• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:57
Ik heb behoorlijk nieuwe apparatuur.
Want ik ben pas 2 jaar abonnee.
Ik heb een huawei router aangevuld met 2x aria 610x.

Nu is de groep huawei routers klein omdat ze daar snel mee gestopt zijn ivm de negatieve pers die er opeens over huawei was. Die dingen zijn misschien 6/9 maanden uitgegeven.
Misschien is dat een voordeel, want daardoor misschien een lage prio om de firmware te veranderen van de router. De capaciteit van de afdeling die dat doet is natuurlijk niet oneindig.

[Voor 65% gewijzigd door leonbong op 13-08-2021 22:06]

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 00:16

Quad

Selectief doof

Ik verwacht niet dat je op het nieuwe tv platform wordt gezet, volgens mij krijg je daar apart bericht over.

Ik had de Draytek liggen, maar die is retour gegaan sinds ik op ODF ben gegaan. Ik ben eerlijk gezegd vergeten welke router daarvoor in de plaats is gekomen, die is door de monteur enkel even getest en vervolgens de doos weer in gegaan.

Mijn settopbox is een Entone 68, is een vlot ding maar je moet wel echt goed mikken met de afstandsbediening. Jammer dat HDMI CEC niet wordt ondersteund.

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput
Stem hier voor koffie op GoT!

• space-one
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 23:30
hcQd schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:18:
[...]

Uit verschillende eerdere berichten hier had ik begrepen dat zolang je de decoders exclusief op vlan640 aansluit je voorlopig op het oude platform blijft hangen. (Ervan uitgaande dat je eigen apparatuur gebruikt.)

Zelf heb ik geen tv, dus misschien lul ik gewoon uit m'n nek.
Ik zit nu op het nieuwe platform maar had ruim een week voor de omzetting geen rechten meer op het oude platform.

• space-one
pinda powerrr schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:51:
[...]

Was het niet zo dat ze met de oude kastjes het nieuwe platform niet aankunnen? Ik heb namelijk alles nog vanuit de Vodafone tijd, inclusief de Draytek :')
Het zal me benieuwen....
Klopt alleen vanaf de 610x ontvangers. Ik weet niet zeker maar de Draytek kunnen volgends mij niet aangepast worden.

• space-one
leonbong schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:02:
Ik heb behoorlijk nieuwe apparatuur.
Want ik ben pas 2 jaar abonnee.
Ik heb een huawei router aangevuld met 2x aria 610x.

Nu is de groep huawei routers klein omdat ze daar snel mee gestopt zijn ivm de negatieve pers die er opeens over huawei was. Die dingen zijn misschien 6/9 maanden uitgegeven.
Misschien is dat een voordeel, want daardoor misschien een lage prio om de firmware te veranderen van de router. De capaciteit van de afdeling die dat doet is natuurlijk niet oneindig.
Ik ben overgezet met een huawei router aria 610x ontvangers..

• space-one
Quad schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:15:
Ik verwacht niet dat je op het nieuwe tv platform wordt gezet, volgens mij krijg je daar apart bericht over.
Inderdaad het bericht gaat over onderhoud. Bij omzetting krijg je een andere mail een week voor de tijd.

[Voor 21% gewijzigd door space-one op 14-08-2021 06:39]

• space-one
MeltedForest schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:27:
[...]

Overigens heb ik weinig te klagen over de kwaliteit van het TV signaal, maar ik zit ook op een 11 jaar oude Full HD TV te kijken :P
Wij hebben een 42 of 46 inch tv en bij niet sport uitzendingen met snelle bewegingen ziet het beeld er voldoende uit.

Het opnemen is een sterke verbetering bij ons. Spoelen gaat niet zo snel maar de reclame duurt meestal 7-8 minuten dus even kijken op hoeveel minuten de uitzending zit en dan 7 minuten erbij met de afstandsbediening en klaar. bijv 25 + 7 = 32 en dan even 32 intoetsen.

Bij langer dan een uur is het 01 05 voor 65 minuten.

[Voor 4% gewijzigd door space-one op 14-08-2021 06:54]

• goldvinger
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:52
space-one schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 06:36:
[...]

Inderdaad het bericht gaat over onderhoud. Bij omzetting krijg je een andere mail een week voor de tijd.
Ik heb een aantal weken geleden die mail ook gehad.
Ik heb zelf een eigen router, de asus rt-ax82u.
Ik zit nog steeds op het oude platform dus ik vermoed dat dit komt omdat ik de Zyxel van T-mobile niet gebruik.
Ik zit dan ook nog steeds op vlan 630.

• space-one
goldvinger schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:54:
[...]

Ik heb een aantal weken geleden die mail ook gehad.
Ik heb zelf een eigen router, de asus rt-ax82u.
Ik zit nog steeds op het oude platform dus ik vermoed dat dit komt omdat ik de Zyxel van T-mobile niet gebruik.
Ik zit dan ook nog steeds op vlan 630.
Normaal gebruik ik ook mijn eigen router maar ik wilde geen risico nemen omdat we al een week zonder tv zaten en 3 weken zonder opname. De omzetting kan alleen als er bij de ontvangers geen harddisk recorder of andere oude ontvanger staat het proces stopt dan. Ik had mijn ontvanger terug gestuurd maar hij bleef in het systeem staan.

• Warsillar
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 19-09 21:06
Tweakers,
Al jaren zit ik bij KPN met een Internet en TV abonnement.
Ik gebruik een Unifi USG-3P, US-8-150W (switch) en 2 UAP-AC-Pro. De Experiabox van KPN zelf gebruik ik al lange tijd niet meer.

Nu heb ik recent mijn TV opgezegd omdat ik hiervan nauwelijks gebruik maak (kijk nu soms via NLZIET).
Daarmee hou ik alleen internet over.

Als ik nu de abonnementen vergelijk zie ik dat T-Mobile een stukje goedkoper is.

Zit er overna te denken om over te stappen van KPN naar T-Mobile.

De vragen die ik daar nu nog bij heb zijn:
1. Klopt het dat je ook bij t-mobile ook je eigen router (lees USG-3P) kan gebruiken zonder de router van t-mobile? Als ik het zo lees stel je dit in door VLAN 300 met internet via DHCP?
2. Kun je ipv6 instellen? Bij KPN doe ik dit via DHCPv6 en Prefix Delegation.

Hoor graag van jullie! :)

Bedankt.

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 23:09
Warsillar schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 18:00:
Tweakers,
Ik gebruik een Unifi USG-3P, US-8-150W (switch) en 2 UAP-AC-Pro. De Experiabox van KPN zelf gebruik ik al lange tijd niet meer.

Nu heb ik recent mijn TV opgezegd omdat ik hiervan nauwelijks gebruik maak (kijk nu soms via NLZIET).

Als ik nu de abonnementen vergelijk zie ik dat T-Mobile een stukje goedkoper is.

1. Klopt het dat je ook bij t-mobile ook je eigen router (lees USG-3P) kan gebruiken zonder de router van t-mobile? Als ik het zo lees stel je dit in door VLAN 300 met internet via DHCP?

Bedankt.
- nvm. -

[Voor 3% gewijzigd door Dennis-L op 15-08-2021 18:06]

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 03:01
@Warsillar 1. Ja, 2. Nee, nog steeds geen native ipv6 bij T-Mobile.

• Quad

Quad

Selectief doof

@Warsillar niet om het een of ander, maar beide vragen staan tientallen keren beantwoord in dit topic.

Tegen de tijd dat je je vraag had uitgetikt had je de antwoorden kunnen hebben.

PVOutput

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:34

JB

Cédric roelt!

JB schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:04:
Hier gemeld inmiddels;

Structurele problemen en storingen GPON in de PoP bij omzetten WBA > ODF

https://community.t-mobil...j-omzetten-wba-odf-331675

Zo goed mogelijk uiteen proberen te zetten.
Update II vanuit T-Mobile;
Hi allemaal, ik wil jullie via deze weg heel graag voorzien van een update! Vandaag is de meeting geweest over bovenstaand issue. Het klopt inderdaad dat op het moment dat een klant met een type NT die niet geschikt is voor het GPON netwerk gepatcht wordt in de pop, dat zorgt voor inteferentie en dan valt onze splitter uit. Hierdoor kunnen er klanten zonder diensten komen te zitten. Er is hier nog geen technische oplossing voor (in de vorm van firmware updates etc), de meest simpele oplossing is zorgen dat de NT bij de nieuwe klant stroomloos is op het moment dat deze gepatcht wordt in de pop. Onwijs bedankt voor jouw alertheid @J33Bee, heel tof dat jij dit aan de kaak hebt gesteld.

Om deze situatie in de toekomst te voorkomen, gaan wij onze processen aanpassen. Hier hebben we onze netwerkpartners bij nodig en het kost dus wat tijd (mogelijk enkele weken) om dit goed in te regelen. Dit heeft onze volledige aandacht en we gaan er direct mee aan de slagm maar op dit moment is er geen nog concrete datum voor de nieuwe werkwijze. Jullie horen het van ons zodra deze nieuwe werkwijze op poten staat!
Hopelijk snel verbetering cq. aanpassingen op dit proces...

Mijn boefje is liev!

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:07
JB schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:52:
[...]

[...]

Wat zeggen we dan -> lekker gewerkt pik! _/-\o_ oprechte dank voor je inzet.

• Soundwork
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:33
JB schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:52:
[...]

[...]

Inderdaad, nu hopen dat de processen ook daadwerkelijk worden aangepast.
Maar in ieder geval goed dat je het bij deze provider in de groep gegooid hebt... Blijft bijzonder dat ze dit niet zelf hadden kunnen bedenken. Sinds Glasoperator is opgegaan in T-Mobile is het daar niet heel erg vooruitgegaan op inzicht.......

• vanputten80
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 16-09 17:45
Warsillar schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 18:00:
Tweakers,

Bedankt.
Ik heb ook een Unifi in combinatie met T-Mobile en tv via nlziet.
De media converter heb ik aangesloten op mijn usg pro. Vlan 300 ingesteld bij wan instellingen, draait als een trein. Geen gedoe met scripts zoals bij kpn. Als je tv gebruikt van T-Mobile ken ik de instellingen niet.
IPv6 geen ervaring mee.

Ik ben tevreden. Heb een 100/100 abonnement, ik haal 150 down en 175 up :)

• JeffreyGorissen
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 03-09 07:40
Zijn er meerdere personen die net als @vanputten80 meer halen dan de geadverteerde 100/100?

AMD RYZEN 3700X - GTX 1080TI - Corsair Vengeance 32Gb DDR4 @3200Mhz

• Yucko
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 04:11

Yucko

One clown to rule them all !

nope, destijds bij Telfort wel maar sinds de overstap naar T-Mobile eigenlijk niet hoger dan 96mbit gezien (wat natuurlijk nog steeds helemaal top is)

. iPhone X Space Gray 64GB -  iPhone SE Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV3 -  TV4 64GB -  TV4 32GB

• wopper
Pilovali schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:24:
Misschien een domme vraag, maar hoeveel stopcontacten heb je nodig voor glasvezel? Bij de meeste glasproviders gaat het van glas naar UTP en dan naar het modem (je hebt dus 2 stopcontacten nodig). Ik zie dat er een glasvezel 'poort' op het modem zit, betekend dat je geen gebruik maakt van de NTU?

PS. Kan ik die vraag beter hier of in het Vodafone topic stellen?
Hangt van je aansluit methode af. Als je op een GPON aansluiting wordt gemonteerd heb je een actief kastje nodig wat glas omzet naar ethernet. Dat ethernet signaal moet dan met UTP nog je router in. Dan is het router+ONT = 2 stopcontacten.

Het ONT kastje is managed door je provider en je aansluiting werkt niet zonder.

• space-one
JeffreyGorissen schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 17:25:
Zijn er meerdere personen die net als @vanputten80 meer halen dan de geadverteerde 100/100?
Op GPON is het 100/100 en 50/50. In de speedtest kun je ook zien dat de bandbreedte direct wordt begrenst. Bij WBA haalde ik hooguit in de laatste seconde pas de 47 Mb bij de upload.

• hmw
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-09 16:55
Ik snap op zich dat als je een gigabit abonnement afneemt dat je niet altijd deze snelheid kan halen. En dat er omdat het een consumenten lijntje is deze overboekt word maar nooit een gigabit/s halen? Komt dat ook voor?
ik draai een tooltje dat elke ~30min een speedtest bij speedtest.net doet met onderstaand resultaat.

ook merk ik dat er met video bel verbindingsringen deze vaak haperen.

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 01:19

pinda powerrr

Slow down...

Vriend van me op ODF 100/100 haalt in de praktijk een dikke 200 down en richting de 400 up.
Ik heb hem geadviseerd niet te klagen 8)

The blues ain't nothing but a good man feeling bad

• JeffreyGorissen
@pinda powerrr is dat dan op KPN netwerk of van T-Mobile zelf?

• Mr Magic
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 00:30
@hmw Welke tool gebruik jij voor die Speedtest metingen?

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 01:19

pinda powerrr

Slow down...

JeffreyGorissen schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:00:
@pinda powerrr is dat dan op KPN netwerk of van T-Mobile zelf?
ODF, dus eigen netwerk van T-Mobile (let op, geen GPON dus!)

The blues ain't nothing but a good man feeling bad

• hmw
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-09 16:55
Mr Magic schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:14:
@hmw Welke tool gebruik jij voor die Speedtest metingen?
https://www.jeffgeerling....our-internet-raspberry-pi

wel met een aangepast dashboard

• RR2USA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 08-09 23:58
Ziet er interessant uit.

[Voor 93% gewijzigd door RR2USA op 17-08-2021 23:09]

• Pilovali
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 20-09 16:27
wopper schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 17:34:
[...]

Hangt van je aansluit methode af. Als je op een GPON aansluiting wordt gemonteerd heb je een actief kastje nodig wat glas omzet naar ethernet. Dat ethernet signaal moet dan met UTP nog je router in. Dan is het router+ONT = 2 stopcontacten.

Het ONT kastje is managed door je provider en je aansluiting werkt niet zonder.
Bedankt dat je antwoord op een post uit 2017 :)
Vroeger was het nog Vodafone en hadden ze een Draytek waar glasvezel direct in gaat.

• wopper
Pilovali schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:22:
[...]

Bedankt dat je antwoord op een post uit 2017 :)
Echt? 😝 hoe heeft dat kunnen gebeuren.

• ObserveSecurity
  • Registratie: januari 2016
  • Niet online
wopper schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:36:
[...]

Echt? 😝 hoe heeft dat kunnen gebeuren.
Misschien werd je bericht door het DTAG netwerk gerouteerd :P

• Mr Magic
Bedankt, heb het hier werkend gekregen na veel gepruts en ge-Google :D

offtopic:
Had al AdGuard Home draaien op een virtueel CentOS machientje en heb het daarop draaiend gekregen. Uiteraard wel PiHole zelf uitgeschakeld in de betreffende config file.

• Tarantino
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:05
Hier 95/95 (abbo 50/50) met ODF.

• Quad

Quad

Selectief doof

1Gb voor $150 per maand en dan de snelheid ruimschoots niet halen.
Wat hebben wij het in NL weer goed voor elkaar dan.

PVOutput

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 21:54

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Via xs4all speedtest altijd ongeveer 125/125:

En dat met zo'n gare DrayTek die iedere 2-3 weken een reset nodig heeft (de upload valt terug naar ongeveer 10% dus zo'n 12Mb/s) op KPN netwerk.

[Voor 10% gewijzigd door Tomba op 19-08-2021 11:44]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• randommen
  • Registratie: januari 2012
Ik wil toch graag de mediaconverter uitzetten en direct de T-Mobile fiber aansluiten op mijn switch en zo doortrunken naar m'n firewall.

Gebied: Lansingerland
Snelheid: 1000/1000
Switches: Juniper EX2200(C)
FW: Netgate SG4860-1U

Mediaconverter met SC aansluiting (Blauw) en op het passieve bovenstuk lijkt het ook SC (Genexis, durf hem er niet af te halen omdat de vezel er rechtsboven uitkomt, tips?

Als het goed is heb ik deze SFP optic nodig:
https://www.fs.com/de-en/...?attribute=1470&id=224494
daar hoort deze glaskabel bij:
https://www.fs.com/de-en/products/40469.html

Heb ik dan de juiste materialen in huis?
Het mooiste zou zijn een SFP met SC aansluiting, dan kan ik de glaskabel van T-Mobile gebruiken en 1 op 1 weer terugplaatsen in de mediaconverter (indien ooit nodig), maar die kan ik zo snel niet vinden bij FS, iemand nog ideeën?

Is het trouwens echt zo gevoelig als die Guidion monteurs zeggen dat als er een stofje op de fiber komt de RX/TX waardes verslechteren (waardoor je lijn instabiel kan worden) en de patchkabel / vezel beschadigt en zelfs vernieuwd moet worden?
Ik ga er altijd vanuit zolang je het uiteinde niet aanraakt, en redelijk stofvrij werkt het goed zit, dus ben benieuwd of mijn angst onterecht is, hierdoor zit ik het liefst zo min mogelijk aan het glaskabeltje.

• Mr Magic
randommen schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:37:
Ik wil toch graag de mediaconverter uitzetten en direct de T-Mobile fiber aansluiten op mijn switch en zo doortrunken naar m'n firewall.

Gebied: Lansingerland
Snelheid: 1000/1000
1000/1000 is in Lansingerland nog niet zo lang beschikbaar en volgens enkele mede-bewoners in dit topic levert T-Mobile dit over GPON via eigen apparatuur.

Dat betekent dat je vast zit aan de Huawei mediaconverter van T-Mobile en dus niet zelf de fiber ergens anders op kunt aansluiten.

• randommen
Mr Magic schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:57:
[...]

1000/1000 is in Lansingerland nog niet zo lang beschikbaar en volgens enkele mede-bewoners in dit topic levert T-Mobile dit over GPON via eigen apparatuur.

Dat betekent dat je vast zit aan de Huawei mediaconverter van T-Mobile en dus niet zelf de fiber ergens anders op kunt aansluiten.
Heb het al een hele tijd, en geen huawei mediaconverter. :-)
Zal zo even kijken welk model, moet nu weg.

• wopper
randommen schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:37:

Is het trouwens echt zo gevoelig als die Guidion monteurs zeggen dat als er een stofje op de fiber komt de RX/TX waardes verslechteren (waardoor je lijn instabiel kan worden) en de patchkabel / vezel beschadigt en zelfs vernieuwd moet worden?
Ik ga er altijd vanuit zolang je het uiteinde niet aanraakt, en redelijk stofvrij werkt het goed zit, dus ben benieuwd of mijn angst onterecht is, hierdoor zit ik het liefst zo min mogelijk aan het glaskabeltje.
YouTube: How To Inspect and Clean Optic Fiber Cables ja, zelfs een nieuwe fiber patch kabel uit een zakje, nieuwe geleverd, kan vies zijn.

Elke fiber zou gecleaned moeten worden

[Voor 3% gewijzigd door wopper op 19-08-2021 13:10]

• Mr Magic
@rens-br Bedankt voor de +1 maar blijkbaar zat ik ernaast en zijn er in Lansingerland toch gebieden waar T-Mobile wel 1000/1000 levert maar niet over GPON.

• randommen

Thx @wopper Is het trouwens niet zo dat schoonmaken, heel gevoelig is en dat dat makkelijker fout gaat dan het schoonmaken negeren?

@Mr Magic Zie de foto's van de mediaconverter en FTU :-)

Doet me wel denken, nu GPON op sommige plekken uitgerold wordt, zouden de aansluitingen zoals mijne uiteindelijk ook GPON worden i.v.m. kosten? Of is dat (nu) niet interessant voor T-Mobile.

[Voor 5% gewijzigd door randommen op 19-08-2021 14:02]

• wopper
randommen schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:59:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Thx @wopper Is het trouwens niet zo dat schoonmaken, heel gevoelig is en dat dat makkelijker fout gaat dan het schoonmaken negeren?

@Mr Magic Zie de foto's van de mediaconverter en FTU :-)

Doet me wel denken, nu GPON op sommige plekken uitgerold wordt, zouden de aansluitingen zoals mijne uiteindelijk ook GPON worden i.v.m. kosten? Of is dat (nu) niet interessant voor T-Mobile.
Nee het is vaak een klik apparaatje, je kan het bijna niet mis doen. Alleen ff goed kijken welk type connector je hebt, daar verschillen de schoonmaaksets voor. Kijk als het werkt dan werkt het, dat zal bij de ISP's ook de regel zijn. Ik vraag mij zelf af of de lassen bij het DP bij PtMP op een stormachtige koude winterdag anders van kwaliteit kunnen zijn dan op een zomerse warme dag...

Wat een prehistorische glas NT, gehehe. Voor mij onbekend wat TM haar plannen zijn, sommige klanten worden nu omgezet bij een abonnementsupgrade.

• randommen
wopper schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:20:
[...]

Nee het is vaak een klik apparaatje, je kan het bijna niet mis doen. Alleen ff goed kijken welk type connector je hebt, daar verschillen de schoonmaaksets voor. Kijk als het werkt dan werkt het, dat zal bij de ISP's ook de regel zijn. Ik vraag mij zelf af of de lassen bij het DP bij PtMP op een stormachtige koude winterdag anders van kwaliteit kunnen zijn dan op een zomerse warme dag...

Wat een prehistorische glas NT, gehehe. Voor mij onbekend wat TM haar plannen zijn, sommige klanten worden nu omgezet bij een abonnementsupgrade.
Ik heb toevallig gehad, met de oude patchkabel van de vorige bewoner, dat die vies was, ik had hem wel al voor oplevering door Guidion aangesloten. De Guidion monteur checkte toen de RX/TX geloof ik en die was slecht, na het vervangen van de patchkabel goed, ondanks dat ik wel de volledige snelheid al haalde. Dus ansich kijken ze er wel naar en als je TM belt willen ze het ook wel voor je checken.

Daarom wil ik hem ook overzetten op de switch, mogelijk heb ik dan zelf ook wat meer inzicht / controle + stroomverbruiker minder :-)

Anyhow, weet iemand toevallig optics met SC aansluiting voor een EX2200(c)? Dan kan ik dezelfde patchkabel blijven gebruiken en makkelijk wisselen, zo niet, zijn de optic en kabel die ik noemde de juiste?

Maakt de afstand die opgegeven is ook nog uit? Als in, 20KM goed genoeg? of moet het aan beide kanten op elkaar afgestemd zijn?

• Mr Magic
Vraagje:

Kan je het Zyxel modem van tevoren alvast configureren qua port forwards en fixed IP addresses enzo? Of krijgt 'ie een fabrieksreset om z'n oren als hij voor het eerst een internet verbinding maakt? :)
randommen schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:28:
[...]

Ik heb toevallig gehad, met de oude patchkabel van de vorige bewoner, dat die vies was, ik had hem wel al voor oplevering door Guidion aangesloten. De Guidion monteur checkte toen de RX/TX geloof ik en die was slecht, na het vervangen van de patchkabel goed, ondanks dat ik wel de volledige snelheid al haalde. Dus ansich kijken ze er wel naar en als je TM belt willen ze het ook wel voor je checken.

Daarom wil ik hem ook overzetten op de switch, mogelijk heb ik dan zelf ook wat meer inzicht / controle + stroomverbruiker minder :-)

Anyhow, weet iemand toevallig optics met SC aansluiting voor een EX2200(c)? Dan kan ik dezelfde patchkabel blijven gebruiken en makkelijk wisselen, zo niet, zijn de optic en kabel die ik noemde de juiste?

Maakt de afstand die opgegeven is ook nog uit? Als in, 20KM goed genoeg? of moet het aan beide kanten op elkaar afgestemd zijn?
Antwoord op je eerste vraag, een paar topics geleden:
In je Genexis FTU is het een SC/(U)PC connector. De blauwe connector dus in SC vorm.

• randommen
@Barre73 thanks, ik bestel gewoon maar een patchkabeltje mee, die op de SFP past + een SC - SC kabel mocht ik ooit terugwillen en een nieuwe nodig hebben, voor het geld hoef ik het niet te laten.

@PerlinNoise ik zie op je foto's van de open media converter dat er een 10km optic inzit en dat je een 20km optic hebt gelinkt, wat is hier je gedachte achter?

Ik bestel denk ik gewoon een 10km optic, ervan uitgaande dat elke media converter hetzelfde type optic heeft, ik weet niet of dat nog per gebied verschilt...

Ik las dat als de afstanden te veel verschillen de optics elkaar kunnen verstoren, dus zowel aan client kant als TM kant.
randommen schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:20:
@Barre73 thanks, ik bestel gewoon maar een patchkabeltje mee, die op de SFP past + een SC - SC kabel mocht ik ooit terugwillen en een nieuwe nodig hebben, voor het geld hoef ik het niet te laten.

@PerlinNoise ik zie op je foto's van de open media converter dat er een 10km optic inzit en dat je een 20km optic hebt gelinkt, wat is hier je gedachte achter?

Ik bestel denk ik gewoon een 10km optic, ervan uitgaande dat elke media converter hetzelfde type optic heeft, ik weet niet of dat nog per gebied verschilt...

Ik las dat als de afstanden te veel verschillen de optics elkaar kunnen verstoren, dus zowel aan client kant als TM kant.
10 km is sowieso zat. Afstand van jouw woning tot de PoP waar de T-Mobilr apparatuur in zit komt daar nooit aan. Kan niet eens want het netwerk van Reggefiber had een maximum aantal meters tussen woning en PoP wat daar ver onder zat.
En die SC is prima maar vooral dat (U)PC is van belang. Veel anderen in Nederland hebben aan de FTU kant een APC (groene) stekker nodig maar jij niet omdat jij een oudere FTU hebt en daar wordt de blauwe gebruikt.

• randommen
Barre73 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:29:
[...]

10 km is sowieso zat. Afstand van jouw woning tot de PoP waar de T-Mobilr apparatuur in zit komt daar nooit aan. Kan niet eens want het netwerk van Reggefiber had een maximum aantal meters tussen woning en PoP wat daar ver onder zat.
En die SC is prima maar vooral dat (U)PC is van belang. Veel anderen in Nederland hebben aan de FTU kant een APC (groene) stekker nodig maar jij niet omdat jij een oudere FTU hebt en daar wordt de blauwe gebruikt.
Super :-)

Alles besteld:

Nu wachten en dan spelen :9

Ben benieuwd of het ooit stopt met werken, als in een omzetting naar GPON (want goedkoper), nieuwe FTU met APC, of als ik van provider wissel, maar dat zijn problemen voor later :o

Alles op een rijtje, mocht iemand dit later terugzoeken:
SFP: https://www.fs.com/de-en/products/23670.html
Patchkabel t.b.v. SFP: https://www.fs.com/de-en/products/40459.html
Originele reserve patchkabel: https://www.fs.com/de-en/products/40494.html

[Voor 10% gewijzigd door randommen op 19-08-2021 19:50]

• JeffreyGorissen
Thuispakket eindelijk thuis gekregen, mocht enkel door mij (op het eigen adres) getekend en ontvangen worden. Kreeg melding dat pakket geleverd was, bij mij thuis, maar ik was er niet. Hebben ze het bij de buren geleverd en gemeld dat het bij mij geleverd is.

Minpuntten voor PostNL, zou namelijk bij afwezigheid in een PostNL punt afgeleverd moeten worden.

Volgende week afspraak met Guidion, dus dan zien we verder.

• HellStorm666
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 20-09 22:15

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi A4 Avant B8

Begrijp ik het goed dat als je GPON netwerk heb (dus 1000/1000) je sowieso vast zit aan de Huawei media converter?
Zou nl. zelf ook graag de fiber direct in de SFP van de router/firewall willen hangen.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• Luuk1983
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:50
Luuk1983 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:05:
Verschillende mensen in het topic hier hebben hun T-Mobile apparatuur vervangen door eigen apparatuur. Ik heb het ook voor elkaar om alle apparatuur van T-Mobile weg te halen (media converter en Zyxel modem) en mijn eigen apparatuur te gebruiken en ik dacht dat het een goed idee was om alles nog een keer op een rijtje te zetten. De meeste zaken hieronder zijn zeker niet mijn idee, maar komen uit dit topic. Bedankt iedereen voor zijn bijdrage!

Ik gebruik een pricewatch: Ubiquiti EdgeSwitch 16 (150W model) en een pricewatch: Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG) (USG). Let op dat ik alleen internet heb (en dus geen TV en telefoon) en dat ik deze media converter geleverd gekregen heb:

[Afbeelding]

Volgens mij heb dan geen GPON toch?

Hoe heb ik alles nu aangesloten? Ten eerste gaat er een fiber kabel van de FTU direct naar de SFP-poort van de EdgeSwitch in plaats van naar de media converter. Je hebt daarvoor een andere kabel nodig dan de geleverde kabel en een SFP-unit. Ik heb deze kabel van 1 meter besteld en deze SFP-module.

[Afbeelding]

Vervolgens loopt er vanaf één van de poorten van de EdgeSwitch een kabel naar de WAN-poort van de USG. Zoals jullie inmiddels weten moet je bij T-Mobile VLAN 300 gebruiken, dus in de EdgeSwitch heb ik een trunk port gemaakt van de SFP-poort en VLAN300 aangemaakt op de poort waar de kabel in zit die naar de WAN-poort van de USG gaat:

[Afbeelding]

Ik ben geen expert, dus meteen een vraag of dit zo klopt of dat ik nog dingen over het hoofd zie hier? Uiteraard moet je de WAN-poort van de USG ook instellen op VLAN300. Vervolgens gaat er een kabel terug van de LAN-poort van de USG naar de switch en we zijn klaar! Hoe ziet het er nu uit? Nou zo:

[Afbeelding]

Ik heb wel heel veel problemen gehad met de USG. Toen bleek dat er een bug in de firmware zit waardoor de DHCP-server van de USG in sommige gevallen geen default gateway meer doorgeeft.
Even mijzelf quoten. Hier staan precies de SFP module en kabel die ik gebruikt heb voor als je de niet-Huawei converter hebt.

AMD Ryzen 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI GTX1080 Gaming X | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• space-one
HellStorm666 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:36:
Begrijp ik het goed dat als je GPON netwerk heb (dus 1000/1000) je sowieso vast zit aan de Huawei media converter?
Zou nl. zelf ook graag de fiber direct in de SFP van de router/firewall willen hangen.
Ja, GPON = Huawei media converter. Niet alle 1000/1000 is GPON maar dan heb je een zwart/grijze media converter.

[Voor 16% gewijzigd door space-one op 20-08-2021 13:07]

• Quad

Quad

Selectief doof

De beta test van de TV app van T-Mobile gaat nog niet van een leien dakje.
Voor Samsung TV's is hij gereleased en lijkt het te werken, voor Android TV's is de app vooralsnog niet te downloaden omdat er iets fout gaat met het beschikbaar stellen van de app.

Eerst was het enkel beschikbaar voor toestellen zonder Android TV, nu is het voor geen enkel Android gebaseerd toestel beschikbaar. Het is nog even wachten op een fix voordat we dit kunnen testen.

PVOutput

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02:35
@Quad Tja beloofd niet veel goeds als het ze al niet lukt om de app juist in de PlayStore te zetten.
Foutje kan, maar dit is al de derde poging die is mislukt.

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• Soundwork
wopper schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:20:
[...]

Het is een prehistorische FTU ;)
De Genexis FXP-100, die had ik ook maar werd door VolkerWessels eraf gehaald en vervangen door de TY-01 omdat ik toen een NT van KPN WBA had ontvangen die niet op de FXP-100 paste... :)

(Was overigens met een andere provider.....)

[Voor 4% gewijzigd door Soundwork op 20-08-2021 13:35]

• Quad

Quad

Selectief doof

HereIsTom schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:30:
@Quad Tja beloofd niet veel goeds als het ze al niet lukt om de app juist in de PlayStore te zetten.
Foutje kan, maar dit is al de derde poging die is mislukt.
Je zou verwachten dat app ontwikkelaars het wel kunnen matchen aan een Android TV versie. Maar wellicht dat er onderwater veel meer zit waar op gecontroleerd wordt.

PVOutput

• Soundwork
Quad schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:37:
[...]

Je zou verwachten dat app ontwikkelaars het wel kunnen matchen aan een Android TV versie. Maar wellicht dat er onderwater veel meer zit waar op gecontroleerd wordt.
En niet te vergeten de nieuwe Chromecasts (die op Google TV draaien)...

• randommen
Soundwork schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:35:
[...]

Het is een prehistorische FTU ;)
De Genexis FXP-100, die had ik ook maar werd door VolkerWessels eraf gehaald en vervangen door de TY-01 omdat ik toen een NT van KPN WBA had ontvangen die niet op de FXP-100 paste... :)

(Was overigens met een andere provider.....)
Klopt, het bovendeel is passief tegenwoordig, de oude elektronica is eruit en de fiber zit direct op de poort waar voorheen het moederbord van het apparaat inging, de bovenkap is dus schijn bedriegt :-)

Edit, dit ding dus: YouTube: Aansluiten Glasvezelmodem Type 3b , alleen dan zonder de elektronica bovenin.

[Voor 11% gewijzigd door randommen op 20-08-2021 14:45]

• Soundwork
randommen schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:44:
[...]

Klopt, het bovendeel is passief tegenwoordig, de oude elektronica is eruit en de fiber zit direct op de poort waar voorheen het moederbord van het apparaat inging, de bovenkap is dus schijn bedriegt :-)

Edit, dit ding dus: YouTube: Aansluiten Glasvezelmodem Type 3b , alleen dan zonder de elektronica bovenin.
Ja, @wopper had het wel beter gezien overigens.... dat bovenste stuk was wel degelijk de NT.

• randommen
Soundwork schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:52:
[...]

Ja, @wopper had het wel beter gezien overigens.... dat bovenste stuk was wel degelijk de NT.
Was inderdaad, vroeger ;-)
Nu is het een FTU :-)

• sn0x0r
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20-09 15:06
Ik ben zelf aan het uitzoeken of ik van Ziggo wil overstappen naar T-Mobile. Enige wat mij een beetje tegenhoudt zijn de eenmalige kosten á € 67,50 (37,50 Installatiekosten en 30 euro activatiekosten). Als ik die optel bij het uiteindelijk maandelijks te betalen bedrag (inclusief alle kortingen) ben ik net zo duur uit als wat ik bij Ziggo betaal, en dat is zelfs zonder nu Ziggo even te bellen dat ik 'over wil stappen' waardoor ik altijd weer een kortingsaanbod krijg.

Toen ik net belde met T-Mobile was het in ieder geval geenszins mogelijk dat die eenmalige kosten minder zouden worden, iemand hier ervaring mee?

• alesandro_46
  • Laatst online: 23:13
sn0x0r schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:24:
Ik ben zelf aan het uitzoeken of ik van Ziggo wil overstappen naar T-Mobile. Enige wat mij een beetje tegenhoudt zijn de eenmalige kosten á € 67,50 (37,50 Installatiekosten en 30 euro activatiekosten). Als ik die optel bij het uiteindelijk maandelijks te betalen bedrag (inclusief alle kortingen) ben ik net zo duur uit als wat ik bij Ziggo betaal, en dat is zelfs zonder nu Ziggo even te bellen dat ik 'over wil stappen' waardoor ik altijd weer een kortingsaanbod krijg.

Toen ik net belde met T-Mobile was het in ieder geval geenszins mogelijk dat die eenmalige kosten minder zouden worden, iemand hier ervaring mee?
In de openingspost is een stukje met "korting en overig", ik zou daar eens kijken :)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• sn0x0r
alesandro_46 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:29:
[...]

In de openingspost is een stukje met "korting en overig", ik zou daar eens kijken :)
Het cashback XXL verhaal heb ik op de een of andere manier overheen gelezen! Dat ga ik nog even meenemen in de berekening. Thanks!

• Quad

Quad

Selectief doof

Soundwork schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:38:
[...]

En niet te vergeten de nieuwe Chromecasts (die op Google TV draaien)...
Werkt inmiddels, installatie ging soepel, hoogste kwaliteit is 1080p50.

PVOutput

• Mr Magic
sn0x0r schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:24:
Toen ik eind juli Internet + Mobile Unlimited bestelde, kreeg ik 37,50 korting op de installatiekosten van 75,- en kwamen de activatiekosten van 30,- te vervallen. Bleef dus netto 37,50 over.

En de cashback van CashbackXL kwam op 45,- (terwijl ik dacht dat dat 36,- zou zijn omdat ik alleen internet bestelde). Dus eigenlijk 7,50 "winst" nu.

NB: Dat die 30,- activatiekosten vervielen was een "oude" actie van CasbbackXL zie ik net.

• sn0x0r
Het cashback XXL verhaal lijkt niets te doen? De kosten blijven hetzelfde, of ik nou de link van cashback XXL gebruik of niet...

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:49
sn0x0r schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:21:
Het cashback XXL verhaal lijkt niets te doen? De kosten blijven hetzelfde, of ik nou de link van cashback XXL gebruik of niet...
Je krijgt de cashback los. Als je doorklikt vanaf cbxl zie je dus geen prijs verandering. Na een paar weken keuren ze het goed, en kan je het geld uit laten keren bij cbxl.

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:14
HellStorm666 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:36:
Klopt, maar dat is toch niet een heel groot probleem. Routers met utp zijn ook veel beter verkrijgbaar.

(Al ben ik volgens mij de enige hier die wel tevreden is met de WiFi van het t-mobile modem, heb prima dekking in heel mijn woning tot op zolder.)

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:34

JB

Cédric roelt!

jongetje schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:50:
[...]

Klopt, maar dat is toch niet een heel groot probleem. Routers met utp zijn ook veel beter verkrijgbaar.

(Al ben ik volgens mij de enige hier die wel tevreden is met de WiFi van het t-mobile modem, heb prima dekking in heel mijn woning tot op zolder.)
Vond ik ook geen probleem. De Edgerouter alhier is nu verlost van de SFP module. Werkt perfect met die ONT.

Zolang ze de OLT aan de andere kant maar niet over de zeik jagen O-)

Mijn boefje is liev!

• sn0x0r
Dacuuu schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:30:
[...]

Je krijgt de cashback los. Als je doorklikt vanaf cbxl zie je dus geen prijs verandering. Na een paar weken keuren ze het goed, en kan je het geld uit laten keren bij cbxl.

[Afbeelding]
Aaaah, helder, super bedankt!

• SebasFM
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21-09 13:53
Quad schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:20:
De beta test van de TV app van T-Mobile gaat nog niet van een leien dakje.
Voor Samsung TV's is hij gereleased en lijkt het te werken, voor Android TV's is de app vooralsnog niet te downloaden omdat er iets fout gaat met het beschikbaar stellen van de app.

Eerst was het enkel beschikbaar voor toestellen zonder Android TV, nu is het voor geen enkel Android gebaseerd toestel beschikbaar. Het is nog even wachten op een fix voordat we dit kunnen testen.
Inmiddels kunnen installeren op een Nvidia Shield (2019). Werkt prima (snel getest), maar bij zenders die niet in je pakket zitten krijg ik nog een verkeerde foutmelding. Zender is tijdelijk niet beschikbaar. Op de Amino zie je die zenders gewoonweg niet. Zappen gaat redelijk snel zodra je op zender bevestigen klikt (enter toets of hoe je dat ook moet noemen op de afstandsbediening).
Beeldkwaliteit is net als bij de Amino. Net zo "blokkerig".

• Quad

Quad

Selectief doof

SebasFM schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 21:10:
[...]

Inmiddels kunnen installeren op een Nvidia Shield (2019). Werkt prima (snel getest), maar bij zenders die niet in je pakket zitten krijg ik nog een verkeerde foutmelding. Zender is tijdelijk niet beschikbaar.
Heb je dat ook bij TV Anywhere?
Op de Amino zie je die zenders gewoonweg niet. Zappen gaat redelijk snel zodra je op zender bevestigen klikt (enter toets of hoe je dat ook moet noemen op de afstandsbediening).
Beeldkwaliteit is net als bij de Amino. Net zo "blokkerig".
Zappen gaat zeker snel! Startscherm is wel heel erg verstopt, beter maken ze ipv het pijltje terug een home logo van.

Ik zie liever de compacte gids ipv de uitgebreide, mij betreft maken ze dat als vervolg knop achter de gids knop.

PVOutput

• SebasFM
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21-09 13:53
Quad schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 21:19:
[...]

Heb je dat ook bij TV Anywhere?
Ik zie op mijn iPhone app, AppleTV app en in de browser alleen zenders waar ik op geabonneerd ben.

• HereIsTom
Quad schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 18:38:
[...]

Werkt inmiddels, installatie ging soepel, hoogste kwaliteit is 1080p50.
Hier ook geïnstalleerd.
Na de eerst keer openen van de App kon ik met de zenderknop niet door de zenders zappen, kreeg melding dat er geen favorieten waren in gevuld. Na het toevoegen van de favorieten kan ik wel door de favorieten zappen. Maar ik kan nu dus niet door de gewone zenderlijst zappen!?

Zappen gaat ook verkeerd om, als ik omhoog druk, gaat hij naar een lagere zender en omgekeerd.

Verder blijft de info op het kanaal lang staan, kan ook niet vinden waar ik dat kan instellen.

Ook lijkt het of de beeld- en geluidskwaliteit iets minder is dan via de box. Heb bij instellingen DD ingesteld.

Oh en nu ik hier bezig bent krijg ik ineens in beeld dat de zender is vergrendeld en moet ik de TV-pincode opnieuw ingeven? En bij het zappen krijg ik ook soms ineens dat de zender vergrendeld is en ik opnieuw de TV-pincode moet ingeven.

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

HereIsTom schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:19:
[...]

Hier ook geïnstalleerd.
Na de eerst keer openen van de App kon ik met de zenderknop niet door de zenders zappen, kreeg melding dat er geen favorieten waren in gevuld. Na het toevoegen van de favorieten kan ik wel door de favorieten zappen. Maar ik kan nu dus niet door de gewone zenderlijst zappen!?

Zappen gaat ook verkeerd om, als ik omhoog druk, gaat hij naar een lagere zender en omgekeerd.

Verder blijft de info op het kanaal lang staan, kan ook niet vinden waar ik dat kan instellen.

Ook lijkt het of de beeld- en geluidskwaliteit iets minder is dan via de box. Heb bij instellingen DD ingesteld.

Oh en nu ik hier bezig bent krijg ik ineens in beeld dat de zender is vergrendeld en moet ik de TV-pincode opnieuw ingeven? En bij het zappen krijg ik ook soms ineens dat de zender vergrendeld is en ik opnieuw de TV-pincode moet ingeven.
Dat omhoog en omlaag zappen ken ik van KPN. Het voelt verkeerd maar het komt simpelweg omdat je door een lijst scrollt. En die lijst begint bovenaan met 1 en eindigt onderaan met (bijvoorbeeld) 40.
Dus pijl omhoog is in de lijst omhoog. En in kanaalnummer dus omlaag...

• space-one
HereIsTom schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:19:
[...]

Bij de Amino op het nieuwe platform is dat ook zo. Ik ken geen andere ontvanger waar dat ook zo werkt.

[Voor 17% gewijzigd door space-one op 21-08-2021 14:56]

• space-one
Barre73 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:49:
[...]

Dat omhoog en omlaag zappen ken ik van KPN. Het voelt verkeerd maar het komt simpelweg omdat je door een lijst scrollt. En die lijst begint bovenaan met 1 en eindigt onderaan met (bijvoorbeeld) 40.
In de EPG op het nieuwe platform staat NPO1 onderaan en niet bovenaan.

• HereIsTom
Barre73 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:49:
[...]

Het is gewoon niet logisch, op de box zelf gaat het wel goed.

• Quad

Quad

Selectief doof

HereIsTom schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:22:
[...]

Het is gewoon niet logisch, op de box zelf gaat het wel goed.
Is het ook niet, bij mij werkt het wel zoals het moet.
Wel hebben de streams, op npo1-3 na, elke X seconden een stotter. Kan wellicht aan m'n tv liggen, maar die is slechts enkele weken oud. :/

PVOutput

• HereIsTom
Quad schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:25:
[...]

Wel hebben de streams, op npo1-3 na, elke X seconden een stotter. Kan wellicht aan m'n tv liggen, maar die is slechts enkele weken oud. :/
Dus bij CH knop gaat hij bij jou wel als je op de + drukt van 1 naar 2 enz?
Die stotter heb ik nog niet ontdekt op de Sony 55A89.
Heb je bij jou ook dat je alleen door de Favorieten lijst kunt zappen en niet door de complete lijst?

• Quad

Quad

Selectief doof

HereIsTom schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:31:
[...]

Dus bij CH knop gaat hij bij jou wel als je op de + drukt van 1 naar 2 enz?
Die stotter heb ik nog niet ontdekt op de Sony 55A89.
Heb je bij jou ook dat je alleen door de Favorieten lijst kunt zappen en niet door de complete lijst?
Correct, omhoog is van 1 naar 2, en vice versa.
Ik kan door de gids zappen, ik gebruik de guide knop. Maar ik zie liever de kleine zenderlijst aan de rechterkant.

PVOutput

• HereIsTom
Quad schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:37:
[...]

Correct, omhoog is van 1 naar 2, en vice versa.
Ik kan door de gids zappen, ik gebruik de guide knop. Maar ik zie liever de kleine zenderlijst aan de rechterkant.
Welke TV heb je?
Ok na een herstart van de TV kan ik nu ook van 1 naar 2 als CH omhoog druk en zappen gaat nu ook goed :S

Alleen de info onderaan in beeld bij de zender blijft lang staan, kan ik ook niks over vinden bij de instellingen?

• Quad

Quad

Selectief doof

Een Philips "the one" van vorig jaar.
Ok na een herstart van de TV kan ik nu ook van 1 naar 2 als CH omhoog druk en zappen gaat nu ook goed :S

Alleen de info onderaan in beeld bij de zender blijft lang staan, kan ik ook niks over vinden bij de instellingen?
Ja dat heb ik ook wel, met de "terugknop elke keer sluit je 'm direct, ik doelde met de instellingen specifiek op video kwaliteit, die is van auto tot 1080p50 in te stellen.

PVOutput

• HereIsTom
Quad schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 18:55:
[...]

Een Philips "the one" van vorig jaar.

[...]

Ja dat heb ik ook wel, met de "terugknop elke keer sluit je 'm direct, ik doelde met de instellingen specifiek op video kwaliteit, die is van auto tot 1080p50 in te stellen.
Ja bedankt, had ik nog niet ontdekt, maar werkt hier ook met de Back knop.

Waar vind je die instellingen van de beeldkwaliteit, kan ik hier niet vinden?

[Voor 8% gewijzigd door HereIsTom op 21-08-2021 19:16]

• Quad

Quad

Selectief doof

HereIsTom schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 19:15:
[...]

Ja bedankt, had ik nog niet ontdekt, maar werkt hier ook met de Back knop.

Waar vind je die instellingen van de beeldkwaliteit, kan ik hier niet vinden?
Enter of pauze knop, rechtsbovenin tandwieltje en dan kwaliteit.

PVOutput

• HereIsTom
@Quad Ok, die gaan we straks even zoeken.
Weet je ook hoe je de app kan afsluiten? Vaak zit er ergens een stop- of exitknop, maar die kan ik hier niet vinden.
Ik kan alleen op de afstandbediening de Home knop indrukken, dan ga ik terug naar het beginscherm van de Android TV, als ik de app daarna weer open gaat het verder waar hij bezig was en is dus niet afgesloten.

• apis29
  • Niet online
Quad schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:25:
[...]

Ook vandaag geïnstalleerd en geen haperingen te bekennen (Sony tv), alleen net nog even bij een stukje van de MLS. Zou kunnen dat de app alleen in 60hz draait en de 50fps stream 'passend' gemaakt wordt.
Zoals verwacht en niet anders dan met TV Anywhere via de Chromecast: voor vrijwel alles behalve sport is de bitrate net toereikend (op voldoende kijkafstand; mpeg en dot noise reduction ook maar eens aangegooid).
Sport is echt dramatisch, nog slechter dan via Chromecast. De maailijnen van het gras zag ik bij elke wedstrijd als ghosting verderop in het veld terugkomen (via de stb met het oude platform uiteraard niet maar zelfs hierop was de kwaliteit van ESPN erg matig moet ik zeggen). Dit was nog vele malen slechter dan de gratis Bundesliga op Youtube met bijna de helft van de bitrate ... (ervan uitgaande dat we op Android TV de 8Mbps stream krijgen net als op de Apple TV en de stb op het nieuwe platform).
Bij de Vuelta em Le Mans viel het verschil wat minder op overigens en geen rare ghosting maar daarbij zijn de beelden van zichzelf ook aan de magere kant met veel beelden van mobiele/niet-vaste camera's ...
Zappen gaat wel retesnel moet ik zeggen, al is dat iets wat ik allang afgeleerd heb door de traagheid van het oude platform (/sowieso in het digitale tijdperk en bestaan van een epg. 'Zap' alleen nog pagina verder in de EPG).
En NPO1 staat gewoon bovenaan in de EPG ...

[Voor 17% gewijzigd door apis29 op 22-08-2021 22:41]

• unnamed.m3
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 13-09 14:51
Tweakers,

Ik ben aan het kijken of het waard is om vanuit Ziggo (300/30) over te stappen naar T-Mobile 1Gbit in Eindhoven. Bij mij thuis is er al glasvezel, destijds via ReggeFiber (KPN) aangelegd. Maar volgende deze link zou T-Mobile nu zelf de operator zijn in Eindhoven. Wellicht verouderd maar kon geen nieuwe bron vinden.

De reden voor het overstappen is puur en alleen het maandelijkse bedrag. (Tot zover ook geen negatieve ervaringen met Ziggo gehad.)

Ik heb de topic al goed doorgenomen en begrijp dat de TV hier en daar wat wensen over laat. Gebruik van de TV Anywhere App zou iets beter zijn. Dat is voor mij geen probleem en neem ik voor lief. Zo vaak kijk ik geen TV.

Natuurlijk besef ik me dat T-Mobile een prijsvechter is en dat de prijs zich ergens moet vertalen in bv klantenservice, oplostijden enz... Maar voordat ik het afsluit was ik benieuwd naar ben is jullie ervaring wat betreft de stabiliteit van de internet lijn zelf; Zijn er veel storingen / down times? En als er storingen zijn, hoe snel worden deze opgelost?

Net als vele van jullie werk ik voornamelijk vanuit thuis en dan is het wel handig om een goed verbinding te hebben. :)

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:14
@unnamed.m3 Er staan hier 604 pagina's vol met ervaringen...
Wat betreft de snelheid, bel ze op of gebruik de tool op hun site om te zien welke snelheid je kunt krijgen.

• unnamed.m3
jongetje schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:10:
@unnamed.m3 Er staan hier 604 pagina's vol met ervaringen...
Wat betreft de snelheid, bel ze op of gebruik de tool op hun site om te zien welke snelheid je kunt krijgen.
True... Veel ervaringen zijn in mijn optiek oud en wellicht achterhaald/verbeterd ondertussen. De recente reacties, van de laatste maanden, ging toch vaak over de TV, app, SPF modules etc.

Het gaat me niet om de snelheid, want kan hier max 1Gbit ontvangen, maar meer over de stabiliteit van de lijn zelf; storingen, haperingen of andere zaken waardoor je simpel weg geen of fatsoenlijk internet hebt.

[Voor 5% gewijzigd door unnamed.m3 op 24-08-2021 14:42]

• alesandro_46
  • Laatst online: 23:13
unnamed.m3 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:17:
[...]

True... Veel ervaringen zijn in mijn optiek oud en wellicht achterhaald/verbeterd ondertussen. De recente reacties, van de laatste maanden, ging toch vaak over de TV, app, SPF modules etc.

Het gaat me niet om de snelheid maar meer over de stabiliteit van de lijn zelf, want kan hier max 1Gbit ontvangen, maar meer over storingen, haperingen of andere zaken waardoor je simpel weg geen of fatsoenlijk internet hebt.
Hier (Veldhoven) al een aantal jaar tevreden klant van T-Mobile. Deze week zelfs verlengd en om laten zetten naar het tv cloud platform.
Tv kijk ik zelf bijna nooit, dat wordt meer gebruikt door de wederhelft en kinderen en die zijn minder kritisch over beeld kwaliteit.
Betreft internet hebben we volgens mij één keer last gehad van een storing (volgens mij nog pre corona). In dit topic lees ik wel eens dat de snelheden niet gehaald worden. Geen idee of wij de Gbit halen, de snelheid is altijd meer dan voldoende voor ons.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
[...]

Het gaat me niet om de snelheid maar meer over de stabiliteit van de lijn zelf, want kan hier max 1Gbit ontvangen, maar meer over storingen, haperingen of andere zaken waardoor je simpel weg geen of fatsoenlijk internet hebt.
Je wil dus voor minder geld minstens net zo stabiel uitkomen als je huidige provider. Kort door de bocht gaat je dit niet lukken.

Ik zit op WBA max 100/100 en simpelweg stabiel sinds okt '19. Ik knijp in m'n handjes maar aan mijn ervaring heb je geen fluit.

Jij komt op ODF gezien je max 1Gbit.
Barre73 in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie" zegt:
WBA kent zelden problemen. ODF vrij veel ..
en Barre73 lijkt aardig verstand van T-Mobile zaken te hebben.

Je wil overgehaald worden door positieve ODF ervaring te horen/zoeken, terwijl je eigenlijk weet dat KPN en Ziggo stabieler zijn dan deze prijsvechter.

• GRAD85
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 04:19
[...]

Het gaat me niet om de snelheid, want kan hier max 1Gbit ontvangen, maar meer over de stabiliteit van de lijn zelf; storingen, haperingen of andere zaken waardoor je simpel weg geen of fatsoenlijk internet hebt.
Woon zelf Tivoli en heb over de download niks te klagen,altijd rond de 940.

De upload is een ander geval,heb er nu ongeveer 10 Mnd last van dat ie meestal rond de 200 Mb zit.

Gisteren weer een monteur [ de 4de inmiddels ] over de vloer gehad,zat erbij toen hij de Backoffice aan de lijn had en ze weten van mijn probleem maar kunnen het niet vinden.

In de nacht haal ik wel regelmatig de 940 upload.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

• NicoG88
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 26-08 04:37
unnamed.m3 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:08:
Tweakers,

Ik ben aan het kijken of het waard is om vanuit Ziggo (300/30) over te stappen naar T-Mobile 1Gbit in Eindhoven. Bij mij thuis is er al glasvezel, destijds via ReggeFiber (KPN) aangelegd. Maar volgende deze link zou T-Mobile nu zelf de operator zijn in Eindhoven. Wellicht verouderd maar kon geen nieuwe bron vinden.

De reden voor het overstappen is puur en alleen het maandelijkse bedrag. (Tot zover ook geen negatieve ervaringen met Ziggo gehad.)

Ik heb de topic al goed doorgenomen en begrijp dat de TV hier en daar wat wensen over laat. Gebruik van de TV Anywhere App zou iets beter zijn. Dat is voor mij geen probleem en neem ik voor lief. Zo vaak kijk ik geen TV.

Natuurlijk besef ik me dat T-Mobile een prijsvechter is en dat de prijs zich ergens moet vertalen in bv klantenservice, oplostijden enz... Maar voordat ik het afsluit was ik benieuwd naar ben is jullie ervaring wat betreft de stabiliteit van de internet lijn zelf; Zijn er veel storingen / down times? En als er storingen zijn, hoe snel worden deze opgelost?

Net als vele van jullie werk ik voornamelijk vanuit thuis en dan is het wel handig om een goed verbinding te hebben. :)
Ik heb nu sinds een half jaar T-Mobile gigabit met tv en 1 extra zenderpakket.
Icm met 2 mobiele abbo's echt tevreden over het maandbedrag.

Ik haal 910 M/BIT met alles bedraad aangesloten en een goede speedtest.
Downloaden via nieuwsgroepen zo rond de 80/90 mb per seconde en nog geen enkele storing gehad.

Overstap gemaakt van ziggo naar t-mobile en ik ga niet meer terug 8)

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20:14
[...]

Tussen maart en Juni alleen maar gezeik gehad, downtime iedere week/2 weken van uren of dagen. Teveel contact met helpdesk etc etc etc. Nu sinds een maand of 1,5 alles stabieler maar goed, bij iedere hiccup van mijn verbinding denk ik wel gelijk: Ow fuck daar gaan we weer... Dus dat zal er nog wel even in blijven. Tegelijkertijd ben ik van 68,50 per maand + 10tje voor HollandsNieuwe mobiel naar 50e per maand t-mobile (25 voor 1gbit, 25 voor unlimited mobiel) + 7e per maand voor NLZiet gegaan. Dat is een forse besparing, tegelijkertijd 1tje die ik achteraf bezien niet middenin de corona work-from-home periode had moeten maken...

• unnamed.m3
alesandro_46 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:33:
[...]

Hier (Veldhoven) al een aantal jaar tevreden klant van T-Mobile. Deze week zelfs verlengd en om laten zetten naar het tv cloud platform.
Tv kijk ik zelf bijna nooit, dat wordt meer gebruikt door de wederhelft en kinderen en die zijn minder kritisch over beeld kwaliteit.
Betreft internet hebben we volgens mij één keer last gehad van een storing (volgens mij nog pre corona). In dit topic lees ik wel eens dat de snelheden niet gehaald worden. Geen idee of wij de Gbit halen, de snelheid is altijd meer dan voldoende voor ons.
Bedankt. Dat de snelheid niet altijd gehaald worden heb ik ook gelezen.. Maar zolang de lijn ansicht beschikbaar is, is belangrijker.
Chris.nl schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:42:
[...]

Je wil dus voor minder geld minstens net zo stabiel uitkomen als je huidige provider. Kort door de bocht gaat je dit niet lukken.

Ik zit op WBA max 100/100 en simpelweg stabiel sinds okt '19. Ik knijp in m'n handjes maar aan mijn ervaring heb je geen fluit.

Jij komt op ODF gezien je max 1Gbit.
Barre73 in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie" zegt:

[...]
en Barre73 lijkt aardig verstand van T-Mobile zaken te hebben.

Je wil overgehaald worden door positieve ODF ervaring te horen/zoeken, terwijl je eigenlijk weet dat KPN en Ziggo stabieler zijn dan deze prijsvechter.
Een heerlijke reactie... :)
Je hebt gelijk dat ik aan het kijken of ik hetzelfde kan krijgen voor minder... 8) Maar ik ben niet opzoek naar reacties om overgehaald te worden. Natuurlijk gaat het bij elke provider mis en als ik alleen op ervaringen af zou gaan op sites zoals bv TrustPilot dan kan ik beter geen internet abonnement bij Ziggo, KPN of T-Mobile afsluiten zeg maar. Vaak worden daar de frustraties op gedeeld omdat ze zich "ongehoord" voelen.

Ik probeer een neutrale beeld te vormen door ook goed naar de concurrenten te kijken; wat ze aanbieden, wat de kwaliteit daarvan is, eventuele support en/of oplostijden om hier uiteindelijk een goed besluit te kunnen nemen.
GRAD85 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:16:
[...]

Woon zelf Tivoli en heb over de download niks te klagen,altijd rond de 940.

De upload is een ander geval,heb er nu ongeveer 10 Mnd last van dat ie meestal rond de 200 Mb zit.

Gisteren weer een monteur [ de 4de inmiddels ] over de vloer gehad,zat erbij toen hij de Backoffice aan de lijn had en ze weten van mijn probleem maar kunnen het niet vinden.

In de nacht haal ik wel regelmatig de 940 upload.
Thanks. Dat is vervelend... Is er ondertussen al iets bekend geworden over de oorzaak?
NicoG88 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:17:
[...]

Ik heb nu sinds een half jaar T-Mobile gigabit met tv en 1 extra zenderpakket.
Icm met 2 mobiele abbo's echt tevreden over het maandbedrag.

Ik haal 910 M/BIT met alles bedraad aangesloten en een goede speedtest.
Downloaden via nieuwsgroepen zo rond de 80/90 mb per seconde en nog geen enkele storing gehad.

Overstap gemaakt van ziggo naar t-mobile en ik ga niet meer terug 8)
Nice... Ik heb hier ook voornamelijk alles nog altijd bedraad aangesloten. Enkel de telefoon en tablet zitten op WiFi op 3 AP's...
Sander schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:25:
[...]

Tussen maart en Juni alleen maar gezeik gehad, downtime iedere week/2 weken van uren of dagen. Teveel contact met helpdesk etc etc etc. Nu sinds een maand of 1,5 alles stabieler maar goed, bij iedere hiccup van mijn verbinding denk ik wel gelijk: Ow fuck daar gaan we weer... Dus dat zal er nog wel even in blijven. Tegelijkertijd ben ik van 68,50 per maand + 10tje voor HollandsNieuwe mobiel naar 50e per maand t-mobile (25 voor 1gbit, 25 voor unlimited mobiel) + 7e per maand voor NLZiet gegaan. Dat is een forse besparing, tegelijkertijd 1tje die ik achteraf bezien niet middenin de corona work-from-home periode had moeten maken...
Dat is minder... Maar ondertussen is het [probleem dus opgelost? Was de helpdesk bekwaam genoeg of moest er steeds een monteur aan pas komen?

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20:14
unnamed.m3 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:32:

[...]

Dat is minder... Maar ondertussen is het [probleem dus opgelost? Was de helpdesk bekwaam genoeg of moest er steeds een monteur aan pas komen?
Probleem? De helpdesk heeft steevast gezegd: Sorry we gaan er naar kijken en zonder ENIGE terugkoppeling waren dingen op magische wijze weer werkend (vaak de volgende ochtend rond 6am, leek op een auto-reset). Hierbij was de helpdesk dan niet op de hoogte dat er wat opgelost was, wat er gedaan was, waarom dit eerder kapot was etc... Dus ik heb het maar opgegeven en ben blij dat het werkt...

• unnamed.m3
Sander schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:09:
[...]

Probleem? De helpdesk heeft steevast gezegd: Sorry we gaan er naar kijken en zonder ENIGE terugkoppeling waren dingen op magische wijze weer werkend (vaak de volgende ochtend rond 6am, leek op een auto-reset). Hierbij was de helpdesk dan niet op de hoogte dat er wat opgelost was, wat er gedaan was, waarom dit eerder kapot was etc... Dus ik heb het maar opgegeven en ben blij dat het werkt...
Haha.. Typische antwoorden dus vanuit 1e lijns helpdesk. Afijn, zolang het opgelost is, is men blij,

• Quad

Quad

Selectief doof

@unnamed.m3 dat de lijn niet stabiel is, is allemaal hoax, werkt perfect op ODF sinds april.

Snelheid ligt om en nabij de 1Gb maar heb geen harde metingen gedaan sinds de oplevering.

PVOutput

• jeron
  • Laatst online: 24-08 19:48
hallo,

sinds 1-7 heb ik TM alles in 1 glas 100mB.

internet heb ik geen klagen over, wel tv... ik na paar keer zappen, en ook als ik 1 programma wil afkijken, regelmatig opnieuw de tv pincode ingeven. Daarna wel weer meteen beeld, maar wel erg vervelend.

dit heb ik met t tv kastje, en ook via de app. heb alleen een standaard zender pakket.. dus eenmaal geactiveerd... zou t toch gewoon moeten blijven werken, lijkt mij.

zijn er meer mensen met dit probleem, en mss ook mensen die een oplossing weten?

groetjes!
Pagina: 1 ... 151 ... 154 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee