[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 161 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.894.276 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 08:01
Luuk1983 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:56:
[...]

Tja, ik ken ook genoeg mensen die anderen aanbevelen om niet naar KPN te gaan en persoonlijk vind ik Ziggo past een complete amateurclub. Daarentegen heb ik geen enkel probleem met T-Mobile Thuis (wel AON) en haal ik praktisch altijd de 900mbit up en down wel. Dat gezegd hebbende vind ik de problemen die bij GPON spelen waarbij meerdere klanten storingen hebben bij omzettingen omdat iemand zijn oude converter nog aan de lijn hebben hangen schandalig, dat geef ik meteen toe...

KPN heb ik overigens ook nooit problemen mee gehad via glasvezel.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:02
Ben na 9 maanden Ziggo (na hiervoor vele jaren XS4all glas) murw gebeukt met allerlei euvels en zichzelf opnieuw opstartende connectboxen (geweldig apparaat, not...) met regelmatig in de avond uitval van het internet en het meest frustrerende is de latency die werkelijk alle kanten opgaat tijdens het laten lopen van pings naar bv. dns servers.. achteraf misschien niet weg moeten gaan bij XS4all, maar dat was ook een principe kwestie geworden sinds het overging naar KPN en Ziggo zou toch een stuk volwassener zijn, nou niet dus, vandaar dus weer terug naar glas en in dit geval eens T-mobile proberen.

Moet wel zeggen dat ik heel kort even heb gekeken naar KPN glas, echter had ik het vermoeden dat er in mijn wijk geen GPON wordt gebruikt en ik had het bij het rechte eind.. moet wel zeggen dat ik waarschijnlijk T-mobile had geannuleerd als in mijn welkomstpakket de Huawei had gezeten...

Maar lang verhaal kort bedoel ik eigenlijk te zeggen, elke provider heeft wel iets en het is vooral een kwestie van geluk hebben - ken een hoop mensen die zweren bij Ziggo en mijn issues nooit hebben gehad.

Zelf werk ik sinds de pandemie ook bijna altijd thuis; mocht uitval internet betekenen dat ik niet kan werken en mijn werkgever doet daar moeilijk over, dan leg ik hem netjes terug bij de werkgever en stel ik voor dat ze maar mooi een backup bieden in de vorm van een mifi+sim, of een goedkope backup verbinding, desnoods bij een proivder via een adsl verbinding. Je kan nou eenmaal niet 100% uptime verwachten van je medewerkertjes die met een consumenten non redundante verbinding zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Lord_Dain op 27-10-2021 22:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
Veel te makkelijk gedacht weer, zo plug and play werkt het met routers dus niet, logisch.

Ik dacht de Zyxcel T50 te vervangen voor een TP-Link AX73. De WiFi 6 en een wat sterkere verbinding door het huis als doel.

Aangezien ik glas heb dacht ik zo de utp over te zetten van de WAN in de oude naar de WAN Port van de nieuwe, maar niets. Geen internet het lichtje blijft oranje.

Ik heb een media converter hangen in de meterkast dus dacht dat ik hem zo aan kon sluiten, maar misschien zit ik helemaal fout..

VLAN ID heb ik naar 300 proberen aan te passen maar dacht mag tot dusver nog niet baten. Iemand enig idee, is het een makkelijk oplossing of slaat het nergens op wat ik probeer. Het leek zo logisch en simpel.

Edit: dat laatste was dus niet goed opgeslagen de eerste keer, nogmaals aangepast en direct internet. Altijd dubbel checken dus! :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Novarion op 28-10-2021 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:54
Lord_Dain schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:53:
[...]
achteraf misschien niet weg moeten gaan bij XS4all, maar dat was ook een principe kwestie geworden sinds het overging naar KPN
[...]
Vreemde principes, Xs4all is opgericht in 1993 en in 1998 verkocht aan KPN. Wel als zelfstandig onderdeel maar alsnog moest het wel verantwoording bij KPN afleggen, gebruikt het KPN technologie etc..

Aangezien de grote meute pas vanaf 1998 - 1999 internet kregen meti nbel verbindingen via HetNet, Zonnet e.d. denk ik dat er weinig het "echte" xs4all hebben meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:03

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Lord_Dain schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:53:
...echter had ik het vermoeden dat er in mijn wijk geen GPON wordt gebruikt en ik had het bij het rechte eind..
Waar of hoe heb je dat weten te achterhalen? Daar ben ik namelijk ook benieuwd naar...

Ik twijfel ook of ik ga overstappen naar T-Mobile, maar als ik dus op GPON zou zitten, dan denk ik dat ik dat nog maar even niet doe gezien de ellende die ik hierover lees.
Nu heb ik nog de Genexis FTU hangen (oud Reggefiber gebied)
jongetje schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 07:35:
[...]
Vreemde principes, Xs4all is opgericht in 1993 en in 1998 verkocht aan KPN. Wel als zelfstandig onderdeel maar alsnog moest het wel verantwoording bij KPN afleggen, gebruikt het KPN technologie etc..
Je zegt het zelf al... "zelfstandig onderdeel". Dus eigen helpdesk, andere service(s), etc...
En die waren stukken beter dan die van KPN zelf.

[ Voor 35% gewijzigd door Thasaidon op 28-10-2021 09:25 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Thasaidon schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 07:48:
[...]

Waar of hoe heb je dat weten te achterhalen? Daar ben ik namelijk ook benieuwd naar...

Ik twijfel ook of ik ga overstappen naar T-Mobile, maar als ik dus op GPON zou zitten, dan denk ik dat ik dat nog maar even niet doe gezien de ellende die ik hierover lees.
Nu heb ik nog de Genexis FTU hangen (oud Reggefiber gebied)

[...]

Je zegt het zelf al... "zelfstandig onderdeel". Dus eigen helpdesk, andere service(s), etc...
En die waren stukken beter dan die van KPN zelf.
Ik had al het vermoeden omdat hier glas is aangelegd een jaar of 7 geleden door Reggefiber en ik al een tijdje een 1Gbps verbinding kon aanvragen bij T-Mobile (en hiervoor Vodafone) thuis. Dus ik wist redelijk zeker dat er ODF beschikbaar was, maar of er nu ook GPONT naast was geplaatst was dus een gok.

In het pakket bij mij zat de converter en niet de Huawei ONT, dus ik lijk mazzel te hebben. Je zou dus de verbinding aan kunnen vragen en op basis van wat ze je toesturen wel of niet kunnen annuleren.
[...]

Aangezien de grote meute pas vanaf 1998 - 1999 internet kregen meti nbel verbindingen via HetNet, Zonnet e.d. denk ik dat er weinig het "echte" xs4all hebben meegemaakt.
Dan heb je denk ik de afgelopen 1,5 jaar wat nieuws gemist want idd zoals hierboven al gezegd, heeft XS4all heel lang nog zelf de touwtjes in handen gehad maar zijn ze vorig jaar echt met de schop in het zand gegaan waarbij ze zaken van het oude XS4all product aan het slopen zijn. Het 'brand' is er nog wel maar qua personeel en helpdesk .e.d heb je nu gewoon te maken met KPN met een 'sausje'.

Dus de meerwaarde was er niet echt meer tenzij je specifieke zaken wilde behouden zoals eigen ip subnet, en een eigen .xs4all.nl DNS domein naam gekoppeld aan / voor je externe IP.

[ Voor 32% gewijzigd door Lord_Dain op 28-10-2021 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:03

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Lord_Dain schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:00:
[...]
In het pakket bij mij zat de converter en niet de Huawei ONT, dus ik lijk mazzel te hebben. Je zou dus de verbinding aan kunnen vragen en op basis van wat ze je toesturen wel of niet kunnen annuleren.
Ok, duidelijk.
Jammer dat dit niet van te voren te bepalen is. Dat zou veel makkelijker zijn dan bestellen en afwachten wat je krijgt :P

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
[...]

Was het niet eerst nog WXS?

Dat was (rond 1995) de eerste aansluiting - overigens niet van mij - waarover ik online kon gaan.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Nee, dat is overgegaan in planet en dat in kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzie110
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 12:45
Vooropgesteld: mogelijk hoort mijn vraag niet thuis in dit topic; mocht dat zo zijn - vergeef me :-).

Ik heb sinds vorige week T-Mobile zakelijk thuis internet glasvezel 100/100. Alles werkt naar behoren, behalve dat ik met geen mogelijkheid kan verbinden met de VPN van mijn werk. Deze wordt bewerkstelligd via Telekom Secure Client. Zodra ik hiermee probeer te verbinden geeft deze de melding: "Connection to VPN gateway failed. Please check your internet connection."
Om uit te sluiten dat mijn VPN client gaar is: zodra ik via mijn telefoon-hotspot verbind is er geen enkel probleem en komt de VPN tunnel zo tot stand.

Ik heb zowel met mijn werk IT helpdesk als met T-Mobile al contact gehad, voorlopig zonder resultaat.

Hebben jullie suggesties in welke richting ik zou moeten zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

dizzie110 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:23:
Vooropgesteld: mogelijk hoort mijn vraag niet thuis in dit topic; mocht dat zo zijn - vergeef me :-).

Ik heb sinds vorige week T-Mobile zakelijk thuis internet glasvezel 100/100. Alles werkt naar behoren, behalve dat ik met geen mogelijkheid kan verbinden met de VPN van mijn werk. Deze wordt bewerkstelligd via Telekom Secure Client. Zodra ik hiermee probeer te verbinden geeft deze de melding: "Connection to VPN gateway failed. Please check your internet connection."
Om uit te sluiten dat mijn VPN client gaar is: zodra ik via mijn telefoon-hotspot verbind is er geen enkel probleem en komt de VPN tunnel zo tot stand.

Ik heb zowel met mijn werk IT helpdesk als met T-Mobile al contact gehad, voorlopig zonder resultaat.

Hebben jullie suggesties in welke richting ik zou moeten zoeken?
vraag eens aan je IT mensen of het een probleem is dat je vannuit duitsland of frankrijk verbind.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
flippy schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:34:
[...]
vraag eens aan je IT mensen of het een probleem is dat je vannuit duitsland of frankrijk verbind.
Waar flippy hier naar hint: T-Mobile heeft in het verleden nog wel eens ip-reeksen uit het buitenland gekocht, als je werkgever niet toestaat dat je vanuit het buitenland verbindt, en ze een verouderde geo-ip-database gebruiken kan dat reden zijn dat je verbinding wordt geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzie110
  • Laatst online: 24-09 12:45
hcQd schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:40:
[...]

Waar flippy hier naar hint: T-Mobile heeft in het verleden nog wel eens ip-reeksen uit het buitenland gekocht, als je werkgever niet toestaat dat je vanuit het buitenland verbindt, en ze een verouderde geo-ip-database gebruiken kan dat reden zijn dat je verbinding wordt geweigerd.
Hm, zou natuurlijk kunnen. Alhoewel ik al wel eens via telefoon hotspot in het buitenland heb verbonden. Maar: niet geschoten is altijd mis; dus ik heb die vraag gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
hcQd schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:40:
[...]

Hehe dat heb ik inderdaad ook eens gehad bij - in geloof - Telfort. Daar krijg ik op verschillende sites ook suggesties of ik niet de Belgische versie van de site wilde bekijken :P

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:54

Pazo

Mroaw?

Zijn er meer mensen momenteel die geen internet hebben? Hier ligt de boel plat. Als ik kijken op Allestoringen ben ik niet de enige, aardige piek om 18.00

https://allestoringen.nl/storing/t-mobile/

Op Tmobile zelf en Twitter nog niets over te vinden.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
dizzie110 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:27:
[...]

Hm, zou natuurlijk kunnen. Alhoewel ik al wel eens via telefoon hotspot in het buitenland heb verbonden. Maar: niet geschoten is altijd mis; dus ik heb die vraag gesteld.
Als het je eigen telefoon was met een Nederlandse sim-kaart dan loopt je verkeer via je provider in Nederland, waar het wereld je je ook bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 08:59

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Pazo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:42:
Zijn er meer mensen momenteel die geen internet hebben? Hier ligt de boel plat. Als ik kijken op Allestoringen ben ik niet de enige, aardige piek om 18.00

https://allestoringen.nl/storing/t-mobile/

Op Tmobile zelf en Twitter nog niets over te vinden.
Ja, hier, op t werk en bij m'n broertje ligt t er sinds 18u uit. (postcodes 3771, 3772 en 3773).
Gisteren rond 16:30 lag t er ook 15 min uit.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

HellStorm666 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:44:
[...]

Ja, hier, op t werk en bij m'n broertje ligt t er sinds 18u uit. (postcodes 3771, 3772 en 3773).
Gisteren rond 16:30 lag t er ook 15 min uit.
Ik zit ook in 3772. Nou ja wachten maar af.

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:28
RR2USA schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 03:10:
Ik ben zo klaar met deze amateurclub. Continue problemen met de upload. Zit op AON. Ene dag 945 upload, dan weer 190, dan weer 300. Iedere keer wel iets. Er zit keihard iets mis in het netwerk vwb upload. Dat de download issues heeft zou ik eerder verwachten, maar daarom weet ik zeker dat er iets brak is in hun netwerk. Als je twijfelt om over te stappen: mijn advies is NIET DOEN! Blijf bij Ziggo of KPN. Ik wacht op de Black Friday deals en dan stap ik over naar KPN. Weg bij deze amateurclub. Qua mobiel ben ik al weg sinds deze week. Wat een verademing bellen via KPN: heldere kwaliteit, geen dropped calls, geen haperingen, VOWIFI werkt stabiel. Het was allemaal goed bij T-Mobile tot afgelopen maart.
Ziggo levert niet eens 190 of 300 maar blijven hangen rond 40 met ook nog een fors hoge maandprijs, dus wat probeer je duidelijk te maken?

Hier is de upload ook niet hoog, maar dit is pas gemeld dus ik geef ze even de tijd om het te onderzoeken.

Ze zijn er ook wel serieus mee bezig heb ik de indruk want wordt wel op de hoogte gehouden.
Het nieuwe GPON netwerk ligt hier nog maar net, vroeger ook T-mobile gehad maar dat was op AON en daar nooit issues gehad en altijd strak 100 / 100.

Ik heb vorige weekend nog een LAN party in huis gehouden, waren ook geen issues, maar ik geef toe uploaden doe ik weinig en meer downloaden.

[ Voor 12% gewijzigd door mr_evil08 op 28-10-2021 18:54 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:16
Pazo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:46:
[...]

Ik zit ook in 3772. Nou ja wachten maar af.
Ook voor ons in het mooie 3771! 18:00 lag het er uit idd, nu nog steeds.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 08:59

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

T-Mobile gebeld.
Ze zijn er van op de hoogte en hebben rond 18:45 monteurs onderweg gestuurd.
Kniepers konden m'n bundel niet eens (tijdelijk) kostenloos verhogen zodat ik in ieder geval verder kon op internet.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

T-mobile meldt het nu ook, alleen omgeving Barneveld.
https://community.t-mobil...of-vaste-telefonie-284385

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 20:22
Balen inderdaad, mijn ouders wonen ook in dat gebied.... ze stuurden al een appje "internet ligt er hier uit, bij jou ook"? Maar ik heb een andere provider en zit in een ander gebied ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Hier net de brief ontvangen dat ze binnenkort in de wijk beginnen met de aanleg van glasvezel. Hoewel Ziggo bij mij heel stabiel is, vind ik de upload echt niet meer van deze tijd. Kan niet wachten tot ik over kan en gewoon met 1gb kan uploaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Hier in Barneveld ligt internet er nog steeds uit. Status pagina van tmobile laat nog steeds hetzelfde zien, dat er gezocht wordt naar een oplossing. Mn vrouw werkt thuis, dat zit er vandaag dus niet in. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Pazo schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 07:06:
Hier in Barneveld ligt internet er nog steeds uit. Status pagina van tmobile laat nog steeds hetzelfde zien, dat er gezocht wordt naar een oplossing. Mn vrouw werkt thuis, dat zit er vandaag dus niet in. :/
En als je nu belt voor een unlimited voucher of hebben jullie geen t-mobile of tele2 mobiel? Anders meeliften op de buren als die een andere provider hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

jongetje schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 07:40:
[...]

En als je nu belt voor een unlimited voucher of hebben jullie geen t-mobile of tele2 mobiel? Anders meeliften op de buren als die een andere provider hebben.
Even aan gedacht, maar ik zit op de zaak en mijn vrouw heeft de laptop mee naar haar ouders genomen :) We overleven het wel een dagje zonder :)

Buurtbewoner heeft vanochtend met T-mobile gebeld, ze konden nog niet zeggen hoe lang het gaat duren, alleen dat het meer voeten in de aarde heeft dan ze eerste dachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Novarion schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 23:51:
Veel te makkelijk gedacht weer, zo plug and play werkt het met routers dus niet, logisch.

Ik dacht de Zyxcel T50 te vervangen voor een TP-Link AX73. De WiFi 6 en een wat sterkere verbinding door het huis als doel.

Aangezien ik glas heb dacht ik zo de utp over te zetten van de WAN in de oude naar de WAN Port van de nieuwe, maar niets. Geen internet het lichtje blijft oranje.

Ik heb een media converter hangen in de meterkast dus dacht dat ik hem zo aan kon sluiten, maar misschien zit ik helemaal fout..

VLAN ID heb ik naar 300 proberen aan te passen maar dacht mag tot dusver nog niet baten. Iemand enig idee, is het een makkelijk oplossing of slaat het nergens op wat ik probeer. Het leek zo logisch en simpel.

Edit: dat laatste was dus niet goed opgeslagen de eerste keer, nogmaals aangepast en direct internet. Altijd dubbel checken dus! :*)
Een week of 2 geleden begreep ik van een winkelmedewerker dat je dat de router van T-Mobile in bridge modus kunt laten plaatsen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jongetje
DR!5EQ schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:15:
[...]

Een week of 2 geleden begreep ik van een winkelmedewerker dat je dat de router van T-Mobile in bridge modus kunt laten plaatsen.
Wat heeft dat voor nut als je je eigen router direct op de mediaconverter kunt aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Edit: -verwijderd- originele post niet goed gelezen.

[ Voor 88% gewijzigd door Soundwork op 29-10-2021 09:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tipsie
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 26-02-2024
DR!5EQ schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:15:
[...]

Dan ben je verkeerd geïnformeerd want modem in bridge modus kan niet bij T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:14
jongetje schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:04:
[...]

Wat heeft dat voor nut als je je eigen router direct op de mediaconverter kunt aansluiten?
Sommige mensen willen een eigen router gebruiken die geen VLAN ondersteuning heeft. Dan kan het bridgen via de T-Mobile router een oplossing zijn, aangenomen dat die de VLAN-tag eraf haalt.

Maar volgens mij is dit allemaal theoretisch. Volgens mij ondersteunen de T-Mobile routers geen bridge...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbelt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-09 20:14
En er is weer internet in barneveld

Speedtest by Ookla

Server: Redhosting - Almere (id = 7214)
ISP: T-Mobile Thuis
Latency: 3.55 ms (2.93 ms jitter)
Download: 915.58 Mbps (data used: 470.9 MB)
Upload: 830.75 Mbps (data used: 416.7 MB)
Packet Loss: 0.0%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
Tipsie schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:58:
[...]

Dan ben je verkeerd geïnformeerd want modem in bridge modus kan niet bij T-Mobile.
En jij weet dat beter dan een medewerker van T-Mobile omdat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
DR!5EQ schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:26:
[...]

Omdat dat niet kan. Maar geen probleem omdat je je eigen router kunt aansluiten. Alleen even opletten dat je een VLAN kunt taggen op de WAN poort. En anders gewoon de router van T-MOBILE gebruiken met eigen accesspoints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
Het verwijderen van een vlan tag is layer 2 werk, dus typisch voor een switch, niet voor een router ;)

Hier (de Meern) komen ze komende maanden graven, tussen het vervangen van de waterleiding en het riool in, dus voorlopig nog in de modderpoel hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hengelo30
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 13:39
Sinds vandaag 'eindelijk' 1000mbit van T-mobile met Pon kastje.
Bij de installatie kwam de USG 3p niet verder dan 115mbps en met de T-Mobile HG659 modem rond de 500 mbps up en down. Bijna niets heeft tegenwoordig meer een lan-poort op zijn device zitten, dus de waarden zijn via de unifi LR gemeten.
Nu is het natuurlijk de beperking van de USG 3p dat deze het verkeer afknijpt door de dpi. Beschermd een USG net zo goed zonder DPI, dan de T-Mobile HG659?
Zijn er meerdere voordelen dan de snelheid om de T-Mobile HG659 te houden? Want 5x een hogere snelheid is best veel.

[ Voor 5% gewijzigd door hengelo30 op 29-10-2021 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Nu online
hengelo30 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:22:
Bij de installatie kwam de USG 3p niet verder dan 115mbps en met de T-Mobile HG659 modem rond de 500 mbps up en down. Bijna niets heeft tegenwoordig meer een lan-poort op zijn device zitten, dus de waarden zijn via de unifi LR gemeten.
Nu is het natuurlijk de beperking van de USG 3p dat deze het verkeer afknijpt door de dpi. Beschermd een USG net zo goed zonder DPI, dan de T-Mobile HG659?
Zijn er meerdere voordelen dan de snelheid om de T-Mobile HG659 te houden? Want 5x een hogere snelheid is best veel.
DPI knijpt het verkeer niet af... jij bedoelt denk ik IDS/IDP.
IDS/IDP is toch juist een 'fancy' feature die niet op normale consumenten hardware zit, zoals de HG659...

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 13:33
@hengelo30 USG inruilen voor een edgerouter 4 ;) hier haal ik makkelijk 980mbit

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hengelo30
Kodess schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:40:
[...]

DPI knijpt het verkeer niet af... jij bedoelt denk ik IDS/IDP.
IDS/IDP is toch juist een 'fancy' feature die niet op normale consumenten hardware zit, zoals de HG659...
Agree, mijn fout. :-D
IDP inderdaad.

Maar is een USG nu zoveel veiliger zonder IDS/IDP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hengelo30
Punkbuster schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:45:
@hengelo30 USG inruilen voor een edgerouter 4 ;) hier haal ik makkelijk 980mbit
Dan net zo goed meteen een UDM. ;)
Budget technisch niet zo vriendelijk, want voor meer snelheid zou ik ook de ap moeten verwisselen. O-)

[ Voor 10% gewijzigd door hengelo30 op 29-10-2021 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
*knip* oeps!

[ Voor 99% gewijzigd door Novarion op 30-10-2021 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 08:15
Dinsdag kom Guidion bij mij 1000/1000 aansluiten. Nu heb ik onderstaand (oud) ding in mijn meterkast hangen. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten of rekening mee moet houden? Voor zover ik weet is op dit adres nooit eerder een glasvezel abonnement actief geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sqanXj4AeCZBoIzaxuX2EQON2dw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R8C25WmkAtoDX1LIUB4FBwBk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:57
kesj schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 17:22:
Dinsdag kom Guidion bij mij 1000/1000 aansluiten. Nu heb ik onderstaand (oud) ding in mijn meterkast hangen. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten of rekening mee moet houden? Voor zover ik weet is op dit adres nooit eerder een glasvezel abonnement actief geweest.

[Afbeelding]
Zorg voor stroomvoorziening als dat al niet aanwezig is, verder hoef je niks te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
gjtm schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 17:47:
[...]

Zorg voor stroomvoorziening als dat al niet aanwezig is, verder hoef je niks te doen.
Thanks. Dat is aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
kesj schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 17:22:
Dinsdag kom Guidion bij mij 1000/1000 aansluiten. ... Zijn er nog dingen waar ik op moet letten of rekening mee moet houden?
Je moet nadenken over waar je je router wilt plaatsen en hoe je eventuele andere devices (bedraad) wilt aansluiten. In het algemeen is de meterkast niet de beste plek voor wifi dekking door je hele huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
DR!5EQ schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:26:
[...]

Nou als je alles wat medewerkers aan de telefoon zeggen zou kunnen aannemen voor waar, dan had ik niet ooit vastgezeten aan een Vodafone glasvezel abbo dat dus mooi NIET in bridge bleek te kunnen na installatie, terwijl me dat voor overstappen wel verzekerd was door een Vodafone medewerkster dat dat kon.

Bridge modus was toen noodzakelijk voor mij om te kunnen thuiswerken, dus toen ze bleek te hebben gelogen was ik not amused 😡 want ik zat er wel een jaar aan vast.

En bij tmobile kan bridgemodus vziw ook niet, wat ze ook zeggen 🤷
Maar ik heb zelf m'n eigen Router achter hun mediaconverter, dat is een nog betere oplossing :)
Dit is alleen wel afhankelijk van je soort aansluiting, het schijnt niet bij ieder adres te kunnen(?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:28
@Muis666 Meterkast is niets mis mee voor een accesspoint/router, er zijn ook genoeg huizen waarbij de meterkast in het midden van het huis zit en geen bewapend beton heeft.

Hier worden keurige WiFi snelheden gehaald, waar ik mee zit in de buurt is dat jan en alleman lukraak WiFi kanalen kiest en het liefst 160mhz aan op de 5ghz...

@dragon2 Volgensmij kan bridge bij geen enkele glasvezel provider daarvoor zijn de routers niet geschikt omdat ze ook met TV en Telefonie zitten, ook al neem je dat niet af ze willen maar 1 standaard.

[ Voor 23% gewijzigd door mr_evil08 op 31-10-2021 07:59 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Muis666 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 07:28:
[...]

Je moet nadenken over waar je je router wilt plaatsen en hoe je eventuele andere devices (bedraad) wilt aansluiten. In het algemeen is de meterkast niet de beste plek voor wifi dekking door je hele huis.
Thanks. Ik heb daar ook een switch hangen met kabels die mijn huis in gaan en losse airports aansturen die voor mijn wifi zorgen. Meeste apparaten zitten overigens bedraad.

Was eigenlijk ook benieuwd of ik problemen kan verwachten qua aansluiting, snelheid of betrouwbaarheid aangezien het een wat ouder glasvezelpunt is?

[ Voor 13% gewijzigd door kesj op 31-10-2021 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
mr_evil08 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 07:56:
@Muis666 Meterkast is niets mis mee voor een accesspoint/router, er zijn ook genoeg huizen waarbij de meterkast in het midden van het huis zit en geen bewapend beton heeft.
Precies, ik heb wel gewapend beton en juist omdat de meterkast naast het trapgat zit heb ik daardoor nog redelijke ontvangst op de boven verdieping.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
kesj schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 08:40:
[...]
Was eigenlijk ook benieuwd of ik problemen kan verwachten qua aansluiting, snelheid of betrouwbaarheid aangezien het een wat ouder glasvezelpunt is?
Nee, er is weinig dat kan verouderen aan een glasvezel / FTU.

Er zijn 2 mogelijkheden:
1. Er wordt op jouw FTU een koppelstuk geplaatst waar weer glasvezel uitkomt die naar je ONT of NT wordt geleid.
2. Je krijgt een nieuwe FTU geplaatst. Daar zal ook een opzetstuk op komen die glasvezel naar je ONT of NT leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Muis666 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:02:
[...]

Nee, er is weinig dat kan verouderen aan een glasvezel / FTU.

Er zijn 2 mogelijkheden:
1. Er wordt op jouw FTU een koppelstuk geplaatst waar weer glasvezel uitkomt die naar je ONT of NT wordt geleid.
2. Je krijgt een nieuwe FTU geplaatst. Daar zal ook een opzetstuk op komen die glasvezel naar je ONT of NT leidt.
Top, dank voor je reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
dragon2 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 07:47:
[...]
Maar ik heb zelf m'n eigen Router achter hun mediaconverter, dat is een nog betere oplossing :)
Dit is alleen wel afhankelijk van je soort aansluiting, het schijnt niet bij ieder adres te kunnen(?).
Bij glasvezel kan je voor zover ik weet bij TmT altijd direct een eigen router aansluiten achter de mediaconverter. De opties:
  • AON: vanaf de mediaconverter eigen hardware in.
  • AON: direct een passende SFP eigen hardware in.
  • GPON: vanaf ONT eigen hardware in
In alle gevallen is het "gewoon internet op VLAN 300", zonder PPPoE (wat bij eigen hardware soms een CPU bottleneck is).

Ik denk dat de uitzondering over xDSL ging. Daar heb je vaak een speciaal modem nodig om een echte bridge te kunnen doen. Een software bridge (zoals met een FritzBox kan) geeft soms veel meer jitter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

hengelo30 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:22:
als je snelheid niet haalt moet je hardware offloading aanzetten. dat staat standaard uit.

https://help.ui.com/hc/en...outer-Hardware-Offloading

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
kesj schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 08:40:
[...]
Wat is oud... glas/plastic roest niet dus zal weinig mee gebeuren. Als er over de 80 jaar oude telefoondraden nog 100mbit geleverd kan worden is dat punt van 10 jaar oud toch nog nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
jongetje schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:48:
[...]

Wat is oud... glas/plastic roest niet dus zal weinig mee gebeuren. Als er over de 80 jaar oude telefoondraden nog 100mbit geleverd kan worden is dat punt van 10 jaar oud toch nog nieuw?
Ik las hier dat niet elke lijn/aansluiting ideaal is. Met heel veel technische termen waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie. Mijn vraag was eigenlijk gewoon of ik problemen kan verwachten op basis van wat er hier ligt. Maar zoals ik het nu begrijp moet het goedkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kesj schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 12:02:
[...]

Ik las hier dat niet elke lijn/aansluiting ideaal is. Met heel veel technische termen waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie. Mijn vraag was eigenlijk gewoon of ik problemen kan verwachten op basis van wat er hier ligt. Maar zoals ik het nu begrijp moet het goedkomen.
Je aansluiting is inderdaad wat ouder maar is wel aangelegd door Reggefiber destijds met een termijn van 30 jaar in gedachten. Dus, nee verwacht geen problemen.
@jongetje Indien niet of verkeerd beschermd, wordt glasvezel broos. Dus geen roest maar het kan wel degelijk verkeerd gaan.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Morgenmiddag komt de Guideon monteur om mijn verbinding 'aan te sluiten'. Ik heb mijn Ziggo verbinding al op WAN2 gezet als fallback en WAN1 klaargezet voor T-Mobile incl. vlan 300 en ophalen van IP via DHCP - dus als het goed is moet er alleen nog even licht op de vezel gezet worden (morgenochtend?) en dan zou ik zelf al de media convertor kunnen aansluiten en testen! Als het dan werkt heeft de monteur niet heel veel te doen en heb ik voor jan l*l die aansluitkosten betaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Lord_Dain schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:11:
Morgenmiddag komt de Guideon monteur om mijn verbinding 'aan te sluiten'. Ik heb mijn Ziggo verbinding al op WAN2 gezet als fallback en WAN1 klaargezet voor T-Mobile incl. vlan 300 en ophalen van IP via DHCP - dus als het goed is moet er alleen nog even licht op de vezel gezet worden (morgenochtend?) en dan zou ik zelf al de media convertor kunnen aansluiten en testen! Als het dan werkt heeft de monteur niet heel veel te doen en heb ik voor jan l*l die aansluitkosten betaald :P
Aansluitkosten betaal je altijd (of de provider heeft een actie lopen waarbij je deze "cadeau" krijgt).
Hoe vervelend ook en je dit "ook zelf kan", maar alle providers op glasvezel vereisen een monteur bij indienststelling van een nieuw abonnement. Bij alle GPON verbindingen MOET de monteur de ONT registreren op de OLT, dit kan je als klant niet eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:37
Nog meer mensen die last hebben van een storing eventueel in Almere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
dragon2 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 07:47:
[...]

Nou als je alles wat medewerkers aan de telefoon zeggen zou kunnen aannemen voor waar, dan had ik niet ooit vastgezeten aan een Vodafone glasvezel abbo dat dus mooi NIET in bridge bleek te kunnen na installatie, terwijl me dat voor overstappen wel verzekerd was door een Vodafone medewerkster dat dat kon.

Bridge modus was toen noodzakelijk voor mij om te kunnen thuiswerken, dus toen ze bleek te hebben gelogen was ik not amused 😡 want ik zat er wel een jaar aan vast.

Ik stond ook met de bek vol tanden toen ze dat zei. Ik ben dan wel iemand die dat gaat checken en dan even alle medewerkers van die winkel ervan op de hoogte stelt dat het niet kan als het niet klopt. Maarja, je moet ergens beginnen. Vervelend dat je dat hebt meegemaakt. Vodafone Ziggo doe ik sowieso van mn leven geen zaken meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:46

JB

Cédric roelt!

loki504 schreef op maandag 1 november 2021 @ 07:52:
Storing of een knipperende PON LED op je ONT? :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
JB schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:48:
[...]

Storing of een knipperende PON LED op je ONT? :+
Geen idee. Als ik eind van de middag thuis ben zal ik eens kijken. Ik meen dat alleen wifi lampje knipperde(logisch want wifi werkte prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

loki504 schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:51:
[...]

Geen idee. Als ik eind van de middag thuis ben zal ik eens kijken. Ik meen dat alleen wifi lampje knipperde(logisch want wifi werkte prima).
Heb je een witte ONT?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5HcuHQSbN1Zr8DwDJTQlAAuy3zQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/d3gkuTOacMguE6RVHdVFszkH.gif?f=user_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Ooh die ik zal kijken. Daar heb ik niet op gelet alleen de modem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

loki504 schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:59:
[...]

Ooh die ik zal kijken. Daar heb ik niet op gelet alleen de modem....
Als je niet thuis bent en je hebt inderdaad deze witte ONT, dan verwacht ik dat je straks wel weer internet hebt ;)

Heb jij deze witte ONT van Huawei?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:31
Hier nu een goede 3 maanden 1000/1000 glas. Nog 0 keer problemen gehad (klopt af..)

Ik heb zo'n kastje hangen, gpon?

https://i.imgur.com/Vz2AoKu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
loki504 schreef op maandag 1 november 2021 @ 07:52:
Ja. Volgens mij is er vannacht een stroomstoring geweest, want de klok op mijn fornuis knipperde. En sindsdien geen internet van T-Mobile. Net zoals half Almere met T-Mobile thuis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 21:30
Dacuuu schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:12:
Hier nu een goede 3 maanden 1000/1000 glas. Nog 0 keer problemen gehad (klopt af..)

Ik heb zo'n kastje hangen, gpon?

https://i.imgur.com/Vz2AoKu.jpg
Nee dit is AON met een eigen lijn naar de centrale, daar heb je dit probleem niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@Dacuuu jij hebt AON ipv GPON inderdaad zoals @j_bos aangeeft, dus ben maar blij ;)

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 01-11-2021 10:23 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
j_bos schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:18:
[...]

Nee dit is AON met een eigen lijn naar de centrale, daar heb je dit probleem niet ;)
Ik heb ook AON, maar vandaag toch echt geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 21:30
ThomasG schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:31:
[...]
Ik heb ook AON, maar vandaag toch echt geen internet.
Dat zal in je leven nog wel vaker gebeuren maar dat ligt niet aan ONT's die elkaar verstoren waardoor de hele straat offline gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
j_bos schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:40:
[...]

Dat zal in je leven nog wel vaker gebeuren maar dat ligt niet aan ONT's die elkaar verstoren waardoor de hele straat offline gaat.
daar gaat het niet om. Er werd gevraagd of Almere een storing heeft, en komt er als antwoord: dat ligt aan ONT. Maar dat is dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

ThomasG schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:42:
[...]
daar gaat het niet om. Er werd gevraagd of Almere een storing heeft, en komt er als antwoord: dat ligt aan ONT. Maar dat is dus niet zo.
Dat is ook niet waar. Er wordt gevraagd welke (O)NT men heeft. Dat weet die desbetreffende gebruiker niet... Daarbij wordt gesuggereerd dat wanneer het een witte ONT betreft, het 99% een verhuizing elders in de wijk is.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
j_bos schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:18:
[...]

Dat is erg kort door de bocht (zoals niet zo lang geleden hier of in het NetwerkNL topic uitgebreid besproken).

Ja, Almere heeft (bijna) overal "Point to Point" liggen, met een eigen dedicated vezel naar de centrale.

Maar steeds meer operators plaatsen in de PoP dan alsnog GPON apparatuur om op kosten te besparen. Dus dat je hier nooit last zult hebben van ONT's die verstoord worden klopt niet.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Helaas nog geen licht op mijn blauwe of groene vezel en de monteur komt rond 16u00. Ze zetten in de PoP toch al in de ochtend de patch om vanuit KPN/Reggefiber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Lord_Dain schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:11:
Helaas nog geen licht op mijn blauwe of groene vezel en de monteur komt rond 16u00. Ze zetten in de PoP toch al in de ochtend de patch om vanuit KPN/Reggefiber?
Als KPN het doet, zou dat tussen 8:00 en 12:00 moeten gebeuren ja.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
JB schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:06:
[...]

Als KPN het doet, zou dat tussen 8:00 en 12:00 moeten gebeuren ja.
Dan lijkt het dat er (nog) niets is gepatched, of er zit iets fout in de groene vezel, of de AON converter is niet goed geconfigureerd, maar die krijgt iig ook nog geen link op beide vezels. Nog maar ff afwachten dus.

Monteur is zojuist geweest:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7ZjcDwk4/image.png

Signaal wordt op de blauwe (A) vezel gezet van PoP naar huis toe.
Kabel is op de oude FTU geklikt en er is een gaatje in de kap gemaakt voor de glaskabel naar de converter. De converter is letterlijk op de 2e kap geschroefd..

Resultaat mag er zijn:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9FXpsYmd/image.png

Hij gaf aan dat hij zelf de patching in de PoP had gedaan vlak voor hij naar mijn huis kwam, vandaar ook dat er eerder nog geen belichting op de vezel stond gedurende de dag. Was een subco vanuit Guideon.

Edit: Strakke 5ms ping naar Quad9.

[ Voor 49% gewijzigd door Lord_Dain op 01-11-2021 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 12:19
Ik heb nu T-Mobile Thuis (100mb/s). Ik zit eraan te denken om uit te breiden met de T-Mobile TV app voor 12,50 euro p/m. Verwachten jullie deze maand nog een Black Friday actie hiervoor? Anders kan ik misschien beter even 3 weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@DBreda Als je alleen nl zenders kijkt kun je ook kijk NLZiet overwegen.

Verder zijn er vaak alleen acties voor nieuwe klanten.

[ Voor 37% gewijzigd door jongetje op 02-11-2021 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Lord_Dain schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:15:

Signaal wordt op de blauwe (A) vezel gezet van PoP naar huis toe.
Kabel is op de oude FTU geklikt en er is een gaatje in de kap gemaakt voor de glaskabel naar de converter. De converter is letterlijk op de 2e kap geschroefd..
Klopt, met een TY-01 FTU (2 kappen) wordt de dienst geleverd op de A-vezel.
Dat is de blauwe connector (SC-UPC)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:11:
@DBreda Als je alleen nl zenders kijkt kun je ook kijk overwegen.

Verder zijn er vaak alleen acties voor nieuwe klanten.
Is NL Ziet geen betere optie? € 7,95 per maand voor de Nederlandse zenders. Wij gebruiken deze app nu een weekje en bevalt goed. Over een paar weken komt de monteur om glasvezel aan te sluiten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
Ik bedoelde idd nlziet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lord_Dain
Verwijderd schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:46:
[...]

Is NL Ziet geen betere optie? € 7,95 per maand voor de Nederlandse zenders. Wij gebruiken deze app nu een weekje en bevalt goed. Over een paar weken komt de monteur om glasvezel aan te sluiten :)
NLziet vinden wij hier een geweldige oplossing. Kwaliteit op PC is alitjd beter dan de kwaliteit van de Ziggo webTV en bij ons thuis voldoet het, naast een abbo op Netflix voor de kids en F1 tv pro voor papa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
jongetje schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:11:
@DBreda Als je alleen nl zenders kijkt kun je ook kijk overwegen.
Ik zou dan voor NLziet gaan om eerlijk te zijn. Gebruik dat zelf ook, werkt perfect!

Edit: Spuit11.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 02-11-2021 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
rens-br schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 07:53:
[...]

Ik zou dan voor NLziet gaan om eerlijk te zijn. Gebruik dat zelf ook, werkt perfect!
Lees even 2 berichten boven je terug....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Lord_Dain schreef op maandag 1 november 2021 @ 23:07:
[...]

NLziet vinden wij hier een geweldige oplossing. Kwaliteit op PC is alitjd beter dan de kwaliteit van de Ziggo webTV en bij ons thuis voldoet het, naast een abbo op Netflix voor de kids en F1 tv pro voor papa.
Jup hier ook:

- NLZiet (goede tijden voor de vrouw en de incidentele voetbalwedstrijd die papa wil kijken)
- Netflix (gedeeld)
- Disney+ (gedeeld)
- Amazon Prime
- F1 TV Pro

Van een aantal van deze diensten heeft mijn LG TV een app die prima werkt en anders werkt het ook perfect via Chromecasts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Laatst online: 20:20

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Sinds vanmorgen werkt mijn internet (glasvezel via T-Mobile Thuis) niet meer goed. T-Mobile stuurt binnen een week een monteur, maar zijn hier wellicht mensen met ideeën om het zelf (eerder) op te kunnen lossen? Een week zonder internet is namelijk erg lang, thuiswerkend in 2021 |:(
  • Ik zit op het ODF-netwerk (1Gbps) in Gelderland
  • De Huawei mediaconverter is in orde (PON-lampje brandt groen, LOS-lampje brandt niet)
  • Het Zyxel-modem zegt ook dat het in orde is (wereldbol-lampje brandt groen)
  • De mediaconverter en het modem zijn meermaals herstart, in de juiste volgorde
  • De T-Mobile klantenservice krijgt geen verbinding met het modem en kan dus niets diagnosticeren
  • Bij een ping heeft de helft van de packets een timeout (de rest komt na 6 ms netjes terug)
  • De Speedtest-app werkt (na een aantal keer proberen), de download is in orde (940 Mbps), maar de upload blijft op 0 steken
  • Dit speelt sinds vanmorgen tussen 8 en 9 (o.b.v. e-mail van Synology dat mijn NAS onbereikbaar werd)
  • Eerst gaf het Zyxel-modem overigens een rood wereldbol-lampje (en was er dus helemaal geen verbinding), maar na een tijdje wachten en modem af en toe herstarten is ’ie nu dus groen

[ Voor 9% gewijzigd door Ulster Seedling op 02-11-2021 13:16 . Reden: Aangepast n.a.v. testen over ethernet om WiFi uit te sluiten ]

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Inmiddels is T-Mobile 1000/1000 hier actief. De Guidion monteur had de apparatuur zo aangesloten, maar er zat geen signaal op de lijn (geen licht, zoals hij zei). Binnen 2 uur kwam er een KPN monteur en die heeft dat geregeld.

Ik ben erg druk met thuiswerken op het moment. Maar via de kabel haal ik bijna de max. Wifi daarentegen is nog niet best. De download is rond de 90 Mbps en de upload veel hoger, rond de 400 Mbps. Getest op een iPhone 12 Pro Max.

In de huiskamer (die een verdieping boven de meterkast zit) heb ik een Apple Timecapsule die mijn wifi signaal voor de huiskamer verzorgt. Die zit dus rechtstreeks met een UTP kabel op de Zyxel. Maar via wifi haal ik via de Timecapsule dezelfde snelheden.

Vanavond even verder uitzoeken. Mocht iemand tips hebben, dan zijn die van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuxMan
  • Laatst online: 24-09 21:55
Ulster Seedling schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:54:
Sinds vanmorgen werkt mijn internet (glasvezel via T-Mobile Thuis) niet meer goed. T-Mobile stuurt binnen een week een monteur, maar zijn hier wellicht mensen met ideeën om het zelf (eerder) op te kunnen lossen? Een week zonder internet is namelijk erg lang, thuiswerkend in 2021 |:(
  • Ik zit op het ODF-netwerk (1Gbps) in Gelderland
  • De Huawei mediaconverter is in orde (PON-lampje brandt groen, LOS-lampje brandt niet)
  • Het Zyxel-modem zegt ook dat het in orde is (wereldbol-lampje brandt groen)
  • De mediaconverter en het modem zijn meermaals herstart, in de juiste volgorde
  • De T-Mobile klantenservice krijgt geen verbinding met het modem en kan dus niets diagnosticeren
  • Bij een ping heeft de helft van de packets een timeout (de rest komt na 6 ms netjes terug)
  • De Speedtest-app werkt (na een aantal keer proberen), de download is in orde (940 Mbps), maar de upload blijft op 0 steken
  • Dit speelt sinds vanmorgen tussen 8 en 9 (o.b.v. e-mail van Synology dat mijn NAS onbereikbaar werd)
  • Eerst gaf het Zyxel-modem overigens een rood wereldbol-lampje (en was er dus helemaal geen verbinding), maar na een tijdje wachten en modem af en toe herstarten is ’ie nu dus groen
kun je nog in het admin interface van de Zyxel router komen? Dan zou je een factory reset kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

LinuxMan schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:39:
[...]

kun je nog in het admin interface van de Zyxel router komen? Dan zou je een factory reset kunnen doen.
Na een reset blijft de situatie hetzelfde: via Speedtest download prima in orde, upload 0…

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ulster Seedling schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:01:
[...]

Na een reset blijft de situatie hetzelfde: via Speedtest download prima in orde, upload 0…
Kan je op de Zyxel je mac adres aanpassen, om zo een ander IP adres op je WAN interface te forceren? Want wat je beschrijft lijkt ook wel alsof het IP adres abusievelijk meerdere keren is uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 12:19
Haha ja ik heb de afgelopen maanden NLZIET gehad. Maar ik mis soms wel verschillende zenders zoals Eurosport en Sporza. Ook vind ik het wel relax dat je ESPN erbij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Lord_Dain schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:49:
[...]

Kan je op de Zyxel je mac adres aanpassen, om zo een ander IP adres op je WAN interface te forceren? Want wat je beschrijft lijkt ook wel alsof het IP adres abusievelijk meerdere keren is uitgegeven.
Interessant idee! Helaas heb ik geen mogelijkheid gevonden in de Zyxel om het MAC-adres te wijzigen. Na het handmatig vernieuwen van de lease bleef het oude IP-adres terugkomen. En ik heb helaas geen router die VLAN’s ondersteunt, dus ik kan het ook niet met een andere router proberen (gezien VLAN 300 vereist is, geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ulster Seedling schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:08:
[...]

Interessant idee! Helaas heb ik geen mogelijkheid gevonden in de Zyxel om het MAC-adres te wijzigen. Na het handmatig vernieuwen van de lease bleef het oude IP-adres terugkomen. En ik heb helaas geen router die VLAN’s ondersteunt, dus ik kan het ook niet met een andere router proberen (gezien VLAN 300 vereist is, geloof ik).
Dat is matig. Ik zie in mijn router dat de leasetijd van T-Mobile 30 min is (wat heel weinig is, vaak wordt x aantal dagen gehanteerd, Ziggo bv. gebruikt 7 dagen). Dus je kan ook de modem en router een half uur uitzetten en dan weer aanzetten en dan hopen dat je een nieuw IP krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 02-11-2021 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Lord_Dain schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:18:
[...]

Dat is matig. Ik zie in mijn router dat de leasetijd van T-Mobile 30 min is (wat heel weinig is, vaak wordt x aantal dagen gehanteerd, Ziggo bv. gebruikt 7 dagen). Dus je kan ook de modem en router een half uur uitzetten en dan weer aanzetten en dan hopen dat je een nieuw IP krijgt.
Dat ga ik proberen!

Ik las op de T-Mobile Community echter dat de leases voor 72 uur zouden zijn, dus ik ben benieuwd… Wellicht geven ze 30 minuten naar de routers uit, maar houden ze intern 72 uur aan? We gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ulster Seedling schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:30:
[...]

Dat ga ik proberen!

Ik las op de T-Mobile Community echter dat de leases voor 72 uur zouden zijn, dus ik ben benieuwd… Wellicht geven ze 30 minuten naar de routers uit, maar houden ze intern 72 uur aan? We gaan het zien!
Kan je op de Zyxel ook fixed IP instellen of alleen DHCP? Is natuurlijk niet de bedoeling maar for the sake of testing, zou je een (niet pingbaar) IP adres kunnen instellen in hetzelfde subnet om te kijken of het aan het IP adres ligt. O-) En daarna weer netjes terug op DHCP natuurlijk, anders zit je mogelijk anderen dwars..
Overigens kan het heel goed dat ze checken ergens of je IP wel netjes is toegewezen en dat dit trucje sowieso niet werkt.

PS. Aangezien send and receive beiden over hetzelfde glasvezeltje gaan, kan het ook nog zo zijn dat je glasvezel kabel ergens niet lekker meer is, of 1 van de connectoren, is er iets gewijzigd alhier en zo nee, wellicht is het een idee om de bekabeling eens na te lopen (en bij glasvezel checken of je niet ergens een knik in de vezel hebt).

[ Voor 31% gewijzigd door Lord_Dain op 02-11-2021 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Lord_Dain schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:48:
[...]

Kan je op de Zyxel ook fixed IP instellen of alleen DHCP? Is natuurlijk niet de bedoeling maar for the sake of testing, zou je een (niet pingbaar) IP adres kunnen instellen in hetzelfde subnet om te kijken of het aan het IP adres ligt. O-) En daarna weer netjes terug op DHCP natuurlijk, anders zit je mogelijk anderen dwars..
Overigens kan het heel goed dat ze checken ergens of je IP wel netjes is toegewezen en dat dit trucje sowieso niet werkt.
Nee, ik kan echt niks instellen wat met de WAN-verbinding te maken heeft :'( Wellicht via een geheime URL die niet toegankelijk is vanuit de T-Mobile-UI, maar die heb ik nog niet gevonden.
PS. Aangezien send and receive beiden over hetzelfde glasvezeltje gaan, kan het ook nog zo zijn dat je glasvezel kabel ergens niet lekker meer is, of 1 van de connectoren, is er iets gewijzigd alhier en zo nee, wellicht is het een idee om de bekabeling eens na te lopen (en bij glasvezel checken of je niet ergens een knik in de vezel hebt).
Nee, niets gewijzigd en ik zie ook niets geks. Een tijdje terug werd er wel gegraven in de straat en op een gegeven moment zag ik ze ook bij een bundel oranje glasvezelkabels bezig. Maar dat is ook alweer een paar weken dicht, dus dat kan hier eigenlijk niet meer mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Ulster Seedling schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:30:
[...]

Dat ga ik proberen!

Helaas, na 60+ minuten wachten weer hetzelfde IP-adres (en probleem) terug. Ik zal het eens wat langer gaan proberen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ulster Seedling schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:43:
[...]

Helaas, na 60+ minuten wachten weer hetzelfde IP-adres (en probleem) terug. Ik zal het eens wat langer gaan proberen…
Kan je de Zyxel router geen fabrieksreset geven? Aangezien het toch een simpele oplossing is normaliter met eigen router en je dan alleen moet zorgen voor de juiste VLAN config? Dan kan je zelf alles instellen.
Pagina: 1 ... 161 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie