• vangoghnl
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 01:00
Vraagje. Er valt hier net een folder van T-Mobile door de bus dat er bij ons in de wijk 1gb up and down beschikbaar is.
Vorige jaar zijn we juist overgestapt naar KPN omdat T-Mobile maar tot 100mb ging. Ook was het niet erg stabiel.

Hoe zit dit nu? Gaat het nu over hun eigen netwerk of nog steeds dat van KPN? Ik betaal €52.50 voor 200mb bij KPN namelijk.

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:03
vangoghnl schreef op zondag 5 september 2021 @ 16:29:
Vraagje. Er valt hier net een folder van T-Mobile door de bus dat er bij ons in de wijk 1gb up and down beschikbaar is.
Vorige jaar zijn we juist overgestapt naar KPN omdat T-Mobile maar tot 100mb ging. Ook was het niet erg stabiel.

Hoe zit dit nu? Gaat het nu over hun eigen netwerk of nog steeds dat van KPN? Ik betaal €52.50 voor 200mb bij KPN namelijk.
Als T-Mobile nu wel 1 Gbit kaneveren ja dat over hun eigen netwerk. Overstappen ging bij mij niet vlekkeloos (T-Mobile 100 -> 1000) maar werkt inmiddels al een paar weken uitstekend.

• Mr Magic
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 00:30
Helaas een mislukte migratie van KPN WBA (Budget-alles-in-1) naar T-Mobile GPON vandaag :(

Had @Barre73 nog gevraagd of de migratie goed in het systeem stond en dat was het geval (uiteraard is dit geen persoonlijke aanval naar hem).

Heb nu een rood knipperend lampje op de Huawei ONT.

Waarom is het toch zo moeilijk om dit soort dingen in één keer goed te doen?

Mijn vorige overstap van EOF naar GOF, waarbij er ook gepatched moest worden, ging vorig jaar ook al fout (dat was op een vrijdag en toen zat ik tot de maandag erop zonder internet).

Voor nu de T-Mobile Unlimited sim-kaart maar in m'n mifi-router gestopt...

Probleem wordt "vandaag of morgen" opgelost volgens de helpdesk. Fingers crossed...

• Muis666
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21:49
Mr Magic schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:35:
Helaas een mislukte migratie van KPN WBA (Budget-alles-in-1) naar T-Mobile GPON vandaag :(

...

Heb nu een rood knipperend lampje op de Huawei media converter...
Ik mag hopen dat je de Huawei ONT bedoelt. (Media coverters zijn voor AON, ONT's zijn voor (G)PON)

• Mr Magic
Muis666 schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:41:
[...]

Ik mag hopen dat je de Huawei ONT bedoelt. (Media coverters zijn voor AON, ONT's zijn voor (G)PON)
Ja die bedoel ik. Hoewel zo'n ONT toch eigenlijk ook een media converter is toch? Hij zet glas om naar ethernet...

• Muis666
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21:49
@Mr Magic Een ONT doet wel iets meer dan licht omzetten naar ethernet. Hij maakt contact met de OLT en samen zetten ze de encryptie op zodat je buren jouw bits niet kunnen inzien.
Ik heb al gereageerd via DM. En daar geef ik ook aan dat het bekende probleem van migraties van AON naar GPON zou kunnen spelen (de mediaconverter van KPN die onbedoeld de OLT van T-Mobile onderuit haalt op het moment dat de patch is omgezet in de PoP.

• juliank
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 22:14
https://newsroom.t-mobile...in-onder-nieuwe-eigenaar/ Nieuwe eigenaar 5,1 miljard euro overname

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Mooi. Met een beetje mazzel is het vanaf nu dan onmogelijk/duurder om te denken aan routeren via DTAG :p

PV 3015wp op oost, 2680 wp op west. pvoutput

• Thasaidon
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 20-09 17:08

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Ik weet niet of je blij moet zijn met "Fondsen" die nu eigenaar zijn.
Die gaan namelijk voor maximale winst ten koste van (bijna) alles.
En als ze denken nog meer winst te kunnen maken zullen ze niet schromen om bedrijfsdelen te splitsen of af te stoten.

We zullen het gaan zien.

[Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 07-09-2021 09:20]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Thasaidon schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 09:20:
Ik weet niet of je blij moet zijn met "Fondsen" die nu eigenaar zijn.
Die gaan namelijk voor maximale winst ten koste van (bijna) alles.
En als ze denken nog meer winst te kunnen maken zullen ze niet schromen om bedrijfsdelen te splitsen of af te stoten.

We zullen het gaan zien.
Ik dacht precies hetzelfde. Maximalisatie van winst om later weer te kunnen verkopen gaat niet heel goed samen met 1Gbit internet voor 25 euro en het investeren en uitrollen van (eigen) netwerkapparatuur....

• jongerenchaos
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 22:13
Die 25 euro is natuurlijk een tarief om zoveel mogelijk klanten te werven om uiteindelijk een groot bedrijf met veel klanten te kunnen verkopen aan een dergelijke investeringsmaatschappij.

Dit hebben we in het verleden ook gezien met Orange die op het laatst abonnementen verkocht waarbij je een paar euro per maand betaalde en daar een toestel bij kreeg en ook nog veel minuten/tegoed. Hierdoor meer klanten -> aantrekkelijker voor Tmobile om klantenbestand te vergroten.

Ik vraag me wel af hoeveel groei en nog is. Volgens mij is deze groei uitgedoofd en heeft iedereen internet en een mobiel abonnement. Er is slechts een verschuiving van een beperkt aantal klanten van provider naar provider. Nieuwe markt is er volgens mij nauwelijks

• Thasaidon

Thasaidon

Idd... De rek is er een beetje uit volgens mij.

Van dat "investeren en uitrollen van eigen netwerk", samen met Open Dutch Fiber verwacht ik dus eerlijk gezegd ook niet zo heel veel.
Vooralsnog zijn die momenteel enkel actief in een deel van Haarlem en Zoetermeer.

Too little, too late denk ik dan.

[Voor 17% gewijzigd door Thasaidon op 07-09-2021 09:43]

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18:30
jongerenchaos schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 09:40:
Nieuwe markt is er volgens mij nauwelijks
Twee markten bestaan zo goed als niet in NL: low budget (< tot <<30 EUR) en hoge snelheid (1-30Gbit). In sommige landen is er veel meer keuze.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• jongerenchaos
Brent schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 09:42:
[...]

Twee markten bestaan zo goed als niet in NL: low budget (< tot <<30 EUR) en hoge snelheid (1-30Gbit). In sommige landen is er veel meer keuze.
Dat is wel een niche markt. Low budget (op vaste netwerk) is vanwege beperkte concurrentie natuurlijk helemaal weg dankzij de KPN rakkers. Eigenlijk kun je daar ook met de kosten die KPN vraagt voor een kale glas/kopervezel geen winst op maken. Voor mobiel zijn de prijzen al redelijk laag en zijn er wel voldoende aanbieders.

Ik vraag me af of de hoge snelheid (+1Gbit) al gewenst is, volgens mij ook maar zeer beperkte markt. Denk dat je daar ook nauwelijks het verschil voor de investeerders gaat maken...

[Voor 5% gewijzigd door jongerenchaos op 07-09-2021 09:47]

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18:30
jongerenchaos schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 09:46:
[...]

Dat is wel een niche markt. Low budget (op vaste netwerk) is vanwege beperkte concurrentie natuurlijk helemaal weg dankzij de KPN rakkers. Eigenlijk kun je daar ook met de kosten die KPN vraagt voor een kale glas/kopervezel geen winst op maken.
Ik vraag me af of de hoge snelheid (+1Gbit) al gewenst is, volgens mij ook maar zeer beperkte markt. Denk dat je daar ook nauwelijks het verschil voor de investeerders gaat maken...
In andere landen bestaan die markten wel, dus ik kan me alleen maar voorstellen dat de afwezigheid ervan hier reden is te investeren.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• ReneK
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22:10
Thasaidon schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 09:41:
Idd... De rek is er een beetje uit volgens mij.

Van dat "investeren en uitrollen van eigen netwerk", samen met Open Dutch Fiber verwacht ik dus eerlijk gezegd ook niet zo heel veel.
Vooralsnog zijn die momenteel enkel actief in een deel van Haarlem en Zoetermeer.

Too little, too late denk ik dan.
Vraag me af hoe dat werkt. Ik woon in Haarlem en T-mobile heeft aangekondigd in mijn wijk ook glasvezel aan te gaan leggen, samen met Open Dutch Fiber.

Op de site van Open Dutch Fiber staat echter:

Het nieuwe glasvezelnetwerk van Open Dutch Fiber is open. Dit betekent dat u zelf kunt kiezen bij welke provider u een abonnement afsluit. Momenteel is T-Mobile de eerste aanbieder op ons netwerk.

Hoe werkt dat dan? Kan ik straks daadwerkelijk kiezen uit meerdere providers of ben ik beperkt tot
T-mobile omdat zij bv. meebetaald hebben aan de aanleg?

Ik zou graag overstappen op glasvezel ivm. de hogere uploadsnelheid, maar wat ik hier lees over de kwaliteit van de TV streams lijkt het mij beter om bij Ziggo te blijven.

• Thasaidon

Thasaidon

ODF geeft zelf al aan dat hun netwerk "open" is voor alle providers en je daar dus ook zelf uit zou kunnen kiezen.
Helaas voor jou is echter de enige provider die momenteel op het ODF netwerk levert, T-Mobile. En dus heb je feitelijk geen keuze.

Als je naar glasvezel wil op het netwerk van ODF, moet je dus naar T-mobile of wachten tot er meer providers van hun netwerk gebruik gaan maken.
Of je moet even kijken of er meer glasvezel netwerken en dus providers zijn in jou gebied.

[Voor 10% gewijzigd door Thasaidon op 07-09-2021 10:15]

• ReneK
  • Laatst online: 22:10
@Thasaidon: Thanks. In theorie lijkt het dus meer open dan in de praktijk.

De verwachting is echter dat het nog een jaar duurt voordat de woningen in mijn wijk daadwerkelijk
aangesloten worden. Misschien worden tegen die tijd ook andere providers toegelaten.

Ik heb het idee dat er in Haarlem een concurrentiestrijd aan de gang is: KPN rukt met de aanleg op vanaf Haarlem-Noord, terwijl T-mobile begint vanaf het zuid-oosten.

• erwn
  • Registratie: november 2020
  • Niet online
jongerenchaos schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 09:46:
[...]

Dat is wel een niche markt. Low budget (op vaste netwerk) is vanwege beperkte concurrentie natuurlijk helemaal weg dankzij de KPN rakkers. Eigenlijk kun je daar ook met de kosten die KPN vraagt voor een kale glas/kopervezel geen winst op maken. Voor mobiel zijn de prijzen al redelijk laag en zijn er wel voldoende aanbieders.
Enig idee wat die kosten dan zijn?

Apax heeft in Nederland in ieder geval een slechte naam met het uitkleden van PCM (inmiddels DPG).

• jongerenchaos
Zie nieuws: KPN biedt 1Gbit/s-glasvezelabonnement aan voor 65 euro per maand

Ik citeer Wolfensteijn:
Internet only op het adres, gecombineerd met een Unlimited mobiel abbonement. Elk abbonement afzonderlijk is dan €25,- per maand vanwege de kortingen.

Als je ook nog TV wilt zal de prijs nog iets hoger uitpakken, maar dat is voor mij niet meer van toepassing.

Ik heb direct nog even de WBA tarieven er bij gepakt (zie https://www.kpn-wholesale...55be15337&contentid=24081, te vinden op: https://www.kpn-wholesale...iensten/breedband/wba.htm)

Daar zie je dat 100mbit glas €11,85 per maand kost, en dat 1gbit al €29,34 op moet brengen. Daarom dat T-mobile dus bezwaar heeft tegen deze prijzen gezien ze juist met lagere prijzen meer marktaandeel willen pakken.

Via het ODF platform is T-Mobile (en ik vermoed ook Tweak en de rest) bezig om een eigen netwerk uit te rollen. Dit is bijna puur een eenmalige investering om de eigen apparatuur in een PoP te krijgen, en daarna doen ze de rest zelf. Alleen vraagt het nogal wat geld van te voren.

Ik ben benieuwd how dit zich verder gaat ontwikkelen, ook gezien de houding van KPN om in nieuwe gebieden juist hard te concurreren en juist daar waar er nog niets ligt aan glas en ook niemand anders bezig is links laat liggen.
De dik gedrukte prijzen zijn de prijzen via het KPN netwerk. Ook de huur van een vezel is nog op maandbasis erg prijzig. Helaas zitten de prijs documenten nu achter een inlog.

• Pieroman
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21-09 16:16
Meer mensen met verbindingsproblemen? Hier regio Eindhoven gebeurt er in ieder geval niks meer, geen internet en tv.
Ook hun eigen website lijkt inmiddels niet meer te laden.

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Pieroman schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:16:
Meer mensen met verbindingsproblemen? Hier regio Eindhoven gebeurt er in ieder geval niks meer, geen internet en tv.
Ook hun eigen website lijkt inmiddels niet meer te laden.
Hier in Eindhoven geen enkel probleem.

• Mr Magic
Mr Magic schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:35:

[...]

Probleem wordt "vandaag of morgen" opgelost volgens de helpdesk. Fingers crossed...
Men heeft woord gehouden gelukkig...

Internet ging opeens werken. Had een afspraak staan met een monteur van KPN Netwerk NL, maar die heb ik (nog) niet gezien. Ik neem aan dat hij het in de centrale heeft gefixed.

Eerste tests geven een down- en uploadsnelheid van 900-930 Mbit/s, dus so far so good :*)

• Thasaidon

Thasaidon

ReneK schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:20:
@Thasaidon: Thanks. In theorie lijkt het dus meer open dan in de praktijk.
In de praktijk is het netwerk ook wel open, maar providers moeten wel op dat netwerk willen aansluiten.
Als er geen gegadigden zijn, dan houd het idd op.

Toen men hier in Veenendaal begon met glasvezel van Reggefiber was dit netwerk niet open en kon je enkel kiezen tussen XMS of Solcon. Pas later is het netwerk open gegaan en mochten ook andere providers erop.

Thasaidon schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:26:
[...]

In de praktijk is het netwerk ook wel open, maar providers moeten wel op dat netwerk willen aansluiten.
Als er geen gegadigden zijn, dan houd het idd op.

Toen men hier in Veenendaal begon met glasvezel van Reggefiber was dit netwerk niet open en kon je enkel kiezen tussen XMS of Solcon. Pas later is het netwerk open gegaan en mochten ook andere providers erop.
Grappig hoe dat blijkbaar over is gekomen destijds. Het Reggefiber netwerk is altijd open geweest. Echt altijd . Maar ook daar was de vraag: wie wil er op?
Vooral openstelling op de tweede laag (ODF) is duur. Dan moet een operator eigen apparatuur plaatsen, eigen backbone regelen etc.. T-Mobile doet dat nu veel en KPN uiteraard overal.
Openstelling op de derde laag is goedkoper maar dan moet die operator (bijvoorbeeld T-Mobile) dat ook wel willen verkopen aan die andere providers. KPN doet dat al sinds eind jaren met 90 met DSL en later glasvezel dus die zijn het wel gewend.

• Thasaidon

Thasaidon

Barre73 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:23:
[...]
Grappig hoe dat blijkbaar over is gekomen destijds. Het Reggefiber netwerk is altijd open geweest. Echt altijd
Dat is dan idd verkeerd over gekomen. Ik had toen namelijk wel verwacht dat bv een KPN er ook gelijk op zou aanbieden, maar meen toen gehoord te hebben dat dit het eerste jaar ofzo niet mocht...
Maar dat was blijkbaar verkeerde informatie vanuit de gemeente.

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:23:
[...]
Openstelling op de derde laag is goedkoper maar dan moet die operator (bijvoorbeeld T-Mobile) dat ook wel willen verkopen aan die andere providers. KPN doet dat al sinds eind jaren met 90 met DSL en later glasvezel dus die zijn het wel gewend.
Het is eigenlijk een propositie die je niet wilt verkopen als partij.

Een beetje zoals WBA en ODF bij KPN. Wanneer de overheid je dwingt om het product aan te bieden dan zorg je er voor dat het er is. Of wat Ziggo even opgelegd leek te worden. En zodra de druk verdwijnt doe je dat niet meer.

Als je niet groot genoeg om als oligopolist gezien te worden (zoals T-Mobile) wordt je niet verplicht om het open te stellen en doe je daar dus niet aan mee. De business case voor de koppelverkoop (fysiek + access + ISP) is immers beter.

• LinuxMan
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:47
Vraagje: ik stap binnenkort over op T-mobile thuis 1000Mbit/s. Ik heb nu online.nl en dat heeft een kastje in de meterkast aan de glasvezel, en dat zit met een ethernet kabel aan de router. Die ethernet kabel heb ik door een lange kabel vervangen, en zo kan ik de router op een plek zetten om meer bereik te hebben.

Kan dat bij Tmobile thuis ook gewoon?

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:14
@LinuxMan UTP is UTP, die specificaties zijn niet provider specifiek.
jongetje schreef op woensdag 8 september 2021 @ 22:08:
@LinuxMan UTP is UTP, die specificaties zijn niet provider specifiek.
Ik denk eerder dat hij zoekt naar de opstelling van T-Mobile...

@LinuxMan Ja. Iets anders dan bij Online maar verder gelijk. T-Mobile heeft geen kastje op de glasvezelaansluiting maar ernaast met een los kabeltje. En vanaf dat kastje (een ONT of mediaconverter) moet een UTP kabel naar de router. Die heb jij al liggen dus dat moet geen probleem zijn.

• hmw
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-09 16:55
Is er iemand bekent mee of er wat in het t-mobile netwerk is veranderd?
Sinds 7 sept is is het lijkt het redelijk bagger

Ondergaand een Gravina screenshot (deze bevat speedtests en web cals naar oa google).
Ook klaagde de vrouw gister dat haar video bel sessies af en toe hingen

de speed test data bevat een stuk data waarbij de snelheid niet boven 100mbit/s uit komt (connectie tussen 2 switches was terug gevallen naar 100mbit ivp gigabit )

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18:26
Ik heb de vraag van @Richh afgeplitst naar: [T-Mobile Thuis] Mesh kit nodig.

[Voor 36% gewijzigd door rens-br op 09-09-2021 10:39]

• jongetje
@hmw Als je je lijn de hele dag vol gooit met speedtests.... Gelukkig doet niet iedereen dat want dan zaten alle centrales vol met speedtests en is er geen ruimte voor overig verkeer.

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
Als ik speedtests doe kunnen videogesprekken ook hangen, of pakt NPO / Netflix 4k een lagere kwaliteit stream. Lijkt me meer logisch dan een probleem bij T-Mobile.

Hier verder niets gemerkt sinds 7 sept. Zit WBA, dat wel.

[Voor 13% gewijzigd door Chris.nl op 09-09-2021 12:21]

• bacco
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 20-09 10:37
hmw schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:49:
[...]

to setup your switch in openwrt

[Afbeelding]

and add eth0.300 to your wan interface

if you have a zyxl than your tv needs to be in the lan network
Thanks. Will give it a try now.
OpenWrt 21.02.0-rc4
As we write, I have a internet up and running> yes, eth0.300 is in WAN.
I read many post (when I was trying it with Mikrotik) that IGMP should be on for TV.
any additional info?
Can I use any port to TV or should I dedicated a router port for TV?

• bacco
Lantash schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:58:
@bacco Is your connection recent? If so, its probably as easy as setting the WAN VLAN to 300.
How do I know if I am the new platform?
At the moment I have this config and TV works as well:

I am not sure if I can take the vlan ID 640 out of the equation ..

• hmw
jongetje schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:48:
@hmw Als je je lijn de hele dag vol gooit met speedtests.... Gelukkig doet niet iedereen dat want dan zaten alle centrales vol met speedtests en is er geen ruimte voor overig verkeer.
Ja klopt ik doe per uur 2 speedtest en vraag elke ~ 30 seconden 4 webpagina's op. Als ik het totale(inc lokaal verkeer) verkeer van mijn pi (die deze tests uitvoert)
krijg ik onderstaand op eth0

eth0: <BROADCAST,MULTICAST,UP,LOWER_UP> mtu 1500 qdisc mq state UP mode DEFAULT group default qlen 1000

RX: bytes packets errors dropped missed mcast
123985992032 109511410 3 6 3 332536
TX: bytes packets errors dropped carrier collsns
102194698664 92113888 0 0

dan pak ik even voor het gemak even de link met het meeste verkeer 123985992032 bytes (zoon ~124 Gigabyte) met een up-time van 70,5 uur
dan kom je gemiddeld per uur op een ~1,7 gigabyte wat ik aan extra verbruik veroorzaak door ~2 keer per uur een speed test te doen
en elke 30 sec 4 webpagina's opvraag

Even een niet reële terug rekening naar Mbit/s extra belast is dan ga ik even uit van 1800 megabyte
1800 *8 = 14400 (byte naar bit)
14400 / 3600 = 3.6 (bits gedeeld door het aantal seconden in een uur)
3.6 Mbit/s komen we dan op uit.

Dat vind ik eigenlijk wel mee vallen.

• hmw
bacco schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:25:
[...]

Thanks. Will give it a try now.
OpenWrt 21.02.0-rc4
As we write, I have a internet up and running> yes, eth0.300 is in WAN.
I read many post (when I was trying it with Mikrotik) that IGMP should be on for TV.
any additional info?
depends.

If you are on the old platform, then do untagged 640 on the lan-port for your tv-box

if you are on the new platform than your tv-box (if up-to-date) needs to be in your lan (so on an untagged port with VLAN 1)

The new en old platform i'm not sure of. But if you have a Zyxel (that you did get from T-Mobile as router)
then you are probably on the new platform

but if you only use internet then you can remove the 640 VLAN

[Voor 3% gewijzigd door hmw op 09-09-2021 13:11]

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 01:19

pinda powerrr

Slow down...

Fingers crossed!

Zojuist de overstap aangevraagd via de website naar Gbit. Ben al klant vanuit de Vodafone tijd en alle apparatuur die daarbij hoort heb ik dus ook.

Ik hoop dat de HDD decoder eruit kan en dan overschakelen op cloud opnemen icm een kleinere decoder. Ik gok dat de Draytek er ook uit moet dan, want ik heb dus ook geen mediaconverter.

In de hoop dat ze de eerste aanloopproblemen doorhebben....
Maar ja, wel ff twee tientjes per maand omlaag :P

The blues ain't nothing but a good man feeling bad

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 00:16

Quad

Selectief doof

@pinda powerrr je kan cloudopnames terugkijken via de (beta) T-Mobile Android TV app, TV Anywhere of via de niet hdd STB.

Draytek moet je terugsturen, je krijgt een Zyxel tezamen met een Huawei ONT.

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput
Stem hier voor koffie op GoT!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Quad schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:57:
@pinda powerrr je kan cloudopnames terugkijken via de (beta) T-Mobile Android TV app, TV Anywhere of via de niet hdd STB.

Draytek moet je terugsturen, je krijgt een Zyxel tezamen met een Huawei ONT.
Cloud opnemen via de app lukt niet, denk omdat je daarvoor het abonnement voor moet hebben, welke ik natuurlijk nu niet heb ivm de HDD decoder.

Ik ga van minimaal een dag downtime uit en heb expres begin van de week gekozen om over te stappen.

• C3kChennie
  • Laatst online: 18-09 15:35
Warsillar schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 18:00:
Tweakers,
Al jaren zit ik bij KPN met een Internet en TV abonnement.
Ik gebruik een Unifi USG-3P, US-8-150W (switch) en 2 UAP-AC-Pro. De Experiabox van KPN zelf gebruik ik al lange tijd niet meer.

Nu heb ik recent mijn TV opgezegd omdat ik hiervan nauwelijks gebruik maak (kijk nu soms via NLZIET).
Daarmee hou ik alleen internet over.

Als ik nu de abonnementen vergelijk zie ik dat T-Mobile een stukje goedkoper is.

Zit er overna te denken om over te stappen van KPN naar T-Mobile.

De vragen die ik daar nu nog bij heb zijn:
1. Klopt het dat je ook bij t-mobile ook je eigen router (lees USG-3P) kan gebruiken zonder de router van t-mobile? Als ik het zo lees stel je dit in door VLAN 300 met internet via DHCP?
2. Kun je ipv6 instellen? Bij KPN doe ik dit via DHCPv6 en Prefix Delegation.

Hoor graag van jullie! :)

Bedankt.
hoe vaak heeft je verbinding er uit gelegen bij KPN?
Indien jij van plan bent om van uit huis te werken en een actieve internetverbinding nodig hebt daarvoor, raad ik je aan om in ieder geval niet naar T-mobile over te stappen.
Als je verbinding eruit ligt en het ergens tussen je meterkast en wijkcentrale ligt kan je gerust een week wachten op een monteur die langs komt, bij KPN gaat dat veel sneller.

Spreek uit ervaring. Me internet ligt er om de haverklap uit, glasvezel, in gebied 1363 (almere)

• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:57
Ik woon ook in 1363 maar tegenwoordig, vanaf 2021 weinig problemen. ik ben nog wel AON

Sinds 2sep het nieuwe tv-platform met duidelijk slechter beeld.

[Voor 32% gewijzigd door leonbong op 10-09-2021 21:00]

• goldvinger
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:52
Ik heb ook nooit problemen gehad met het internet in Almere Danswijk. (1326)
Rete stabiel.
Wat het tv platform betreft zit ik nog op het oude platform en daar ben ik erg tevreden over.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Lief dagboek...

Zojuist al een pakket ontvangen ivm mijn overstap naar Gbit. Zoals gezegd, oude klant met oude apparatuur. Sturen ze dus geen mediaconverter mee :')

Alleen een Zyxel met twee glasvezel koppelstukken.

• Lantash
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 21-09 08:39
Hebben meer mensen hier ook last van periodieke verlies van de verbinding?

Ik heb sinds donderdag internet en tv van T-mobile, maar gisteren rond 23:00 lag het internet er ineens uit (WAN had een adres, en het ".1" adres aan de andere kant kon ik pingen). Vanochtend de USG en ONT gereboot, maar dat mocht niet baten. Nadat ik de Zyxel had aangesloten (wel internet) en weer de USG verbonden had die opnieuw geen internet verbinding. Na een factory reset van de USG leek die het wel weer te doen, maar na een paar minuten lag het internet er alweer uit. Een uur later kwam de verbinding spontaan weer terug.

Wie heeft ideeen hoe ik er achter kan komen wat er aan de hand is? Ik was al begonnen om een switch met mirror poort er tussen te zetten, maar intussen kwam alles dus weer tot leven. Is zo'n mirror port met wireshark de beste diagnose manier?

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:03
pinda powerrr schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:21:
Lief dagboek...

Zojuist al een pakket ontvangen ivm mijn overstap naar Gbit. Zoals gezegd, oude klant met oude apparatuur. Sturen ze dus geen mediaconverter mee :')

Bij mij kwam de media convertor in een aparte doos, en op een andere dag.

• Speed61
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 20-09 07:20
Sinds afgelopen donderdag heb ik Gbit via T-mobile.

Volgens de Ookla speedtest haal ik naar server KPN Amsterdam meestal zowel een up- als download van net geen 950Gbit en een ping van ongeveer 4ms.

Lijkt een strakke verbinding, dus voorlopig zeer tevreden.

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21:59
pinda powerrr schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:21:
Lief dagboek...

De gpon kastje krijg je later dat was bij mij het geval, ik wordt dinsdag overgezet van aon naar gpon, ben benieuwd hoe vloeiend dat gaat gezien een heel ander techniek.

Ik had verwacht gewoon ff upgrade van 100 naar gigabit gezien mijn aon verbinding link al gigabit was, maar ze sturen nieuw apparatuur en oude moet terug incl mediaconverter.

Het jammere is dat het gpon kastje niet in de ftu kan gezien totaal ander formaat, voordeel is dan wel weer dat de router 100meter van het Gpon kastje kan staan.

Vroeger zat in de router direct de glasvezel en daar lijken ze van af te stappen.

Helaas kan weer die verplichte monteur langskomen, zodra de monteur weg is verander ik het toch weer maargoed(gpon kastje blijft wel maar router gaat in de doos).

[Voor 21% gewijzigd door mr_evil08 op 11-09-2021 18:58]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ach, heb ik weer iets te doen. Dit topic en andere doorspitten naar de juiste instellingen, heb ze vaak genoeg langs zien komen, nu nog hier thuis juist krijgen.

Momenteel staat de Draytek in DMZ en doet een USG het verdere werk. De Draytek levert op de andere poorten nog het tv signaal. Dus als het goed is kan ik straks naar VLAN 300 en kan ik de UTP door het huis kris kras gaan gebruiken (niet dat nu ineens alles wordt verplaatst, maar bij wijze van).

Het feit dat ik hier al een paar keer succes heb gelezen met de overgang en dat het nu via de website kan (wat impliceert dat ze de backend nu beter op orde hebben) trokken me over de streep.

• bacco
hmw schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:09:
[...]

depends.

If you are on the old platform, then do untagged 640 on the lan-port for your tv-box

if you are on the new platform than your tv-box (if up-to-date) needs to be in your lan (so on an untagged port with VLAN 1)

The new en old platform i'm not sure of. But if you have a Zyxel (that you did get from T-Mobile as router)
then you are probably on the new platform

but if you only use internet then you can remove the 640 VLAN
I guess I am on new platform than.
I am running now internet an TV. It seems to work fine.
Do ou see any issues when running openvpn client with PIA?
Now seems to work fine. But yesterday suddenly the TV was saying I am not on tmobile network...
Strange enough, after a few reboots I was all ok!
However, I am concern this issue might come back!
PS
My switch look like this: (see screen shot.). however, I am not using port4 at all as you suggested. I almost feel like delete the vlan 640! .. not sure if it is actually in use!

Any feedback is welcome.

[Voor 12% gewijzigd door bacco op 11-09-2021 19:34]

• bacco
Lantash schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:58:
@bacco Is your connection recent? If so, its probably as easy as setting the WAN VLAN to 300.
I think it is.
Thsi is config seems to work fine now (internet and TV)

• bacco
I think I was too optimistic... continuing with VPN client (to PIA) configuration, as soon as I stat the VPN, TV sops.!
Do you know what are the TV servers or domains I can exclude from VPN?
I am also using VPNBYPASS service.

• rbrt
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 20-09 21:45
Toen wij hier 2 jaar geleden kwamen wonen was T-Mobile thuis 100mbit glasvezel via KPN beschikbaar, gigabit was geen optie. Inmiddels betalen we daar €35,56 p/m voor, we hebben geen telefoon/tv.

Toen ik recentelijk in de postcode check keek was gigabit wel haalbaar, echter kon ik dat niet instellen op My T-Mobile.

Toen ik contact opnam met klantenservice zeiden ze dat ik naar gigabit kon switchen als ik op de eigen T-Mobile aansluiting zou overstappen. Monteur moest wel langskomen om de mediaconverter te wisselen. Er hangt verder een unifi USG die op het vlan is ingesteld.

Mijn vraag: heeft het switchen naar de eigen T-Mobile lijn zin, buiten de gigabit snelheid om?

Excuses als deze vraag al eerder voorbij gekomen is, ik ben nieuw op het topic en heb nog niet de 600+ pagina's gelezen

• Quad

Quad

Selectief doof

@rbrt heb je baat bij meer snelheid, en levert het je financieel voordeel op? Dan doen, anders lekker laten zoals het is.

PVOutput

• rbrt
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 20-09 21:45
Quad schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:30:
@rbrt heb je baat bij meer snelheid, en levert het je financieel voordeel op? Dan doen, anders lekker laten zoals het is.
Financieel voordeel valt denk ik mee, 35,- ipv 35,56 per maand vermoed ik als we op de huidige snelheid blijven dus daar winnen we nagenoeg niets.

4,50 p/m extra voor gigabit klinkt verleidelijk, maar we zouden het enkel merken met downloaden van Xbox/pc spellen (wat we zelden doen vanwege jonge kinderen)

Mijn vrouw en ik werken beide veel thuis maar ondervinden nooit problemen met vertragingen, kinderen zijn te jong om het internet op te gaan en verder is de verbinding ruim voldoende voor Netflix etc. dus echt baat hebben we niet..

Dan blijven we op de huidige verbinding, bedankt voor de snelle reactie!

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
rbrt schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:14:
[...]
Financieel voordeel valt denk ik mee, 35,- ipv 35,56 per maand vermoed ik als we op de huidige snelheid blijven dus daar winnen we nagenoeg niets.
Als er ook een t-mobile mobiel abonnement actief is betaal je als het goed is EUR 25. Daar kan je misschien wel net wat besparen.
[...]

4,50 p/m extra voor gigabit klinkt verleidelijk, maar we zouden het enkel merken met downloaden van Xbox/pc spellen (wat we zelden doen vanwege jonge kinderen)

Mijn vrouw en ik werken beide veel thuis maar ondervinden nooit problemen met vertragingen, kinderen zijn te jong om het internet op te gaan en verder is de verbinding ruim voldoende voor Netflix etc. dus echt baat hebben we niet..

Dan geef ik je nog even mee dat de stabiliteit (vooral qua storingen) op je huidige verbinding vele malen beter is dan op die nieuwe het geval zou zijn. Er zijn een aantal zaken en processen waar T-Mobile niet goed over heeft nagedacht toen ze een jaartje geleden besloten om met eigen GPON apparatuur te gaan werken.

• jongetje
ANdrode schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:32:
[...]

Als er ook een t-mobile mobiel abonnement actief is betaal je als het goed is EUR 25. Daar kan je misschien wel net wat besparen.
Dat is alleen op de 50mbit. Tenzij je unlimited hebt op je mobiel, dan krijg je 1Gbit.

• Quad

Quad

Selectief doof

jongetje schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:14:
[...]

Dat is alleen op de 50mbit. Tenzij je unlimited hebt op je mobiel, dan krijg je 1Gbit.
Geen unlimited abonnement levert enkele euro korting op per maand. Met unlimited krijg je de hoogst haalbare snelheid op je adres voor 25 euro per maand.
Verleng je het vaste abonnement niet dan blijf je wel op WBA zitten, en krijg je 100Mb voor 25 euro per maand.

PVOutput

• Snakeye2209
  • Laatst online: 21-09 16:35

Snakeye2209

www.videodynamics.nl

Na 3 jaar bij KPN overgestapt naar T-mobile, maar merk de laatste tijd wat uitval op het internet, maar vanavond dus geen upload snelheid.

meer mensen hier last van?

[Voor 13% gewijzigd door Snakeye2209 op 12-09-2021 21:57]

• jk-5
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 20:26
Snakeye2209 schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:54:
[Afbeelding]

Na 3 jaar bij KPN overgestapt naar T-mobile, maar merk de laatste tijd wat uitval op het internet, maar vanavond dus geen upload snelheid.

Sinds vorige week maandag een vergelijkbaar probleem, maar bij mij komt de upload niet boven de 20Mbps. Upload inderdaad ook strak tegen de gigabit. Ik zit in Emmen (Emmermeer) op het eigen TM netwerk.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

• Snakeye2209

Snakeye2209

www.videodynamics.nl

Ik heb maar meteen gebeld naar T-mobile servicedesk, die verwees me meteen om te mailen met desbetreffende screenshot.

Zou zomaar kunnen dat het te maken heeft met mijn NAS die elke nacht synct met Dropbox. En gezien ik soms 200GB aan beeldmateriaal van Sony camera upload (4K) zal ik misschien wel afgeknepen kunnen worden.

Als dat zo is, dan had ik op z'n minst wel een mailtje of belletje verwacht. Maar we gaan het zien.

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 17:30
Snakeye2209 schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:12:

Zou zomaar kunnen dat het te maken heeft met mijn NAS die elke nacht synct met Dropbox. En gezien ik soms 200GB aan beeldmateriaal van Sony camera upload (4K) zal ik misschien wel afgeknepen kunnen worden.
Je zou zeggen dat jou use case juist dé reden is om een 1gbit glasvezel abonnement te nemen. Want eerlijk, met een beetje netflixen en thuiswerken heb je aan 100mbit ook wel genoeg (zie hierboven). Zou raar zijn als je dan geknepen wordt door je dataverbruik.

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:07
Snakeye2209 schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:12:
Ik heb maar meteen gebeld naar T-mobile servicedesk, die verwees me meteen om te mailen met desbetreffende screenshot.

Als dat zo is, dan had ik op z'n minst wel een mailtje of belletje verwacht. Maar we gaan het zien.
Nee ik denk niet dat je dit op jezelf moet betrekken. Je bent van KPN af gekomen, een provider met een hele stabiele core en goed link utilization management. Je bent nu klant bij de prijsvechter van Nederland. Dat kan goed uitpakken of minder dan verwacht.

Er zij zat tevreden klanten bij TMobile. Tmobile vergelijken met KPN dat is niet reeel wat mij betreft.

Ben heel benieuwd wat eruit komt! Met al je apparatuur los en een Speedtest bedraad moet je het juiste beels bij de klantenservice kunnen schetsen.

• Snakeye2209

Snakeye2209

www.videodynamics.nl

wopper schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:32:
[...]

Nee ik denk niet dat je dit op jezelf moet betrekken. Je bent van KPN af gekomen, een provider met een hele stabiele core en goed link utilization management. Je bent nu klant bij de prijsvechter van Nederland. Dat kan goed uitpakken of minder dan verwacht.

Er zij zat tevreden klanten bij TMobile. Tmobile vergelijken met KPN dat is niet reeel wat mij betreft.

Ben heel benieuwd wat eruit komt! Met al je apparatuur los en een Speedtest bedraad moet je het juiste beels bij de klantenservice kunnen schetsen.
Ja heb ook aangegeven dat ik de speedtest gedaan heb met zowel mijn desktop (LAN), met mijn MacBook (WiFi) en mijn Samsung S10e. Dus voldoende apparaten om aan te tonen dat het echt mijn verbinding zelf is.
Vond het ook al gek, een paar dagen terug, dat ik niet eens een GIFje kon uploaden via Whatsapp.... :/

• weekend warrior
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20:47
Mijn upload schommelt tussen de 30 en 400 mbit vandaag, normaalgesproken is die 900 tot 940 mbit.
Snakeye2209 schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:54:
[Afbeelding]

• pjotrski71
  • Registratie: juli 2011
Wil toch eens mijn ervaring delen met T-Mobile setup. Ik heb eigenlijk zo goed als nooit een storing met T-Mobile, heb het als volgt ingericht. (1221 gebied)

1gbit GLAS --> MC220L--> Dream Machine --> VLAN 300 --> DNS op 1.1.1.1 ; 8.8.8.8 en 9.9.9.9
TV --> Apple TV --> TV Anywhere app

Internet is gewoon super stabiel hier, TV kijken is gewoon ok, zappen zou iets sneller mogen maar het werkt prima. Vrouwlief hoor ik er ook nooit over klagen.

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02:35
pjotrski71 schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:28:
Internet is gewoon super stabiel hier, TV kijken is gewoon ok, zappen zou iets sneller mogen maar het werkt prima. Vrouwlief hoor ik er ook nooit over klagen.
Hier lid van het test team van de nieuwe T-Mobile TV app, en zappen daarmee gaat nu een stuk sneller en werkt verder goed op een 100Mbit verbinding.

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• pjotrski71
HereIsTom schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 00:12:
[...]

Hier lid van het test team van de nieuwe T-Mobile TV app, en zappen daarmee gaat nu een stuk sneller en werkt verder goed op een 100Mbit verbinding.
Weet je zo welke versie van de TV app je hebt, check ik het vanavond eens.

• souris
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 21-09 13:39
pjotrski71 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 07:56:
[...]

Het gaat hier waarschijnlijk om de nieuwe Android TV app. Die werkt inderdaad behoorlijk prettig. Naar mij beleving zelfs prettiger (vooral sneller) dan de Apple TV app. Die laatste mag wel weer een keer een update krijgen.

• sailor_dg
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 21-09 15:17
Sinds vandaag hier in 4191 nu ook 1GB beschikbaar. Niet echt dichtbevolkt dus ben verbaasd dat TM ook hier in investeert.

• HereIsTom
pjotrski71 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 07:56:
[...]

Het is inderdaad een test versie die je nog niet kunt downloaden.
Deze werkt inderdaad fijn, maar moet nog wel wat aan geschaafd worden.

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Zoals andere al zeiden kwam de ONT vandaag, aparte levering dus.
Huawei ONT, dus 100% over naar GPON en dat dus in een echt Reggefiber WBA gebied (Lansingerland was er vroeg bij met de aanleg van glasvezel).

Over twee weken is de oplevering.

• d-vine
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22:05
pjotrski71 schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:28:
Wil toch eens mijn ervaring delen met T-Mobile setup. Ik heb eigenlijk zo goed als nooit een storing met T-Mobile, heb het als volgt ingericht. (1221 gebied)

1gbit GLAS --> MC220L--> Dream Machine --> VLAN 300 --> DNS op 1.1.1.1 ; 8.8.8.8 en 9.9.9.9
TV --> Apple TV --> TV Anywhere app

Glas kan toch ook rechtstreeks op de dream machine voor WAN?
Alleen dan kun je maar 1 vlan gebruiken toch?

• pjotrski71
d-vine schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:58:
[...]

Glas kan toch ook rechtstreeks op de dream machine voor WAN?
Alleen dan kun je maar 1 vlan gebruiken toch?
Ik heb geen Pro versie maar de gewone, daar kan het niet op.

• jk-5
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 20:26
Glasvezel rechtstreeks in je eigen router kan ook alleen als je geen GPON hebt. Anders heb je altijd de ONT nodig

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

• dabird
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19-09 18:05
HereIsTom schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 00:12:
[...]

Ik heb gisteren de Beta versie van de app op mijn Samsung TV geïnstalleerd. Over het beeld en de zappsnelheid ben ik ook tevreden. Echter als ik probeer het ‘menu’ te openen, blijft het rondje van het inladen continu rondjes draaien en komt het menu niet actief in beeld (op de achtergrond is hij wel aanwezig). Ik dacht.. ik geef het even door :)

Lach eens...

• HereIsTom
@dabird Doorgeven doe je het best in het bestemde forum daarvoor van T-Mobile;

https://community.t-mobil...bile-tv-smart-tv-apps-574

Ik heb overigens een Android TV en daarop werkt het Menu wel.
Beeldkwaliteit is redelijk, maar niet geweldig!
Ook heb ik een probleem met het Dolby geluid, deze is minsten 12db zachter dan van de anders apps en TV zelf.
Bij overschakelen dus zeer irritant, geluid ineens veel te hard of te zacht waardoor je op de volumeknop blijft drukken!

• Tweakriez
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 18:22

Tweakriez

-->Interessante tekst<--

Sinds een paar dagen continue verbindingsverlies met T-Mobile thuis. (3903) Ik heb wel wat geschoven met de router in deze zelfde periode. Ik was bang voor een kabelbreuk hierdoor maar dan kan het toch niet zo zijn dat het na ongeveer 6 uur geen probleem ineens continue verbindingsverlies is? En later weer uren goed is? DNS servers ook al geswitched tussen cloudfare en Google maar dit gaf geen oplossing.

[Voor 3% gewijzigd door Tweakriez op 15-09-2021 16:08]

-->Interessante tekst<--

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21:59
Barre73 schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:30:
Ik heb al gereageerd via DM. En daar geef ik ook aan dat het bekende probleem van migraties van AON naar GPON zou kunnen spelen (de mediaconverter van KPN die onbedoeld de OLT van T-Mobile onderuit haalt op het moment dat de patch is omgezet in de PoP.
Ik kan je de hand schudden, als ik dat wist had ik op de dag van migratie de AON converter losgekoppeld, Echter er staat wel "licht" op dus geheel offline gaat het zaakje niet, de link is er wel maar de GPON kastje kan niet aanmelden/registreren op het netwerk.

Ben ook gemigreerd van AON naar GPON.
T-Mobile gaat er ook standaard vanuit dat je hun oude Drytek router met SFP gebruikt, dat had ik zelf in verleden aangepast en een KPN AON mediaconverter eraan gehangen zodat ik mijn eigen router erop kon aansluiten.

Hier dus ook de migratie mislukt, overgens migreren gaat ook wel eens goed, bij mijn kameraad die wel de drytek router gebruikte is het prima verlopen maar mischien geven ze net daarvoor de patch gaat plaatsvinden de drytek een remote shutdown.

[Voor 16% gewijzigd door mr_evil08 op 15-09-2021 20:55]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik ga over anderhalve week over en op zondagavond/nacht trek ik de stroom van de Draytek.
Ben langzaam aan de meterkast aan het ombouwen (goed excuus), dus wordt het hopelijk op maandagmiddag alleen omprikken. Even de ONT een mooi plekje geven, want monteurs schroeven dat soort dingen op de eerste plek die ze zien en dat is meestal niet de beste/mooiste plek.

Moet nog gaan uitvinden hoe ik het ga doen met de nieuwe Zyxel en mijn Ubiquity Unifi netwerk, want ik heb ook nog telefoon. Al las ik al een trucje om de Zyxel random in je netwerk te plaatsen en zodoende je telefoon te behouden.

Er zijn veel handleidingen te vinden, maar voor GPON verbindingen lijkt het op details anders te zijn, als je eigen netwerk spul hebt staan.

• Mr Magic
pinda powerrr schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:28:
Moet nog gaan uitvinden hoe ik het ga doen met de nieuwe Zyxel en mijn Ubiquity Unifi netwerk, want ik heb ook nog telefoon. Al las ik al een trucje om de Zyxel random in je netwerk te plaatsen en zodoende je telefoon te behouden.
Blijft toch jammer dat providers geen VoIP-gegevens vrijgeven zodat je daar ook je eigen apparatuur voor kunt gebruiken.

Daarom heb ik het vaste nummer ondergebracht bij CheapConnect (8,95 per jaar) i.c.m. een paar SIP accounts voor uitbellen bij een aantal verschillende Dellmont providers.
Er zijn veel handleidingen te vinden, maar voor GPON verbindingen lijkt het op details anders te zijn, als je eigen netwerk spul hebt staan.
Zo moeilijk is het niet, althans als je GPON van T-Mobile hebt. Je zit sowieso vast aan de Huawei ONT en het enige dat je hoeft te weten is dat je VLAN 300 moet taggen op de WAN-poort van je eigen router.

Ik heb de Zyxel vervangen door een Fritz!Box 7581 van Marktplaats, zodat ik router + VoIP-telefonie allemaal met één apparaat kan doen.

• space-one
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 23:30
pinda powerrr schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:28:
Ik ga over anderhalve week over en op zondagavond/nacht trek ik de stroom van de Draytek.
Ben langzaam aan de meterkast aan het ombouwen (goed excuus), dus wordt het hopelijk op maandagmiddag alleen omprikken. Even de ONT een mooi plekje geven, want monteurs schroeven dat soort dingen op de eerste plek die ze zien en dat is meestal niet de beste/mooiste plek.
is tv al omgezet of gebeurt dat achteraf?

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

space-one schreef op donderdag 16 september 2021 @ 07:44:
[...]

is tv al omgezet of gebeurt dat achteraf?
Nee, ik zit nog op het oude platform.

• JB
  • Laatst online: 23:34

JB

Cédric roelt!

[...]

JB in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Mijn boefje is liev!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mr Magic schreef op donderdag 16 september 2021 @ 00:17:
[...]

Blijft toch jammer dat providers geen VoIP-gegevens vrijgeven zodat je daar ook je eigen apparatuur voor kunt gebruiken.

Daarom heb ik het vaste nummer ondergebracht bij CheapConnect (8,95 per jaar) i.c.m. een paar SIP accounts voor uitbellen bij een aantal verschillende Dellmont providers.

[...]

Zo moeilijk is het niet, althans als je GPON van T-Mobile hebt. Je zit sowieso vast aan de Huawei ONT en het enige dat je hoeft te weten is dat je VLAN 300 moet taggen op de WAN-poort van je eigen router.

Ik heb de Zyxel vervangen door een Fritz!Box 7581 van Marktplaats, zodat ik router + VoIP-telefonie allemaal met één apparaat kan doen.
Hier precies dezelfde setup. Cheapconnect met een Gigaset Go-Box. Goedkoper en provider onafhankelijk :)

Verder een EdgeRouter van Ubiquiti op de ONT. Werkt prima (zolang ze geen WBA > ODF verhuizingen uitvoeren op de OLT waar mijn verbinding ook op zit) :+

Mijn boefje is liev!

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Wij zijn in de markt voor een nieuwe internet/TV provider omdat we binnenkort gaan verhuizen. Eindelijk glas :)
Nu gebruiken wij bij Ziggo alleen nog maar de AppleTV app om TV te kijken. Hoe werkt dit bij T-Mobile? Werkt die Apple TV app een beetje oke?

• A. Qonsaides
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21-09 07:52
JB schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:30:
[...]

Hier precies dezelfde setup. Cheapconnect met een Gigaset Go-Box. Goedkoper en provider onafhankelijk :)

Verder een EdgeRouter van Ubiquiti op de ONT. Werkt prima (zolang ze geen WBA > ODF verhuizingen uitvoeren op de OLT waar mijn verbinding ook op zit) :+
Zou je jouw instellingen voor CheapConnect kunnen delen? Je hebt bijna dezelfde setup als mij, echter ik heb de glasvezel rechtstreeks op de USG4-pro aangesloten. Verder heb ik ook de Gigaset (N300A IP).

Bij mij blijft er “Registration failed” staan…

• JB

JB

Cédric roelt!

A. Qonsaides schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:24:
[...]

Zou je jouw instellingen voor CheapConnect kunnen delen? Je hebt bijna dezelfde setup als mij, echter ik heb de glasvezel rechtstreeks op de USG4-pro aangesloten. Verder heb ik ook de Gigaset (N300A IP).

Bij mij blijft er “Registration failed” staan…

[Afbeelding]
Welke settings zoek je? De handleiding van CC werkte hier meteen eigenlijk?

Standaard VoIP port wordt geblokkeerd/geconfisqueerd door T-Mobile dus 5060 niet gebruiken, want die werkt niet.

[Voor 6% gewijzigd door JB op 16-09-2021 19:51]

Mijn boefje is liev!

JB schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:49:

Standaard VoIP port wordt geblokkeerd/geconfisqueerd door T-Mobile dus 5060 niet gebruiken, want die werkt niet.
Dat speelde al in 2013 toen het nog Vodafone was...

Van Cheap Connect:
Om ervoor te zorgen dat u alsnog kunt inloggen op ons platform hebben wij naast poort 5060 ook de volgende poorten geactiveerd:

5066
5068
5070
5072
5074
5076
5078
5080

• A. Qonsaides
JB schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:49:
[...]

Welke settings zoek je? De handleiding van CC werkte hier meteen eigenlijk?

[Afbeelding]

Helaas krijg ik middels onderstaande config niet aan de praat. :?

Met mijn vorige provider (Ziggo) had ik het wel meteen werkend. Misschien heeft het te maken met de rechtstreekse verbinding middels SFP op de USG-Pro en Vlan 300? Helaas kan ik daar weinig over vinden op de diverse forums.

• awenger
  • Laatst online: 21-09 11:57
A. Qonsaides schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:29:
[...]

Helaas krijg ik middels onderstaande config niet aan de praat. :?

Met mijn vorige provider (Ziggo) had ik het wel meteen werkend. Misschien heeft het te maken met de rechtstreekse verbinding middels SFP op de USG-Pro en Vlan 300? Helaas kan ik daar weinig over vinden op de diverse forums.

[Afbeelding]
@Barre73

Ik heb dit ook ooit aan de hand gehad. Je kan prima poort 5060 gebruiken aan de kant van CheapConnect. Het gaat er met name om dat je aan jouw kant een andere poort gebruikt dan 5060. Zie hier hoe dat aan te passen is in je Siemens of Fritzbox: awenger in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

• A. Qonsaides
awenger schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:49:
[...]

@Barre73

Ik heb dit ook ooit aan de hand gehad. Je kan prima poort 5060 gebruiken aan de kant van CheapConnect. Het gaat er met name om dat je aan jouw kant een andere poort gebruikt dan 5060. Zie hier hoe dat aan te passen is in je Siemens of Fritzbox: awenger in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
Dank je wel voor de gouden tip! _/-\o_

Nadat ik de poort onder “Advanced VoIP Settings” had aangepast naar poort 6000 kreeg ik het werkend. Zelfs zonder gebruik van Port Forwarding. :)
awenger schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:49:
[...]

@Barre73

Probleem was niet bij mij hoor. Je citeert de verkeerde :-)

• JB

JB

Cédric roelt!

A. Qonsaides schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:25:
[...]

Dank je wel voor de gouden tip! _/-\o_

Nadat ik de poort onder “Advanced VoIP Settings” had aangepast naar poort 6000 kreeg ik het werkend. Zelfs zonder gebruik van Port Forwarding. :)
Is dat iets anders dan wat ik bedoelde?

Mijn boefje is liev!

• A. Qonsaides
JB schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:55:
[...]

Is dat iets anders dan wat ik bedoelde?
Net even anders, want het zit niet in het menu Connections -> Edit, maar bij “Advanced VoIP Settings”:

Maar bedankt voor het meedenken! d:)b

• JB

JB

Cédric roelt!

A. Qonsaides schreef op donderdag 16 september 2021 @ 22:16:
[...]

Net even anders, want het zit niet in het menu Connections -> Edit, maar bij “Advanced VoIP Settings”:

[Afbeelding]

Maar bedankt voor het meedenken! d:)b
Dat zei ik ook nergens :P De tip om de port te checken stond los van de screenshot ter vergelijk.

Fijn dat het nu werkt!

Mijn boefje is liev!

• awenger
  • Laatst online: 21-09 11:57
Barre73 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:27:
[...]

Probleem was niet bij mij hoor. Je citeert de verkeerde :-)
Weet ik, maar ik mentionde je bewust erbij, daar je aangedragen oplossing om andere poorten te gebruiken aan de kant van CheapConnect in dit geval het probleem niet zou hebben opgelost.
Pagina: 1 ... 152 153 154 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee