[F1] Seizoen 2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 100 Laatste
Acties:
  • 587.690 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Paulus07 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:41:
Gratis wifi op Spa-Francorchamps

https://www.grandprixradi...ifi-op-spa-francorchamps/

Ik verwacht nu dus wel wat live streams in het F1 topic :+ :P
Het eerste gratis wifi op een drukke locatie wat werkt moet ik nog tegenkomen. Laat staan dat je er video via gaan streamen :')

Gratis wifi = geen wifi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Zou me echt verbazen als ze dat wèl kunnen laten werken, wat een amateuristische bende in Spa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Robertdj schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:03:
Zou me echt verbazen als ze dat wèl kunnen laten werken, wat een amateuristische bende in Spa.
beetje mazzel kun je gewoon inloggen op de gateway vanwege de super strakke beveiliging :+ stel je het daarna toch zelf in :)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
JackBol schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:54:
[...]

Noem 1 auto die op de F1 grid heeft gestaan met een Audi blok.
Soort en met van (nog van voordat het Formula 1 heette):

Wikipedia: Auto Union racing car

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

himlims_ schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:07:
[...]

beetje mazzel kun je gewoon inloggen op de gateway vanwege de super strakke beveiliging :+ stel je het daarna toch zelf in :)
Als dat zo makkelijk gaat, heb je 1 minuut later geen internet meer omdat er dan weer een andere lolbroek is die hem gewoon uitschakelt. Maar inderdaad, gezien alle verhalen zou het me verbazen als ze dat wél werkend krijgen. Binnen notime zitten er mensen lekker torrents te downloaden, netflix te streamen en weet ik veel wat en trekt je netwerk snel plat. Het hoeft nog niet eens zo moeilijk te zijn, maar ze moeten dergelijke netwerken gewoon sterk limiteren (beperkte upload/download, maximaal aantal connecties, maximale up/down per uur en beperkte poorten). Dat het wordt gebruikt waar het voor bedoeld is en niet andere troep.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:43:
[...]

Ik zou het niet doen. O-)
We maken als mods nog wel eens een punt van geen illegale streams, al helemaal als je gaat uploaden en distribueren via GoT. ;)
maar als je zelf daar op de tribune zit en met je telefoon op youtube aan het streamen bent en hier de link dropt? Dat mag toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Bosmonster schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:00:
[...]

Het eerste gratis wifi op een drukke locatie wat werkt moet ik nog tegenkomen. Laat staan dat je er video via gaan streamen :')

Gratis wifi = geen wifi
Was ook met een flinke korrel zout ;) of in dit geval spa-rood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Paulus07 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:38:
[...]

maar als je zelf daar op de tribune zit en met je telefoon op youtube aan het streamen bent en hier de link dropt? Dat mag toch wel?
Filmpjes die je zelf maakt is geen probleem. Kijk, als je de hele race nu gaat opnemen en uitzenden dan kom je wel in juridische grijs gebied. Liever niet. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 22:25
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:12:
De logische kandidaat voor Red Bull om mee te gaan praten lijkt mij de VW groep. Of je de motor nu vernoemt naar VW, Audi, Porsche, Bugatti, Bentley of Lamborghini is een detail. Ja, allemaal van VW. :P
Persoonlijk zou ik voor Skoda zijn, gewoon als dikke middelvinger naar alles en iedereen, maar dat ben ik. :+
Dacia?

"Great news....!"

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 16:05
FastFred schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 16:02:
[...]

Dacia?

"Great news....!"

Maar Dacia is Renault toch?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
FastFred schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 16:02:
[...]

Dacia?

"Great news....!"

Werkt ook niet, zitten ze weer met een Renault :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 17:34
Jasphur schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 16:08:
[...]

Maar Dacia is Renault toch?
Cynisme alert vriend _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:12:
De logische kandidaat voor Red Bull om mee te gaan praten lijkt mij de VW groep. Of je de motor nu vernoemt naar VW, Audi, Porsche, Bugatti, Bentley of Lamborghini is een detail. Ja, allemaal van VW. :P
Toch denk ik dat als VW instapt, ze gewoon voor zichzelf beginnen. Eventueel een team als Sauber overnemen, maar wel 100% controle. Want als ze RB gaan leveren, dan zijn ze nog altijd afhankelijk van RB voor managementbeslissingen, coureurs e.d. en het lijkt me sterk dat zo'n miljardenbedrijf dat zo maar uit handen gaat geven.

Misschien dat ze het doen om F1 weer in te komen, maar die gaan echt wel voor zichzelf beginnen. Net als Renault nu gedaan heeft. Ik denk dat er dan ook maar weinig fabrikanten zijn die zoiets als Honda zouden willen doen, alleen de motor en verder weinig. Je moet dus gaan kijken naar motor-fabrikanten. Subaru, General Motors, Yamaha, etc. Misschien dat Iveco nog eens een leuk uitstapje wil doen of iets. In ieder geval een bedrijf dat genoeg kennis van motoren heeft om een mooi blok in elkaar te zetten, zonder de verdere zaken te willen aanpakken. Al heb je daar ook weer een motor voor nodig die qua ontwikkeling interessant genoeg is.

Overigens zie ik Mercedes ook nog wel de samenwerking aangaan. Niet zozeer omdat ze dat enorm graag willen, maar meer om te zorgen dat de kans dat Mercedes in de toekomst blijft winnen aanwezig is. Manor is weg, dus er is in ieder geval 1 motor vrij. Ferrari is te terughoudend om dat uit handen te geven, maar voor Mercedes is het nog gewoon business.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:56
Het gaat hier nu al meerdere pagina's niet over Max....
Gelukkig hebben we de jumbo nog ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

JackBol schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:53:
[...]

Ik zeg niet dat de blokken in Porsche, Lamborghini, Audi, Bugatti etc. troep is. Maar het blijven consumenten blokken voor de massa. Dat ligt mijlen ver van de karakteristieken van een F1 blok.
Dit.

Honda kan echt wel motoren bouwen, kijk maar naar Indycar / WRC etc.
De techniek van de F1 motoren is gewoon mega complex.
Alle fabrikanten in de F1 persen tussen de 750-850 pk uit het ICE gedeelte (exclusief ERS).
Dat is best wel bizar voor een 1.6je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

kevlar01 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:46:
[...]

Dit.

Honda kan echt wel motoren bouwen, kijk maar naar Indycar / WRC etc.
De techniek van de F1 motoren is gewoon mega complex.
Alle fabrikanten in de F1 persen tussen de 750-850 pk uit het ICE gedeelte (exclusief ERS).
En daarnaast, de hybride techniek in zowel de endurance Porsche als de LMP Audis komen van Williams Advanced Engineering.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Verrassing! Max Verstappen photobombt onwetende supermarktbezoekers

http://www.omroepbrabant....+supermarktbezoekers.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 20:21
Zoals je in de link naar je foto al kunt zien, is dit niet tijdens de F1 maar tijdens het EK Formule 3 ;)

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
kevlar01 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:46:
[...]
Wikipedia: Brabham BT52
1.5L, 800PK in 1983. Dus mwoah, die pk's uit de liters kloppen zal de complexiteit niet zijn. ;)

http://gtspirit.com/2014/...ost-powerful-f1-car-ever/
The amount of power provided by the BMW engine almost doubled since its debut. In 1986, the thirsty BMW M12/13 engine was in during the race limited to 850 horsepower, but in qualifying trim the turbo boost was maximized as far as possible. Everything was tried to get more power from the engine. For instance, the wastegate was sealed shut and within three laps the engine was gone. The exact amount of power delivered by the Bavarian four-cylinder was unknown, but according to Rosche: “It must have been around 1,400 horsepower; we don’t know for sure because the dyno didn’t go beyond 1,280 horsepower.”
Vet :)

Mooi artikel.

[ Voor 45% gewijzigd door UltraSub op 21-04-2017 21:07 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Uit de oude doos:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-LFmWd2JkC8]

In 1980 (ik was net geboren :X) testte Alan Jones met Williams met een F1-wagen zonder vering en demping om zo het ground effect met de skirt optimaal te maken (geruchten gingen dat Lotus dat ging doen het komend seizoen). Ik moest wel lachen toen de krik eronder vandaan ging. Normaal laten ze de auto gewoon vallen, zo dit keer ook, maar de coureur vond dat niet zo fijn, getuige zijn kreun toen de voorbanden de grond raakten :D Ook de grappen toen hij weer in de pits kwam, briljant _o-

"If you could put suspension on the seat... Don't laugh!"
- "That's actually quite a sensible suggestion, Alan. You could sit on your wallet." :D
"Then give me something to put in it!" _o-

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:14
Wat ik begrijp is het juist zonder de skirts, waar ze voorheen tegen de grond aan kwamen en mee konden bewegen.

Lotus kwam later ook met de 88, ook erg leuk apparaat, misschien was dat de wagen van het gerucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Klopt, de skirts konden eraf omdat hij zo laag lag. Dat is ook waarom de versnellingsbakbehuizing beschadigd raakte door inverende banden en hobbels op de baan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:59:
[...]

Wikipedia: Brabham BT52
1.5L, 800PK in 1983. Dus mwoah, die pk's uit de liters kloppen zal de complexiteit niet zijn. ;)
Alleen is het brandstofverbruik tegenwoordig ongeveer de helft van toen, en gaan motoren 5 races mee i.p.v. 1 of 2 sessies ;)
Plus de integratie van alle hybride-onderdelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Martinspire schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 16:57:
[...]

Toch denk ik dat als VW instapt, ze gewoon voor zichzelf beginnen. Eventueel een team als Sauber overnemen, maar wel 100% controle. Want als ze RB gaan leveren, dan zijn ze nog altijd afhankelijk van RB voor managementbeslissingen, coureurs e.d. en het lijkt me sterk dat zo'n miljardenbedrijf dat zo maar uit handen gaat geven.
Dan geef je VW een stem in de bedrijfsvoering, maak je hier goede afspraken over en ga je samen verder.
Sauber kopen levert ook niks op de eerste jaren. Ze liggen zo hopeloos achter dat je het meeste alsnog zal moeten ontwikkelen.

Ook moet je niet onderschatten wat VW voor bedrijf is. Het is een Duits bedrijf, niet het soort bedrijf waar een centraal leiderschapsorgaan bestaat dat alles tot in detail bepaalt. Nee, VW is verdeeld in een aantal groepen en aparte bedrijven die gedeeltelijk onafhankelijk zijn van elkaar. Het is een soort conglomeraat wat meer Duitse bedrijven vormen of hebben gevormd. De structuur is niet verticaal maar horizontaal en verticaal door elkaar heen. Onderzoeksfaciliteiten worden samengebracht, producten maken van de resultaten staat daar los van. Een partnerschap met een Oostenrijkse drankjesverkoper aangaan als het om sport gaat kunnen ze echt wel bij VW. VW doet verder ook het nodige aan sportevenementen.
Misschien dat ze het doen om F1 weer in te komen, maar die gaan echt wel voor zichzelf beginnen. Net als Renault nu gedaan heeft. Ik denk dat er dan ook maar weinig fabrikanten zijn die zoiets als Honda zouden willen doen, alleen de motor en verder weinig. Je moet dus gaan kijken naar motor-fabrikanten. Subaru, General Motors, Yamaha, etc. Misschien dat Iveco nog eens een leuk uitstapje wil doen of iets. In ieder geval een bedrijf dat genoeg kennis van motoren heeft om een mooi blok in elkaar te zetten, zonder de verdere zaken te willen aanpakken. Al heb je daar ook weer een motor voor nodig die qua ontwikkeling interessant genoeg is.
Dit is alleen geen mooi motorblokje meer ontwerpen. Dit zijn uitzonderlijk efficiënte en zeer krachtige motoren waar veel R&D capaciteit voor nodig is. Iveco als producent van vrachtwagens en bussen is totaal niet geschikt. Ze maken dieselmotoren, totaal andere beestjes. GM begrijpt het concept innovatie niet. Subaru of Yamaha zijn te klein om realistische partners te zijn voor dit soort motoren. Je moet een reus hebben en dan is VW met afstand de logische keuze.
Overigens zie ik Mercedes ook nog wel de samenwerking aangaan. Niet zozeer omdat ze dat enorm graag willen, maar meer om te zorgen dat de kans dat Mercedes in de toekomst blijft winnen aanwezig is. Manor is weg, dus er is in ieder geval 1 motor vrij. Ferrari is te terughoudend om dat uit handen te geven, maar voor Mercedes is het nog gewoon business.
Mercedes gaat niet aan een directe rivaal leveren. Ze willen niet eens competitie tussen hun beide coureurs zien, dan gaan ze echt niet een concurrent voorzien van de motor waarmee die kan winnen. Mercedes zou pas overwegen om motoren te leveren voor RBR als ze zelf stoppen met de F1.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 23:36:
[...]

Alleen is het brandstofverbruik tegenwoordig ongeveer de helft van toen, en gaan motoren 5 races mee i.p.v. 1 of 2 sessies ;)
1:4 ipv 1:2 toen, misschien? Dat moeten ze er echt uit halen. Verbruik lekker zoveel als je wil, we zijn aan het racen op de hoogst mogelijke tak van race sport! Laat iedereen ongelimiteerd motoren in dat ding hangen. Ben wel benieuwd of een 1.6 turbo met hybride systemen het kan winnen van een v8, v10 of v12

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
sig69 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 01:49:
[...]

1:4 ipv 1:2 toen, misschien? Dat moeten ze er echt uit halen. Verbruik lekker zoveel als je wil, we zijn aan het racen op de hoogst mogelijke tak van race sport! Laat iedereen ongelimiteerd motoren in dat ding hangen. Ben wel benieuwd of een 1.6 turbo met hybride systemen het kan winnen van een v8, v10 of v12
Ligt eraan hoe groot die V8, V10, V12 is en of er een turbo op zit. Grootste voordeel zal het gewicht zijn. Hybride systemen zijn nog wat zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

sig69 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 01:49:
[...]

Deze discussie is al duizenden malen gevoerd. Motorfabrikanten willen hun geld niet aan frivoliteit besteden, het moet business sense maken. Iedereen wil ervaring opdoen met hybride blokken, vandaar de huidige formule.

Ga je terug naar geblazen v8 of v10 zullen er meer partijen a la cosworth weer kunnen instappe, maar zal de facto een paar miljard investering uit de F1 verdwijnen, omdat de reuzen met hun mega R&D budgetten verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 23:36:
[...]

Ik begrijp wat je zegt. Maar we zijn 30 jaar verder. Je maakt mij niet wijs dat je met alle opgedane kennis in die 30 jaar het niet voor elkaar kunt krijgen om ook 850 pk uit een 1.6 te persen en die "zuinig" te krijgen en meer dan 5 races te laten overleven. En mijn reactie was op de stelling dat men tegenwoordig 800 pk uit een 1.6 haalt zonder hybride. Dat ging vroeger ook al. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
UltraSub schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 10:50:
[...]

Ik begrijp wat je zegt. Maar we zijn 30 jaar verder. Je maakt mij niet wijs dat je met alle opgedane kennis in die 30 jaar het niet voor elkaar kunt krijgen om ook 850 pk uit een 1.6 te persen en die "zuinig" te krijgen en meer dan 5 races te laten overleven. En mijn reactie was op de stelling dat men tegenwoordig 800 pk uit een 1.6 haalt zonder hybride. Dat ging vroeger ook al. :)
Als je zegt "je kunt mij niet wijsmaken dat..." valt daar eigenlijk niet meer op te reageren ;) Maar wat je dus vraagt is een NOG efficiëntere motor, maar dan zonder regeneratief remmen en zonder KERS-functionaliteit. Er gaat tijdens het remmen ontzettend veel energie verloren.

Het KERS-systeem levert 160pk die jij uit de brandstofmotor wil halen (uit de turbo en de achterremmen), maar die 160pk mogen geen druppel extra brandstof verbruiken en de motor ook niet korter meegaan. Zo'n 100pk/liter heeft toch echt een flink effect op de betrouwbaarheid. Ik denk niet dat dat realistisch is. Maar goed, dat mocht ik je niet wijsmaken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ik heb even de race tijden van Maleisië van de afgelopen 17 jaar naast elkaar gezet. Ik heb Maleisië gekozen omdat dat circuit minimaal is aangepast over de afgelopen tijd. De afstand is dus altijd ongeveer het zelfde gebleven (56 laps, 310km).

De racetijden in de V10-era en V8-era ontlopen elkaar niet zoveel. Verder zie je dat de refueling-ban ook niet veel heeft gedaan met de lap times. Met de introductie van de v6t zijn de race tijden wel een minuut of 6 a 7 omhoog gegaan, maar vorig jaar is daar al weer bijna 4 minuten vanaf gegaan. Als je er vanuit gaat dat met de huidige wagens er nog een keer 56x3.5 sec = 3 1/4e minuut vanaf gaat, zit je met de v6t gewoon weer op de race times van de v10/v8.

Maar dan uiteraard met de hedendaagse fuelflow restricties.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/br8ZfTd.png

[ Voor 3% gewijzigd door JackBol op 22-04-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Grrrrrene schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:23:
[...]

Als je zegt "je kunt mij niet wijsmaken dat..." valt daar eigenlijk niet meer op te reageren ;) Maar wat je dus vraagt is een NOG efficiëntere motor, maar dan zonder regeneratief remmen en zonder KERS-functionaliteit. Er gaat tijdens het remmen ontzettend veel energie verloren.

Het KERS-systeem levert 160pk die jij uit de brandstofmotor wil halen (uit de turbo en de achterremmen), maar die 160pk mogen geen druppel extra brandstof verbruiken en de motor ook niet korter meegaan. Zo'n 100pk/liter heeft toch echt een flink effect op de betrouwbaarheid. Ik denk niet dat dat realistisch is. Maar goed, dat mocht ik je niet wijsmaken :+
Haha. :)
Nee je begrijpt me verkeerd, of ik schrijf het niet goed.
- 1983, alleen brandstof, 1:1 of 1:2. 850 pk in racetrim. Blok gaat 1 race mee.
- 2016, alleen even naar brandstof gedeelte kijken, 1:4 (met kers idd), 800 pk in racetrim (zonder kers mee te nemen dus)

Toen kon het ook, alleen zopen ze het dubbele en gingen maar 1 race mee.
Wat ik bedoel, in die 30 jaar moet er genoeg kennis zijn opgedaan volgens mij om het verbruik alsnog te halveren en het blok 5 races te laten overleven. Die gedachte lijkt me niet zo gek.

Kunnen ze complexiteit van het blok reduceren door die hybride spullen gewoon weg te laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:37
Een brandstofmotor heeft nu eenmaal een bepaald maximum rendement op basis van compressieverhouding, lucht waarin hij draait etc. Je kunt niet heel even minder brandstof gaan gebruiken zeker niet als je geen speciale toevoegingen mag doen aan de brandstof.
Dus tenzij iemand ineens een revolutionair nieuw ontstekingsproces en dergelijke verzint kan er gewoon niet veel meer energie uit de brandstof worden gehaald.

@JackBol Was het niet zo dat er ook speciale brandstoffen werden gebruikt destijds? Nu moeten ze volgens mij commercieel beschikbaar spul gebruiken. Zonder chemische toevoegingen. Ik kan me nog tijden herinneren van ontzichtbare vlammen in de pitstraat. Dat zou met gewoon benzine minder het geval zijn denk ik?

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

UltraSub schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:43:
[...]
Kunnen ze complexiteit van het blok reduceren door die hybride spullen gewoon weg te laten.
Die hybride elementen zijn juist nodig om de efficientie te bereiken. Hoe ga je anders warmte en bewegingsenergie opslaan? De ICE heeft daar buiten misschien een vliegwiel op de krukas maar beperkte mogelijkheden voor.

[ Voor 38% gewijzigd door JackBol op 22-04-2017 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
UltraSub schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:43:
[...]

Haha. :)
Nee je begrijpt me verkeerd, of ik schrijf het niet goed.
- 1983, alleen brandstof, 1:1 of 1:2. 850 pk in racetrim. Blok gaat 1 race mee.
- 2016, alleen even naar brandstof gedeelte kijken, 1:4 (met kers idd), 800 pk in racetrim (zonder kers mee te nemen dus)

Toen kon het ook, alleen zopen ze het dubbele en gingen maar 1 race mee.
Wat ik bedoel, in die 30 jaar moet er genoeg kennis zijn opgedaan volgens mij om het verbruik alsnog te halveren en het blok 5 races te laten overleven. Die gedachte lijkt me niet zo gek.
Die gedachte is juist heel gek ;) Als je bedoelt het verbruik halveren t.o.v. het verbruik nu, betekent dat een efficiëntie van ~100% en dat kun je uit je hoofd zetten gezien de warmteverliezen ;) Nu halen ze rond de 50% wat ongelofelijk goed is voor een benzinemotor. Een verdere halvering zou 100% rendement betekenen en dat kan niet :)

Het verbruik van het 1.5L turbo tijdperk halveren lijkt me nauwelijks een opgave, dan mogen ze bijna 2x zoveel gebruiken als dat ze nu doen? Het vermogen komt wel goed, maar het verbruik is niet meer zuinig te noemen :)

Als je bedoelt "verbruik halveren t.o.v. de oude 1.5 turbo's", ja dat moet makkelijk kunnen, ook zonder hybride elementen, maar dat betekent een 50% hoger verbruik tot een verdubbeling (grofweg) van het verbruik van nu. Ik denk niet dat er nog een motorfabrikant is die zich daaraan wil verbinden ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 22-04-2017 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
JackBol schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:42:
Ik heb even de race tijden van Maleisië van de afgelopen 17 jaar naast elkaar gezet. Ik heb Maleisië gekozen omdat dat circuit minimaal is aangepast over de afgelopen tijd. De afstand is dus altijd ongeveer het zelfde gebleven (56 laps, 310km).

De racetijden in de V10-era en V8-era ontlopen elkaar niet zoveel. Verder zie je dat de refueling-ban ook niet veel heeft gedaan met de lap times. Met de introductie van de v6t zijn de race tijden wel een minuut of 6 a 7 omhoog gegaan, maar vorig jaar is daar al weer bijna 4 minuten vanaf gegaan. Als je er vanuit gaat dat met de huidige wagens er nog een keer 56x3.5 sec = 3 1/4e minuut vanaf gaat, zit je met de v6t gewoon weer op de race times van de v10/v8.

Maar dan uiteraard met de hedendaagse fuelflow restricties.

[afbeelding]
Dat geloof ik graag, maar het geluid is 10 keer niks (vind ik). Alsof de motor niet op toeren wil komen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Clifdon schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:50:
Dus tenzij iemand ineens een revolutionair nieuw ontstekingsproces en dergelijke verzint kan er gewoon niet veel meer energie uit de brandstof worden gehaald.
Dat optimaliseren van een onstekingsproces is toch juist waar we Merc van "verdenken" waar ze hun motorisch voordeel uit hebben gehaald tijdens de dominante jaren?
Grrrrrene schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:56:
[...]

Die gedachte is juist heel gek ;) Als je bedoelt het verbruik halveren t.o.v. het verbruik nu, betekent dat een efficiëntie van ~100% en dat kun je uit je hoofd zetten gezien de warmteverliezen ;) Nu halen ze rond de 50% wat ongelofelijk goed is voor een benzinemotor. Een verdere halvering zou 100% rendement betekenen en dat kan niet :)
Nee, ik bedoel ten opzichte van het verbruik toen.
Dus toen 1:1 of 1:2, als dat naar 1:4 zou gaan halveer je het verbruik ten opzichte van toen.
Het verbruik van het 1.5L turbo tijdperk halveren lijkt me nauwelijks een opgave, dan mogen ze bijna 2x zoveel gebruiken als dat ze nu doen? Het vermogen komt wel goed, maar het verbruik is niet meer zuinig te noemen :)
Is dat zo? Ik dacht dat ze nu met de huidige motoren rond de 1 op 4 zaten?
Als je bedoelt "verbruik halveren t.o.v. de oude 1.5 turbo's", ja dat moet makkelijk kunnen, ook zonder hybride elementen, maar dat betekent een 50% hoger verbruik tot een verdubbeling (grofweg) van het verbruik van nu. Ik denk niet dat er nog een motorfabrikant is die zich daaraan wil verbinden ;)
Mijn punt is dus dat als je vroeger 1 op 1 of 2 draaide, en ze draaien nu 1 op 4, en je zou het oude 1.5 turbo blok ook naar 1 op 4 brengen, dan ben je toch waar we het willen? Maar goed, ik zou ook zeggen tanken terug en laat die verbruikrestrictie los. Veel te veel restricties in F1 op dit gebied naar mijn mening.

[ Voor 12% gewijzigd door UltraSub op 22-04-2017 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:37
Ik denk juist dat je met die restricties de teams uitdaagd om anders te denken en door te ontwikkelen. Maar misschien heb je gelijk dat het inmiddels een beetje overdone is qua restricties.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
UltraSub schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 12:50:
[...]

Dat optimaliseren van een onstekingsproces is toch juist waar we Merc van "verdenken" waar ze hun motorisch voordeel uit hebben gehaald tijdens de dominante jaren?
Maar dan zie je dus dat restricties wel degelijk helpen om de techniek verder te krijgen. Als je daarmee de budgetten voor de motor (dus niet voor de ontwikkeling zelf) beperkt door leveranciers te verplichten zo'n motor voor een x-bedrag te leveren aan hun klanten, zorg je er ook voor dat er niet heel exotische materialen en oplossingen gebruikt gaan worden.

Maar tegelijkertijd ben ik wel realistisch genoeg dat het er over pakweg 20 jaar toch niet meer toe doet omdat we dan allemaal elektrisch rijden en brandstofmotoren wellicht irrelevant zijn geworden. Niemand kan de toekomst voorspellen, maar ergens stappen we een keer van benzine en diesel af :)
[...]
Nee, ik bedoel ten opzichte van het verbruik toen.
Dus toen 1:1 of 1:2, als dat naar 1:4 zou gaan halveer je het verbruik ten opzichte van toen.
Dat vergelijken is eigenlijk niet eerlijk. Teams gebruikten toen 86% tolueen als brandstof, zodat hun "benzinemengsel" veel meer energie per kg had. En ze mochten bijtanken, terwijl de auto's nu aan de start erg zwaar zijn vanwege alle brandstof die mee moet gezien het verbod op bijtanken.
[...]
Is dat zo? Ik dacht dat ze nu met de huidige motoren rond de 1 op 4 zaten?
Zoals ik al zei: lastig te vergelijken, maar ik ging klakkeloos van je 1:1-1:2 uit (dat is nogal een range by the way :P). Ik denk niet dat ze nu 1:4 halen overigens: een raceafstand van ~300 km op 105kg brandstof (~135-140 liter) is net iets beter dan 1:2 :) Toen tankten ze in een pitstop snel een kg of 60-80 aan brandstof bij (10kg/sec), dus met 2 stops in een race en een flinke hoeveelheid brandstof aan de start denk ik dat er snel 300 liter per race doorheen ging. Dat maakt het verbruik zo'n 1:1, wat dus gehalveerd is, ondanks alle nadelige regels die nu gelden. En ondanks dat brandstof nu benzine met een klein deel tolueen is ipv tolueen met een klein deel benzine _o-
[...]

Mijn punt is dus dat als je vroeger 1 op 1 of 2 draaide, en ze draaien nu 1 op 4, en je zou het oude 1.5 turbo blok ook naar 1 op 4 brengen, dan ben je toch waar we het willen? Maar goed, ik zou ook zeggen tanken terug en laat die verbruikrestrictie los. Veel te veel restricties in F1 op dit gebied naar mijn mening.
Ik ben het met je eens dat er teveel restricties zijn, maar juist de motor is een technische uitdaging die ik wel leuk vind met de nodige restricties op o.a. verbruik. Ik heb dit al eerder gezegd, maar met een wat grotere inhoud, maar behoud van het KERS-systeem denk ik dat je een mooie formule krijgt als het motorvermogen wat stijgt naar pakweg 1200 pk samen met meer restricties op het vleugeloppervlak (minder elementen). Dan heb je minder vuile lucht, maar blijven de rondetijden intact door hogere snelheden op het rechte stuk.

Als ze nu 1:4 zouden kunnen rijden, deden ze dat wel. Iedere 10kg die je meeneemt is ~0.4s verschil in rondetijd, dus als je aan het begin ipv met 105 kg brandstof met 55kg brandstof zou kunnen rijden, zou je 2s per ronde sneller kunnen rijden. Als Renault dat voor elkaar zou krijgen, zou RBR ineens vooraan rijden met Mercedes en Ferrari er kansloos achteraan ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Grrrrrene op 22-04-2017 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
  • Laatst online: 09:14
Grrrrrene schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:29:
...
Als ze nu 1:4 zouden kunnen rijden, deden ze dat wel. Iedere 10kg die je meeneemt is ~0.4s verschil in rondetijd, dus als je aan het begin ipv met 105 kg brandstof met 55kg brandstof zou kunnen rijden, zou je 2s per ronde sneller kunnen rijden...
De fabrikanten zijn alleen bezig met het verhogen van de efficiëntie van de Power Unit, met andere woorden: meer energie halen uit iedere druppel brandstof. Die verhoogde efficiëntie kan uiteindelijk omgezet worden in meer vermogen of minder verbruik.
Aangezien een halvering van het verbruik zou leiden tot 'slechts' 2 seconden tijdswinst en het tijdverlies door het lagere vermogen groter is, wordt er nog steeds ontwikkeld naar vermogen en niet naar een lager verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
dennisfr schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:21:
[...]

De fabrikanten zijn alleen bezig met het verhogen van de efficiëntie van de Power Unit, met andere woorden: meer energie halen uit iedere druppel brandstof. Die verhoogde efficiëntie kan uiteindelijk omgezet worden in meer vermogen of minder verbruik.
Aangezien een halvering van het verbruik zou leiden tot 'slechts' 2 seconden tijdswinst en het tijdverlies door het lagere vermogen groter is, wordt er nog steeds ontwikkeld naar vermogen en niet naar een lager verbruik.
Je hebt gelijk inderdaad, maar als het doel is om 1:4 te gaan rijden, maar wel met het vermogen van de 1.5 turbo's van weleer, hebben de teams wel een probleem ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

Robertdj schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:03:
Het niveau van incompetentie wat ik daar vorig jaar heb gezien stemt me weinig hoopvol. Als je al een uur moet wachten op een diepvrieshamburger en om 16:00 door al je eten bent denk ik niet dat een dekkend Wifi netwerk gaat werken, of uberhaupt op je prioriteitenlijst moet staan.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:09
Ik zat laatst een beetje na te denken over Perez zijn toekomst in F1.

Naar mijn mening is hij in de veronderstelling dat hij de eerste kandidaat is bij de opvolging van Raikkonen bij Ferrari. Ik denk dat hij nu al geruime tijd op het verkeerde paard aan het wedden is. Zo'n beetje in de zomerstop van vorig jaar had hij een enorme mogelijkheid om bij het Renault fabrieksteam te tekenen als 1e rijder maar had hiervan tot ieders verbazing afgezien wat de weg vrij maakte voor Hülkenberg die later tekende.

Oké, Renault had vorig jaar weliswaar een baggerchassis maar dat kan enorm verbeteren met fabrieksondersteuning, dit jaar is het chassis al een stuk beter. Bij Perez had er ook eerder een lampje moeten branden dat Ferrari hem niet graag wil hebben want waarom zouden ze anders zo lang aan Raikkonen blijven vastklampen. Raikkonen was vroeger absoluut mijn favoriete rijder maar is nu geen schim meer van wie hij ooit was. Misschien is Indycar wel wal voor Perez.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Perez als tweede rijder bij Red Bull als Ricciardo naar Ferrari gaat. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
Perez heeft een kans gehad bij McLaren (toen ze nog enigszins meededen om de prijzen), maar kon niet overtuigen. Dat blijft toch een beetje aan hem kleven.
Daarnaast moet hij nu opboksen tegen jong talent als Sainz die toch ook al weer 3 jaar ervaring heeft na dit seizoen.
Perez is (naar mijn mening) een beetje de Nick Heidfeld van nu: heel snel, maar zijn hele carrière net onder de top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Bart-Willem schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:14:
Perez als tweede rijder bij Red Bull als Ricciardo naar Ferrari gaat. :P
You serious? :P
Als RIC vertrekt schuift Sainz meteen door naar RBR. Tenzij dit allemaal te lang gaat duren en Sainz al pleite is naar een ander team natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:07
Sainz en Max weer samen? Dit zal vast niet Red Bull's eerste optie zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Robsel_NL schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:05:
Sainz en Max weer samen? Dit zal vast niet Red Bull's eerste optie zijn
Sainz en Max hebben toch geen probleem met elkaar? Alleen hun personeel bij STR wilde niet goed samen, maar die mensen lopen bij RBR niet rond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Lasmibalsingh schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:04:
Ik zat laatst een beetje na te denken over Perez zijn toekomst in F1.

Naar mijn mening is hij in de veronderstelling dat hij de eerste kandidaat is bij de opvolging van Raikkonen bij Ferrari. Ik denk dat hij nu al geruime tijd op het verkeerde paard aan het wedden is. Zo'n beetje in de zomerstop van vorig jaar had hij een enorme mogelijkheid om bij het Renault fabrieksteam te tekenen als 1e rijder maar had hiervan tot ieders verbazing afgezien wat de weg vrij maakte voor Hülkenberg die later tekende.

Oké, Renault had vorig jaar weliswaar een baggerchassis maar dat kan enorm verbeteren met fabrieksondersteuning, dit jaar is het chassis al een stuk beter. Bij Perez had er ook eerder een lampje moeten branden dat Ferrari hem niet graag wil hebben want waarom zouden ze anders zo lang aan Raikkonen blijven vastklampen. Raikkonen was vroeger absoluut mijn favoriete rijder maar is nu geen schim meer van wie hij ooit was. Misschien is Indycar wel wal voor Perez.
Wat voor contract heeft Perez momenteel eigenlijk? 1 jaar, 2 jaar? Langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
UltraSub schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:56:
[...]

Als RIC vertrekt schuift Sainz meteen door naar RBR. Tenzij dit allemaal te lang gaat duren en Sainz al pleite is naar een ander team natuurlijk.
En anders schuiven ze nog liever Kyvat terug in de RB. :+
Red Bull Racing neemt gewoon geen courreurs van andere teams aan. Ze hebben al een probleem met talenten in de F1 te laten rijden. Gasly moet onderhand ook een zitje krijgen bij STR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remielowik
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02:20
Just my 2 cents:
Ferrari zal eerder voor Giovinnazi gaan(ferrari test driver + Italiaan wat ook zeer belangrijk is)
Mclaren heeft ook een overschot aan rijders uit hun eigen programma(button, de vries)
Redbull, sainz en ook kyvat die beiden kunnen instappen(kyvat doet het de laatste tijd ook niet slecht hoor)
Mercedes, bottas zal nog wel eens lang kunnen blijven zitten simpel omdat wolff ook zijn manager is(vriendjes politiek werkt echt wel) en anders natuurlijk ocon of werhlein
Blijven dus eigenlijk geen topteams over waar perez terecht kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:16

Destruction

(ex-)Automonteur

remielowik schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:27:
Just my 2 cents:
Mercedes, bottas zal nog wel eens lang kunnen blijven zitten simpel omdat wolff ook zijn manager is(vriendjes politiek werkt echt wel) en anders natuurlijk ocon of werhlein
Wat ik begrepen heb is dat Wolff zijn management functie van Bottas neer heeft moeten leggen om Bottas bij Mercedes te krijgen.

Verder zijn Horner en Marko druk aan het roepen dat ze niet van plan zijn om Max, Daniel en Carlos te laten gaan, maar ze zullen toch iets moeten aan het eind van dit seizoen lijkt me. Sowieso is het niet hun natuur om iemand langer dan 3 seizoenen bij STR te laten rijden en hoewel de keuze misschien niet zo groot is, verdient Sainz ondertussen ook een betere auto dan de STR. Het zal me ook benieuwen of ze Kvyat nog aanhouden na dit seizoen, heb het even opgezocht, hij debuteerde bij STR in 2014, naast Vergne, dus hij is ook aan zijn 4e seizoen bij RBR/STR bezig en bovendien al een keer gedegradeerd.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:07
Grrrrrene schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:06:
[...]

Sainz en Max hebben toch geen probleem met elkaar? Alleen hun personeel bij STR wilde niet goed samen, maar die mensen lopen bij RBR niet rond :)
Het waren zeker geen beste vrienden. Sainz gaf ook aan dat de sfeer een stuk is verbeterd sinds Max weg is. Maar wie weet rijden ze in de toekomst wel weer samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnater
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 17:19
Misschien is Perez is een goede vervanger voor Palmer. Nou ja, dat is eigenlijk wel zeker, want Perez is beter dan Palmer. Maar of het gaat gebeuren? Wellicht halen ze t.z.t. Grosjean wel terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Volgens mij is zo ongeveer iedereen een goede vervanger voor Palmer...
Maar ik zie Alonso of Sainz wel de voorkeur krijgen voor dat zitje bij Renault. Palmer gaat denk ik de F1 onvrijwillig verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Super spannend om te lezen dit.

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Het is nog veel te vroeg om te speculeren of rijderwissels heren!
We zijn nog maar 3 wedstrijden in het seizoen.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Je moet het ook lezen met Vettel zijn lacherige stem erbij gedacht. :+

Overigens is dit een leugen. :P
Q: When was the last time you were really angry?

SV: When Germany’s football team lost against France in the semi-finals of the European championships last year.
Iets met Mexico 2016, de laatste paar rondjes en fuck off Charlie. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

UltraSub schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:56:
[...]

Daarom zeg ik dus: Perez als tweede rijder @ Red Bull. :P Inzake: Sainz ongeduldig, en Mexico als interessante afzetmarkt voor RB. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:09
dennisfr schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:52:
Perez heeft een kans gehad bij McLaren (toen ze nog enigszins meededen om de prijzen), maar kon niet overtuigen. Dat blijft toch een beetje aan hem kleven.
Daarnaast moet hij nu opboksen tegen jong talent als Sainz die toch ook al weer 3 jaar ervaring heeft na dit seizoen.
Perez is (naar mijn mening) een beetje de Nick Heidfeld van nu: heel snel, maar zijn hele carrière net onder de top.
Daar ben ik het niet mee eens. De MP4-28 was geen auto die mee kon doen voor de prijzen, de beste finishpositie kwam pas in de laatste race van het kampioenschap toen Button op de 4e plaats eindigde, daarvoor was p5 het hoogste wat zowel Perez als Button hadden gefinisht. Button was een gelouterde ploegmaat die ook Hamilton serieus partij bood.

Het vertrek van Perez was meer een politieke keuze omdat Martin Whitmarsh door de slechte prestaties van McLaren dat jaar onder grote druk lag van Ron Dennis. Er moest gewoon een zondebok zijn. Ironisch genoeg werd na het einde van dat jaar Whitmarsh ook uit het F1 team gebonjourd door Ron Dennis en elders binnen het McLaren concern geplaatst.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:38
Bart-Willem schreef op zondag 23 april 2017 @ 15:56:
[...]

Daarom zeg ik dus: Perez als tweede rijder @ Red Bull. :P Inzake: Sainz ongeduldig, en Mexico als interessante afzetmarkt voor RB. :+
Red Bull zou zichzelf belachelijk maken als ze Perez in de RBR zouden zetten.
Ik verwacht sowieso dat RIC en VES allebei ook volgend jaar gewoon bij RBR rijden. De enige reden om dat niet te doen, zou zijn dat ze bij RBR in de loop van dit jaar hun zaken echt niet voor elkaar lijken te krijgen.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
DaniëlWW2 schreef op zondag 23 april 2017 @ 15:50:
[...]

Je moet het ook lezen met Vettel zijn lacherige stem erbij gedacht. :+

Overigens is dit een leugen. :P

[...]

Iets met Mexico 2016, de laatste paar rondjes en fuck off Charlie. O-)
Ssst, dat onderonsje 'bestaat' niet neer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:00
remielowik schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:27:
Just my 2 cents:
Ferrari zal eerder voor Giovinnazi gaan(ferrari test driver + Italiaan wat ook zeer belangrijk is)
Mclaren heeft ook een overschot aan rijders uit hun eigen programma(button, de vries)
Redbull, sainz en ook kyvat die beiden kunnen instappen(kyvat doet het de laatste tijd ook niet slecht hoor)
Blijven dus eigenlijk geen topteams over waar perez terecht kan.
Hmm
- Ferrari een test driver nemen? Ferrari neemt over het algemeen coureurs die zich al bewezen hebben. Giovinnazi heeft zich tot zover nog niet bewezen (behalve hoe je een goede auto om zeep kan helpen, jep niet voldoende ervaring geeft men als excuses, iets waar Ferrari dus niks mee van doen wilt hebben).
- RBR heeft Max en Ricciardo ''vast'' tot en met 2018. RBR heeft daarnaast aangegeven vooral mensen uit hun eigen team te gebruiken (nja vooral, eigenlijk: uitsluitend). Daar hoort Perez mooi niet bij. RBR geeft zelfs aan ondertussen de luxe te hebben van teveel perfect mogelijke kandidaten die momenteel nog in hun ''opleiding'' zitten. Dat is wederom, geen Perez.....
- Mercedes, moa misschien dat Bottas langer blijft, maar hoe zit het met Hamilton?

Ik denk dat Perez blijft waar dit momenteel zit :D

[ Voor 11% gewijzigd door LopendeVogel op 23-04-2017 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
Ik loop met een idee om een bureaubladen thema te maken met de tracklayouts van F1. Ik zie het voor me als een zwarte achtergrond met slechts een witte lijn in de vorm van t circuit, alleen heb ik moeite met het vinden van geschikte afbeeldingen. Hebben jullie misschien suggesties? (Hulp wordt enorm gewaardeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:03
Cranzai schreef op zondag 23 april 2017 @ 21:40:
Ik loop met een idee om een bureaubladen thema te maken met de tracklayouts van F1. Ik zie het voor me als een zwarte achtergrond met slechts een witte lijn in de vorm van t circuit, alleen heb ik moeite met het vinden van geschikte afbeeldingen. Hebben jullie misschien suggesties? (Hulp wordt enorm gewaardeerd)
Van Wikipedia kan je aardig wat track layouts pakken in SVG of EPS, deze zou je makkelijke om kunnen zetten in een zwarte achtergrond met witte track.

Silverstone

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:23
Waren de Canal+ Onboards van Bahrain al gepost eigenlijk?

[Vimeo: https://vimeo.com/214397066]

[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 23-04-2017 22:06 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:26
Rivanov schreef op zondag 23 april 2017 @ 22:06:
Waren de Canal+ Onboards van Bahrain al gepost eigenlijk?

[video]
Nee, die was nog niet beschikbaar. (had alleen een paar clipjes van 1-2 minuten gezien.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:23
nachtnet schreef op zondag 23 april 2017 @ 22:07:
[...]

Nee, die was nog niet beschikbaar. (had alleen een paar clipjes van 1-2 minuten gezien.. )
Bijdeze dan. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Mooi, weer 30 minuten te vullen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Cranzai schreef op zondag 23 april 2017 @ 21:40:
En dan die witte lijn verdelen in 12 sectoren, en vervolgens elk uur je achtergrond laten wijzigen ?

Misschien zelfs sectortijden gebruiken voor de minuten.

Er is hier wel iets leuks/unieks van te maken lijkt me.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
@Rivanov

Staat STR @11.27 nu op zijn Uber te wachten? Waarom blijft hij naast zijn wagen staan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BGK2ZlAMmh5bsM6vuJsg2yD4/full.png

@Cranzai met zoeken naar afbeeldingen op de trefwoorden "f1 tracks" krijg je o.a. dit soort afbeeldingen:
Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/03/07/article-2104300-121018BB000005DC-261_634x291.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/vd1wzo.jpg
Afbeeldingslocatie: https://passion-stickers.com/2309-2468-large_default/f1-track-suzuka-japan-decals.jpg

met een beetje photoshop kun je ook de afbeeldingen van F1.com of Fia.com bewerken..

[ Voor 8% gewijzigd door nachtnet op 24-04-2017 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 00:41
Destruction schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:37:
[...]Verder zijn Horner en Marko druk aan het roepen dat ze niet van plan zijn om Max, Daniel en Carlos te laten gaan, maar ze zullen toch iets moeten aan het eind van dit seizoen lijkt me.
Klinkt misschien gek, maar ben van mening dat het niet ondenkbeeldig is dat ze eind dit jaar afscheid nemen van Ricciardo. Vind hem dit seizoen tot nu toe vrij 'flets' rijden, en hij raakt langzaam gefrustreerd dat hij geen kampioens-materiaal heeft. En mocht dat wel zo zijn, dan heeft hij nog te maken met een teamgenoot die wel eens sneller dan hem zou kunnen zijn.

Vooral in de race is Max veel hebberiger dan Ricciardo. Heb een beetje het idee dat terwijl Max van alles probeert (en zoals in Bahrein ook uitspreekt) om met extra inzet en frisse ideeën het gat naar Mercedes en Ferrari te dichten, Ricciardo plichtmatig zijn rondjes aan het rijden is.

Ben heel benieuwd hoe de komende races gaan verlopen. Als Ricciardo geen vuurwerk (meer) laat zien, en Max consistent betere resultaten neerzet zal de frustratie bij zowel hem als RB langzaam toenemen. En zoals gezegd, Red Bull heeft keuze genoeg, die laten een mokkende coureur echt niet in die auto zitten.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
alexbl69 schreef op maandag 24 april 2017 @ 08:13:
[...]

Klinkt misschien gek, maar ben van mening dat het niet ondenkbeeldig is dat ze eind dit jaar afscheid nemen van Ricciardo. Vind hem dit seizoen tot nu toe vrij 'flets' rijden, en hij raakt langzaam gefrustreerd dat hij geen kampioens-materiaal heeft. En mocht dat wel zo zijn, dan heeft hij nog te maken met een teamgenoot die wel eens sneller dan hem zou kunnen zijn.

Vooral in de race is Max veel hebberiger dan Ricciardo. Heb een beetje het idee dat terwijl Max van alles probeert (en zoals in Bahrein ook uitspreekt) om met extra inzet en frisse ideeën het gat naar Mercedes en Ferrari te dichten, Ricciardo plichtmatig zijn rondjes aan het rijden is.

Ben heel benieuwd hoe de komende races gaan verlopen. Als Ricciardo geen vuurwerk (meer) laat zien, en Max consistent betere resultaten neerzet zal de frustratie bij zowel hem als RB langzaam toenemen. En zoals gezegd, Red Bull heeft keuze genoeg, die laten een mokkende coureur echt niet in die auto zitten.
Je beredenering klinkt logisch. Maar ik weet het zo net nog niet. Laten we eerst gewoon het siezoen eens afkijken en afwachten wat er gaat gebeuren.

Tot wanneer zit HAM 'vast' aan Merc? 2018 toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

alexbl69 schreef op maandag 24 april 2017 @ 08:13:
[...]

Ik verwacht dat het vanaf Monaco wel gaat lopen met Ricciardo. Dat is toch wel zijn baantje en ik denk dat ie daar dan ook zijn eerste overwinning van het jaar gaat scoren.
Verder vind ik dat Ricciardo altijd wel wat meer bezig is met banden sparen. Soms alleen wat te veel, maar wel vaak aan het eind van de rit de snelste op de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Martinspire schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:24:
[...]

Ik verwacht dat het vanaf Monaco wel gaat lopen met Ricciardo. Dat is toch wel zijn baantje en ik denk dat ie daar dan ook zijn eerste overwinning van het jaar gaat scoren.
Verder vind ik dat Ricciardo altijd wel wat meer bezig is met banden sparen. Soms alleen wat te veel, maar wel vaak aan het eind van de rit de snelste op de baan.
Zou wel awesome zijn als Button Monaco pakt als underdog :o

Ben het met je eens dat we RIC niet moeten uitvlakken. Zijn aanpak zorgt voor 'steady points', en is ook gewoon zeer waardevol. Als er dan af en toe een uitschieter is naar het podium dan is dat gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
kevlar01 schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:36:
[...]

Zou wel awesome zijn als Button Monaco pakt als underdog :o

Ben het met je eens dat we RIC niet moeten uitvlakken. Zijn aanpak zorgt voor 'steady points', en is ook gewoon zeer waardevol. Als er dan af en toe een uitschieter is naar het podium dan is dat gewoon goed.
Is dat zo?
http://www.gpupdate.net/n...leiding-ze-moeten-winnen/
Even verder kijken dan de titel, er wordt namelijk ook gesproken over de huidige coureurs.
Niet winnen, niet de potentie om te winnen? Eruit. Laatste bewijs hiervan is dan toch wel Max verstappen denk ik wat binnen no-time naar RBR verhuist is vanaf de TR.

Natuurlijk zijn zoals jij het noemt 'steady points' handig, maar daar win je niet mee :p De Big Boss bij Red Bull is het in ieder geval niet met jou eens volgens mij xd

Zie je het gesprek al voor je? :D
Marko: Ricciardo, wat heb je nu gedaan? Waarom heb je niet geprobeerd de Ferrari of de Mercedes te pakken in die en die bocht toen het kon?
Ricciardo: nou, ik was bang dat ik tegen iemand aan zou botsen met een crash tot gevolg, dan heb ik geen punten. Het gaat er toch gewoon om dat ik punten score, waarom winnen?
Marko: |:( |:( |:( 8)7 8)7 En trouwens Ricciardo, ;w Doe jij maar een treden terug, Saintz wilt ervoor vechten dus we wisselen jullie even om.

Hoewel ik niet denk dat Ricciardo nu al in deze positie zit, zal hij toch snel wat meer moeten laten zien. Ik vrees voor Ricciardo indien hij na de grotere upgrades aan de wagen nog steeds erachteraan rijdt, dat het snel over is voor hem.. Vooral indien Max vanaf dat moment wel laat zien wat RBR kan doen in de F1.
Laten we dus eerst maar even de upgrades afwachten voordat er over Ricciardo geoordeeld wordt (alhoewel zowel de auto als de coureur er vanaf de eerste kwalificatie moet staan natuurlijk, en niet pas wanneer de wagen het toelaat) :D

Ricciardo heeft nu helaas niet de luxe om gewoon 'steady points' te halen, de auto laat het niet toe.. Stel RBR was dit jaar hetzelfde als wat Mercedes in 2016 was, ja dan kon hij standaard voor de 2e plek rijden, laat Max het maar opknappen. Helaas heeft RBR deze luxe (nog) niet.
Maar goed puur en alleen de wagen de schuld geven gaat hem ook niet worden, want Max heeft al laten zien wat er wel mogelijk is (zolang de remmen werken :D).
Martinspire schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:24:
[...]

Voor Kyvat was het toen al te laat, voor die tijd had Max zijn plek al ingenomen bij RBR :P
Elke coureur is natuurlijk met zijn banden bezig, Max zou ook iemand zijn die goed is om zijn banden te sparen, ondanks dat hij veel meer (inhaal)acties laat zien. Je moet op het begin van de wedstrijd direct de strijd aan gaan, een gat creëren en dan eventueel de pit in voor nieuwe banden om verder te knallen (zie Vettel + Verstappen in de afgelopen race, deze 2 snappen het.. Knallen, knallen en nog eens knallen en vroeg de pit in. Dit ligt natuurlijk ook deels aan hoe je ervoor staat natuurlijk :)).
Dan kan je wel rustig aan doen om je banden mooi te houden, ondertussen heeft een auto voor je een gat gemaakt en al nieuwe banden eronder liggen.
Het is dan misschien wel leuk als je aan het eind van de rit eindelijk de snelste op de baan bent, maar een gat van 30+ seconde haal je daar niet meer mee in aan het eind van de rit :P

[ Voor 76% gewijzigd door LopendeVogel op 24-04-2017 10:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

LopendeVogel schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:44:
[...]

Is dat zo?
Even verder kijken dan de titel, er wordt namelijk ook gesproken over de huidige coureurs.
Niet winnen, niet de potentie om te winnen? Eruit. Laatste bewijs hiervan is dan toch wel Max verstappen denk ik wat binnen no-time naar RBR verhuist is vanaf de TR.

Natuurlijk zijn zoals jij het noemt 'steady points' handig, maar daar win je niet mee :p De Big Boss bij Red Bull is het in ieder geval niet met jou eens volgens mij xd

Marko: Ricciardo, wat heb je nu gedaan? Waarom heb je niet geprobeerd de Ferrari of de Mercedes te pakken in die en die bocht toen het kon?
Ricciardo: nou, ik was bang dat ik tegen iemand aan zou botsen met een crash tot gevolg, dan heb ik geen punten. Het gaat er toch gewoon om dat ik punten score, waarom winnen?
Marko: |:( |:( |:( 8)7 8)7 En trouwens Ricciardo, ;w Doe jij maar een treden terug, Saintz wilt ervoor vechten dus we wisselen jullie even om.

Hoewel ik niet denk dat Ricciardo nu al in deze positie zit, zal hij toch snel wat meer moeten laten zien. Ik vrees voor Ricciardo indien hij na de grotere upgrades aan de wagen nog steeds erachteraan rijdt, dat het snel over is voor hem.. Vooral indien Max vanaf dat moment wel laat zien wat RBR kan doen in de F1.
Laten we dus eerst maar even de upgrades afwachten voordat er over Ricciardo geoordeeld wordt (alhoewel zowel de auto als de coureur er vanaf de eerste kwalificatie moet staan natuurlijk, en niet pas wanneer de wagen het toelaat) :D

Ricciardo heeft nu helaas niet de luxe om gewoon 'steady points' te halen, de auto laat het niet toe.. Stel RBR was dit jaar hetzelfde als wat Mercedes in 2016 was, ja dan kon hij standaard voor de 2e plek rijden, laat Max het maar opknappen. Helaas heeft RBR deze luxe (nog) niet.
Maar goed puur en alleen de wagen de schuld geven gaat hem ook niet worden, want Max heeft al laten zien wat er wel mogelijk is (zolang de remmen werken :D).
Dat verhaal heb ik ook gelezen. Dat gaat over de coureurs in de lagere klasses (Formule 4). Zij moeten winnen.
Je kunt van RIC / VES wel vragen dat ze races winnen, maar is dat realistisch?

Leuk verhaal, maar denk wel dat je Ricciardo een beetje onderschat:)
Iets met ijzer niet kunnen breken met je handen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennisfr
LopendeVogel schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:44:
[...]

Is dat zo?

[...]

Voor Kyvat was het toen al te laat, voor die tijd had Max zijn plek al ingenomen bij RBR :P
Elke coureur is natuurlijk met zijn banden bezig, Max zou ook iemand zijn die goed is om zijn banden te sparen, ondanks dat hij veel meer (inhaal)acties laat zien. Je moet op het begin van de wedstrijd direct de strijd aan gaan, een gat creëren en dan eventueel de pit in voor nieuwe banden om verder te knallen (zie Vettel + Verstappen in de afgelopen race, deze 2 snappen het.. Knallen, knallen en nog eens knallen en vroeg de pit in. Dit ligt natuurlijk ook deels aan hoe je ervoor staat natuurlijk :)).
Dan kan je wel rustig aan doen om je banden mooi te houden, ondertussen heeft een auto voor je een gat gemaakt en al nieuwe banden eronder liggen.
Het is dan misschien wel leuk als je aan het eind van de rit eindelijk de snelste op de baan bent, maar een gat van 30+ seconde haal je daar niet meer mee in aan het eind van de rit :P
Oranje bril even af:
Ricciardo heeft vorig jaar meer punten gehaald dan Verstappen (ook in het het deel na de overstap van Verstappen naar RBR)
Ricciardo staat 2:1 voor in het onderlinge kwalificatieduel.
Verstappen staat slechts 3 punten voor (beide zijn 1x uitgevallen, 1x 5e geworden en in China bleef Verstappen Ricciardo ternauwernood voor.)

'steady points' halen, wil niet zeggen dat Ricciardo langzamer is dan Verstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
kevlar01 schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:35:
[...]

Dat verhaal heb ik ook gelezen. Dat gaat over de coureurs in de lagere klasses (Formule 4). Zij moeten winnen.
Je kunt van RIC / VES wel vragen dat ze races winnen, maar is dat realistisch?

Leuk verhaal, maar denk wel dat je Ricciardo een beetje onderschat:)
Iets met ijzer niet kunnen breken met je handen ;)
Dat gaat niet alleen om de lagere klasse.. Meest recente voorbeeld: Kyvat. Kyvat zat afgelopen jaar gewoon in de F1, toch mocht hij na 4 races plaats maken voor Max Verstappen.
Zowel Kyvat als Verstappen zaten afgelopen jaar in de F1 en niet in de F4.
dennisfr schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:35:
[...]

Oranje bril even af:
Ricciardo heeft vorig jaar meer punten gehaald dan Verstappen (ook in het het deel na de overstap van Verstappen naar RBR)
Ricciardo staat 2:1 voor in het onderlinge kwalificatieduel.
Verstappen staat slechts 3 punten voor (beide zijn 1x uitgevallen, 1x 5e geworden en in China bleef Verstappen Ricciardo ter nauwer nood voor.

'steady points' halen, wil niet zeggen dat Ricciardo langzamer is dan Verstappen.
Nou over een oranje bril is bij mij geen spraken..
Oh ja zekers, 3 jaar geleden deed Ricciardo het in de F1 ook beter dan Verstappen (joh), ik heb het natuurlijk over wat we tot nu toe gezien hebben in dit seizoen (zie topic titel). Dit is ook de reden waarom het al tig x in de media geweest is: Verstappen doet nu zijn eerste seizoen bij RBR vanaf dag 1. Dat is toch net iets anders dan naar 4 races een switch maken, nja goed Max had dan direct bij de eerste race in de RBR nummertje 1 op het podium, maar ook dat zal ik hierin niet meenemen aangezien dat 2016 was.

China is ook weer een mooi voorbeeld inderdaad, er is natuurlijk een reden waarom Verstappen voor bleef, niet omdat hij de minder goede coureur van de 2 is.
Bahrain is ook weer een mooi voorbeeld, dan mag hij wel achter Ricciardo starten, binnen no-time zit hij voor Ricciardo.

Dit heeft toch niks met een oranje bril te maken, maar puur met feiten, of mis ik iets? xd

[ Voor 52% gewijzigd door LopendeVogel op 24-04-2017 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

LopendeVogel schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:36:
[...]

Dat gaat niet alleen om de lagere klasse.. Meest recente voorbeeld: Kyvat. Kyvat zat afgelopen jaar gewoon in de F1, toch mocht hij na 4 races plaats maken voor Max Verstappen.
Zowel Kyvat als Verstappen zaten afgelopen jaar in de F1 en niet in de F4.
Mee eens. De RB opleiding is erg streng en zwart/wit.

Eerlijk is eerlijk, mocht het zover komen dat Ricciardo (of zelfs Verstappen) eruit gekiept worden, dan staan er heus wel genoeg andere (top)teams in de rij waar ze terecht kunnen.
Ik denk eerder dat RIC misschien na dit jaar uit eigen beweging zijn heil ergens anders gaat zoeken als de resultaten sub-podium blijven(net zoals toen Vettel in 2015 naaar Ferrari ging).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Horner heeft eind vorig jaar tig keer gezegd dat hij RIC de beste rijder van het seizoen vond (van de hele grid, niet alleen RBR). RIC laat al een paar jaar zien dat hij super snel is in de Q en in de races. Vliegt er vrijwel nooit af door iets te gretig te zijn (i.t.t. KVY, VER). Verslaat in 2014 teamgenoot/wereldkampioen Vettel. Verslaat in 2016 Verstappen. Super goede promo-persoonlijkheid (i.t.t. KVY).
Nee, die laten ze echt niet zomaar gaan. Als hij weg gaat, is het op eigen initiatief naar een kampioensauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:42:
Horner heeft eind vorig jaar tig keer gezegd dat hij RIC de beste rijder van het seizoen vond (van de hele grid, niet alleen RBR). RIC laat al een paar jaar zien dat hij super snel is in de Q en in de races. Vliegt er vrijwel nooit af door iets te gretig te zijn (i.t.t. KVY, VER). Verslaat in 2014 teamgenoot/wereldkampioen Vettel. Verslaat in 2016 Verstappen. Super goede promo-persoonlijkheid (i.t.t. KVY).
Nee, die laten ze echt niet zomaar gaan. Als hij weg gaat, is het op eigen initiatief naar een kampioensauto.
Let je wel op dat het om dit jaar gaat en niet om vorig jaar of het jaar daarvoor? Dit jaar telt, niet vorig jaar.. Althans voor ons op sommige gebieden misschien wel, voor deze miljoenen / miljarden bedrijven niet. Die willen nu winnen, niet vorig jaar.

Ps, ik denk ook niet dat Ricciardo er zomaar uitgezet zal worden.. Maar de redenen die ik hier lees over waarom niet, die komen niet overeen met de realiteit en de woorden van de grote baas van RBR.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
En hoeveel valt er over dit jaar te zeggen na 3 races?

Het enige wat Ric voor mijn gevoel aan te rekenen valt is zijn mindere verdeling in de race. Hij begint voorzichtiger waardoor hij aan het eind van de race klem komt te zitten achter de concurrentie. Maar om nou te zeggen dat hij zich dan maar gewonnen geeft, volgens mij staat hij toch echt bekend om zijn "dive bombs". Daarnaast blijft hij gewoon een kwalificatiebeest.

Ik snap dat bagatelliseren van zijn prestaties (en die van concurrenten in het algemeen) niet zo, je doet daar niet alleen Ric mee te kort, maar ook Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
enchion schreef op zondag 23 april 2017 @ 23:47:
[...]

En dan die witte lijn verdelen in 12 sectoren, en vervolgens elk uur je achtergrond laten wijzigen ?

Misschien zelfs sectortijden gebruiken voor de minuten.

Er is hier wel iets leuks/unieks van te maken lijkt me.
nachtnet schreef op zondag 23 april 2017 @ 23:57:
@Rivanov

Staat STR @11.27 nu op zijn Uber te wachten? Waarom blijft hij naast zijn wagen staan?

[afbeelding]

@Cranzai met zoeken naar afbeeldingen op de trefwoorden "f1 tracks" krijg je o.a. dit soort afbeeldingen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

met een beetje photoshop kun je ook de afbeeldingen van F1.com of Fia.com bewerken..
Bedankt voor jullie hulp, zal eens aan de slag gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Robertdj schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:09:

Het enige wat Ric voor mijn gevoel aan te rekenen valt is zijn mindere verdeling in de race. Hij begint voorzichtiger waardoor hij aan het eind van de race klem komt te zitten achter de concurrentie. Maar om nou te zeggen dat hij zich dan maar gewonnen geeft, volgens mij staat hij toch echt bekend om zijn "dive bombs". Daarnaast blijft hij gewoon een kwalificatiebeest.

Ik snap dat bagatelliseren van zijn prestaties (en die van concurrenten in het algemeen) niet zo, je doet daar niet alleen Ric mee te kort, maar ook Max.
Niet heel erg veel voor ons, het ligt aan Marko.. Hij heeft ook Kvyat na 4 races een downgrade gegeven naar de TR zodat Max de RBR kon besturen.. Dit was ook al na 4 races.. Dan zouden jij en ik ook gedacht hebben van: ja wat kun je nu al zeggen na die 4 races.. Marko kan genoeg zeggen en hij bepaald, jij en ik helaas (of gelukkig) niet.

Zodra Marko ruikt dat een TR coureur het beter doet dan een RBR coureur dan is de switch snel gemaakt voor hem. Het laatste interview met Marko bevestigd dit allemaal natuurlijk, het zet de puntjes op de i.

Persoonlijk hoop ik niet dat Ricciardo weg moet, maar als dit betekent dat er een coureur ervoor op de plek komt die het beter doet, en RBR naar een hoger niveau tilt, ja zekers kom maar op :D

Wel begrijp ik Ricciardo dat hij deels teleurgesteld is, verwachting dat je in een nr1 auto terecht komt, en vervolgens het risico loopt op het tegenovergestelde.

Jammer dat we niet weten wat Marko precies van Ricciardo op dit moment vind!

Laten we hopen dat Ricciardo blijft waar hij nu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:41
Cranzai schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:24:

Bedankt voor jullie hulp, zal eens aan de slag gaan :D
Op deze pagina staan alle plaatjes voor zover ik kon zien in 't schaalbare .svg formaat.

Wikipedia: List of Formula One circuits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Het is weer maandag dus tijd voor leesvoer:
Motorsport Monday - 212 +55min
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C-KHxfCXsAArsut.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

LopendeVogel schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:26:
[...]

Niet heel erg veel voor ons, het ligt aan Marko.. Hij heeft ook Kvyat na 4 races een downgrade gegeven naar de TR zodat Max de RBR kon besturen.. Dit was ook al na 4 races.. Dan zouden jij en ik ook gedacht hebben van: ja wat kun je nu al zeggen na die 4 races.. Marko kan genoeg zeggen en hij bepaald, jij en ik helaas (of gelukkig) niet.
Kvyat had vorig jaar in China en in Sochi(2x) een aanvaring met Vettel gehad... Dat was toen wel de druppel die de emmer deed overlopen.
Ricciardo zit m.i. niet in een vergelijkbare situatie als Kvyat destijds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
[...]

Zodra Marko ruikt dat een TR coureur het beter doet dan een RBR coureur dan is de switch snel gemaakt voor hem. Het laatste interview met Marko bevestigd dit allemaal natuurlijk, het zet de puntjes op de i.

Persoonlijk hoop ik niet dat Ricciardo weg moet, maar als dit betekent dat er een coureur ervoor op de plek komt die het beter doet, en RBR naar een hoger niveau tilt, ja zekers kom maar op :D

Wel begrijp ik Ricciardo dat hij deels teleurgesteld is, verwachting dat je in een nr1 auto terecht komt, en vervolgens het risico loopt op het tegenovergestelde.

http://www.gpupdate.net/n...yat-bij-red-bull-in-2016/

Kvyat was niet bepaald geweldig in 2016. Er wordt altijd geschermd met die 3e plek in China, maar Ric kreeg daar in leidende positie een klapband. Daarbij kwamen nog de incidenten met Vettel (die als ik het me goed herinner daarmee ook Ric in de problemen bracht) en het feit dat Ric eigenlijk ook al sneller was in 2015.

Die 4 races van Kvyat in 2016 zijn dus niet echt te vergelijken met de 3 van Ric dit jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Vergeet ook niet dat KVY te vroeg naar het 1e team van RBR gestuurd is omdat VET naar Ferrari verhuisde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Robertdj schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:09:
Mee eens, er valt nog niet heel veel over te zeggen, maar ik vind Ricciardo niet erg gretig overkomen in de races, daar is Verstappen gewoon beter in. Daarmee neemt hij risico's en dat kost je soms de race, maar het is veel aantrekkelijker om naar te kijken (voor een marketingbedrijf als RBR niet onbelangrijk) en het rendement is potentieel hoger. Je wordt geen wereldkampioen door voorzichtig te rijden.
Zoals hij door Massa voorbij gereden wordt nadat hij verrast is door Hamilton, vond ik wel iets wat VER nooit zou gebeuren. Massa verremt zich notabene, schiet rechtdoor en krijgt het toch voor elkaar om voor Ricciardo de volgende bocht in te duiken. Dat mag gewoon niet gebeuren.
True, zeker op basis van 3 races kun je niks zeggen over de resultaten. Wel over de houding van iemand en die vind ik te terughoudend voor iemand die gretig zou moeten zijn om punten te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:14
Ricciardo met Kvyat vergelijken? Een van de betere rijders van het veld met iemand die aardig mee komt.

Ze gooien hem er bij RBR echt niet zomaar uit, en voor wie? Sainz? Die had geluk in China met z'n strategie en dat z'n auto er met z'n dubbele spin geen schade had. En in Bahrein knalde hij Stroll eraf met een lompe actie, waardoor hij Sochi al op achterstand mag starten :p

Kvyat was gewoon geen RBR materiaal, hij was snel in de TR, maar had moeite met RB, teveel druk en z'n uitstraling zit hem niet mee... Totaal ander verhaal dan Ricciardo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dennisfr
[...]

Ricciardo wordt echt niet teruggezet:
- Zo'n mid-season wissel is erg uitzonderlijk, ook bij Red Bull.
- Kvyat had voorafgaand aan de swap enkele verwijtbare blunders gemaakt.
- De situatie bij Torro Rosso was volledig uit de hand gelopen op dat moment.
- Zoals net al aangegeven: Ricciardo staat momenteel voor in het kwalificatieduel en slechts 3 punten achter op Verstappen in de stand. Resultaten tot nu toe zijn zo goed als identiek. Dus objectief gezien doet hij het net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

dennisfr schreef op maandag 24 april 2017 @ 12:48:
[...]

- Zoals net al aangegeven: Ricciardo staat momenteel voor in het kwalificatieduel en slechts 3 punten achter op Verstappen in de stand. Resultaten tot nu toe zijn zo goed als identiek. Dus objectief gezien doet hij het net zo goed.
Tel daarbij daar ook op bij op dat Verstappen beter in het Red Bull PR plaatje paste dan Kvyat, en meneer Mateschitz z'n geld vooral in de F1 stopt om zijn suikerwater te blijven verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Pascal Wehrlein had na zijn ongeluk volgens Autosport een "compression fracture" in een rug/nekwervel.

offtopic:
Dus toch rationeel dat hij niet eerder instapte & geen aansteller zoals hier gespeculeerd werd :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
ANdrode schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:10:
Pascal Wehrlein had na zijn ongeluk volgens Autosport een "compression fracture" in een rug/nekwervel.

offtopic:
Dus toch rationeel dat hij niet eerder instapte & geen aansteller zoals hier gespeculeerd werd :F
Auw.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Daniel Bastien heeft een prima blog geschreven over hoe en waarom RBR vraagt om een independent engine supplier.

La Formule 1 sous tous ses angles - Red Bull and the independent engine supplier project +10min

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C-LDgxBXsAA-5vz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 09:16
dennisfr schreef op maandag 24 april 2017 @ 12:48:
En wat voor zover ik begreep ook een hele belangrijke factor was, was dat het VES kamp ook in gesprek was met potentiele andere teams. Door hem versneld in de Red Bull wagen te zetten verzekerde men een langer contract met Max.
Ook gingen er wat geruchten dat Marko Verstappen al in het begin van het 2016 seizoen in de Red Bull wilde hebben, maar dat dit door Mateschitz is tegengehouden. Maargoed, al die geruchten moet je natuurlijk met een korrel zout nemen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cranzai
Vanmorgen al een paar van de circuits een beetje opgepoetst (of eigenlijk afgepoetst :+ ) Ga uiteindelijk voor een wat simplistische uitstraling. Alle nummertjes van de bochten en de letters weggewerkt. Alleen nog die cirkeltjes en dan de baan een kleur geven en vervolgens kleur omdraaien omdat wit zo vervelend is als bureaublad kleur.

https://tweakers.net/gallery/481248/fotoalbum/?MapID=42257

[ Voor 9% gewijzigd door Cranzai op 24-04-2017 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:56
nachtnet schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:10:
Daniel Bastien heeft een prima blog geschreven over hoe en waarom RBR vraagt om een independent engine supplier.

La Formule 1 sous tous ses angles - Red Bull and the independent engine supplier project +10min

[afbeelding]
Eigenlijk zou ik het wel mooi vinden als Toro Rosso met Honda motoren zou rijden. Voordeel voor Honda zou zijn dat er dan van 2 teams data terug zou komen. Ook zou er makkelijker onderscheid te maken moeten zijn tussen problemen veroorzaakt door motor en problemen door chassis/versnellingsbak/etc.

Voor Toro Rosso en uiteindelijk ook Red Bull zou dit kunnen resulteren in een fabrikant welke motoren bouwt zonder een works-team. In het begin zal het lastig en frustrerend zijn voor Toro Rosso maar er valt op termijn het voordeel te behalen om die onafhankelijke bouwer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

GH45T schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:45:
[...]

Eigenlijk zou ik het wel mooi vinden als Toro Rosso met Honda motoren zou rijden. Voordeel voor Honda zou zijn dat er dan van 2 teams data terug zou komen. Ook zou er makkelijker onderscheid te maken moeten zijn tussen problemen veroorzaakt door motor en problemen door chassis/versnellingsbak/etc.

Voor Toro Rosso en uiteindelijk ook Red Bull zou dit kunnen resulteren in een fabrikant welke motoren bouwt zonder een works-team. In het begin zal het lastig en frustrerend zijn voor Toro Rosso maar er valt op termijn het voordeel te behalen om die onafhankelijke bouwer te krijgen.
Op zich een goed idee, ik denk echter dat de teams (STR, later misschien RBR) eerst willen afwachten totdat Honda een stabiele basis heeft voordat ze daar in stappen. Momenteel denk ik niet dat ze daar hun vingers aan willen branden. Zo blijft het ook een beetje een kip-ei verhaal. Geen verbetering bij Honda zonder meer teams, maar teams die willen eerst zien dat Honda het goed doet...
Pagina: 1 ... 79 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1