[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 162 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.275 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 20:59

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Lord_Dain schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:44:
[...]

Kan je de Zyxel router geen fabrieksreset geven? Aangezien het toch een simpele oplossing is normaliter met eigen router en je dan alleen moet zorgen voor de juiste VLAN config? Dan kan je zelf alles instellen.
Ik heb ’m al gereset, maar dan blijft de T-Mobile software erop staan. Online kan ik ook geen methode vinden om de factory-software erop te krijgen (die lijkt überhaupt niet beschikbaar via Zyxel, voor dit specifieke model)…

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:02
Ulster Seedling schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:23:
[...]

Ik heb ’m al gereset, maar dan blijft de T-Mobile software erop staan. Online kan ik ook geen methode vinden om de factory-software erop te krijgen (die lijkt überhaupt niet beschikbaar via Zyxel, voor dit specifieke model)…
Wat je nog zou kunnen doen is tijdelijk een andere router bestellen die morgen geleverd wordt. Dan kan je iig uitsluiten dat het aan de glasvezel e.d. ligt. Die router moet dan wel vlan tagging ondersteunen (en evt IPTV voor het IPTV vlan). Daarna kan je altijd de router nog retourneren. Aangezien je zo lang op een monteur moet wachten zou ik dat zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:28
@Ulster Seedling Welke snelheden haal je via de SpeedTest van T-Mobile zelf?

https://t-mobile.speedtestcustom.com/

Sowieso klopt het al niet dat je upload op 0 blijft hangen.

Ik zie dat je al een topic hebt geopend op de T-Mobile Community.

Hopelijk pikt een webcare-medewerker je case snel op daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Lord_Dain schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:47:
[...]

Wat je nog zou kunnen doen is tijdelijk een andere router bestellen die morgen geleverd wordt. Dan kan je iig uitsluiten dat het aan de glasvezel e.d. ligt. Die router moet dan wel vlan tagging ondersteunen (en evt IPTV voor het IPTV vlan). Daarna kan je altijd de router nog retourneren. Aangezien je zo lang op een monteur moet wachten zou ik dat zeker proberen.
Ik vind het een beetje flauw om er zo het probleem van Coolblue (of welke winkel dan ook) van te maken… Al twijfelde ik al over een Unifi-router (USG), ik ga dus nog maar even rondkijken!
Mr Magic schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:47:
@Ulster Seedling Welke snelheden haal je via de SpeedTest van T-Mobile zelf?

https://t-mobile.speedtestcustom.com/

Sowieso klopt het al niet dat je upload op 0 blijft hangen.
De website laadt (dat doen de meeste sites niet), maar na het starten van de test verschijnt direct bij de eerste stap (ping) een foutmelding. Er komen dus geen resultaten uit, behalve het feit dat er geen verbinding met ‘de andere kant’ gelegd kan worden.
Ik zie dat je al een topic hebt geopend op de T-Mobile Community.

Hopelijk pikt een webcare-medewerker je case snel op daar.
Yes, ik hoop het ook!

Toch eigenlijk te triest voor woorden dat je je heil moet zoeken bij een ‘community’ waar verveelde klanten elkaar proberen te helpen, en je moet hopen dat een medewerker je berichtjes ook ziet… De manager die die community bedacht heeft, heeft vast voor een aardige besparing (op de korte termijn) gezorgd.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ulster Seedling schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:09:
[...]

Ik vind het een beetje flauw om er zo het probleem van Coolblue (of welke winkel dan ook) van te maken… Al twijfelde ik al over een Unifi-router (USG), ik ga dus nog maar even rondkijken!
Dat is juist, en natuurlijk heb je hier ook gelijk in. Helaas ligt het probleem op dit moment bij jou en kan je er weinig mee/aan doen.. Wellicht kan je je IP adres in DM sturen, ben wel benieuwd wat er gebeurd als ik een continu ping naar jouw IP opzet vanaf de buitenkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 19:36
Ulster Seedling schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:54:
Sinds vanmorgen werkt mijn internet (glasvezel via T-Mobile Thuis) niet meer goed. T-Mobile stuurt binnen een week een monteur, maar zijn hier wellicht mensen met ideeën om het zelf (eerder) op te kunnen lossen? Een week zonder internet is namelijk erg lang, thuiswerkend in 2021 |:(
  • Ik zit op het ODF-netwerk (1Gbps) in Gelderland
  • De Huawei mediaconverter is in orde (PON-lampje brandt groen, LOS-lampje brandt niet)
  • Het Zyxel-modem zegt ook dat het in orde is (wereldbol-lampje brandt groen)
  • De mediaconverter en het modem zijn meermaals herstart, in de juiste volgorde
  • De T-Mobile klantenservice krijgt geen verbinding met het modem en kan dus niets diagnosticeren
  • Bij een ping heeft de helft van de packets een timeout (de rest komt na 6 ms netjes terug)
  • De Speedtest-app werkt (na een aantal keer proberen), de download is in orde (940 Mbps), maar de upload blijft op 0 steken
  • Dit speelt sinds vanmorgen tussen 8 en 9 (o.b.v. e-mail van Synology dat mijn NAS onbereikbaar werd)
  • Eerst gaf het Zyxel-modem overigens een rood wereldbol-lampje (en was er dus helemaal geen verbinding), maar na een tijdje wachten en modem af en toe herstarten is ’ie nu dus groen
Ik heb sinds gisteren ~12:00 exact hetzelfde probleem. Download is prima, maar de upload blijft op nul steken. Contact gehad met T-Mobile, maar die willen/kunnen niet helpen omdat ik een eigen router gebruik. De orginele router doet het niet meer. Een aanvraag voor een nieuwe is gedaan, maar dit kan ook een aantal dagen duren. Tot die tijd geeft T-Mobile aan niks te kunnen doen.

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dountill schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:46:
[...]

Ik heb sinds gisteren ~12:00 exact hetzelfde probleem. Download is prima, maar de upload blijft op nul steken. Contact gehad met T-Mobile, maar die willen/kunnen niet helpen omdat ik een eigen router gebruik. De orginele router doet het niet meer. Een aanvraag voor een nieuwe is gedaan, maar dit kan ook een aantal dagen duren. Tot die tijd geeft T-Mobile aan niks te kunnen doen.
ISP's moeten toch vrije routerkeuze hanteren, dit zou los moeten staan van je recht op ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:39
Maar dat staat het niet. In de richtlijn vrije router keus is opgenomen dat ISP daar geen ondersteuning voor hoeft te geven.

Wel de basis instellingen, maar bij problemen moet je het zelf oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
leonbong schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:39:
Maar dat staat het niet. In de richtlijn vrije router keus is opgenomen dat ISP daar geen ondersteuning voor hoeft te geven.

Wel de basis instellingen, maar bij problemen moet je het zelf oplossen.
Dit is inderdaad letterlijk wat ze aangeven. Wij kunnen het verder niet pingen/uitlezen, dus we kunnen je niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@leonbong maar hij vraagt toch geen ondersteuning voor het gebruik van de router? Hij geeft aan dat de verbinding het niet goed meer doet (geen/0 upload) en ik neem aan dat T-Mobile verder kan kijken dan alleen de router in het pad naar de klant? Wat als er door graafwerkzaamheden vezels door zijn en je niet de Zyxel hebt aangesloten? Kan je het dan ook maar lekker uitzoeken als klant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:39
Wat verwacht je nu, misschien heeft hij wel een instelling verkeerd waardoor er geen verbinding is, dat kan Tmt nu niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
Lijkt mij ook gek inderdaad. Zeker dat het voorheen prima naar behoren werkte en nu ineens niet meer. Het is niet zo dat ik plots iets aan heb gepast.

Dat er door een andere router plots niks meer mogelijk is, vind ik wel opmerkelijk.

Zeker nu ik gisteren en vandaag ook nog geen track en trace voor een router heb mogen ontvangen. Na opnieuw bellen kreeg ik te horen dat dit zomaar een aantal dagen kan duren.

Erg vervelend dat je sowieso tot dat moment moet wachten tot je überhaupt pas support kan krijgen.

[ Voor 55% gewijzigd door Dountill op 03-11-2021 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@Dountill ik weet niet of de Zyxel by default een firewall aan heeft staan maar je kan me altijd je WAN IP van het router DM-en, ik ben wel benieuwd of ik dan een strakke ping zie of heel veel packet loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 20:22
Dountill schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:28:
Lijkt mij ook gek inderdaad. Zeker dat het voorheen prima naar behoren werkte en nu ineens niet meer. Het is niet zo dat ik plots iets aan heb gepast.

Dat er door een andere router plots niks meer mogelijk is, vind ik wel opmerkelijk.

Zeker nu ik gisteren en vandaag ook nog geen track en trace voor een router heb mogen ontvangen. Na opnieuw bellen kreeg ik te horen dat dit zomaar een aantal dagen kan duren.

Erg vervelend dat je sowieso tot dat moment moet wachten tot je überhaupt pas support kan krijgen.
Heb je een witte Huawei ONT? Of een grijze NT?
In het geval van een de Huawei ONT: knippert de PON led?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
Lord_Dain schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:56:
@Dountill ik weet niet of de Zyxel by default een firewall aan heeft staan maar je kan me altijd je WAN IP van het router DM-en, ik ben wel benieuwd of ik dan een strakke ping zie of heel veel packet loss.
Ik ga mijn best doen hier morgen aan te denken. Momenteel zit alles op 4G.
Soundwork schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:05:
[...]

Heb je een witte Huawei ONT? Of een grijze NT?
In het geval van een de Huawei ONT: knippert de PON led?
Beide zijn aanwezig. De grijze was door de monteur vervangen door die van Huawei. De PON brandt steady en het lampje LOS is uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
Dountill schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:11:
Beide zijn aanwezig. De grijze was door de monteur vervangen door die van Huawei. De PON brandt steady en het lampje LOS is uit.
Ik vind het echt vreemd en "verdacht" dat op omstreeks 12:00 uur je verbinding stopt. Dat is nu exact de eindtijd van het patching window van KPN Netwerk......
Als een mediaconvertor op een olt word aangesloten vallen niet direct alle lijnen uit. Ook een extreem lage upload is ook een symptoom. In de meeste gevallen kan een ont zich niet aanmelden en zal na een powerflip niet meer vanzelf online komen. Daarom is het probleem lastig te vinden.

Een olt heeft ook meerdere poorten dus waar het 32 aansluiten verhaal vandaan komt weet ik niet maar standaard Huawei olt kan 64 en volgens mij zelfs 128 ONT's bedienen.
Bron: https://community.t-mobil...ba-odf-331675/index2.html

Edit: quote toegevoegd..... Wat Hidden.nld schrijft, komt wel overeen wat jullie nu hier melden......
Dikke kans dus dat het wel degelijk door "Aliens" komt (lees AON NT's)

[ Voor 49% gewijzigd door Soundwork op 03-11-2021 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
Soundwork schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:18:
[...]

Ik vind het echt vreemd en "verdacht" dat op omstreeks 12:00 uur je verbinding stopt. Dat is nu exact de eindtijd van het patching window van KPN Netwerk......

[...]

Bron: https://community.t-mobil...ba-odf-331675/index2.html

Edit: quote toegevoegd..... Wat Hidden.nld schrijft, komt wel overeen wat jullie nu hier melden......
Dikke kans dus dat het wel degelijk door "Aliens" komt (lees AON NT's)
Ik denk dat je een sterk punt aan haalt. Morgen toch maar weer proberen om door de telefonische-support-barrière te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Ulster Seedling schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:43:
[...]

Helaas, na 60+ minuten wachten weer hetzelfde IP-adres (en probleem) terug. Ik zal het eens wat langer gaan proberen…
Hier nog geen verbetering… Na vannacht (8 uur) en vandaag overdag (13 uur) de router uit gehouden te hebben, blijven het oude IP-adres en de problemen aanwezig.

Morgen ontvang ik een Unifi USG, wellicht helpt dat (nieuw IP door het nieuwe MAC-adres).

En anders hopen dat Guidion snel komt. Zou binnen een week moeten gebeuren, maar T-Mobile heeft nog weinig vertrouwen opgebouwd hier…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Ulster Seedling schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:27:
[...]

Hier nog geen verbetering… Na vannacht (8 uur) en vandaag overdag (13 uur) de router uit gehouden te hebben, blijven het oude IP-adres en de problemen aanwezig.

Morgen ontvang ik een Unifi USG, wellicht helpt dat (nieuw IP door het nieuwe MAC-adres).

En anders hopen dat Guidion snel komt. Zou binnen een week moeten gebeuren, maar T-Mobile heeft nog weinig vertrouwen opgebouwd hier…
Ik vrees dat ook bij jou wel degelijk een "alien" (AON NT) op de OLT zit waardoor jouw GPON aansluiting "in storing" is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:46

JB

Cédric roelt!

Mijn bron geeft in ieder geval dit aan (bericht vanochtend ontvangen);
Als iedereen zich aan de afspraak houdt is het probleem vanaf vandaag niet meer van toepassing. Alle GPON opleveringstickets worden alleen nog door Guidion monteurs geplaatst.
Dat zou betekenen dat KPN geen omprik acties meer doet en de kans op storingen dus een stuk minder zou moeten worden mits Guidion de juiste volgorde hanteert door eerst bij de klant NTs eraf te halen.

[ Voor 13% gewijzigd door JB op 03-11-2021 23:25 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
Soundwork schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:38:
[...]

Ik vrees dat ook bij jou wel degelijk een "alien" (AON NT) op de OLT zit waardoor jouw GPON aansluiting "in storing" is gekomen.
Ik denk het niet. @Ulster Seedling heeft aangegeven dat hij bij een speedtest nog wel een werkende download ziet, maar dat z'n upload 0 is. Dan is er dus wel iets van een verbinding. Bij een OLT die in storing gaat door nog aangesloten AON apparatuur, gaat er volgens mij een lampje knipperen op de ONT en heb je helemaal geen verbinding meer...

Ik denk eerder aan een dempingsissue o.i.d., maar ik ben geen glasvezel expert :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JB schreef op woensdag 3 november 2021 @ 23:24:
Mijn bron geeft in ieder geval dit aan (bericht vanochtend ontvangen);

[...]

Dat zou betekenen dat KPN geen omprik acties meer doet en de kans op storingen dus een stuk minder zou moeten worden mits Guidion de juiste volgorde hanteert door eerst bij de klant NTs eraf te halen.
Dat vermoeden had ik al toen @Lord_Dain meldde dat zijn T-Mobile monteur zelf de patch had geplaatst/gemigreerd. Ik hoop inderdaad dat dit de oplossing wordt.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Mr Magic schreef op donderdag 4 november 2021 @ 00:45:
[...]

Ik denk het niet. @Ulster Seedling heeft aangegeven dat hij bij een speedtest nog wel een werkende download ziet, maar dat z'n upload 0 is. Dan is er dus wel iets van een verbinding. Bij een OLT die in storing gaat door nog aangesloten AON apparatuur, gaat er volgens mij een lampje knipperen op de ONT en heb je helemaal geen verbinding meer...

Ik denk eerder aan een dempingsissue o.i.d., maar ik ben geen glasvezel expert :+
Mij lijkt het dat er in de asynchrone communicatie een fout zit. Download werkt wel, upload niet. Echter je hebt beiden nodig voor succesvolle communicatie; als jij een speedtest start dan moet je minimaal je request upstream kunnen sturen. Conclusie er is zowel up- als downstream communicatie maar het lijkt alsof er upstream iets niet lekker zit.

Volgens mij maakt GPON gebruik van WDM dwz dat de downstream en upstream data op verschillende golflengtes over de vezel worden verstuurd.. echter wordt er ook TDMA (soort van time slices/allocation) toegepast en hier haak ik helaas af, maar ik vermoed dat de apparatuur aan de kant van de PoP waar alle vezels op komen actieve apparatuur is, waar dus software op draait, dus gevoelig voor issues / bugs / firmware updates. En hoe robuust is TDMA? Kan de timing fout lopen waardoor je dit soort vage issues krijgt?

Ik vrees dat het vervangen van de routers een soort van 'reboot your PC' oplossing is van de helpdesk, die in dit geval niet gaat werken, maar ben wel benieuwd. Mocht een van jullie zijn WAN IP willen delen, hoor ik het graag.

Op deze link een mooi plaatje met uitleg over de manier waarop up- en downstream data wordt verstuurd via GPON: http://www.gpon.com/how-gpon-works

PS. Zitten er op de huawei ONT/ONU jumpers/switches? Kunnen klanten de config van de ONT zelf aanpassen of is dit afgeschermd door T-mobile? Hoe bepaalt de OLT wie welk time slot heeft? Wat gebeurt er als je 2 ONT's bij 2 klanten aansluit met dezelfde configuratie, krijgen ze dan dezelfde timeslot? Dan zou je namelijk best het gedrag kunnen krijgen wat je nu ziet.

[ Voor 14% gewijzigd door Lord_Dain op 04-11-2021 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
Lord_Dain schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:30:
[...]

Mij lijkt het dat er in de asynchrone communicatie een fout zit. Download werkt wel, upload niet. Echter je hebt beiden nodig voor succesvolle communicatie; als jij een speedtest start dan moet je minimaal je request upstream kunnen sturen. Conclusie er is zowel up- als downstream communicatie maar het lijkt alsof er upstream iets niet lekker zit.

Volgens mij maakt GPON gebruik van WDM dwz dat de downstream en upstream data op verschillende golflengtes over de vezel worden verstuurd.. echter wordt er ook TDMA (soort van time slices/allocation) toegepast en hier haak ik helaas af, maar ik vermoed dat de apparatuur aan de kant van de PoP waar alle vezels op komen actieve apparatuur is, waar dus software op draait, dus gevoelig voor issues / bugs / firmware updates. En hoe robuust is TDMA? Kan de timing fout lopen waardoor je dit soort vage issues krijgt?

Ik vrees dat het vervangen van de routers een soort van 'reboot your PC' oplossing is van de helpdesk, die in dit geval niet gaat werken, maar ben wel benieuwd. Mocht een van jullie zijn WAN IP willen delen, hoor ik het graag.

Op deze link een mooi plaatje met uitleg over de manier waarop up- en downstream data wordt verstuurd via GPON: http://www.gpon.com/how-gpon-works

PS. Zitten er op de huawei ONT/ONU jumpers/switches? Kunnen klanten de config van de ONT zelf aanpassen of is dit afgeschermd door T-mobile? Hoe bepaalt de OLT wie welk time slot heeft? Wat gebeurt er als je 2 ONT's bij 2 klanten aansluit met dezelfde configuratie, krijgen ze dan dezelfde timeslot? Dan zou je namelijk best het gedrag kunnen krijgen wat je nu ziet.
https://forum.huawei.com/carrier/en/thread-445969.html

Hier staat het iets duidelijker; OLT bepaald dus welke ONT welke timeslots mag gebruiken, wat ik me voor kan stellen is dat er dus in sommige gevallen een ONT collisions kan gaan veroorzaken en zo de boel onderuit trekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
_-= Erikje =-_ schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:26:
[...]

https://forum.huawei.com/carrier/en/thread-445969.html

Hier staat het iets duidelijker; OLT bepaald dus welke ONT welke timeslots mag gebruiken, wat ik me voor kan stellen is dat er dus in sommige gevallen een ONT collisions kan gaan veroorzaken en zo de boel onderuit trekt
Duidelijk, en het lijkt er dus ook op dat 'alien' NT's de OLT over de zeik helpen... wat slecht zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Lord_Dain schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:30:
[...]

Duidelijk, en het lijkt er dus ook op dat 'alien' NT's de OLT over de zeik helpen... wat slecht zeg...
Het lijkt inderdaad een kwetsbaar punt in deze architectuur, je hoeft maar een clocking issue te hebben aan de andere kant (NT) en de hele OLT gaat over z'n stekker;

In theorie zou een 'actieve' splitter daar nog in kunnen helpen (als je detecteert dat je issues hebt zet je 1 of meerdere uplink fibers dicht en 1 voor 1 weer open oid) maar dat zal het kostenaspect wel weer ietwat teniet doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Lord_Dain schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:30:
[...]

Dit?

JB in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Of is er nu nog iets anders met NTs?

[ Voor 21% gewijzigd door JB op 04-11-2021 10:54 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ja dat is het inderdaad. De centrale OLT in de wijkcentrale gaat in (gedeeltelijke) storing als er een NT op 1 van de 32/64(?) vezels wordt aangesloten aan de kant van een woning. Ik vermoed omdat een KPN /Alien NT gewoon het licht op de bestaande golflengtes gooit zonder rekening te houden met de timing en daardoor overige verkeer om zeep help/verstoort.

"Burst Technology

Upstream packet flow is achieved via bursts, with each ONU/ONT responsible for data transmission within its allocated time slots. When an ONU/ONT is not within its time slot, the device disables transmission of its optical transceiver to prevent other ONU/ONT impact. "

Dat werkt natuurlijk alleen voor de ONU van T-mobile, KPN NT blijft gewoon vrolijk zenden.

[ Voor 26% gewijzigd door Lord_Dain op 04-11-2021 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Lord_Dain schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:00:
[...]

Ja dat is het inderdaad. De centrale OLT in de wijkcentrale gaat in (gedeeltelijke) storing als er een NT op 1 van de 32/64(?) vezels wordt aangesloten aan de kant van een woning. Ik vermoed omdat een KPN /Alien NT gewoon het licht op de bestaande golflengtes gooit zonder rekening te houden met de timing en daardoor overige verkeer om zeep help/verstoort.

"Burst Technology

Upstream packet flow is achieved via bursts, with each ONU/ONT responsible for data transmission within its allocated time slots. When an ONU/ONT is not within its time slot, the device disables transmission of its optical transceiver to prevent other ONU/ONT impact. "

Dat werkt natuurlijk alleen voor de ONU van T-mobile, KPN NT blijft gewoon vrolijk zenden.
Jep dat is wat er gebeurd. De NTs van KPN verstoren al opgeleverde GPON verbindingen wanneer ze op de ODF gepatched worden bij overstappen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/65lYBkMpolSW8c0FNjv8B0SmwUA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DV9BLMWp2R7RlyqEGeTJyhBu.jpg?f=fotoalbum_large

Daar is nu als het goed is een workaround voor zoals hierboven gemeld. Blijft nog steeds fingers crossed want je bent afhankelijk van de correctheid bij uitvoeren.

Voor mij is dat teveel onzekerheid en beweeg weg.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dat is echt spijtig want ik zie niet echt een oplossing zolang willekeurige bedrijven in die PoP kunnen en een foute of 'goede' patch kunnen plaatsen. Enige oplossing is om alles in eigen beheer uit te voeren en het proces super strak in te richten. Dat kost allemaal extra tijd en geld dus is niet te doen voor de huidige prijzen.

De eerstvolgende klant die nu boos overstapt naar KPN veroorzaakt bij het plaatsen van de KPN NT weer een storing bij de overige klanten als hij het welkomst pakket van KPN krijgt voor de datum van overstap en zelf alvast aan het hobbyen gaat en hier heeft T-Mobile 0,0 invloed op dus dat is niet te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Lord_Dain schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:28:
Dat is echt spijtig want ik zie niet echt een oplossing zolang willekeurige bedrijven in die PoP kunnen en een foute of 'goede' patch kunnen plaatsen. Enige oplossing is om alles in eigen beheer uit te voeren en het proces super strak in te richten. Dat kost allemaal extra tijd en geld dus is niet te doen voor de huidige prijzen.

De eerstvolgende klant die nu boos overstapt naar KPN veroorzaakt bij het plaatsen van de KPN NT weer een storing bij de overige klanten als hij het welkomst pakket van KPN krijgt voor de datum van overstap en zelf alvast aan het hobbyen gaat en hier heeft T-Mobile 0,0 invloed op dus dat is niet te voorkomen.
Dat is mogelijk inderdaad. Ook al gaat Guidion zoals het er nu naar uit ziet volledige controle krijgen, heb je nog steeds teveel kans op human error (al dan niet opzettelijk). Een monteur van Guidion die even snel een ritje uitspaart, gaat ook zeker gebeuren.

Daarom voor mij een reden om te gaan.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Hier inmiddels een andere router binnen (Ubiquiti USQ). Na instellen van VLAN 300 kreeg ik keurig een IP-adres (anders dan mijn adres op de Zyxel-router), maar de problemen blijven bestaan. Bij een ping naar Google komt ongeveer de helft niet terug.

Bij de eerdere speedtests was de download dus prima in orde, maar de upload bleef op 0 steken. Met moeite lukt het af en toe echter wel een webpagina te openen, dus er moet wel iets van upload mogelijk zijn. (Maar de vraag is waarschijnlijk of de pakketjes toevallig wel of niet doorkomen?)

Mocht iemand nog ideeën hebben, houd ik me aanbevolen. Maar ik ben bang dat het nu wachten op de monteur is… Jammer dat het via de klantenservice en Community niet mogelijk lijkt om iemand met verstand van zaken te pakken te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@Ulster Seedling dat bevestigt helaas mijn vermoedens. je upstream verkeer gaat voor een groot deel verloren doordat er een stoorzender op 1 van de andere aansluitingen zit. Je zou verwachten dat T-mobile zelf kan zien op de OLT welke verzender dit veroorzaakt en dit koppelen aan een specifieke vezel achter de splitter. Het lijkt er dus op dat een T-mobile klant al zijn nieuwe niet GPON ONU aan heeft gesloten óf dat KPN al een nieuwe T-Mobile klant heeft gepatched in de PoP terwijl die persoon nog zijn oude NT aan de vezel heeft hangen.

De klantenservice van T-mobile zou wellicht op basis van je postcode kunnen zoeken welke klanten in jouw omgeving een mutatie hebben gepland of weggaan, je zou denken dat het relatief eenvoudig op te zoeken is.

[ Voor 16% gewijzigd door Lord_Dain op 04-11-2021 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

@Lord_Dain Duidelijk, dank voor je inzichten! Ik probeerde de klantenservice net te bellen, maar hun systemen zijn in onderhoud waardoor ze bepaalde (klant)gegevens niet kunnen inzien, en de wachttijd was meer dan een halfuur… Dus later maar opnieuw proberen.

Mocht iemand wellicht nog dingen kunnen afleiden door mij extern te pingen o.i.d.: de USG-router is nu ingeplugd en heeft IP
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik heb echter het idee dat ’ie niet reageert op externe pings (in ieder geval niet via mijn mobiele Vodafone-verbinding). Weet niet of dat aan de instellingen van de USG, of T-Mobile’s netwerk ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Firewall staan aan op je USG, ICMP echo wordt actief geblokkeerd :P ik ben gewoon te pingen als ik dat in mijn router uitzet. Sorry, ken de USG zelf niet dus weet niet waar die optie zit. Found it:
https://img.community.ui....36-40cc-bc9e-32fa4433414e

Members only:

[ Voor 65% gewijzigd door Lord_Dain op 04-11-2021 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 21:41
Hoe gaat T-Mobile om met het voortijdig opzeggen van een jaarcontract bij veel storingen?
Liefst zonder naar de rechter te hoeven :-)
In dit forum lees je natuurlijk vooral de slechte ervaringen. Maar gezien de zeer forse kostenbesparing is de verleiding wel erg groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Titusvh schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:39:
Hoe gaat T-Mobile om met het voortijdig opzeggen van een jaarcontract bij veel storingen?
Liefst zonder naar de rechter te hoeven :-)
In dit forum lees je natuurlijk vooral de slechte ervaringen. Maar gezien de zeer forse kostenbesparing is de verleiding wel erg groot...
Google eens op 'in gebreke stelling'. Je dient er sowieso eerst uit te komen met T-mobile, dus houdt je communicatie met T-mobile bij en stel ze een deadline om het op te lossen. Als ze dat niet doen binnen de door jou gestelde termijn geef je (nu al) aan dat je ze daarna in gebreke stelt met ontbinding van het contract zonder betaling afkoopsom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 16:55
Ik zit een beetje met hetzelfde dilemma als @Titusvh. Ik zit nu op 200/200 WBA van T-Mobile (oudere klant, toen dat nog mogelijk was). Met mobiele klantenkorting is dat 37,nogwat per maand. Opzich helemaal geen verkeerde prijs en qua snelheid is het meestal snel genoeg.

Recent is ODF beschikbaar geworden in mijn wijk en dus kan ik naar 1000/1000 en gelijk naar unlimited abo's met die Uit & Thuis constructie wat ik best wel interessant vind.

Maar als ik die GPON perikelen hierzo zie heb ik daar weinig trek in. Dus kan iemand me vertellen dat als ik nu AON zit (tenminste dat neem ik aan met de mediaconverter die er nu tussen zit), blijf ik dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44
Heeft iemand hier een antwoord voor [T-Mobile Thuis Glasvezel] Zyxel vervangen door TP-link AX50 ?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik twijfel ook nog steeds. Ik ben erg benieuwd of er hier mensen actief zijn regio Utrecht / Leidsche Rijn. Ik begrijp dat je op een forum veel problemen leest, omdat er veel mensen waarbij het gewoon werkt, niet zullen reageren. Ik vraag me alleen af of die problemen overal spelen of er meer regionale verschillen zijn.

Daarnaast: Als het modem werkt, hoef ik het niet te vervangen. Wifi gaat door eigen APs, maar verder heb ik niet veel nodig. Wat ik wel gebruik zijn DHCP reserveringen. Ondersteunt de Zyxel dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-09 19:09
Hann1BaL schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:36:

Daarnaast: Als het modem werkt, hoef ik het niet te vervangen. Wifi gaat door eigen APs, maar verder heb ik niet veel nodig. Wat ik wel gebruik zijn DHCP reserveringen. Ondersteunt de Zyxel dat?
Ja, in de Zyxel kunnen MAC en IP adressen als vast toegekend worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 21:41
MathijsR schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:26:
Ik zit een beetje met hetzelfde dilemma als @Titusvh. Ik zit nu op 200/200 WBA van T-Mobile (oudere klant, toen dat nog mogelijk was). Met mobiele klantenkorting is dat 37,nogwat per maand. Opzich helemaal geen verkeerde prijs en qua snelheid is het meestal snel genoeg.

Recent is ODF beschikbaar geworden in mijn wijk en dus kan ik naar 1000/1000 en gelijk naar unlimited abo's met die Uit & Thuis constructie wat ik best wel interessant vind.

Maar als ik die GPON perikelen hierzo zie heb ik daar weinig trek in. Dus kan iemand me vertellen dat als ik nu AON zit (tenminste dat neem ik aan met de mediaconverter die er nu tussen zit), blijf ik dat ook?
In jouw situatie als bestaande klant zou ik zelf lekker op 200 blijven. Kans is levensgroot dat je naar GPON gaat (anders had je al wel eerder gigabit aangevraagd als dat op AON beschikbaar was geweest).

Ik heb helaas geen keuze als potentieel nieuwe klant.

[ Voor 6% gewijzigd door Titusvh op 04-11-2021 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Laatst online: 18:14

Je zit nu op het WBA netwerk van KPN infra. ODF is een ander netwerk. Als ODF pas recent beschikbaar is geworden is de kans heel groot dat je via GPON aangesloten zult worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Hann1BaL schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:36:
Ik twijfel ook nog steeds. Ik ben erg benieuwd of er hier mensen actief zijn regio Utrecht / Leidsche Rijn. Ik begrijp dat je op een forum veel problemen leest, omdat er veel mensen waarbij het gewoon werkt, niet zullen reageren. Ik vraag me alleen af of die problemen overal spelen of er meer regionale verschillen zijn.

De Meern, maar ja ze moeten nog gaan graven hier :+ daarbij ga ik er dan ook gewoon vanuit dat alles wat hier aangesloten word gewoon TMNL NTs gaat krijgen (er ligt immers niets anders dus er valt weinig te migreren)

Overigens heb ik minimaal net zo veel gezeik meegemaakt met KPN die ten onrechte kruisdraden uit de centrale rukt

[ Voor 9% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 04-11-2021 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutD
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik ben vandaag aangesloten met een ODF aansluiting .... probeer mijn UDM te verbinden maar het werkt nog niet direct. @Hann1BaL ik woon tussen Vleuten en Veldhuizen, tot voor kort was glasvezel niet rendabel in combinatie met TV van Ziggo maar ik heb de gok genomen met T-mobile. De issues met oversluiten van bestaande klanten is er nog wel en ik begreep van de monteur dat ik nummer 20/32 was. Vooralsnog heb ik even beide providers in parallel totdat ik alles goed heb aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
ArnoutD schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:17:
Ik ben vandaag aangesloten met een ODF aansluiting .... probeer mijn UDM te verbinden maar het werkt nog niet direct. @Hann1BaL ik woon tussen Vleuten en Veldhuizen, tot voor kort was glasvezel niet rendabel in combinatie met TV van Ziggo maar ik heb de gok genomen met T-mobile. De issues met oversluiten van bestaande klanten is er nog wel en ik begreep van de monteur dat ik nummer 20/32 was. Vooralsnog heb ik even beide providers in parallel totdat ik alles goed heb aangesloten
Vleuterweide dus? Daar lag al KPN glas geloof ik? in de wijken eromheen ligt nog niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain

Hoe oud is de glasvezel bij jou in de wijk? Waar woon je? Bij mij was het ook de gok en ik ben dus bij AON terecht gekomen. Je zou kunnen vragen aan de support welk pakket/NT je toegestuurd krijgt als je zou updaten naar 1Gbps, of de PoP stalken en kijken of je een Guideon monteur kan onderscheppen en vragen hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsR
Lord_Dain schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:35:
[...]

Hoe oud is de glasvezel bij jou in de wijk? Waar woon je? Bij mij was het ook de gok en ik ben dus bij AON terecht gekomen. Je zou kunnen vragen aan de support welk pakket/NT je toegestuurd krijgt als je zou updaten naar 1Gbps, of de PoP stalken en kijken of je een Guideon monteur kan onderscheppen en vragen hoe het zit.
Woon in Hattem, hele stad is zo'n 10 jaar geleden (denk zelfs wat langer) toen in z'n geheel aangesloten, want hoewel het een stad heet is het stiekem gewoon een dorp ;) Anway, er gebeurt hier denk ik niet zo heel veel qua Guideon monteurs, iedereen zit al wel op glas hier eigenlijk. Maar ik zal eens navraag doen bij T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
MathijsR schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:52:
[...]

Woon in Hattem, hele stad is zo'n 10 jaar geleden (denk zelfs wat langer) toen in z'n geheel aangesloten, want hoewel het een stad heet is het stiekem gewoon een dorp ;) Anway, er gebeurt hier denk ik niet zo heel veel qua Guideon monteurs, iedereen zit al wel op glas hier eigenlijk. Maar ik zal eens navraag doen bij T-Mobile.
Dan acht ik de kans best wel aanwezig dat je gewoon AON krijgt en dat ze nog niet in een GPON hebben geïnvesteerd, maar het blijft een beetje een gok! Ik woon zelf in Tilburg waar de meeste mensen of al bij Ziggo zitten of een jaar of 8 geleden toen hier glas werd gelegd allemaal bij KPN of XS4all zijn terecht gekomen. T-Mobile is hier sinds een jaar of 2 op 1Gbps beschikbaar en hier bij mij in de wijk dus gewoon 1:1 naar de PoP via een AON converter.

edit: Correctie, glasvezel is hier mei 2014 aangelegd, dus 7 jaartjes geleden.

[ Voor 4% gewijzigd door Lord_Dain op 04-11-2021 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:33
Hier wordt als het goed is vandaag nog glas van t-mobile aangesloten. Afspraak staat tussen 16.00/18.00 uur.
Nu had ik eigenlijk al verwacht dat ik geen internet meer zou hebben. Maar dat werkt nu nog gewoon.

Zet de Guidion monteur dit om in de PoP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsR
Lord_Dain schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:54:
[...]

Dan acht ik de kans best wel aanwezig dat je gewoon AON krijgt en dat ze nog niet in een GPON hebben geïnvesteerd, maar het blijft een beetje een gok! Ik woon zelf in Tilburg waar de meeste mensen of al bij Ziggo zitten of een jaar of 8 geleden toen hier glas werd gelegd allemaal bij KPN of XS4all zijn terecht gekomen. T-Mobile is hier sinds een jaar of 2 op 1Gbps beschikbaar en hier bij mij in de wijk dus gewoon 1:1 naar de PoP via een AON converter.

edit: Correctie, glasvezel is hier mei 2014 aangelegd, dus 7 jaartjes geleden.
Zojuist contact gehad met T-Mobile chat en na een frustrerende chatbot loop toch bij een werknemer gekomen. Die kon me vertellen dat ik dan op GPON terecht zou komen. Eerlijk gezegd niet verwacht dat ik zo makkelijk aan die info zou kunnen komen als simpelweg de klantenservice een berichtje doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
MathijsR schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:05:
[...]

Zojuist contact gehad met T-Mobile chat en na een frustrerende chatbot loop toch bij een werknemer gekomen. Die kon me vertellen dat ik dan op GPON terecht zou komen. Eerlijk gezegd niet verwacht dat ik zo makkelijk aan die info zou kunnen komen als simpelweg de klantenservice een berichtje doen 8)7
Als dat waar is wat de medewerker zegt, gecondoleerd!!! Had je het idee dat er een goed verhaal achter zat of dat ze maar wat zeiden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MathijsR
Weinig verhaal eigenlijk, ik moest gewoon m'n postcode + huisnummer opgeven en toen zei hij/zij dat ik dat het dan GPON werd. Maar omdat het adv het adres gaat lijkt het me wel te kloppen..

Dus voorlopig nog gewoon 200/200 WBA voor mij dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dountill
Een update in mijn situatie. De nieuwe Zyxel lijkt morgen aan te komen, maar ik verwacht niet dat ik hem nodig heb. Tijdens het belletje dat ik zojuist naar T-Mobile heb gepleegd, heb ik nog een speedtest uitgevoerd. Hieruit zag ik plots dat mijn uploadsnelheid plots weer terug is gekomen.

Ik heb geen aanpassingen aan mijn hardware gemaakt.

Aan de telefoon heb ik dan ook aangegeven dat ik blij ben dat het nu lijkt te werken, maar dat ik nog wel graag zou willen horen hoe dit plaats heeft kunnen vinden en hoe dit plots is "opgelost".

De medewerker kon mij hier helaas niks over zeggen, omdat zij aan gaf dat ze, zoals ik voorstelde, geen inzage heeft in migraties die bij mij in de buurt plaats hebben plaats gevonden.

Omdat ik bleef aandringen dat het vaststellen van dit probleem grote impact heeft en ook niet vaker mag voorkomen in de toekomst heeft ze een notitie gemaakt naar een andere afdeling. Hierbij gaf ze me aan of ik een email wilde sturen met een aantal speedtests. Dit omdat ik nog steeds niet tevreden ben met de uploadsnelheid die er momenteel behaald wordt.

Members only: Gebruikte emailadres

In deze mail heb ik ook verwijzingen gemaakt naar o.a. dit topic en verschillende community topics die ook hier aangehaald zijn.

Ik hoop dat dit kan bijdragen in het beter onder de aandacht brengen van het probleem, zonder dat de tickets als "vanzelf opgelost" in het systeem verdwijnen.

Laten we hopen dat de verbinding niet verslechterd. Ik duim mee voor alle tweakers die nog wachten tot hun verbinding hersteld is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Mr Magic schreef op donderdag 4 november 2021 @ 00:45:
[...]

Heb je mijn eerdere post wel gelezen??

Soundwork in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Daar is een quote te lezen dat een stoorzender (NT dus) OOK tot gevolg kan hebben dat je upload naar 0 gaat.....

[ Voor 10% gewijzigd door Soundwork op 04-11-2021 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@Dountill als ze nog steeds durven aan te geven dat ze niet bekend zijn met deze problemen is het echt te sneu voor woorden. Deze GPON issues zijn geëscaleerd tot hoog in de boom bij T-Mobile.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
JB schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:44:
@Dountill als ze nog steeds durven aan te geven dat ze niet bekend zijn met deze problemen is het echt te sneu voor woorden. Deze GPON issues zijn geëscaleerd tot hoog in de boom bij T-Mobile.
Ik denk ook dat het probleem voor een groot deel kan liggen aan het feit dat de telefonische helpdesk die wij spreken de kennis en/of machtigingen hebben om dit überhaupt goed te kunnen inzien. Verder dan een "heb je alles al gereset" kom je vaak gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dountill schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:10:
[...]

Ik denk ook dat het probleem voor een groot deel kan liggen aan het feit dat de telefonische helpdesk die wij spreken de kennis en/of machtigingen hebben om dit überhaupt goed te kunnen inzien. Verder dan een "heb je alles al gereset" kom je vaak gewoon niet.
Uiteraard mag je niet meer verwachten van T-Mobile 1e lijns maar het wordt tijd dat ze in het uitvraagscript op gaan nemen dat een knipperende PON LED op de ONT niet op te lossen valt bij mensen thuis…

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
JB schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:12:
[...]

Uiteraard mag je niet meer verwachten van T-Mobile 1e lijns maar het wordt tijd dat ze in het uitvraagscript op gaan nemen dat een knipperende PON LED op de ONT niet op te lossen valt bij mensen thuis…
Dat zou zeker wat doen inderdaad. Al brandde in mijn geval het lampje wel gewoon mooi constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dountill schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:30:
Een update in mijn situatie. De nieuwe Zyxel lijkt morgen aan te komen, maar ik verwacht niet dat ik hem nodig heb. Tijdens het belletje dat ik zojuist naar T-Mobile heb gepleegd, heb ik nog een speedtest uitgevoerd. Hieruit zag ik plots dat mijn uploadsnelheid plots weer terug is gekomen.

Ik heb geen aanpassingen aan mijn hardware gemaakt.

Aan de telefoon heb ik dan ook aangegeven dat ik blij ben dat het nu lijkt te werken, maar dat ik nog wel graag zou willen horen hoe dit plaats heeft kunnen vinden en hoe dit plots is "opgelost".

De medewerker kon mij hier helaas niks over zeggen, omdat zij aan gaf dat ze, zoals ik voorstelde, geen inzage heeft in migraties die bij mij in de buurt plaats hebben plaats gevonden.

Omdat ik bleef aandringen dat het vaststellen van dit probleem grote impact heeft en ook niet vaker mag voorkomen in de toekomst heeft ze een notitie gemaakt naar een andere afdeling. Hierbij gaf ze me aan of ik een email wilde sturen met een aantal speedtests. Dit omdat ik nog steeds niet tevreden ben met de uploadsnelheid die er momenteel behaald wordt.

***members only***

In deze mail heb ik ook verwijzingen gemaakt naar o.a. dit topic en verschillende community topics die ook hier aangehaald zijn.

Ik hoop dat dit kan bijdragen in het beter onder de aandacht brengen van het probleem, zonder dat de tickets als "vanzelf opgelost" in het systeem verdwijnen.

Laten we hopen dat de verbinding niet verslechterd. Ik duim mee voor alle tweakers die nog wachten tot hun verbinding hersteld is!
Er is al aangegeven hier dat de situatie al aan het veranderen is. Guidion monteurs mogen inmiddels zelf ompatchen en dat was wel de belangrijkste eis. Nu nog zorgen dat ze dan ook wel eerst bellen of aanbellen bij de nieuwe klant om de oude NT van de stroom te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Barre73 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:04:
[...]

Er is al aangegeven hier dat de situatie al aan het veranderen is. Guidion monteurs mogen inmiddels zelf ompatchen en dat was wel de belangrijkste eis. Nu nog zorgen dat ze dan ook wel eerst bellen of aanbellen bij de nieuwe klant om de oude NT van de stroom te halen.
NT? Die converter?

[ Voor 194% gewijzigd door DR!5EQ op 08-11-2021 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Die zaken komen meermaals voorbij. Zie ook pinned posts met links naar de T-Mobile community.

Deze;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/65lYBkMpolSW8c0FNjv8B0SmwUA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DV9BLMWp2R7RlyqEGeTJyhBu.jpg?f=fotoalbum_large

GPON van T-Mobile gaat over de zeik door deze dingen.

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 05-11-2021 07:58 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 07:57:
[...]

Die zaken komen meermaals voorbij. Zie ook pinned posts met links naar de T-Mobile community.

Deze;

[Afbeelding]

GPON van T-Mobile gaat over de zeik door deze dingen.
Je hebt gelijk, sorry. Ik vraag dit ook voornamelijk om overlast in mijn wijk te voorkomen als ik half november over ga van KPN. De medewerker van T-Mobile gaf aan dat er veel mensen hier een glasvezel abonnement hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:49
Titusvh schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:55:
[...]

In jouw situatie als bestaande klant zou ik zelf lekker op 200 blijven. Kans is levensgroot dat je naar GPON gaat (anders had je al wel eerder gigabit aangevraagd als dat op AON beschikbaar was geweest).

Ik heb helaas geen keuze als potentieel nieuwe klant.
Zo ramp is dat GPON ook weer niet hoor, alleen tijdens de migratie tijdelijk offline gezeten...
Uiteindelijk komt iedereen op een PON netwerk, ook andere providers zijn daar al mee bezig.

@Dountill Hier schommelt de upload ook een beetje, de download is wel strak stabiel altijd, in begin fase had ik 2 mbps... maar toen een ticket ingeschoten met het verzoek naar mijn demping te gaan kijken en nu is het stukken beter geworden.

Ik heb in de ONT gekeken daar zag ik dat de demping buiten zijn werkbereik was dit geeft stabiliteitsproblemen op glasvezel.

[ Voor 24% gewijzigd door mr_evil08 op 05-11-2021 08:36 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

mr_evil08 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:29:
[...]

Zo ramp is dat GPON ook weer niet hoor, alleen tijdens de migratie tijdelijk offline gezeten...
Uiteindelijk komt iedereen op een PON netwerk, ook andere providers zijn daar al mee bezig.
Garantie tot aan de deur met huidige implementatie... Je kunt niet zeggen dat het meevalt. De huidige inrichting bij T-Mobile gaat over de zeik door NT kastjes die KPN gebruikt.

Ik was ook een paar uurtjes offline tijdens de migratie maar vervolgens heb ik er al meerdere werkdagen compleet uit gelegen omdat een andere verbinding in mijn wijk omgezet werd...

Dat jij daar geen last van hebt, is dan alleen maar jouw geluk geweest (tot nu toe) of een andere inriching in jouw PoP waar geen WBA > ODF (AON > GPON) gebeurd?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
JB schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:35:
[...]

Garantie tot aan de deur met huidige implementatie... Je kunt niet zeggen dat het meevalt. De huidige inrichting bij T-Mobile gaat over de zeik door NT kastjes die KPN gebruikt.

Ik was ook een paar uurtjes offline tijdens de migratie maar vervolgens heb ik er al meerdere werkdagen compleet uit gelegen omdat een andere verbinding in mijn wijk omgezet werd...

Dat jij daar geen last van hebt, is dan alleen maar jouw geluk geweest (tot nu toe) of een andere inriching in jouw PoP waar geen WBA > ODF (AON > GPON) gebeurd?
Hier hetzelfde verhaal geweest maar ik noem het tijdelijk offline(was een weekje de vaste lijn eruit), ik heb prima gebruik kunnen maken van T-mobile mobiel netwerk(onbeperkt) en gezien de maandprijs+ik was niet offline maak ik daar niet zo groot probleem van en accepteer ik dat er iets mis kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

mr_evil08 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:50:
[...]

Hier hetzelfde verhaal geweest maar ik noem het tijdelijk offline(was een weekje de vaste lijn eruit), ik heb prima gebruik kunnen maken van T-mobile mobiel netwerk(onbeperkt) en gezien de maandprijs+ik was niet offline maak ik daar niet zo groot probleem van en accepteer ik dat er iets mis kan gaan.
Dat is wat anders. Ik heb meermaals midden in een Teams vergadering mijn verbinding verloren ivm verhuizing elders in de wijk… Door de thuiswerk situatie waar we inzitten, moest ik met een hotspotje aan de gang. Voor jou geen probleem, voor mij wel. Zeker omdat ik voorheen op AON nooit issues had.

Ik betaal verder 40 euro per maand omdat ik geen andere zaken bij T-Mobile heb dus het prijsverschil is me niet groot genoeg om deze onzekerheden te houden.

[ Voor 16% gewijzigd door JB op 05-11-2021 08:57 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Oops dubbel.

[ Voor 97% gewijzigd door mr_evil08 op 05-11-2021 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
mr_evil08 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:50:
[...]

Ik denk dat je twee zaken door elkaar haalt. XGSPON/GPON als techniek en de manier waarop T-Mobile nu het beheer doen op het Glasoperator netwerk.

Dat laatste is gewoon knudde en daardoor zijn klanten vaak en soms uren offline.
Je kan dan niet zeggen "dat valt wel mee". We zitten nog steeds middenin de Corona pandemie met opnieuw een thuiswerkadvies. Als dan je internet x-uur van de dag niet werkt, dan is dat echt een onwerkbare situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Soundwork schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:32:
[...]

Ik denk dat je twee zaken door elkaar haalt. XGSPON/GPON als techniek en de manier waarop T-Mobile nu het beheer doen op het Glasoperator netwerk.

Dat laatste is gewoon knudde en daardoor zijn klanten vaak en soms uren offline.
Je kan dan niet zeggen "dat valt wel mee". We zitten nog steeds middenin de Corona pandemie met opnieuw een thuiswerkadvies. Als dan je internet x-uur van de dag niet werkt, dan is dat echt een onwerkbare situatie.
Ik geef wel toe dat het niet heel handig is hoe ze klanten migreren maar daar tegenover staat een veel lagere maandprijs waardoor je er niet te zwaar aan kan tillen, maar mensen willen nou eenmaal voor een dubbeltje op de eerste rang hebben.

T-Mobile= 40 euro p/m
KPN = 65 euro p/m.

Dat is 310 euro per jaar verschil.
Voor thuiswerken is het extra risicovol natuurlijk, maar in de tussentijd is de oplossing met mobiele hotspot, het is een ander verhaal als ze je compleet in het donker zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

mr_evil08 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:08:
[...]

Ik geef wel toe dat het niet heel handig is hoe ze klanten migreren maar daar tegenover staat een veel lagere maandprijs waardoor je er niet te zwaar aan kan tillen, maar mensen willen nou eenmaal voor een dubbeltje op de eerste rang hebben.

T-Mobile= 40 euro p/m
KPN = 65 euro p/m.

Dat is 310 euro per jaar verschil.
Voor thuiswerken is het extra risicovol natuurlijk, maar in de tussentijd is de oplossing met mobiele hotspot, het is een ander verhaal als ze je compleet in het donker zetten.
1Gbit kost 57,50 euro per maand bij KPN :? Met een beetje spraakwater icm standaard kortingen kom je op eerste 6 maanden 50% korting. Althans hier. Dat spel speel je natuurlijk elk jaar om de gunning weer een jaar vast te zetten waar korting tegenover staat.

Maakt (voor mij):

T-Mobile 40 euro x 12 = 480 euro
KPN 28,75 euro x 6 + 57,50 euro x 6 = 517,50 euro

Nog geen 4 tientjes :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
JB schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:02:
[...]

1Gbit kost 57,50 euro per maand bij KPN :? Met een beetje spraakwater icm standaard kortingen kom je op eerste 6 maanden 50% korting. Althans hier. Dat spel speel je natuurlijk elk jaar om de gunning weer een jaar vast te zetten waar korting tegenover staat.

Maakt (voor mij):

T-Mobile 40 euro x 12 = 480 euro
KPN 28,75 euro x 6 + 57,50 euro x 6 = 517,50 euro

Nog geen 4 tientjes :)
Kortingen moet je nooit meerekenen want daarmee ga je oneerlijke vergelijkingen doen.
Je hebt gelijk bij KPN is het nu 57,50 p/m.

690 vs 480 = 210 euro per jaar verschil, nog steeds een aardig bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

mr_evil08 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:14:
[...]

Kortingen moet je nooit meerekenen want daarmee ga je oneerlijke vergelijkingen doen.
Je hebt gelijk bij KPN is het nu 57,50 p/m.

690 vs 480 = 210 euro per jaar verschil, nog steeds een aardig bedrag.
De 210 euro zijn ook niet redelijk. T-Mobile doet niet (meer) aan korting door de lage prijs en bij KPN krijg je standaard korting bij 1 jaar binden.

Ben het met je eens dat je korting niet 1 op 1 kan vergelijken maar feit is dat je standaard korting krijgt bij KPN dus 210 euro erg ruim genomen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soundwork
JB schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:18:
[...]

De 210 euro zijn ook niet redelijk. T-Mobile doet niet (meer) aan korting door de lage prijs en bij KPN krijg je standaard korting bij 1 jaar binden.

Ben het met je eens dat je korting niet 1 op 1 kan vergelijken maar feit is dat je standaard korting krijgt bij KPN dus 210 euro erg ruim genomen.
Voor het eerste jaar inderdaad, maar daarna is het uit met de kortingen. Althans, dat is mijn ervaring.. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Soundwork schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:22:
[...]

Voor het eerste jaar inderdaad, maar daarna is het uit met de kortingen. Althans, dat is mijn ervaring.. :-(
Opnieuw bellen en weer een jaar binden heeft mij nog nooit windeieren gelegd. Zo had ik bij T-Mobile ook altijd korting ipv maandelijks opzegbaar. Mes snijdt aan 2 kanten.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:21
Soundwork schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:22:
[...]

Idd al kan je bij T-Mobile thuis wel 1 maand af zien en alles wijziging en de volgende maand weer en dan heb je ineens geen inflatie correctie fee meer. Ik ga dat ook doen als ze mijn upload snel weten te fixen. Ik betaal nu al 5 euro pm meer als een nieuw contract en dat word binnenkort nog meer. Even een maandje wat anders scheelt komende jaren weer honderden euros.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-05 22:07
Hi, vraagje.

Bij mijn pa in de buurt is 1,5 jaar terug glasvezel aangelegd door KPN, hij heeft er toen alleen voor gekozen om het niet door te laten trekken naar de gangkast omdat de tegel voor de deur dan ook losgetrokken moesten worden. Na mijn positieve ervaringen met (T-mobile) glas zit hij er toch aan te denken om te gaan switchen.

Weten jullie uit ervaring of er nu extra kosten bijkomen om de verbinding alsnog door te trekken naar de gangkast. De kabel steekt nu vlak voor zijn voortuin uit de grond namelijk. Zat wat prijzen voor hem te vergelijken en kom toch op zo'n 200 euro per jaar voordeel uit bij T-mobile met wat hij verbruikt, eventuele meerkosten voor het doortrekken van de kabel is het dus mogelijk waard. Hoor het graag, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Gewoon_Jansen schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:08:
Hi, vraagje.

Bij mijn pa in de buurt is 1,5 jaar terug glasvezel aangelegd door KPN, hij heeft er toen alleen voor gekozen om het niet door te laten trekken naar de gangkast omdat de tegel voor de deur dan ook losgetrokken moesten worden. Na mijn positieve ervaringen met (T-mobile) glas zit hij er toch aan te denken om te gaan switchen.

Weten jullie uit ervaring of er nu extra kosten bijkomen om de verbinding alsnog door te trekken naar de gangkast. De kabel steekt nu vlak voor zijn voortuin uit de grond namelijk. Zat wat prijzen voor hem te vergelijken en kom toch op zo'n 200 euro per jaar voordeel uit bij T-mobile met wat hij verbruikt, eventuele meerkosten voor het doortrekken van de kabel is het dus mogelijk waard. Hoor het graag, thanks!
Als de aansluiting / FTU alsnog gemaakt moet worden in de meterkast/woonkamer dan moet je helaas de aanlegkosten betalen. Ten tijde van de aanleg centraal dan is de FTU gratis... Hoeveel de aanlegkosten bedragen weet ik niet. Misschien dat @Barre73 je dit kan vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:00

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Soundwork schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:14:
Als de aansluiting / FTU alsnog gemaakt moet worden in de meterkast/woonkamer dan moet je helaas de aanlegkosten betalen. Ten tijde van de aanleg centraal dan is de FTU gratis... Hoeveel de aanlegkosten bedragen weet ik niet. Misschien dat @Barre73 je dit kan vertellen.
Mijn ervaring daarin is wel anders. Ik heb paar jaar geleden ook een aansluiting aangevraagd en de FTU was nog niet aangesloten. Dat is Reggefiber alsnog gratis komen doen, voordat Guidon de installatie had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
rens-br schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:09:
[...]

Mijn ervaring daarin is wel anders. Ik heb paar jaar geleden ook een aansluiting aangevraagd en de FTU was nog niet aangesloten. Dat is Reggefiber alsnog gratis komen doen, voordat Guidon de installatie had gedaan.
Is dit dan een kwestie van geluk hebben of is dit nu standaard: zodra je een actief abonnement bij 1 van de ISP's afneemt, de FTU alsnog gratis wordt geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
rens-br schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:09:
[...]

Same. kabel lag hier al sinds 2013 maar was nooit aangesloten door vorige slapers. na 3 jaar klagen bij reggefiber en isp's maar zelf de kabel opgegraven en de meterkast in gebracht en binnen 3 weken had ik een gratis aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
computerjunky schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:24:
[...]

Same. kabel lag hier al sinds 2013 maar was nooit aangesloten door vorige slapers. na 3 jaar klagen bij reggefiber en isp's maar zelf de kabel opgegraven en de meterkast in gebracht en binnen 3 weken had ik een gratis aansluiting.
Is de glasvezelaansluiting kosteloos?

We sluiten jouw woning kosteloos en vrijblijvend aan op ons glasvezelnetwerk. Je betaalt hier dus niets voor. Belangrijk: geef wél op tijd toestemming. Alleen dan kunnen we je woning gratis aansluiten op glasvezel.
Bron: www.kpnnetwerk.nl

Ze melden dus niets over kosten als je geen toestemming geeft op het moment van de aanleg.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

computerjunky schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:24:
[...]

Zou mooie boel zijn… koop je een huis, kun jij opdraaien voor FTU aansluitingskosten omdat vorige bewoners het niet wilden cq geweigerd hebben.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
JB schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:45:
[...]

Zou mooie boel zijn… koop je een huis, kun jij opdraaien voor FTU aansluiting omdat vorige bewoners het niet wilden cq geweigerd hebben.
Ja verder kan het overigens ook niet veel kosten. Monteur was in 10 min weer weg. Srippen kabel er doorheen lassen, kastje aan de muur, en belletje en klaar.
Dat weegt totaal niet op tegen de jaren aan contracten wat ondertussen al 3000 euro opgeleverd heeft.

Het s hier trouwens aangelegd door Reggefiber + gemeente geld + KPN geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:18
[...]

Zou mooie boel zijn… koop je een huis, kun jij opdraaien voor FTU aansluitingskosten omdat vorige bewoners het niet wilden cq geweigerd hebben.
Dat kan je bij de koop meenemen in je bod ;)

Mijn ouders kregen bij hun huurhuis dezelfde keuze ipv de verhuurder. Ze hebben het toen wel laten aanleggen. Maar als je een huurder hebt die nee zegt is de volgende huurder wellicht de sjaak.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:40
[...]

Zoals al gezegd zou je zulke dingen mee moeten nemen bij de koop. Ook een zus van mijn opa in de jaren 80, neehoor ik of geen kabel-televisie. Ik wil geen gedoe rond mijn huis en jullie hoeven het niet gratis binnen te brengen want ik moet het niet. 30 jaar later ergens in 2000, wil ze toch wel graag meer tv zenders zien. Dan krijg je gewoon te maken met graafkosten (zeker als je 25 meter van de weg woont) en dat wilde ze niet betalen. De bewoners erna zullen dit wel hebben moeten doen want DSL was daar niet te doen en via de kabel was de enige manier om fatsoenlijk internet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

jongetje schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:25:
[...]

Zoals al gezegd zou je zulke dingen mee moeten nemen bij de koop. Ook een zus van mijn opa in de jaren 80, neehoor ik of geen kabel-televisie. Ik wil geen gedoe rond mijn huis en jullie hoeven het niet gratis binnen te brengen want ik moet het niet. 30 jaar later ergens in 2000, wil ze toch wel graag meer tv zenders zien. Dan krijg je gewoon te maken met graafkosten (zeker als je 25 meter van de weg woont) en dat wilde ze niet betalen. De bewoners erna zullen dit wel hebben moeten doen want DSL was daar niet te doen en via de kabel was de enige manier om fatsoenlijk internet te krijgen.
Dat is heel wat anders en ergens terecht want zelf geweigerd.

Een nieuwe bewoner kan prima aantonen dat die aansluiting er nog niet zit, maar daar ook geen invloed op heeft kunnen hebben. Lijkt me een non-discussie en daar zou ik ook niet voor betalen als nieuwe bewoner. Alsof iemand tijdens het kopen van het huis in zijn bouwkundige keuring terug kan zien dat er eigenlijk een FTU in de meterkast zou moeten zitten :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundwork schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:14:
[...]

Geen extra kosten voor. Nog altijd niet gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:34
Hier sinds vandaag de glasvezelverbinding actief :)
Gelukkig in een wijk waar net alles vorig jaar was aangelegd. Meteen router ertussen uit en alles via mijn huidige Ubiquiti omgeving laten lopen. Inderdaad alleen even die VLAN wijzigen en nog even de USG herstart. Daarna klotste de bandbreedte van de nieuwe lijn tegen de plinten ;)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 15:24
Gister is de glasvezel aansluiting gerealiseerd in de woning. Ze zijn in de wijk druk bezig met het aanleggen van de kabels. Is het verstandig nu al over te stappen op een glasvezel abonnement? Of leert de ervaring dat de verbinding regelmatig stagneert doordat er gewerkt wordt aan het netwerk?

Maakt het nog uit dat de aansluiting in de woning is gerealiseerd namens KPN? Via de postcode check zou ik ook een abonnement bij T-Mobile netwerk kunnen nemen (goedkoper dan KPN momenteel).

Op dit moment betaal ik me scheel aan Ziggo (internet compleet 300mb + tv compleet á 80 euro p/m). De kwaliteit laat te wensen over, moet de boel regelmatig resetten. Heb het vermoeden dat de kabels 'achter' de woning of de verdeelkast in de wijk verouderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

MathijsR schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:52:
[...]

Ik woon in dezelfde plaats! Lees de laatste pagina’s even terug over mijn situatie (tl;dr: sinds afgelopen dinsdag al geen internet, en nog geen zicht op een oplossing). Succes met je keuze :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Highfive95 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:00:
Hier wordt als het goed is vandaag nog glas van t-mobile aangesloten. Afspraak staat tussen 16.00/18.00 uur.
Nu had ik eigenlijk al verwacht dat ik geen internet meer zou hebben. Maar dat werkt nu nog gewoon.

Zet de Guidion monteur dit om in de PoP?
Dat hangt ervan af.... Guidion mag nu ook zelf patches omzetten in de PoP.
Normaliter deed KPN Netwerk dat (tussen 08.00-12.00 uur). Als Guidion het doet, dan wordt het gedaan op het moment voordat hij naar jouw woning onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Ulster Seedling schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:51:
[...]

Ik woon in dezelfde plaats! Lees de laatste pagina’s even terug over mijn situatie (tl;dr: sinds afgelopen dinsdag al geen internet, en nog geen zicht op een oplossing). Succes met je keuze :+
Hele grote kans dat ook @MathijsR op GPON terecht komt zodra hij op 1 Gbps overgaat....
Dus zit je ook dan met de "nadelen" van "klapperende" verbinding op de OLT.......

Want ook al is het netwerk lang gelden in Reggefiber tijd aangelegd, zolang Glasoperator daar geen eigen netwerk had en nu wel, dan is dat 100% zeker weten GPON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsR
Ulster Seedling schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:51:
[...]

Haha dat meen je... nou een oudejaarslot hoef ik ook niet meer te kopen :X Maargoed, dan klopt de melding van T-Mobile wel dat ik ook over zou gaan naar GPON en is m'n keuze om bij WBA te blijven meer dan gegrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Soundwork schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:57:
[...]

Dat hangt ervan af.... Guidion mag nu ook zelf patches omzetten in de PoP.
Normaliter deed KPN Netwerk dat (tussen 08.00-12.00 uur). Als Guidion het doet, dan wordt het gedaan op het moment voordat hij naar jouw woning onderweg is.
Ook dat is kansloos. Want dan liggen anderen er alsnog uit op dezelfde OLT indien er een NT kastje mee gemoeid is. Ja dat zal minder lang zijn maar echt onacceptabel om zomaar om te prikken als de andere kant van het glas nog een NT kastje hangt bij die mensen.

De opdracht luidt volgens mijn bron; eerst langs de klant of contact leggen zodat die NT spullen van de stroom zijn.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
JB schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:09:
[...]

Ook dat is kansloos. Want dan liggen anderen er alsnog uit op dezelfde OLT indien er een NT kastje mee gemoeid is. Ja dat zal minder lang zijn maar echt onacceptabel om zomaar om te prikken als de andere kant van het glas nog een NT kastje hangt bij die mensen.

De opdracht luidt volgens mijn bron; eerst langs de klant of contact leggen zodat die NT spullen van de stroom zijn.
Uiteraard zal de Guidion monteur een belletje naar de klant moeten doen voordat hij de patch in de PoP omzet... Overigens kwam in mijn geval de KPN monteur pas langs NADAT de patch was omgezet. Maar dat is wel een AON situatie......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Soundwork schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:21:
[...]

Uiteraard zal de Guidion monteur een belletje naar de klant moeten doen voordat hij de patch in de PoP omzet...
Uiteraard gaat dat zoals eerder aangegeven (ook/regelmatig);

- niet gebeuren
- geen gehoor

Dus gewoon omprikken die handel. Boeie dat een groot deel van de overige al GPON ontsloten buren op dezelfde OLT even geen internet hebben :X
Overigens kwam in mijn geval de KPN monteur pas langs NADAT de patch was omgezet. Maar dat is wel een AON situatie......
Ja lol dat is nu net de crux bij GPON… 8)7

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
JB schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:40:
[...]

Uiteraard gaat dat zoals eerder aangegeven (ook/regelmatig);

- niet gebeuren
- geen gehoor

Dus gewoon omprikken die handel. Boeie dat een groot deel van de overige al GPON ontsloten buren op dezelfde OLT even geen internet hebben :X

[...]
Ja lol dat is nu net de crux bij GPON… 8)7
Maar waaruit blijkt dat het niet gebeurd dan?
Omdat klanten nog steeds steen en been klagen offline te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Soundwork schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:45:
[...]

Maar waaruit blijkt dat het niet gebeurd dan?
Omdat klanten nog steeds steen en been klagen offline te zijn?
Dat zegt mijn glazen bol. Kijkende naar hoe de hedendaagse goedkope/snel geld maatschappij werkt.

Het blijft foutgevoelig omdat NTs van KPN de zaak gewoon kunnen verstoren. Hell ik kan nu zelfs een NT erop prikken en de “hele wijk” plat leggen als ik zou willen 8)7

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
mr_evil08 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:29:
[...]

Ik heb in de ONT gekeken daar zag ik dat de demping buiten zijn werkbereik was dit geeft stabiliteitsproblemen op glasvezel.
Hoe kijk je in de ONT? Heeft dat ding een eigen IP-adres en web interface ofzo?
Pagina: 1 ... 162 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie