[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10
Acties:
  • 1.890.056 views

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

Thuis is opgericht in 2011 door Vodafone. Vodafone Thuis biedt internet, telefonie en TV diensten aan op de glasvezel en DSL lijn. Ze zijn begonnen om dit aan te bieden in 10 Nederlandse gemeente, maar later is dit uitgebreid naar bijna alle gemeentes in Nederland.

In februari 2016 maakte Vodafone en Ziggo bekend samen verder te willen gaan onder een joint venture. In augustus keurde Europese Commissie de fusie goed onder één voorwaarde, Vodafone moest zijn Thuis diensten afstoten. In november werd er een overeenstemming bereikt tussen Vodafone en T-Mobile om de Thuis diensten over te nemen. Vanaf februari 2017 zullen alle diensten overgaan op T-Mobile, voor huidige klanten veranderd er vooralsnog niks.

Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het Glasvezel aanbod en techniek van T-Mobile Thuis.

Terug naar Inhoudsopgave

T-Mobile Thuis biedt Internet, Bellen en TV aan, dat wil zeggen dat de diensten los of met elkaar kunnen worden afgesloten. Er worden verschillende snelheden aangeboden, op zowel glasvezel als DSL. Het basis TV pakket heeft meer dan 60 TV zenders, waarvan 30 in HD kwaliteit en worden er daarnaast nog allerlei themapakketten aangeboden. Voor telefonie biedt T-Mobile een 2e telefoonlijn en 'onbeperkt' bellen naar vaste en mobiele nummers aan.

Voor een overzicht van alle aangeboden diensten kan er gekeken worden op de website van T-Mobile.

T-Mobile biedt haar diensten aan op zowel Glasvezel als DSL. De snelheden op beide netwerken zijn verschillend. Zo worden er op Glasvezel snelheden van 100Mbit/s tot 1Gbit/s aangeboden en op DSL van 20 tot 100 Mbit/s. De snelheden op DSL zijn niet symmetrisch, op Glasvezel zijn ze dat wel.

T-Mobile heeft in sommige gemeentes eigen apparatuur in de POP hangen (ODF gebieden), waardoor ze aangepaste snelheden kunnen bieden en korting kunnen geven. Om te zien welke gebieden ODF en WBA zijn kan de postcodecheck geraadpleegd worden.

SnelheidPrijs (WBA)Prijs (ODF)
100 Mbit/s€45,-€35,-
400 Mbit/s€55,-€40,-
1Gbit/s€60,-€45,-

Het standaard televisiepakket kost 15 euro in de maand en daarvoor biedt T-Mobile meer dan 60 zenders, waarvan 30 in HD aan. Tevens zit 7 dagen terugkijken en gemist standaard in dit pakket. Voor het meest recente overzicht van de televisiezenders kan er gekeken worden op de website. De bitrate van de TV-zenders heeft @d-vine opgesomd. Verder kan er overal TV gekeken worden via TV Anywhere, te benaderen via de browser en als app voor iOS en Android. Hiermee is het mogelijk om 10 dagen programma gemist te kijken voor NPO 1, NPO 2, NPO 3, SBS6, Net5 en Veronica, Fox Sport 1 Eredivisie en Begin gemist op 25 zenders.

Standaard biedt het pakket één Interactieve TV Box, voor €5,- extra per maand kunnen er tot 4 boxen bijgekocht worden. Voor €5,- per maand kan er 'Cloud Opnemen' aan het pakket worden toegevoegd, hiermee is het mogelijk om tot 200 uur op te nemen en de opnames blijven één jaar bewaard. De prijzen staan hieronder opgesomd.

Wat?Prijs
Standaard€15,-
App only€12,50
Extra Box€5,-
Opnemen€5,-

Daarnaast biedt T-Mobile ook nog verschillende thema pakketten aan, deze staan hieronder genoemd:
PakketPrijsZenders
Kids & Music€3,75Nickelodeon Junior, Nick Toons, Pebble TV, JimJam, Duck TV, BoomerangTV, BabyTV, MTV Brand New, MTV Music 24, SLAM!TV, I-Concerts, TV Oranje, SchlagerTV, Stingray Lite TV, 192TV, Vh2, Vh2 Classic, DjazzTV, Trace Urban, BravaNL, Mezzo
Entertainment€3,75Comedy Central Family, Comedy Central Extra, RTL Lounge, NPO 101, E! Entertainment, LUXE.tv, CBS Reality, Luxe TV HD, OUT TV, GINX, American Movie Classics, RTL Crime, Family 7, Brazzers TV Europe, Secret Circle
Infotainment€3,75Discovery World, Discovery Science, National Geographic Wild, Crime & Investigation Network, Motorsport TV, Al Jazeera (English), NPO Nieuws, NPO Politiek, Travel Channel, Horse Country TV, ONS, NPO Cultura
Internationaal€3,75CBBC, BBC Four, BBC Entertainment, CBeebies, CNBC Europe, CNN Turk, ARTE, NDR, ProSieben, Sat.1, RTL Television, Kika, Tagesschau24, 3SAT, EinsFestival, TVE, RAI Uno, Antena3, Mediaset Italia, 2M Maroc

Als laatste biedt T-Mobile ook nog een aantal premium zenders aan:
PakketPrijsInformatie
Fox Sports Eredivisie€7,502 extra Eredivisie kanalen, inclusief Fox Sport Go
Fox Sports Compleet€12,50FOX Sports Compleet met 5 sportkanalen, inclusief Fox Sport Go
Film 1€15,-4 reclamevrije zenders en on demand
Ziggo Sport Totaal€15,-6 kanalen met de favoriete wedstrijden en sporthelden
Erotiek pakket€10,-Penthouse, Meiden van Holland Hard; Dusk!, Dorcel TV en Passie XXX

Deze extra pakketten en premium zenders hoeven niet voor elke Interactieve TV Box aangeschaft te worden.

T-Mobile biedt ook telefonie aan voor €2,50. Een tweede telefoonlijn kost €5,- pm. Voor €10,- kan er onbeperkt gebeld worden naar vaste nummers en voor €5,- meer ook naar mobiele nummers.

De beltarieven kunnen gevonden worden op de website van T-Mobile.

Installatie kost bij T-Mobile eenmalig €37,50, bij een alles-in-één pakket is het gratis.

Daarnaast krijg je bij T-Mobile de eerste 6 maanden korting wanneer er een alles-in-een pakket afgesloten wordt, het is daardoor goedkoper om een alles-in-één af te sluiten en na 6 maanden de diensten op te zeggen die je niet nodig hebt. Tevens is het mogelijk om een cashback van ~€30,- tot ~€70,- aan te vragen via Cashback XXL.

Het abonnement kan elke maand naar boven en naar beneden worden aangepast, zo kan bijvoorbeeld de zenderpakketten, TV of telefonie helemaal aan-of uitgezet worden. Internet blijft altijd beschikbaar, al kan wel elke maand de snelheid worden aangepast.

In januari 2022 heeft T-Mobile zijn prijzen verhoogd en daarmee is ook het 'Uit en Thuis' actie veranderd. Hierdoor krijg je nu nog maar €5,- koting op het vaste abonnement, €10,- korting op een unlimited abonnement of €2,50 en 2GB extra op alle andere T-Mobile abonnementen. Met een Tele2 abonnement krijg je tot 5GB extra.

De aanbiedingen die te vinden zijn op de website van T-Mobile gelden alleen voor nieuwe klanten. Wanneer bestaande klanten willen verlengen zijn er andere aanbiedingen. De meeste klanten krijgen een aanbod voor 20% korting op het internet de eerste 6 maanden. Het heeft dus geen zin om weer een alles-in-een te nemen, de korting blijft hetzelfde. Verlengen kan al na 9 maanden, waardoor je dus effectief maar 3 maanden per jaar de volle mep betaald. Verlengen kan alleen telefonisch door te bellen naar 0800-0092.

Terug naar Inhoudsopgave

Bij een glasvezel verbinding krijg je sinds april 2019 de Zyxel VMG8825-T50, dat is de vervanger van de Huawei HG659 en pricewatch: DrayTek Vigor 2132FVn Gigabit Router. De Zyxel is een dual band router en kans dus overweg met 2,4GHz en 5Ghz netwerken. De snelheden zijn respectievelijk 450Mbps en 1733 Mbps en heeft ondersteuning voor 4x4 MIMO.
Met een AON verbinding is dit in combinatie met een T-Mobile Media Converter (CTS CVT-3002-PLUS-DR SERIES), wanneer je een GPON verbinding hebt krijg je een Huawei OptiXstar HG8010Hv6.

Verder ondersteund het toestel, in tegenstelling tot zijn voorgangers, Any Port Any Service. Dat wil zeggen dat elke ethernet poort gebruikt kan worden voor zowel internet als TV. Hierdoor is het niet langer nodig om te werken met losse VLANS en is het dus ook niet nodig om twee losse kabels te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qfLbsxeW-h1nj3ay9kFyaFCIEUw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/G2oW1NcdVon6TayNghdVml0s.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D2UfbyNVWSvV4nHZDhjm3zRH/full.jpg
Zyxel T54 (DX5401) (v.a. april 2022)
Zyxel VMG8825-T50 (v.a. mei 2019)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XqCNdqG4qDI4weD70shMvFlV/full.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Tv2HXKJBSgrtK8aPeEzZBLwz/full.png
Huawei HG659 (v.a. september 2018)
DrayTek Vigor 2132FVn (voor september 2018)

Meer informatie over de router is te vinden op de website van T-Mobile.

Wanneer de wifi-verbinding te wensen overlaat, kan T-Mobile langskomen voor 'Wifi Service'. Een monteur zal dat wat testen verrichten en eventueel een extra 'repeater' plaatsen. De repeater die ze leveren is de AVM FRITZ!WLAN 1750E en deze kan ook ingesteld worden als Access Point.

Er is een box beschikbaar namelijk de Amino Aria 610x. Oudere boxen zijn de Entone Kamai 500 of de Entone Amulet 515 voor opnemen.

De box ondersteund geen Netflix, Videoland, Chromecast of andere apps en werkt ook niet met HDMI-CEC.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sLLvV6CxqxFPCFBxMGnDNbDs/full.png
Amino Aria 610x / Amino Aria 7x

Informatie over de TV box kan teruggevonden worden op de website van T-Mobile.

Het is niet mogelijk om de hardware van t-Mobile in te stellen als bridge. Wanneer je de router wilt vervangen, dient speciale apparatuur aangeschaft te worden met een SFP poort of gebruik te maken van een media converter. Bij de Huawei en Zyxel wordt een media converter meegeleverd en kan elke router met VLAN ondersteuning aangesloten worden. Het is echter niet mogelijk om telefonie te gebruiken met eigen hardware.

Sinds juni 2020 heeft T-mobile een nieuw TV platform, waardoor de meeste van de tutorials hieronder gelinkt verouderd zijn. Het is namelijk niet langer nodig om gebruik te maken van VLAN's. Op het T-Mobile Forum staat een uitleg voor het instellen van T-Mobile Thuis in de nieuwe setup.

VLANS
T-Mobile maakt gebruikt van VLANS om het internet, IPTV en management te scheiden. @LordSpud heeft die in een post op een rijtje gezet.

Mediaconverter
Een Mediaconverter zet het glasvezel signaal om naar een UTP 'signaal', waardoor er ineens een 'normale' router zonder SFP poort gebruikt kan worden. Vanaf september 2018 wordt zo'n media converter meegeleverd, maar daarvoor kun je er zelf een aanschaffen. KPN maakt standaard gebruik van een Mediaconverter (NT), wanneer je deze al een hebt, kan je aan de monteur vragen of je hem mag houden of je kan er eentje kopen via Marktplaats. @Barre73 heeft in een post uitgelegd welke NT er nodig is voor welke FTU.

In het topic wordt ook vaak de TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L aangeraden. Deze ondersteund alleen 1Gbit/s en werkt dus niet op aansluitingen die fysiek 100Mbit/s zijn. @Bart_Smith heeft deze gebruikt in combinatie met een Asus router. @Da_maniaC heeft deze gebruikt met een eigen DrayTek router. Op het forum van T-Mobile staat een guide voor de TP-Link Archer C7, meer tips daarover staan in het topic van @Rednas_N.

Sinds kort is er van de Converter ook een versie 4 en die wordt een stuk minder warm.

Bij een GPON verbinding kan de media converter niet zomaar vervangen worden, want deze dient aangemeld te worden bij T-mobile. Het is voor sommige modules echter wel mogelijk om het serienummer te clonen, zoals @Rekel_ heeft uitgelegd in zijn post.

Ubiquiti
Ubiquiti is een populair merk onder Tweakers en wordt dan ook veel gebruikt. @PL3X4N heeft een EdgeRouter X SFP gebruikt en @d-vine heeft Unifi USG en Switch gebruikt @rens-br heeft gebruik gemaakt van een Unifi USG en Mediaconverter. @Bjarn heeft gebruik gemaakt van een USG, hierbij heef hij echter de Zyxel gehouden om gebruik te maken van telefonie.

Mikrotik
@Mattie112 heeft een Mikrotik CRS109-8G-1S-2HnD-IN gebruikt om dit voor elkaar te krijgen.

Managed Switches
Met managed switches is het mogelijk om IPTV en Internet te bundelen, dit is handig wanneer er maar één kabel naar de TV ligt. In het topic wordt vaak de product: TP-Link TL-SG10xE aangeraden. Het werkt echter prima met andere switches, zolang IGMP maar uit te zetten is, anders is er geen beeld. (bedankt @Anoniem: 935029). Verder kan het stappenplan van @incomer gebruikt worden of het topic van @Leoon..

Overig
Het is natuurlijk ook mogelijk om pfSense te gebruiken, hiervoor heeft @ZFLaSH een topic gemaakt.

SFP
Om de glasvezel kabel direct in een router / switch te stoppen is meestal een SFP module nodig. Zie daarover meer informatie in de post van @PerlinNoise.

Terug naar Inhoudsopgave

Alle prijzen genoemd in deze OP zijn aan veranderingen onderhevig, helaas is het voor ons niet mogelijk om de prijzen real-time aan te passen. Verder zijn al deze prijzen gebaseerd op het standaard tarief, zonder eventuele kortingen. Kijk voor de meest actuele prijs altijd even op de website van T-Mobile Thuis. Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.011-01-2017Topic aangemaakt
V1.115-02-2017Topic aangepast door overgang naar T-Mobile
V2.016-02-2017DSL afgesplitst
V2.123-06-2017Toevoegingen aan Hardware
V2.201-09-201720Mbit/s abonnement verwijderd, aangezien dat geschrapt is.
V2.309-10-2017Stuk over combineren Vast en Mobiel toegevoegd en hoofdstuk gevolgen overname verwijderd.
V2.410-01-2018750Mbit/s optie toegevoegd
V2.529-01-2018Extra info mediaconverter toegevoegd
V2.621-03-2018Informatie nieuwe TV-box toegevoegd
V2.726-04-2018200Mbit/s abonnement toegevoegd
V2.812-06-2018Nieuwe informatie over combineren Mobiel + Thuis toegevoegd
V3.023-08-2018Layout eigen hardware gebruiken aangepast
V3.107-09-2018Informatie Huawei toegevoegd
V3.220-09-2018Informatie CTS CVT-3002-PLUS-DR SERIES toegevoegd
V3.330-04-2019Tekst aangepast en hoofdstuk verlengen toegevoegd
V3.414-05-2019Informatie Zyxel VMG8825-T50 toegevoegd
V3.529-10-2019Prijzen aangepast aan nieuws: T-Mobile biedt combipakket van 1Gbit/s-internet en onbeperkt mobiel i...
V4.030-06-2020Openingspost aangepast aan nieuwe TV platform, tevens ook het hardware hoofdstuk gewijzigd.[/URL][/td]
[/tr]
V4.101-02-2021Informatie SFP toegevoegd aan OP
V5.021-01-2022Prijzen aangepast naar aanleiding van: nieuws: T-Mobile verhoogt prijs 1Gbit/s-glasvezel en levert dat via KPN voor ...
V5.109-05-2022Nieuwe router

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 255% gewijzigd door rens-br op 13-07-2023 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:58
En de pret is weer voorbij, up en down zijn weer ongeveer 60/60...

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5975587946.png

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 696662

Hoi allemaal,

ik heb een vraagje, maar eerst even mijn burgerplicht:

Voor hen die vanaf nu voor 2 tellen: Stap NIET over op Vodafone/T-Mobile Thuis. Zolang het werkt prima, maar de klantenservice is een farce en je recht op kosteloos ontbinden bij wanprestatie ziet men daar als een 'tool' om problemen opgelost te krijgen. Men probeert mij nu zelfs te chanteren om weg te gaan. Absolute waanzin hoe men daar liever meer tijd steekt in het proberen je klant af te krijgen dan daadwerkelijk het probleem te analyseren. De slechtste klantenservice so far. Alleen de gemeente Groningen kan met ze sparren als het gaat om onwil. Enige positieve: doorgaans vriendelijk en heb niks op enig persoon aldaar (al kan die teamleider wat mij betreft beter vervangen worden voor een wat minder emotioneel persoon). Maar ze weten werkelijk waar niks van hun product en ook niet hoe een structuur te creëren voor goede communicatie en troubleshooting. Vodafone/T-Mobile thuis doet ook zoveel mogelijk hun best om eventuele kennis zo veel mogelijk 'niet bekend' te laten worden.
Als je dan als provider er voor kiest om de Admin toegang van een modem te blokkeren voor de eindgebruiker dan dien je ook garant te staan voor de technische hulp daarin. Maar liever leugens en zoete broodjes in de hoop dat het volk dom is.
[b]Vodafone/T-Mobile Thuis, u verzuimd uw plicht als Internet Service Provider[/b]!!!!!

Anyway, ik heb een vraag, of misschien een paar over T-Vodafile Thuis.
Specifiek over de router instellingen en/of het aangestuurde profiel door deze ISP. Ik denk namelijk dat ik een FTTH (glasvezel) profiel krijg doorgestuurd op mijn vDSL lijn. Waardoor ik uiteraard flink problemen ervaar.
Want die moet op de WAN poort binnenkomend en niet over DSL. Maar volgens Vodafone klantenservice zou het niks uitmaken. 8)7

Kort samengevat is de vraag: Zijn VLAN ID's 100, 300 en 640 een puur glasvezel gebonden gebeuren of zijn er ook mensen met (v)DSL die via deze kanalen hun internet/TV/Telefonie afnemen.
En trouwens hoe zit dat met VID 1280? (die VID kwam met WireShark naar voren)

Ik zou graag een screenshots van tabblad internet zien van iemand anders met DSL.

En als dit wel bij DSL gebruikers voorkomt, is er iets uit onderstaande dat blijk geeft van oorzaak van de periodieke inactieve status van het modem?

Voorgeschiedenis:
In de laatste 6 maand heb ik daarom een schrikbarende zo'n 80-100x contact gehad met Vodafone Thuis klantenservice. Geen gein! Het 47ste (volgens teamleider Vodafone) gesprek was aanleiding om mijn dossier in handen te geven van de teammanager van Vodafone Thuis. Dat geeft hoop denk je dan. Dus het hele verhaal weer doorgenomen, diverse opties benoemd maar helaas, voor de 4de of 5de keer wou men een check op ruis doen. Iets waar ik niet over klaagde maar kennelijk is "wegvallende verbinding" de enige optie in het keuze scherm en komt daar als laatste oplossing steeds naar voren dat KPN de lijn moet gaan monitoren.
Weet niet waarom ze een lijn check wouden doen want ik klaagde over een inactieve verbindingsstatus van het modem en dat terwijl ik op reeds geopende poorten nog steeds volle verbinding had.
(.....Bovendien is mijn koperaansluiting van topkwaliteit, want na een hoop geouwehoer met OnlineNL anderhalf jaar geleden (200-300 contactmomenten) heb ik voor elkaar gekregen dat ze me eindelijk hielpen met het probleem dat op de eerste dag door hun eigen monteur was ontstaan (waar ik hem en gedurende de 200 contactmomenten daarna steeds op gewezen heb). Kortom gedurende twee maand van absolute agony heb ik 15 monteurs afspraken gehad en uiteindelijk vervingen ze dan toch maar de kabel waar ik al die tijd op wees. Et VOILA, internet kabel is van voor naar achter picobello, want tegen de tijd dat ze de juiste kabel vervingen had men bijna al het andere al vervangen. Dus voor zover koper in NL gaat zit ik op rozen....). Die zaak moet nog voor de rechter wegens verwijtbaarheid van verlies van zoveel en nu lijkt Vodafone ook al die kant uit te gaan. Ik zou er me werk van moeten maken, want ik hou zo weinig tijd over.

Afijn, terug naar Vodafone...
Nadat zij dus 5 maand verspild hadden aan de halfslachtige checks op ruis en ik nu inmiddels ook in het 5de modem zit, wil plotseling Vodafone niks meer doen. Het is volledig uitgesloten dat het probleem binnenshuis zit en ook het modem en het kopernetwerk zijn uitgesloten. Resten er nog maar twee zaken in mijn beleving: 1) human error en 2) fout van de computer (lees: human error) waardoor het modem de verkeerde protocollen aangeleverd krijgt. Vodafone weigert echter, ondanks eerdere toezeggingen en afspraken rechtstreeks aan mij door de teammanager van Vodavone Thuis, ook maar iets te doen.
In de afgelopen paar dagen heb ik bijna 5 uur aan de telefoon gehangen en vooral moeten debatteren over hoe absurd het is dat Vodafone niet verder wil kijken. De eerstelijns die ik spreek, hoe vriendelijk ze ook zijn, regeren vooral vanuit opdracht mijn verzoeken niet in behandeling te nemen. Ze zijn niet eens bereid mijn modem-instellingen te vergelijken met een goed werkende vDSL setup. En eigenlijk weet ik inmiddels wel zeker dat er een fout zit in de protocollen. Maar ik kan dit (nog) niet bevestigen.
En dus zoek ik nu jullie hulp. Hopelijk tref ik daarom klanten van Vodafone Thuis die een vDSL aansluiting hebben en hun "Internetinstellingen" willen vergelijken met de mijne en daar feedback op kunnen geven.

Feiten:
- Ik heb dus 100% zeker vDSL van Vodafone/T-Mobile Thuis (Alles-in-1, dus ook TV en Telefoon)
- Ik behaal ca. 80Mbps down en 31Mbps up. Da's grandioos voor 80/8 aansluiting.
- Internetstatistieken kent 0 fouten en 0 verworpen.
- Elke 48 uur vervalt het modem in een passieve staat (ik denk einde 'grace period')
- Een reset (hard/digitaal/factory/etc) zorgt voor een vernieuwde 48 uur 'grace period'
- Afwijkend daarvan is echter: bij een nieuw modem (of een server storing bij Vodafone) wordt een nieuw IP-adres toegewezen. In dat geval kent het modem een up tijd van 21 dagen, en vervalt daarna weer in de 48 uur cyclus. Waarschijnlijk omdat bij die momenten het IP-adres als "nieuw" geregistreerd wordt.
- Ik heb geen Admin/SU-rights, Vodafone pretendeert hier ook niet over te kunnen beschikken (hetgeen een leugen is, want door foute[?] afgifte werden mijn eerste 4 modems met een admin-inlogcode geleverd.) Maar nu ik er dus echt zelf voor sta heb ik géén toegang tot de echte WAN settings om de VLAN ID's en server adressen in te kunnen zien bijvoorbeeld.
- Ik heb 'geen verbinding met internet' volgens/op diverse tabbladen van het modem. Zoals Wizard die bij automatisch verbinden "U bent niet verbonden met internet. Selecteer deze optie om te proberen automatisch verbinding te maken." heeft staan. Hier krijg ik, hoe dan ook, geen verbinding met internet mee. Hij schiet dan of naar Bridge modus of naar zakelijk zonder inloggen.
- Ik zie geen IP's in One Key-diagnose (dit was gedurende enkele dagen anders, lees verder voor meer details elders)
- Voor de rest hoop ik dat de fotocollage vooral uitkomst biedt.

O ja, niet geheel onbelangrijk:
De afgelopen tijd deed mijn televisie het niet. Specifiek sinds dinsdag 17 januari vroeg in de ochtend (01:30) toen Vodafone Thuis weer eens down ging. Omdat internet niet meer online kwam kort erna heb ik voor de gelegenheid de stekkers van alles er maar weer uitgetrokken alles van "ipconfig /release" voorzien, de WLAN-adapters van alles inclusief al mijn Android (no Apple's here!) uit, het modem een factory-reset gegeven en vervolgens van stroom gehouden. 's Morgens de boel weer rustig aan vDSL en via alleen via WLAN ingelogd met Samsung Tab 3 (Android is zo goed als LINUX dus minder kans dan bij Windows ergens voor conflict zou zorgen) voor een 'schoon' zicht op het modem. De TV is vanaf dat moment niet meer online geweest. Ook diverse factoryresets van Entone TV-box en Hauwei HG659 modem brachten geen uitkomst evenals 2 uur aan de lijn met Vodafone hierover. En de bij internetinstellingen bleef hij dan ook in "bezig met verbinden" modus. Totdat ik gisteravond bij de LAN-settings, ja gek genoeg intern de DHCP-server omzette van 'CPE fungeert als DNS-proxy' naar 'handmatige keuze' (en wel die van Google, dus 8.8.8.8 en 8.8.4.4). Dit resulteerde (zo zie ik nu net) in de volgende mededeling in het systeemlogboek:

2017-01-25 15:34:24 User Level Notice WAN configuration: User ACS change WAN VLAN to 640.

Direct begon de Entone de firmware te laden. En niet veel later weer bewegend beeld op de buis.
Echter was dit meteen ook het einde van de korte tijd dat ik in 'One key diagnose' IPv4-adres / Standaard IPv4 Gateway / IPv4 DNS-servers had. Bovendien schoot 'Wizard starten' nu weer naar 'Verbinden met andere modem' aka Bridge Modus (aangezien ik geen internetverbinding heb volgens de 'automatisch verbinden' modus) in plaats van de 'Verbinding maken zonder gebruikersaccount' modus zoals ik gedurende 8 dagen van mocht genieten.

Nu lijkt het me toch, dat de LAN-internet instellingen géén conflict zouden mogen maken met de doorvoer van het TV signaal. Het standaard door Vodafone zelf aangeleverde profiel waardoor 'CPE fungeert als de DNS-proxy' aan staat lijkt mij daar toch zorg voor te moeten dragen. Maar het feit dat met die kleine wijziging mijn WAN-IPv4's (VLAN ID = 300) verdwijnen en de daarvoor in de plaats een werkende IPTVVDSL (VLAN ID=640) krijg is eigenaardig.

Nu ben ik ook maar sinds eergisteren begonnen met Wireshark (+legacy.... alsof ik nog niet genoeg 'Grieks' gezien had) en ik heb daar gedurende één sessie VLAN ID = 1280 waargenomen op ALLE packets, iets dat ik nu niet meer kan recreëren. Maar er was iets dat ik aan de instellingen aangepast had waardoor dat gebeuerde.
Overigens staat er eigenlijk ten alle tijde het volgende bij mijn Instellingen voor LAN-apparaten als ik op een apparaat klik:
"IPv4-addresseringstype: Missing translation: landev.addrsrc.DHCP" en hoewel dit lijkt te verwijzen naar de DHCP van LAN, heb ik hier nog nooit iets anders zien staan dan dat. En geloof me dat ik op veel wijzes de instellingen gehad heb.
Maar elke (factory)reset begint (ongeacht het aangesloten LAN-apparaat op LAN 1) met dezelfde defualt instellingen afkomstig van de server van Vodafone!
En laten we reëel zijn, het is ook niet zo dat Vodafone Thuis ook maar een poot heeft uitgestoken om deze standaard waarden eens even met mij langs te lopen. Het blijft bij aannames van eerstelijns medewerkers dat "alles vast wel is gecheckt door de technische mensen".
Maar ze zouden mijn modemgegevens niet in kunnen zien zo zegt VT zelf... Dus hoe dan???? Hoe hebben jullie dit gecontroleerd Vodafone Thuis? Geen antwoord op mogelijk natuurlijk.

Enfin, ik ben ten einde raad, ik weet zeker dat ik op het juiste spoor zit en hier ergens de informatie heb vermeld die uitkomst gaat bieden omdat een meer bedreven ICT'er al dit soort termen ongetwijfeld even gemakkelijk leest als de plaatjes in een stripboek. En ik heb alles in de laatste maand een beetje moeten oppikken middels erg veel Google, Youtube, etc. Het levert wel wat op, maar een echte big picture krijg je er niet bij als je dodelijk vermoeid dit probeert op te lossen. Hoe het ook zij, het breekt me dus een beetje op, maar ik laat me ook niet wegjagen door een bedrijf dat zich onthoudt van 'op correcte wijze service verlenen'. Want het is een schande dat ik (en velen met mij) een beroep moet doen op mensen die het voor hun plezier wat trouble shooten. Prijsvechter of niet, je behoort je product te waarborgen. Maar Vodafone Thuis heeft het zo dicht getimmerd dat zowel zij als ik geen ene ruk kunnen doen aan de WAN-instellingen van het modem. Huawei biedt geen ondersteuning voor dit afwijkende type, andere (previouse) firmware flashen is voor zover ik 1,2,3 na kon gaan geen optie en ook wil men niet informatie uitwisselen of überhaupt aanhoren wat er zich in het modem afspeelt. Ik vraag me stellig af of er überhaupt ook maar één van de 450 screenshots is bekeken door een ICT bij Vodafone. Want het enige argument dat men aanvoert is "vanaf onze kant lijkt het in orde".
Maar ondertussen krijg ik GEEN vernieuwde lease maar wel een inactieve vDSL-status. Voor de rest lijkt aanpassing X een positief gevolg Y te hebben maar een negatief gevolg Z. Overigens heeft het terugdraaien van de DHCP-server naar CPE via DNS-proxy (ipv Google) geen invloed gehad op een evenredig gevolg. De IPv4 adressen ontbreken nog steeds, modem draait (tegen alle mogelijkheden in, want dat zou niet kunnen) nog in Bridge modus en de TV doet het ook nog steeds gewoon. Wellicht dat een handmatige poging hem terug te krijgen in 'verbinden zonder account gegevens' nog ergens in resulteert.

Overigens heb ik dus bij VLAN ID (VID)= 100 geen DNS-servers maar wel een 10.130.x.x IPv4 adres en een 10.130.x.x Gateway. Wat dus alleen intern gebruikte IP's zijn. Maar goed, laat ik maar aannemen dat dat kan via vanwege VLAN-systeem. Maar goed, anderzijds spreekt hier uit dat precies de management functie van het apparaat zich niet lijkt te verbinden met de DNS. En ik zie wel traffic met een vergelijkbaar, bij Vodafone Thuis behorend, IP-adres die doet denken aan een mogelijke server, maar als die communicatie maar eenzijdig is schiet dat niet op.
Overigens vroeg tweakers mij voor inloggen of ze mijn IP-adres mochten bewaren. Maar waar men naar vroeg is dus wel mooi een IP adres die ik al 48 uur niet meer heb. Want de storing van 24 januari rond circa 1:30 bracht mij een nieuwe IPv4. Misschien tijdelijk?! Want een week eerder flitste dat zelfde nieuwe IP-adres ook al even 2 seconden in beeld alvorens mijn modem geen enkele verbinding meer oppakte en ik besloot over te gaan op 'alles offline' tot de volgende dag.
Overigens waren de server downs exact 7 dagen na elkaar en Vodafone hanteert precies dat als lease tijd, een week, hoe toevallig weer. Zou Vodafone meer problemen hebben met DHCP- en DNS-servers dan ze toegeven en daarom maar doen alsof de klant gek is?
Ik heb trouwens al verschillende IP's en Gateway's gehad, maar de DNS is altijd gelijk gebleven...

Foto's: (Het kan zijn dat ik een beeld verwijs naar andere data en dat die niet van hetzelfde moment zijn. Maar met moeten kiezen uit 450 screenshots over 6 maand en een nacht van typen (ipv slaap) ben ik niet meer zo kieskeurig. Het bedoelde verband is echter gewoon conform realiteit.
Als je meer foto's, instellingen, wat dan ook wilt zien, tips hebt, etc. etc. ik verneem het graag. Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: https://phncwg-sn3302.files.1drv.com/y3m-3BtH5uAOlpAcQMky5W-LpfOHm9M3s2xZ3t4EbO4dl3iouNngSdrY_nCpuCJye3Bo5g7vUYFdomIb8QCLOS1t4pbOQPMQQPaPnstsZO1r-RSQzDCf328bUR6DDs8jPx1XaaDhPdUfuScVc_tmfbEOxkwzE4dnCAVxrbnD2NUMX8?width=944&height=1369&cropmode=none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Anoniem: 231253 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:10:
Zolang ik VF heb kan ik radio luisteren, eerst via de Amino en sinds eind oktober via de Entone. Ook doorgekoppeld naar mijn receiver. Snap dus niet dat jij geen radio kan luisteren.
Dit was wel mogelijk. Maar sinds de vorige / laatste update is de optie niet meer zichtbaar in het menu en volgens mij is deze verplaatst. Maar ik kan die niet meer vinden.

De optie, zoals die hier staat:
Afbeeldingslocatie: https://www.vodafone.nl/thuis-assets/images/support/software-update/16-02-2017/tv-menu.png

Staat er dus niet en ik heb alleen 'Gids' en 'TV'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-06 13:22
https://www.breedbandwink...t-voordeligste-alles-in-1
Breedbandwinkel die iets te vroeg de post gepost heeft?
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/2J33ebQ.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kzin schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:20:
Ja, het heeft iets meer voeten in aarde dan 'ziggo afkoppelen en T-mobile aansluiten'.
Op het T-mobile forum kreeg ik de tip dat analoge radio mogelijk wel blijft werken, ook al heb ik geen ziggo abonnement meer. Als ik dan de Cat5 door de kruipruimte leg, ben ik die ook kwijt.

Iedereen: Bedankt voor jullie input. Ik zie nu mogelijkheden.
Als je de opnamefunctie neemt bij t-mobile krijg je een decoder met rood/witte tulp uitgang voor geluid, die dus prima op je versterker aangesloten kan worden.
Maar dat geldt dus alleen voor de decoder met opname (dus met HDD).

Toevoeging (bovenste zonder opname, onderste met opname):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2Jr8HhUXKM2jtlt1rx7TYLec/full.png

[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 22-02-2017 21:15 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:55

knakworst

Get more sats!

Ik heb nu fiber.nl 100 mbit internet only, ik wil overstappen van fiber.nl omdat die in de avonduren capaciteitsproblemen heeft (hoge ping en slechte download), en klantenservice is het woord niet waard. Ik heb nu een Genexis, en een eigen Asus AC-68U direct op internet. Ik wil het liefst de Asus direct op internet houden, danwel modem op bridge zodat ik min of meer zelfde situatie houd.

Afbeeldingslocatie: https://ybqqyw.bn1304.livefilestore.com/y3mIkXfxYz-F9x2g4JRd8Bgqb7DpkEJSAqmKK-qhwrjpuYhXOvtcpPfEGif7TtS0hbpif6USv9k_herL_ibAGAHjMvw43Adxar0R-i8MbzJXx_EEzi9SVmjTO9hAZHdAlAVhsCMC_OrA9dLb4y-moHPZILLGsKDNUuhNiU0ao1naLc?width=495&height=660&cropmode=none

Ik twijfel tussen T-Mobile en Telfort, weinig verschil qua prijs. Welke is dan het makkelijkste in mijn situatie?

Edit: bij telfort is mij duidelijk dat je zonder veel moeite de v10 kan vervangen tenzij je telefonie zou willen, en telefonie wil ik niet. Bij T-Mobile lijkt het iets gecompliceerder gezien zij met sfp module werken. Dankzij Lordspud is mij een hoop duidelijk geworden https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43607896

Zou het met dit onderdeel moeten werken of heb ik iets anders nodig?

https://www.amazon.de/gp/product/B001GQDRWK

[ Voor 54% gewijzigd door knakworst op 25-02-2017 09:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Scr3wdriv3r schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:22:
[...]

In zo'n gebied zit ik inderdaad. Maar het is toch vreemd dat zowel reggefiber als de ISP's daar nergens iets van online hebben staan? Ik wil dit issue kunnen volgen.

Lijkt alsof er verder ook weinig melding van wordt gemaakt door andere gebruikers.
Het verhaal is ook een beetje krom. Reggefiber kan landelijk geen probleem hebben omdat ze landelijk geen netwerk hebben. Elke plaats heeft zijn eigen gesloten Reggefiber netwerk en Reggefiber levert geen enkele dienst. Alleen maar kabels en ruimte in de wijkcentrales.

Als voorbeeld neem ik Lelystad. Daar is als eerste een CityPoP geplaatst en daarna 12 Area PoPs (wijkcentrales). Elke woning heeft zijn eigen aansluiting tot in zo'n huisje en Reggefiber heeft tussen die 13 huisjes een ring aangelegd.
T-Mobile plaatst eigen apparatuur in de PoPs maar dient ook zelf een verbinding naar de buitenwereld aan te leggen. Dat hoeft dus maar vanuit 1 plek, namelijk de City PoP. Het centrum van het gesloten netwerk zeg maar. De verdere verbinding naar een AreaPoP en zo verder naar de woning wordt gehuurd van Reggefiber.

Tussen de plaatsen onderling is geen Reggefiber verbinding.

Zie schets hieronder van 1 willekeurige plaats. Het aantal Area-PoPs wordt bepaald door het aantal woningen in die plaats. (blauw is in het plaatje grijs geworden helaas...)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qdyAtsJzH4YsxqkHULU44YTq/full.jpg

Wat ik nu denk dat hier bedoeld werd: De locaties waar T-Mobile eigen apparatuur heeft (zogeheten ODF gebieden) en dus niet via de KPN apparatuur levert, hebben op een hoger netvlak een probleem. Die signalen komen uiteraard ook ergens bij elkaar en dat zou wel eens een probleem kunnen zijn.
Dat zou dan niet gelden voor plekken waar T-Mobile de diensten nog bij KPN inkoopt (en dus geen eigen apparatuur heeft) omdat de routering van die signalen heel anders verloopt.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 312767

ANdrode schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:50:
[...]

Ja. Een netwerkkabel eventueel met twee (semi-smart) switches erbij om de TV en de Internet poorten te combineren in één kabel.
Zou je hier wat meer toelichting op kunnen geven? Ik heb het forum al doorgespit, maar kan nergens echt een duidelijke uitleg vinden over hoe ik VLAN moet gebruiken om zowel IPTV als Internet over 1 powerline adapter te krijgen.

Mijn situatie:
Ik heb momenteel 3 Powerline adapters om een LAN-verbinding naar mijn woonkamer en kantoor te krijgen.
Ik wil graag mijn TV ook op de powerline adapter in de woonkamer aansluiten.

Is dit dan wat ik nodig heb? Welke router is aan te raden?

Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/3zasw2d9n/setup_lan.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capstie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-06 08:30
OmeJoyo schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 07:47:
[...]

Ik vind het een vreselijk website waar ook geregeld info staat waar je niets aan hebt, maar dit keer geeft het inderdaad een antwoord ;)

Beetje off-topic, wat een inmense berg zielige figuren op de Facebook pagina van T-mobile zeg. Alsof de wereld vergaat en ze hebben allemaal nog nooit problemen gehad, totdat volgens hun het 2 tot soms wel 4 maanden geleden is overgenomen 8)7 . Allemaal ook spontaan sinds de 15e (dan wel) last van problemen met de wifi zeggen ze, ja die was zo goed bij Vodafone en bovenal is daar natuurlijk zoveel aan veranderd. :(

Sorry frustratie moest er even uit :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5IdMT8Wl.png
Maar zou ze gaan betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:58
Ik wil als test eens mijn DNS gaan wijzigen naar die van Alternate DNS, nu kan ik dit op alle devices gaan instellen. Maar beter is als ik dit in de Dratek instel.

Kan ik dit nu gewoon in het menu van de Draytek via 'LAN - General setup' wijzigen?
Afbeeldingslocatie: https://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/DNS_zpsykngvt0z.jpg

Of zit ik dan niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:55

knakworst

Get more sats!

z999 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:06:
Die modem was relatief eenvoudig zelf aan te sluiten mocht het echt problemen geven. Guidion monteur heeft het hier nagekeken en alles klopt. Snelheden lijken iets omhoog te zijn gehaald, maar de 500 ga ik niet halen. Kpn haalde ik constant 530 +/- mee, en die tv box was een stuk sneller. Deze is dermate traag met het switchen van zenders dat ik simpelweg geen tv meer kijk, niet dat ik dat veel deed, maartoch.
Nu ben ik best handig, maar de Draytek heeft een GBIC / SFP terwijl ik nu aan de muur een Genexis modem heb hangen. Kan ik die ook zelf eenvoudig weghalen, of is dat gecompliceerd en zou ik dat aan de monteur moeten overlaten?

Afbeeldingslocatie: https://s7.postimg.org/e1cg5nxmj/IMG_20170401_112941.jpgsubir fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:17
Alexji schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:43:
[...]

Snelheid is al doorgevoerd, blijft hier ook hangen op 470 down, 450 up. Bekabeld. Neem alleen internet af en gebruik de door Vodafone geleverde apparatuur. Lig er niet wakker van en het zal vast binnen de normen vallen maar ik ben dan meer van de "under-promise, over-deliver".
Het kan wel;

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6183579553.png
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6183572046.png
Ik denk dat het eraan ligt op de manier hoe ze het snelheidsprofiel toepassen, dit is op hun eigen apparatuur in Dordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:20

JB

Cédric roelt!

Joopieboy schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:28:
Hoezo wil je geen decoder dan? Zo een klein ding voor interactieve tv en betere beeldkwaliteit voor minder geld (15 euro vs 18,70 euro) is het imho waard. :)

[...]
Omdat ik meerdere tv's aan de muur heb hangen (slaapkamer/keuken). Zodra die klote dingen niet meer nodig zijn, stap ik wellicht over. Tot die tijd smartcards :)

Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/tv.jpg

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
knakworst schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:10:
Ik haal 90-95 van de 100. Zit wel op KPN-WBA niet op Vodafone (T-Mobile) apparatuur, denk dat het verschil daar in zit.
Dat zou het wel eens kunnen verklaren inderdaad, ik zit wel op T-Mobile apparatuur. Dit was een test bij mij via wifi:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aiIryck60UEWnPReTRY7wbwR/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
DarkCh1ld schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:48:
Ik was eigenlijk best tevreden, zeker onder Vodafone. En misschien heeft het niks met die overgang te maken...maar toch. Kopie van mijn reactie op het T-Mobile forum:.
Hier geen problemen draadloos, maar ik heb dan ook een eigen AP opgehangen.

Zijn er bij je in de buurt andere / nieuwe wifi netwerken bijgekomen? Wellicht dat die netwerken nu meer storen dan voorheen, waardoor je een lagere snelheid haalt.

Kan het ophangen van een eigen AP sowieso wel aanraden. Ik kwam met de Draytek niet hoger uit dan 35Mbit (langs het ding), terwijl ik met mijn pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) in mijn hele appartement 120Mbit haal:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wBIzPpvt4Y7iPApGG8WCpIdN/medium.png
AttiX schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 07:14:
Ik heb een iptv storing. Live beeld werkt niet, beeld staat stil.
Live TV weet ik niet, maar in de TV Anywhere app wordt op Ned 1, 2 en 3 aangegeven dat de zender tijdelijk niet beschikbaar is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/P45lj0gHbyBMnWnJ7QvzlyfK/medium.png

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 17-05-2017 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-06 17:13

Damien

-iwnl-

Sinds enkele weken heb ik een glasvezel verbinding bij T-Mobile. Over het algemeen ben ik vrij te spreken, echter erken ik ook het probleem met een wegvallende verbinding. Nu is het ongeveer een minuut per keer echter merk ik met name in de avonduren dat het vaker voorkomt wat op zich niet vreemd hoeft te zijn aangezien het aantal gebruikers dan ook toeneemt.

Ik heb een bekabelde verbinding. (500/500) volgens de monteur die de snelheid ook heeft gemeten, is dit op zich een keurige snelheid aangezien de 500/500 niet altijd overal exact zo zal zijn ivm contracten met kabelmaatschappijen? Geen idee, ik vind het op zich wel prima.

Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6304147075.png

(zal zo nog even een screenshot toevoegen van de snelheden die ik behaal). Het enige wat ik tot dusver geprobeerd heb is tweemaal een reset van mijn router. Dat lijkt te helpen, maar zoals ik al zeg, het lijkt. Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat ik op dat moment van de dag even geluk heb dat de verbinding niet weg valt.

Wat overigens wel opmerkelijk is, is dat ik niet volledig zonder verbinding zit. Mijn discord bijvoorbeeld gaat gewoon verder en mensen kunnen mij gewoon verstaan. Echter websites/games (League of Legends) krijgen een volledige timeout. Nu heb ik al de poorten voor desbetreffende games open gezet maar dat schijnt ook geen enkel effect te hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Damien op 17-05-2017 13:27 ]

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

625164

EDIT: Ineens werkt het na resetten modem. Vaag. Ik laat de post verder staat er info.

Na maanden maar gebruik gemaakt te hebben van 1 tv moest ik van het lieve vrouwtje toch eens een tv ophangen op de slaapkamer.

Zo gezegd, zo gedaan. Dus nu na een halve dag in de warmte op de knietjes kabels trekken, kabels in dozen zoeken, gaten boren, naar de bouwmarkt, nog een keer naar de bouwmarkt (dingen vergeten) naar de mediamarkt (beugel kopen) en alles ophangen is het hardware technisch in orde.

Helaas werkt het allemaal nog niet zo lekker en ik heb jullie hulp nodig.

Mijn netwerk ziet er als volgt uit.

Glasvezel > TP-LINK media converter > Asus RT-66AC

Poort 1+2 = Internet
Poort 3+4 = TV.

In de configuratie ziet dat er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ec9m0Cn.png

en de status op de tv

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SiBg7h2.png (blijft daar op hangen)

Het volgende is getest:

TV 1 + Ontvanger 1 + Poort 4 = Werkt
TV 1 + Ontvanger 2 + Poort 4 = Werkt
TV 2 + Ontvanger 1 + Poort 4 = Werkt
TV 2 + Ontvanger 2 + Poort 4 = Werkt

Alle combinaties + Poort 3 = Werkt niet/
Met andere woorden: TV's, Kabels, Ontvangers = top, Poort 3 config = niet top.

Toch is dit de setup zoals gevonden in het oude Vodafone Glasvezel topic. (direct link).

Wie oh wie helpt me uit de brand en verteld me wat ik fout doe.

Thanks!

[ Voor 6% gewijzigd door 625164 op 21-05-2017 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Sinds enkele weken wonen we met veel plezier in onze nieuwe woning, met een nieuw aangelegde glasvezelaansluiting. Het 500/500 abo hebben we meeverhuisd naar deze woning, bij de vorige woning haalde ik de gewenste snelheid.

Nu haal ik slechts maximaal 19MB/sec (wat ik zelf zie) en volgens Speedtest.net:

Afbeeldingslocatie: http://uploads.metsander.nl/Speedtest.net_by_Ookla_-_The_Global_Broadband_Speed_Test-20170523-092019.png

Ping schommelt tussen de 20 en 35ms, wat echt te traag is (haalde eerst 1/10 daarvan).

De status van de router geeft het volgende aan:

Afbeeldingslocatie: http://uploads.metsander.nl/Draytek_status-20170523-092209.png

Alles hierboven is bedraad direct aan de Draytek router gemeten.

Voordat ik contact opneem met de klantenservice, bovenstaande is toch verre van optimaal?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 935029

Vanmorgen overgegaan van KPN naar T-Mobile. De upload is flink verbeterd: van zo'n 490Mbps naar ruim over de 520Mbps. De download is echter minder gunstig: die tikte bij KPN toch ook wel de 490+ aan, maar blijft nu steken bij 352Mbps.

Enfin. Dit is een eerste snelle indruk - kijken wat het de rest van de week doet voordat ik me hierover druk ga maken.

(Ik zit in een gebied waar T-Mobile eigen apparatuur gebruikt.)

Edit: inmiddels een mooie download van meer dan 500Mbps: Afbeeldingslocatie: https://www.dslreports.com/speedtest/17102211.png

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 935029 op 19-06-2017 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Rubke schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:15:
kun je met de Draytek van T-Mobile ook de IPSec Lan to Lan tunnels maken? en evt remote access VPN's? of zijn die menu items afgeschermd?
Volgens mij moet dat gewoon werken. De screenshots uit het menu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/M29Iac18OEabavsGUl0q5oeR/full.png

Mocht je er nog meer willen, dan hoor ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElTigre
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02-2024
Hi!

Momenteel alweer een jaar of 2 gebruik van Vodafone (nu T-Mobile) glasvezel.
Ik weet dat ik destijds enige moeite had de netwerkconfiguratie zo in te regelen dat ik de IPTV en de data over één lijntje kun trekken naar de woonkamer (en nog 2 andere kamers) middels VLANs.
Nu, sinds een week of twee, lijkt de configuratie in geen van de kamers nog te werken; de IPTV doet het nog, maar de data niet meer.

Overview:
Vigor2132F op 192.168.0.254
VigorSwitch G1241 op 192.168.0.253
MikroTik 260's op 192.168.0.250 t/m 252.

De VigorSwitch poort GE8 gaat bijvoorbeeld naar een kamer waar het niet meer werkt:
GE8 Trunk 1UP, 800T

Internetpoort op GE12 (dus de Vigor2132F in op een van de eerste 2, de Internet, poorten):
GE12 Access 1UP

IPTV op GE23 (dus de Vigor2132F in op een van de laatste 2, de IPTV, poorten):
GE23 Access 800UP

De MikroTik op die kamer (250) qua aansluiting:
Trunk binnen op poort 1.
Internet op 2 t/m 4.
IPTV op 5.

In de config als volgt:
MT1
MT2

Zodra ik in de MikroTik op de trunk VLAN 800 'not a member' maak, of aan de vigorswitch kant die niet meer naar poort GE8 (waarachter de bewuste MikroTik) gooi dan hebben alle apparaten achter de MikroTik (behalve natuurlijk de TV) netjes hun Internetverbinding. Zet ik hem weer terug; wel TV, geen Internet meer.

Vreemde is dat deze setup heel lang gewerkt heeft.

Is er iemand die ziet wat ik voor stoms heb gedaan, of wat er anders mis kan zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door ElTigre op 30-06-2017 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Max
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-06 14:24
DaveD1109 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 06:11:
En ook hier draait het nu als een tiet met de tp-link mediaconverter icm een netgear nighthawk r7000! 😀
Zou je een screenshot kunnen plaatsen van jouw VLAN instellingen?
Ik probeer het ook aan de praat te krijgen op een R7000 (Tomato advanced) in combinatie met de TP-Link maar hij blijft op 'Renewing' staan voor het WAN IP adres. :-(

Ik wil voor nu op alle poorten internet:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/rlnoq3nc4ntmlu0/Capture%20%281%29%20thumbnail.jpg?dl=0

[ Voor 18% gewijzigd door Freaky Max op 13-07-2017 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:37

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik heb 500/500 Mbit, maar dit is doorgaans mijn snelheid:

Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6465580480.png

Niet slecht natuurlijk, maar niet de snelheid waar ik voor betaal. Is dit een snelheid die meer mensen hebben? Of zou ik echt 500/500 moeten halen en is dit een belletje naar T-mobile waard?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

996

Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6465959615.png

Dit is het huidige 50/50 abonnement. Strakke ping >:)
Upgrade naar 100Mbps aangevraagd gaat volgens mij van de week in.

[ Voor 4% gewijzigd door 996 op 18-07-2017 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

996

Sahi_NL schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:13:
[...]

Ik mis even de private port in bovenstaand overzicht. Het is inderdaad zo dat je in een Draytek op 2 plaatsen poorten moet openen. Daarnaast zou het ook nog kunnen dat de provider bepaalde poorten niet toestaat (Ofwel T-Mobile thuis, ofwel je 4G provider).
Wellicht zo iets duidelijker? Dus private poort is ingesteld. Wellicht moet ik dat elders nog doen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z0063evwhdDbStszkuVColCH/full.png?nohitcount=1

Service TCP kan ik veranderen in UDP maar dat heeft geen effect.

Edit:
Inmiddels weer wat verder, het lijkt wel te werken als ik poort 80 gebruik. De inverter van de zonnepanelen zal dus wel alleen poort 80 toestaan? Intern maakt dat niet uit. Maar extern wel toch?

[ Voor 13% gewijzigd door 996 op 19-07-2017 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SejoerdO
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-06 20:09
Helaas heb ik mijn netwerk nog niet werkend kunnen krijgen zoals ik het graag zou willen. Zouden jullie met mij mee willen kijken? Heb een afbeelding toegevoegd ter verduidelijking.

Glasvezel komt binnen in de meterkast en is aangesloten op de Draytek Vigor2132FVn.
Poort 1 gaat met een UTP Cat5 kabel naar de televisie in de woonkamer.
Poort 2 gaat met een UTP Cat5 kabel naar de televisie in de slaapkamer (1e etage).
Poort 3 is (nog) niet in gebruik.
Poort 4 gaat met een UTP Cat6a kabel naar de voorraadkast. Deze heb ik aangesloten op een TP-Link TL SL1008P switch op poort 8. Poort 1 van deze switch heb ik aangesloten op de Unifi AP AC Lite switch. Helaas gaat deze niet aan/branden. Blijkbaar werkt de PoE niet?

Eerst nog wat positief nieuws, de televisies werken :)
Nu iets opmerkelijks. De Cat6a kabel van de Draytek naar de voorraadkast geeft geen internetverbinding. Sluit ik deze aan op de bijgeleverde Gigbabit PoE adapter die meegeleverd is bij mijn Unifi AP, dan heeft deze kabel wel verbinding. Enige verklaring?

Omdat de bovenstaande opstelling niet werkt.. heb ik de afstanden verkort om de fout (hopelijk) te vinden. Helaas zonder succes tot nu toe. Ik heb vanaf het Draytek modem (poort 4) een korte (30cm) Cat6a kabel aangesloten op de TP-Link switch (poort 8 ). En wederom een korte Cat6a kabel aangesloten op de Unifi AP. Ook nu helaas geen succes. Volgende idee was om de Gigabit PoE adapter tussen het modem en de switch te plaatsen. Zo gezegd, zo gedaan en wederom geen succes. Wie o wie kan mij verder helpen, wat doe ik fout?

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/dnlelx.jpg

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-05 09:07
MichelJ schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:28:
Klinkt als de Genexis

https://www.flickr.com/photos/robertwebbe/6696222089/

Is de kabel misschien erg strak opgerold? Alleen mechanisch kan zo'n patch kabel stukgaan. Vuile connector of kapotte vezel. Nooit de connector met de vinger schoonmaken. Altijd een droog schoon pluisvrij doekje, geen alcohol.
Dat is hem inderdaad. Kabel is gewoon nog zoals bij de installatie. Wel opgerold in de Genexis. Ik zal vanavond er een foto van maken als ik weer thuis ben.

Edit; hierbij trouwens de foto! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OMbwPAGa1x6s8ngYUTUo0Id6/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door DaveD1109 op 31-08-2017 19:53 ]

DaveD

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Jesse1970 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:09:
Heeft iemand ervaring met het 100/100 pakket?
Ik heb 100/100 pakket en haal draadloos en bedraad ongeveer 120/120. Ik gebruik echter niet de wifi van de Draytek, maar heb een Unifi AP opgehangen.
Is het inderdaad een mogelijkheid om ipv nog een box aanteschaffen gewoon via de chomecast te streamen?
En klopt het inderdaad dat je geen last hebt van elkaar qua internetsnelheid?
Ik gebruik dat ook voor mijn tweede TV. We kijken daar zo weinig op dat ik het zonde vind om daar 60 euro per jaar extra voor te betalen. Ik heb wel een Chromecast 2 en die zit aangesloten dmv. 5Ghz. Haperen doet hij wel eens ooit, maar over het algemeen werkt het prima. Hou er echter wel rekening mee dat niet alle zenders via de TV Anywhere app te kijken zijn. Verder is zappen een stuk minder handig (voor wie dat nog doet tegenwoordig)
Zou iemand misschien een screenshot kunnen maken van zijn of haar's speedtest met dit pakket?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4YYmBEuIhecvcZUwvFu4kEnV/medium.png

Via Wifi op mijn telefoon. (via 5Ghz)
En mijn laatste vraag: Klopt het dat de bestaande telefoon-kabels gewoon hetzelfde zijn bij dit modem?
Wat bedoel je met telefoonkabels? De kabels met rj11 connectoren die naar je vaste telefoon gaan?

Overigens wat heb je zelf al gevonden? Dit topic (en de voorgaande) staan vol met ervaringen en beantwoorden ook de meeste van je vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red-Front
  • Laatst online: 20-03 10:04
Mijn T-Mobile Glasvezel avontuur:
In het begin van dit jaar rond januari heb ik om jullie mening gevraagd of ik juist huiverig moet zijn voor T-Mobile of dat ik juist wel deze provider kan gaan proberen.

In maart heb ik de sleutel van mijn huis gekregen en sinds twee maanden woon ik op mijzelf en is dus ook de T-Mobile glasvezel verbinding actief.

Installatie:
De installatie heb ik zelf gedaan, ook al was een Guidion monteur verplicht. Op het moment dat de monteur kwam zat ik zelfs in het buitenland en heb ik iemand anders gevraagd een briefje op de deur te plakken met ongeveer deze inhoud: "T-Mobile glasvezel werkt. Mocht je vragen hebben bel dan op 0610203040! Groeten".

Dat hield dus in dat ik werd gebeld tijdens mijn vakantie door een vriendelijke monteur, die zei dat hij de verbinding wel moest aanmelden en dat kon alleen vanaf mijn IP. Hij heeft via SMS hiervoor de instructies gestuurd (die zijn overigens universeel). Direct na mijn vakantie heb ik dus zelf mijn internet verbinding opgeleverd!

Baas over eigen modem:
Over het modem ben ik ontzettend tevreden, dit apparaat heb ik velen malen liever dan een standaard Huawei of ander beperkt modem. Je hebt hierop dan wel alleen user rechten en geen admin rechten, dus firmware kan je niet upgraden. Maar als jij port forwarding, DMZ, firewall regels en al het overige wilt aanmaken, je gaat je gang maar. Het modem is ook nog stabiel, ik haal uiteraard altijd de 50-50 Mbit.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/fknKOw/GUI_map.png

Er zijn al diverse meningen gegeven over het wifi van dit modem, maar ik moet mij hier bij aansluiten. Werkt echt niet goed. Maar mijn ongezouten mening is dat je een modem ook lekker moet laten bij zijn basis taak en dat is bij glas enkel routeren. Er zit dus een losse access point op.

Root/admin toegang:
Het enige wat ik eigenlijk nog zou willen is het verkrijgen van root access op het modem om hem zo helemaal van mijzelf te kunnen maken met de meest recente firmware. Laat maar! Er zit firmware 3.7.9.1 in en volgens DrayTek is de meest recente firmware 3.7.9! :)

Dus, als iemand een tool heeft om via SSH of HTTP het admin wachtwoord te bruteforcen dan meld ik mij aan!

Samenvatting:
Afbeeldingslocatie: https://aggieserve.tamu.edu/static/common/icons/png32/star.pngAfbeeldingslocatie: https://aggieserve.tamu.edu/static/common/icons/png32/star.pngAfbeeldingslocatie: https://aggieserve.tamu.edu/static/common/icons/png32/star.pngAfbeeldingslocatie: https://aggieserve.tamu.edu/static/common/icons/png32/star.pngAfbeeldingslocatie: https://aggieserve.tamu.edu/static/common/icons/png32/star.png

[ Voor 13% gewijzigd door Red-Front op 03-10-2017 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 20:37
Even een crosspost vanuit het Ubiquiti topic:

Ik heb mijn glasvezelverbinding middels een MC220L aangesloten op een EdgeRouter Lite. Bedraad krijgen de apparaten netjes een IP adres van de eth0 interface op 192.168.1.x. Daar draait een DHCP server. Wireless krijg ik op mijn laptop ook een juist IP adres in deze range.

Echter krijgen (tot nu toe alle) mobiele apparaten een IP adres in de 10.100.77.x range. Dit lijkt sterk ip een IP adres van de IPTV vanuit T-Mobile.

Ik gok dat de Edgerouter configuratie in orde is, omdat het bedraad goed gaat. Maar dat er ergens iets mis gaat i.c.m. met de AP (Unifi AP-AC-LR).

Mijn config:
firewall {
all-ping enable
broadcast-ping disable
ipv6-receive-redirects disable
ipv6-src-route disable
ip-src-route disable
log-martians enable
name WAN_IN {
default-action drop
description "WAN to internal"
enable-default-log
rule 10 {
action accept
description "Allow established/related"
log enable
protocol all
state {
established enable
invalid disable
new disable
related enable
}
}
rule 20 {
action drop
description "Drop invalid state"
log enable
protocol all
state {
established disable
invalid enable
new disable
related disable
}
}
}
name WAN_LOCAL {
default-action drop
description "WAN to router"
enable-default-log
rule 10 {
action accept
description "Allow established/related"
log disable
protocol all
state {
established enable
invalid disable
new disable
related enable
}
}
rule 20 {
action drop
description "Drop invalid state"
log disable
protocol all
state {
established disable
invalid enable
new disable
related disable
}
}
}
receive-redirects disable
send-redirects enable
source-validation disable
syn-cookies enable
}
interfaces {
bridge br0 {
aging 300
bridged-conntrack disable
hello-time 2
max-age 20
multicast enable
priority 32768
promiscuous disable
stp false
}
ethernet eth0 {
address dhcp
bridge-group {
}
duplex auto
speed auto
vif 100 {
description MGT
mtu 1500
}
vif 300 {
address dhcp
description Internet
firewall {
in {
name WAN_IN
}
local {
name WAN_LOCAL
}
}
}
vif 640 {
bridge-group {
bridge br0
}
description IPTV
}
}
ethernet eth1 {
address 192.168.1.1/24
description Local
duplex auto
speed auto
}
ethernet eth2 {
bridge-group {
bridge br0
}
description IPTV
duplex auto
speed auto
vif 640 {
bridge-group {
}
description IPTV
}
}
loopback lo {
}
}
protocols {
igmp-proxy {
interface eth0 {
alt-subnet 0.0.0.0/0
role upstream
threshold 1
}
interface eth2 {
alt-subnet 0.0.0.0/0
role downstream
threshold 1
}
}
}
service {
dhcp-server {
disabled false
hostfile-update disable
shared-network-name LAN1 {
authoritative enable
subnet 192.168.1.0/24 {
default-router 192.168.1.1
dns-server 8.8.8.8
dns-server 8.8.4.4
lease 86400
start 192.168.1.50 {
stop 192.168.1.250
}
static-mapping HTPC {
ip-address 192.168.1.200
mac-address b8:ae:ed:77:e2:6e
}
static-mapping Woonkamer {
ip-address 192.168.1.10
mac-address f0:9f:c2:f6:09:91
}
unifi-controller 192.168.1.200
}
}
shared-network-name LAN2 {
authoritative enable
description LAN2
subnet 192.168.2.0/24 {
default-router 192.168.2.1
dns-server 192.168.2.1
lease 86400
start 192.168.2.100 {
stop 192.168.2.200
}
}
}
use-dnsmasq disable
}
dns {
forwarding {
cache-size 150
listen-on eth1
listen-on eth2
}
}
gui {
http-port 80
https-port 443
older-ciphers enable
}
nat {
rule 5010 {
description "masquerade for WAN"
log disable
outbound-interface eth0.300
protocol all
type masquerade
}
rule 5011 {
description "mascarade iptv"
log disable
outbound-interface eth0.640
type masquerade
}
}
ssh {
port 22
protocol-version v2
}
unms {
disable
}
}
system {
host-name ubnt
login {
user Robin {
authentication {
encrypted-password ****************
}
level admin
}
}
ntp {
server 0.ubnt.pool.ntp.org {
}
server 1.ubnt.pool.ntp.org {
}
server 2.ubnt.pool.ntp.org {
}
server 3.ubnt.pool.ntp.org {
}
}
offload {
hwnat disable
ipv4 {
forwarding enable
pppoe enable
vlan enable
}
}
syslog {
global {
facility all {
level notice
}
facility protocols {
level debug
}
}
}
time-zone Europe/Amsterdam
}
Edit:
Nog een toevoeging.. Als ik IPTV direct aansluit op eth2 is het probleem via wifi weg. Lijkt er op dat VLAN tagging op de switch niet goed gaat?
Ik moet, neem ik aan, alleen de poort waar IPTV op aangesloten zit (in dit geval poort 3) een VLAN tag 640 meegeven?

Edit2:
Edit2: VLAN config van de switch:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Vs9cDAq.png

[ Voor 84% gewijzigd door CptMorgan op 04-10-2017 21:15 ]

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hayertjez
  • Laatst online: 15-06 13:08
Met dank aan Mattie112 _/-\o_ en deze post is het mij ook gelukt om zelf een MikroTik hAP aan te sluiten.
Hierbij nog wat extra foto's en de orginele instructie van Mattie 112 voor diegene die de instellingen lastig vinden kunnen. In het eerste menu Quick Set kun je een aantal aanpassingen maken zoals de naam van je netwerk en het land wijzigen.
Land instellingen
1. Zet als eerste even je ether1 poort op disabled of koppel die los.
ether1 port disabelen
2. Zorg ervoor dat je "sfp" interface beschikbaar is of voeg die toe (via "Interfaces")
3. Voor de SFP zet je "master port" op "none"
Masterport op none
4. Voeg nu een VLAN interface toe (ID 300) 'onder' je SFP en noem deze bijv "vlan-internet"
Vlan toevoegen
VLAN
5. Stap 5 voor T.V. n.v.t. in mijn geval
6. Maak een nieuwe DHCP client (ip/dhcp client) aan op je "vlan-internet" en check of je een IP krijgt (dus NIET DHCP op je SFP zelf)
DHCP
DHCP 2
7. Update je huidige firewall/NAT rules (tip: export, via notepad replace van ether1->vlan-internet en dan clear all op router en import) Dit onderdeel was niet gelukt met notepad en exporteren :'( Dus heb ik het gedaan met de hand. Dit betrok twee instellingen namelijk de inkomende interface
Firewall
8. Belangrijkste is dat je een masquerade action hebt op je srcnat voor de vlan-internet
Masquerade
9. Bridge ports. De router werkt met een bridge tussen je inkomende en uitgaande verbinding. Hierbij de gekozen instelling als dit al niet standaard is
BridgePorts

[ Voor 38% gewijzigd door Hayertjez op 15-10-2017 16:51 . Reden: Afbeelding twee gewijzigd. Disable Ethernet, extra afbeeldingen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaaskroket
  • Laatst online: 16-06 12:51
Ik heb sinds deze week ook T-Mobile thuis en zit met een LAN probleem door die verdraaide Draytek..

Wat ik ook probeer, ik krijg alleen de eerste twee LAN poorten de praat. Nu heb ik er 3 nodig. De eerste is voor mijn FritzBox access point en de andere twee voor PCs.

Als ik in het VLAN schermpje kijk, kan ik alleen P1&P2 selecteren (LAN port neem ik aan). Port 3&4 zijn greyed out.

Iemand een idee?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sAqzaMI_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18-06 09:44
Ik heb reeds 500Mb. Ik heb beide auto en force geprobeerd, maar zonder resultaat. Ongetwijfeld dat ik ergens iets verkeerd heb staan, maar ik kom er niet uit. :/

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/1j6nyub7ob/Connected.png

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/1fn214iztn/DHCP.png

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/3p62km3auz/IPTV.png

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/4afq6wxjfv/LAN_IP.png

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/6r1ylu4urv/WAN.png

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
knakworst schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:33:
[...]

Ik vermoed dat je dit apparaat als router achter router had staan waardoor de settings nu een zooitje zijn.
Je hebt wellicht bij lan --> DHCP ook nog 192.168.2.1 staan? Die moet je ook leegmaken.
Top, werkt nu, bedankt!

Onder LAN --> DHCP stond inderdaad 192.168.2.1 als default gateway, deze heb ik verwijderd. Klopt het dat deze dan nu leeg blijft?

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/de8giG/LAN_Default_GAteway.png

[ Voor 6% gewijzigd door Tim_W op 01-11-2017 20:44 ]

Strava Garmin 265

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_W
rens-br schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:07:
[...]

Zonder weer het halve topic te moeten terugbladeren. Wat ben je precies met die Asus aan het doen? Wil je die simpelweg als AP achter de Draytek hangen?

Dan is het namelijk kwestie van dit volgen: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point. Kort gezegd: DHCP uitzetten, IP-range instellen buiten die van de draytek bijv. 192.168.1.x, WAN kabel in LAN-poort stoppen en rebooten.

[...]

Waarom handmatige instellingen gebruiken?
Ik heb een Asus RT-AC86U + the TP link MC220L media converter en de draytek dus volledig vervangen.

(zie: Bart_Smith in "Vodafone Thuis via Glasvezel")

De handmatige instelling in de PS bieden wat voordelen in sommige games, maar goed, de instellingen gewoon op automatic werken momenteel ook niet meer. Dat samen met regelmatige disconnects doen mij vermoeden dat er ergens een conflict is alleen heb ik nog niet kunnen vinden waar. :/

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/de8giG/LAN_Default_GAteway.png

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/4afq6wxjfv/LAN_IP.png

[ Voor 9% gewijzigd door Tim_W op 09-11-2017 11:01 ]

Strava Garmin 265

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tim_W
rens-br schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:07:
[...]

Ah dat is helder. Wellicht is het een idee om je Asus te resetten en even opnieuw te beginnen. Je weet dan zeker dat er niet nog ergens oude instellingen zijn blijven hangen van je vorige setup. Als je dat al niet gedaan hebt natuurlijk.
Ik zal vanavond de factory reset eens proberen, bedankt voord de tip, wordt vervolgd. :)

*Edit, inmiddels gedaan, maar helaas nog geen resutlaat:

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/bBnpTG/PS3_internetverbinding_mislukt.png[/url]

Vreemd genoeg dus wel verbonden, zij het met regelmatige disconnects. (connection with playstation network lost o.i.d.)

Hier voor de zekerheid nog de settings aan PS zijde:

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/hmJM8G/PS3_settings.png

[ Voor 28% gewijzigd door Tim_W op 09-11-2017 17:04 ]

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Max
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-06 14:24
Ik heb nu het probleem dat het Entone kastje blijft hangen op "Server connection made".
Het Entone kastje en de Draytek router meerdere keren gereset, stroom eraf gehaald en de netwerkkabel vervangen maar ik blijf deze melding krijgen. Iemand enig idee waardoor dit komt?

Eerst had ik een R7000 Netgear router (firmware Xwrt) er tussen hangen en dat werkte prima.
Sinds vorige week geen televisie meer en de melding "Server connection made" in beeld bij het opstarten.
De originele T-Mobile Draytek modem er weer opgezet maar hetzelfde probleem en soms na resetten zelfs geen internetverbinding. Mijn vermoeden is nu dat de Draytek router defekt is en dat ik iets mis in de instelling van de Netgear router voor televisie.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4638ZQr.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Laatst online: 20:37

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Wackmack schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:51:
http://www.speedtest.net/nl/

Voor de tweakers.net met 500mbit. Hoeveel halen jullie met de speedtest?

Kom met de access point van Ubiquiti pro niet verder dan 40Mbps op mijn mobiel.

Kom nu op 120Mbps naar meerdere keren testen.
Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6827390040.png

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:07
Ben bezig met 2 switches om tv en internet over 1 kabel te krijgen. Maar elke keer als ik alles inplug gaat het modem over z'n nek.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Gfa1Acs.png

Snooping uitgezet. Is er verder nog iets wat ik moet instellen?

Moet er bijvoorbeeld iets ingesteld worden bij PVID setting?

Edit: alles werkt. Poort 5 moest tagged zijn bij beide en ik heb poort 1 op 300 en 2 op 640 bij PVID gezet.

[ Voor 14% gewijzigd door Amelandbor op 05-12-2017 17:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjotrski71
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-06 19:22
Wackmack schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:51:
http://www.speedtest.net/nl/

Voor de tweakers.net met 500mbit. Hoeveel halen jullie met de speedtest?

Kom met de access point van Ubiquiti pro niet verder dan 40Mbps op mijn mobiel.

Kom nu op 120Mbps naar meerdere keren testen.
Dit haal ik bedraad.
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6854875256.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stannekke
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-04-2024
Ik heb dit hele topic doorgenomen maar ik kwam er toch niet uit. Ik wil overstappen van Ziggo naar T-Mobile glasvezel + internet en tv. Klopt nu mijn schematische tekening die ik even snel in elkaar heb gedraaid. Kan het zo werkend worden aangesloten?

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2n154r6.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Axelfoley007
Mattie112 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:48:
[...]

Hehe WOW! Ik had laast voor de grap dat 500/500 abo afgesloten maar nu kan ik dus voor minder geld naar 750mb. Eens kijken hoe ik dat kan gaan regelen :)
Even bellen en zetten ze het om (doet verder niets met je jaar contract).

2 uur later was het mooi :>
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6960059105.png

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/14t0q3a.png

[ Voor 5% gewijzigd door Axelfoley007 op 12-01-2018 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Nice! Wat een goede keuze is dit geweest zeg. Paar weken geleden overgestapt naar T-mobile en nu deze fantastische upgrade. Moet je natuurlijk wel een beetje geluk hebben dat je in het juiste gebied woont.

Zojuist ook even gebeld. Inderdaad zo geregeld. Direct na het gesprek een bevestigings mail.

edit: en nog geen halfuur later ook de nieuwe snelheid. Download 750+mbit/s. Upload doet nog wel raar en blijft soms hangen op 150 mbit/s met speedtest.net. Na een restart van de router is het weer goed.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/desktop/30034305.png

[ Voor 30% gewijzigd door Mr. Jinx op 13-01-2018 11:31 . Reden: speedtest toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-06 21:30

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Goed op de een of andere manier blijft speedtest.net gigantisch achter (~400mb down 550mb up) maar even een random game via Steam gedownload en daar trekt ie hem wel vol hahahaha

Afbeeldingslocatie: https://upload.mattie-systems.nl/uploads/59228-capture.png

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenske
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-05 12:07
rens-br schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:07:
[...]

Die korting heb ik ook, maar dat komt omdat ik in een ODF gebied woon. De WBA gebieden hebben deze korting niet. Dus je hebt of goed onderhandeld, geluk of je woont toch in een ODF gebied. Wat is je basisprijs?
Dat zou dan 52,50 zijn.

Ook weer geregeld 8)

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6974767243.png

[ Voor 17% gewijzigd door Jeroenske op 17-01-2018 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenske
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-05 12:07
Zo ik krijg wel een boel korting nu Klopt dit wel ?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a7jkpcel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppi_078
  • Laatst online: 18-06 07:25
Jeroenske schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:13:
Zo ik krijg wel een boel korting nu Klopt dit wel ?

[afbeelding]
Dat kan wel kloppen.

Ik heb zelfs nog korting op 3 televisie pakketten van toen het nog vodafone thuis heette en ik ook nog vodafone mobiel had.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/Z8cW8

[ Voor 24% gewijzigd door peppi_078 op 17-01-2018 20:30 ]

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
Zojuist pas gezien dat er 750Mb beschikbaar is geworden, echter via postcodecheck zou dit bij mij niet beschikbaar zijn.

Via het ODF gebied lijkt dit, alhoewel lastig te zien, echter wel bij mij beschikbaar te zijn.

Ook moest ik tijdens mijn overgang van KPN naar (het toenmalige) Vodafone fysiek overgezet worden in de POP wat volgens mij zou impliceren dat ik in ODF zit?

Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/dsg3rn7o5/6d7cfcbc-e1f9-473c-aa28-f2036a1e1c83.jpg

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
rens-br schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:10:
[...]

Dan zit je waarschijnlijk niet in een ODF gebied. 750Mbit/s is niet beschikbaar voor mensen die in een WBA gebied wonen.

[...]

Interessante kaart. Waar heb je die vandaan?
Jammer, dus de fysieke overzetting tijdens mijn overstap van KPN naar Vodafone heeft niet direct iets met WBA vs ODF te maken?

Kaart komt hier vandaan:

https://forum.t-mobile.nl...ba-odf-296796#post1433811

*edit: alhoewel niet bepaald exacte wetenschap lijk ik volgens deze kaart wel degelijk in ODF te zitten:

Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/5xa5qkv51/24-1-2018_13-20-25.png

[ Voor 16% gewijzigd door Tim_W op 24-01-2018 13:24 ]

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
Geen dank, zag inderdaad dat de check leidend zou zijn, zag echter ook dat er nogal wat onduidelijkheden zijn. Ga ze toch maar eens even bellen en hopen dat ik iemand met kennis van zaken aan de lijn weet te krijgen...

Mede hierdoor heb/had ik wat hoop in ODF te zitten:

Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/5xa5qkv51/24-1-2018_13-20-25.png

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschie_73
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 13:11
hcQd schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:14:
[...]

Als je fysiek op 100Mb zit (ipv alleen je abonnement) dan werkt de MC220L niet, die ondersteunt alleen gigabit. Dan zul voor dat onderdeel een alternatief moeten zoeken.
Bij de postcodecheck kom ik niet hoger uit als 100mbit, zou deze media converter wel werken? http://us.dlink.com/products/business-solutions/101001000-to-sfp-media-converter/

Ik heb nu nog KPN kan ik daar iets van gebruiken dan? Nu hangt er deze glasvezelmodem.
Afbeeldingslocatie: https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/kpn-prive-nl/attachment/c4bdc528-9cb5-485b-b190-e962047e79f0.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door boschie_73 op 29-01-2018 15:12 ]

Acties:
  • +41 Henk 'm!

• PL3X4N
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-06 15:03

PL3X4N

Add me on XBL: PL3X4N

Vandaag (eindelijk) gelukt om de Draytek router te vervangen door een Ubiquiti Edgerouter x SFP door de SFP module van de Draytek in de SFP poort van de Edgerouter te steken _/-\o_

Ik heb nu internet en TV werkend. Telefoon niet maar dat gebruiken we niet heb deze door T-Mobile door laten schakelen naar mijn mobiele telefoon :) .

Mischien kan ik iemand er mee helpen dus hieronder hoe ik het werkend heb gekregen,

Ga er vanuit dat je enige kennis hebt qua DHCP, Static IP en hoe deze zijn in te stellen.

Mijn Edgerouter heeft als software versie: v1.9.7 + hotfix 4.
Zoals in de start post wordt vermeld heb je sowieso 2 vlans nodig. VLAN 300 voor internet en VLAN 640 voor TV. Ook word er VLAN 100 genoemd maar dat is voor management en in dit geval niet nodig.

Als eerste via tabbald Wizard de wizard WAN+2LAN2 gestart met onderstaande settings:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DNTTAuVlupOyaEtGNA67u1s3/full.png

Op het Dashboard is de eth5.300 interface toegevoegd en ook automatisch switch0. De eth5 en eth5.300 heb ik de config via Actions aangepast naar "Use DHCP". Bij mij bleef de SFP link down. Dit komt doordat de SFP fixed Gbit is en verwacht en geen auto-negotiation aan kan.

De Edgemax GUI heeft geen directe optie om dit aan te passen. Dit is wel aan te passen via de Config Tree met deze settings:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jC1ydMU1ZOjb2VWlTBDoDcnl/full.png
Bij opslaan zal de SFP wel op groen springen en UP weergeven.

Om te kunnen internetten is er nog een NAT rule nodig voor de eth5.300 if. Door tabblad Firewall/NAT > NAT:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fm7SZOwugFyf8xR1WkcRIWXM/full.png

Als het goed is heb je nu via switch poort 0-4 internet.

Om ook TV te kunnen kijken is het volgende nodig.
Via het Dashboard een nieuwe vlan op eth5 aanmaken met als ID 640 met "No address" als adres.
Vervolgens op het dashboard bij switch0 de config zo aanpassen dat poort 4 geen deel uitmaakt van de switch config:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6qNf3wMfi8cHnvSolyL301Zf/full.png

Nu moet er via de CLI een bridge worden gemaakt tussen eth5.640 en eth4 zodat het verkeer op eth4 uitkomt met de volgende commands:
code:
1
2
3
4
5
6
7
configure
set interfaces bridge br0
set interfaces ethernet eth5 vif 640 bridge-group bridge br0
set interfaces ethernet eth4 bridge-group bridge br0
commit
save
exit

Nou heb ik wel IGMP proxy aangezet via de Config Tree met op eth5.640 upstream en treshold op 1 en op eth4.640 downstream met treshold op 1. (weet niet zeker of dit nodig is).

Als je nu de settop box aanzet zul je TV moeten kunnen kijken.

Mijn Dashboard ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EMFn8niapMbIq0nT3ccY7FW4/full.png

Voor wifi heb ik een hele oude Linksys 300N als access point aangesloten.

Bij mij werkt nu alles zoals ik het zou willen. Altijd beschikbaar voor vragen of opmerkingen. :D

[ Voor 3% gewijzigd door PL3X4N op 11-02-2018 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Smith
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-05 15:06

Bart_Smith

Network/System Admin

Hallo,

Toch weer even met de Microtik aan het stoeien geweest maar ik krijg hem niet steeds niet werkend.
De DHCP client die aan Vlan 300 hangt krijgt nog steeds geen IP adres.
Hieronder wat screenshots van mijn instellingen. Misschien dat iemand iets weet .

alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/5lv2wdt5n/dhcp-client.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/lwv6spdd7/firewall-srcnat.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/kul0a629n/interfacelist.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/f6epja5mz/sfp1-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/5ymh2le0b/sfp1-2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/5lv2weo0r/sfp1-3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/k527xtwl7/vlan300.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:08

Rincewind

Take me in your arms tonight

Ik wil een Pi-Hole in mijn netwerk integreren maar dan moet ik de DNS settings op de Draytek aanpassen. Weet iemand of dit kan en waar ik dit dan moet doen? Ik kan het simpelweg niet vinden in de web-interface..

La-ma: gevonden...
dns

[ Voor 31% gewijzigd door Rincewind op 16-02-2018 19:58 ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-04 15:32
gastje01 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:46:
[...]

Hier niet in ieder geval. Ik heb zelfs draadloos een betere ping dan die 14 ms.

@rensvanaarden Ik heb ook een tijdje (lees een paar dagen) last gehad van latency-spikes. Toen ik me voorgenomen had om contact op te nemen met T-Mobile was het probleem al verholpen. Ik maak echter geen gebruik meer van de meegeleverde apparatuur, maar ook met de Draytek moet de ping een stuk lager kunnen.
Na een hard reset haal ik nu wat lagere ping en een veel hogere snelheid, ik ben tevreden nu haha
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BF06FEH.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Ook maar de stap genomen van Ziggo naar T-Mobile glas. Via Pricewise. 1ste 6mnd voor €32,50 daarna 52,50

Ziggo rekent nu voor standaard digitale tv, I-net 400/40 en telefonie standaard: € 65,50

Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/k4jzsz.jpg

Fijn is dat je nu al kan aanmelden [voordat ze verhogen naar 50 euro voor 750Mbps] terwijl mijn ingangsdatum pas 01-07 gaat worden. Nu even verdiepen in het mediaconverter gebeuren. Wil dus echt mijn eigen router als spin in het web

Dat was deze toch?

https://forum.t-mobile.nl...et-je-eigen-router-297061

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:10
wimpien schreef op maandag 5 maart 2018 @ 16:45:
[...]

Dat kaartje waar je het over hebt bestaat niet, maar hier ben ik mee bezig. Een officieel kaartje vanuit T-Mobile Thuis zelf volgt later.
Afbeeldingslocatie: https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/tmobile-nl/attachment/6d7cfcbc-e1f9-473c-aa28-f2036a1e1c83.jpg.

Deze komt van het T-Mobile forum af en is gepost door een moderator van T-Mobile Thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een losse Draytek 2132FVn aangeschaft (met orginele Draytek firmware)
Die wil ik gaan gebruiken ipv de Draytek die T-Mobile meegeleverd heeft.
Ik heb geen tv/voip dus hoef alleen VLAN 300 in te stellen (of ook 100 voor "management")?

In de draytek webinterface zijn 2 plekken die iets met VLANs doen:
WAN > Multi VLAN
LAN > VLAN

Moet ik de VLANs instellen bij WAN of bij LAN?

Afbeeldingslocatie: https://www.draytek.de/tl_files/i/faq/ZenMate/bild-2kopie.jpg

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kodess schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:03:
Je kan bij de WAN Multi VLAN dan gewoon de WAN VLAN ID op 300 zetten.
Hrmm ik heb verschillende settings geprobeerd maar het WAN lampje gaat niet branden.
Afbeeldingslocatie: https://am6.nl/draytek1.png
Afbeeldingslocatie: https://am6.nl/draytek2.png
Afbeeldingslocatie: https://am6.nl/draytek3.png

[ Voor 3% gewijzigd door Juup op 07-03-2018 23:05 ]

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Axelfoley007
Onder het kopje LAN hoef je niets te doen met vlans. Dan ga je in je eigen lokale netwerk aan de slag met vlans en niet op de WAN poort richting het netwerk van Tmobile.

Probeer het volgende is onder WAN > general setup
Tmobile

En onder WAN > internet access;
zet deze van PPPoE(staat die standaard op) op static/dynamic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fdeVBET2qAKwYSykyK4ePIPq/thumb.png

Ik zou nu verwachten (ervan uitgaand dat de glaskabel en de SFP goed zit) je nu prik op je WAN poort moet hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Axelfoley007 op 08-03-2018 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:04

Oekol

waka waka hey hey

rens-br schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:24:
[...]

Dat ging ook niet over de Draytek, maar over de IPTV box, de nieuwe betreft een Amino Aria 6.
Helaas pindakaas, geen goeie WI-FI dan dus. Wat zijn de voordelen van zo'n tv kastje ipv de oude dan? Op internet lees ik dit op de website van aria: Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/zMocL/94ef080152.png

Kon de oude iptv kastje dit dan niet/minder? Reageert hij sneller en dat soort dingen?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:14

pinda powerrr

Slow down...

5Ghz AC is wel aan te bevelen, daar haal je echt wel genoeg mee om lekker mee te surfen ;)

Voor de gein even vlakbij mijn router gaan staan (Netgear X4 r7500) met mijn telefoon.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/a/3607372397.png

Op de laptop haal ik nog een ruime 250 Mbit met betonnen muur en wat meters ertussen. Ik vond het echt merkbaar, toen ik overschakelde van 100 naar 500 Mbit. Apparatuur was hetzelfde.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Zit nog even te kijken naar de setup van de mediaconverter samen met de asus router.

Afbeeldingslocatie: https://s20.postimg.org/l3z120inh/Asus_Vodafone_setup.jpg

Als ik het goed interpreteer zit dus iptv op Lan poort 4 van de Asus. Als ik bij Lan 3 hetzelfde invul als bij Lan 4 dan zou daar dus een eventueel tweede iptv kastje op kunnen?

Internet zit dus op Lan 1 en Lan 2 en staat dus goed op deze manier. Asus 88AC heeft echter nog poort 5/6/7/8 worden die automatisch mee-geconfigureerd voor internet zodat daar switchen aan kunnen hangen? Ik zie namelijk geen optie om 5/6/7/ en 8 te configgen. Of ben je die dan gewoon kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:01
Mattie112 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:13:
Tja duidelijker kan ik hem niet echt maken...

NAT rules hoef je niet te importeren/exporteren (bij een cleane config).

Hoe is de boel aangesloten? SPF module in je Mikrotik? Probeer dan eens je SPF interface op 1000mbit vast te zetten (of juist op auto als hij op vast staat).

edit:
Duidelijker maken kan natuurlijk wel maar zin om mijn huidige config te resetten heb ik ook niet. Als jij nou meteen screenshots maakt en die post dan hebben andere er ook wat aan.
Jazco2nd schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:17:
[...]

Ik was ook niet heel specifiek. Ik begrijp je instructies eigenlijk wel. SFP interface toevoegen, VLANs aanmaken, DHCP erbij en NAT instellen (optioneel dus). Het is een vrij logische configuratie. Ik zal als ik thuis ben screenshots posten, want het werkt bij mij dus niet. Dit heb ik gedaan:
  1. clean config. Alleen T-Mobile SFP module + glasvezel kabel en een laptop bekabeld op Eth2 aangesloten.
  2. Interfaces > SFP toegevoegd.
  3. "Voor de SFP zet je 'master port' op 'none' --> er is geen veld "master port" dus dit sla ik over.
  4. VLANs toegevoegd, 300 voor internet, 640 voor tv.
  5. Via ip/dhcp client een dhcp client voor vlan-internet gemaakt. Nu staat er hele tijd "Searching..". Ik krijg dus geen IP adres. Zal screenshots toevoegen.
  6. NAT instellen: hiervoor maak ik wel screenshots want hier kom ik niet uit.
Ik weet dus niet waarom ik geen IP adres krijg. Op de laptop is er geen internetverbinding.
Hier de screenshots:

Homescreen, RouterOS 6.41.3 stable, dat is de laatste versie:
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/kjG5Zx/01.png

SFP1 interface, bij first boot kwam ik in quickconfig, daar had ik SFP al gekozen dus deze interface bestond vervolgens al. Merk op dat ik nergens "Master: none" kan instellen:
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/de2CEx/02_SFP1_deel_1.png
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/fkt8nH/03_SFP1_deel_2.png

vlan-internet, dit ging prima:
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/ftNOMc/04_vlan_internet_deel_1.png
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/isO8nH/06_vlan_internet_deel_2.png

DHCP client, ik vermoed dat hier iets niet goed gaat? Krijg geen IP:
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/bYXeux/05_DHCP_client_overview.png Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/nFVA1c/07_DHCP_client_vlan_internet.png Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/fg2eux/08_DHCP_client_sfp1.png

Firewall NAT, hier is geen export mogelijkheid:
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/kVnZSH/09_Firewall_NAT_rule.png Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/cHpsEx/10_Firewall_NAT.png

Hoop dat je mij kunt helpen. Ik wil zo graag over op de Mikrotik. Moet vervolgens nog uitzoeken hoe ik de 2 aangesloten Unifi AC In-Walls aan de praat krijg (POE aanzetten op die poorten) en devices met de In-Walls zijn verbonden, ook devices zien die rechtstreeks op de Mikrotik zijn aangesloten. Maar stap 1 is internet werkend, dan TV (dat lijkt me het makkelijkst ivm de VLAN setup).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ioramus schreef op maandag 9 april 2018 @ 07:35:
[...]

Vanaf 6.41 is er geen master-port meer. Je kan nu alle interfaces die je wil groeperen in een bridge zetten met hardware offload op de interfaces. Misschien dat je dit nog moet doen?
Je hebt vast gelijk dat dat ook moet, maar dat lost het probleem niet op. Volgens de wiki van RouterOS mag er bij DHCP client op je wan (SFP1 dus) niet Searching... staan want dat betekent simpelweg dat je geen IP van je ISP krijgt. Er staat zelfs een screenshot bij en al:
https://wiki.mikrotik.com...Configuration#DHCP_Client

Ik moet zeggen, WebFig is echt een klote interface. Moet vaak de pagina sluiten en opnieuw openen, ik kon bijvoorbeeld niet bij het Ports tabje komen onder Bridge. En als je op APPLY of OK drukt krijg je nul feedback.

Nu heb ik duidelijk iets verkeerds gewijzigd bij Bridge > Port want m'n laptop krijgt geen IP meer :(

Hier wat screenshots. Nu zijn er dus 2 problemen: geen IP vanuit T-mobile en de bridge configuratie is kaput. Zal morgen na een reset weer opnieuw beginnen.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/iCOjxH/2018_04_09_22_34_36_Mikro_Tik_Bridge_at_admin_192_168_88_1_Webfig_v6_41_3_stable_on_h_EX_Po_E_mi.png Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/gtd1cH/2018_04_09_22_34_47_Mikro_Tik_Interface_bridge_at_admin_192_168_88_1_Webfig_v6_41_3_stable_on.png Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/mnTHHH/2018_04_09_23_00_57_Mikro_Tik_Bridge_at_admin_192_168_88_1_Webfig_v6_41_3_stable_on_h_EX_Po_E_mi.png Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/eFVmBc/2018_04_09_22_35_57.png

Ik sluit de hele boel weer op de Draytek aan en heb direct een IP. Dus het ligt in elk geval niet aan T-Mobile.

[ Voor 23% gewijzigd door Jazco2nd op 09-04-2018 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Internet werkt!
Zal de exacte stappen nog delen.

Helaas gaat TV instellen nog mis en ik heb precies gevonden bij welke stap.

Ik heb nu internet werkend. TV nog niet, die moet op ether1 komen:
  1. Onder IP/Addresses staat by default de interface op ether1. Ik heb alle opties probeerd (sfp1, vlan-internet en bridge), alleen bridge werkt (in alle andere gevallen moest ik resetten, verbinding was permanent kwijt.
  2. Vervolgens voeg ik bij Interfaces/VLAN een nieuwe toe: "vlan-tv".
  3. Vervolgens voeg ik bij Bridge een nieuwe toe: "bridge-tv".
  4. Vervolgens in het Bridge/Ports scherm voeg ik een nieuwe poort toe toe: daarbij kies ik vlan-tv als interface, "bridge-tv" als bridge.
  5. Vervolgens wijzig ik port ether1, bridge wordt nu bridge-tv
Nu verwacht ik TV. Maar helaas. Zo ziet het eruit:

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/nG50Rn/2018_04_12_19_31_13.png

Komt dat doordat sfp1 in de bridge zit, maar niet in "bridge-tv"?
Kan toch ook niet anders?

[ Voor 125% gewijzigd door Jazco2nd op 12-04-2018 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Evania schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:25:
Ik ben van vodafone naar t-mobile overgezet bij de overname, paar maanden terug van 100Mbps naar 750 Mbps, altijd prima gewerkt. Sinds een aantal dagen hogere ping en ~400 mbps download i.p.v. 750...
Hier ervaar ik hetzelfde na controle;
Speel sinds gisteren de 23e rond 7:30

Afgelopen 3 dagen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2xTMZWYRbu9eRqptl4847jku/thumb.png

Afgelopen 12 uur
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iR7SqvkZya0g0u0oLMqZbdZg/thumb.png

Ook is er wat packetloss
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LXne2QBH6KD1m3g6VYaJz1H3/thumb.png

Even aankijken of T-Mobile het zelf door heeft anders een keertje bellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Axelfoley007 op 24-04-2018 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
xabre16v schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:48:
Zou iemand hier met het 750/750 abo misschien eens wat speedtestjes kunnen posten? Ben benieuwd wat je daadwerkelijk haalt. :)
Heb momenteel nog het oude 20/20 abo maar dat slibt wel direct dicht zodra iemand hier gaat syncen naar een cloud backup oid.
Gewoon geadverteerde snelheid, tenzij je zelf apparatuur of software gebruikt wat de snelheid kan cappen;
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7255048939.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:04

Oekol

waka waka hey hey

Welke server moet ik kiezen bij speedtest.net? Ik krijg echt geen 750Mb of in de buurt meer. Ik krijg dit soort resultaten:

Uiteraard alles bekabeld, niet via een switch, maar direct op een poort van de Draytek

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/AfoEM/cacd65a48d.png
bij ziggo dit:

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/AfoOq/0a9f703ac1.png

andere server bij speedtest dit:

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/AfoPz/980f37673a.png

[ Voor 45% gewijzigd door Oekol op 03-05-2018 20:56 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 18:07
WhySoSerious? schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 12:39:
Iemand die al 750MB internet heeft van T-mobile? Wat is de snelheid ongeveer via een speedtest?

€35 de eerste 6 maanden en dan €55 is niet verkeerd als je ook een mobiel abonnement hebt.
Dit is een test die ik gedaan heb.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7289339808.png

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:02

Zenix

BOE!

Ik heb sinds vandaag T-Mobile Thuis 750Mbit, met eigen apparatuur.

Monteur van T-Mobile was snel klaar, want alles stond al klaar :) Hij was blij met mij.

Mijn setup:
pricewatch: ZyXEL GS1900-10HP
VMware ESXi 6.7 met PfSense

De Zyxel switch is de goedkoopste PoE+ Switch met SFP poorten. De SFP van de Draytek werkte gelijk.
Ik zal stapsgewijs uitleggen wat ik heb geconfigureerd. Ik heb de switch van tevoren geconfigureerd, het was dus de SFP erin steken en klaar.

VLANS toevoegen:
VLAN 300 internet
VLAN 640 IPTV

Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.cc/foe8eupvf/vlanadd.png

Poorten aanpassen:
Port 7 PVID 640 IPTV > Amino Aria 610
Port 8 PVID 300 Internet > Naar ESXi Host WAN NIC > PfSense (Bij PfSense is DHCP voldoende)
Port 10 Tag only en Enable VLAN Trunk (SFP)

Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.cc/wox4njamj/vlanpoort.png

Vervolgens tagged(trunk) en en untagged(access) ingesteld:
Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.cc/4c1mx29gr/tag1.png
Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.cc/qb81kal63/tag2.png
Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.cc/o6noj7btn/tag3.png

Ik kom bij KPN vandaan De Amino Aria 610 werkt snel genoeg en beeld kwaliteit is uitstekend. Ik zie geen verschil met KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 19:33
Heb sinds een paar dagen 750Mbit, dit is mijn resultaat van zonet vanuit Amsterdam:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/7298880554.png

Een paar dagen geleden zat de upload rond de 550 Mbps. Zeker niet problematisch (voor nu), maar als dat veel vaker gebeurt, kaart ik het misschien aan bij T-Mobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

210667

KingHorse schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:09:
[...]

Je kan straks in je router instellen welke poorten welke VLAN hebben, dus als het goed is kan je de overige 4 gewoon instellen dat deze ook Internet geven. Dat is het voordeel van een eigen router, in de door T-Mobile geleverde router kan je dit niet instellen
Die optie is er dus niet voor de poorten 5 t/m 8 vandaar de vraag..

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/ruz0ih.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 08:47
Net mijn alles in één 750Mb bestelling gedaan en de €80 cashback is al bevestigd. Leuke korting in combinatie met 6 maanden voor €35, mobiel + thuis voordeel en geen €30 aansluitkosten :)

De aansluitdatum is op 13 juni.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/jVSh0d/IMG_20180516_212133.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door WhySoSerious? op 16-05-2018 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Starlight76 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:08:
[...]

oke,dus een extra switch erbij.
heb nu een fritzbox 7490 van xs4all waar ik dus 3 vd 4 poorten kan gebruiken.
er zit al een 10 poorts switch achter,en alles zit vol :)
dus nog een extra switch erbij zal nodig zijn,maar die heb ik hier nog liggen,een TP Link 108 gigabit.
Xs4all bevalt echt uitstekend,maar als tmobile 12 euro voordeliger is,en ook betrouwbaar,dan gaat t toch jeuken.
wel lees ik dat er €67,50 (!!) aansluitkosten gerekend worden,dat is niet meer van deze tijd.
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/7e27RT7b.png
Aansluitkosten? Waar zie je dat?

Of bedoel je bij xs4all?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simania_NL
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-05 09:25
Even een vraagje, op dit moment beschik ik over XS4ALL glasvezel en zit ik te twijfelen om over te stappen op T-Mobile glazvezel.
Ik heb nu nog deze NT box in de meterkast staan:
Afbeeldingslocatie: https://mijnglasvezelverbinding.nl/wp-content/uploads/2015/06/NT.jpg

Als ik deze weg haal voordat de monteur langs komt en deze daarna weer terug hang, kan ik dan de LAN poort van de NT op een managed switch aanlsuiten met VLAN ondersteuning? Of heb ik nog andere zaken nodig?

Mvgr,
Simania

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simania_NL
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-05 09:25
Barre73 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:35:
[...]

Nee, meer heb je niet nodig. Maar volgens mij neemt de T-Mobile monteur die KPN NT niet mee, dus hoef je em niet stiekem vooraf weg te halen.
Maar dat is aan jezelf om te beslissen.
Bedankt voor je snelle reactie Barre73!
Dan ga ik proberen om T-Mobile achter mijn Netgear GS408EPP managed switch te krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://www.netgear.com/images/Products/Switches/ClickandEasyMountSwitches/GS408EPP_20Oct16_Horizontal_Hero.png

Nog een vraagje, ik lees toch wat verschillende meningen om ook VoIP van T-Mobile dan over de switch te krijgen, is dat nu wel of niet mogelijk?

Mvgr,
Simania

Acties:
  • +1 Henk 'm!

210667

hcQd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 18:43:

Even nagekeken: de tweede switch is een Realtek RTL8365MB, er zal vast wel een programma op de router staan waarmee je de status van deze switch kunt bekijken. Ik heb echter zelf geen AC88, dus geen idee welk programma dat precies is.
Lijkt er op dat even een nieuwe netwerkkabel veel problemen oplost. Even aan mij laptop gehangen

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7331228885.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppi_078
  • Laatst online: 18-06 07:25
ajaxhans schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:03:
Bizar dat T-Mobile vaste en trouwe klanten maandelijks meer laat betalen dan nieuwe klanten. Ze bieden online een interessant abonnement(750Mb/750Mb) aan waarbij je de eerste 6 maanden 35,00 euro per maand betaald en daarna 55 euro. Echter, omdat ik een Vodavone abonnement(50Mb/50Mb) had, dat later is overgenomen door T-mobile, kan bij T-mobile helaas geen nieuw abonnement afgesloten worden. Je zou denken, geen probleem, ik bel wel even om te vragen om of ze mijn snelheid willen verhogen en dan kom ik net als nieuwe klanten op een maandbedrag van 55euro. Dan krijg je eerst te horen dat de postcodecheck op de website niet correct is, en dat ze de snelheid van 750Mb grotendeels niet eens kunnen aanbieden wat ze op de site wel doen. 500Mb is het maximaal haalbare waarbij ook gelijk wordt toegegeven dat ze heel veel klanten met dit bericht moeten teleurstellen. Oke goed, dan wil ik graag mijn snelheid verhogen naar 500Mb. Dat is prima, het maandbedrag wordt dan 65,00 euro. WAT!? Hoezo wordt mijn maandbedrag 65,00 euro voor 500Mb terwijl nieuwe klanten die een abonnement met 750Mb afsluiten, dat voor 55,00 euro krijgen? Daarnaast heb ik nooit eens een abonnement bij T-mobile afgesloten, ik zat bij Vodavone. Ja helaas, zo staat het in mijn systeem en ik kan je niets anders aanbieden, blijkbaar geldt deze prijs alleen voor nieuwe klanten. Enige optie is om je abonnement af te sluiten en een nieuwe aan te vragen, maar dan zit je 1 maand zonder diensten.

Verschrikkelijke sales afdeling, verschrikkelijke klantenservice. Momenteel maar aan het oriënteren voor iets anders, al lijkt het er op dat andere providers ook niet bepaald goedkoop zijn.
Ligt er aan wie je aan de telefoon hebt. Ik kom ook vanaf Vodafone (heb pas in januari van dit jaar mijn contract een keer verlengd) en heb al mijn gratis pakketten van die tijd ook nog en 750/750 en eredivisie live gratis en 2,50 factuur korting omdat ik met mobiel ook bij T-Mobile zit. En ik heb de eerste 6 maanden 10 euro korting. Dus betaal nu 42,50 en over 3 maanden 52,50.

Dit is mijn abonnement:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/SqSYZ1p

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

625164

Ik gebruik T-Mob glas via de welbekende mediaconverter > eigen router methode. Gaat nu twee jaar goed, maar ineens krijgt het entone tv kastje geen ip adres meer.

Instellingen zouden goed moeten zijn
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WOcHfDU.png

Iemand enig idee of Tmob iets aan hun kant heeft veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:57
knakworst schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:19:
[...]
Til het hendeltje voorzichtig omhoog, dan moet de module er gemakkelijk uit kunnen zonder te veel kracht. De glasvezelkabel is redelijk kwetsbaar.
Als ik het goed begrijp moet eerst de glasvezel eruit, voor je het hendeltje eruit kan halen.

Zit er nog een klem die glasvezel of kan je die wel er gewoon uittrekken. Zover ik kan zien is het gewoon een kwestie van (voorzichtig) trekken aan het groene kabeltje om hem te verwijderen. Na verwijderen het hendeltje omhoog en dan de SFP verwijderen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9Wlvheb.png

Daarnaast heb ik geen TV en telefoon, dus als ik het goed begrijp moet ik alleen de 300 invullen en de rest leeg laten om alle poorten voor het netwerk te kunnen gebruiken.

Dus dit voorbeeld zonder de 640 instellingen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WOcHfDU.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:57
Kodess schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:26:
[...]
Ja en Ja.
Je kan die glasvezel kabel er gewoon uittrekken
Werkt als een zonnetje.
Het is trouwens een blauw kabeltje :P
Kleurenblind :X

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9hNbnOk.png
Note: niet schrikken van de tape er zit ook dubbelzijdige tape tussen apparaat en muur. Even precaution om te zorgen dat hij niet valt terwijl de tape hecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:37

Quad

Doof

Vanmorgen is de monteur ook geweest.
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/34ns8yv.png

Helaas kon ik er zelf niet aanwezig zijn, dus ga ik vanavond weer spelen.
Omdat ik alle hardware en databekabeling nog niet binnen heb ga ik volgende week alles wel afmaken.

Wat er te zien valt;
- patchpaneel
- Ubiquiti unifi 8P switch PoE
- Planet GSD-1022S (core switch)
- Ubiquiti Cloudkey
- Ubiquiti USG

Wat u niet ziet; 2x een Ubiquiti UAP AC LR.

Maar verder nog WiP.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-05 19:42
Quad schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:31:
Vanmorgen is de monteur ook geweest.
[afbeelding]

Helaas kon ik er zelf niet aanwezig zijn, dus ga ik vanavond weer spelen.
Omdat ik alle hardware en databekabeling nog niet binnen heb ga ik volgende week alles wel afmaken.

Wat er te zien valt;
- patchpaneel
- Ubiquiti unifi 8P switch PoE
- Planet GSD-1022S (core switch)
- Ubiquiti Cloudkey
- Ubiquiti USG

Wat u niet ziet; 2x een Ubiquiti UAP AC LR.

Maar verder nog WiP.
Jaloers _/-\o_ :9~

Kom ik aan met dit: Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DelwVtUW0AA2oUj.jpg:small + boven een router los op bureau.
Tijdelijk de vigor router op de gasmeter gezet, want eigenlijk past de vigor router niet in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:20

NeHoX

Gamer + PV

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7367920219.png

Draytek Vigor2132FVn

Edit:
Dit is met een goede switch na de Draytek. Merk wel dat het een boel uitmaakt of je 's avonds gaat speedtesten of 's ochtends.

Probeer anders eens net als ik de Usenet.Farm server te gebruiken.

[ Voor 41% gewijzigd door NeHoX op 05-06-2018 12:00 ]

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartaan
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-06 19:50
Nog een kleine twee weken en dan wordt mijn T-Mobile galsvezel (750) verbinding aangelegd. Als eerste wil ik de draytek er tussen uit halen en eigen apparatuur plaatsen. Ik heb dit topic al uitgebreid doorgelezen en ben al veel te weten gekomen. Ik heb alleen nog een vraag over de IPTV aansluiting.

Ik heb een managed switch waar de SPF in gaat. Ik heb een tweetal vlans opgezet, 300 voor internet en 640 voor tv. De internet aansluiting gaat naar een Edgerouter met daarachter mijn lokale pc netwerk. Deze pc's krijgen dus van de Edgerouter een lokaal ip adres.

Maar hoe zit het nu met de tv boxen, kunnen die gewoon in de managed router op poorten met vlan 640 ? Krijgen die dan een publiek ip toegewezen of mis ik hier iets?

Ik had het schematisch zo voorgesteld:

Afbeeldingslocatie: https://static.sparta-rotterdam.nl/images/netwerk.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmotten
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-06 11:29

Shmotten

Portallium

Is het mogelijk om een TP-Link Archer C3200 te gebruiken voor het doorgeven van IPTV (meerdere kastjes)?
Ik wil namelijk een MC220L gaan aansluiten en daar mijn Archer achter hangen, de Archer heeft een IPTV optie ingebouwd maar ik weet niet zeker of deze ook voor meerdere kastjes zal werken.

EDIT: afbeelding:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VxNNiBh.png

[ Voor 11% gewijzigd door Shmotten op 07-06-2018 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/2q935Tdb.png
Leek erop dat er gisteren idd een hiccup was. Is het al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Melkunie schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:06:
[...]

Welke producten neem je af? Want ik denk dat je hierin de 2GB mobiele data en de verhoging van de vaste snelheid nog niet meeneemt. Die snelheidsverhoging kun je ook als korting pakken door je snelheid een tree lager te zetten (dus minder betalen) en vervolgens je huidige snelheid te ontvangen.
Dat is een goede ja. Mobiel abo wil ik 10GB houden in verband met bundelloos streamen van muziek. Internet (100 mbit) zou dan een tandje lager kunnen (50 mbit, maar 100mbit door klantvoordeel), wat weer 7,50 voordeel geeft.
Maar in het overzicht zie ik nu sowieso dat ik 40 euro voor 100mbit betaal (zonder de kortingen), en 750mbit kost ook 40 per maand. Dus los van het nieuwe klantvoordeel-gedoe, kan ik geloof ik zonder extra te gaan betalen upgraden naar 750mbit.

Tmob

[ Voor 24% gewijzigd door Tutti-frutti op 12-06-2018 14:37 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Is het nieuwe dan wel voordeliger? Gratis Eredivisie wil ik wel houden en het internet van 750 MB kan toch niet hoger bij T-Mobile? Het laatste is ook niet duidelijk, hoeveel korting krijg je dan op je telefoon abonnement?

*edit* laat maar, heb de actiepagina niet gezien 8)7 Straks maar even berekenen.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/57e9224fcbf7e1e078cd46bd105a3873.png

Het internet lager zetten naar 500 MB kan hier niet :9

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/ievj2y/IMG_20180612_190331.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door WhySoSerious? op 12-06-2018 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Rubke schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:11:
[...]

ik heb bij Ubiquti een forum gevonden met hetzelfde probleem, echter is het nog niet werkend.
wat men daarbij probeert is poort 5060 als source , om te zetten uitgaand naar bijv 5061 en dan is je probleem opgelost.

(Doordat de draytek de sip server op poort 5060 (source) wel mag bereiken interne t-mobile netwerk. Is deze poort bezet en zal iedere volgende sip aanvraag met source poort 5060 door de draytek omgezet worden naar een andere poort die vrij is.
Nou geloof het of niet maar ik heb het werkend op een Fritz!box 5490

Ik heb voor de betreffende client met Xelion softphone (werk laptop) poorten 5060-5070 UDP doorgezet naar extern 5070-5080 en zowaar kan de softphone zich ineens wel registreren!

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/kW6kud/xelion.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolfske
  • Laatst online: 18-06 09:04
apis29 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:33:
[...]

Je gaat de prijs van 200/200 betalen dus van €40 naar €38; als je de 37,50 hebt zoals hierboven gezegd vraag ik me af of je wel nog 2 euro korting krijgt.
Persoonlijk vind ik het maar helemaal niks deze aanbieding van meer meer meer. Heb geen behoefte aan meer anders had ik wel bij Tweak gezeten voor een euro per dag O-). Niet nodig dus je krijgt alleen gebakken lucht, is netzoiets als max 200 van je 300 minuten verbruiken en dat je dan 'gratis' 300 minuten extra krijgt. Ja daar heb je echt wat aan :+
Ik heb net gebruik gemaakt van het klantvoordeel en hebde 750 Mbit snelheid voor 37,50.

Ik krijg de melding dat ik geen gebruik kan maken van de "Meer snelheid" aanbieding omdat mijn huidige prijs goedkoper is.

Afbeeldingslocatie: https://www.vhees.com/tweakers_img/Screen%20t-mobile.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
WhySoSerious? schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:07:
[...]

Ik betaal nu de eerste 6 maanden €35 per maand voor alles in één 750. Als ik akkoord ga met de nieuwe klantvoordeel voorwaarden wordt het €35,50 per maand. De €2,50 korting vervalt en krijg dan €2 per maand korting, omdat er geen sneller internet is dan 750. Die €7,50 tv tegoed gaat bij mij gelijk naar Fox Sport Eredivisie wat ik eerst ook al had. Dus echt meer voordeel zie ik niet. Misschien nog extra korting op mijn Go Unlimited NL & 10 GB EU abonnement? Ik laat het eerst nog wel zo en zoek dat laatste nog wel uit :+

Klopt dit wel? Ik zie dat bij T-Mobile niet staan.

[...]

https://www.totaaltv.nl/n...r-trouwe-klanten-tmobile/
Op deze website staat trouwens een calculator (als je op de groene plusjes drukt), dan kan je zien hoeveel klantvoordeel je krijgt. Ik krijg dan nu €6,50 korting per maand op mijn Go Unlimited abonnement.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/b34bee70352d537142d0186a0656b508.png

[ Voor 56% gewijzigd door WhySoSerious? op 14-06-2018 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:29

m0nk

16-09-2003 15.15

Zag de aanbieding ook maar heb ook nog voordeel vanuit toen nog vodafonethuis mobiel voordeel.. Zal wel niet stapelbaar zijn en mijn huidige voordeel komen te vervallen?

Heb een 750mbit abbo met 3 gratis themapakketten, eredivisie (gratis) en nog wat kortingen. Voor 60,- per maand..

tmobilethuis

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spartaan
- Samen korting komt idd te vervallen, je krijgt dan wel 2GB extra.
Samen korting vervalt niet.

Dit staat er op de T-Mobile site :

Let op! Deze korting geldt alleen voor mobiele abonnementen afgesloten na 28 januari 2018. Mobiele abonnementen afgesloten t/m 28 januari 2018 kunnen gebruik blijven maken van T-Mobile Samen om korting te ontvangen.

En dit schrijven ze op het T-Mobile Forum:
Samen staat ‘los’ van Klantvoordeel en is alleen van toepassing bij abonnementen van vóór 29 januari 2018. Heb jij een abonnement van vóór 29 januari 2018 en maakte je gebruik van Samen? Dan blijf je dit gewoon behouden wanneer je je aanmeldt voor Klantvoordeel! De korting die je ontvangt is afhankelijk van je abonnementstype, hoeveel abonnementen je op jouw adres hebt (Klantvoordeel) en met hoeveel anderen je in een groep zit (Samen).

Verder is dit wel een mooi overzicht :
Afbeeldingslocatie: https://d1uyvls174j03l.cloudfront.net/tmobile-nl/attachment/45b94b9f-0334-41b6-882f-6464d29672fd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
BobB schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:03:
Wat is jullie ervaring met Cashbacktotaal? Ik ben niet zo thuis in de cashbacksites... Net 'n nieuw abo afgesloten bij T-Mobile maar ik zie nog niks in de wacht. Of duurt het in de wacht komen óók even?
Bij mij is de €80 vandaag goedgekeurd en de status is van in de wacht naar in verwerking gegaan. Ik heb goeie ervaring met Cashbacktotaal. Tot nu toe alles netjes gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/945f4b3a123696b104cd2006876e72f5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
elponchis schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 22:43:
[...]

Nou soms weten de klantenservice medewerkers in de begintijd ook niet alles heb ik het idee. Zie mijn abonnements informatie: https://imgur.com/a/mSJ7VhL
Wat de klantenservice zei komt volledig overeen met My T-Mobile, ik geloof best dat mensen die precies hetzelfde hebben als ik (1x 17.2 + Thuis Glasvezel) zonder omzetten naar nieuwe Go gewoon Klantvoordeel kunnen krijgen, met behoud van hun huidige abo prijs, Samen korting én Klantvoordeel. Maar ik kan dat dus niet. Zie zelf maar. Dit is mijn abo:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Nzv55Op.png

En dit is wat ik bedoel. Ondanks dat Thuis en Go op hetzelfde adres staan en T-mobile dit ook weet en bij Thuis ook mijn 06nr bekend is, moet ik gewoon omzetten als ik iets wil doen met Klantvoordeel Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qt9as9x.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartaan
alexfop schreef op maandag 18 juni 2018 @ 20:36:
Is er ook een tp-link switch waar je de SFP van de draytek in kan doen, ipv. een mediaconverter te gebruiken? of zit ik dan aan andere merken/types vast?
ik heb zelf deze : TP-Link JetStream T2500G-10TS

Afbeeldingslocatie: https://data.kommago.nl/img/products/large/tp-link_t2500g-10ts.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Klein vraagje

wat is het verschil tussen de enabled wlan2 DrayTek_Guest WLAN bij de draytek router en de Guest hotspot?
Pilovali schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 17:42:
Zou iemand misschien een video kunnen posten hoe snel (of traag) de decoder met HDD is? Dus knipperen naar andere kanalen, het menu, gids, uitzending gemist. Van alles wat.
Ik heb 2 kastjes zonder opnamen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sLLvV6CxqxFPCFBxMGnDNbDs/full.png

Zappen, menu en tv-gids gaat allemaal sneller dan bij ziggo/upc voor mijn gevoel.

[ Voor 66% gewijzigd door Viper® op 20-06-2018 20:49 ]

Pagina: 1 2 ... 10

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie