Jaa ik ga in dit geval er wel op duiken dat alles goed verlooptwouter.N schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:26:
[...]
Klinkt als iets wat sowieso mis gaat bij Tmobile. Let op mijn woorden, het annuleren van de overstap gaan ze sowieso vergeten.
Overstappen naar KPN ging vlekkeloos! Hopelijk krijgt T-Mobile eea onder controle met GPON en corenetwerk en wie weet beweeg ik weer eens terug. Vooralsnog voelt alles sneller; pagina's laden, lagere ping en gewoon 1Gbit (nu was de snelheid alhier bij T-Mobile altijd wel oké, dus daar kan ik niet negatief over zijn)
Mijn boefje is liev!
Wat was je ping bij Tmobile en wat is je ping nu? Ping bij Tmobile valt mij namelijk behoorlijk tegen (12-14ms naar NL servers)JB schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:31:
Overstappen naar KPN ging vlekkeloos! Hopelijk krijgt T-Mobile eea onder controle met GPON en corenetwerk en wie weet beweeg ik weer eens terug. Vooralsnog voelt alles sneller; pagina's laden, lagere ping en gewoon 1Gbit (nu was de snelheid alhier bij T-Mobile altijd wel oké, dus daar kan ik niet negatief over zijn)
OSX heeft tegenwoordig een tool om de upload en download snelheid simultaan te testen, wat mij hierbij opvalt is dat de upload volledig wegzakt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| wouter@Wouters-MBP-2 ~ % networkquality ==== SUMMARY ==== Upload capacity: 49.599 Mbps Download capacity: 596.960 Mbps Upload flows: 12 Download flows: 12 Responsiveness: Medium (601 RPM) |
[ Voor 28% gewijzigd door wouter.N op 03-12-2021 21:49 ]
12 ms vs 4-6 ms nuwouter.N schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:46:
[...]
Wat was je ping bij Tmobile en wat is je ping nu? Ping bij Tmobile valt mij namelijk behoorlijk tegen (12-14ms naar NL servers)
OSX heeft tegenwoordig een tool om de upload en download snelheid simultaan te testen, wat mij hierbij opvalt is dat de upload volledig wegzakt.
code:
1 2 3 4 5 6 7 wouter@Wouters-MBP-2 ~ % networkquality ==== SUMMARY ==== Upload capacity: 49.599 Mbps Download capacity: 596.960 Mbps Upload flows: 12 Download flows: 12 Responsiveness: Medium (601 RPM)
Mijn boefje is liev!
Misschien een lokaal probleem? Op dit adres gewoon pings van 5-7 ms op NL servers.
Nog geen klachten over stabiliteit hier. Wellicht ook wel geholpen door het feit dat de hele infra pas een jaar geleden is opgeleverd in de wijk en er ook nog niet veel aansluitingen actief zijn.
Nog geen klachten over stabiliteit hier. Wellicht ook wel geholpen door het feit dat de hele infra pas een jaar geleden is opgeleverd in de wijk en er ook nog niet veel aansluitingen actief zijn.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Zowel met de Zyxel als met mijn eigen Unifi Router, beide getest met twee laptops direct aan de router gesloten.Joarie schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:52:
Misschien een lokaal probleem? Op dit adres gewoon pings van 5-7 ms op NL servers.
Anderen die ook een belachelijk lage (12mbps) upload hebben momenteel? Mijn download varieert ook sterk maar die piekt nog wel naar de 800 maar dropt wel tot 5 mbps...
Alles al herstart, maar zie ook geen indicitie dat er intern wat is, want alles werkt verder prima.
OK... dit gebeurd dit bij een aantal servers en een aantal niet... Heb nu 10 servers geprobeerd bij Speedtest.net en het gebeurd bij 1 op 3?
Alles al herstart, maar zie ook geen indicitie dat er intern wat is, want alles werkt verder prima.
OK... dit gebeurd dit bij een aantal servers en een aantal niet... Heb nu 10 servers geprobeerd bij Speedtest.net en het gebeurd bij 1 op 3?
[ Voor 21% gewijzigd door OmeJoyo op 04-12-2021 15:09 ]
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Niet zo dramatisch, maar wel structureel lager dan downloadsnelheid.OmeJoyo schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:03:
Anderen die ook een belachelijk lage (12mbps) upload hebben momenteel? Mijn download varieert ook sterk maar die piekt nog wel naar de 800 maar dropt wel tot 5 mbps...
:strip_exif()/f/image/wYhDvl4uAyWR2TylPXNgClri.jpg?f=fotoalbum_large)
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Speedtest is een van de meest inconsequente manieren om je snelheid te testen
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
de tabellen eronder zeggen meer. met name de 100kb en 1mb testen.Juup schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:55:
Hier zijn de ping en de jitter ook hoger dan een tijd geleden.
https://speed.cloudflare.com geeft:
[Afbeelding]
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Ze zijn hier in de wijk bezig met Tmobile glasvezel aan te leggen, maar ik snap het niet helemaal.
Ze zeggen dat je alleen tmobile als aanbieder kan kiezen, is dat echt zo?
Hoe verschilt dit dan van kpn glasvezel waar je gewoon alle aanbieders kunt kiezen?
Ik weet bij kpn dat je vrijblijvend glasvezel kon afmonteren. Kan dit bij tmobile ook, of zit je dan sowieso aan een abbo bij tmobile vast?
Hoe verschilt dit dan van kpn glasvezel waar je gewoon alle aanbieders kunt kiezen?
Ik weet bij kpn dat je vrijblijvend glasvezel kon afmonteren. Kan dit bij tmobile ook, of zit je dan sowieso aan een abbo bij tmobile vast?
KPN Netwerk legt glasvezel aan. Op die glasvezel levert (in ieder geval) KPN Wholesale als operator. Met KPN Wholesale hebben bijna alle providers in Nederland een overeenkomst voor het inkopen van diensten/signaal en zijn daardoor beschikbaar voor de eindklant om te kiezen.Tweak_ers schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:09:
Ze zijn hier in de wijk bezig met Tmobile glasvezel aan te leggen, maar ik snap het niet helemaal.
In jouw geval legt Open Dutch Fiber of Primevest de glasvezel aan. Glasoperator (onderdeel van T-Mobile) is momenteel de enige operator die daar diensten op levert. Slechts enkele providers hebben een overeenkomst met Glasoperator en dan ook nog niet voor elke woonplaats. T-Mobile is uiteraard de enige die overal kan leveren via Glasoperator. Freedom Internet en Tweak kunnen het het en der ook al en zijn bezig met extra onderhandelingen.
Dus wellicht dat je over niet al te lange tijd ook 1 van die 2 zou kunnen kiezen.
Hoe het zit met vrijblijvend afmonteren of pas na afname abonnement weet ik niet. In Den Haag en Eindhoven was dat wel zo (pas na abonnement) maar bij andere plaatsen heb ik het niet goed meegekregen.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ten eerste kun je bij KPN ook niet alle aanbieders kiezen. Daarbij is het bij T-Mobile zo dat je eerst alleen T-Mobile kunt kiezen, al kan ik nu na een half jaar ook voor youfone kiezen. Na een jaar komen daar dan Freedom en Tweak bij. En wie weet nog meer providers in de toekomst. T-Mobile is nog niet zo lang bezig en hoe groter hun netwerk wordt, hoe interessanter het is voor andere providers om een overeenkomst te sluiten.Tweak_ers schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:09:
Maar met de kortingen die T-Mobile rekent, is het een zeer scherp aanbod.
Hier in Den Haag wordt pas de huisaansluiting gemaakt als je ook daadwerkelijk een abonnement neemt. Anders blijft de (rol) vezel onder de stoeptegel liggen (snap ik ook ergens wel, waarom zouden ze hun monteurs nu inzetten voor mensen die helemaal geen klant willen worden. Zeker planningstechnisch een enorm uitdaging, want die is dan niet thuis, dan doet die niet open etc. etc.
[ Voor 15% gewijzigd door jongetje op 05-12-2021 11:04 ]
Afhankelijk van waar je in Nederland woont én naar welk IP het verkeer gaat zit er voordat het verkeer bij de AMS-IX of transit partij is wat vertraging in het T-Mobile netwerk.Joarie schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:52:
Alsof het verkeer met een grote omweg gaat. Het voordeel is dat er redundante paden lijken te zijn.
12ms is wel hoog (als dat echt ping vanaf de terminal is). Ik heb ~8ms naar AMS-IX vanuit Enschede
Het was hier een bevestiging van WhatsApp upload die tientallen minuten nodig had voor een filmpje, Google voice opdrachten met time-outs en andere rare problemen.j_bos schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:37:
Speedtest is een van de meest inconsequente manieren om je snelheid te testen
Het lijkt inmiddels redelijk stabiel weer, enkel vanmiddag kort weer even prut.
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Ik ben nog steeds aan het kijken of ik de overstap ga maken van ziggo naar t-mobile glas.
Enige reden is de prijs, die is aanzienlijk beter.
Nu lees ik toch wel redelijk vaak op verschillende plaatsen dat er nogal eens wat ellende is met het tmobile netwerk.
Ook lees ik dat dit vaak met tmobile op het netwerk van een andere providers is en op hun eigen backbone dat e.e.a. beter werkt.
Is dit inderdaad het geval? Aangezien ze hier een eigen t-mobile netwerk in de wijk hebben aangelegd voor ftth.
Enige reden is de prijs, die is aanzienlijk beter.
Nu lees ik toch wel redelijk vaak op verschillende plaatsen dat er nogal eens wat ellende is met het tmobile netwerk.
Ook lees ik dat dit vaak met tmobile op het netwerk van een andere providers is en op hun eigen backbone dat e.e.a. beter werkt.
Is dit inderdaad het geval? Aangezien ze hier een eigen t-mobile netwerk in de wijk hebben aangelegd voor ftth.
Veel ellende? Hier nul...
Vanaf 2016 klant (Vodafone tijd) en de enige downtime was de overstap naar Gbit recent. Ja, dat ging niet heel soepel maar was met een dag verholpen.
*knip*. Op de man.
Vanaf 2016 klant (Vodafone tijd) en de enige downtime was de overstap naar Gbit recent. Ja, dat ging niet heel soepel maar was met een dag verholpen.
*knip*. Op de man.
[ Voor 37% gewijzigd door rens-br op 08-12-2021 10:28 ]
Waiting on the world to change
*knip* ik baseer me op feiten waar ik last van heb in mijn regio.pinda powerrr schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:42:
Veel ellende? Hier nul...
*knip*
[ Voor 30% gewijzigd door rens-br op 08-12-2021 10:31 ]
Mijn boefje is liev!
Ik was vooral benieuwt of er idd verschil zit tussen dedicated tmobile netwerk of tmobile op netwerk van andere partij. Dit kom ik regelmatig tegen in post van mensen met problemen.
Ik denk dat pinda powerrr meer doelde op de gezegde "Vertrouwen komt te voet en gaat te paard". Zo ook met de ervaringen van anderen waarbij het niet goed gaat en een aantoonbare reden heeft.JB schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:46:
[...]
*knip* ik baseer me op feiten waar ik last van heb in mijn regio.
Hier een maand geleden overgegaan en geniet hier van een stabiele situatie in de avonduren. Deze week voor het eerst de vuurdoop waarbij ik ook thuiswerk.
Het overgaan van Ziggo standaard TV pakket naar NLZiet + F1 Pro TV heeft eigenlijk alleen maar meerwaarde gehad en heeft de volledige WAF status bereikt qua gemak.
[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 08-12-2021 10:30 ]
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Zeker en dat is internet zoals het bedoeld is wat mij betreft.Joarie schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:26:
[...]
Ik denk dat pinda powerrr meer doelde op de gezegde "Vertrouwen komt te voet en gaat te paard". Zo ook met de ervaringen van anderen waarbij het niet goed gaat en een aantoonbare reden heeft.
Hier een maand geleden overgegaan en geniet hier van een stabiele situatie in de avonduren. Deze week voor het eerst de vuurdoop waarbij ik ook thuiswerk.
Het overgaan van Ziggo standaard TV pakket naar NLZiet + F1 Pro TV heeft eigenlijk alleen maar meerwaarde gehad en heeft de volledige WAF status bereikt qua gemak.
Geen triple of quadplay producten met brakke TV kastjes die je verplicht moet afnemen.
Wat dat betreft is T-mobile een mooie optie (als je niet in de GPON ellende terecht komt). Ik ben ook heel blij om af te zijn van IPTV/Mediaboxen en kan met mijn Google Chromecast met Android TV / Nvidia shield alles en meer dan met die provider meuk.
Dat zal best, maar ik heb gewoonweg last (gehad) van structurele problemen bij migratie orders van KPN naar T-Mobile omdat die NT kastjes ten tijden van patchen de boel voor anderen in de wijk compleet plat legden.Joarie schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:26:
[...]
Ik denk dat pinda powerrr meer doelde op de gezegde "Vertrouwen komt te voet en gaat te paard". Zo ook met de ervaringen van anderen waarbij het niet goed gaat en een aantoonbare reden heeft.
Dat het nu beter is, komt omdat we dit geadresseerd hebben. Maar nog steeds is het een workaround omdat het niet op te lossen valt klaarblijkelijk.
De "structurele oplossing" van T-Mobile;
Vervolgens meermaals routering issues gehad, waar iedereen hier last van heeft AFAIK omdat het corenetwerk niet lekker lijkt of omdat men wijzigingen doorgevoerd heeft.Het is ons nog steeds niet duidelijk wat er precies voor zorgt dat de splitter in de Pop uitgaat. Het gebeurt in ieder geval regelmatig genoeg om hier een structurele oplossing voor te zoeken. En die hebben we gevonden! We zorgen ervoor dat in álle gevallen (bij GPON) de monteur bij een oplevering eerst bij de klant de NT (een media converter die standaard bij klanten op de glasvezelaansluiting is aangesloten) van de stroom haalt of dit door middel van een telefoontje aan de klant vraagt.
Maar goed ik klaag, is compleet normaal dat ik 10 werkdagen van mei tot vorige week mijn werk niet normaal heb kunnen doen omdat ik offline was. Dat moet je gewoon accepteren bij T-Mobile dan kan het alleen maar meevallen
Voor mij geen doen ten tijden van thuiswerken. Daarnaast heb ik keurig aangegeven dat ik wellicht nog wel een keer terug kom, zodra het beter lijkt, prijstechnisch uit de pas gaat lopen en/of thuiswerken minder primair wordt.
Mijn boefje is liev!
Zit ook te denken om over te stappen van KPN naar T-Mobile vanwege een aantal redenen. lees dat de iptv boxen niet meer nodig zijn met T-Mobile? KPN bied ook een app aan op de smart tv's maar vind dat persoonlijk een vrij teleurstellende ervaring.
hoe zijn de ervaringen met TV kijken? gaat dat stabiel en het beeld is dat scherp?
alvast bedankt voor jullie reacties
hoe zijn de ervaringen met TV kijken? gaat dat stabiel en het beeld is dat scherp?
Ik heb de STB retour gestuurd, inmiddels wel meerdere hier denk ik.thechip schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:47:
Zit ook te denken om over te stappen van KPN naar T-Mobile vanwege een aantal redenen. lees dat de iptv boxen niet meer nodig zijn met T-Mobile? KPN bied ook een app aan op de smart tv's maar vind dat persoonlijk een vrij teleurstellende ervaring.
TV kwaliteit is niet beter of slechter dan de huidige STB, daar ze dezelfde streams gebruiken. Het oude platform was iets beter qua beeldkwaliteit, maar sinds de beta is dat in de app ook verbeterd en gebruik ik die naar volle tevredenheid.
Ik heb m draaiend op een Philips tv met Android TV versie 9.
⏩ PVOutput☀️
Ik heb de app op de Apple TV, maar moet zeggen dat het toch best een teleurstelling is in vergelijking met bijvoorbeeld NLZiet. Veel minder intuitief, maar misschien is het ook een kwestie van gewenning :-)thechip schreef op Monday 6 December 2021 @ 11:47:
Kom er bij kom er bij en laat vooral het idee los van verplicht TV kijken via je internet provider. Als je alleen een internet abbo neemt zijn er tegenwoordig genoeg TV stream apps. Voor lineair kijken van NL televisie bv. nlziet die echt prima voldoet. Maar het hangt er vanaf wat je voor hardware tot je beschikking hebt en hoe je thuis TV kijkt natuurlijk!thechip schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:47:
Ik heb me aangemeld voor T-mobile glasvezel in een straat waar al wel glasvezel in de grond ligt, maar de huisaansluitingen nog niet gemaakt zijn. Nu heb ik een briefje in de bus gekregen dat ze met mij willen gaan bepalen waar dat punt moet komen. Ik ben daarbij een beetje bang dat ze een suboptimale methode voorstellen, dus daarom mijn vraag: Wat is hierbij "normaal"? Het gaat om een jaren-40 portiekwoning waar de meterkasten per 2 woningen gedeeld in het portiek liggen (woning is op 3e verdieping). Is dan de meterkast de meest logische plek? Want dat lijkt me de enige plek waar je zonder problemen omhoog kan. Maar daar is weer geen stopcontact voor een NTU.
Dat ligt eraan wat jij wil. Zelf wil ik al die spullen niet in de hoek van de woonkamer. Een stopcontact is zo gerealiseerd in de meterkast.M_V schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:49:
Ik heb me aangemeld voor T-mobile glasvezel in een straat waar al wel glasvezel in de grond ligt, maar de huisaansluitingen nog niet gemaakt zijn. Nu heb ik een briefje in de bus gekregen dat ze met mij willen gaan bepalen waar dat punt moet komen. Ik ben daarbij een beetje bang dat ze een suboptimale methode voorstellen, dus daarom mijn vraag: Wat is hierbij "normaal"? Het gaat om een jaren-40 portiekwoning waar de meterkasten per 2 woningen gedeeld in het portiek liggen (woning is op 3e verdieping). Is dan de meterkast de meest logische plek? Want dat lijkt me de enige plek waar je zonder problemen omhoog kan. Maar daar is weer geen stopcontact voor een NTU.
Mijn boefje is liev!
In mijn oude flat zat alles in een hoek in de woonkamer. Helemaal prima 😊M_V schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:49:
Met mijn geflipte buurvrouw zou ik ook geen router willen hebben in de gedeelde meterkast

Volgens mij kon ook iedereen met ieder sleutel in alle meterkasten, veiligheidsrisico als je daar een Router in gaat zetten

Nadeel van in de woonkamer is dat je niks kunt met domotica in je meterkast, of iig lastig.
FTU/(O)NT != router. Je kunt dan gewoon met UTP naar boven mocht je de router elders willen plaatsen. Maar dit zijn andere gevallen dan een huis inderdaad.dragon2 schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:05:
[...]
In mijn oude flat zat alles in een hoek in de woonkamer. Helemaal prima 😊
Met mijn geflipte buurvrouw zou ik ook geen router willen hebben in de gedeelde meterkasten van de meterkast naar je flat een kabel trekken was hier ook niet zo 1 2 3 gedaan.
Volgens mij kon ook iedereen met ieder sleutel in alle meterkasten, veiligheidsrisico als je daar een Router in gaat zetten![]()
Nadeel van in de woonkamer is dat je niks kunt met domotica in je meterkast, of iig lastig.
Mijn boefje is liev!
Dank voor de reacties! Er lijken dus kortweg twee opties:
1. In de hoek van de woonkamer. Nadelen: is een uithoek dus dan moet je in ieder geval een UTP-kabel gaan trekken naar een wat centralere plek. Ik vraag me wel af hoe je daar komt, want dan moet je of buitenlangs (zal niet mogen van de VVE?) of door de andere appartementen.
2. In de meterkast. De meterkast is gedeeld met 1 buurvrouw en zit direct aan de toilet vast. Er loopt al een telefoonkabel van de ISRA naar de huidige plek waar het ADSL-model hangt. Die lijkt me niet moeilijk om te knijpen naar UTP, volgens mij is het al een Cat5ish-kabel. Die kabel loopt op dit moment boven een dubbel plafond en is volgens mij zelfs voor een deel weggestuct, dus een andere kabel trekken is behoorlijk wat werk. De meterkast is op zich wel de cleanste oplossing, maar buren kunnen wel rare dingen gaan doen zoals een eigen router aansluiten op de NTU, stroom aftappen etc. Zouden daar nog iets van beveiligingskastjes voor zijn? Zodat de NTU en stopcontact achter een slotje zitten?
1. In de hoek van de woonkamer. Nadelen: is een uithoek dus dan moet je in ieder geval een UTP-kabel gaan trekken naar een wat centralere plek. Ik vraag me wel af hoe je daar komt, want dan moet je of buitenlangs (zal niet mogen van de VVE?) of door de andere appartementen.
2. In de meterkast. De meterkast is gedeeld met 1 buurvrouw en zit direct aan de toilet vast. Er loopt al een telefoonkabel van de ISRA naar de huidige plek waar het ADSL-model hangt. Die lijkt me niet moeilijk om te knijpen naar UTP, volgens mij is het al een Cat5ish-kabel. Die kabel loopt op dit moment boven een dubbel plafond en is volgens mij zelfs voor een deel weggestuct, dus een andere kabel trekken is behoorlijk wat werk. De meterkast is op zich wel de cleanste oplossing, maar buren kunnen wel rare dingen gaan doen zoals een eigen router aansluiten op de NTU, stroom aftappen etc. Zouden daar nog iets van beveiligingskastjes voor zijn? Zodat de NTU en stopcontact achter een slotje zitten?
Heb je het dan specifiek over de Anywhere App? Die is namelijk anders als T-Mobile TV.TheVMaster schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:59:
[...]
Ik heb de app op de Apple TV, maar moet zeggen dat het toch best een teleurstelling is in vergelijking met bijvoorbeeld NLZiet. Veel minder intuitief, maar misschien is het ook een kwestie van gewenning :-)
⏩ PVOutput☀️
Ehh…. Er zijn twee tv apps van T-Mobile voor de AppleTV? Ik heb het over deze app: https://apps.apple.com/nl...-tv-anywhere/id1201695441Quad schreef op Monday 6 December 2021 @ 23:10:
[...]
Heb je het dan specifiek over de Anywhere App? Die is namelijk anders als T-Mobile TV.
[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 07-12-2021 01:07 ]
nee ik heb de asus RT-AX68U, maar naar enkele aanpassingen aan de instelling en nieuwe user account met sterker wachtwoord is het issue bij mij ook weg, ik las namelijk op een andere fora dat dit wel eens hack pogingen konden zijn van Aziatische groepen die internet 'scannen' en bij de asusen binnen proberen te dringen, wat de router wel afwendt, maar er voor zorgt dat die restart, hoewel ik elders las dat het ook het flash geheugen kan zijn welke aan het doodgaan is ofzo. dus welk verhaal ik moet geloven idk, de waarheid zal wellicht ergens in het midden liggen.... feit is wel, toen ik een andere user naam een een stuk sterker wachtwoord instelde en de andere setting bij wifi en nat en DHCP anders afstelde was het (grotendeels) weg...Wessel0101 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:49:
[...]
Ik heb dit ook gehad. Ging in mijn geval om de AX-92U, heb jij die ook? Ik heb ze inmiddels teruggestuurd, alles wat ik probeerde heeft niet geholpen. Zoals firmware upgraden of downgraden en hard resets. Heb inmiddels Netgear spullen gehaald. Valt niet meer uit. Lag dus aan de Asus
en heb ik nu ongeveer elke 1,5 dag een random reboot van de asus... (daar valt mee te leven)
[ Voor 4% gewijzigd door DaveFlash op 07-12-2021 10:06 ]
ik dacht te menen dat t mobiel daar idd hun eigen aon heeft oftewel p2p van t-mobile ipv gpon t-mobile zoals bij mij in Flevoland, maar zoek het goed uit zou ik zeggen, bel bij buren enzo aan. (doe je eigen onderzoek zoals de wappies zouden zeggenmxmemx schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:38:
[...]
EDIT1: Ik meen dat onze wijk 10 jaar geleden is aangebouwd en vrijwel direct glasvezel is neergelegd. Ik heb het vorig jaar door KPN aan laten sluiten in huis dus geen idee of dat wat zegt.
EDIT2: De stoute schoenen aangetrokken en Tmobile benaderd met de door jou voorgeschreven situaties. Zij verteld me dat op mijn adres ODF aanwezig is. Betekent dit goeds? regio Veenendaal, tot mijn verbazing meerdere tweakers in dit forum met goede ervaringen met T-thuis in veenendaal. Dat schept goede hoop.
[ Voor 7% gewijzigd door DaveFlash op 07-12-2021 10:07 ]
waarom doet t mobiele dat dan nog niet massaal?JB schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:52:
[...]
XGS-PON is daar niet gevoelig voor. GPON/OLT klappert door NTs ivm zelfde frequentie. Dat probleem is niet aanwezig als men over zou stappen naar XGS-PON omdat deze op andere frequentie zit.
dat is niet zo zwart op wit te zeggen, ook bij mij is glas rond 2014 aangelegd en zelfs 2 fibers naar ieder huis, oude Regge fiber aanleg methode, dus alles is hier dubbel aon/p2p, en toch zit ik bij t-mobile op gpon, omdat dat is wat t-mobile hier in de pop's plaats ipv eigen p2p apparatuur, dus mijn verbinding is 1000% 1-1 naar de wijkcentrale maar daarna wel gpon, want t-mobile.Lord_Dain schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:26:
[...]
Bij mij in de wijk is er 7 jaar geleden glas gelegd en zit dus ook via AON (dedicated vezel huis naar PoP en T-mobile switch), dus dikke kans dat je een 1:1 verbinding naar de PoP krijgt. Wil je het echt weten? T-mobile aanvragen en kijken welke glas naar koper convertor er in jouw pakket zit. Krijg je een huawei? GPON, krijg je de AON? dan zit je goed. Kan je evt. daarna alsnog annuleren.
Precies op dat laatste idd. want hier is dus t-mo vorig jaar begonnen te flyeren dat ze opeens 1 gig konden leveren nog voor kpn dat zelf bood op hun eigen netwerk, toen als nieuwsgierige tweaker het meteen afgesloten. want bij tweak en welke andere provider op glas dan ook hier, kon ik niet meer up/downgraden qua snelheid ivm kpn wholesales belachelijke prijzen voor andere providersBarre73 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:52:
Even aan allen die aangeven hoe lang er al glasvezel ligt: Ook als het er al lang ligt zegt dat helemaal niets over wel of geen T-Mobile GPON.
Vodafone heeft in 2015 en 2016 voor circa 1 miljoen adressen AON apparatuur geplaatst in bestaande PoPs. Waar die apparatuur vol is gelopen plaatst T-Mobile het laatste jaar GPON apparatuur bij. Als klant heb je geen idee of die AON apparatuur vol zat of zit.. dus je weet nooit vooraf wat je krijgt. Tot je het installatie pakket ontvangt...
Het enige dat zeker is is dat: Als je tot een jaartje geleden geen T-Mobile 1 Gbit kon bestellen en nu wel, dan is het GPON.
nee denk het niet ook ik heb altijd vrij hoge ping bij t-mobile 13-17 ms meestalJoarie schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:52:
bij mij is het glas punt in de woonkamer geplaatst, if that helpsM_V schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:49:
Vanmorgen om 9:30 omgezet naar KPN. 5 min daarvoor bij TMT nog een upload 200mbit (van de beloofde 1000mbit). Monteur van KPN kwam en was binnen 5 min weer weg. Upload nu 940mbit. Enige wat de monteur gedaan had in de POP is patch omsteken vertelde hij. Dit is dus het bewijs dat er een issue in het corenetwerk bij TMT zit en het gewoon niet bij gebruikers thuis zit of in de wijkkasten oid. TMT doet zich er gemakkelijk van af door te zeggen dat het niet in het netwerk van hun zit. Amehoela! Latency binnen KPN is ook lager. Naar Google bij TMT was bij mij 6ms, nu bij KPN 2ms. Tuurlijk, het is maar 4ms, maar zegt wel iets over het netwerk. Supertevreden dat ik mijn snelheden weer terug heb met lagere latency. Voor diegenen die geen issues hebben met TMT be praised! Heb je wel issues, blijf er bovenop zitten om te forceren dat ze het oplossen. Niet iedereen zal misschien het geld hebben om over te stappen naar het duurdere KPN, maar weet dat de aanhouder wint!!!
*knip*. Op de man.
Iedere aansluiting die ik doe op het nieuwe GPON netwerk heeft in de regio Emmen hetzelfde resultaat.
Prima download maar de ping is te hoog en de upload te traag. Dit zonder enige uitzondering. Echt alle GPON aansluitingen hebben dit probleem. Het zit niet bij de mensen thuis en gezien de aantallen is dit probleem ook niet individueel te behandelen. Ik zie in mijn agenda veel storingstickets voorbij komen met dit probleem waar ik dus zelf niets aan kan doen. Het wisselen van modem en pon heeft geen enkel effect. Dit probleem speelt nu al maanden (ik heb het denk ik al meer als 2 maanden geleden gemeld) en ik heb verzocht mij terug te zetten naar het oude vertrouwde WBA netwerk. Dat werkte tenminste wel probleemloos. Echter is dat een optie die niet gedaan wordt. Dus blijft er over dat dit probleem nu eindelijk eens opgelost gaat worden.
[ Voor 87% gewijzigd door rens-br op 08-12-2021 10:20 ]
Mijn boefje is liev!
Hmm. Internet valt weer weg, 2e keer sinds de middag.. knap vervelend bij het thuis werken. Regio Gemert.
Router reboot heeft het verholpen, hopelijk blijft hij goed.
Heb af en toe dropouts de laatste tijd.
Router reboot heeft het verholpen, hopelijk blijft hij goed.
Heb af en toe dropouts de laatste tijd.
[ Voor 33% gewijzigd door burgt op 07-12-2021 13:39 ]
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
*knip*
[ Voor 96% gewijzigd door rens-br op 08-12-2021 10:20 ]
Waiting on the world to change
*knip*
Jij hebt geen problemen, hartstikke fijn. Het staat los van de workarounds die nodig zijn om T-Mobile's netwerk een beetje in orde te laten wanneer er NTs in het spel zijn. Daar komt dan inderdaad nog bovenop dat ook in het corenetwerk vanalles gebeurd met impact. Ook dat zal allemaal uit goede bedoelingen zijn, maar het melden van issues die daardoor optreden zie ik niet als ranten
[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 08-12-2021 10:21 ]
Mijn boefje is liev!
Ik lees veelal mee, maar wil hier toch even duidelijk maken dat het echt niet alleen JB is die issues ervaart.
Nu jarenlang klant via WBA in de regio Utrecht, maar een hele duidelijke achteruitgang in stabiliteit gezien sinds overgang van Vodafone Thuis. De laatste maanden is het ongeveer wekelijks raak dat de lijn simpelweg een paar uur eruit ligt.
Bellen heeft geen zin, aangezien het niet bij ons thuis zit, het modem toont dat ook aan (volledig operatioinele lijn) tijdens zo'n storing. Dit is ook de frustratie, aangezien het callcenter ook totaal niets ermee kan en veelal niet wil/kan erkennen dat er uberhaupt een probleem is..
Recent een monteur ervoor langs gehad (1,5 week later.. storing allang voorbij), die natuurlijk niets vond.
Toch maar eens overwegen over te stappen.
Om als laatste aan te vullen, het zit ook niet 'alleen bij ons', aangezien consequent er direct een statistisch significante piek te zien op bijv. https://allestoringen.nl/storing/t-mobile/
Nu jarenlang klant via WBA in de regio Utrecht, maar een hele duidelijke achteruitgang in stabiliteit gezien sinds overgang van Vodafone Thuis. De laatste maanden is het ongeveer wekelijks raak dat de lijn simpelweg een paar uur eruit ligt.
Bellen heeft geen zin, aangezien het niet bij ons thuis zit, het modem toont dat ook aan (volledig operatioinele lijn) tijdens zo'n storing. Dit is ook de frustratie, aangezien het callcenter ook totaal niets ermee kan en veelal niet wil/kan erkennen dat er uberhaupt een probleem is..
Recent een monteur ervoor langs gehad (1,5 week later.. storing allang voorbij), die natuurlijk niets vond.
Toch maar eens overwegen over te stappen.
Om als laatste aan te vullen, het zit ook niet 'alleen bij ons', aangezien consequent er direct een statistisch significante piek te zien op bijv. https://allestoringen.nl/storing/t-mobile/
[ Voor 10% gewijzigd door flipjevandejam op 07-12-2021 16:28 ]
En toch zijn het vrijwel allemaal gedeeltelijke storingen. Er zitten ook veel klanten tussen die amper downtime (voor mij: één uur in afgelopen twee jaar) hebben.flipjevandejam schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:26:
Die klanten moeten de afweging maken of een 4ms langer pad tot Amsterdam en een lagere upload (~600mbit voor mij) het geld waard is.
Nieuwe meting net:flippy schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:15:
de tabellen eronder zeggen meer. met name de 100kb en 1mb testen.
/f/image/eg4tmkHx1r07iFJk5r6N14iE.png?f=fotoalbum_large)
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Heb je coax thuis? Dat is dan ook aangelegd na de bouw en de kans is groot dat de glasvezel dezelfde route gaat volgen.M_V schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:17:
Dank voor de reacties! Er lijken dus kortweg twee opties:
Een kastje zul je (in overleg) zelf voor moeten zorgen. Dan lijkt zoiets me voldoende, want als je buren echt stroom af willen tappen kunnen ze net zo makkelijk je groepenkast opentrekken.
Ik lees hier:
[KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
Dat T-Mobile op verschillende manieren kan leveren. Volgens postcode check is hier gbit/gbit beschikbaar. Betekent dat dan dat T-Mobile hier sowieso via z'n eigen netwerk levert en dus niet via WBA?
Dat T-Mobile op verschillende manieren kan leveren. Volgens postcode check is hier gbit/gbit beschikbaar. Betekent dat dan dat T-Mobile hier sowieso via z'n eigen netwerk levert en dus niet via WBA?
T-Mobile kan doet toch geen 1Gbps over WBA, dus ja, lijkt me dan van wel.Kasper1985 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:32:
Ik lees hier:
Welke gebruikers hebben geen problemen? Ik ken ze namelijk niet...pinda powerrr schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:04:
[...]
Ik zeg niet dat je zeurt, maar drie keer per dag ranten dat T-Mobile kut is, dat weten nu onderhand wel.....
Er zijn ook genoeg gebruikers zonder problemen. En ongetwijfeld heeft elke provider zo zijn gedoe
Naar mijn mening heeft @JB een goed punt en heeft Tmobile het core netwerk en GPON problemen niet op orde.
Het enigste wat Tmobile goed op orde heeft zijn de super scherpe tarieven.
Ik zit in den haag op het dutch fiber netwerk waar t-mobile hoofd huurder is. Even afkloppen, maar hier nog geen storing gehad (los van de routering problemen vorige week) Maar hier is ook geen mix van aon en gpon of hoe het ook heet.
Klopt, kan dit bevestigen. Zit ook in Den Haag op hun GPON Open Dutch Fiber Network en het is tot op heden stabiel op het probleem laatst van de routering na. Wel laden sommige plaatjes van artikelen in de Jumbo app niet helemaal lekker. Ik moet dan overschakelen op 5G, dan laten die artikelen wel. Wellicht eens een balletje opgooien bij T-Mobile / Jumbo.jongetje schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:28:
Ik zit in den haag op het dutch fiber netwerk waar t-mobile hoofd huurder is. Even afkloppen, maar hier nog geen storing gehad (los van de routering problemen vorige week) Maar hier is ook geen mix van aon en gpon of hoe het ook heet.
Dat de plaatjes van artikelen in de Jumbo app niet lekker laden vind ik anders een best ernstig probleem. Dit toont wel echt aan dat het core netwerk niet op orde is.SebasFM schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 23:50:
[...]
Klopt, kan dit bevestigen. Zit ook in Den Haag op hun GPON Open Dutch Fiber Network en het is tot op heden stabiel op het probleem laatst van de routering na. Wel laden sommige plaatjes van artikelen in de Jumbo app niet helemaal lekker. Ik moet dan overschakelen op 5G, dan laten die artikelen wel. Wellicht eens een balletje opgooien bij T-Mobile / Jumbo.
Dat zegt juist helemaal niets over het core netwerk. Als je met één specifieke toepassing issues hebt zegt het zegt alleen wat over de hosting van die specifieke toepassing of het pad daar naartoe. En misschien wat over de router die thuis hangt.wouter.N schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:18:
[...]
Dat de plaatjes van artikelen in de Jumbo app niet lekker laden vind ik anders een best ernstig probleem. Dit toont wel echt aan dat het core netwerk niet op orde is.
In dit geval lijkt het om Akamai te gaan waar je verder geen klachten over leest hint: iets met game-downloads dus die klachten krijg je wel
Vanaf buiten TmT zie ik ook vertraging daar. Soms snel, soms duurt het tien seconden. Dit is hoe een applicatie probleem "aan de overkant" er uit ziet
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| $ time curl https://static-images.jumbo.com/product_images/030920212149_195403POT-1_360x360_2.png -o /dev/null % Total % Received % Xferd Average Speed Time Time Time Current Dload Upload Total Spent Left Speed 100 173k 100 173k 0 0 17610 0 0:00:10 0:00:10 --:--:-- 45617 curl -o /dev/null 0.01s user 0.02s system 0% cpu 10.126 total $ time curl https://static-images.jumbo.com/product_images/030920212149_195403POT-1_360x360_2.png -o /dev/null % Total % Received % Xferd Average Speed Time Time Time Current Dload Upload Total Spent Left Speed 100 358 100 358 0 0 8136 0 --:--:-- --:--:-- --:--:-- 8136 curl -o /dev/null 0.01s user 0.00s system 30% cpu 0.053 total |
CorrectKasper1985 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:32:
Ik lees hier:
Dank voor de bevestiging. Ik zit in postcode gebied 6706 (Wageningen). Prijs technisch is T-Mobile natuurlijk enorm interessant. Echter gezien de ervaringen die ik hier voorbij zie komen weet ik niet of overstappen zo verstandig is. Zoals velen werk ik thuis dus is een hoge uptime zonder storingen wel redelijk essentieel.
Iemand die z'n ervaringen kan delen in deze regio met T-Mobile?
Een meningsverschil is prima en iedereen heeft zijn eigen ervaringen bij zijn/haar verbinding, maar met modder gooien en op de man spelen is niet de bedoeling.
Sinds maandag werk ik volledig op de T-Mobile aansluiting. Gaat tot nu toe perfect. Heb overigens de Zyxel niet in gebruik, maar direct de Deco M5 er op. TV gebruik ik niet, dus geen reden om nog een switch te plaatsen voor Vlan, want zonder IPTV blijft de tweede LAN poort op de Deco beschikbaar voor LAN.
Overigens zou de aansluiting pas vanaf vandaag moeten werken, maar ben afgelopen weekend alvast geswitcht
.
Zojuist was de Guidion monteur hier. Helemaal in rep en roer omdat ik het modem niet geplaatst heb. Een Deco M5 was volgens hem enkel een mesh accespoint. Hij kon het weten, want hij installeerde ze vaak...
Oke, de routerfuncties zijn misschien wat beperkt, maar het werkt voor mij echt perfect als router.
Overigens zou de aansluiting pas vanaf vandaag moeten werken, maar ben afgelopen weekend alvast geswitcht
Zojuist was de Guidion monteur hier. Helemaal in rep en roer omdat ik het modem niet geplaatst heb. Een Deco M5 was volgens hem enkel een mesh accespoint. Hij kon het weten, want hij installeerde ze vaak...
Oke, de routerfuncties zijn misschien wat beperkt, maar het werkt voor mij echt perfect als router.
Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW
Verrassing, dat hoeft niet meer.gehaktstaaf schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:45:
dus geen reden om nog een switch te plaatsen voor Vlan, want zonder IPTV blijft de tweede LAN poort op de Deco beschikbaar voor LAN.
VLAN300 voor internet en je kan gaan, inclusief TV.
En voor 2.50 euro /maand minder kan je kiezen voor app-only in plaats van de STB.
⏩ PVOutput☀️
Ah, dat had ik niet helemaal in de gaten. Vooralsnog neem ik geen tv af bij T-Mobile. Mogelijk in een later stadium wel. Goed om te weten dat ook dan een switch niet langer nodig is, ondanks maar twee poorten op de Deco.Quad schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:49:
[...]
Verrassing, dat hoeft niet meer.
VLAN300 voor internet en je kan gaan, inclusief TV.
En voor 2.50 euro /maand minder kan je kiezen voor app-only in plaats van de STB.
Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW
Ja, zo reageren de Guidion monteurs wel vaker vermoed ik. Die bij mij de converter kwam aansluiten flipte net niet toen hij mijn ASUS router in de kast zag staan en het moest en zou met de Zyxel getest worden, want... nou het zal allemaal wel. Zyxel ligt weer netjes waar deze thuishoort, in de doos in de schuurgehaktstaaf schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:45:
Hier ook geen 'problemen', behalve dan, als ik spijkers op laag water zou zoeken, dat de down- en upload af en toe geen 1Gbps halen en dat mijn ping niet 3-4ms is, maar 5-7ms. Maar dat vind ik niet fair om dat als 'probleem' te bestempelen, want verder werkt de verbinding goed en vind ik wat ik nu voor 40€ krijg (en straks voor minder, als we telefonie omzetten naar T-mobile) ruim voldoende!wouter.N schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:12:
[...]
Welke gebruikers hebben geen problemen? Ik ken ze namelijk niet...
Bij XS4all had ik een meer premium product maar daar betaalde ik dan ook premium voor.
Nu ken je dus al 2 mensen zonder problemen!
[ Voor 32% gewijzigd door Lord_Dain op 08-12-2021 12:36 ]
Verkeerde topic..

[ Voor 94% gewijzigd door gehaktstaaf op 08-12-2021 13:48 ]
Grappig dat er zoveel verschil is. Toen het vorige week bij ons werd aangesloten stond de monteur het alleen maar toe te juichen dat ik direct vanuit de Media Converter een Unifi Dream Machine Pro in gingLord_Dain schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:32:
[...]
Ja, zo reageren de Guidion monteurs wel vaker vermoed ik. Die bij mij de converter kwam aansluiten flipte net niet toen hij mijn ASUS router in de kast zag staan en het moest en zou met de Zyxel getest worden, want... nou het zal allemaal wel. Zyxel ligt weer netjes waar deze thuishoort, in de doos in de schuur
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
de monteur die poosje geleden hier was (er was glas beschadigd in de straat dus ze waren aan het testen) was bijna bereid mij een nekschot te verkopen omdat ik de fiber 30 meter had verlengd naar de garage en direct in de edgerouter gestoken heb.DennusB schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:50:
[...]
Grappig dat er zoveel verschil is. Toen het vorige week bij ons werd aangesloten stond de monteur het alleen maar toe te juichen dat ik direct vanuit de Media Converter een Unifi Dream Machine Pro in ging
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Ik wil eigenlijk de nest routers door het huis aansluiten (wired backhaul is dan mogelijk), maar lees dat deze mogelijk slecht/geen VLAN ondersteuning hebben. Iemand dit wellicht werkend gekregen of beter andere routers overwegen?
Ik zou een simpele managed switch kopen en deze untaggen aan de WAN kant (als je per sé nest wifi wilt gebruiken). Anders zou je inderdaad voor een andere vendor kunnen kiezen die wel vlan ondersteunt aan de WAN kant. Ik heb zelf ASUS, maar er zijn genoeg mogelijkheden.Sheva schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:43:
Ik wil eigenlijk de nest routers door het huis aansluiten (wired backhaul is dan mogelijk), maar lees dat deze mogelijk slecht/geen VLAN ondersteuning hebben. Iemand dit wellicht werkend gekregen of beter andere routers overwegen?
[ Voor 18% gewijzigd door Lord_Dain op 08-12-2021 14:48 ]
Goed om te lezen. Ik heb ook de overstap aangevraagd vorige maand. Overstapservice van breedbandwinkel is niet zo goed: 14 december eindigt TMT en 15 december word ik pas aangesloten bij KPN. Enige smetje, maar ik kan niet wachten.RR2USA schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:16:
Vanmorgen om 9:30 omgezet naar KPN. 5 min daarvoor bij TMT nog een upload 200mbit (van de beloofde 1000mbit). Monteur van KPN kwam en was binnen 5 min weer weg. Upload nu 940mbit. Enige wat de monteur gedaan had in de POP is patch omsteken vertelde hij. Dit is dus het bewijs dat er een issue in het corenetwerk bij TMT zit en het gewoon niet bij gebruikers thuis zit of in de wijkkasten oid. TMT doet zich er gemakkelijk van af door te zeggen dat het niet in het netwerk van hun zit. Amehoela! Latency binnen KPN is ook lager. Naar Google bij TMT was bij mij 6ms, nu bij KPN 2ms. Tuurlijk, het is maar 4ms, maar zegt wel iets over het netwerk. Supertevreden dat ik mijn snelheden weer terug heb met lagere latency. Voor diegenen die geen issues hebben met TMT be praised! Heb je wel issues, blijf er bovenop zitten om te forceren dat ze het oplossen. Niet iedereen zal misschien het geld hebben om over te stappen naar het duurdere KPN, maar weet dat de aanhouder wint!!!
En ja, latency van 6 ms naar 2-3 ms is zeker wel beter
Als iemand geïnteresseerd is kan ik voor die tijd nog wel tests draaien. Ik ga van Gbit naar Gbit.
GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti
Hier ook T-Mobile (ODF-aanbod) thuis en afgezien van het feit dat ik regelmatig de maximale snelheid (1 Gbit) niet haal heb ik vrij weinig problemen. Ik gebruik mijn eigen router en heb de vezel direct in de switch zitten met een SFP-module. Ik gebruik geen telefonie of TV van hun trouwens.
Wat ik wel jammer vind is de laksheid mbt. IPv6. Ze willen het gewoon niet, zo lijkt het. Maar ik denk dat die frustratie wel breder gedragen wordt.
Wat ik wel jammer vind is de laksheid mbt. IPv6. Ze willen het gewoon niet, zo lijkt het. Maar ik denk dat die frustratie wel breder gedragen wordt.
Heeft iemand Pi-hole aan de gang op de T50? De 1e DNS heb ik aangepast naar de Pi-hole. Echter ben ik ook verplicht om een 2e dns op te voeren. Deze mag niet hetzelfde zijn.
Ik heb het idee dat de T50 toch de 2e pakt aangezien er geen reclame wordt tegengehouden..
Ik heb het idee dat de T50 toch de 2e pakt aangezien er geen reclame wordt tegengehouden..
Vul gewoon een onzin IP adres in bv 127.0.0.1 als 2e en kijk wat er dan gebeurt? Time-outs? Dan is er iets niet goed met je Pi-hole vermoed ik.StormRider schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:51:
Heeft iemand Pi-hole aan de gang op de T50? De 1e DNS heb ik aangepast naar de Pi-hole. Echter ben ik ook verplicht om een 2e dns op te voeren. Deze mag niet hetzelfde zijn.
Heb die combi werkend gehad, heb nu alleen geen T-Mobile meer. Kun je de 2e niet leeg laten?StormRider schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:51:
Thnx voor jullie tipsNuevocasa schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:26:
[...]
Heb die combi werkend gehad, heb nu alleen geen T-Mobile meer. Kun je de 2e niet leeg laten?
Kan hem niet leeg laten. Ook zet de modem het na een tijdje terug naar de default instellingen. Uiteraard heb ik de instellingen netjes opgeslagen.
Ik heb geprobeerd een fake 2e DNS op te geven. Helaas ook zonder resultaat.
Ben heel benieuwd naar andere pi hole gebruikers..

[ Voor 9% gewijzigd door StormRider op 08-12-2021 20:34 ]
Volgens mij waren er 2 plekken waar je wat kon instellen mbt DNS. En het is zeker dat je niet 2x hetzelfde ip-adres kunt invullen?StormRider schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:31:
[...]
Kan hem niet leeg laten. Ook zet de modem het steeds terug naar de default instellingen. Uiteraard heb ik de instellingen netjes opgeslagen.
Wacht ffkes hoor, dit is de bijgeleverde Zyxel? Tja, deze is volgens mij voorgeconfigureerd, zou me niet eens verbazen als ze die dns servers gewoon keihard negeren en altijd die van T-mobile pakken? Maar kan het niet zien, heb hem niet in gebruik (thank god).StormRider schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:31:
[...]
Thnx voor jullie tips
Kan hem niet leeg laten. Ook zet de modem het na een tijdje terug naar de default instellingen. Uiteraard heb ik de instellingen netjes opgeslagen.
Ben heel benieuwd naar andere pi hole gebruikers..
Alias ip op je pi? Heeft ie gewoon twee ip adressen in hetzelfde subnetStormRider schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:51:
On another note; ik vermoed dat TMNL/ODF zojuist hun PoP heeft geplaatst in de Meern. Prefab betonnen gebouwtje naast de Marehal
ODF is niet een bedrijf of iemand_-= Erikje =-_ schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:32:
On another note; ik vermoed dat TMNL/ODF zojuist hun PoP heeft geplaatst in de Meern. Prefab betonnen gebouwtje naast de Marehal
Open Dutch Fiber, niet de glasla ;-)
Ah ja, natuurlijk!_-= Erikje =-_ schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:58:
[...]
Open Dutch Fiber, niet de glasla ;-)
Woon je in De Meern/Leidsche Rijn?_-= Erikje =-_ schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:32:
Ik lees aandachtig mee in de topic omdat ik ook zeer sterk de overstap van Ziggo naar TMT overweeg.
Dus benieuwd met de ervaringen in dit gebied.
Glasoperator heeft in wageningen eigen appratuur hangen is ook gpon wat ze gebruiken. hangt er ook pas sinds kort er in. zo veel klanten zitten er nog niet op, dus geen idee als er al veel mensen ervaring mee hebben.Kasper1985 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:21:
[...]
Dank voor de bevestiging. Ik zit in postcode gebied 6706 (Wageningen). Prijs technisch is T-Mobile natuurlijk enorm interessant. Echter gezien de ervaringen die ik hier voorbij zie komen weet ik niet of overstappen zo verstandig is. Zoals velen werk ik thuis dus is een hoge uptime zonder storingen wel redelijk essentieel.
Iemand die z'n ervaringen kan delen in deze regio met T-Mobile?
Oude de Meern, dus ik loop daar regelmatig naar de supermarkt. Ziggo is me te duur, zeker zonder f1 volgend jaar. Met een combinatie internet en mobiel, los f1 pro (met 25% korting) en eventueel nl ziet ben ik nog steeds heel veel voordeliger uit.A-Waxxx schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:23:
[...]
Woon je in De Meern/Leidsche Rijn?
Ik lees aandachtig mee in de topic omdat ik ook zeer sterk de overstap van Ziggo naar TMT overweeg.
Mijn idee inderdaad precies, daarom ben ik benieuwd naar je ervaring._-= Erikje =-_ schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:07:
[...]
Oude de Meern, dus ik loop daar regelmatig naar de supermarkt. Ziggo is me te duur, zeker zonder f1 volgend jaar. Met een combinatie internet en mobiel, los f1 pro (met 25% korting) en eventueel nl ziet ben ik nog steeds heel veel voordeliger uit.
Betaal nu bij Ziggo 68 euro voor TV + 300 mbit, kan altijd voordeliger.
Ik woon in LR, postcode 3544. Zit nu twee maanden bij t-mobile. Tot nu toe geen problemen, afgezien van de routeringsissues een tijdje terug.A-Waxxx schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:23:
[...]
Woon je in De Meern/Leidsche Rijn?
Dat klinkt bemoedigend, ik zit ook in 3544.Skamba schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:20:
[...]
Ik woon in LR, postcode 3544. Zit nu twee maanden bij t-mobile. Tot nu toe geen problemen, afgezien van de routeringsissues een tijdje terug.
Hallo mensen,
Nu de laatste F1 race voor de deur staat is het tijd Ziggo vaarwel te zeggen en naar glasvezel over te stappen.
T-Mobile is de meest voordelige optie, dus laten we dat gaan proberen. De wijk waar ik woon is in 2007 opgeleverd, en er is destijds al glasvezel aangelegd. Ik kan volgens de website van t-mobile 1000/1000 snelheid krijgen hier.
Mijn huidige situatie is als volgt:
- Ik gebruik een mini pc als router, met Intel NICs en Untangle software.
- Mijn internetconnectie komt via de kabel mijn Ziggo router binnen
- Deze is gebridged en gaat naar de WAN poort van Untangle router.
- Ik gebruik enkel twee poorten op de mini pc zelf, een WAN en LAN poort
- Op de LAN poort is een TP link managed 10 poorts POE switch aangesloten (SG2210P), maar op dit moment gebruik ik deze switch als " domme" switch, Untangle doet DHCP, etc. (geen vlans nog hier)
Verder uiteraard wifi via TP-Link OC200 en 3 EAP245's via POE. (Omada)
Ik lees dat T-Mobile routers een bridged modus ondersteunen, maar dat ik een vlan moet instellen om internet en tv mogelijk te maken.
Ik heb alleen geen idee hoe ik dat instel, en hoop dat iemand hier ervaring heeft met het instellen van de juiste vlan parameters in Untangle, en/of de managed TP Link Switch in de Omada omgeving. Tenminste, ik neem eigenlijk aan dat ik dit op twee manieren kan aanvliegen: Via mijn router, of de managed Switch.
Ik heb uiteraard al wat rondgeneusd, maar via Omada is het voor mij toaal onuidelijk hoe ik daar bijvoorbeeld Vlan id 300 aanmaak. In Untangle ziet dat er voor mij als leek makkelijker uit.
Zou iemand me willen vertellen wat ik waar invoer in Untangle? hieronder een screenshot:
Nu de laatste F1 race voor de deur staat is het tijd Ziggo vaarwel te zeggen en naar glasvezel over te stappen.
T-Mobile is de meest voordelige optie, dus laten we dat gaan proberen. De wijk waar ik woon is in 2007 opgeleverd, en er is destijds al glasvezel aangelegd. Ik kan volgens de website van t-mobile 1000/1000 snelheid krijgen hier.
- Op de LAN poort is een TP link managed 10 poorts POE switch aangesloten (SG2210P), maar op dit moment gebruik ik deze switch als " domme" switch, Untangle doet DHCP, etc. (geen vlans nog hier)
Ik lees dat T-Mobile routers een bridged modus ondersteunen, maar dat ik een vlan moet instellen om internet en tv mogelijk te maken.
Ik heb alleen geen idee hoe ik dat instel, en hoop dat iemand hier ervaring heeft met het instellen van de juiste vlan parameters in Untangle, en/of de managed TP Link Switch in de Omada omgeving. Tenminste, ik neem eigenlijk aan dat ik dit op twee manieren kan aanvliegen: Via mijn router, of de managed Switch.
Ik heb uiteraard al wat rondgeneusd, maar via Omada is het voor mij toaal onuidelijk hoe ik daar bijvoorbeeld Vlan id 300 aanmaak. In Untangle ziet dat er voor mij als leek makkelijker uit.
Zou iemand me willen vertellen wat ik waar invoer in Untangle? hieronder een screenshot:
/f/image/X5nyG4VSH7cEx0WhRkslv9dm.png?f=fotoalbum_large)
Je hebt de router van T-Molbile niet nodig.Doomedahab schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:02:
Hallo mensen,
[Afbeelding]
De ethernetkabel uit de (O)NT stop je in de WAN poort van je Untangle router.
Daar maak je een VLAN 300 aan, met Auto (DHCP) en het vinkje dat het je WAN poort is.
Volgens mij is dat voldoende.
Niet lullig bedoeld, maar je had jezelf een enorme lap tekst kunnen besparen door te zoeken op vlan in dit topic.Doomedahab schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:02:
Hallo mensen,
[Afbeelding]
Ik heb het maar even gedaan: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
@rens-br is het mogelijk om de topic warning uit te breiden met een stukje tekst over vlan en een verwijzing naar de TS?
En voor de koopjesjagers, vergeet de cashback via CashbackXL niet, 72,50 euro retour bij afname tripleplay pakket. Telefoon zeg je gewoon na de 1e maand weer op.
[ Voor 3% gewijzigd door Quad op 09-12-2021 20:56 ]
⏩ PVOutput☀️
No offense taken 
Het is blijkbaar makkelijker danik dacht, dan ga ik het maar in gang zetten binnenkort. Ik weet jullie te vinden als ik vast loop:)
Het is blijkbaar makkelijker danik dacht, dan ga ik het maar in gang zetten binnenkort. Ik weet jullie te vinden als ik vast loop:)
Nog 1 dingetje: Wat is dan de "parent interface", mijn WAN poort?Dennis-L schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:06:
[...]
Je hebt de router van T-Molbile niet nodig.
De ethernetkabel uit de (O)NT stop je in de WAN poort van je Untangle router.
Daar maak je een VLAN 300 aan, met Auto (DHCP) en het vinkje dat het je WAN poort is.
Volgens mij is dat voldoende.
Ik gok 1 van de 6 ethernetpoorten?Doomedahab schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:49:
[...]
Nog 1 dingetje: Wat is dan de "parent interface", mijn WAN poort?
Dan zal het vast wel interace 1 o.i.d. zijn.
De poort die ik als WAN heb geconfigureerd dus he, daar gaat het mij even om, maar lijkt me eigenlijk logisch inderdaad.
.
[ Voor 96% gewijzigd door JB op 10-12-2021 10:47 ]
Mijn boefje is liev!
Is er een storing gaande ?
Hier geen internet regio Zaanstad
Hier werkt het perfect (Vlaardingen).MarioMark1541 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:27:
Is er een storing gaande ?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Wanprestatie TMOB GLAS
Dat TMOB Glas voor Thuis. geerfd heeft van Vodafone is duidelijk te merken: ze plegen wanprestatie !
Ze hebben geen flauw benul hoe ze de continu E2E MONITORING dienen uit te voeren en hebben na begin oktober.21 de GLAS prestaties afgeknepen van 1000 naar jl maandag 69 Mbps !
Blijkt dat niet TMOB maar KPN effectief de stekkers in handen heeft en fautenzoeken doet.
Ook werkte de IP-TV service 1,5 maand niet. Bleek dat ze bij KPN de port van IP-TV application server VERANDERD hadden. Is mij bij KPN twee keer overkomen.
Dan werkt het natuurlijk niet..
Hoe is dat mogelijk? Het zijn geen concurrentie , maar hebben ze een z.g concurrenten samenwerking, een congsie. Weet de ACM dat??
Alles, Toevallig in de tijd dat ze door US Venture capital werden overgenomen. Dan weet je het vantevoren:
1. snelheden afknijpen en verpatsen aan anderen
2. TMOB reorganiseren..
Bij hen klagen helpt weinig, behalve klagen bij Consumenten bond klachten en ACM !
Dispuut op 1 sept. ingediend en voor 1/3 betaald. Je krijgt wel gelijk dreigmails uit India over afsluiting.
Na twee maanden klagen was het vanochtend weer 700Mbps..redelijk maar niet volgens contract SLA.
Maar voor hetzelfde is het morgen weer 100 Mbps...
Advies is:
1. Dispuut indienen
2. Dagelijks speedtest uit te voeren
3. te mailen naar klantenservice@t-mobilethuis.nl
4. consumentenbond klachten site. [bleken 1000 klachten over TMOB te zijn..]
4. acm.nl
5. bellen bellen
6. Dispuut aanmaken met een Dispuut Nr
7. ipv 54 16 euro overmaken
8. Double WAN router installeren en KPN c/q ZIGGO erbij. Dus extra kosten maken.
Maar ontevreden werkers kosten ook geld..
Tijdverspiller. Geen aanrader.
Dat TMOB Glas voor Thuis. geerfd heeft van Vodafone is duidelijk te merken: ze plegen wanprestatie !
Ze hebben geen flauw benul hoe ze de continu E2E MONITORING dienen uit te voeren en hebben na begin oktober.21 de GLAS prestaties afgeknepen van 1000 naar jl maandag 69 Mbps !
Blijkt dat niet TMOB maar KPN effectief de stekkers in handen heeft en fautenzoeken doet.
Ook werkte de IP-TV service 1,5 maand niet. Bleek dat ze bij KPN de port van IP-TV application server VERANDERD hadden. Is mij bij KPN twee keer overkomen.
Dan werkt het natuurlijk niet..
Hoe is dat mogelijk? Het zijn geen concurrentie , maar hebben ze een z.g concurrenten samenwerking, een congsie. Weet de ACM dat??
Alles, Toevallig in de tijd dat ze door US Venture capital werden overgenomen. Dan weet je het vantevoren:
1. snelheden afknijpen en verpatsen aan anderen
2. TMOB reorganiseren..
Bij hen klagen helpt weinig, behalve klagen bij Consumenten bond klachten en ACM !
Dispuut op 1 sept. ingediend en voor 1/3 betaald. Je krijgt wel gelijk dreigmails uit India over afsluiting.
Na twee maanden klagen was het vanochtend weer 700Mbps..redelijk maar niet volgens contract SLA.
Maar voor hetzelfde is het morgen weer 100 Mbps...
Advies is:
1. Dispuut indienen
2. Dagelijks speedtest uit te voeren
3. te mailen naar klantenservice@t-mobilethuis.nl
4. consumentenbond klachten site. [bleken 1000 klachten over TMOB te zijn..]
4. acm.nl
5. bellen bellen
6. Dispuut aanmaken met een Dispuut Nr
7. ipv 54 16 euro overmaken
8. Double WAN router installeren en KPN c/q ZIGGO erbij. Dus extra kosten maken.
Maar ontevreden werkers kosten ook geld..
Tijdverspiller. Geen aanrader.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie