[F1] Seizoen 2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 100 Laatste
Acties:
  • 587.684 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:06
sjaool schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:02:
[...]

Red Bull zal nooit een fabrieksteam worden. Dat zal alleen gebeuren als ze een eigen motor en automerk gaan ontwikkelen. ;)
Ok ik bedoelde een fabrikant waarbij zij de nr 1 van zijn.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het idee is leuk, maar met alle respect: wat doen doe gamepads en smartphones als gamecontrollers in die video? :D Ik geloof zo dat er hele goede (potentiële) F1-coureurs rondrijden in de vele SIM-racing games die er zijn, maar je vindt ze echt niet bij arcade games die je onder Android of iOS draait op je smartphone of tablet 8)7

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:43
Logitech is sponsor he. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Die hebben de G25/G27/G29 wieltjes uitgebracht, dus dat is terecht vind ik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04:27
Hier het F1 artikeltje over die McLaren Sim
https://www.formula1.com/...esports-prize-winner.html

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Stefie2010 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 01:46:
Ja net zoals ze hebben gedaan met alle problemen met de (T)FSI motoren...
VW heeft juist een niet zo goede reputatie als het gaat om motoren bouwen in vergelijking met andere fabrikanten.

Ook hebben ze 0 ervaring met het bouwen van een F1 motor, dit in tegenstelling tot BMW/Toyota/Ford.

Just saying dat VW helemaal niet zo vanzelfsprekend is....
Lamborghini heeft dat wel, alleen was het niet zo'n succes. :+

Afbeeldingslocatie: http://www.conceptcarz.com/images/Lamborghini/1989-90-Lamborghini-F1-Image-010-1680.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanVanHaaren
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
Aardig stukje, moet toch mijn beeld van die website bijschafen.
Meende dat het alleen maar ophemelarij van Max was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

warp schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:17:
[...]

Lamborghini heeft dat wel, alleen was het niet zo'n succes. :+

[afbeelding]
Niet helemaal eerlijk.

Lambo bouwde al tijdje motoren. Dit team zou eigenlijk gefund worden door een Mexicaanse miljardair die zich op het laatst terug trok waarna Lambo half in stapte maar niet de naam Lamborghini gebruikte.

Overigens waren de motoren wel snel maar niet betrouwbaar.

Overigens2: dit is IMHO 1 van de mooiste auto's maar ik heb dan ook een zwak voor aparte dingen :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Wat Maldonado feitjes en weetjes wegens het vijfjarig bestaan van zijn enige overwinning:
To celebrate the fifth anniversary of Pastor Maldonado’s sole F1 victory, also his only podium appearance, we will look at the case for the defence of one of the most maligned characters in recent F1 history. Forget the memes, the crashes and the constant jokes…here is an objective look at what Pastor brought to the sport…besides cash.
https://thejudge13.com/20...the-case-for-the-defence/

[ Voor 5% gewijzigd door Humma Kavula op 05-05-2017 16:31 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Over waarom Jenson het aanbod om nog 1 keer F1 te rijden niet kon weigeren. SKY

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
DesireHD schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:49:
Totaal niet relevant maar wat moet dat toch lekker zijn; 's morgens in plaats van in het grouwe NL in je leasediesel aansluiten in de file in Monaco, in een Aston Martin stappen om naar "kantoor" te rijden. Of als je zin hebt om even te stampen in een 911 GT3 RS :9~
Heerlijk ja. De deur uit lopen en meteen 30 camera's in je bakkes die klik-klik-klik-klik doen en gillende mensen die je naam roepen om aandacht te krijgen :+
En dat zo ongeveer iedere ochtend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Humma Kavula schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:30:
Wat Maldonado feitjes en weetjes wegens het vijfjarig bestaan van zijn enige overwinning:

[...]

https://thejudge13.com/20...the-case-for-the-defence/
En na die overwinning fikte de garage van Williams uit, alsof de racegoden wraak wouden nemen...
Dat liep ook maar net goed af voor veel mensen in de garage. :/

Maar zelfs als hij niet de schuld was voor alle crashes, dan nog was hij rampzalig. Hij verloor ook meermaals de controle over het stuur op een manier die ik zelf Stroll nog niet heb zien doen...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Was dit al bekend?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C--UHvtXoAANzLj?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 17:02:
[...]
Maar zelfs als hij niet de schuld was voor alle crashes, dan nog was hij rampzalig. Hij verloor ook meermaals de controle over het stuur op een manier die ik zelf Stroll nog niet heb zien doen...
Maar dat was ook eigenlijk de essentie van het verhaal:
One thing is for certain, after sitting through the tedious Russian Grand Prix, Pastor would certainly liven up F1 if he were able to secure a return to the sport!
Ik bedoel; missen we hem allemaal niet stiekem een beetje? O-)
Ik had juist gehoopt dat Stroll dat stokje zou overnemen, hij doet zijn best maar komt nog net niet helemaal in de buurt. Maar hij is er pas net dus hij kan zich nog goed evolueren.
Beetje spektakel kan geen kwaad.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Humma Kavula schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 20:10:
[...]

Maar dat was ook eigenlijk de essentie van het verhaal:

[...]

Ik bedoel; missen we hem allemaal niet stiekem een beetje? O-)
Ik had juist gehoopt dat Stroll dat stokje zou overnemen, hij doet zijn best maar komt nog net niet helemaal in de buurt. Maar hij is er pas net dus hij kan zich nog goed evolueren.
Beetje spektakel kan geen kwaad.
Zo lang er niemand naar het ziekenhuis moet, of erger...
Nee, Maldonado was leuk voor mij, omdat ik achteraf het slagveld kon aanschouwen en wist dat iedereen het overleefde, zonder permanent letsel. Ik hoef een dergelijke clown echt niet terug. Wordt Stroll ook een dergelijk rampzalige coureur dan mag hij van mij oprotten.

Ik heb veel liever Bernie zijn suggestie over via SMS sproeiers die aangaan en de baan kletsnat maken. :+

Maar het liefst zou ik gewoon zien dat Ferrari en Mercedes een ontwikkelverbod krijgen voor hun motoren tot het einde van het "stofzuigertijdperk" en dat Renault en Honda motoren meer mogen verbranden per uur totdat ze eindelijk bij zijn, daarna ook klaar.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 20:27:
[...]
Maar het liefst zou ik gewoon zien dat Ferrari en Mercedes een ontwikkelverbod krijgen voor hun motoren tot het einde van het "stofzuigertijdperk" en dat Renault en Honda motoren meer mogen verbranden per uur totdat ze eindelijk bij zijn, daarna ook klaar.
Dan krijg je besmette overwinningen, en zal de champagne niet smaken.

En wanneer wordt renault dan op halt gezet? Wanneer ze 1 sec achter merc en ferrari zitten? Wat nu als ze er met doorontwikkeling een seconde voor zitten, mogen ferrari en merc dan ook weer een update uitvoeren?

Nee, ik zit dit totaal niet zitten.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
JackBol schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 20:53:
[...]

Dan krijg je besmette overwinningen, en zal de champagne niet smaken.

En wanneer wordt renault dan op halt gezet? Wanneer ze 1 sec achter merc en ferrari zitten? Wat nu als ze er met doorontwikkeling een seconde voor zitten, mogen ferrari en merc dan ook weer een update uitvoeren?

Motoren aanleveren aan de FIA, die test de motor en keurt. Kan je ook duidelijk een limiet instellen. Dan bij kwalificaties en races de teams verplichten om telemetrie over het motorvermogen aan te leveren om te controleren dat ze niet vals spelen. Dan krijg je races, en niet meer de optocht gearrangeerd op snelheid. Het verschil zal dan volledig bij de coureur en de aerodynamica liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:06
Ja las het ook op motosport.com volgens mij. Lekker racen op de hardste compound van Pirelli. Beetje vaag waarom ze dat doen, tot nu toe zijn zelfs de ultrasofts niet soft genoeg zeg maar.

Ben geen expert, maar betekent dus minder rol weerstand, minder grip, meer temperatuur issues => slechtere weglegging ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Lijkt mij simpel; de 2 hardste schrappen en de andere hernoemen naar Soft, Medium, Hard. Doorsnee kijkers snappen sowieso al niet meer wat zachter is, Ultra- of Supersoft.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:21
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:19:
[...]

Motoren aanleveren aan de FIA, die test de motor en keurt. Kan je ook duidelijk een limiet instellen. Dan bij kwalificaties en races de teams verplichten om telemetrie over het motorvermogen aan te leveren om te controleren dat ze niet vals spelen. Dan krijg je races, en niet meer de optocht gearrangeerd op snelheid. Het verschil zal dan volledig bij de coureur en de aerodynamica liggen.
Volgens mij is er maar 1 reden voor sommige waarom Mercedes+Ferrari gestraft moet worden dankzij(voor) hun kennis en etc: Max rijd niet voor de 1e plek. Ik kan me echt geen andere reden bedenken.
Dit is de F1, de F1 is ''altijd'' zo geweest voor zover ik me dat kan herinneren. Ik vind helemaal niet dat Mercedes en Ferrari gestraft moeten worden, ik zie daar geen 1 reden voor. Laat de rest maar beter en harder werken om hetzelfde te bereiken.
Als RBR standaard 1e, 2e of 3e zou rijden dit seizoen en mensen zouden roepen dat RBR nu op hun rem getrapt moet worden... Haha dan zouden veel mensen dat een vreemde gedachten vinden :D

Wat ze beter kunnen doen is het geld wat beter verdelen voor teams. Niet sommige met niks laten zitten, nee iedereen vecht en strijd mee, laat ook het slechtste team wat krijgen. Zo krijg je ook de teams die standaard achteraan rijden wat meer budget om kennis en ontwikkelingen te kopen/maken.

Maar teams straffen omdat ze het super goed doen, dat vind ik persoonlijk belachelijk, dit is Formule 1.

[ Voor 6% gewijzigd door LopendeVogel op 05-05-2017 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

alwaysleft schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:49:
[...]

Dit, als Max slim is gaat die na 2018 op zoek naar een Mercedes of Ferrari zitje.
Max heeft een contract tot eind 2019 bij Red Bull. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
JackBol schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 20:53:
[...]

Nadat Red Bull weer vier keer op rij kampioen wordt…

En dat is zolang Horner er zit geen loyaal team naar hun omgeving. Neem de Barcelona tests: Ongefundeerde roddels over andere teams lanceren terwijl je zelf niet-compliant bent met de ophanging.

Met die houding vind ik het logisch dat er geen andere motorleverancier is die ze wil steunen. Het ligt altijd aan de leverancier (remmen, banden, motor, MGU) en ze houden de vuile was nooit binnenshuis. Gaat het goed dan wordt je amper genoemd.

Als leverancier is dat een groot public relations risico. Waarom zou je voor dat PR risico kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 10:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, is dat gek? Rb investeert een bizarre hoeveelheid geld in een auto (mind you; ex motor!), Dan wordt er van een partner ook iets verwacht.

Overigens sla je volgens mij een beetje door. Over remmen en banden heb ik Horner nooit over een leverancier horen klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
ANdrode schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:46:
[...]

Nadat Red Bull weer vier keer op rij kampioen wordt…

En dat is zolang Horner er zit geen loyaal team naar hun omgeving. Neem de Barcelona tests: Ongefundeerde roddels over andere teams lanceren terwijl je zelf niet-compliant bent met de ophanging.

Met die houding vind ik het logisch dat er geen andere motorleverancier is die ze wil steunen. Het ligt altijd aan de leverancier (remmen, banden, motor, MGU) en ze houden de vuile was nooit binnenshuis. Gaat het goed dan wordt je amper genoemd.

Als leverancier is dat een groot public relations risico. Waarom zou je voor dat PR risico kiezen?
Dat doen de andere fabrikanten toch ook? Mercedes en Ferrari zijn ook niet vies van andere teams zwart maken om er zelf beter van te worden. Al vermoed je slechts dat er iets mis is, als je het lekt naar een nieuwssite of meldt bij de FIA heb je een kans dat het voordeel van de ander een nadeel wordt. Zie wat Ferrari voor elkaar heeft gekregen met de ophanging van Merc en RBR.

Ik ben het wel met je eens dat Mateschitz een rare kerel is. Wat je zegt over amper noemen van de partners is helemaal waar: RBR werd kampioen toen Vettel er reed, Renault speelde daarin geen rol. Verder is het maar de vraag of Renault werkelijk zover achter ligt op Mercedes en Ferrari als RBR ons wil doen geloven. Als hun chassis ook slecht (voor RBR begrippen) is (wat ik gezien de klachten van Daniel en Max wel vermoed), kunnen daar ook tienden van seconden gewonnen worden. Het is niet alsof ze op het rechte stuk momenteel kansloos gepasseerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-09 12:16
Grrrrrene schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 08:44:
[...]

Dat doen de andere fabrikanten toch ook? Mercedes en Ferrari zijn ook niet vies van andere teams zwart maken om er zelf beter van te worden. Al vermoed je slechts dat er iets mis is, als je het lekt naar een nieuwssite of meldt bij de FIA heb je een kans dat het voordeel van de ander een nadeel wordt. Zie wat Ferrari voor elkaar heeft gekregen met de ophanging van Merc en RBR.

Ik ben het wel met je eens dat Mateschitz een rare kerel is. Wat je zegt over amper noemen van de partners is helemaal waar: RBR werd kampioen toen Vettel er reed, Renault speelde daarin geen rol. Verder is het maar de vraag of Renault werkelijk zover achter ligt op Mercedes en Ferrari als RBR ons wil doen geloven. Als hun chassis ook slecht (voor RBR begrippen) is (wat ik gezien de klachten van Daniel en Max wel vermoed), kunnen daar ook tienden van seconden gewonnen worden. Het is niet alsof ze op het rechte stuk momenteel kansloos gepasseerd worden.
Je hebt gelijk, maar RB moest de afgelopen jaren door de mindere motor wel met minder downforce rijden. Het staat wel vast dat Mercedes en Ferrari een beter chassis hebben, maar ook Renault zelf komt niet in de buurt van de Williams auto ondanks een groter budget. De motor is ook nog steeds minstens 0,5+ seconden langzamer dan de Mercedes en Ferrari motor in de kwalificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

sjaool schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:46:
[...]

Max heeft een contract tot eind 2019 bij Red Bull. ;)
Een contract in de F1 is het begin van een onderhandeling. ;)

Maar goed, waarom overstappen? Kijk naaf Alonso: die heeft dat nu een aantal keer gedaan, omdat z'n geduld op is, en die auto's gaan beter net als hij weg is.
Overstappen is echt niet altijd de beste weg.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
Roamor schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:55:
[...]

Lijkt mij simpel; de 2 hardste schrappen en de andere hernoemen naar Soft, Medium, Hard. Doorsnee kijkers snappen sowieso al niet meer wat zachter is, Ultra- of Supersoft.
Ze hadden gewoon alleen ultrasoft Soft en hard moeten doen. Niet de hardste twee schrappen maar groter verschil tussen de compounds. Maar ja gaat nergens meer over de F1. Het is echt het meest crappy jaar ooit aan het worden.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

MrSleeves schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 10:34:
[...]

Een contract in de F1 is het begin van een onderhandeling. ;)

Maar goed, waarom overstappen? Kijk naaf Alonso: die heeft dat nu een aantal keer gedaan, omdat z'n geduld op is, en die auto's gaan beter net als hij weg is.
Overstappen is echt niet altijd de beste weg.
Daarom, ik denk dat Max gewoon bij het beste team zit om ervaring op te doen en dat op op meerdere vlakken. En bovendien is hij over twee jaar ook nog maar 21 jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Had team Verstappen niet het doel om in 2018 voor het WDC te gaan? Dat idee kan in de ijskast als Max bij RBR blijft.

De regels veranderen nauwelijks voor 2018. Er is dus grote kans dat Ferrari en Mercedes de sterkste teams blijven. Ze zijn (naast Renault) de enige teams die de controle hebben over de volledige auto én motor.

Zowel het contract van Bottas als dat van Raikonnen loopt eind dit jaar af. Als ik team Vestappen was zou ik zowel bij Toto als bij Mauricio de deur plat lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
En dan. Wordt de Renault goed genoeg en RBR heeft het chassis in orde. Denk aan de wet van de remmende voorsprong. ;) Wisselen van (top)team is geen garantie. Kijk hoe moeilijk Mercedes het heeft nu. Terwijl iedereen wel dacht dat ze weer een jaar als een dolle uit zouden lopen.

Blijf wisselen en je loopt het Alonso risico om het zo maar even te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Nee, komend jaar maken Ferrari en Mercedes de dienst uit.

En er zijn natuurlijk genoeg voorbeelden te bedenken van switchers die wel succesvol zijn. Omdat toevallig Alonso vaak op het verkeerde moment van team wisselde, betekent dit niet dat je nooit moet wisselen.

Hamilton werd verweten dat hij voor het geld van topteam McLaren naar middenmoter Mercedes ging en werd vervolgens 2x wereldkampioen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Erapaz schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 12:09:
Nee, komend jaar maken Ferrari en Mercedes de dienst uit.

En er zijn natuurlijk genoeg voorbeelden te bedenken van switchers die wel succesvol zijn. Omdat toevallig Alonso vaak op het verkeerde moment van team wisselde, betekent dit niet dat je nooit moet wisselen.

Hamilton werd verweten dat hij voor het geld van topteam McLaren naar middenmoter Mercedes ging en werd vervolgens 2x wereldkampioen.
Hmm hoe weet je dat komend jaar Ferrari en Mercedes de dienst uitmaken? RBR heeft bewezen kans te maken op nr1 in het kampioenschap. Dat het nu (nog) even wat slechter gaat wilt niet zeggen dat overstappen de oplossing is.

Er worden hier wel heel veel dingen verzonnen, puur in de hoop tot dat de oplossing is zodat Max Verstappen 1e kan rijden.
Ja laten we Max straks over laten stappen naar Mercedes of Ferrari, hopelijk dat RBR vanaf dat moment de auto als beste op de baan heeft staan.. Wat zouden dan de reacties hier zijn? Oh wat dom van Max, oh wat dom van zijn team.. Waarom had Max niet even geduld? Hij is nog zo jong, zat in een pro team met de beste van de beste en dan stapt hij over..

Voor zo'n jonge gup die nog maar net komt kijken in de F1 vind ik anders dat hij van behoorlijk veel geluk mag spreken door deel te nemen in een TOP 3 team die afgelopen jaar makkelijk voor het podium kon strijden. Ondanks dat de auto vooralsnog wat minder is, heeft ook nu Max al op het podium gestaan.

Volgens mij, indien Max bij team Sauber zat, zouden vele niet naar de F1 kijken xd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
LopendeVogel schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 12:40:
[...]

Hmm hoe weet je dat komend jaar Ferrari en Mercedes de dienst uitmaken? RBR heeft bewezen kans te maken op nr1 in het kampioenschap. Dat het nu (nog) even wat slechter gaat wilt niet zeggen dat overstappen de oplossing is.

Er worden hier wel heel veel dingen verzonnen, puur in de hoop tot dat de oplossing is zodat Max Verstappen 1e kan rijden.
Ja laten we Max straks over laten stappen naar Mercedes of Ferrari, hopelijk dat RBR vanaf dat moment de auto als beste op de baan heeft staan.. Wat zouden dan de reacties hier zijn? Oh wat dom van Max, oh wat dom van zijn team.. Waarom had Max niet even geduld? Hij is nog zo jong, zat in een pro team met de beste van de beste en dan stapt hij over..

Voor zo'n jonge gup die nog maar net komt kijken in de F1 vind ik anders dat hij van behoorlijk veel geluk mag spreken door deel te nemen in een TOP 3 team die afgelopen jaar makkelijk voor het podium kon strijden. Ondanks dat de auto vooralsnog wat minder is, heeft ook nu Max al op het podium gestaan.

Volgens mij, indien Max bij team Sauber zat, zouden vele niet naar de F1 kijken xd
Als Renault volgend jaar zijn beste motor spec eerder aan hun eigen fabrieksteam gaat geven, dan wordt Max een kind van de rekening ben ik bang, en is Red Bull het net NIET team van de komende jaren.

Ik wil eerst eens Spanje afwachten, maar zie ze echt dat gat dit jaar niet meer 1,2,3 dichten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
Het is geen verzinsel, maar een onderbouwde mening. Na elke ingrijpende regelwijziging hebben 1 of 2 (heel soms 3) teams kans op de wereldtitel. Dit gaat door tot de volgende grote regelwijziging. Dit is de cyclus van formule 1 en al decennia aan de gang. Als je WDC wilt worden zal je dus moeten zorgen dat je bij een team zit wat de beste auto heeft voor de huidige regels. RBR is dat deze cyclus niet. Natuurlijk kun je bij RBR blijven totdat ze het voor elkaar hebben, wat mij betreft prima.

Echter, mijn tweede punt, team Verstappen heeft als doel gesteld in 2018 voor het wereldkampioenschap te gaan. Aangezien de regels voor 2018 niet ingrijpend veranderen kan Max dat doel alleen bereiken door te switchen.

Dit heeft verder niks te maken met of ik Max graag zien winnen of niet. Ik geniet eerlijk gezegd ook van het feit dat Ferrari het zo goed doet. Het is meer een logische conclusie van de huidige verdeling binnen de F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Overigens overstappen naar Ferrari: Vettel is nr.1, overstappen naar Mercedes: Hamilton is nr. 1.
Die hebben zich bij die teams bewezen en die auto wordt meer voor hen gebouwd dan een nieuwkomer.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
MrSleeves schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 13:10:
Overigens overstappen naar Ferrari: Vettel is nr.1, overstappen naar Mercedes: Hamilton is nr. 1.
Die hebben zich bij die teams bewezen en die auto wordt meer voor hen gebouwd dan een nieuwkomer.
Max is DE toekomst in de F1. Met hem ga je een jarenlang succes opbouwen. Vettel en Hamilton hun status wordt alleen maar groter als ze Max kunnen verslaan in een gelijkwaardige auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Erapaz schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 12:53:
Het is geen verzinsel, maar een onderbouwde mening. Na elke ingrijpende regelwijziging hebben 1 of 2 (heel soms 3) teams kans op de wereldtitel. Dit gaat door tot de volgende grote regelwijziging. Dit is de cyclus van formule 1 en al decennia aan de gang. Als je WDC wilt worden zal je dus moeten zorgen dat je bij een team zit wat de beste auto heeft voor de huidige regels. RBR is dat deze cyclus niet. Natuurlijk kun je bij RBR blijven totdat ze het voor elkaar hebben, wat mij betreft prima.

Echter, mijn tweede punt, team Verstappen heeft als doel gesteld in 2018 voor het wereldkampioenschap te gaan. Aangezien de regels voor 2018 niet ingrijpend veranderen kan Max dat doel alleen bereiken door te switchen.

Dit heeft verder niks te maken met of ik Max graag zien winnen of niet. Ik geniet eerlijk gezegd ook van het feit dat Ferrari het zo goed doet. Het is meer een logische conclusie van de huidige verdeling binnen de F1.
Helemaal mee eens. Bij Red Bull blijven is de komende jaren minder kans op een WK dan bij Mercedes. Ferrari mwah, die zijn dit jaar top maar volgend jaar? Mercedes zal de komende jaren gewoon een topteam blijven :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LopendeVogel
Ach heel dat overstappen moet voorlopig helemaal niet aan gedacht worden. Indien men de F1 niet leuk vind wanneer Max niet op het podium staat, dan kan je denk ik beter overstappen naar een andere sport op de buis. Er is elke keer wel wat te zaniken zodra Max niet het podium op kan met zijn wagen (niet door jou hoor, maar op veel forums).
Ander feitje: Ferrari is (nog) niet geïnteresseerd in jonge coureurs, Hamilton heeft aangegeven misschien als muziek producer verder door het leven te willen. Zelfs Ricciardo maakt veel meer kans op een plek bij Ferrari dan Max.. Wat dacht je van Alonso?
RBR staat er al jaren bekend om, om mee te kunnen strijden na de grotere upgrades die ze elke keer weer hebben. Aangezien de huidige ontwikkelingen mooi meegenomen kunnen worden naar volgend jaar, wordt het vrijwel zeker heel spannend voor de mensen die puur en alleen naar Max kijken. Max kijkers mogen blij zijn dat hij bij RBR zit en niet bij elk team onder RBR.

Ik zou er persoonlijk veel positiever naar de F1 (of Max :P) kijken hoe het nu gaat, want Max heeft het behoorlijk goed voor elkaar. Zo jong, en nu al een aantal podiums mogen pakken met RBR (vorig jaar en dit jaar ook alweer 1). Het geluk door bij een top 3 team te zitten, tsja, mooier kan bijna niet op dit moment.

Overal het gespeculeer in dit topic, ik ga stiekem mee doen ondanks dat ik er niet veel van geloof, aangezien nog niks feiten zijn:
Stel, stel Renault gaat niet hun beste blok aan RBR leveren maar alleen aan hun eigen team.
Stel Max wilt overstappen.
Dan zie ik eerder dat Max naar Renault verhuist dan dat Max naar een team verhuist waar ze tot zover helemaal niet op een Max zitten te wachten.
Punt is, ik ben er nog heilig van overtuigd dat RBR wel mee gaat strijden voor P1. Dit zelfde verhaaltje zien we elk jaar. Nadeel wat ze afgelopen jaar hadden: alles werd gewijzigd, ze konden eindelijk mee doen voor minimaal P3 en poef alles werd op de schop gegooid.
Ook toen vonden veel mensen het geweldig: YES YES aerodynamica wordt belangrijker, dat wordt lekker veel punten score voor RBR. Indien de F1 nu naar deze mensen zou luisteren, wordt het weer een ramp. Ze moeten juist zo min mogelijk wijzigingen aanbrengen. Wijzigingen zijn leuk voor de team met de meeste kennis en financiën. Dat is NIET RBR.

[ Voor 37% gewijzigd door LopendeVogel op 06-05-2017 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
LopendeVogel schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 13:19:
[...]

Ach heel dat overstappen moet voorlopig helemaal niet aan gedacht worden. Indien men de F1 niet leuk vind wanneer Max niet op het podium staat, dan kan je denk ik beter overstappen naar een andere sport op de buis. Er is elke keer wel wat te zaniken zodra Max niet het podium op kan met zijn wagen (niet door jou hoor, maar op veel forums).
Ander feitje: Ferrari is (nog) niet geïnteresseerd in jonge coureurs, Hamilton heeft aangegeven misschien als muziek producer verder door het leven te willen. Zelfs Ricciardo maakt veel meer kans op een plek bij Ferrari dan Max.. Wat dacht je van Alonso?
RBR staat er al jaren bekend om, om mee te kunnen strijden na de grotere upgrades die ze elke keer weer hebben. Aangezien de huidige ontwikkelingen mooi meegenomen kunnen worden naar volgend jaar, wordt het vrijwel zeker heel spannend voor de mensen die puur en alleen naar Max kijken. Max kijkers mogen blij zijn dat hij bij RBR zit en niet bij elk team onder RBR.

Ik zou er persoonlijk veel positiever naar de F1 (of Max :P) kijken hoe het nu gaat, want Max heeft het behoorlijk goed voor elkaar. Zo jong, en nu al een aantal podiums mogen pakken met RBR (vorig jaar en dit jaar ook alweer 1). Het geluk door bij een top 3 team te zitten, tsja, mooier kan bijna niet op dit moment.

Overal het gespeculeer in dit topic, ik ga stiekem mee doen ondanks dat ik er niet veel van geloof, aangezien nog niks feiten zijn:
Stel, stel Renault gaat niet hun beste blok aan RBR leveren maar alleen aan hun eigen team.
Stel Max wilt overstappen.
Dan zie ik eerder dat Max naar Renault verhuist dan dat Max naar een team verhuist waar ze tot zover helemaal niet op een Max zitten te wachten.
Punt is, ik ben er nog heilig van overtuigd dat RBR wel mee gaat strijden voor P1. Dit zelfde verhaaltje zien we elk jaar. Nadeel wat ze afgelopen jaar hadden: alles werd gewijzigd, ze konden eindelijk mee doen voor minimaal P3 en poef alles werd op de schop gegooid.
Ook toen vonden veel mensen het geweldig: YES YES aerodynamica wordt belangrijker, dat wordt lekker veel punten score voor RBR. Indien de F1 nu naar deze mensen zou luisteren, wordt het weer een ramp. Ze moeten juist zo min mogelijk wijzigingen aanbrengen. Wijzigingen zijn leuk voor de team met de meeste kennis en financiën. Dat is NIET RBR.
Met betrekking tot die updates, ze zullen heus wel veel dichter bij de absolute top komen maar hebben een wat grotere achterstand in vergelijking met 2016, niet eens in kwali maar wel in racetrim snelheid.

Vorig jaar lukte ze het om vanaf Spanje het 2de team in de rangorde te worden, dit jaar moet daarvoor een wonder gebeuren. :)
Dus zo stellig beweren dat ze weer om Plek 1 gaan meestrijden, ik wacht Spanje dus af ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:35
De enige zekerheid die er is, is dat er dit seizoen een ontwikkelingsstrijd gaat komen. Ferrari heeft samen met Mercedes een voorsprong genomen. Nu is het aan Ferrari & Mercedes om die voorsprong te behouden.

Volgende week weten we meer over de Barcelona-upgrade(s). (Dan zijn we aan het voorbeschouwen op de kwalificatie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
alwaysleft schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 13:35:
[...]

Met betrekking tot die updates, ze zullen heus wel veel dichter bij de absolute top komen maar hebben een wat grotere achterstand in vergelijking met 2016, niet eens in kwali maar wel in racetrim snelheid.

Vorig jaar lukte ze het om vanaf Spanje het 2de team in de rangorde te worden, dit jaar moet daarvoor een wonder gebeuren. :)
Dus zo stellig beweren dat ze weer om Plek 1 gaan meestrijden, ik wacht Spanje dus af ;)
Vorig jaar, RBR in Spanje:
1. Motorische grote upgrade.
2. Chassis (aero) grote upgrade.
Dit jaar spanje:
2. Chassis grote upgrade.
We missen 1, die pas voor de zomerstop zal plaatsvinden.

Conclusie tot zover: na de zomerstop kan het heel spannend worden (net als vorig jaar vanaf Spanje).
Stel RBR gaat na (of ervoor) de zomerstop mee strijden voor p1,p2,p3 dan zal deze lijn doorgetrokken worden naar 2018. Tenzij ze bij de FIA en F1 een domme actie verrichten en wederom de regeltjes veranderen. Laten we hopen dat ze niet zo ''dom'' zijn om te zeggen: top 2 teams moeten gestraft worden (toevallig dat het nu de teams betreft die beter zijn dan RBR). Dit zou kunnen betekenen dat in 2018 het team van Max gestraft gaat worden.
Dus nee, er is vooralsnog totaal geen reden om wederom alle reglementen op de schop te gooien en Max over te laten stappen.

Ps. ik beweer niet stellig dat Max (waar het om draait?) voor P1 gaat strijden... Sommige hier beweren stellig juist het tegenover gestelde.
Daarnaast kan ik je nu al vertellen dat je gedachten over Spanje fout is. Je hoeft niet te verwachten dat RBR vanaf Spanje ineens voor het podium kan strijden. Dit zullen ze niet doen.
Mercedes + Ferrari komen op elk gebied met upgrades, RBR maar op 1 gebied. Ik denk ik zal het maar even vertellen voordat de F1 na Spanje wederom vervloekt wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door LopendeVogel op 06-05-2017 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
LopendeVogel schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 13:45:
[...]
Vorig jaar, RBR in Spanje:
1. Motorische grote upgrade.
2. Chassis (aero) grote upgrade.
Dit jaar spanje:
2. Chassis grote upgrade.
We missen 1, die pas voor de zomerstop zal plaatsvinden.

Conclusie tot zover: na de zomerstop kan het heel spannend worden (net als vorig jaar vanaf Spanje).
Stel RBR gaat na (of ervoor) de zomerstop mee strijden voor p1,p2,p3 dan zal deze lijn doorgetrokken worden naar 2018. Tenzij ze bij de FIA en F1 een domme actie verrichten en wederom de regeltjes veranderen. Laten we hopen dat ze niet zo ''dom'' zijn om te zeggen: top 2 teams moeten gestraft worden (toevallig dat het nu de teams betreft die beter zijn dan RBR). Dit zou kunnen betekenen dat in 2018 het team van Max gestraft gaat worden.
En vorig jaar was de basis van de RB auto al goed. Dat is nu niet het geval, dus daar zit grote winst :)

Als we aannemen dat er geen FIA/Renault/Mercedes/Ferrari conspiracy tegen Red Bull is zitten de motoren relatief dicht bij elkaar (< 0.3s),
En daarnaast aannemen dat Renault zoals verplicht volgens de regelementen 8)7 dezelfde motor levert aan Renault/RB,

Dan maakt RB vanaf Spanje als de auto zelf goed presteert een goede kans om vooraan mee te doen :). Dit jaar is het kritieke punt die auto.

Zoals Massa zegt; tegenwoordig maakt een Newey niet meer het verschil, je kan ook met een team van goede aero mensen een top-auto maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
ANdrode schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 14:00:
[...]

En vorig jaar was de basis van de RB auto al goed. Dat is nu niet het geval, dus daar zit grote winst :)

Als we aannemen dat er geen FIA/Renault/Mercedes/Ferrari conspiracy tegen Red Bull is zitten de motoren relatief dicht bij elkaar (< 0.3s),
En daarnaast aannemen dat Renault zoals verplicht volgens de regelementen 8)7 dezelfde motor levert aan Renault/RB,

Dan maakt RB vanaf Spanje als de auto zelf goed presteert een goede kans om vooraan mee te doen :). Dit jaar is het kritieke punt die auto.

Zoals Massa zegt; tegenwoordig maakt een Newey niet meer het verschil, je kan ook met een team van goede aero mensen een top-auto maken.
Nja valt wel mee. Mede Newey heeft het wederom zo geregeld dat ze wederom beter zijn vergeleken andere teams met hetzelfde blok.
Dit zal niet komen doordat de andere teams net zo goed zijn :p

Vorig jaar was het niet een auto gebouwd vanaf de bodem he... vorig jaar was een door ontwikkeling, net als 2018 dat zal zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door LopendeVogel op 06-05-2017 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:06
Ik zie ook een paar keer de opmerking dat Renault de beste motor aan hun eigen team geeft eerst. Dit mag dus niet dus Is geen issue....

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Snowhite0901 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 14:19:
Ik zie ook een paar keer de opmerking dat Renault de beste motor aan hun eigen team geeft eerst. Dit mag dus niet dus Is geen issue....
Nja dat zie ik inderdaad ook helemaal niet gebeuren. Wat eerder zal gebeuren is dat er meer leveranciers toe zullen treden.
RBR heeft natuurlijk al een ontiegelijk groot bedrijf achter de hand. Vele nieuwe kijkers (vanaf Spanje 2016) zullen dit gemist hebben, dus ter info: RBR heeft een samenwerking met AM, Newey focust zich naast de RBR13 ook op de supercar van AM.
Kan het gespeculeer over VAG en RBR ook stoppen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Snowhite0901 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 14:19:
Niet de beste motor, maar ze zullen wel meer kennis over hun eigen motor hebben die ze niet delen. Dit zie je bij Mercedes ook, ze hebben engine modes in de software die andere Mercedes teams niet hebben. Daarnaast kunnen ze de auto en de brandstof beter afstemmen op de motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
LopendeVogel schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 15:00:
[...]

Nja dat zie ik inderdaad ook helemaal niet gebeuren. Wat eerder zal gebeuren is dat er meer leveranciers toe zullen treden.
RBR heeft natuurlijk al een ontiegelijk groot bedrijf achter de hand. Vele nieuwe kijkers (vanaf Spanje 2016) zullen dit gemist hebben, dus ter info: RBR heeft een samenwerking met AM, Newey focust zich naast de RBR13 ook op de supercar van AM.
Kan het gespeculeer over VAG en RBR ook stoppen :P
En wat heeft de samenwerking met AM hiermee te maken? 8)7
Als je wil suggereren dat er eerder een deal met AM komt dan met VAG...dan kan ik je nu al zeggen dat dat niet gaat gebeuren.

AM heeft namelijk een dikke deal met Daimler - Mercedes AMG.

Aston Martin relationship with Mercedes-AMG
In 2013 Aston Martin signed a deal with Daimler AG to supply the next generation Aston Martin cars with new Mercedes-AMG engines. Daimler AG now owns 5% of Aston Martin.[66] Mercedes-AMG will also supply Aston Martin with electrical systems. This technical partnership will support Aston Martin’s launch of a new generation of models that will incorporate new technology and V8s. The first model to sport Mercedes technology is the DB11, announced at the 2016 Geneva Motor, sporting Mercedes electronics for the entertainment, navigation and other systems.

Wikipedia: Aston Martin
http://www.autoblog.com/2...mercedes-parts-spy-shots/

Als Mercedes AMG geen PU aan RBR wil leveren gaat dit dus ook niet via Aston Martin gebeuren.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
Laatst heeft de strategy group T-Wings en Sharkfins aan banden gelegd voor 2018 ( http://www.autosport.com/news/report.php/id/129160 ), zal red bull met hun Barcelona Update daar rekening meehouden om zo mogelijk alvast voor volgend jaar kennis op te doen met een auto die voldoet aan die nieuwe regels? Het kan natuurlijk ook dat ze wel vasthouden aan de sharkfin omdat deze dit jaar nou eenmaal een onmisbare prestatieverhoging mee brengt, ik ben enorum benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:56
LopendeVogel schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:07:
[...]

Volgens mij is er maar 1 reden voor sommige waarom Mercedes+Ferrari gestraft moet worden dankzij(voor) hun kennis en etc: Max rijd niet voor de 1e plek. Ik kan me echt geen andere reden bedenken.
Dit is de F1, de F1 is ''altijd'' zo geweest voor zover ik me dat kan herinneren. Ik vind helemaal niet dat Mercedes en Ferrari gestraft moeten worden, ik zie daar geen 1 reden voor. Laat de rest maar beter en harder werken om hetzelfde te bereiken.
Als RBR standaard 1e, 2e of 3e zou rijden dit seizoen en mensen zouden roepen dat RBR nu op hun rem getrapt moet worden... Haha dan zouden veel mensen dat een vreemde gedachten vinden :D

Wat ze beter kunnen doen is het geld wat beter verdelen voor teams. Niet sommige met niks laten zitten, nee iedereen vecht en strijd mee, laat ook het slechtste team wat krijgen. Zo krijg je ook de teams die standaard achteraan rijden wat meer budget om kennis en ontwikkelingen te kopen/maken.

Maar teams straffen omdat ze het super goed doen, dat vind ik persoonlijk belachelijk, dit is Formule 1.
Je haalt nu teams en motorleveranciers door elkaar. Het verschil tussen de verschillende motoren is nu gewoon te groot. Dat valt niet te compenseren.
En ja, ik vind ook dat RBR niet moet janken over de motor totdat ze het beste chassis hebben en dan nog steeds niet kunnen winnen.
Echter een team als McLaren gaat gewoon kapot aan de huidige situatie en dat is zonde voor een team dat altijd in de top heeft gepresteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 14:14
dennisfr schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 18:07:
[...]

Je haalt nu teams en motorleveranciers door elkaar. Het verschil tussen de verschillende motoren is nu gewoon te groot. Dat valt niet te compenseren.
En ja, ik vind ook dat RBR niet moet janken over de motor totdat ze het beste chassis hebben en dan nog steeds niet kunnen winnen.
Echter een team als McLaren gaat gewoon kapot aan de huidige situatie en dat is zonde voor een team dat altijd in de top heeft gepresteerd.
McLaren en Honda moeten eerst maar eens zorgen dat ze met twee wagens een GP uitrijden. Dat heeft met vermogen niets te maken. Het is met name de betrouwbaarheid die te wensen overlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
mobby1971 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 18:30:
[...]

McLaren en Honda moeten eerst maar eens zorgen dat ze met twee wagens een GP uitrijden. Dat heeft met vermogen niets te maken. Het is met name de betrouwbaarheid die te wensen overlaat.
Ik doel ook op het niveau van de power units in het algemeen. De Renault schijnt evengoed gedetuned te zijn met het oog op de betrouwbaarheid.
Het concept is dermate complex, dat het aantoonbaar moeilijk betrouwbaar te krijgen is. En zo lang je motor niet betrouwbaar is, wordt er ook niet aan prestatie verbetering gewerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Bottas begint al aardig druk uit te oefenen op Hamilton. Lewis zat niet lekker in z'n vel de vorige race en zijn p4 zal hem echt niet lekker hebben gezeten, zeker omdat zijn teamgenoot wel een overwinning weet te boeken na een weekend waarin Ferrari op de winst leek af te stevenen.

En Bottas hebben we (nouja, laat ik voor mezelf spreken: heb ik) nooit gezien als een enorme topper. Natuurlijk moet hij even wennen aan het nieuwe team, de nieuwe auto, het nieuwe stuurtje, etc. Lewis begon met een voorsprong, maar Bottas heeft me tot nu toe positief verrast. Nogmaals: paar foutjes zijn normaal, maar hij lijkt er bovenop te komen en een serieuze tegenstander voor Lewis te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Erapaz schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 15:06:
[...]
Niet de beste motor, maar ze zullen wel meer kennis over hun eigen motor hebben die ze niet delen. Dit zie je bij Mercedes ook, ze hebben engine modes in de software die andere Mercedes teams niet hebben. Daarnaast kunnen ze de auto en de brandstof beter afstemmen op de motor.
Heb je een bron daarvoor?

De simpele verklaring zou namelijk zijn dat Williams/Force India de hoogste engine modes liever niet gebruiken omdat dit veel extra slijtage oplevert.

Ik dacht dat er in principe gelijke motoren met gelijke software geleverd moeten worden? Met als uitzondering bijvoorbeeld later leveren door beperkte productiecapaciteit (zoals nieuwe MGU-H voor Verstappen in Sochi). Als ik mij vergis graag een link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:28
ANdrode schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 20:31:
[...]

De simpele verklaring zou namelijk zijn dat Williams/Force India de hoogste engine modes liever niet gebruiken omdat dit veel extra slijtage oplevert.

Ik dacht dat er in principe gelijke motoren met gelijke software geleverd moeten worden? Met als uitzondering bijvoorbeeld later leveren door beperkte productiecapaciteit (zoals nieuwe MGU-H voor Verstappen in Sochi). Als ik mij vergis graag een link :)
Ik denk dat alleen de "hardware" gestandaardiseerd is, en niet de software. Zo rijden teams denk ik ook met verschillende engine mappings op basis van het type auto. Daarnaast stelt in ieder geval Mercedes aan het begin van het weekend (/vrijdagavond/zaterdagochtend?) een document op met wat zij verwachten dat de motor kan in dat weekend. En het is een bekend gegeven dat bepaalde standen door Mercedes zelf vaker gebruikt kunnen/mogen worden dan dat de klantenteams mogen. Het is dus niet perse zo dat dat de klantenteams conservatiever rijden, maar ze mogen de betere engine modes niet zo vaak gebruiken.

Echter zal het wellicht inderdaad ook zo zijn dat de klantenteams daar ook uit zichzelf conservatiever in zijn, wellicht ook omdat zij moeten betalen per motor en het dus een kostenbesparing oplevert als ze aan het eind van de rit een motor goedkoper uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 11:28
[...]

Daar is geen bron voor, want het komt uit iemands hoofd.

Er is een standaard ECU, dus echt veel geheimzinnigs kun je er sowieso nuet inprogrammeren.

Ferrari en Merc hebben naast een goede motor toevallig ook een erg goede auto, die zoals RB zelf toegeeft ook beter is dun han eigen chassis.

In de jaren 2010-2013 had RB een superieur aero package. Nu is het RB versntwoordelijk om een competitieve motor te sourcen. RB is niet verplicht om bij Renault te blijven. Haal een andere manufacturer de F1 in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
RobertMe schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 20:45:
[...]

Ik denk dat alleen de "hardware" gestandaardiseerd is, en niet de software. Zo rijden teams denk ik ook met verschillende engine mappings op basis van het type auto. Daarnaast stelt in ieder geval Mercedes aan het begin van het weekend (/vrijdagavond/zaterdagochtend?) een document op met wat zij verwachten dat de motor kan in dat weekend. En het is een bekend gegeven dat bepaalde standen door Mercedes zelf vaker gebruikt kunnen/mogen worden dan dat de klantenteams mogen. Het is dus niet perse zo dat dat de klantenteams conservatiever rijden, maar ze mogen de betere engine modes niet zo vaak gebruiken.

Echter zal het wellicht inderdaad ook zo zijn dat de klantenteams daar ook uit zichzelf conservatiever in zijn, wellicht ook omdat zij moeten betalen per motor en het dus een kostenbesparing oplevert als ze aan het eind van de rit een motor goedkoper uit zijn.
Als het een bekend gegeven is, ben ik erg benieuwd naar een betrouwbare bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 20:45:
[...]
En het is een bekend gegeven dat bepaalde standen door Mercedes zelf vaker gebruikt kunnen/mogen worden dan dat de klantenteams mogen. Het is dus niet perse zo dat dat de klantenteams conservatiever rijden, maar ze mogen de betere engine modes niet zo vaak gebruiken.
Het gaat mij om het woord mogen. Zo framed Horner het, dat maakt het alleen geen waarheid.
Je ziet het terug in het aantal verbruikte onderdelen. Even onder de aanname dat Mercedes niet bewust Hamilton zijn auto saboteerde :+

Met de f1technical getallen over 2016: Het Mercedes team had 8+5 van het meest gebruikte motoronderdeel nodig. Williams 4+4, Force India 4+4.

Dat is >50% meer/duurder - dat geef je liever ergens anders uit als je beperkte middelen hebt :).

Je ziet ook dat Ferrari (6+5) en Red Bull (5+5) ondanks dat ze "niet betrouwbaar" zijn geen risico nemen door buiten de specificaties te gaan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dennisfr
Requiem19 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 21:15:
[...]
Nu is het RB versntwoordelijk om een competitieve motor te sourcen. RB is niet verplicht om bij Renault te blijven. Haal een andere manufacturer de F1 in...
We zijn nu aan het einde van dit seizoen halverwege de cyclus van 2014 tot 2021 met deze motorformule.
Een motorformule die twee van de vier leveranciers dus nog steeds niet onder de knie hebben.
Het lijkt mij niet aannemelijk dat er ook maar één manufacturer is die hier nog instapt: Er moet geweldig veel geld geïnvesteerd worden om een motor te ontwikkelen en je weet vooraf dat je nog zeker één of twee seizoenen nodig hebt om op niveau te komen. Dan is het al haast 2021.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
Denk je niet dat Mercedes de range waarin de PU gepushed mag worden laat vast leggen in een contract?
Mercedes zit echt niet te wachten op een berg negatieve reclame, omdat een klanten team 4 PU's opblaast omdat ze deze te ver opengooien.
We hebben wel gezien wat negatieve reclame kan doen (Renault/Honda)

Ook denk ik niet dat alle Mercedes klanten teams een kwalificatie stand hebben, of tenminste niet zo extreem zoals Mercedes AMG zelf. De Q3 zie je alleen het Mercedes team zelf een sprong maken soms wel van 0,3+...de klantenteams rijden doorgaans gewoon hun tijden zonder deze sprong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ANdrode schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 22:09:
[...]

Je ziet het terug in het aantal verbruikte onderdelen. Even onder de aanname dat Mercedes niet bewust Hamilton zijn auto saboteerde :+

Met de f1technical getallen over 2016: Het Mercedes team had 8+5 van het meest gebruikte motoronderdeel nodig. Williams 4+4, Force India 4+4.

Dat is >50% meer/duurder - dat geef je liever ergens anders uit als je beperkte middelen hebt :).

Je ziet ook dat Ferrari (6+5) en Red Bull (5+5) ondanks dat ze "niet betrouwbaar" zijn geen risico nemen door buiten de specificaties te gaan
Klantenteams betalen per seizoen, niet per verbruikte unit :)

Zou wat zijn als er per unit betaald wordt, krijg je een crappy motor geleverd en moet je bijbetalen om em 10x te vervangen :+ (dan maakt Honda Sauber wel erg snel failliet volgend jaar ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 07-05-2017 00:26 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:24
Los daarvan kan ik me niet voorstellen dat een team met een klantenmotor bewust met een conservatieve afstelling rijdt qua motor om kosten te besparen. Als je door wat meer richting de limiet te gaan kans maakt om hoger te eindigen in het constructeurs kampioenschap zouden al de middenmoter teams dat zo doen. Het extra geld wat daarmee verdiend wordt zou de kosten van een of twee extra motoren ruim compenseren lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
[...]

Is Adrian Newey in een artikel op F1 fanatics, betrouwbaar genoeg voor je?

" Newey pointed out that while some manufacturers provide their customer teams with the same hardware, their engine buyers often cannot obtain the same software and fuel as those used by the factory team."

Bron: http://www.f1fanatic.co.u...from-manufacturers-newey/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Het is natuurlijk ook een lastige kwestie:
1. De klant heeft een contract getekend dat ze motoren afnemen gedurende het seizoen tegen betaling van een bepaald bedrag.
2. De motorleverancier levert voor dat bedrag het hele seizoen motoren, ook als dat er meer zijn dan het vastgestelde maximum, de klant kan er immers niks aan doen als het een soort Honda-achtige rampenmotor is waarvan je er 2 per race verbruikt.
3. De gekozen modes tijdens FP, Q en Race hebben invloed op de betrouwbaarheid, dus gezien punt 2 is het niet gek dat de motorleverancier die voor de andere teams beperkt. Zij draaien immers op voor de kosten van opgeblazen motorblokken, falende onderdelen, etc.

Misschien dat er een "premium" contract mogelijk zou zijn, waarbij een team als RBR een bedrag per motor kan afspreken en zelf kan kiezen hoe ze die gebruiken. Gaat hij te snel kapot, eigen schuld... Maar ja, wil je dat risico lopen als klant, je hebt immers geen enkele invloed op de ontwikkeling. Daarvoor moet je een works-team worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Dit weekend helaas geen F1, dus dan MotoGP! Honda frontrow ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Erapaz schreef op zondag 7 mei 2017 @ 07:45:
[...]
Is Adrian Newey in een artikel op F1 fanatics, betrouwbaar genoeg voor je?

" Newey pointed out that while some manufacturers provide their customer teams with the same hardware, their engine buyers often cannot obtain the same software and fuel as those used by the factory team."

Bron: http://www.f1fanatic.co.u...from-manufacturers-newey/
Een artikel is vaak een goede bron :)

Maar in dit specifieke geval zoek ik een betere bron dan speculatie door Horner/Red Bull. Daarbij helpt dit artikel dus niet.
YakuzA schreef op zondag 7 mei 2017 @ 00:25:
[...]

Klantenteams betalen per seizoen, niet per verbruikte unit :)

Zou wat zijn als er per unit betaald wordt, krijg je een crappy motor geleverd en moet je bijbetalen om em 10x te vervangen :+ (dan maakt Honda Sauber wel erg snel failliet volgend jaar ;) )
Waarom zou een team dan ooit 4 motoren gebruiken ipv 5 (2016)?

Ik denk dat er meer variabelen in zitten en wij die contracten niet gaan zien. Tot ze over 10 jaar lekken :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennisfr
ANdrode schreef op zondag 7 mei 2017 @ 13:23:
[...]

Een artikel is vaak een goede bron :)

Maar in dit specifieke geval zoek ik een betere bron dan speculatie door Horner/Red Bull. Daarbij helpt dit artikel dus niet.

[...]

Ik denk dat er meer variabelen in zitten en wij die contracten niet gaan zien. Tot ze over 10 jaar lekken :D
Deze is al eens voorbijgekomen:
https://www.jamesallenonf...ula-1-teams-with-engines/
Daarin staat vrij duidelijk beschreven hoe dat bij Mercedes werkt. Je krijgt per race een document waarin​ staat hoe zwaar je de motor mag belasten.
In het contract zal wel vastgelegd zijn dat je je hier aan moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
dennisfr schreef op zondag 7 mei 2017 @ 13:56:
[...]
Deze is al eens voorbijgekomen:
https://www.jamesallenonf...ula-1-teams-with-engines/
Daarin staat vrij duidelijk beschreven hoe dat bij Mercedes werkt. Je krijgt per race een document waarin​ staat hoe zwaar je de motor mag belasten.
In het contract zal wel vastgelegd zijn dat je je hier aan moet houden.
Dit artikel kende ik inderdaad. Daaruit haal ik ook dat de software gelijk is:
What are customer teams allowed to do with their engines and the software that runs them? Is it one size fits all?
Mercedes: We use the same software and hardware for all teams – including the works outfit. How the engine is operated is governed by something called the ‘phase document’ which regulates how hard each specification of engine can be run.
Hieruit haal ik niets over het wel/niet "buiten specificatie" gebruiken van motoren door klanten teams. Wel dat Mercedes daar zelf tegenvallers bij heeft gehad.

"De voorspelling klopte, hij ging idd kapot :+"

Ik denk dat Mercedes die hoogste engine mode voor drie ronden tijdens kwalificatie gebruikt. In de race heb je niets aan een engine mode die de accu niet voldoende oplaad.

De winst tov de factory teams zit waarschijnlijk in de mechanische grip + downforce. Dat is een simpele verklaring en zonder extra bewijs vind ik dit de logische verklaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
ANdrode schreef op zondag 7 mei 2017 @ 14:16:
[...]

[...]

Hieruit haal ik niets over het wel/niet "buiten specificatie" gebruiken van motoren door klanten teams. Wel dat Mercedes daar zelf tegenvallers bij heeft gehad.

Ik denk dat Mercedes die hoogste engine mode voor drie ronden tijdens kwalificatie gebruikt. In de race heb je niets aan een engine mode die de accu niet voldoende oplaad.

De winst tov de factory teams zit waarschijnlijk in de mechanische grip + downforce. Dat is een simpele verklaring en zonder extra bewijs vind ik dit de logische verklaring
Dus dan zou een RBR (of McLaren) met Ferrari of Mercedes motor wel mee moeten kunnen doen om het wereldkampioenschap?

McLaren is met Honda in zee gegaan, omdat ze menen dat je met een klantmotor geen kans maakt (o.a gezegd door Ron Dennis). Dit was een enorm risico, en heeft tot op heden niet goed uitgepakt.

Hiernaast roept Redbull (inderdaad in de vorm van Horner en Newey) ook dat de huidige motor formule niet deugt omdat de fabrieksteams een te groot voordeel hebben.

Er moet dus een verschil zijn tussen fabrieks en klanteams wat te maken heeft met de motor. Aangezien de hardware gelijk is, blijven software, brandstof en het optimaal afstemmen van de motor op de auto en vice versa over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[b]ANdrode schreef op zondag 7 mei 2017 @ 13:23
[...]

Standaard prijs zoals nu in de FIA regels is opgenomen is rond de 13m/jaar.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/124241
The target cost price for customer engines was €12million and Lom believes the agreement is "not that far" and "very close" to that figure from 2018 onwards.

A price of €12million will be enforced only if there is no offer or no contract in place and this is seen largely as a fallback position.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
ANdrode schreef op zondag 7 mei 2017 @ 14:16:
[...]

[...]

De winst heeft wel met meer dan alleen mechanische grip en downforce te maken.
soort brandstof / smering / merk en soort turbo / verschil in versnellingsbak en het hebben van een start-launch stand (knopje Rosberg Barcelona 2016) die tellen niet mee? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door powah33 op 07-05-2017 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Erapaz schreef op zondag 7 mei 2017 @ 14:51:
[...]
Dus dan zou een RBR (of McLaren) met Ferrari of Mercedes motor wel mee moeten kunnen doen om het wereldkampioenschap?
Meedoen: Ja. Winnen: Als ze geluk hebben.

Als jij een size-zero auto wil ontwerpen als klanten team dan kan dat niet.

De vorm van de motor wordt niet aangepast voor klantenteams. Dit dwingt je een bepaalde richting op wbt aero terwijl je niet weet waarom de requirements zo gekozen zijn.

Ik denk dat daar het nadeel zit.
powah33 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:33:
[...]
De winst heeft wel met meer dan alleen mechanische grip en downforce te maken.
soort brandstof / smering / merk en soort turbo / verschil in versnellingsbak en het hebben van een start-launch stand (knopje Rosberg Barcelona 2016) die tellen niet mee? 8)7
Brandstof/olie wordt gehomologeerd. Je wilt waarschijnlijk inderdaad het merk waar de fabrikant voor ontwerpt gebruiken.

(Start)engine maps hebben alle auto's. Weet niet wat je daarmee wilt zeggen. Kan je onderbouwen waarom je denkt dat dit illegaal is?

offtopic:
Tot dit seizoen had Renault (relatief) "driveable" engine-maps volgens de coureurs. Dat was hun voordeel in nat weet/sommige banen. Weet niet of ze dit nog steeds hebben met hun nieuwe ontwerp.

Ferrari had lastige engine-maps (had vooral Raikkonen problemen mee).

Met engine maps & waar je opgeslagen energie gebruikt kunnen teams veel winnen. Alleen het speelveld waarop ze starten wbt software van de motor is kennelijk gelijk (zie dat eerder gelinkte interview)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
KNIP

[...]

Brandstof/olie wordt gehomologeerd. Je wilt waarschijnlijk inderdaad het merk waar de fabrikant voor ontwerpt gebruiken.Maar niet iedereen rijd met dezelfde brandstof...kijk RBR en Renault... Ook al heeft het klantenteam dezelfde leverancier voor brandstof..dan nog word er voor het klantenteam een eigen mix gemaakt..ze mogen er geloof ik nu 2 per race voordragen.

(Start)engine maps hebben alle auto's. Weet niet wat je daarmee wilt zeggen. Kan je onderbouwen waarom je denkt dat dit illegaal is? Ik zeg niet dat het illegaal is .. ik zeg dat het meetelt in het onderlinge verschil in snelheid tussen fabrieksteam en klantenteam. het is niet alleen mechanische grip en downforce zoals jij hierboven aangaf.

offtopic:
Tot dit seizoen had Renault (relatief) "driveable" engine-maps volgens de coureurs. Dat was hun voordeel in nat weet/sommige banen. Weet niet of ze dit nog steeds hebben met hun nieuwe ontwerp.

Ferrari had lastige engine-maps (had vooral Raikkonen

Met engine maps & waar je opgeslagen energie gebruikt kunnen teams veel winnen. Alleen het speelveld waarop ze starten wbt software van de motor is kennelijk gelijk (zie dat eerder gelinkte interview)

[/quote]

Ik reageerde alleen op je stelling dat mechanische grip en downforce het verschil was tussen fabrieksteam en klantenteam engine/snelheid

In 2016 werd er eens in een FP gezegd dat Mercedes heerser en koning was als het aankwam op softwarematig ontwerpen en testen van aero parts... 90% van wat Mercedes op de computer ontwikkelde deed ook precies waar het voor ontworpen was wanneer het op de bolide werd geschroefd. Ik kan me nog herinneren dat Mclaren in 2016 met een nieuwe voorvleugel kwam...en dat button zei dat het een draak van een ontwerp was ... ze waren er langzamer mee en er werd ook niet mee gereden in de race... een mooi voorbeeld dat niet iedereen het voordeel heeft van een zo goed werkend systeem zoals Mercedes. Misschien is dit ook wel het verschil van een topteam en de middenmoot.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:22
Deze kwam zojuist voorbij op het Formula 1 youtube kanaal. Pracht van een compilatie, ik dacht ik deel 'm even met jullie :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:56
FastFred schreef op zondag 7 mei 2017 @ 16:19:
Deze kwam zojuist voorbij op het Formula 1 youtube kanaal. Pracht van een compilatie, ik dacht ik deel 'm even met jullie :D

[video]
Toevallig mijn herinnering van vorig jaar opgehangen :D blijven mooie beelden!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OJN5YMZ.jpg

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33

[video]
Heerlijk filmpje .. zeker een +1 waard

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cranzai
De nieuwe auto's wennen snel, wat hadden die 2016 auto's akelig hoge achtervleugels zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
dennisfr schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 22:40:
[...]

We zijn nu aan het einde van dit seizoen halverwege de cyclus van 2014 tot 2021 met deze motorformule.
Een motorformule die twee van de vier leveranciers dus nog steeds niet onder de knie hebben.
Het lijkt mij niet aannemelijk dat er ook maar één manufacturer is die hier nog instapt: Er moet geweldig veel geld geïnvesteerd worden om een motor te ontwikkelen en je weet vooraf dat je nog zeker één of twee seizoenen nodig hebt om op niveau te komen. Dan is het al haast 2021.
Ik verwacht zelf ook niet dat er Nu een andere fabrikant instapt. Wel acht ik de kans groot dat RBR mogelijk met een fabrikant om tafel zit om alvast een motor voor 2021 en verder te ontwikkelen.

Voor deze periode zie ik eigenlijk alleen maar RBR een vork maken van een huidige hybride motor. (Dat zou dan de Renault moeten zijn) of Renault moet ineens een goede stap maken dit seizoen. (maar gezien de berichten is dat met de race minder waarschijnlijk.. :N )

Nog 4½e dag en we zullen de B-spec RB13 (de RB13.2) zien. Ik hoop op een wagen die dan een minder smalle marge heeft in het vinden van de juiste setup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

[video]
Het blijft de beste race van het vorige seizoen. Niet eens omdat Max won, maar omdat de Mercedessen er de eerste ronde afvlogen en we toen een race kregen. :D

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nachtnet
DaniëlWW2 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 23:27:
[...]

Het blijft de beste race van het vorige seizoen. Niet eens omdat Max won, maar omdat de Mercedessen er de eerste ronde afvlogen en we toen een race kregen. :D
Sowieso was dat hele weekeinde echte madness, met Verstappen en Kvyat die van stoeltje geruild hadden.

Mooiste 2016 race blijft voor mij toch die in Brasil. Met eindeloos gemopper over de safetycar en alle rode vlaggen, tot een very close call voor RAI en een prachtige pitwalk van Massa. om af te sluiten met 16 ronden Max-ness.. Als ik er 1 moet (mag) terug kijken dan zou ik kiezen voor die in Brazilië. _/-\o_

Nog niet de hele video gezien, maar van wat ik gezien heb :"Nog meer dik respect voor Olav Mol _/-\o_ "

[ Voor 10% gewijzigd door nachtnet op 08-05-2017 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
nachtnet schreef op zondag 7 mei 2017 @ 23:36:
Sowieso was dat hele weekeinde echte madness, met Verstappen en Kvyat die van stoeltje geruild hadden.

Mooiste race blijft voor mij toch die in Brasil. Met eindeloos gemopper over de safetycar en alle rode vlaggen, tot een very close call voor RAI en een prachtige pitwalk van Massa. om af te sluiten met 16 ronden Max-ness.. Als ik er 1 moet (mag) terug kijken dan zou ik kiezen voor die in Brazilië. _/-\o_
Een duidelijke nummer twee ja, maar twee Mercedessen kapot blijft beter. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
DaniëlWW2 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 00:22:
[...]
Een duidelijke nummer twee ja, maar twee Mercedessen kapot blijft beter. ;)
Duimen dan maar voor een dubbele dubbele crash... 2x MERC + 2x FER kapot zondag :+
@DaniëlWW2 zorg je wel dat je op tijd afstemt op de F1? Wil niet weer 4x terug lezen dat je door laat inschakelen een RB13 laat stukgaan :+ :+

Meer serieus:
Leesvoer: Daniel Bastien - La Formule 1 sous tous ses angles - Sauber and Honda (and McLaren): Logical choices +10min

[ Voor 14% gewijzigd door nachtnet op 08-05-2017 00:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
nachtnet schreef op maandag 8 mei 2017 @ 00:26:
[...]

Duimen dan maar voor een dubbele dubbele crash... 2x MERC + 2x FER kapot zondag :+
@DaniëlWW2 zorg je wel dat je op tijd afstemt op de F1? Wil niet weer 4x terug lezen dat je door laat inschakelen een RB13 laat stukgaan :+ :+
Ik zal de timer voor het Spanje topic even aanpassen, zodat die ook laat is. Misschien gaan de Mercedessen en Ferrari's dan wel kapot. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:56

swv

nachtnet schreef op zondag 7 mei 2017 @ 23:15:
[...]

Ik verwacht zelf ook niet dat er Nu een andere fabrikant instapt. Wel acht ik de kans groot dat RBR mogelijk met een fabrikant om tafel zit om alvast een motor voor 2021 en verder te ontwikkelen.

Voor deze periode zie ik eigenlijk alleen maar RBR een vork maken van een huidige hybride motor. (Dat zou dan de Renault moeten zijn) of Renault moet ineens een goede stap maken dit seizoen. (maar gezien de berichten is dat met de race minder waarschijnlijk.. :N )

Nog 4½e dag en we zullen de B-spec RB13 (de RB13.2) zien. Ik hoop op een wagen die dan een minder smalle marge heeft in het vinden van de juiste setup.
Maak daar maar RB14 van. Van het Verstappen forum:
Tja, inmiddels weer ruim een jaar geleden dat ik 'als 1e' kon melden dat Max naar RB ging. In principe post ik nimmer, tenzij er spectaculair nieuws is.

Bij FP1 in Spanje, zal Red Bull de RB14 presenteren aan het grote publiek. De RB14 komt nadrukkelijk in de plaats van de RB13, en beschikt over een aantal interessante wijzigingen. Belangrijkste is natuurlijk de ophanging, de rake, en vooral de neus. Newey heeft deze neus bedacht met een bepaalde innovatieve gedachte inzake geleiding van de luchtstroom door de auto. Dit bleek niet optimaal te werken, en inmiddels heeft Schummi nadrukkelijk aangegeven over het hoe en waarom. Let op, ik ben geen techneut, alleen is Max in de simulator van RB tot rondetijden gekomen die t.o.v. het RB13 ontwerp bijna 1,3 - 1,5 seconden sneller zijn. In de realiteit met de vooruitgang van de concurrentie en de het daadwerkelijke circuit moet een volle seconde winst mogelijk zijn.

Renault heeft mede op basis van deze input, in goed overleg besloten om de motor zo betrouwbaar mogelijk te maken, alvorens de pure snelheid eruit te persen. Dit betekend dat het F1 Renault fabrieksteam bewust voor handhaving van de huidige posities gaat.
https://forum2.verstappen...374453d335dee55a#msg_2536

Uiteraard is het afwachten, maar laten we scenario RB14 ook voor mogelijk houden. En dat er een dikke tijdswinst aan vast hangt wil ik ook best geloven. Een chassis welke die van Ferrari benadert? ;) Zou kunnen, want ja: nieuwe auto nieuwe kansen. Dan mist alleen nog pure power. Maargoed in de wintertest dachten ze ook dat de RB13 snel zou zijn terwijl die nog geen meter gereden had. Maar wellicht zijn de test/simulatorresultaten nu wel betrouwbaar te noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:24
Video niet beschikbaar.... waar ging deze over? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:56

swv

Robsta86 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:31:
[...]

Is hetzelfde filmpje als die van @nachtnet 5 posts boven je :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Robsta86 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:31:
[...]

Is dezelfde video als die Nachtnet later gepost heeft. Mooi stuk over Olav Mol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Cranzai schreef op zondag 7 mei 2017 @ 16:59:
De nieuwe auto's wennen snel, wat hadden die 2016 auto's akelig hoge achtervleugels zeg.
gad-ver-damme, vorig weekend voor eerst de 'nieuwe' F1 geluid IRL gehoord. teeeeering wat een ruk geluid, zeker als je 5min. daarvoor een RB8 langs kwam. :'( :'( :'( :'(

mijn 20jr oude Puch brommer, maakt eenzelfde brom-roffel in het geluid. Wist dat verschil in geluid groot was, maar dat het zo dramatisch was..... direct F1 circuit bezoek over 2mnd geannuleerd.

Ga geen 200 piek betalen voor dit ... prima, gaan nu naar DTM/WTCC daar klinkt het wel tof, trillende trommervliezen, en kippenvel wanneer zon V8 langs gebrult komt.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Leuk basis interview met Max in de Kampioen. Voor ons niet meer interessant, maar een artikel in een tijdschrift als de Kampioen geeft wel aan dat meer en meer mensen F1 leuk vinden. Al dan niet omdat Max rijdt. Wie weet blijft een deel wel hangen als Max straks niet meer meedoet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:37:
[...]

gad-ver-damme, vorig weekend voor eerst de 'nieuwe' F1 geluid IRL gehoord. teeeeering wat een ruk geluid, zeker als je 5min. daarvoor een RB8 langs kwam. :'( :'( :'( :'(

mijn 20jr oude Puch brommer, maakt eenzelfde brom-roffel in het geluid. Wist dat verschil in geluid groot was, maar dat het zo dramatisch was..... direct F1 circuit bezoek over 2mnd geannuleerd.

Ga geen 200 piek betalen voor dit ... prima, gaan nu naar DTM/WTCC daar klinkt het wel tof, trillende trommervliezen, en kippenvel wanneer zon V8 langs gebrult komt.
Doei :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 19:57
Jasphur schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:38:
Leuk basis interview met Max in de Kampioen. Voor ons niet meer interessant, maar een artikel in een tijdschrift als de Kampioen geeft wel aan dat meer en meer mensen F1 leuk vinden. Al dan niet omdat Max rijdt. Wie weet blijft een deel wel hangen als Max straks niet meer meedoet.
was idd grappig stukje. Alleen jammer dat in de infographic de haaievin als verplicht stond gemarkeerd voor dit seizoen :-)

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
pCOW schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:08:
[...]

was idd grappig stukje. Alleen jammer dat in de infographic de haaievin als verplicht stond gemarkeerd voor dit seizoen :-)
Dat maakte ze goed door te zeggen dat Red Bull het niet wilde hebben, want: lelijk. :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
[...]

gad-ver-damme, vorig weekend voor eerst de 'nieuwe' F1 geluid IRL gehoord. teeeeering wat een ruk geluid...

...direct F1 circuit bezoek over 2mnd geannuleerd.
:')

Vind je dit nu zelf ook niet een heel klein beetje overdreven? :D F1 is meer dan alleen motorgeluid.

@RB14: laten we hopen dat de geruchten waar zijn, al vraag ik me altijd af of het niet de concurrentie is die een team helemaal kapot hypen zodat welke vooruitgang dan ook altijd tegenvalt?

[ Voor 20% gewijzigd door Grrrrrene op 08-05-2017 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Een stap vooruit in Spanje zou fijn zijn, maar ik verwacht geen gouden eieren. Hooguit dat een stuk van het gat gedicht kan worden. Als de nieuwe RB13/14 wagen dan ook nog eens wat beter afstelbaar is(Zowel VER als RIC klagen over dat kleine setup wijzigingen tot grote veranderingen in gedrag op de baan leiden.) & wat makkelijker de banden in de juiste window krijgt. Dan zie ik RBR in de mix met Ferrari & Merc. en kan het de rijder zijn die het verschil maakt.
Waarschijnlijk zijn de Ferrari & de Mercedes nog steeds de betere auto, maar maakt wie er achter het stuur zit verschil tussen P1-P6.

Hoe dan ook in 2017 is het geen voorspelbare Mercedes 1-2 meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Grrrrrene schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:48:
[...]
:')

Vind je dit nu zelf ook niet een heel klein beetje overdreven? :D F1 is meer dan alleen motorgeluid.
klopt - maar het gebrek daarvan maakte mij wel duidelijk dat de 'beleving' veeeeel minder geworden is. Voor mij is dat gebruk, geknal en geknetter een essentieel onderdeel van de beleving. Bij het horen van zon V8 gaan de haren op mijn arm echt overeind staan. Maar nadat Bottas zijn bakkie starte ... he-le-maal niets, het raakt mij niet. En als dat er niet is, is het mij geen 200 piek waard.

We hebben positievere beleving ervaring aan de WTCC e.d. classes - prima, gaan we daar 2-3 races van kijken! Same price... en wel kippenvel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

Zaterdag wederom naar de WEC op Spa geweest, dat geluid blijft genieten _/-\o_ :D 8) <3

Zal aankomend weekend dan inderdaad weer behoorlijk tegenvallen @ Barcelona, maar toch ga ik er heen :9

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Barcelona upgrades leesvoer:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
nachtnet schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:06:
Een stap vooruit in Spanje zou fijn zijn, maar ik verwacht geen gouden eieren. Hooguit dat een stuk van het gat gedicht kan worden. Als de nieuwe RB13/14 wagen dan ook nog eens wat beter afstelbaar is(Zowel VER als RIC klagen over dat kleine setup wijzigingen tot grote veranderingen in gedrag op de baan leiden.) & wat makkelijker de banden in de juiste window krijgt. Dan zie ik RBR in de mix met Ferrari & Merc. en kan het de rijder zijn die het verschil maakt.
Waarschijnlijk zijn de Ferrari & de Mercedes nog steeds de betere auto, maar maakt wie er achter het stuur zit verschil tussen P1-P6.

Hoe dan ook in 2017 is het geen voorspelbare Mercedes 1-2 meer.
Volgens de FIA is de Renault [b]maximaal[/b[0,3 sec/rondje langzamer op Barcelona in race mode. Als RB dus echt 1 sec/rondje aan aero verbetert, zou RB sneller moeten zijn.

Nu klinkt bovenstaande erg onwaarschijnlijk uiteraard ;). Daarom even wat subjectieve voorspellingen:

RB kwalificeert binnen 0,6 van Merc/Ferrari in Barcelona. RB wordt P5/6, maar verklijnt de achterstand in secondes per rondje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

TommyGun schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:16:
[...]

Zaterdag wederom naar de WEC op Spa geweest, dat geluid blijft genieten _/-\o_ :D 8) <3

Zal aankomend weekend dan inderdaad weer behoorlijk tegenvallen @ Barcelona, maar toch ga ik er heen :9
Had de bolides nog niet in het echt beleefd - na sochi wel (bottas nog wel gefeliciteerd) - en nu weet ik dat F1 voor mij niet meer interresant is om te bezoeken. Want dat kippenvel moment is er niet meer.

Tuurlijk is het leuker langs de baan (fans, bier, bbq, niewe ontmoetingen etc.) tozv thuis voor de buis. Maar krijg niet dezelfde motie als voorgaande jaren.

Het gevoel, kabaal, geluid van vermogen en kracht wat je bij WEC/DTM weet die emotie wel te kietelen. Prima.

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 08-05-2017 10:24 ]

Pagina: 1 ... 84 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1