Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:41
Ik begreep dat er iets met DHCP was? Als je ip-leases geeft van een uur en je DHCP ligt eruit dan... nouja, hoef ik verder niet uit te leggen denk ik.

• dorkie
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:59
Trackerfire schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:25:
[...]

Andere DNS server instellen helpt niet? Bijv. 8.8.8.8 of 1.1.1.1?
Het heeft iets met DHCP te maken... Maar de vorige keer was er gewoon tv en radio. Nu ook niet, vermoed iets groters nu....
DNS aanpassen werkt niet iig.

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

• zahh
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 23:44
Trackerfire schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:25:
[...]

Andere DNS server instellen helpt niet? Bijv. 8.8.8.8 of 1.1.1.1?
Die staan al op 1.1.1.1 en 8.8.8.8 :'(

• freshy98
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 09-04 17:05
Als je geen IP adres krijgt heeft DNS aanpassen geen enkel nut.

20 minuten geleden werd dit gepost door T-mobile:
Update 15:24 uur - Er is een engineer onderweg om de verbinding te herstellen. We werken er aan om de problemen zo snel mogelijk te verhelpen!

• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:10
Ach T-mobile website doet het bij mij ook niet.
Nu woon ik niet in Segbroek maar dan kan je niet eens een oplossing zoeken op hun community-site.

• freshy98
De ze werkt bij mij via ZiggoVodafone mobiel?
https://community.t-mobil...ostid=1411707#post1411707

• freshy98
Ik heb weer een DHCP lease. Verbinding blijft hopelijk weer werken.

• juliank
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 22:31
freshy98 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:09:
Ik heb weer een DHCP lease. Verbinding blijft hopelijk weer werken.
Kan kloppen er was een monteur onderweg, maar hoe is dit mogelijk? 2x in bijna 24h een dhcp storing

[30-03-2021]

Update 15:24 uur - Er is een engineer onderweg om de verbinding te herstellen. We werken er aan om de problemen zo snel mogelijk te verhelpen!

• freshy98
@juliank Dat is wat ik dus al eerder poste ;-)
Als het echt een verbinding probleem was dan was dus geen DHCP probleem.
Gok eerder dat de monteur een kabel oid moest vervangen, maar ik heb uiteraard geen inside kennis.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shifra
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 20-04 10:42
Ik heb thuis alleen glasvezel 1gbit down/up en ikk heb net een UDM Pro aangesloten via de media converter utp en VLAN 300 erop gezet. Nu knalt hij er om de haverklap uit voor 1 a 2 seconden. Iemand hier ook last van gehad?

• Ron555
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23:11
DarkForce schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:57:
[...]

En wat doe je als het niet prima werkt? Niet achterover hangen maar enigszins een poging doen om te kijken waar het probleem ligt. En dat is nu net het probleem
voor sommige mensen. Doordat een traceroute niet langer functioneert, kun je dus niet zien of het probleem bij jou ligt, bij T-Mobile of bij de partij die je wilt
benaderen.

Het is niet dat het van extreem belang is, maar T-Mobile beperkt haar gebruikers om zelf te kijken wat een mogelijke oorzaak kan zijn.
Helemaal mee eens. Normaal boeit mij Traceroute niet. Maar nu dus wel en werkt het niet.
Slechte zaak van TM. Maarja klanten serieus nemen is blijkbaar bij de grote bedrijven tegenwoordig een komplete uitzondering.

Je krijgt nog niet eens het idee dat je serieus genomen wordt. Niet door de klantenservice (whatsinaname 8)7 ) als ook niet op hun eigen community forum.

Klanten zijn lastig en vervelend want ze willen krijgen waar ze voor betalen |:( . Maar dat gaan we ze toch maar niet geven dat is te moeilijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ron555
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23:11
Shifra schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:18:
Ik heb thuis alleen glasvezel 1gbit down/up en ikk heb net een UDM Pro aangesloten via de media converter utp en VLAN 300 erop gezet. Nu knalt hij er om de haverklap uit voor 1 a 2 seconden. Iemand hier ook last van gehad?
Dat is helaas een bekend probleem ik had daar ook wel wat last van (paar keer per uur.)
advies is om er een kale switch tussen te zetten.

Is een raar probleem. Ik had het bij de UDM base niet Bij de PRo wel.
oplossing kan ook via glas (sfp aansluiten dan heb je dat niet.)

Die switch doet verder niks. Merk je mbt vertraging of snelheid niets van.
Mijn upload is bagger met de udm, originele Zyxel van TM, Asus router, UDM pro.

• Aramiss
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23:39
Laatst ook zoiets gelezen in dit topic: https://gathering.tweaker...ist_messages/1982858/last
Volgens mij was de oplossing om een andere poort te gebruiken.

De SFP poort gebruiken met https://eu.store.ui.com/c...ories/products/uf-rj45-1g was volgens mij de oplossing.

PSN: dixeN1337

• leonbong
Heb ik maanden gehad met het T-mobile router nota bene.
Steeds het kort wegvallen van de verbinding, ik heb ben nooit achter de echte oorzaak gekomen.

Was verschrikkelijk met videobellen want je valt steeds weg en moet je dan opnieuw aanmelden in de betreffende vergadering.

[Voor 11% gewijzigd door leonbong op 30-03-2021 16:32]

• Shifra
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 20-04 10:42
Aramiss schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:30:
[...]

Laatst ook zoiets gelezen in dit topic: https://gathering.tweaker...ist_messages/1982858/last
Volgens mij was de oplossing om een andere poort te gebruiken.

De SFP poort gebruiken met https://eu.store.ui.com/c...ories/products/uf-rj45-1g was volgens mij de oplossing.
Bedankt. Ik zal zo gelijk alles een door lezen op het t-mobile forum als ik thuis ben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:19
leonbong schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:30:
[...]
Was verschrikkelijk met videobellen want je valt steeds weg en moet je dan opnieuw aanmelden in de betreffende vergadering.
Dat je even een paar seconden weg bent en dan weer verbinding hebt bedoel je? Heb ik ook. Soms gaat het dagen goed en soms is het elke tien minuten.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Farabi
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
Noob-vraag: 1gbit is toch gelijk aan 100mb per seconde?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:42
Farabi schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:11:
Noob-vraag: 1gbit is toch gelijk aan 100mb per seconde?
Ongeveer ja.

1000Mbit delen door 8, dan heb je het aantal megabytes. Dus 1000Mbit / 8 is 125megabyte per seconde. Dat is de theorie, in de praktijk is er onderweg nog wat verlies door overhead. Een download van 4GB zou je dus ongeveer 30 - 40 seconden over moeten doen.

In de praktijk zal dat rond de 100MB/s per seconde zijn, mits de server aan de andere kant van het internet die snelheid kan leveren.

[Voor 7% gewijzigd door krakendmodem op 30-03-2021 19:21]

• leonbong
Uberprutser schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 18:33:
[...]

Dat je even een paar seconden weg bent en dan weer verbinding hebt bedoel je? Heb ik ook. Soms gaat het dagen goed en soms is het elke tien minuten.
Het irritante is dat je weet dat het iets in hun hardware/routering/switching moet zijn en niet in de fysieke verbinding.
Want ik heb nog oude tv-platform wat op ander VLAN wordt aangeboden en ik heb dat wel eens gelijktijdig ernaast aangezet viel nooit weg.
Wat wel het geval zou zijn als het de fysieke lijn is.

[Voor 5% gewijzigd door leonbong op 30-03-2021 19:45]

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Ron555 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:14:
[...]

Momenteel is er niet echt een routeer probleem we kunne niet allemaal meer zien wat er gebeurd via trace route. Maar de ping is laag en down werkt het wel goed. Upload is al enige maanden BAGGER.
Oplossen daarvan schiet niet op en zorgt bij klanten die de upload nodig hebben voor behoorlijk wat irritatie als je ziet hoe er mee omgegaan wordt en hoelang het duurt.
Er zit net te weinig capaciteit bij de technische dienst om de complexe problemen op tijd op te lossen. In combinatie met een vrij open communicatie stijl en het bevestigen van storingen als ze er zijn maakt dit de problemen erg zichtbaar. Als je de storingen verstopt achter een postcode check is de perceptie al beter.

Aan de andere kant kan het ook net zo goed presteren als een A-merk maar dan voor 1/3e van het geld.

• NeHoX
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21-04 12:09

NeHoX

Ik roeptoeter maar wat...

Bij mij was hetzelfde opgelost na het vervangen van m’n kabels. Lijkt dat de Wan poort gevoelig is.

• Sjefke_2518
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 12-04 13:09
De speculaties over technische dienst van T-Mobile kloppen. Zeker als het gaat om 2de of 3de lijn support.

Maar in DH Segbroek is het probleem dat de fiberswitchen uit een ander datacenter van TM komen. Of/en kunnen de vraag niet aan, TM probeert te bezuinigen waar zij denken dat het kan.....kan dus niet.
OF, gekloot door Flip de ICTer🙄

Ik ben vanmiddag in de energiecentrale geweest(verdeelpunt) TM Segbroek. Wat mij opviel is dat de switchen met normale koperen netwerkkabels interconnected zijn, dus.....Je neemt glasvezel om in de wijk centrale weer op koper over te gaan....
(Met een korreltje zout geschreven, maar aan de basis zit er 1-2 ms in optisch...naar koper....naar optisch, zeker als de switches STP, Qos gebruiken en zeker tijdens piekperiodes, klinkt niet veel maar met veel gebruikers....loopt 1-2ms per gebruiker snel op)

Even los van het dhcp probleem!

Hebben jullie niet van mij!

[Voor 11% gewijzigd door Sjefke_2518 op 31-03-2021 03:32]

• workswith
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 01:31
Sjefke_2518 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 03:26:
De speculaties over technische dienst van T-Mobile kloppen. Zeker als het gaat om 2de of 3de lijn support.

Maar in DH Segbroek is het probleem dat de fiberswitchen uit een ander datacenter van TM komen. Of/en kunnen de vraag niet aan, TM probeert te bezuinigen waar zij denken dat het kan.....kan dus niet.
OF, gekloot door Flip de ICTer🙄

Ik ben vanmiddag in de energiecentrale geweest(verdeelpunt) TM Segbroek. Wat mij opviel is dat de switchen met normale koperen netwerkkabels interconnected zijn, dus.....Je neemt glasvezel om in de wijk centrale weer op koper over te gaan....
(Met een korreltje zout geschreven, maar aan de basis zit er 1-2 ms in optisch...naar koper....naar optisch, zeker als de switches STP, Qos gebruiken en zeker tijdens piekperiodes, klinkt niet veel maar met veel gebruikers....loopt 1-2ms per gebruiker snel op)

Even los van het dhcp probleem!

Hebben jullie niet van mij!
Persoonlijk denk ik dat dat je nooit 100% zeker weten dat verbinding tussen je modem en server/diensten die je gebruikt helemaal glasvezel is. Daarom zou zou dit ook niet super groot probleem moeten zijn aangezien LAN kabels gehoorlijk veel data kunnen verwerken.
workswith schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:45:
[...]

Persoonlijk denk ik dat dat je nooit 100% zeker weten dat verbinding tussen je modem en server/diensten die je gebruikt helemaal glasvezel is. Daarom zou zou dit ook niet super groot probleem moeten zijn aangezien LAN kabels gehoorlijk veel data kunnen verwerken.
Ik ben nog niet in een T-Mobile (Primevest) PoP geweest maar ik ken wel de Reggefiber PoP's uit mijn hoofd en ik verwacht eigenlijk niet zoveel verschil.

En daarom ben ik heel benieuwd wat er aan koperkabel aanwezig zou kunnen zijn in die Segbroek PoP. In een Reggefiber PoP is welgeteld 1 koperkabeltje aanwezig en dat is een UTP kabel tussen de NT die op de beheersaansluiting (FTU) zit en de beheersrouter (die toegang, alarmen etc.. verwerkt). Net zoals bij elke klant thuis dus van NT naar router eigenlijk.
Verder is alles van glasvezel. Patchkabels, breakout-bekabeling van switches naar ODF lades/verdeellades, etc..

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Sjefke_2518 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 03:26:
Geen direct attach kabel?

Wat betreft overboeking móet je weg kunnen komen met 1:48 (of zelfs 1:128) als TV via multicast gaat. Dat is kabelinternet in principe namelijk ook.

Maar bij over the top televisie wordt dit krap. Ik kan mij echt niet voorstellen dat dit 'normaal' RJ45 is tussen switches. Zeker voor uplinks is 10gbit al tijden gebruikelijk :X.

Zit er hier iemand in die wijk die smokeping wil draaien?

• ezra070
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21-04 00:01
Sinds gisteren heb ik eindelijk glasvezel in Meer & Bos (Den Haag).

Gelukkig waren de lokale storingen een dag eerder en heb ik in de afgelopen 24 uur weinig te klagen, maar:
Zijn er meer mensen in deze wijk die random een snelheid van 54 Mbps up & 55 Mbps down halen en op andere momenten 900 Mbps up & 850 Mbp down?

Ik test het met met een laptop (bedraad) en verder maken er geen andere apparaten gebruik van het netwerk (TV box staat uit).

Mijn setup is een TP-Link Deco P7 als router (staat op dit moment solo), daarachter een unmanaged Procurve switch. De P7 is direct aangesloten op de Huawei Media Converter (de Zyxel modem heb ik er tussen uitgehaald, maar daar kwam ik nooit boven de 300 uit).

Ik heb er op dit moment geen last van, want ik kan normaal TV kijken en internetten zonder dat het traag aanvoelt, maar de snelheid is niet echt constant.

• juliank
ezra070 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:49:
Sinds gisteren heb ik eindelijk glasvezel in Meer & Bos (Den Haag).

Gelukkig waren de lokale storingen een dag eerder en heb ik in de afgelopen 24 uur weinig te klagen, maar:
Zijn er meer mensen in deze wijk die random een snelheid van 54 Mbps up & 55 Mbps down halen en op andere momenten 900 Mbps up & 850 Mbp down?

Ik test het met met een laptop (bedraad) en verder maken er geen andere apparaten gebruik van het netwerk (TV box staat uit).

Mijn setup is een TP-Link Deco P7 als router (staat op dit moment solo), daarachter een unmanaged Procurve switch. De P7 is direct aangesloten op de Huawei Media Converter (de Zyxel modem heb ik er tussen uitgehaald, maar daar kwam ik nooit boven de 300 uit).

Ik heb er op dit moment geen last van, want ik kan normaal TV kijken en internetten zonder dat het traag aanvoelt, maar de snelheid is niet echt constant.
Klopt daar heeft T-Mobile last van dat ze niet constante snelheid halen

• chrissis
  • Laatst online: 20-04 22:08
Ik sta op het punt om de overstap te maken naar T-Mobile glasvezel. Ik heb nu KPN (voorheen Telfort). Gezien de ervaringen op GOT ben ik huiverig. Wie heeft deze overstap gemaakt? En wat is de ervaring?

• Telesto
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 00:00
chrissis schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:54:
Ik sta op het punt om de overstap te maken naar T-Mobile glasvezel. Ik heb nu KPN (voorheen Telfort). Gezien de ervaringen op GOT ben ik huiverig. Wie heeft deze overstap gemaakt? En wat is de ervaring?
Op dit topic is inderdaad veel kritiek van volgens mij uitsluitend gigabit gebruikers op het eigen netwerk. Er lijken daar wat serieuze issues te zijn.

Ik heb zelf T-mobile over KPN-netwerk en dus maximaal 100/100. Het werkt perfect en is nergens zo goedkoop.

• jk-5
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 21:28
Mijn ervaring met T-Mobile thuis op KPN WBA (100/100) zijn zeer positief. Inmiddels is mijn verbinding bijna 3 maanden actief en ik heb geen problemen ondervonden. Zoals al gezegd lijken de problemen in dit topic voornamelijk vanaf het eigen netwerk te komen, en dan in het speciaal in regio Den Haag.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

• InfoTracer
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:21
Ik zit hier op eigen netwerk van t-mobile (ODF) en werkt perfect. Haal met gemak meer dan 900mbit. Ook lekkere lage en stabiele ping.
Enige storing die ik heb gehad wat landelijke DNS storing maar is makkelijk op te lossen door tijdelijk een andere DNS in te stellen.
Hier dus dik tevreden.

• chrissis
  • Laatst online: 20-04 22:08
Dan ga ik gewoon het proberen, icm onbeperkt mobiel data en bellen, 1000 mbit en tv voor €50 (na 6mnd €65) is echt heel voordelig.

• Gethijsem
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 18-04 12:51
Na jaren tevreden Telfort klant is de snelheid en betrouwbaarheid van ons internet (bekabeld en WiFi) ingestort sinds de overgang naar KPN, en zoeken we naar iets beters. Zijn er mensen hier met ervaring met T-Mobile glasvezel (alleen Internet) in Den Haag (Bloemenbuurt), en zo ja, bevalt het?

Edit: Ik las net een paar pagina’s terug en lees toevallig niet al te beste ervaringen uit mijn stadsdeel (Segbroek). Niet al te best nog?

[Voor 21% gewijzigd door Gethijsem op 01-04-2021 16:03]

• Gethijsem
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 18-04 12:51
Bericht verwijderd

[Voor 92% gewijzigd door Gethijsem op 01-04-2021 15:55]

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:54
Hier ook zeer tevreden met T-Mobile, ook op hun eigen netwerk, met 1Gbit verbinding dus. Enige probleem die ik vaak voorbij zie komen is hun DNS, maar die heb ik zelf al op die van Clouflare staan en heb dus eigenlijk nooit problemen (tenzij m'n AdGuard Home servertje problemen geeft).

Mijn website

• LucienS
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18:57
Cerenas schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:06:
Hier ook zeer tevreden met T-Mobile, ook op hun eigen netwerk, met 1Gbit verbinding dus. Enige probleem die ik vaak voorbij zie komen is hun DNS, maar die heb ik zelf al op die van Clouflare staan en heb dus eigenlijk nooit problemen (tenzij m'n AdGuard Home servertje problemen geeft).
Idem, download en upload constant rond 950..

I'm fed up 'cause all you wanna do is critisize.... (Alexander O'Neal '84)

• maffiabaas
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 20:50
Hier ook nooit problemen met T-Mobile, zit op het kpn gebied met GPON 1000/1000. Afgelopen week voor het eerst een week zonder internet gezeten maar dat kwam omdat kpn in de wijkkast perongeluk mijn kabel eruit had getrokken. Klantenservice is wel wat onnozel maar support via community forum is oke.

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21:45
maffiabaas schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:20:
Hier ook nooit problemen met T-Mobile, zit op het kpn gebied met GPON 1000/1000. Afgelopen week voor het eerst een week zonder internet gezeten maar dat kwam omdat kpn in de wijkkast perongeluk mijn kabel eruit had getrokken. Klantenservice is wel wat onnozel maar support via community forum is oke.
GPON 1000/1000 is niet KPN(-WBA), dat is Glasoperator :)
Tenzij je bedoelt dat je fysieke link 1000/1000 is en je abonnement 100/100 ;)
Het netwerk kan wel van KPN NetwerkNL zijn daarentegen.

[Voor 7% gewijzigd door Dennis-L op 01-04-2021 16:26]

• maffiabaas
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 20:50
Dennis-L schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:25:
[...]

GPON 1000/1000 is niet KPN(-WBA), dat is Glasoperator :)
Tenzij je bedoelt dat je fysieke link 1000/1000 is en je abonnement 100/100 ;)
Het netwerk kan wel van KPN NetwerkNL zijn daarentegen.
Oh dan ben ik verkeerd voorgelicht, het zal dan wel glasoperator zijn. Iig in de wijkkast was ik losgetrokken, tot twee maanden terug zat ik nog op het kpn netwerk via T-Mobile met 500/500 limiet. Nu GPON 1000/1000.

• NeHoX

NeHoX

Ik heb nu al een week last van instortende download snelheid tussen 20:00 - 23:00. Dit gaat gepaard met packetloss in diverse games maar voornamelijk COD Warzone. Overdag gewoon netjes 930/930.

Paar maanden geleden de Draytek vervangen voor een Unifi Dream Machine Pro.

1000Mbit up en down verbinding
Postcode 3328

Op verzoek van T-Mobile heb ik de UDM vervangen voor een nieuw toegezonden Zyxel T50. Probleem nog steeds aanwezig. Speedtests gedaan met de speedtest app. Hoop dat ze morgen met een oplossing komen, want alles wijst er op dat er hier in de wijk een capaciteitsprobleem is.

;(

Meer mensen in mijn postcodegebied met soortgelijke problemen?

• Axelfoley007
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 01:47
Hier in 3313 op Tmobile 1000/1000 op een fortigate40f. Geen packetloss of snelheids issues kunnen detecteren tot heden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• InfoTracer
NeHoX schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:36:
Ik heb nu al een week last van instortende download snelheid tussen 20:00 - 23:00. Dit gaat gepaard met packetloss in diverse games maar voornamelijk COD Warzone. Overdag gewoon netjes 930/930.

Postcode 3328

Op verzoek van T-Mobile heb ik de UDM vervangen voor een nieuw toegezonden Zyxel T50. Probleem nog steeds aanwezig. Speedtests gedaan met de speedtest app. Hoop dat ze morgen met een oplossing komen, want alles wijst er op dat er hier in de wijk een capaciteitsprobleem is.

;(

Hier postcode 3317. Maar geen problemen ervaren met packetloss of lagere snelheid. Maar zal er is extra op letten.

Misschien een idee om smokeping te gaan draaien en dan de COD server instellen zodat je kan zien wanneer de packetloss begint.

Als je het adres of ip weet kan ik hem ook bij mij instellen bij smokeping

• BvanderS
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 18-04 08:48
NeHoX schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:36:

Postcode 3328

;(

Hier ook problemen sinds een paar weken, ook postcode 3328. De downloadsnelheid stort inderdaad in ergens rond 20:00 uur. Ik heb zelfs al waarde van 40 Mbit voorbij zien komen.
Toen ik twee weken gelden een speedtest deed, stopte zelfs het televisiesignaal ermee totdat de speedtest klaar was.
Heb sinds anderhalf jaar een 1000Mbit lijn, en hiervoor nog nooit problemen gehad. Altijd 950 Mbit up and down.
Nu haal ik al geen hogere snelheden meer als 700 Mbit down, up schommelt veel maar haalt het in de rustige uren van de dag wel regelmatig.
Packetoss nog niet ervaren, maar de tests geven wel hogere latency als normaal, en jitter waardes die normaal op 0 stonden.

Ik draai ook niet op de Zyxel van T-Mobile ,maar op een Asus AC86U en heb de speedtests direct vanaf de router gedaan met spdMerlin.

Afgelopen week zit de lijn in de avonduren die jij noemt ergens tussen 200 en 300 Mbit down.
Mijn vrouw ervaart dat haar thuiskantoor ergens rond een uur drie in de middag verbinding verliest.

Wat is de oplossing voor jou die T-Mobile uiteindelijk aanbied? Alleen de vervanging van je router naar de nieuwe Zyxel, of gaan ze ook nog kijken naar je lijn?

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21:58

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik zal ook weer eens gaan monitoren in de avonduren. Hier ook gemerkt dat het allemaal wat trager werd en voor het eerst ook blokken in het beeld van tv. Nu heb ik verder niet intensief gebruik gemaakt van internet, maar het was merkbaar op m'n mobiel.

I am the great Cornholio!

• NeHoX

NeHoX

BvanderS schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 08:51:
[...]

Hier ook problemen sinds een paar weken, ook postcode 3328. De downloadsnelheid stort inderdaad in ergens rond 20:00 uur. Ik heb zelfs al waarde van 40 Mbit voorbij zien komen.
Toen ik twee weken gelden een speedtest deed, stopte zelfs het televisiesignaal ermee totdat de speedtest klaar was.
Heb sinds anderhalf jaar een 1000Mbit lijn, en hiervoor nog nooit problemen gehad. Altijd 950 Mbit up and down.
Nu haal ik al geen hogere snelheden meer als 700 Mbit down, up schommelt veel maar haalt het in de rustige uren van de dag wel regelmatig.
Packetoss nog niet ervaren, maar de tests geven wel hogere latency als normaal, en jitter waardes die normaal op 0 stonden.

Ik draai ook niet op de Zyxel van T-Mobile ,maar op een Asus AC86U en heb de speedtests direct vanaf de router gedaan met spdMerlin.

Afgelopen week zit de lijn in de avonduren die jij noemt ergens tussen 200 en 300 Mbit down.
Mijn vrouw ervaart dat haar thuiskantoor ergens rond een uur drie in de middag verbinding verliest.

Wat is de oplossing voor jou die T-Mobile uiteindelijk aanbied? Alleen de vervanging van je router naar de nieuwe Zyxel, of gaan ze ook nog kijken naar je lijn?
Ben blij dat ik toch niet de enige ben met dit probleem. Ze hebben een modemswap gedaan omdat ze met eigen apparatuur geen garanties kunnen bieden. Misschien kan je op het community forum (https://community.t-mobil.../index22.html#post1606072) ook even je bevindingen posten? Het is zoals ik al het vermoeden had een capaciteitsprobleem. Lijnmeting hebben ze al gedaan. Er is nog geen oplossing geboden.

• BvanderS
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 18-04 08:48
NeHoX schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:32:
[...]

Ben blij dat ik toch niet de enige ben met dit probleem. Ze hebben een modemswap gedaan omdat ze met eigen apparatuur geen garanties kunnen bieden. Misschien kan je op het community forum (https://community.t-mobil.../index22.html#post1606072) ook even je bevindingen posten? Het is zoals ik al het vermoeden had een capaciteitsprobleem. Lijnmeting hebben ze al gedaan. Er is nog geen oplossing geboden.
Ik zal ook die Zyxel modem weer eens aansluiten en een paar speedtests doen, direct bekabeld in de veilige modus. Moet ik hem wel eerst even opzoeken op zolder :)
Zal inderdaad ook even reageren in het topic van Tmobile community.

• juliank

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koptelefoontje
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 22:12
Hier komen ze volgende week T-Mobile aansluiten nadat ik van de lokale provider geen reactie meer kreeg over de aansluit datum. Gelukkig was T-Mobile erg snel, deze week aangevraagd en donderdag komen ze het aansluiten. Tot nu toe dus een top ervaring.

Ik las dat je de modem (zyxel t-50) niet in bridge modus kan zetten, ik neem enkel internet af - betekent dat ik dan gewoon de lijn vanaf de ‘mediaconvertor’ rechtstreeks op de wan van mijn eigen router (r7000) kan aansluiten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21-04 13:57
Koptelefoontje schreef op zondag 4 april 2021 @ 14:46:
Hier komen ze volgende week T-Mobile aansluiten nadat ik van de lokale provider geen reactie meer kreeg over de aansluit datum. Gelukkig was T-Mobile erg snel, deze week aangevraagd en donderdag komen ze het aansluiten. Tot nu toe dus een top ervaring.

Ik las dat je de modem (zyxel t-50) niet in bridge modus kan zetten, ik neem enkel internet af - betekent dat ik dan gewoon de lijn vanaf de ‘mediaconvertor’ rechtstreeks op de wan van mijn eigen router (r7000) kan aansluiten?
Lees het topic even door: Ja dit kan maar je moet VLAN 300 even instellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 20:45
Koptelefoontje schreef op zondag 4 april 2021 @ 14:46:

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koptelefoontje
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 22:12
Dank u, duidelijk!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21-04 00:32

player-x

Disruptive by design

Hoi, ben aan het verhuizen, en vrijdag komt de monteur de 1Gbit fiber aan sluiten. *O*

Normaal neem ik mijn tijd om dingen uit te zoeken, maar heb de woning op het laatste moment gekregen, en heb dus weinig tijd om dingen goed uit te zoeken, ben net terug van schoonmaken en de eerste spullen brengen.

En kan iemand mij een beetje op weg helpen met wat ik nodig heb voor de setup van een EdgeRouter 4.

Ik heb alvast een ER4 gekocht, maar heb ik daarnaast nog een SFP module, fiber kabel of patch kabel nodig?

En is er een goede setup guide om de EdgeRouter 4 op te zetten. (ik heb trouwens geen TV genomen)

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23:19

Quad

Selectief doof

@player-x je krijgt waarschijnlijk een mediaconverter, dus je hebt niks meer te doen met SFP modules. Qua configuratie is het vlan 300 op WAN en gaan.

Maar goed, je vraag is 3 posts terug al beantwoord..

[Voor 15% gewijzigd door Quad op 04-04-2021 21:13]

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓
PVOutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
player-x schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:06:
Hoi, ben aan het verhuizen, en vrijdag komt de monteur de 1Gbit fiber aan sluiten. *O*

Normaal neem ik mijn tijd om dingen uit te zoeken, maar heb de woning op het laatste moment gekregen, en heb dus weinig tijd om dingen goed uit te zoeken, ben net terug van schoonmaken en de eerste spullen brengen.

En kan iemand mij een beetje op weg helpen met wat ik nodig heb voor de setup van een EdgeRouter 4.

Ik heb alvast een ER4 gekocht, maar heb ik daarnaast nog een SFP module, fiber kabel of patch kabel nodig?

En is er een goede setup guide om de EdgeRouter 4 op te zetten. (ik heb trouwens geen TV genomen)
Met deze post kom je vast een eind, heb er zelf de ER-X mee aan de praat gekregen. Simpelweg de ER-4 aansluiten op de mediaconverter en de WAN+2LAN2 Wizard doorlopen, aangeven wat de WAN poort is met VLAN ID 300, zou genoeg kunnen zijn.

• Soundwork
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:54
Quad schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:12:
@player-x je krijgt waarschijnlijk een mediaconverter, dus je hebt niks meer te doen met SFP modules.
Nu ga je ervanuit dat hij GPON krijgt, dat hoeft niet overigens. Er wordt nog steeds AON toegepast...
Dus eerst afwachten of er een vierkante "Huawei" mediaconverter in je pakket zit, dan pas weet je zeker dat je op GPON gepatched wordt.

• player-x
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21-04 00:32

player-x

Disruptive by design

Op het moment zit er nog steeds een KPN aansluiting.

Weet niet of dat invloed heeft op wat ik krijg.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• InfoTracer
NeHoX schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:32:
[...]

Blijkbaar heb ik er ook last van en merk het idd met gamen. In smokeping is duidelijk te zien dat het vanaf 18-03-2021 is begonnen.
Ik heb vandaag contact opgenomen met de klantenservice en heb ze aanvullende informatie (smokeping grafieken) gemaild. Ze zouden het vandaag gaan doorzetten naar een andere afdeling.
In smokeping is ook te zien dat het in de middag al begint en dan duurt tot 22 uur.
Ik ben benieuwd waar ze mee gaan komen. Mocht ik meer weten zal ik het hier posten.

• Dennis-L
player-x schreef op maandag 5 april 2021 @ 23:56:
Op het moment zit er nog steeds een KPN aansluiting.

[Afbeelding]

Weet niet of dat invloed heeft op wat ik krijg.
Het gaat om de apparatuur in de PoP.
Hangt daar AON apparatuur van Glasoperator, dan krijg je een kleine mediaconverter.
Hangt er GPON apparatuur van Glasoperator, dan krijg je een Huawei ONT.

• fiekert123
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-04 12:16
Vanmiddag is hier Tm Thuis aangelegd, KPN had de WBA ontvanger nog niet uitgeschakeld, GPON + ODF is nu geïnstalleerd hier. toch voor het idee een aantal speedtests gedaan, de 1000/1000 werd niet gehaald. heb ook gespeeld met de entone instellingen, herken niet de extreme artifacts waar sommigen het over hebben. tot nu toe best tevreden over de hele aansluiting, wba omzetting naar ODF heeft maximaal een half uurtje geduurd.

• space-one
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 17-04 23:01

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:41
Wat bedoel je? T-Mobile graaft nergens zelf. Zoals in Den Haag door Primenvest (en Volker Wessels als aannemer), in Rotterdam hebben ze ook de glasvezel partij overgenomen. Die is daardoor al wel meer open vanwege lopende afspraken.

[Voor 3% gewijzigd door jongetje op 07-04-2021 08:30]

• ezra070
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21-04 00:01
Dennis-L schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:44:
[...]

Het gaat om de apparatuur in de PoP.
Hangt daar AON apparatuur van Glasoperator, dan krijg je een kleine mediaconverter.
Hangt er GPON apparatuur van Glasoperator, dan krijg je een Huawei ONT.
Volgens mij heb ik GPON, T-Mobile Netwerk met Glasoperator, maar heb ik een kleine mediaconverter van Huawei.
Niet zo'n grote Huawei ONT unit.
jongetje schreef op woensdag 7 april 2021 @ 08:29:
[...]

Wat bedoel je? T-Mobile graaft nergens zelf. Zoals in Den Haag door Primenvest (en Volker Wessels als aannemer), in Rotterdam hebben ze ook de glasvezel partij overgenomen. Die is daardoor al wel meer open vanwege lopende afspraken.
In Den Haag gaat het overigens om Volker Wessels die onderaannemers stuurt bij het T-Mobile project.
Voor KPN (waar Segbroek weer voor openligt), doet Volker Wessels het zelf.

Klein verschilletje, maar in onze wijk (Meer & Bos) duurde de aanleg door geschillen met onderaannemers uiteindelijk maanden.

[Voor 1% gewijzigd door ezra070 op 07-04-2021 09:35. Reden: url van plaatje toegevoegd]

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18:41
Ik zat op de T-Mobile site en zag dat ik 1000Mbit kan aanvragen:

Ik ben al bestaande klant. Als ik inlog in My T-Mobile kan ik alleen maar naar 50Mbit (omdat ik al 100 heb).

In het screenshot zeggen ze dat het aanbod is gebaseerd op mijn postcode en adres, ik mag toch aannemen dat ze checken of het wel kan?

• Maukie
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 02:26
Beste medetweakers,

Op dit moment zit ik met glasvezel bij KPN en betaal 57,50 voor een 100/100 verbinding met iptv.
Nu kan ik binnenkort overstappen naar T-mobile 1000/1000 maar ik zie dat in mijn plaats WBA wordt geleverd en dat dit op het KPN netwerk is. Tevens staat er ook dat er dan maximaal 100/100 geleverd kan worden of is dit inmiddels ook anders?
Is er op het WBA platform dan ook alleen VLAN300 nodig voor internet en IPTV of moet je ook vlan640 taggen?

Alvast bedankt

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:43
Binnetie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:47:

[Afbeelding]
Ik ben al bestaande klant. Als ik inlog in My T-Mobile kan ik alleen maar naar 50Mbit (omdat ik al 100 heb).

In het screenshot zeggen ze dat het aanbod is gebaseerd op mijn postcode en adres, ik mag toch aannemen dat ze checken of het wel kan?
Dit komt ook vrij regelmatig voorbij in het topic. Je zal nu een WBA aansluiting hebben via KPN en nu heeft T-Mobile appatuur in POP geplaatst waardoor je ODF aansluiting kan afnemen. Je kan alleen online niet wisselen tussen die twee.

Met een nieuw abonnement echter wordt je wel meteen aangesloten op ODF en daarom zit daar verschil in de snelheid in My T-mobile en de website.

Er is echter wel al iemand in dit topic geweest die de overstap van WBA naar ODF heeft geregeld via de klantenservice, hier kwam echter wel wat downtime bij kijken. Van ik geloof ongeveer twee weken.

• rens-br
Maukie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:57:
Nu kan ik binnenkort overstappen naar T-mobile 1000/1000 maar ik zie dat in mijn plaats WBA wordt geleverd en dat dit op het KPN netwerk is. Tevens staat er ook dat er dan maximaal 100/100 geleverd kan worden of is dit inmiddels ook anders?
Als de postcode check maximaal 100/100 aangeeft zit je op WBA of dat binnenkort gaat veranderen ligt van je woonplaats af. Je kan eens aan T-Mobile vragen of ze plannen hebben om ODF bij je uit te rollen. Hier in dit topic hebben we weinig zicht daarop.
Is er op het WBA platform dan ook alleen VLAN300 nodig voor internet en IPTV of moet je ook vlan640 taggen?
Voor zowel WBA als ODF zijn de VLANS hetzelfde.

• Maukie
rens-br schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:59:
[...]

Als de postcode check maximaal 100/100 aangeeft zit je op WBA of dat binnenkort gaat veranderen ligt van je woonplaats af. Je kan eens aan T-Mobile vragen of ze plannen hebben om ODF bij je uit te rollen. Hier in dit topic hebben we weinig zicht daarop.
Postcode check geeft 1000/1000 aan
Voor zowel WBA als ODF zijn de VLANS hetzelfde.
Oke is dat dan alleen VLAN300? Wil dan namelijk wel een eigen router aansluiten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
Maukie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:03:
Postcode check geeft 1000/1000 aan.
Dan is het ODF. :)
Oke is dat dan alleen VLAN300? Wil dan namelijk wel een eigen router aansluiten.
Kijk anders even in de openingspost, daar staat heel veel over dit onderwerp. Onder andere deze link naar het t-mobile forum.

Welke apparatuur wil je gebruiken?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 21:28
Maukie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:03:
[...]

Postcode check geeft 1000/1000 aan

[...]

Het nieuwe IPTV platform heeft geen eigen vlan meer nodig. Ze ondersteunen het nog wel voor de legacy setup, en de meegeleverde router komt dus nog wel met het iptv vlan voorgeconfigureerd. Maar als nieuwe klant heb je aan vlan 300 voldoende, ook voor iptv dus. Ik heb het zelf ook draaien op die manier, op WBA, met eigen SFP in een eigen router.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

• Maukie
rens-br schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:06:
[...]

Dan is het ODF. :)

[...]

Kijk anders even in de openingspost, daar staat heel veel over dit onderwerp. Onder andere deze link naar het t-mobile forum.

Welke apparatuur wil je gebruiken?
Ik wil graag een Unifi USG-3 gaan gebruiken.
Deze heb ik in gebruik gehad met Telfort/KPN maar dan zit je met de json file. Sommige GUI settings werken dan niet.

• Maukie
jk-5 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:10:
[...]

Het nieuwe IPTV platform heeft geen eigen vlan meer nodig. Ze ondersteunen het nog wel voor de legacy setup, en de meegeleverde router komt dus nog wel met het iptv vlan voorgeconfigureerd. Maar als nieuwe klant heb je aan vlan 300 voldoende, ook voor iptv dus. Ik heb het zelf ook draaien op die manier, op WBA, met eigen SFP in een eigen router.
Dank voor je reactie. Ik zal me eens verder verdiepen in T-mobile. Heb er namelijk geen ervaringen mee.

• j_bos
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16:17
Binnetie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:47:

[Afbeelding]

Je kunt inderdaad over van WBA naar ODF met een omweg. Je kunt het beste even bellen en dat aangeven zodat ze je uit kunnen leggen hoe het werkt.

• rens-br
Maukie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:18:
Ik wil graag een Unifi USG-3 gaan gebruiken.
Gebruik die zelf ook, maar dan wel zonder TV. Werkt perfect.

Op het forum staat echter wel dat je er nog een switch voor moet hangen. Dat is ook de setup die ik gebruik, wederom zonder IPTV.

• Maukie
rens-br schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:24:
[...]

Gebruik die zelf ook, maar dan wel zonder TV. Werkt perfect.

Op het forum staat echter wel dat je er nog een switch voor moet hangen. Dat is ook de setup die ik gebruik, wederom zonder IPTV.
Hm das wel vreemd als je alleen VLAN300 nodig hebt? Je kan VLAN300 dan toch taggen op de WAN poort.
Ik heb even de Tweakers post gelezen maar die gebruikt die switch voor VLAN 300 en 640.

Of ik begrijp het verkeerd dat kan ook.

• rens-br
Maukie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:32:
Hm das wel vreemd als je alleen VLAN300 nodig hebt? Je kan VLAN300 dan toch taggen op de WAN poort.
Ik zou zeggen dat dat moet werken, aangezien ze aangeven dat dat de enige VLAN is. Zo heb ik het zelf ook een hele tijd draaiend gehad. (Zonder IPTV) Maar raak zelf een beetje in de war door de post op het T-Mobile forum.

• Maukie
rens-br schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:55:
[...]

Ik zou zeggen dat dat moet werken, aangezien ze aangeven dat dat de enige VLAN is. Zo heb ik het zelf ook een hele tijd draaiend gehad. (Zonder IPTV) Maar raak zelf een beetje in de war door de post op het T-Mobile forum.
Ja dat snap ik wel :)

• TTLCrazy
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17:09

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik wil ook overstappen op T Mobile glasvezel, maar mijn glasvezel aansluiting zit in de meterkast. Ik wil graag mijn internet aansluiting op dezelfde plek als nu, namelijk in de huiskamer bij de televisie. Router en verdeelpunt zit allemaal daar dus dat is voor mij het makkelijkst. Nou is mijn vraag: gaat de monteur die de boel aansluit ook mijn aansluitpunt neerzetten waar ik dat wil ?

Anders moet ik zelf een kabel gaan trekken door de kruipruimte en dat moet ik dan weer laten doen want ik ga zelf die ruimte niet in (claustrofobisch enzo :).

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennis-L
TTLCrazy schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:01:
Ik wil ook overstappen op T Mobile glasvezel, maar mijn glasvezel aansluiting zit in de meterkast. Ik wil graag mijn internet aansluiting op dezelfde plek als nu, namelijk in de huiskamer bij de televisie. Router en verdeelpunt zit allemaal daar dus dat is voor mij het makkelijkst. Nou is mijn vraag: gaat de monteur die de boel aansluit ook mijn aansluitpunt neerzetten waar ik dat wil ?

Anders moet ik zelf een kabel gaan trekken door de kruipruimte en dat moet ik dan weer laten doen want ik ga zelf die ruimte niet in (claustrofobisch enzo :).
De monteur gaat je glasvezelpunt niet verplaatsen, het glasvezelpunt is van de netwerkbeheerder, niet van de provider.

Wat houdt de installatie in?
De monteur verricht de volgende werkzaamheden:
Het modem ophangen en aansluiten
De Wifi-verbinding activeren en beveiligen
1 computer of laptop aansluiten (bedraad of via Wifi)
T-Mobile Thuis e-mail instellen
1 TV aansluiten op de Interactieve TV Box en instellen
De Interactieve TV Box verbinden via UTP-kabel met het modem
1 telefoontoestel aansluiten
Meegeleverde UTP- en telefoniebekabeling op of langs de plint wegleggen met spijkerclips (max. 15 meter)

Wil je de UTP kabel door de kruipruimte, dan moet je daar zelf zorg voor dragen.

• rens-br
TTLCrazy schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:01:
Aansluitpunt gaan ze sowieso niet verhuizen. Echter gebruikt T-Mobile tegenwoordig een Mediaconverter, waardoor er vanaf je 'aansluitpunt' een UTP kabel getrokken kan worden naar welke plek in huis dan ook en je kan daar de rest van de apparatuur aansluiten.

Loopt er al een UTP kabel van je meterkast naar je woonkamer?

Verder kon je vroeger extra 'installatiediensten' afsluiten bij Gideon, bijvoorbeeld voor het trekken van kabels. Ik weet alleen dat dat redelijk beperkt was en niet altijd even netjes weggewerkt werd. Dus persoonlijk zou ik het dus zelf (laten) doen.

Wel grappig dat je alle apparatuur in de woonkamer wilt hebben. Ik wil zo min mogelijk in het zicht hebben, dus hier zit alle apparatuur onder de trap weggewerkt. Afgelopen jaar het glasvezelpunt nog laten verhuizen van de woonkamer naar onder de trap.

[Voor 5% gewijzigd door rens-br op 07-04-2021 12:29]

• TTLCrazy
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17:09

TTLCrazy

Listen to Frankie

rens-br schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:11:
[...]

Aansluitpunt gaan ze sowieso niet verhuizen. Echter gebruikt T-Mobile tegenwoordig een Mediaconverter, waardoor er vanaf je 'aansluitpunt' een UTP kabel getrokken kan worden naar welke plek in huis dan ook en je kan daar de rest van de apparatuur aansluiten.

Loopt er al een UTP kabel van je meterkast naar je woonkamer?

Verder kon je vroeger extra 'installatiediensten' afsluiten bij Gideon, bijvoorbeeld voor het trekken van kabels. Ik weet alleen dat dat redelijk beperkt was en niet altijd even netjes weggewerkt werd. Dus persoonlijk zou ik het dus zelf (laten) doen.

Wel grappig dat je alle apparatuur in de woonkamer wilt hebben. Ik wil zo min mogelijk in het zicht hebben, dus hier zit alle apparatuur onder de trap weggewerkt. Afgelopen jaar het glasvezelpunt nog laten verhuizen van de woonkamer naar onder de trap.
Het is wellicht een idee om de hele opstelling eens te overzien. Maar ik zal dan altijd een kabel moeten trekken naar de huiskamer voor mijn Shield, 7.1 versterker, tv, etc. Maar dat kan ook met de reeds aanwezige switch neem ik aan. (dus kabel van inkomende internet meterkast --> router in de meterkast --> switch in de huiskamer).

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS

• rens-br
TTLCrazy schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:19:
Het is wellicht een idee om de hele opstelling eens te overzien. Maar ik zal dan altijd een kabel moeten trekken naar de huiskamer voor mijn Shield, 7.1 versterker, tv, etc. Maar dat kan ook met de reeds aanwezige switch neem ik aan. (dus kabel van inkomende internet meterkast --> router in de meterkast --> switch in de huiskamer).
Dat kan zeker. :) Mits je dus een kabel hebt lopen van je meterkast naar je huiskamer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Binnetie
@rens-br ik heb gechat met T-Mobile. Ze kunnen we overzetten naar ODF. Ik ga dan iets meer betalen voor 1000Mbit (40 euro). Ze kunnen dit in een aantal dagen doen en ik zou geen downtime hebben (ik ga van een paar dagen downtime uit).
Ik krijg geen nieuw contract en mag elke maand wisselen. 1000Mbit is overkill voor mij maar 100Mbit is goedkoper dan de 100Mbit die ik nu via WBA heb.

• Aramiss
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23:39
Binnetie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:40:
@rens-br ik heb gechat met T-Mobile. Ze kunnen we overzetten naar ODF. Ik ga dan iets meer betalen voor 1000Mbit (40 euro). Ze kunnen dit in een aantal dagen doen en ik zou geen downtime hebben (ik ga van een paar dagen downtime uit).
Ik krijg geen nieuw contract en mag elke maand wisselen. 1000Mbit is overkill voor mij maar 100Mbit is goedkoper dan de 100Mbit die ik nu via WBA heb.
Waarom denkt T-mobile dat je geen downtime hebt? Hebben ze dat nog uitgelegd?
Want ik heb WBA en zou ook graag 1000 mbit willen gebruiken. Echter die downtime is lastig in deze tijd.
Gecombineerd met mijn t-mobile sim only zou het maar 25 euro kosten voor 1000 mbit.

PSN: dixeN1337

• Binnetie
Aramiss schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:46:
[...]

Waarom denkt T-mobile dat je geen downtime hebt? Hebben ze dat nog uitgelegd?
Want ik heb WBA en zou ook graag 1000 mbit willen gebruiken. Echter die downtime is lastig in deze tijd.
Gecombineerd met mijn t-mobile sim only zou het maar 25 euro kosten voor 1000 mbit.
Ze zeiden tegen mij dat mijn aansluiting fysiek van de KPN apparatuur naar hun eigen apparatuur werd verplaatst... of dat waar is weet ik niet. Ik weet niet hoe het er in zo'n POP van binnen uit ziet.
Ook een voordeel is dat ik van de Draytek af ben en een Zyxel krijg.

• Frankyy
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21-04 14:46
Het gaat om een port move in de POP. Ik heb hier al langer contact over met T-mobile, vanaf vandaag(gisteren) is dit nu kennelijk mogelijk zonder opzeggen/nieuw contract.

• Binnetie
Frankyy schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:29:
Het gaat om een port move in de POP. Ik heb hier al langer contact over met T-mobile, vanaf vandaag(gisteren) is dit nu kennelijk mogelijk zonder opzeggen/nieuw contract.
Toevallig dat ik vandaag toevallig keek en dat de klantenservice er ook al van op de hoogte is.

• Jeroentjuh82
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:42
Te horen gekregen dat ze op mn toekomstige adres(7064) bezig zijn met ODF. Op mn huidige adres vanaf de 17e, maar ik ga de 30e overhuizen dus heb ik niks aan.

Overigens nergens last van wat ik hier weleens lees over de klachten van andere.

• jaspov
  • Laatst online: 20-04 21:14
Ik kan juni overstappen van Xs4all naar T-Mobile, er is hier 1 gigabit aanwezig en dat gat met Xs4all is wel erg groot. De Fritzbox zelf bevalt me wel erg goed, inmiddels ook uitgebreid met een aantal mesh punten. Ik zou dan dus graag weer een fritzbox aanschaffen (degene die ik heb moet terug). Goed te lezen hier dat dat kan, ik gebruik ook geen TV dus dat maakt configuratie wat simpeler.

Het enige waar ik over twijfel is welke Fritzbox te gebruiken. Ik heb nu de al wat oudere 7490 maar die presteert prima. Het is geen echt glasvezelmodem en moet achter de media converter begrijp ik. De 7590 lijkt iets nieuwer en net sneller qua WiFi en de 5490 lijkt speciaal geschikt voor glas (maar niet nodig want er is al een mediaconverter toch?) maar weer langzamer qua Wifi. Is de 7590 de beste keus?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennis-L
jaspov schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:45:
Ik kan juni overstappen van Xs4all naar T-Mobile, er is hier 1 gigabit aanwezig en dat gat met Xs4all is wel erg groot. De Fritzbox zelf bevalt me wel erg goed, inmiddels ook uitgebreid met een aantal mesh punten. Ik zou dan dus graag weer een fritzbox aanschaffen (degene die ik heb moet terug). Goed te lezen hier dat dat kan, ik gebruik ook geen TV dus dat maakt configuratie wat simpeler.

Het enige waar ik over twijfel is welke Fritzbox te gebruiken. Ik heb nu de al wat oudere 7490 maar die presteert prima. Het is geen echt glasvezelmodem en moet achter de media converter begrijp ik. De 7590 lijkt iets nieuwer en net sneller qua WiFi en de 5490 lijkt speciaal geschikt voor glas (maar niet nodig want er is al een mediaconverter toch?) maar weer langzamer qua Wifi. Is de 7590 de beste keus?
Of je de vezel in je eigen router zo kunnen steken ligt aan de apparatuur van Glasopertor in jouw PoP.
Is dat AON, dan zou je een router kunnen aanschaffen waar je de vezel rechtstreeks in zou kunnen steken.
Is het GPON, dan krijg je hoe dan ook een ONT en vanuit die ONT gaat er dan een ethernetkabel naar je eigen router.
Is er op jouw adres al lange tijd 1000Mbit leverbaar via T-Mobile en was er zelfs 750Mbit leverbaar, dan is het vrijwel zeker AON.
Is er pas sinds enkele weken 1000Mbit leverbaar dan is het vrijwel zeker GPON.

• GRAD85
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 19:04

Heb vorige week toevallig een 7490 gekocht voor 30 euri en die werkt perfect op glas.

Ff onder [ other internet service provider ] vlan 300 instellen.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

• jaspov
Dennis-L schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:52:
[...]
Is er op jouw adres al lange tijd 1000Mbit leverbaar via T-Mobile en was er zelfs 750Mbit leverbaar, dan is het vrijwel zeker AON.
Is er pas sinds enkele weken 1000Mbit leverbaar dan is het vrijwel zeker GPON.
GRAD85 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:53:
[...]
Ff onder [ other internet service provider ] vlan 300 instellen.
Dank allebei, er is al zeker twee jaar 1000Mbit leverbaar hier. Dat lijkt op AON dan, maar dat hoeft dus niet in de fritzbox zelf te zitten als ik media converter naar fritzbox gebruik denk ik?

En die Vlan is alleen/juist voor TV toch? Dat ga ik niet gebruiken.

[Voor 30% gewijzigd door jaspov op 07-04-2021 16:04]

• timmyuu
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 20-04 12:44
Hi,

Ik ben sinds 1 april overgestapt (aangesloten door Guidion) van KPN glas naar T-Mobile 100/100 op glas.
Nu is er nog geen data. Ik heb glas connectie, ze kunnen de modem uitlezen. ze zien mijn pc als ik hem er aan hang.
Maar ik heb nog steeds geen internet. Ook geven ze aan dat dit niet aan KPN ligt maar bij hun.

Heeft iemand dit eerder gehad? En is dit binnen redelijk termijn opgelost?
We zijn nu een week verder, zou gisteren al gebeld worden wat niet gebeurd is, en als ik een status update vraag krijg ik weinig antwoord, behalve het ligt bij de 2e lijn. Het is nu vrij irritant thuiswerken op mijn hotspot.

Bij voorbaat dank op reacties.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 19:04
jaspov schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:03:
[...]

[...]

Dank allebei, er is al zeker twee jaar 1000Mbit leverbaar hier. Dat lijkt op AON dan, maar dat hoeft dus niet in de fritzbox zelf te zitten als ik media converter naar fritzbox gebruik denk ik?

En die Vlan is alleen/juist voor TV toch? Dat ga ik niet gebruiken.
Nee,die Vlan300 is voor internet.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

• jeron
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17-04 11:26
Ik voel er wel wat voor, om over te stappen naar tmobile glas, (100mbit), ivm met de kosten per maand
ik vind wel de eenmalige installatie kosten erg hoog, totaal €67,50!!

nu zie ik wel een mogelijkheid, om via cashbackxl € 72,50 terug te krijgen als ik alles in 1 neem (hoef eigenlijk alleen internet). abo is maandelijks aan te passen... maar, hoe zit dit met cashbackxl.. wordt dat bv na de 1e maand uit betaald, of pas na een hele tijd?? weet dat t wel even kan duren voor een cashback wordt goedgekeurd.

of, zijn er andere manieren, om installatie goedkoper te scoren?

• jaspov
GRAD85 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:07:
[...]

Nee,die Vlan300 is voor internet.
Helder, thx!

• rens-br
jeron schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:30:
Ik voel er wel wat voor, om over te stappen naar tmobile glas, (100mbit), ivm met de kosten per maand
ik vind wel de eenmalige installatie kosten erg hoog, totaal €67,50!!

nu zie ik wel een mogelijkheid, om via cashbackxl € 72,50 terug te krijgen als ik alles in 1 neem (hoef eigenlijk alleen internet). abo is maandelijks aan te passen... maar, hoe zit dit met cashbackxl.. wordt dat bv na de 1e maand uit betaald, of pas na een hele tijd?? weet dat t wel even kan duren voor een cashback wordt goedgekeurd.
Uitbetalen van cashback kan elke maand op de 25e. Maar dan moet het wel eerst goedgekeurd worden. Dat duurt ongeveer 2 maanden, dus ik het 'ergste' geval krijg je de cashback over 3 maanden.

De installatiekosten worden helaas niet lager.

• InfoTracer
InfoTracer schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:09:
[...]

Blijkbaar heb ik er ook last van en merk het idd met gamen. In smokeping is duidelijk te zien dat het vanaf 18-03-2021 is begonnen.
Ik heb vandaag contact opgenomen met de klantenservice en heb ze aanvullende informatie (smokeping grafieken) gemaild. Ze zouden het vandaag gaan doorzetten naar een andere afdeling.
In smokeping is ook te zien dat het in de middag al begint en dan duurt tot 22 uur.
Ik ben benieuwd waar ze mee gaan komen. Mocht ik meer weten zal ik het hier posten.
@NeHoX
Helaas had de telefonische klantenservice mij niet verder kunnen helpen en verwezen mij door naar hun forum. Daar gepost te hebben helaas geen reactie binnen 1 werkdag.
Vandaag maar contact opgenomen via Twitter met de webcare en daar werd ik snel geholpen. Ze gaven onderstaand aan.
Ik herken direct het probleem dat je omschrijft. Dit probleem is inderdaad bij ons bekend in Dordrecht. Echter zou dit probleem pas spelen vanaf gisteren. In ieder geval staat er in de nacht van 8/9 april een netwerkwijziging gepland die dit probleem zal verhelpen. Daarna zou alles weer tot in de puntjes moeten werken!Grijnzend gezicht met lachende ogen
Ik had aangegeven dat ik het probleem al had sinds 18-03-2021 maar dat herkende ze niet maar zie ik wel terug in mijn smokeping. Maar dus even afwachten de aanpassing van 8/9 april gaat brengen.

• NeHoX

NeHoX

Iedereen bedankt voor de terugkoppeling en de gedane acties! Vrijdagavond maar even kijken hoe het gaat. Ben benieuwd vanuit technisch oogpunt want ze gaan doen. Uplink vergroten/uitbreiden?

Begrijp nooit zo goed waarom bij organisaties zoals T-Mobile het altijd via het piepsysteem werkt. Je zou toch zeggen dat er een soort van PRTG achtige oplossing moet zijn met de juiste drempelwaarden om netwerkcongestie te kunnen opmerken en oplossen. Heb je gelijk je trendanalyse te pakken. T-mobile glas groeit de laatste tijd hard als ik alle berichten overal mag geloven. Dan is het logisch dat er ergens bottlenecks ontstaan.

TLDR:
Vrijdag hopelijk problemen opgelost dus.

• leonbong

Ik zou mijn niet blindstaren op fritz met glas ingang.
T-Mobile levert in alle gevallen een aansluiting met utp op.
Dus een router met utp is altijd goed.

• jaspov
leonbong schreef op donderdag 8 april 2021 @ 07:13:
[...]

Ik zou mijn niet blindstaren op fritz met glas ingang.
T-Mobile levert in alle gevallen een aansluiting met utp op.
Dus een router met utp is altijd goed.
Helder dank. Op wiki een vergelijk van fritzbox en gevonden. De 7590 heeft dan iets snellere WiFi (800 boven 450 op n en 1733 boven 1300 op ac)
Pagina: 1 ... 129 ... 132 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True