[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 169 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.226 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Barre73 schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:16:
[...]

Uiteraard is er wel overboeking. Max 576 klanten op een 10 Gbit doorvoer in de Dslam...
Dat is een beperking. Maar dus niet in the last mile maar daarna pas. Je hebt niet direct last van andere klanten wanneer er 3-4-5 op jouw DSLAM het zwaar belasten.

Vanaf de DSLAM heb je dus minimaal 20mbit per poort.
Wel gek dat dit geen bonded 10/25 gbit links zijn.

Ik verwacht verderop in het netwerk nog grotere bottlenecks. Bij meer bandbreedte per klant neemt het verbruik niet zo sterk toe, wel de piek. Zo lang een enkele klant niet direct een groot deel van de bandbreedte van andere klanten gebruikt kan bij een hogere snelheid dus meer overboeken.
offtopic:
Tegenvoorbeeld is DOCSIS, 50 mbit aan upload is 25-50% van wat het kabelnet heeft - en 50 mbit gebruik je makkelijker dan gigabit. Daar heb je dus snel interferentie
Soundwork schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:10:
[...]
Volgens mij is bij xPON het nu zo dat de down/upstream niet symmetrisch is. Maar bij XGS-PON als het goed is wel weer. Dus ik neem aan dat de upstream perikelen dan minder een probleem zijn.
Waar TmT nu last van heeft met beperkte upload bij een deel van de GPON klanten zit niet in capaciteitsproblemen in het GPON deel. Klanten meten dag en nacht dat ze minder upstream bandbreedte hebben.

Als je naar vraag kijkt dan zie je sterk een dag/nacht of zelfs ochtend/middag/avond/nacht patroon.

[ Voor 24% gewijzigd door ANdrode op 28-11-2021 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:17
Soundwork schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:10:
[...]

Volgens mij is bij xPON het nu zo dat de down/upstream niet symmetrisch is. Maar bij XGS-PON als het goed is wel weer. Dus ik neem aan dat de upstream perikelen dan minder een probleem zijn.
Ik heb hier bij GPON gewoon 1000/1000 up/down...

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:54
ANdrode schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:07:
[...]

Niks in the last mile. En doordat iptv multicast is heb je daar minder last van in de upstream. Het krapste punt kan ik niet inschatten.

Ga je verder weg van de klant de keten in dan staan er op een gegeven moment ook content caches van netflix etc, waardoor je daarvoor ook geen capaciteit meer nodig hebt verderop.

Ik denk dat op het punt waar je het minste capaciteit per klant hebt 10mbit down en 0.5 up genoeg is (en ook bv genoeg is voor universiteiten voor de cliënt toepassingen)....
@stormfly wil jij een gok doen?
Ik denk dat bij AON de switch met 10G ontsloten is, de vraag is hoeveel klanten er dan op een switch passen? Zou van af een AON POP elke switch met 10G (redundant?) naar de POP gaan. Ik schat in dat er nog een aggregatie switchlaag voor zit. Van vele 10G porten naar 40G/100G naar de POP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:19

pinda powerrr

Slow down...

mr_evil08 schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:50:
[...]

Ik heb hier bij GPON gewoon 1000/1000 up/down...
Ik ook en zo goed als iedereen in mijn straat heeft glasvezel, wel mixed KPN en T-Mobile en dan ook nog AON en GPON door elkaar. De PoP staat op een paar honderd meter bij ons vandaan.

Merk dus (gelukkig) niks van evt te hoge belasting van de lijnen.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:45:
[...]

Dat is een beperking. Maar dus niet in the last mile maar daarna pas. Je hebt niet direct last van andere klanten wanneer er 3-4-5 op jouw DSLAM het zwaar belasten.

Vanaf de DSLAM heb je dus minimaal 20mbit per poort.
Wel gek dat dit geen bonded 10/25 gbit links zijn.

Ik verwacht verderop in het netwerk nog grotere bottlenecks. Bij meer bandbreedte per klant neemt het verbruik niet zo sterk toe, wel de piek. Zo lang een enkele klant niet direct een groot deel van de bandbreedte van andere klanten gebruikt kan bij een hogere snelheid dus meer overboeken.
offtopic:
Tegenvoorbeeld is DOCSIS, 50 mbit aan upload is 25-50% van wat het kabelnet heeft - en 50 mbit gebruik je makkelijker dan gigabit. Daar heb je dus snel interferentie
Dit is net zo goed de last mile hoor. De Dslam is waar de klantaansluitingen op zitten. Als max 576 klanten een aansluiting van 10.000 Mbit delen is dat een theoretische overboeking van 1:17.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:16

JB

Cédric roelt!

ANdrode schreef op zondag 28 november 2021 @ 18:45:
[...]

[...]

Waar TmT nu last van heeft met beperkte upload bij een deel van de GPON klanten zit niet in capaciteitsproblemen in het GPON deel. Klanten meten dag en nacht dat ze minder upstream bandbreedte hebben.

Als je naar vraag kijkt dan zie je sterk een dag/nacht of zelfs ochtend/middag/avond/nacht patroon.
Dat lijkt me ook heel ergens anders vandaan te komen? Nooit gelet op de patronen qua dagdeel/tijdstippen maar de (upload)snelheden zijn vaak bedroevend laag te noemen en bij lange na geen "1 Gbit" :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:44
Barre73 schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:21:
[...]

Dit is net zo goed de last mile hoor. De Dslam is waar de klantaansluitingen op zitten. Als max 576 klanten een aansluiting van 10.000 Mbit delen is dat een theoretische overboeking van 1:17.
Dat hangt natuurlijk vanaf wat de gemiddelde snelheid van die klanten is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
Ik ben nog uit de tijd dat er gewoon ATM uit een DSLAM kwam :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-09 19:35

s3.

s3. schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:57:
Iemand anders last van trage internet omgeving Tilburg? Haal de hele dag niet hoger dan 2 down/2 up met 1Gbps.
Zojuist klantenservice gebeld en heb een Speedtest afdruk moeten sturen. Reactietijd max. 4 werkdagen :'( .
Opgelost. Blijkbaar is er met de dipswitches op de mediaconverter gespeeld. Nadat ik hem op 1+6 heb gezet werkte alles weer vloeiend :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zit nu bij T-Mobile Thuis en op ons adres hebben we de mogelijkheid voor 1GB internet. Vorige week heb ik hiervoor de klantenservice gebeld en ingezet.

Ik had de meteen de bevestiging gekregen voor het opzeggen van mijn huidige abonnement en geen bevestiging voor het nieuwe abonnement. Omdat ik toch benieuwd was naar de status heb ik zonet gebeld en het blijkt dus dat in hun systeem het nieuwe 1GB abonnement in de wachtstand staat om je als klant niet 2 abonnementen kan hebben.

Er kan pas actie worden ondernomen als het oude abonnement niet meer loopt voordat de actie voor het patchen en inplannen van de monteurs kan gebeuren. Ik zou dus 2 weken zonder internet zitten.

Inmiddels is het opzeggen weer geannuleerd omdat ik niet zonder internet kan met thuiswerken, maar ik had dit nog duidelijk gevraagd toen ik de klantenservice hiervoor belde. Ik ben uiteindelijk geholpen, want zonder internet zitten voor onbekende tijd is erg lastig, maar ik had niet verwacht dat T-Mobile dit niet in 1 dag kan inplannen.

Iemand een andere ervaring hiermee?

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Laatst online: 13:47
Ik kan binnenkort t-mobile glasvezel krijgen.

Nu bieden ze TV aan met en zonder IPTV box.

In principe kan ik ook wel zonder de box en gewoon de app gebruiken op mijn tv dan wel appletv.

Nu heb ik paar vragen:

- Is de app prima om te gebruiken of is een box toch aan te raden?
- Indien app, dan heb ik denk ik (voor aansluiten op mijn USG) alleen het VLAN300 nodig en geen additioneel IPTV vlan want geen box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Laatst online: 12:04

basdej

OutSystems Consultant

Dracula schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:20:
Ik kan binnenkort t-mobile glasvezel krijgen.

Nu bieden ze TV aan met en zonder IPTV box.

In principe kan ik ook wel zonder de box en gewoon de app gebruiken op mijn tv dan wel appletv.

Nu heb ik paar vragen:

- Indien app, dan heb ik denk ik (voor aansluiten op mijn USG) alleen het VLAN300 nodig en geen additioneel IPTV vlan want geen box
Het IPTV VLAN bestaat al heel lang niet meer. Je hebt enkel VLAN 300.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
basdej schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:25:
[...]

Het IPTV VLAN bestaat al heel lang niet meer. Je hebt enkel VLAN 300.
Beters, dat heb ik ergens even gemist denk ik.

Dan blijft alleen over:

[ Voor 25% gewijzigd door Dracula op 29-11-2021 14:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
Dracula schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:26:
[...]
Rustig, rustig... (niet iedereen zit hier 24/7 op om je binnen 5 minuten van een antwoord te voorzien).

Ik heb vorige week mijn TV Box teruggestuurd omdat de app. op mijn Samsung TV prima werkt. En mocht je toch graag een TV box willen gebruiken kun je die elk moment bestellen.

[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 29-11-2021 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:02

Quad

Doof

Dracula schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:26:
[...]

Beters, dat heb ik ergens even gemist denk ik.

Dan blijft alleen over:

Ik heb net zaterdag mijn TV box teruggestuurd, de Android TV app bevalt prima. Zeer fijn om met 1 AB de volledige bediening te hebben. Af en toe op de tablet of telefoon de Anywhere app erbij gaat wel oké, maar er zit in mijn beleving teveel features in wat het gros niet gebruikt wat het gebruik onnodig vertraagd.
Stream afspelen enz. gaat wel zonder enig probleem hoor.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 15:47
RedPixel schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:11:
Hee, ik kon zonet opeens op 1000/1000 mbit klikken onder een knopje iets als "meer opties" voor €25/maand. Heb geklikt op 1 december, ben benieuwd of ze dat gaan leveren.
Ik ben vandaag omgeprikt van 100 mbit naar gigabit :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OCyoJK8y0_eQdliVqNuBJxQq9IY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FhcmVW3HVBjjrwvxEu8MfkTK.png?f=user_large

Bekabeld haal ik dus een dikke 900 mbit :D

Via wifi (5 GHz, een halve meter van de router) haal ik "slechts" ~ 250 mbit (zowel op mijn Samsung Galaxy S21, als op mijn laptop). Is dat normaal, of hoort dat beter te kunnen? Ik heb nog mijn oude Huawei HG659 router. De monteur zei dat hij die niet veel meer ziet, kan ik die laten vervangen?

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
jongetje schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:50:
[...]

Rustig, rustig... (niet iedereen zit hier 24/7 op om je binnen 5 minuten van een antwoord te voorzien).

Ik heb vorige week mijn TV Box teruggestuurd omdat de app. op mijn Samsung TV prima werkt. En mocht je toch graag een TV box willen gebruiken kun je die elk moment bestellen.
Ehm ben heel rustig.

Ik bedankte iemand voor het antwoord en vatte samen dat er nu nog een puntje open stond van de eerdere twee.

Maar nu heb ik alle antwoorden.

Dus thanks.

En nee ik ga er niet vanuit dat iemand 24/7 klaar zit om antwoorden te geven 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 19:33
RedPixel schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:42:
[...]

[Afbeelding]

Via wifi (5 GHz, een halve meter van de router) haal ik "slechts" ~ 250 mbit (zowel op mijn Samsung Galaxy S21, als op mijn laptop). Is dat normaal, of hoort dat beter te kunnen? Ik heb nog mijn oude Huawei HG659 router. De monteur zei dat hij die niet veel meer ziet, kan ik die laten vervangen?
Er mist info om deze vraag te beantwoorden, maar is deze Huawei, de router die je al eerder bij T-Mobile (of voorganger) hebt gekregen? Tegenwoordig wordt er een Zyxel router geleverd, ik kan je alleen niet zeggen of het wifi signaal een verbetering gaat opleveren, dat hangt van veel meer factoren af namelijk dan het type (wifi) router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

[...]

[Afbeelding]

Afhankelijk van instellingen kan een halve meter ook té dicht bij elkaar zijn.
Op moment als je veel zendsterkte hebt, kan het ook te hard gaan waardoor snelheid eronder lijdt. Probeer eens op een grotere afstand van je AP te meten.

Probeer eens met een partner op een halve meter naar elkaar te gaan schreeuwen, dan komt dat wel goed binnen maar versta je geen klap van wat de ander zegt.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

[...]

[Afbeelding]

Hogere WiFi snelheid krijg je alleen als je de band op 80Mhz zet. Waarschijnlijk staat die van jou op 40 ingesteld, dan kom je niet hoger dan je nu haalt.

Op mijn telefoon haal ik de 600Mbit wel met een speedtest. Bekabeld op de laptop zo'n 950Mbit.
(Overigens alles via Ubiquiti hardware)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
pinda powerrr schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:05:
[...]

Hogere WiFi snelheid krijg je alleen als je de band op 80Mhz zet. Waarschijnlijk staat die van jou op 40 ingesteld, dan kom je niet hoger dan je nu haalt.

Op mijn telefoon haal ik de 600Mbit wel met een speedtest. Bekabeld op de laptop zo'n 950Mbit.
(Overigens alles via Ubiquiti hardware)
Hij stond al op 80 MHz:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sn8tCpNW1mFbDffyIv1RUbnfKYI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/moOc3VLVy1xvhqlH9zp0nAem.jpg?f=fotoalbum_large

Ook is de channel die hij kiest helemaal vrij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b-0n0zJvPwnfasjh0XIHkjJRydU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O1xgZzVjTd0gqkdLwvgMHCM1.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zit er nu wat verder vanaf, maar nog steeds ongeveer 250 mbit..

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:41
Even een vraag, Zijn er nog steeds mensen die systematisch upload problemen hebben?

T-Mobile probeert het wederom af te schuiven als incidentele problematiek terwijl ik hier in Almere al minstens 2 andere ken met exact hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-09 09:21
computerjunky schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:58:
Even een vraag, Zijn er nog steeds mensen die systematisch upload problemen hebben?

T-Mobile probeert het wederom af te schuiven als incidentele problematiek terwijl ik hier in Almere al minstens 2 andere ken met exact hetzelfde probleem.
Bij mij hebben ze het 2 maanden geleden opgelost,na 9 maanden slechte upload Eindhoven zuid.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@RedPixel De vraag is of je speedtest op die manier wel sneller gaat. Daarnaast is 250Mbit toch prima voor je wifi. De echte grootgebruikers moet je bekabeld aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
jongetje schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 07:38:
@RedPixel De vraag is of je speedtest op die manier wel sneller gaat. Daarnaast is 250Mbit toch prima voor je wifi. De echte grootgebruikers moet je bekabeld aansluiten.
Ja, het is ook prima hoor, ik vroeg me alleen af of het (eenvoudig) veel beter zou kunnen

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain

Dat is te vaag, wat voor problemen? Lage bandbreedte? packet loss? hoge ping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Lord_Dain schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:32:
[...]

Dat is te vaag, wat voor problemen? Lage bandbreedte? packet loss? hoge ping?
Er waren algemene upload snelheid problemen.
Feit dat je daar niet van op de hoogte bent betekent waarschijnlijk dat je er geen laat van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:16
computerjunky schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:27:
[...]

Feit dat je daar niet van op de hoogte bent betekent waarschijnlijk dat je er geen laat van heb.
Niet iedereen merkt lagere bandbreedte aan de upload-kant direct. Zeker als je een 1 Gbps aansluit hebt, dan merk je een terugval tot 50% niet zo snel in de dagelijkse praktijk. Terwijl dit wel fors lager is dan waarvoor je betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
loeberce schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:59:
[...]

Niet iedereen merkt lagere bandbreedte aan de upload-kant direct. Zeker als je een 1 Gbps aansluit hebt, dan merk je een terugval tot 50% niet zo snel in de dagelijkse praktijk. Terwijl dit wel fors lager is dan waarvoor je betaalt.
Helaas wordt zoals hier vlak boven vermeldt de bandbreedte sowieso niet 1:1 gegarandeerd. Ik heb sinds ik bij T-mobile zit met enige regelmaat speedtests gedaan en de keren dat ik zowel 900Mbos+ up óf down haal zijn eerder uitzondering dan regel. Maar goed, gebruik het ook niet, dus mis het daarom in de praktijk niet.

Het is natuurlijk wat anders als je opeens onder de 1Mbps terecht komt door de eerder gemelde issues alhier, waarbij down het wel goed gaat maar up niet. Dat heeft toch echt te maken met een storingszender op de GPON aansluiting in een van de aangesloten woningen. Denk dat junky daarop doelt.

_-= Erikje =-_ in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 4% gewijzigd door Lord_Dain op 30-11-2021 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
loeberce schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:59:
[...]

Mee eens maar hopelijk gaan mensen hierdoor even testen ;) 2 m3nsen waarvan ik weet dat ze T-Mobile hebben wisten het ook niet maar hadden er dus ook gewoon last van maar het boeit ze helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Lord_Dain schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:10:
[...]

Helaas wordt zoals hier vlak boven vermeldt de bandbreedte sowieso niet 1:1 gegarandeerd. Ik heb sinds ik bij T-mobile zit met enige regelmaat speedtests gedaan en de keren dat ik zowel 900Mbos+ up óf down haal zijn eerder uitzondering dan regel. Maar goed, gebruik het ook niet, dus mis het daarom in de praktijk niet.

Het is natuurlijk wat anders als je opeens onder de 1Mbps terecht komt door de eerder gemelde issues alhier, waarbij down het wel goed gaat maar up niet. Dat heeft toch echt te maken met een storingszender op de GPON aansluiting in een van de aangesloten woningen. Denk dat junky daarop doelt.

_-= Erikje =-_ in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
Ik kom up of down meestal in de buurt van de geadverteerde 1 Gbps. Maar ik test met verschillende servers/sites om de willekeur aan de andere kant van de lijn zo veel mogelijk eruit te filteren. Vorig jaar hebben we in regio Deventer idd een erg lage upload gehad (< 100 Mbps). Dit is uiteindelijk na twee weken opgelost door TM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

computerjunky schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:27:
[...]

Meten = weten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLGGpVhz1Fi_aL3yhP_vzKIJV6A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J0kQD1AT9tVSfEf7uPIgiiiO.png?f=fotoalbum_large
Snelheidstests via Speedtest.net van de afgelopen 12 uur, elke 30 minuten.

Nu weet ik niet exact welke server wordt gebruikt, maar de download is constant wel rond de 900Mbps. De upload daarentegen is niet strak en stabiel. Wisselende resultaten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-09 21:37
Zojuist T-Mobile Thuis besteld, stap over vanaf KPN glasvezel. Ik houd m'n hart vast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Heb tmobile thuis in 2017 voor het laatst gehad en dat was toen kort samengevat een drama..

Wat zijn de algemene ervaringen anno 2021?

Er zijn verbeteringen doorgevoerd in recente jaren en men maakt gebruik van het kpn netwerk als ik het goed begrijp?

Zit nu bij kpn en ben daar zeer content mee (stabiele/goede verbinding, nooit issues) maar als tmobile daadwerkelijk beter is geworden wil ik best overstappen

[ Voor 9% gewijzigd door BigF25 op 30-11-2021 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@BigF25 een heel topic vol ervaringen lijkt me... daarnaast heeft tmobile zijn eigen netwerk. Los van misschien een stukje netwerknl afhankelijk van je regio.

[ Voor 24% gewijzigd door jongetje op 30-11-2021 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@BigF25 zoek even op GPON :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

hebben er meerdere mensen ook last van wisselende storingen de laatste 2-3 uur net als ik? Op m’n t-thuis aansluiting nu al de hele tijd periodiek ligt het eruit, dan komt het weer even terug, om vervolgens er weer helemaal uit te liggen.. asus router meldt dat er DHCP issues zijn bij de isp. (glas via t-mo gpon te kpn pop)

inmiddels weer 5 minuten offline, daarvoor 5 minuten up.

Update de nieuwe asus firmware bleek de schuldige die reboot loops veroorzaakte, router is inmiddels gedowngrade

[ Voor 31% gewijzigd door DaveFlash op 30-11-2021 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
RedPixel schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:56:
[...]

Hij stond al op 80 MHz:

[Afbeelding]

Ook is de channel die hij kiest helemaal vrij:
[Afbeelding]

Ik zit er nu wat verder vanaf, maar nog steeds ongeveer 250 mbit..
Zou ook zomaar kunnen dat de chipset van die wifi van je randapparatuur niet hoger kan. I.e met mijn telefoon kom ik aardig in de richting van 600Mbps en mijn laptop strak altijd op 300Mbps. Router doet 80Mhz met channel 44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

en we zijn inmiddels al wéér 5 a 10 minuten up dit keer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@DaveFlash (nog) geen last van alhier. Ook op GPON.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
DaveFlash schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:27:
Gaan we dit nu elke 5 minuten lezen? Voor mij hoef dat niet. Voorkomt ook dat je die overbodige : ik ook, ik niet reacties krijgt

[ Voor 12% gewijzigd door NoahAmber op 30-11-2021 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
NoahAmber schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:25:
[...]

Zou ook zomaar kunnen dat de chipset van die wifi van je randapparatuur niet hoger kan. I.e met mijn telefoon kom ik aardig in de richting van 600Mbps en mijn laptop strak altijd op 300Mbps. Router doet 80Mhz met channel 44
Een van mijn AP is ook beperkt door het aantal antennes namelijk twee in plaats van drie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
synoniem schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:29:
[...]

Een van mijn AP is ook beperkt door het aantal antennes namelijk twee in plaats van drie.
Zou dat echt schelen? Probeer eens achter de specs van je chipsets te komen. Mijn laptop b.v geeft aan dat wifi 300Mbps het maximum is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 12:50
Als je laptop maar een wireless N kaartje heeft en geen AC dan is 300mbit wel de max zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

NoahAmber schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:29:
[...]

Gaan we dit nu elke 5 minuten lezen? Voor mij hoef dat niet. Voorkomt ook dat je die overbodige : ik ook, ik niet reacties krijgt
Nee hoor, dan update ik wel het laatste bericht (deze dus), maar nu je het toch vraagt, weer offline op glas! Grmbll! £#&@€!!

sjonge jonge jongen, bericht nog niet verstuurd met de iPhone op vodasloom 4G of glas is weer terug! om gek van te worden...
dit is trouwens wat de Asus wifi 6 router meldt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Df8fSPtRNty0VhZOF1RM8JSrSNA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NiY9hXPXZW4YOPSyFrKjfyQV.png?f=user_large

in de syslog van de asus kan ik niks bruikbaars vinden wat relevant is voor hier helaas :_(

en weer offline/online en offline en weer online geweest, fucking irrii is dat!

[ Voor 43% gewijzigd door DaveFlash op 30-11-2021 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Magnat schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:33:
Als je laptop maar een wireless N kaartje heeft en geen AC dan is 300mbit wel de max zo.
Exact. Daarom stipte ik het even aan. Als die enkel N is kom je ook nooit hoger dan die 300 ook al is je verbinding 1000/1000, maar dat is dan even opzoeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DaveFlash schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:35:
[...]

Nee hoor, dan update ik wel het laatste bericht, maar nu je het toch vraagt, weer offline op glas! Grmbll! £#&@€!!
Ik ben aan het kloten met een NT kastje }) :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:17

Ja hier ook soms is het 5 mbit maar kan ook 30 mbit upload zijn, en heel zelden iets hoger.
Download is gewoon stabiel gigabit, op AON had ik dat probleem niet en was het altijd 100 mbit upload wat mijn abbo aan kon.

Het is gemeld maar verloopt allemaal erg traag.

[ Voor 14% gewijzigd door mr_evil08 op 30-11-2021 17:41 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
DaveFlash schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:27:
Je kunt het beter bij tmobile melden dan je hier te irriteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

jongetje schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:47:
[...]

al gedaan, maar wellicht ligt het probleem elders...

dit staat er nu in de log van m'n asus...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Nov 30 17:59:59 rc_service: ntp 2375:notify_rc restart_diskmon
Nov 30 17:59:59 disk_monitor: Finish
Nov 30 17:59:59 disk monitor: be idle
Nov 30 18:00:14 hostapd: eth5: STA f6:92:6b:7b:a6:bf IEEE 802.11: disassociated
Nov 30 18:00:14 wlceventd: wlceventd_proc_event(491): eth5: Deauth_ind F6:92:6B:7B:A6:BF, status: 0, reason: Deauthenticated because sending station is leaving (or has left) IBSS or ESS (3), rssi:-54
Nov 30 18:00:14 hostapd: eth6: STA f6:92:6b:7b:a6:bf IEEE 802.11: associated (aid 3)
Nov 30 18:00:14 wlceventd: wlceventd_proc_event(537): eth6: ReAssoc F6:92:6B:7B:A6:BF, status: Successful (0), rssi:-64
Nov 30 18:00:14 hostapd: eth6: STA f6:92:6b:7b:a6:bf IEEE 802.11: associated
Nov 30 17:00:14 kernel: wl0: random key value: CEDC9E6913AD7839656E0064F76F41F5C91E851F05A602F0B651E82762E5DB7E
Nov 30 18:00:16 wlceventd: wlceventd_proc_event(508): eth5: Disassoc F6:92:6B:7B:A6:BF, status: 0, reason: Disassociated because sending station is leaving (or has left) BSS (8), rssi:0
Nov 30 18:00:16 wlceventd: wlceventd_proc_event(508): eth5: Disassoc F6:92:6B:7B:A6:BF, status: 0, reason: Disassociated because sending station is leaving (or has left) BSS (8), rssi:0
Nov 30 17:00:16 kernel: CFG80211-ERROR) wl_cfg80211_send_action_frame : Failed to send Action Frame(retry 6)
Nov 30 18:00:16 hostapd: eth6: STA f6:92:6b:7b:a6:bf RADIUS: starting accounting session 79B9038CDBD1F05B
Nov 30 18:00:16 hostapd: eth6: STA f6:92:6b:7b:a6:bf WPA: pairwise key handshake completed (RSN)
Nov 30 18:00:17 dnsmasq-dhcp[937]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.50.29 f6:92:6b:7b:a6:bf 
Nov 30 18:00:17 dnsmasq-dhcp[937]: DHCPACK(br0) 192.168.50.29 f6:92:6b:7b:a6:bf

en de uptime op de statuspagina van asus is nu ook slechts een paar minuten, en is het laatste halfuur al 3x gereset, zou de asus in een reboot loop kunnen zitten, en hoe te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
DaveFlash schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:04:
[...]

, zou de asus in een reboot loop kunnen zitten, en hoe te fixen?
Factory reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

nope, andere boeg: heb de firmware zojuist gedowngrade :_)

and yup, that was the ticket, al 1,5u geen issues meer

[ Voor 12% gewijzigd door DaveFlash op 30-11-2021 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ff gezocht maar wordt er niet wijzer van, veel abracadabra for moi :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:15

Nicap

Tsssk....

Heeft T-mobile weer issues? Kan weer geen tweakers bezoeken standaard. Met VPN wel.
Meer mensen problemen?

edit:
Was of maar eventjes of het lag toch hier lokaal. Lijkt me raar, aangezien andere sites het gewoon deden.

[ Voor 35% gewijzigd door Nicap op 30-11-2021 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Nicap schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:13:
Heeft T-mobile weer issues? Kan weer geen tweakers bezoeken standaard. Met VPN wel.
Meer mensen problemen?

edit:
Was of maar eventjes of het lag toch hier lokaal. Lijkt me raar, aangezien andere sites het gewoon deden.
Geen last van gehad. Wel tussen 1 en 5 uur afgelopen nacht structureel hogere pings naar alle sites die ik monitor. Dus TM is wel bezig geweest met onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:48
En hier opnieuw storing. Dit maal een rood knipperend LOS-lampje op de Huawei media converter :(

Dit is >10e keer sinds we verhuisd zijn op 1 september. 3 weken geleden is Guidion nog geweest hier, gevolgd door 2 mannen van KPN NetwerkNL. Die hebben de vezel schoongemaakt (?) en doorgemeten, sindsdien werkte het weer, maar nu dus weer ellende.

Ik durf niet te zeggen of dit nou komt omdat we op ODF (1000mbit) zitten, of omdat er iets met de vezel aan de hand is ofzoiets... Immers hiervoor 2 jaar klant bij T-mobile geweest (op WBA, dat wel) en daar zéér tevreden over geweest.

Van T-Mobile mag ik mijn jaarcontract inmiddels ontbinden door de hoeveelheid storingen. KPN heeft op dit moment een alles-in-1 aanbieding; 35/maand voor 12 maanden (ook gigabit). Wat denken jullie, is het aannemelijk dat de issues dan worden opgelost?

Ik durf namelijk niet te zeggen of dit aan T-Mobile / ODF ligt, of aan de fysieke fiber van NetwerkNL... -O-

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
loeberce schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:27:
[...]

Geen last van gehad. Wel tussen 1 en 5 uur afgelopen nacht structureel hogere pings naar alle sites die ik monitor. Dus TM is wel bezig geweest met onderhoud.
Ik ging toevallig om 02:42 even een speedtest draaien vanwege mijn upload probleem en jawel ping van 3 naar 10. Maar gek genoeg was mijn upload goed zo midden in de nacht.
Ik leek ook via Eindhoven geroute te worden pings in die regio waren ook lager met 7 ms.

Vandaag nog niet gemeten maar als ik zo thuis kom ga ik dat meteen even doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@Richh ik weet het na vrijdag... Kan me niet snel genoeg gaan. Sinds mei op ODF. Sinds mei vaker storing dan alle jaren glasvezel bij elkaar... Draytek van Vodafone Thuis opgeruimd in mei, dus dan weet je ongeveer hoe lang ik klant was.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Richh schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:32:

Ik durf namelijk niet te zeggen of dit aan T-Mobile / ODF ligt, of aan de fysieke fiber van NetwerkNL... -O-
Educated guess.... ligt aan T-mobile. Lijkt me niet aan je vezels te liggen want je had voorheen ook geen issues met WBA van KPN. Dus ik zou t wel weten als ik jou was. >10 keer per jaar was ik al even weggeweest hoor, respect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Lord_Dain schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:34:
[...]

Educated guess.... ligt aan T-mobile. Lijkt me niet aan je vezels te liggen want je had voorheen ook geen issues met WBA van KPN. Dus ik zou t wel weten als ik jou was. >10 keer per jaar was ik al even weggeweest hoor, respect!
Eensch... daarbij beperkte het zich hier niet tot verdwaalde NTs op GPON, waar ik zelf notabene achter moest komen en waar na veel bombarie toch iets mee gedaan werd/wordt. Guidion wist er al lang van (althans die ZZPer gaf aan dat ze die issues met NTs al vaker gemeld hadden bij T-Mobile). Nee ook regelmatig routeringsissues, hoge ping, k*t upload enz. Dat hele corenetwerk voelt gewoonweg niet fris.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:48
Lord_Dain schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:34:
[...]

Hmm, was niet helemaal duidelijk in mijn post, maar ik ben dus 3 maanden geleden verhuisd. Op mijn vorige adres hadden we WBA van T-Mobile en daar was ik zeer tevreden over; nieuwe adres ODF van T-Mobile.

De vorige bewoner had Ziggo :+ dus daar is niks over te zeggen helaas.

Sowieso ben ik in algemene zin erg tevreden over T-Mobile, ben prima gecompenseerd (inclusief cashback sta ik nog in de plus 8)7 ) en ook mobiel hebben we beide.
Maar ja, ze moeten het wel kunnen oplossen. Sinds de laatste monteur hebben we geen storingen meer gehad (tot vandaag dan), dus we hadden stille hoop...

@JB ik hoor je ervaringen graag :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 14:41
Ik heb dus momenteel 2 tele 2 abonnementen thuis en daarnaast kpn glasvezel 200mbits. Nu heb ik een klein rekensommetje gedaan waarin tmobile 1000mbits bij zowel 2 tele 2 als 1 tmobile 1 tele 2 mobiel abonnement goedkoper is dan KPN.

Ik neem alleen internet en Tv af bij kpn.

Kpn heeft echter gewoon stabiel internet, weinig problemen. Nu twijfel ik of ik de overstap moet maken of niet, ik lees hier dingen als GPON of ODF waarbij GPON dus blijkbaar storingen (?) kan geven en ik heb geprobeerd door te spitten hoe of wat precies de reden is en dat lijkt AON (wederom een begrip waar ik geen kaas van gegeten heb).

Nu lijkt mij een logische zoekterm "Welke soort glasvezel heb ik GPON of ODF postcode check" echter krijg ik geen resultaten.

Ik heb een gruwelijke hekel aan storingen, maar ook aan teveel betalen voor minder. Ik ben dus erg benieuwd hoe ik kan achterhalen welke variant GPON ODF of AON ik heb en of dit mij problemen geeft.

Bestaat er iets als een register oid waar dit op te zoeken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:47:
[...]

Heb je hetzelfde probleem als je Zyxel T50 van T Mobile aansluit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mxmemx schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:54:
Ik heb dus momenteel 2 tele 2 abonnementen thuis en daarnaast kpn glasvezel 200mbits. Nu heb ik een klein rekensommetje gedaan waarin tmobile 1000mbits bij zowel 2 tele 2 als 1 tmobile 1 tele 2 mobiel abonnement goedkoper is dan KPN.

Ik neem alleen internet en Tv af bij kpn.

Kpn heeft echter gewoon stabiel internet, weinig problemen. Nu twijfel ik of ik de overstap moet maken of niet, ik lees hier dingen als GPON of ODF waarbij GPON dus blijkbaar storingen (?) kan geven en ik heb geprobeerd door te spitten hoe of wat precies de reden is en dat lijkt AON (wederom een begrip waar ik geen kaas van gegeten heb).

Nu lijkt mij een logische zoekterm "Welke soort glasvezel heb ik GPON of ODF postcode check" echter krijg ik geen resultaten.

Ik heb een gruwelijke hekel aan storingen, maar ook aan teveel betalen voor minder. Ik ben dus erg benieuwd hoe ik kan achterhalen welke variant GPON ODF of AON ik heb en of dit mij problemen geeft.

Bestaat er iets als een register oid waar dit op te zoeken is?
Nee, dat bestaat niet. Het gaat hier ook specifiek alleen om T-Mobile en er zijn helaas voor jou meerdere mogelijkheden waarbij het wel zeker ODF is (dus eigen T-Mobile apparatuur in de PoP van KPN Netwerk).
1) T-Mobile apparatuur hangt al een paar jaar in de PoP en er zijn vrije poorten -> Geen GPON.
2)T-Mobile apparatuur hangt al een paar jaar in de PoP maar er zijn geen vrije poorten meer en nu heeft T-Mobile dat uitgebreid met GPON apparatuur->jij krijgt GPON.
3) T-Mobile apparatuur is afgelopen jaar opgehangen-> jij krijgt GPON.

Je ziet: het is bijna niet te zeggen. Ook al zou je toevallig weten dat drie jaar geleden er al een 750 Mbit abonnement leverbaar was, dan nog weet je niet of er inmiddels GPON is bijgehangen.

Probleem met GPON is vooral dat er maximaal 32 klanten aan 1 switch in de PoP worden gekoppeld. Als er maar eentje is die bij het aansluiten in de PoP nog een mediaconverter van een andere (niet GPON) provider aan de stroom heeft hangen thuis, dan gaat die hele switch plat uit zelfbescherming. Dat is te voorkomen met een ander proces van aansluiten door de T-Mobile monteur. Daar zijn ze nu mee begonnen maar of het overal al goed loopt? Ik waag het te betwijfelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@Richh wat @Barre73 dus zegt. Voor mij de reden om weg te bewegen. Het aansluitproces welke nu gewijzigd is, blijft een pleister/workaround ipv echte oplossing.

Ja T-Mobile is goedkoop, maar alleen met combinatie korting. Ik betaal 40 euro en dat is dus sinds mei via ODF/GPON. Het prijsverschil met KPN is het me dubbel en dwars waard om weg te bewegen om niet nog vaker midden in Teams vergaderingen eruit te knallen omdat er ergens in de wijk een patch omgezet wordt.

Het aansluiten van migratieorders zou beter moeten gaan nu, maar ik lees op het T-Mobile forum nog steeds ellende en zoals eerder in dit topic aangegeven, krijgt T-Mobile het niet voor elkaar om de OLT in de PoP hier structureel tegen te weren/beschermen. Wellicht beweeg ik weer een keer terug maar in tijden van full time thuiswerken is de maat hier vol.

Zie verder;
JB in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 23:40
Richh schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:42:
[...]

Hmm, was niet helemaal duidelijk in mijn post, maar ik ben dus 3 maanden geleden verhuisd. Op mijn vorige adres hadden we WBA van T-Mobile en daar was ik zeer tevreden over; nieuwe adres ODF van T-Mobile.

De vorige bewoner had Ziggo :+ dus daar is niks over te zeggen helaas.

Sowieso ben ik in algemene zin erg tevreden over T-Mobile, ben prima gecompenseerd (inclusief cashback sta ik nog in de plus 8)7 ) en ook mobiel hebben we beide.
Maar ja, ze moeten het wel kunnen oplossen. Sinds de laatste monteur hebben we geen storingen meer gehad (tot vandaag dan), dus we hadden stille hoop...

@JB ik hoor je ervaringen graag :)
Je constatering strookt toch met de ervaringen van andere T-Mobile klanten?
Glasoperator - GPON aansluitingen deugen gewoon niet door slecht beheer door Guidion.
Zodra je op Glasoperator AON zit, heb je deze "ellende" in ieder geval niet. Bij KPN Wholesale zal je 100% op AON hebben gezeten, en daar heb je ook geen issues met uitval omdat je bij AON een dedicated eigen poort hebt naar de switch/DSLAM in de PoP/wijkcentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Soundwork schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:18:
[...]

Glasoperator - GPON aansluitingen deugen gewoon niet door slecht beheer door Guidion.
Hier doe je Guidion ook wel iets te kort IMHO. T-Mobile is meermaals verzocht (althans hier in de regio) om dat aansluitproces aan te passen ivm NT kastjes van KPN en de eerste werkwijze die gehanteerd werd;

- KPN patched tussen 8:00 en 12:00
- Guidion komt na 14:00 de boel aansluiten

Dat in de tussentijd NTs de boel plat legden, kon KPN alsmede Guidion niets aan doen obv de afspraken met T-Mobile. T-Mobile heeft daar de lead (goedkoop is duurkoop?). Nu nog steeds is de OLT van T-Mobile degene die over de zeik gaat wanneer er toch nog NTs op GPON geraken. Dat zal ook vast en zeker door Guidion monteurs gebeuren die nog steeds niet de juiste volgorde hanteren hanteren nu ze zelf mogen patchen, maar IMHO dien je dit soort foutgevoelige constructies anders aan te vliegen door T-Mobile.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 20:17
Zijn er mensen die de overstap van Ziggo naar t-mobile hebben gemaakt en mij iets kunnen vertellen over de tv ervaring?
Ik kan sinds kort 1gb/1gb krijgen van t-mobile. Nu wilde ik dat combineren met tv van ziggo, omdat ik hier heel tevreden over ben. Heb een mediabox next, tv gemist, begin gemist. Goede kwaliteit. En op de slaapkamer een chromecast (met google tv) met de ziggo tv app. Op mobiel ziggo go. Werkt allemaal heel soepeltjes.
Nu belde ik met t-mobile. De verkoper geeft vervolgens aan dat ze dat ook allemaal hebben. Dus nu zit ik te kijken, en volgens mij biedt t-mobile eigenlijk alle features die ziggo aanbiedt ook aan. Klopt dit? En werkt dit allemaal net zo soepel als bij Ziggo? Of lever je wel wat kwaliteit ergens in?
Want het is wel bijna €50,- per maand goedkoper (beiden 1gb down, maar t-mobile natuurlijk ook 1gb up). Dat verschil zou je toch ergens moeten merken lijkt me.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
Maverick schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:19:
Zijn er mensen die de overstap van Ziggo naar t-mobile hebben gemaakt en mij iets kunnen vertellen over de tv ervaring?
Ik kan sinds kort 1gb/1gb krijgen van t-mobile. Nu wilde ik dat combineren met tv van ziggo, omdat ik hier heel tevreden over ben. Heb een mediabox next, tv gemist, begin gemist. Goede kwaliteit. En op de slaapkamer een chromecast (met google tv) met de ziggo tv app. Op mobiel ziggo go. Werkt allemaal heel soepeltjes.
Nu belde ik met t-mobile. De verkoper geeft vervolgens aan dat ze dat ook allemaal hebben. Dus nu zit ik te kijken, en volgens mij biedt t-mobile eigenlijk alle features die ziggo aanbiedt ook aan. Klopt dit? En werkt dit allemaal net zo soepel als bij Ziggo? Of lever je wel wat kwaliteit ergens in?
Want het is wel bijna €50,- per maand goedkoper (beiden 1gb down, maar t-mobile natuurlijk ook 1gb up). Dat verschil zou je toch ergens moeten merken lijkt me.
Zoek even in dit topic op TV ;) je gaat er zeker op achteruit. Helemaal als je ook sport kijkt ga je het verschil zeker merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 20:17
Nuevocasa schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:28:
[...]

Zoek even in dit topic op TV ;) je gaat er zeker op achteruit. Helemaal als je ook sport kijkt ga je het verschil zeker merken.
Dat zijn 3500 posts :+ Kun je me een specifiekere zoekterm geven? :P

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
Maverick schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:29:
[...]

Dat zijn 3500 posts :+ Kun je me een specifiekere zoekterm geven? :P
'TV Kwaliteit' ;) en lees de laatste 3-4 pagina ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Maverick schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:19:
Ik kan je er wel iets over vertellen. Zat tot voor kort bij Ziggo, echter alleen met Ziggo TV online, een beetje een apart product wat ergens jaartje geleden opeens verkrijgbaar was. Dus ik heb geen ervaring met de mediaboxen (thank god) maar alleen met het product Ziggo Internet en de 'online TV' component.

Ik heb geen smart TV's maar alles is voorzien van een Chromecast Android TV of Nvidia Shield. Dan kan je op die apparaten de Ziggo TV app voor Android TV draaien en dat vind ik kwa gebruik en kwaliteit een prima product op 1080p. Ik zeg bewust 1080p omdat ik nog geen 4k televisies in ons huidhouden heb geintroduceerd, zolang die mooie plasma Panasonic het nog doet, blijf ik hem gebruiken...

That said, Ziggo webTV in browsers is pure bagger, stottert vaak, wil vaak niet laden de eerste keer, valt regelmatig uit, is Pixels tellen, heb dit in meerdere browsers geprobeerd maar het webbased product van Ziggo voor televisie is helaas matig.

Ik heb zelf voordat we naar Ziggo overgingen een maandje nlziet geprobeerd (NL zenders + een paar extra) voor 7,99€ per maand en dat beviel. We zijn nu over naar T-mobile i.c.m. Nlziet voor het kijken van 'lineaire' TV (Android app, Android Google TV app en webbrowser based kijken zijn allemaal prima, qua kwaliteit, op 1080p schermen). Persoonlijk vind ik de webbrowser experience zelfs vele malen beter dan die van Ziggo. Maar dat is dus maar net wat je gebruikt om TV te kijken.

Dus hier een prima tevreden gebruiker van T-mobile, maar dan wel zonder het TV product van T-mobile. Naast nlziet hebben we een netflix abbo voor het gezin, en ik heb zelf een los F1 tv pro abbo om de formule 1 te volgen. Rest van de 'sporten' boeien me allemaal niet echt, dus geen behoefte aan.

Ik denk dat je bij Ziggo beter uit bent in sommige situaties, maar dat is voor iedereen een eigen afweging die gemaakt moet worden. Hier in ieder geval my 2 cents! Succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 17:13
computerjunky schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:58:
[...]
Ik ging toevallig om 02:42 even een speedtest draaien vanwege mijn upload probleem en jawel ping van 3 naar 10. Maar gek genoeg was mijn upload goed zo midden in de nacht.
Ik leek ook via Eindhoven geroute te worden pings in die regio waren ook lager met 7 ms.

Vandaag nog niet gemeten maar als ik zo thuis kom ga ik dat meteen even doen.
Mijn ping naar google (8.8.8.8) is een stuk sneller geworden opeens, die was rond de 7ms, en is nu tussen de 5 en de 6ms. Dus wellicht zijn er inderdaad routeringen gewijzigd. Bij in ieder geval met positief resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
LinuxMan schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:56:
[...]

Mijn ping naar google (8.8.8.8) is een stuk sneller geworden opeens, die was rond de 7ms, en is nu tussen de 5 en de 6ms. Dus wellicht zijn er inderdaad routeringen gewijzigd. Bij in ieder geval met positief resultaat.
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=4ms TTL=117

Je hebt inderdaad gelijk, dit was voorheen bij mij ook 7-8ms! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 23:45
JB schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:37:
[...]

Eensch... daarbij beperkte het zich hier niet tot verdwaalde NTs op GPON, waar ik zelf notabene achter moest komen en waar na veel bombarie toch iets mee gedaan werd/wordt. Guidion wist er al lang van (althans die ZZPer gaf aan dat ze die issues met NTs al vaker gemeld hadden bij T-Mobile). Nee ook regelmatig routeringsissues, hoge ping, k*t upload enz. Dat hele corenetwerk voelt gewoonweg niet fris.
Precies dat, er is duidelijk ists mis in dat core netwerk. Ik ervaar dezelfde klachten. Over 5 dagen stap ik over naar KPN, dan maar iets meer betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragoSz
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 29-05-2023
Ik moet van ziggo naar glasvezel omdat ik ga verhuizen.

Nou had ziggo eindelijk hun tv kastje en de app gefixt. Dus je kon makkelijk alles terug kijken en ook nog op werk.

Kun je met de T-mobile app > website ook gemakkelijk op de pc inloggen en terug kijken waar je maar wil?

En hoeveel problemen hebben jullie met het terugkijken van ziggo sport (metn name formula 1).
Ik kijk het vaak terug omdat mijn familie er niet zoveel rekening me houd en het dan later terug kijk.

Een andere optie is kpn (rete duur), Budget alles in 1 of youfone. Waar ik beide nog nooit van heb gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
DragoSz schreef op donderdag 2 december 2021 @ 01:04:

En hoeveel problemen hebben jullie met het terugkijken van ziggo sport (metn name formula 1).
Ik kijk het vaak terug omdat mijn familie er niet zoveel rekening me houd en het dan later terug kijk.
Dikke kans dat Ziggo vanaf 2022 geen formule 1 meer uitzendt hè.. rechten zijn vanaf dan bij ViaPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Lord_Dain schreef op donderdag 2 december 2021 @ 07:52:
[...]

Dikke kans dat Ziggo vanaf 2022 geen formule 1 meer uitzendt hè.. rechten zijn vanaf dan bij ViaPlay.
Dikke kans dat je met de huidige sport pakketten dan nog steeds wel F1 TV “gratis” erbij hebt :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
JB schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:12:
[...]
Dikke kans dat je met de huidige sport pakketten dan nog steeds wel F1 TV “gratis” erbij hebt :)
Wat is je bron? Want F1 tv pro kon alleen gratis zijn doordat Ziggo voor NL de uitzendrechten had :)

https://www.ziggo.nl/ente...mule-1/formule-1-2022#FAQ
Ziggo klanten met Ziggo Sport Totaal kunnen tot en met de laatste race van dit seizoen gebruikmaken van F1 TV Pro. Dat is inbegrepen in het Ziggo Sport Totaal abonnement. Daarna wordt de gratis koppeling automatisch stopgezet. Je wordt hierover geïnformeerd door F1 TV Pro.

[ Voor 36% gewijzigd door Lord_Dain op 02-12-2021 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Lord_Dain schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:16:
[...]

Wat is je bron? Want F1 tv pro kon alleen gratis zijn doordat Ziggo voor NL de uitzendrechten had :)

[...]
Dikke kans != bron. Goed om te weten, dank ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wessel0101
  • Registratie: Juni 2016
DaveFlash schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:35:
[...]

Nee hoor, dan update ik wel het laatste bericht (deze dus), maar nu je het toch vraagt, weer offline op glas! Grmbll! £#&@€!!

sjonge jonge jongen, bericht nog niet verstuurd met de iPhone op vodasloom 4G of glas is weer terug! om gek van te worden...
dit is trouwens wat de Asus wifi 6 router meldt:
[Afbeelding]

in de syslog van de asus kan ik niks bruikbaars vinden wat relevant is voor hier helaas :_(

en weer offline/online en offline en weer online geweest, fucking irrii is dat!
Ik heb dit ook gehad. Ging in mijn geval om de AX-92U, heb jij die ook? Ik heb ze inmiddels teruggestuurd, alles wat ik probeerde heeft niet geholpen. Zoals firmware upgraden of downgraden en hard resets. Heb inmiddels Netgear spullen gehaald. Valt niet meer uit. Lag dus aan de Asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Wessel0101 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:49:
[...]

Ik heb dit ook gehad. Ging in mijn geval om de AX-92U, heb jij die ook? Ik heb ze inmiddels teruggestuurd, alles wat ik probeerde heeft niet geholpen. Zoals firmware upgraden of downgraden en hard resets. Heb inmiddels Netgear spullen gehaald. Valt niet meer uit. Lag dus aan de Asus
Uitsluiten met de originele router, zoals hierboven aangegeven. Als deze in de lucht blijft, weet je genoeg. De ERX alhier heeft het tot nu helemaal prima gedaan. Morgen naar KPN *O*

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
Barre73 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:12:
[...]

Nee, dat bestaat niet. Het gaat hier ook specifiek alleen om T-Mobile en er zijn helaas voor jou meerdere mogelijkheden waarbij het wel zeker ODF is (dus eigen T-Mobile apparatuur in de PoP van KPN Netwerk).
1) T-Mobile apparatuur hangt al een paar jaar in de PoP en er zijn vrije poorten -> Geen GPON.
2)T-Mobile apparatuur hangt al een paar jaar in de PoP maar er zijn geen vrije poorten meer en nu heeft T-Mobile dat uitgebreid met GPON apparatuur->jij krijgt GPON.

Je ziet: het is bijna niet te zeggen. Ook al zou je toevallig weten dat drie jaar geleden er al een 750 Mbit abonnement leverbaar was, dan nog weet je niet of er inmiddels GPON is bijgehangen.

Probleem met GPON is vooral dat er maximaal 32 klanten aan 1 switch in de PoP worden gekoppeld. Als er maar eentje is die bij het aansluiten in de PoP nog een mediaconverter van een andere (niet GPON) provider aan de stroom heeft hangen thuis, dan gaat die hele switch plat uit zelfbescherming. Dat is te voorkomen met een ander proces van aansluiten door de T-Mobile monteur. Daar zijn ze nu mee begonnen maar of het overal al goed loopt? Ik waag het te betwijfelen.
Ik had gister een "yes" momentje toen ik op een of andere vergelijkingsite zag dat Tmobile op mijn adres ODF had. Maarja na jou verhaal ben ik weer in de twijfel modus.

De daadwerkelijke besparing is in het eerste jaar zon 90 euro het tweede jaar zon 150 euro (geen aansluitkosten meer).

Dan zou ik het met name doen voor de increase in Mbits van 200 naar 1000 maarja dat weegt weer niet op tegen onstabiel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
Barre73 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:12:
[...]

EDIT1: Ik meen dat onze wijk 10 jaar geleden is aangebouwd en vrijwel direct glasvezel is neergelegd. Ik heb het vorig jaar door KPN aan laten sluiten in huis dus geen idee of dat wat zegt.

EDIT2: De stoute schoenen aangetrokken en Tmobile benaderd met de door jou voorgeschreven situaties. Zij verteld me dat op mijn adres ODF aanwezig is. Betekent dit goeds? regio Veenendaal, tot mijn verbazing meerdere tweakers in dit forum met goede ervaringen met T-thuis in veenendaal. Dat schept goede hoop.

[ Voor 8% gewijzigd door mxmemx op 02-12-2021 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

mxmemx schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:38:
[...]

EDIT1: Ik meen dat onze wijk 10 jaar geleden is aangebouwd en vrijwel direct glasvezel is neergelegd. Ik heb het vorig jaar door KPN aan laten sluiten in huis dus geen idee of dat wat zegt.

EDIT2: De stoute schoenen aangetrokken en Tmobile benaderd met de door jou voorgeschreven situaties. Zij verteld me dat op mijn adres ODF aanwezig is. Betekent dit goeds? regio Veenendaal, tot mijn verbazing meerdere tweakers in dit forum met goede ervaringen met T-thuis in veenendaal. Dat schept goede hoop.
Dat betekent normaliter eigen apparatuur van T-Mobile in de PoP == GPON. GPON is hierboven door @Barre73 alsmede ondergetekende nogmaals uitgelicht mbt hedendaagse perikelen die het met zich mee brengt. GPON == shared vanaf de PoP en dat geeft regelmatig gezeik omdat de OLT van de leg raakt wanneer NT kastjes van KPN (zo eentje heb jij ws. nu ook) storingen veroorzaken ten tijden van migratieorders. Verder lees je veel ellende ikv max snelheid etc.

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 02-12-2021 10:20 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Lord_Dain schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:16:
[...]

[...]
T-Mobile kan het ook prima "gratis" aanbieden hoor. Uiteindelijk is Ziggo niet voor niets een stuk duurder vanwege de "gratis" dingen die je erbij krijgt... Dat heeft niets te maken met de rechten die je al dan niet hebt. Eredivisie 1 is namelijk bij veel providers ook gratis te kijken (betaal je dus gewoon voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:37
Merk toch dat binnen dit topic behoorlijk wat technische kennis rondom het netwerk aanwezig is.
Vorige week postte ik een foto van de bij mij gemonteerde ONT. Daaruit gaven jullie aan dat het XGS-PON betreft. Kan ik daarbij hetzelfde malheur verwachten indien er binnen de switch verkeerde ONT's gemonteerd zijn, of valt dat mee?

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

gehaktstaaf schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:35:
Merk toch dat binnen dit topic behoorlijk wat technische kennis rondom het netwerk aanwezig is.
Vorige week postte ik een foto van de bij mij gemonteerde ONT. Daaruit gaven jullie aan dat het XGS-PON betreft. Kan ik daarbij hetzelfde malheur verwachten indien er binnen de switch verkeerde ONT's gemonteerd zijn, of valt dat mee?
XGS-PON is daar niet gevoelig voor. GPON/OLT klappert door NTs ivm zelfde frequentie. Dat probleem is niet aanwezig als men over zou stappen naar XGS-PON omdat deze op andere frequentie zit.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
gehaktstaaf schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:35:
Nee, (zie ook reactie hierboven) maar dat komt ook vooral omdat je op een KPN WBA verbinding zit van T-Mobile. Dus geen eigen apparatuur van T-Mobile maar inkoop diensten bij KPN (inclusief die ONT)

De KPN apparatuur in de PoP kan ook niet overweg met niet-GPON mediaconverters (net als die van T-Mobile), maar de kans dat die bij een klant in jouw wijk zit is echt superklein:
Als je een KPN ONT thuis hebt, of die nou voor GPON is of voor XGS-PON, betekent dat eigenlijk automatisch dat je aansluiting niet ouder is dan circa anderhalf jaar. Dan kan er eigenlijk op geen enkele huisaansluiting in jouw wijk nog een niet-GPON mediaconverter zitten want die zijn simpelweg nooit gebruikt in dat project.

Enige uitzondering zou zijn dat een over-enthousiaste Tweaker bedenkt om zelf iets te gaan monteren of knutselen en daarbij geen GPON ONT gebruikt. Maar die kans lijkt me wel heel klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:37
Dan voor jullie reacties @JB en @Barre73 , erg verhelderend. En inderdaad, het netwerk is hier pas vorig jaar aangelegd.
Geeft me weer wat meer vertrouwen in de verbinding, want van sommige berichten hier wordt je niet blij met al dat thuiswerken.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • +2 Henk 'm!
gehaktstaaf schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:28:
Dan voor jullie reacties @JB en @Barre73 , erg verhelderend. En inderdaad, het netwerk is hier pas vorig jaar aangelegd.
Geeft me weer wat meer vertrouwen in de verbinding, want van sommige berichten hier wordt je niet blij met al dat thuiswerken.
Geen dank. Maar bedenk wel dat dit hooguit voorkomt dat je storing hebt door GPON perikelen. Langzame routering, DNS problemen of bandbreedte kan nog steeds voorkomen. Dat ligt allemaal bij T-Mobile zelf (hun eigen hogere netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
mxmemx schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:38:
[...]

Bij mij in de wijk is er 7 jaar geleden glas gelegd en zit dus ook via AON (dedicated vezel huis naar PoP en T-mobile switch), dus dikke kans dat je een 1:1 verbinding naar de PoP krijgt. Wil je het echt weten? T-mobile aanvragen en kijken welke glas naar koper convertor er in jouw pakket zit. Krijg je een huawei? GPON, krijg je de AON? dan zit je goed. Kan je evt. daarna alsnog annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
Lord_Dain schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:26:
[...]

Bij mij in de wijk is er 7 jaar geleden glas gelegd en zit dus ook via AON (dedicated vezel huis naar PoP en T-mobile switch), dus dikke kans dat je een 1:1 verbinding naar de PoP krijgt. Wil je het echt weten? T-mobile aanvragen en kijken welke glas naar koper convertor er in jouw pakket zit. Krijg je een huawei? GPON, krijg je de AON? dan zit je goed. Kan je evt. daarna alsnog annuleren.
Ze begon wel over een huawei, maar dat is omdat ik begon over GPON, ik zal eens vragen wat ze evt. hebben liggen voor mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Even aan allen die aangeven hoe lang er al glasvezel ligt: Ook als het er al lang ligt zegt dat helemaal niets over wel of geen T-Mobile GPON.

Vodafone heeft in 2015 en 2016 voor circa 1 miljoen adressen AON apparatuur geplaatst in bestaande PoPs. Waar die apparatuur vol is gelopen plaatst T-Mobile het laatste jaar GPON apparatuur bij. Als klant heb je geen idee of die AON apparatuur vol zat of zit.. dus je weet nooit vooraf wat je krijgt. Tot je het installatie pakket ontvangt...

Het enige dat zeker is is dat: Als je tot een jaartje geleden geen T-Mobile 1 Gbit kon bestellen en nu wel, dan is het GPON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
Barre73 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:52:
Even aan allen die aangeven hoe lang er al glasvezel ligt: Ook als het er al lang ligt zegt dat helemaal niets over wel of geen T-Mobile GPON.

Vodafone heeft in 2015 en 2016 voor circa 1 miljoen adressen AON apparatuur geplaatst in bestaande PoPs. Waar die apparatuur vol is gelopen plaatst T-Mobile het laatste jaar GPON apparatuur bij. Als klant heb je geen idee of die AON apparatuur vol zat of zit.. dus je weet nooit vooraf wat je krijgt. Tot je het installatie pakket ontvangt...

Het enige dat zeker is is dat: Als je tot een jaartje geleden geen T-Mobile 1 Gbit kon bestellen en nu wel, dan is het GPON.
Ik meen dat ik voorheen altijd 750mbits kon afnemen bij tmobile. Zegt dit iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
mxmemx schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:14:
[...]

Ik meen dat ik voorheen altijd 750mbits kon afnemen bij tmobile. Zegt dit iets?
Dan zou je redelijkerwijs kunnen verwachten dat, tenzij de geplaatste switch(es) in de PoP al vol zitten, er kans is dat je de AON convertor krijgt. Je kan de gok erop wagen en een bestelling plaatsen, ik denk nl. niet dat de helpdesk kan zien welke convertor in jouw pakket zit. Maar dat is alleen verstandig als je nu bv. bij Ziggo zit en niet al op glas..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mxmemx
Lord_Dain schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:16:
[...]

Dan zou je redelijkerwijs kunnen verwachten dat, tenzij de geplaatste switch(es) in de PoP al vol zitten, er kans is dat je de AON convertor krijgt. Je kan de gok erop wagen en een bestelling plaatsen, ik denk nl. niet dat de helpdesk kan zien welke convertor in jouw pakket zit. Maar dat is alleen verstandig als je nu bv. bij Ziggo zit en niet al op glas..
Ik heb nu kpn glasvezel 200mbits. Vorig jaar aangesloten op mijn adres (lag al wel in de stoep voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
Log van mijn gesprek met Tmobile (elise):

We gaan hoogstwaarschijnlijk gebruik maken van de aansluiting die KPN ook gebruikt, en dus geen GPON. We krijgen pas als je een aanvraag doet 100% zekerheid over de aansluiting, maar je kunt altijd nog annuleren als het GPON blijkt te zijn, maar ik denk van niet!

--Wat gebruikt kpn veelal?

KPN gebruikt vaak gewoon een point to point aansluiting. Als je een aanvraag doet, gaan wij een lijnaanvraag doen bij de beherende partij. We krijgen dan van KPN een datum door waarop we jou kunnen overnemen. Op de dag van aansluiting sluit KPN je verbinding af, en patchen wij jouw verbinding. De monteur komt het voor je aansluiten!

--Krijg ik op de dag dat de monteur komt pas te weten wat ik krijg?

Nee dat weet je dan al van te voren, je moet daar wel om vragen want dat delen we niet uit onszelf mede. We zien het niet gelijk, maar als we de aanvraag hebben gedaan krijgen we vanzelf de info terug. Kan een aantal dagen duren, maar je weet het dus wel voor de installatie.

--En kan ik zonder problemen met KPN annuleren (en dus daar mijn internet behouden)

ls je onze aanvraag annuleert, annuleert automatisch ook de overstapservice. We zeggen pas KPN op als je order bij ons ''completed'' is gemeld, dus dat zal zeg maar ''dubbel'' niet gebeuren

Ik ga de aanvraag doen en meteen erachteraan vragen wat ik ga ontvangen en dan het besluit nemen wel of niet overstappen I guess!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
mxmemx schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:46:

Ik ga de aanvraag doen en meteen erachteraan vragen wat ik ga ontvangen en dan het besluit nemen wel of niet overstappen I guess!
Haha, een 'onder voorbehoud' welkom bij T-mobile dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 21:07
mxmemx schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:17:
[...]

Ik heb nu kpn glasvezel 200mbits. Vorig jaar aangesloten op mijn adres (lag al wel in de stoep voor)
Klinkt als iets wat sowieso mis gaat bij Tmobile. Let op mijn woorden, het annuleren van de overstap gaan ze sowieso vergeten.
Pagina: 1 ... 169 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie