[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 160 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.892.291 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:19

JB

Cédric roelt!

Barre73 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:36:
[...]

Hoe zie je dat voor je dan? Dat die Reggefiber monteur eerst langs het adres rijdt om de stekker uit de NT te laten trekken? Daar worden ze niet voor betaald helaas..
Nee ik doel op die tussenlade. Daar mag Guidion nu ook niet bij?

Anders zou je zeggen dat dat stukje los van de KPN WBA verbindingen staat en de tussenlade patch richting de OLT door T-Mobile gedaan kan worden en dus pas op het moment dat alles bij de nieuwe klant is aangesloten (dus NTs verwijderd).

Maar dat is wellicht hetgeen nu voor ogen is.

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 22-10-2021 20:50 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JB schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:47:
[...]

Nee ik doel op die tussenlade. Daar mag Guidion nu ook niet bij?

Anders zou je zeggen dat dat stukje los van de KPN WBA verbindingen staat en de tussenlade patch richting de OLT door T-Mobile gedaan kan worden en dus pas op het moment dat alles bij de nieuwe klant is aangesloten (dus NTs verwijderd).

Maar dat is wellicht hetgeen nu voor ogen is.
Van tussenlade naar OLT of andersom is geen patch maar een gelaste vaste glasvezelverbinding. De patch die kan worden verwijderd, gezet of veranderd, zit tussen de tussenlade en de lade met poorten waar de woningen op uitkomen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:23
Barre73 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:36:
[...]

Hoe zie je dat voor je dan? Dat die Reggefiber monteur eerst langs het adres rijdt om de stekker uit de NT te laten trekken? Daar worden ze niet voor betaald helaas..
De enige manier is dat die de mensen belt van die aansluiting om de stekker eruit te trekken en dan pas de patch doet. Maar dan heb je weer het gedoe dat de mensen niet opnemen en er dus niet gepatched kan worden... Blijft gedoe in deze situaties.

Ik zit wat dat betreft gelukkig op t-mobiles eigen netwerk en daar komt dit probleem niet voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:49
jongetje schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:52:
[...]

De enige manier is dat die de mensen belt van die aansluiting om de stekker eruit te trekken en dan pas de patch doet. Maar dan heb je weer het gedoe dat de mensen niet opnemen en er dus niet gepatched kan worden... Blijft gedoe in deze situaties.

Ik zit wat dat betreft gelukkig op t-mobiles eigen netwerk en daar komt dit probleem niet voor.
Je laatste opmerking klopt niet helemaal denk ik.
Het komt juist voor op het eigen GPON netwerk van Glasoperator.
Op het moment dat iemand van (WBA) AON naar Glasoperator GPON wordt overgezet en de oude NT/mediaconcerter nog actief is dan kan de splitter een beetje in de war raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Dennis-L Ik doel op het netwerk in den haag wat primevest met t-mobile heeft aangelegd. Daar is alles direct gpon en nooit aon geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 22-10-2021 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
jongetje schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:21:
@Dennis-L Ik doel op het netwerk in den haag wat primevest met t-mobile heeft aangelegd. Daar is alles direct gpon en nooit aon geweest.
Ah op die manier 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ling
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-07 23:42
kesj schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:17:
Heb vandaag ook 1000/1000 aangevraagd bij T-Mobile. Ben nu (tevreden) klant bij Ziggo, maar wat T-Mobile aan snelheid biedt voor zoveel minder geld is te interessant om te laten liggen. Nu zie ik dit topic (helaas) net pas bij toeval. Zijn er dingen waar ik op moet letten?

Guidion neemt binnen 3 werkdagen contact met me op. Er staat dat ik mijn abonnement op 1 november heb besteld. Wat ik toch echt vandaag op 22 oktober heb gedaan. Het modem dat ik krijg is de ZyXel T-50. Sowieso zeg ik Ziggo pas op als ik écht tevreden ben over TMO. Meer tips zijn altijd welkom. Ik ga ook nog even dit topic wat uitgebreider lezen.
Heb nu sinds anderhalf jaar de 1Gb glasverbinding van T-Mobile in segbroek Den Haag. Ik neem alleen Internet af. Vaste telefoon heb ik 20 jaar niet meer en met 4 TV's in huis met CI-modules heb ik deze liever bij Ziggo.
Op wat kleine korte storingen na ben ik zeker tevreden.
De installatie door Guideon was binnen 10 minuten klaar. De monteur was erg relaxed en leverde de installatie precies zo af als ik wilde.
Handig is om een PC/laptop met vaste netwerkkabel bij de hand te hebben voor een test.
Staar je niet blind op de resultaten van de verschillende speedtesten. Direct op de Zyxel haal ik regelmatig de 1Gb up en down, met andere devices zie ik soms ook andere resultaten.

Wat voor mij belangrijker is dan het resultaat van de speedtesten is het gebruik. Geen klachten van mijn huisgenoten bij thuiswerken, teleleren netflixen en voor mezelf dat de latency met gaming rond de 10 ms is binnen NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:15

knakworst

Get more sats!

the_cyberspace schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:11:
Hier sinds gistermiddag een werkende verbinding. De monteur die vorige week geweest is had blijkbaar z`n werk niet gedaan want de ONT was niet geregistreerd |:(
Ik had exact hetzelfde probleem, en bij de helpdesk hebben ze geen flauw idee waar je het over hebt, dus moet er iemand van Guidion komen voor een handeling van één minuut.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-07 07:39
Ling schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:50:
[...]

Heb nu sinds anderhalf jaar de 1Gb glasverbinding van T-Mobile in segbroek Den Haag. Ik neem alleen Internet af. Vaste telefoon heb ik 20 jaar niet meer en met 4 TV's in huis met CI-modules heb ik deze liever bij Ziggo.
De installatie door Guideon was binnen 10 minuten klaar. De monteur was erg relaxed en leverde de installatie precies zo af als ik wilde.
Handig is om een PC/laptop met vaste netwerkkabel bij de hand te hebben voor een test.
Staar je niet blind op de resultaten van de verschillende speedtesten. Direct op de Zyxel haal ik regelmatig de 1Gb up en down, met andere devices zie ik soms ook andere resultaten.

Wat voor mij belangrijker is dan het resultaat van de speedtesten is het gebruik. Geen klachten van mijn huisgenoten bij thuiswerken, teleleren netflixen en voor mezelf dat de latency met gaming rond de 10 ms is binnen NL.
Dank voor je reactie! Goed om te lezen dat het snel geinstalleerd was en betrouwbaar is. Dat laatste is in deze thuiswerktijd erg belangrijk. Goede tip van de laptop met ethernet. Die ga ik erbij houden. Ben heel erg benieuwd wat straks de maximale upload naar Google Drive is. Dat is eigenlijk het enige wat ik qua downloaden en uploaden nog echt intensief gebruik (voor werk). Zal vast een limiet opzitten vanuit Google, maar kon nergens echt een eenduidig antwoord vinden.

Nogmaals dank. Ik deel mijn ervaringen hier wel even na installatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GwnLars_
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 04:27

GwnLars_

In GoT we trust.

Ling schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:50:
[...]

Klopt helemaal! 8) Hier idem in Segbroek, haal inderdaad ook rond de 1Gbits..

Guideon is hier een aantal keer geweest, i.v.m. een fout met aanleg + KPN die gelijk weer hier een draad wou trekken (wat ze uiteindelijk wel gedaan hebben, maar niet binnenshuis :9 ). Relaxte monteurs, waren binnen 15/20 minuutjes alweer pleite.

Zeiksel direct 1gbits, met wat switches ertussen + andere apparaten rond de 700/800mbits up/down 8) :9~ :Y)

Ik wil tüteren, tüteren grote blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Gisteren telefonisch een 1 gb verbinding besteld, incl tv, vaste telefonie en mobiel
De monteur kan pas op zijn vroegst op 22 november de boel aansluiten. Was de eerste optie op de website. Is het daar zo extreem druk of zo?

En wat ik me afvroeg: zijn er de laatste10 jaar nog grote dingen veranderd qua huistelefonie? Ik heb nog een oude Gigaset telefoon (denk DECT) die ik in eerste instantie wil gebruiken, mits dat mogelijk is. Uiteindelijk wil ik iets dat heel simpel werkt met plaatjes of een telefoonboek zodat mijn dochter mij in geval van nood kan bereiken.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GwnLars_

GwnLars_

In GoT we trust.

Zal vast met de vakanties te maken hebben. Niet echt, je steekt meestal gewoon met een RJ11 kabel de telefoon in een van de groene poorten. Deze krijg je bijgeleverd i.c.m. met de Zyxel T-50.

Ik heb al 10 jaar geen vaste telefonie meer, dus ik zou echt niet weten hoe dat werkt qua instellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

GwnLars_ schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:32:
Zal vast met de vakanties te maken hebben. Niet echt, je steekt meestal gewoon met een RJ11 kabel de telefoon in een van de groene poorten. Deze krijg je bijgeleverd i.c.m. met de Zyxel T-50.

Ik heb al 10 jaar geen vaste telefonie meer, dus ik zou echt niet weten hoe dat werkt qua instellen :P
Ik ook al heel lang niet meer, maar ik vind een smartphone al dan niet met abo gewoon een te grote investering en mijn oude smartphones zijn gewoon niet fijn meer in gebruik. Dus dan maar een makkelijke DECT of VOIP telefoon evt met Google integratie. Als ze in geval van nood maar heel makkelijk mij of 112 bellen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GwnLars_

GwnLars_

In GoT we trust.

Jorgen schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:42:
[...]

Ik ook al heel lang niet meer, maar ik vind een smartphone al dan niet met abo gewoon een te grote investering en mijn oude smartphones zijn gewoon niet fijn meer in gebruik. Dus dan maar een makkelijke DECT of VOIP telefoon evt met Google integratie. Als ze in geval van nood maar heel makkelijk mij of 112 bellen kan.
Tegenwoordig zijn er veel leuke toestellen op de markt.. Heb zelf sinds een tijdje de A52, prima toestel :) (Opvolger is alweer gearriveerd: A52s, niet veel veranderd m.u.v. de chip)

Ik ben maandelijks 30 kwijt (10gb data 4G(+), 150min, A52 4G). Maar als je zelf het toestel koopt en je enkel sim-only afsluit ben je waarschijnlijk vrij goedkoop uit met maandelijkse kosten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

GwnLars_ schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:45:
[...]

Tegenwoordig zijn er veel leuke toestellen op de markt.. Heb zelf sinds een tijdje de A52, prima toestel :) (Opvolger is alweer gearriveerd: A52s, niet veel veranderd m.u.v. de chip)

Ik ben maandelijks 30 kwijt (10gb data 4G(+), 150min, A52 4G). Maar als je zelf het toestel koopt en je enkel sim-only afsluit ben je waarschijnlijk vrij goedkoop uit met maandelijkse kosten :9
Dat wordt al gauw duurder. Tenzij je ook een 2e mobiele abo kunt combineren voor extra mobiel+thuis korting.
Nu koop je een dect telefoon voor onder de 50e euro en 2,50 in de maand voor bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-07 23:26
heeft iemand het voor elkaar gekregen om de actuele traffic data uit het Zyxel modem te halen via een API of SNMP of zo? Ik had altijd leuke grafiekjes in grafana van mijn internetgebruik, maar ik heb nog niks kunnen vinden of en hoe ik die data uit het zyxel modem kan krijgen vanuit een scriptje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-07 22:35
Hallo ik heb op dit moment 1gbit glasvezel van kpn met een NT kastje, ik heb zojuist t-mobile thuis 1gbit aangevraagd, nu mijn vraag blijft mijn NT kastje gewoon hangen en hoef ik in mijn eigen router alleen maar de vlan te vervangen, of komen er weer converters tussen etc ?

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Heeft T-mobile het tv kwaliteit verbeterd van de tv app?
Mijn router meet op de meeste zenders een gemiddelde snelheid van 12 mbps.
Dit meet mijn router op de tv uitgang.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkhMB09PIyGxqBv0b-c6Mb1iWhw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tjQrGDQc1IHVwRLo0a3clk2y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door goldvinger op 23-10-2021 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
deurklinkje schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:53:
Hallo ik heb op dit moment 1gbit glasvezel van kpn met een NT kastje, ik heb zojuist t-mobile thuis 1gbit aangevraagd, nu mijn vraag blijft mijn NT kastje gewoon hangen en hoef ik in mijn eigen router alleen maar de vlan te vervangen, of komen er weer converters tussen etc ?
Afhankelijk van welke apparatuur Glasoperator in de pop heeft hangen waarop jij bent aangesloten krijg je of een losse mediaconverter of een Huawei ONT

En het is wel iets meer in dit geval dan alleen een vlan aanpassen.
KPN werkt op basis van PPPoE en T-Mobile op basis van DHCP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
Dennis-L schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:56:
[...]

Afhankelijk van welke apparatuur Glasoperator in de pop heeft hangen waarop jij bent aangesloten krijg je of een losse mediaconverter of een Huawei ONT

En het is wel iets meer in dit geval dan alleen een vlan aanpassen.
KPN werkt op basis van PPPoE en T-Mobile op basis van DHCP
Maar wel te doen dus?

Krijg binnen kort het installatie pakket hopelijk krijg ik geen spijt van de overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
deurklinkje schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 00:01:
[...]

Maar wel te doen dus?

Krijg binnen kort het installatie pakket hopelijk krijg ik geen spijt van de overstap.
Jazeker, soms kan je op een eigen router gewoon alvast een extra interface aanmaken, in het geval van T-Mobile op VLAN300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

goldvinger schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:56:
Heeft T-mobile het tv kwaliteit verbeterd van de tv app?
Mijn router meet op de meeste zenders een gemiddelde snelheid van 12 mbps.
Dit meet mijn router op de tv uitgang.

[Afbeelding]
het ziet er inderdaad een stuk beter uit dan het TV kastje op Full HD.

kan je een 2e set top box ook weer inleveren als het opeens overbodig is geworden?

[ Voor 6% gewijzigd door JJ Le Funk op 24-10-2021 12:34 ]

:twk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
JJ Le Funk schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:23:
[...]

het ziet er inderdaad een stuk beter uit dan het TV kastje op Full HD.

kan je een 2e set top box ook weer inleveren als het opeens overbodig is geworden?
Ik heb 2 boxen op de tmobile site afgemeld.
Diegene die bij ons beneden staat, hou ik nog even als backup omdat ik 1 box gratis in mijn abbo heb zitten.

Ik heb trouwens geen mail oid gehad om de 2 ontkoppelde boxen terug te sturen.
Dus die liggen vooralsnog opgeborgen in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ik lig er weer uit... Dit gaat niet goed komen. Klaarblijkelijk mag Guidion nu zelf patchen bij T-Mobile waardoor je dit deels af kunt vangen maar KPN (en onderaannemers) blijven ook patchen van WBA > ODF...

Dan blijf je gezeik houden met GPON...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 17:00
Sinds vrijdag zijn we aangesloten op het glasvezel netwerk van KPN, denk ga direct kijken of we goedkoper uit kunnen dan bij ziggo (kabel)

Maar aanbod valt vies tegen ja, kijk je op site t-mobile zeggen ja supersnel internet op je adres beschikbaar.

En wat krijg je als aanbieding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ivqtu9rK0iYUXEG0dDGgsR8efjw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8YVrOsJF32okVmsm7TxeYlw7.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:18
G.Scholtens schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:44:
Sinds vrijdag zijn we aangesloten op het glasvezel netwerk van KPN, denk ga direct kijken of we goedkoper uit kunnen dan bij ziggo (kabel)

Maar aanbod valt vies tegen ja, kijk je op site t-mobile zeggen ja supersnel internet op je adres beschikbaar.

En wat krijg je als aanbieding:
[Afbeelding]
Vanwege die korting komt dat uit op EUR 42.50 gemiddeld per maand. Lijkt mij niet duur? Of wat betaal je bij ziggo dan?

De snelheid van 50Mbit is wel vrij laag, maar neem aan dat 100Mbit ook wel beschikbaar is.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
evleerdam schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:49:
[...]

Vanwege die korting komt dat uit op EUR 42.50 gemiddeld per maand. Lijkt mij niet duur? Of wat betaal je bij ziggo dan?

De snelheid van 50Mbit is wel vrij laag, maar neem aan dat 100Mbit ook wel beschikbaar is.
Zitten bij ziggo op 300/30mbs voor 71 per maand met bellen en tv standaard en opnemen.
Qua snelheid zou ik dus niet lager willen.

Kon ook overstappen naar KPN voor 73per maand en dan wel 1gb/s qua snelheid. Maar is fijner om de maandlasten te verlagen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomasvt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:06
G.Scholtens schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:53:
[...]

Zitten bij ziggo op 300/30mbs voor 71 per maand met bellen en tv standaard en opnemen.

Kon ook overstappen naar KPN voor 73per maand en dan wel 1gb/s qua snelheid. Maar is fijner om de maandlasten te verlagen
Je kan ook Internet Only overwegen (evt nog combineren met een mobiel abonnement voor de Uit&Thuis korting) en dan voor TV een NLziet abonnement nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:09

pinda powerrr

Slow down...

JB schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:06:
Ik lig er weer uit... Dit gaat niet goed komen. Klaarblijkelijk mag Guidion nu zelf patchen bij T-Mobile waardoor je dit deels af kunt vangen maar KPN (en onderaannemers) blijven ook patchen van WBA > ODF...

Hou je bij hoe vaak het gebeurt? 31x en je bent er vanaf :P

:+

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Thomasvt schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:03:
[...]

Je kan ook Internet Only overwegen (evt nog combineren met een mobiel abonnement voor de Uit&Thuis korting) en dan voor TV een NLziet abonnement nemen
Is ook een optie inderdaad, maar tv kijken we best veel en vooral de kinderen. Dan dan is ziggo wel ideaal, gewoon aanzetten en je hebt beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

pinda powerrr schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:08:
[...]

Is niet bepaald grappig. Ik werk volledig thuis nog altijd. Dit is nu al de 5e keer dat ik eruit lig (nog steeds op dit moment).

Het is geen kleine storing, je lijn is de gehele ochtend en vaak deels middag (vanaf 14:00 gaat Guidion naar de klant) offline.

En dat door een verhuizing van WBA > ODF van iemand hier in de buurt waardoor de OLT onderuit gaat waar ik ook op zit middels het fantastische GPON.

[ Voor 14% gewijzigd door JB op 25-10-2021 13:29 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:46
G.Scholtens schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:18:
[...]

Is ook een optie inderdaad, maar tv kijken we best veel en vooral de kinderen. Dan dan is ziggo wel ideaal, gewoon aanzetten en je hebt beeld.
Waarom altijd kijken naar de "alles in één" opties.

2 en een half jaar geleden internet aangesloten via Tmobile glas op een Gbit verbinding. 40 Euro, zonder een thuis voordeel, met voordeel maar 25 euro.

Televisie bij Ziggo gebleven omdat in huis en in de tuin via 6 coax aansluitingen TV mogelijk is. Ook de inmiddels 8 jaar oude Humax 5200 recorder speelt soepel de opnames zonder belemmeringen door DRM of andere rommel die de "content" leveranciers eisen. De door ons veel bekeken BRT Één en Canvas kunnen wij gewoon terug kijken.

Enige nadeel, het beperkte aantal HD zenders bij het KABELTV abo van 21 Euro. Dit kan ondervangen worden door een START pakket met CI module maar dat kost direct € 28,45 (2021)

Telefonie onder gebracht bij een VOIP aanbieder (CC) omdat we het "vaste" nummer nog niet kwijt willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-07 11:26

MeltedForest

Lenny-t

G.Scholtens schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:18:
[...]

NLZiet kan je ook gewoon draaien op een moderne Smart TV, Chromecast met Google TV of andere Android box. Die kinderen hebben snel genoeg door hoe het werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

JB schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:06:

Prachtig. Zojuist een SMS met het telefoonnummer van KPN.
In verband met de storing aan uw glasvezelaansluiting, willen wij graag met u in contact komen om een afspraak te maken. U kunt ons bereiken op telefoonnummer 0732100142
Met vriendelijke groet, het glasvezelteam
Het is wel duidelijk dat T-Mobile zelf ook de kop in het zand blijft steken en/of je van kastje naar de muur stuurt.

Dit nummer is namelijk van KPN om een lijnmeting te komen doen :z Het is nu net 14 uur geweest, dus mijn lijn zal zometeen wel weer online komen als degene in mijn buurt wordt aangesloten door Guidion.

[edit]

Jep we zijn weer online. Monteur belde me net. Adres hier paar straten verderop met NTs nog op de stroom...

Ik ga de handdoek in de ring gooien...

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 25-10-2021 14:43 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
G.Scholtens schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:53:
[...]

En is 100/100 Mbit dan ook niet voldoende of wordt dat niet aangeboden?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
evleerdam schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:58:
[...]

En is 100/100 Mbit dan ook niet voldoende of wordt dat niet aangeboden?
Zou tegenwoordig toch wel redelijk voldoende moeten zijn in normaal huishouden?

Maar waarom zou ik overstappen naar langzamer internet, ziggo bevalt goed. WIl goedkoper, maar ook sneller >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Laatst online: 31-07 13:35
Hoe is het met routering bij T-Mobile internet? Er was een tijd dat alles via Duitsland ging, is dat inmiddels opgelost?

Ik zie dat je nu voor maar 25 euro 1G glasvezel krijgt indien je een Unlimited abo hebt, ik betaal nu bijna 60 euro bij KPN voor alleen 1G internet :O

Alleen overstappen zit ik niet zo op te wachten als ik de verhalen zo lees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuxMan
Devaqto schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:24:
mja dat is dus afhankelijk of je in een gebied zit waar je op GPON komt en mensen van een andere omgeving worden overgepatched.

Ik zit hier op het ODF netwerk, en haal vrijwel altijd 900Mbit/s voor het zelfde bedrag waar ik vroeger 50Mbit/s voor kreeg, en nog nooit een storing gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online

Dan laat je dat toch. Zal niemand wakker van liggen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-07 23:28
pinda powerrr schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:08:
[...]

dat klinkt leuk die 31 keer maar helaas is dat niet helemaal waar. waarom de splitter maakt gebruik van 32 aansluitingen deze vol zit gegeven moment. denk je er vanaf te zijn nee. waarom mocht een klant opzeggen komt er een positie vrij, wordt er nieuwe klant op die positie weer aangesloten waar nog een NT aan zit dan trek je die hele OLT weer onderuit. dus je zult er op deze manier zo nu gaat er nooit vanaf komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 20:06
JB schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:24:
[...]

Prachtig. Zojuist een SMS met het telefoonnummer van KPN.

[...]

Het is wel duidelijk dat T-Mobile zelf ook de kop in het zand blijft steken en/of je van kastje naar de muur stuurt.

Dit nummer is namelijk van KPN om een lijnmeting te komen doen :z Het is nu net 14 uur geweest, dus mijn lijn zal zometeen wel weer online komen als degene in mijn buurt wordt aangesloten door Guidion.

[edit]

Jep we zijn weer online. Monteur belde me net. Adres hier paar straten verderop met NTs nog op de stroom...

Ik ga de handdoek in de ring gooien...
Ik hoop dat T-Mobile wel zo "vriendelijk" wil zijn om jouw contract kosteloos te ontbinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Soundwork schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:17:
[...]

Ik hoop dat T-Mobile wel zo "vriendelijk" wil zijn om jouw contract kosteloos te ontbinden....
Mijn contract duurt nog tot 2-2-2020 :+

Ik ben al jaren klant. Sinds Vodafone. Had gewoon niet naar 1Gbit moeten gaan, maar achteraf is het mooi wonen.

Guidion heeft het al vanaf begin gemeld volgens mijn bron maar werd niets mee gedaan. Pas sinds er nu geluid wordt gemaakt op de community bij T-Mobile lijkt men wakker te worden maar de aanpak (als die er al gaat zijn) zint me niet. Lig er te vaak te lang uit en dat kan ik me niet permitteren met thuiswerken.

Verhuizingen zullen altijd blijven, dus ik zie de situatie in mijn regio niet snel verbeteren.

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 25-10-2021 20:26 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
JB schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:25:
[...]

Mijn contract duurt nog tot 2-2-2020 :+

Ik ben al jaren klant. Sinds Vodafone. Had gewoon niet naar 1Gbit moeten gaan, maar achteraf is het mooi wonen.

Guidion heeft het al vanaf begin gemeld volgens mijn bron maar werd niets mee gedaan. Pas sinds er nu geluid wordt gemaakt op de community bij T-Mobile lijkt men wakker te worden maar de aanpak (als die er al gaat zijn) zint me niet. Lig er te vaak te lang uit en dat kan ik me niet permitteren met thuiswerken.

Verhuizingen zullen altijd blijven, dus ik zie de situatie in mijn regio niet snel verbeteren.
Dan heb je v.w.b. de "contractduur" het "geluk" gehad dat je niet een nieuw contract aanging toen je naar Glasoperator werd overgezet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
LinuxMan schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:57:
[...]

mja dat is dus afhankelijk of je in een gebied zit waar je op GPON komt en mensen van een andere omgeving worden overgepatched.

Ik zit hier op het ODF netwerk, en haal vrijwel altijd 900Mbit/s voor het zelfde bedrag waar ik vroeger 50Mbit/s voor kreeg, en nog nooit een storing gehad.
Ik wordt aankomende maand aangesloten, maar ik snap niks van je eerste alinea. Ik weet wel dat ik op GPON kom. Waar kan ik er meer over lezen in Jip en Janneke taal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Soundwork schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:32:
[...]

Dan heb je v.w.b. de "contractduur" het "geluk" gehad dat je niet een nieuw contract aanging toen je naar Glasoperator werd overgezet. ;)
Daar heb ik duidelijk om gevraagd. Er zou niets veranderen aan mijn huidige voorwaarden als ik naar 1Gbit wilde. Juist vanwege die omzetting wilde ik geen nieuwe voorwaarden. Anders was ik op 100 Mbit gebleven.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
DR!5EQ schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:34:
[...]

Ik wordt aankomende maand aangesloten, maar ik snap niks van je eerste alinea. Ik weet wel dat ik op GPON kom. Waar kan ik er meer over lezen in Jip en Janneke taal?
Jip en Janneke niet echt, maar wel meer info over de aansluit technieken binnen glasvezel:

[KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Hoe is het met routering bij T-Mobile internet? Er was een tijd dat alles via Duitsland ging, is dat inmiddels opgelost?
Dat is na de week waarin dit speelde opgelost :+
offtopic:
De congestie bij NL-IX van KPN en het peering conflict tussen Netflix en Ziggo zijn ook opgelost, voor zover ik weet speelt er nu geen gek beleid wbt verkeer van een ISP{
Ik zie dat je nu voor maar 25 euro 1G glasvezel krijgt indien je een Unlimited abo hebt, ik betaal nu bijna 60 euro bij KPN voor alleen 1G internet :O

GPON is niet ideaal door de issues die je hier leest.
AON (geen GPON) is hier perfect.
GPON in een gebied waar T-Mobile nooit AON heeft gedaan is ook goed.

Dus hoe lang ligt er al glasvezel? Hoe lang levert T-Mobile al een hoge snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 08:46
KPN klant hier, en ik overweeg TmT (WBA) klant te worden…
Ik ga toch maar eens in de Tm shop naar het signaal kijken voordat ik iets bestel.
Ik kan helaas uit de vele posts in dit topic niet eenduidig terugvinden wat TmT nou precies voor beeldkwaliteit biedt.
dolopfriet schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:45:
Gaat T-Mobile nog wat doen aan de belabberde beeldkwaliteit van zijn televisieplatform?
Het is al bedenkelijk dat T-Mobile nog geen 4K ontvangers in zijn assortiment heeft, maar het is nog zorgelijker dat op een 65 inch televisie de beeldkwaliteit van de HD streams gewoon huilen met de lamp aan is.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 16:10
ANdrode schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:11:

Dus hoe lang ligt er al glasvezel? Hoe lang levert T-Mobile al een hoge snelheid?
Hoe zit dit met gebieden die nu 'vers' door T-Mobile (OpenDutchFiber) worden aangesloten? Is dat GPON maar wel ok.... Of afwachten? :|

Er wordt meteen gbit aangeboden hier in Haarlem, trouwens.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:09

pinda powerrr

Slow down...

Soundwork schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:32:
[...]

Mijn contract loopt in 2017 af :P

T-Mobile communiceert zelf dat er niks wijzigt aan je contract en dat komen ze na. Dus nog steeds alle voordelen vanuit de overgang vanaf Vodafone (drie tv pakketten gratis én ESPN).

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
S0epkip schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:49:
[...]

Hoe zit dit met gebieden die nu 'vers' door T-Mobile (OpenDutchFiber) worden aangesloten? Is dat GPON maar wel ok.... Of afwachten? :|

Er wordt meteen gbit aangeboden hier in Haarlem, trouwens.
Daar is voor zover ik weet direct GPON aangelegd. Geen problemen door overstappers.

Er is mogelijk wel een beperking in de upload waardoor je niet meer dan 300-500 up haalt. Down wel goede snelheden. Als dat je irriteert of operationele impact geeft dan zou ik een andere provider overwegen.

Kan je dat accepteren en zijn er geen issues? Dan is het een topdeal voor die prijs...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-07 12:24

SebasFM

BOFH

ANdrode schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 22:51:
[...]

Daar is voor zover ik weet direct GPON aangelegd. Geen problemen door overstappers.

Er is mogelijk wel een beperking in de upload waardoor je niet meer dan 300-500 up haalt. Down wel goede snelheden. Als dat je irriteert of operationele impact geeft dan zou ik een andere provider overwegen. Maar 900 Mbps is dus wel degelijk haalbaar.

Kan je dat accepteren en zijn er geen issues? Dan is het een topdeal voor die prijs...
Ik woon in Den Haag en heb glas op het nieuw aangelegde GPON netwerk. Ik haal gewoon 900+ Mbps upload. Waarschijnlijk omdat er weinig buren zijn die het ook afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
SebasFM schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 23:42:
[...]

Ik woon in Den Haag en heb glas op het nieuw aangelegde GPON netwerk. Ik haal gewoon 900+ Mbps upload. Waarschijnlijk omdat er weinig buren zijn die het ook afnemen.
Goed om dat te horen! Ik wilde de upload beperking alleen noemen omdat er soms een groot issue van gemaakt wordt. Soms is het dat (als storing) maar vaak gaat het over het niet halen van meer dan een paar honderd megabit en dan is de operationele impact extreem beperkt.

Doordat verbindingen vrijwel altijd symmetrisch zijn in netwerken denk ik dat de beperking niet door drukte of buren komt (want die downloaden meer dan ze uploaden) maar door een gek effect veroorzaakt wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

ANdrode schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:53:
[...]

...maar door een gek effect veroorzaakt wordt.
Er wordt bij T-Mobile wel meer door "een gek effect veroorzaakt" :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
Soundwork schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:43:
[...]

Jip en Janneke niet echt, maar wel meer info over de aansluit technieken binnen glasvezel:

[KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
Thanks. Dus hoe meer mensen in de buurt glasvezel afnemen van die provider, des te meer capaciteit je inlevert? Wat voor snelheden ervaart men dan op deze piekmomenten als het gaat om GPON? Is het een groot verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:23
ANdrode schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:53:
[...]

Goed om dat te horen! Ik wilde de upload beperking alleen noemen omdat er soms een groot issue van gemaakt wordt. Soms is het dat (als storing) maar vaak gaat het over het niet halen van meer dan een paar honderd megabit en dan is de operationele impact extreem beperkt.

Doordat verbindingen vrijwel altijd symmetrisch zijn in netwerken denk ik dat de beperking niet door drukte of buren komt (want die downloaden meer dan ze uploaden) maar door een gek effect veroorzaakt wordt.
GPON is per definitie niet symmetrisch (2,5Gbit Down /1,4Gbit Up) en dat wordt met max 32 aansluitingen gedeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door leonbong op 26-10-2021 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
leonbong schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:37:
[...]

GPON is per definitie niet symmetrisch (2,5Gbit Down /1,4Gbit Up) en dat wordt met max 32 aansluitingen gedeeld.
Gelukkig staat de ontwikkel daar ook niet stil
XGS-PON (ITU-T G.9807.1) is symmetrisch 10Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leonbong schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:37:
[...]

Maar.... je kan dus wel een symmetrische snelheid aanbieden en dat is precies wat KPN en T-Mobile doen. Zolang dat aanbod maar niet meer is dan 1,4 Gbit. Dus een 1 Gbit/1Gbit abonnement kan je prima aanbieden en komt symmetrisch over bij de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-07 12:29
Barre73 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:57:
[...]

Maar.... je kan dus wel een symmetrische snelheid aanbieden en dat is precies wat KPN en T-Mobile doen. Zolang dat aanbod maar niet meer is dan 1,4 Gbit. Dus een 1 Gbit/1Gbit abonnement kan je prima aanbieden en komt symmetrisch over bij de klant.
Behalve als je last van die 1:32 overboeking op GPON hebt...
Als je daardoor bij drukte de helft zou halen merk je die asymetrie weldegelijk (1000 vs 700 mbit).
Volgen mij lees ik hier op Tweakers ook dat in de praktijk de upload lager is dan download en bijna altijd ook lager dan 1000mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Laatst online: 31-07 13:35
ANdrode schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:11:
[...]

Dat is na de week waarin dit speelde opgelost :+
offtopic:
De congestie bij NL-IX van KPN en het peering conflict tussen Netflix en Ziggo zijn ook opgelost, voor zover ik weet speelt er nu geen gek beleid wbt verkeer van een ISP{

Dat is goed om te horen!

[...]

Ik woon in een nieuw huis, die in 2020 gebouwd is. Hoe kan ik zien of het GPON is of AON?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-07 16:11

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik ben aan het overwegen om over te stappen van Ziggo 300/30 naar T-Mobile 1Gbit (500 Mbit/s bieden ze niet meer aan op mijn adres.) Ik vind het niet zo'n probleem als de upload blijft steken op een wat lagere snelheid als het druk is. Maar ik zoek wel stabiliteit met het thuiswerken.

Zijn er nog mensen met ervaring in de regio Leidsche Rijn met T-Mobile thuis die ervaringen kunnen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Hann1BaL schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:18:
Ik ben aan het overwegen om over te stappen van Ziggo 300/30 naar T-Mobile 1Gbit (500 Mbit/s bieden ze niet meer aan op mijn adres.) Ik vind het niet zo'n probleem als de upload blijft steken op een wat lagere snelheid als het druk is. Maar ik zoek wel stabiliteit met het thuiswerken.

Zijn er nog mensen met ervaring in de regio Leidsche Rijn met T-Mobile thuis die ervaringen kunnen delen?
Zelfde overweging hier...

Hier zijn de bekende GPON problemen ook te verwachten.

Inmiddels is het mij alleen niet meer duidelijk hoelang zo'n storing duurt.
Ik lees dat de storing start als KPN de boel in de ochtend omplugt, en weer stopt als de Guidion monteur bij de nieuwe klant komt in de middag.

Maar ik begreep ook dat de boel pas weer online gaat als een klant een storing aanmeldt (omdat dit niet proactief wordt gesignaleerd door T-Mobile) en er dan apart een andere monteur wordt aangestuurd. Als dat ongunstig valt (bijvoorbeeld vrijdagmiddag) dan zit je enkele dagen zonder internet.

Dat is eigenlijk wel het verschil tussen wel en niet acceptabel, dus ik wil eigenlijk wel weten hoe het nu echt zit... Een ochtend op een hotspot kan ik nog wel overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Titusvh schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:28:
[...]

Zelfde overweging hier...

Hier zijn de bekende GPON problemen ook te verwachten.

Inmiddels is het mij alleen niet meer duidelijk hoelang zo'n storing duurt.
Ik lees dat de storing start als KPN de boel in de ochtend omplugt, en weer stopt als de Guidion monteur bij de nieuwe klant komt in de middag.

Maar ik begreep ook dat de boel pas weer online gaat als een klant een storing aanmeldt (omdat dit niet proactief wordt gesignaleerd door T-Mobile) en er dan apart een andere monteur wordt aangestuurd. Als dat ongunstig valt (bijvoorbeeld vrijdagmiddag) dan zit je enkele dagen zonder internet.

Dat is eigenlijk wel het verschil tussen wel en niet acceptabel, dus ik wil eigenlijk wel weten hoe het nu echt zit... Een ochtend op een hotspot kan ik nog wel overleven.
Zolang de NT op de stroom blijft zitten bij die nieuwe klant na ompatchen, hebben de overigen op dezelfde OLT verstoringen == geen internet.

Verder geldt AFAIK;

- 8:00 uur - 12:00 uur KPN (of onderaannemer) patched WBA > ODF == verstoring als NT op de stroom blijft
- 14:00 uur - ? uur Guidion komt de boel aansluiten bij de nieuwe klant

Dat eerste zou afgevangen gaan worden door Guidion zelf te laten patchen WBA > ODF maar ik begrijp dat KPN (onderaannemers) dit ook blijven doen. Dus dan houdt je altijd gezeik.

Verder zou Guidion in het geval van alles zelf mogen/kunnen doen, eerst naar de klant moeten gaan om daar de NT van de stroom te halen. Dan moet je hopen dat werknemers/ZZPers van Guidion;

- dit wel doen ipv een ritje besparen en de bon sneller afmelden want kost tijd...

Er zijn ook al voorbeelden van vrijdag patchen ipv maandag ochtend. Anderen hele weekend geen internet omdat die nieuwe klant geen idee heeft, dat deze de boel plat legt voor de rest op diezelfde GPON poot.

[ Voor 20% gewijzigd door JB op 26-10-2021 13:39 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
JB schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:32:
[...]

Zolang de NT op de stroom blijft zitten bij die nieuwe klant na ompatchen, hebben de overigen op dezelfde OLT verstoringen == geen internet.

Verder geldt AFAIK;

- 8:00 uur - 12:00 uur KPN (of onderaannemer) patched WBA > ODF == verstoring als NT op de stroom blijft
- 14:00 uur - ? uur Guidion komt de boel aansluiten bij de nieuwe klant

Dat eerste zou afgevangen gaan worden door Guidion zelf te laten patchen WBA > ODF maar ik begrijp dat KPN (onderaannemers) dit ook blijven doen. Dus dan houdt je altijd gezeik.

Verder zou Guidion in het geval van alles zelf mogen/kunnen doen, eerst naar de klant moeten gaan om daar de NT van de stroom te halen. Dan moet je hopen dat werknemers/ZZPers van Guidion;

- dit wel doen ipv een ritje besparen en de bon sneller afmelden want kost tijd...

Er zijn ook al voorbeelden van vrijdag patchen ipv maandag ochtend. Anderen hele weekend geen internet omdat die nieuwe klant geen idee heeft, dat deze de boel plat legt voor de rest op diezelfde GPON poot.
OK, dus dat betekent dat de boel weer VANZELF in de lucht komt als de stroom van de NT gehaald wordt?
En dus niet dat er dan weer een aparte monteur moet komen om de boel op GPON weer aan de praat te krijgen.
Ik dacht nl. dat dat laatste zorgde voor lange doorlooptijd.

Over vrijdag patchen ipv maandag: wat denkt zo'n monteur/bedrijf in hemelsnaam, er is toch geen enkel acceptabel scenario om dat zo te doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Titusvh schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:42:
[...]

OK, dus dat betekent dat de boel weer VANZELF in de lucht komt als de stroom van de NT gehaald wordt?
En dus niet dat er dan weer een aparte monteur moet komen om de boel op GPON weer aan de praat te krijgen.
Ik dacht nl. dat dat laatste zorgde voor lange doorlooptijd.
Klopt.

Gisteren had ik dit ook weer. "Mijn monteur" moest 's middags 3 straten verderop een lijn opleveren in de middag. Ik had sinds de ochtend (9:00 uur) geen internet meer omdat KPN omgepatched had van WBA > ODF. Hij belde op het moment van stroomloos halen NT bij die klant weer op (rond 14:30 uur) en meteen brandde mijn PON LED weer volledig en had ik weer internet.

Ik heb gisteren KPN 1Gbit besteld. He-le-maal klaar mee.

Alleen als je 25 euro combikorting kan pakken snap ik de eventuele keuze om op dit moment voor 1Gbit te gaan bij T-Mobile.

Voor mij geldt;

T-Mobile 1Gbit = 12 x 40 euro == 480 euro per jaar
KPN 1Gbit = 6 x 28,75 euro + 6 x 57.50 euro = 517,50 euro

Dat prijsverschil is het me dubbel en dwars waard om van deze ellende af te zijn |:( }:O
Over vrijdag patchen ipv maandag: wat denkt zo'n monteur/bedrijf in hemelsnaam, er is toch geen enkel acceptabel scenario om dat zo te doen?
Dan hoeft ie maandag niet te gaan, dus meer werk of uitslapen :)

[ Voor 13% gewijzigd door JB op 26-10-2021 13:49 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Titusvh schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:12:
[...]

Hoe dacht je dan dan consumenten glasvezel werkt? Dat er in de centrale voor elke aansluiting voldoende capaciteit is? Een overboeking van 1 op 200 a 300 is helemaal niet zo gek. Zelfs zakelijke glasvezel heeft 10 a 20 procent overboeking tenzij je echt voor een delicated lijn gaat, maar dan ga je nog meer betalen.
1 op 32 valt echt wel mee, een segment van Ziggo heeft ook 200 a 300 modems online en dan deel je het hele spectrum mee. Dat is dus nog vele malen hoger dan 32 die via gpon delen. Misschien haal je je speedtestjes niet altijd, maar tijdens gebruik merk je normaliter echt niet of je tijdelijk 600 of 1Gbit hebt omdat er een piek is.
En zoals gezegd gaat alles de centrale weer uit via een of meerdere 10Gbit lijnen die je weer deelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuxMan
[...]
Als je daardoor bij drukte de helft zou halen merk je die asymetrie weldegelijk (1000 vs 700 mbit).
Volgen mij lees ik hier op Tweakers ook dat in de praktijk de upload lager is dan download en bijna altijd ook lager dan 1000mbit.
en uiteindelijk hebben alle providers weer een overboeking op de bandbreedte die ze upstream hebben, maar dat speelt alleen als alle gebruikers precies tegelijkertijd de zelfde piek produceren. Met name 's avonds zie ik de snelheid wel eens wat inzakken tot 600Mbit. Voor mij - aangezien het incidenteel gebeurt - nog steeds acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
[...]

En toch is het onwaarschijnlijk dat de upload echt vol zit. Omdat mensen weinig uploaden én er meer dan een gigabit aan ruimte up is bij GPON.

Bij KPN (split 1:64 als we het goed geanaliseerd hebben in ander topic) spelen deze problemen ook niet. Dat zegt genoeg over dat het waarschijnlijk niet in GPON zit (en ziggo overboekt nog 10x meer)

Over de GPON migratie problemen: de echte oplossing is andere golflengtes licht. XGSPON heeft dit probleem niet omdat de kleur licht anders is dan die van aon. Daar heb ik meer vertrouwen in dan in een procesmatige fix, want als een monteur het dan niet volgt heb je hetzelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
JB schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:47:
[...]

Klopt.

Gisteren had ik dit ook weer. "Mijn monteur" moest 's middags 3 straten verderop een lijn opleveren in de middag. Ik had sinds de ochtend (9:00 uur) geen internet, meer omdat KPN omgepatched had van WBA > ODF. Hij belde op het moment van stroomloos halen bij die klant weer op (rond 14:30 uur) en meteen brandde mijn PON LED weer volledig en had ik weer internet.

Alleen als je 25 euro combikorting kan pakken snap ik de eventuele keuze om op dit moment voor 1Gbit te gaan bij T-Mobile.

Voor mij geldt;

Dat prijsverschil is het me dubbel en dwars waard om van deze ellende af te zijn |:( }:O

[...]
Op zich goed nieuws, want dan duren de storingen doorgaans "maar" tot medio middag.

Mijn primaire doel is kostenbesparing, de combideal is daarbij essentieel en 1Gbit is "collateral".

Ik kom af van Ziggo a 65 euro/mnd
Ik zou dan gaan naar T-Mobile + NLZiet + voip + meerprijs onbeperkt mobiel = 25+8+1+5 = 39 euro/mnd.
Scheelt toch 300 euro per jaar.

Ziggo internet only als besparing is niet interessant: erg duur en dan nog steeds de lage upload. Maar daarentegen werkt het wel nagenoeg altijd hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Titusvh schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:55:
[...]

Op zich goed nieuws, want dan duren de storingen doorgaans "maar" tot medio middag.
Wij spreken elkaar nog wel...

Ik heb sinds eind mei nu al 5x (bijna) volledige werkdagen zonder internet gezeten. Voorheen via Vodafone Thuis > T-Mobile middels AON nooit verstoringen gekend.

De problematiek is inmiddels ook bekend bij T-Mobile, maar dit blijft storingsgevoelig en is niet 100% waterdicht. Ik wil niet meer.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
LinuxMan schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:53:
[...]

en uiteindelijk hebben alle providers weer een overboeking op de bandbreedte die ze upstream hebben, maar dat speelt alleen als alle gebruikers precies tegelijkertijd de zelfde piek produceren. Met name 's avonds zie ik de snelheid wel eens wat inzakken tot 600Mbit. Voor mij - aangezien het incidenteel gebeurt - nog steeds acceptabel.
jongetje schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:50:
[...]

Hoe dacht je dan dan consumenten glasvezel werkt? Dat er in de centrale voor elke aansluiting voldoende capaciteit is? Een overboeking van 1 op 200 a 300 is helemaal niet zo gek. Zelfs zakelijke glasvezel heeft 10 a 20 procent overboeking tenzij je echt voor een delicated lijn gaat, maar dan ga je nog meer betalen.
1 op 32 valt echt wel mee, een segment van Ziggo heeft ook 200 a 300 modems online en dan deel je het hele spectrum mee. Dat is dus nog vele malen hoger dan 32 die via gpon delen. Misschien haal je je speedtestjes niet altijd, maar tijdens gebruik merk je normaliter echt niet of je tijdelijk 600 of 1Gbit hebt omdat er een piek is.
En zoals gezegd gaat alles de centrale weer uit via een of meerdere 10Gbit lijnen die je weer deelt.
Ik snap deze enigszins agressieve reactie niet helemaal.

Ik stel toch nergens dat dit de enige overboeking is?

Ik geef alleen aan dat alleen op het eerste stuk bij GPON al genoeg overboeking zit om de verbinding er niet symetrisch "uit te laten zien".

Die asymetrie was de kern, dan ga ik toch niet alle overboeking in de hele keten erbij halen?
JB schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:57:
[...]

Wij spreken elkaar nog wel...

Ik heb sinds eind mei nu al 5x (bijna) volledige werkdagen zonder internet gezeten. Voorheen via Vodafone Thuis > T-Mobile middels AON nooit verstoringen gekend.

De problematiek is inmiddels ook bekend bij T-Mobile, maar dit blijft storingsgevoelig en is niet 100% waterdicht. Ik wil niet meer.
Ik ging er o.b.v. berichtgeving op T-Mobile forum, er vanuit dat dit probleem nu veel minder vaak zou moeten voorkomen. En tegen de tijd dat ik overga (i.v.m. opzegtermijn e.d.) dit risico in verhouding is tot de forse prijsverschillen.

[ Voor 16% gewijzigd door Titusvh op 26-10-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Titusvh schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:58:
[...]

Ik ging er o.b.v. berichtgeving op T-Mobile forum, er vanuit dat dit probleem nu veel minder vaak zou moeten voorkomen. En tegen de tijd dat ik overga (i.v.m. opzegtermijn e.d.) dit risico in verhouding is tot de forse prijsverschillen.
Daar ging ik ook vanuit na de laatste update aldaar;
Bedankt voor het aankaarten van dit issue. Het bleek hardnekkig om te achterhalen, reproduceren en daarna om op te lossen. Het is zeker niet zo dat er áltijd een groep klanten offline gaat bij een nieuwe oplevering. Het is ons nog steeds niet duidelijk wat er precies voor zorgt dat de splitter in de Pop uitgaat. Het gebeurt in ieder geval regelmatig genoeg om hier een structurele oplossing voor te zoeken. En die hebben we gevonden! We zorgen ervoor dat in álle gevallen (bij GPON) de monteur bij een oplevering eerst bij de klant de NT (een media converter die standaard bij klanten op de glasvezelaansluiting is aangesloten) van de stroom haalt of dit door middel van een telefoontje aan de klant vraagt. Daarna gaat de monteur naar de Pop en zet ‘licht’ op de verbinding. Hierdoor kan er geen interferentie optreden en apparatuur offline gaan.
Maar het blijkt dat KPN (of onderaannemers) ook blijven patchen ipv alleen Guidion. Dat maakt dit nooit waterdicht. Daarnaast de eerder aangegeven verleidingen als een ritje uitsparen door eerst in de PoP te patchen en dan door de naar de klant, maakt dat ik de handdoek in de ring heb gegooid.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 31-07 12:13
Ik ben er niet enorm in thuis dus excuus als het vragen is naar de bekende weg.

Ik ben eerder dit jaar overgetapt van KPN glas naar T-mobile. Via KPN was er 1000 Mbit mogelijk, via T-mobile max 100 Mbit. Kabellegger was oorspronkelijk Reggefiber, dus neem aan KPN. Volgens mij had ik dan WBA via KPN en nu AON via T-mobile. Had bij het pakket een media converter gekregen van CTS.

T-mobile bied de maximale snelheid bij het combineren van thuis en mobiel aan. Dit is momenteel maar 100 Mbit natuurlijk. Is die 1000 Mbit dan aan te vragen dat het gepatched wordt in de centrale? Of is dit afwachten, of mogelijk gebeurt het niet omdat het niet rendabel voor ze is om het aan te passen?

Nu check ik zo nu en dan de postcode check op de T-mobile site, om te zien of er al sneller mogelijk is. Ik neem aan dat dit de enige manier is om de mogelijkheden te controleren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Novarion schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:20:
Ik ben er niet enorm in thuis dus excuus als het vragen is naar de bekende weg.

Ik ben eerder dit jaar overgetapt van KPN glas naar T-mobile. Via KPN was er 1000 Mbit mogelijk, via T-mobile max 100 Mbit. Kabellegger was oorspronkelijk Reggefiber, dus neem aan KPN. Volgens mij had ik dan WBA via KPN en nu AON via T-mobile. Had bij het pakket een media converter gekregen van CTS.

T-mobile bied de maximale snelheid bij het combineren van thuis en mobiel aan. Dit is momenteel maar 100 Mbit natuurlijk. Is die 1000 Mbit dan aan te vragen dat het gepatched wordt in de centrale? Of is dit afwachten, of mogelijk gebeurt het niet omdat het niet rendabel voor ze is om het aan te passen?

Nu check ik zo nu en dan de postcode check op de T-mobile site, om te zien of er al sneller mogelijk is. Ik neem aan dat dit de enige manier is om de mogelijkheden te controleren?
Pas op het moment dat in jouw PoP ook T-Mobile apparatuur hangt, kun jij naar 1 Gbit volgens mij. Dan kom je dus wel op het GPON principe (WBA > ODF) waar ik hierboven "gematigd positief" mijn zegje over heb gedaan :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
Ik heb nog 2 dagen voordat mijn bedenkt termijn afloopt en zit nu wel erg te twijfelen foor alle problemen.

Ik heb nu Glasvezel kpn 1Gbit/1Gbit en heb zojuist het T-Mobile thuis pakket ontvangen er zit een wit Huawei EPON/GPON kastje bij.

en nu lees ik hier zoveel problemen etc.

Dus moet ik nu t-mobile opzeggen en kpn bellen voor een goede deal ?

Wie kan mij van goed advies voor zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

deurklinkje schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:38:
Ik heb nog 2 dagen voordat mijn bedenkt termijn afloopt en zit nu wel erg te twijfelen foor alle problemen.

Ik heb nu Glasvezel kpn 1Gbit/1Gbit en heb zojuist het T-Mobile thuis pakket ontvangen er zit een wit Huawei EPON/GPON kastje bij.

en nu lees ik hier zoveel problemen etc.

Dus moet ik nu t-mobile opzeggen en kpn bellen voor een goede deal ?

Wie kan mij van goed advies voor zien ?
Ligt eraan wie je het vraagt. De huidige perikelen lijken ook bij jou van eventuele toepassing zodra je over bent naar ODF. Heb je zelf nu ook een NT in de meterkast? Dus zo eentje;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/65lYBkMpolSW8c0FNjv8B0SmwUA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DV9BLMWp2R7RlyqEGeTJyhBu.jpg?f=fotoalbum_large

Want die maakt onderstaande regelmatig paraat alhier (geen internet);

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5HcuHQSbN1Zr8DwDJTQlAAuy3zQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/d3gkuTOacMguE6RVHdVFszkH.gif?f=user_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
JB schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:42:
[...]

Ligt eraan wie je het vraagt. De huidige perikelen lijken ook bij jou van eventuele toepassing zodra je over bent naar ODF. Heb je zelf nu ook een NT in de meterkast? Dus zo eentje;

[Afbeelding]

Want die maakt onderstaande regelmatig paraat alhier (geen internet);

[Afbeelding]
Ja ik heb hier nu ook zon NT kastje hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

deurklinkje schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:44:
[...]

Ja ik heb hier nu ook zon NT kastje hangen
Dan kun je alleen maar hopen dat in jouw regio die NT spullen eerst van de stroom worden gehaald alvorens het patchen van WBA > ODF gebeurd. Leuker kan ik het niet maken ben ik bang...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
JB schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:45:
[...]

Dan kun je alleen maar hopen dat in jouw regio die NT spullen eerst van de stroom worden gehaald alvorens het patchen van WBA > ODF gebeurd. Leuker kan ik het niet maken ben ik bang...
hoe zit het met de snelheid van T-mobile is het echt 1000/1000 zoals bij KPN ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

deurklinkje schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:47:
[...]

Dat is hier prima in orde, maar ook daar zijn de meningen over verdeeld :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 23:09
deurklinkje schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:47:
[...]

Ik haal ~70 Mbps op een 50-abbo. Dus misschien haal je wel 1400! <+:)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Gluten Parody schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:54:
[...]

ik haal ~70 Mbps op een 50-abbo. Dus misschien haal je wel 1400! 8) <+:)
Dat gaat wat lastig, de fysieke connectie is 'maar' 1000/1000 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennis-L schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:59:
[...]

Dat gaat wat lastig, de fysieke connectie is 'maar' 1000/1000 :P
Bij AON wel maar bij GPON niet... (max 2,5 Gbit) tenzij de ONT ook echt maar 1 Gbit doorvoer aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
Barre73 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:00:
[...]

Bij AON wel maar bij GPON niet... (max 2,5 Gbit) tenzij de ONT ook echt maar 1 Gbit doorvoer aankan.
dat huawei gpon kastje kan maar 1000mbit aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
JB schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:48:
[...]

Dat is hier prima in orde, maar ook daar zijn de meningen over verdeeld :+
Zit sterk te twijfelen de boel gewoon te annuleren en bij KPN te blijven voor die paar tientjes mee per jaar.
Als ze de stroom op de NT er oplaten tijden het patchen en de boel gaat offline hoe lang gaat het weer duren voor dat het online is dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

deurklinkje schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:14:
[...]

Zit sterk te twijfelen de boel gewoon te annuleren en bij KPN te blijven voor die paar tientjes mee per jaar.
Als ze de stroom op de NT er oplaten tijden het patchen en de boel gaat offline hoe lang gaat het weer duren voor dat het online is dan ?
Staat hierboven :P

JB in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Gisteren had ik dit ook weer. "Mijn monteur" moest 's middags 3 straten verderop een lijn opleveren in de middag. Ik had sinds de ochtend (9:00 uur) geen internet meer omdat KPN omgepatched had van WBA > ODF. Hij belde op het moment van stroomloos halen NT bij die klant weer op (rond 14:30 uur) en meteen brandde mijn PON LED weer volledig en had ik weer internet.

Voor mij geldt;

Dat prijsverschil is het me dubbel en dwars waard om van deze ellende af te zijn |:(

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 26-10-2021 15:16 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Barre73 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:00:
[...]

Maar ik neem aan dat een ONT geen 10Gb ethernet aansluiting heeft, dus 'naar binnen toe' is de connectie nog steeds maar maximaal 1000Mbit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 08:46
JB schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:47:
[...]

Voor mij geldt;

[...]
Dan hoeft ie maandag niet te gaan, dus meer werk of uitslapen :)
Dat bedrag geldt niet voor iedereen, als ik contractvrij naar KPN bel om 'te verlengen' en korting verwacht te krijgen, dan wordt je gewoon afgescheept.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deurklinkje
Mr.CeeJay schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:23:
[...]

Dat bedrag geldt niet voor iedereen, als ik contractvrij naar KPN bel om 'te verlengen' en korting verwacht te krijgen, dan wordt je gewoon afgescheept.
Ik heb altijd nog korting gekregen anders opnieuw bellen en vragen naar iemand die over klanten retentie gaat

de eerste medewerker kan niet zoveel korting geven dus zorg dat je door geschakeld wordt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07 08:23
Ik ben zo klaar met deze amateurclub. Continue problemen met de upload. Zit op AON. Ene dag 945 upload, dan weer 190, dan weer 300. Iedere keer wel iets. Er zit keihard iets mis in het netwerk vwb upload. Dat de download issues heeft zou ik eerder verwachten, maar daarom weet ik zeker dat er iets brak is in hun netwerk. Als je twijfelt om over te stappen: mijn advies is NIET DOEN! Blijf bij Ziggo of KPN. Ik wacht op de Black Friday deals en dan stap ik over naar KPN. Weg bij deze amateurclub. Qua mobiel ben ik al weg sinds deze week. Wat een verademing bellen via KPN: heldere kwaliteit, geen dropped calls, geen haperingen, VOWIFI werkt stabiel. Het was allemaal goed bij T-Mobile tot afgelopen maart. KPN HERE I COME 💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

RR2USA schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 03:10:
Ik ben zo klaar met deze amateurclub. Continue problemen met de upload. Zit op AON. Ene dag 945 upload, dan weer 190, dan weer 300. Iedere keer wel iets. Er zit keihard iets mis in het netwerk vwb upload. Dat de download issues heeft zou ik eerder verwachten, maar daarom weet ik zeker dat er iets brak is in hun netwerk. Als je twijfelt om over te stappen: mijn advies is NIET DOEN! Blijf bij Ziggo of KPN. Ik wacht op de Black Friday deals en dan stap ik over naar KPN. Weg bij deze amateurclub. Qua mobiel ben ik al weg sinds deze week. Wat een verademing bellen via KPN: heldere kwaliteit, geen dropped calls, geen haperingen, VOWIFI werkt stabiel. Het was allemaal goed bij T-Mobile tot afgelopen maart. KPN HERE I COME 💪
De vraag is, in hoeverre zijn ze bereid zaken aan te pakken. De "normale consument" weet de helft en snapt toch niet als er een verbinding uit ligt, waardoor dit repeterende ellende is zoals die NT op de OLT prikken.

"Ah ze liggen er toch geen 48 uur uit? Prima... Precies binnen onze SLA"

Dat het inmiddels al de 5e keer in paar maanden is (bij mij) vergeten ze dan even... Complete werkdagen om zeep.

Maandag overigens al voordat ik weer online was na de zoveelste GPON onderbreking door NT kastje paar straten verderop het bericht;
Beste klant,

Goed nieuws: je vraag of verzoek waar we over gesproken hebben, is opgelost!
Heb je toch nog vragen? Dan weet je ons te vinden.

Met vriendelijke groet,

Team T-Mobile Thuis
Ticket natuurlijk keurig binnen de SLA “opgelost” zodat rapportage naar management mooi groen blijft. Kansloos en beschamend.

Verder kreeg ik dinsdag een onderaannemer van KPN op de stoep die mijn verbinding voor de zoveelste keer kwam controleren. Die heeft alleen even een foto geknipt voor het idee en schrijft weer een bonnetje...

Ik heb het idee dat interne mensen echt wel weten (niet allemaal) dat er vanalles mis is, maar management heeft wellicht een ander idee bij de risk appetite. Jammer... Op AON had ik nooit problemen, maar sinds ik naar ODF ben "gemoeten" voor de 1 Gbit aanvraag, is het voor mij ook klaar. KPN gaat me over een maandje aansluiten.

Met al deze verkeerde bewegingen duurt het niet lang meer voordat T-Mobile de prijzen omhoog gaat moeten brengen lijkt me... Kost allemaal bakken met geld icm gewoonweg verkeerde opdrachten buitendienst/onderaannemers. Dan heb je én geen prijsvechter meer alsmede nog steeds ellende als ze het niet juist aanvliegen allemaal.

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 27-10-2021 08:56 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Heeft er iemand een artikel waarin wat ingegaan wordt op alle afkortingen die ik hier langs zie komen, want een google zoekpoging leverde mij weinig op. Ik probeer nog steeds duidelijk te krijgen wat er nu precies voor de problemen zorgt en hoe het glasnetwerk nu werkt met de verschillende providers.

Nu ben ik toch aardig bij op het gebied, maar is het voor mij nog steeds onduidelijk. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evleerdam
Hann1BaL schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:13:
Heeft er iemand een artikel waarin wat ingegaan wordt op alle afkortingen die ik hier langs zie komen, want een google zoekpoging leverde mij weinig op. Ik probeer nog steeds duidelijk te krijgen wat er nu precies voor de problemen zorgt en hoe het glasnetwerk nu werkt met de verschillende providers.

Nu ben ik toch aardig bij op het gebied, maar is het voor mij nog steeds onduidelijk. :)
Startpost hier lezen helpt je aardig op weg: KPN Netwerk - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Dat helpt heel erg, maar levert ook vragen op.

Ik lees dat bij (G)PON netwerken het een voordeel is dat je het netwerk niet open kunt stellen voor andere providers. Maar dat zou toch betekenen dat als ik nu keuze heb voor providers het geen GPON netwerk zou kunnenn zijn?

Ik begrijp de limitatie van GPON en de problemen die je krijgt omdat je in feite een lijn deelt en dus bij een nieuwe aansluiting weer even problemen ondervindt.
Wat ik alleen niet begrijp: Waarom zou ik dat probleem wel bij T-mobile hebben, maar niet bij KPN zelf op mijn adres? Is het niet alles of niets?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 18:19
RR2USA schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 03:10:
Tja, ik ken ook genoeg mensen die anderen aanbevelen om niet naar KPN te gaan en persoonlijk vind ik Ziggo past een complete amateurclub. Daarentegen heb ik geen enkel probleem met T-Mobile Thuis (wel AON) en haal ik praktisch altijd de 900mbit up en down wel. Dat gezegd hebbende vind ik de problemen die bij GPON spelen waarbij meerdere klanten storingen hebben bij omzettingen omdat iemand zijn oude converter nog aan de lijn hebben hangen schandalig, dat geef ik meteen toe...

KPN heb ik overigens ook nog problemen mee gehad via glasvezel.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-07 09:34

Falastine

Think about my signature...

JB schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:16:
[...]

Staat hierboven :P

Voor mij geldt;

Dat prijsverschil is het me dubbel en dwars waard om van deze ellende af te zijn |:(
Het 2e jaar zodra de korting vervalt zul je pas het prijsverschil merken uiteraard.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 18:19
Falastine schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:08:
[...]

Het 2e jaar zodra de korting vervalt zul je pas het prijsverschil merken uiteraard.
Elk jaar bellen sowieso.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
JB schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:16:
[...]

Voor mij geldt;

Ik heb op zich geen onbeperkt mobiel nodig, dus die 5 euro tov nu is "collateral".
Als ik dan eerlijk reken kost T-Mobile mij 30 per maand, 360 per jaar. Dus voor 160 per jaar meerprijs bij KPN bespaar ik nog steeds best wat en geen gezeik... Anders dan na een jaar zeuren om korting. (Maar dan heeft T-Mobile het wellicht wél op orde).

Nog wel even paar dagen wachten om deze tip op te volgen :-)
RR2USA schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 03:10: Ik wacht op de Black Friday deals en dan stap ik over naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Falastine schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:08:
[...]

Dan bel ik net zoals bij T-Mobile voor nieuwe korting omdat ik een jaar wil verlengen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deurklinkje
T-mobile thuis heb ik geannuleerd blijf gewoon bij kpn!

Bedankt iedereen het advies.

Pagina: 1 ... 160 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie