• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 00:16

Quad

Selectief doof

@jeron leeftijdprofiel even op 18 zetten ipv All.

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput
Stem hier voor koffie op GoT!

Quad schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:44:
@unnamed.m3 dat de lijn niet stabiel is, is allemaal hoax, werkt perfect op ODF sinds april.

Snelheid ligt om en nabij de 1Gb maar heb geen harde metingen gedaan sinds de oplevering.
Wat een raar antwoord. Je leest hier elke dag verhalen van lijnen die alles behalve stabiel zijn. Dat verzinnen deze Tweakers echt niet voor de lol.
Jouw lijn is prima op ODF. Fijn voor jou maar dat maakt de lijnen die niet stabiel zijn geen hoax..

• Quad

Quad

Selectief doof

Barre73 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:28:
[...]

Wat een raar antwoord. Je leest hier elke dag verhalen van lijnen die alles behalve stabiel zijn. Dat verzinnen deze Tweakers echt niet voor de lol.
Jouw lijn is prima op ODF. Fijn voor jou maar dat maakt de lijnen die niet stabiel zijn geen hoax..
Had er een smiley bij kunnen zetten. ;)
Enfin, er is zeker instabiliteit bij diverse users, maar ik merk wel aan de berichten hier dat 't momenteel beter is.

PVOutput

• jeron
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 24-08 19:48
Quad schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:54:
@jeron leeftijdprofiel even op 18 zetten ipv All.
bedankt, lijkt te werken! _/-\o_

• Metoru
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:57
Ik heb ook nooit problemen gehad met T-Mobile, mag ook wel eens gezegd worden!

• unnamed.m3
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 13-09 14:51
Bedankt voor de reacties zo ver. Dit helpt enorm en ondertussen ook iets bijgeleerd; Leeftijdsprofiel voor TV moet op 18 staan ipv ALL. ;)

Ik ga iig de komende dagen de topic goed in de gaten houden... Wil eigenlijk tegen het einde van de maand een keuze maken... :)

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:14
Dat is ook wel logisch, bij ALL sta je content geschikt voor alle leeftijden toe. Bij 18 sta je alle content geclassificeerd t/m 18jaar toe.

• Luuk1983
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:50
Metoru schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:04:
Same here. 1gbit met niet-Huawei media converter (dus geen GPON). Eigenlijk nooit problemen mee en haal bij Steam-downloads vaak wel 950-980 mbit.

AMD Ryzen 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI GTX1080 Gaming X | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• NoahAmber
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
Ach, dit soort berichten komen ook met grote regelmatigheid voor.. ;)

• goldvinger
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:52
Luuk1983 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:09:
[...]

Same here. 1gbit met niet-Huawei media converter (dus geen GPON). Eigenlijk nooit problemen mee en haal bij Steam-downloads vaak wel 950-980 mbit.
Exact hoe de situatie bij ons is.
Nooit geen internet problemen gehad in de 4 jaar dat ik bij T-mobile zit.

• d-vine
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22:05
Sluit ik me bij aan alles draait al paar jaar zonder storingen.

• Sahi_NL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21-09 11:18
d-vine schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:48:
[...]

Sluit ik me bij aan alles draait al paar jaar zonder storingen.
Same Here.. ODF in Veldhoven (maar wel het 100Mbit abonnement, want meer heb ik niet nodig). Snelheid up/down die ik haal is altijd rond de 150 Mbps.

Ik gebruik geen televisie of vaste telefonie.

Wel ga ik via een mediaconverter rechtreeks mijn ASUS RT-AC68U in, dus de oude Draytek ligt hier met een dikke laag stof onder in de meterkast (sinds mijn start bij Vodafone / T-mobile thuis 2015).

[Voor 20% gewijzigd door Sahi_NL op 25-08-2021 12:35]

• robbinonline
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:23

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

Wat een deal zeg, KPN heeft hier (Den Haag) in de wijk vorige maand glasvezel aangelegd en naar binnen gebracht. Toen op de kpn site wel d mogelijkheid maar bij t-mobile niet. Nu een maand later postcodecheck 1000/1000 voor 25 euro! 😍

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:07
robbinonline schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:11:
Wat een deal zeg, KPN heeft hier (Den Haag) in de wijk vorige maand glasvezel aangelegd en naar binnen gebracht. Toen op de kpn site wel d mogelijkheid maar bij t-mobile niet. Nu een maand later postcodecheck 1000/1000 voor 25 euro! 😍
Over een vezel van KPN voor 25euro internet, dat was voorheen toch duurder via WBA? Zouden ze over GPON zijn gaan leveren @Barre73 ?

• robbinonline

robbinonline

wopper schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:46:
[...]

Over een vezel van KPN voor 25euro internet, dat was voorheen toch duurder via WBA? Zouden ze over GPON zijn gaan leveren @Barre73 ?
Naja wel icm een unlimited abonnement,
50/50 = €30
100/100 = €35
1000/1000 = €40

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18:26
[...]

Dan is het ook niet via WBA, maar plaatst T-mobile zijn eigen GPON apparatuur. Daar zijn ze al een hele tijd mee bezig.

• space-one
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 23:30
jongetje schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:07:
Dat is ook wel logisch, bij ALL sta je content geschikt voor alle leeftijden toe. Bij 18 sta je alle content geclassificeerd t/m 18jaar toe.
Ja heel logische had de ontvanger ook eerst op all gezet. Bij T-Mobile betekend all dus niet geschikt voor alle leeftijden.

Trouwens je kunt die instellingen zonder pincode dat gewoon wijzingen.

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:07
rens-br schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:51:
[...]

Dan is het ook niet via WBA, maar plaatst T-mobile zijn eigen GPON apparatuur. Daar zijn ze al een hele tijd mee bezig.
Check dat dacht ik ook. Wie is dan de eigenaar van de vezel?

• rens-br
wopper schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:16:
KPN in deze.

• j_bos
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:38
[...]

1000 Mbit/s via KPN WBA kan inderdaad niet bij T-Mobile. Dat wordt niet geleverd. Dan is het ODF en is inderdaad de centrale omgebouwd. Dat zou heel goed kunnen want er wordt in heel Nederland al het hele jaar apparatuur in KPN centrales bijgezet.

[Voor 19% gewijzigd door j_bos op 25-08-2021 16:33]

wopper schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:16:
[...]

De eerste KPN Netwerk projecten in Den Haag zijn nog P2P gebouwd en daar hangt T-Mobile apparatuur in de PoPs. Inmiddels zijn de volgende projecten P2MP (Mariahoeve bijvoorbeeld) en daar kan dat niet meer.

Dus de woning van @robbinonline zal nog in een P2P gebied vallen.

• robbinonline

robbinonline

Barre73 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:52:
[...]

De eerste KPN Netwerk projecten in Den Haag zijn nog P2P gebouwd en daar hangt T-Mobile apparatuur in de PoPs. Inmiddels zijn de volgende projecten P2MP (Mariahoeve bijvoorbeeld) en daar kan dat niet meer.

Dit is in Bezuidenhout, pas recent van start gegaan en paar straten verder steken de oranje kabels nog uit de grond.

• hidden
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:21
Barre73 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:52:
[...]

dus KPN NetwerkNL legt geen open netwerk meer aan.
hidden schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 23:36:
[...]

dus KPN NetwerkNL legt geen open netwerk meer aan.
Dat mag je in het topic van KPN Netwerk bespreken. Er zijn meerdere definities van een open netwerk.
robbinonline schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 23:26:
[...]

Dit is in Bezuidenhout, pas recent van start gegaan en paar straten verder steken de oranje kabels nog uit de grond.
Wil je me dan je adres eens DM-en? Dan kijk ik hoe jouw adres door KPN is aangesloten.
Is dit een fout van T-Mobile? Of gaan zij alsnog hun eigen netwerk er achteraan leggen? Kunnen ze toch leveren via GPON van KPN?
Vragen, vragen.. :
)

Laat maar. Ik haal twee dingen door elkaar. Bezuidenhout is juist een ouder project dat nog P2P is.
Mariahoeve is een nieuw project met P2MP.

Dus dit klopt. In Bezuidenhout staan nog losse PoPs waar T-Mobile eigen apparatuur plaatst.

[Voor 20% gewijzigd door Barre73 op 26-08-2021 07:50]

• unnamed.m3
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 13-09 14:51
robbinonline schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:11:
Idd... Dit dus... Aangezien ik ook met mijn mobiele abonnement kan oversluiten dan wordt het ineens financieel interessant...

• robbinonline

robbinonline

Ik heb zojuist een gpon terminal gekregen van Huawei (type HG8010Hv6) als ik het goed begrijp is deze verplicht en kan ik niet doormiddel van een SFP de glaskabel rechtstreeks in mijn ubiquiti apparatuur hangen?

• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:57
leonbong schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:18:
Oh jee ik ben helaas aan de beurt voor het nieuwe TV-platform.
Ik had nog steeds het oude, met wat ik gezien heb bij mijn moeder wil ik dat prut-platform niet.
Nadat ze eerst onderhoud hebben gedaan ben ik nu toch echt aan de beurt voor het prut-tv-platform met "opsporing verzocht camera" beeldkwaliteit.
Volgende week zetten ze mij om.

[Voor 3% gewijzigd door leonbong op 26-08-2021 14:59]

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:34

JB

Cédric roelt!

robbinonline schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:50:
Ik heb zojuist een gpon terminal gekregen van Huawei (type HG8010Hv6) als ik het goed begrijp is deze verplicht en kan ik niet doormiddel van een SFP de glaskabel rechtstreeks in mijn ubiquiti apparatuur hangen?
Klopt.

Mijn boefje is liev!

• Quad

Quad

Selectief doof

leonbong schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:58:
[...]

Nadat ze eerst onderhoud hebben gedaan ben ik nu toch echt aan de beurt voor het prut-tv-platform met "opsporing verzocht camera" beeldkwaliteit.
Op zich vind ik het niet heel erg, kan ik mijn core switch eindelijk eruit knallen en is vanaf dan alles Ubiquiti Unifi achter de converter.

Ik word de 31 overgezet.

PVOutput

• Titusvh
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21-09 14:33
Ik heb dit topic gelezen en bij T-mobile gekeken.
In verband met twee thuiswerkers wil ik geen risico lopen en de nodige voorbereidingen treffen, en daarom voorleggen of mijn beeld klopt.

Ik wil graag T-Mobile Thuis via glas (1000mbit). Glas komt binnen in de meterkast. WiFi-vanuit de meterkast is niet bepaald ideaal voor het bereik.

Mijn beeld is dat een T-Mobile standaard installatie inhoudt dat ik in de meterkast een mediaconverter krijg en een modem/router. De monteur legt hoogstens een UTP-kabel naar de woonkamer langs de plinten naar de TV. Afgezien van dat dit lelijk is, moet hij een aardige omweg afleggen. Misschien dat de monteur diezelfde UTP-kabel wel wil trekken en dat ik het modem (ivm de WiFi) dan in de woonkamer bij de TV heb.

Ik zie dat kabel-langs-de-plintenverhaal niet echt zitten. En heb het liefst mijn WiFi-punt in de woonkamer.

Mijn idee: ik zorg zelf voor een ondergrondse UTP aansluiting (en verbinding) tussen de mediaconverter in de meterkast en het TV-Kast in de woonkamer. Klopt het dan dat de monteur slechts een UTP-kabeltje van mediaconverter naar mijn aansluiting in de meterkast hoeft te doen en bij de TV het modem daar gewoon op kan en ik daar dus WiFI/TV/telefonie heb?
Of mis ik dan nog wat?

CashbackXL heeft aparte links voor mobiel en thuis, dus ik zal het vermoedelijk los moeten aanvragen en dan hopen dat de (mooie) combinatiekorting goed gaat.

[Voor 6% gewijzigd door Titusvh op 26-08-2021 18:23. Reden: cashbackXL]

Titusvh schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:22:
Ik heb dit topic gelezen en bij T-mobile gekeken.
In verband met twee thuiswerkers wil ik geen risico lopen en de nodige voorbereidingen treffen, en daarom voorleggen of mijn beeld klopt.

Ik wil graag T-Mobile Thuis via glas (1000mbit). Glas komt binnen in de meterkast. WiFi-vanuit de meterkast is niet bepaald ideaal voor het bereik.

Mijn beeld is dat een T-Mobile standaard installatie inhoudt dat ik in de meterkast een mediaconverter krijg en een modem/router. De monteur legt hoogstens een UTP-kabel naar de woonkamer langs de plinten naar de TV. Afgezien van dat dit lelijk is, moet hij een aardige omweg afleggen. Misschien dat de monteur diezelfde UTP-kabel wel wil trekken en dat ik het modem (ivm de WiFi) dan in de woonkamer bij de TV heb.

Ik zie dat kabel-langs-de-plintenverhaal niet echt zitten. En heb het liefst mijn WiFi-punt in de woonkamer.

Mijn idee: ik zorg zelf voor een ondergrondse UTP aansluiting (en verbinding) tussen de mediaconverter in de meterkast en het TV-Kast in de woonkamer. Klopt het dan dat de monteur slechts een UTP-kabeltje van mediaconverter naar mijn aansluiting in de meterkast hoeft te doen en bij de TV het modem daar gewoon op kan en ik daar dus WiFI/TV/telefonie heb?
Of mis ik dan nog wat?

CashbackXL heeft aparte links voor mobiel en thuis, dus ik zal het vermoedelijk los moeten aanvragen en dan hopen dat de (mooie) combinatiekorting goed gaat.
Nee hoor, je idee klopt helemaal. Sterker nog, dat is ooit een belangrijke reden geweest voor T-Mobile om af te stappen van routers met glasaansluiting (de Draytek) en toch weer over te gaan op een mediaconverter. Want daardoor kan je inderdaad een UTP kabel trekken of leggen naar een plaats waar de router veel beter tot zijn recht komt.

• JeffreyGorissen
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 03-09 07:40
Vanochtend is de monteur langs gekomen, mediaconvertor ingesteld en klaar was Kees. De modem had ik al in de woonkamer klaar staan (utp kabelgoot door de muren van meterkast tot daar), dus dat ging snel. Eerste testjes zien jullie hier (wba 100/100):

AMD RYZEN 3700X - GTX 1080TI - Corsair Vengeance 32Gb DDR4 @3200Mhz

• SuperVeloce
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20-09 20:02

In meterkast zit nu Ziggo modem in bridge, oranje cat7 gaat naar midden woonkamer naar ASUS AX86U en via cat5e terug naar meterkast, daar hangt switch, cat5e naar slaapkamer en woonkamer TV, daar ligt weer switch voor Denon receiver, PS5, nu mediabox Next en TV.

Ik ga over op T-Mobile glasvezel, met iTV kastje.. ik wil vanuit Huawei ONT rechtstreeks naar de AX86U en die als modem instellen. Maar hoe krijg ik dan iTV werkend?

Kan ik op AX86U alle poorten internet instellen en dan bij TV woonkamer een managed switch plaatsen en dan VLAN voor TV op een poort instellen? Of moet ik switch in meterkast plaatsen, van ONT naar switch, hier VLAN internet en TV op instellen, kabel van woonkamer op die poort zetten? Heeft dat, omdat het ingesteld is voor iTV, gevolgen voor internet op PS5, TV etc?

Ik heb die router daar staan, omdat dit een goede locatie is voor goede WiFi naar slaapkamer, balkon en woonkamer. Laptop staat 2m van router af.
Betreft gelijkvloers nieuwbouw appartement.

En dacht aan deze Netgear Prosafe switch
pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E

[Voor 15% gewijzigd door SuperVeloce op 26-08-2021 22:54]

• Mr Magic
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 00:30
@SuperVeloce Het nieuwe TV platform van T-Mobile heeft geen apart VLAN meer.

Alles komt binnen op VLAN 300 op de WAN-poort, dus dat is het enige dat je hoeft te configureren op de Asus.

De meningen over de kwaliteit zijn overigens niet zo goed; het nieuwe platform gebruikt een lagere bitrate (max. 6 Mbit) wat de beeldkwaliteit op met name grotere TV's niet ten goede komt.

• SuperVeloce
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20-09 20:02
Mr Magic schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 01:11:
@SuperVeloce Het nieuwe TV platform van T-Mobile heeft geen apart VLAN meer.

Alles komt binnen op VLAN 300 op de WAN-poort, dus dat is het enige dat je hoeft te configureren op de Asus.

De meningen over de kwaliteit zijn overigens niet zo goed; het nieuwe platform gebruikt een lagere bitrate (max. 6 Mbit) wat de beeldkwaliteit op met name grotere TV's niet ten goede komt.
Aah top dat scheelt weer.

Heb een LG OLED55CX en heb de beta T-mobile anywhere app op m'n Chromecast2020.. opzich viel kwaliteit wel mee, niet idee dat het veel minder is dan Ziggo Next. Heb iTV van T-mobile nog niet voor vergelijk. Maar 6Mbit is wel laag ja. iTV is vooral voor m'n vriendin die wil opnemen.
Ziggo zit op 12Mbit voor HD en 9 voor SD.

• space-one
SuperVeloce schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 01:16:
[...]

Aah top dat scheelt weer.

Heb een LG OLED55CX en heb de beta T-mobile anywhere app op m'n Chromecast2020.. opzich viel kwaliteit wel mee, niet idee dat het veel minder is dan Ziggo Next. Heb iTV van T-mobile nog niet voor vergelijk. Maar 6Mbit is wel laag ja. iTV is vooral voor m'n vriendin die wil opnemen.
Ziggo zit op 12Mbit voor HD en 9 voor SD.
SD is mpeg2.

Wij hebben een 42 of 46 inch TV. Bij snelle bewegingen of veel info in beeld is zeker minder dan voorheen. (KPN streams op WBA). Maar slecht is het zeker niet. Bij 55 inch wordt natuurlijk wel meer zichtbaar in het beeld wat bij 42 inch niet opvalt.

Wij nemen ook veel op (geen reclame) maar dat is zeker een hele vooruitgang t.o.v het oude platform.
Doorspoelen gaat niet zo snel maar je kunt gewoon de nieuwe tijd op de afstandsbediening in toetsen.
Bijv reclame begint bij 25 minuten en duurt 7-8 minuten dan toets je 32 of 33 in. 65 minuten is 01 05.

[Voor 17% gewijzigd door space-one op 27-08-2021 07:55]

• Wessel0101
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 16:35
heeft t-mobile de Anywhere app ook op de Chromecast met Google TV?

• jongetje
Wessel0101 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:06:
heeft t-mobile de Anywhere app ook op de Chromecast met Google TV?
WhySoSerious? schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:04:
[...]

T-Mobile is wel met een Smart TV/Android TV app bezig, geen idee of de streams dan beter, minder of hetzelfde zijn.

Bèta-testers gezocht T-Mobile TV smart TV apps

https://community.t-mobil...e-tv-smart-tv-apps-331599

• Mr-Music
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
Hallo wie kan helpen met het volgende.
Naar overstap van Xs4all Glas, nu T-mobile Glas.
Heb achter de Zyxel 50 een Asus Router (ivm netwerk) staan werkte altijd prima met Xs4all .
Na overstap T-mobile lukt het ook zonder veel moeite om de Asus op internet te krijgen.
Maar rond 20 augustus is de Asus Router offline en is het mij niet meer gelukt om met deze router (of andere) op internet te komen. Veel geprobeerd harde reset, andere kabels etc.
Wat moet ik doen?

• Audione0
  • Laatst online: 15-09 21:03

Audione0

Strijdt der titanen

Mr-Music schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:36:
Hallo wie kan helpen met het volgende.
Naar overstap van Xs4all Glas, nu T-mobile Glas.
Heb achter de Zyxel 50 een Asus Router (ivm netwerk) staan werkte altijd prima met Xs4all .
Na overstap T-mobile lukt het ook zonder veel moeite om de Asus op internet te krijgen.
Maar rond 20 augustus is de Asus Router offline en is het mij niet meer gelukt om met deze router (of andere) op internet te komen. Veel geprobeerd harde reset, andere kabels etc.
Wat moet ik doen?
In principe zou het gewoon moeten werken.
Als je de Zyxel er tussenuit haalt moet je op de Asus met een Vlan gaan werken. Dan kan het kloppen dat je nu niet meer op het internet komt.

[Voor 5% gewijzigd door Audione0 op 27-08-2021 12:15]

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

• SebasFM
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21-09 13:53
ik zou de router wel in access point mode zetten als hij achter de Zyxel hangt, i.p.v. in router modus laten staan. Anders krijg je NAT achter NAT en ik weet niet of dat nu zo goed is voor de performance.

Ik heb de Zyxel er tussen vandaan gehaald en VLAN300 geconfigureerd. Dat kan overigens alleen als je geen vaste telefonie bij T-Mobile afneemt. Anders zit je namelijk aan de Zyxel vast.

[Voor 5% gewijzigd door SebasFM op 27-08-2021 12:18]

• i-dj
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 00:17
SebasFM schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:18:
ik zou de router wel in access point mode zetten als hij achter de Zyxel hangt, i.p.v. in router modus laten staan. Anders krijg je NAT achter NAT en ik weet niet of dat nu zo goed is voor de performance.

Ik heb de Zyxel er tussen vandaan gehaald en VLAN300 geconfigureerd. Dat kan overigens alleen als je geen vaste telefonie bij T-Mobile afneemt. Anders zit je namelijk aan de Zyxel vast.
Zeg je hiermee dat ik bijvoorbeeld mijn orbi pro direct achter de huawei mediaconverter kan hangen (wan poort) als je maar een Vlan 300 aanmaakt? Mis je dan geen modem functie?

Ik ga donderdag over, maar wil mijn orbi pro blijven gebruiken. Als iemand de ideale use case heeft dan hoor ik dit graag. Ik zie verschillende oplossingen online maar kan het niet vertalen naar mijn situatie (zeker omdat ik niet kan testen).

PSN: IS_DJ

• SebasFM
De Orbi Pro ken ik niet, maar als dat apparaat router functionaliteit ingebouwd heeft kan dat. Ik zit op GPON en heb een Huawei ONT waar ik direct mijn eigen router in prik. (Nu een EdgeRouter X, voorheen de Asus RT-AX86U die nu als accesspoint dienst doet.)

[Voor 12% gewijzigd door SebasFM op 27-08-2021 13:23]

• Mr-Music
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
Audione0 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:13:
[...]

In principe zou het gewoon moeten werken.
Als je de Zyxel er tussenuit haalt moet je op de Asus met een Vlan gaan werken. Dan kan het kloppen dat je nu niet meer op het internet komt.
Oke maar de extra router heeft dus gewerkt (als Router) achter de Zyxel dat is vaag. En heb op zolder een eigen netwerk vandaar de routerfunctie.
i-dj schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:14:
[...]

Zeg je hiermee dat ik bijvoorbeeld mijn orbi pro direct achter de huawei mediaconverter kan hangen (wan poort) als je maar een Vlan 300 aanmaakt? Mis je dan geen modem functie?

Ik ga donderdag over, maar wil mijn orbi pro blijven gebruiken. Als iemand de ideale use case heeft dan hoor ik dit graag. Ik zie verschillende oplossingen online maar kan het niet vertalen naar mijn situatie (zeker omdat ik niet kan testen).
Glasvezel kent geen modem functie. Het omzetten van licht naar Ethernet gebeurt al in de mediaconverter dus wat daarachter hangt is een router.

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Indd lekker met een VLAN gaan werken, en de routers gebruiken als accesSpoints/switches

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

• Ruben0s
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21-09 02:43
Vandaag omgezet naar 1000/1000 van T-mobile. Monteur is langs geweest, maar heb helaas geen internet meer.

Heb zowel met de T-mobile router als eigen router DHCP problemen.

WAN IP 0.0.0.0.
YOUR ISP'S DHCP DOES NOT FUNCTION PROPERLY

Ben bang dat ik een paar weken zonder internet zit.

PSN: Baklapper

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Ruben0s schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:14:
Vandaag omgezet naar 1000/1000 van T-mobile. Monteur is langs geweest, maar heb helaas geen internet meer.

WAN IP 0.0.0.0.

Dus de monteur is weggegaan zonder het werkend te krijgen of deed het internet het eerst wel?

• i-dj
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 00:17
SebasFM schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:23:
De Orbi Pro ken ik niet, maar als dat apparaat router functionaliteit ingebouwd heeft kan dat. Ik zit op GPON en heb een Huawei ONT waar ik direct mijn eigen router in prik. (Nu een EdgeRouter X, voorheen de Asus RT-AX86U die nu als accesspoint dienst doet.)
Nu is mijn orbi verbonden met een ziggo modem (in bridge) via de Wan poort. Dus is het mijn router en dhcp “server”. Het lijkt op jou situatie. Ga ik nog ergens problemen mee krijgen als ik de zyxcel niet aansluit dan? Heb allen tv (maar werk nu met Apple TV als decoder).

PSN: IS_DJ

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:03
Ruben0s schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:14:

WAN IP 0.0.0.0.

Ik had iets soortgelijks. Er moest toen een Reggefiber monteur komen die hier thuis in de meterkast (?) en de wijkcentrale iets deed, en ook later nog weer een Guidion monteur die de patch kabel verving vanwege te veel demping. Duurde al met al een week of 2 staat me bij.

• SebasFM
i-dj schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:33:
[...]

Nu is mijn orbi verbonden met een ziggo modem (in bridge) via de Wan poort. Dus is het mijn router en dhcp “server”. Het lijkt op jou situatie. Ga ik nog ergens problemen mee krijgen als ik de zyxcel niet aansluit dan? Heb allen tv (maar werk nu met Apple TV als decoder).
Alleen als je vaste telefonie afneemt heb je een probleem, dat werkt alleen via de Zyxel. Je kan de Orbi aansluiten en VLAN ID 300 instellen. Laatste is wel belangrijk, anders krijg je geen internet. Weet niet of jouw router dat ondersteunt...

• com2,1ghz
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20:59
Heb van het weekend een foldertje door de bus gekregen van T-mobile met de aankondiging dat ze binnenkort gaan beginnen met het aanleggen van glasvezel. Eindelijk af van dat klote Ziggo en alle bijbehorende storingen :w

Ze gaan dus binnenkort beginnen met het openhalen van de straat om zo de nieuwe glasvezel lijn te trekken. Hoe gaat dit eigenlijk? Gaan ze ook graven in onze voortuin?

• rens-br
com2,1ghz schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 08:48:
Ze gaan dus binnenkort beginnen met het openhalen van de straat om zo de nieuwe glasvezel lijn te trekken. Hoe gaat dit eigenlijk? Gaan ze ook graven in onze voortuin?
Nee, daar gebruiken ze een of andere 'boor' voor die de kabel door je tuin heen 'schiet'.

• jongetje
@com2,1ghz Binnenkort is iets minder snel....
Eerst komt er een ploeg de kabels leggen tot aan de erfgrens. Dit blijft zo totdat je een abonnement afsluit.
Als je een abonnement afsluit komt er een kleine ploeg de kabel van de erfgrens tot aan de buitenmuur leggen
En dan kun je een afspraak maken om door een andere ploeg de kabel naar binnen te laten brengen en afmonteren
En dan kun je een afspraak maken voor de daadwerlijke installatie door een Guidion monteur die de mediaconverter en het modem aansluit.

Zijn dus best nog wat stappen. En bij een flat/appartementen gebouw nog ingewikkelder omdat het door of buiten of de gevel naar binnen moet.
rens-br schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:26:
[...]

Nee, daar gebruiken ze een of andere 'boor' voor die de kabel door je tuin heen 'schiet'.
Mijn voortuin is anderhalve meter lang op de plek waar ze naar binnen kunnen en dat hebben ze gegraven (en weer netjes dichtgemaakt).

[Voor 21% gewijzigd door jongetje op 30-08-2021 09:28]

• com2,1ghz
rens-br schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:26:
[...]

Dat zou ideaal zijn. Ik dacht in eerste instantie dat er iets aanwezig zou zijn als een soort buis waarbij alle draden vanuit de straat naar binnen getrokken worden. Maar een boor lijkt me ook prima.
jongetje schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:27:
@com2,1ghz Binnenkort is iets minder snel....
Eerst komt er een ploeg de kabels leggen tot aan de erfgrens. Dit blijft zo totdat je een abonnement afsluit.
Als je een abonnement afsluit komt er een kleine ploeg de kabel van de erfgrens tot aan de buitenmuur leggen
En dan kun je een afspraak maken om door een andere ploeg de kabel naar binnen te laten brengen en afmonteren
En dan kun je een afspraak maken voor de daadwerlijke installatie door een Guidion monteur die de mediaconverter en het modem aansluit.

Zijn dus best nog wat stappen. En bij een flat/appartementen gebouw nog ingewikkelder omdat het door of buiten of de gevel naar binnen moet.

[...]
Bedankt voor deze stappen!

Mijn voortuin is anderhalve meter lang op de plek waar ze naar binnen kunnen en dat hebben ze gegraven (en weer netjes dichtgemaakt).
Volgens de folder zou dat per december kunnen. Prima wat mij betreft. Ik ben al blij dat er eindelijk wat beweging in zit.

Mijn probleem is dat tijdens mijn verbouwing mijn zwager het zo slim vond om een halve pallet zakken beton die over waren van de vloer van mijn veranda te gebruiken voor mijn voortuin. Lekker met bewapening en al. Zou een beetje zuur zijn als ik dat nu moet afbreken :P
Mijn voortuin is ook 1.5 meter diep.

• Dracula
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22:25
Heb van het weekend een foldertje door de bus gekregen van T-mobile met de aankondiging dat ze binnenkort gaan beginnen met het aanleggen van glasvezel. Eindelijk af van dat klote Ziggo en alle bijbehorende storingen :w

Nice hier ook briefje gevonden dat ze in September los gaan. Wel benieuwt hoe ik dat ga fixen aangezien de meterkast buiten zit in een nisje. Eens uitvogelen hoe ik dan kabel binnen ga krijgen maar goed zien we dan wel weer.

[Voor 12% gewijzigd door Dracula op 30-08-2021 09:50]

• jongetje
@Dracula Bij mij kwam er een monteur binnen met een accuboormachine met een hele lange boor. Ik mocht zelf kiezen waar ik de kabel vanuit mijn kruipruimte omhoog wilde laten komen. Ik wilde het "gewoon" in mijn meterkast maar mijn buurman in zijn woonkamer. Hangt wel een beetje van de monteur af en wat je afspreekt bij het afsluiten van je contract (en dit ook per mail laat bevestigen!).

• Dracula
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22:25
jongetje schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:59:
@Dracula Bij mij kwam er een monteur binnen met een accuboormachine met een hele lange boor. Ik mocht zelf kiezen waar ik de kabel vanuit mijn kruipruimte omhoog wilde laten komen. Ik wilde het "gewoon" in mijn meterkast maar mijn buurman in zijn woonkamer. Hangt wel een beetje van de monteur af en wat je afspreekt bij het afsluiten van je contract (en dit ook per mail laat bevestigen!).
Ah oke, we gaan het zien dan de komende maanden. Weet nou niet of in de woonkamer zo handig is maar goed.
Dracula schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:01:
[...]

Ah oke, we gaan het zien dan de komende maanden. Weet nou niet of in de woonkamer zo handig is maar goed.
De handigste plek is daar waar het mogelijk is om apparatuur aan te sluiten (lees: de router) om dan daar weer een TV/PC etc op aan te kunnen sluiten. Bij veel mensen kan dat de meterkast zijn maar er zijn heel veel woningen waar vanuit de meterkast vrijwel geen mogelijkheid is om naar andere ruimtes te komen met een kabel. Dan wordt TV kijken, of een los AP aansluiten wel erg ingewikkeld. Vooral in die gevallen zie je dat de woonkamer een betere optie is omdat dan de decoder nog is aan te sluiten op de router.

@com2,1ghz Hieronder een filmpje waar je die "boor" mooi kan zien. En als dat geboorde tunneltje naar de gevel klaar is duwen ze er snel een leeg buisje doorheen voordat deze eventueel weer instort.. Door dat buisje kan dan later, of natuurlijk direct, de glasvezelkabel.
YouTube: Glasvezel kabel schieten FTTH

• com2,1ghz
Barre73 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:52:
[...]

De handigste plek is daar waar het mogelijk is om apparatuur aan te sluiten (lees: de router) om dan daar weer een TV/PC etc op aan te kunnen sluiten. Bij veel mensen kan dat de meterkast zijn maar er zijn heel veel woningen waar vanuit de meterkast vrijwel geen mogelijkheid is om naar andere ruimtes te komen met een kabel. Dan wordt TV kijken, of een los AP aansluiten wel erg ingewikkeld. Vooral in die gevallen zie je dat de woonkamer een betere optie is omdat dan de decoder nog is aan te sluiten op de router.

@com2,1ghz Hieronder een filmpje waar je die "boor" mooi kan zien. En als dat geboorde tunneltje naar de gevel klaar is duwen ze er snel een leeg buisje doorheen voordat deze eventueel weer instort.. Door dat buisje kan dan later, of natuurlijk direct, de glasvezelkabel.
YouTube: Glasvezel kabel schieten FTTH
Aaah, dus zo werkt dat.
Heb hier een "modern" tussenwoning met kruipruimte en de meterkast net achter de gevel.

• SebasFM
jongetje schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:27:
Klopt, en flats hebben een verplichte VvE (Vereniging van Eigenaren) die ook nog eens hun akkoord moeten geven. Officieel moet daar dan via een vergadering over gestemd worden. Zonder akkoord geen glasvezelkabel door de tuin/langs de gevel etc. In mijn geval was dat allemaal niet zo'n issue gelukkig.

En mocht je hoog wonen net als ik, zijn de onderaannemers niet echt happig om je aan te komen sluiten. Dat doen ze (denk ik) alleen als er meerdere mensen tegelijk aangesloten kunnen worden. Anders moeten ze te vaak een (dure) hoogwerker huren. In mijn geval duurde het 10 maanden na bestellen voordat de kabel eindelijk in mijn appartement aangesloten werd. Er bleek opeens schot in de zaak te zitten nadat mijn onderburen een abonnement hadden afgesloten. :X

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
leonbong schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:58:
[...]

Dit dus (via de beta app):

• leonbong
Tja niet best,

De hele wereld gaat over naar hogere bitrate en kwaliteit.
Tmobile is eigenwijs die gaan naar lager!

[Voor 80% gewijzigd door leonbong op 30-08-2021 14:10]

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18:30
T-different ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Comp User
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 21-09 12:05
Met jaren 80 VHS "kwaliteit"

Vaste locatie, vast netwerk.

• HellStorm666
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 20-09 22:15

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi A4 Avant B8

Heej allemaal.

Gisteren is met succes de T-Mobile glas verbinding opgeleverd op t werk.
1000/1000.
Nu valt de upload mij helaas wel tegen.
Thuis heb ik ook een 1000/1000 van T-Mobile (zo'n 400m hemelsbreed van de zaak vandaan).
Thuis haal ik een 940Mbit om 950Mbit.
Op t werk haal ik een 920Mbit om 150Mbit tot 400Mbit (zowel met speedtest als met iperf3 (met tussen 1 en 8 streams) als met fast.com (met 1 en 8 en 16 streams)) waar de 140Mbit vaker gebeurd dan de 400Mbit.
De firewall (Fortigate) is sowieso de bottleneck niet aangezien we met XS4All op de 500/500 vaker tegen de 600Mbit upload zaten.
Wat kan t probleem zijn?
En belangrijker, wat kan de oplossing zijn?
De mediaconverter staan 3 en 4 al op ON en de rest OFF.
De FortiGate ziet de verbinding ook als een 1Gbps FullDuplex.

ps. zowel thuis als op de zaak een Internet Only en beide locaties alleen de Huawei mediaconverter er tussen en daarna eigen apparatuur (Untangle thuis, FortiGate op de zaak).

[Voor 17% gewijzigd door HellStorm666 op 31-08-2021 12:31]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• juliank
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 22:14
HellStorm666 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:11:
Heej allemaal.

1000/1000.
Thuis heb ik ook een 1000/1000 van T-Mobile (zo'n 400m hemelsbreed van de zaak vandaan).
Op t werk haal ik een 920Mbit om 150Mbit tot 400Mbit (zowel met speedtest als met iperf3 (met tussen 1 en 8 streams) als met fast.com (met 1 en 8 en 16 streams)) waar de 140Mbit vaker gebeurd dan de 400Mbit.
De firewall (Fortigate) is sowieso de bottleneck niet aangezien we met XS4All op de 500/500 vaker tegen de 600Mbit upload zaten.
Wat kan t probleem zijn?

ps. zowel thuis als op de zaak een Internet Only en beide locaties alleen de Huawei mediaconverter er tussen en daarna eigen apparatuur (Untangle thuis, FortiGate op de zaak).
Weken/dagen geleden werd er geklaagd dat er te weinig capaciteit zou zijn, maar ik weet niet of dat nu nog geldt voor de upload en soms download

• basdej
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23:38

basdej

OutSystems Consultant

Heej allemaal.

1000/1000.
Wat kan t probleem zijn?

Heb je een zakelijk abbonement van T-Mobile op je werk?

Hoi.

• HellStorm666

HellStorm666

basdej schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:43:
[...]

Heb je een zakelijk abbonement van T-Mobile op je werk?
Nee, Particulier.

Scientia Potentia Est

• Axelfoley007
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 21-09 00:50
Heej allemaal.

1000/1000.
Wat kan t probleem zijn?

Welk model Fortigate staat er ? Hier thuis staat een instapmodel 40F welke zonder issues de lijn up en down helemaal dichttrekt.

• HellStorm666

HellStorm666

Axelfoley007 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:03:
[...]

Welk model Fortigate staat er ? Hier thuis staat een instapmodel 40F welke zonder issues de lijn up en down helemaal dichttrekt.
FortiGate 80F.
Probleem ligt ook niet bij de FortiGate maar bij T-Mobile denk ik.
Lees over de laatste paar maanden een hoop meldingen over een trage upload.

Scientia Potentia Est

• Khil
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 01:06
Feli :) Wat beviel je niet aan/bij Ziggo?

Net verhuizing aangevraagd van T-adsl naar T-glas :) Hopen dat Guidion een beetje opschiet.

[Voor 11% gewijzigd door Khil op 01-09-2021 16:49]

FIP Radio | M’n fiets is designer

• com2,1ghz
Khil schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:48:
[...]

Feli :) Wat beviel je niet aan/bij Ziggo?

Net verhuizing aangevraagd van T-adsl naar T-glas :) Hopen dat Guidion een beetje opschiet.
Ik zit al 12 jaar bij ziggo. Vroeger bij mn ouders, daarna in mn huurwoning en sinds 2 jaar in mijn koopwoning. Tot mijn koopwoning was ik tevreden. Vrijwel nooit storingen.
Echter in mijn koopwoning heb ik alleen maar problemen gehad waarbij ze mij niet serieus namen.

Ten eerste hadden ze mijn verhuizing niet goed verwerkt. Waardoor ik traag internet had. Na 2 keer terugbellen. Wel proberen mijn vodafone abonnement te verlengen terwijl ik daar niet om vroeg. Maar een verhuizing doorgeven moest ik weer 2 keer doorverbonden worden.

Ik had regelmatig last van internet die een minuut wegviel. Iedere week merkte ik dat wel een keer of 2. Toen de eerste lockdown begon in maart viel mijn internet de hele dag regelmatig weg. Had vaker geen verbinding dan wel.

Na weer te bellen kreeg ik een kneus aan de lijn die bot deed. Zei dat hij het allemaal beter zou weten en kapte mij iedere keer af. Zei dat ik maar moet luisteren.
Toen ik zei dat ik mijn eigen router had kapte hij me meteen af en zei dat het aan mijn apparatuur zou liggen. Terwijl note bene alle interne apparaten zoals mijn NAS systeem gewoon bereikbaar waren.

Zijn woorden waren: “meneer als u het beter wist dan zat u hier en ik daar. Ik bouw computers dus ik weet het wel” 7(8)7 “U luistert niet het probleem ligt bij u”.
Ik wist niet wat me overkwam. Ik kreeg het niet voor elkaar om mijn verhaal te vertellen. Na een heel zeikverhaak op facebook op hun pagina hebben ze mij teruggebeld.

Vrijwel niet op te lossen. Want als het internet werkt, dan werkt het gewoon 100% goed. Pas wanneer mijn verbinding wegvalt, kan ik op dat moment in de router zien dat de volledige upstream weggevallen is. Na een minuut komt het signaal weer terug en is het probleem niet meer op te sporen.
Gek genoeg waren de problemen na 2 maanden sterk verminderd.

Nou heb ik nog steeds last van regelmatige connectieproblemen en ben er helemaal klaar mee.
Als glas eenmaal aangelegd is dan stap ik meteen over.

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 23:20
Ik zit al jaren bij KPN maar de korting is niet meer wat het geweest is. Nu heeft T-mobile een zeer aantrekkelijke prijs icm met unlimited mobiel en 1gb internet en tv combo. Het scheelt ruim €200,00 met KPN per jaar.

Maar nu twijfel ik of het gaat werken met situatie hier. Glasvezel komt in meterkast binnen. Nu staat daar een Experiabox(wifi uit) met een TP link Deco P9. Op twee andere verdiepingen staan nog 2 deco's.

Er zijn twee tv's aangesloten op Experiabox. Utp gaat via Devolo powerline naar woonkamer en slaapkamer. Kabels trekken kan helaas niet zonder flinke investering dus moet via Devolo.

Nu is wifi geen probleem, maar kan tv van T-mobile ook gewoon via utp via de Devolo? Zoals ik lees op website zou dat moeten werken toch?
Highfive95 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:46:
Ik zit al jaren bij KPN maar de korting is niet meer wat het geweest is. Nu heeft T-mobile een zeer aantrekkelijke prijs icm met unlimited mobiel en 1gb internet en tv combo. Het scheelt ruim €200,00 met KPN per jaar.

Maar nu twijfel ik of het gaat werken met situatie hier. Glasvezel komt in meterkast binnen. Nu staat daar een Experiabox(wifi uit) met een TP link Deco P9. Op twee andere verdiepingen staan nog 2 deco's.

Er zijn twee tv's aangesloten op Experiabox. Utp gaat via Devolo powerline naar woonkamer en slaapkamer. Kabels trekken kan helaas niet zonder flinke investering dus moet via Devolo.

Nu is wifi geen probleem, maar kan tv van T-mobile ook gewoon via utp via de Devolo? Zoals ik lees op website zou dat moeten werken toch?
Ik denk zelfs dat TV van T-Mobile beter werkt met Devolo's door de gebruikte techniek (OTT versus multicast bij KPN)
Bedenk wel dat de kwaliteit schijnbaar echt minder is, ook met het blote oog. Dat is wel de rode draad die ik hier lees en zie.

[Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 01-09-2021 19:54]

• leonbong
@Highfive95
Gezien de beperkte bandbreedte die T-mobile op het nieuwe tv-platform gebruikt zal dit prima werken.

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 23:20
Barre73 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:52:
[...]

Ik denk zelfs dat TV van T-Mobile beter werkt met Devolo's door de gebruikte techniek.
Bedenk wel dat de kwaliteit schijnbaar echt minder is, ook met het blote oog.
Met twee full hd tv's van 43 inch zal dat het probleem niet zijn denk ik. :+

De Devolo's zijn wel tijdelijke oplossing nog. Gaan volgend jaar verbouwen en dan meteen utp kabels trekken. Hele huis wordt dan toch gestuced.

Op zich werkt met KPN nu prima via de Devolo's. En dat zou dus met T-mobile ook moeten werken. (y)

Heb nu 100Mbit internet en 5 gb mobiel+onbeperkt bellen. Ga ik naar T-mobile wordt het 1000Mbit en unlimited mobiel en dan ook nog goedkoper. _/-\o_

• Gizzy
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-09 15:24
Ik ben net overgezet van het glasvezel oude platform van de VLAN's (300-640) naar het nieuwe platform vlan 300. Aangezien ik ook mijn controller wilde veranderen, vandaag alle UNIFI apparatuur een hard reset gegeven met de intentie ze in de nieuwe controller te adepten en van scratch te beginnen. Nu echter het vreemde verhaal. Ik begin zoals vanouds met de USG. Deze aangesloten op de mediaconverter op de WAN 1 poort van de USG. USG aangezet en met de ethernet kabel op de lan 1 naar de laptop. Inloggen op stock ip geen probleem. Daar de nodige settings gedaan waaronder vlan 300 ingesteld. De USG krijgt netjes een extern ip van tmobile en de stock dns settings worden zelfs automatisch ingevuld. Echter kan ik nu niet vanaf mijn laptop die met dhcp aan de lan 1 poort zit internetten. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

flickr - WOT Profile - Game PC

• Luuk1983
Gizzy schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:02:
Ik ben net overgezet van het glasvezel oude platform van de VLAN's (300-640) naar het nieuwe platform vlan 300. Aangezien ik ook mijn controller wilde veranderen, vandaag alle UNIFI apparatuur een hard reset gegeven met de intentie ze in de nieuwe controller te adepten en van scratch te beginnen. Nu echter het vreemde verhaal. Ik begin zoals vanouds met de USG. Deze aangesloten op de mediaconverter op de WAN 1 poort van de USG. USG aangezet en met de ethernet kabel op de lan 1 naar de laptop. Inloggen op stock ip geen probleem. Daar de nodige settings gedaan waaronder vlan 300 ingesteld. De USG krijgt netjes een extern ip van tmobile en de stock dns settings worden zelfs automatisch ingevuld. Echter kan ik nu niet vanaf mijn laptop die met dhcp aan de lan 1 poort zit internetten. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Jup, bug in de firmware, waarschijnlijk krijg je laptop geen gateway via de DHCP server. Ik heb dat probleem gehad in ieder geval.

Edit: https://www.reddit.com/r/...ertising_default_gateway/

[Voor 5% gewijzigd door Luuk1983 op 01-09-2021 22:24]

AMD Ryzen 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI GTX1080 Gaming X | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• Gizzy
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-09 15:24
Luuk1983 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:22:
[...]

Jup, bug in de firmware, waarschijnlijk krijg je laptop geen gateway via de DHCP server. Ik heb dat probleem gehad in ieder geval.

Edit: https://www.reddit.com/r/...ertising_default_gateway/
Thnx voor de reply. Zo vreemd. Ding draait hier nu al 2,5 jaar en boem plots dit verhaal. Ik ga lig ff die commando proberen met mijn rust ervaring in terminal werk.

Updat: Nu krijgen mijn devices weer een gateway aangekondigd en werkt het internet weer. Helaas kunnen mijn stb's de server helaas nog niet vinden. Helaas ook problemen met de unifi controller en het niet vinden van devices, maar daarvoor naar een ander topic :|

[Voor 20% gewijzigd door Gizzy op 01-09-2021 23:34]

flickr - WOT Profile - Game PC

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02:35
Highfive95 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:46:

Mijn T-Mobile TV gaat via TP-Link Powerline adapters en dat werkt prima hier, zit nog wel op het oude TV platform.

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• space-one
Barre73 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:52:
[...]

Ik denk zelfs dat TV van T-Mobile beter werkt met Devolo's door de gebruikte techniek (OTT versus multicast bij KPN)
Klopt multicast verkeer heeft volgens mij geen mogelijkheid om te herstellen. Als daar iets verkeert gaat zie je vaak blokjes. Bij OTT gaat de stream bij fouten eerst herstellen en als dat niet werkt bufferen (beeld staat dan compleet stil)

[Voor 8% gewijzigd door space-one op 02-09-2021 07:45]

• space-one
leonbong schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:53:
@Highfive95
Gezien de beperkte bandbreedte die T-mobile op het nieuwe tv-platform gebruikt zal dit prima werken.
Nee door de techniek (geen multicast) zal dat beter werken. Vroeger was de bandbreedte van Powerline adapters nogal eens een probleem.

[Voor 11% gewijzigd door space-one op 02-09-2021 07:47]

• Luuk1983
Gizzy schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:34:
Updat: Nu krijgen mijn devices weer een gateway aangekondigd en werkt het internet weer. Helaas kunnen mijn stb's de server helaas nog niet vinden. Helaas ook problemen met de unifi controller en het niet vinden van devices, maar daarvoor naar een ander topic :|
Ja heel fijn...ik heb er ook allerlei gezeik mee gehad. Ubiquiti is echt mooi spul, maar ik zou het nooit zakelijk inzetten, daarvoor heb ik er al teveel gezeik mee gehad... succes in ieder geval! Als het werkt, dan werkt het echt lekker met T-Mobile.

• leonbong
Ubiquiti maakt mooi wifi-spul en switches.
Maar hun routers/gatewatys uit de unifi-lijn moet je inderdaad niet zakelijk inzetten switches kan wel.

• bacco
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 20-09 10:37
Greetings,
I am getting lost!
my dutch is not so good.
but I use onlinr translators.
Could someone be so nice to post some sort of tutorial how to set up glasvezel t-mobile thuis using opendwrt (I just installed the latest version on a gigabit router)??
I need to have interenet and TV. No phone!
I would really appreciate it.
Thank you really much!

• Lantash
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 21-09 08:39
@bacco Is your connection recent? If so, its probably as easy as setting the WAN VLAN to 300.

[Voor 66% gewijzigd door Lantash op 02-09-2021 13:59]

• hmw
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-09 16:55
bacco schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:18:
Greetings,
I am getting lost!
my dutch is not so good.
but I use onlinr translators.
Could someone be so nice to post some sort of tutorial how to set up glasvezel t-mobile thuis using opendwrt (I just installed the latest version on a gigabit router)??
I need to have interenet and TV. No phone!
I would really appreciate it.
Thank you really much!
to setup your switch in openwrt

and add eth0.300 to your wan interface

if you have a zyxl than your tv needs to be in the lan network

[Voor 3% gewijzigd door hmw op 02-09-2021 14:52]

• hidden
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:21
space-one schreef op donderdag 2 september 2021 @ 07:43:
[...]

Nee door de techniek (geen multicast) zal dat beter werken. Vroeger was de bandbreedte van Powerline adapters nogal eens een probleem.
Het zal aan de kant van T Mobile toch meer bandbreedte kosten.
door de buffer zal ook de vertraging groter zijn en dat zorgt bij voetbal weer voor irritaties

• Quad

Quad

Selectief doof

Geen idee wat de T-Mobile STB aan het doen is, maar sinds de omzetting op het nieuwe platform eerder deze week heeft hij in standby al meer dan 70GB aan data verstookt..
In standby heeft hij een constant dataverbruik van ca 6Mbps.

PVOutput

• leonbong
Ik zou hem eens een powercycle geven bij mij is het op nieuwe TV-platform niet geval.
Nu heb ik dat platform wel pas een paar dagen.

Ik had altijd de STB met een aparte utp vanuit de meterkast.
Maar omdat ik benieuwd was wat bitrate verschil tussen oud en nieuw is heb ik de laatste 7-dagen oud-tv-platform de data via een VLAN-managed switch TV naar de woonkamer gestuurd.
Zodat ik het kan meten.

Oud platform >10mbit voor de NPO 1/2/3 en RTL/SBS/Veronica.
Nieuw platform +/-6 mibt echt teleurstellend, want je ziet het echt goed dat zo weinig bandbreedte is.

[Voor 3% gewijzigd door leonbong op 04-09-2021 21:08]

• Wessel0101
Ik snap het niet echt meer… als je een eigen router aansluit op de media converter, en je ook tv wil kijken via deze router, moet je dan nog een vlan instellen?

• Quad

Quad

Selectief doof

Wessel0101 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:54:
Ik snap het niet echt meer… als je een eigen router aansluit op de media converter, en je ook tv wil kijken via deze router, moet je dan nog een vlan instellen?
Nee, als je op nieuw platform, of nieuw abo afsluit, niet meer.
leonbong schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:07:
Ik zou hem eens een powercycle geven bij mij is het op nieuwe TV-platform niet geval.
Nu heb ik dat platform wel pas een paar dagen.

Ik had altijd de STB met een aparte utp vanuit de meterkast.
Maar omdat ik benieuwd was wat bitrate verschil tussen oud en nieuw is heb ik de laatste 7-dagen oud-tv-platform de data via een VLAN-managed switch TV naar de woonkamer gestuurd.
Zodat ik het kan meten.

Oud platform >10mbit voor de NPO 1/2/3 en RTL/SBS/Veronica.
Nieuw platform +/-6 mibt echt teleurstellend, want je ziet het echt goed dat zo weinig bandbreedte is.
Heb 'm even uit standby gehaald, en weer terug gezet en de bandbreedte is weer 0.
Ik weet niet hoeveel het eerder was, maar oude STB was gewoon meer dan prima kwaliteit, gewoon wat je mag verwachten.

PVOutput

• hmw
Wessel0101 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:54:
[quote]Quad schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 22:01:
[...]

buiten vlan 300 op de wan klopt dat idd. Maar als je alleen 300 door laat heb ik geen tv (tv-kastje zeikt dat hij geen verbinding kan maken)

• Wessel0101
hmw schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 22:11:
[...]

[...]

buiten vlan 300 op de wan klopt dat idd. Maar als je alleen 300 door laat heb ik geen tv (tv-kastje zeikt dat hij geen verbinding kan maken)
Wel dus? Of is vlan 300 op de wan standaard?

• hmw
Wessel0101 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 22:24:
[...]

Internet zit op 300 en met het nieuwe platform is het inderdaad zo dat de tv in je lan netwerk gezet kan worden en dan kan het werken. Ik heb het werkende gehad, maar mijn microtik router kon geen gigabit aan en stoorde behoorlijk nu heb ik een unifi en koppel ik allen vlan 300 door ( gezien dat ding maar 1 vlan ondersteund .....) en heb ik atm geen tv op het tv-kastje. Ik vind het atm wel oké geziek ik met de bèta tv-app mee doe maar ideaal is het niet

Volgens mij heb ik het werkend gehad door t-mobile modem aan converter te hangen rechtstreeks. tv-kastje resetten en wachten tot tv het doet. Daarna eigen router terug hangen en tv-kasje in het lan-netwerk in koppelen ( met vlan 300 als internet )

[Voor 16% gewijzigd door hmw op 04-09-2021 22:33]

• Quad

Quad

Selectief doof

hmw schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 22:11:
[...]

[...]

Dan zit je nog niet op het nieuwe platform en moet je vlan640 nog door zien te zetten op je tv STB.
Wessel0101 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 22:24:
[...]

Vlan300 op wan en je kan gaan.
hmw schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 22:29:
[...]

Internet zit op 300 en met het nieuwe platform is het inderdaad zo dat de tv in je lan netwerk gezet kan worden en dan kan het werken. Ik heb het werkende gehad, maar mijn microtik router kon geen gigabit aan en stoorde behoorlijk nu heb ik een unifi en koppel ik allen vlan 300 door ( gezien dat ding maar 1 vlan ondersteund .....) en heb ik atm geen tv op het tv-kastje. Ik vind het atm wel oké geziek ik met de bèta tv-app mee doe maar ideaal is het niet
Heb je toevallig elke X seconden een hapering met je Ubiquiti Unifi router en de tv beta app?
Ik ben erachter gekomen dat m'n Ubiquiti USG en de UDM ervoor zorgen dat elke 3-5 seconden een hapering veroorzaakt op de commerciële zenders van de bèta TV app.
Zodra ik de tv koppel aan m'n mobiele hotspot of via glasvezel de Zyxel er tussen zet, is het stotter vrij. Ik kan nog niet vinden wat dit veroorzaakt.

PVOutput

• hmw
Heb je toevallig elke X seconden een hapering met je Ubiquiti Unifi router en de tv beta app?
Ik ben erachter gekomen dat m'n Ubiquiti USG en de UDM ervoor zorgen dat elke 3-5 seconden een hapering veroorzaakt op de commerciële zenders van de bèta TV app.
Zodra ik de tv koppel aan m'n mobiele hotspot of via glasvezel de Zyxel er tussen zet, is het stotter vrij. Ik kan nog niet vinden wat dit veroorzaakt.
Nee geen haperingen in de app. Wel een paar keer gehad dat als je iets terug kijkt en het einde van tv gids voor het einde van het programma is dat hij het dan af breekt (moet zeggen dat ik de laatste paar dagen geen live tv heb gekeken)

ik de usg 3 als gateway. Gebruik geen wireless spul van ze wel liggen, maar nog niet aangesloten

Heb je de tv als je hem via "glas" gebruikt ook over wifi ?

[Voor 5% gewijzigd door hmw op 04-09-2021 23:05]

• leonbong
Quad schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 22:01:
[...]

[...]

Heb 'm even uit standby gehaald, en weer terug gezet en de bandbreedte is weer 0.
Ik weet niet hoeveel het eerder was, maar oude STB was gewoon meer dan prima kwaliteit, gewoon wat je mag verwachten.
Ik heb nog steeds dezelfde STB alleen de stream die het ding krijgt is gewoon een lagere bitrate. Je ziet gewoon zeker bij voetbal is het duidelijk veel minder detail op het beeld. Ik heb een 49 inch TV.

[Voor 9% gewijzigd door leonbong op 05-09-2021 10:43]

Pagina: 1 ... 152 153 154 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee