[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 166 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.891.707 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-07 14:15
sOid schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:41:
[...]

Vreemd. Bij mij dus niet. Heb je je router herstart?
Nee alles gewoon door laten pruttelen, geen trek om mijn hele netwerk te herstarten terwijl lokaal alles nog werkt en ook middels VPN nog naar buiten toe.

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:04

JB

Cédric roelt!

https://community.t-mobil...ostid=1636550#post1636550
Door aanpassingen in het netwerk zijn de problemen verholpen. Alle websites en services zijn weer beschikbaar via het vaste netwerk.
:z

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
The-Priest-NL schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:44:
[...]

Nee alles gewoon door laten pruttelen, geen trek om mijn hele netwerk te herstarten terwijl lokaal alles nog werkt en ook middels VPN nog naar buiten toe.
Vreemd. Waar zit je ongeveer in Hilversum? Ik krijg nog steeds timeouts met de DNS-servers van Cloudflare, ook na herstarten van router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-07 14:15
RCA:

Door aanpassingen in het netwerk zijn de problemen verholpen veroorzaakt. Sommige websites en services zijn niet beschikbaar via het vaste netwerk.

:+

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xStunned
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-07 17:48
7943 lijkt alles weer te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-07 21:17
3825; Alles werkt weer... Nou ja, alleen TV werkte niet en de site van T-Mobile zelf. TV net voor het eerst geconfigureerd en draait als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Het was in ieder geval een gedeeltelijke storing. Hier niets te zien in smokeping zowel nationaal als internationale doelen.

Dit soort gedeeltelijke storing is lastig te monitoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-07 23:08

DaveFlash

Here's to the crazy ones

MeltedForest schreef op maandag 22 november 2021 @ 07:15:
[...]

Heb je ook TV van t-mobile?

Ik wil mijn modem vervangen met wat Asus AX92U spullen maar wil ook weten hoe het met het televisie signaal zit.

In een oude post kom ik iets met VLAN640 tegen maar volgens mij ging dat nog over het oude TV platform. Verder vind ik helaas niet zo snel iets met de zoekfunctie ...
ik heb dus zo'n Asus, de RT-AX68U, tv doet het gewoon prima (nieuwe tv platform, zonder vlan), op iedere ethernet poort, ik heb er zelfs een 100 mbps switch tussen zitten die ook een Sonos beam van ethernet voorziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-07 21:17
ANdrode schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:22:
Het was in ieder geval een gedeeltelijke storing. Hier niets te zien in smokeping zowel nationaal als internationale doelen.

Dit soort gedeeltelijke storing is lastig te monitoren...
Mee eens, als ik geen afspraak had gehad vanmorgen met de (verplichte) monteur had ik niet eens gemerkt dat er iets mis was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Laatst online: 11-07 23:08

DaveFlash

Here's to the crazy ones

trouwens, nergens last van gehad, geen storing op kpn wba 1gbit 8300 postcode, de hele ochtend gewoon internet, tv en telefoon, volgens https://bgp.he.net zit ik op AS50266 trouwens. ip reeks 143.177.xxx.xxx
Announced as 143.177.0.0/16 (Pool for fixed WBA users) speedtest laat behalve een beetje jitter (0,35ms) minder dan 1 dus, niks geks zien: https://www.speedtest.net/my-result/d/372430852

[ Voor 11% gewijzigd door DaveFlash op 22-11-2021 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
DaveFlash schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:32:
trouwens, nergens last van gehad, geen storing op kpn wba 1gbit 8300 postcode, de hele ochtend gewoon internet, tv en telefoon, volgens https://bgp.he.net zit ik op AS50266 trouwens. ip reeks 143.177.xxx.xxx
Announced as 143.177.0.0/16 (Pool for fixed WBA users) speedtest laat behalve een beetje jitter (0,35ms) minder dan 1 dus, niks geks zien: https://www.speedtest.net/my-result/d/372430852
Ik zit in dezelfde pool (gigabit, ODF, Enschede) en hier is niets te zien in smokeping.

Het lijkt een storing te zijn die GPON-ODF, AON-ODF, WBA raakt. Ik kan niets zien. Een collega in Almere wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-07 06:51

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Hier in Barneveld (1Gbit glas) wel problemen (gehad).
Bepaalde websites/services deden het helemaal niet. Andere erg langzaam en weer andere werkte perfect.

EDIT:
Snelheid is nog steeds bagger (ook na herstarten van media-converter).
Abbo is een 1000/1000 en halen normaal een 800/950 maar redden nu nog geen 100/250 en een ping tussen de 20 en 450.
ip range 143.177.x.x

[ Voor 41% gewijzigd door HellStorm666 op 22-11-2021 16:01 ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-07 05:29
Alles werkt weer, behalve mijn TP Link Deco app.
Hebben hier meer mensen last van?

Heb mijn Deco al een keer van het stroom gehaald.

Toegewezen IP apparaten (NAS bijv) kan ook niet meer benaderen (wat uiteraard niet aan T-Mobile ligt, maar apart)

Edit: probleem gevonden!
Mijn Deco had mijn apparaten die een vaste IP adressen hadden, in een andere vlan gezet.
Vreemd, maar na het hersteld te hebben werkt alles weer.

[ Voor 26% gewijzigd door ezra070 op 22-11-2021 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-07 22:34
thijssie schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:25:
Hier geen problemen met T-Mobile Thuis via ODF-netwerk (1GBit)
Alle diensten van AWS ook prima bereikbaar.
Als DNS wordt gebruikt 1.1.1.1 & 8.8.8.8
IP-reeks : 31.187.xxx.xx

EDIT : in de tracers die ik op het T-Mobile forum fout zie gaan wordt het verkeer gerouteerd over 10.10.80.145.
Hier ook helemaal niets gemerkt, ook ODF 1Gbps verbinding in de door jou gemelde range (31.187.x.y).
Verkeer wat gerouteerd wordt over 10.10.80.149 gaat wel goed.

[ Voor 51% gewijzigd door Lord_Dain op 22-11-2021 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ben net door de Guidion / T-Mobile monteur zonder werkend internet achtergelaten. De oude verbinding met Trined is gelukkig nog actief. Ik moet nu tot 3 uur! wachten totdat KPN contact opneemt om ervoor te zorgen dat alles werkt.

Nu kan ik vanzelfsprekend dingen zelf, maar als je dan een installatie bestelt waarbij alles voor je gedaan wordt, is het toch wel triest dat ik nu al een uur zit te wachten én dat straks televisie, e-mail, telefonie, etc ook niet worden ingesteld. Ook gaat hij het modem niet netjes ophangen in de meterkast, want hij mag/kan niet in steen boren. Waarom ik dan een pakket mét installatieservice neem, is me ook een groot raadsel.

De monteur had nog nooit iemand gezien met een ethernetswitch achter de tv-kast. "Dacht verwacht je bij een vrijstaande boerderij, niet in een flatje..." aldus deze meneer. Hij vond het raar dat ik mijn T-Mobile tv-ontvanger ook aan die ethernetswitch wilde hangen en drong aan op een directe lijn naar het modem in de meterkast. Nu kan dat wel (want alle bekabeling is dubbel uitgevoerd) maar waarom zou ik dat willen? Ik heb niet voor niks een mooie switch liggen.

Wat ie wel deed? Zonder het te vragen meteen CEC instellen op de ontvanger en daar heb ik dus echt totaal geen behoefte aan. En alles uit de dozen trekken en schots en scheef terug proppen. Het was verder een vriendelijke vent, maar op deze manier heb ik er geen barst aan.

Lang verhaal kort: hernieuwde kennismaking met T-Mobile begint lekker zo...

[ Voor 10% gewijzigd door Jorgen op 22-11-2021 17:18 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:29
Jorgen schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:16:
De monteur had nog nooit iemand gezien met een ethernetswitch achter de tv-kast.
Dat lijkt me heel normaal, hoe moet je anders al je apparaten van internet voorzien.
Hij vond het raar dat ik mijn T-Mobile tv-ontvanger ook aan die ethernetswitch wilde hangen en drong aan op een directe lijn naar het modem in de meterkast. Nu kan dat wel (want alle bekabeling is dubbel uitgevoerd) maar waarom zou ik dat willen? Ik heb niet voor niks een mooie switch liggen.
Dat moest wel met het oude tv-platform (of anders twee managed switches), maar tegenwoordig gaat het allemaal over dezelfde kabel.
Zonder het te vragen meteen CEC instellen op de ontvanger en daar heb ik dus echt totaal geen behoefte aan.
CEC is niet iets dat je in hoeft te stellen, bedoel je niet dat hij de afstandsbediening heeft ingesteld voor je tv zodat je daarmee het volume kunt regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

hcQd schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:24:
[...]

Dat lijkt me heel normaal, hoe moet je anders al je apparaten van internet voorzien.
Exact. Niet iedereen voert de bekabeling dubbel uit. Dus lijkt me evident dat bij veel meer mensen het modem in de meterkast staat en een ethernetswitch in het tv-meubel
[...]

Dat moest wel met het oude tv-platform (of anders twee managed switches), maar tegenwoordig gaat het allemaal over dezelfde kabel.
Met andere woorden: wat ik wil, kan gewoon probleemloos?
[...]

CEC is niet iets dat je in hoeft te stellen, bedoel je niet dat hij de afstandsbediening heeft ingesteld voor je tv zodat je daarmee het volume kunt regelen?
Dat is toch dan gewoon CEC? Zodra je met je ontvanger van het ene apparaat, het andere apparaat bestuurt, loopt dat via CEC. En dat wil ik gewoon niet. Alle volume en bronkeuze loopt via mijn receiver, of de ingebouwde tv-apps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
Jorgen schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:28:
Dat is toch dan gewoon CEC? Zodra je met je ontvanger van het ene apparaat, het andere apparaat bestuurt, loopt dat via CEC. En dat wil ik gewoon niet. Alle volume en bronkeuze loopt via mijn receiver, of de ingebouwde tv-apps
Is gewoon een (beperkt) programmeerbare afstandsbediening. Volgens mij ondersteunen de ontvangers geeneens CEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

hcQd schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:42:
[...]

Is gewoon een (beperkt) programmeerbare afstandsbediening. Volgens mij ondersteunen de ontvangers geeneens CEC.
Dan hoop ik dat het weer uit kan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
Staat wel ergens in de handleiding. Voor de korte tijd dat ik tv had had ik het ook weer uitgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Jorgen schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:16:
En alles uit de dozen trekken en schots en scheef terug proppen
Ach, eerste wat de tmobile monteur bij mij deed was zonder te vragen een stekker uit het blok van 4 trekken, waar ik juist speciaal voor de monteur 2 vrije plaatsen naast elkaar had gelaten. POEF computer uit.
#***#***#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Die lui van Guidion zijn niet zo moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Jorgen schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:42:
Die lui van Guidion zijn niet zo moeilijk...
Guidion doet ook ziggo toch?
Toen ik ziggo liet installeren in m'n toen net nieuwe oude flat (ik vrouw, alleen) wist de monteur me precies te vertellen wat mijn vorige adres was en welke auto ik reed.

Stalker much? Brrrrr.....
Toen heb ik wel een klacht ingediend bij ziggo 😡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

dragon2 schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:50:
[...]

Toen ik ziggo liet installeren in m'n toen net nieuwe oude flat (ik vrouw, alleen) wist de monteur me precies te vertellen wat mijn vorige adres was en welke auto ik reed.

Stalker much? Brrrrr.....
Toen heb ik wel een klacht ingediend bij ziggo 😡
Wacht even... wtf???? Je vorige adres kan hij wellicht zo zien in je gegevens bij het overzetten van het internet, maar ook je auto? Als je niet een bekende Nederlander bent en in een knalroze Maserati Coupé Limited Edition rijdt, dan is dat wel heel creepy ja. Snap dat je die klacht indient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

hcQd schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:46:
Staat wel ergens in de handleiding. Voor de korte tijd dat ik tv had had ik het ook weer uitgezet.
Moest ik even online opzoeken. De papieren handleiding is echt zeer summier.

Kennelijk 1+6 ingedruk houden, gevolgd door 9, 9, 6 indrukken om hem te resetten.

Is inderdaad geen CEC wat deze gebruikt, maar gewoon de universele codes. Ook hier heb ik geen zin in ;) Kan alleen maar voor verwarring zorgen bij mijn dochter (7 jaar) als het per ongeluk uitgaat of harder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
hcQd schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:24:
[...]

Mja het zal je verbazen. Gemiddelde consument knalt alles op WiFi. Als minder technisch onderlegde vrienden het patchpanel/switch in meterkast zien vragen ze ook ‘Heb je geen WiFi?’ :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-07 14:04
Guidion slechtste bedrijf. geen kennis van computer, modem en of internet.
komen voor basic dingen zoals kabeltje inpluggen klaar :) lukt het niet vertrekken direct :)

ooit bij Online.nl Guidion gast gehad trainingspak en een schroevendraaier :) toen ik hem zag dacht ik Huh? wat kom je doen. ehehehe

[ Voor 7% gewijzigd door MrOsman op 22-11-2021 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

sOid schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:06:
[...]

Mja het zal je verbazen. Gemiddelde consument knalt alles op WiFi. Als minder technisch onderlegde vrienden het patchpanel/switch in meterkast zien vragen ze ook ‘Heb je geen WiFi?’ :+
Nou, in een flat in elk geval liefst bedraad en in een gewoon huis ook ;)
Hij vond het ook raar dat ik een AP gebruikte om betere dekking te krijgen. "dat moet niet nodig zijn in zo'n appartement" vond hij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Wat is dit voor een aansluiting? Gpon of aon?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hscGTQ5O91Z9SWAmync4bgELdqY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ly6YGLG6EiodH4Ol9FuvEhK9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Farabi op 22-11-2021 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
@Farabi Dit is AON, dat kun je herkennen aan de zwarte mediaconverter. Bij GPON heb je een witte ONT.

@rens-br Misschien handig als AON vs GPON wordt opgenomen in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:24
hcQd schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:02:
@Farabi Dit is AON, dat kun je herkennen aan de zwarte mediaconverter. Bij GPON heb je een witte ONT.

Tenzij GPON via KPN-WBA, dan zijn het ook zwarte ONT's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:25
Farabi schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:50:
Wat is dit voor een aansluiting? Gpon of aon?

[Afbeelding]
afgaande op de PON led zou ik je de G ervoor kado geven :-) maar, weten doe ik het niet

[edit]compleet andere foto nu ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 22-11-2021 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-07 22:34
dragon2 schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:50:
[...]

Als er bij mij een monteur of iemand van de pakketdiensten komt verwacht ik dat hij weet wat voor auto ik rij, welke drank ik lekker vind en wat mijn favoriete kleur is. Als ie dat niet weet toont ie niet genoeg interesse in de klant en kan die meteen opzouten hoor!

In all seriousness, zou er niet te veel achter zoeken, heb ook wel eens met de UPS chauffeur staan praten over mijn auto, die was oprecht geïnteresseerd, óf, het was een autist en het was voor hem niet mogelijk om de de klant te helpen voor eerst zijn persoonlijke autisten checklistje af te werken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hcQd schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:02:

Ik had eerst een andere foto geplaatst. Dus dit is aon wat ik heb via kpn? Omdat het een zwarte ont heeft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FIYx94rVWotj42ahm94FT-ZjElw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FOriqaEVsVtRHmhFOqJ9WL4u.jpg?f=fotoalbum_large

De onderste is van tmobile, wat is dit dan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hscGTQ5O91Z9SWAmync4bgELdqY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ly6YGLG6EiodH4Ol9FuvEhK9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Farabi op 22-11-2021 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21:43
Farabi schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:58:
[...]

Ik had eerst een andere foto geplaatst. Dus dit is aon wat ik heb via kpn? Omdat het een zwarte ont heeft?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Korte verhaal zodra er PON op je media converter staat is het GPON (op de witte van T-Mobile staat ook netjes het woordje PON ;-)). De onderste foto is AON van T-Mobile, met een TP-Link converter. Die laatste is eventueel te vervangen door een GBIC, die eerste niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:58:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat T-Mobile en KPN gebruiken kan volledig anders zijn van kleur of vorm. Er is niet maar 1 ONT voor GPON net zo min als er maar 1 mediaconverter of router is.

Jouw bovenste foto is GPON van KPN WBA.
Onderste foto is niet-GPON, oftewel AON van T-Mobile.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:51
Nu is Tweakers.net voor mij niet bereikbaar via T-Mobile thuis maar wel via 4g. Zijn er meer gebruikers met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:53

Quad

Doof

weekend warrior schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 06:51:
Nu is Tweakers.net voor mij niet bereikbaar via T-Mobile thuis maar wel via 4g. Zijn er meer gebruikers met dit probleem?
Ik heb hetzelfde. Ik gebruik niet het T-Mobile dns maar andere dns servers.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-07 05:03
Is hier ook het geval, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Hier hetzelfde probleem (4g via t-mobile werkt wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:54
Hier ook. Vanochtend al, rond 05:00. Alle DNS nagelopen en aangepast, alleen verbonden met de Zyxel modem ipv mijn mesh, en alles meermaals herstart.
Uiteindelijk gaf traceroute een timeout na een node in de 10.10.80.145.

4G via T-Mobile inderdaad geen probleem. Heel bijzonder, ergens zou je toch dezelfde routes verwachten :+

[ Voor 20% gewijzigd door Merethil op 23-11-2021 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-07 03:56
En weer een gedeelte plat bij TMT 😡🤬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hier idemdito. Zelfde als @Quad met andere DNS servers.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Nu weer wel :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Hier tweakers ook enkel via (t-mobile) 4g te bereiken, niet via vast.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

spone schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 07:24:
Hier tweakers ook enkel via (t-mobile) 4g te bereiken, niet via vast.
Nog steeds? Ik kan 'm inmiddels wel bereiken.

Hebben ze hetgeen gisteren terug gedraaid, nu weer doorgevoerd :? Man man man!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:16
Jup. Ik merkte dit probleem al op rond een uur of 3 vannacht. Via vpn of 4g is tweakers wel te bereiken. Afwachten nu maar.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCSmits
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-06 10:02
Ik heb hetzelfde probleem. So far is tweakers ook de enige site waar ik het probleem ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Alles van Tweakers lijkt te werken, behalve het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

hcQd schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:05:
Alles van Tweakers lijkt te werken, behalve het forum.
Ik kan er wel gewoon (weer) bij. Vreemd...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
JB schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:07:
[...]

Ik kan er wel gewoon (weer) bij. Vreemd...
Nope, en de fp inmiddels ook weer niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat raar, dit stuurt mijn moeder zojuist op;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9oZBnPEoaA9D3KgtxNNYB5nyu8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Rlmx0NtW0Q8qv89SCiAd8CH9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:23
Ja hier ook.
Onbereikbaar via tmt thuis
Via 4g wel bereikbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Helaas hier ook niet. Via TMT is tweakers.net niet bereikbaar, onderliggende subdomein zoals got ook niet.

Dit is in 0548 via gpon.

Via Tmobile 5g werkt het inderdaad wel.

Heb echter nog geen andere sites gevonden die niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 20:34
leonbong schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:20:
[...]

Ja hier ook.
Onbereikbaar via tmt thuis
Via 4g wel bereikbaar
Hier ook hetzelfde, lijken ook dezelfde sites als gisteren te zijn, maar met vlagen werkte het wel, laatst geprobeerd rond 7.45

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Laatst online: 14-07 15:13

SebasFM

BOFH

bartbh schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:24:
Helaas hier ook niet. Via TMT is tweakers.net niet bereikbaar, onderliggende subdomein zoals got ook niet.

Dit is in 0548 via gpon.

Via Tmobile 5g werkt het inderdaad wel.

Heb echter nog geen andere sites gevonden die niet werken.
Hier ook hetzelfde met TMT sinds gisteravond laat. Zit in Den Haag, dus lijkt landelijk. Gebruik 1.1.1.1 en 9.9.9.9 als DNS in mijn Ubiquity Router. Zal zo eens testen met EduVPN aan. Eerste storing die ik ervaar sinds ik ben aangesloten 4 maanden geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Laatst online: 11-07 11:27

Trackerfire

BTC HODLER

Tweakers doet het hier idd ook niet. GoT dan weer wel. Vreemd! (3311)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:28
Ook inloggen bij de GGD lukt niet. coronatest.nl gaat goed, maar gaat niet door naar DigiD inlog. Gelukkig nog een VDI waar ik op kan inloggen en alles wel werkt. Via 4G op telefoon trouwens ook gewoon (ook T-Mobile). Iemand heeft het al op T-Mobile forum gezet:
https://community.t-mobil...ostid=1636698#post1636698

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:24
Bij ons op het werk was het ook fouteboel met Tmobile, is er als iets bekend of het opgelost is of wat het voor oorzaak had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-07 12:22
Liep ook tegen het probleem aan met Tweakers wat niet werkte, gathering deed het wel inderdaad. Hier lijkt het nu weer te werken allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
leuke is dat tweakers en got hetzelfde ip gebruiken in theorie :P

maar eigenlijk zijn er 6 verschillende ip's die tweakers en got kunnen hebben:
213.239.154.30
213.239.154.31
31.22.80.152
2a00:1188:8:0:1337:0:80:1
2001:9a8:0:e:1337:0:80:2
2001:9a8:0:e:1337:0:80:1

Die werken geen van allen meer vanaf tmobile?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Laatst online: 14-07 15:13

SebasFM

BOFH

Tracert via TMT:
traceroute tweakers.net
traceroute to tweakers.net (213.239.154.30), 64 hops max, 52 byte packets
1 10.5.0.1 (10.5.0.1) 12.821 ms 13.142 ms 12.004 ms
2 vlan38.as05.bru1.be.m247.com (194.187.251.49) 12.290 ms 12.938 ms 12.619 ms
3 vlan2903.agg1.bru1.be.m247.com (37.120.128.156) 12.378 ms 12.432 ms 12.130 ms
4 vlan2901.bb1.bru1.be.m247.com (176.10.82.30) 12.346 ms 12.472 ms 11.973 ms
5 xe-0-1-2-0.core1.fra2.de.m247.com (176.10.83.249) 18.276 ms 17.903 ms 17.748 ms
6 193.27.15.223 (193.27.15.223) 18.308 ms 17.949 ms
37.120.128.253 (37.120.128.253) 18.081 ms
7 nbip.equinix-am3.nl-ix.net (193.239.118.113) 26.627 ms 25.657 ms 25.489 ms
8 194.62.131.233 (194.62.131.233) 26.024 ms 25.722 ms 25.976 ms
9 * * *
10 * * *
11 * * *
12 * * *

trace vanaf T-Mobile 5G:
traceroute tweakers.net
1 10.5.0.1 (10.5.0.1) 32.321 ms 27.717 ms 61.987 ms
2 vlan38.as05.bru1.be.m247.com (194.187.251.49) 36.457 ms 39.068 ms 45.203 ms
3 vlan2903.agg1.bru1.be.m247.com (37.120.128.156) 30.125 ms 35.206 ms 31.639 ms
4 vlan2901.bb1.bru1.be.m247.com (176.10.82.30) 114.891 ms 58.164 ms 53.848 ms
5 xe-0-1-2-0.core1.fra2.de.m247.com (176.10.83.249) 50.340 ms 41.338 ms 78.913 ms
6 193.27.15.223 (193.27.15.223) 47.537 ms 39.700 ms *
7 nbip.equinix-am3.nl-ix.net (193.239.118.113) 88.753 ms 42.674 ms 46.902 ms
8 194.62.131.233 (194.62.131.233) 63.150 ms 46.936 ms 48.111 ms
9 * * *
10 * * *
11 * * *
12 * * *

trace route via EduVPN (Surfnet)
1 gw-001-024 (145.90.37.193) 8.926 ms 7.480 ms 7.298 ms
2 145.100.179.125 (145.100.179.125) 7.703 ms 7.959 ms 7.338 ms
3 ae59-2140.asd001b-jnx-01.surf.net (145.145.14.12) 9.159 ms 11.170 ms 8.413 ms
4 rtr2-1.nawas.net (80.249.208.3) 7.920 ms 8.889 ms 8.517 ms
5 194.62.131.238 (194.62.131.238) 8.190 ms 8.678 ms 8.103 ms
6 194.62.131.233 (194.62.131.233) 8.590 ms 8.420 ms 8.279 ms
7 * * *
8 * * *
9 * * *

Nu ik weer op WiFi zit ipv de hotspot is Tweakers opeens wel weer bereikbaar. Maar het verkeer lijkt dus over België Brussel en Frankfurt gerouteerd te worden. 8)7

edit: Ook leuk: de meeste GeoIP diensten denken dat ik in Venlo woon terwijl ik gewoon in Den Haag zit. Is al sinds dag 1 zo dat ik klant ben (sinds +/- juli aangesloten).

[ Voor 16% gewijzigd door SebasFM op 23-11-2021 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Valt er eigenlijk een patroon te ontdekken in die storingen? Is dat WBA versus ODF? Of gewoon pech in sommige regio's? (Even los van de problematische omzettingen die voorbij komen in dit topic waarbij apparatuur eerst offline moet voordat een adres wordt omgehangen.)

Hier (WBA) in ieder geval niet getroffen; vandaag noch gister. Af en toe de bekende DNS-problemen, maar over het algemeen eigenlijk geen storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het is dat mijn moeder net geen 30 euro per maand betaald, anders had ik haar allang naar KPN gegooid.

Wat een drama met de routeringen, DTAG netwerk is groot, maar hou het "lokaal".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ik had het wederom gemeld en ik krijg daar onderstaande reactie...;

https://community.t-mobil...ostid=1636700#post1636700
Hmm, zo te zien zijn ze bezig met het consolideren van Tele2 netwerk technisch lijkt me nogal een projectje.
T-Mobile moet maar eens ophouden met hun "projectjes"...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Gisteren aangesloten op glasvezel. Snelheden prima. Maar ook sinds vanochtend is tweakers bij mij niet bereikbaar.

traceroute to tweakers.net (213.239.154.31), 30 hops max, 60 byte packets
1 192.168.2.1 (192.168.2.1) 0.371 ms 0.489 ms 0.628 ms
2 XX (XX.XX.XX.XX) 3.292 ms 3.338 ms 3.587 ms
3 10.10.13.109 (10.10.13.109) 5.415 ms 5.506 ms 5.551 ms
4 10.10.12.61 (10.10.12.61) 5.790 ms 5.896 ms 5.799 ms
5 10.10.80.145 (10.10.80.145) 9.480 ms 9.659 ms 9.800 ms
6 * * *
7 * * *
8 * * *
9 * * *
10 * * *
11 * * *

Heb ik 10.10.80.145 niet eerder voorbij zien komen in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-07 13:12

MeltedForest

Lenny-t

RR2USA schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 07:15:
En weer een gedeelte plat bij TMT 😡🤬
Wel een ander gedeelte als gisteren, want alles wat gisteren niet bereikbaar was is nu wel bereikbaar, zoals coolblue en nos. Maar Tweakers vandaag dan weer niet, andere sites geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:54
DR!5EQ schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:14:
Gisteren aangesloten op glasvezel. Snelheden prima. Maar ook sinds vanochtend is tweakers bij mij niet bereikbaar.

traceroute to tweakers.net (213.239.154.31), 30 hops max, 60 byte packets
1 192.168.2.1 (192.168.2.1) 0.371 ms 0.489 ms 0.628 ms
2 XX (XX.XX.XX.XX) 3.292 ms 3.338 ms 3.587 ms
3 10.10.13.109 (10.10.13.109) 5.415 ms 5.506 ms 5.551 ms
4 10.10.12.61 (10.10.12.61) 5.790 ms 5.896 ms 5.799 ms
5 10.10.80.145 (10.10.80.145) 9.480 ms 9.659 ms 9.800 ms
6 * * *
7 * * *
8 * * *
9 * * *
10 * * *
11 * * *

Heb ik 10.10.80.145 niet eerder voorbij zien komen in dit topic?
Zelfde IP waar hij na blijft hangen als bij mij dus:
Merethil schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 07:14:
Hier ook. Vanochtend al, rond 05:00. Alle DNS nagelopen en aangepast, alleen verbonden met de Zyxel modem ipv mijn mesh, en alles meermaals herstart.
Uiteindelijk gaf traceroute een timeout na een node in de 10.10.80.145.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:24
JB schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:11:
Ik had het wederom gemeld en ik krijg daar onderstaande reactie...;

https://community.t-mobil...ostid=1636700#post1636700

[...]

T-Mobile moet maar eens ophouden met hun "projectjes"...
Yep anders ga ik wel naar een andere isp die niet zoveel storingen heeft. Want dit is gewoon waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ik lees ook GGD en DigiD als sites die niet zouden werken. Ervaren anderen dat ook :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-07 10:23
Hier ook tweakers alleen via 4/5G te bereiken via de kabel maar heel af en toe

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:34
Ik zit bij tele2 maar die zijn volgens mij ook overgenomen door t-mobile. Hier hetzelfde probleem. Tweakers werkt niet. Blijft hangen op een hop van ftth.glasoperator.nl (ik heb dsl)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

cracking cloud schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:29:
Ik zit bij tele2 maar die zijn volgens mij ook overgenomen door t-mobile. Hier hetzelfde probleem. Tweakers werkt niet. Blijft hangen op een hop van ftth.glasoperator.nl (ik heb dsl)
Ik zie een patroon...

JB in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
JB schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:23:
Ik lees ook GGD en DigiD als sites die niet zouden werken. Ervaren anderen dat ook :?
Als dat het geval is dan gok ik dat tmobile nawas niet (goed) kan bereiken op eoa manier

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Kees schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:42:
leuke is dat tweakers en got hetzelfde ip gebruiken in theorie :P

maar eigenlijk zijn er 6 verschillende ip's die tweakers en got kunnen hebben:
213.239.154.30
213.239.154.31
31.22.80.152
2a00:1188:8:0:1337:0:80:1
2001:9a8:0:e:1337:0:80:2
2001:9a8:0:e:1337:0:80:1

Die werken geen van allen meer vanaf tmobile?
31.22.80.152 werkt. 213.239.154.31 en 213.239.154.30 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david-v
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-06 19:43
Ik heb hetzelfde probleem, tweakers niet bereikbaar via glasvezel van T-Mobile, wel via 5G van T-Mobile of via VPN.

edit:typo

[ Voor 6% gewijzigd door david-v op 23-11-2021 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-07 15:38

Louw Post

Cerenas

Naast Tweakers, werken de streams zelf op Twitch het bij mij ook niet meer, maar een half uurtje terug nog wel. De website laadt wel, maar streams dus niet.

Naast die 2 issues nog niks anders gemerkt.

Edit: alles werkt inderdaad wel via het mobiele netwerk van T-Mobile.

[ Voor 15% gewijzigd door Louw Post op 23-11-2021 10:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:38
Tip om VPN te gebruiken dan kan je wel naar Tweakers.net.
Voor de gebruikers van een VPN.

aanpassen van DNS gaf geen oplossing bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:51
Dacht eerst dat het aan mijn eigen netwerk lag omdat ik openDNS en AdGuard server had.
maar handmatig DNS aanpassen noem maar op had geen effect.

Werk als Prive op een VPN is Tweakers alleen nog te bereiken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:16
Duurt lang tmobile, fix je rommel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Wat een gek*t weer. Nu is het wederom om zeep :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Eerste keer dat ik wat merk van oponthoud nu ik T-Mobile glasvezel heb. VPN aan en ik kan wel Tweakers frontpage en GoT laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:27
Tweakers.net doet het hier nu weer, GoT nog niet (3991)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Wat een geklooi weer zeg. Goddank voor VPN...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 09:12
JB schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:23:
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Yep, had hier vanochtend ook problemen met diverse sites, waaronder GoT. Zit op T-Mobile Zakelijk overigens…

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Nu online
RomeoJ schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:09:
Yep, had hier vanochtend ook problemen met diverse sites, waaronder GoT. Zit op T-Mobile Zakelijk overigens…
Heb je voor mij de IP ranges waarop je zit, want T-Mobile zakelijk internet verloopt als het goed is via Tele2 netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:32
Ook op forum van tmobile gepost. Site van nbip / nawas is ook niet bereikbaar. M.a.w., gok dat daar inderdaad de problemen zitten. Weet iemand zo nog meer sites die van nawas gebruik maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

ikbenjoeri schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:19:
[...]

Heb je voor mij de IP ranges waarop je zit, want T-Mobile zakelijk internet verloopt als het goed is via Tele2 netwerk.
Het PTR record wijst naar adsl2.static.versatel.nl.
Ik zit in de CIDR 82.172.128.0/18

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
NielsFL schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:43:
[...]

31.22.80.152 werkt. 213.239.154.31 en 213.239.154.30 niet.
Hier ook hetzelfde.

Bij de traceroute naar 31. gaat het goed. Naar 213. gaat het mis.

@Kees
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
C:\Users\Gebruiker>tracert 213.239.154.30

Tracing route to tweakers.net [213.239.154.30]
over a maximum of 30 hops:

1     2 ms     2 ms     2 ms  10.0.0.1
  2     4 ms     4 ms     4 ms  1-192-177-143.ftth.glasoperator.nl [143.177.192.1]
  3     8 ms     8 ms     8 ms  10.10.13.13
  4     8 ms     9 ms     9 ms  10.10.12.61
  5     8 ms     8 ms     7 ms  10.10.80.145
  6     *        *        *     Request timed out.
  7  ^C

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
C:\Users\Gebruiker>tracert 31.22.80.152

Tracing route to tweakers.net [31.22.80.152]
over a maximum of 30 hops:

1     1 ms     1 ms    <1 ms  10.0.0.1
  2     5 ms     4 ms     6 ms  1-192-177-143.ftth.glasoperator.nl [143.177.192.1]
  3     9 ms     9 ms     8 ms  10.10.13.13
  4     9 ms     8 ms     8 ms  10.10.12.61
  5     8 ms     8 ms     7 ms  10.10.80.145
  6     9 ms     8 ms    12 ms  80.249.211.217
  7     9 ms     9 ms    10 ms  tweakers.net [31.22.80.152]

Trace complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-07 13:23
Nergens last van met T-Mobile Thuis (DSL). Misschien is er een verschil tussen glas / DSL (via KPN Wholesale)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yemoke
  • Laatst online: 27-10-2024
Hier glas via gpon. Maandag nergens last van gehad, en nu wel mee in de dinsdag storing. Helaas :D
Overigens had ik er voordat ik ging slapen al last van. tussen 1 en 2 uur vannacht.

[ Voor 30% gewijzigd door Yemoke op 23-11-2021 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Laatst online: 11-07 11:27

Trackerfire

BTC HODLER

Hier doet alles 't weer (3311)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-07 14:32
Tweakers werkt weer, Twitch nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-07 09:20
Hier werkt het nu ook weer 3832

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Laatst online: 27-10-2024
Daar lijkt het hier ook op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

OmeJoyo

This is me

Mijn wekker gaat altijd veel te vroeg, maar ik kon ook niet op Tweakers om 4:50. Had verwacht dat het aan mijn eigen infra lag, dus reset gegeven en niet opnieuw bekeken.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runnershigh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-07 15:54
Ik kan nog steeds niet op tweakers.net (4103, gpon).
Gisteren ook problemen met o.a. nos.nl

Edit: 10 minuten later kan ik ook weer bij Tweakers

[ Voor 23% gewijzigd door runnershigh op 23-11-2021 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulkzooi
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-07-2023

Bulkzooi

Lexpert

erwn schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:04:
Valt er eigenlijk een patroon te ontdekken in die storingen? Is dat WBA versus ODF? Of gewoon pech in sommige regio's?
‘cyber-space’
‘By connecting to communication and information services users create a kind of common space, called “cyber-space”.’

Cyberspace bestaat uit twee met elkaar verweven entiteiten:
(a) een technologisch substraat van genetwerkte ICT waarop gegevens zijn vastgelegd plus
(b) een additief bestaande uit met die ICT gerealiseerde interactiepatronen.
De technologische grondlaag is een voorwaarde voor het bestaan van cyberspace omdat het de interactie mogelijk maakt.

De interactie kan gaan om interactie tussen mensen, tussen mensen en machines of tussen machines onderling, hoewel menselijke activiteit doorgaans toch wel wordt verondersteld om te kunnen spreken van cyberspace.
(note: ik geloof dat dit een gedigibitiseerde veronderstelling van techniek is; de data laat iets anders zien)
Vorkie schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:06:

Wat een drama met de routeringen, DTAG netwerk is groot, maar hou het "lokaal".
KeesTweakers schreef:

Dat Tweakers het af-en-toe wel lijkt te doen is omdat Tweakers op twee verschillende manieren bereikbaar is; namelijk via een ‘31.22.80.xxx’ adres en een ‘213.239.154.xx’ adres. Dat eerste adres geven we als response uit op ongeveer 5% van de dns-requests, dat tweede adres op de overige 95%.

Dat tweede adres is niet bereikbaar vanaf t-mobile, en gezien de verschillende traces die ik heb gekregen lijkt het erop omdat wij op dit moment achter nawas zitten, andere sites bij dezelfde hoster zijn namelijk wel bereikbaar.

Dat Tweakers of GoT het afentoe wel doet vanaf je verbinding is hoogstwaarschijnlijk omdat je dan via ons fall-back datacenter verbinding maakt, en die is blijkbaar wel bereikbaar vanaf t-mobile.
T-Mobile 4/5g is niet gestoord maar de vaste verbindingen wel, incl. T-Mobile zakelijk internet via Tele2 / Versatel netwerk
De storing lijkt aan de NaWas-verbinding tussen T-Mobile & NBIP te liggen.
lijkt wel alsof ze met identities aan het kloten zijn of dat tweakers onder toezicht gezet is.

problem:
DNS traceroute, een timeout na een node in de 10.10.80.145.
31.22.80.152 werkt. 213.239.154.31 en 213.239.154.30 niet. (ookwel 2a00:1188:8:0:1337:0:80:1,
2001:9a8:0:e:1337:0:80:2, 2001:9a8:0:e:1337:0:80:1)
Hierdoor kan 80.249.211.217 niet de url www.tweakers.net serveren.
Het PTR record wijst naar adsl2.static.versatel.nl, CIDR 82.172.128.0/18, 0548 via gpon.

[ Voor 62% gewijzigd door Bulkzooi op 23-11-2021 13:35 . Reden: update ]

MAGA :: Make Accountability Great Again ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
https://www.nbip.nl/nawas/ bv ook? Die is hier nog down.

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Pagina: 1 ... 166 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie