[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 165 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.269 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nzegveld
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-09 20:52
Even een korte post voor mensen die hun modem willen vervanger met TP-Link hardware.

Vorige week overgegaan van Ziggo naar T-Mobile glasvezel. Zelf gebruik ik de TP-Link EAP245 wifi access points door het huis en is het logisch om dan het Zyxel modem te vervangen met een TP-Link TL-R605 router. Dat ging verassend eenvoudig en alles werkt nog steeds naar behoren en een stuk beter dan met Ziggo.
Voor de router hoef je eigenlijk maar twee zaken aan te passen van de default settings:
Bij LAN settings moet je IGMP proxy uitzetten en bij WAN settings zet je VLAN aan met Vlan ID = 300.

Volgende stap wordt het gebruiken van de Omada Controller software (docker container) om alles vanuit een plek te kunnen beheren en monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:48
Ulster Seedling schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:10:
[...]

Onvoorstelbaar:

Vandaag, 17 dagen na het ontstaan van het GPON-probleem, is hier eindelijk een monteur van Guidion. Wat blijkt nu: hij kan verder ook niks doen, en gaat het doorzetten naar de netwerkbeheerder (KPN). Die zouden het binnen 2 tot 5 werkdagen moeten komen oplossen.

Waarom heeft T-Mobile dit niet direct doorgezet, aangezien de technische dienst al geconcludeerd had wat het probleem was?

Waardeloos!
Dat voorspelt niet veel goed voor mij :-(, ik zit nu momenteel op dag 5 zonder internet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02:47
Rico schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:37:
Zit ook te kijken om naar t-mobile maar lees dat de tv kwaliteit erg slecht is. Zit nu bij Ziggo en vind die prijzen wel erg hoog worden.
Wil alleen wel goede kwaliteit tv hebben.
Dan moet je bij ziggo blijven het tv-beeld is veel beter dan nlziet of tmobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:00

Rico

Wie dit leest is gek....

leonbong schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:15:
[...]

Zal eens nlziet testen. Bedankt voor de tip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:44
leonbong schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:15:
[...]

Dat vind ik echt onzin hoor, webTV van nlziet is scherper dan webTV van Ziggo(tv). Zelfs op de Google TV chromecast vind ik nlziet een stuk scherper dan de Ziggo GO app.

Als je TV signaal over coax bedoelt, tja, dat zal het winnen van nlziet maar dat is appels en peren vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
Wie zegt dat hij de app bedoelt.

Hij vraagt gewoon naar de kwaliteit van tv-beeld tov ziggo is dat gewoon prut. Als je de vergelijking Ziggo STB vs tmobile STB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-08 19:12
jongetje schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:34:
@onno oliver bedoelen ze dat ze het bij iedereen moeten binnenbrengen? Lijkt me niet dat iedereen een abonnement moet afsluiten.... even langs je buren dus.
De gehele VVE moet.
De rest heeft "al internet" en zit prima bij de een lokale kabelboer.
Voornamelijk pensionado's die af en toe "internetten" en geen zin in "overstappen" hebben want gedoe.

Persoonlijk boeit het mij niet of er een oranje of magenta aansluiting komt ik wil gewoon glas omdat ik met uploaden van 3D cadbestanden zit. (aangeboden oplossingen zijn stompzinnig zoals een server thuis zetten maar deze moet dan nog meer bestanden gaan syncen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 19:44

Sa1

s3. schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:57:
Iemand anders last van trage internet omgeving Tilburg? Haal de hele dag niet hoger dan 2 down/2 up met 1Gbps.
Zojuist klantenservice gebeld en heb een Speedtest afdruk moeten sturen. Reactietijd max. 4 werkdagen :'( .
Zo is het gelukkig niet bij mij. Down is 945, standaard haal ik dat. Up haalde ik tot een week terug eigenlijk altijd ook 945, maar nu niet hoger dan 745. Scheelt gewoon 200mbit.. geen idee waarom dat is. Binnen huis is niets gewijzigd. Zijn bekabelde verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
KPN Netwerk NL heeft onlangs glasvezel aangelegd in Roermond.
Iemand enige indicatie wanneer T-Mobile kan leveren over dit netwerk?
Volgens het T-Mobile forum zou het op ten duur moeten kunnen (zonder een indicatie van hoe lang dit gaat duren).

Zie dit topic op de T-Mobile community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
robcoenen schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:05:
KPN Netwerk NL heeft onlangs glasvezel aangelegd in Roermond.
Iemand enige indicatie wanneer T-Mobile kan leveren over dit netwerk?
Volgens het T-Mobile forum zou het op ten duur moeten kunnen (zonder een indicatie van hoe lang dit gaat duren).

Zie dit topic op de T-Mobile community.
voor mij heeft het in DB ongeveer 3/4 jaar geduurd voordat ik kon kiezen voor glas abbo bij T-Mobile. (toen had ik dus al 3/4de jaar KPN glas abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
demonic schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:06:
[...]

voor mij heeft het in DB ongeveer 3/4 jaar geduurd voordat ik kon kiezen voor glas abbo bij T-Mobile. (toen had ik dus al 3/4de jaar KPN glas abbo.
Oei, dat is een behoorlijke tijd. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
robcoenen schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:09:
[...]

Oei, dat is een behoorlijke tijd. :/
ik had dus 1 jaar KPN afgesloten met 6 maanden 50% korting ofzo.
Dus dan is het redelijk te betalen. En kan je daarna dus overstappen naar t-mobile. (iets wat ik gisteren geregeld heb.. en hopelijk 17 december rond is :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

nzegveld schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:24:
Even een korte post voor mensen die hun modem willen vervanger met TP-Link hardware.

Vorige week overgegaan van Ziggo naar T-Mobile glasvezel. Zelf gebruik ik de TP-Link EAP245 wifi access points door het huis en is het logisch om dan het Zyxel modem te vervangen met een TP-Link TL-R605 router. Dat ging verassend eenvoudig en alles werkt nog steeds naar behoren en een stuk beter dan met Ziggo.
Voor de router hoef je eigenlijk maar twee zaken aan te passen van de default settings:
Bij LAN settings moet je IGMP proxy uitzetten en bij WAN settings zet je VLAN aan met Vlan ID = 300.

Volgende stap wordt het gebruiken van de Omada Controller software (docker container) om alles vanuit een plek te kunnen beheren en monitoren.
Heb je ook TV van t-mobile?

Ik wil mijn modem vervangen met wat Asus AX92U spullen maar wil ook weten hoe het met het televisie signaal zit.

In een oude post kom ik iets met VLAN640 tegen maar volgens mij ging dat nog over het oude TV platform. Verder vind ik helaas niet zo snel iets met de zoekfunctie ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:39
Meer mensen last dat sommige sites niet willen leren laden? Bijvoorbeeld nos.nl, of T-Mobile zelf. Tweakers werkt wel weer normaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:00
hcQd schreef op maandag 22 november 2021 @ 07:46:
Meer mensen last dat sommige sites niet willen leren laden? Bijvoorbeeld nos.nl, is T-Mobile zelf. Tweakers werkt wel weer normaal.
Yes, op allestoringen.nl is ook een grote piek te zien. Gebruik niet de T-Mobile DNS servers, daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Bij mij lijkt alles op AWS (bijvoorbeeld Netflix of https://eu-west-2.console.aws.amazon.com/) niet bereikbaar vanaf m'n T-mobile glasvezel. Vanaf T-mobile mobiel dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:20
Ziggo & FNAC kan ik niet benaderen.
Ik gebruik Cloudflare als DNS.

---

Kleine update: Mijn TP-Link Deco & Denon App (Android) werken ook niet meer.

---

Weer een update: qua TV kan ik alleen maar NPO & lokale zenders zien.

[ Voor 59% gewijzigd door ezra070 op 22-11-2021 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:07
Meer mensen last dat sommige sites niet willen leren laden? Bijvoorbeeld nos.nl, of T-Mobile zelf. Tweakers werkt wel weer normaal.
Hier hetzelfde. Eerste keer dat ik een echte storing heb in vier jaar tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 12:50
Hier in de buurt van Amersfoort ook problemen met sommige sites. Tado voor mijn verwarming bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Laatst online: 10:11
Hier werken alleen de publieke zenders op tmobile tv en voor de rest bijna niets

op allestoringen zie je pieken bij zowat alle diensten ook netflix / npoplus / nos etc..

dus er lijkt iets meer aan de hand

[ Voor 45% gewijzigd door boyette op 22-11-2021 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Er was gepland onderhoud vannacht voor de tv, misschien is dat iets fout gegaan.

[ Voor 3% gewijzigd door hcQd op 22-11-2021 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrOetker
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 14:45

DrOetker

Meer dan alleen pizza ;D

Voor diegene met kids; Enige dat nog prima werkt is YouTube

"Computer games don't affect kids, I mean if Pac man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-09 22:32
Hier in Dordrecht ook veel sites die niet werken. Gelukkig doet de vpn verbinding naar kantoor het nog. Nu maar even al het verkeer over de vpn en dan werkt alles weer.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
hcQd schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:21:
Er was gepland onderhoud vannacht voor de tv, misschien is dat iets fout gegaan.
Volgens de website van T-Mobile is dat onderhoud juist aankomende nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Hier in Groningen ook vage problemen, op een gloednieuw netwerk. DNS probleem wellicht?
Apps doen het niet meer (o.a. Unifi Network, Wordfeud) via glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:20
Palthe schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:36:
Hier in Groningen ook vage problemen, op een gloednieuw netwerk. DNS probleem wellicht?
Apps doen het niet meer (o.a. Unifi Network, Wordfeud) via glasvezel.
Helaas is het geen DNS probleem: andere DNS gebruiken geeft geen oplossing.

Ik zit overigens in Den Haag op het eigen T-Mobile Glas netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waterstof
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 18:16
Hier helaas hetzelfde... Vergeet niet een melding te maken bij T-Mobile, dan is het hopelijk sneller opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhRiXoS
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 16:49

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

Idem storing hier.
DNS omzetten werkte bij mij niet.

Dₒ yₒᵤ ₙₑᵥₑᵣ qᵤₑₛₜᵢₒₙ ₜₕₑ ₙₐₜᵤᵣₑ ₒf yₒᵤᵣ ᵣₑₐₗᵢₜy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

waterstof schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:38:
Hier helaas hetzelfde... Vergeet niet een melding te maken bij T-Mobile, dan is het hopelijk sneller opgelost
Die krijgen wel genoeg meldingen binnen hoor :p Als ik zie dat er hier al vollop over gesproken wordt en allestoringen piekt dan ga ik m'n tijd niet verspillen aan het in de wacht hangen bij de klantenservice :p

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvorstenbosch
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23-06-2024
In Utrecht ook geen verbinding met meerdere servers, andere server weer prima.

Ik denk geen DNS probleem. Pingen naar google.nl werkt prima. Naar de meeste bekende domeinen zelfs. Ik gok ook op een fout met AWS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-03 07:21
Hier in 3315 hetzelfde.

Zet ik de vpn aan dan werkt alles wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skamba
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Hier hetzelfde - de tracert ziet er ook raar uit, hij gaat via een 10.*.*.* ip. Dat zou volgens mij nooit moeten gebeuren op het internet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/buRwOdt.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Skamba schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:41:
Hier hetzelfde - de tracert ziet er ook raar uit, hij gaat via een 10.*.*.* ip. Dat zou volgens mij nooit moeten gebeuren op het internet.

[Afbeelding]
Dat is gebruikelijk voor deze traceroutes bij TmT en niet echt een antipatroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 18:16
Glashelder schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:40:
[...]

Die krijgen wel genoeg meldingen binnen hoor :p Als ik zie dat er hier al vollop over gesproken wordt en allestoringen piekt dan ga ik m'n tijd niet verspillen aan het in de wacht hangen bij de klantenservice :p
Via twitter valt dat nog er mee... (Of tegen)

De rest kan ik niet checken 😎

Edit: Ze zijn wakker 😉

[ Voor 3% gewijzigd door waterstof op 22-11-2021 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-09 16:39
Verkeer dat naar geroute wordt over 10.10.80.149 lijkt ok (bijv. google), maar verkeer dat geroute wordt via 10.10.80.145 lijkt niet te werken.

Last.fm
Films!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:29

Frituurman

Mjam!

Mijn TV geeft de melding dat de systeem tijd (die automatisch wordt bijgewerkt via de verbinding) op 01-01-2016 staat. Daarom werken bij mij de VOD diensten niet op de tv. Mogelijk is dat ook een aanwijzing.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LI05iNULX-uRMst245THowNsjgc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O2DdsqFgkN4ZuL4uYOFnnLKA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Frituurman op 22-11-2021 08:49 ]

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 10:36
-knip-

[ Voor 96% gewijzigd door Dennis-L op 22-11-2021 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 10:24

JB

Cédric roelt!

Jep hier ook gezeur. Signal web-app doet niets, verder laadt de NOS app geen nieuws en deed Netflix het vanochtend klaarblijkelijk niet ("prio 1" bij de jeugd...) :/

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 22-11-2021 08:58 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapio88
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 07:28
Zelfde hier, sommige sites doen het zonder problemen maar andere diensten werkten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:57
Heb net een monteur langs gehad om alles te installeren. (Alleen draaide ik al 6 weken zonder probleem). Vandaag maar is TV aangesloten echter die werkt nog niet.
Internet werkt wel(niet alle sites) maar TV niet. Kan dat met de storing te maken hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Laatst online: 24-09 12:23
Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• david-v
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-08 20:03
Ik heb het probleem ook, de ene site wil wel laden, de andere niet. VPN aanzetten lost voor mij het probleem op, maar irritant is het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
Moet zeggen dat de storingen me wel steeds meer beginnen te irriteren... Zit nu 2 jaar bij T-Mobile, maar ga deze week wel serieus een ander overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:56
Skamba schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:41:

[Afbeelding]
Dit is normaal. T-Mobile thuis gebruikt 10.x.x.x IPs binnen zijn netwerk om 'echte' IPs te besparen. Functioneel maakt het niet uit

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Het blijkt gebundeld als storing bij T-Mobile onder;

[ 22-11-2021] Problemen Internet en TV T-Mobile Thuis
https://community.t-mobil...-tv-t-mobile-thuis-336240

[ Voor 47% gewijzigd door JB op 22-11-2021 09:17 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:16
Wulfric92 schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:06:
Moet zeggen dat de storingen me wel steeds meer beginnen te irriteren... Zit nu 2 jaar bij T-Mobile, maar ga deze week wel serieus een ander overwegen.
Toch bijzonder. Zit al 7 jaar bij T-Mobile maar kan het aantal op één hand tellen. Dat was daarvoor bij Ziggo niet anders.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theunevers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 13:35
Wulfric92 schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:06:
Het is inderdaad niet leuk meer. Zijn wel allemaal workaround VPN, hotspot.. maar ja.. voor 25 euro 1gbs internet krijgen en dan willen verwachten dat we de beste service daarvoor krijgen is ook een beetje onnozel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Er is inmiddels een topic geopend voor deze storing: https://community.t-mobil...-tv-t-mobile-thuis-336240

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Wat ik dan vooral irritant vind is dat ze het zelf pas doorhebben als mensen gaan klagen. Zoiets monitor je toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hcQd
Dennis schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:10:
[...]

Wat ik dan vooral irritant vind is dat ze het zelf pas doorhebben als mensen gaan klagen. Zoiets monitor je toch?
Waarom zou je daar geld aan uitgeven als je ruim een half miljoen gratis monitors hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:00
Storing, baggertraag (Alkmaar)

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

GermanPivo schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:08:
[...]

Toch bijzonder. Zit al 7 jaar bij T-Mobile maar kan het aantal op één hand tellen. Dat was daarvoor bij Ziggo niet anders.
Dat is ook bijzonder. Ik zit er al ten tijden van Vodafone Thuis. Ging altijd goed totdat T-mobile;

- DTAG
- DNS/routering
- GPON (WBA > ODF)

En nu weer;

- DNS/routering

:z

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dennis schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:10:
[...]

Ik zie eerder bij t-mobile dat de klantenservice totaal geïsoleerd is van de rest van de organisatie en daarmee gewoon blind vaart. Ze hebben een (outsourced) technische afdeling die amper of niet communiceert en daarmee zijn klantenservice teams gewoon totaal niet op de hoogte. Als je een 'goede' medewerker spreekt die zelf ook beetje klaar is met de processen daar dan wordt dat af en toe ook wel tussen neus en lippen door toegegeven...

Ditzelfde speelde maanden geleden toen er duidelijk packetloss was op 25% van de pakketten, voordat dat fatsoenlijk geëscaleerd en serieus genomen werd door een afdeling waar mensen zaten met kennis van zaken waren we met z'n allen weken (if not maanden) verder.
JB schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:15:
[...]

Dat is ook bijzonder. Ik zit er al ten tijden van Vodafone Thuis. Ging altijd goed totdat T-mobile;

- DTAG
- DNS
- GPON (WBA > ODF)

En nu weer;

- DNS

Dit is geen DNS issue maar routering, maakt het niet minder vervelend (eerder meer) maar not the same thing. VPN gebruiken op een netwerk dat wel werkt is de makkelijkste workaround voor nu

[ Voor 36% gewijzigd door Sander op 22-11-2021 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-09 16:16

Louw Post

Cerenas

JB schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:15:
[...]

- DTAG
- DNS
- GPON (WBA > ODF)

En nu weer;

- DNS

Nu juist geen DNS lijkt me. Ik gebruik de DNS van Cloudflare en heb ook issues. Ik lijk voornamelijk issues te hebben met diensten die gebruik maken van AWS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@Sander @Louw Post klopt, inmiddels aangepast. Het is maandag, pas 1 bakkie koffie op :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:57
JB schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:19:
@Sander @Louw Post klopt, inmiddels aangepast. Het is maandag, pas 1 bakkie koffie op :P
Ik moet nog ff beginnen. Alles werkt hier behalve TV. Nu is er gelukkig al jaren niets noemenswaardigs op TV :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Is het niet een probleem met AWS dan, ipv T-Mobile?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:50
Hier geen problemen met T-Mobile Thuis via ODF-netwerk (1GBit)
Alle diensten van AWS ook prima bereikbaar.
Als DNS wordt gebruikt 1.1.1.1 & 8.8.8.8
IP-reeks : 31.187.xxx.xx

Ook AWS diensten die eerder in dit topic langskomen prima te bereiken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
tracert eu-west-2.console.aws.amazon.com

Tracing route to aab9d12e56ed51655.awsglobalaccelerator.com [75.2.42.26]
over a maximum of 30 hops:

1     1 ms     1 ms     1 ms  10.0.0.1
  2     6 ms     4 ms     4 ms  1-188-xxx-xx.ftth.glasoperator.nl [31.187.xxx.xx]
  3    10 ms     7 ms     7 ms  10.10.80.93
  4     8 ms     8 ms     6 ms  10.10.80.149
  5     8 ms     7 ms     7 ms  amsix02-ams1.amazon.com [80.249.210.217]
  6     8 ms     7 ms     6 ms  54.239.114.84
  7     6 ms     5 ms     6 ms  54.239.114.89
  8     *        *        *     Request timed out.
  9     9 ms     7 ms     8 ms  52.93.0.110
 10     9 ms     7 ms     6 ms  aab9d12e56ed51655.awsglobalaccelerator.com [75.2.42.26]

EDIT : in de tracers die ik op het T-Mobile forum fout zie gaan wordt het verkeer gerouteerd over 10.10.80.145.

[ Voor 95% gewijzigd door thijssie op 22-11-2021 09:38 ]

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Palthe schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:25:
Is het niet een probleem met AWS dan, ipv T-Mobile?
_Alles_ werkt wel via een andere verbinding/VPN dan T-Mobile zelf :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
B-merk tmobile internet doet het weer eens half.
Sommige dingen doen het sommige zijn onbereikbaar.

Via 4g (ook tmobile) doet Netflix het via vast internet werkt het niet.

[ Voor 27% gewijzigd door leonbong op 22-11-2021 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-09 21:23

basdej

OutSystems Consultant

Jep. Kan nabucasa.com en euromaster.nl niet bereiken. community.t-mobile.nl lijkt ook niet te werken.

zelf gebruik ik de DNS servers van cloudflare

[ Voor 6% gewijzigd door basdej op 22-11-2021 09:31 ]

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Ik kan hun eigen forum ook alleen laden op vpn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 10:13
thijssie schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:25:
Hier geen problemen met T-Mobile Thuis via ODF-netwerk (1GBit)
Alle diensten van AWS ook prima bereikbaar.
Als DNS wordt gebruikt 1.1.1.1 & 8.8.8.8
IP-reeks : 31.187.xxx.xx
ik gebruik zelf Q9 met 1.1.1.1 als backup, maar wel problemen vanmorgen met o.a. NOS, netflix, etc.
Weet niet wat voor netwerk ik heb (1gb via voormalig reggefiber).

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ik gebruik cloudflare en quad9 met als derde dns t-mobile zelf veel doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09 17:51
Is hier weer opgelost. 3317

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

knakworst schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:31:
Ik kan hun eigen forum ook alleen laden op vpn. ;)
Die doet het hier wel, maar heel traaaaaaaaaag ;w

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nzegveld
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-09 20:52
MeltedForest schreef op maandag 22 november 2021 @ 07:15:
[...]

Ik wil mijn modem vervangen met wat Asus AX92U spullen maar wil ook weten hoe het met het televisie signaal zit.

In een oude post kom ik iets met VLAN640 tegen maar volgens mij ging dat nog over het oude TV platform. Verder vind ik helaas niet zo snel iets met de zoekfunctie ...
MeltedForest schreef op maandag 22 november 2021 @ 07:15:
[...]

Ja, wij hebben ook TV via T-Mobile. Hier hoef je verder niet voor te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Laatst online: 24-09 12:23
JB schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:26:
[...]

_Alles_ werkt wel via een andere verbinding/VPN dan T-Mobile zelf :)
Hier werkt het (internet dan) ook weer via een vpn verbinding. En hier dezelfde ervaringen: nul tot weinig problemen gehad met Vodafone Thuis en sinds de overname door T-Mobile geregeld storingen. Wat mij vooral stoort is het gebrek aan communicatie vanuit T-Mobile en dat de (soms eenvoudige zoals dns servers of nu vpn) oplossingen van de gebruikers moeten komen.

“Helaas” nog geen goedkopere aanbieder op mijn adres, anders was ik al weg geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Laatst online: 10:11
hcQd schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:21:
dat is niet zo
dat is voor komende nacht maandag op dinsdag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

nzegveld schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:35:
[...]

[...]

Ja, wij hebben ook TV via T-Mobile. Hier hoef je verder niet voor te configureren.
Thanks, kan ik die Asus AX92U bestellen, zodra de Coolblue site het weer doet via tmobile :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 09:02
Hier ook problemen. Het ene werkt wel, het andere niet. Vooral problemen met slack momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-09 12:57
onok schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:44:
Hier ook problemen. Het ene werkt wel, het andere niet. Vooral problemen met slack momenteel
Zo te zien lijkt het er op dat veel dingen die op AWS draaien niet bereikbaar zijn.
Heel handig als je thuis moet werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Slurpie schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:47:
[...]

Zo te zien lijkt het er op dat veel dingen die op AWS draaien niet bereikbaar zijn.
Heel handig als je thuis moet werken...
De reachability-website van AWS laadt niet eens bij mij, laat staan dat hij resultaten laat zien.... Maar ook NOS en andere sites werken slecht of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door Awoodentree op 22-11-2021 09:53 . Reden: Vraag was al beantwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:32
Dit is echt het zoveelste probleem wat ik met T-Mobile heb sinds mijn verhuizing (naar 1000mbit gebied). 2 jaar super tevreden geweest, en nu storing op storing :( nu is dit niet gerelateerd aan de andere issues die ik had, maar ik ben er langzamerhand wel klaar mee zo.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruxor
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-09 07:46
Klinkt als een vergelijkbare actie als 2 jaar geleden: nieuws: T-Mobile Thuis-gebruikers klagen over hoge latency na routering via D...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wat een vreemde storing dit. Lijkt niet direct aan DNS te liggen; met 1.1.1.1 of 8.8.8.8 werkt het internet ook maar deels. Tweakers en nu.nl werken bijvoorbeeld wel, maar kink.nl en nporadio2.nl willen niet resolven.

Thuiswerkomgeving werkt helaas wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 14:38

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Dit verklaart een hoop.

Liep al te tieren en te doen omdat m'n Mac weer eens niet op Slack kwam.. Hotspot van KPN aan en gelijk ingelogd..

Heb dus wel verbinding met internet, want kom wel op Tweakers etc, maar sommige applicaties werken niet.

Wazig.

1e keer sinds lange tijd dat ik storing heb (1318 postcode).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:18
sOid schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:57:
Wat een vreemde storing dit. Lijkt niet direct aan DNS te liggen; met 1.1.1.1 of 8.8.8.8 werkt het internet ook maar deels. Tweakers en nu.nl werken bijvoorbeeld wel, maar kink.nl en nporadio2.nl willen niet resolven.

Thuiswerkomgeving werkt helaas wel :+
radio2 kan ik bereiken via nederland.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:57
Hmmmm, ik had net de knoop doorgehakt na lang afwegen en een abonnement afgesloten voor 1Gbit bij TMobile. Ik twijfelde al een beetje vanwege eerdere "ontwikkelingen" zoals het DTAG verhaal. Besloten het toch een kans te geven, hopelijk stellen ze mij niet teleur. 22/12 wordt de overstap gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
weekend warrior schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:02:
[...]

radio2 kan ik bereiken via nederland.fm
Ah dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Mvd1981 schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:02:
Hmmmm, ik had net de knoop doorgehakt na lang afwegen en een abonnement afgesloten voor 1Gbit bij TMobile. Ik twijfelde al een beetje vanwege eerdere "ontwikkelingen" zoals het DTAG verhaal. Besloten het toch een kans te geven, hopelijk stellen ze mij niet teleur. 22/12 wordt de overstap gedaan.
Ik ben verder echt wel tevreden hoor. Meestal zijn het DNS-storingen. Die niet goed te praten zijn, maar wel makkelijk op te lossen als tweaker. Nu lijkt er meer aan de hand te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01

Yaz

Dit lijkt op hetzelfde probleem wat ze ook afgelopen Juni hadden (toen had ik een support ticket gemaakt dus vandaar dat ik nog weet dat het toen was). Ook toen waren delen van AWS niet bereikbaar. Zo kan ik nu bijvoorbeeld een belangrijk dienst van mijn werk niet bereiken wat ergens in AWS word gehost en doet ook bijvoorbeeld Twitch het niet goed.

Het probleem was toen in 2 dagen tijd opgelost, hopelijk doen ze het nu wat sneller.

Gamertag: YazNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:56
Lijkt hier nu opgelost te zijn. 3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhostShinigami
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-07 11:28
Het lijkt er nu op dat het opgelost is, nos laad weer, en ook hun community portal is weer te zien.. nog geen idee wat het was, maar iets routing related lijkt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 09:02
jup, dut weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Laatst online: 00:09
Hier ook problemen. De onderdelen die het wel doen zijn over het algemeen redelijk te benaderen, speedtest geeft ook redelijk prima resultaten al haal ik niet de maximale snelheid:

code:
1
2
3
4
Test Results Connection: AltusHost B.V. to Netherlands
Download Results 891 Mbps
Upload Results 906 Mbps
Ping 8 ms

Sommige onderdelen zoals Slack zijn idd niet te bereiken op het moment.

Edit:
Hier ook weer benaderbaar

[ Voor 4% gewijzigd door Redshark op 22-11-2021 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

In Groningen doet alles het ook weer. Met betrekking tot T-Mobile Thuis dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Hier ook alles weer bereikbaar (Flevoland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:19

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Ze zouden elke medewerker verplicht internet moeten laten afnemen bij t-mobile zelf :( Misschien komen ze er dan sneller achter dat ze een stel prutsers als collega's hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensl
  • Niet online
Hier (3812) doet ie 't ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hier komen diensten ook weer online. Signal levert ineens weer berichten af via de web-dienst, dus mooie trigger.

De oorzaak zal wel weer achtwege blijven behalve www.watbenjedan.nl

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 12:50
Hier in 3832 werkt het ook weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
7424 Deventer ook weer volledig functioneel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 14:53
Firestorm schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:23:
Ze zouden elke medewerker verplicht internet moeten laten afnemen bij t-mobile zelf :( Misschien komen ze er dan sneller achter dat ze een stel prutsers als collega's hebben...
Lijkt me toch minder handig met al het thuiswerken van nu :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapio88
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 07:28
5235 doet het ook weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

HowsMyApple schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:29:
[...]

Lijkt me toch minder handig met al het thuiswerken van nu :9
firestorm doelde op de t-mobile medewerkers. dan komen ze voortaan er ook zelf (als eerste) achter hoe irritant dit soort problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Omgeving 't Gooi nog niet -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-09 18:35
Dat klopt niet, Hilversum werkt het allemaal weer voorlopig.

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
The-Priest-NL schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:40:
[...]

Dat klopt niet, Hilversum werkt het allemaal weer voorlopig.
Vreemd. Bij mij dus niet. Heb je je router herstart?
Pagina: 1 ... 165 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie