Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Het schijnt juist beter te gaan met zijn arm als ik de diverse berichten op andere sites mag geloven.MikeyMan schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:05:
Er staat her en der ook bij dat Kubica niet genoeg beweging in z'n arm heeft voor de korte bochten op bijv. Monaco. Lijkt me geen succes worden dus.
En die 115 rondjes in een F1 wagen gingen blijkbaar ook probleemloos...Kubica comeback on the cards?
What was significant about these earlier tests was they allowed him to assess whether the limited articulation of his injured right arm still prevented him from being able to steer within the confines of a single-seater’s cockpit. The Franciacorta circuit was chosen for the fact that it features two tight hairpins that require a lot of steering lock. Kubica was reportedly delighted to find that the arm no longer presented a problem, that it was now possible for it to function without being held out at an angle that had previously prevented it from fitting into such an enclosed space. So if it is now possible for him to properly drive a single-seater, does that beg the tantalising question of an F1 comeback? A test with a current F1 team hardly pours cold water on such an idea.
He completed 115 laps at Valencia, and according to Renault on Facebook he complained about grip, understeer and downforce...
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
F1 heeft stuurbekrachtiging, dat zal vast helpen.warp schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:40:
[...]
Het schijnt juist beter te gaan met zijn arm als ik de diverse berichten op andere sites mag geloven.
[...]
En die 115 rondjes in een F1 wagen gingen blijkbaar ook probleemloos...
[...]
Verder kunnen ze afstellingen doen aan de stuuruitslag.
Ik zou het wel geweldig vinden als hij een kans zou krijgen hoor!
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Yup, F1 auto's hebben dat.Jasphur schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:26:
Heeft een F1 stuurbekrachtiging ja? Ik dacht dat bijna alle hulp van de wagen was ter bevordering van het gewicht.
GP2-coureurs: ‘F1-auto is niet heel anders’
‘Niet zo moeilijk’
“Het was makkelijker dan ik had gedacht”, vertelt Nick Yelloly, die dinsdag voor Force India in actie kwam, aan Autosport. “Het verschil met de GP2-auto waar ik normaal mee race, is eigenlijk niet zo groot. Het grootste verschil wordt gemaakt door de stuurbekrachtiging, die de auto in fysiek opzicht zelfs makkelijker te besturen maakt dan een GP2-bolide”, stipt Yelloly aan.
‘Snel gewend’
Terwijl Yelloly 109 rondjes deed, draaide Pierre Gasly er bij zijn debuut 131 af voor Toro Rosso. “Ik wilde zoveel mogelijk rijden en dat is gelukt”, vertelt hij aan Autosport, waarbij ook de Fransman de vergelijking met de GP2 maakt: “Het voelde allemaal een stuk beter en meer indrukwekkend aan, maar een Formule 1-auto is qua performance niet heel anders dan een GP2-bolide.”
“Het is gewoon even wennen, vooral aan de hoge G-krachten onder het remmen en de stuurbekrachtiging die de auto heel licht te besturen maakt”, zegt ook hij. “Je krijgt daardoor minder gevoel van de voorkant van de auto, maar hij draait wel telkens precies in zoals je wil. Dat geeft een geweldig gevoel en maakt het ook zo’n bijzondere auto.”
Jos Verstappen:Jasphur schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:26:
Heeft een F1 stuurbekrachtiging ja? Ik dacht dat bijna alle hulp van de wagen was ter bevordering van het gewicht.
https://www.verstappen.nl/nl/article/9442Ik heb hier wel eens een race meegemaakt, met Arrows in 2000, dat ik mijn hoofd na afloop niet meer recht kon houden. Zo kapot was ik. Tegenwoordig worden de coureurs ook in fysiek opzicht veel beter voorbereid op een seizoen. Als ik zie hoe Max nu begeleid wordt door een team van deskundigen bij Red Bull, dan is dat echt een wereld van verschil met mijn tijd. Daar komt bij dat de auto’s destijds geen stuurbekrachtiging hadden. En als je armen gaandeweg een race vermoeid raakten, werkte dat door naar de nekspieren.
Wat dat betreft heeft de generatie van nu het minder zwaar. Enerzijds doordat ze beter geprepareerd worden, anderzijds doordat auto’s inmiddels wel voorzien zijn van stuurbekrachtiging. Ik verwacht in die zin voor Max ook geen problemen. Hij heeft nooit ergens last van. Ook niet na de race van drie weken geleden in Austin, ook een linksdraaiend circuit.
Ik zie het nu.
Uit het technisch reglement 2017 hoofdstuk 10.4: Steering
En met vier wielen sturen mag ook niet10.4.2 Power assisted steering systems may not be electronically controlled or electrically powered.
No such system may carry out any function other than reduce the physical effort required to
steer the car.
10.4.1 Any steering system which permits the re-alignment of more than two wheels is not
permitted.
Achterwielbesturing is hiermee niet direct uitgeslotenJasphur schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:43:
@warp
Ik zie het nu.
Uit het technisch reglement 2017 hoofdstuk 10.4: Steering
[...]
En met vier wielen sturen mag ook niet
[...]
Ik ben heel benieuwd of deze test nog een verder vervolg gaat krijgen, 6 jaar niet gereden, sneller dan hun testdriver en na 115 rondes klagen over onderstuur e.d.. Coolwarp schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:40:
[...]
Het schijnt juist beter te gaan met zijn arm als ik de diverse berichten op andere sites mag geloven.
[...]
En die 115 rondjes in een F1 wagen gingen blijkbaar ook probleemloos...
[...]
Zou inderdaad mooi zijn als-ie Palmer gaat (kunnen) vervangen, combi HUL-KUB lijkt me ook intressant, HUL kan dan nog wel 's een zware dobber aan Kubica krijgen
Maar... Er is natuurlijk 1 probleem: de superlicentie. Zou Kubica die zomaar kunnen terug krijgen of moet hij nu ook eerst in een ander kampioenschap genoeg punten halen?
[ Voor 26% gewijzigd door Destruction op 07-06-2017 11:32 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Klopt, MAG heeft tijdens de GP van Spanje een voertuig met achterwielbesturing getest:MikeyMan schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:45:
[...]
Achterwielbesturing is hiermee niet direct uitgesloten
Jasphur in "[F1 2017] Race 5 - GP van Spanje"
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Staat er geen bepaling in de regels dat in uitzonderlijke gevallen mag worden afgeweken van de eisen?Destruction schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:17:
[...]
Maar... Er is natuurlijk 1 probleem: de superlicentie. Zou Kubica die zomaar kunnen terug krijgen of moet hij nu ook eerst in een ander kampioenschap genoeg punten halen?
Lijkt me voor een coureur als Kubica wel van toepassing...
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Verwijderd
Ik zou een terugkeer van Kubica heel gaaf vinden om het verhaal rond te maken, maar ik denk dat we ook moeten erkennen dat Kubica zijn beste tijd waarschijnlijk gemist heeft.Destruction schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:17:
Ik ben heel benieuwd of deze test nog een verder vervolg gaat krijgen, 6 jaar niet gereden, sneller dan hun testdriver en na 115 rondes klagen over onderstuur e.d.. Cool
Recente klassiekers zijn bijvoorbeeld Canada 2011, Brazilië 2006 (laatste race Schumacher voor zijn eerste pensioen), 2007, 2008, 2012. Japan 2005 was ook een mooie race.Mad-Matt schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:01:
Heeft iemand nog tips voor goede races terug te kijken in de "off'-weekenden"?
Iets verder terug was seizoen 1994 natuurlijk bizar, ook vanwege de politiek tussen de races door. Benetton werd verdacht van illegale traction control, dit kon echter niet bewezen worden. Het resultaat was dat Schumacher vage straffen kreeg voor o.a. de vloer, geklooi met een brandstoffilter, het inhalen van Hill in de warmup ronde. Tel daarbij de diverse ongelukken en de paniek reactie (ad-hoc banden chicanes in o.a. Spanje en België) en dit seizoen is één van de meest bijzondere F1 seizoenen ooit.
Belgie 1995 en Spanje 1996 zijn ook noemenswaardig. Beide regenraces met skills van de rainmeister Schumi.
Nog verder terug zijn de races van 1976, Hunt vs. Lauda en 88,89,90 Prost vs Senna natuurlijk ook gaaf om te zien.
Ik vind het ook gaaf om de seizoen reviews te kijken om wat meer kennis op te doen van de F1 historie. Ze zijn te vinden van ongeveer begin jaren 70 tot en met nu.
En tijdens dat seizoen het debuut van Jos Verstappen bij Benetton en de megabrand tijdens zijn pitstop in Hockenheim natuurlijk.Erapaz schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:13:
[...]
...
Iets verder terug was seizoen 1994 natuurlijk bizar, ook vanwege de politiek tussen de races door. Benetton werd verdacht van illegale traction control, dit kon echter niet bewezen worden. Het resultaat was dat Schumacher vage straffen kreeg voor o.a. de vloer, geklooi met een brandstoffilter, het inhalen van Hill in de warmup ronde. Tel daarbij de diverse ongelukken en de paniek reactie (ad-hoc banden chicanes in o.a. Spanje en België) en dit seizoen is één van de meest bijzondere F1 seizoenen ooit.
...
http://www.sportsmole.co....es-to-quit-f1_299850.html
http://www.grandprix.com/ns/ns36596.html
Volgens Joe Saward is dit echter niet erg waarschijnlijk:
https://joesaward.wordpre...d-guessing-car-companies/
Wat denken jullie?
No matter the age, never lose the Kramer inside
Niet mogelijk binnen de huidige agreement tot 2020 of ze moeten een hele grote afkoopsom neerleggen, dus broodje JordanHmtsjmftsch schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:33:
On an entirely different note: Jordan verwacht dat Mercedes er na 2018 stopt als team in de F1:
Wat denken jullie?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Hij heeft zelfs een eervolle vermelding voor Doornbos
http://www.bbc.com/sport/formula1/40077784
Was in Monaco maar ik plemp hem toch maar.
Verwijderd
https://www.f1today.net/e...-upgrade-expected-at-baku
Waarschijnlijk komt de rest van de performance later als blijkt dat de motor betrouwbaar is.
Ik zag dit al aankomen zeker toen Sauber als "klant" werd aangekondigd.
Komt toch ook dat bericht van Eddy Jordan ook weer langs wat sterk ontkent werd door Toto:
Mercedes stopt na 2018 als team en blijft alleen motorleverancier.
McL weer alleen met Mercedes als topteam?
( In de veronderstelling dat Merc genoeg heeft geharkt gewonnen en merkt dat dat toch wel wat centen kost om een heel team te onderhouden? )
Zal wel pijnlijk zijn voor de aandeelhouders, die zullen bij mcl dan een 100m per jaar moet bijleggen of snijden.nachtnet schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:13:
Niemand vandaag de uitspraken van Zak Brown gezien? Die lijkt toch aan te geven dat Honda MOET gaan leveren, of anders exit.. Iets van we kunnen niet nog langer wachten.
(Mercedes hoeft ze ook niet verplicht te supply'en aangezien die al genoeg teams motoren leveren. Zou het dan een McLaren-Ferrari worden?

[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 07-06-2017 22:32 ]
PSN
Hij zal ook zelf binnen een bepaalde tijd uit zijn auto moeten kunnen klimmen. Eerst had hij daar ook nog problemen mee ivm zijn verzwakte arm, maar weer niet hoe dat nu zit.XyritZz schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:21:
[...]
Staat er geen bepaling in de regels dat in uitzonderlijke gevallen mag worden afgeweken van de eisen?
Lijkt me voor een coureur als Kubica wel van toepassing...
Naast de al genoemde. Sowieso het meeste van Gilles Villeneuve. Vader van. Wat voorbeelden.Mad-Matt schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:01:
Heeft iemand nog tips voor goede races terug te kijken in de "off'-weekenden"?
YouTube: Gilles Villenueve vs Rene Arnoux 1979 Dijon complete version
YouTube: Gilles Villeneuve - The most spectacular driver ever
En veel van Prost en Senna. Ook wat voorbeelden.
YouTube: Ayrton Senna's Legendary last win in Monaco F1 1993
YouTube: Senna vs Prost, Suzuka 1989.
YouTube: Senna vs Prost - 1988 French Grand Prix
YouTube: Your Favourite Monaco Grand Prix - 1992 Senna v Mansell
Enjoy.
Dit is het begin van het einde. Ik kijk er niet meer raar van op, want volgens mij hebben ze in Japan ook geen flauw idee meer hoe ze deze problemen nog kunnen oplossen. De update komt niet in Canada en ze weten ook niet wanneer die dan wel komt. Het zegt genoeg en het zal me niks verbazen dat de prestaties van de komende update ook zullen tegenvallen.nachtnet schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:13:
Niemand vandaag de uitspraken van Zak Brown gezien? Die lijkt toch aan te geven dat Honda MOET gaan leveren, of anders exit.. Iets van we kunnen niet nog langer wachten.
En dan gaan ze (Honda) volgend jaar met Sauber aan de slagNotSoSteady schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:51:
[...]
Dit is het begin van het einde. Ik kijk er niet meer raar van op, want volgens mij hebben ze in Japan ook geen flauw idee meer hoe ze deze problemen nog kunnen oplossen. De update komt niet in Canada en ze weten ook niet wanneer die dan wel komt. Het zegt genoeg en het zal me niks verbazen dat de prestaties van de komende update ook zullen tegenvallen.
Tja, ik weet niet hoe lang dat gaat duren, maar ik verwacht dat ze daar bij Sauber nu al spijt van hebben. Zonder McLaren is er voor Honda weinig te winnen in de F1 of ze moeten na een goed jaar mogelijk een andere partner vinden, zoals bijvoorbeeld Red Bull. Ik vind het persoonlijk jammer en ook enigszins ondenkbaar dat een bedrijf als Honda zijn zaakjes na drie jaar nog steeds niet op orde heeft. Komt het dan echt door de culturele verschillen? In Europa hadden ze direct een team samen proberen te stellen met alle belangrijke personen van de concurrerende programma's, net als Ferrari in het afgelopen jaar heeft gedaan. Je ziet hoe snel je dan progressie kan boeken.Jasphur schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:54:
[...]
En dan gaan ze (Honda) volgend jaar met Sauber aan de slag
En wie weet wat Honda nu op de achtergrond aan het produceren is. Kan zomaar zijn dat ze al een prototype hebben liggen voor een 2018 motor die mooie dingen laat zien. Ik geef het (voorlopig) het voordeel van de twijfel.
Dat doen we helaas al jarenJasphur schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:03:
Ik geef het (voorlopig) het voordeel van de twijfel.
Ik ben bang dat het de komende tijd niks gaat worden met Mclaren, alternatieven hebben ze zoals besproken ook niet om de top écht te bereiken (iig weinig kans om een works team voorbij te komen).
Nou als ik de interviews lees met mensen die met Honda te maken hebben, dan is hun trots voornamelijk dat ze het op een andere manier willen doen dan de concurrentie. Oftewel het wiel opnieuw proberen uit te vinden en vinden we het erg moeilijk om hulp van buitenaf te accepteren.Jasphur schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:03:
Dan zou je denken dat juist Honda dat ook gedaan zou hebben. Eerder dan een Europees team. Trots is daar toch meer een ding dan hier.
En wie weet wat Honda nu op de achtergrond aan het produceren is. Kan zomaar zijn dat ze al een prototype hebben liggen voor een 2018 motor die mooie dingen laat zien. Ik geef het (voorlopig) het voordeel van de twijfel.
Het is natuurlijk prachtig dat men het wiel opnieuw probeert uit te vinden... Maar men komt nu nog niet echt verder dan een houten vierkanten wiel, zeg maar. Leuk geprobeerd, maar je hebt er niets aan.NotSoSteady schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:35:
[...]
Nou als ik de interviews lees met mensen die met Honda te maken hebben, dan is hun trots voornamelijk dat ze het op een andere manier willen doen dan de concurrentie. Oftewel het wiel opnieuw proberen uit te vinden en vinden we het erg moeilijk om hulp van buitenaf te accepteren.
Leuk verhaal over die trots, maar ze moeten toch inzien dat ze het op hun manier/op eigen kracht niet voor elkaar gaan krijgen en daarmee ook gezichtsverlies lijden. Hoe eerder ze dat door hebben, hoe beter het is.
[ Voor 15% gewijzigd door Destruction op 08-06-2017 10:44 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Volgens Mercedes zelf is het onzin en zou Jordan weer eens teveel alcohol op gehad hebbenHmtsjmftsch schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:33:
On an entirely different note: Jordan verwacht dat Mercedes er na 2018 stopt als team in de F1:
Wat denken jullie?
Van de andere kant kan hij gelijk hebben, 2050 is ook ná 2018.
[ Voor 4% gewijzigd door LopendeVogel op 08-06-2017 10:47 ]
Wat een koningsrit was dat. Jos was sowieso altijd heel sterk op Montreal. Misschien kan hij nog wat tips geven aan Max.
Ja, het zou me niet verbazen dat Max deze tips al een paar keer gekregen heeft, het is natuurlijk niet de eerste keer voor Max..Requiem19 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:49:
Tegenstrijdige berichten over regen komend weekend in Montreal... dat zou wat zijn. Wie herinnert zich Jos nog in de regen op Montreal?.
Wat een koningsrit was dat. Jos was sowieso altijd heel sterk op Montreal. Misschien kan hij nog wat tips geven aan Max.
Het wordt, mogelijk, wel de eerste keer in de regen op Montreal voor Max.LopendeVogel schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:53:
[...]
Ja, het zou me niet verbazen dat Max deze tips al een paar keer gekregen heeft, het is natuurlijk niet de eerste keer voor Max..
Zie de GP Brazillie afgelopen seizoen.. Ik geloof dat-ie zich wel zal redden in de regenRequiem19 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:49:
Tegenstrijdige berichten over regen komend weekend in Montreal... dat zou wat zijn. Wie herinnert zich Jos nog in de regen op Montreal?.
Verwijderd
Verder leuk onderwerp!
Ik beweer niet dat-ie wel ff hetzelfde gaat laten zien natuurlijk, maar de combi Max en regen baart mij in elk geval geen zorgenJasphur schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:00:
Bwoah. Nieuwe wagen, nieuwe kansen mbt Max in de regen. En ik denk dat zijn collegae ondertussen ook niet stil hebben gezeten wat regentrainingen betreft. Brazillie was mooi, prachtig zelfs. Maar ik denk wel een "once in a lifetime" momentje.
2011Maks schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:17:
Over regen gesproken, welk jaar was ook alweer die GP van Canada waar het echt uren lang stil heeft gelegen door plassen op het circuit?
Met "The red shouldered blackbird!"
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
2011 was dat.Maks schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:17:
Over regen gesproken, welk jaar was ook alweer die GP van Canada waar het echt uren lang stil heeft gelegen door plassen op het circuit?
Ik denk van niet. In de regen rijden is een kunst die er niet zo heel veel van nature hebben.Jasphur schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:00:
Bwoah. Nieuwe wagen, nieuwe kansen mbt Max in de regen. En ik denk dat zijn collegae ondertussen ook niet stil hebben gezeten wat regentrainingen betreft. Brazillie was mooi, prachtig zelfs. Maar ik denk wel een "once in a lifetime" momentje.
Max is zo'n kunstenaar in de regen net als Hamilton maar ook Button en Alonso.
Bij Sauber hebben ze geen spijt. Het water staat daar nog altijd tot aan hun lippen en in plaats van dik betalen voor de Ferrari motoren gaan ze nu een stuk goedkoper de Honda motoren krijgen gok ik. Wellicht zelfs met de hoop op een herleving van de BMW tijden.NotSoSteady schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:58:
[...]
Tja, ik weet niet hoe lang dat gaat duren, maar ik verwacht dat ze daar bij Sauber nu al spijt van hebben. Zonder McLaren is er voor Honda weinig te winnen in de F1 of ze moeten na een goed jaar mogelijk een andere partner vinden, zoals bijvoorbeeld Red Bull. Ik vind het persoonlijk jammer en ook enigszins ondenkbaar dat een bedrijf als Honda zijn zaakjes na drie jaar nog steeds niet op orde heeft. Komt het dan echt door de culturele verschillen? In Europa hadden ze direct een team samen proberen te stellen met alle belangrijke personen van de concurrerende programma's, net als Ferrari in het afgelopen jaar heeft gedaan. Je ziet hoe snel je dan progressie kan boeken.
Dat de situatie van Honda beschamend is zijn we het wel over eens, ik vraag me alleen af in hoeverre de uitspraken van McLaren zin hebben. Waar moeten ze anders heen? Op hun blote knietjes terug naar Mercedes?
Ik sluit overigens niet uit dat Red Bull op den duur overstapt naar Honda. Mercedes of Ferrari is geen optie voor Red Bull, dus als Honda eenmaal de Renault motor heeft ingehaald dan denk ik dat dat een serieus optie is. Zal echter nog wel wat jaartjes duren.
Met zulke uitspraken moet hij toch haast wel al met andere teams verregaande gesprekken hebben anders ben je gewoon je geloofwaardigheid aan het vergooien.
Kortom: Waar rijdt Alonso volgend jaar? Renault? Ferrari lijkt me in elk geval niet, die vonden het helemaal niet erg dat-ie met een nog lopend contract vertrok, dus die gaan 'm niet terug nemen. Mercedes? Mwoah, als HAM ermee kapt zie ik dat wel gebeuren, maar als vervanger van Bottas lijkt me dat toch niet zo waarschijnlijk. Ik denk niet dat Mercedes een nieuwe HAM-ROS situatie echt intressant vindt.
[ Voor 22% gewijzigd door Destruction op 09-06-2017 01:02 ]
Spa '98 blijft er voor mij toch ook wel eentje.Erapaz schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:13:
[...]
Recente klassiekers zijn bijvoorbeeld Canada 2011, Brazilië 2006 (laatste race Schumacher voor zijn eerste pensioen), 2007, 2008, 2012. Japan 2005 was ook een mooie race.
Belgie 1995 en Spanje 1996 zijn ook noemenswaardig. Beide regenraces met skills van de rainmeister Schumi.
Nog verder terug zijn de races van 1976, Hunt vs. Lauda en 88,89,90 Prost vs Senna natuurlijk ook gaaf om te zien.
Ik vind het ook gaaf om de seizoen reviews te kijken om wat meer kennis op te doen van de F1 historie. Ze zijn te vinden van ongeveer begin jaren 70 tot en met nu.
*Zet alu-hoedtje op* Het kan ook zo zijn dat dit in overleg met McLaren zelf is, om zo Honda voor het blok te zetten. Natuurlijk heeft ALO zijn ontevreden intern over te tafel gegooid en hij zal intern ook vast gezegd hebben dat als er niks veranderd dat hij dan vertrekt. Kans is groot dat McLaren gevraagd heeft om hen tot september een kans te geven. Ik vind het nogal een vrij random maand namelijk. De grote stoelendans begint over het algemeen pas veel later.Destruction schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 00:58:
Hij wordt steeds openlijker in z'n kritiek naar Honda, het zou me verbazen als-ie dan toch blijft, en inderdaad spoelt-ie dan z'n eigen geloofwaardigheid ook door de plee.
Kortom: Waar rijdt Alonso volgend jaar? Renault? Ferrari lijkt me in elk geval niet, die vonden het helemaal niet erg dat-ie met een nog lopend contract vertrok, dus die gaan 'm niet terug nemen. Mercedes? Mwoah, als HAM ermee kapt zie ik dat wel gebeuren, maar als vervanger van Bottas lijkt me dat toch niet zo waarschijnlijk. Ik denk niet dat Mercedes een nieuwe HAM-ROS situatie echt intressant vindt.
Ik vind het een bepaalde vorm van character building en dan vooral het team. McLaren: "Kijk ons in de stress zitten want Alo wil misschien weg, help help!"
En over zijn geloofwaardigheid weet ik het nog niet. Stel McLaren blijft bij Honda en Honda komt met een volledig nieuwe motor waar Mclaren (en misschien Sauber) bij de ontwikkeling betrokken zijn geweest. Begint heel de riedel weer opnieuw en dan hopelijk dit keer goed. Indien er een doorontwikkelde motor van dit seizoen komt en ALO blijft, dan is het een raar verhaal inderdaad. Maar goed we zullen het zien in en rondom september en dan denk ik bij de GP van Singapore.
Dit is allemaal geschreven zoals ik het zie en is absoluut niet met feiten geschreven of gebaseerd op.
Of hij stopt. Zie ik ook wel gebeuren.Cranzai schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:50:
http://m.gpupdate.net/nl/...we-races-winnen-blijf-ik/
Met zulke uitspraken moet hij toch haast wel al met andere teams verregaande gesprekken hebben anders ben je gewoon je geloofwaardigheid aan het vergooien.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Ja, dat doen ze goed inderdaad. Ik vind sowieso dat de Amerikanen beter snappen hoe je het publiek entertaint. Ik ben ooit een keer bij een American Football wedstrijd (in Nederland!) geweest en daar heb ik mijn ogen uitgekeken (niet alleen vanwege de cheerleadersmelantrix schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 02:14:
Nog een manier hoe Liberty Media inzicht geeft in formula one, een blik in de drivers briefing. Eerlijk gezegd een stuk interessanter dan de standaard press conferences!
[video]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Wel interessant om dit te zien. Nav die opmerking van massa is dus ook de omrijregel voor het missen van sommige bochten aangepast.melantrix schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 02:14:
Nog een manier hoe Liberty Media inzicht geeft in formula one, een blik in de drivers briefing. Eerlijk gezegd een stuk interessanter dan de standaard press conferences!
[video]
Als er 2 vechten en je wordt van de baan geduwd door de ander hoef je nu niet meer perse om het pijltje heen te rijden in Canada.
https://www.motorsport.co...mpdown-canada-915573/?s=1 (Laatste regel)
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 10-06-2017 08:21 . Reden: Linkje toegevoegd ]
PSN
Ik vond Liberty Media al een vooruitgang en ben er nu wel van overtuigd dat zij de goede weg ingeslagen zijn. Meer achtergrond beelden, meer betrokkenheid met de fans. Dat deze trend zich maar voort mag zetten.melantrix schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 02:14:
[video]
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Volgend jaar 21 races. Komer er 2 bij en valt er 1 af.Naboo schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 10:52:
[...]
Ik vond Liberty Media al een vooruitgang en ben er nu wel van overtuigd dat zij de goede weg ingeslagen zijn. Meer achtergrond beelden, meer betrokkenheid met de fans. Dat deze trend zich maar voort mag zetten.
https://mobile.twitter.co...73435192840474625/video/1
Maleisië verdwijnt in ieder geval.
Frankrijk en Duitsland terug?
[ Voor 6% gewijzigd door TinusTegengas op 10-06-2017 11:28 ]
Ik herinner me nog wel de wintertraining waar bijna niemand ging rijden toen de baan nat gemaakt werd. Al waren die waterwagens niet echt een simulatie van een regenrace maar het was toch wel opvallend.Jasphur schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:00:
Always look on the bright side of life.
Frankrijk (Paul Richard) was al bevestigd voor 2018 (en verder), helaas.TinusTegengas schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 11:19:
[...]
Volgend jaar 21 races. Komer er 2 bij en valt er 1 af.
https://mobile.twitter.co...73435192840474625/video/1
Maleisië verdwijnt in ieder geval.
Frankrijk en Duitsland terug?
Duitsland zijn ze mee aan het overleggen
Gewoon op je lijn blijven bij uitkomen van een bocht als een ander er aan de buitenkant half naast zit is geen smerige truc van F1 maar wordt in alle klassen gedaan. Je kunt ook eieren voor je geld kiezen en kruisen. Is aan de inhalende coureur wat handiger is in welke situatie. Ik kan me twee situaties herinneren in Brazilie, waar VET het bij VER deed en VER netjes van zijn gas ging, en daarna deed VER het bij VET en die ging niet van zijn gas en kon wat gras maaien en vervolgens huilie doen. Tsja, je ziet het mijlenver aan komen. Of je zit er ruim voor, of je zit in de risico zone.Grrrrrene schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 08:56:
Ook wel terecht natuurlijk: dat van de baan duwen is een smerige truc in F1 en zou anders veel te machtig zijn. Nu forceer je de ander buiten de baan en heeft hij een voordeel door de kortere bocht te mogen nemen, dat zou hem anders op een "unfair advantage" komen te staan.
Is dat niet meer omdat de airflow dan een stuk duidelijker te zien is?Clifdon schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 11:33:
[...]
Ik herinner me nog wel de wintertraining waar bijna niemand ging rijden toen de baan nat gemaakt werd. Al waren die waterwagens niet echt een simulatie van een regenrace maar het was toch wel opvallend.
(Maar een idee, geen idee of het echt zo is)
Klopt dat is misschien wel zo. Het verbergen van de aero strategie zou inderdaad een reden geweest kunnen zijn. Wel vreemd dat als dat de reden is. Je weet van te voren dat je dan niet op nat wil rijden. Had dan in samenspraak die baan nooit nat gemaaktEreaser schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:46:
[...]
Is dat niet meer omdat de airflow dan een stuk duidelijker te zien is?
(Maar een idee, geen idee of het echt zo is)

Always look on the bright side of life.
Inderdaad, zie liever dit dan de standaard persconferenties.melantrix schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 02:14:
[video]
Beetje offtopic; maar als je nu ook nog 3 karakters zoals Guy Martin (hier links) op een rij zou hebben:
Wat een held is dat; zero bullshit, gewoon pure passie voor het racen.
[ Voor 13% gewijzigd door Roamor op 10-06-2017 13:07 ]
Wat een held idd, dit soort mensen heeft F1 nodig ipv dat gerepeteerde bedrijfsbelangen gebabbel van tegenwoordig..Roamor schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:06:
[...]
Inderdaad, zie liever dit dan de standaard persconferenties.
Beetje offtopic; maar als je nu ook nog 3 karakters zoals Guy Martin (hier links) op een rij zou hebben:
[video]
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Zullen we hem iets meer ontopic maken dan?Roamor schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:06:
[...]
[knip]
[video]
[YouTube: https://youtu.be/BBKR2apAl7I]
Testing, one, two ...
Een drag race van F1 vs. BMW S1000RR en dan de F1-wagen op full wets wegsturen? Jammerhardware-lover schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 14:16:
[...]
Zullen we hem iets meer ontopic maken dan?
[video]
[YouTube: https://youtu.be/VwnvIWO8VFQ]
weet nog niet wat ik ervan vind. ik hoop dat ze niet teveel gaan veranderen, maar ik ben er niet gerust op als ik dit zo hoor.
Jawel, gepost in het juiste topic.dawg schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:37:
deze nog niet gepost zag ik?
[video]
weet nog niet wat ik ervan vind. ik hoop dat ze niet teveel gaan veranderen, maar ik ben er niet gerust op als ik dit zo hoor.
Het Canada Race topic.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Filmpje: goed!melantrix schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 02:14:
[video]

Charlie Whiting: ga met pensioen. Wat een onzekere manier van praten heeft die man zeg. Is dat nou de manier om een meeting te leiden als Race Director. Man man man.

Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
maar het gaat helemaal niet over canada.Rivanov schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 19:03:
[...]
Jawel, gepost in het juiste topic.
Het Canada Race topic.
had hem voor de zekerheid toch even gepost.
http://www.skysports.com/...s-full-formula-1-comeback
[ Voor 8% gewijzigd door TinusTegengas op 11-06-2017 12:52 ]
De bike staat ook op gegroefde banden, tenminste vlak voor hij de pits verlaat. Gaaf filmpje voor de rest, heerlijke vent blijft die Guy Martin.Grrrrrene schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:03:
[...]
Een drag race van F1 vs. BMW S1000RR en dan de F1-wagen op full wets wegsturen? Jammer
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
edit: niet het fijnste circuit ook zeg. Lastig om referentiepunten te vinden!
[ Voor 64% gewijzigd door MikeyMan op 12-06-2017 21:30 ]
En mooie upgrade wbt autoMikeyMan schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:59:
Deftige simulator ook!
Die reactie van Team Redline..Stefie2010 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:56:
Ocon is alvast Baku aan het oefenen:
https://twitter.com/OconE...s/874292698924142593?s=01
What type of binoculars do you use to see the screen
— Team Redline (@TeamRedlineSim) 12 juni 2017
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Vrij karige set-up ja voor een F1 driverFlipFluitketel schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:41:
@Jasphur Zou kunnen, maar het scherm bij Ocon is niet veel groter (of kleiner) en de setup van die blije kerel ziet er toch wel beter uit.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Standaard Logitech stuurtje nu zo te zien.
De excusesbox bij Honda heeft nu de pijlen gericht op Dyno correlation met ontrack performance
PSN
Silly Season: Pascal Wehrlein vervangt Alonso bij McLaren
39
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Ik weet niet of het nog steeds mag maar in 1991 reed Footwork Arrows de eerste 6 races met een Porsche motor maar die bleek zo bagger te zijn dat ze daarna geswitch zijn naar een Ford.Fietsbel schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:45:
Kan McLaren halverwege een seizoen ook van motorleverancier wisselen? of gaat dat niet ivm de regels?
Al zou het mogen, het is een hele klus om de auto er op aan te passen dus kans is minimaal dat het gebeurd als het mag.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
En waar moet Alonso dan naartoe?
Then again; er zijn raardere dingen gebeurd
[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 13-06-2017 15:58 ]
Als dit zo is zal er een flinke lap geld mee gemoeid zijn. En is de McLaren wagen wel klaar voor zo'n motor?Boinkie schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:50:
In hoeverre moeten we dailymail geloven?
http://www.dailymail.co.u...ines-switch-Mercedes.html
Welk risico? Er rijden al 2 klantenteams met mercedes motoren. Die 3e zou dan niet anders zijn.MikeyMan schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:57:
De combinatie Mercedes en Wehrlein naar McLaren lijkt me niet heel erg logisch. Wie zou het Mercedes blok dan moeten opgeven? En loopt Mclaren daar niet hetzelfde risico als bij Red Bull? (m.a.w.; dat ze het aan de stok krijgen met een ander team met hetzelfde blok).
Maar volgens mij konden de teams tot vorige maand vrij wisselen van motor leverancier. Nu moeten ze goedkeuring krijgen van de andere teams. Ruimte voor onderhandelingen dus, ook voor RB.
Als hij nog door wil in de F1..En waar moet Alonso dan naartoe?
McLaren dit jaar nog naar Mercedes zie ik echt niet gebeuren...Kenhas schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:59:
@MikeyMan : er moet niemand opgeven. Er is nog Manor geweest. Mercedes zou dus niet meer motoren moeten leveren dan ze (normaal gezien) dit jaar hadden moeten leveren
De motorleveranciers mogen max. 4 teams voorzien van, maar hoe zou het met een rebrand zitten?
Telt dat, in het geval van Tag Heuer bijv., ook als Renault motor?
Rebranding maakt niet uit voor de telling.albino71 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:19:
[...]
McLaren dit jaar nog naar Mercedes zie ik echt niet gebeuren...
De motorleveranciers mogen max. 4 teams voorzien van, maar hoe zou het met een rebrand zitten?
Overigens heeft een McLaren met een Mercedes motor het zelfde probleem als Red bull met een Renault motor. Je speelt tweede viool.
McLaren was alleen machtig met de Mercedes motor toen Mercedes nog geen works team had. En nu Renault weer een works team heeft, vergaat voor Red Bull ook de kans om het WCC te winnen.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Maximaal 4 teams? Ik dacht dat de FIA ze kon verplichten om aan 3 teams te leveren, als een team zonder leverancier zou zitten. Maar er is dus ook een maximum? De fabrikanten zullen er wellicht niet blij van worden, maar anderzijds kunnen ze natuurlijk ook uit zichzelf aan zoveel teams leveren (voor het geld of prestige). Alleen lijkt mij dat de FIA een team niet zal verplichten om zoveel te leveren en dus eerder gekeken zal worden naar een fabrikant wat al aan minder teams levert (Honda of Renault dus)albino71 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:19:
[...]
McLaren dit jaar nog naar Mercedes zie ik echt niet gebeuren...
De kans vergaat pas voor Red Bull wanneer Renault zelf in de positie komt om bovenin mee te strijden, dat is de theorie, in de praktijk is het blok zelfs in haar beste vorm niet goed genoeg.JackBol schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 18:32:
[...]
Rebranding maakt niet uit voor de telling.
Overigens heeft een McLaren met een Mercedes motor het zelfde probleem als Red bull met een Renault motor. Je speelt tweede viool.
McLaren was alleen machtig met de Mercedes motor toen Mercedes nog geen works team had. En nu Renault weer een works team heeft, vergaat voor Red Bull ook de kans om het WCC te winnen.
Dat is ook het frustrerende voor RB, het blok is nu 'ruk', maar zodra Renault de zaakjes op orde krijgt is de kans groot dat RB er niet 100% van kan profiteren.
Dit topic is gesloten.
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1