 naar jl maandag 69 Mbps !
Blijkt dat niet TMOB maar KPN effectief de stekkers in handen heeft en fautenzoeken doet.

Ook werkte de IP-TV service 1,5 maand niet. Bleek dat ze bij KPN de port van IP-TV application server VERANDERD hadden. Is mij bij KPN twee keer overkomen.
Dan werkt het natuurlijk niet..
Hoe is dat mogelijk? Het zijn geen concurrentie , maar hebben ze een z.g concurrenten samenwerking, een congsie. Weet de ACM dat??

Alles, Toevallig in de tijd dat ze door US Venture capital werden overgenomen. Dan weet je het vantevoren:
1. snelheden afknijpen en verpatsen aan anderen
2. TMOB reorganiseren..

Bij hen klagen helpt weinig, behalve klagen bij Consumenten bond klachten en ACM !
Dispuut op 1 sept. ingediend en voor 1/3 betaald. Je krijgt wel gelijk dreigmails uit India over afsluiting.
Na twee maanden klagen was het vanochtend weer 700Mbps..redelijk maar niet volgens contract SLA.
Maar voor hetzelfde is het morgen weer 100 Mbps...
Advies is:
1. Dispuut indienen
2. Dagelijks speedtest uit te voeren
3. te mailen naar klantenservice@t-mobilethuis.nl
4. consumentenbond klachten site. [bleken 1000 klachten over TMOB te zijn..]
4. acm.nl
5. bellen bellen
6. Dispuut aanmaken met een Dispuut Nr
7. ipv 54 16 euro overmaken
8. Double WAN router installeren en KPN c/q ZIGGO erbij. Dus extra kosten maken.
Maar ontevreden werkers kosten ook geld..
Tijdverspiller. Geen aanrader.
Als je een 1000 Mbit abonnement hebt heeft KPN hier niks mee te maken. T-Mobile eigen apparatuur, eigen diensten, eigen alles. Enige van KPN is de glasvezel die van je huis naar de PoP loopt en de PoP zelf. IP TV server is dus zeker niet van KPN.
Overname T-Mobile is nog helemaal niet afgerond en trouwens ook niet door US Venture Capital. Wat dat ook moge zijn...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 23:40
Barre73 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:57:
[...]

Als je een 1000 Mbit abonnement hebt heeft KPN hier niks mee te maken. T-Mobile eigen apparatuur, eigen diensten, eigen alles. Enige van KPN is de glasvezel die van je huis naar de PoP loopt en de PoP zelf. IP TV server is dus zeker niet van KPN.
Overname T-Mobile is nog helemaal niet afgerond en trouwens ook niet door US Venture Capital. Wat dat ook moge zijn...
Volgens mij haal jij nu 2 "KPN's" door elkaar.... ;)
Het tracé van PoP tot meterkast is KPN Netwerk, en als je aangesloten bent op de operator, dan is het KPN Wholesale...... ISP KPN is in deze schakel niet aanwezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundwork schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:44:
[...]

Volgens mij haal jij nu 2 "KPN's" door elkaar.... ;)
Het tracé van PoP tot meterkast is KPN Netwerk, en als je aangesloten bent op de operator, dan is het KPN Wholesale...... ISP KPN is in deze schakel niet aanwezig...
Ik haal het niet door elkaar hoor.. Maar er was iemand anders die het door elkaar haalde....
Ik heb in mijn reactie alleen even niet de drie KPN's gespecificeerd (maar dat deed edgar b ook niet zal ik maar zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 10-12-2021 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrickz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 28-03 13:33
Er is bij ons een "Er komt T-Mobile Glasvezel" folder op de mat gevallen. Ik weet nog niet of ik het wel wil na het lezen van alle probleem verhalen.

Liever trager stabiel DSL dan fragiel glas. Wat mij nog wel onduidelijk is:

Is het mogelijk om op termijn glasvezel van een andere aanbieder te nemen, en ben je daarmee beter af ?
Ziggo beweert ook gewoon 1000 aan te bieden, dus zie niet persee meerwaade van glas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
@Hendrickz Als tmobile zelf gaat aanleggen heb je geen problemen met kpn klanten die storen bij een overstap want die zijn er niet....

Verder is tmobile het goedkoopste. Je kunt ook volgens mij redelijk snel kiezen voor youfone en in de meeste gebieden na een jaar ook voor Tweak en freedom. Wat er verder bijkomt, geen idee, ik heb geen glazen bol maar ik verwacht wel dat er meer gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 14:14
Hendrickz schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:44:
Er is bij ons een "Er komt T-Mobile Glasvezel" folder op de mat gevallen. Ik weet nog niet of ik het wel wil na het lezen van alle probleem verhalen.

Liever trager stabiel DSL dan fragiel glas. Wat mij nog wel onduidelijk is:

Is het mogelijk om op termijn glasvezel van een andere aanbieder te nemen, en ben je daarmee beter af ?
Ziggo beweert ook gewoon 1000 aan te bieden, dus zie niet persee meerwaade van glas.
Hier ook sinds kort een optie. Glas zit al in de grond en overstap is ergens volgende maand zeggen ze.

Ben dus wel gegaan voor tmobile, kom van ziggo en ook hier 1000 mogelijk bij ziggo alleen dan wel veel duurder.

We gaan het mee maken, tenminste geen last van overstappers van kpn naar tmobile die voor problemen kunnen zorgen want volledig tmobile nieuw aangelegd.

Mbt andere aanbieders, dat staat wel in de brief die wij kregen maar tmobile beweerd van niet,

Wel wat raar tmobile beweerde (de beste man aan de deur) dat zij de overstap regelen maar na bellen met klantenservice beweren die dat je dat maar lekker zelf moet doen en hopen dat je aansluiting dan er al is voor je ziggo afloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dracula schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:44:
[...]

Hier ook sinds kort een optie. Glas zit al in de grond en overstap is ergens volgende maand zeggen ze.

Ben dus wel gegaan voor tmobile, kom van ziggo en ook hier 1000 mogelijk bij ziggo alleen dan wel veel duurder.

We gaan het mee maken, tenminste geen last van overstappers van kpn naar tmobile die voor problemen kunnen zorgen want volledig tmobile nieuw aangelegd.

Mbt andere aanbieders, dat staat wel in de brief die wij kregen maar tmobile beweerd van niet,

Wel wat raar tmobile beweerde (de beste man aan de deur) dat zij de overstap regelen maar na bellen met klantenservice beweren die dat je dat maar lekker zelf moet doen en hopen dat je aansluiting dan er al is voor je ziggo afloopt.
https://www.t-mobile.nl/k...is/bestelling/overstappen

Even naar beneden scrollen voor de providers waarbij overstapservice mogelijk is. Ook Ziggo dus.

Klantenservice T-Mobile verbaast me elke weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:21

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Barre73 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:57:
[...]

Ik zou geen moeite doen met reageren, klaarblijkelijk is er ook een verwachting dat T-Mobile e2e monitort 8)7

En een dagelijkse speedtest is natuurlijk ook de beste manier om zelf te testen 7(8)7

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:15

SebasFM

BOFH

Dracula schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:44:
[...]

ik denk dat ze dat wellicht niet meer doen omdat het te vaak fout ging. Ik zou half december aangesloten worden, werd uiteindelijk na wekelijks met VWT bellen pas eind juli. Blij dat ik Ziggo zelf heb opgezegd nadat de lijn werkend is afgeleverd. Buurvrouw die de overstap had laten regelen zat 3 maanden zonder internet omdat die prutsers en onderaannemers van VWT maar niet kwamen aansluiten. (Nee dat lag niet aan onze VvE). Maar ze kreeg wel elke week unlimited op haar mobiel... Moest ze wel weer iedere week met de klantenservice bellen... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Hier toch een bizarre ervaring gehad met overstappen.

Van kpn glasvezel naar t-mobile glasvezel. (GPON).
Overstap was ingezet op de 17de, dus s'ochtends kpn network naar de wijkkast om mijn lijn om te prikken.
en dan s'middags guidon monteur voor de installatie van de media converter enzo in mijn meterkast.

KPN heeft 7 december mijn lijn er al uitgetrokken...
Ik was zelf pas weer de 9de s'avonds thuis, en ik had dus geen internet.
KPN gebeld, die zeiden dat ze overstap aanvraag van tmobile hebben gehad en dat ze dat hebben uitgevoerd.

Ik bellen naar t-mobile, "nee, de overstap zou pas de 17de plaats moeten vinden". Afijn.. ik had geen internet. Gelukkig kreeg ik de 10de mijn mediaconverter en zyxel binnen. En deze mocht ik zelf aansluiten, helemaal top.
10de postnl op bezoek, meteen aangesloten, maar geen internet.
Ik bellen naar t-mobile maar die medewerker kon er niks mee, die zei "tja.. de laatste stap is monteur inschakelen maar die is al ingeschakeld. dus ja dat hoef ik niet te doen."
(het feit/mijn opmerking dat dat pas over 1 week was, had die niet echt een boodschap aan).

gesprek afgerond en nog een keer geprobeerd. Deze keer een medewerker die me wel kon helpen.
Mijn mediaconverter moest nog/weer geregistreerd worden.

En 3 minuten later had ik mijn 1gbit verbinding!
Helemaal top! Ondanks de fuck-up van KPN toch netjes en snel opgelost!

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/nl/result/12453317651.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Laatst online: 22-09 14:14
Barre73 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:57:
[...]

https://www.t-mobile.nl/k...is/bestelling/overstappen

Even naar beneden scrollen voor de providers waarbij overstapservice mogelijk is. Ook Ziggo dus.

Klantenservice T-Mobile verbaast me elke weer....
Ja dat had ik dus ook gezien en naar gevraagd maar dat was niet waar want nieuw in de wijk blablabla

En als je doet wat de website zegt op mijn tmobile is er nergens een tabblad overstappen te vinden. Reuze handig allemaal. Ben ook vergeten via cashbackxl aan te vragen dus gaat goed O-)

[ Voor 17% gewijzigd door Dracula op 11-12-2021 15:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
demonic schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:19:
Hier toch een bizarre ervaring gehad met overstappen.

Van kpn glasvezel naar t-mobile glasvezel. (GPON).
Overstap was ingezet op de 17de, dus s'ochtends kpn network naar de wijkkast om mijn lijn om te prikken.
en dan s'middags guidon monteur voor de installatie van de media converter enzo in mijn meterkast.

KPN heeft 7 december mijn lijn er al uitgetrokken...
Ik was zelf pas weer de 9de s'avonds thuis, en ik had dus geen internet.
KPN gebeld, die zeiden dat ze overstap aanvraag van tmobile hebben gehad en dat ze dat hebben uitgevoerd.

Ik bellen naar t-mobile, "nee, de overstap zou pas de 17de plaats moeten vinden". Afijn.. ik had geen internet. Gelukkig kreeg ik de 10de mijn mediaconverter en zyxel binnen. En deze mocht ik zelf aansluiten, helemaal top.
10de postnl op bezoek, meteen aangesloten, maar geen internet.
Ik bellen naar t-mobile maar die medewerker kon er niks mee, die zei "tja.. de laatste stap is monteur inschakelen maar die is al ingeschakeld. dus ja dat hoef ik niet te doen."
(het feit/mijn opmerking dat dat pas over 1 week was, had die niet echt een boodschap aan).

gesprek afgerond en nog een keer geprobeerd. Deze keer een medewerker die me wel kon helpen.
Mijn mediaconverter moest nog/weer geregistreerd worden.

En 3 minuten later had ik mijn 1gbit verbinding!
Helemaal top! Ondanks de fuck-up van KPN toch netjes en snel opgelost!

[Afbeelding]
Migratie verzoeken naar T-Mobile worden sinds een maand of anderhalf direct doorgezet vanuit KPN Netwerk naar Guidion. Daar doet KPN Netwerk niks meer mee, behalve doorzetten. Ik ben bang dat de fuckup hier niet van KPN was maar van de T-Mobile Guidion monteur. Inmiddels al twee andere Tweakers hier waar ik hetzelfde bij heb gezien.
T-Mobile klantenservice geeft uiteraard KPN de schuld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Handig dat TV anywhere,.. maar Ziggo Sport kanaal wil niet openen momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Barre73 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:51:
[...]

Migratie verzoeken naar T-Mobile worden sinds een maand of anderhalf direct doorgezet vanuit KPN Netwerk naar Guidion. Daar doet KPN Netwerk niks meer mee, behalve doorzetten. Ik ben bang dat de fuckup hier niet van KPN was maar van de T-Mobile Guidion monteur. Inmiddels al twee andere Tweakers hier waar ik hetzelfde bij heb gezien.
T-Mobile klantenservice geeft uiteraard KPN de schuld...
Maar mag dat eigenlijk zomaar?
Mag de nieuwe ISP hun monteurs (Guidion dit geval) de migratie order al eerder uitvoeren?
Of wordt in een migratie order geen datum genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundwork schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:33:
[...]

Maar mag dat eigenlijk zomaar?
Mag de nieuwe ISP hun monteurs (Guidion dit geval) de migratie order al eerder uitvoeren?
Of wordt in een migratie order geen datum genoemd?
Er wordt zeker wel een migratie datum/wensdatum genoemd. En in beide gevallen die ik bedoelde kwam dat overeen met de afgesproken datum. Tot een Guidion monteur in de PoP al na enkele dagen de patch om prikte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Barre73 schreef op zondag 12 december 2021 @ 18:34:
[...]

Er wordt zeker wel een migratie datum/wensdatum genoemd. En in beide gevallen die ik bedoelde kwam dat overeen met de afgesproken datum. Tot een Guidion monteur in de PoP al na enkele dagen de patch om prikte..
Maar dat is dan toch in strijd met de regels vanuit KPN Netwerk ?
Als men een migratie order eerder uitgevoerd dan de wensdatum en is er toch sprake van lijnkaping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:35

Oekol

waka waka hey hey

Heb ineens mega vertragingen met het internet in Amersfoort. Geen enkele wifi apparaat haalt meer dan 1MB internet waardoor iptv niet werkt. Anderen hier ook last van? Heb de router al even van t stroom afgehad.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakerTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-08 21:35
Vraagje, ik heb een udm pro gekocht maar loop nu tegen. Allemaal dingen aan. Zoals heb ik gpon of aon? Denk gpon. Zit zo een dubbel kastje van KPN in Meterkast (eentje wit ernaast oranje). Nu zit ik nog bij kpn, over een week stap ik over op tmobile. Heb een zyxel modem en een huawei mediaconverter gekregen. Is bij gpon aansluiten via sfp wel mogelijk? Welke sfp module heb je dan nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:06

pinda powerrr

Slow down...

FreakerTweaker schreef op maandag 13 december 2021 @ 00:23:
Vraagje, ik heb een udm pro gekocht maar loop nu tegen. Allemaal dingen aan. Zoals heb ik gpon of aon? Denk gpon. Zit zo een dubbel kastje van KPN in Meterkast (eentje wit ernaast oranje). Nu zit ik nog bij kpn, over een week stap ik over op tmobile. Heb een zyxel modem en een huawei mediaconverter gekregen. Is bij gpon aansluiten via sfp wel mogelijk? Welke sfp module heb je dan nodig?
Nee, je kan niet je glas rechtstreeks de UDMP in gooien. Je hebt GPON, dus de Huawei zet je signaal om naar utp. Er is geen mogelijkheid om de Huawei ertussenuit te houden bij GPON.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundwork schreef op zondag 12 december 2021 @ 18:43:
[...]

Maar dat is dan toch in strijd met de regels vanuit KPN Netwerk ?
Als men een migratie order eerder uitgevoerd dan de wensdatum en is er toch sprake van lijnkaping?
Yep...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FreakerTweaker schreef op maandag 13 december 2021 @ 00:23:
Kastje van KPN in meterkast is niet relevant aangezien je naar T-Mobile gaat (KPN kastje is AON).
Je hebt een Huawei mediaconverter ontvangen van T-Mobile -> = GPON.

Verder: Zie pinda powerrr hierboven. Met GPON is een eigen SFP met glaskabel (nog) niet mogelijk. Wellicht dat er begin volgend jaar iets verandert n.a.v. de nieuwe richtlijn voor eigen apparatuur na het aansluitpunt. Maar voor nu nog niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 14:41
Zojuist bevestiging gehad na mijn bestelling bij TMobile thuis dat ik een ODF mediaconverter krijg. Ik heb dus goede hoop! bedankt allen voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
mxmemx schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:29:
Zojuist bevestiging gehad na mijn bestelling bij TMobile thuis dat ik een ODF mediaconverter krijg. Ik heb dus goede hoop! bedankt allen voor de info!
Wat bedoel je hiermee: ODF mediaconverter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:22

JB

Cédric roelt!

Soundwork schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:30:
[...]

Wat bedoel je hiermee: ODF mediaconverter?
GPON normaliter == witte Huawei

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
JB schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:51:
[...]

GPON normaliter == witte Huawei
Ok, maar dat zegt @mxmemx niet.... hij zegt "ODF". Dat hoeft helemaal geen GPON te zijn.
ODF van Glasoperator begon gewoon als AON architectuur. Het oude Vodafone zat hier ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:22

JB

Cédric roelt!

Soundwork schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:01:
[...]

Ok, maar dat zegt @mxmemx niet.... hij zegt "ODF". Dat hoeft helemaal geen GPON te zijn.
ODF van Glasoperator begon gewoon als AON architectuur. Het oude Vodafone zat hier ook op.
Dan blijft dit over;

1) T-Mobile apparatuur hangt al een paar jaar in de PoP en er zijn vrije poorten -> Geen GPON.
2)T-Mobile apparatuur hangt al een paar jaar in de PoP maar er zijn geen vrije poorten meer en nu heeft T-Mobile dat uitgebreid met GPON apparatuur->jij krijgt GPON.
3) T-Mobile apparatuur is afgelopen jaar opgehangen-> jij krijgt GPON.

© @Barre73

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
JB schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:05:
[...]

Dan blijft dit over;

1) T-Mobile apparatuur hangt al een paar jaar in de PoP en er zijn vrije poorten -> Geen GPON.
2)T-Mobile apparatuur hangt al een paar jaar in de PoP maar er zijn geen vrije poorten meer en nu heeft T-Mobile dat uitgebreid met GPON apparatuur->jij krijgt GPON.
3) T-Mobile apparatuur is afgelopen jaar opgehangen-> jij krijgt GPON.

© @Barre73
Hoef je mij niet vertellen hoor, ik wist het al ;)
Het ging mij er meer om dat @mxmemx schrijft dat hij ODF mediaconverter krijgt en "goede hoop heeft".
Ik hou het er maar op dat hij hoopt dat GPON zonder problemen aangesloten wordt en blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 14:41
Ik vroeg aan tmobile of ik ODF of GPON kreeg en zij zeiden ODF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:30
mxmemx schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:57:
Het is niet het één of het ander. Je kunt ook beide, of geen van tweeën krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mxmemx schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:57:
Dan denk en hoop ik dat ze daarmee AON bedoelden. Want ODF betekent alleen maar dat ze eigen apparatuur hebben. En dat wist je al dankzij de 1 Gbit mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Laatst online: 22-09 14:07
Ik zat me al af te vragen waarom ik in de T-Mobile portaal al een week lang de melding had "vandaag komt de monteur". Klantvoordeel kon ik ook niet activeren, bij internet stond de melding "wacht op activatie".
Vanochtend ineens mail van T-Mobile dat de activatie niet gelukt was, de Zyxel moet blijkbaar zich aanmelden op het netwerk. Tevens de opmerking dat het raadzaam is om deze minimaal drie dagen aan te laten staan. Dus de Deco is maar even van de stroom en werk nu via die brakke Zyxel..
Was overigens handig geweest dat T-Mobile dat wel ergens zou vermelden bij "gebruik eigen router"

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-08 16:27
gehaktstaaf schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:49:
... de Deco is maar even van de stroom en werk nu via die brakke Zyxel..
Was overigens handig geweest dat T-Mobile dat wel ergens zou vermelden bij "gebruik eigen router"
Dat brakke komt voornamelijk door de aangepaste firmware waar de Zyxel voor Tmobile mee uit gerust is.

Alle programmeurs zullen beamen dat een stukje/routine uit software slopen vragen om problemen is.
Qua stroomverbruik is het wel een "nette" modem/router met een verbruik onder de 10Wh met wifi uitgeschakeld in een DMZ opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger_ellen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-09 12:58
Meer mensen met espn1 stuk je voor PSV was ie al stuk en nu weer :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:36

Quad

Doof

rutger_ellen schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:37:
Meer mensen met espn1 stuk je voor PSV was ie al stuk en nu weer :(
Jup maar op Fox is hetzelfde te zien.
En anders via ESPN.nl in de browser te kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Quad op 15-12-2021 22:40 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-09 17:39
Mijn vader heeft T-Mobile thuis aangevraagd glasvezel op 23 oktober 2021. 1000Mbit/sec met T-Mobile TV en huistelefoon via T-Mobile. Nog steeds tot vandaag niets vernomen de kabel is in hun straat gelegd maar nog steeds geen informatie wanneer de monteur en de modem en decoder gaan arriveren. Duurt dit normaal zolang? Mijn vader heeft Galaxy A52S erbij genomen met Unlimited pakket bij T-Mobile voor €25,- per maand

Hij is boos en zegt die monteur komt nooit. Hij wilde zelfs alles gaan afzeggen. Maar ik heb hem gezegd ze komen wel.

Andere goed nieuws: Ik kreeg vandaag een bericht dat T-Mobile bij mijn Glasvezel gaat aanleggen. Maar nog niet aan te vragen is. Ik wil heel graag over op 1.000Mbit/sec.. Ik heb helaas wel een lopende contract bij Ziggo tot 31 Oktober 2022 waarvan de eerste 6 maanden voor €33,- voor Internet 70/10 Mbit/s en TV Start basis.

[ Voor 12% gewijzigd door Van der Berg op 16-12-2021 14:08 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Van der Berg schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:07:
Mijn vader heeft T-Mobile thuis aangevraagd glasvezel op 23 oktober 2021. 1000Mbit/sec met T-Mobile TV en huistelefoon via T-Mobile. Nog steeds tot vandaag niets vernomen de kabel is in hun straat gelegd maar nog steeds geen informatie wanneer de monteur en de modem en decoder gaan arriveren. Duurt dit normaal zolang?
Hebben ze alleen de kabel gelegd, of is deze ook al afgemonteerd in het huis van je vader?

• Van der Berg
rens-br schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:11:
[...]

Hebben ze alleen de kabel gelegd, of is deze ook al afgemonteerd in het huis van je vader?
Ze hebben de kabel gelegd. Alleen nu in huis nog komen installeren. Er moet nog iets gebeuren in de meterkast door de monteur.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Van der Berg schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:13:
Ze hebben de kabel gelegd. Alleen nu in huis nog komen installeren. Er moet nog iets gebeuren in de meterkast door de monteur.
Is het ook een T-mobile verbinding / kabel? Normaal gesproken komen er namelijk bij een nieuwe aansluiting twee monteurs. Eentje zal de FTU afwerken in huis en eentje zal router/modem installeren en activeren.

Aangezien monteur één nog niet geweest is, is bij jou moet de verbinding überhaupt niet niet opgeleverd.

• Van der Berg
rens-br schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:15:
[...]

Is het ook een T-mobile verbinding / kabel? Normaal gesproken komen er namelijk bij een nieuwe aansluiting twee monteurs. Eentje zal de FTU afwerken in huis en eentje zal router/modem installeren en activeren.

Aangezien monteur één nog niet geweest is, is bij jou moet de verbinding überhaupt niet niet opgeleverd.
Ja, het is een T-Mobile verbinding. Toen ik met mijn vader naar T-Mobile shop ging op 23 oktober was op zijn adres postcode en huisnummer glasvezel beschikbaar. Hij heeft een keer telefonisch contact gehad met de organisatie die een monteur stuurt en ze hebben gezegd dat u moet wachten tot u aan de buurt bent. In de meterkast moeten ze nog aansluiten. Een andere buurvrouw wacht ook al. Mijn vader betaald nog wel Ziggo en T-Mobile betaald hij pas als de verbinding actief is.

• gehaktstaaf
gehaktstaaf schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:49:
Vanochtend ineens mail van T-Mobile dat de activatie niet gelukt was, de Zyxel moet blijkbaar zich aanmelden op het netwerk. Tevens de opmerking dat het raadzaam is om deze minimaal drie dagen aan te laten staan.
Ik quote even mezelf. Bovenstaande melding kreeg ik vermoedelijk dus omdat ik direct eigen router ben gaan gebruiken. Inmiddels staat de Zyxel zo'n tweeënhalve dag aangesloten, maar lijkt nog niet echt ontwikkeling in te zitten. Is er in dit topic iemand die hier over over weet? Denk dat de klantenservice hier weinig kennis van heeft, maar zit er niet op te wachten straks ineens geen internet meer te hebben.

Ik krijg overigens ook weer constant mails en sms' van Guidion over de installatie. Maar die is dus al geweest..

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:21
Mijn vader heeft T-Mobile thuis aangevraagd glasvezel op 23 oktober 2021. 1000Mbit/sec met T-Mobile TV en huistelefoon via T-Mobile. Nog steeds tot vandaag niets vernomen de kabel is in hun straat gelegd maar nog steeds geen informatie wanneer de monteur en de modem en decoder gaan arriveren. Duurt dit normaal zolang? Mijn vader heeft Galaxy A52S erbij genomen met Unlimited pakket bij T-Mobile voor €25,- per maand

Hij is boos en zegt die monteur komt nooit. Hij wilde zelfs alles gaan afzeggen. Maar ik heb hem gezegd ze komen wel.

Andere goed nieuws: Ik kreeg vandaag een bericht dat T-Mobile bij mijn Glasvezel gaat aanleggen. Maar nog niet aan te vragen is. Ik wil heel graag over op 1.000Mbit/sec.. Ik heb helaas wel een lopende contract bij Ziggo tot 31 Oktober 2022 waarvan de eerste 6 maanden voor €33,- voor Internet 70/10 Mbit/s en TV Start basis.
Afgelopen week is hier in de straat ook glasvezel gelegd. Ze kwamen ook bij mij langs en ik kon direct een abonnement afsluiten. Toen ik vroeg wanneer dat dan actief zou worden, gaven aan 'ergens rond februari/maart maar misschien nog later'. Ja, beetje vreemd om dan nu al een contract af te sluiten. Ik snap dat je pas gaat betalen als het ook daadwerkelijk geleverd wordt, maar handig is het niet lijkt me.

Verder loopt mijn huidige ADSL abo ook tot oktober volgend jaar, dus in de zomer vraag ik het Tmobile glas abo wel aan.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 11:57

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

gehaktstaaf schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:44:
[...]

Ik quote even mezelf. Bovenstaande melding kreeg ik vermoedelijk dus omdat ik direct eigen router ben gaan gebruiken. Inmiddels staat de Zyxel zo'n tweeënhalve dag aangesloten, maar lijkt nog niet echt ontwikkeling in te zitten. Is er in dit topic iemand die hier over over weet? Denk dat de klantenservice hier weinig kennis van heeft, maar zit er niet op te wachten straks ineens geen internet meer te hebben.

Ik krijg overigens ook weer constant mails en sms' van Guidion over de installatie. Maar die is dus al geweest..
Ik ben dinsdag aangesloten op T-Mobile glas 1000mbit. Om 11:38 ging mijn Tweak verbinding op zwart en om 18:10 belde de Guidion monteur aan. Gezegd dat ik mijn eigen Edge Router wilde gebruiken. Was geen probleem. Wel eerst de witte Zyxel aangesloten en gewacht tot deze verbinding had en een ip adres en wat snelheids testen gedaan.

Daarna direct omgeprikt naar mijn Edge router. Denk dat de Zyxel nog geen 15 minuten aangesloten is geweest. Mac adres van de Zyxel in de Edge Router gezet, vlan300 ingeschakeld (en wat andere zaken waar vlan300 voor nodig was) en binnen 2 tellen was ik weer up and running.

De Zyxel staat op zolder, netjes in de doos en mijn verbinding werkt sinds dinsdagavond perfect.

XBL: MRE Inc

• gehaktstaaf
MRE-Inc schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:05:
[...]
Mac adres van de Zyxel in de Edge Router gezet,
Interessant, heb je dan het LAN Mac adress van de Zyxel genomen? Zie net dat die gelijk is aan wat op de apparaat sticker staat.

Hoe ziet bij jou de T-Mobile portaal er nu uit? Bij mij staat deze al een week op "installatiedag - vandaag komt de monteur langs". Onder klantvoordeel staat bij de thuisaansluiting ook nog "wacht op activatie".

Dat weerhoudt mij er een beetje van om de Zyxel weer van de stroom te trekken..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
MRE-Inc schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:05:
Mac adres van de Zyxel in de Edge Router gezet
Dat was niet eens nodig geweest, alleen VLAN 300 taggen werkt ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@Van der Berg Ik zou VolkerWessels (088 186 0444) even bellen. Die moeten eerst de aansluiting maken in de woning. Daarna krijg je een mail/SMS om een afspraak te maken voor de installatie en krijg je het pakket thuis gestuurd. Dat kun je dan een kleine maand vooruit plannen zodat je je huidige verbinding kunt opzeggen.

@evleerdam Als er nog gegraven moet worden dan kan het wel een half jaar duren voordat je daadwerkelijk aangesloten kunt worden dus dan zit je al richting het einde van je contract van Ziggo.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 11:57

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

gehaktstaaf schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:22:
[...]

Interessant, heb je dan het LAN Mac adress van de Zyxel genomen? Zie net dat die gelijk is aan wat op de apparaat sticker staat.

Hoe ziet bij jou de T-Mobile portaal er nu uit? Bij mij staat deze al een week op "installatiedag - vandaag komt de monteur langs". Onder klantvoordeel staat bij de thuisaansluiting ook nog "wacht op activatie".

Dat weerhoudt mij er een beetje van om de Zyxel weer van de stroom te trekken..
Het mac adres wat op de sticker van de doos zat heb ik overgenomen.

Bij T-Mobile portaal staat:
Goed nieuws: je overstap is geregeld.

De Overstapservice is afgerond per:
dinsdag 14 december 2021

We wensen je alvast veel plezier met T-Mobile Thuis!
Bestelling controleren

Bestelling ontvangen

Bestelling in behandeling

Installatiedatum bekend

Bestelling onderweg en installeren

Afgerond
Je kunt nu genieten van T-Mobile Thuis. Veel plezier!
ALleen bij Afgerond staat geen vinkje voor, maar het werkt wel.

@rens-br Ah, dat wist ik niet. Ik dacht, laat ik het maar doen, sommige providers koppelen wellicht wel een ip aan een mac adres. Aangezien ik een pi-hole heb draaien welke met wireguard op mijn devices te benaderen moet zijn via: vpn.domeinnaam.tld en ik geen ddns service wil installeren en graag het zelfde ip adres wil behouden.

Theoretisch gezien zou ik morgen dus een ander ip adres kunnen hebben. Er is dus niks wat T-Mobile doet om klanten hetzelfde ip adres te laten verkrijgen ?

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gehaktstaaf
MRE-Inc schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:50:
[...]
ALleen bij Afgerond staat geen vinkje voor, maar het werkt wel.
Ah, bij mij hangt hij nog op "bestelling onderweg en installeren". De hele boel werkt al twee weken..
Ik neem het wel even op met de klantenservice, hopelijk tref ik een kundige medewerker :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
MRE-Inc schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:50:
@rens-br Ah, dat wist ik niet. Ik dacht, laat ik het maar doen, sommige providers koppelen wellicht wel een ip aan een mac adres. Aangezien ik een pi-hole heb draaien welke met wireguard op mijn devices te benaderen moet zijn via: vpn.domeinnaam.tld en ik geen ddns service wil installeren en graag het zelfde ip adres wil behouden.

Theoretisch gezien zou ik morgen dus een ander ip adres kunnen hebben. Er is dus niks wat T-Mobile doet om klanten hetzelfde ip adres te laten verkrijgen ?
In theorie kan dat, in praktijk wijzigt het Ip-adres nooit. Ben al 7 jaar klant bij T-mobile en het IP adres is één keer gewijzigd na groot onderhoud.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gehaktstaaf
Zojuist contact gehad met de klantenservice. Blijkbaar moet Guidion het modem afmelden, anders; "computer says no!".
Oftewel, Guidion komt nogmaals langs..

Tip van Flip; stap je over op T-Mobile en ben je voornemens je eigen modem te gebruiken? Laat Guidion alsnog het T-Mobile modem installeren en ga pas je eigen gang als hij de deur uit is. Misschien handig om in de OP op te nemen?

Keerzijde van het verhaal, mijn verbinding blijft gewoon werken, facturatie gaat pas starten zodra de verbinding actief is. Dus toch 4 weken gratis!
Extra bezoek Guidion kost me niks, is mij bevestigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
gehaktstaaf schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:17:
Zojuist contact gehad met de klantenservice. Blijkbaar moet Guidion het modem afmelden, anders; "computer says no!".
Oftewel, Guidion komt nogmaals langs..

Tip van Flip; stap je over op T-Mobile en ben je voornemens je eigen modem te gebruiken? Laat Guidion alsnog het T-Mobile modem installeren en ga pas je eigen gang als hij de deur uit is. Misschien handig om in de OP op te nemen?

Keerzijde van het verhaal, mijn verbinding blijft gewoon werken, facturatie gaat pas starten zodra de verbinding actief is. Dus toch 4 weken gratis!
Extra bezoek Guidion kost me niks, is mij bevestigd.
Dat is altijd het advies bij glasvezel installaties door monteur, bij welke provider je ook zit: laat monteur de spullenboel aansluiten en testen, na verlaten van de woning mag je als klant je "gang gaan" met eigen router en/of eigen SFP (in het geval van AON)

• gehaktstaaf
Soundwork schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:39:
[...]

Dat is altijd het advies bij glasvezel installaties door monteur, bij welke provider je ook zit
Dat is vrij onbekend voor mij. Heb redelijk kennis omtrent glasvezel, maar de providers waar ik mee te maken had laten klanten zelf nog de slede in de ftu's drukken. Oa. netwerken van Equinix.

En een UTP kabel in een FTU drukken kan de Tweaker in mij moeilijk laten doen door een ander :P

• Soundwork
gehaktstaaf schreef op donderdag 16 december 2021 @ 22:09:
[...]

Dat is vrij onbekend voor mij. Heb redelijk kennis omtrent glasvezel, maar de providers waar ik mee te maken had laten klanten zelf nog de slede in de ftu's drukken. Oa. netwerken van Equinix.

En een UTP kabel in een FTU drukken kan de Tweaker in mij moeilijk laten doen door een ander :P
Dat is geen vergelijking. Equinix (en GlobalSwitch) zijn datacenters voor voornamelijk zakelijke verbindingen, niets particulier. Dit topic heeft betrekking op particuliere verbindingen van T-Mobile over glasvezel.

Voor alle particuliere glasvezelaansluitingen geldt: monteur sluit de boel aan dat mag je "officieel" niet zelf doen.

Verder is de term "FTU" die je gebruikt niet juist. Het gaat om de NTU, wat dus een mediaconverter kan zijn op basis van AON of GPON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Barre73 schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:35:
[...]

Kastje van KPN in meterkast is niet relevant aangezien je naar T-Mobile gaat (KPN kastje is AON).
Je hebt een Huawei mediaconverter ontvangen van T-Mobile -> = GPON.

Verder: Zie pinda powerrr hierboven. Met GPON is een eigen SFP met glaskabel (nog) niet mogelijk. Wellicht dat er begin volgend jaar iets verandert n.a.v. de nieuwe richtlijn voor eigen apparatuur na het aansluitpunt. Maar voor nu nog niet in ieder geval.
Dus als ik het goed begrijp, kunnen niet onze eigen router/unifi USG gebruiken direct op het mediaconverter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 19:33
MrJames schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:31:
[...]

Dus als ik het goed begrijp, kunnen niet onze eigen router/unifi USG gebruiken direct op het mediaconverter?
Jawel, de mediaconverter (wat feitelijk de NTU is) daar zit aan de LAN kant gewoon een UTP/koper port op, die kan je in je eigen router kan steken.

Bij GPON kan je echter niet je eigen apparatuur direct op de FTU aansluiten (dus voor de mediaconvertor). De ONT is in dat geval de NTU/convertor en die krijg je van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Lord_Dain schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:36:
[...]

Jawel, de mediaconverter (wat feitelijk de NTU is) daar zit aan de LAN kant gewoon een UTP/koper port op, die kan je in je eigen router kan steken.

Bij GPON kan je echter niet je eigen apparatuur direct op de FTU aansluiten (dus voor de mediaconvertor). De ONT is in dat geval de NTU/convertor en die krijg je van T-Mobile.
Dat is mooi. De Mediaconverter moet in de GPON kastje? Moet je ook nog een vlan instellen op je eigen router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 16:23
MrJames schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:48:
[...]

Dat is mooi. De Mediaconverter moet in de GPON kastje? Moet je ook nog een vlan instellen op je eigen router?
Bij eigen routers moet je altijd VLAN300 aan de WAN-zijde instellen, ongeacht of je hem via UTP of glasvezel aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
MrJames schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:48:
[...]

Nope, in dit geval is de mediaconvertor de ONT -> deze zet het lichtsignaal om naar koper.

Zoals aangegeven dien je idd traffic te untaggen op VLAN 300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MrJames ONT = GPON kastje= mediaconverter.

Het gaat over hetzelfde apparaat, namelijk de Huawei HG8010G. Deze wordt met een glaskabeltje op de connector in de FTU (de grondplaat) aangesloten.
Vanaf die Huawei mag je elke router aansluiten die je wil maar dat kan alleen met UTP. En de router die je aansluit moet de mogelijkheid hebben om een VLAN aan de WAN zijde aan te geven zodat dit signaal kan worden geidentificeerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Barre73 op 17-12-2021 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doomedahab
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-02 20:49
Ik heb gisteren het installatiepakket binnegekregen.

Dus als ik het goed lees, is het zo simpel als glaskabel van aansluiting in meterkast naar Huawei Gpon kastje, en vanuit daar met UTP naar mijn eigen router?

Ik twijfel namelijk enigszins vanwege de opstelling in mijn meterkast. Destijds is de glasvezelaansluiting zoals op de foto's afgeleverd. Er komen een gele en blauwe kabel het huis binnen naar een kpn kastje. Vanuit daar gaat de gele kabel door naar een montageplaat waar volgens mij een modem op geklikt kan worden. Maar deze heb ik dus niet nodig?

Het lijkt mij dat ik de Gpon gewoon in 'lijn 1' kan prikken?

Zie foto's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GCUv9eoGiEW2lgCtYlINxJ3P0V8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MQqYzViIHqJjR6om7iy3gucl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hnhr1W34atKb6K9ScCRUR3lCvU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OY7vtSoZcIAIjmDrzdTomayb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Doomedahab schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:52:

Dus als ik het goed lees, is het zo simpel als glaskabel van aansluiting in meterkast naar Huawei Gpon kastje, en vanuit daar met UTP naar mijn eigen router?
Ja.
Denk ik niet. Je kan de kappen van de FTU in je 2e foto eens losmaken en kijken of je een blauwe en groene vezel er binnen ziet komen (blauw linker kant, groen rechter kant).

Het zou nl. best kunnen dat je analoge (koperaderen) lijn in dat kastje links uitkomen en die moet je niet hebben, dat is van 'vroegah' voor analoge telefonie / DSL.

Zoals ik het zie zitten in het oranje/gele pijpje je 2 glasvezels die netjes onder de kapjes uitkomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Lord_Dain op 17-12-2021 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:44
Doomedahab schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:52:

Ik twijfel namelijk enigszins vanwege de opstelling in mijn meterkast. Destijds is de glasvezelaansluiting zoals op de foto's afgeleverd. Er komen een gele en blauwe kabel het huis binnen naar een kpn kastje. Vanuit daar gaat de gele kabel door naar een montageplaat waar volgens mij een modem op geklikt kan worden. Maar deze heb ik dus niet nodig?

Zie foto's

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat ding met het blauwe kabeltje is "ouderwetse" telefonie.
Dat ding met het gele slangtje is glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doomedahab
Lord_Dain schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:15:
[...]

Denk ik niet. Je kan de kappen van de FTU in je 2e foto eens losmaken en kijken of je een blauwe en groene vezel er binnen ziet komen (blauw linker kant, groen rechter kant).
Klopt, aan de ene kant een groene, aan de andere kant een blauwe vezel (alleen de groene gefotografeerd)

Ik zie alleen niet hoe daar de GPON op aangesloten kan worden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bl4RodwRPRZAj2LkVXedbQDMbEs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sb6CCAGehBAU5evLfrGdjUrP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Doomedahab schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:52:
[...]

Klopt, aan de ene kant een groene, aan de andere kant een blauwe vezel (alleen de groene gefotografeerd)

Ik zie alleen niet hoe daar de GPON op aangesloten kan worden

[Afbeelding]
Dat krijg je pas zodra je installatie pakket van T-Mobile ontvangen hebt.
Daar zit een koppelstukje met glasvezelkabeltje in. Je krijgt ook een mediaconverter in dit pakket (witte vierkante Huawei bij GPON en een grijzige rechthoekige bij AON).

Edit: zie dat je dit pakket al in huis hebt. Dan zou het erbij moeten zitten....

[ Voor 5% gewijzigd door Soundwork op 17-12-2021 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doomedahab
Glasvezel kabel en Gpon zitten er bij, maar een koppelstukken heb ik niet gezien, ik zal nog eens kijken

Update: zit er niet bij :(

[ Voor 12% gewijzigd door Doomedahab op 17-12-2021 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 12:14
@Doomedahab Je bedoelt waarschijnlijk de mediaconverter of ONT.
GPON is een techniek ;)

Kan je een foto maken van de inhoud van het installatiepakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doomedahab schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:25:
Glasvezel kabel en Gpon zitten er bij, maar een koppelstukken heb ik niet gezien, ik zal nog eens kijken

Update: zit er niet bij :(
Waarom wil je dit zelf doen? Dat is op zich niet de bedoeling en aan je posts te zien weet je er nog niet zoveel van (no offense).
Dus waarom niet laten doen door de Guidion monteur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Barre73 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:05:
[...]

Waarom wil je dit zelf doen? Dat is op zich niet de bedoeling en aan je posts te zien weet je er nog niet zoveel van (no offense).
Dus waarom niet laten doen door de Guidion monteur?
Heeft overigens bij GPON geen enkele nut om het al bij voorbaat aan te sluiten aangezien de Guidion monteurs de ONT moet registreren op de OLT. Dus ook al zou de patch gezet zijn......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doomedahab
Jullie hebben gelijk hoor, ik laat het lekker over aan de installateur. Ik wil gewoon altijd weten hoe dingen werken, das alles :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
Doomedahab schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:24:
Jullie hebben gelijk hoor, ik laat het lekker over aan de installateur. Ik wil gewoon altijd weten hoe dingen werken, das alles :)
Het koppelstukje zal de Guidion monteur bij zich hebben... als het niet in het pakket zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
  • Laatst online: 18-08 00:37
Ik heb sinds vandaag een Pfsense router. Alles ingesteld, maar krijg geen IP adres van T-Mobile.
Zie hieronder instellingen:

VLAN tag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BVeIJ3WjwaPS9cqXY9EgNk71xjU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/25Vbb4wkARWfMHPmZkfKxNL5.png?f=fotoalbum_large

Assignments:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PRlUvKNuUAxZlL4zSPg5bNGcHZQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NjolD1Ock7MpzDZkVWT4SoFJ.png?f=fotoalbum_large

WAN interface:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EAw8qVYkXGnTO8j7gIvxSPDsznU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6eXTu413teALO0VDgOCoYVzB.png?f=user_large

DHCP log:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XVYQdL_UrwVDprhUKdjpsQDj0go=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/noSyoJGDhkj9zKo9nFAMRZii.png?f=user_large

Heeft iemand hier dit probleem ook wel eens gehad? Zoja, hoe heb jij het kunnen fixen?
Ik heb inmiddels aan T-Mobile een MAC release aangevraagd. Echter, twijfel ik of dit gaat werken aangezien mijn huidige ASUS router met VLAN300 prima werkt.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal-drewes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-09 16:22
Joao schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:08:

Heeft iemand hier dit probleem ook wel eens gehad? Zoja, hoe heb jij het kunnen fixen?
Ik heb inmiddels aan T-Mobile een MAC release aangevraagd. Echter, twijfel ik of dit gaat werken aangezien mijn huidige ASUS router met VLAN300 prima werkt.

Thanks!
Ik ben recent overgestapt naar een nieuwe router (USG-pro-4) waarna ik inderdaad geen dhcp kreeg. Ik moest het gpon Huawei kastje even herstarten. Hierna werkte alles ineens. Helaas wel een nieuw wan ip gekregen.

Drenthe, geschakelde woning bj. 1981, 107m2, kruipruimte nageisoleerd, origneel dubbelglas, 6x radiator 19kW@70/55/20, beneden 10x heatfan 5 pro, Tado, Remeha Calenta 28C, Quatt (15-02-2024), 10x Sunpower 390W op Zuid, SMA SB 3.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
  • Laatst online: 18-08 00:37
pascal-drewes schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:19:
[...]

Ik ben recent overgestapt naar een nieuwe router (USG-pro-4) waarna ik inderdaad geen dhcp kreeg. Ik moest het gpon Huawei kastje even herstarten. Hierna werkte alles ineens. Helaas wel een nieuw wan ip gekregen.
Al enkele keren de mediaconverter opnieuw opgestart. Helaas zonder succes, nog steeds geen WAN IP.

[ Voor 3% gewijzigd door Joao op 17-12-2021 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 01:30
Joao schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:46:
[...]

Al enkele keren de mediaconverter opnieuw opgestart. Helaas zonder succes, nog steeds geen WAN IP.
Probeer het MAC-adres eens te spoofen van de ASUS-router. Kan gewoon in de interface pagina (uit mijn hoofd moet je de interface zelf hebben, niet de VLAN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik heb sinds vandaag een Pfsense router. Alles ingesteld, maar krijg geen IP adres van T-Mobile.

VLAN tag:
[Afbeelding]

Assignments:
[Afbeelding]

WAN interface:
[Afbeelding]

DHCP log:
[Afbeelding]

Thanks!
Gaat het untaggen van vlan 300 wel goed? kan je hier iets qua instellingen van laten zien? is het een appliance of een pfsense op eigen hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 15-09 14:23

VLAN tag:
[Afbeelding]

Assignments:
[Afbeelding]

WAN interface:
[Afbeelding]

DHCP log:
[Afbeelding]

Thanks!
802.1q kernel module geladen? Ik meen me ook te herinneren dat sommige netwerkdrivers vlans gewoon lekker negeren, maar dat is al heeeeeel lang geleden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:32
Ik kan hier op dit moment niet de duitse https://www.ebay-kleinanzeigen.de/ website bereiken, terwijl die volgens verscheidene diensten wel 'up' is.

Lijkt wel of het verkeer niet goed wordt gerouterd over het T-mobile netwerk
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
tracert www.ebay-kleinanzeigen.de

Tracing route to www.ebay-kleinanzeigen.de [34.107.128.149]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  Router [192.168.192.1]
  2     8 ms     6 ms     3 ms  1-248-201-31.ftth.glasoperator.nl [31.201.248.1]
  3     8 ms    10 ms     8 ms  10.10.10.157
  4     7 ms    19 ms     7 ms  10.10.80.113
  5     8 ms     8 ms     8 ms  10.10.80.149
  6     *        *        *     Request timed out.
  7     *        *        *     Request timed out.
  8     *        *        *     Request timed out.
  9     *        *        *     Request timed out.
 10     *        *        *     Request timed out.
 11     *

Iemand anders hetzelfde? Heb het idee dat het probleem niet bij mij ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Unicron schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:41:
Ik kan hier op dit moment niet de duitse https://www.ebay-kleinanzeigen.de/ website bereiken, terwijl die volgens verscheidene diensten wel 'up' is.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16

11     *

Ich auch nicht! :(

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 3 ms 2 ms 2 ms 1-224-187-31.ftth.glasoperator.nl [31.187.224.1]
3 6 ms 6 ms 6 ms 10.10.80.93
4 4 ms 4 ms 4 ms 10.10.80.149
5 * * * Request timed out.
6 * *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Lijkt binnen Nederland alleen bij T-Mobile Thuis te geven: https://atlas.ripe.net/measurements/34529682/#probes

Het lijkt een Google Cloud Platform IP te zijn. Dat is wel erg gek...
offtopic:
Mijn IPv6 tunnel van Hurricane Electric is ook geblokkeerd

[ Voor 32% gewijzigd door ANdrode op 18-12-2021 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:48

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16

11     *

Met mijn kale tmobile mijn no bueno. Via vpn wel te bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:21

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16

11     *

Ik heb geen T-Mobile glasvezel. Via m'n telefoon op 4g T-Mobile kom ik er ook niet op. Lijkt me dus niets te maken met glasvezel.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik heb vandaag via de post een officieel brief namens T-Mobile ontvangen. Ze gaan bij mij Glasvezel installeren in de straat. Ik ben ontzettend blij, maar ik heb nog 1 jaar contract bij Ziggo tot 31 oktober 2022 waarvan 6 maanden €33,- per maand. Ik ga per 1 november 2022 over op Glasvezel T-Mobile 1000Mbit met TV standaard pakket bij T-Mobile.

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 18-12-2021 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:58

Waar ik woon zou uiterlijk in de komende zomer glasvezel van T Mobile en Dutch Fiber moeten liggen. Er is echter al aangegeven dat het daarna nog 2 a 3 maanden kan gaan duren voor er een monteur langs gaat komen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Nieuw glasvezel lan zomaar een half jaar tussen eerste en de laatste woning in de wijk zitten die aangesloten wordt. Hangt van de (graaf) en aansluitplanning af wanneer je aan de beurt bent. Hier ook 1 straat verder die 3 maanden eerder was aangesloten omdat die net nog op een andere ring zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Lekker Ventje schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:38:
[...]

Waar ik woon zou uiterlijk in de komende zomer glasvezel van T Mobile en Dutch Fiber moeten liggen. Er is echter al aangegeven dat het daarna nog 2 a 3 maanden kan gaan duren voor er een monteur langs gaat komen.
In mijn brief van T-Mobile staat dat je VvE, verhuurder of woningbouwcoöperatie moet hiervoor wel eerst toestemming geven. Zodra deze toestemming hebben ontvangen, krijg je een aansluiting in jouw woning zodat je nu of in de toekomst een glasvezel abonnement kunt afsluiten bij T-Mobile.

Ik heb zelf huurwoning dus ik hoop dat mijn woningbouwcoöperatie er mee toestemt. Mijn ouders hebben koopwoning en daar gaat alles via VvE. Ik ga contact maken met mijn woningbouwcoöperatie

Bij mijn ouders is glasvezel kabel klaar, maar moet nu eerst in de meterkast iets worden gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 19-12-2021 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Laatst online: 15-09 23:36

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16

11     *

zelfde probleem hier, zowel over glasvezel als over mobiele data 4g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 21:37

R2L

n0elite schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:03:
[...]
zelfde probleem hier, zowel over glasvezel als over mobiele data 4g
Lijkt inderdaad bij TM te zitten. Zodra ik een VPN aanzet doet de link het wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• n0elite
  • Laatst online: 15-09 23:36
Heb topic geopend: https://community.t-mobil...thuis-en-mobiel-4g-337767

was te lui om te typen dus even ctrl c gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Ik heb recent de keuze gemaakt om over te stappen van Trined (netwerk: voormalig L2Fiber, nu Primevest/T-mobile). 20 euro korting per maand gaf toch wel de doorslag.

Nu lees ik hier weer allerlei horror-verhalen voor T-mobile, en krijg toch weer een beetje buyer's remorse. In hoeverre verwachten dat dit in mijn geval ook het geval is? Voor zover ik kan zien, zit ik gewoon op het T-mobile net, en daarmee minder problemen. Ik heb recent het pakket van T-mobile gekregen en daar zat een heel kleine GPON ONT van Huawei in (ik heb nu een hele grote ONT met allerlei poorten van Huawei).

Iemand die mij gerust kan stellen/kan overtuigen definitief de overstap te cancellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
M_V schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:48:
Ik heb recent de keuze gemaakt om over te stappen van Trined (netwerk: voormalig L2Fiber, nu Primevest/T-mobile). 20 euro korting per maand gaf toch wel de doorslag.

Nu lees ik hier weer allerlei horror-verhalen voor T-mobile, en krijg toch weer een beetje buyer's remorse. In hoeverre verwachten dat dit in mijn geval ook het geval is? Voor zover ik kan zien, zit ik gewoon op het T-mobile net, en daarmee minder problemen. Ik heb recent het pakket van T-mobile gekregen en daar zat een heel kleine GPON ONT van Huawei in (ik heb nu een hele grote ONT met allerlei poorten van Huawei).

Iemand die mij gerust kan stellen/kan overtuigen definitief de overstap te cancellen?
Ik zou zeggen probeer het een jaartje. Je merkt het vanzelf toch en als het niet acceptabel is kan je altijd nog om een ontbinding van de overeenkomst vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M_V schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:48:

De meeste horrorverhalen die je leest gaan over klanten op netwerken van KPN Netwerk waarbij mensen overstappen naar T-Mobile. (die daar GPON op levert). Maar doordat ze overstappen van een andere provider die geen GPON levert, maakt hun oude NT of mediaconverter contact met de GPON PoP-apparatuur van T-Mobile op de dag van overstap. Dat vindt die apparatuur niet leuk en een heel segment van 32 klanten gaat plat. Tot het storende apparaat bij de klant thuis is ontkoppeld en er iemand naar de PoP is gereden.

Dat allemaal zou niet moeten spelen in jouw wijk omdat ik niet verwacht dat daar veel (of uberhaupt) klanten met een niet-GPON mediaconverter zitten die dan overstappen naar T-Mobile.

Jij zelf bent een mooi voorbeeld. Ook al zou jouw aansluiting in de Pop worden omgeprikt op de dag van overstap terwijl jij die oude Trined ONT nog hebt hangen, dan nog gebeurt er niks. Het werkt voor jou niet, maar andere klanten hebben er geen last van want die Trined ONT is ook GPON. En dat stoort niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 17:11
Hoi allemaal.

Vanaf morgen gaat mijn glasvezel abo in.
De afspraak met Guidion staat voor 13 januari.. Ik heb uiteraard geen zin om 3 weken zonder internet te zitten :P

Niet heel lang geleden is glasvezel mijn huis ingetrokken, ik heb zo'n glasvezel kpn boxje.
Het pakket met de benodigde spullen van T-Mobile heb ik vorige week binnen gekregen.

Ik moet dit toch prima zelf kunnen, of doet de Guidion monteur iets speciaals en ben ik de sjaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
questarey schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:44:
Hoi allemaal.

Vanaf morgen gaat mijn glasvezel abo in.
De afspraak met Guidion staat voor 13 januari.. Ik heb uiteraard geen zin om 3 weken zonder internet te zitten :P

Niet heel lang geleden is glasvezel mijn huis ingetrokken, ik heb zo'n glasvezel kpn boxje.
Het pakket met de benodigde spullen van T-Mobile heb ik vorige week binnen gekregen.

Ik moet dit toch prima zelf kunnen, of doet de Guidion monteur iets speciaals en ben ik de sjaak?
T-mobile gebruikt GPON, de ONT kastje (kastje wat Glas omzet naar utp) moet geregistreerd worden en dat kan enkel door de monteur gedaan worden...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 17:11
geenwindows schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:52:
[...]

T-mobile gebruikt GPON, de ONT kastje (kastje wat Glas omzet naar utp) moet geregistreerd worden en dat kan enkel door de monteur gedaan worden...
Well shit.. Thanks voor de info

Edit: Ik heb me zojuist door de chat laten vertellen dat mijn abo pas ingaat zodra de monteur is geweest en dat ik dankzei de overstapservice pas afgesloten wordt van m'n huidige abonnement zodra de nieuwe werkt.

Ik hoef gelukkig dus niet 3 weken zonder internet te zitten :P

[ Voor 31% gewijzigd door questarey op 20-12-2021 17:44 . Reden: zie edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
evleerdam schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:05:
[...]

Ik heb geen T-Mobile glasvezel. Via m'n telefoon op 4g T-Mobile kom ik er ook niet op. Lijkt me dus niets te maken met glasvezel.
Even tracert uitgevoerd via me KPN glas verbinding dit zijn d route resultaten via KPN netwerk.

Traceren van de route naar www.ebay-kleinanzeigen.de [34.107.128.149]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms xxx.xxx.xxx.xxx
2 9 ms 1 ms 1 ms 195-190-228-23.fixed.kpn.net [195.190.228.23]
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 6 ms 7 ms 7 ms 216.239.54.203
6 3 ms 6 ms 4 ms 142.250.224.133
7 3 ms 3 ms 3 ms 149.128.107.34.bc.googleusercontent.com [34.107.128.149]

De trace is voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Barre73 schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:28:
[...]

De meeste horrorverhalen die je leest gaan over klanten op netwerken van KPN Netwerk waarbij mensen overstappen naar T-Mobile. (die daar GPON op levert). Maar doordat ze overstappen van een andere provider die geen GPON levert, maakt hun oude NT of mediaconverter contact met de GPON PoP-apparatuur van T-Mobile op de dag van overstap. Dat vindt die apparatuur niet leuk en een heel segment van 32 klanten gaat plat. Tot het storende apparaat bij de klant thuis is ontkoppeld en er iemand naar de PoP is gereden.

Dat allemaal zou niet moeten spelen in jouw wijk omdat ik niet verwacht dat daar veel (of uberhaupt) klanten met een niet-GPON mediaconverter zitten die dan overstappen naar T-Mobile.

Jij zelf bent een mooi voorbeeld. Ook al zou jouw aansluiting in de Pop worden omgeprikt op de dag van overstap terwijl jij die oude Trined ONT nog hebt hangen, dan nog gebeurt er niks. Het werkt voor jou niet, maar andere klanten hebben er geen last van want die Trined ONT is ook GPON. En dat stoort niet.
Dankje, dat was ook mijn gedachte. Fijn dat je dat kon bevestigen. Dan morgen een kwestie van de Guidion-monteur langs laten komen, ONT aansluiten, hem modem laten verbinden, snel modem weer van de muur trekken, UDM-Pro aansluiten op ONT, VLAN instellen en gaan, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M_V schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:31:
[...]

Dankje, dat was ook mijn gedachte. Fijn dat je dat kon bevestigen. Dan morgen een kwestie van de Guidion-monteur langs laten komen, ONT aansluiten, hem modem laten verbinden, snel modem weer van de muur trekken, UDM-Pro aansluiten op ONT, VLAN instellen en gaan, right?
Ik zou die Zyxel router (modem zoals jij het noemt) niet eens aan de muur laten monteren door de monteur:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:06

pinda powerrr

Slow down...

Barre73 schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:54:
[...]

Ik zou die Zyxel router (modem zoals jij het noemt) niet eens aan de muur laten monteren door de monteur:-)
Hoe ze dat ding ontworpen hebben, is muurmontage haast niet te doen :+

An sich prima apparaat hoor, maar welke lul verzint het om vaste pootjes wijzend naar achteren te ontwerpen. Alsof iedereen dat ding trots middenin de woonkamer zet.

Waiting on the world to change

Pagina: 1 ... 171 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie