Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
michielh3 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:37:
[...]

Helemaal duidelijk, sorry voor de verwarring aan mij kant! :F

Ik ga maar eens kijken wat de toekomst brengt, hopelijk hebben ze de IT-systemen binnenkort op elkaar afgestemd en kan er inderdaad door iedereen worden geleverd.

Korte toevoeging,
Kreeg net een belletje van mijn vrouw, die had de KPN Netwerk klantenservice weer eens geprobeerd en die geven aan dat de wijkcentrale nog niet af is en ook KPN helemaal nog geen glasvezel abonnement kan leveren ondanks dat de website van KPN Networks aangeeft dat ons netwerk klaar is voor gebruik..
Iemand moet daar eens serieus gaan kijken om de boel eens duidelijk in te richten, aan leuke foldertjes geen gebrek maar aan informatie waar je wat mee kan is er een flink te kort..
Dat is een grote no-no!
Aansluitingen mogen helemaal niet worden gemaakt als de wijkcentrales vanuit KPN Wholesale nog niet klaar is...juist om dit soort misverstanden te voorkomen.
Ik zal eens kijken wat daar gebeurt..

@michielh3 Geen idee waar de KPN Netwerk NL klantenservice dit verhaal vandaan haalt. De wijkcentrale voor jouw postcode is gewoon gereed en opengesteld voor bestellingen. En ook netjes in januari al, voordat jouw aansluiting in huis werd gemaakt.

Stuur je huisnummers eens in een DM als je wil, dan kijk ik waar dit antwoord vandaan komt. Misschien valt er iets uit te leren.

[Voor 15% gewijzigd door Barre73 op 24-03-2021 09:40]

• Fairy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zo, ik heb mijn KPN ook opgezegd en ga per juni over naar T-Mobile met 1gbit internet.

Ben heel benieuwd :)

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Barre73 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:27:
[...]
Dat heb ik niet gezegd. Alle providers kunnen en mogen leveren via jouw aansluiting. Het werkt precies zo als je DSL/telefoonkabel waar je ook T-Mobile, Online, Oxxio etc... kan nemen. Of je 500+ kan afnemen is aan die bedrijven zelf. KPN Wholesale levert hen maximaal 1000 Mbit op dit moment (wordt in de toekomst vanzelf meer).
Door hoe het is aangelegd kan je echter alleen een hoge snelheid leveren als je daarvoor het (voor alle providers gelijke) tarief aan een KPN onderdeel betaald.

Het is voor providers onmogelijk om alleen de vezel te huren en zelf de andere infrastructuur (kennelijk goedkoper dan KPN het kan/wil) te regelen :)

• NeHoX
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21-04 12:09

NeHoX

Ik roeptoeter maar wat...

Gisteravond weer dramatisch veel packetloss in games en slechte snelheden. Regio 3328.

Begin er behoorlijk klaar mee te raken. Die snelheden maken me niet uit. 100/100 is ook prima voor Netflix en gamen tegelijk. Maar die packetloss gaat er voor zorgen dat ik over wil stappen.

• fiekert123
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-04 12:16
over twee weken wordt bij mij de boel geinstalleerd, ben erg benieuwd naar het tv platform. ik zie gemengde reacties erop, zeker als je het ouwe platform had. zal mijn setup ook wel delen. in theorie zou het AON/GPON verhaal niet zoveel uit moeten maken, toch? zit in het WBA gebied, zal wel terugkoppelen met kwaliteitservaring.

• kleinelievewolff
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21-04 09:42
Goed dat ik nog even verder keek op de website van T-Mobile Thuis....

Mijn vrouw neemt elke dag Neighbours (Buren) op van de Belg. Nu blijkt dat de zenders van de Belg niet beschikken over Cloud opnemen. Zal wel een rechten/centen kwestie zijn. Denk niet dat ik het kan verkopen om dan over te stappen op de nieuwe tv omgeving ;) Helemaal aangezien dat programma online bijna nergens te vinden is om terug te kijken.
ANdrode schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:39:
[...]

Door hoe het is aangelegd kan je echter alleen een hoge snelheid leveren als je daarvoor het (voor alle providers gelijke) tarief aan een KPN onderdeel betaald.

Het is voor providers onmogelijk om alleen de vezel te huren en zelf de andere infrastructuur (kennelijk goedkoper dan KPN het kan/wil) te regelen :)
Dat klopt maar dat stond ook min of meer in het andere deel van mijn reactie. Dat je hier niet hebt geciteerd..

Ik noem bewust geen prijsinformatie omdat dit zomaar weer kan veranderen.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Even een vraagje.

Ik heb nu KPN en in juni kan ik over naar TMobile. Ik neem aan dat de NT1 van KPN komt te vervallen. Naar welke aansluiting wordt e.e.a. overgezet?

In mijn huis heb ik een 'serverruimte' waarin ik zo veel mogelijk actieve apparatuur wil huisvesten in een patchkast. Mijn router kan ik voorzien van een SFP module zodat het glas rechtstreeks binnen komt zonder tussenkomst van mediaconverters.

Als ik hier voorbereid wil zijn zal ik de juiste SFP moeten kopen en het juiste type glasvezel moeten aanleggen naar mijn servrerruimte. Nu zijn er verschillende SFP's met verschillende TX en RX frequenties....

Is dit type aansluiting overal hetzelfde en zijn de specificaties hiervan bekend, zodat ik hiervoor vast een kabel kan kopen?

Alvast dank :)

PS. Als doorkoppeling vermoed ik dat ik de volgende kabel nodig heb: https://www.utp-kabel.nl/...ezel-kabel-sc-sc-20m.html

Dit in combinatie met nog een female-female SC connector.

[Voor 19% gewijzigd door Fairy op 24-03-2021 11:32]

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21:45
Fairy schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:18:
Even een vraagje.

Ik heb nu KPN en in juni kan ik over naar TMobile. Ik neem aan dat de NT1 van KPN komt te vervallen. Naar welke aansluiting wordt e.e.a. overgezet?

In mijn huis heb ik een 'serverruimte' waarin ik zo veel mogelijk actieve apparatuur wil huisvesten in een patchkast. Mijn router kan ik voorzien van een SFP module zodat het glas rechtstreeks binnen komt zonder tussenkomst van mediaconverters.

Als ik hier voorbereid wil zijn zal ik de juiste SFP moeten kopen en het juiste type glasvezel moeten aanleggen naar mijn servrerruimte. Nu zijn er verschillende SFP's met verschillende TX en RX frequenties....

Is dit type aansluiting overal hetzelfde en zijn de specificaties hiervan bekend, zodat ik hiervoor vast een kabel kan kopen?

Alvast dank :)
NT1 is een term uit het ISDN tijdperk, je bedoelt vast een NT(U) ;)
Waar je op aangesloten wordt ligt aan wat er leverbaar is op jouw adres:
Maximaal 100Mbit? Dan is er alleen KPN-WBA apparatuur in jouw PoP aanwezig.
Maximaal 1000Mbit? Dan is er Glasoperator apparatuur aanwezig.
In dat laatste geval, hangt er AON of GPON apparatuur van Glasoperator? Dat is een beetje een verrassing.
Als kan je wel redelijk stellen dat;
Is er al heel lang 1000Mbit leverbaar: dan zeer waarschijnlijk AON.
Is 1000Mbit pas sinds kort leverbaar: dan zeer waarschijnlijk GPON.

In het geval van KPN-WBA of Glasoperator (AON) kan je gewoon een eigen SFP module gebruiken.
In het geval van Glasoperator (GPON) dan kan je geen eigen SFP module gebruiken omdat je dan een ONT krijgt.

Qua SFP module, volgens mij geldt voor zowel KPN-WBA als Glasoperator
1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1490nm-RX of 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX
Voor de kabel moet je even kijken welke kleur de connector in je FTU heeft (blauw of groen)
Is deze blauw dan moet je SC/PC hebben, is deze groen dan SC/APC

[Voor 4% gewijzigd door Dennis-L op 24-03-2021 11:41]

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Dennis-L schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:37:
[...]

NT1 is een term uit het ISDN tijdperk, je bedoelt vast een NT(U) ;)
Waar je op aangesloten wordt ligt aan wat er leverbaar is op jouw adres:
Maximaal 100Mbit? Dan is er alleen KPN-WBA apparatuur in jouw PoP aanwezig.
Maximaal 1000Mbit? Dan is er Glasoperator apparatuur aanwezig.
In dat laatste geval, hangt er AON of GPON apparatuur van Glasoperator? Dat is een beetje een verrassing.
Als kan je wel redelijk stellen dat;
Is er al heel lang 1000Mbit leverbaar: dan zeer waarschijnlijk AON.
Is 1000Mbit pas sinds kort leverbaar: dan zeer waarschijnlijk GPON.

In het geval van KPN-WBA of Glasoperator (AON) kan je gewoon een eigen SFP module gebruiken.
In het geval van Glasoperator (GPON) dan kan je geen eigen SFP module gebruiken omdat je dan een ONT krijgt.

Qua SFP module, volgens mij geldt voor zowel KPN-WBA als Glasoperator
1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1490nm-RX of 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX
Voor de kabel moet je even kijken welke kleur de connector in je FTU heeft (blauw of groen)
Is deze blauw dan moet je SC/PC hebben, is deze groen dan SC/APC
Ja sorry, een NT inderdaad, ik ben nog van de oude stempel :P

De NT die ik nu heb hangen is een ZTE Model: ZXHN F3100.
Dit is een gigabit model.

Zodra TMobile er op gaat leveren zal hij meen ik fysiek worden omgestoken in de wijkcentrale (?).

Qua hogere snelheden, deze zijn in ons dorp al vrij lang beschikbaar.

PS. Op mijn muurplaat zijn 2 posities. De vrije positie heeft een groene connector, de bezette plaat met de NT van KPN heeft blauw.... Ik weet alleen niet waar TMobile op gaat leveren, de vrije of de al bezette.

Ik heb hier nog een losse NT liggen (had er 2). Even opengemaakt en daar zit zo'n koppelblokje kant en klaar in :)

Ook zit er een hardsoldered SFP in. Type: Mentech: FGE20-N8C-35 2x5 1.25G 20KM

[Voor 11% gewijzigd door Fairy op 24-03-2021 11:55]

• Pazo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:17

Pazo

Mroaw?

Even een vraag tussendoor;
Ik heb al even zitten snuffelen op Draytek routers in dit topic, en volgens mij moet dit prima lukken toch met T-Mobile Thuis Glasvezel 1000? Ik wil mijn Asus AC88U waarschijnlijk gaan vervangen voor een Draytek, omdat ik aan de slag wil met VLAN's, en dat schijn makkelijker te gaan dan met een Asus. Heb nu een pricewatch: DrayTek Vigor 2927ac op het oog. Mensen hier ervaring mee?

Evt mijn koopadvies topic dat ik geopend heb: Welke Draytek router voor o.a. VLAN's?

5110Wp op west (Barneveld) • PVOutput
Pi-Hole – Network ad blocking

• spaya
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 21:15
My internet is back. Get 3.5 euro compensation for 48 hours without internet.

My internet is now gbit down and 15-20mbps up :). To be continued.

• spaya
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 21:15
spaya schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:24:
My internet is back. Get 3.5 euro compensation for 48 hours without internet.

My internet is now gbit down and 15-20mbps up :). To be continued.
Spoke too fast, internet is down again... PON light blinking, red light in the Zyxel.
Fairy schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:46:
[...]

Ja sorry, een NT inderdaad, ik ben nog van de oude stempel :P

De NT die ik nu heb hangen is een ZTE Model: ZXHN F3100.
Dit is een gigabit model.

Zodra TMobile er op gaat leveren zal hij meen ik fysiek worden omgestoken in de wijkcentrale (?).

Qua hogere snelheden, deze zijn in ons dorp al vrij lang beschikbaar.

PS. Op mijn muurplaat zijn 2 posities. De vrije positie heeft een groene connector, de bezette plaat met de NT van KPN heeft blauw.... Ik weet alleen niet waar TMobile op gaat leveren, de vrije of de al bezette.

Ik heb hier nog een losse NT liggen (had er 2). Even opengemaakt en daar zit zo'n koppelblokje kant en klaar in :)

Ook zit er een hardsoldered SFP in. Type: Mentech: FGE20-N8C-35 2x5 1.25G 20KM
Dan heb jij de TY-01 FTU neem ik aan. Die stoeptegel met twee kanten zal ik maar zeggen...
Ook T-Mobile zal leveren over de blauwe vezel. Links dus.

• jk-gouda
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 02:57
Ik heb een vraag over een in mijn configuratie te gebruiken switch: moet ik een managed switch gebruiken (die indruk krijg ik uit dit forum) of kan ik toch mijn unmanaged switch blijven gebruiken als ik over ga naar T-mobile en dus naar IPTV (op dit moment het ik kabel-tv). Ik was van plan gewoon te wachten tot het zover was, en eht dan in de praktijk uit te proberen, per slot van rekening zou het alleen een paar dagen zonder tv betekenen, maar ik ben toch nieuwsgierig.
Als ik overstap naar t-mobile glasvezel (van mijn huidige coax-internet en tv) dan wordt mijn opzet: glasvezel mediaconverter--- fritzbox 7590 (waarin je t-mobile kan aangeven als provider en die dan de nodige instellingen automatisch instel, zo heb ik begrepen) --- unmanaged switch (TP-Link TL-SG1008D) en daaraan hangen de tv, een Sonossysteem (amp), een chromecast met TV (2020) en een uitgang voor aansluiting voor een tablet of zo. Kortom van de aansluitingen zal altijd maar 1 actief zijn.
Mijn vraag dus: kan dat zo blijven als ik bij t-mobile de iptv-box daarop aansluit. Of moet er voor de tv "gesnooped" worden en is dus een managed switch nodig?
Zoals uit mijn vraag blijkt ben ik geen echte tweaker, lees wel het forum, machtig interessant en een deel is begrijpelijk maar een deel is een beetje klok- en klepel.
Ik hoop dat ik op dit forum goed zit. Bij voorbaat dank

Googelaar

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Barre73 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:59:
[...]

Dan heb jij de TY-01 FTU neem ik aan. Die stoeptegel met twee kanten zal ik maar zeggen...
Ook T-Mobile zal leveren over de blauwe vezel. Links dus.
Kan je me dan ook vertellen welke SFP ik moet hebben?

Ik moet nog bestellen op fs.com, maar ik kan kiezen uit tientallen, honderden verschillende SFP's:

https://www.fs.com/de-en/c/fiber-optic-transceivers-9

Als ik meteen de goede SFP kan bestellen dan ben ik helemaal voorbereid zodra de lijn wordt opgeleverd :)
Fairy schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:01:
[...]

Ik moet nog bestellen op fs.com, maar ik kan kiezen uit tientallen, honderden verschillende SFP's:

Als ik meteen de goede SFP kan bestellen dan ben ik helemaal voorbereid zodra de lijn wordt opgeleverd :)
Dat heeft niet zoveel met de FTU te maken als wel met de keuzes van T-Mobile zelf. En ik zit niet bij T-Mobile.

Maar ik zou toch even wachten tot je bent geactiveerd en dan pas de boel bestellen om om te bouwen.
Ten eerste omdat je dan zeker weet dat het goed werkt vanuit T-Mobile maar vooral omdat niemand hier je met zekerheid kan vertellen of je AON of GPON van T-Mobile krijgt. In dat laatste geval kan je alles terugsturen en heb je niks aan een SFP module. De ONT voor GPON is verplicht en kan niet vervangen worden namelijk.

• Dennis-L
Fairy schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:01:
[...]

Dat schreef ik al, wordt zelfs in de openingspost beschreven en is denk al wel een keer of 100 besproken in dit topic, dus misschien moet je zelf even iets meer onderzoek doen en beetje inlezen? :)

[Voor 4% gewijzigd door Dennis-L op 24-03-2021 17:13]

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Barre73 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:11:
[...]

Dat heeft niet zoveel met de FTU te maken als wel met de keuzes van T-Mobile zelf. En ik zit niet bij T-Mobile.

Maar ik zou toch even wachten tot je bent geactiveerd en dan pas de boel bestellen om om te bouwen.
Ten eerste omdat je dan zeker weet dat het goed werkt vanuit T-Mobile maar vooral omdat niemand hier je met zekerheid kan vertellen of je AON of GPON van T-Mobile krijgt. In dat laatste geval kan je alles terugsturen en heb je niks aan een SFP module. De ONT voor GPON is verplicht en kan niet vervangen worden namelijk.
Ik begrijp het. Da's aan de ene kan t wel weer jammer, want ik ben net 3 glaskabels aan het bestellen. Ik heb glas naar de zolder liggen, maar die kabel is te kort dus die gaat halverwege al over in UTP richting de switch. Daar komt een 30 meter glaskabel aan. Ook leg ik een 30m glaskabel naar de schuur. Onder andere voor het beveiligingssysteem.

Daarbij dus ook nog een 20 meter OS2 kabel met SC-SC kabel om in ieder geval het glas naar mijn serverruimte te brengen, want ik wil zoveel mogelijk actieve apparatuur weghouden van mijn meterkast.
Dennis-L schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:12:
[...]

Dat schreef ik al, wordt zelfs in de openingspost beschreven en is denk al wel een keer of 100 besproken in dit topic, dus misschien moet je zelf even iets meer onderzoek doen en beetje inlezen? :)
Ok, ok. Je hebt gelijk. Het is gewoon irritant dat blijkbaar overal het weer technisch anders is geregeld...

Ik zal braaf afwachten :)

[Voor 16% gewijzigd door Fairy op 24-03-2021 17:18]

• hidden
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 28-03 23:00
@Fairy Wel de goede glas kabel hoop ik. de media convertor heeft een sc/pc connector terwijl de ont een sc/apc connector nodig heeft. als je de verkeerde gebruikt heb je een airgap en kan je de boel beschadigen. en even een fibercleaner gebruiken voor je de kabel er in steekt

• Sjefke_2518
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 12-04 13:09
Beste mede Hagenaren, inwoners van Segbroek, zouden jullie even een speedtest willen doen en eventuele teleurstellende resultaten willen posten.

Ik heb nu op drie speedtest servers 40mbit up en down.....het is weer druk op het netwerk.
Begint nu wel echt opvallend te worden, piektijden 6-9 is het internet en tv enorm traag en onbetrouwbaar!

Hoop op jullie medewerking!

• Sjefke_2518
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 12-04 13:09
Inmiddels gaat de snelheid omlaag naar 30-35 up en down.....nog een half uur en we zijn weer terug bij 10mbit van afgelopen weekend.
Godv....wtf...breiden ze de capaciteit niet uit naarmate ze meer klanten hebben, in de energiecentrale is meer dan genoeg plek en capaciteit voor meer en grotere switches.
(Kan het weten, heb voor KPN 25 switches gehangen)

• loeberce
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21-04 16:41
jk-gouda schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:30:
Ik heb een vraag over een in mijn configuratie te gebruiken switch: moet ik een managed switch gebruiken (die indruk krijg ik uit dit forum) of kan ik toch mijn unmanaged switch blijven gebruiken als ik over ga naar T-mobile en dus naar IPTV (op dit moment het ik kabel-tv). Ik was van plan gewoon te wachten tot het zover was, en eht dan in de praktijk uit te proberen, per slot van rekening zou het alleen een paar dagen zonder tv betekenen, maar ik ben toch nieuwsgierig.
Als ik overstap naar t-mobile glasvezel (van mijn huidige coax-internet en tv) dan wordt mijn opzet: glasvezel mediaconverter--- fritzbox 7590 (waarin je t-mobile kan aangeven als provider en die dan de nodige instellingen automatisch instel, zo heb ik begrepen) --- unmanaged switch (TP-Link TL-SG1008D) en daaraan hangen de tv, een Sonossysteem (amp), een chromecast met TV (2020) en een uitgang voor aansluiting voor een tablet of zo. Kortom van de aansluitingen zal altijd maar 1 actief zijn.
Mijn vraag dus: kan dat zo blijven als ik bij t-mobile de iptv-box daarop aansluit. Of moet er voor de tv "gesnooped" worden en is dus een managed switch nodig?
Zoals uit mijn vraag blijkt ben ik geen echte tweaker, lees wel het forum, machtig interessant en een deel is begrijpelijk maar een deel is een beetje klok- en klepel.
Ik hoop dat ik op dit forum goed zit. Bij voorbaat dank
Jouw setup ,kan gewoon. Als nieuwe abonnee krijg je de nieuwe TV Iinterface dus alleen VLAN300 aan de WAN kant instellen en je bent geïnstalleerd.

• jk-gouda
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 02:57
@loeberce bedankt!

Googelaar

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:41
Sjefke_2518 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:09:
Inmiddels gaat de snelheid omlaag naar 30-35 up en down.....nog een half uur en we zijn weer terug bij 10mbit van afgelopen weekend.
Godv....wtf...breiden ze de capaciteit niet uit naarmate ze meer klanten hebben, in de energiecentrale is meer dan genoeg plek en capaciteit voor meer en grotere switches.
(Kan het weten, heb voor KPN 25 switches gehangen)
Je kunt dit beter melden op de tmobile community, dan leest tmobile ook mee.

• Comp User
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 20:45
Hoe groot is de kans / het risico dat de bestaande aansluiting omgezet gaat worden naar GPon?

vraag van een kennis van mij met een aansluiting uit het xms tijdperk.

Vaste locatie, vast netwerk.

• slaay
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:21

slaay

Natuurbeleven.com

Comp User schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:15:
Hoe groot is de kans / het risico dat de bestaande aansluiting omgezet gaat worden naar GPon?

vraag van een kennis van mij met een aansluiting uit het xms tijdperk.
Zie: Dennis-L in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Dich bis echt unne foëzen haas

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zo ben net gebeld door de KPN, was nog wel even moeilijk om voet bij stuk te houden, maar dat heb ik wel gedaan. Er werd aangeboden dat ik mijn huidige verbinding mocht houden voor 9 maanden voor 30 euro per maand.

Uiteindelijk heb ik toch aangegeven dat ik alsnog wens over te stappen.

Het is alleen niet zo handig dat het nummer waar ze mee bellen gerapporteerd staat als fraude. Hierdoor heb ik het al 2x eerder weggedrukt. Dit heb ik hem ook verteld en dat ging hij doorgeven.
Barre73 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:11:
[...]

Wat ik dan in ieder geval doe is een OS2 kabel bestellen en een connectorblokje. Dan heb ik in mijn serverkast exact dezelfde aansluiting als op de wandplaat, zodat ik in ieder geval de aansluiting daar naartoe kan verplaatsen :) . Weer een apparaat weg uit mijn meterkast. De vorige eigenaar heeft daar een joekel van een onthardingsinstallatie in laten bouwen. Ik snap het nut niet zo van het ding, want het water hier in het dorp is perfect.

Aangezien ik sowieso nog een NT over heb, kan ik daar mooi dat blokje uit halen. Kan ze desnoods ook meebestellen die dingen kosten maar een euro per stuk 8)7

[Voor 58% gewijzigd door Fairy op 25-03-2021 13:38]

• MBI
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 20-04 20:18
Voor alle goedbedoelde stuurlui die aan wal staan, ze zoeken o.a. een Operations engineer, Designer Transport Network, een Linux Engineer, en ga zo maar door. Grijp je kans! ;) :) >:) :9

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23:19

Quad

Selectief doof

Ik werd net gebeld door T-Mobile dat op mijn adres ODF beschikbaar is. Moet ik wel een nieuw contract afsluiten.
Procedure is als volgt: nieuw contract afsluiten, monteur wordt gepland, monteur komt langs voor omzetting WBA naar ODF en test de aansluiting in huis. Oud WBA contract opzeggen zodra nieuwe lijn actief is.

Of het allemaal klopt.. Geen idee. Wel vervalt m'n ESPN Eredivisie klantvoordeel hiermee dus wacht ik er wel ff mee.

[Voor 3% gewijzigd door Quad op 25-03-2021 16:58]

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓
PVOutput

• Aramiss
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23:39
Quad schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:48:
Ik werd net gebeld door T-Mobile dat op mijn adres ODF beschikbaar is. Moet ik wel een nieuw contract afsluiten.
Procedure is als volgt: nieuw contract afsluiten, monteur wordt gepland, monteur komt langs voor omzetting WBA naar ODF en test de aansluiting in huis. Oud WBA contract opzeggen zodra nieuwe lijn actief is.

Of het allemaal klopt.. Geen idee. Wel vervalt m'n ESPN Eredivisie klantvoordeel hiermee dus wacht ik er wel ff mee.
Bijzonder sprak ze laatst over hetzelfde maar ik moest mijn huidige contract opzeggen en dan nieuwe afsluiten en vanaf het moment dat er is opgezegd kunnen ze pas gaan plannen.
Wat betekent dat je 2 tot 6 weken zonder internet komt te zitten.

In deze tijd natuurlijk totaal niet werkbaar.

Jouw stappenplan is veel beter voor de klant zonder verlies van verbinding.

PSN: dixeN1337

• Quad

Quad

Selectief doof

Aramiss schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:54:
[...]

Bijzonder sprak ze laatst over hetzelfde maar ik moest mijn huidige contract opzeggen en dan nieuwe afsluiten en vanaf het moment dat er is opgezegd kunnen ze pas gaan plannen.
Wat betekent dat je 2 tot 6 weken zonder internet komt te zitten.

In deze tijd natuurlijk totaal niet werkbaar.

Jouw stappenplan is veel beter voor de klant zonder verlies van verbinding.
Volgens mevrouw is dit recent gewijzigd en bellen ze actief klanten. Maar gezien ervaringen in het topic en elders laat ik nog even wachten.. Wellicht iemand anders die als eerste wil. :P
Overigens kon het al binnen 14 dagen gepland worden.

PVOutput

• dorkie
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:59
Sjefke_2518 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:02:
Beste mede Hagenaren, inwoners van Segbroek, zouden jullie even een speedtest willen doen en eventuele teleurstellende resultaten willen posten.

Ik heb nu op drie speedtest servers 40mbit up en down.....het is weer druk op het netwerk.
Begint nu wel echt opvallend te worden, piektijden 6-9 is het internet en tv enorm traag en onbetrouwbaar!

Hoop op jullie medewerking!
dit komt van t-mobile site (9 uur geleden)": HIER
Hi all, met een reset van de Media Converter en het modem zou alles weer terug naar de gewenste snelheid horen te gaan. Is dit bij jou nog niet het geval? Stuur mij dan een privébericht (de link is klikbaar) met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft.

Dan gaan we dit zo spoedig mogelijk verhelpen.

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

• Ron555
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23:11
dorkie schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:09:
[...]

dit komt van t-mobile site (9 uur geleden)": HIER
Hi all, met een reset van de Media Converter en het modem zou alles weer terug naar de gewenste snelheid horen te gaan. Is dit bij jou nog niet het geval? Stuur mij dan een privébericht (de link is klikbaar) met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft.

Dan gaan we dit zo spoedig mogelijk verhelpen.
Helaas geldt dit blijkbaar alleen voor de betreffende wijk/stad.
Hier helpt het niks. Upload nog steeds max ca 200Mbit

• Comp User
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 20:45
Destijds - voordat er een buitenlandse opdracht kwam - was er nog 750 Mbps te bestellen, dus dan kan ik er vanuit gaan dat het ODF / AON betreft?

Vaste locatie, vast netwerk.

• Dennis-L
Comp User schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:49:
[...]

Destijds - voordat er een buitenlandse opdracht kwam - was er nog 750 Mbps te bestellen, dus dan kan ik er vanuit gaan dat het ODF / AON betreft?
Jazeker, als er op jouw adres altijd 750Mbit leverbaar was dan had Glasoperator al AON apparatuur in jouw PoP hangen.
Het 750Mbit abonnement is tegenwoordig het 1000Mbit abonnement :)

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 01:32

pinda powerrr

Slow down...

Quad schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:48:

Dit is dus het actieve verkooppraatje van wat @Bjarn twee weken geleden zelf heeft gedaan. Op zich een positieve ontwikkeling.

Ik ga de rekensom voor mijzelf ook nog maar eens doen. Dat ESPN voordeel was ik vergeten, ben geen voetballiefhebber, maar ondertussen kijk ik wel elke zondag :+

De drie gratis tv pakketten zijn leuk, maar 90% daarvan kijk ik niet (is nog uit het Vodafone tijdperk).

The blues ain't nothing but a good man feeling bad

• Quad

Quad

Selectief doof

pinda powerrr schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:30:
[...]

Dit is dus het actieve verkooppraatje van wat @Bjarn twee weken geleden zelf heeft gedaan. Op zich een positieve ontwikkeling.

Ik ga de rekensom voor mijzelf ook nog maar eens doen. Dat ESPN voordeel was ik vergeten, ben geen voetballiefhebber, maar ondertussen kijk ik wel elke zondag :+

De drie gratis tv pakketten zijn leuk, maar 90% daarvan kijk ik niet (is nog uit het Vodafone tijdperk).
Netto voor mij in het 1e jaar is het wel voordeliger. Aanbod is 1e maand gratis ESPN Eredivisie, 1e maand 7,50 korting op Ziggo Sport, 1e 6 maanden 15 euro korting op TV. En met inflatie correctie er weer af scheelt dat ook weer 12 euro het 1e jaar dan wat ik nu betaal. :P

Maar zal binnenkort eens een telefoontje wagen om van een ander te horen hoe het proces gaat.

PVOutput

• GRAD85
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 04:34
Ron555 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:00:
[...]

Helaas geldt dit blijkbaar alleen voor de betreffende wijk/stad.
Hier helpt het niks. Upload nog steeds max ca 200Mbit
Ja inderdaad,wij zijn schijnbaar niet belangrijk hier in Brabant.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:41
GRAD85 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:59:
[...]

Ja inderdaad,wij zijn schijnbaar niet belangrijk hier in Brabant.
Heb je het gemeld bij t-mobile op de community?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: juni 2008
jongetje schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:08:
[...]

Als je een beetje terug leest zie je dat ik al 4 mnd bezig ben met dit gebeuren.

Heb in 2 topics gereageerd op de community.

Ook 2x monteur,lijndoormeting maar niks mis met de lijn.

Probleem is begonnen met IP omzetting,voorheen volle bak

[Voor 11% gewijzigd door GRAD85 op 26-03-2021 19:22]

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

• Ron555
jongetje schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:08:
[...]

Uiteraard en ook bij de helpdesk, echter we worden compleet aan het lijntje gehouden.
Zoals aangegeven dit loopt vanaf eind december.

Helpdesk is helaas echt een lachertje, hoewel huilen is een beter woord.

• Ron555
GRAD85 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:20:
[...]

Als je een beetje terug leest zie je dat ik al 4 mnd bezig ben met dit gebeuren.

Heb in 2 topics gereageerd op de community.

Ook 2x monteur,lijndoormeting maar niks mis met de lijn.

Probleem is begonnen met IP omzetting,voorheen volle bak
Hier hetzelfde 2x monteur, meting, portmove. Het ligt aan het netwerk/instelling bij TM zelf.
Maar dat willen ze niet horen en doen ze niks mee. |:(

• grlk
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:24

• ANdrode
  • Niet online
MBI schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:44:
Voor alle goedbedoelde stuurlui die aan wal staan, ze zoeken o.a. een Operations engineer, Designer Transport Network, een Linux Engineer, en ga zo maar door. Grijp je kans! ;) :) >:) :9
Zijn deze niet voor de carrier kant? Ik zag de naam glasoperator laatst in een recent PTR record en was verbaasd :)

Ik ben benieuwd of er veel synergie bah! die term zit in het combineren van je mobiele-netwerk en glasvezel-voor-thuis infrastructuur. Het waren historisch losse netwerken maar je kan op het fysieke vlak (en eigenlijk in je hele backhaul) veel winnen door bestaande verbindingen te hergebruiken.

• space-one
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 17-04 23:01
ANdrode schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 19:22:
[...]

Zijn deze niet voor de carrier kant? Ik zag de naam glasoperator laatst in een recent PTR record en was verbaasd :)
In de tijd van Vodafone leverde glasoperator al de diensten. Glasoperator had daarvoor nog een andere naam.

• chrissis
  • Laatst online: 20-04 22:08
Ik sta op het punt om over te stappen van KPN glasvezel naar T-Mobile glasvezel (1000 mbit). Nu begrijp dat de Genexis mediaconvertor vervangen dient te worden. Echter vraag ik mij af of dit gaat passen. Bij mij komt de glasvezel in de erker binnen en heb ik deze in een klein kastje ingebouwd. Ik heb qua ruimte weinig speling, zie foto (excuus voor de slechte kwaliteit). Wie weet dit?

• dorkie
chrissis schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 23:13:
Ik sta op het punt om over te stappen van KPN glasvezel naar T-Mobile glasvezel (1000 mbit). Nu begrijp dat de Genexis mediaconvertor vervangen dient te worden. Echter vraag ik mij af of dit gaat passen. Bij mij komt de glasvezel in de erker binnen en heb ik deze in een klein kastje ingebouwd. Ik heb qua ruimte weinig speling, zie foto (excuus voor de slechte kwaliteit). Wie weet dit?
Bij mij ziet het er zo uit ongeveer (TM 1Gb Den Haag):
plaatje komt uit een ander topic
https://tweakers.net/i/8s...TI6.jpg?f=fotoalbum_large

• hidden
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 28-03 23:00
Ik sta op het punt om over te stappen van KPN glasvezel naar T-Mobile glasvezel (1000 mbit). Nu begrijp dat de Genexis mediaconvertor vervangen dient te worden. Echter vraag ik mij af of dit gaat passen. Bij mij komt de glasvezel in de erker binnen en heb ik deze in een klein kastje ingebouwd. Ik heb qua ruimte weinig speling, zie foto (excuus voor de slechte kwaliteit). Wie weet dit? [Afbeelding]
Ja dat past. de media convertor kan je gewoon onder neer zetten.
Het openen van het FTU is wel wat lastiger omdat je op de zijkant die rondjes moet indrukken. (onder de netwerk kabel en aan de andere kant) maar gaat wel lukken.

• chrissis
dorkie schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:15:
[...]

Bij mij ziet het er zo uit ongeveer (TM 1Gb Den Haag):
plaatje komt uit een ander topic
https://tweakers.net/i/8s...TI6.jpg?f=fotoalbum_large
Oké dank. Wat is de afmeting van die verdeler? (Glasvezel > UTP)

• chrissis
hidden schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:30:
[...]

Ja dat past. de media convertor kan je gewoon onder neer zetten.
Het openen van het FTU is wel wat lastiger omdat je op de zijkant die rondjes moet indrukken. (onder de netwerk kabel en aan de andere kant) maar gaat wel lukken.
Super dan ga ik het vandaag bestellen

• Dennis-L
Ik sta op het punt om over te stappen van KPN glasvezel naar T-Mobile glasvezel (1000 mbit). Nu begrijp dat de Genexis mediaconvertor vervangen dient te worden. Echter vraag ik mij af of dit gaat passen. Bij mij komt de glasvezel in de erker binnen en heb ik deze in een klein kastje ingebouwd. Ik heb qua ruimte weinig speling, zie foto (excuus voor de slechte kwaliteit). Wie weet dit? [Afbeelding]
Nou of het gaat passen is de vraag.
Is T-Mobile 1000Mbit pas sinds kort leverbaar?
In dat geval ga je namelijk een ONT krijgen en die is wel wat groter dan de standaard media converter.
Als T-Mobile 1000Mbit al heel lang verkrijgbaar is (+6 maanden of zo) dan ga je waarschijnlijk alleen zo'n standaard media converter krijgen en die past wel vast nog wel bij.

• Koffie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20:53

Koffie

Koffiebierbrouwer
Ik heb een probleem met een website benaderen via T-mobile glas. Het gaat om deze website: http://zamsierbestrating.nl/
Ik heb meerdere mensen gesproken met T-mobile glas die een 403 forbidden krijgen op deze site. Maar ik heb ook mensen gesproken met T-mobile glas die deze site zonder problemen kunnen benaderen.
Volgens mij heeft het met T-mobile te maken, en niet zozeer de hoster.
Dit zijn de feiten zoals ik ze nu op een rijtje heb:

- Lijkt T-Mobile gebonden te zijn
- Lijkt regio gebonden te zijn (Lelystad)
- Doet zich niet voor op 4G via T-mobile
- Andere providers geen probleem
- Via T-mobile over een VPN de site benaderen lukt wel
- Browser/cookie onafhankelijk : via wifi op mijn telefoon een 403, zet wifi uit en refresh en de site is benaderbaar
- Via via weet ik dat de eigenaar het al eens bij de hoster aangekaart heeft omdat dit al langer speelt (ik kan zelf ook al enkele weken niet bij de site komen)

Iemand enig idee waar in dit traject het misgaat?
Zou het bij T-mobile gezocht moeten worden, of bij de hoster?

Is een free rider | Zwembad - Braaihok

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Koffie schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:56:
Iemand enig idee waar in dit traject het misgaat?
Zou het bij T-mobile gezocht moeten worden, of bij de hoster?
Bij de hoster.

Je krijgt een 403, dat betekent dat het verkeer heen en weer prima lukt, alleen dat er waarschijnlijk een stuk "beveiliging"/een "web application firewall" in de weg zit. Dat is vaak snakeoil die voor lastig te debuggen problemen zorgt :)

• dorkie
chrissis schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:48:
[...]

Oké dank. Wat is de afmeting van die verdeler? (Glasvezel > UTP)
15cm Hoog
8 cm breed
3 cm diep
give or take a few mm.. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 09-04 17:05
T-mobile's DHCP server heeft weer eens problemen. Krijg hier in Den Haag geen nieuwe lease meer.
Is al weer een maand of twee zeker geleden dat dit voor het laatst gebeurde.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dorkie
freshy98 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 13:07:
T-mobile's DHCP server heeft weer eens problemen. Krijg hier in Den Haag geen nieuwe lease meer.
Is al weer een maand of twee zeker geleden dat dit voor het laatst gebeurde.
ik ook geen DHCP, wel TV...
segbroek, Den Haag

[Voor 3% gewijzigd door dorkie op 28-03-2021 13:20]

• freshy98
dorkie schreef op zondag 28 maart 2021 @ 13:20:
[...]

ik ook geen DHCP, wel TV...
segbroek, Den Haag
Zelfde wijk :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• juliank
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 22:31

Acties:
  • +2Henk 'm!

• freshy98

Acties:
  • +1Henk 'm!

• freshy98
Lijkt er op dat de DHCP server weer gestart is. Heb om 13:41:58 weer een lease gekregen.
Ben benieuwd.

• Ling
  • Laatst online: 11-04 01:17
Voor mij de eerste keer buiten gepland onderhoud dat ik een serieuze storing heb meegemaakt op mijn TMT glasvezel.
Nu ongeveer een jaar aangesloten, ook in Den Haag Segbroek.

• zahh
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 04:26

Acties:
  • +1Henk 'm!

• freshy98
Ling schreef op zondag 28 maart 2021 @ 13:47:
Voor mij de eerste keer buiten gepland onderhoud dat ik een serieuze storing heb meegemaakt op mijn TMT glasvezel.
Nu ongeveer een jaar aangesloten, ook in Den Haag Segbroek.
Begin dit jaar, geloof ik, een paar weken achter elkaar dat de DHCP server geen adressen wilde uitdelen. Duurde een kwartier ofzo en dan kwam er weer een.
Gebeurde een tot twee keer per week.

• Koffie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20:53

Koffie

Koffiebierbrouwer
ANdrode schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:10:
[...]

Bij de hoster.

Je krijgt een 403, dat betekent dat het verkeer heen en weer prima lukt, alleen dat er waarschijnlijk een stuk "beveiliging"/een "web application firewall" in de weg zit. Dat is vaak snakeoil die voor lastig te debuggen problemen zorgt :)
Ja, is eigenlijk ook vele malen logischer dan het bij de provider te zoeken.
Heb de info via via richting de hoster laten verzenden, in de hoop dat hij er iets mee kan :Y)

Is een free rider | Zwembad - Braaihok

• remcoXP
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:09
ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ga overstappen naar t-mobile thuis om zo mijn glasvezel te benutten.

mijn huidige situatie was:
ziggo modem > ubiquity USG > 24port tp-link managed switch >patchpanel > wallouts verschillende kamers

kan ik deze situatie wederom gebruiken? Ik heb gelezen over verschillende vlans maar lees ook dat dit bij de nieuwe modem niet meer hoeft.
wat is de best practice? is mijn onderstaande idee correct?

glasvezel > t-mobile modem 1 port naar > ubiquity USG > switch >patchpanel > wallouts verschillende kamers
andere port direct op patch panel voor TV in de woonkamer?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• Quad

Quad

Selectief doof

@remcoXP welke switch gebruik je nu?

PVOutput

• remcoXP
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:09
24port tp-link managed switch

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• Quad

Quad

Selectief doof

remcoXP schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:44:

[...]
Als er glas op zit kan je eventueel de T-Mobile modem er tussenuit laten.
Als je dat niet hebt of wilt, is er qua vlans niks in te stellen.

PVOutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22:24
remcoXP schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:44:

[...]
Even afwachten wat je geleverd krijgt, als dat goed werkt pas gaan werken met eigen spullen.
T-Mobile ondersteunt alleen hun eigen spullen dus ik zou zeker van zijn dat alles 48 uur goed werkt na oplevering voordat je eigen apparatuur er tussen of er voor in de plaats zet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23:02

basdej

OutSystems Consultant

remcoXP schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:25:
ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ga overstappen naar t-mobile thuis om zo mijn glasvezel te benutten.

mijn huidige situatie was:
ziggo modem > ubiquity USG > 24port tp-link managed switch >patchpanel > wallouts verschillende kamers

kan ik deze situatie wederom gebruiken? Ik heb gelezen over verschillende vlans maar lees ook dat dit bij de nieuwe modem niet meer hoeft.
wat is de best practice? is mijn onderstaande idee correct?

glasvezel > t-mobile modem 1 port naar > ubiquity USG > switch >patchpanel > wallouts verschillende kamers
andere port direct op patch panel voor TV in de woonkamer?
Glasvezel -> T-Mobile mediaconverter -> USG met vlan 300 op de WAN poort -> de rest van je configuratie

T-Mobile modem lekker in de doos in een hoekje gooien.
(Als je telefonie erbij hebt ontkom je er helaas niet aan om het T-Mobile modem toch wel te gebruiken)

Hoi.

• juliank
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 22:31

https://community.t-mobil...rt=dateline.desc#comments

[Voor 16% gewijzigd door juliank op 29-03-2021 12:16]

• Quad

Quad

Selectief doof

basdej schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:21:
[...]

Glasvezel -> T-Mobile mediaconverter -> USG met vlan 300 op de WAN poort -> de rest van je configuratie

T-Mobile modem lekker in de doos in een hoekje gooien.
(Als je telefonie erbij hebt ontkom je er helaas niet aan om het T-Mobile modem toch wel te gebruiken)
Niet aan gedacht dat er tegenwoordig een mediaconverter wordt geleverd. Maakt de configuratie toch weer een stukje makkelijker.

PVOutput

• Ron555
Dus dat traceroute zichtbaar is is een veiligheids risico?????
KPN/Ziggo zijn dus onveilig?????

• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:10
Misschien bedoelen ze onveilig voor hun verdienmodel. :X
Want dan gaan al die vervelende klanten ze over de routing lastig vallen, de helpdesk ervaart dat als een figuurlijke ddos..

• Ron555
leonbong schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:46:
Misschien bedoelen ze onveilig voor hun verdienmodel. :X
Want dan gaan al die vervelende klanten ze over de routing lastig vallen, de helpdesk ervaart dat als een figuurlijke ddos..
Daar lijkt het wel op ja.
De reacties in dat topic zijn niet mals en snijden hout.

Communicatie is echt amateuristisch.Halve antwoorden en onwaarheden om het probleem maar weg te moffelen als niet bestaand.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DarkForce
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 00:09
Ron555 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:53:
[...]

Daar lijkt het wel op ja.
De reacties in dat topic zijn niet mals en snijden hout.

Communicatie is echt amateuristisch.Halve antwoorden en onwaarheden om het probleem maar weg te moffelen als niet bestaand.
T-Mobile en communicatie zijn niet echt twee woorden die met elkaar samengaan. Niet binnen het bedrijf maar al helemaal niet naar de klanten.

• Muis666
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 18:15
Wonderlijk dat een bedrijf dat de mobiele tak wel helemaal wist om te draaien zo veel rare zaken uithaalt op het vaste net. Waarschijnlijk een kwestie van de verkeerde mensen op de verkeerde plek...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:10
Ja bijzonder he.
Tmobile mobiel is in mijn optiek echt aan A-merk ook mbt klantenservice. Al jaren abonnee nog nooit de behoefte gehad om over te stappen begonnen toen het nog voor 1e keer BEN heette in 1999(Pre paid) en vanaf 2001 abonnement.

Tmobile vast is echt een B-merk na 1,5 jaar heb ik ongelofelijke jeuk om weg te gaan. Hiervoor altijd vast internet gehad via Ziggo en zijn voorgangers de begon dus bij Casema.

[Voor 56% gewijzigd door leonbong op 29-03-2021 16:54]

• ANdrode
  • Niet online
Ron555 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:37:
[...]

Dus dat traceroute zichtbaar is is een veiligheids risico?????
KPN/Ziggo zijn dus onveilig?????
Als je intern in je netwerk meerdere paden hebt is het daadwerkelijk een risico voor DDOS. Helemaal vanaf botnets.

Als ze dit een keer hebben gehad dan snap ik de keuze. Is het premature optimisation, dan niet.
Overigens zag je in traceroutes genoeg RFC1918 space - het grootste deel van de route gaf vrijwel nul informatie. Als ik de route wil weten bekijk ik hem wel van buitenaf.
offtopic:
En dan neem ik aan dat het symmetrisch is :P

[Voor 4% gewijzigd door ANdrode op 29-03-2021 19:37]

• Ron555
ANdrode schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:37:
[...]

Als je intern in je netwerk meerdere paden hebt is het daadwerkelijk een risico voor DDOS. Helemaal vanaf botnets.

Als ze dit een keer hebben gehad dan snap ik de keuze. Is het premature optimisation, dan niet.
Overigens zag je in traceroutes genoeg RFC1918 space - het grootste deel van de route gaf vrijwel nul informatie. Als ik de route wil weten bekijk ik hem wel van buitenaf.
offtopic:
En dan neem ik aan dat het symmetrisch is :P
Dat ze het intern uitzetten en je dan een * krijgt snap ik maar ook zodra het buiten het TM netwerk is wordt het verborgen gehouden en zie je alleen de eind bestemming.

Dat is niet normaal en TM is de enige die dat doet en dan ook nog eens niet bij iedereen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• freshy98
En de DHCP server ligt weer op z'n gat.
Den Haag, Segbroek.

• zahh
freshy98 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:14:
En de DHCP server ligt weer op z'n gat.
Den Haag, Segbroek.
Hier ook. Vraag me af hoeveel mensen hun abonnement gaan opzeggen komende maanden. Het begon erg goed maar de afgelopen weken is het alleen maar drama.

• freshy98
zahh schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:16:
[...]

Hier ook. Vraag me af hoeveel mensen hun abonnement gaan opzeggen komende maanden. Het begon erg goed maar de afgelopen weken is het alleen maar drama.
Tweede de keer nu voor mij binnen een week.
Daarvoor al een maand of twee zeker niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DarkForce
zahh schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:16:
[...]

Ik vraag mij af hoeveel mensen het ook daadwerkelijk doorzetten. Als ik voor iedere persoon die dit in de afgelopen 15-20 jaar gezegd heeft, 5 cent gehad zou hebben zou ik nu miljardair zijn. Neem bijvoorbeeld de beslissing die velen namen toen T-Mobile besloot alle verkeer over DTAG te gooien. Een zeer groot deel zou hoe dan ook vertrekken. Zelfs nu nog zie je diezelfde mensen nog her en der voorbij komen en nog gewoon T-Mobile klant zijn :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
Dat hele traceroute verhaal boeit me weinig, ik erger me er niet aan want alles werkt stabiel (met eigen hardware en custom DNS). Tuurlijk is het voor sommigen interessant om van alles te testen, maar mijn consumeren bestaat simpelweg uit browsen, 4k Netflix e.d.

Het boeit me simpelweg niet (meer) om te gaan meten=weten dat ik ondanks dat alles werkt een reden kan hebben om ontevreden te zijn.

• freshy98
Chris.nl schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:52:
Dat hele traceroute verhaal boeit me weinig, ik erger me er niet aan want alles werkt stabiel (met eigen hardware en custom DNS). Tuurlijk is het voor sommigen interessant om van alles te testen, maar mijn consumeren bestaat simpelweg uit browsen, 4k Netflix e.d.

Het boeit me simpelweg niet (meer) om te gaan meten=weten dat ik ondanks dat alles werkt een reden kan hebben om ontevreden te zijn.
Die custom setup gaat je niet helpen als alles via Duitsland gerouteerd word.

• freshy98
Ik zie aan de logging dat het even gewekt heeft, maar inmiddels niet meer.

• ykz
  • Registratie: oktober 2007
Hier is het ook weer down. Maar ik zit ook in Segbroek Den Haag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
freshy98 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:56:
[...]

Die custom setup gaat je niet helpen als alles via Duitsland gerouteerd word.
Als daarmee de ping +5ms omhoog gaat dan ben ik uiteraard geraakt in mijn diepste zijn. Kan ik niet meer doen wat ik deed en zal ik zuur door het leven gaan totdat ik ervoor kies om +€200 pj te betalen om bij een fatsoenlijke provider te zitten.

Of ik merk er is dagelijks gebruik eigenlijk helemaal niets van.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chielp
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 01:07
Ik zou over 3 weken overgaan naar T-Mobile, maar ik heb het dankzij dit forum nog net op tijd af kunnen zeggen. In ieder geval 1 persoon die door dit routeer verhaal op andere gedachten is gebracht.

• Uberprutser
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:19
ykz schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:00:
En ik maar schelden op unifi die na het updaten niet meer werkt 8)7
Backup van KPN doet het ook niet momenteel...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Ron555
Chris.nl schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:52:

Mij boeit het ook niet zolang alles prima werkt. Upload is traag en als je dan wat wil checken gaat het niet.
Dan wordt het wel irritant.
Zolang er geen problemen zijn vind ik het ook best. Zolang het maar snel is en de snelheid up/down gewoon gehaald wordt en de ping is wat je mag verwachten voor glasvezel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ron555
Chielp schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:02:
Ik zou over 3 weken overgaan naar T-Mobile, maar ik heb het dankzij dit forum nog net op tijd af kunnen zeggen. In ieder geval 1 persoon die door dit routeer verhaal op andere gedachten is gebracht.
Momenteel is er niet echt een routeer probleem we kunne niet allemaal meer zien wat er gebeurd via trace route. Maar de ping is laag en down werkt het wel goed. Upload is al enige maanden BAGGER.
Oplossen daarvan schiet niet op en zorgt bij klanten die de upload nodig hebben voor behoorlijk wat irritatie als je ziet hoe er mee omgegaan wordt en hoelang het duurt.

Idem voor de problemen in Segbroek/Den Haag. Triest dat ze dat nog steeds niet goed krijgen.

• DarkForce
Ron555 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:12:
[...]

Mij boeit het ook niet zolang alles prima werkt. Upload is traag en als je dan wat wil checken gaat het niet.
Dan wordt het wel irritant.
Zolang er geen problemen zijn vind ik het ook best. Zolang het maar snel is en de snelheid up/down gewoon gehaald wordt en de ping is wat je mag verwachten voor glasvezel.
En wat doe je als het niet prima werkt? Niet achterover hangen maar enigszins een poging doen om te kijken waar het probleem ligt. En dat is nu net het probleem
voor sommige mensen. Doordat een traceroute niet langer functioneert, kun je dus niet zien of het probleem bij jou ligt, bij T-Mobile of bij de partij die je wilt
benaderen.

Het is niet dat het van extreem belang is, maar T-Mobile beperkt haar gebruikers om zelf te kijken wat een mogelijke oorzaak kan zijn.

• Kmpn
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 30-03 15:54
Zijn er ook andere hier met problemen met Tmobile thuis routering via zone AMS van transip?
Enorme package loss en kan een van de servers amper benaderen.

• dorkie
ykz schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:00:
Hier ook down, Segbroek Den Haag.
TV ook overigens

https://community.t-mobil...of-vaste-telefonie-284385

[Voor 23% gewijzigd door dorkie op 30-03-2021 15:22]

• zahh
Al 2 uur lang geen internet hier in Segbroek...

• Trackerfire
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22:13
zahh schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:21:
Al 2 uur lang geen internet hier in Segbroek...
Andere DNS server instellen helpt niet? Bijv. 8.8.8.8 of 1.1.1.1?

Kia Niro Hybrid Platinum Graphite MY20

• DarkForce
Trackerfire schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:25:
[...]

Andere DNS server instellen helpt niet? Bijv. 8.8.8.8 of 1.1.1.1?
8)7
Hi, een aantal van onze klanten in de regio Den Haag problemen ervaart inderdaad problemen met de Thuisverbinding. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. We houden je op de hoogte in ons Communitytopic: https://community.t-mobil...of-vaste-telefonie-284385. Excuses voor het ongemak! ^B
Andere DNS ??
Pagina: 1 ... 128 ... 132 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True