Terug naar de goeie oude Getright tijd (download manager uit het dialup tijdperk)
Oude glorietijd. Wat was je altijd blij als de 'resume' functie deed wat die moest doen als je bij 99% een hick-up had_-= Erikje =-_ schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:04:
Terug naar de goeie oude Getright tijd (download manager uit het dialup tijdperk)
Wat zijn hier de ervaringen met het wisselen van ip adres ? Ik wil wel overstappen naar T-Mobile glas, maar heb nu bij Tweak een vast ipadres. Verandert het ip adres vaak bij T-Mobile of is dat een soort van op basis van MAC adres die bij T-Mobile bekend is en daaraan je ip adres wordt gekoppeld ?
Had zelf al begin dit jaar een topic met wat vragen geopend.
[Glasvezel] Van Tweak naar T-Mobile
Die vragen staan nog steeds, waarbij de belangrijkste is: Hoe krijg ik mijn ERL3 (Edge router lite 3) aangesloten.
Ik wil ook best een ERLXSPF kopen, maar dan moet ik wel zeker weten dat ik de config van de ERL3 één op één over kan zetten naar de ERLXSPF met hier en daar een kleine wijziging.
Die vragen staan nog steeds, waarbij de belangrijkste is: Hoe krijg ik mijn ERL3 (Edge router lite 3) aangesloten.
Ik wil ook best een ERLXSPF kopen, maar dan moet ik wel zeker weten dat ik de config van de ERL3 één op één over kan zetten naar de ERLXSPF met hier en daar een kleine wijziging.
[ Voor 42% gewijzigd door MRE-Inc op 12-11-2021 13:32 ]
XBL: MRE Inc
Hier een (in principe) tevreden XS4ALL-klant die aan overstappen denkt. Die eventuele overstap is sec gebaseerd op besparing.
Sinds 2009 aangesloten op een glaslijn van KPN (voorheen Reggefiber). In de meterkast een NT.
T-Mobile kan volgens hun site hier 1000/1000 leveren dus ik mag ik concluderen dat T-Mobile eigen apparatuur geplaatst heeft.
Maar nu...ik lees veel problemen met mensen die nu een NT hebben en door de overstap overgaan naar GPON. Is dat inderdaad zo? En wat zijn die problemen dan?
Zijn er mensen met het nieuwe tv-platform en hoe dat zich verhoudt tot XS4ALL/KPN?
Ik ben niet zwaar technisch onderlegd dus probeer het simpel te houden. Iets met Jip en zijn vriendin...
Sinds 2009 aangesloten op een glaslijn van KPN (voorheen Reggefiber). In de meterkast een NT.
T-Mobile kan volgens hun site hier 1000/1000 leveren dus ik mag ik concluderen dat T-Mobile eigen apparatuur geplaatst heeft.
Maar nu...ik lees veel problemen met mensen die nu een NT hebben en door de overstap overgaan naar GPON. Is dat inderdaad zo? En wat zijn die problemen dan?
Zijn er mensen met het nieuwe tv-platform en hoe dat zich verhoudt tot XS4ALL/KPN?
Ik ben niet zwaar technisch onderlegd dus probeer het simpel te houden. Iets met Jip en zijn vriendin...
je zet het WAN VLAN op 300 en je bent er.MRE-Inc schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:29:
Wat zijn hier de ervaringen met het wisselen van ip adres ? Ik wil wel overstappen naar T-Mobile glas, maar heb nu bij Tweak een vast ipadres. Verandert het ip adres vaak bij T-Mobile of is dat een soort van op basis van MAC adres die bij T-Mobile bekend is en daaraan je ip adres wordt gekoppeld ?
en ja, een edgerouter met SFP+ met een ubuiquity glasmodule erin werkt gewoon. tenminste, hier werkt het al 1,2~2 jaar. en ik kom ook gewoon van xs4all.
met een dyndns op noip (of 12 van den vele andere) merk je weinig van een wisselend ip.
al zou ik voor hard gigabit wel een beetje tof model nemen als je extra functies gebruikt. een lite vind gigabit internet echt niet grappig zonder alle hardware offloading aan te zetten die je maar aan kan zetten. gebruik je vpn in de router of de DPI functies dan kan je gigabit gewoon vergeten.
ps: ik heb goedkoop een erpro 8 op de kop kunnen tikken met sfp, maar er zal vast wel een betaalbaar alternatief zijn. 8 poorten is beetje aso.

[ Voor 8% gewijzigd door flippy op 12-11-2021 14:07 ]
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Welk model raad jij aan ? Het dure profi spul hoef ik niet, dus geen 300€ kostende routers. ERL4 zag ik staan, maar is ook al weer vrij prijzig. Daarentegen heb ik nu de ERL3 zonder problemen 3 jaar draaien zonder er ook maar omkijken naar te hebben.flippy schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:04:
[...]
je zet het WAN VLAN op 300 en je bent er.
en ja, een edgerouter met SFP+ met een ubuiquity glasmodule erin werkt gewoon. tenminste, hier werkt het al 1,2~2 jaar.
al zou ik voor hard gigabit wel een beetje tof model nemen als je extra functies gebruikt. een lite vind gigabit internet echt niet grappig zonder alle hardware offloading aan te zetten die je maar aan kan zetten. gebruik je vpn in de router of de DPI functies dan kan je gigabit gewoon vergeten.
zolang je al die functies niet gebruikt en je haalt je gigabit dan is er niks aan de hand. vlan op 300 en klaar.MRE-Inc schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:06:
[...]
Welk model raad jij aan ? Het dure profi spul hoef ik niet, dus geen 300€ kostende routers. ERL4 zag ik staan, maar is ook al weer vrij prijzig. Daarentegen heb ik nu de ERL3 zonder problemen 3 jaar draaien zonder er ook maar omkijken naar te hebben.
wil je sfp en je red het met het vermogen wat jouw lite heeft dan moet je kijken wat daar zo dicht mogelijk bij ligt met een sfp poort als je van die stomme mediaconverter af wilt.
https://www.ui.com/edgemax/comparison/
deze zou dus beste/goedkoopste zijn: pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X SFP
maar ja, iets met levertijd....

[ Voor 29% gewijzigd door flippy op 12-11-2021 14:11 ]
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Ik heb nog geen enkele IP adres wissel gehad sinds ik ben overgestapt, dus het lijkt er op dat het stabiel het zelfde IP adres blijft.MRE-Inc schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:29:
duurde bij mij ook even. Ik zie wel veel verschil tussen verschillende devices. Vanaf mijn Linux server haal ik vrijwel altijd > 900Mbit bedraad. Mijn Linux laptop haalt 800Mbit over wifi AC, de windows laptop van mijn vrouw haalt maar 200Mbit over wifi AC. Terwijl die meer cores en cpu power heeft. Dus ik denk dat wifi chip, antennes en wellicht ook nog wel operating system veel uitmaakt voor de feitelijke snelheid.Jeffrey schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:47:
Zojuist nog een tweede test gedaan + ander device. Komt nu boven de 600mbit/s en upload boven de 800mbit/s. Begint er op te lijken dus. Zal wel even tijd nodig hebben.
Let op met sfp aanbevelen. Dat gaat alleen werken als je via AON wordt aangesloten, wat steeds minder zal voorkomen. Via GPON ben je voorlopig (en misschien wel altijd) aangewezen op de geleverde ONT.flippy schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:07:
[...]
zolang je al die functies niet gebruikt en je haalt je gigabit dan is er niks aan de hand. vlan op 300 en klaar.
wil je sfp en je red het met het vermogen wat jouw lite heeft dan moet je kijken wat daar zo dicht mogelijk bij ligt met een sfp poort als je van die stomme mediaconverter af wilt.
UBNT heeft geen ERL4, dat is alleen de ERL3.MRE-Inc schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:06:
[...]
Welk model raad jij aan ? Het dure profi spul hoef ik niet, dus geen 300€ kostende routers. ERL4 zag ik staan, maar is ook al weer vrij prijzig. Daarentegen heb ik nu de ERL3 zonder problemen 3 jaar draaien zonder er ook maar omkijken naar te hebben.
De versie 4 is geen lite. De ER4 is voorzien van SFP (alleen bij AON aansluitingen mogelijk) en de ERL3 heeft alleen RJ45 1 Gbps poorten.
de meeste mensen die het al enkele jaren hebben zijn gelukkig allemaal AON, dat zullen ze niet zo snel veranderen. de "nieuwe" glasklanten moeten natuurlijk even kijken wat je echt hebben.Muis666 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:37:
[...]
Let op met sfp aanbevelen. Dat gaat alleen werken als je via AON wordt aangesloten, wat steeds minder zal voorkomen. Via GPON ben je voorlopig (en misschien wel altijd) aangewezen op de geleverde ONT.
Zit ook te kijken om naar t-mobile maar lees dat de tv kwaliteit erg slecht is. Zit nu bij Ziggo en vind die prijzen wel erg hoog worden.
Wil alleen wel goede kwaliteit tv hebben.
Daar zit ook wel mee. Blijkbaar biedt het nieuw tv platform niet de gewenste kwaliteit. T-Mobile is op de hoogte, geven compensatie, maar een tijdslijn voor de oplossing is er niet. Overigens maakt het volgens mij ook niet uit of je via de app of via de ontvanger kijkt. Is allebei bagger blijkbaar.Rico schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:37:
Zit ook te kijken om naar t-mobile maar lees dat de tv kwaliteit erg slecht is. Zit nu bij Ziggo en vind die prijzen wel erg hoog worden.
Ze hebben hierdoor ook al best veel klanten naar NLZiet gejaagdRico schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:37:
NLZiet is sowieso wel een mooi alternatief. Onafhankelijk van je internetaanbieder en beeldkwaliteit die goed genoeg is. Vaak is het ook nog goedkoper dan TV via de internetaanbieder en met een Chomecast (of een app op de TV) heb je geen 'kastje' nodig. Opnemen is praktisch niet nodig omdat je de meeste dingen een jaar terug kan kijken. Maar het is wel een beperkte set zenders. Vind ik geen probleem omdat er praktisch alleen maar bagger op TV is zenders als Discovery is echt bagger geworden, maar het kan voor sommige onvoldoende zijn.Nuevocasa schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:12:
[...]
Ze hebben hierdoor ook al best veel klanten naar NLZiet gejaagd
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Jouw advies was aan een overstapper (van Tweak naar T-Mobile). Overstappers zullen ook steeds vaker een GPON ONT ontvangen...flippy schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:30:
[...]
de meeste mensen die het al enkele jaren hebben zijn gelukkig allemaal AON, dat zullen ze niet zo snel veranderen. de "nieuwe" glasklanten moeten natuurlijk even kijken wat je echt hebben.
Zeker. Maar ze hebben mij en meerdere T-Mobile klanten net het laatste zetje gegeven met hun nieuwe platform en het slechte beeldkwaliteit.Luuk1983 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:17:
[...]
NLZiet is sowieso wel een mooi alternatief. Onafhankelijk van je internetaanbieder en beeldkwaliteit die goed genoeg is. Vaak is het ook nog goedkoper dan TV via de internetaanbieder en met een Chomecast (of een app op de TV) heb je geen 'kastje' nodig. Opnemen is praktisch niet nodig omdat je de meeste dingen een jaar terug kan kijken. Maar het is wel een beperkte set zenders. Vind ik geen probleem omdat er praktisch alleen maar bagger op TV is zenders als Discovery is echt bagger geworden, maar het kan voor sommige onvoldoende zijn.
Kijk nu bijna nooit meer live tv. De functie van het volgen van je favoriete programma's is echt ideaal.
Live TV is hier ook niet echt een must maar als je wel ESPN Compleet en ZiggoSport Totaal wilt, dan ben je "gedwongen" om ITV af te nemen.
ZiggoSport go is bij mijn weten ook zonder TV abonnement af te nemen.Edje040 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:50:
Live TV is hier ook niet echt een must maar als je wel ESPN Compleet en ZiggoSport Totaal wilt, dan ben je "gedwongen" om ITV af te nemen.
Vaste locatie, vast netwerk.
*Off-topic:Comp User schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:50:
[...]
ZiggoSport go is bij mijn weten ook zonder TV abonnement af te nemen.
Dat vraag ik me af. Ik heb op het bestelknopje gedrukt en toen kon ik de voorwaarden eerst inzien. Dat begint hiermee:
1. Ten behoeve van Ziggo Sport Totaal Go worden de volgende gegevens verwerkt:
a. Abonnee-gegevens: U hebt een abonnement afgesloten bij uw TV-aanbieder. Wij beschikken daardoor niet over uw klantgegevens. Om u toegang te verlenen tot de content van Ziggo Sport Totaal Go, dient uw TV-aanbieder aan ons te bevestigen dat u een geldig abonnement heeft op Ziggo Sport Totaal. U logt in met de gebruikersnaam en wachtwoord die u geregistreerd heeft bij uw TV-aanbieder. Om u toegang te verlenen tot Ziggo Sport Totaal Go slaan wij uw gebruikersnaam op. Uw wachtwoord slaan wij niet op en blijft te allen tijde vertrouwelijk. Uw TV-aanbieder verwerkt uw gegevens ter uitvoering van uw abonnement, waar ook Ziggo Sport Totaal Go onder valt.
Dus dan zou het niet kunnen met een T-Mobile internet-only abonnement??
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Mogelijk geldt het enkel - vandaar ook "go" - voor de appBarre73 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:20:
[...]
*Off-topic:
Dat vraag ik me af. Ik heb op het bestelknopje gedrukt en toen kon ik de voorwaarden eerst inzien. Dat begint hiermee:
1. Ten behoeve van Ziggo Sport Totaal Go worden de volgende gegevens verwerkt:
a. Abonnee-gegevens: U hebt een abonnement afgesloten bij uw TV-aanbieder. Wij beschikken daardoor niet over uw klantgegevens. Om u toegang te verlenen tot de content van Ziggo Sport Totaal Go, dient uw TV-aanbieder aan ons te bevestigen dat u een geldig abonnement heeft op Ziggo Sport Totaal. U logt in met de gebruikersnaam en wachtwoord die u geregistreerd heeft bij uw TV-aanbieder. Om u toegang te verlenen tot Ziggo Sport Totaal Go slaan wij uw gebruikersnaam op. Uw wachtwoord slaan wij niet op en blijft te allen tijde vertrouwelijk. Uw TV-aanbieder verwerkt uw gegevens ter uitvoering van uw abonnement, waar ook Ziggo Sport Totaal Go onder valt.
Dus dan zou het niet kunnen met een T-Mobile internet-only abonnement??
:strip_exif()/f/image/4fm4iptuXi8CkBW6xUaYO0eI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SBj7U773OiE3WSWnOWUGKtT0.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door Comp User op 12-11-2021 19:39 . Reden: Screenshots toegevoegd ]
Vaste locatie, vast netwerk.
Optie om alleen Internet te nemen en dan een los NLziet abbo vind ik wel een goed idee.
Nou was ik vandaag na vier jaar weer eens bezig de bitrates te meten en, heb het driedubbel gecheckt, T-Mobile ODF lijkt Eurosport en ESPN ook met 25Mbps door te gevendolopfriet schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:04:
Als je nagaat dat Kabel Veendam Eurosport 1 en 2 in extra hoge kwaliteit doorgeeft sinds kort met een bitrate van 25 mbps kan je goed het verschil zien dat T-Mobile blijkbaar totaal niet maalt om beeldkwaliteit.
6 mbps voor full HD is echt te schandalig voor woorden.

Nu zou iedereen voor het eind van het jaar overgezet moeten zijn dus, als het klopt, zal ik er niet lang van kunnen genieten
[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 12-11-2021 22:43 ]
Mijn Deco P9 systeem hangt het hele netwerk op wanneer je 1 device inzet als router. Ondanks vele topics op het TP-Link forum gaan ze het gewoon niet oplossen.Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:20:
Heb nu een tijdje de TP Link Deco M4 achter de Zyxel T50 hangen, maar het paginas laden met enige regelmaat als een slak.
Dit doet het ook als ik ze rechtstreeks op de Media Converter aansluit. Iemand enig idee waar ik kan zoeken ?
Heb nu mijn Fritzbox weer als router ingezet en alle problemen zijn verdwenen. De 3 deco units zijn AP en dat gaat eigenlijk prima.
Voor mij nooit meer TP-Link.
Verwijderd
@klungeltweaker
De Zyxel T50 werkt los zonder issues... De TP Link blijft gewoon af en toe hangen if ik hem nu als router of ap in zet, maakt geen verschil. Hier werken ze als AP beter dan als router
Had gehoopt dat ik een instelling oid over het hoofd had gezien, maar helaas
De Zyxel T50 werkt los zonder issues... De TP Link blijft gewoon af en toe hangen if ik hem nu als router of ap in zet, maakt geen verschil. Hier werken ze als AP beter dan als router
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2021 13:49 ]
Heb je wifi op de zyxel aan staan? Ik heb deze hier uitgezet en geen problemen met P9. Weet niet of het helpt.Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:48:
@klungeltweaker
Weet wel dat bij experiabox problemen gaf als ik wifi aan liet staan. Dan was ook regelmatig de wifi weg. Terwijl P9's gewoon verbonden waren. Toen wifi uit was daarna nooit geen problemen.
Nu heb ik zelf pas weekje t mobile dus kan nog niet veel over zeggen. Maar wifi op zyxel staat hier uit.
Spelen de stabaliteitsproblemen op het 1Gbps odf netwerk nog steeds? Ik kan voor dezelfde prijs upgraden vanaf 100Mbps, maar heb weinig trek in extra storingen.
Ik heb alleen internet, geen TV.
[ Voor 9% gewijzigd door kamerplant op 14-11-2021 11:30 ]
🌞🍃
Weinig storingen, terwijl ik dat wilde typen een sneheids test gedaan. Ik haalde nog 70/10kamerplant schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:30:
Spelen de stabaliteitsproblemen op het 1Gbps odf netwerk nog steeds? Ik kan voor dezelfde prijs upgraden vanaf 100Mbps, maar heb weinig trek in extra storingen.
Dus TMT lag eruit en zat ik op de backuplijn. Stroom van de converter en het signaal was weer up.
Weinig storingen, dit was de eerste volgens mij dit jaar dat het er echt uit lag. Vraag is of dat gewoon een hickup was aangezien ik verder geen storingen zie.
Wat nog wel speelt is de upload.
Down is eigenlijk altijd goed. Upload is 6-7 maanden heel slecht geweest. Met wat geluk haal je dan 280mbit. Maar soms kom je niet verder dan 150mbit.
Laatste tijd is het wel weer redelijk maar het wisselt per dag. Hulp vanuit TMT is er niet, die laten het gewoon voor wat het is en houden je net zo lang aan het lijntje met de ene naar de andere smoes en onzin verhalen tot je stopt met klagen of weggaat.
Zolang je de helpdesk maar niet nodig het is het prima.
Momenteel de upload niet echt nodig dus laat ik het maar voor wat het is. Als dat veranderd of weer echt slecht wordt ben ik weg.
Dank voor je antwoord !! Al die functies gebruik ik inderdaad niet, dus ik zou bij mijn ERL3 kunnen blijven echter krijg ik dan wel een media converter erbij. Op zich ook geen probleem.flippy schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:07:
[...]
zolang je al die functies niet gebruikt en je haalt je gigabit dan is er niks aan de hand. vlan op 300 en klaar.
Ok, duidelijk. Dan is de vraag: wanneer ben je overgestapt ? Als dat een maand geleden is geweest, dan kan ik me wel voorstellen dat je geen ander ip adres hebt gekregen. Ben je 2 jaar geleden overgestapt, dan valt met grote zekerheid wel te zeggen dat een ip wissel nauwelijks voor komt.LinuxMan schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:17:
[...]
Ik heb nog geen enkele IP adres wissel gehad sinds ik ben overgestapt, dus het lijkt er op dat het stabiel het zelfde IP adres blijft.
Je hebt gelijk. Ik heb per abuis de ER4 als ERL4 opgeschreven. Maar iig maar even wachten met de aanschaf afhankelijk hoe je aangesloten wordt.Soundwork schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:03:
[...]
UBNT heeft geen ERL4, dat is alleen de ERL3.
De versie 4 is geen lite. De ER4 is voorzien van SFP (alleen bij AON aansluitingen mogelijk) en de ERL3 heeft alleen RJ45 1 Gbps poorten.
Iig allen dank voor de antwoorden. Hier kan ik wat mee en zijn ook de laatste vragen waar ik zo snel in het topic niet direct antwoord op heb kunnen vinden, beantwoord.
Je kan een ER4 ook op GPON gebruiken, dan configureer je eth0 (RJ45) als WAN poort ipv eht3 (SFP).MRE-Inc schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:02:
[...]
Dank voor je antwoord !! Al die functies gebruik ik inderdaad niet, dus ik zou bij mijn ERL3 kunnen blijven echter krijg ik dan wel een media converter erbij. Op zich ook geen probleem.
[...]
Ok, duidelijk. Dan is de vraag: wanneer ben je overgestapt ? Als dat een maand geleden is geweest, dan kan ik me wel voorstellen dat je geen ander ip adres hebt gekregen. Ben je 2 jaar geleden overgestapt, dan valt met grote zekerheid wel te zeggen dat een ip wissel nauwelijks voor komt.
[...]
Je hebt gelijk. Ik heb per abuis de ER4 als ERL4 opgeschreven. Maar iig maar even wachten met de aanschaf afhankelijk hoe je aangesloten wordt.
Iig allen dank voor de antwoorden. Hier kan ik wat mee en zijn ook de laatste vragen waar ik zo snel in het topic niet direct antwoord op heb kunnen vinden, beantwoord.
Het is niet zo dat je bij de ER4 per se de SFP poort moet gebruiken
Momenteel geen internetverbinding, het LOS lampje op de glasvezel adapter brand niet. Zijn er meer mensen die een storing ervaren?
nog niet zo lang, 1 maand nu.MRE-Inc schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:02:
Ok, duidelijk. Dan is de vraag: wanneer ben je overgestapt ? Als dat een maand geleden is geweest, dan kan ik me wel voorstellen dat je geen ander ip adres hebt gekregen. Ben je 2 jaar geleden overgestapt, dan valt met grote zekerheid wel te zeggen dat een ip wissel nauwelijks voor komt.
Zal ook aan je omgeving liggen waarschijnlijk. Hier zijn de monteurs inmiddels voorzichtiger zo lijkt. Gelukkig had ik al die tijd een korte lijn bij ellende want sinds mei er al 6x gehele werkdagen uit gelegen.kamerplant schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:30:
Als je dat hebt, ben je een beetje aan de goden overgeleverd bij T-Mobile want zij gaan het bij jou zelf zoeken icm monteurs/KPN op jou afsturen. Wellicht gaat dat nu ook beter maar de constructie blijft foutgevoelig. Als het piept en kraakt met 100 Mbit op AON kun je overstappen. Als ik het nu nog een keer voor die keuze stond, was ik gebleven op AON.
Nu kan ik alleen terug naar AON via andere provider. Ik ga dus naar KPN.
Mijn boefje is liev!
Dank nog voor alle reacties n.a.v. bovenstaand bericht. Inmiddels T-mobile gesproken en zij hebben aangegeven de aansluiting kosteloos te laten aanleggen. De 'ingreep' blijkt achteraf best wel mee te vallen, de kabel wordt onder de betegeling van zijn voortuin direct doorgetrokken naar de meterkast. Het is dus niet nodig om de +- 5 meter naar de woning helemaal open te leggen. T-mobile neemt zelf contact op met KPN om de werkzaamheden te laten uitvoeren. Scheelt toch weer een paar honderd euro denk ik zo.Gewoon_Jansen schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:08:
Hi, vraagje.
Bij mijn pa in de buurt is 1,5 jaar terug glasvezel aangelegd door KPN, hij heeft er toen alleen voor gekozen om het niet door te laten trekken naar de gangkast omdat de tegel voor de deur dan ook losgetrokken moesten worden. Na mijn positieve ervaringen met (T-mobile) glas zit hij er toch aan te denken om te gaan switchen.
Weten jullie uit ervaring of er nu extra kosten bijkomen om de verbinding alsnog door te trekken naar de gangkast. De kabel steekt nu vlak voor zijn voortuin uit de grond namelijk. Zat wat prijzen voor hem te vergelijken en kom toch op zo'n 200 euro per jaar voordeel uit bij T-mobile met wat hij verbruikt, eventuele meerkosten voor het doortrekken van de kabel is het dus mogelijk waard. Hoor het graag, thanks!
Dan kan hij beter bij de ERL3 blijven in geval van GPON. Dan heb je de ER4 niet eens nodig.Dennis-L schreef op zondag 14 november 2021 @ 19:18:
[...]
Je kan een ER4 ook op GPON gebruiken, dan configureer je eth0 (RJ45) als WAN poort ipv eht3 (SFP).
Het is niet zo dat je bij de ER4 per se de SFP poort moet gebruiken
Nou dat is niet per se waar.Soundwork schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:08:
[...]
Dan kan hij beter bij de ERL3 blijven in geval van GPON. Dan heb je de ER4 niet eens nodig.
De ERL3 en ER4 zijn qua cpu en memory niet hetzelfde.
De ERL3 heeft een 500Mhz CPU, de ER4 een 1Ghz.
De ERL3 heeft 500MB geheugen, de ER4 1GB
[ Voor 6% gewijzigd door Dennis-L op 15-11-2021 19:16 ]
Dat doet verder niet terzake, een ERL3 kan je prima gebruiken met een 1 Gbps verbinding en ondersteunt ook hardware offloading. Ik heb de ERL3 ook gehad, was prima router. Ik zou persoonlijk alleen upgraden naar een ER4 als je de SFP kan gebruiken met een AON patch vanuit de PoP.Dennis-L schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:14:
[...]
Nou dat is niet per se waar.
De ERL3 en ER4 zijn qua cpu en memory niet hetzelfde.
De ERL3 heeft een 500Mhz CPU, de ER4 een 1Ghz.
De ERL3 heeft 500MB geheugen, de ER4 1GB
Uiteraard is de ERL3 ook een prima router en zal deze ook voldoen.Soundwork schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:17:
[...]
Dat doet verder niet terzake, een ERL3 kan je prima gebruiken met een 1 Gbps verbinding en ondersteunt ook hardware offloading. Ik heb de ERL3 ook gehad, was prima router. Ik zou persoonlijk alleen upgraden naar een ER4 als je de SFP kan gebruiken met een AON patch vanuit de PoP.
Het enige dat ik aangeef is dat de ER4 óók gewoon op GPON werkt en dat deze iets betere specs heeft.
Ik bepaal verder niet of hij wel of geen ER4 of ERL3 moet aanschaffen/inzetten.
Dat mag hij van mij helemaal zelf weten
Ik heb overigens nergens aangegeven dat een ER4 niet op GPON gebruikt zou kunnen worden.Dennis-L schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:27:
[...]
Uiteraard is de ERL3 ook een prima router en zal deze ook voldoen.
Het enige dat ik aangeef is dat de ER4 óók gewoon op GPON werkt en dat deze iets betere specs heeft.
Ik bepaal verder niet of hij wel of geen ER4 of ERL3 moet aanschaffen/inzetten.
Dat mag hij van mij helemaal zelf weten
Ik zou een Glasaansluiting van T-Mobile kunnen krijgen ergens volgens jaar.
Volgens de brief van T-mobile moet ik toestemming hebben van de vereniging van eigenaren.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Het zijn aardige mensen maar ze hebben al internet en zien het nut niet in van glas.
Volgens de brief van T-mobile moet ik toestemming hebben van de vereniging van eigenaren.
Het zijn aardige mensen maar ze hebben al internet en zien het nut niet in van glas.
Ook een leuke oplossing... Het is een stuk normaler dat T-Mobile/Open Dutch Fiber/de aannemer die toestemming regelt voordat ze het hele gebouw voorzien van glasvezel. Inclusief installatiedocument met de kabelroutes etc..onno oliver schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:01:
Ik zou een Glasaansluiting van T-Mobile kunnen krijgen ergens volgens jaar.
Off-topic: Je kan jeVVE wijzen op de gedoogplicht in de Telecomwet (hoofdstuk 5). Simpel gezegd betekent het dat de eigenaar van het gebouw moet toestaan dat er kabels worden aangebracht door de algemene ruimtes/gevel etc.. tot in jouw appartement als dat tot doel heeft om jou een werkende glasvezelaansluiting te bezorgen.
Dan zou ik ze nu al langzaam inmasseren en dit punt op de agenda zetten. Uiteindelijk ben jij ook de VVE... Ik zou ze overtuigen dat het kosteloos wordt binnengebracht en ze dan toekomst bestendig zijn. Ze hoeven het natuurlijk niet te gebruiken als ze niet willen.onno oliver schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:01:
Al hangt het ook vaak van het soort appartement af. Hier in Den Haag zie ik dat het ook vaak via de buitenmuur door een gootje naar binnen wordt gebracht. Dan heb je de VVE in mindere mate nodig dan dat het binnendoor moet.
[ Voor 19% gewijzigd door jongetje op 16-11-2021 09:57 ]
En we liggen er weer helemaal uit. Geen idee of het breder is dan de OLT want voor de verandering eens geen knipperende PON LED op mijn ONT.
“Alien” met ander gedrag als gevolg?
“Alien” met ander gedrag als gevolg?
Mijn boefje is liev!
@JB Heb je niet last van deze storing:
nieuws: Online.nl meldt internetstoring via KPN-netwerk
Het betreft meerdere ISP's.
[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 16-11-2021 12:44 ]
Nee. Want JB is momenteel aangesloten via GlasOperator (T-Mobile) en (nog) niet via KPN Wholesale.ehtweak schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:43:
@JB Heb je niet last van deze storing:
Hee, ik kon zonet opeens op 1000/1000 mbit klikken onder een knopje iets als "meer opties" voor €25/maand. Heb geklikt op 1 december, ben benieuwd of ze dat gaan leveren.
I see red pixels.
Blijkbaar is ODF nu bij jou beschikbaar waar dat vroeger alleen WBA was. Dus je zult op 1 december worden omgeprikt (gepatcht) naar een andere operator met een paar uur downtime. Kans is ook groot dat je overgaat naar GPON.RedPixel schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:11:
Hee, ik kon zonet opeens op 1000/1000 mbit klikken onder een knopje iets als "meer opties" voor €25/maand. Heb geklikt op 1 december, ben benieuwd of ze dat gaan leveren.
Net iets meer dan een jaar TMT in gebruik zonder storing. Gisteren opgezegd voor over 1 maand en om 15:11 klapt het internet eruit. Puur toeval(?)
Het is shit want heb ook geen T-Mobile mobiel meer, maar heb wel een voucher gekregen voor 7 dagen unlimited data.
Volgens de medewerker kon ik daarvoor mijn oude T-Mobile sim gebruiken, maar dat lijkt niet te werken
Het is shit want heb ook geen T-Mobile mobiel meer, maar heb wel een voucher gekregen voor 7 dagen unlimited data.
Volgens de medewerker kon ik daarvoor mijn oude T-Mobile sim gebruiken, maar dat lijkt niet te werken
GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti
Heb ik dan helemaal geen last van het KPN deel? Lig er nog steeds uit namelijk. T-Mobile zo maar weer bellenMuis666 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:52:
[...]
Nee. Want JB is momenteel aangesloten via GlasOperator (T-Mobile) en (nog) niet via KPN Wholesale.

Iemand een idee wat nog meer te testen? Ik heb (nog steeds) een extern IP. PON LED brand volledig op de ONT, maar dat is het dan ook. Komt geen data over de lijn zo lijkt.
[ Voor 30% gewijzigd door JB op 16-11-2021 16:42 ]
Mijn boefje is liev!
De infra (glasvezel kabel tussen je huis en de PoP) is waarschijnlijk wel van KPN infra. Maar de rest wordt dan op ODF door operator GlasOperator en provider T-Mobile afgehandeld.JB schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:33:
[...]
Heb ik dan helemaal geen last van het KPN deel? Lig er nog steeds uit namelijk. T-Mobile zo maar weer bellen
Iemand een idee wat nog meer te testen? Ik heb (nog steeds) een extern IP. PON LED brand volledig op de ONT, maar dat is het dan ook. Komt geen data over de lijn zo lijkt.
Maar ik begrijp dat iemand met een graafmachine een behoorlijke hoeveelheid glasvezels heeft stukgemaakt. Dus wellicht hebben alle operators daar last van...
We wachten nog maar even af. Dat zou plausibel klinken aangezien het stukje van meterkast tot PoP nu gewoon intact blijkt te zijn.Muis666 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:30:
[...]
De infra (glasvezel kabel tussen je huis en de PoP) is waarschijnlijk wel van KPN infra. Maar de rest wordt dan op ODF door operator GlasOperator en provider T-Mobile afgehandeld.
Maar ik begrijp dat iemand met een graafmachine een behoorlijke hoeveelheid glasvezels heeft stukgemaakt. Dus wellicht hebben alle operators daar last van...
Mijn boefje is liev!
heel simpel er zijn bij amsterdam Er zijn drie complete kabels door met in totaal 3x144 vezels, het gaat om eurofiber. eurofiber lever veel backbone verbindingen voor providers. T mobile is er 1 van die vaak via eurofiber loopt.JB schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:33:
[...]
We wachten nog maar even af. Dat zou plausibel klinken aangezien het stukje van meterkast tot PoP nu gewoon intact blijkt te zijn.
.
Nog geen 4 dagen Tmobile GPON en de rotzooi is al kapot (geen internet en knipperend PON lampje). Eerst bijna een uur aan de telefoon gehangen en de conclusie is dat ik nu maar een paar dagen moet wachten op een monteur..
Ik baal echt van mijn keus.
In de log van de GPON converter zie ik dat ze recent een firmware update hebben uitgevoerd, vraag mij af of dat de oorzaak van de storing is.
Log:
Signaal:
Ik baal echt van mijn keus.
In de log van de GPON converter zie ik dat ze recent een firmware update hebben uitgevoerd, vraag mij af of dat de oorzaak van de storing is.
Log:
code:
1
| 1981-01-01 00:01:17 [Error][Alarm-Log] AlarmID:104510,AlarmLevel:Error,Software successfully upgraded. Source version: V500R020C10SPC024B001. Target version: V500R020C10SPC020B014.Terminal:OTHER |
Signaal:
/f/image/Wn8wDCOLD01L3WPNQKoJB9M3.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 58% gewijzigd door wouter.N op 16-11-2021 20:19 ]
Weinig anderen die hier last van hebben dan?
T-Mobile meldt ook;
T-Mobile meldt ook;
Wat een pruts-club…!Wat ontzettend balen dat jij zonder internet zit. Zojuist is er een algemeen issue bij ons gemeld dat klanten die een migratie order hebben staan naar een andere provider op dit moment geen internet of tv hebben.
edit:
Jep dit is een algemeen probleem en 99% de oorzaak bij mij ivm overstap in december...
Ze zijn er mee bezig...
Jep dit is een algemeen probleem en 99% de oorzaak bij mij ivm overstap in december...
Ze zijn er mee bezig...
[ Voor 92% gewijzigd door JB op 16-11-2021 21:08 ]
Mijn boefje is liev!
Crosspost reactieJB schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:33:
T-Mobile meldt ook;
[...]
Wat een pruts-club…!
edit:
Jep dit is een algemeen probleem en 99% de oorzaak bij mij ivm overstap in december...![]()
Ze zijn er mee bezig...
/f/image/Kbrs7eCfKBbkLSuMyNHpeYe6.png?f=fotoalbum_large)
Ik verwacht of jouw ONT die de weg kwijt is, of een NT op dezelfde OLT (GPON) ivm je knipperende PON LED. Dit doet ie toch?
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/d3gkuTOacMguE6RVHdVFszkH.gif?f=user_large)
Mijn boefje is liev!
Ja hoor dan heb ik hier ook last van… heb je een referentie voor mij?JB schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:33:
T-Mobile meldt ook;
[...]
Wat een pruts-club…!
edit:
Jep dit is een algemeen probleem en 99% de oorzaak bij mij ivm overstap in december...![]()
Ze zijn er mee bezig...
There you go!The GUI schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:43:
[...]
Ja hoor dan heb ik hier ook last van… heb je een referentie voor mij?
https://community.t-mobil...ostid=1635715#post1635715
Advies; bel nog voor 22:00 de helldesk zodat ze een ticket voor jou aanmaken.
Mijn boefje is liev!
Precies het zelfde inderdaad.JB schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:40:
[...]
Ik verwacht of jouw ONT die de weg kwijt is, of een NT op dezelfde OLT (GPON) ivm je knipperende PON LED. Dit doet ie toch?
[Afbeelding]
inmiddels 4 uur later en nog steeds geen sms om een afspraak te maken met een monteur.
[ Voor 8% gewijzigd door wouter.N op 16-11-2021 22:06 ]
Die monteur gaat bij jou thuis niets op kunnen lossen…wouter.N schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:03:
[...]
Precies het zelfde inderdaad.
inmiddels 4 uur later en nog steeds geen sms om een afspraak te maken met een monteur.
Mijn boefje is liev!
Wat een amateurs bij TMT. Migratie aangevraagd en ze gooien vandaag je verbinding plat. Ik las het net hier om voor 22 uur te bellen, meteen gedaan. Is een ticket gemaakt voor de TD om het te herstellen. Mocht je dus vanwege de migratie aanvraag geen internet meer hebben, dan herstellen ze het remote en komt er geen monteur van Guidion. Wel een ticket laten aanmaken!
Vind dit wel amateurisme ten top. Blij dat ik de beslissing genomen heb om over te stappen!
Vind dit wel amateurisme ten top. Blij dat ik de beslissing genomen heb om over te stappen!
Ik hoopte dat hij mogelijk het glasvezel draadje los kon trekken van de persoon die een ONT op de GPON sectie heeft aangesloten.JB schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:08:
[...]
Die monteur gaat bij jou thuis niets op kunnen lossen…
Dat gaat waarschijnlijk vanzelf gebeuren zodra diegene aangesloten wordt. T-Mobile lijkt dit proces nog steeds niet onder controle te hebben of dit is nog een “oudje” in het systeem maar ik heb nergens vertrouwen meer in sinds ik op ODF zit.wouter.N schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:15:
[...]
Ik hoopte dat hij mogelijk het glasvezel draadje los kon trekken van de persoon die een ONT op de GPON sectie heeft aangesloten.
Mijn boefje is liev!
Thanks. Had vanmiddag om 15:45 al gebeld en een ticket aangemaakt. Wel met de melding dat ik geen internet meer had. Hopelijk leggen ze zelf de link (no pun intendedJB schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:47:
[...]
There you go!
https://community.t-mobil...ostid=1635715#post1635715
Advies; bel nog voor 22:00 de helldesk zodat ze een ticket voor jou aanmaken.
Ik heb glasvezel van T-Mobile met een Nokia ONT (G-010G-Q) naar mijn Edgerouter 6P via CAT6. Deze apparatuur staat momenteel in de meterkast.
Nu wil ik graag een Unifi Dream Machine Pro aanschaffen en deze op de 1e verdieping in een rack plaatsen. Er loopt van de meterkast een CAT6 (geen CAT6A) naar de 1e verdieping. Hoeveel meter mag deze kabel maximaal vanaf de ONT zijn naar de Unifi Dream Machine Pro?
Nu wil ik graag een Unifi Dream Machine Pro aanschaffen en deze op de 1e verdieping in een rack plaatsen. Er loopt van de meterkast een CAT6 (geen CAT6A) naar de 1e verdieping. Hoeveel meter mag deze kabel maximaal vanaf de ONT zijn naar de Unifi Dream Machine Pro?
het is gewoon gigabit, dus metertje of 50~100 haal je wel.
nettere oplossing is natuurlijk de glaskabel verlengen met een glaskabel van FS.com en alles netjes in je rack houden. scheelt je ook weer een stopcontact in de meterkast.
nettere oplossing is natuurlijk de glaskabel verlengen met een glaskabel van FS.com en alles netjes in je rack houden. scheelt je ook weer een stopcontact in de meterkast.
[ Voor 60% gewijzigd door flippy op 17-11-2021 02:40 ]
Hier sinds gistermiddag ook geen internet meer, zou per 16 december over naar KPN. Heb ook een ticket aan laten maken, had wel een goede helpdesk medewerker aan de lijn overigens. Erg irritant dit...
Ik heb even centraal aandacht gevraagd, want heb nog steeds geen diensten van T-Mobile door deze f*ck-up.
Geen verbinding door algemeen administratie probleem bij migratie orders
https://community.t-mobil...ostid=1635798#post1635798
Mijn boefje is liev!
Als je niet was overgestapt had je nu geen storing gehadRR2USA schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:15:
Blij dat ik de beslissing genomen heb om over te stappen!
T-Mobile op zijn best ja…jongetje schreef op woensdag 17 november 2021 @ 07:52:
[...]
Als je niet was overgestapt had je nu geen storing gehad
Mijn boefje is liev!
Even gegoogled:qwasd schreef op woensdag 17 november 2021 @ 02:03:
Ik heb glasvezel van T-Mobile met een Nokia ONT (G-010G-Q) naar mijn Edgerouter 6P via CAT6. Deze apparatuur staat momenteel in de meterkast.
CAT6 kabel is officieel gecertificeerd voor 1000Mbit/s bij een frequentie tot 250mHz over een lengte van 100m. De kabel kan tot een lengte van 85m ook gebruikt worden voor 10Gbit/s.
En ik zou gewoon die CAT6 gebruiken en de Nokia ONT lekker laten hangen in de meterkast.
[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 17-11-2021 08:13 ]
Kun je nagaan… en ik stap pas 7 december over. Kun je zien hoe brak alles bij TMT is.jongetje schreef op woensdag 17 november 2021 @ 07:52:
[...]
Als je niet was overgestapt had je nu geen storing gehad
Ik ben weer online inmiddels (voor nu).JB schreef op woensdag 17 november 2021 @ 06:34:
Ik heb even centraal aandacht gevraagd, want heb nog steeds geen diensten van T-Mobile door deze f*ck-up.
Anderen ook?
Mijn boefje is liev!
Nope, maar waarschijnlijk heb ik ook een ander probleem.
Jij hebt (nog) geen migratie naar een andere provider aangevraagd inderdaad. Wij zijn ook zo begonnenwouter.N schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:45:
Nope, maar waarschijnlijk heb ik ook een ander probleem.

Mijn boefje is liev!
Yes, ik ben ook weer online! Geen idee sinds wanneer, maar ik heb de Zyxel gelijk weer van de muur getrokken en mijn firewall aangesloten. Alles klar ja?JB schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:41:
[...]
Ik ben weer online inmiddels (voor nu).
Anderen ook?
JB schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:49:
[...]
Jij hebt (nog) geen migratie naar een andere provider aangevraagd inderdaad. Wij zijn ook zo begonnen
CAT6 100 meter bij gigabit en 40 meter bij 10 gigabit.qwasd schreef op woensdag 17 november 2021 @ 02:03:
De GPON apparaten zijn maar gigabit Ethernet, geen probleem dus(als het een goede kabel is en 100% koper dan lukt in praktijk 120 meter vaak ook nog wel).
CAT6a kan al 40 gbit over 40 meter, ik neem aan dat je niet in een kasteel woont waardoor je over die 40 meter komt.
[ Voor 13% gewijzigd door mr_evil08 op 17-11-2021 10:20 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Dat gaat niet lang meer duren, ik wordt echt niet serieus genomen. Inmiddels al 4 telefoontjes verder, maar ze kunnen/willen niets.JB schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:49:
[...]
Jij hebt (nog) geen migratie naar een andere provider aangevraagd inderdaad. Wij zijn ook zo begonnen
Knippert je PON LED nog steeds? Drama dit weer...wouter.N schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:04:
[...]
Dat gaat niet lang meer duren, ik wordt echt niet serieus genomen. Inmiddels al 4 telefoontjes verder, maar ze kunnen/willen niets.
Mijn boefje is liev!
PON lampje knippert nog steeds...JB schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:44:
[...]
Knippert je PON LED nog steeds? Drama dit weer...
Tmobile wil ook voor mijn gevoel echt niet in actie komen.
Toevaliig geen nummerherkenning toen die monteur van Guidion belde mbt je oplevering? Zou die anders eens rechstreeks proberen te bellen. Nee heb je...wouter.N schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:20:
[...]
PON lampje knippert nog steeds...
Tmobile wil ook voor mijn gevoel echt niet in actie komen.
Mijn boefje is liev!
Bedankt voor het meedenken, maar helaas. De Guidon monteur heeft mij nooit gebeld.JB schreef op donderdag 18 november 2021 @ 07:26:
[...]
Toevaliig geen nummerherkenning toen die monteur van Guidion belde mbt je oplevering? Zou die anders eens rechstreeks proberen te bellen. Nee heb je...
Dag 3 en nog geen reactie en/of actie van tmobile.
Beste Wouter, wat een k*tsituatie zeg. Ik zou direct hoog in de boom klimmen en bij de service desk toch een iets andere benadering toepassen. Eis dat ze het nog direct vandaag oplossen en anders stop je alle apparatuur terug in de doos en stel je ze in gebreke. Dat jij dat niet echt doet weten hun niet, maar ik zou gewoon al telefonisch melden ik stel jullie in gebreke, wordt het niet einde van de dag opgelost, dan ontbind ik mijn contract omdat jullie niet aan je plichten voldoen.wouter.N schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:13:
[...]
Bedankt voor het meedenken, maar helaas. De Guidon monteur heeft mij nooit gebeld.
Bevestig het ook even aan ze per mail, dan sta je sterker in de toekomst.
Maar ik hoop dat je met deze actie wel iemand in beweging krijgt.
Ik heb destijds een mail gestuurd naar klantenservice@t-mobilethuis.nl met iets als de volgende strekking (standaard briefje consumentenbond oid):Lord_Dain schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:23:
[...]
Beste Wouter, wat een k*tsituatie zeg. Ik zou direct hoog in de boom klimmen en bij de service desk toch een iets andere benadering toepassen. Eis dat ze het nog direct vandaag oplossen en anders stop je alle apparatuur terug in de doos en stel je ze in gebreke. Dat jij dat niet echt doet weten hun niet, maar ik zou gewoon al telefonisch melden ik stel jullie in gebreke, wordt het niet einde van de dag opgelost, dan ontbind ik mijn contract omdat jullie niet aan je plichten voldoen.
Bevestig het ook even aan ze per mail, dan sta je sterker in de toekomst.
Maar ik hoop dat je met deze actie wel iemand in beweging krijgt.
Dit wordt direct door andere afdeling opgepakt en uiteindelijk daarmee ook vrij snel gebeld door t-mobile met iemand die wel aan wat touwtjes kon trekken intern en achteraf een 'mooie' t-mobile roze bos bloemen gehadGeachte heer of mevrouw,
Op <> sloot ik bij u een T-Mobile Thuis Internet Premium abonnement af, bij u bekend onder klantnummer <>. Volgens het contract zou ik vanaf <> gebruik kunnen maken van de diensten die bij het abonnement horen. Helaas is dit sinds <> niet langer zo en heb ik te maken met een storing. Ik nam hierover contact met u op. Maar u loste het probleem niet voor mij op.
Wat is het probleem?
<beschrijving tijdlijn, contactmomenten, beloften etc>
Wat verwacht ik van u?
Mijn vertrouwen in de kwaliteit en dienstverlening van T-mobile is ernstig beschadigd. Ik heb u vanaf <datum> de mogelijkheid gegeven dit probleem naar behoren op te lossen en dit is niet gelukt. Daarom bied ik u met deze e-mail een laatste kans om voor <datum> mijn klacht definitief op te lossen. Doet u dat niet of komt dezelfde klacht binnen een maand na die datum terug? Dan ontbind ik het abonnement.
Hoe is dit wettelijk geregeld?
U moet de dienst leveren zoals afgesproken. Doet of kunt u dat niet? Ook niet nadat ik u een redelijke termijn geef om het probleem op te lossen? Dan heb ik het recht om het abonnement te ontbinden. Dit betekent dat ik u niet meer hoef te betalen en u geen diensten meer hoeft te leveren. Dit staat in het Burgerlijk Wetboek, boek 7. U kunt deze wet vinden op de website wetten.overheid.nl. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels, zie www.acm.nl.
Ik ontvang graag binnen 5 werkdagen uw reactie per e-mail.

[ Voor 4% gewijzigd door Sander op 18-11-2021 12:29 ]
Bedankt voor de adviezen heren. Ik heb de email verstuurd.
Anderen ook last van wat vertraging in de upload? Voorheen haalde ik keurig 945/945 en nu kom ik niet hoger dan 700mbit voor de upload. Is dit breder dan alleen bij mij?
Man man man,
Vandaag contact gehad met kabelboer voor in de toekomst glas.
Daar ik in een VVe zit moest ik toestemming van de VVE krijgen.
Staat dit voor volgend jaar op de agenda.
Zegt de kabel boer: "we doen het allen als iedereen het doet".
Het duurde bij mij 8 dagen de migratie en toen had ik opeens signaal, communicatie is bij T-mobile niet zo geweldig nee.wouter.N schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:13:
[...]
Bedankt voor het meedenken, maar helaas. De Guidon monteur heeft mij nooit gebeld.
[ Voor 8% gewijzigd door mr_evil08 op 18-11-2021 18:48 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
vve's zijn de doodsteek voor vooruitgang.onno oliver schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:21:
Man man man,
zoiets heb ik een poos gebruikt maar servers zijn te onstabiel voor 1gbit om zinvolle informatie eruit te rkijgen.Mr Magic schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:57:
Voor de docker hobbyisten onder ons
https://hub.docker.com/r/henrywhitaker3/speedtest-tracker
@onno oliver bedoelen ze dat ze het bij iedereen moeten binnenbrengen? Lijkt me niet dat iedereen een abonnement moet afsluiten.... even langs je buren dus.
Je moet de juiste personen aan de lijn krijgen. Een deel herkent deze issues wel degelijk icm alle gebruikte termen eromheen.mr_evil08 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:47:
[...]
Het duurde bij mij 8 dagen de migratie en toen had ik opeens signaal, communicatie is bij T-mobile niet zo geweldig nee.
Bij @wouter.N zit er iets niet goed tussen de OLT en zijn ONT (knipperende PON LED). Die OLT is gewoon remote te bekijken, connectivity moet uitsluiten wat daar mis gaat. Als een verdwaalde NT de zaak over de zeik helpt, moet dat ook te zien zijn, maar zijn storing duurt daarvoor al te lang IMHO.
Mijn boefje is liev!
Onvoorstelbaar:
Vandaag, 17 dagen na het ontstaan van het GPON-probleem, is hier eindelijk een monteur van Guidion. Wat blijkt nu: hij kan verder ook niks doen, en gaat het doorzetten naar de netwerkbeheerder (KPN). Die zouden het binnen 2 tot 5 werkdagen moeten komen oplossen.
Waarom heeft T-Mobile dit niet direct doorgezet, aangezien de technische dienst al geconcludeerd had wat het probleem was?
Waardeloos!
“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.
Omdat tmobile thuis een b-merk is.
Ik denk dat zij denken hiermee geld te besparen omdat het laten opdagen van kpn veel meer kost dan guidion.
Dus hopen ze dat het “guidion” storingen zijn.
Maar dat is wat ik denk!
Ik denk dat zij denken hiermee geld te besparen omdat het laten opdagen van kpn veel meer kost dan guidion.
Dus hopen ze dat het “guidion” storingen zijn.
Maar dat is wat ik denk!
Net vandaag een schouwing gehad van BAM/Dutch Open Fiber/T-Mobile die in ons appartementencomplex glasvezel komen aanleggen.onno oliver schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:21:
Man man man,
Nu zijn er voor ons geen kosten aan verbonden en kan er gebruik gemaakt worden van al bestaande buizen/goten etc. (dus lage impact op o.a. aangezicht gebouw etc.). Dat maakt e.e.a. makkelijker omdat het VvE bestuur op het voorstel/plan van aanpak dan zonder vergadering akkoord mee kan gaan (ons bestuur mag tot x bedrag zelf uitgaven doen etc.). Half heb ik ook begrepen dat een VvE niet zomaar bepaalde zaken kan weigeren, ook al moet er toestemming gegeven worden (WMO bijvoorbeeld).
Het helpt dat ik zelf net in het bestuur ben gekomen en de bewoners hier Ziggo een beetje zat zijn. Kan zijn dat jouw situatie toch net even anders is, of ik heb wat VvE dingen verkeerd begrepen maar misschien dit nog wat verder uitzoeken?
https://dirteam.com/dave
Iemand anders last van trage internet omgeving Tilburg? Haal de hele dag niet hoger dan 2 down/2 up met 1Gbps.
Zojuist klantenservice gebeld en heb een Speedtest afdruk moeten sturen. Reactietijd max. 4 werkdagen
.
Zojuist klantenservice gebeld en heb een Speedtest afdruk moeten sturen. Reactietijd max. 4 werkdagen
[ Voor 35% gewijzigd door s3. op 19-11-2021 20:57 ]
Hier (reeshof) gewoon de normale snelheden (700/900).s3. schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:57:
Iemand anders last van trage internet omgeving Tilburg? Haal de hele dag niet hoger dan 2 down/2 up met 1Gbps.
Zojuist klantenservice gebeld en heb een Speedtest afdruk moeten sturen. Reactietijd max. 4 werkdagen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie