[F1] Seizoen 2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 100 Laatste
Acties:
  • 587.685 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

metallicattim schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:18:
Hulkenberg die 40 rondjes op de US rijdt, wtf!
Kortom, i.m.o. heeft Pirelli gefaald en de sport er niet beter op gemaakt.
Het nieuwe asfalt in Sochi zorgt er ook voor dat er bijna geen slijtage is. In Monaco kan je niet 40 rondjes deze racepace volhouden met ultrasofts ondanks dat de baan korter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 12:57
De banden zijn inderdaad slijtvaster geworden dit jaar, met als doel offensief rijden te stimuleren. Helaas komt dit mede door de nieuwe aeropakketten op de auto's niet (volledig) tot ontplooing. Nu hebben we pas 4 GP's gehad, maar de spanning lijkt dit jaar vooral te zitten in het stuivertje wisselen van Ferrari en Mercedes en veel minder in actie op de baan. Dit probleem is door alle betrokken instanties onderkend, maar helaas niet overnight opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

metallicattim schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:34:
[...]

Rondetijd maakt mij ook niet zoveel uit, zoals je zegt, dat zie je uiteindelijk niet, maar daar gaat het niet om.
Ze beloven iets en maken het niet waar, dat is in mijn ogen de definitie van falen!?

Wat ik bedoel met die statement is heel goed te zien geweest in Sochi, alle rijders hadden flinke gaten voor- en achter zich. Op BOT en VET na die laatste paar rondes...
Puur door een 1 stop mogelijkheid omdat de bandjes veel te veilig zijn ( veilig als in slijtage ).
Kunnen we er dan vanuit gaan dat als we een "1 stops circuit" hebben dat we een saaie race tegemoet gaan!?
Vorig jaar was de degradatie te hoog en bepaalde de banden de race teveel (coureurs die een aanval moesten afbreken omdat hun banden anders het eind van de race niet haalden). Daarom moesten er banden komen waar agressiever op geraced kon worden. Die hebben ze nu dus gekregen. Je ziet dat ze een gat van 20sec dicht kunnen pushen nu. Maar helaas zit de aero nu het overtaken in de weg.

Er is geen silver bullet die racing weer aantrekkelijk maakt. Deze banden en de nieuwe aero was gewoon een ideetje van Bernie. Iedereen wist al dat het niet beter ging uitpakken (behalve de paar sec verbeterde rondetijden).

We kunnen alleen maar hopen dat met Ross Brawn nu het probleem holistisch word aangepakt.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Hebben de teams dan niet goed ingespeeld op de nieuwe banden of staan de (aero)reglementen in de weg?

Ik durf het niet te zeggen...
DaMarcus schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:37:
[...]

Het nieuwe asfalt in Sochi zorgt er ook voor dat er bijna geen slijtage is. In Monaco kan je niet 40 rondjes deze racepace volhouden met ultrasofts ondanks dat de baan korter is.
Klopt, maar wat mij opviel is dat Max op de US wel sneller werd per rondje en op de SS niet, ondanks een leger wordende tank.
Dat ligt toch niet aan het asfalt, dat is niet veranderd, je zou zelfs kunnen zeggen, dat het asfalt verbeterd omdat er meer en meer rubber op komt te liggen.
Concentratie problemen lijkt Max me ook niet te hebben. Dan blijven banden over?

[ Voor 71% gewijzigd door metallicattim op 04-05-2017 09:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 17:10
metallicattim schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:18:
Kortom, i.m.o. heeft Pirelli gefaald en de sport er niet beter op gemaakt.
Pirelli ontwikkelt de banden in opdracht van de FIA. Dus wat mij betreft heeft de FIA gefaald. Pirelli doet gewoon wat ze is opgedragen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:24
metallicattim schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:00:
Hebben de teams dan niet goed ingespeeld op de nieuwe banden of staan de (aero)reglementen in de weg?

[...]

Klopt, maar wat mij opviel is dat Max op de US wel sneller werd per rondje en op de SS niet, ondanks een leger wordende tank.
Dat ligt toch niet aan het asfalt, dat is niet veranderd, je zou zelfs kunnen zeggen, dat het asfalt verbeterd omdat er meer en meer rubber op komt te liggen.
Concentratie problemen lijkt Max me ook niet te hebben. Dan blijven banden over?
Er is in interviews benoemd dat Max later rustiger aan is gaan doen. Er was geen reden voor RBR om Max de hele race te laten pushen want hij reed toch een compleet eenzame race. De auto heel thuis brengen op een zo hoog mogelijke positie was de missie.

Denk dus niet dat je je voor je onderbouwing over de banden moet focussen op de race die Max gereden heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Als je banden wil vergelijken zul je naar Bottas/Vettel moeten kijken, die hebben wel de hele race zitten pushen.
Je focus op Max zal je niks brengen in dit geval omdat die de motor terug schroefde net zoals Hamilton ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32

[...]

Het was van tevoren al bekend dat inhalen moeilijker zou worden met de nieuwe regels van dit jaar. De afgelopen jaren zijn er verschillende zaken geprobeerd om inhalen te bevorderen, zoals DRS, maar ook banden die in 1x heel hard slijten ('off the cliff', in Canada 2012 was dit heel duidelijk bij Vettel en Alonso). Pirelli deed dit in opdracht van de FIA, maar kreeg veel commentaar.
Nu hebben we sinds dit jaar banden die bijna niet slijten, zodat coureurs meer kunnen pushen, wederom in opdracht. En toch wil je beweren dat Pirelli gefaald heeft?

Ik vind het mooi om te zien dat de coureurs nu meer kunnen pushen en grote gaten kunnen dichtrijden. Er moet alleen iets gevonden worden als oplossing voor de vuile lucht als je binnen 2 seconden achter je voorganger rijdt. Vettel kon daarom de laatste 1 tot 2 seconden niet dichtrijden naar Bottas in Rusland, waardoor zijn opmars stagneerde. Maar het voelt al een stuk minder artificieel dan de jaren waarin we grote verschillen hadden tussen de banden en veel DRS inhaalacties. Dan maar wat minder inhaalacties in ruil voor echte gevechten.

Linkje naar een artikel van januari waarin al voorspeld wordt dat inhalen lastiger zou worden dit jaar: https://www.google.it/amp...taking-harder-867992/amp/

[ Voor 6% gewijzigd door Erapaz op 04-05-2017 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
De degradatie van de banden noem ik niet het faalpunt, maar een gevolg ervan.
Het falen zit hem in mijn ogen in de rondetijden die niet behaald kunnen worden wat wel beloofd is.

Of dat dan Pirelli's of FIA's schuld is weet ik niet, maar er is wat dat betreft wel gefaald als je het mij vraagt, dat was dan ook mijn stelling.
Ze beloofden 5 sec. winst per rondje, dat werden er maar 2-3 en gevolg was dat banden veel minder degradatie hadden. Dat de aero daarbij ook nog niet meewerkt maakt het totaalplaatje er niet beter op tot nu toe.

P.s. ik wil mijn mening niet doorduwen hoor, maar ben gewoon heel erg benieuwd hoe jullie erover denken!

[ Voor 9% gewijzigd door metallicattim op 04-05-2017 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wellicht kunnen de banden wel die 5 seconden per ronde sneller zijn, maar worden de teams door andere factoren beperkt? Betrouwbaarheid motor, brandstofverbruik etc?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Die vijf seconden waren niet t.o.v. vorig jaar, maar t.o.v 2015. Als je dan bijvoorbeeld de kwalificatietijden van Sochi erbij pakt scheelt het 4 seconden (1.37.1 vs 1.33.1). Nog steeds geen 5 seconden, maar toch aardig in de richting. Daarbij zouden deze 5 seconden worden bereikt door 2,5 seconden te winnen op banden en 2,5 seconden op overige verandering van technische regelementen.

Maar zoals hierboven aangegeven kan je je afvragen of die 5 seconden verschil het racen nou zoveel aantrekkelijker maken.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
Die 5 seconden is volgens mij ten opzichte van 2015 en wel op het circuit van Barcelona ( ik kan zo snel de bron niet vinden helaas).

Q3 tijd 2015 was 1:24.681 (ter vergelijk, 2016: 1:22.000).
Räikkönen heeft tijdens de afgelopen wintertest een 1:18.634 neer weten te zetten.
Ik durf wel te voorspellen dat de Q3 tijd dit jaar in de 1:17 gaat komen, misschien zelfs wel een lage.
De tijden zijn dus wel degelijk behoorlijk gedaald. Misschien niet op elk circuit, maar dat was ook niet de belofte.

@Hmtsjmftsch is me voor zie ik inmiddels....

[ Voor 11% gewijzigd door Racierox op 04-05-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04:27
Was die 5 seconden sneller niet puur gebaseerd op gemiddelde tijden (ene circuit 2 seconden ander circuit 7 seconden in de Q tijden)? Gewoon een oprechte vraag vanuit mijn onwetendheid. Heb nu even niet de tijd uitgebreid te gaan Googlen :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens mij is er alleen maar gezegd dat de rondetijden, afhankelijk van het circuit, tot wel 5 seconden sneller kunnen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Dat veranderd mijn stelling wel inderdaad, dacht dat de veranderingen ten opzichte van afgelopen jaar en dus de oude situatie was, niet van 2 jaar terug.

Elk jaar wordt het wel sneller, meer vermogen, betere aero, maar banden blijven wel redelijk gelijk of komen er ook ELK jaar andere soort banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:35
FYI Het ging om 4-5 sec winst ten opzichte van de 2015 tijden.. (Niet dat dat nu wel gehaald wordt..)

foei nachtnet |:( eerst een refresh doen en zien dat er een nieuwe pagina is.. |:(

ybastiaans schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 07:42:
[...]

Auto's uit die tijd (eind jaren '60) reden altijd op banden met profiel. Slicks hadden ze toen nog niet, en deze banden gingen ook gewoon meerdere weekends mee.

Bijzondere auto, en eigenlijk het begin van het einde: de eerste generatie auto's met vleugels en sponsoring. Maar dan wel prachtige sponsoring!
Zoals je op de foto's van @Jasphur @Rivanov & @nachtnet kunt zien staat de lotus toch echt eerst op slicks.. ;)

[ Voor 88% gewijzigd door nachtnet op 04-05-2017 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De 5-seconden lijken wel een urban myth proportie aan te nemen :+

Pirelli in januari 2016: de 5 seconden haal je niet:
https://www.jamesallenonf...7-after-pirelli-concerns/

Teams in februari 2016: 3 seconden sneller
http://www.autosport.com/news/report.php/id/122938

[ Voor 28% gewijzigd door YakuzA op 04-05-2017 11:03 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
Mogelijk dat het reeds bestaat maar het zou mooi zijn als de banden volgens een bepaald schema ontwikkeld moeten worden. Een US zal dan bijvoorbeeld 1 sec per ronde sneller moeten zijn dan SS en 10 sec mee gaan waar een SS dan 1 seconde slomer is en 15 ronden mee gaat.

Het bovenstaande zal ongetwijfeld rekening mee gehouden worden maar dan moeten we naar de scheikunde erachter kijken. Het gedrag van een polymeer is deels afhankelijk van temperatuur, vanzelfsprekend hebben we daarvoor de S en M banden om zo te zorgen dat er per race ongeveer dezelfde banden zijn qua gedrag.

Eigenlijk heb ik nu nog niets nieuws gezegd maar nu komt het, ik kan me voorstellen dat het voor pirelli lastig is om de samenstelling van hun band zo in te stellen dat deze de benodigde prestaties heeft binnen het temperatuurvenster waarvoor ze gekozen worden voor een race. Daarom lijkt nu mij nog niet het moment om te kijken of pirelli gefaald heeft. Daarnaast is slijtage inderdaad ook afhankelijk van het circuit dus laten we in de zomerstop nogmaals de balans opmaken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nachtnet
May the Fourth - #StarWarsDay.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C-9_D-TXUAAdO3k.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C-92Kv2XsAAAfXD.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C-92KvyXsAA6Dcn.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C-9_EZYXUAE1HCF.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C-97QX7V0AEiSOi.jpg

En als het toch over Force gaat: Hier een overzichtje van Power-Unit componenten:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C-94UReWsAUQ_VK.jpg:large

[ Voor 17% gewijzigd door nachtnet op 04-05-2017 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:00

Oekol

waka waka hey hey

[...]

Wat dacht je van order bovenaf? Hij reed in niemandsland, Ricciardo was uitgevallen met z'n remmen. Lijkt mij duidelijk dat hij rustig aan moest doen en die auto heel thuis brengen. Denk dat je weinig kunt zeggen over die tijden.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 17:10
Ben benieuwd hoeveel gridstraffen er gaan komen dit jaar en hoeveel teams hierdoor getroffen gaan worden. Ik vermoed veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 15:54
nachtnet schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:08:

En als het toch over Force gaat: Hier een overzichtje van Power-Unit componenten:
[afbeelding]
Valt me op dat de Ferrari motoren de turbo's opvreten (Renault en Honda motoren hebben er ook al meer dan een gebruikt i know). Gaat nog cruciaal worden in het kampioenschap gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
nachtnet schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:55:
[...]
Zoals je op de foto's van @Jasphur @Rivanov & @nachtnet kunt zien staat de lotus toch echt eerst op slicks.. ;)
Volgens mij mis ik iets... Dus omdat hij in 2017 op Zandvoort in een garage staat op slicks hadden ze die vroeger ook?
Afbeeldingslocatie: https://static1.squarespace.com/static/52f7a61be4b0374e6a0a7146/5468151be4b016f2a70db30e/546815a9e4b098601f555b2f/1416107434045/lotus-49b-2+%281%29.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Fugitive2008 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:36:
[...]

Valt me op dat de Ferrari motoren de turbo's opvreten (Renault en Honda motoren hebben er ook al meer dan een gebruikt i know). Gaat nog cruciaal worden in het kampioenschap gebeuren.
Ferrari heeft aangegeven dat dit onderdeel uitmaakt van hun geplande cycle. Er is niks mis met de oude turbo's en die gaan ze gewoon weer gebruiken in andere weekenden.
(Dus in plaats van de gebruikelijke 1,1,1,1,2,2,2... doet Ferrari 1,2,3,1,2,3 (zoiets ;) ).
Ik weet niet precies welk voordeel ze hier mee behalen en/of andere teams dit ook doen.

The team indicated in a statement it was relaxed about its turbo count at this stage of the season.
"Replacing a turbo, or any other component, does not necessarily mean that you're scrapping the previous one, even more so when you are allowed 'free' updates, as the regs stipulate this year.
"So as long as you don't use more than four elements for each designed PU component, you're basically free to do [swaps] at your leisure.
"What we did sits within this criteria of rotation."

[ Voor 27% gewijzigd door yorkick op 04-05-2017 11:47 ]

kimi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 15:54
yorkick schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:40:
[...]

Ferrari heeft aangegeven dat dit onderdeel uitmaakt van hun geplande cycle. Er is niks mis met de oude turbo's en die gaan ze gewoon weer gebruiken in andere weekenden.
(Dus in plaats van de gebruikelijke 1,1,1,1,2,2,2... doet Ferrari 1,2,3,1,2,3 (zoiets ;) ).
Ik weet niet precies welk voordeel ze hier mee behalen en/of andere teams dit ook doen.
Tnx voor deze info! Was me al druk aan het maken! niet doen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
@ybastiaans Begrijp mij niet verkeerd hoor, maar ik vond het zelf opvallend dat de lotus eerst op slicks stond en later op profielbanden. Dat er vroeger geraced werd met profielbanden betwist of betwijfel ik ook niet. (ik kan mij wel voorstellen dat moderne slickbanden beter werken dan de oude profielbanden. (iets met voortschrijdend inzicht..))

Mooie foto trouwens.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

yorkick schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:40:
[...]

Maar dat heeft als nadeel natuurlijk wel dat ze niet straffeloos een verbeterde versie van een component kunnen gaan gebruiken gedurende het seizoen. Dus helemaal wenselijk lijkt het me ook niet. Anders zouden de Mercedes teams dit ook gewoon doen lijkt me.

Yamaha MT-09

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
En ook al is het niet helemaal onverwacht, maar Renault stelt de introductie van een verbeterde motor nog verder uit (tot vlak voor de zomerstop.) :N
Toch wel weer een beetje dat 2015 gevoel...

https://www.motorsport.co...xt-engine-upgrade-901100/

Eens kijken hoe fel RBR gaat reageren..

[ Voor 6% gewijzigd door nachtnet op 04-05-2017 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/76/27/e0/7627e0a815d4dc921b2ef49ee5894eb1.jpg

Hier is meneer Hall op 'street' slicks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
nachtnet schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:50:
En ook al is het niet helemaal onverwacht, maar Renault stelt de introductie van een verbeterde motor nog verder uit (tot vlak voor de zomerstop.) :N

Niet een klein beetje, gewoon volledige deja vu. Begon de hoop op een echte strijd aan het einde van het seizoen al te verliezen, dat wordt hierbij bevestigd. Als ze tot de zomer in niemandsland blijven hangen maken ze nooit meer kans om ook maar een beetje in de buurt te komen qua punten. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:06

[afbeelding]
Ik zie ook niet echt meer het verschil tussen Renault en RB dat RB hun motoren conservatiever afgesteld zou hebben en daardoor nog minder componenten hoefde te vervangen.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het is toch niet te geloven he... Allemaal grote woorden aan het begin van het seizoen, maar zelfs een kleine update zit er niet in bij de eerste motorwissel. Ik ben benieuwd waar ze staan na de Barcelona update, maar ik heb er een hard hoofd in dat ze veel dichterbij gaan komen :X

Edit: Zit me nu te bedenken; speelt Renault misschien alweer spelletjes? Renault mikt vol op 2018, waar RB in 2017 al iets wil.

[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 04-05-2017 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Volgens mij gaat het nog steeds om een waarschijnlijkheid van uitstel en niet definitief. Ze hebben problemen, dus dat maakt het lastig. Het blijft vooralsnog een planning.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
Tuurlijk wil RBR iets in 2017 .... met een rijders duo (RIC en VES) en het budget wat ze hebben wil je geen seizoenen weggooien.
En grote woorden in het begin zoals jij het noemt is ook wel te begrijpen.
Start 2017 werd er door Renault aangekondigd dat de nieuwe "snelle" PU in Barcelona beschikbaar zou zijn......dit werd later naar Canada verschoven ....... en nu dus maar hopen dat het in Baku beschikbaar is.

En misschien heb je gelijk dat Renault meer zijn ogen richt om klaar te staan voor het 2018 seizoen.
https://www.f1today.net/e...-the-f1-hierarchy-in-2018

Toch best begrijpelijk dat RBR een nieuwe motorleverancier in de F1 toejuicht.

Zoals Helmut M. zegt in het interview...zolang Renault bezig blijft met het zoeken naar betrouwbaarheid, is er dus ook geen verdere ontwikkeling/vooruitgang.
Ben bang dat Renault gewoon weer +/- 50 PK tekort komt voor 2018.

http://www.auto-motor-und...r-ans-limit-12023313.html

[ Voor 33% gewijzigd door powah33 op 04-05-2017 12:58 ]

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 19-09 20:36
May the Fourth - #StarWarsDay.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
Zien we daar nu een T-wing op de airbox? En dat al in 2005 :+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Seizoen is weg...
De auto tot een niveau brengen dat de middenmoot teams er niet bij gaan komen en beginnen aan de RB14...
Ondertussen toch maar nog een poging wagen om Mercedes blokken te verkrijgen voor RBR want hier heb je ook niks aan.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Mercedes blok kun je op je buik schrijven. Dat gaat echt niet gebeuren. Dan wordt Red Bull een te grote concurrent voor het fabrieksteam.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 18:05

beany

Meeheheheheh

sjaool schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:35:
Mercedes blok kun je op je buik schrijven. Dat gaat echt niet gebeuren. Dan wordt Red Bull een te grote concurrent voor het fabrieksteam.
Was er inmiddels niet een regel dat een motorfabrikant niet mag weigeren??

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Eind maart hadden we hier al een discussie over. Het seizoen voor RBR om nog een gooi te kunnen doen naar wereldkampioen is vergeven. Ze zullen in niemandsland blijven rondrijden en wellicht nog een paar keer op het podium komen, maar het wordt er niet makkelijk op. Benieuwd hoe de andere teams zich ontwikkelen. Ofwel gaan Ferrari en Mercedes nog verder uitlopen of lopen de andere teams in op Redbull Racing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

beany schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:37:
[...]

Was er inmiddels niet een regel dat een motorfabrikant niet mag weigeren??
Als een team geen krachtbron kan vinden of er niet in slaagt om een leveringscontract af te sluiten, kan de FIA een leverancier aanwijzen. Deze is dan verplicht om een motor leveren aan het betreffende team. Dit is ingesteld om de macht van fabrikanten als Mercedes AMG en Scuderia Ferrari te beperken. Door de hegemonie die ze hebben op het circuit, vooral Mercedes, komt het voor dat de fabrikanten weigeren een krachtbron te leveren vanwege angst voor concurrentie op de grid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

En de FIA wijs Renault aan :+ :+ :+ :+ :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij geldt dit alleen als je < 3 teams levert.
Dus zolang Ferrari en Mercedes genoeg teams van motoren voorzien, wordt RB alsnog opgescheept met een Honda of Renault.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:11

Kiwi

Gadgetfreak

Hoogie2004 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:46:
[...]

En de FIA wijs Renault aan :+ :+ :+ :+ :+
Altijd nog beter dan Honda :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
sjaool schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:35:
Dat weet ik ook wel, maar je kan het altijd proberen. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Renault zou in Russia ook, de eerder gefaalde, maar inmiddels "meer" betrouwbare 2017 MGU-K, herintroduceren. Voorafgaande aan het raceweekend is dit meermaals in het nieuws geweest, er zou in Bahrein mee getest worden/zijn, maar ik heb er niets meer over gehoord? Wat nu de status is van die gereviseerde 2017 versie? Is die ook al afgeschreven voor dit jaar of komt deze later toch nog, of zit ie er nu al op/in maar is er met geen woord over gerept? Of ik heb het gemist, of het is niet meer in het nieuws geweest. Alle laatste nieuws-artikelen gaan over de test die in Bahrein plaats zou gaan vinden met de vernieuwde MGU-K, maar later lees je er niets meer over?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 11:07
Kunnen ze dan niet beter naar een bedrijf als KIA gaan ofzo?
Gelijk een deal maken dat ze het KIA works team worden, zitten ze daar ook veilig mee.
Cadenza: tested to the redline and beyond.
INNOVATION FINDS ITS WAY INTO EVERY PART OF A KIA.
In the Cadenza, we’ve included an impressive V6 engine. The gasoline direct injection (GDI) technology helps ensure improved performance without compromising fuel efficiency. The GDI powerplant produces a truly pleasing 293 horsepower at 6,400 rpm and 255 lb.-ft. of torque at 5,200 rpm.

And not only is the engine innovative, it’s designed to last. The engine, like every Kia engine, is run 300 continuous hours at redline under a full load—and then for an additional 20 hours at 10 percent above redline.

Performance, innovation, durability—no matter the model, every Kia is ready to handle any driving situation.
Ze maken al een v6 motorblok dus zo erg kan het niet zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
br men schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:13:
Kunnen ze dan niet beter naar een bedrijf als KIA gaan ofzo?
Gelijk een deal maken dat ze het KIA works team worden, zitten ze daar ook veilig mee.

[...]

Ze maken al een v6 motorblok dus zo erg kan het niet zijn :+
Honda ook.. maar ook daar geld: in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. ;)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
Korras schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:33:
[...]

Honda ook.. maar ook daar geld: in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. ;)
En Ferrari maakt juist geen V6T blokken voor de consumentenmarkt, terwijl ze er wel succesvol mee zijn in de F1 ;)

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:34

Cheezus

Luiaard

Stefie2010 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:37:
[...]

En Ferrari maakt juist geen V6T blokken voor de consumentenmarkt, terwijl ze er wel succesvol mee zijn in de F1 ;)
http://www.alfaromeo.nl/giulia-quadrifoglio#powertrain O-)

Maar goed, hoe goed je ook bent in V6t's bouwen in supercars, dat zegt nog niks over een F1 motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
Cheezus schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:47:
[...]

http://www.alfaromeo.nl/giulia-quadrifoglio#powertrain O-)

Maar goed, hoe goed je ook bent in V6t's bouwen in supercars, dat zegt nog niks over een F1 motor.
Nehh niet echt een Ferrari blok, volgens mij ontwikkeld samen met Masserati. En bovendien, Ferrari staat tegenwoordig los van Fiat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zahariac
Stefie2010 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:54:
[...]

Nehh niet echt een Ferrari blok, volgens mij ontwikkeld samen met Masserati. En bovendien, Ferrari staat tegenwoordig los van Fiat :)
Staat letterlijk in de tekst in samenwerking met Ferrari. Dus schieten we nog niks mee op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
Zahariac schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:07:
[...]

Staat letterlijk in de tekst in samenwerking met Ferrari. Dus schieten we nog niks mee op :+
Dan maar een tweakers.net f1 motor bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:22
Stefie2010 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:54:
[...]

Hoewel zowel Alfa en Ferrari het ontkennen, is er het vermoeden dat de V6t motor uit de Quadrifogliogliogio gewoon een v8 blok is uit de Ferrari California, om er vervolgens 2 cilinders af te zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
br men schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:26:
[...]

Dan maar een tweakers.net f1 motor bouwen.
Ik heb al meerdere keren geopteerd voor een Tweakers F1 team. Maar nu nog maar eerst van de grond zien te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sponsor jij 100 miljoen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
Zahariac schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:43:
[...]

Ik heb al meerdere keren geopteerd voor een Tweakers F1 team. Maar nu nog maar eerst van de grond zien te krijgen.
Je maakt meer kans met een brief/spam actie naar BMW of VAG ....... misschien dat 50K brieven ze over de streep trekt :+

EDIT: En dan bedoel ik als een nieuwe motor leverancier en niet als een nieuw team

[ Voor 10% gewijzigd door powah33 op 04-05-2017 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
Met 100 miljoen kom je nog nergens als nieuw team. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
Zahariac schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:56:
[...]

Een beetje tweakers kan voor de helft al een mooie auto maken. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
br men schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:57:
[...]

Een beetje tweakers kan voor de helft al een mooie auto maken. :+
Bodywork is niet perse het grootste probleem inderdaad. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
Vakmensen genoeg onder de tweakers lijkt mij, als we dan al geen team kunnen beginnen dan maar een motortje ontwerpen. Zo gepiept met een kopje koffie erbij. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

TommyGun

Stik er maar in!

powah33 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:52:
[...]

Je maakt meer kans met een brief/spam actie naar BMW of VAG ....... misschien dat 50K brieven ze over de streep trekt :+
Red: [narrating] Andy was as good as his word. He wrote two letters a week instead of one. In 1959 the State Senate finally clued into the fact they couldn’t buy him off with just a two hundred dollar check. Appropriations Committee voted an annual payment of five hundred dollars just to shut him up. And you’d be amazed how far Andy could stretch it. He made deals with book clubs, charity groups. He bought remaindered books by the pound.
:9

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
powah33 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:52:
[...]

EDIT: En dan bedoel ik als een nieuwe motor leverancier en niet als een nieuw team
Eerlijk gezegd denk ik dat RBR al achter de schermen bezig is om een "eigen label" motor te laten ontwikkelen. (bij (noem een automerk))

Of dat RBR al bezig is toestemming te vragen om een vork te mogen ontwikkelen van de huidige (óf vorige) Renault motor. )

En dat ze zich met die eigen-label motor zelfs als motorenleverancier willen opwerpen.)
Uiteraard afhankelijk van de richting die na 2020 gekozen gaat worden. (Uiteraard heb ik geen bron.)

zoals voorspeld is RBR al in de persoon van Dr. Marko al aan het mopperen.
http://www.rtlgp.nl/item/..._we_geen_kans_meer_maken_

[ Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 04-05-2017 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:27
nachtnet schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:28:
[...]

Eerlijk gezegd denk ik dat RBR al achter de schermen bezig is om een "eigen label" motor te laten ontwikkelen. (of toestemming vragen om een vork te mogen ontwikkelen van de huidige (óf vorige) Renault motor. )(en dat ze zich met die eigen-label motor zelfs als motorenleverancier willen opwerpen.) Uiteraard afhankelijk van de richting die na 2020 gekozen gaat worden. (Uiteraard heb ik geen bron.)
Ik hoop het oprecht niet. Niet omdat ik denk dat het niet mogelijk zou zijn. Ik denk zelfs dat RBR als ze de middelen kunnen opbrengen prima in staat is om een motor te bouwen. Het is zo specifiek voor de F1 dat kennis van een gerenommeerde fabrikant waarschijnlijk weinig waard is. Zeker als je de juiste mensen met de juiste kennis kan inhuren.

Ik hoop het niet, omdat ik vind dat F1 het summum van de autosport moet zijn. En dat fabrikanten zouden moeten staan te springen om er deel van uit te mogen maken. Niet vanwege "race on sunday, sell on monday", maar omdat het mensen met een automotive hart zijn. Dat F1 de plek is waar je kan laten zien waar je toe in staat bent.

Liever morgen dan vandaag Audi/VW erin. BMW terug. Toyota terug. Hell...zelfs Tesla mag meedoen, maar dan voorlopig alleen als leverancier van het ERS ;)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
[...]

Eerlijk gezegd denk ik dat RBR al achter de schermen bezig is om een "eigen label" motor te laten ontwikkelen. (bij (noem een automerk))

Of dat RBR al bezig is toestemming te vragen om een vork te mogen ontwikkelen van de huidige (óf vorige) Renault motor. )

En dat ze zich met die eigen-label motor zelfs als motorenleverancier willen opwerpen.)
Uiteraard afhankelijk van de richting die na 2020 gekozen gaat worden. (Uiteraard heb ik geen bron.)

Laten we het hopen...want eerlijk is eerlijk, dit is een waardeloos vooruitzicht voor een raceteam.
Nieuwe rumours zeggen dat de nieuwe PU pas zijn intrede gaat krijgen met de GP van Great Britain (Silverstone) op 16 july.
Dan zit je al in race 10 van het seizoen.
En ze hebben nu een top notch rijders duo, dat gaat niet 4 jaar zitten wachten op een competitieve wagen.

Misschien zit Mario Illien wel in building 8 bij RBR zijn eigen PU in elkaar te schroeven :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 09:44
powah33 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:59:
[...]

Laten we het hopen...want eerlijk is eerlijk, dit is een waardeloos vooruitzicht voor een raceteam.
Nieuwe rumours zeggen dat de nieuwe PU pas zijn intrede gaat krijgen met de GP van Great Britain (Silverstone) op 16 july.
Dan zit je al in race 10 van het seizoen.
En ze hebben nu een top notch rijders duo, dat gaat niet 4 jaar zitten wachten op een competitieve wagen.

Misschien zit Mario Illien wel in building 8 bij RBR zijn eigen PU in elkaar te schroeven :9
Want dat gebeurt in andere teams ook niet? :+

Ik denk dat het onverstandig zou zijn van max of daniel om te gaan shoppen bij andere teams. Het is gewoon heel moeilijk te voorspellen welk team er over een jaar (of 2) dominant gaat zijn en het laatste wat je wil is een Alonso-esque carriere.

Ik denk dat de kansen na dit jaar voor Red Bull/Ferrari/Mercedes gelijk zijn. Dan kun je alleen in een "van ruilen komt huilen" situatie terecht komen

Dit gaat natuurlijk wel alleen op als je er van uitgaat dat win kansen de enige motivator zijn bij het kiezen van een team. Volgens mij is Red Bull niet heel gul (iig in vergelijking tot Ferrari of McLaren) met zijn salarissen en kun je bijv. in het geval van een Alonso ongeveer 40 miljoen redenen bedenken waarom hij bij McLaren zit.

[ Voor 13% gewijzigd door perpixel op 04-05-2017 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

perpixel schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:26:
[...]

Ik denk dat het onverstandig zou zijn van max of daniel om te gaan shoppen bij andere teams. Het is gewoon heel moeilijk te voorspellen welk team er over een jaar (of 2) dominant gaat zijn en het laatste wat je wil is een Alonso-esque carriere.

Ik denk dat de kansen na dit jaar voor Red Bull/Ferrari/Mercedes gelijk zijn. Dan kun je alleen in een "van ruilen komt huilen" situatie terecht komen
Nee, de teams met een eigen motor hebben inmiddels een heel duidelijk voordeel...
En daar gaat Red Bull sowieso voorlopig niet toe behoren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• powah33
perpixel schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:26:
[...]

Volgend jaar is RBR een klantenteam bij Renault, en gaat de voorrang naar het Renault Team zelf.
Dat wil je als topteam met zo een groot budget niet hebben.
En als drivers contracten verlopen en Mercedes of Ferrari aan je deur staat met een monster bedrag en een goeie bolide dan kan de switch snel gemaakt zijn.

Zolang we deze motor formule hebben en houden ... gaat Mercedes en Ferrari gewoon sterk zijn ..... de Renault PU moet zich nog steeds bewijzen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
https://vimeo.com/216026997/e26bf9dc66 <-- Canal+ Onboard - Au Coeur de la F1 - Russie

Reactie van ALO @2:25 op het uitvallen van de motor : "I tried already so try yourself!!"

[Vimeo: https://vimeo.com/216026997]
@Rivanov: Blijkbaar toch te embedden, door laatste deel van url weg te laten..

[ Voor 50% gewijzigd door nachtnet op 04-05-2017 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
[...]

Ik weet niet of dit waarschijnlijk is. Met de nieuwe regelgeving die er aan komt in 2021, is het wel een pittige investering om voor 2/3 seizoenen een eigen motor te ontwerpen die voldoet aan de huidige regelgeving (dure hybride).
In hoeverre is het mogelijk om een vork te ontwikkelen van de huidige Renault motor? Moeten ze daar ook toestemming van de FOM/FIA voor krijgen?
nachtnet schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:58:
https://vimeo.com/216026997/e26bf9dc66 <-- Canal+ Onboard - Au Coeur de la F1 - Russie

Reactie van ALO @2:25 op het uitvallen van de motor : "I tried already so try yourself!!"
@2:50 Laat VER hem nou in de anti-stall glippen bij de start van de warm-up? :9

[ Voor 14% gewijzigd door yorkick op 04-05-2017 19:25 ]

kimi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
yorkick schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:22:
[...]

Ik weet niet of dit waarschijnlijk is. Met de nieuwe regelgeving die er aan komt in 2021, is het wel een pittige investering om voor 2/3 seizoenen een eigen motor te ontwerpen die voldoet aan de huidige regelgeving (dure hybride).
In hoeverre is het mogelijk om een vork te ontwikkelen van de huidige Renault motor? Moeten ze daar ook toestemming van de FOM/FIA voor krijgen?
Ik bedoel dat ze ook al bezig kunnen zijn met een post-2020 motor in eigen huis/samenwerking nieuwe partij. (voor de resterende 3 seizoenen zie ik ze mogelijk die vork ontwikkelen.. Maar dan moet die hele vork gehomologeerd worden.. (lees: €€€€€ x veel))

@yorkick Anti-stall zou kunnen bij opwarmronde.. kan niet zoveel kwaad toch ?

[ Voor 7% gewijzigd door nachtnet op 04-05-2017 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:43
[Vimeo: https://vimeo.com/216026997/]

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 04-05-2017 19:27 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hebben ze toch nog een half uur aan elkaar kunnen knopen? Wie weet wat we hebben gemist? ;)

Die ene inhaalactie die geregistreerd staat voor deze race blijkt ook nog via een stalorder tot stand gekomen te zijn. Netto dus 0 (NUL) niet geregisseerde inhaal-acties op de baan, eerste ronde niet meegeteld.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 04-05-2017 19:35 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 17:47

Arfman

Drome!

Jup, deze onboards ga ik overslaan. Waardeloze race, waardeloos circuit.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

yorkick schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:22:
[...]

[knip]
Misschien wordt er wel afgestapt van die complexiteit over enige jaren. Blijkbaar is het nieuwe management ook niet zo gecharmeerd van de huidige complexe aandrijfoplossingen en zouden ze graag een versimpeling daarin zien, gecombineerd met meer geluid wat beter bij de koningsklasse zou passen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Onboards waren net zo spannend als de race.. eerste 4 minuten waren nog de moeite waard. Vooral hoe de motor bij ALO uitvalt en hij echt uit de wagen wegstormt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
powah33 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:32:
[...]

Volgend jaar is RBR een klantenteam bij Renault, en gaat de voorrang naar het Renault Team zelf.
Dat wil je als topteam met zo een groot budget niet hebben.
En als drivers contracten verlopen en Mercedes of Ferrari aan je deur staat met een monster bedrag en een goeie bolide dan kan de switch snel gemaakt zijn.

Zolang we deze motor formule hebben en houden ... gaat Mercedes en Ferrari gewoon sterk zijn ..... de Renault PU moet zich nog steeds bewijzen.
Dit, als Max slim is gaat die na 2018 op zoek naar een Mercedes of Ferrari zitje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Denk dat ie als het zo doorgaat wel moet. RB doet mee om te winnen. Als dit onmogelijk blijkt trekken ze de stekker eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zahariac schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:56:
[...]

Je moet ook niet 1 sponsor willen :).
Maar met 100 miljoen kunnen we tenminte aan tafel gaan zitten bij fabrikanten en andere sponsors... Enneh een Haas 2.0 maar dan een B-spec mercedesje kopen ;)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Skoda. :*) (gewoon een Volkswagen groep motor en ik zou Skoda gewoon hilarisch vinden)

Maar het zal dat worden, of RB gaat eisen dat motorontwikkeling voor Ferrari en Mercedes stilgelegd gaat worden totdat Renault en Honda ingelopen zijn. Daarna helemaal niks meer qua ontwikkeling. Alternatief is dat ze meer brandstof mogen verbranden, en het extra gewicht voor lief nemen als ze dan wel competitief zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:44
alwaysleft schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:49:
[...]

Dit, als Max slim is gaat die na 2018 op zoek naar een Mercedes of Ferrari zitje.
Het klinkt misschien gek maar McLaren-Honda behoort ook tot de mogelijkheden naar mijn mening

Weliswaar zit Honda nu samen met Renault op grote achterstand zowel op kracht en op betrouwbaarheid maar ik heb wel vertrouwen dat ze het gat weten te dichten. Dat was ook het geval in de v10 tijdperk, op het einde daarvan had Honda het meeste vermogen.

De chef-aërodynamica bij McLaren is een protégé van Newey en wat het chassis, geldstroom en structuur betreft zit het wel goed met McLaren. Vorig jaar deed AMuS nog een vergelijkende test qua chassis op Silverstone, daaruit kon worden afgelezen dat ze vrijwel dezelfde bochtensnelheid hadden als Mercedes en Red Bull.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:41:
[...]

Skoda. :*) (gewoon een Volkswagen groep motor en ik zou Skoda gewoon hilarisch vinden)

Maar het zal dat worden, of RB gaat eisen dat motorontwikkeling voor Ferrari en Mercedes stilgelegd gaat worden totdat Renault en Honda ingelopen zijn.
Maar dan nog zullen ze een mindere motor hebben dan Renault. Als RBR nog wereldkampioen wil worden zullen ze eigenlijk zelf een motor moeten ontwikkelen en dan direct ook voor Toro Rosso. Ze hebben er het geld voor en wellicht kunnen ze een fabrikant vinden die hun naam wel aan Red Bull wil verbinden? Iets uit de VAG-groep klinkt logisch, maar doe eens gek: iets Chinees? Er loopt vast wel een Chinese miljardair rond die een enorme stunt durft uit te halen met zijn Chinese autofabriek en een F1-motor wil bouwen. Met genoeg geld zijn knappe koppen van andere teams ook wel weg te kopen :Y)

* Grrrrrene droomt weer lekker verder :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Grrrrrene schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:47:
[...]

Maar dan nog zullen ze een mindere motor hebben dan Renault. Als RBR nog wereldkampioen wil worden zullen ze eigenlijk zelf een motor moeten ontwikkelen en dan direct ook voor Toro Rosso. Ze hebben er het geld voor en wellicht kunnen ze een fabrikant vinden die hun naam wel aan Red Bull wil verbinden? Iets uit de VAG-groep klinkt logisch, maar doe eens gek: iets Chinees? Er loopt vast wel een Chinese miljardair rond die een enorme stunt durft uit te halen met zijn Chinese autofabriek en een F1-motor wil bouwen. Met genoeg geld zijn knappe koppen van andere teams ook wel weg te kopen :Y)

Hier heb ik het laatst nog over gehad. VW is eigenlijk de enige logische kandidaat. Het bedrijf is echt enorm, veel groter dan een Honda of Renault en bezit merken zoals Audi, Lamborghini, Porsche en Bugatti. Ze hebben alle kennis en alle kapitale middelen in huis om heel snel een F1 motor te bouwen en op niveau te krijgen. Ze zouden perfect zijn voor RBR en STR als leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:27
Grrrrrene schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:47:
[...]

Misschien het Chinese Trumpchi.. ;)
https://autorai.nl/autome...ren-vanwege-donald-trump/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:51:
[...]

Hier heb ik het laatst nog over gehad. VW is eigenlijk de enige logische kandidaat. Het bedrijf is echt enorm, veel groter dan een Honda of Renault en bezit merken zoals Audi, Lamborghini, Porsche en Bugatti. Ze hebben alle kennis en alle kapitale middelen in huis om heel snel een F1 motor te bouwen en op niveau te krijgen. Ze zouden perfect zijn voor RBR en STR als leverancier.
Toyota is het enige alternatief (samen met Yamaha ofzo :P). Hun F1-team was niet echt een succes, maar hun motoren waren volgens mij helemaal niet zo slecht? In ieder geval uitermate betrouwbaar en na een paar jaar ontwikkeling deden ze nauwelijks onder voor de concurrentie qua vermogen. http://www.f1technical.net/articles/16578

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Grrrrrene schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:23:
[...]

Toyota is het enige alternatief (samen met Yamaha ofzo :P). Hun F1-team was niet echt een succes, maar hun motoren waren volgens mij helemaal niet zo slecht? In ieder geval uitermate betrouwbaar en na een paar jaar ontwikkeling deden ze nauwelijks onder voor de concurrentie qua vermogen. http://www.f1technical.net/articles/16578
Dat is het punt niet. Gaan ze terig naar een V8, of zelfs een V6 zonder de hybride systemen eromheen dan kan elke half competente autofabrikant instappen. Juist door de combinatie van hybride, V6 en een serieuze limitering op verbruik zijn die motoren zo lastig. Als de huidige teams allemaal niet willen, of kunnen leveren, dan heb je een reus nodig waar ze de kennis hebben om enorme kracht uit een klein motorblok te halen. Dan blijven er zeer weinig fabrikanten over, en het zijn eigenlijk allemaal Duitsers, because Duitsers. Mercedes kan niet, BMW is ook niet de grootste. Blijft over de reus Volkswagen waar alles van hybride tot een zeer ruime hoeveelheid aan motoren beschikbaar zijn. Dat is je beste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:37:
[...]

Dat is het punt niet. Gaan ze terig naar een V8, of zelfs een V6 zonder de hybride systemen eromheen dan kan elke half competente autofabrikant instappen. Juist door de combinatie van hybride, V6 en een serieuze limitering op verbruik zijn die motoren zo lastig. Als de huidige teams allemaal niet willen, of kunnen leveren, dan heb je een reus nodig waar ze de kennis hebben om enorme kracht uit een klein motorblok te halen. Dan blijven er zeer weinig fabrikanten over, en het zijn eigenlijk allemaal Duitsers, because Duitsers. Mercedes kan niet, BMW is ook niet de grootste. Blijft over de reus Volkswagen waar alles van hybride tot een zeer ruime hoeveelheid aan motoren beschikbaar zijn. Dat is je beste kans.
De 'beschikbare motoren' zijn echt geheel irrelevant. Elke fabrikant kan een V6, L6, V8 of zelfs W16 bouwen. Zo lang dat een reguliere motor, eventueel met turbo is. De complexiteit zit 'm vooral in de elektronica van de hybride systemen. Als je een beetje kijkt naar de reden van uitvallen, is het ook nauwelijks zo dat er ergens een motor ploft: het is altijd de elektronica van het hybride spul. Daar moet de F1 dan ook van af en dan kan elke middelgrote tot grote autofabrikant gewoon instappen in het motorbouwfestijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Plague schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:44:
[...]

De 'beschikbare motoren' zijn echt geheel irrelevant. Elke fabrikant kan een V6, L6, V8 of zelfs W16 bouwen. Zo lang dat een reguliere motor, eventueel met turbo is. De complexiteit zit 'm vooral in de elektronica van de hybride systemen. Als je een beetje kijkt naar de reden van uitvallen, is het ook nauwelijks zo dat er ergens een motor ploft: het is altijd de elektronica van het hybride spul. Daar moet de F1 dan ook van af en dan kan elke middelgrote tot grote autofabrikant gewoon instappen in het motorbouwfestijn.
En dus liever en bedrijf dat de middelen heeft om dergelijke problemen op te vangen. VW dus. Verder lopen die 1,6l V6's kennelijk op bijna 50% efficiëntie. Dat is volledig ongehoord voor een normale motor, en een serieuze uitdaging waar je maar beter al wat ervaring met zeer goed presterende motoren voor kan hebben.

Als laatste is het niet zo dat elke motor maar slaagt. Het zijn ook voor normale motoren, processen die jaren duren, en waar veel dingen mis kunnen gaan. Als je niet als Honda wil eindigen, dan kan het noodzakelijk zijn om meerdere blokken naast elkaar te ontwerpen en de beste na tests door te ontwikkelen tot de volwaardige motor. Dat alleen kost al heel wat middelen. Wat we uiteindelijk zien is het eindproduct, niet de weg hiernaar toe. Het is ook echt niet dat Mercedes even besloot om een motor te bouwen, en meteen de eerste keer met hun briljante motor kwamen. Daar zal ook heel wat trial and error in hebben gezeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefie2010
DaniëlWW2 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:52:
[...]

En dus liever en bedrijf dat de middelen heeft om dergelijke problemen op te vangen. VW dus.
Ja net zoals ze hebben gedaan met alle problemen met de (T)FSI motoren...
VW heeft juist een niet zo goede reputatie als het gaat om motoren bouwen in vergelijking met andere fabrikanten.

Ook hebben ze 0 ervaring met het bouwen van een F1 motor, dit in tegenstelling tot BMW/Toyota/Ford.

Just saying dat VW helemaal niet zo vanzelfsprekend is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
Vw hun hybride Is ook niet echt state of the art....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Jasphur schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:05:
[...]

Bodywork is niet perse het grootste probleem inderdaad. :P
Er zijn er genoeg die vroeger aan brommers zaten te sleutelen. Die klussen dus zo een motortje in elkaar.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:37:
[...]

Ga je nu serieus beargumenteren dat Toyota geen groot autobedrijf is?

Vergeleken met VAG scheelt het echt geen drol: 10,2 miljoen auto's voor Toyota (Toyota, Daihatsu, Lexus...), 10,3 miljoen voor VAG. En Toyota maakt al hybrides, bouwt ook supersportauto's (en dat doen ze goed, zie Lexus LFA) en is dus echt niet te klein om zoiets aan te kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Lasmibalsingh schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:41:
[...]

Het klinkt misschien gek maar McLaren-Honda behoort ook tot de mogelijkheden naar mijn mening

Weliswaar zit Honda nu samen met Renault op grote achterstand zowel op kracht en op betrouwbaarheid maar ik heb wel vertrouwen dat ze het gat weten te dichten. Dat was ook het geval in de v10 tijdperk, op het einde daarvan had Honda het meeste vermogen.

De chef-aërodynamica bij McLaren is een protégé van Newey en wat het chassis, geldstroom en structuur betreft zit het wel goed met McLaren. Vorig jaar deed AMuS nog een vergelijkende test qua chassis op Silverstone, daaruit kon worden afgelezen dat ze vrijwel dezelfde bochtensnelheid hadden als Mercedes en Red Bull.
McLaren gaat waarschijnlijk terug naar mercedes.
Ze hebben het al ontkend, dus dan is het waar :+ :
http://www.crash.net/f1/n...cedes-donedeal-claim.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

MikeyMan schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:58:
Denk dat ie als het zo doorgaat wel moet. RB doet mee om te winnen. Als dit onmogelijk blijkt trekken ze de stekker eruit.
Ze hebben een paar jaar op rij gewonnen. En het is niet alsof het nu opeens een kansloos team is dat niks meer voorstelt. Als je kijkt naar de historie zijn er steeds wat teams succesvol en daarna een paar jaar niet, en daarna komen ze weer terug. Soms duurt die "paar" wat langer (Ferrari O-) ) maar om nu al zo expliciet te stellen dat RB niet zolang meer in de F1 blijft vind ik t andere uiterste. De motor zal wel wat beter moeten worden uiteraard maar als ik het een beetje lees/hoor (verdiep me er ook niet superdiep in) is de RB zelf ook net iets minder goed dan verwacht (en dan een motor die ook niet de snelste van het veld is helpt dan ook niet mee). Ze hebben nog steeds veel exposure en behalve de laatste race (die echt supersaai was, wanneer verdwijnt die klote baan van de kalender?) hebben ze volgens mij aardig wat airtime. En dat is waar het qua marketing om gaat.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Crazy D schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:24:
[...]

Ze hebben een paar jaar op rij gewonnen. En het is niet alsof het nu opeens een kansloos team is dat niks meer voorstelt. Als je kijkt naar de historie zijn er steeds wat teams succesvol en daarna een paar jaar niet, en daarna komen ze weer terug. Soms duurt die "paar" wat langer (Ferrari O-) ) maar om nu al zo expliciet te stellen dat RB niet zolang meer in de F1 blijft vind ik t andere uiterste. De motor zal wel wat beter moeten worden uiteraard maar als ik het een beetje lees/hoor (verdiep me er ook niet superdiep in) is de RB zelf ook net iets minder goed dan verwacht (en dan een motor die ook niet de snelste van het veld is helpt dan ook niet mee). Ze hebben nog steeds veel exposure en behalve de laatste race (die echt supersaai was, wanneer verdwijnt die klote baan van de kalender?) hebben ze volgens mij aardig wat airtime. En dat is waar het qua marketing om gaat.
Je zegt het al, de motor moet beter. Dat gaat in het huidige veld niet gebeuren. De laatste keer dat een klantenteam van een fabrieksteam van dezelfde fabrikant won is lang geleden.

Dit jaar zou daarin essentieel zijn met de Renault. Vanaf volgend jaar gaat Renault zelf een gooi doen naar p3 of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:43
Max is ook al vroeg uit de veren.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C_CwqmwWsAA_qG1.jpg:large
Max Verstappen @Max33Verstappen
Early morning shoot 🎥📺⏰ @ServusTV #Monaco

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Tleilaxu schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:18:
[...]

McLaren gaat waarschijnlijk terug naar mercedes.
Ze hebben het al ontkend, dus dan is het waar :+ :
http://www.crash.net/f1/n...cedes-donedeal-claim.html
RB hun kans om fabrieksteam te worden:) Zou wel humor zijn als Honda dan hun motor wel op de rit krijgt met de goede simulator van RB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:14
Totaal niet relevant maar wat moet dat toch lekker zijn; 's morgens in plaats van in het grouwe NL in je leasediesel aansluiten in de file in Monaco, in een Aston Martin stappen om naar "kantoor" te rijden. Of als je zin hebt om even te stampen in een 911 GT3 RS :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Snowhite0901 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:44:
[...]

RB hun kans om fabrieksteam te worden:) Zou wel humor zijn als Honda dan hun motor wel op de rit krijgt met de goede simulator van RB.
Red Bull zal nooit een fabrieksteam worden. Dat zal alleen gebeuren als ze een eigen motor en automerk gaan ontwikkelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:58:
RedBull zit nog steeds rond de top van de F1, dus ermee stoppen zullen ze niet doen. Dat ze niet zo goed presteren als 2 teams, betekend dat ze in principe het 3de team zijn, tegenover de hele groep aan teams die er verder ver achter zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Pagina: 1 ... 83 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1