CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Het enige wat ze hebben ontkracht is dat de auto RB14 zou heten. Dat zegt he-le-maal niks. Wat is immers het verschil tussen een update en een "compleet vernieuwde auto"? En wie bepaalt vanaf hoeveel veranderingen iets geen update meer is, maar een "compleet vernieuwde auto"?LopendeVogel schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:17:
[...]
He he werd al tijd, ik geloofde er al geen snars van (net als dat RBR met een totaal andere wagen zou komen in Melbourne vergeleken de trainingsdagen) hahaWel jammer uiteraard, maar ik had totaal niet de verwachting dat ze plots met een totaal andere auto, de RBR14 zouden komen.
Goed dat het gerucht nu ontkracht is
Ik vind het verhaal van een eindje terug best plausibel dat ze toen de FRIC-wielophanging verboden dreigde te worden, vol op een plan B zijn gaan ontwerpen en dat niet afgekregen hebben voor de eerste races. Of je daarmee ineens 1s sneller bent valt te bezien, maar het verklaart de kale auto en het gebrek aan performance en de (ondanks de prestaties) positieve instelling van het team.
Ik verwacht geen wonderen, maar wel een kleiner gat met Ferrari en Mercedes. De grote Renault-update moet dat gat verder dichten. Vorig seizoen haalden ze beide teams ook in/bij gedurende het seizoen.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
https://www.autobahn.eu/4...-auto-van-max-verstappen/trion75 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:53:
Wel lekker groot en duidelijk erop die 3, maar 33 zal toch kleiner moeten, tenzij die Red Bull van Max er een extra staartje bij krijgt
Hier de inderdaad kleinere 33 versie.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Daarnaast is ook de vraag, of er een compleet nieuwe auto nodig is. Deze is al eerder langs gekomen:Grrrrrene schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 06:42:
[...]
Het enige wat ze hebben ontkracht is dat de auto RB14 zou heten. Dat zegt he-le-maal niks. Wat is immers het verschil tussen een update en een "compleet vernieuwde auto"? En wie bepaalt vanaf hoeveel veranderingen iets geen update meer is, maar een "compleet vernieuwde auto"?
Ik vind het verhaal van een eindje terug best plausibel dat ze toen de FRIC-wielophanging verboden dreigde te worden, vol op een plan B zijn gaan ontwerpen en dat niet afgekregen hebben voor de eerste races. Of je daarmee ineens 1s sneller bent valt te bezien, maar het verklaart de kale auto en het gebrek aan performance en de (ondanks de prestaties) positieve instelling van het team.
Ik verwacht geen wonderen, maar wel een kleiner gat met Ferrari en Mercedes. De grote Renault-update moet dat gat verder dichten. Vorig seizoen haalden ze beide teams ook in/bij gedurende het seizoen.
http://www.auto-motor-und...-gp-spanien-12027537.html
Mocht grip aan de achterzijde inderdaad HET probleem zijn zoals in dit artikel gesuggereerd (wellicht door het verbod op FRIC), en ze hebben dat nu opgelost dan zou dat zo maar een flinke stap vooruit kunnen zijn. Ook omdat ze geen noodgrepen meer uit hoeven te halen om de banden te laten werken en kan de RB13 zo maar ineens toch een prima auto blijken te zijn.
Dit is een heel goed punt.dennisfr schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:08:
[...]
Daarnaast is ook de vraag, of er een compleet nieuwe auto nodig is. Deze is al eerder langs gekomen:
http://www.auto-motor-und...-gp-spanien-12027537.html
Mocht grip aan de achterzijde inderdaad HET probleem zijn zoals in dit artikel gesuggereerd (wellicht door het verbod op FRIC), en ze hebben dat nu opgelost dan zou dat zo maar een flinke stap vooruit kunnen zijn. Ook omdat ze geen noodgrepen meer uit hoeven te halen om de banden te laten werken en kan de RB13 zo maar ineens toch een prima auto blijken te zijn.
Zodra je te weinig temp in je banden hebt ontstaat er vaak een sneeuwbal effect:
- Je wordt gedwongen om met meer downforce te rijden dan soms optimaal is
- Je remmen moet je minder koelen zodat ze de achterbanden kunnen opwarmen waardoor de remmen weer minder werken
- Als je achterbanden uit hun operating window raken, verlies je bochtensnelheid en kunnen de voorbanden ook uit hun operating window raken
- De set-up van vering pas je aan om bandentemperatuur te genereren, terwijl je vanuit mechanisch oogpunt wellicht een zachtere vering wil hebben voor tractie in de langzame bochten
- Als de banden echt te koud zijn, gaan ze glijden. Door het glijden warmen ze in piekmomenten enorm op en gaan ze blisteren -> meer bandenslijtage
- In kwalificatie is het bijna niet te doen om je achterbanden goed op temperatuur te krijgen, waardoor je soms een compromis moet maken om in de Q nog snel genoeg te zijn. Dit gaat ten koste van je racepace.
- Hardere banden kun je niet gebruiken omdat die nog minder opwarmen. Dit beperkt je strategische keuze in races.
- Na SC starts, ben je een sitting duck (Ric @ Bahrein)
Ergo, als je het banden issue beetje kunt fixen heb je gelijk op talloze punten een mega voordeel.
https://www.motorsport.co...p-end-two-tier-f1-903516/
No matter the age, never lose the Kramer inside
bron: @TomRichtrF1 - Tomáš Richtr - Twitter
Fernando Alonso: "Příští rok budu ve formuli 1. Byť nevím, se kterým týmem."
Translated from Czech by Bing
Fernando Alonso: "next year I will be in formula 1. Although I do not know with which team. "
Vervanging van Palmer bij Renault? Met het idee dat ze dan meer vooraan rijden?nachtnet schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:41:
ALO rijdt volgens jaar ook F1, al zegt hij niet te weten bij welk team.
bron: @TomRichtrF1 - Tomáš Richtr - Twitter
[...]
Zie hem nog wel overstappen naar Renault, toch een beetje "zijn" team, grootste successen daarmee gehaald, al zal er door de jaren heen wel het nodige verandert zijn. En het is een fabrieksteam.
Blijven bij Mclaren kan ook nog, wie weet komen die komend jaar weer met Indy500 en een Le Mans team op de proppen om hem erin/blij te kunnen houden.
Na 3 jaar zal Alonso 'proof in the pudding' willen zien mbt de vooruitgang van Honda.KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:50:
Hij is aanwezig in de F1... ;p
Zie hem nog wel overstappen naar Renault, toch een beetje "zijn" team, grootste successen daarmee gehaald, al zal er door de jaren heen wel het nodige verandert zijn. En het is een fabrieksteam.
Blijven bij Mclaren kan ook nog, wie weet komen die komend jaar weer met Indy500 en een Le Mans team op de proppen om hem erin/blij te kunnen houden.
Honda is in 2017 achteruitgegaan ipv vooruit. Dit ondanks het opheffen van het token systeem. Dat zal hem weinig vertrouwen geven. De enige manier voor Mclaren om Alonso te houden is dat Honda in de loop van dit jaar zichzelf enorm verbetert en een acceptabele motor qua snelheid en betrouwbaarheid op de baan krijgt.
Als dit zo rond eind augustus niet gelukt is, zijn ze Alonso kwijt.
Wat hij dan zal doen? Kimi's plek overnemen? Bottas' plek overnemen of gokje Renault...
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Het eerste stukje:"Dat Palmer vervangen wordt" Daar twijfel ik eigenlijk niet aan. Wie hem gaat vervangen durf ik niet te gokken.Jasphur schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:32:
Dat Palmer vervangen word door Alonso, lijkt mij op het moment het meest logische. Maar wie weet.
ALO naar Renault? Hoop voor ALO dat hij in een team terecht komt waar hij om regelmatige podia kan meedoen..(ik gok dat hij gewoon bij McLaren gaat blijven.)
Als hij voor Renault gaat volgend jaar doet hij effectief gezien hetzelfde. Wil Alonso in zijn prime nog een soort van reële kans maken op een wereldtitel, dan zal hij niet meer willen gokken denk ik, maar eerder voor zekerheid gaan.
Ferrari schijnt volgend jaar een zitje vrij te hebben als Vettel inderdaad naar Merc gaat.nachtnet schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:36:
[...]
Het eerste stukje:"Dat Palmer vervangen wordt" Daar twijfel ik eigenlijk niet aan. Wie hem gaat vervangen durf ik niet te gokken.
ALO naar Renault? Hoop voor ALO dat hij in een team terecht komt waar hij om regelmatige podia kan meedoen..(ik gok dat hij gewoon bij McLaren gaat blijven.)
En voor Kimi kon het ook wel eens zijn laatste jaar zijn.
RBR heeft al laten weten dat ze Max niet laten gaan. En volgens mij zit RIC ook nog vast voor 2018.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Geld is altijd een prima motivatie.XyritZz schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:20:
Ik moet het nog zien gebeuren dat Vettel weg gaat, als Ferrari dit jaar mee blijft doen in de titelstrijd is daar geen enkele aanleiding toe.
ALS Alonso naar FER gaat en ALS FER zo door blijft gaan is de kans dat ALO in de top 3 eindigt volgens mij echt heel groot. Maar ik weet niet of Alonso na 2 jaar middenmoot rijden nog de techniek heeft om zijn prestaties van toen te herhalen.
Ik geloof dat Vettel zo'n 50M per jaar krijgt. Ik denk dat een extra titel hem meer waard is dan een paar miljoen extra op de bank.
En naast het geld wil hij wellicht ook nog wel als Duitser voor het Duitse Mercedes rijden. Alhoewel hij dat natuurlijk ook altijd nog op een later moment kan doen. Maar nu doet Mercedes in ieder geval nog mee voor de titel.
$30 miljoen per jaar + $20 miljoen teken bonus in 2015 + prestatie bonussen.emnich schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:32:
[...]
Ik geloof dat Vettel zo'n 50M per jaar krijgt. Ik denk dat een extra titel hem meer waard is dan een paar miljoen extra op de bank.
Maar dat contract loopt dit jaar af.
Zolang Ferrari en Merc beide een goede auto hebben lijkt het mij logisch dat hij gaat voor het team dat het meeste geld biedt.
Het is in ieder geval altijd beter als 2 topteams om je vechten
Misschien bij the Butcher - social club. Ze hebben daar wel een beamer die bij voetbalwedstrijden omlaag gaat. Je zou ze even kunnen bellenhimlims_ schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:20:
Weet iemand in Amsterdam een leuk tentje/cafee waar de F1 te zien is?
Of had die in het tv-kijk topic gemoeten?
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Nu je het zegt, bij mij waarschijnlijk ook tot ik gerustgesteld ben
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Maar waar o waar moet deze jongen heen? Ocon zal vast niet naar merc gaan voor 2018. Misschien dan Wehrlein op de wip?
2 video's van de huidig wereldkampioen over besluiten nemen. (Vind ervan wat je wilt.)
[ Voor 14% gewijzigd door ANdrode op 13-05-2017 14:16 ]
Het startnummer is leuk en aardig maar moet je nog weten wie welk nummer heeft.
De naamsafkortingen kent z.g.a. iedereen wel!
De Honda's helemaal niks op de sharkfins? Is dus geen verplichting?
[ Voor 12% gewijzigd door metallicattim op 13-05-2017 15:06 ]
Ben ik de enige die zich afvraagt hoe dat men dat gaat realiseren?
De concurrent slimmer maken om 'de sport interessant houden' lijkt me geen afdoende argument. Wat zal er meer tegenover moeten staan voor b.v. Ferrari die ook net uit een dal aan het klimmen is?
Al eens benoemd in de GP Topics, maar Honda krijgt hulp van Mercedes om na te gaan waar het fout gaat.Hippocampus schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 15:39:
Ik hoorde net Olav tijdens de quali iets mompelen over hulp aan Honda (als motorbouwer) door de andere motormakers. De term 'achter de schermen' viel ook.
Ben ik de enige die zich afvraagt hoe dat men dat gaat realiseren?
De concurrent slimmer maken om 'de sport interessant houden' lijkt me geen afdoende argument. Wat zal er meer tegenover moeten staan voor b.v. Ferrari die ook net uit een dal aan het klimmen is?
Dus eerder een extra paar ogen en de goede weg op richten. Dit is in het verleden als eerder gebeurd bij volgens mij Ferrari, maar kan dat zo snel niet vinden.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Dit kan ik me niet voorstellen eigenlijk.. McLaren kan het financieel gewoon niet aan om Honda te verliezen, dat kost ze iets van 100M per jaar en dan moeten ze zelf nog motoren gaan kopen, terwijl ze al jaren niet eens hoofdsponsoren hebben.MikeyMan schreef op zondag 14 mei 2017 @ 09:30:
De geruchten over de scheiding tussen honda en McLaren worden wel sterker inmiddels. Ben benieuwd of we dan weer maar één team met honda motoren gaan zien. Dat McLaren het zat is begrijp ik wel.
Daarom is het schouders eronder en hebben ze idd achter de schermen om hulp gevraagd bij Merc en Ferrari. Het is logisch dat dit gebeurt want het is van belang voor alle motorfabrikanten dat Honda slaagt, anders gaat geen fabrikant zich meer wagen aan zo'n moeilijk en peperduur project, wat catastrofaal kan zijn voor de F1.
McLaren Honda blijft nog wel even
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Zullen ze toch eerst ergens een andere sponsor moeten vinden. En met een Mercedes klantenmotor wordt je ook geen kampioen.MikeyMan schreef op zondag 14 mei 2017 @ 09:30:
De geruchten over de scheiding tussen honda en McLaren worden wel sterker inmiddels. Ben benieuwd of we dan weer maar één team met honda motoren gaan zien. Dat McLaren het zat is begrijp ik wel.
Afgaande dat je dezelfde specificatie krijgt is dat wel mogelijk denk ik. Zeker bij teams als Red Bull wanneer je kijkt hoe ze met de Renault v6 krachtbron gepresteerd hebben tegenover Ferrari en Mercedes fabrieksteams. Het McLaren chassis lijkt aan de hand van Alonso zijn snelheid ook prima in orde te zijn.RocketKoen schreef op zondag 14 mei 2017 @ 09:35:
[...]
Zullen ze toch eerst ergens een andere sponsor moeten vinden. En met een Mercedes klantenmotor wordt je ook geen kampioen.
[ Voor 8% gewijzigd door Lasmibalsingh op 14-05-2017 09:52 ]
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Maar RBR heeft een deal met Renault die garandeert dat ze precies dezelfde motor krijgen. Mercedes geeft hun klanten niet zo'n deal. Ze hebben zelf bijvoorbeeld een nieuwe spec motor dit weekend en de klanten nog niet. Plus dat klanten sterk beperkt zijn in het gebruik van de beste engine modes.Lasmibalsingh schreef op zondag 14 mei 2017 @ 09:46:
[...]
Afgaande dat je dezelfde specificatie krijgt is dat wel mogelijk denk ik. Zeker bij teams als Red Bull wanneer je kijkt hoe ze met de Renault v6 krachtbron gepresteerd hebben tegenover Ferrari en Mercedes fabrieksteams. Het McLaren chassis lijkt aan de hand van Alonso zijn snelheid ook prima in orde te zijn.
Ik heb weleens gelezen dat Ron Dennis nogal arrogant was als het op sponsoring aankwam, hij bepaalde zelf wie er wel en niet mochten sponsoren. Want de auto moest wel mooi blijven dus niet iedere sponsor mocht met een logo op de auto en dat heeft ze al tientallen miljoenen gekost de afgelopen jaren.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Maar als het chassis echt zo goed zou zijn zouden ze met een klantenmotor toch op zijn minst voor de top 3 van het constructeurskampioenschap moeten kunnen strijden
Het lijkt me wel dat Mclaren eerst een hoofdsponsor moet vinden om dit te bekostigen en niet zomaar alle voorwaarden wil accepteren.
Honda krijgt het echt wel een keer voor mekaar, het duurt alleen zo ontzettend lang!
Even iets anders. Zou er ooit een moment komen dat ze per wiel een compound mogen kiezen?
[ Voor 28% gewijzigd door Jasphur op 14-05-2017 14:00 ]
[ Voor 76% gewijzigd door Krukar op 14-05-2017 14:02 ]
Bron?RocketKoen schreef op zondag 14 mei 2017 @ 10:01:
[...]
Maar RBR heeft een deal met Renault die garandeert dat ze precies dezelfde motor krijgen. Mercedes geeft hun klanten niet zo'n deal. Ze hebben zelf bijvoorbeeld een nieuwe spec motor dit weekend en de klanten nog niet. Plus dat klanten sterk beperkt zijn in het gebruik van de beste engine modes.
Mogelijk heb jij een nieuwe…
Bij Mercedes zijn de beschikbare engine modes & runbook gelijk. Hier is genoeg over geciteerd in dit topic…
Waar heb je als customer team een nadeel? De vorm van de motor wordt niet ontworpen naar jouw eisen. Wil je size zero-zero? Dat kan jij niet kiezen, een fabrieksteam wel…
Dat werd in het voorprogramma bij Ziggo verteld. RBR heeft aardig wat knaken in de ontwikkeling van de Renault-motor gestoken en als beloning daarvoor krijgen ze dezelfde behandeling als een Works-team. Als de Renault-motor over een paar races inderdaad indrukwekkende stappen voorwaarts maakt (laten we het hopen) is er dus geen reden om een andere fabrikant te zoeken. Ik wist overigens ook niet dat die deal er was.
En je krijgt dus de nieuwste motor doorgaans later dan het works-team.Waar heb je als customer team een nadeel? De vorm van de motor wordt niet ontworpen naar jouw eisen. Wil je size zero-zero? Dat kan jij niet kiezen, een fabrieksteam wel…
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Touché. Dat gebeurt inderdaad ook, vooral bij de ICE. MGU-H/CE zijn bij Ferrari/Renault van Magneti Marelli? Turbo was bij Ferrari van Honeywell.Grrrrrene schreef op zondag 14 mei 2017 @ 19:42:
[...]
En je krijgt dus de nieuwste motor doorgaans later dan het works-team.
Het is wel interessant dat dezelfde motor dan direct met BP/Castrol (Renault) en ExxonMobil (Red Bull) moet werken.
Heeft Renault ondertussen ook turbulent jet injection? De introductie daarvan liep samen met brandstoffen
Laatste keer gehoord van skyf1 commentator bij fp3.ANdrode schreef op zondag 14 mei 2017 @ 18:57:
[...]
Bron?
Mogelijk heb jij een nieuwe…
Bij Mercedes zijn de beschikbare engine modes & runbook gelijk. Hier is genoeg over geciteerd in dit topic…
Waar heb je als customer team een nadeel? De vorm van de motor wordt niet ontworpen naar jouw eisen. Wil je size zero-zero? Dat kan jij niet kiezen, een fabrieksteam wel…
Juist van Mercedes is het algemeen bekend dat klanten motoren restricties hebben. Nogmaals bewezen dit weekend omdat ze zelf een update hadden en klanten teams niet. Kom jij maar met een bron...
[ Voor 6% gewijzigd door RocketKoen op 14-05-2017 20:39 ]
Dat is vandaag toch ook weer(en gister in quali) ontkracht door paddy welke niet meer bij mercedes werkt(hij was op skyf1 te gast als commentator op de pitmuur van williams )RocketKoen schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:38:
[...]
Laatste keer gehoord van skyf1 commentator bij fp3.
Juist van Mercedes is het algemeen bekend dat klanten motoren restricties hebben. Nogmaals bewezen dit weekend omdat ze zelf een update hadden en klanten teams niet. Kom jij maar met een bron...
[ Voor 8% gewijzigd door remielowik op 14-05-2017 22:12 ]
Dit. Duidelijk bevestigd dat de customer teams dezelfde modes hebben en mogen gebruiken als het works team.remielowik schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:10:
[...]
Dat is vandaag toch ook weer(en gister in quali) ontkracht door paddy welke niet meer bij mercedes werkt(hij was op skyf1 te gast als commentator op de pitmuur van williams )
Dat het works team de upgrades sneller krijgt heeft natuurlijk te maken met dat zij altijd als eerste aan de beurt zullen zijn. Logistiek gezien zal het niet altijd mogelijk zijn om tegelijk 8 nieuwe PU's klaar te hebben..
[ Voor 21% gewijzigd door Stefie2010 op 14-05-2017 22:18 ]
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Juist tijdens FP3 heb ik op Sky een interview met Paddy Lowe gezegd waarin hij het omgekeerde uitlegt. Ik heb hier de afgelopen weken ook meerdere artikelen over gelinkt in dit topic 1, 2, 3.RocketKoen schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:38:
[...]
Dus ik wil je vragen om het te verduidelijken.
"Kom jij maar met een bron, ik roep dat het een keer ergens genoemd is" is geen algemeen geaccepteerde manier van discussiëren. Ben blij dat GoT nog geen Reddit is
Volgens Mateschitz blijven Max en Ricciardo volgend jaar 100% bij Red Bull.
Zou dit betekenen dat Sainz dan volgend jaar een stoelendansje gaat doen (misschien richting Renault?)
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Carlos kan het beste eieren voor z'n geld kiezen en een jaar bij Renault rijden. Ontwikkeling, geld, mogelijkheden.
Best fijn toch dat het works team even proefkonijn speelt. Scheelt je weer een probleem zoals met Bottas die z'n nieuwe motor moest wisselen vlak voor de Q ivm een technisch issue.RocketKoen schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:38:
[...]
Daarnaast heeft Hamilton misschien nu wel eerder een nieuwe motor, maar gelet op het aantal races dat een motor mee moet gaan, is de kans groot dat hij z'n oude motor ergens dit jaar nog moet gaan gebruiken...
Qua performance is een klantenmotor gelijk, inclusief software etc etc. Grootste verschil tussen klanten team zijn en works team zijn, is de integratie van de motor in je chassis en de optimalisatie mbt koeling & aero.
Dat denk ik ook, hij is geen pannekoek, maar echt RBR materiaal is het ook niet. Zie bijvoorbeeld ook gisteren, hij kwam GRO (of was het MAG? Iig een Haas) niet voorbij, bij de pitstop ook niet, dook toen bij de pit exit in het gras om vervolgens te roepen dat-ie van de baan werd geduwd.. Nee?Holkers schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:27:
Sainz is gewoon niet goed genoeg voor het RB team. Alleen als Max of Daniel weggaan zullen ze voor Sainz kiezen, maar dan gaat het wel zo'n Kvyat verhaal worden; je moet wat maar ideaal is het niet..
Carlos kan het beste eieren voor z'n geld kiezen en een jaar bij Renault rijden. Ontwikkeling, geld, mogelijkheden.
Als Max en Daniel bij RBR blijven en men Sainz ook wil behouden/bewaren, dan zou dat betekenen dat hij een 4e jaar bij STR krijgt. Da's volgens mij nog nooit gebeurd?
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
De oude motor kunnen ze natuurlijk ook nog inzetten tijdens de FPs. Als hij dan stuk gaat is de impact ook een kleiner. In die zin heeft Bottas wellicht dus zelfs een groter probleem. HAM kan in bv Monaco nog de oude motor gebruiken in de FPs, waar Bottas geen oude motor meer heeft en dus juist meer KMs moet maken met de nieuwe motor (alhoewel de nieuwe dan weer een Q & race minder heeft gelopen).Requiem19 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:32:
[...]
Daarnaast heeft Hamilton misschien nu wel eerder een nieuwe motor, maar gelet op het aantal races dat een motor mee moet gaan, is de kans groot dat hij z'n oude motor ergens dit jaar nog moet gaan gebruiken...
4 jaar TR is nog nooit gebeurd inderdaad.Destruction schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:42:
[...]
Dat denk ik ook, hij is geen pannekoek, maar echt RBR materiaal is het ook niet. Zie bijvoorbeeld ook gisteren, hij kwam GRO (of was het MAG? Iig een Haas) niet voorbij, bij de pitstop ook niet, dook toen bij de pit exit in het gras om vervolgens te roepen dat-ie van de baan werd geduwd.. Nee?
Als Max en Daniel bij RBR blijven en men Sainz ook wil behouden/bewaren, dan zou dat betekenen dat hij een 4e jaar bij STR krijgt. Da's volgens mij nog nooit gebeurd?
switch mid-season van max en daniel ook niet ... zeg nooit nooit in f1 circus land
imho is het een redelijke rijder, maar hij komt bij mij altijd zo onzeker en paniekerig over (baseer dat ook alleen maar op tv - heb m nooit gesproken)
Maar dit vind ik toch wel een linkje die hier op 'n plek is-ish
naar McLaren punt com
Ik hoop dat Bottas alleen een nieuwe turbo nodig heeft. Maar met die vlammen die er uit kwam vrees ik dat bodemplaat & motor total loss zijnRobertMe schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:46:
[...]
De oude motor kunnen ze natuurlijk ook nog inzetten tijdens de FPs. Als hij dan stuk gaat is de impact ook een kleiner. In die zin heeft Bottas wellicht dus zelfs een groter probleem. HAM kan in bv Monaco nog de oude motor gebruiken in de FPs, waar Bottas geen oude motor meer heeft en dus juist meer KMs moet maken met de nieuwe motor (alhoewel de nieuwe dan weer een Q & race minder heeft gelopen).
Die mercedes motoren zijn echt gevoelig voor schade naar dat extra pushen. In Rusland vol vermogen, hier vol vermogen om Vettel er achter te houden... plof

Dat was vorig jaar bij HAM toch ook. Ben even vergeten welke race dat ook alweer was.ANdrode schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:16:
[...]
Ik hoop dat Bottas alleen een nieuwe turbo nodig heeft. Maar met die vlammen die er uit kwam vrees ik dat bodemplaat & motor total loss zijn
Die mercedes motoren zijn echt gevoelig voor schade naar dat extra pushen. In Rusland vol vermogen, hier vol vermogen om Vettel er achter te houden... plof
Waiting on the world to change
Jep, Daar kwam de oh zo mooie quote: "No nooo" van vandaan.pinda powerrr schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:46:
Maleisië toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 15-05-2017 14:57 ]
Bronquote: TelegraafJos Verstappen aan de slag voor Red Bull
Jos Verstappen mist komend weekeinde de demonstraties van zijn zoon Max tijdens de Familie Racedagen op Zandvoort. Verstappen senior is dan op verzoek van Red Bull-topman Helmut Marko in het Franse Pau om daar de races in het Europees kampioenschap Formule 3 bij te wonen.
Marko wil Jos Verstappen graag als talentbegeleider en adviseur aan Red Bull Racing binden. Van een officieel dienstverband is nog geen sprake, maar beiden praten wel met elkaar over een vorm van structurele samenwerking.
Verstappen: "Helmut zou dat graag willen. Ik sta er open voor, maar wil niet alleen maar rapporteren. Als ik talent ga begeleiden, moet het wel op een manier gebeuren waarin ik me kan vinden.”
"When you grow up your heart dies"
Klopt. Max had het er net ook nog over in Peptalk.nachtnet schreef op maandag 15 mei 2017 @ 21:51:
@sjaool Daar is de telegraaf ook lekker op tijd mee. Dat was toch al voor de Barcelona testdagen bekend? (dat Jos gaat scouten, niet dat hij niet bij de jumbo-dagen zou zijn..)
Was weer een leuk gesprek met Max trouwens.
vond het een beetje nietszeggend... maar ja, wat wil je... Jack van Gelder snapt er werkelijk waar geen hout van.... verder verbaast het me dat ze iedere keer weer problemen met die verbinding hebben... dat weet je op een gegeven moment toch van tevoren of ben ik nou gek?sjaool schreef op maandag 15 mei 2017 @ 21:52:
[...]
Klopt. Max had het er net ook nog over in Peptalk.
Was weer een leuk gesprek met Max trouwens.
http://go.ziggosporttotaal.nl/main/missedOverview/0/8826AzzKickah schreef op maandag 15 mei 2017 @ 22:37:
Staan die beelden ook online? Ik kan bij Ziggo alleen maar korte fragmenten clipjes vinden, of ik doe iets fout
Dat is de hele uitzending, echter alleen te zien als je een Ziggo Sport abonnement hebt.
Interview begint vanaf 37:00
Verder is er alleen een clip van 46 seconde te vinden op ziggosporttotaal.nl, wel direct het leukste stuk van het interview
Ik zou het niet doen als ik Jos was. Hij heeft zijn zoon de perfecte opleiding gegeven. Die kan hij ander talent niet meer geven. Of hij moet al meteen vanaf het eerste jaar karts erbij betrokken zijn. En dan nog, stel hij zou dat doen, dan ben je niet zo betrokken als dat het je eigen zoon is. En dus is er alleen maar kans om te verliezen.sjaool schreef op maandag 15 mei 2017 @ 21:48:
Papa Verstappen mag zich weer nuttig gaan maken voor Red Bull. Goede zaak denk ik zo.
[...]
Bron
Jos kan hier niks mee winnen. Hij heeft zichzelf al welhaast onsterfelijk gemaakt door hoe Max voorbereid is door hem. Dit kan alleen maar gezichtsverlies opleveren.
Persoonlijk zou ik het niet doen.
Voor het geld hoeft ie het waarschijnlijk ook niet meer te doen. Ik zou zeggen ga lekker zelf LMP1 rijden ofzo, weet ik veel
Maar ... dit zou voor jos DE kans zijn, terug in de F1 / picture te komen, dat thuis zitten blijkt niet zo goed voor hem (en zijn naasten) te zijn

Misschien ziet Marco een soort opvolger in hem? En dit zou voor Jos deurtje openzetten naar een glansrijke toekomst?! Of invloed in de F1 e.d.
Iemand begeiden zoals hij met Max heeft gedaan, is praktisch onmogelijk. Wij weten de inhoud niet, wie weet gaat het om persoonlijke ondersteuning en begeleiding van bijv. Kvyat

Jos is natuurlijk een racer, maar wel een met een brede ervaring en portofuille (op gebied van kennis) en lijkt een goede kijk te hebben mbt ontwikkel traject van talent.
Of Jos zo goed past in het 'vriendelijke' straatje van RBL, met zijn losse handjes

[ Voor 24% gewijzigd door himlims_ op 16-05-2017 09:32 ]
http://en.f1i.com/news/26...-able-grow-naturally.html
Mooi stuk met een mooie qoute; "You have to be a square and fit into a box — and the shape is ‘boring as f***," said the 32-year-old".Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:34:
Mooi artikel over Hamilton. Gaat over hoe mensen naar zijn levensstijl kijken. Hij heeft hier zeker een punt wat mij betreft.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Lijkt mij persoonlijk een hele slechte zaak.. Ik zal me niet te kritisch uitlaten maar iemand met het 'temperament' van Jos moeten ze zover mogelijk buiten de F1 houden.sjaool schreef op maandag 15 mei 2017 @ 21:48:
Papa Verstappen mag zich weer nuttig gaan maken voor Red Bull. Goede zaak denk ik zo.
[...]
Bron
Mij niet. Ik denk dat het juist in dit geval wel goed zal werken.Grimmie187 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:15:
[...]
Lijkt mij persoonlijk een hele slechte zaak.. Ik zal me niet te kritisch uitlaten maar iemand met het 'temperament' van Jos moeten ze zover mogelijk uit de F1 houden.
himlims_ schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:25:
ik weet niet wat je daar zegt (begrijp het wel)
Maar ... dit zou voor jos DE kans zijn, terug in de F1 / picture te komen, dat thuis zitten blijkt niet zo goed voor hem (en zijn naasten) te zijn.
Misschien ziet Marco een soort opvolger in hem? En dit zou voor Jos deurtje openzetten naar een glansrijke toekomst?! Of invloed in de F1 e.d.
Iemand begeiden zoals hij met Max heeft gedaan, is praktisch onmogelijk. Wij weten de inhoud niet, wie weet gaat het om persoonlijke ondersteuning en begeleiding van bijv. Kvyat
Jammer van de (nu door mij doorgestreepte) opmerkingen, maar met wat er niet doorgestreept is ben ik het wel mee eens.Jos is natuurlijk een racer, maar wel een met een brede ervaring en portofuille (op gebied van kennis) en lijkt een goede kijk te hebben mbt ontwikkel traject van talent.
Of Jos zo goed past in het 'vriendelijke' straatje van RBL, met zijn losse handjes.... dat soort incidentjes wil je natuurlijk niet aan jouw merk verbinden
Zodat hij de jonge talentjes in het gareel kan meppen of hoe bedoel je?sjaool schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:17:
[...]
Mij niet. Ik denk dat het juist in dit geval wel goed zal werken.
RBR zou wel gek zijn om deze halve crimineel op de loonlijst te zetten..
Wil niemand tegen zijn schenen schoppen dus ik zeg er verder ook niks meer over, mijn mening over Jos is niet relevant.
Je mening is dan ook veel te zwart-wit geformuleerd. Jos kan (en doet) meer dan alleen zijn losse handjes inzetten.Grimmie187 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:26:
[...]
Zodat hij de jonge talentjes in het gareel kan meppen of hoe bedoel je?
Wil niemand tegen zijn schenen schoppen dus ik zeg er verder ook niks meer over, mijn mening over Jos is niet relevant.
Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:34:
Mooi artikel over Hamilton. Gaat over hoe mensen naar zijn levensstijl kijken. Hij heeft hier zeker een punt wat mij betreft.
Dat hij zijn eigen keuzes wil maken prima, maar ik geloof HAM niet als hij zegt dat hij minstens zo hard traint als andere coureurs. (zijn on-board-radio & post-race uitstraling leken toch aan te geven dat hij fysiek op óf over het randje aan het rijden was. Heb andere coureurs nog niet zó buiten adem gehoord. )sjaool schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:03:
[...]
Mooi stuk met een mooie qoute; "You have to be a square and fit into a box — and the shape is ‘boring as f***," said the 32-year-old".
Ik denk dat zijn lifestyle & keuzes hem wel een achterstand bezorgen. (ook al heeft hij dan misschien een voorsprong op racecraft & wagen)
[ Voor 8% gewijzigd door nachtnet op 16-05-2017 10:35 ]
Dat was toch echt opvallend afgelopen race niet? Ik heb Hamilton tot 3x toe echt buiten adem gehoord, nog nooit eerder zo duidelijk gehoord bij een coureur. Het kwam op mij ook een beetje over alsof hij een paar weekjes sportschool had overgeslagennachtnet schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:30:
[...]
[...]
Dat hij zijn eigen keuzes wil maken prima, maar ik geloof HAM niet als hij zegt dat hij minstens zo hard traint als andere coureurs. (zijn on-board-radio & post-race uitstraling leken toch aan te geven dat hij fysiek op óf over het randje aan het rijden was. Heb andere coureurs nog niet zó buiten adem gehoord. )
Interessant om zo eens te zien
Ik vond vooral de quote die ik plaatste erg mooi. Heel erg toepasbaar tegenwoordig. Iedereen moet maar in een hokje passen en in dat geval snap ik hem heel goed. Dat hij net zo hard traint als alle anderen heb ik soms ook mijn twijfels bij.nachtnet schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:30:
[...]
[...]
Dat hij zijn eigen keuzes wil maken prima, maar ik geloof HAM niet als hij zegt dat hij minstens zo hard traint als andere coureurs. (zijn on-board-radio & post-race uitstraling leken toch aan te geven dat hij fysiek op óf over het randje aan het rijden was. Heb andere coureurs nog niet zó buiten adem gehoord. )
Ik denk dat zijn lifestyle & keuzes hem wel een achterstand bezorgen. (ook al heeft hij dan misschien een voorsprong op racecraft & wagen)
Natuurlijk niet en dat snap je zelf ook wel. Jos is gewoon goed in zijn vak en daar mag Red Bull gewoon gebruik van maken. Helmut Marko en de zijn hebben daar een heel duidelijke mening over als je de nieuwsberichten hebt gevolgd.Grimmie187 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:26:
[...]
Zodat hij de jonge talentjes in het gareel kan meppen of hoe bedoel je?
[ Voor 27% gewijzigd door sjaool op 16-05-2017 10:47 ]

Over de duivel gesproken: Hamilton gives up on drinks bottle to save weight

[ Voor 12% gewijzigd door nachtnet op 16-05-2017 10:57 ]
Zal wel iets uitmaken, maar dat verklaart nog steeds niet alles. Ik hoor veel coureurs zeggen dat de 2 liter water sowieso vrij nutteloos is omdat je er alleen wat aan hebt tijdens de eerste paar rondjes. Daarna is het theewater en kiezen de meeste coureurs ervoor om het sowieso niet meer te drinken.nachtnet schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:57:
@Grimmie187 @sjaool
x100 Geen drinken/vocht in de auto..
Apart. Hij verliest toch vocht?nachtnet schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:57:
@Grimmie187 @sjaool
x100 Geen drinken/vocht in de auto..
Dan zit Hamilton zelfs met vochtverlies op/boven het minimum-gewicht. Dat is niet zo getraind als je zou verwachten. Daarnaast is het fysiologisch geen verstandige keuze…
Ik dacht gelezen te hebben dat het inderdaad naar zoute & zoete thee smaakt, maar dat dat alsnog beter is dan geen vocht binnen krijgen. (of het lekker is dat is inderdaad een andere vraag)Grimmie187 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:00:
[...]
Zal wel iets uitmaken, maar dat verklaart nog steeds niet alles. Ik hoor veel coureurs zeggen dat de 2 liter water sowieso vrij nutteloos is omdat je er alleen wat aan hebt tijdens de eerste paar rondjes. Daarna is het theewater en kiezen de meeste coureurs ervoor om het sowieso niet meer te drinken.
(wie had er vorig jaar een defecte drinks knop? (dacht ergens in Singapore))
Heb zo gauw even geen bronnen idd, maar ik baseer me even op Doornbos die wel vaker zegt dat hij nooit zijn water opdronk tijdens de race (maar misschien is dat gewoon stoerdoenerij..)nachtnet schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:03:
[...]
Ik dacht gelezen te hebben dat het inderdaad naar zoute & zoete thee smaakt, maar dat dat alsnog beter is dan geen vocht binnen krijgen. (of het lekker is dat is inderdaad een andere vraag)
(wie had er vorig jaar een defecte drinks knop? (dacht ergens in Singapore))
Zit even snel wat reacties op dat artikel (op twitter) te lezen. Consensus lijkt: "This is both sensational and worrying. A huge health risk, especially in a race like Spain that is so physically demanding #F1"Grimmie187 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:05:
[...]
Heb zo gauw even geen bronnen idd, maar ik baseer me even op Doornbos die wel vaker zegt dat hij nooit zijn water opdronk tijdens de race (maar misschien is dat gewoon stoerdoenerij..)
Doornbos zal dingen idd wel stoerder voordoen dan ze werkelijk waren,.
[ Voor 8% gewijzigd door nachtnet op 16-05-2017 11:13 ]
Hmm, ja ik hoor het niet voor het eerst. Sutil hebben ze ook een half seizoen zonder drinkzak laten rijden bij Force India omdat de boel te zwaar was.nachtnet schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:12:
[...]
Zit even snel wat reacties op dat artikel (op twitter) te lezen. Consensus lijkt: "This is both sensational and worrying. A huge health risk, especially in a race like Spain that is so physically demanding #F1"
Doornbos zal dingen idd wel stoerder voordoen dan ze werkelijk waren,.![]()
Maar goed, Hamilton zal het vast wel weten. Kan me niet voorstellen dat het echt zon groot gezondheidsrisico is...
En anders gewoon zoals vroeger
http://f1.imgci.com/PICTURES/CMS/8000/8038.jpg
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Dat mag volgens mij niet, je mag geen vloeistoffen meer toevoegen tijdens de stop.Snowhite0901 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:21:
Of tijdens de pitstop...
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Aangezien 1 liter water ongeveer 1kg is wint hij er dus 1,5 kg mee.Drinking fluid for the driver may be added at any time, however, the capacity of the container for any such fluid must not exceed 1.5 litres.
Er staat nergens in de regels dat hij verplicht is dit mee te nemen. Of het verstandig is ja of nee, daar kan HAm zelf de beste inschatting aan geven. Geen idee wat zijn health-team adviseert.
Volgens de regels mag je dus ook een blikje cola in zn helm gieten tijdens de pitstop?Jasphur schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:33:
Uit de Sporting Rules 2017 laatste versie: Parc Fermé
[...]
Aangezien 1 liter water ongeveer 1kg is wint hij er dus 1,5 kg mee.
Er staat nergens in de regels dat hij verplicht is dit mee te nemen. Of het verstandig is ja of nee, daar kan HAm zelf de beste inschatting aan geven. Geen idee wat zijn health-team adviseert.
Zo kun je het ook lezen. Wel RedBull Cola dan heGrimmie187 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:35:
[...]
Volgens de regels mag je dus ook een blikje cola in zn helm gieten tijdens de pitstop?
Maar 'at any time' gedurende parc ferme, maar ik geloof dat als je om gezondheidsredenen tijdens de pitstop het drink water vervangt er geen steward een straf zal geven. Dus je zou denk ik 750 gram water meenemen bij een 1-stopper en 750 gram vers (koud) water kunnen meegeven tijdens de stop. Kost ze misschien 1 mannetje extra in de garage.
Dit topic is gesloten.
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1