[F1] Seizoen 2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 100 Laatste
Acties:
  • 587.673 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Grimmie187 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:35:
[...]

Volgens de regels mag je dus ook een blikje cola in zn helm gieten tijdens de pitstop? :+
Nee, alleen tijdens parc ferme

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 21:04
Om even in te haken op de Hamilton discussie:
https://sportnieuws.nl/fo...oost-zn-personal-trainer/

Meneer de wereldkampioen meent zonder Personal Trainer gemotiveerd te kunnen zijn om voldoende te trainen. Ik denk toch dat hij vergeet dat een trainingsprogramma regelmatig aangepast moet worden om effectief te blijven vanwege de gewenning van je lichaam aan specifieke oefeningen waardoor het effect voor andere activiteiten van die oefening minder wordt.

Daarnaast denk ik dat iedereen wel eens een schop onder zijn kont nodig heeft om te gaan trainen en/of tijdens het trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
Cranzai schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:47:

Meneer de wereldkampioen meent zonder Personal Trainer gemotiveerd te kunnen zijn om voldoende te trainen. Ik denk toch dat hij vergeet dat een trainingsprogramma regelmatig aangepast moet worden om effectief te blijven vanwege de gewenning van je lichaam aan specifieke oefeningen waardoor het effect voor andere activiteiten van die oefening minder wordt.

Daarnaast denk ik dat iedereen wel eens een schop onder zijn kont nodig heeft om te gaan trainen en/of tijdens het trainen.
Laat hem lekker :+

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik wil best geloven dat hij net zo hard traint. Betwijfel alleen wel of het net zo effectief is als met een trainer erbij. ;)

Verder lijkt me wat te drinken hebben wel plezierig, zelfs als het naar zout theewater smaakt. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Cranzai schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:47:

Zijn fitness was voldoende om de race in Spanje te winnen. Fysiek één van de zwaardere races gezien het aantal snelle bochten en g-krachten.

Al moest hij wel verdacht veel hijgen inderdaad ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:14

Crazy D

I think we should take a look.

Grimmie187 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:35:
Volgens de regels mag je dus ook een blikje cola in zn helm gieten tijdens de pitstop? :+
Nee want je mag geen blikjes meenemen op het circuit :P :o

(en om 1 of andere reden werden ook de dopjes van flesjes gehaald die je op t circuit kocht....).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Crazy D schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:19:
[...]

(en om 1 of andere reden werden ook de dopjes van flesjes gehaald die je op t circuit kocht....).
is al jaren zo (bij meeste events / festivals / partie etc) gewoon zelf dopje meebrengen :+

overigens zie ik wel gewoon kratten bier tussen publiek :+

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 16-05-2017 12:22 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
[...]

Welk circuit was dat? De laatste keer dat ik op Spa was hadden we gewoon een koelbox met bier mee op het circuit

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:19
Monza ook, daar worden blikjes/flesjes/etc. (zelfs halve liter blikken en glazen flesjes..) gewoon verkocht op de tribunes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
nachtnet schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:50:
Als zelfs onervaren rookies als Stroll of Wehrlein met een trainingsachterstand fitter uit de wagen stappen. :X (zou het dan kunnen dat het hokje min of meer nodig is...? ) :)
Denk dat je zoiets niet te snel moet concluderen. VET was ook wel behoorlijk bezweet, en ook al was er geen gehijg te horen, in het radiocontact kon je wel horen dat hij zich ook hard aan het inspannen was. RIC heeft niet zo hard hoeven te pushen dus het was logisch dat die wat relaxter op het podium stond.

De interviews die je daarna ziet, daar zit al wat extra tijd tussen. Maar ook daar zag/hoorde je nog wel coureurs die kapot waren (Kvyat bijvoorbeeld, die een erg strakke race heeft gereden).

Kan goed zijn hoor dat HAM wat minder getrained heeft dan anderen, maar het is in ieder geval erg mooi om te zien dat het dit jaar weer inspanning kost. Zo wordt de kans op persoonlijke fouten ook weer wat groter bij fysiek zware races.

kimi

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 14:14

Crazy D

I think we should take a look.

SnowDude schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:21:
Welk circuit was dat? De laatste keer dat ik op Spa was hadden we gewoon een koelbox met bier mee op het circuit
Spanje. Blik mocht ook niet mee naar binnen. Flessen wel.
Dopjes hadden we dag 2 dus ook bij ons. De blik in d'r ogen toen ik cola bestelde, zij de dopjes eraf haalde en ik ze er op draaide.... helemaal goed :o

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
SFI heeft nu 39 punten meer dan vorig jaar op deze tijd. Petje af voor die jongens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:59

Martinspire

Awesomeness

Van mij mogen ze wel verplicht stellen dat men water mee moet nemen. En maak er anders een ontwikkeling van waarbij straks de eis is dat het koel moet zijn. Probeer maar eens een koeling zo efficient en licht mogelijk te maken van zoiets als een drankje. Of een thermoskan die dat aan kan. Lijkt me interessant.

Het lijkt me onverantwoord om zonder drinken weg te rijden. Zeker als het uit gewichtsbesparing is.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Martinspire schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:06:
Van mij mogen ze wel verplicht stellen dat men water mee moet nemen. En maak er anders een ontwikkeling van waarbij straks de eis is dat het koel moet zijn. Probeer maar eens een koeling zo efficient en licht mogelijk te maken van zoiets als een drankje. Of een thermoskan die dat aan kan. Lijkt me interessant.

Het lijkt me onverantwoord om zonder drinken weg te rijden. Zeker als het uit gewichtsbesparing is.
Ja, inderdaad. En in dit licht begrijp ik de beperking van 1.5 liter drinkwater ook niet. Hamilton zei dat hij kilo's lichter was na de race, dit is voornamelijk vocht wat dus eigenlijk moet worden bijgedronken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Martinspire schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:06:

Mee eens!

Leuk spel element trouwens: Drink op zijn minst 1 liter water :Y) zo niet, 5 sec penalty haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
yorkick schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:24:
[...]

Denk dat je zoiets niet te snel moet concluderen. VET was ook wel behoorlijk bezweet, en ook al was er geen gehijg te horen, in het radiocontact kon je wel horen dat hij zich ook hard aan het inspannen was.
De auto's zijn ook niet allemaal even makkelijk te besturen. Wat dat betreft kan ik me zelfs voorstellen dat een Sauber-bestuurder het zwaarder heeft dan een Ferrari-bestuurder: meer correcties, meer moeite om de bocht door te komen, etc.
RIC heeft niet zo hard hoeven te pushen dus het was logisch dat die wat relaxter op het podium stond.
Ricciardo heeft inderdaad aantoonbaar niet gepusht vorige week, dus die zal frisser zijn geweest.
De interviews die je daarna ziet, daar zit al wat extra tijd tussen. Maar ook daar zag/hoorde je nog wel coureurs die kapot waren (Kvyat bijvoorbeeld, die een erg strakke race heeft gereden).
Ik vind dat zo bizar he? Kvyat had een dramatische FP en Q en in de race ineens helemaal top. Hij snapt zelf ook niet waarom het ineens werkte. Het weer is ook niet enorm omgeslagen ofzo. Ben benieuwd of ze dat nog een keer proberen te verklaren.
Kan goed zijn hoor dat HAM wat minder getrained heeft dan anderen, maar het is in ieder geval erg mooi om te zien dat het dit jaar weer inspanning kost. Zo wordt de kans op persoonlijke fouten ook weer wat groter bij fysiek zware races.
Een hele race lang in een extreme achtbaan in zekere zin. En dan niet als passagier, maar als concentrerende coureur die ook nog moet communiceren met het team. Ga er maar aan staan. Lijkt me trouwens een geweldige ervaring in zo'n 2-zitter, ook al is de aero daarvan een stuk minder dan een 2017-F1-wagen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En alvast in de"(vroege) voorbeschouwing: De eigen bandenkeuzes van de teams voor Monaco.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C_8vIHoUwAAxHv-.jpg

Eigen strategie begint nu een rol te spelen. Button met een extra setje softs om in FP een extra setje rondjes te maken..

[ Voor 31% gewijzigd door nachtnet op 16-05-2017 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
nachtnet schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:50:
En alvast in de"(vroege) voorbeschouwing: De eigen bandenkeuzes van de teams voor Monaco.

[afbeelding]

Eigen strategie begint nu een rol te spelen. Button met een extra setje softs om in FP een extra setje rondjes te maken..
Hoezo de bandenslijtage is minder met deze nieuwe banden 8)7

edit: is het niet verschikkelijk gevaarlijk om maar 1 Soft en SS te hebben? Stel dat je een lekke band hebt of weet ik veel wat. Je moet sowieso een keer wisselen toch? Dan heb je een probleem.

[ Voor 17% gewijzigd door Zahariac op 16-05-2017 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zahariac schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:58:
[...]

Hoezo de bandenslijtage is minder met deze nieuwe banden 8)7
even vergelijken:
Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.motorsport.com/static/img/mgl/9000000/9010000/9012000/9012600/9012641/s8/f1-monaco-gp-2016-pirelli-tire-choices-per-driver.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C_8vIHoUwAAxHv-.jpg
2016 vs. 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
Dit beperkt wel enorm de strategieën, ik neem aan dat de ultrasoft de verplichte band is. Op soft ga je in de race niet rijden, dus dan is de andere band de supersoft.
Als je niet in Q3 kunt komen met de supersoft (en wel met de ultrasoft), dan is er eigenlijk maar 1 strategie en dat is starten op de ultrasoft en 1 wissel naar de supersoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Laatst online: 13-09 20:24
Apart dat de velen maar 1 setje supersoft kiezen terwijl je die ook in de race moet gebruiken. Dan heb je geen setje over om mee te testen in de FP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Dat ze maar 1 set Soft kiezen begrijp ik wel. Maar inderdaad 1 setje SuperSoft. wow

Wat zijn de verplichte banden? SS en US?

[ Voor 20% gewijzigd door Jasphur op 16-05-2017 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laten we hopen dat Blauwe en Groene banden nodig zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
nachtnet schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:13:
In Monaco? Mwah. Misschien als er een hele container Champagne oid leeg is gegoten over het circuit.
http://www.holiday-weather.com/monte_carlo/averages/

Of de zee word wild :o
YouTube: Monte-Carlo Beach storm 04-may-2010 #1

edit: oja. Vorig jaar was het inderdaad ook niet droog. Goed verhaal was dat.

[ Voor 24% gewijzigd door Jasphur op 16-05-2017 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 16-09 09:16
nachtnet schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:13:
Voor VER was dat vorig jaar nou ook niet zo'n succes ;)
Geeft wel een spectaculaire race.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jasphur schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:20:
[...]

In Monaco? Mwah. Misschien als er een hele container Champagne oid leeg is gegoten over het circuit.

Zeg dat eens tegen de zoekmachine: "Monaco F1 Rain"

Afbeeldingslocatie: http://www.autoportal.iol.pt/wp-content/uploads/2016/05/f1_monaco_50.jpg

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jasphur
nachtnet schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:23:
[...]

Zeg dat eens tegen de zoekmachine: "Monaco F1 Rain"

[afbeelding]
Zeg dat eens tegen de zoekmachine: "Monaco F1 Sun" :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6RFpRsV.jpg

Acties:
  • +13 Henk 'm!
Jasphur schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:26:
[...]

Zeg dat eens tegen de zoekmachine: "Monaco F1 Sun" :+

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oD3tqImSUFe9XUo1dkxHMtAb/full.jpg

:X :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Whahahaha netjes. Dan ben je volgens mij ben je wel echt moe, als je zo kunt liggen 'ontspannen' met elke paar seconden een bak met decibellen die voorbij komt.

Ferrari pitstop

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/oJgCiIGskz5jG/giphy.gif

HAM op de emotionele tour

1: https://twitter.com/LewisHamilton/status/864264142454218754
2: https://twitter.com/LewisHamilton/status/864453623518048257
3: https://twitter.com/LewisHamilton/status/864454019296759808

[ Voor 63% gewijzigd door Jasphur op 16-05-2017 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Crazy D schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:25:
[...]

Spanje. Blik mocht ook niet mee naar binnen. Flessen wel.
Dopjes hadden we dag 2 dus ook bij ons. De blik in d'r ogen toen ik cola bestelde, zij de dopjes eraf haalde en ik ze er op draaide.... helemaal goed :o
Misschien is het handig om te weten dat de dopjes (verplicht) worden ingenomen vanwege veiligheid. Bij onderzoek was gebleken dat mensen veel sneller onderuit gaan als je op een dicht flesje gaat staan dan een flesje zonder dop. (Surprise)
Bij noodsituaties kan het gevaarlijk zijn. Bij een evenement zoals dit is het inderdaad wel overdreven, maar bij events waar veel mensen op een kleine ruimte geperst staan zou een flesje met dopje als veiligheids risico gelden :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
YakuzA schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:00:
[...]

Misschien is het handig om te weten dat de dopjes (verplicht) worden ingenomen vanwege veiligheid. Bij onderzoek was gebleken dat mensen veel sneller onderuit gaan als je op een dicht flesje gaat staan dan een flesje zonder dop. (Surprise)
Bij noodsituaties kan het gevaarlijk zijn. Bij een evenement zoals dit is het inderdaad wel overdreven, maar bij events waar veel mensen op een kleine ruimte geperst staan zou een flesje met dopje als veiligheids risico gelden :)
Ze zullen het wel zo brengen maar dat is toch totale onzin?? De reden dat ze dopjes verbieden is natuurlijk zodat je sneller nieuwe flesjes moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ik heb altijd gedacht dat ze dopjes verbieden omdat je dan niet je flesje de baan op kunt gooien. Probeer maar eens een flesje met water te gooien zonder dopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:56
Requiem19 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:43:
Ik heb altijd gedacht dat ze dopjes verbieden omdat je dan niet je flesje de baan op kunt gooien. Probeer maar eens een flesje met water te gooien zonder dopje.
Gaat makkelijk, alleen het water komt niet aan maar het flesje wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

In diverse columns begint de kritiek op Palmer, stroll en inmiddels ook vandoorne toch wel op te laaien. En niet onterecht ook lijkt me. Ben benieuwd of ze alledrie na Monaco nog op de grid staan :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:52
Jasphur schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:20:
[...]

Ik kan me deze nog goed herinneren. Nog drie rijdende auto's op het eind:
https://nl.m.wikipedia.or...Formule_1_van_Monaco_1996
Grappig genoeg kwam Jos daar in dezelfde bandenstapel terecht als Max 2 jaar terug.

[ Voor 6% gewijzigd door dennisfr op 16-05-2017 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:44
MikeyMan schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:16:
In diverse columns begint de kritiek op Palmer, stroll en inmiddels ook vandoorne toch wel op te laaien. En niet onterecht ook lijkt me. Ben benieuwd of ze alledrie na Monaco nog op de grid staan :|
En wie zou er dan moeten gaan rijden bij die teams? Bij Williams die van Sky? (nu testcoureur als ik mij niet vergis) Renault die Rus? En bij McLaren? Nyck de Vries?

Daarnaast denk ik niet dat je Vandoorne veel kwalijk kunt nemen. Hij rijd nu officieel in de slechtste auto van het hele veld (gezien Sauber nu ook punten heeft), en zijn teamgenoot is een tweevoudig wereldkampioen waarvan iedereen zegt dat hij een van de beste rijders in het veld is. Daarnaast heeft McLaren volgensmij ook aangegeven dat de auto van Alonso beter is (andere motorafstelling?) en dat Vandoorne nog moet wennen aan de nieuwe rijstijl waar elke nieuwe F1 coureur aan moet wennen. Daarnaast heeft Vandoorne denk ik ook nog wel "pluspunten" doordat hij vorig jaar in Bahrein de eerste punen voor het team binnen haalde.

Palmer heeft IMO vorig seizoen wel bewezen dat hij geen deuk in een pakje boter kan rijden en komt er dit seizoen niet veel beter vanaf. Maar volgensmij was hij uberhaupt al de laatste keuze van het team.
Stroll gaat denk ik hard op de status paydriver af. Veel betaald voor het zitje, maar niet goed genoeg voor het team waar hij nu rijd. En in die zin zou hij bij wijze van beter bij een Sauber kunnen rijden, waar z'n slechte prestaties niet eens zouden opvallen. Zo zie je IMO van Ericson ook niet veel speciaals, en betaald hij volgensmij ook aardig voor zijn zitje? Wehrlein komt dan wel eens een keer extra in beeld (o.a. door lucky strategie afgelopen race) en is er dan door Mercedes geparkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:13
RobertMe schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:25:
[...]

En wie zou er dan moeten gaan rijden bij die teams? Bij Williams die van Sky? (nu testcoureur als ik mij niet vergis) Renault die Rus? En bij McLaren? Nyck de Vries?

Daarnaast denk ik niet dat je Vandoorne veel kwalijk kunt nemen. Hij rijd nu officieel in de slechtste auto van het hele veld (gezien Sauber nu ook punten heeft), en zijn teamgenoot is een tweevoudig wereldkampioen waarvan iedereen zegt dat hij een van de beste rijders in het veld is. Daarnaast heeft McLaren volgensmij ook aangegeven dat de auto van Alonso beter is (andere motorafstelling?) en dat Vandoorne nog moet wennen aan de nieuwe rijstijl waar elke nieuwe F1 coureur aan moet wennen. Daarnaast heeft Vandoorne denk ik ook nog wel "pluspunten" doordat hij vorig jaar in Bahrein de eerste punen voor het team binnen haalde.

Palmer heeft IMO vorig seizoen wel bewezen dat hij geen deuk in een pakje boter kan rijden en komt er dit seizoen niet veel beter vanaf. Maar volgensmij was hij uberhaupt al de laatste keuze van het team.
Stroll gaat denk ik hard op de status paydriver af. Veel betaald voor het zitje, maar niet goed genoeg voor het team waar hij nu rijd. En in die zin zou hij bij wijze van beter bij een Sauber kunnen rijden, waar z'n slechte prestaties niet eens zouden opvallen. Zo zie je IMO van Ericson ook niet veel speciaals, en betaald hij volgensmij ook aardig voor zijn zitje? Wehrlein komt dan wel eens een keer extra in beeld (o.a. door lucky strategie afgelopen race) en is er dan door Mercedes geparkeerd.
Inderdaad, vergeet niet dat Vandoorne afgelopen zondag pas zijn eerste F1 race heeft kunnen (uit)rijden (op een manier dat hij wel even kon planken).
Stroll, wat doet hij fout? Wat doet hij zoveel slechter dan oa Max op het begin deed (om het met een andere ''beginner'' te vergelijken).
Palmer, tsja moeilijk, nooit in hem verdiept, weinig spektakel (denk ik dan.,?).

Nee ik verwacht nog wel het één en ander van zowel Stroll als Vandoorne.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Afbeeldingslocatie: http://fotos.e30fansite.nl/Vettel.jpg
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
LopendeVogel schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:29:
[...]

Inderdaad, vergeet niet dat Vandoorne afgelopen zondag pas zijn eerste F1 race heeft kunnen (uit)rijden (op een manier dat hij wel even kon planken).
Stroll, wat doet hij fout? Wat doet hij zoveel slechter dan oa Max op het begin deed (om het met een andere ''beginner'' te vergelijken).
Palmer, tsja moeilijk, nooit in hem verdiept, weinig spektakel (denk ik dan.,?).

Voor Stroll en Palmer geldt beide, dat ze door hun teamgenoot (die beide goede coureurs zijn maar net geen absolute top) in de pan gehakt worden tot nu toe.
Ze vallen qua prestaties niet, of in negatieve zin op. Dat was bij Verstappen niet zo.
Vandoorne is wat dat betreft nog een ander verhaal, vanwege de hopeloze situatie daar en het feit dat zijn teamgenoot de beste van het veld is. Tijdens zijn debuut vorig jaar reed hij overigens wel direct Button zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
  • Laatst online: 24-07 08:44
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:42:
[...]

Wat is daar dan grappig aan?
Het rijmt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@RobertMe

Ja, een alternatief is niet zo simpel. Er rijdt denk ik genoeg rond in bijv. Formule E of GP2/3.

Als we naar de superlicences kijken:
http://www.f1fanatic.co.u...nce-points-enter-f1-2017/

Zou je kunnen denken aan een Buemi, Di Grassi, Hartley, Davidson.

@LopendeVogel
Ze worden in principe alledrie om hun oren gereden. Het verschil tussen Massa en Stroll in de afgelopen race was echt schokkend. Dat ondanks de pech die Massa had.
McLaren geeft inderdaad aan dat Vandoorne moet wennen, maar ik heb dergelijke berichten niet gehoord over een Sainz, Ocon of inderdaad Verstappen. Dus in die zin zeker wel een andere situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
dennisfr schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:41:
[...]

Voor Stroll en Palmer geldt beide, dat ze door hun teamgenoot (die beide goede coureurs zijn maar net geen absolute top) in de pan gehakt worden tot nu toe.
Ze vallen qua prestaties niet, of in negatieve zin op. Dat was bij Verstappen niet zo.
Vandoorne is wat dat betreft nog een ander verhaal, vanwege de hopeloze situatie daar en het feit dat zijn teamgenoot de beste van het veld is. Tijdens zijn debuut vorig jaar reed hij overigens wel direct Button zoek.
Nouja Massa is toch wel een zeer ervaren coureur, daar mag Stroll het mee doen :O
Vandoorne mag het doen met Alonso..
Palmer tsja die komt net kijken en heeft ook een teamgenoot die niet heel erg slecht is, maar wel al 7 jaar oid mee doet.

Max is dan een talent die nu al makkelijk met Ricciardo mee kan komen, dat is een uitzondering. Maar alle boven 3 genoemde coureurs zijn tot zover helemaal niet zo slecht? Ja Stroll had echt een vervelend begin, maar Max parkeerde na 1 seizoen in de F1 nog zijn auto zonder problemen in de muur (2x in een weekend..).. Laten we maar gewoon rustig afwachten ipv alweer coureurs een exit te geven en nieuwe erin te gooien :P

@MikeyMan ik weet niet of je vorig jaar ook al naar de F1 keek (geen lullige vraag, maar dat kan het 1 en ander verklaren), maar als je vorig jaar de berichten over Max las, dan begon men zich af te vragen of hij niet terug gezet zou worden naar een lagere race klasse. Ondanks dat hij leuke stunts liet zien, was hij relatief vaak ook een groot gevaar.
Dusja ook over hem waren heel veel weekeindes veel negatieve berichten over zijn rijgedrag te vinden, ene keer ging die als een speer, andere keer ramde hij de auto vol tegen een ander of tegen de muur = 0 punten.

Stroll die zijn auto in de muur parkeert mag niet (Max heeft het ondertussen ook al een aantal keer gedaan)
Vandoorne die zijn auto tegen een ander tikt mag niet (Max heeft dat al een paar keertjes gedaan, remember Spa 2016?, ook een gevalletje van pech volgens sommige, volgens andere was Max een groot gevaar).
Palmer, tsja gewoon een safe rijder toch? Moet de snelheid nog wat vinden, betere ronde tijden, maar rare of gevaarlijke stunts zie je hem naar mijn weten niet uithalen.

[ Voor 29% gewijzigd door LopendeVogel op 16-05-2017 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:56

Edd

LopendeVogel schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:48:
Palmer tsja die komt net kijken en heeft ook een teamgenoot die niet heel erg slecht is, maar wel al 7 jaar oid mee doet.
Vergeet niet dat dit Palmer's tweede jaar in de F1 is, dus daar mag je meer van verwachten dan wat hij nu laat zien. Ook al heeft hij nu Hulkenberg als teamgenoot.
Ik denk dat dit gewoon zijn laatste jaar is en we volgend jaar Sainz ofzo in de Renault gaan zien.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
[...]

Nouja Massa is toch wel een zeer ervaren coureur, daar mag Stroll het mee doen :O

Max is dan een talent die nu al makkelijk met Ricciardo mee kan komen, dat is een uitzondering. Maar alle boven 3 genoemde coureurs zijn tot zover helemaal niet zo slecht? Ja Stroll had echt een vervelend begin, maar Max parkeerde na 1 seizoen in de F1 nog zijn auto zonder problemen in de muur (2x in een weekend..).. Laten we maar gewoon rustig afwachten ipv alweer coureurs een exit te geven en nieuwe erin te gooien :P
Misschien was het je ontgaan (en dat is ook het probleem met Palmer want hij valt nooit op) maar dit is al zijn 2e seizoen. Vanaf wanneer mogen we hem wel kritisch beoordelen?
Voor wat betreft Stroll: ja die heeft nog wat tijd nodig. Desalniettemin: ik geloof niet dat hij zonder de gigantische investeringen van paps de formule 1 had gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Edd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:50:
[...]

Vergeet niet dat dit Palmer's tweede jaar in de F1 is, dus daar mag je meer van verwachten dan wat hij nu laat zien. Ook al heeft hij nu Hulkenberg als teamgenoot.
Ik denk dat dit gewoon zijn laatste jaar is en we volgend jaar Sainz ofzo in de Renault gaan zien.
Kan allemaal, wie weet gaat Palmer wel naar RBR.. Wie zal het zeggen? Hier worden heel vaak conclusies getrokken op dit gebied. Ricciardo die naar Ferrari gaat, Max die naar Mercedes gaat, ik weet niet wat hier allemaal al verteld is :P

@dennisfr Klopt hij pakt momenteel niet veel punten (afgelopen seizoen ook niet), en zijn teamgenoot die aan zijn 7e of 8e jaar mee doet in de F1 doet het inderdaad beter, klopt.. Max staat ook op punt ingehaald te worden door de roze auto's, hoe mooi is dat? :D

[ Voor 17% gewijzigd door LopendeVogel op 16-05-2017 19:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Tis nog even weg, maar laten we op dit hopen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bg4hxtY.png

Coïtus ergo sum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
LopendeVogel schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:55:
[...]

Kan allemaal, wie weet gaat Palmer wel naar RBR.. Wie zal het zeggen? Hier worden heel vaak conclusies getrokken op dit gebied. Ricciardo die naar Ferrari gaat, Max die naar Mercedes gaat, ik weet niet wat hier allemaal al verteld is :P
Dat RIC ooit voor Ferrari gaat rijden en VER ooit voor Mercedes is best waarschijnlijk. Dat PAL ooit voor RBR gaat rijden is totaal onwaarschijnlijk.

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

@MikeyMan ik weet niet of je vorig jaar ook al naar de F1 keek (geen lullige vraag, maar dat kan het 1 en ander verklaren), maar als je vorig jaar de berichten over Max las, dan begon men zich af te vragen of hij niet terug gezet zou worden naar een lagere race klasse. Ondanks dat hij leuke stunts liet zien, was hij relatief vaak ook een groot gevaar.
Dusja ook over hem waren heel veel weekeindes veel negatieve berichten over zijn rijgedrag te vinden, ene keer ging die als een speer, andere keer ramde hij de auto vol tegen een ander of tegen de muur = 0 punten.

Stroll die zijn auto in de muur parkeert mag niet (Max heeft het ondertussen ook al een aantal keer gedaan)
Vandoorne die zijn auto tegen een ander tikt mag niet (Max heeft dat al een paar keertjes gedaan, remember Spa 2016?, ook een gevalletje van pech volgens sommige, volgens andere was Max een groot gevaar).
Palmer, tsja gewoon een safe rijder toch? Moet de snelheid nog wat vinden, betere ronde tijden, maar rare of gevaarlijke stunts zie je hem naar mijn weten niet uithalen.
Are you kidding? Je vindt dit toch niet serieus vergelijkbaar he?

Max stond ter discussie terwijl hij prima meekwam. Soms terecht commentaar, maar veel vaker gewoon gezeur van de oude garde. Waar hij meestal niet voor bestraft is, en waar de regels dit jaar versoepeld zijn. Je noemt Spa als voorbeeld, maar dat is m.i. een algemeen geaccepteerde 'fout' van Vettel.
Dat je op de limiet af en toe een slippertje maakt is daarnaast nog verdedigbaar.
In het tempo wat stroll op de mat legt, zou ie overall veilig aan de finish moeten komen :P

Ik noem overigens bewust ook Ocon en Sainz om niet in een max discussie te verzanden.

en ja, ik keek vorig jaar ook al formule 1. Net als de voorgaande 20 jaar ;)

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 16-05-2017 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Stefie2010 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:58:
[...]

Dat RIC ooit voor Ferrari gaat rijden en VER ooit voor Mercedes is best waarschijnlijk. Dat PAL ooit voor RBR gaat rijden is totaal onwaarschijnlijk.
Wie weet gaan RIC en VER wel voor Renault (fabrieksteam) rijden :O Hoe mooi zou dat zijn?
Punt is, blijven maar wat loze geruchten. Voorlopig zal Max en Ricciardo lekker bij RBR blijven, Palmer zit ook lekker bij Renault dus op naar Monaco :D
MikeyMan schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:59:
[...]

Are you kidding? Je vindt dit toch niet serieus vergelijkbaar he?

Max stond ter discussie terwijl hij prima meekwam. Soms terecht commentaar, maar veel vaker gewoon gezeur van de oude garde. Waar hij meestal niet voor bestraft is, en waar de regels dit jaar versoepeld zijn. Je noemt Spa als voorbeeld, maar dat is m.i. een algemeen geaccepteerde 'fout' van Vettel.
Dat je op de limiet af en toe een slippertje maakt is daarnaast nog verdedigbaar.
In het tempo wat stroll op de mat legt, zou ie overall veilig aan de finish moeten komen :P

en ja, ik keek vorig jaar ook al formule 1. Net als de voorgaande 20 jaar ;)
Zeer zeker niet, maar ik vind niet dat deze 3 coureurs ineens zodanig slecht zijn dat ze de F1 maar moeten verlaten, gewoon omdat een paar dat vinden. Hun werkgevers denken en zeggen kennelijk anders (gelukkig maar).
Stroll krijgt de tijd, ze zien voldoende potentie in hem (en uiteraard in het geld van de paps)
Vandoorne heeft nog helemaal niet echt een kans gehad om te race met zijn blik op wielen, dus hem iets verwijten is imo helemaal onmogelijk.
Palmer begint het wel een beetje te snappen.. Nu nog harder en klaar (uiteraard is harder gaan 1 van het belangrijkste!).

Spa was maar een voorbeeld, genoeg acties van Max geweest die niet al te goed ontvangen werden door veel mensen, zolang er maar voldoende mensen zijn die het voor het zeggen hebben en verder kijken dan deze bepaalde acties.

[ Voor 61% gewijzigd door LopendeVogel op 16-05-2017 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:44
Volgensmij heeft Palmer zijn auto anders best vaak onnodig in de muur gehangen. O.a. in Australië dit jaar, maar volgens mij nog een aantal keren dat hij uit het niets de auto kwijt is. Dit mag een ervaren coureur niet gebeuren, en is Palmer dit seizoen al meer als eens gebeurd.

Stroll heeft ook, vooral in het begin en o.a. in Barcelona met de testdagen, teveel fouten gemaakt. Zaak was om zijn rondjes te rijden en ervaring op te doen, en in plaats daarvan pushed hij teveel en zet hem in de muur. En ook wat in het Barcelona race topic langs kwam. Dat Paddy Low bij Sky aangaf dat ze op vrijdag met verschillende setups reden, maar ze de data niet konden vergelijken omdat Stroll algemeen te langzaam is. Dat klinkt toch zeker wel als kritiek en niet als 'ze zijn tevreden'. Het team lijdt nu gewoon onder Stroll. Hetzelfde ook met de testdagen waar hij een spliksplinternieuwe neus stuk reed die vervolgens terug gestuurd moest worden naar de fabriek en er een dag verlies was. Daar zal het team echt niet blij van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Stroll en Palmer verpesten het gegeven zitje, erg jammer. Je ziet ook niet dat ze progressie maken, elke keer dezelfde stomme fouten. Stroll betaald tenminste nog flink maar Palmer krijgt gewoon een salaris als ik het goed heb 8)7
Vandoorne kan dan wel Alonso voor zich hebben maar het loopt gewoon niet lekker, hij heeft wel het e.e.a bewezen in het verleden maar hij moet wel uitkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 16-09 09:16
[...]
Maar alle boven 3 genoemde coureurs zijn tot zover helemaal niet zo slecht? Ja Stroll had echt een vervelend begin, maar Max parkeerde na 1 seizoen in de F1 nog zijn auto zonder problemen in de muur (2x in een weekend..).. Laten we maar gewoon rustig afwachten ipv alweer coureurs een exit te geven en nieuwe erin te gooien :P
Het punt waar teams naar kijken is hoe een coureur het doet ten opzichte van zijn teamgenoot, omdat deze (als het goed is) met vergelijkbaar materiaal rijden. En in dit geval is het verschil redelijk groot. En men verwacht wel dat de rookies in ieder geval verbetering laten zien.

Maargoed, ik zie ook nog niet zo heel snel veel veranderen. Stroll die zal gezien de investeringen niet zomaar vervangen worden, Vandoorne kan zich pas bewijzen als hij ook een betrouwbare en presteerende auto heeft (al moet hij natuurlijk geen fouten blijven maken zoals afgelopen race op Massa).

En heel simpel, het zijn geen van allen slechte coureurs.. Die komen simpelweg niet in de F1 terecht. Maar als ze net dat laatste beetje missen is het verschil wel te zien..

Edit: En m.b.t. de vergelijking met Max: Dat commentaar was ook in het begin toch wel heel anders. Luister maar eens wat uitspraken van Brundle (o.a. China 2015) of Coulthard terug..

[ Voor 7% gewijzigd door Twynn op 16-05-2017 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
LopendeVogel schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:55:
[...]

...
RBR heeft een eigen opleiding, daar komt Palmer dus nooit te rijden. Voor zowel Ricciardo naar Ferrari en Max naar Mercedes zijn al geruchten geweest, vandaar dat daar ook hier over wordt gespeculeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Van het trio Palmer, Vandoorne en Stroll kan ik eigenlijk alleen van Palmer zeggen dat hij 0,0 brengt voor het team. Het is geen talent, absoluut niet, heeft geen persoonlijkheid en ligt echt mijlen achter op Hülkenberg.

Stroll moet je nog niet opgeven, ik vind dat hij wel verbetering toont en Vandoorne... Daar heb ik vooral medelijden mee. Die Honda-motor helpt hem niet om enige ervaring op te doen en als hij een keer werkt komt hij zoveel vermogen tekort dat hij aan alle kanten voorbij gereden wordt. Ik vind het in ieder geval een sympathieke gast waarvan ik hoop dat hij nog een tijdje mee kan in de F1. Als zijn carrière door het Honda-debacle maar niet verpest raakt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als je teambaas aangeeft dat je het remmen niet onder de knie krijgt gaat er volgens mij meer mis dan het Honda blok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-09 12:46
Grrrrrene schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:50:
Van het trio Palmer, Vandoorne en Stroll kan ik eigenlijk alleen van Palmer zeggen dat hij 0,0 brengt voor het team. Het is geen talent, absoluut niet, heeft geen persoonlijkheid en ligt echt mijlen achter op Hülkenberg.
Het grappige is dat Palmer vorig jaar nog de prijs voor Rookie van het jaar heeft gewonnen. Maar hij werd dan ook wel behoorlijk door Sky gehypt (Ziggo/Verstappen was er niks bij vergeleken ;) ), maar hij haalt nu ongeveer hetzelfde resultaat als vorig jaar terwijl de auto wel een stukje beter is geworden. Die rijdt volgend jaar echt niet meer bij Renault. Hij was voor dit "tussenjaar" al de laatste keus.

Het probleem dat ik met Stroll heb, is dat hij gewoon letterlijk niks positiefs heeft laten zien. Laat het even duidelijk zijn: de Williams is de 4e beste auto van de grid! Zelfs een coureur die wel redelijk aan zijn pensioen toe is, rijd gewoon consistent p6/p7 in die auto. En dan wordt er bij Stroll zeer positief gemeld hoe knap hij eindelijk de race finisht als een na laatste ergens in p13 ofzo 8)7

Vandoorne heb ik nu gewoon erg medelijden mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:12

Harrie

NederVlaming

MikeyMan schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:08:
Als je teambaas aangeeft dat je het remmen niet onder de knie krijgt gaat er volgens mij meer mis dan het Honda blok
Ja, dat is wel een punt ja. Helemaal omdat je dit volgens mij goed in de simulator kunt oefenen. Het Honda blok wat geen kilometers kan maken is daar dan een mindere factor in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Harrie schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:17:
[...]

Ja, dat is wel een punt ja. Helemaal omdat je dit volgens mij goed in de simulator kunt oefenen. Het Honda blok wat geen kilometers kan maken is daar dan een mindere factor in.
Nouja, het remmen oefenen zonder G-krachten is natuurlijk niet echt hetzelfde als remmen inclusief G-krachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:12

Harrie

NederVlaming

Grrrrrene schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:49:
[...]

Nouja, het remmen oefenen zonder G-krachten is natuurlijk niet echt hetzelfde als remmen inclusief G-krachten :)
Het ging vooral over dat Stoffel nog aan het remmen is als hij de bocht al induikt; iets wat in de lagere klasses zo aangeleerd wordt. In de F1 is bij het insturen de rem al weer losgelaten. Dat is toch wat ik er van begrepen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Misschien is het verschil tussen GP2 en F12017 veel groter geworden dan GP2->F12016. Het is makkelijker om in te stappen in een auto die niet heel anders gedraagt dan de vorige raceklasse waar je in zat. F12016->F12017 zal ook een kleinere stap zijn dan GP2->F12017.

Je ziet dat ondanks dat er in de winter super veel getest is in Spanje, dat zelfs de pole position geen foutloze ronde was en P2 was ook geen foutloze ronde. Dit betekent dat P3 en P4 nog meer foutjes hebben gemaakt. Als zelfs de toppers nu moeite hebben om foutloze rondes te rijden in F12017 auto's, vind ik het niet zo gek dat de rookies het moeilijk hebben. Je kan ze daarom niet na 1 seizoen al afschrijven. Als je nieuwe rookies in de auto gaat zetten kamp je namelijk met precies hetzelfde probleem.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Stroll en Vandoorde wil ik nog wel eens kans geven na dit seizoen. Nieuw, wennen, en bij Vandoorne een ronduit waardeloze motor achterin. Palmer zal echt wat moeten laten zien want hij wordt helemaal zoek gereden door Hulkenberg.

De vergelijking met Max is echt onzin. Hij heeft vorig seizoen helemaal niemand uitgeschakeld door in hem te crashen, en hij won zijn eerste race bij RBR. Kom op, totaal andere situatie. Hij is zeer agressief, dat noemen we welkom omdat Senna en Schumacher ook meer op deze manier reden, eens een wat lieten zien. Die crashte ook wel eens. Oh stuur maar de F1 uit. 8)7

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:15:
Stroll en Vandoorde wil ik nog wel eens kans geven na dit seizoen. Nieuw, wennen, en bij Vandoorne een ronduit waardeloze motor achterin. Palmer zal echt wat moeten laten zien want hij wordt helemaal zoek gereden door Hulkenberg.

De vergelijking met Max is echt onzin. Hij heeft vorig seizoen helemaal niemand uitgeschakeld door in hem te crashen, en hij won zijn eerste race bij RBR. Kom op, totaal andere situatie. Hij is zeer agressief, dat noemen we welkom omdat Senna en Schumacher ook meer op deze manier reden, eens een wat lieten zien. Die crashte ook wel eens. Oh stuur maar de F1 uit. 8)7
Amen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
MikeyMan schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:08:
Enige voordeel is, is dat dit helemaal niet zo gezegd is.
Hij gaf aan dat het remmen in de klasse waar Vandoorne reed, op deze manier doet remmen. Dat dient hij te veranderen naar de manier waarop dat in de F1 gaat, hier heeft de teambaas volledig vertrouwen in. Dat is net iets anders vergeleken de manier waarop jij het zegt (ergens het tegenovergestelde zelfs, hij zegt dat hij het wél onder de knie krijgt, jij zegt van niet :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

LopendeVogel schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:30:
[...]

Enige voordeel is, is dat dit helemaal niet zo gezegd is.
Hij gaf aan dat het remmen in de klasse waar Vandoorne reed, op deze manier doet remmen. Dat dient hij te veranderen naar de manier waarop dat in de F1 gaat, hier heeft de teambaas volledig vertrouwen in. Dat is net iets anders vergeleken de manier waarop jij het zegt (ergens het tegenovergestelde zelfs, hij zegt dat hij het wél onder de knie krijgt, jij zegt van niet :P)
Volgens mij lees je het anders dan ik het bedoel. Nuanceverschil, maar ik zeg niet dat ie het niet gaat leren in de toekomst.
Echter; na de gereden kilometers in de auto en in de simulator, zou dat inmiddels toch wel geregeld moeten zijn. Granted; hij heeft natuurlijk relatief weinig gereden, maar anderen zijn sneller up to speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18:52
Goede toevoeging!

Acties:
  • +18 Henk 'm!
Weet iedereen nog die foto van RAI met die oude camera afgelopen weekeinde?
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C_jCwuQXcAEx9zH.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.boredpanda.com/blog/wp-content/uploads/2017/05/photographer-shoots-f1-old-graflex-camera-joshua-paul-40.jpg

Hier de foto's die de fotograaf met die camera gemaakt heeft. http://www.boredpanda.com...aflex-camera-joshua-paul/

Afbeeldingslocatie: http://static.boredpanda.com/blog/wp-content/uploads/2017/05/photographer-shoots-f1-old-graflex-camera-joshua-paul-591af9eac689f__700.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.boredpanda.com/blog/wp-content/uploads/2017/05/photographer-shoots-f1-old-graflex-camera-joshua-paul-591af2e1c3a33__700.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door nachtnet op 16-05-2017 23:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
nachtnet schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 23:16:
[afbeelding]

[afbeelding]

Hier de foto's die de fotograaf met die camera gemaakt heeft. http://www.boredpanda.com...aflex-camera-joshua-paul/

[afbeelding]

[afbeelding]
Whow... Echt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Vet!

Ergens toch wel jammer dat het ding geen foto's maakt die eruit zien of ze uit de 70-er jaren komen.
Misschien is dat omdat ik zelf uit die tijd kom.

Desalniettemin mooi hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
vosss schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 00:43:
Vet!

Ergens toch wel jammer dat het ding geen foto's maakt die eruit zien of ze uit de 70-er jaren komen.
Misschien is dat omdat ik zelf uit die tijd kom.

Desalniettemin mooi hoor :9
Daar heb je instagram voor :P

Wel vette foto's dit, lekkere grove korrel en vervaging :)
Zou leuk zijn als ie naar een racedag met classic F1 cars ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Toffe foto's!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 11:38
Chilly_Willy schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:57:
Tis nog even weg, maar laten we op dit hopen

[afbeelding]
Hoop het niet, dan moet ik een paraplu meenemen. ;(
nachtnet schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 23:16:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Deze vind ik ook mooi, pannen met een oude camera.
Afbeeldingslocatie: http://static.boredpanda.com/blog/wp-content/uploads/2017/05/42OCtzDGn-png__700.jpg

De foto's zijn verrassend scherp.

[ Voor 66% gewijzigd door Toewan op 17-05-2017 09:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:55
LopendeVogel schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:29:
[...]

Dat is nogal makkelijk; Zowel Palmer als Stroll halen simpelweg niet uit de auto wat er in zit. Dit wordt simpel aangetoond doordat hun teamgenoten dit (soms) wél doen en je dus grote verschillen ziet tussen de 2 rijders van het team.

Als je dit dan zo graag wilt vergelijken met Max; Die scoorde in zn 2e race al punten en had al 2x keer Q3 gehaald na zijn eerste 5 races, met een auto die (mijn mening) vergeleken met de Williams en Renault van nu gewoon "slechter" was. Ja Max maakte zeker fouten in het begin, maar stelde daar ook positieve uitschieters tegenover, iets dat je helaas van Stroll en Palmer niet kunt zeggen. Die presteren slechts zeer matig met alleen negatieve uitschieters. Zeker van Palmer die in zijn 2e jaar zit zou je meer mogen verwachten met de auto die hij tot zijn beschikking heeft.

Vandoorne is imo een ander verhaal, die heeft gewoon een ****-auto waarmee het erg moeilijk is om in positieve zin op te vallen.

[ Voor 5% gewijzigd door stefanass op 17-05-2017 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
stefanass schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:48:
[...]

Dat is nogal makkelijk; Zowel Palmer als Stroll halen simpelweg niet uit de auto wat er in zit. Dit wordt simpel aangetoond doordat hun teamgenoten dit (soms) wél doen en je dus grote verschillen ziet tussen de 2 rijders van het team.

Als je dit dan zo graag wilt vergelijken met Max; Die scoorde in zn 2e race al punten en had al 2x keer Q3 gehaald na zijn eerste 5 races, met een auto die (mijn mening) vergeleken met de Williams en Renault van nu gewoon "slechter" was. Ja Max maakte zeker fouten in het begin, maar stelde daar ook positieve uitschieters tegenover, iets dat je helaas van Stroll en Palmer niet kunt zeggen. Die presteren slechts zeer matig met alleen negatieve uitschieters. Zeker van Palmer die in zijn 2e jaar zit zou je meer mogen verwachten met de auto die hij tot zijn beschikking heeft.

Vandoorne is imo een ander verhaal, die heeft gewoon een ****-auto waarmee het erg moeilijk is om in positieve zin op te vallen.
Max is zeker een talent, met ondertussen ook al een aantal DNF op zijn naam (of pech of hij knalt hem in de muur of dit of dat). Maar om elke nieuwe coureur in de F1 direct te vergelijken met een grote uitzondering zoals Max, nah :P
Ook vergelijken met een coureur in zijn team die 7 tot 15 jaar meer ervaring heeft in de F1, nah ook niet helemaal eerlijk.
Ik vind Max gewoon een zeer exclusieve natuurtalent, maar ook hij maakt fouten. Het is dan ook zeker moeilijk om Max te vergelijken met bijv Palmer, Stroll of Vandoorne. Max is een relatief goede coureur, nu al. Maar om dan gelijk de verwachting te krijgen dat iedereen dat is die net komt kijken of net zijn eerste echte race gereden heeft in de F1, moa niet echt realistisch vind ik.

Max mag imo nu al vergeleken worden met M. Schumacher, vooral op het gebied van er voor 101% voor gaan (lees: alles of niets). Kijk maar eens op bijv youtube naar een crash compilatie van Schumacher.. Hij was ook een zeer groot gevaar, en reed ook op een manier van: alles of niets.
Ook veel agressie te vinden in Schumacher (kijk maar hoe hij op Coulthard inrijd, zijn race vervolgt met 3 wielen en vervolgens het lef heeft om de pitbox van Coulthard in te lopen in de hoop op de vuist te kunnen gaan). Want tsja volgens Schumacher mocht Coulthard niet voor hem rijden, dus rijdt Schumacher vol op hem in en is vervolgens boos op Coulthard :D
Maar zo'n coureur is eerder, net als Max, een grote uitzondering in de F1 wereld. Beiden coureurs die heel veel lef en agressie hebben, maar wel degelijk ontiegelijk goed kunnen racen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:42
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DAA97N1XkAAZ3F3.jpg:large
Max Verstappen
Travelling around Austria 🇦🇹 in true Dutch fashion 🇳🇱 #motorhomegoals #RedBullRacing
LOL

[ Voor 49% gewijzigd door Rivanov op 17-05-2017 10:55 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Hahaha zo'n vette bak hé, zie je dan een krot van een caravan erachter xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
LopendeVogel schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:52:
[...]

Max is zeker een talent, met ondertussen ook al een aantal DNF op zijn naam (of pech of hij knalt hem in de muur of dit of dat). Maar om elke nieuwe coureur in de F1 direct te vergelijken met een grote uitzondering zoals Max, nah :P
Ook vergelijken met een coureur in zijn team die 7 tot 15 jaar meer ervaring heeft in de F1, nah ook niet helemaal eerlijk.
Ik vind Max gewoon een zeer exclusieve natuurtalent, maar ook hij maakt fouten. Het is dan ook zeker moeilijk om Max te vergelijken met bijv Palmer, Stroll of Vandoorne. Max is een relatief goede coureur, nu al. Maar om dan gelijk de verwachting te krijgen dat iedereen dat is die net komt kijken of net zijn eerste echte race gereden heeft in de F1, moa niet echt realistisch vind ik.
De vergelijkingen worden hier voornamelijk gemaakt t.o.v. hun teamgenoot, niet met VER's talent. En het gaat niet zozeer om de fouten die deze 3 maken maar om het stelselmatig een stuk langzamer zijn dan hun teamgenoot. Als dat in de seconden begint te lopen dan moet men zich toch wel sterk af gaan vragen of ze wel in de F1 thuishoren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:55
Stefie2010 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:57:
[...]

De vergelijkingen worden hier voornamelijk gemaakt t.o.v. hun teamgenoot, niet met VER's talent. En het gaat niet zozeer om de fouten die deze 3 maken maar om het stelselmatig een stuk langzamer zijn dan hun teamgenoot. Als dat in de seconden begint te lopen dan moet men zich toch wel sterk af gaan vragen of ze wel in de F1 thuishoren...
Wat mij betreft is dat vrij simpel; De F1 zou de absolute top moeten zijn, en daar hoort Palmer in ieder geval niet bij. Stroll zit nog in zijn eerste jaar en mag iets meer krediet krijgen, maar zoals hij tot nu toe presteert is gewoon zeer matig.

Natuurlijk heeft hij een aantal keren pech gehad, maar heeft aan de andere kant ook nog geen enkele keer positief verrast, waar anderen dat wel gedaan hebben zoals Wehrlein en Ocon. Het zou mij zeer verbazen als Stroll en/of Palmer volgend jaar nog een plek verdienen, al zou Stroll zomaar volgend jaar weer op de grid kunnen staan dankzij het geld dat Papa Stroll meebrengt.

Natuurlijk kunnen er geen 20 man op de grid staan die allemaal WDC zouden kunnen worden, maar er rijden er nu een aantal rond die wmb niet in de F1 thuishoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LopendeVogel
Stefie2010 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:57:
[...]

Ja oké ik ga je ook geen ongelijk geven hoor (in de zin van: dat sommige nieuwe coureurs niet even snel zijn dan hun zeer ervaren teamgenoot, want daar heb je gelijk in inderdaad...). Maar zou Ricciardo er dan ook maar uitgegooid moeten worden omdat die duidelijk langzamer is in de race vergeleken zijn teamgenoot (''beginner'': Max Verstappen)?

Hier werd ook al tijdens de testdagen in Barcelona verteld dat Stroll de F1 zo snel mogelijk moet verlaten.. Er worden soms gewoon zo snel dingen geroepen, die 100% tegengesproken worden namens de mensen die er daadwerkelijk verstand van hebben.. Ik vraag me dan soms gewoon af, zijn sommige mensen in dit topic nou zo slim en zijn de mensen die al jaren daadwerkelijk in de F1 zitten zo dom of waar gaat het fout? Iets zegt mij dat hun net een tikkeltje meer verstand ervan hebben en net die dingen zien die jij en ik niet zien.

Zoals Stroll, die mocht na 1 testdag volgens sommige hier al de F1 verlaten, Vandoorne zou volgens sommige hier 1 groot spektakel worden en misschien wel een 2e Max. Tsja ik weet het niet hoor, maar ik vind dat sommige conclusies veel, veel te snel getrokken worden :)
Nu enkele maanden verder zijn de conclusies weer anders, en dat is dus de F1. Wie weet rijdt Palmer over 2 maanden zijn teamgenoot wel helemaal zoek in het veld en dan mag Hulkenberg weer de F1 verlaten xd
Straks laat Stroll een gigantisch mooie actie zien op Massa en dan is Massa de pineut hier. Wie weet eindigt Vandoorne straks wel 2x achter elkaar voor Alonso, en dan geven sommige Alonso een per directe exit :P

Hoe dan ook, ben ik blij dat wij het niet voor het zeggen hebben want dan had je elke maand andere coureurs in het veld gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Max met de caravan door Oostenrijk :+

@Rivanov

/me page refresh Jasphur, page refresh

Dan maar dit Twitter verhaal :+
https://twitter.com/LewisHamilton/status/864264108337762305

[ Voor 55% gewijzigd door Jasphur op 17-05-2017 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:42
Jasphur schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:38:
Max met de caravan door Oostenrijk :+

[afbeelding]
Check eens even boven je. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
stefanass schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:15:
[...]

Wat mij betreft is dat vrij simpel; De F1 zou de absolute top moeten zijn, en daar hoort Palmer in ieder geval niet bij. Stroll zit nog in zijn eerste jaar en mag iets meer krediet krijgen, maar zoals hij tot nu toe presteert is gewoon zeer matig.

Natuurlijk heeft hij een aantal keren pech gehad, maar heeft aan de andere kant ook nog geen enkele keer positief verrast, waar anderen dat wel gedaan hebben zoals Wehrlein en Ocon. Het zou mij zeer verbazen als Stroll en/of Palmer volgend jaar nog een plek verdienen, al zou Stroll zomaar volgend jaar weer op de grid kunnen staan dankzij het geld dat Papa Stroll meebrengt.

Natuurlijk kunnen er geen 20 man op de grid staan die allemaal WDC zouden kunnen worden, maar er rijden er nu een aantal rond die wmb niet in de F1 thuishoren.
De F1 is nooit de absolute top geweest. Sinds het begin der dagen rijden er pay-drivers rond. En dat maakt het imo ook fantastisch leuk, omdat zij in ieder geval voor wat onverwachte momenten zorgen.

F1 heeft altijd ook langzame teams gehad. Samen met pay drivers zorgt dit voor een fantastische charme ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:07

SuBBaSS

-has Ryzen

Prachtig, ook gewoon beiden zo'n setje met sleurhut.
Even gevraagd of ze nog Top Gear trucs gaan uithalen. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

Klopt, was afgelopen weekend ook. Flesjes mocht je wel meenemen, blikjes niet.

Flesjes die je bij het circuit kocht kreeg je zonder dopje mee |:(

Jammer dat het topic al dicht is, ik wilde nog ranten over het achterlijke rijgedrag van Bottas (en Massa...) :+

Verder wel een mooie race gezien, al valt een 2e plek dan toch even tegen. Maar het kan erger :>

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefie2010
LopendeVogel schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:16:
[...]

Ja oké ik ga je ook geen ongelijk geven hoor (in de zin van: dat sommige nieuwe coureurs niet even snel zijn dan hun zeer ervaren teamgenoot, want daar heb je gelijk in inderdaad...). Maar zou Ricciardo er dan ook maar uitgegooid moeten worden omdat die duidelijk langzamer is in de race vergeleken zijn teamgenoot (''beginner'': Max Verstappen)?
Wat een kromme vergelijking weer. Ten eerste out-qualified RIC VER regelmatig. Ten tweede is hun racepace meestal vergelijkbaar en anders scheelt het maximaal een paar tienden, en dan ook nog afhankelijk van banden en omstandigheden. Alleen in de regen is VER duidelijk sneller.

STR, VAN en PAL zijn gewoon tot nu toe VERUIT langzamer dan hun teamgenoot, in de quali en in de race onder alle omstandigheden. En dan mag dat best benoemd worden en mag er serieus afgevraagd worden of zij wel in de F1 thuishoren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grimmie187
[...]

Ook veel agressie te vinden in Schumacher (kijk maar hoe hij op Coulthard inrijd, zijn race vervolgt met 3 wielen en vervolgens het lef heeft om de pitbox van Coulthard in te lopen in de hoop op de vuist te kunnen gaan). Want tsja volgens Schumacher mocht Coulthard niet voor hem rijden, dus rijdt Schumacher vol op hem in en is vervolgens boos op Coulthard :D
Nouuuu, de waarheid m.b.t. dat incident is toch wat anders...

Coulthard gaat als een debiel midden op de racelijn van zijn gas als een soort mislukte braketest terwijl het zicht ongeveer 2 meter is. Niet zo verwonderlijk dat Schumi daar pislink over was >:)

Ben het verder natuurlijk wel met je eens dat Schumi regelmatig (te) agressief was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:19
Toch denk ik dat Vandoorne echt ontzettend veel pech heeft.

Als rookie is het lastig om te beginnen in de F1 en dan moet je ook nog eens in een brakke McLaren de strijd aan gaan. Een auto die niet snel, niet betrouwbaar en waarschijnlijk door die beroerde motor ook nog lastig te rijden is. Ga er maar aan staan als rookie.

Daarnaast heeft hij ook nog eens Alonso als teamgenoot die al jaren bewijst het meer dan maximale uit niet optimale situaties te kunnen halen.

Vandoorne heeft voldoende bewezen in voorgaande raceklasses om met kop en schouders boven een Stroll, Palmer, Ericsson en Wehrlein te staan. Ik hoop alleen dat die McLaren nog dit seizoen fatsoenlijk presteert, dan denk ik dat Vandoorne er een stuk beter voor staat.

De situatie van Stroll is ronduit beschamend, nog erger dan die van Palmer. Beide zijn fors langzamer dan hun teamgenoot, maar het gat tussen Stroll en Massa is wel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Grimmie187 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:58:
[...]

Nouuuu, de waarheid m.b.t. dat incident is toch wat anders...

Coulthard gaat als een debiel midden op de racelijn van zijn gas als een soort mislukte braketest terwijl het zicht ongeveer 2 meter is. Niet zo verwonderlijk dat Schumi daar pislink over was >:)

Ben het verder natuurlijk wel met je eens dat Schumi regelmatig (te) agressief was.
Dat klopt helemaal, het was zelfs zo dat Coulthard een vlag had om aan de kant te gaan voor Schumacher ;) En dit is wat ik bedoel, je kan gewoon heel simpel kijken zoals ik deed: Schumacher knalt vol achterop Coulthard en is boos op Coulthard.
Of je kijkt iets verder, en dan kan je nog twijfelen of Schumacher nu wel of niet fout was :)

Dit is precies wat ik wilde laten zien. De 1 had direct gezegd: dit is het laatste seizoen voor Schumacher, de ander kijkt verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Harrie schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:53:
[...]

Het ging vooral over dat Stoffel nog aan het remmen is als hij de bocht al induikt; iets wat in de lagere klasses zo aangeleerd wordt. In de F1 is bij het insturen de rem al weer losgelaten. Dat is toch wat ik er van begrepen had.
Dat doen de groten in de F1-wereld toch ook? Michael Schumacher hield zich ook niet aan het remmen voor de bocht, die remde zo laat dat hij in de bocht nog op de rem zat (en op het gas voor de rembalans). Zo kon hij met een overstuurde auto toch neutraal door de bocht doordat de remkracht op de achteras direct gecontroleerd werd met het gaspedaal.

Dus remmen in de bocht is niet iets wat per definitie toe te schrijven is aan onervarenheid, dat kan zomaar een rijstijl zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Laatst online: 17:15
Grrrrrene schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:09:
[...]

Dat doen de groten in de F1-wereld toch ook? Michael Schumacher hield zich ook niet aan het remmen voor de bocht, die remde zo laat dat hij in de bocht nog op de rem zat (en op het gas voor de rembalans). Zo kon hij met een overstuurde auto toch neutraal door de bocht doordat de remkracht op de achteras direct gecontroleerd werd met het gaspedaal.

Dus remmen in de bocht is niet iets wat per definitie toe te schrijven is aan onervarenheid, dat kan zomaar een rijstijl zijn :)
Ik heb alleen begrepen (correct me if I'm wrong) dat dit compleet veranderd is met de blown diffuser. Hierdoor genereer je met gas geven in de bocht zoveel extra grip dat je veel harder door de bocht kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
Martijndoes schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:11:
[...]

Ik heb alleen begrepen (correct me if I'm wrong) dat dit compleet veranderd is met de blown diffuser. Hierdoor genereer je met gas geven in de bocht zoveel extra grip dat je veel harder door de bocht kan.
Klopt wel, behalve dat de blown diffuser sinds 2012 is verboden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Grrrrrene schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:09:
[...]

Zeker. Maar volgens mij deed Schumi dit wel pas wel wat later in zijn carriere, wanneer hij dus al flink wat ervaring had en tot in de puntjes wist waar de limieten zatten. Een rijstijl kan zich ontwikkelen, maar je moet wel weten wat je doet en wanneer.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:16
[...]
Als je de situatie zou kennen weet je precies waarom Schumacher dat deed.
Schumacher stond 7 punten achter op Hakkinen in het kampioenschap. Hakkinen lag er bij de startcrash al uit en Schumacher was hard op weg naar de overwinning en zijn 7 punten achterstand dus om te zetten naar 3 punten voorsprong. Vervolgens komt hij de teamgenoot van Hakkinen (Coulthard) in een door de regen vrijwel onzichtbare zilvergrijze auto tegen die gelapt gaat worden. Vervolgens laat hij op de racelijn ineens zijn gas los om Schumacher ervoor bij te laten. Schumacher kon geen kant op en het kwam Mclaren wel erg goed uit.

En dan vind jij het gek dat Schumacher boos is? 8)7

Overigens was dat wel de tot nu toe het enige GP waar ik live bij was, het Schumacher/Coulthard incident gebeurde voor mijn neus

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Jasphur schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:22:
[...]

Zeker. Maar volgens mij deed Schumi dit wel pas wel wat later in zijn carriere, wanneer hij dus al flink wat ervaring had en tot in de puntjes wist waar de limieten zatten. Een rijstijl kan zich ontwikkelen, maar je moet wel weten wat je doet en wanneer.
Nee dat klopt niet helemaal, dit is ook gewoon terug te zien op internet (YouTube bijvoorbeeld), ook in zijn latere jaren maakte hij flink wat rem fouten wat hem het podium kosten (lees: volle bak crashen in muren en banden stapels, omdat hij elke keer over het limiet van het rempunt ging ;).

Schumacher (althans, ik neem aan dat je hem bedoelt met Schumi) had geen limiet, dat maakte hem juist spannend, gevaarlijk en exclusief in 1. Ene keer ging het goed en werd hij eerste, andere keer ging het helemaal fout en lag zijn auto in puin, ook in zijn latere jaren van zijn carrière :)

Genoeg hele leuke en spannende video's over te vinden, dit is geen gokwerk, feiten staan op internet :)

Guys, het was niet mijn bedoeling om een hele discussie over Schumacher en Coulthard hier te beginnen, sorry dat ik erover begon. Het was puur en alleen een voorbeeld dat sommige rare/vervelende/nare situaties zoals bijv bij Vandoorne te zien was, ook de beste van de beste kan overkomen.. Net als dat Stroll de auto weleens gecrasht heeft, heeft Schumacher volgens mij wel een flink record staan qua aantal crashes... Voor de rest heeft Schumacher 0,0 met F1 Seizoen 2017 te maken, het was puur en alleen een voorbeeld van mij :)

[ Voor 19% gewijzigd door LopendeVogel op 17-05-2017 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
Richard117 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:47:
[...]

Als je de situatie zou kennen weet je precies waarom Schumacher dat deed.
Schumacher stond 7 punten achter op Hakkinen in het kampioenschap. Hakkinen lag er bij de startcrash al uit en Schumacher was hard op weg naar de overwinning en zijn 7 punten achterstand dus om te zetten naar 3 punten voorsprong. Vervolgens komt hij de teamgenoot van Hakkinen (Coulthard) in een door de regen vrijwel onzichtbare zilvergrijze auto tegen die gelapt gaat worden. Vervolgens laat hij op de racelijn ineens zijn gas los om Schumacher ervoor bij te laten. Schumacher kon geen kant op en het kwam Mclaren wel erg goed uit.

En dan vind jij het gek dat Schumacher boos is? 8)7

Overigens was dat wel de tot nu toe het enige GP waar ik live bij was, het Schumacher/Coulthard incident gebeurde voor mijn neus
Correct me if I'm wrong.. maar was de situatie aldaar niet dat Schumacher z'n team had verzocht om het team van Coulthard, om de bovengenoemde reden, te verzoeken om Coulthard SCH voorbij te laten gaan, waar ook onmiddelijk, maar op een ongelukkig moment, gehoor aan werd gegeven door gas terug te nemen? voor zover ik me kan herinerren, had coulthard SCH ook niet aan zien komen, en enkel te horen gekregen om gas terug te nemen zodat hij erlangs kon.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Korras schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:24:
[...]

Correct me if I'm wrong.. maar was de situatie aldaar niet dat Schumacher z'n team had verzocht om het team van Coulthard, om de bovengenoemde reden, te verzoeken om Coulthard SCH voorbij te laten gaan, waar ook onmiddelijk, maar op een ongelukkig moment, gehoor aan werd gegeven door gas terug te nemen? voor zover ik me kan herinerren, had coulthard SCH ook niet aan zien komen, en enkel te horen gekregen om gas terug te nemen zodat hij erlangs kon.
Dat is wel wat je nu grotendeels vind als je op internet kijkt ja :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:16
Korras schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:24:
[...]

Dat zou goed kunnen. Daarom zeg ik ook dat het Mclaren allemaal niet slecht uit kwam, niet dat ze hem bewust uit de race gereden hebben. Maar vanuit Schumacher gezien blijft het begrijpelijk dat hij boos werd om deze gevaarlijke situatie, en dat is de opmerking waar deze discussie over ging.

Hoewel ik een groot Schumacher fan ben, ben ik het wel eens met de opmerking over zijn rijstijl. Ik gebruik hem dan ook altijd als tegenargument als de Jos Verstappen grindbakgrappen weer eens genoemd worden, Schumacher is procentueel gezien namelijk net zo vaak door een aanrijding/spin/crash uitgevallen als Jos. Waarbij je Jos zelfs nog het voordeel van de twijfel kan geven dat hij met die barrels waarin hij reed meer risico's moest nemen. Blijkbaar kun je met die statistiek dus gewoon 7x wereldkampioen worden.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
De update in Spanje heeft Red Bull blijkbaar 0,4 seconde gebracht: http://www.crash.net/f1/n...l-04s-per-lap-horner.html
Pagina: 1 ... 88 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1