Binnenkort komen ze glasvezel aansluiten bij mij van T-Mobile, nadat het eindelijk in de wijk gelegd is. Ik heb mijn setup in een nette 19" rack gemonteerd en die staat op een andere plek als waar het glasvezel straks binnen komt.
Ik heb alleen internet, en ga via NLziet en streaming tv kijken. Ik heb geen TV en als ik TV zou nemen zou ik het nieuwe platform gaan gebruiken. Ik heb UniFi apparatuur.
Nu is mijn vraag (ik denk dat hij al 10x beantwoord is maar ik vind het lastig zoeken):
1) Uit de specs haal ik dat er een 10 Gbps SFP+ WAN poort aanwezig is. Is mijn aanname correct dat ik een SFP poort daarin kan plaatsen en dan dmv een glasvezelkabel de verbinding maken, ZONDER mediaconverter?
Volgens mij moet ik dan kijken welke frequenties de mediaconverter heeft en dan daar een juiste module voor te kopen, volgens
bron, zou ik dit nodig hebben: "Generic Compatible 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX 20km DOM LC SMF Transceiver Module" icm deze sc/lc patchkabel:
https://www.fs.com/de-en/products/40463.html?attribute=256&id=99378
Klopt dat? Of maak ik het mezelf onnodig moeilijk door wat stroom te besparen op de MC? een SFP+ verbinding (10g) zou ik liever hebben maar daar is de module ook een stuk duurder van en weet ik niet hoe ik dat precies aan kan sluiten.
Dan de verbinding tussen UDM pro en mijn 24 POE switch GEN1; die laatste heeft 2 SFP poorten, beide 1G. Dan zou ik in 1 van de UDM SFP poorten
en in de switch een Ubiquiti SFP module kunnen plaatsen en dan deze verbinden met een korte glasvezelkabel?
Of voegt glasvezelkabel tussen switch en udm pro niets toe en kan ik net zo goed alles met 'gewone' RJ45 kabels verbinden met ditto modules?