edit: Oud nieuws
[ Voor 88% gewijzigd door Malt007 op 08-05-2017 11:07 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 88% gewijzigd door Malt007 op 08-05-2017 11:07 ]
Ieder voordeel hep zun nadeel heUltraSub schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:58:
[...]
Heerlijk ja. De deur uit lopen en meteen 30 camera's in je bakkes die klik-klik-klik-klik doen en gillende mensen die je naam roepen om aandacht te krijgen
En dat zo ongeveer iedere ochtend.
die 0.3 is puur op motorperformance. Ze liggen nu veel meer dan die 0.3 achter. Ben benieuwd, als het waar is wat ze zeggen que performance van rb14 dan zouden ze zich in de strijd moeten kunnen mengen.Requiem19 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:18:
[...]
Volgens de FIA is de Renault [b]maximaal[/b[0,3 sec/rondje langzamer op Barcelona in race mode. Als RB dus echt 1 sec/rondje aan aero verbetert, zou RB sneller moeten zijn.
Nu klinkt bovenstaande erg onwaarschijnlijk uiteraard. Daarom even wat subjectieve voorspellingen:
RB kwalificeert binnen 0,6 van Merc/Ferrari in Barcelona. RB wordt P5/6, maar verklijnt de achterstand in secondes per rondje.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Eerst zien, dan gelovenMalt007 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:42:
http://www.autoblog.nl/ni...n-is-compleet-nieuw-98366
1,3-1,5 seconde sneller in de simulator. Laten we hopen dat het klopt.
Ga met die voorspelling mee. Ze gaan finishen 20 tot 30 seconde achter de nummer 1 tot en met 4.Requiem19 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:18:
[...]
Volgens de FIA is de Renault [b]maximaal[/b[0,3 sec/rondje langzamer op Barcelona in race mode. Als RB dus echt 1 sec/rondje aan aero verbetert, zou RB sneller moeten zijn.
Nu klinkt bovenstaande erg onwaarschijnlijk uiteraard. Daarom even wat subjectieve voorspellingen:
RB kwalificeert binnen 0,6 van Merc/Ferrari in Barcelona. RB wordt P5/6, maar verklijnt de achterstand in secondes per rondje.
Ook @Requiem19alwaysleft schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:09:
[...]
Ga met die voorspelling mee. Ze gaan finishen 20 tot 30 seconde achter de nummer 1 tot en met 4.
Ferrari versus Mercedes blijft spannend.
Of Verstappen die eenzaam met Ricciardo gaat strijden om plek 5nachtnet schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:15:
[...]
Ook @Requiem19
Ik gok zelf (natte vinger) dat het voor RBR mogelijk P4 & P6 kan worden met een Ferrari of Merc er tussenin.
RBR hoeft van mij niet perse eenzaam aan kop te rijden. Heb liever gedurende de hele race wat actie om de wagens van RIC & VER heen. Dan krijg je TV-tijd. Eenzaam op p5 rijden (zoals VER in Rus.) of op eenzaam op P1 (HAM in Brazilië) geeft vrijwel geen exposure.
Bwoah, geloof niet zo dat FER of MERC zover zakt, ben bang dat het 1-4'tje wordt voor hun. Ik zie persoonlijk bij een RBR p4 en p6 een FI of Renault ertussen.nachtnet schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:15:
[...]
Ook @Requiem19
Ik gok zelf (natte vinger) dat het voor RBR mogelijk P4 & P6 kan worden met een Ferrari of Merc er tussenin.
RBR hoeft van mij niet perse eenzaam aan kop te rijden. Heb liever gedurende de hele race wat actie om de wagens van RIC & VER heen. Dan krijg je TV-tijd. Eenzaam op p5 rijden (zoals VER in Rus.) of op eenzaam op P1 (HAM in Brazilië) geeft vrijwel geen exposure.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Dat klinkt een stuk geloofwaardiger ...ik zie die sprong van 1,5sec ook niet gebeuren.Requiem19 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:22:
Mercedes gaat voor gewichtsverlaging, Ferrari voor finetuning Aero en RB voor B-spec.
Die 1,3-1,5 sec/rondje voorspelling van het Verstappen forum lijkt me kolder. Ik heb in 23 jaar F1 volgen nog nooit een in season upgrade gezien die 1,5 sec/rondje bracht. Iemand anders die wel eens zulke updates gezien heeft?
Daarnaast had RB issues met correlatie CFD/Windtunnel/on track performance. Wie zegt dat dit nu volledig verholpen is? 1,5 sec in de sim kan in het echt dan 0,5 sec langzamer zijn...
https://f1manager.info/ranking/4605
Natuurlijk is het veel te hoog gegrepen 1.3 seconde per rondje. Ik ga meer uit van een 0.5 tot 0.7 seconde verbeteringRequiem19 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:22:
Mercedes gaat voor gewichtsverlaging, Ferrari voor finetuning Aero en RB voor B-spec.
Die 1,3-1,5 sec/rondje voorspelling van het Verstappen forum lijkt me kolder. Ik heb in 23 jaar F1 volgen nog nooit een in season upgrade gezien die 1,5 sec/rondje bracht. Iemand anders die wel eens zulke updates gezien heeft?
Daarnaast had RB issues met correlatie CFD/Windtunnel/on track performance. Wie zegt dat dit nu volledig verholpen is? 1,5 sec in de sim kan in het echt dan 0,5 sec langzamer zijn...
Het orakel van het Verstappen forum meent dat RB en Renault hebben afgestemd dat Renault zich eerst volledig richt op het betrouwbaar krijgen van de update, met name omdat de voorspelde winst in het chassis voldoende is voor RB om weer mee te strijden voor de kopposities...alwaysleft schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:28:
Als de chassis update van Red Bull succesvol is kunnen ze vanaf de motorupgrade weer mee gaan doen om het podium.
Alleen die motorupgrade die komt pas verwacht vanaf Oostenrijk, Engeland of Hongarije.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
If it sounds to good to be true.....Requiem19 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:31:
[...]
Het orakel van het Verstappen forum meent dat RB en Renault hebben afgestemd dat Renault zich eerst volledig richt op het betrouwbaar krijgen van de update, met name omdat de voorspelde winst in het chassis voldoende is voor RB om weer mee te strijden voor de kopposities...
Yeah right.
Ondanks mijn scepsis, ga ik wel stiekem hopen, shit
Misschien niet gedurende het seizoen maar de MP4-17D was een stuk beter dan het seizoen ervoor (142 vs 65 punten). Daarnaast was Force India vorig jaar in het 2e deel van het seizoen echt een klap sterker dan in het eerste deel, zou ook zomaar een seconde per rondje sneller kunnen zijn geweest.Requiem19 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:22:
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
En dan laten we die blusheli die hele zak water losen boven op ferrari en merc bij de eerste bocht zodat VER en RIC in de tweede bocht op P1 en P2 liggenBensimpel schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:51:
Wie doet alvast een regendans? Of kunnen we niet geen een crowdsourcing beginnen om een blus heli wat water op het circuit te gooien?
Denk dat RB het beter gaat doen dan in sochi, p3/p4 zit er wel in, hopenlijk weer geen race in niemandsland
Met zo'n plens water ligt iedereen er in de eerste bocht af.Cranzai schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:55:
[...]
En dan laten we die blusheli die hele zak water losen boven op ferrari en merc bij de eerste bocht zodat VER en RIC in de tweede bocht op P1 en P2 liggen
"When you grow up your heart dies"

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ter verdediging van die gast die het plaatste op het Verstappen forum, hij was wel de eerste die meldde dat Verstappen definitief naar Red Bull ging op het forum. Dus hij heeft zeker wel inside info.Grrrrrene schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:06:
Wat betreft die 1,3-1,5s vooruitgang. Zonder enige bron geloof ik daar niks van. Zo kunnen we hier op het forum ook onzin gaan uitkramen, nergens op gebaseerd en kijken of de pers dat oppakt of andere enthousiastelingen het voor waar aannemen en overnemen op andere fora.
Anyway: ik heb ook moeite om te geloven dat ze de simulator zo goed op de werkelijkheid hebben afgestemd dat ze dit soort voorspellingen kunnen doen. De situatie in een windtunnel lijkt nml niet altijd even goed op die op het circuit. je input in het simulatormodel is daarom niet altijd even realistisch
We gaan het zien komend weekend. Ik hoop dat het waar is, maar ik behoud een gezonde dosis scepsissjaool schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:13:
Ik geloof het op zich wel. Die jongen heeft zo zijn bronnen in MK en met de melding dat Max naar Red Bull ging zat hij schijnbaar ook goed.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ten eerste: Ik moet het allemaal nog maar zien. 1.3s lijkt me onwaarschijnlijk. Maar dit is natuurlijk onrealistisch. Mercedes zijn chassy is al dik in orde. Dat was die van Red Bull duidelijk niet. Aan de hand van deze aanpassingen denken zij dat dit wel zo zal zijn.Grrrrrene schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:17:
[...]
We gaan het zien komend weekend. Ik hoop dat het waar is, maar ik behoud een gezonde dosis scepsisZo'n winst is nml echt absurd veel uit alleen je chassis. Met een vermogen à la Mercedes zou je dan 1s los rijden van de rest, puur dankzij je aero.
Maar nogmaals: ik hoop dat ik zaterdag na de kwalificatie (of beter nog: zondag na de race) moet toegeven dat ik RBR heb onderschat
[ Voor 35% gewijzigd door Jasphur op 08-05-2017 12:26 ]
Volgens mij is het gerucht 1,3 seconden winst ten opzichte van de huidige RB spec. Het huidige chassis is natuurlijk semi-crappy, dus er zit voor een team van RB's size best wel wat verbetering in, maar realistischer zou ik 0,5-1,0 seconden winst vinden.Jasphur schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:24:
Zou die 1.3 seconden niet berekend zijn als puur de aero. Dus zet de TAG motor in een MERC en dan heeft de RBR ten opzichte van de aero van MERC 1.3 seconden winst. Zoiets?
Dit staat op het forum daar.Jasphur schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:24:
Zou die 1.3 seconden niet berekend zijn als puur de aero. Dus zet de TAG motor in een MERC en dan heeft de RBR ten opzichte van de aero van MERC 1.3 seconden winst. Zoiets?
Edit: Haas heeft ook het een en ander in petto voor ons. F1
Iemand iets meer info hierover?
quote: RC EscoireTja, inmiddels weer ruim een jaar geleden dat ik 'als 1e' kon melden dat Max naar RB ging. In principe post ik nimmer, tenzij er spectaculair nieuws is.
Bij FP1 in Spanje, zal Red Bull de RB14 presenteren aan het grote publiek. De RB14 komt nadrukkelijk in de plaats van de RB13, en beschikt over een aantal interessante wijzigingen. Belangrijkste is natuurlijk de ophanging, de rake, en vooral de neus. Newey heeft deze neus bedacht met een bepaalde innovatieve gedachte inzake geleiding van de luchtstroom door de auto. Dit bleek niet optimaal te werken, en inmiddels heeft Schummi nadrukkelijk aangegeven over het hoe en waarom. Let op, ik ben geen techneut, alleen is Max in de simulator van RB tot rondetijden gekomen die t.o.v. het RB13 ontwerp bijna 1,3 - 1,5 seconden sneller zijn. In de realiteit met de vooruitgang van de concurrentie en de het daadwerkelijke circuit moet een volle seconde winst mogelijk zijn.
Renault heeft mede op basis van deze input, in goed overleg besloten om de motor zo betrouwbaar mogelijk te maken, alvorens de pure snelheid eruit te persen. Dit betekend dat het F1 Renault fabrieksteam bewust voor handhaving van de huidige posities gaat.
Natuurlijk, we gaan het afwachten en zien, maar gelijk aan vorig jaar, is de bron direct uit MK.
RC Escoire
Max niet hoor.sjaool schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:57:
[...]
Met zo'n plens water ligt iedereen er in de eerste bocht af.
Nah, gewoon een paar blikjes in de brandstoftank van de RB14. Red Bull geeft je vleugels.nachtnet schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:59:
Laat Plooij tijdens de grid-walk maar "per ongeluk" een blikje red bull leeggieten op strategische plekken in de Merc/Fer. Dan weet je zeker dat VER/RIC in bocht 1 als eerste doorkomen![]()
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Bensimpel
Positieve meneer
RB14? Is het niet gewoon in Spanje RB13-B?DaniëlWW2 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:49:
[...]
Max niet hoor.![]()
[...]
Nah, gewoon een paar blikjes in de brandstoftank van de RB14. Red Bull geeft je vleugels.
😆 - Denk ook eens om ;)
Ten eerste, het nieuws dat er een geheel nieuw chassis zou komen is al een maand oud. Marko had dit dus al aangekondigd. Twee weken geleden kwam het nieuws naar buiten dat Renault door betrouwbaarheidsproblemen niet de nieuwe motor in Canada kon leveren.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Uit de bron geciteerd: Bij FP1 in Spanje, zal Red Bull de RB14 presenteren aan het grote publiek. De RB14 komt nadrukkelijk in de plaats van de RB13
Bensimpel
Positieve meneer
Ah duidelijk, blijkbaar willen ze af van dat ongeluksgetalMalt007 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:00:
[...]
Uit de bron geciteerd: Bij FP1 in Spanje, zal Red Bull de RB14 presenteren aan het grote publiek. De RB14 komt nadrukkelijk in de plaats van de RB13
😆 - Denk ook eens om ;)
Sja, what's in the name? Nu maar hopen dat ze inderdaad 1,5 seconde sneller zijn, zou ook wel nodig zijn gezien de achterstand die ze hadden en de updates die Mercedes en Ferrari zullen introduceren. Lijkt me geweldig als ze nu al meekunnen ondanks de mindere motor.Bensimpel schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:02:
[...]
Ah duidelijk, blijkbaar willen ze af van dat ongeluksgetal
Nee, er moet immers weer een hele grote hype gecreëerd worden...
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Verwijderd
Bedankt voor de bronvermeldingen! Zo je maar weer dat je niet zomaar af moet gaan op lariekoek van het verstappen forum.Lasmibalsingh schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:00:
[...]
Ten eerste, het nieuws dat er een geheel nieuw chassis zou komen is al een maand oud. Marko had dit dus al aangekondigd. Twee weken geleden kwam het nieuws naar buiten dat Renault door betrouwbaarheidsproblemen niet de nieuwe motor in Canada kon leveren.
Deze gebruiker of zijn zogenaamde bron uit MK vallen niet serieus te nemen. Om the beginnen bij de neus, die leidt juist geen lucht door het chassis via dat open neusgat. Het leidt de luchtstroom naar de splitter en bardgeboards toe die het weer conditioneert langs of onder de sidepods richting de diffuser! Een directe luchtstrroom door het chassis is zelfs verboden in het neusgedeelte, uitgezonderd van s-duct constructies.
Over de ophanging en rake is het bij hem ook speculeren.
Haha, ja net als dat de RB13 bij het testen "nog niet de echte auto was"Stefie2010 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:10:
[...]
Nee, er moet immers weer een hele grote hype gecreëerd worden...
En dan kan het alleen maar weer gigantisch tegenvallen...
[ Voor 7% gewijzigd door Jasphur op 08-05-2017 13:26 ]

Klopt dat het al een tijdje bekend is alleen nu zijn er ook waardeoordelen over bekendgemaakt door iemand die connecties heeft. De uitleg van de neus is lastig, zeker voor iemand die niet technisch is. Dus hij kan prima bedoelen wat jij hier nu zegt. En ja, je moet dit soort nieuws altijd een beetje met een kritisch oog bekijken. Dat ik de quote hier plaats is alleen maar omdat het dan makkelijker te lezen is voor mensen die niet doorklikken.Lasmibalsingh schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:00:
[...]
Deze gebruiker of zijn zogenaamde bron uit MK vallen niet serieus te nemen. Om the beginnen bij de neus, die leidt juist geen lucht door het chassis via dat open neusgat. Het leidt de luchtstroom naar de splitter en bardgeboards toe die het weer conditioneert langs of onder de sidepods richting de diffuser! Een directe luchtstrroom door het chassis is zelfs verboden in het neusgedeelte, uitgezonderd van s-duct constructies.
Over de ophanging en rake is het bij hem ook speculeren.
Testing, one, two ...
Jij Pinokkio!hardware-lover schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:39:
Ik hoorde net van mijn schoonmoeder dat het 2 - 2.5 sec sneller zal gaan voor Max met de vernieuwde RB13. Naast haar dementie heeft ze soms wat heldere momenten, dus het moet wel waarheid zijn. Ze heeft er met een medium nog contact over gehad en die heeft het ook bevestigd, het zit wel goed dus vanaf Spanje. Het worden wel heel vervelende races vanaf nu met alleen de twee Red Bulls steeds met afstand vooraan, maar het is nu eenmaal niet anders.
Om het in perspectief te zetten. Volgens mij heeft Verstappen zelf in een interview (jeugdjournaal, NOS of RTL) gezegd dat hij IEDERE race een compleet nieuwe auto krijgt.. Uitzonderingen als stuur, stoeltje & onderliggend chassis daargelaten. (Bij ieder circuit zou de afstelling van de wielophanging, de veranderingen in de vleugels en ander bodywork ervoor zorgen dat bij FP1 de wagen steeds als nieuw aanvoelt. (en dat Max daar steeds enkele ronden voor nodig heeft om te wennen..)Jasphur schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:24:
GPblog maakt het meteen lekker duidelijk.
Verstappen krijgt in Spanje compleet NIEUWE auto!
www.scinus.com
You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman
Omdat de ontwikkelingscyclus vanuit het voorseizoen hier kruist, naast het feit de het logistiek gezien ook het meest gunstig is, en uiteraard voor vergelijking is dit het beste circuit.daniellammers schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:52:
Waarom introduceren veel teams de updates in Spanje?
I.v.m. dat ze hier getest hebben en dus goed vergelijkingsmateriaal hebben?
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Zitten idd meerdere voordelen aan:daniellammers schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:52:
Waarom introduceren veel teams de updates in Spanje?
I.v.m. dat ze hier getest hebben en dus goed vergelijkingsmateriaal hebben?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Op bezoek bij het F1 team van Mercedes werd me juist verteld dat ze 5 complete sets aan onderdelen hebben, inclusief motorhome en alles bijbehorend (ieder (sub)continent waar ze racen 1). Alleen de auto's worden daadwerkelijk overgevlogen (ivm verzegelde motoren en versnellingsbakken etc) evenals alle extra / nieuwe onderdelen die ze willen gebruiken.YakuzA schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:04:
[...]
Zitten idd meerdere voordelen aan:
Eerste race waar ze met hun eigen trucks heen gaan ipv vliegen.
Verder heeft het ook met de development en factory cycles te maken, voordat een nieuw concept/onderdeel in de windtunnel getest is en van carbon gemaakt is kost een bepaalde tijd (voor grote teams korter dan de kleine teams)
Onderdelen gaan voor overzeese GP's vaak direct tussen GP's heen en weer ipv via hun thuisbasis waardoor het relatief meer moeite kost om nieuwe onderdelen mee te nemen.
En ze kunnen idd direct vergelijken met hun data van de pre-season test.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Je meet altijd vanaf je meest recente auto. In dit geval dus zoals de auto in Sochi op het circuit stond.kevlar01 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:13:
Iedereen heeft het steeds over een verbetering van 1.3 of 1.5 s.
Maar t.o.v. wat is dat gerekend? De progress die RBR vanaf de wintertests heeft gemaakt in Spanje in vergelijking met komend weekend?
Of t.o.v. Ferrari of Mercedes? Of juist t.o.v. de achterliggende teams? Of t.o.v. Doornbos vs Max in de playseat? Tis n beetje speculatie in de ruimte zo
Verwijderd
Als je baas je een loonsverhoging van 5% geeft, vraag je toch ook niet:kevlar01 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:13:
Maar t.o.v. wat is dat gerekend? De progress die RBR vanaf de wintertests heeft gemaakt in Spanje in vergelijking met komend weekend?
Of t.o.v. Ferrari of Mercedes? Of juist t.o.v. de achterliggende teams? Of t.o.v. Doornbos vs Max in de playseat? Tis n beetje speculatie in de ruimte zo
Dus ff logisch nadenken: verschil in rondetijd vergeleken met de vorige auto...Maar t.o.v. wat is dat gerekend? Mijn salaris of jouw salaris? Of t.o.v. mijn junior collega?
Waren santa's little helpers nu al echt bij Honda, of was dit nog steeds een gerucht?nachtnet schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:20:
Hier nog een prima blog van James Allen over de Barcelona upgrades.
Analysis: F1 treading a fine line on competition – will updates in Spain tip the balance? +10min
Behind the scenes Mercedes engineers have been working hard in a rare show of sporting camaraderie, helping the Japanese manufacturer to speed up the recovery process, to stabilise the parts that keep going wrong and to maximise the integration with the McLaren chassis.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dit betekend dus dat Mercedes dus inkijk krijgt in het chassis van McLaren. Dat is niet echt heel eerlijk.YakuzA schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:22:
[...]
Waren santa's little helpers nu al echt bij Honda, of was dit nog steeds een gerucht?
[...]
Ik durf het niet met 100% zekerheid te bevestigen. Maar berichten hierover zijn hardnekkig en worden niet ontkend.YakuzA schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:22:
[...]
Waren santa's little helpers nu al echt bij Honda, of was dit nog steeds een gerucht?
[...]
Ik denk niet dat Honda-McLaren & Mercedes AMG momenteel veel van elkaar te vrezen hebben. Honda heeft problemen die een oplossing vragen. Merc heeft motorkennis in huis waarmee ze Honda kunnen helpen. Mercedes komt niet helpen om het powerniveau op gelijke hoogte te brengen met de eigen powerunit. Wel om de betrouwbaarheid te vergroten.daniellammers schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:48:
[...]
Dit betekent dus dat Mercedes dus inkijk krijgt in het chassis van McLaren. Dat is niet echt heel eerlijk.
[ Voor 8% gewijzigd door nachtnet op 08-05-2017 17:52 ]
Klopt, maar misschien vind Mercedes wel 0,1 sec of meer bij McLaren wat dan weer nadelig is t.o.v. de directe concurrenten.nachtnet schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:51:
[...]
Ik durf het niet met 100% zekerheid te bevestigen. Maar berichten hierover zijn hardnekkig en worden niet ontkend.
[...]
Ik denk niet dat Honda-McLaren & Mercedes AMG momenteel veel van elkaar te vrezen hebben. Honda heeft problemen die een oplossing vragen. Merc heeft motorkennis in huis waarmee ze Honda kunnen helpen.
Ik snap je vergelijking, maar toch is ie n beetje mank.Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:21:
[...]
Als je baas je een loonsverhoging van 5% geeft, vraag je toch ook niet:
[...]
Dus ff logisch nadenken: verschil in rondetijd vergeleken met de vorige auto...
Ik wel: in het jaar dat Brawn GP een giga voorsprong had en een aantal races later die voorsprong flink geslonken was. Maar door de vele overwinningen waren ze praktisch niet meer in te halen.Requiem19 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:22:
Via de simulator. Huidige auto vs nieuwe auto. Of het allemaal klopt qua cijfers weet ik niet, mja dit is wel een logische manier om dat te berekenen.. Gewoon simulator in, daar is die oa voorkevlar01 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:13:
Dit. Gewoon een B spec. Zoals Mercedes ook zal hebben naar alle verwachtingen.GH45T schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:43:
Red Bull Racing doet wat ze moeten doen: aandacht, aandacht, aandacht. Een goed resultaat behalen is ook belangrijk maar uiteindelijk gaat het natuurlijk om de media-exposure voor de energiedrank.
Daarom zorgen ze wel dat Red Bull Racing continu in het nieuws is. Zeuren op Renault, de FIA is nu ook niet goed en nu het nieuwe konijn uit de hoge hoed, geruchten over een compleet nieuwe auto.
Er zal zeker het een en ander zijn aangepast in Barcelona, maar ik betwijfel de verhalen van een compleet nieuwe auto.
[ Voor 4% gewijzigd door alwaysleft op 08-05-2017 18:33 ]
RBB13?alwaysleft schreef op maandag 8 mei 2017 @ 18:29:
[...]
Dit. Gewoon een B spec. Zoals Mercedes ook zal hebben naar alle verwachtingen.
Als je het al B spec kan noemen. Geef het beestje een naam
Testing, one, two ...
Niet zomaar een B spec.alwaysleft schreef op maandag 8 mei 2017 @ 18:29:
[...]
Dit. Gewoon een B spec. Zoals Mercedes ook zal hebben naar alle verwachtingen.
Als je het al B spec kan noemen. Geef het beestje een naam
En zo hebben ze overal vingers in de pap.nachtnet schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:51:
[...]
Ik durf het niet met 100% zekerheid te bevestigen. Maar berichten hierover zijn hardnekkig en worden niet ontkend.
[...]
Ik denk niet dat Honda-McLaren & Mercedes AMG momenteel veel van elkaar te vrezen hebben. Honda heeft problemen die een oplossing vragen. Merc heeft motorkennis in huis waarmee ze Honda kunnen helpen. Mercedes komt niet helpen om het powerniveau op gelijke hoogte te brengen met de eigen powerunit. Wel om de betrouwbaarheid te vergroten.
https://f1manager.info/ranking/4605

En het zit er dik in dat McLaren volgend jaar naar Mercedes teruggaat en Honda alleen bij Sauber blijft. Dus ook geen probleem op termijn.nachtnet schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:51:
[...]
Ik denk niet dat Honda-McLaren & Mercedes AMG momenteel veel van elkaar te vrezen hebben. Honda heeft problemen die een oplossing vragen. Merc heeft motorkennis in huis waarmee ze Honda kunnen helpen. Mercedes komt niet helpen om het powerniveau op gelijke hoogte te brengen met de eigen powerunit. Wel om de betrouwbaarheid te vergroten.
Verwijderd
Timo Glock official
Happy to announce after a positive start in to 2017 @dtm_motorsport season i got straight a call from F1 Team for a seat fit! Will let you know soon which one will be the first race! Still in talks 👍#F1 #f1comeback #comebackstronger
Interessant, Grosjean kan ik me niet voorstellen, Palmer ligt in de lijn der verwachtingen. Of het is gewoon weer een twitter troll/hack.Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:11:
Belangrijk bericht:
Timo Glock heeft vandaag een seat fitting gedaan bij een F1 team, welk team en in welke rol is niet bekend, maar ik verwacht exit Palmer of Magnussen/Grosjean.
[...]
[ Voor 23% gewijzigd door yorkick op 08-05-2017 20:31 ]
[ Voor 32% gewijzigd door pilskes op 08-05-2017 20:36 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Bastie-88 op 08-05-2017 20:57 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Dat niet van naam wisselen weet ik niet zeker. Het getal 13 doet ze tegenwoordig behoorlijk de das om.alwaysleft schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:58:
https://twitter.com/peptalk/status/861652863067582464
Doornbos over de "nieuwe" RB13 in Peptalk.
Toch jammer, had het wel een mooie zet gevonden als bijv Renault hem ingezet zou hebben. Enige punt is alleen dat Glock geen enkele band met Renault heeft.daniellammers schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:36:
Buxton ontkracht: microfoon, blauwe buisjes zijn luchtslangen die G-krachten nabootsen.
Daarnaast ook niet in bezit van een FIA superlicentie, had sowieso niet mogen rijden.Cranzai schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:39:
[...]
Toch jammer, had het wel een mooie zet gevonden als bijv Renault hem ingezet zou hebben. Enige punt is alleen dat Glock geen enkele band met Renault heeft.
Hij zou wel met een groen lampje een FP1 mogen rijden.JPM85 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:55:
[...]
Daarnaast ook niet in bezit van een FIA superlicentie, had sowieso niet mogen rijden.
Hij ontkracht alleen dat de auto op de foto echt zou zijn (bv een Ferrari). Maar er klopte wel meer niet. Zo ook geen goede koppeling achterop het stuur.daniellammers schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:36:
Buxton ontkracht: microfoon, blauwe buisjes zijn luchtslangen die G-krachten nabootsen.
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
dan ontkracht ik m bij deze; kan niet anders dan dat het een oude foto betreft. Timo vorige week gesproken, kan je zeggen dat zowel zijn baard als haar 10x grijzer is geworden dat op deze foto te zien is.Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:11:
Belangrijk bericht:
Timo Glock heeft vandaag een seat fitting gedaan bij een F1 team, welk team en in welke rol is niet bekend, maar ik verwacht exit Palmer of Magnussen/Grosjean.
[...]
Nice, waar sprak je hem?himlims_ schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:25:
[...]
dan ontkracht ik m bij deze; kan niet anders dan dat het een oude foto betreft. Timo vorige week gesproken, kan je zeggen dat zowel zijn baard als haar 10x grijzer is geworden dat op deze foto te zien is.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Ja! Prachtig gevecht!
we hadden ruim 5minuten nodig, om zeker van te zijn dat het timo was; "hij is zo grijs" ... "hij lijkt wel veel op timo" "is dat timo? .. neej ziet er zo oud" of toch?
[ Voor 24% gewijzigd door himlims_ op 09-05-2017 09:16 ]
Inderdaad, en volgens mij moet het geeneens onmogelijk zijn om weer een stap in die richting te zetten. Minder aerodynamica en verlies aan downforce compenseren door bijv. grond-effect en dan zet je al een gigantische stap.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Mee eens hoor. Maar vergeet niet dat dit soort gevechten toen ook al 'zeldzaam' waren haha.XyritZz schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:27:
[...]
Inderdaad, en volgens mij moet het geeneens onmogelijk zijn om weer een stap in die richting te zetten. Minder aerodynamica en verlies aan downforce compenseren door bijv. grond-effect en dan zet je al een gigantische stap.
Vuile lucht is killing voor het inhalen, en DRS is wat dat betreft natuurlijk ook slechts een pleister die geplakt is om het wat minder obvious te maken dat de F1 wat dat betreft een probleem heeft.
Vreemd dan dat zijn Timo Glock official Facebookpagina aangeeft dat hij wél een seatfitting heeft gedaan.himlims_ schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:09:
[...]
we hadden ruim 5minuten nodig, om zeker van te zijn dat het timo was; "hij is zo grijs" ... "hij lijkt wel veel op timo" "is dat timo? .. neej ziet er zo oud" of toch?
budapest daar bij motorhome, ook bottas nog even gefelicteerd, riccardo op de picture. helemaal happy als klein kind

[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 09-05-2017 09:41 ]
Lastige van deze filmpjes is dat het 1 (über briljant) gevecht was uit honderden races in die periode. Er waren in die tijd genoeg races waarin de eerste auto's het hele veld op rondes zetten en waarin er weinig actie was.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq