kevlar01 schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:36:
[...]
Zou wel awesome zijn als Button Monaco pakt als underdog
Ben het met je eens dat we RIC niet moeten uitvlakken. Zijn aanpak zorgt voor 'steady points', en is ook gewoon zeer waardevol. Als er dan af en toe een uitschieter is naar het podium dan is dat gewoon goed.
Is dat zo?
http://www.gpupdate.net/n...leiding-ze-moeten-winnen/
Even verder kijken dan de titel, er wordt namelijk ook gesproken over de huidige coureurs.
Niet winnen, niet de potentie om te winnen? Eruit. Laatste bewijs hiervan is dan toch wel Max verstappen denk ik wat binnen no-time naar RBR verhuist is vanaf de TR.
Natuurlijk zijn zoals jij het noemt 'steady points' handig, maar daar win je niet mee

De Big Boss bij Red Bull is het in ieder geval niet met jou eens volgens mij xd
Zie je het gesprek al voor je?

Marko: Ricciardo, wat heb je nu gedaan? Waarom heb je niet geprobeerd de Ferrari of de Mercedes te pakken in die en die bocht toen het kon?
Ricciardo: nou, ik was bang dat ik tegen iemand aan zou botsen met een crash tot gevolg, dan heb ik geen punten. Het gaat er toch gewoon om dat ik punten score, waarom winnen?
Marko:

En trouwens Ricciardo,

Doe jij maar een treden terug, Saintz wilt ervoor vechten dus we wisselen jullie even om.
Hoewel ik niet denk dat Ricciardo nu al in deze positie zit, zal hij toch snel wat meer moeten laten zien. Ik vrees voor Ricciardo indien hij na de grotere upgrades aan de wagen nog steeds erachteraan rijdt, dat het snel over is voor hem.. Vooral indien Max vanaf dat moment wel laat zien wat RBR kan doen in de F1.
Laten we dus eerst maar even de upgrades afwachten voordat er over Ricciardo geoordeeld wordt (alhoewel zowel de auto als de coureur er vanaf de eerste kwalificatie moet staan natuurlijk, en niet pas wanneer de wagen het toelaat)
Ricciardo heeft nu helaas niet de luxe om gewoon 'steady points' te halen, de auto laat het niet toe.. Stel RBR was dit jaar hetzelfde als wat Mercedes in 2016 was, ja dan kon hij standaard voor de 2e plek rijden, laat Max het maar opknappen. Helaas heeft RBR deze luxe (nog) niet.
Maar goed puur en alleen de wagen de schuld geven gaat hem ook niet worden, want Max heeft al laten zien wat er wel mogelijk is (zolang de remmen werken

).
Martinspire schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:24:
[...]
Ik verwacht dat het vanaf Monaco wel gaat lopen met Ricciardo. Dat is toch wel zijn baantje en ik denk dat ie daar dan ook zijn eerste overwinning van het jaar gaat scoren.
Verder vind ik dat Ricciardo altijd wel wat meer bezig is met banden sparen. Soms alleen wat te veel, maar wel vaak aan het eind van de rit de snelste op de baan.
Voor Kyvat was het toen al te laat, voor die tijd had Max zijn plek al ingenomen bij RBR

Elke coureur is natuurlijk met zijn banden bezig, Max zou ook iemand zijn die goed is om zijn banden te sparen, ondanks dat hij veel meer (inhaal)acties laat zien. Je moet op het begin van de wedstrijd direct de strijd aan gaan, een gat creëren en dan eventueel de pit in voor nieuwe banden om verder te knallen (zie Vettel + Verstappen in de afgelopen race, deze 2 snappen het.. Knallen, knallen en nog eens knallen en vroeg de pit in. Dit ligt natuurlijk ook deels aan hoe je ervoor staat natuurlijk

).
Dan kan je wel rustig aan doen om je banden mooi te houden, ondertussen heeft een auto voor je een gat gemaakt en al nieuwe banden eronder liggen.
Het is dan misschien wel leuk als je aan het eind van de rit eindelijk de snelste op de baan bent, maar een gat van 30+ seconde haal je daar niet meer mee in aan het eind van de rit
[
Voor 76% gewijzigd door
LopendeVogel op 24-04-2017 10:28
]