[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 159 ... 233 Laatste
Acties:
  • 1.892.038 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenRawr
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-07 20:44
LinuxMan schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:26:
[...]

Gebruik je de interne DHCP van het modem of een eigen DHCP server? Als je een eigen DHCP server gebruikt dan heb ik dit probleem ook gehad. De ingebouwde switch in de Zyxel router (niet alleen Zyxel trouwens - het zelfde probleem heb ik ook met een Fritzbox gehad) gaat niet goed om met apparaten die van poort op de switch veranderen.

Ik had een extra accesspoint op de zelfde poort zitten als mijn DHCP server. Als mijn telefoon op dat accesspoint zat, dan was de switch op de router slim genoeg om te zien dat hij dat verkeer van de DHCP server naar de telefoon nergens naar toe hoefde te sturen. Maar als mijn telefoon dan overging naar de wifi van de router, dan ging de DHCP request keurig naar de server, maar de reply van de server werd niet doorgestuurd naar de telefoon. Met tcpdump gecontroleerd dat het wel werd uitgestuurd, maar nooit aankwam. Nadat ik het extra accesspoint en de DHCP server elk op een eigen poort op de router heb gezet was het probleem opgelost (de router moet nu in alle gevallen verkeer doorsturen).

Ik snap niet waarom dat dit fout gaat, als iemand een verklaring heeft ben ik heel geïnteresseerd (ook al is het nu opgelost).
Haha, ik heb er zo weinig verstand van. Ik heb in ieder geval niet bewust een eigen DHCP server in gebruik. Ik denk dus niet dat dat het is!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordChaos73
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-01 14:45
Goedemorgen,

(zie voor meer informatie dit topic)

TL;DR Het lijkt erop dat we bij het omzetten van onze T-Mobile verbinding veel te vroeg zijn omgezet door KPN. Sinds het begin van de week hadden nog maar 3 tv-zenders, gistermiddag viel de internet verbinding weg. Ik heb daarop gisteravond de nieuwe T-Mobile apparatuur aangesloten, maar we hebben last van het bekende groen knipperende PON lampje. De migratie zou eigenlijk morgen plaatsvinden en er komt morgenmiddag ook een monteur.

Mijn vraag is nu: moet de Huawei media converter nog geregistreerd of geconfigureerd worden o.i.d.? Of zou het eigenlijk allemaal out-of-the-box moeten werken? Zo ja, dan ben ik bang dat de monteur morgen niet veel te doen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:44
LordChaos73 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:46:
Goedemorgen,

TL;DR Het lijkt erop dat we bij het omzetten van onze T-Mobile verbinding veel te vroeg zijn omgezet door KPN. Sinds het begin van de week hadden nog maar 3 tv-zenders, gistermiddag viel de internet verbinding weg. Ik heb daarop gisteravond de nieuwe T-Mobile apparatuur aangesloten, maar we hebben last van het bekende groen knipperende PON lampje. De migratie zou eigenlijk morgen plaatsvinden en er komt morgenmiddag ook een monteur.

Mijn vraag is nu: moet de Huawei media converter nog geregistreerd of geconfigureerd worden o.i.d.? Of zou het eigenlijk allemaal out-of-the-box moeten werken? Zo ja, dan ben ik bang dat de monteur morgen niet veel te doen heeft.
De ONT moet inderdaad op de OLT worden geregistreerd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:35
Dennis-L schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:53:
[...]

De ONT moet inderdaad op de OLT worden geregistreerd :)
zojuist overgezet naar T-mobile glas vanaf VDSL, ik heb volgens de monteur de allernieuwste zwarte XGSPON ONT. mocht je deze hebben dan kan deze ook door de monteur enkel telefonisch geregistreerd worden en niet via de gebruikelijke apps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:54

pinda powerrr

Slow down...

Reloader schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:17:
[...]

zojuist overgezet naar T-mobile glas vanaf VDSL, ik heb volgens de monteur de allernieuwste zwarte XGSPON ONT. mocht je deze hebben dan kan deze ook door de monteur enkel telefonisch geregistreerd worden en niet via de gebruikelijke apps :)
Voorbereid voor de toekomst!
Ben stiekem wel nieuwsgierig wanneer en welke provider meer dan 1 Gbit gaat leveren voor de consumentenmarkt.
Goedemorgen,

Even geduld hebben dus, het spreekwoordelijke knopje moet nog omgezet worden.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
pinda powerrr schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:33:
[...]

Ben stiekem wel nieuwsgierig wanneer en welke provider meer dan 1 Gbit gaat leveren voor de consumentenmarkt.

[...]

Even geduld hebben dus, het spreekwoordelijke knopje moet nog omgezet worden.
ben vooral benieuwd wanneer T-mobile hier 1 gigabit gaat leveren, want dat kunnen (willen) ze nu niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:13
Reloader schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:17:
[...]

Dan ben ik benieuwd welke ik ga krijgen , als alles meezit en KPN Netwerk de boel heeft aangesloten in huis dan wordt ik rond 3 December van VDSL na Glas omgezet hier is ook max 100/100 beschikbaar helaas.

Vezel ligt nu nog buiten tegen de gevel aan sinds , 13 September.

[ Voor 3% gewijzigd door chris-drielsma op 14-10-2021 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
chris-drielsma schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:43:
[...]

Dan ben ik benieuwd welke ik ga krijgen , als alles meezit en KPN Netwerk de boel heeft aangesloten in huis dan wordt ik rond 3 December van VDSL na Glas omgezet hier is ook max 100/100 beschikbaar helaas.

Vezel ligt nu nog buiten tegen de gevel aan sinds , 13 September.
dat valt niet tegen, tussen vezel binnen afmonteren in de meterkast en de mogelijkheid om omgezet te worden van VDSL naar Glas heeft bij mij enkele maanden geduurd geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-07 11:33
Met betrekking tot internet/tv/bellen heeft T-Mobile een (ver)nieuw(d) wensen & suggesties topic opgezet.
Wellicht voor de Tweakers die nog zaken missen relevant ze daar te melden ;-)

Wensen & Suggesties voor Thuis

Momenteel staan er zaken zoals:
IPv6 optie
Meer adressen beschikbaar, beter beveiligd en meer netwerktransport mogelijk

NAT loopback
NAT loopback op de HG659, zodat je niet iedere keer op de interne modem pagina uitkomt ipv je eigen webserver

VPN Poorten
VPN Poorten (L2TP/IKEv2, 500, 4500) kunnen forwarden (poorten zijn nu intern gereserveerd)

Port forwarding
Port forwarding op IP adres ipv Mac adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-07 19:54

JB

Cédric roelt!

Goedemorgen,

Het kan ook zijn, dat er meerderen tegelijk omgezet worden in jouw wijk... Dan blijft die ONT knipperen totdat oude NT van andere verhuizers spanningsloos is.

Veel weten dit niet, dus het NT spul blijft zitten tot T-Mobile/Guidion langs komt. De overigen (al ontsloten via GPON) op de OLT hebben dan 99% zeker een groen knipperende PON LED op de ONT == geen internet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/65lYBkMpolSW8c0FNjv8B0SmwUA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DV9BLMWp2R7RlyqEGeTJyhBu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 14-10-2021 14:10 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
De aangepast versie van de app is nu beschikbaar voor test gebruikers en als de oplossingen werken zou deze snel voor iedereen beschikbaar moeten komen.

Release notes for A 2.4.3 (20030)
Deze versie bevat een foutoplossing voor een probleem waardoor de app niet meer bruikbaar was op diverse toestellen met Android 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 13:28
pinda powerrr schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:33:

Volgens mij heeft Delta dit al aangekondigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-07 21:25
Sinds een uur of 2 vanmiddag werken plotseling alledrie de SIP accounts die ik in mijn Fritz!Box 7581 heb geconfigureerd niet meer.

De Fritz!Box geeft de melding "Registration of Internet telephone number ([number]) failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout."

Het gaat om accounts van CheapConnect (voor inkomende calls) en VoipBuster + StuntCalls (voor uitgaande calls).

Het feit dat alledrie de accounts van twee verschillende bedrijven niet meer werken doet mij vermoeden dat er opeens iets geblokkeerd wordt door T-Mobile.

Heb al een herstart van de Fritz!Box geprobeerd en ook de DNS-servers gewijzigd naar die van CloudFare. Beide hebben niet geholpen.

Het rare is dat als ik een SIP client (MicroSIP) op m'n Windows 11 PC probeer, ik wel gewoon kan inloggen en bellen.

Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-07 20:18
3 vraagjes t.a.v. T-Mobile Thuis:
  1. Hoe is het nu qua betrouwbaarheid? Gezien er eerst wel veel problemen werden gemeld.
  2. Als ik T-Mobile Thuis kies, wie komt dan de glasvezelaansluiting aanbrengen: KPN NetwerkNL? Ik bedoel dus echt de aansluiting zelf, want die heb ik nog niet.
  3. Hoe is dat Zyxel-modem wat je erbij krijgt qua gebruiksgemak, bereik, etc.?

[ Voor 11% gewijzigd door TheVivaldi op 14-10-2021 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0p
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 15:18
JB schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:33:
[...]
Het kan ook zijn, dat er meerderen tegelijk omgezet worden in jouw wijk... Dan blijft die ONT knipperen totdat oude NT van andere verhuizers spanningsloos is.

Veel weten dit niet, dus het NT spul blijft zitten tot T-Mobile/Guidion langs komt. De overigen (al ontsloten via GPON) op de OLT hebben dan 99% zeker een groen knipperende PON LED op de ONT == geen internet.

[Afbeelding]
:/ Ben bang dat ik na mijn omzetting vandaag van WBA naar ODF ook slachtoffer ben geworden van deze migratieperikelen...

Monteur gaf aan dat er iets met de patch niet goed was gegaan, maar omdat ik een link en WAN-ip krijg van TM is dat het probleem niet. Af en toe wat pingetjes en dan weer time-out. niet goed voor de WAF :-( ben benieuwd wanneer het is opgelost.

*toegevoegd:
binnen 2 uur stond KPN op de stoep, met collega in POP; bleek (toch) veroorzaakt te worden door een niet goede patch. Nu stabiele verbinding (ping zelf 5ms ipv 8 ms naar DNS ;-)).

[ Voor 8% gewijzigd door Jo0p op 14-10-2021 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheVivaldi schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:08:
2 vraagjes t.a.v. T-Mobile Thuis:
  1. Hoe is het nu qua betrouwbaarheid? Gezien er eerst wel veel problemen werden gemeld.
  2. Als ik T-Mobile Thuis kies, wie komt dan de glasvezelaansluiting aanbrengen: KPN NetwerkNL? Ik bedoel dus echt de aansluiting zelf, want die heb ik nog niet.
Vraag 2) als KPN Netwerk de rest van je wijk heeft gedaan, dan komen zij ook bij jou de kabel nog binnenbrengen. Er zijn een paar gebieden waar T-Mobile zelf aanlegt maar dan nog komt er geen T-mobile monteur maar een aannemer.
Providermonteurs maken geen complete aansluitingen. Ze borduren alleen verder op de aangebrachte kabel en grondplaat (FTU).

[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 14-10-2021 17:31 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:04

R2L

Mr Magic schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:59:
Sinds een uur of 2 vanmiddag werken plotseling alledrie de SIP accounts die ik in mijn Fritz!Box 7581 heb geconfigureerd niet meer.

De Fritz!Box geeft de melding "Registration of Internet telephone number ([number]) failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout."

Het gaat om accounts van CheapConnect (voor inkomende calls) en VoipBuster + StuntCalls (voor uitgaande calls).

Het feit dat alledrie de accounts van twee verschillende bedrijven niet meer werken doet mij vermoeden dat er opeens iets geblokkeerd wordt door T-Mobile.

Heb al een herstart van de Fritz!Box geprobeerd en ook de DNS-servers gewijzigd naar die van CloudFare. Beide hebben niet geholpen.

Het rare is dat als ik een SIP client (MicroSIP) op m'n Windows 11 PC probeer, ik wel gewoon kan inloggen en bellen.

Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
Hier no problem (Cheapconnect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
R2L schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:44:
[...]

Hier no problem (Cheapconnect)
Snap er echt niets van. Totaal out of the blue stoppen alledrie de SIP accounts op de Fritz!Box ermee terwijl ik niks veranderd heb.

Dan is er misschien iets mis met de Fritz!Box zelf, maar geen idee wat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:15
Welke poorten gebruik je? Probeer eens een ander poortnummer, ik had gelezen dat 5060 bij T-Mobile is gereserveerd dus heb uit voorzorg al een ander poortnummer in gebruik. Ik gebruik 5070.

[ Voor 21% gewijzigd door jongetje op 14-10-2021 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
jongetje schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 18:59:
Welke poorten gebruik je? Probeer eens een ander poortnummer, ik had gelezen dat 5060 bij T-Mobile is gereserveerd dus heb uit voorzorg al een ander poortnummer in gebruik. Ik gebruik 5070.
De config draait al ruim een maand goed hier... Maar ik heb voor CheapConnect ook de andere poorten geprobeerd die ze ondersteunen (5070, 72, 74, 76 en 80) en die werken ook allemaal niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Jo0p schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:16:
[...]

:/ Ben bang dat ik na mijn omzetting vandaag van WBA naar ODF ook slachtoffer ben geworden van deze migratieperikelen...

Monteur gaf aan dat er iets met de patch niet goed was gegaan, maar omdat ik een link en WAN-ip krijg van TM is dat het probleem niet. Af en toe wat pingetjes en dan weer time-out. niet goed voor de WAF :-( ben benieuwd wanneer het is opgelost.

*toegevoegd:
binnen 2 uur stond KPN op de stoep, met collega in POP; bleek (toch) veroorzaakt te worden door een niet goede patch. Nu stabiele verbinding (ping zelf 5ms ipv 8 ms naar DNS ;-)).
Als mijn bron klopt dan is het voor het Guidion deel (straks) achter de hekken want zij gaan het gehele patchprocess overnemen dus geen KPN meer die eerst de lijn omzet naar ODF.

Verder gaan ze eerst naar de “nieuwe” klant om alles aan te sluiten alvorens er gepatched wordt in de PoP. Dus geen NT apparatuur meer op GPON.

Als beiden zaken kloppen, mogen mede GPON gebruikers op dezelfde OLT hier geen hinder meer van ondervinden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basdej
  • Laatst online: 09:02

basdej

OutSystems Consultant

robcoenen schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:03:
Met betrekking tot internet/tv/bellen heeft T-Mobile een (ver)nieuw(d) wensen & suggesties topic opgezet.
Wellicht voor de Tweakers die nog zaken missen relevant ze daar te melden ;-)

Wensen & Suggesties voor Thuis

Momenteel staan er zaken zoals:
IPv6 optie
Meer adressen beschikbaar, beter beveiligd en meer netwerktransport mogelijk

NAT loopback
NAT loopback op de HG659, zodat je niet iedere keer op de interne modem pagina uitkomt ipv je eigen webserver

VPN Poorten
VPN Poorten (L2TP/IKEv2, 500, 4500) kunnen forwarden (poorten zijn nu intern gereserveerd)

Port forwarding
Port forwarding op IP adres ipv Mac adres
Nat loopback en VPN poorten kun je toch eenvoudig oplossen door een eigen router te gebruiken. Dat wordt volledig ondersteund bij T-Mobile thuis en ik raad je dat ook zeker aan om te doen. IPV6 zou mooi zijn ja. KPN heeft dat allang en we lopen daarbij wel een stuk achter ja.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
*bump*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:15
1. Werkt hier prima
2. Hangt af van wie het glas is. Bij mijn magenta glasvezel door volker wessels
3. Prima, hangt naast de meterkast en in hele huis bereik. Voor mij genoeg instelmogelijkheden, gebruik alleen andere ipreeks en wat poortforwarding.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:16

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Wil je svp niet na grofweg 4 uur je eigen post al kicken? Beetje geduld wordt meestal wel gewaardeerd

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
MisteRMeesteR schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:56:
[...]

[mbr]Wil je svp niet na grofweg 4 uur je eigen post al kicken? Beetje geduld wordt meestal wel gewaardeerd[/]
Sorry, ik was bang dat mijn bericht ondergesneeuwd werd. Ik zal voortaan even wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
jongetje schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:08:
[...]

1. Werkt hier prima
2. Hangt af van wie het glas is. Bij mijn magenta glasvezel door volker wessels
3. Prima, hangt naast de meterkast en in hele huis bereik. Voor mij genoeg instelmogelijkheden, gebruik alleen andere ipreeks en wat poortforwarding.
Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:57
Ik wacht nog op een stabiele lijn, mijn upload schoffelt nog wel eens onderuit en ping is aan de hoge kant, T-mobile is ermee bezig ik krijg teveel "licht" binnen vanuit de POP/OLT waardoor de apparatuur een beetje onstabiel is.

Ze zijn er wel serieus mee bezig heb ik het idee maar omdat het GPON is kan je niet zomaar de lasers gaan aanpassen omdat het mogelijk effect heeft op de andere 31/32 klanten op de poort.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lathummer
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 05-02-2022
Hier een vervelend probleem sinds vandaag.

Sinds 2 maanden op het OdF netwerk, alles ging helemaal prima.
Maar sinds 13.00 geen verbinding meer. Op de converter knippert het PON lampje en brand het LoS lampje niet.
Monteur moet komen, wachttijd 2 weken en dus 2 weken geen internet

Iemand enig idee wat ik nog kan doen? Lijkt mij een probleem dat eerder in de wijkkast zit en minimaal 2 weken zonder internet wordt lastig (geen deurbel dat nog werkt, geen tv, Nas werkt niet meer etc)

[ Voor 26% gewijzigd door Lathummer op 15-10-2021 19:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Lathummer schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:11:

Sinds 2 maanden op het OdF netwerk, alles ging helemaal prima.
Maar sinds 13.00 geen verbinding meer. Op de converter knippert het PON lampje en brand het LoS lampje niet.
Monteur moet komen, wachttijd 2 weken en dus 2 weken geen internet

Iemand enig idee wat ik nog kan doen? Lijkt mij een probleem dat eerder in de wijkkast zit en minimaal 2 weken zonder internet wordt lastig (geen deurbel dat nog werkt, geen tv, Nas werkt niet meer etc)
Dat klinkt misschien wel als het probleem dat @JB bij T-Mobile heeft aangekaart. Iemand in jouw wijk heeft een aansluiting gekregen en heeft nog apparatuur aan staan. Hierdoor gaat het hele blok over de zeik.

Met wat geluk heb je morgen alweer met een herstart van je modem weer verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-07 23:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Lathummer schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:11:

(...)
pinda powerrr schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:58:

(...)

Met wat geluk heb je morgen alweer met een herstart van je modem weer verbinding.
ik wou idd net deze zelfde reactie ook typen, t-mobile weet van de fout in de procedures tussen tmobile (guideon monteurs) en kpn (kpn netwerk nl monteurs) is mbt. migraties van wba naar odf, ook ik heb dit 2x als nieuwe t-mobile klant meegemaakt dat ik een dag offline was met een knipperend pon lampje...

dus idd, naar alle waarschijnlijkheid heb jij @Lathummer morgen of uiterlijk maandag weer verbinding, zonder dat er een monteur bij jou hoeft langs te komen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Klinkt inderdaad als een mede/nieuwe/verhuis klant die nog NT spullen op de stroom heeft zitten nadat KPN van WBA naar ODF heeft gepatched. Zo heb ik er ook al vaker uitgelegen (zie andere replies in dit topic).

Gelukkig zit er schot in de zaak;
Beste allemaal,

Bedankt voor het aankaarten van dit issue. Het bleek hardnekkig om te achterhalen, reproduceren en daarna om op te lossen. Het is zeker niet zo dat er áltijd een groep klanten offline gaat bij een nieuwe oplevering. Het is ons nog steeds niet duidelijk wat er precies voor zorgt dat de splitter in de Pop uitgaat. Het gebeurt in ieder geval regelmatig genoeg om hier een structurele oplossing voor te zoeken. En die hebben we gevonden! We zorgen ervoor dat in álle gevallen (bij GPON) de monteur bij een oplevering eerst bij de klant de NT (een media converter die standaard bij klanten op de glasvezelaansluiting is aangesloten) van de stroom haalt of dit door middel van een telefoontje aan de klant vraagt. Daarna gaat de monteur naar de Pop en zet ‘licht’ op de verbinding. Hierdoor kan er geen interferentie optreden en apparatuur offline gaan.
https://community.t-mobil...ostid=1630248#post1630248

Alleen word ik niet zo gelukkig van dit soort oplossingen want dat voelt alsof GPON gewoonweg niet goed ingericht cq. bestand is tegen deze ellende.

Mocht je nu een klant hebben die gaat verhuizen van T-Mobile naar KPN oid, dan kun je dit alsnog wederom krijgen als diegene zijn/haar NT spullen aan gaat sluiten voordat de patch van ODF terug gezet is naar WBA :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-07 21:00
JB schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:18:
Klinkt inderdaad als een mede/nieuwe/verhuis klant die nog NT spullen op de stroom heeft zitten nadat KPN van WBA naar ODF heeft gepatched. Zo heb ik er ook al vaker uitgelegen (zie andere replies in dit topic).

Gelukkig zit er schot in de zaak;

[...]

https://community.t-mobil...ostid=1630248#post1630248

Alleen word ik niet zo gelukkig van dit soort oplossingen want dat voelt alsof GPON gewoonweg niet goed ingericht cq. bestand is tegen deze ellende.

Mocht je nu een klant hebben die gaat verhuizen van T-Mobile naar KPN oid, dan kun je dit alsnog wederom krijgen als diegene zijn/haar NT spullen aan gaat sluiten voordat de patch van ODF terug gezet is naar WBA :/
Zoals al eerder omschreven is, zitten GPON en AON op dezelfde golflengte. Bij AON en XGSPON heb je dit probleem niet meer. Echter is T-Mobile niet zover dat ze XGSPON gaan inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Soundwork schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:52:
[...]

Zoals al eerder omschreven is, zitten GPON en AON op dezelfde golflengte. Bij AON en XGSPON heb je dit probleem niet meer. Echter is T-Mobile niet zover dat ze XGSPON gaan inzetten.
Dat weet ik. Het is gewoon slecht dat de consequenties door de klant geconstateerd moeten worden in de vorm van serieuze storingen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:36
Vervelend probleem wat nu al aantal maal is voorgekomen. Internet ligt eruit. Vervolgens start ik modem opnieuw op. Geen resultaat. Vervolgens start ik mediaconvertor opnieuw op. Wel verbinding. Vervolgens ligt de verbinding er na paar uur weer uit. Zelfde ritueel. Ik zit in Almere op eigen netwerk. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

DanielAlm schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:44:
Vervelend probleem wat nu al aantal maal is voorgekomen. Internet ligt eruit. Vervolgens start ik modem opnieuw op. Geen resultaat. Vervolgens start ik mediaconvertor opnieuw op. Wel verbinding. Vervolgens ligt de verbinding er na paar uur weer uit. Zelfde ritueel. Ik zit in Almere op eigen netwerk. Iemand een idee?
t-mobile zelf die het niet goed onder controle heeft, want zeg nou zelf hebben andere providers dit soort issues?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Grotendeels even frustraties van me afschrijven want wat een bende is het bij hun zeg. Zou afgelopen dinsdag omgezet worden naar het nieuwe platform en voorheen gewoon een stabiele en snelle glas verbinding. Maandagmorgen viel het signaal al weg. Dinsdag kwam de monteur, alles omgezet en geen werkende lijn en die beste man vertrekt gewoon weer. T-mobile gebeld en "KPN moet nog schakelen dus even geduld hebben nog" en dat deden ze woensdag blijkbaar pas. In tussentijd diverse keren gebeld maar nog steeds geen internet en nu moest ik weer aan afspraak maken met Guidion en die komen volgende week donderdag pas en de klantenservice kan verder niks doen. Denk dat ik maar opzoek moet gaan naar een provider die de boel wel op orde heeft want dit is gewoon schandalig slecht. Dat je een voucher krijgt met unlimited internet is heel tof enzo maar daar heb je niks aan als je netwerk grotendeels bekabeld is.
En vraag me nu dus ook af wat Guidion nog zou moeten doen want het probleem zou bij mij thuis moeten zitten volgens de klantenservice. Terwijl het voorheen 3 jaar werkte met de oude converter. Pon lampje van de nieuwe converter blijft gewoon knipperen.

Zijn er meer mensen hier die zo lang down zijn geweest?

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-07 19:44
the_cyberspace schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:10:
Grotendeels even frustraties van me afschrijven want wat een bende is het bij hun zeg.
Beetje opgelucht?

Bij de opmerking "wat een bende is het bij hun zeg" vind ik wat meer nuance benodigd.

De politiek heeft besloten "marktwerking"te introduceren. Dus geen uniforme aanbieder zoals voorheen KPN telefonie thuis leverde en beheerde met een universele (NL) aansluiting, maar meerdere aanbieders waarbij ook bedongen is dat men gezamenlijk van een onderdeel van een van de concurrenten gebruik moet/mag gaan maken.

Ik denk dat verdere uitleg niet benodigd is ...

De marktwerking is er want je hebt de mogelijkheid om voor een lager tarief je boodschappen thuis te krijgen. Dat dit helaas geen overstappen maar overstruikelen is mag je er daarom bij nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:24
the_cyberspace schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:10:
Grotendeels even frustraties van me afschrijven want wat een bende is het bij hun zeg. Zou afgelopen dinsdag omgezet worden naar het nieuwe platform en voorheen gewoon een stabiele en snelle glas verbinding. Maandagmorgen viel het signaal al weg. Dinsdag kwam de monteur, alles omgezet en geen werkende lijn en die beste man vertrekt gewoon weer. T-mobile gebeld en "KPN moet nog schakelen dus even geduld hebben nog" en dat deden ze woensdag blijkbaar pas. In tussentijd diverse keren gebeld maar nog steeds geen internet en nu moest ik weer aan afspraak maken met Guidion en die komen volgende week donderdag pas en de klantenservice kan verder niks doen. Denk dat ik maar opzoek moet gaan naar een provider die de boel wel op orde heeft want dit is gewoon schandalig slecht. Dat je een voucher krijgt met unlimited internet is heel tof enzo maar daar heb je niks aan als je netwerk grotendeels bekabeld is.
En vraag me nu dus ook af wat Guidion nog zou moeten doen want het probleem zou bij mij thuis moeten zitten volgens de klantenservice. Terwijl het voorheen 3 jaar werkte met de oude converter. Pon lampje van de nieuwe converter blijft gewoon knipperen.

Zijn er meer mensen hier die zo lang down zijn geweest?
Heeft bij mij ook een week of 2 geduurd, maar werkt inmiddels al wel een aantal maanden volledig stabiel nu.
yalerta schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:09:
[...]

Beetje opgelucht?

Bij de opmerking "wat een bende is het bij hun zeg" vind ik wat meer nuance benodigd.

De politiek heeft besloten "marktwerking"te introduceren. Dus geen uniforme aanbieder zoals voorheen KPN telefonie thuis leverde en beheerde met een universele (NL) aansluiting, maar meerdere aanbieders waarbij ook bedongen is dat men gezamenlijk van een onderdeel van een van de concurrenten gebruik moet/mag gaan maken.

Ik denk dat verdere uitleg niet benodigd is ...

De marktwerking is er want je hebt de mogelijkheid om voor een lager tarief je boodschappen thuis te krijgen. Dat dit helaas geen overstappen maar overstruikelen is mag je er daarom bij nemen.
Mwa, ik snap het best. Als ik het zo lees was hij al klant, alleen nu overgezet naar nieuw platform. Dat doet T-Mobile toch behoorlijk aan de lopende band. Het is ook volledig in hun eigen belang als ze dat snel en efficiënt kunnen doen, onnodig vaak (externe partijen laten) langskomen kost onnodig geld. En dan ook totaal gebrekkige / foutieve communicatie als je de klantenservice belt (verwacht maar niet dat die ooit zelf terugbellen, ondanks belofte) maakt het er niet beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-07 13:00
Tuurlijk snap ik de frustraties, maar T-mobile is gewoon een prijsvechter, goedkoop is duurkoop. Dat het onethisch en super frustrerend is, daar kan ik in komen. Die irritatie en downtime kan je afkopen door een andere provider te kiezen en meer te betalen. Ik heb zakelijk een hoop issues en frustraties met KPN als bedrijf, maar voor glas thuis leveren ze een grotendeels prima product. Als je echt een stabiele verbinding wil kan je ook nog verder gaan en een dure zakelijke verbinding met SLA afnemen. Voor ieder wat wils maar je krijgt gewoon wat je betaalt, imo.

PS. Neemt niet weg dat ik ook een gokje waag hoor, 1 november komt Guideon langs en ik ga er gewoon van uit dat het niet meteen goed komt. Gelukkig heb ik nog Ziggo en heb ik een dual wan router met een backup optie, waar ik zowel tijdelijk de Ziggo verbinding op kan gooien of een USB dongle met 4G Sim, dus mijn Internet zal er niet uitliggen. Als ik die mogelijkheid niet had, zou ik wellicht niet voor T-mobile hebben gekozen >:)

[ Voor 27% gewijzigd door Lord_Dain op 16-10-2021 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

Weet ook wel dat t-mobile een prijsvechter is maar dat zijn ze uiteindelijk allemaal tegenwoordig, ook KPN zelf.

En snap best wel dat dingen niet alla minute geregeld (kunnen) worden maar al 5 dagen zonder internet zitten vind ik vrij bijzonder. Dan mag er best wat meer haast achter gezet worden.

En zakelijk is leuk maar ook daar gaat het geregeld goed fout hoor. Voor m`n werk dagelijks wel met de zakelijke kant van KPN te maken gehad en daar gebeurd eigenlijk niks anders en dacht ik vaak ook "Hoe dan??" Dus kan daar genoeg over vertellen maar dat hoort niet thuis in dit topic.

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
the_cyberspace schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 14:44:
Weet ook wel dat t-mobile een prijsvechter is maar dat zijn ze uiteindelijk allemaal tegenwoordig, ook KPN zelf.
Nee, dat klopt niet. KPN is absoluut geen prijsvechter. Ze zullen af en toe mooie aanbiedingen hebben, maar de "basis-tarieven" voor KPN zijn een stuk hoger dan bij T-Mobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:16
Hoe zijn de ervaringen hier de laatste tijd over het probleem van trage uploadsnelheden? Ik heb sinds halverwege Augustus (in regio Emmen) dit probleem. Afgelopen zaterdag is de monteur eindelijk langsgeweest en hij gaf aan dat ongeveer de helft van zijn bezoeken op een dag van dit soort problemen zijn. Een groot deel van regio zuid-oost Drenthe schijnt hier last van te hebben.

https://community.t-mobil...ostid=1630511#post1630511

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:05

SebasFM

BOFH

jk-5 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:01:
Hoe zijn de ervaringen hier de laatste tijd over het probleem van trage uploadsnelheden? Ik heb sinds halverwege Augustus (in regio Emmen) dit probleem. Afgelopen zaterdag is de monteur eindelijk langsgeweest en hij gaf aan dat ongeveer de helft van zijn bezoeken op een dag van dit soort problemen zijn. Een groot deel van regio zuid-oost Drenthe schijnt hier last van te hebben.

https://community.t-mobil...ostid=1630511#post1630511
In Den Haag op het nieuw door T-Mobile aangelegde GPON netwerk geen last van trage uploads. Haal meestal wel 900+ Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009

page404

Website says no

Lord_Dain schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:50:
Tuurlijk snap ik de frustraties, maar T-mobile is gewoon een prijsvechter, goedkoop is duurkoop. Dat het onethisch en super frustrerend is, daar kan ik in komen. Die irritatie en downtime kan je afkopen door een andere provider te kiezen en meer te betalen. :?
Volgens jouw redenatie zou Ziggo ook een prijsvechter zijn kijkende naar service en uptime ;) Nee serieus, ik betaal me nu nog blauw aan Ziggo maar daar heb ik het afgelopen jaar toch al forse downtime gehad. En service kennen ze ook niet.
Dus ik durf die gok ook wel te nemen om naar T-Mobile over te stappen. Scheelt me minimaal 15€ per maand, plus korting op 2 mobiele abonnementen. Voor dat geld kan ik in geval van nood wel een maandje een unlimited abo aanzetten als het echt misgaat met de fiber-verbinding.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
page404 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:22:
[...]

Volgens jouw redenatie zou Ziggo ook een prijsvechter zijn kijkende naar service en uptime ;) Nee serieus, ik betaal me nu nog blauw aan Ziggo maar daar heb ik het afgelopen jaar toch al forse downtime gehad. En service kennen ze ook niet.
Dus ik durf die gok ook wel te nemen om naar T-Mobile over te stappen. Scheelt me minimaal 15€ per maand, plus korting op 2 mobiele abonnementen. Voor dat geld kan ik in geval van nood wel een maandje een unlimited abo aanzetten als het echt misgaat met de fiber-verbinding.
Ziggo 40/5 (in de praktijk vaak 50/20) voor €32,50 scheelt niet heel veel voor een budget oplossing. Als ik niet stabiel op WBA zou zitten ging ik dat juist proberen.

Maar goed, sinds okt '19 zit ik stabiel en niets te klagen, dus hoop ik nog lang zo T-Mobile klant te blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009

page404

Website says no

Chris.nl schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:29:
[...]

Ziggo 40/5 (in de praktijk vaak 50/20) voor €32,50 scheelt niet heel veel voor een budget oplossing. Als ik niet stabiel op WBA zou zitten ging ik dat juist proberen.

Maar goed, sinds okt '19 zit ik stabiel en niets te klagen, dus hoop ik nog lang zo T-Mobile klant te blijven.
Ik zou wel blij zijn als dat voor mij een oplossing was, maar alhoewel thuiswerken misschien nog lukt bij die snelheid, is het gewoon veel te weinig als je tot 7 mensen in huis hebt die allemaal zitten te streamen en downloaden.Ik heb net te veel piekbelasting voor 50MBit. En dan zit je dus meteen aan dat goldplated abo van 72€ vast.
De ironie is dat ik 100Mbit/100Mbit ook niet aandurf en daarom voor 1GB synchroon ga en nog steeds >15€ goedkoper uit ga zijn _/-\o_

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Soundwork schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:43:
[...]

Nee, dat is tegenwoordig geen garantie dat je geen GPON krijgt als type verbinding.
Zowel bij de TK-01 en de TY-01 (die jij dus hebt) wordt de NT of ONT aangesloten met een losse glasvezelkabel via een patchcover.
Track n trace van T-mobile ontvangen, morgen is mijn pakket er met de apparatuur. Kan ik dan afleiden waar ik op aangesloten wordt of kan dat nog veranderen als de Guideon monteur komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Lord_Dain schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:29:
[...]

Track n trace van T-mobile ontvangen, morgen is mijn pakket er met de apparatuur. Kan ik dan afleiden waar ik op aangesloten wordt of kan dat nog veranderen als de Guideon monteur komt?
Als het goed is is het af te leiden aan wat er in het pakket zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

page404 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:37:
[...]

Ik zou wel blij zijn als dat voor mij een oplossing was, maar alhoewel thuiswerken misschien nog lukt bij die snelheid, is het gewoon veel te weinig als je tot 7 mensen in huis hebt die allemaal zitten te streamen en downloaden.Ik heb net te veel piekbelasting voor 50MBit. En dan zit je dus meteen aan dat goldplated abo van 72€ vast.
De ironie is dat ik 100Mbit/100Mbit ook niet aandurf en daarom voor 1GB synchroon ga en nog steeds >15€ goedkoper uit ga zijn _/-\o_
Mijn ervaring met twee tieners, een vrouw die alles streamt wat los en vast zit en vaders (ik dus) die wel eens een download aanzet, 100Mbit is echt te weinig :X
Lang geleden dat ik die snelheid had en toen was het al niet genoeg. Alles is qua data omvang groter geworden, dus neem het lekker ruim ;)

Nu met 1Gbit is het overkill, maar ja, het is wel lekker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Hoi allemaal,

Heb die Zyxel modem gekregen van T-mobile. Heeft iemand probleem gehad met trage Wifi?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

WinterX schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:58:
Hoi allemaal,

Heb die Zyxel modem gekregen van T-mobile. Heeft iemand probleem gehad met trage Wifi?
Nope, maar heb 'm ook nog steeds in de doos zitten :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:24
WinterX schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:58:
Hoi allemaal,

Zyxel modem gaf bij mij beter bereik dan de oude Draytek, maar toch onvoldoende doordat hij in de meterkast hangt. Gaf jouw oude modem beter bereik / hogere snelheid? Is de snelheid via ethernet wel gewoon goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:10

Audione0

Strijdt der titanen

1: persoonlijk nog nooit echt problemen gehad. Werkt als een trein en altijd rond die 1000mbps
2: geen verstand van
3: ik gebruikt mijn eigen router, waarbij je dan een Vlan aan dient te maken om verbinding te krijgen met het galsvezel netwerk. Bereik van mijn eigen router is veel beter dan die Zyxel-modem. Maar goed, mijn router heeft dan ook een ander prijskaartje.

Ik gebruik nu openwrt op mijn router, en werkt zeer goed, alleen met de nieuwe openwrt versie 21.x.x krijg ik het niet voor elkaar omdat het instellen van een Vlan wat veranderd is t.o.v. versie 19.x.x.
Daarom zit ik nog steeds op versie 19.x.x jammer genoeg.

[ Voor 5% gewijzigd door Audione0 op 19-10-2021 12:24 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dennis-L schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:34:
[...]

Als het goed is is het af te leiden aan wat er in het pakket zit
Pakket is binnen, 1 glaskabeltje (single mode, lc/lc) en deze converter:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i0vkrT6.png

CVT-3002W2A(SM-10)-PLUS-DR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
Lord_Dain schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:45:
[...]

Pakket is binnen, 1 glaskabeltje (single mode, lc/lc) en deze converter:

[Afbeelding]

CVT-3002W2A(SM-10)-PLUS-DR.
AON :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hoopte er stiekem al op, zit ik net op een locatie waar op ze nog niet genoeg klanten hebben gepatched op bestaande switches en nog geen GPON apparatuur hebben geplaatst! Nou, 1 november komt de monteur van Guideon, nog ff geduld dus.

PS. Zit er over te denken om zelf te patchen, of moet er ook echt een nieuwe FTU in mijn huis komen?
PPS. Jammer, geen licht op zowel groene als blauwe vezels, dus aansluiting zal nog niet gepatched zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Lord_Dain op 19-10-2021 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:33
Lord_Dain schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:38:
[...]

Hoopte er stiekem al op, zit ik net op een locatie waar op ze nog niet genoeg klanten hebben gepatched op bestaande switches en nog geen GPON apparatuur hebben geplaatst! Nou, 1 november komt de monteur van Guideon, nog ff geduld dus.

PS. Zit er over te denken om zelf te patchen, of moet er ook echt een nieuwe FTU in mijn huis komen?
PPS. Jammer, geen licht op zowel groene als blauwe vezels, dus aansluiting zal nog niet gepatched zijn.
Hier helaas de doos met GPON apparatuur vandaag gekregen :(
Maar dat mag de pret niet drukken. Over 2 weken het aansluiten en daarna meteen de Ubiquiti USG de boel laten regelen en niet de standaard modem.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Joarie schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:40:
[...]

Maar dat mag de pret niet drukken. Over 2 weken het aansluiten en daarna meteen de Ubiquiti USG de boel laten regelen en niet de standaard modem.
Klopt, het enige wat ertussen moet blijven zitten is de ONT, de router van TMNL kan eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
[...]

FTU hoeft niet vervangen te worden, ze gaan een patchcover met losse vezelkabel gebruiken.

Als je nieuw op glasvezel bent, dan wordt je gepatched op de dag dat Guidion langskomt, tussen 08.00-12.00 uur. Je constatering dat er nog geen licht op de vezel staat, klopt in dat geval ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Soundwork op 19-10-2021 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Soundwork schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:43:
[...]

FTU hoeft niet vervangen te worden, ze gaan een patchcover met losse vezelkabel gebruiken.

Als je nieuw op glasvezel bent, dan wordt je gepatched op de dag dat Guidion langskomt, tussen 08.00-12.00 uur. Je constatering dat er nog geen licht op de vezel staat, klopt in dat geval ;)
Ik ben niet 'nieuw' maar ik ga idd niet over van glas->glas omdat ik op dit moment een jaartje Ziggo heb gedaan. Hiervoor een jaar of 5-6 XS4all via glas gehad, altijd naar tevredenheid. Als ze alleen de patchcover gebruiken; ik heb toch al 2 patchcovers en kan de glasvezel kabel gewoon patchen in de bestaande FTU.

Op de doos waar de media converter in zit staat: "mag alleen door T-mobile installateur geopend worden". Zag het helaas te laat.. >:) ik laat het de monteur wel doen, anders reageren ze misschien niet goed.
Joarie schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:40:
[...]

Jammer, maar toch, als de kinderziektes in de procedure er uit zijn, moet het ook stabiel worden toch? Ik stop zelf de kabel uit de media converter direct in 1 van de WAN porten van mijn eigen router, ik heb geen zin / behoefte om de Zyxel router te gebruiken, gewoon vlan 300 tag op WAN port en dat zou volgens de berichten genoeg moeten zijn.

Als de Asus router dan de 1Gbps niet trekt, ga ik ook eens shoppen voor een andere router.

[ Voor 41% gewijzigd door Lord_Dain op 19-10-2021 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Lord_Dain schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:54:
[...]
Op de doos waar de media converter in zit staat: "mag alleen door T-mobile installateur geopend worden". Zag het helaas te laat.. >:) ik laat het de monteur wel doen, anders reageren ze misschien niet goed.
[...]

Jammer, maar toch, als de kinderziektes in de procedure er uit zijn, moet het ook stabiel worden toch? Ik stop zelf de kabel uit de media converter direct in 1 van de WAN porten van mijn eigen router, ik heb geen zin / behoefte om de Zyxel router te gebruiken, gewoon vlan 300 tag op WAN port en dat zou volgens de berichten genoeg moeten zijn.

Als de Asus router dan de 1Gbps niet trekt, ga ik ook eens shoppen voor een andere router.
Hmm ik trok ook meteen die converterdoos open :+
Was ook een beetje verbaasd om te zien dat de installatiedocumentatie begint met de zin in de trant van "de monteur heeft de modem geinstalleerd waarna...". Ik dacht echt gewoon een schema te zien van hoe de hoofdaansluiting op de converter gaat en daarna de modem. Ze zullen wel willen uitsluiten dat probleem door klant zelf veroorzaakt wordt.

Maar goed, laten aansluiten en daarna meteen de modem ontkoppelen. Dat is hier ook het idee. En dan TV gewoon via een NLZIET abo. De eerste week ermee voelt goed. Gaan denk ik niet de zenders/app van Ziggo missen. Hooguit op wat wielren- en F1-uitzendingen na

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Joarie schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:15:
[...]

Maar goed, laten aansluiten en daarna meteen de modem ontkoppelen. Dat is hier ook het idee. En dan TV gewoon via een NLZIET abo. De eerste week ermee voelt goed. Gaan denk ik niet de zenders/app van Ziggo missen. Hooguit op wat wielren- en F1-uitzendingen na
Hier ook al een gratis maandje nlziet proef gedraaid en werkt prima. Voor onze TV's ook okee, hebben nog geen 4k alles nog op 1080p dus nlziet voldoet. Daarnaast Netflix en af en toe een los filmpje via Pathé - voor onze behoeftes genoeg. Denk dat ik wel voor de F1 weer een de F1 TV Pro ga, erger ik me ook weer een stuk minder aan dat gebrabbel van ene heer Mol. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Laatst online: 23-07 19:59
Hoe lang duurde het bij jullie voordat er een installatie datum was?

Bij aanvragen kon je gewenste datum invullen. Maar die datum is aankomende vrijdag. Maar ik zie alleen dat Guidion nog een afspraak moet inplannen.

Heb ook pakket nog niet ontvangen dus zal deze week wel niet zijn. Toch een beetje raar eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Highfive95 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:06:
Hoe lang duurde het bij jullie voordat er een installatie datum was?

Bij aanvragen kon je gewenste datum invullen. Maar die datum is aankomende vrijdag. Maar ik zie alleen dat Guidion nog een afspraak moet inplannen.

Heb ook pakket nog niet ontvangen dus zal deze week wel niet zijn. Toch een beetje raar eigenlijk.
13/10 - Aanvraag ingediend (wensdatum 01/11)
15/10 - Mail van T-Mobile 'Maak je afspraak voor installatie'
15/10 - Afspraak gemaakt voor 01/11 en bevestingsmail ontvangen
18/10 - Mail met T&T code installatiepakket
19/10 - Installatiepakket ontvangen

Lijkt in mijn geval dus heel snel te gaan. Maak je gebruik van een overstapservice omdat je al op glas zit? Wellicht moeten ze per aanvraag bekijken wat de variabelen zijn en beslissen ze op basis daarvan een de doorlooptijd en mijlpalen in je aanvraagplanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Lord_Dain schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:04:
[...]
Lijkt in mijn geval dus heel snel te gaan. Maak je gebruik van een overstapservice omdat je al op glas zit? Wellicht moeten ze per aanvraag bekijken wat de variabelen zijn en op basis daarvan een langere doorlooptijd hanteren.
Had wel overstapservice aangevraagd, maar dat is niet goed gegaan :? . Geen idee waarom. T-mobile geeft aan dat contractnummer niet goed zou zijn. Maar dat klopt gewoon. Moet nu dus zelf opzeggen bij oude provider. Geen probleem, maar dat moet volgens mij niks uitmaken.

Ik heb 12 oktober alles aangevraagd. Maar status staat nog steeds op "Lijn wordt aangevraagd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Highfive95 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:07:
[...]

Had wel overstapservice aangevraagd, maar dat is niet goed gegaan :? . Geen idee waarom. T-mobile geeft aan dat contractnummer niet goed zou zijn. Maar dat klopt gewoon. Moet nu dus zelf opzeggen bij oude provider. Geen probleem, maar dat moet volgens mij niks uitmaken.

Ik heb 12 oktober alles aangevraagd. Maar status staat nog steeds op "Lijn wordt aangevraagd".
Hier alles ook binnen een week binnen qua installatiepakket na aanvraag. Heb echter geen overstapservice gebruikt omdat ik zelf in controle wou blijven van het opzeggen van de zakelijke ziggo abo. Bewust daar een aantal dagen overlap op gezet. Montageafspraak gezet op 3 weken na aanvraag zodat het ook goed uitkomt met eigen agenda en start van nieuwe maand. Eigenlijk nog geen probelemen ermee gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Highfive95 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:07:
[...]

Daar zal het hem dus in zitten, zijn allemaal workflows die vaak niet robuust zijn vermoed ik. Ze zullen de datum van je activatie laten samenvallen met de overstap/opzeggingsdatum en die kan niet eerder zijn dan 1 maand (ivm maand opzegtermijn). Dus je kan sowieso pas 12 november over, in het gunstigste geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Lord_Dain schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:17:
[...]

Daar zal het hem dus in zitten, zijn allemaal workflows die vaak niet robuust zijn vermoed ik. Ze zullen de datum van je activatie laten samenvallen met de overstap/opzeggingsdatum en die kan niet eerder zijn dan 1 maand (ivm maand opzegtermijn). Dus je kan sowieso pas 12 november over, in het gunstigste geval?
Dat strookt niet wat T-Mobile aangeeft dan. Die geven aan dat je pas op moet zeggen als de installatiedatum bekend is. Ik zal eens in de chat klimmen om te kijken wat er aan de hand is. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Raar verhaal, opzegtermijn is volgens mij wettelijk bepaald en altijd 1 maand, na verlopen van je evt. vaste contract. Dus dat verhaal zou alleen op kunnen gaan als de installatiedatum langer dan een maand na datum is. Technisch gezien kan je wellicht wel eerder over, maar dan moet je wel gewoon de resterende weken betalen aan de oude provider vermoed ik.

Vraagje aan de ervaringsdeskundigen, omdat ik het niet goed terug kan vinden:

Als ik straks mijn vriendin haar Simpel abbo naar T-mobile wil brengen + nummerbehoud (dus overstap) en in aanmerking wil komen van de combi-korting, kijken ze dan bij T-mobile naar het huis adres? Want het Simpel abbonement staat zowel qua betalingsgegevens als NAW natuurlijk op naam van mijn partner. Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 35% gewijzigd door Lord_Dain op 20-10-2021 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:15

HaterFrame

Well... Poo came out!

Lord_Dain schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:21:
Als ik straks mijn vriendin haar Simpel abbo naar T-mobile wil brengen + nummerbehoud (dus overstap) en in aanmerking wil komen van de combi-korting, kijken ze dan bij T-mobile naar het huis adres? Want het Simpel abbonement staat zowel qua betalingsgegevens als NAW natuurlijk op naam van mijn partner. Iemand hier ervaring mee?
Als het adres hetzelfde is, dan is het prima :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
[...]

Hier was ook altijd AON gebied (100/1000) maar toen ik de upgrade naar gigabit aanvroeg werd ik omgezet van AON naar GPON dus ik zou uitkijken met glasapparatuur aanschaffen mocht je in de toekomst sneller willen.

Ook een AON gebied kan zomaar GPON worden als je een upgrade aanvraagt later.

Die poorten worden pas aangezet op de dag dat Gudion langskomt.

Als je nog in AON gebied zit zal T-Mobile je geen gigabit aanbieden en is 100mbps de max dacht ik.

[ Voor 9% gewijzigd door mr_evil08 op 20-10-2021 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
mr_evil08 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 19:32:
[...]

Hier was ook altijd AON gebied (100/1000) maar toen ik de upgrade naar gigabit aanvroeg werd ik omgezet van AON naar GPON dus ik zou uitkijken met glasapparatuur aanschaffen mocht je in de toekomst sneller willen.

Ook een AON gebied kan zomaar GPON worden als je een upgrade aanvraagt later.

Die poorten worden pas aangezet op de dag dat Gudion langskomt.

Als je nog in AON gebied zit zal T-Mobile je geen gigabit aanbieden en is 100mbps de max dacht ik.
Kreeg je bij deze aanvraag dan ook nieuw pakket opgestuurd waarin de ONT bij zat?
Als je 100 Mpbs hebt/had, dan zat je op KPN WBA.... dat is dus niet T-Mobile's eigen operator "Glasoperator".....

[ Voor 7% gewijzigd door Soundwork op 20-10-2021 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Soundwork schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 19:39:
[...]

Kreeg je bij deze aanvraag dan ook nieuw pakket opgestuurd waarin de ONT bij zat?
Ja 2 pakketjes, 1 met de router en 2 dagen ervoor Gudion langskwam nog 1 pakketje met de ONT GPON.
Mijn adres had altijd al gigabit link via AON maar werd maar 100/100 aangeboden.
Vond het al vreemd waarom ze perse wilde vervangen.

Met GPON is niks mis mee alleen je kan de ONT niet vervangen voor iets wat je zelf wil, Router is gewoon vervangbaar wat ook gelijk gebeurd is, ik heb mijn TP-Link router wat ik voor de 100/100 lijntje gebruikte er zo weer ingeprikt en klaar was het.

[ Voor 22% gewijzigd door mr_evil08 op 20-10-2021 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
mr_evil08 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 19:41:
[...]

Ja 2 pakketjes, 1 met de router en 2 dagen ervoor Gudion langskwam nog 1 pakketje met de ONT GPON.
Mijn adres had altijd al gigabit link via AON maar werd maar 100/100 aangeboden.
Vond het al vreemd waarom ze perse wilde vervangen.

Met GPON is niks mis mee opzich alleen je kan de ONT niet vervangen voor iets wat je zelf wil.
Dan heb je op KPN WBA gezeten, die poorten zijn namelijk ook 1 Gbps maar voor T-Mobile max 100 Mbps. Je hebt dus niet op Glasoperator gezeten. Je bent omgegaan van KPN WBA 100 Mbps AON naar Glasop 1 Gbps GPON. Maar in de PoP (wijkcentrale) in jouw wijk heeft zeer waarschijnlijk nooit AON 1 Gbps apparatuur gehangen van Glasoperator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Soundwork schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 19:43:
[...]

Dan heb je op KPN WBA gezeten, die poorten zijn namelijk ook 1 Gbps maar voor T-Mobile max 100 Mbps. Je hebt dus niet op Glasoperator gezeten. Je bent omgegaan van KPN WBA 100 Mbps AON naar Glasop 1 Gbps GPON. Maar in de PoP (wijkcentrale) in jouw wijk heeft zeer waarschijnlijk nooit AON 1 Gbps apparatuur gehangen van Glasoperator.
Glasoperator heb ik altijd gehad(zag ik als ik mijn ip ging opzoeken), vroeger was 500/500 wel mogelijk via T-mobile maar gegeven moment zijn ze ermee gekapt en was 100/100 de max, dat was idd KPN WBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_evil08 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 19:45:
[...]

Glasoperator heb ik altijd gehad(zag ik als ik mijn ip ging opzoeken), vroeger was 500/500 wel mogelijk via T-mobile maar gegeven moment zijn ze ermee gekapt en was 100/100 de max, dat was idd KPN WBA.
Je had altijd een WBA verbinding maar dan nog liep het verkeer wel via Glasoperator maar dan wat verderop in het netwerk. Je IP adres werd wel door Glasoperator geregeld want T-Mobile/Vodafone kocht niet volledig alles in bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

En ik zelf lig ook weer plat met een knipperende PON LED op de ONT….

Klaarblijkelijk ook een onderaannemer bij KPN, die de patches doet van WBA > ODF en zich niet houdt aan de planning. Ik mag dus wachten tot 14:00 uur want Guidion mag niet eerder aan het werk bij die nieuwe klant...

De zogenaamde nieuwe werkwijze is nog niet goed. Ik ben er wel klaar mee zo.

Gaat niet goed komen met GPON bij T-Mobile.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5HcuHQSbN1Zr8DwDJTQlAAuy3zQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/d3gkuTOacMguE6RVHdVFszkH.gif?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door JB op 22-10-2021 09:56 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Hier zit er eindelijk wat schot in de zaak. Afspraak voor installatie is nu begin november. Vandaag komt als het goed is het eerste pakketje binnen. (y)

Andere provider ook maar meteen opgezegd. Kleine overlap, maar dat is niet zo'n ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

Hier sinds gistermiddag een werkende verbinding. De monteur die vorige week geweest is had blijkbaar z`n werk niet gedaan want de ONT was niet geregistreerd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-07 19:44
JB schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:28:

Klaarblijkelijk ook een onderaannemer bij KPN, die de patches doet van WBA > ODF en zich niet houdt aan de planning. Ik mag dus wachten tot 14:00 uur want Guidion mag niet eerder aan het werk bij die nieuwe klant...

[Afbeelding]
LIjkt erop dat er een ONT voor het zuidelijk halfrond geïnstalleerd is, alles staat op z'n kop. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

yalerta schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:23:
[...]

LIjkt erop dat er een ONT voor het zuidelijk halfrond geïnstalleerd is, alles staat op z'n kop. :+
Tja dat is net zo logisch als de GPON perikelen :z Glas komt hier thuis uit de grond, weet niet hoe het bij jou binnen komt?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

the_cyberspace schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:11:
Hier sinds gistermiddag een werkende verbinding. De monteur die vorige week geweest is had blijkbaar z`n werk niet gedaan want de ONT was niet geregistreerd |:(
Heb jij dat topic ook lopen bij T-Mobile? Wat een farce ook hier weer...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Goedemorgen,

O dan heb je nog geluk. Bij mij gebeurde dit ook en toen belde daarna de club voor het aansluiten dat de monteur ziek wat en dat het nog 1 of 2 weken kon duren voordat ze kwamen om aan te sluiten.

Het maakte geen indruk dat ik dan zonder internet en TV zou zitten. Wel handig als thuiswerkende IT'er.

Ik heb toen zelf de boel aangesloten en dat kon met mijn set gelukkig wel. Toen de monteur kwam (want afzeggen was niet mogelijk) heb ik hem binnengelaten, de meterkast laten zien (Waar ik de glaskabel doorgepatcht had naar mijn serverruimte) en toen is ie weer tevreden vertrokken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JB schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:28:

[Afbeelding]
Die KPN onderaannemer houdt zich prima aan de planning. Contract met T-Mobile stelt dat de patch tussen 8 en 12 in de ochtend omgezet moet worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Barre73 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:58:
[...]

Die KPN onderaannemer houdt zich prima aan de planning. Contract met T-Mobile stelt dat de patch tussen 8 en 12 in de ochtend omgezet moet worden..
Dit keer wel ja maar ik heb er wel last van door de absurde werkwijze/proces. Afgelopen vrijdag klaarblijkelijk niet want die klant ging maandag pas over... Of ze worden compleet verkeerd aangestuurd door T-Mobile.

Hoe dan ook, dit is te kansloos voor woorden, dat het zo moet werken want die NT hardware trekt de OLTs over de zeik waardoor anderen last (kunnen) hebben. Het moet gewoon anders.

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 22-10-2021 15:04 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

JB schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:47:
[...]

Heb jij dat topic ook lopen bij T-Mobile? Wat een farce ook hier weer...
Nee alleen hier maar volg het wel een beetje bij t-mobile. Best bijzonder wat er soms gebeurd, ook wat er hier dus gebeurd is maar ben blij dat er weer verbinding is na 1,5week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
JB schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:02:
[...]

Dit keer wel ja maar ik heb er wel last van door de absurde werkwijze/proces. Afgelopen vrijdag klaarblijkelijk niet want die klant ging maandag pas over... Of ze worden compleet verkeerd aangestuurd door T-Mobile.

Hoe dan ook, dit is te kansloos voor woorden, dat het zo moet werken want die NT hardware trekt de OLTs over de zeik waardoor anderen last (kunnen) hebben. Het moet gewoon anders.
Het moet zeker anders, maar dat zal T-Mobile moeten veranderen en daar zit het probleem. NIET bij KPN Netwerk/Reggefiber. Die voeren gewoon de aansluit- of migratie orders uit zoals ze doorkrijgen. Het proces van aansluiten door Guidion monteurs voor changes op de apparatuur van Glasoperator zal T-Mobile moeten veranderen. Ik krijg niet de indruk dat hier al iets mee gedaan wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Zojuist installatie pakket ontvangen. Zit een Huawei ONT in. Dus dat is GPON?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
Highfive95 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:59:
Zojuist installatie pakket ontvangen. Zit een Huawei ONT in. Dus dat is GPON?
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Soundwork schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:58:
[...]

Het moet zeker anders, maar dat zal T-Mobile moeten veranderen en daar zit het probleem. NIET bij KPN Netwerk/Reggefiber. Die voeren gewoon de aansluit- of migratie orders uit zoals ze doorkrijgen. Het proces van aansluiten door Guidion monteurs voor changes op de apparatuur van Glasoperator zal T-Mobile moeten veranderen. Ik krijg niet de indruk dat hier al iets mee gedaan wordt...
Klopt. De storing begint helaas wel zodra KPN Netwerk/Reggefiber de aansluit- of migratie orders uitvoert.

Laatste berichtgeving was, dat Guidion dit (weer?) over gaat nemen? Ik snap dat KPN hun spullen in orde wil houden maar waarom moet KPN ook patchen in de OLT?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
JB schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:44:
[...]

Klopt. De storing begint helaas wel zodra KPN Netwerk/Reggefiber de aansluit- of migratie orders uitvoert.

Laatste berichtgeving was, dat Guidion dit (weer?) over gaat nemen? Ik snap dat KPN hun spullen in orde wil houden maar waarom moet KPN ook patchen in de OLT?
KPN Netwerk beheert het netwerk en aansluitingen naar de operators.
Providers mogen gecertificeerde technici de migratie/aansluit orders laten uitvoeren in de PoP's van KPN Netwerk / Reggefiber, maar hiervoor moet wel betaald worden aan KPN Netwerk.

KPN de provider laat eigen monteurs de patch-changes uitvoeren. Dus KPN monteur belt de klant, ik ben onderweg, gaat naar de PoP en voert de change uit en gaat daarna na de klant om de NT/ONT te plaatsen. T-Mobile doet dit niet met zijn Guidion monteurs, deze monteurs zijn echter gecertificeerd (de meesten daarvan) maar ze doen niet in de PoP's de patch changes, omdat T-Mobile hier niet voor wil betalen.

@Barre73 verbeter mij als ik het fout heb ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Soundwork schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:50:
[...]

KPN Netwerk beheert het netwerk en aansluitingen naar de operators.
Providers mogen gecertificeerde technici de migratie/aansluit orders laten uitvoeren in de PoP's van KPN Netwerk / Reggefiber, maar hiervoor moet wel betaald worden aan KPN Netwerk.

KPN de provider laat eigen monteurs de patch-changes uitvoeren. Dus KPN monteur belt de klant, ik ben onderweg, gaat naar de PoP en voert de change uit en gaat daarna na de klant om de NT/ONT te plaatsen. T-Mobile doet dit niet met zijn Guidion monteurs, deze monteurs zijn echter gecertificeerd (de meesten daarvan) maar ze doen niet in de PoP's de patch changes, omdat T-Mobile hier niet voor wil betalen.

@Barre73 verbeter mij als ik het fout heb ;)
Klopt als een bus maar ik heb wel vernomen dat ze overstag gaan en toch gaan betalen om zelf te mogen patchen. Waardoor ze dat kunnen combineren met het klantbezoek en dit verhaal zou moeten kunnen worden opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Barre73 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:40:
[...]

Klopt als een bus maar ik heb wel vernomen dat ze overstag gaan en toch gaan betalen om zelf te mogen patchen. Waardoor ze dat kunnen combineren met het klantbezoek en dit verhaal zou moeten kunnen worden opgelost
Weet je ook vanaf wanneer want mijn bron heeft die communicatie ook gehad alsmede dat er eerst naar de klant moet worden gegaan om alles aan te sluiten van T-Mobile alvorens er gepatched wordt in de PoP.

Daarbij vraag ik me wel af hoeveel capabel volk Guidion heeft als ik zie hoe zaken opgeleverd worden atm. Verkeerde patchkabels gebruikt, ONTs niet geregistreerd enz enz.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@JB het is niet direct patchen op de OLT maar op de tussenlade. En dat Reggefiber patcht komt voort uit het gegeven dat je een klant patcht op de passieve poort van zijn/haar adres. Die poort is van Reggefiber. Vroeger liep de patch dan direct naar de switch (nu OLT) van de operator maar dat bleek ook niet even handig omdat er nog wel eens iets kapot ging aan die switch bij dat patchen. Toen is de tussenlade (PPL lade) bedacht.
Operators plaatsen nu apparatuur aan de ene kant van de PoP en PPL lades aan de andere kant met een vaste bekabeling worden die twee zaken verbonden. Die PPL kast zit pal naast de kast met lades waar de vezels van de woningen uitkomen. Daardoor hoef je maar een korte patch te maken zonder elke keer de halve PoP door te moeten gaan met een kabeltje.

En nee, ik heb geen indicatie van wanneer dit zou gaan gebeuren.

[ Voor 20% gewijzigd door Barre73 op 22-10-2021 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Barre73 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:46:
@JB het is niet direct patchen op de OLT maar op de tussenlade. En dat Reggefiber patcht komt voort uit het gegeven dat je een klant patcht op de passieve poort van zijn/haar adres. Die poort is van Reggefiber. Vroeger liep de patch dan direct naar de switch (nu OLT) van de operator maar dat bleek ook niet even handig omdat er nog wel eens iets kapot ging aan die switch bij dat patchen. Toen is de tussenlade (PPL lade) bedacht.
Operators plaatsen nu apparatuur aan de ene kant van de PoP en PPL lades aan de andere kant met een vaste bekabeling worden die twee zaken verbonden. Die PPL kast zit pal naast de kast met lades waar de vezels van de woningen uitkomen. Daardoor hoef je maar een korte patch te maken zonder elke keer de halve PoP door te moeten gaan met een kabeltje.

En nee, ik heb geen indicatie van wanneer dit zou gaan gebeuren.
Maar dan moet het toch te ondervangen zijn dat er geen NTs meer op de GPON geraken of ik snap je verhaal niet goed genoeg mbt de PoP?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06 13:31
bestaande orders zullen natuurlijk niet aangepast gaan worden. omdat een migratie ongeveer een maand duurt zal het dus een maand na de aanpassing voor elkaar zijn. dus reken maar uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-07 09:31
Heb vandaag ook 1000/1000 aangevraagd bij T-Mobile. Ben nu (tevreden) klant bij Ziggo, maar wat T-Mobile aan snelheid biedt voor zoveel minder geld is te interessant om te laten liggen. Nu zie ik dit topic (helaas) net pas bij toeval. Zijn er dingen waar ik op moet letten?

Guidion neemt binnen 3 werkdagen contact met me op. Er staat dat ik mijn abonnement op 1 november heb besteld. Wat ik toch echt vandaag op 22 oktober heb gedaan. Het modem dat ik krijg is de ZyXel T-50. Sowieso zeg ik Ziggo pas op als ik écht tevreden ben over TMO. Meer tips zijn altijd welkom. Ik ga ook nog even dit topic wat uitgebreider lezen.

[ Voor 7% gewijzigd door kesj op 22-10-2021 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JB schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:01:
[...]
Maar dan moet het toch te ondervangen zijn dat er geen NTs meer op de GPON geraken of ik snap je verhaal niet goed genoeg mbt de PoP?
Hoe zie je dat voor je dan? Dat die Reggefiber monteur eerst langs het adres rijdt om de stekker uit de NT te laten trekken? Daar worden ze niet voor betaald helaas..

Pagina: 1 ... 159 ... 233 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie