[F1] Seizoen 2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 100 Laatste
Acties:
  • 587.718 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:37

Destruction

(ex-)Automonteur

Dus ze hebben zelf hun licentie opgezegd. en daarmee welke waarde dan ook uit de (rest boedel van de) onderneming gesloopt? Begrijp ik dat goed?

Da's dan best dom 8)7

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:18
Destruction schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 00:47:
[...]

Dus ze hebben zelf hun licentie opgezegd. en daarmee welke waarde dan ook uit de (rest boedel van de) onderneming gesloopt? Begrijp ik dat goed?

Da's dan best dom 8)7
Naar eerdere berichtgeving hebben ze een aantal biedingen gehad die te laag geacht werden. Wat dat betreft hebben ze de boel moedwillig laten ploffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Erwin schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 00:49:
[...]

Naar eerdere berichtgeving hebben ze een aantal biedingen gehad die te laag geacht werden. Wat dat betreft hebben ze de boel moedwillig laten ploffen.
Dat wou ik idd nog aangeven, het lijkt wel of ze absoluut niet willen dat het bedrijf/team nog verder zou kunnen, in wat voor vorm dan ook. Wat wint zo'n bedrijf nou met een definitief faillissement tov een overname/doorstart? Als ik in hun schoenen stond, zou ik wel weten welke keuze de mijne geweest zou zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Destruction op 02-03-2017 00:54 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:18
Destruction schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 00:54:
[...]

Dat wou ik idd nog aangeven, het lijkt wel of ze absoluut niet willen dat het bedrijf/team nog verder zou kunnen, in wat voor vorm dan ook. Wat wint zo'n bedrijf nou met een definitief faillissement tov een overname/doorstart? Als ik in hun schoenen stond, zou ik wel weten welke keuze de mijne geweest zou zijn.
We weten natuurlijk niet het fijne ervan maar die Indonesische KFC gasten leken er een serieuze schop tegenaan te willen geven mits verkocht voor een rotprijs. Ook al was het dan een kansloze outfit geworden, waren toch potentieel twee auto's extra op de grid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Helmut Marko verwacht pas halverwege het seizoen Mercedes te kunnen verslaan :/

http://www.skysports.com/...=t.co&utm_medium=referral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
De ophangings-controverse krijgt een staartje....

https://www.motorsport.co...inspections-begin-878500/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:02

Martinspire

Awesomeness

Erwin schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 00:58:
waren toch potentieel twee auto's extra op de grid.
Sorry maar dat kan me echt aan mn reet roesten. Doe maar mee voor punten of stop er anders mee. Die rijdende chicanes hebben we nu lang genoeg gehad

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Martinspire schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:43:
[...]

Sorry maar dat kan me echt aan mn reet roesten. Doe maar mee voor punten of stop er anders mee. Die rijdende chicanes hebben we nu lang genoeg gehad
Dus laten we Sauber ook maar omvallen? En elk ander team die achteraan rijd? Doe maar alleen de 3 top teams want die rijden tenminste hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
[...]

wat een onzin..

moet je afgelopen seizoen voorstellen zonder al die andere teams.. dan was het maar een saai seizoen geweest met merc, ferrari en RBR.

teams moeten ergens beginnen, en dat betekent meestal achteraan. (Force india?) die 'rijdende' chicanes maken het juist leuk. en in sommige races was het zelfs leuk om naar de langzamere teams te kijken.

*knip* Niet op de man

[ Voor 8% gewijzigd door naitsoezn op 02-03-2017 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Zahariac schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:47:
[...]

Dus laten we Sauber ook maar omvallen? En elk ander team die achteraan rijd? Doe maar alleen de 3 top teams want die rijden tenminste hard.
Als ze veel irritaties opleveren bij andere rijders, dan mag Sauber ook wel klappen ja. En de kans dat het gaat gebeuren komend jaar is nog significant.
demonic schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:22:
[...]

wat een onzin..

moet je afgelopen seizoen voorstellen zonder al die andere teams.. dan was het maar een saai seizoen geweest met merc, ferrari en RBR.

teams moeten ergens beginnen, en dat betekent meestal achteraan. (Force india?) die 'rijdende' chicanes maken het juist leuk. en in sommige races was het zelfs leuk om naar de langzamere teams te kijken.

*knip*
Ik had het over het halen van punten, niet over podiums of raceoverwinningen.

Verder voegt het werkelijk niks toe, zie je ze maar 1 minuut in de wedstrijd (als ze worden ingehaald door de leider of als ze eraf schieten) en is de onderlinge concurrentie ook totaal niet boeiend.

Van mij mag de F1 wel wat meer om een win-mentaliteit draaien dan om het behalen van een participatietrofee. Van mij mogen ze ook wel van 107% naar 103% gaan. Laat maar zien dat je snel genoeg bent. Het is toch de koningsklasse? Dan mag je wel wat meer verwachten. Gaat het je om meedoen, dan doe maar lekker mee met GP2 of Formule 3.

[ Voor 7% gewijzigd door naitsoezn op 02-03-2017 17:42 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:58:
[...]
Als ze veel irritaties opleveren bij andere rijders, dan mag Sauber ook wel klappen ja. En de kans dat het gaat gebeuren komend jaar is nog significant.

[...]

Verder voegt het werkelijk niks toe, zie je ze maar 1 minuut in de wedstrijd (als ze worden ingehaald door de leider of als ze eraf schieten) en is de onderlinge concurrentie ook totaal niet boeiend.

Van mij mag de F1 wel wat meer om een win-mentaliteit draaien dan om het behalen van een participatietrofee. Van mij mogen ze ook wel van 107% naar 103% gaan. Laat maar zien dat je snel genoeg bent. Het is toch de koningsklasse? Dan mag je wel wat meer verwachten. Gaat het je om meedoen, dan doe maar lekker mee met GP2 of Formule 3.
Zowel Manor als Sauber hebben gewoon punten gehaald, dus je argument loopt een beetje mank. Een deel van de sport is je als team door de tijd heen verbeteren. Dit betekent vaak dat je in het begin achteraan rijdt, ja. Maar kijk naar Force India, Sauber BMW (vroeger) en zelfs RBR / Toro Rosso (was Minardi). Zo kan het dus ook gaan. En dus is het zonde dat zo'n team weg valt; de uiteindelijke vervanger zal weer van vooraf aan moeten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:02:
[...]

Zowel Manor als Sauber hebben gewoon punten gehaald, dus je argument loopt een beetje mank. Een deel van de sport is je als team door de tijd heen verbeteren. Dit betekent vaak dat je in het begin achteraan rijdt, ja. Maar kijk naar Force India, Sauber BMW (vroeger) en zelfs RBR / Toro Rosso (was Minardi). Zo kan het dus ook gaan. En dus is het zonde dat zo'n team weg valt; de uiteindelijke vervanger zal weer van vooraf aan moeten beginnen.
En wat voor moeite en geluk heeft het gekost voor die 2 teams om punten te halen? Hoe veel trager waren ze in 90% van de races?

En dat die andere teams vooruitgang boeken is niet zozeer omdat ze ooit eens achteraan reden maar omdat ze daadwerkelijk het budget hebben om F1 te rijden. En ja je moet mensen ook opleiden maar dat gaat voor de meeste zaken prima in de overige raceklassen.

Haas is toch ook vanaf 0 begonnen? Waarom kunnen die dan wel normaal meedoen?

Nogmaals het is de koningsklasse, dan verwacht ik wel wat meer dan "meedoen is belangrijker dan winnen" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Martinspire schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:58:
[...]

[...]

Als je naar 103% wilt dan ben je naar de verkeerde raceklasse aan het kijken. Het gaat bij F1 om de technologische ontwikkeling. Wat kunnen de fabrikanten halen uit de regelgeving? Wie haalt er het maximale uit? Heeft iemand nog een maas in de wet gevonden?

En volgens jou stelling, wat doen we dan met McLaren? Ook maar laten vallen. Ondanks dat dit een heel succesvol team is geweest? Of Williams? Die rijden nu ook niet meer vooraan dus kunnen er ook maar beter mee ophouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Martinspire schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:06:
[...]

En dat die andere teams vooruitgang boeken is niet zozeer omdat ze ooit eens achteraan reden maar omdat ze daadwerkelijk het budget hebben om F1 te rijden. En ja je moet mensen ook opleiden maar dat gaat voor de meeste zaken prima in de overige raceklassen.
Pascal wehrlein heeft nu toch mooi ervaring opgedaan, stoffel doet nou toch ook mooi ervaring op?! je hebt de langzamere teams nodig om de nieuwe coureurs een plek te geven waarin ze kunnen wennen en ervaring op kunnen doen in de F1. lagere klasses vormen een goede basis, maar zijn geen vervanging van..
Haas is toch ook vanaf 0 begonnen? Waarom kunnen die dan wel normaal meedoen?
Haas was praktisch een ferrari auto. en waarom? omdat ze geld genoeg hebben. bijna geen eigen develpment. maar gewoon op dezelfde wijze dat we een desktop pc samenstellen hebben hun een F1 auto samengesteld.
Wat Haas dit jaar gaat doen ben ik dus wel benieuwd naar...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PhysicalMagic
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-04 22:28
7. Kvyat Toro Rosso STR12 geen tijd
8. Sainz jr Toro Rosso STR12 geen tijd
9. Palmer Renault RS17 geen tijd
10. Hamilton Mercedes W08 geen tijd
11. Massa Williams FW40 geen tijd
12. Perez Force India VJM10 geen tijd
13. Bottas Mercedes W08 geen tijd

Pfff, hebben ze sinds eind november vakantie kunnen houden, mogen ze eindelijk eens testen, hebben ze geen tijd.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:08

Crazy D

I think we should take a look.

10 auto's dus op de baan?... Weleens op Zandvoort geweest met de clio cup? Dat was de laatste jaren letterlijk 10 auto's. Deed je wel mee voor de punten, maar voor het publiek werd het er niet spannender op. Dan liever 30 auto's waarbij er op meerdere plaatsen in het veld gevechten zijn, en je misschien met een gekke race met ongelukken en maffe weer-situatie nog eens een middenmoot-team opeens toch kan winnen....

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:54

ATS

[...]

Ach... FI was vroeger ook een team wat achteraan reed, en STR ook. Die doen momenteel leuk mee. En vorig jaar waren de McLarens regelmatig achterin te vinden; die hadden ook maar moeten stoppen op dat moment? :F

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:19

Arfman

Drome!

*knip* Maak liever een TR als de discussie ontspoort.

[ Voor 72% gewijzigd door naitsoezn op 02-03-2017 17:43 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:03
Is misschien ook voorbij gekomen maar zal er over gelezen hebben:
De fanclub van Stoffel Vandoorne is verhuisd omdat het café, waar de fanclub zat, niet aan de eisen van McLaren voldeed

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170301_02757311

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:17
Crazy D schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:32:
[...]

10 auto's dus op de baan?... Weleens op Zandvoort geweest met de clio cup? Dat was de laatste jaren letterlijk 10 auto's. Deed je wel mee voor de punten, maar voor het publiek werd het er niet spannender op. Dan liever 30 auto's waarbij er op meerdere plaatsen in het veld gevechten zijn, en je misschien met een gekke race met ongelukken en maffe weer-situatie nog eens een middenmoot-team opeens toch kan winnen....
Bovendien heeft het middenveld en achterhoede vaker wat gedurfdere acties dan de mannen die vooraan de boel heel proberen te houden naar mijn mening.

Daarnaast heeft HAM echt een slechte indruk op me achtergelaten door niet te gaan rijden in de ochtend, bottas heeft wel nog 8 rondes gemaakt. Hij profileert zich in mijn ogen echt met haantjes gedrag, wat een omhooggevallen diva :F . Fans van F1 of hamilton mogen het best er oneens mee zijn maar om zo een vreemd twitterbericht (over bottas) over de ether te gooien en dan niet te rijden vind ik maar flauw. Mss moet TOTO nog eens met die jongen gaan zitten... |:(

[ Voor 25% gewijzigd door Fugitive2008 op 02-03-2017 13:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Zahariac schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:08:
[...]

Als je naar 103% wilt dan ben je naar de verkeerde raceklasse aan het kijken. Het gaat bij F1 om de technologische ontwikkeling. Wat kunnen de fabrikanten halen uit de regelgeving? Wie haalt er het maximale uit? Heeft iemand nog een maas in de wet gevonden?
En dus? Moeten we teams die al jaren geen donder toevoegen aan technologische ontwikkeling dan maar in leven houden? Dat is dezelfde instelling als "zullen we van XP upgraden naar iets nieuwers? Nee dat is toch niet nodig". Als je in de koningsklasse wilt racen, mag dat best wat geld kosten en moet je niet meedoen om het meedoen. Dat mag er van mij gewoon uit of dat nou Manor is of een ander team.
En volgens jou stelling, wat doen we dan met McLaren? Ook maar laten vallen. Ondanks dat dit een heel succesvol team is geweest? Of Williams? Die rijden nu ook niet meer vooraan dus kunnen er ook maar beter mee ophouden?
McLaren en Williams zijn toch gewoon punten aan het halen en zo nu en dan aan het strijden voor podium? Ja het ging bij McLaren minder, maar ze reden niet troosteloos achteraan. Hun meeste slechte resultaten waren te wijten aan onbetrouwbaarheid, niet zozeer alleen gebrek aan snelheid. Bovendien verwar je de onkunde vanwege problemen met de regels met onwil om te racen voor grote prestaties. Als je doel is om 10e te worden in het constructeurskampioenschap (zoals Manor vorig jaar) dan hoor je gewoon niet in F1.
demonic schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:11:
[...]

Pascal wehrlein heeft nu toch mooi ervaring opgedaan, stoffel doet nou toch ook mooi ervaring op?! je hebt de langzamere teams nodig om de nieuwe coureurs een plek te geven waarin ze kunnen wennen en ervaring op kunnen doen in de F1. lagere klasses vormen een goede basis, maar zijn geen vervanging van..
Maar is dat de schuld van de F1 of van de lagere klassen?

Bovendien kun je als testrijder prima kilometers maken en zit je met al die simulatoren nooit meer als echte rookie in de auto.

En ja, dan worden er misschien wat meer auto's afgeschreven, dat is toch niet erg?
[...]

Haas was praktisch een ferrari auto. en waarom? omdat ze geld genoeg hebben. bijna geen eigen develpment. maar gewoon op dezelfde wijze dat we een desktop pc samenstellen hebben hun een F1 auto samengesteld.
Wat Haas dit jaar gaat doen ben ik dus wel benieuwd naar...
We gaan het zien, maar ik heb liever een kloon die zich wel weet te meten met andere teams, dan een team wat uniek is maar geen ene jota bijdraagt aan de hele F1. Manor was altijd een team van dromers met belabberde resultaten. Elk jaar weer enorm positief met "dit kan wel eens ons jaar worden" en dat werd het keer op keer niet. Nee dan hoor je gewoon niet thuis in de F1. Je haalt de kwaliteit niet die nodig is dus dan :w
Crazy D schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:32:
[...]

Clio Cup is sowieso te traag om echt interessant te worden. Verder heb je altijd met 10+ auto's dat je dingen op de baan mist. Dat er gekke races waren kwam ook meer doordat de rijders van god los waren dan dat er echt een interessante strijd gaande was. Beetje alsof je 20 Maldonado's hebt rijden. Maar goed, voor zo'n klasse is dat prima.

En als het een geldkwestie is, dan kan daar wat aan gedaan worden (en wat ook met de nieuwe F1 leiding gaat gebeuren). Ik vind alleen niet dat je op 30 auto's moet komen omdat het anders geen leuke race is. Dan kijk je toch echt voor de verkeerde zaken imo.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 02-03-2017 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Martinspire schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:06:
[...]

En wat voor moeite en geluk heeft het gekost voor die 2 teams om punten te halen? Hoe veel trager waren ze in 90% van de races?
Volgens mij heb je een beetje selectief geheugen.

Sauber reed een paar jaar geleden nog mee in de middenmoot, de hybride technologie heeft ze de nek omgedraaid. Ze zijn zelfs een keer tweede geworden in het WDC. Verder is Mercedes onstaan uit Brawn, welke ooit Honda was. Toen Sauber regelmatig op het podium stond, reed Honda als rijdende chicane rond.

Als ze er toen uit gekicked waren, was er nu geen Mercedes geweest.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:19

Arfman

Drome!

*knip* Niet op de man reageren

[ Voor 90% gewijzigd door naitsoezn op 02-03-2017 17:44 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:37
VER heeft z'n sportman van t jaar prijs nog altijd niet opgehaald schijnbaar, het doet hem echt niets blijkbaar :P

http://www.1limburg.nl/ve...-ophalen?context=topstory

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

JackBol schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:18:
[...]

Volgens mij heb je een beetje selectief geheugen.

Sauber reed een paar jaar geleden nog mee in de middenmoot, de hybride technologie heeft ze de nek omgedraaid. Ze zijn zelfs een keer tweede geworden in het WDC. Verder is Mercedes onstaan uit Brawn, welke ooit Honda was. Toen Sauber regelmatig op het podium stond, reed Honda als rijdende chicane rond.

Als ze er toen uit gekicked waren, was er nu geen Mercedes geweest.
De meeste teams waren toch wel geworden wat ze nu zijn. Grootste deel zit hem in de ontwerpers en de budgetten. Die zijn grotendeels gelijk gebleven de afgelopen jaren. Coureurs en overig personeel is altijd wel te krijgen of je nou begint of een oud team bent.

En ik zeg niet dat meteen alles wat geen race kan winnen weg moet, maar ik ben gewoon klaar met rijdende chicanes. Dit jaar zal Sauber ook wel weer vrij irritant worden. Dus ja, dan liever weg. Ook al blijven er dan maar 9 teams over.

De FIA zal dan met oplossingen moeten komen om het aantrekkelijker te maken voor bedrijven om in te stappen. Iets wat ze al veel eerder hadden moeten doen. Misschien krijgen we dan eindelijk eens wat verandering in de sport qua financiën.
*knip*
Kom dan met sterke argumenten waarom teams als Manor en Minardi ongelofelijk belangrijk zijn, want dat zijn ze nooit geweest (wat mensen ook willen geloven). Ik blijf van mening dat zonder een Manor en Minardi de F1 nog precies hetzelfde was geweest.

*knip* Net als dat deze natrap niet hoeft. Een TR is erg gewillig.

[ Voor 28% gewijzigd door naitsoezn op 02-03-2017 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Martinspire schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 17:00:
[...]
De meeste teams waren toch wel geworden wat ze nu zijn. Grootste deel zit hem in de ontwerpers en de budgetten. Die zijn grotendeels gelijk gebleven de afgelopen jaren. Coureurs en overig personeel is altijd wel te krijgen of je nou begint of een oud team bent.

En ik zeg niet dat meteen alles wat geen race kan winnen weg moet, maar ik ben gewoon klaar met rijdende chicanes. Dit jaar zal Sauber ook wel weer vrij irritant worden. Dus ja, dan liever weg. Ook al blijven er dan maar 9 teams over.

De FIA zal dan met oplossingen moeten komen om het aantrekkelijker te maken voor bedrijven om in te stappen. Iets wat ze al veel eerder hadden moeten doen. Misschien krijgen we dan eindelijk eens wat verandering in de sport qua financiën.

[...]
Erg zwak. Dus omdat mijn mening afwijkt moet men maar niet in discussie gaan? Kom dan met sterke argumenten waarom teams als Manor en Minardi ongelofelijk belangrijk zijn, want dat zijn ze nooit geweest (wat mensen ook willen geloven). Ik blijf van mening dat zonder een Manor en Minardi de F1 nog precies hetzelfde was geweest.

[...]

Wat is dat nou weer voor lul-opmerking? Geen raceliefhebber? Waar haal je dat nou weer vandaan?

Verder ben ik geen dagjesmens maar iemand die F1 al jaren volgt en had al voor Max een beetje bekend werd bij Toro Rosso al het betaalabonnement van Ziggo. Daarvoor ook al jaren op SBS en RTL gekeken.

Ik erger me aan types die zichzelf als beter zien dan andere fans, simpelweg omdat ze al langer kijken. En die dus anderen uitmaken voor "geen raceliefhebber" omdat ie een andere mening heeft of omdat ie kritiek uit op de sport.
Ik denk dat de meeste mensen het gewoon niet met je eens zijn hier.

*knip* En daar is niets mis mee, daar is het een discussie-platform voor.

[ Voor 7% gewijzigd door naitsoezn op 02-03-2017 17:47 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Modbreak:Doe eens een beetje lief voor elkaar. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar op de man reageren is nergens voor nodig. Als je de discussie zat bent, reageer dan gewoon niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:44
[...]
Kom dan met sterke argumenten waarom teams als Manor en Minardi ongelofelijk belangrijk zijn, want dat zijn ze nooit geweest (wat mensen ook willen geloven). Ik blijf van mening dat zonder een Manor en Minardi de F1 nog precies hetzelfde was geweest.
De reden waarom teams als Manor en Minardi belangrijk zijn is ook dat ze een stabiele factor kunnen zijn. Fabrikanten kunnen er van de ene op de andere dag uitstappen. Terwijl teams als Manor en Minardi echte raceteams waren. Nieuwe teams zie ik ook niet zo 123 instappen.

Zelfs RBR dreigde een tijdje terug met het uit de F1 stappen, omdat ze geen goede motoren konden krijgen. Als Renault dan ook niet was terug gekomen vorig jaar, had je nog 14 auto's gehad. Waaronder die 2 Saubers die samen een eigen race rijden.

Klantenauto's zijn helaas ook al vrijwel geen optie, want teams als Force India en Williams gaan daar nooit mee akkoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:18

Wom

Coureurs als Webber en Alonso hebben toch ook hun kansen gekregen dankzij de kleinere teams. Ik zie er in ieder geval wel waarde in dat er ook achterhoede teams zijn. Dat ik daar de tv niet voor aanzet klopt zeker, maar het gat naar de top voor een nieuwe speler is zo goed als niet overbrugbaar denk ik. Je moet ergens starten.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:08

Crazy D

I think we should take a look.

Martinspire schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:21:
Clio Cup is sowieso te traag om echt interessant te worden. Verder heb je altijd met 10+ auto's dat je dingen op de baan mist. Dat er gekke races waren kwam ook meer doordat de rijders van god los waren dan dat er echt een interessante strijd gaande was. Beetje alsof je 20 Maldonado's hebt rijden. Maar goed, voor zo'n klasse is dat prima.
Ben ik niet met je eens, heb regelmatig races gezien met meer actie (nee, niet elkaar eraf beuken, race-actie) dan in een gemiddelde F1 race. Alleen, met zo'n klein veld is er gewoon geen zak aan. Idem trouwens voor de grotere en snellere wagens op Zandvoort, 10 auto's is gewoon te weinig. 20 is wel een beetje een minimum aantal (en in sommige klassen omdat die zo traag rijden nog wel meer).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:13

sjaool

Every life should have 9 cats

@Martinspire Elke sport heeft mensen die achteraan starten of als laatste eindigen. Ga je het aantal deelnemers beperken dan zal er atlijd weer iemand de laatste zijn. Bovendien is de F1 met een beperkt aantal auto's gewoonweg niet aantrekkelijk om te kijken. Ook is het voor de organisatie commercieel gezien niet handig om met minder auto's van start te gaan. Je gaat dan krijgen dat er minder geld binnenkomt.. Dit zou op den duur ook het einde van de koningsklasse die de F1 heet kunnen betekenen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:39
Backmarkers is essentieel onderdeel van F1. Vooral handig voor beginnende coureurs. Ocon was vorig jaar best blij met Manor denk ik :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49

AzzKickah

06-CENSORED

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:48

p0st

Dutch Reefer

Hier even een samenvatting in beeld van de afgelopen week, bovenste plaatje linkt naar een album met enkel VES/VER foto's (HD+) en de linkjes eronder naar albums van de specifieke dagen, enjoy :Y

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u0IxWJf.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DcJNTgN.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o9dK6QA.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wqzMsBl.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TBgER9x.png

Ik ben daarnaast benieuwd wat de FIA van de suspension van de verschillende teams vindt, en dan natuurlijk met name Merc en RB aangezien die beide nogal in de spotlights staan rondom actief/passief/whatever. Blijkbaar is er vandaag een controleronde gedaan: http://www.f1today.net/en...ystems-after-today-s-test

edit:
stukje over suspension toegevoegd

[ Voor 24% gewijzigd door p0st op 03-03-2017 00:54 ]

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:19
Pat Symonds is de nieuwe aanwinst voor het Sky Sports F1 team. Briljant!

Pat Symonds joins Sky Sports F1 ahead of the 2017 season

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Rivanov schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 08:43:
Pat Symonds is de nieuwe aanwinst voor het Sky Sports F1 team. Briljant!

Pat Symonds joins Sky Sports F1 ahead of the 2017 season
Goede aanwinst, jammer dat er geen legale manieren zijn deze geweldige zender ook hier te ontvangen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
[...]

Ben het deels wel met je eens. Ja, met genoeg geld was Mercedes er toch wel gekomen en met genoeg geld/moeite had BMW zelf ook wel een redelijk succesvol team op kunnen zetten. Punt blijft wel dat een ander team opkopen een vliegende start kan betekenen. Je hebt als fabrikant in één klap fabrieken, personeel, de gehele infrastructuur, wat sponsors etc. Je begint niet op nul.

Wat dat betreft voegen de kleine teams al waarde toe, als een fabrikant instapt zullen ze wellicht liever een klein team overnemen dan vanaf 0 beginnen.

Daarnaast; met wijzigingen in de regels zie je altijd wel dat er een team tussen zit dat de plank volledig mis slaat. De McLarens zijn ook een jaar lang rijdende chicanes geweest, dus dat probleem ontkom je niet aan. Andere kant op werkt het ook; ook zonder BMW heeft Sauber succesvolle races gehad, Perez heeft een paar jaar terug nog zeer mooie dingen laten zien in de Sauber. Force India precies hetzelfde, begonnen als backmarker maar heeft nu ook een aantal zeer mooie jaren achter de rug.

Wat naar mijn mening hierin belangrijk is, is dat een team niet volledig afhankelijk is van paydrivers. Sauber met twee paydrivers presteert belachelijk slecht, het vroegere Sauber met Peter nog aan de leiding gaf kansen aan talenten en presteerde soms boven verwachting. Hetzelfde met Force India, ookal zijn er grote problemen binnen de bedrijven van Mallya, ze blijven kiezen voor talent boven geld. Ik vind dat bewonderenswaardig en het levert ze ook gewoon betere prestaties op de baan op.

[...]
Helemaal mee eens. Het huidige Sauber doet mee om te overleven en niets anders, ze hopen op een investeerder die er grof geld tegenaan klapt en daardoor voegen ze nu al een paar seizoenen niets meer toe aan de sport. Is dat een probleem dat opgelost moet worden door Sauber dan maar uit de F1 te knikkeren? Ik vind van niet, ik vind dit meer een probleem van de huidige Formule 1. De teams die achteraan eindigen krijgen zo weinig geld dat ze de achterstand bijna niet meer goed kunnen maken. Eerlijkere verdeling van inkomsten zou hier een meer correcte oplossing zijn.
[mbr]*knip*[/]

[mbr]*knip* Net als dat deze natrap niet hoeft. Een TR is erg gewillig.[/]
De kleine teams brengen vaak jonge talenten de sport in, en dat is wel belangrijk. Dit is een sport waarbij toeval, geluk en op het juiste moment op de juiste plaats zijn zo belangrijk is dat je onmogelijk kunt zeggen dat Alonso alsnog in de F1 terecht was gekomen als hij niet bij Minardi was gaan rijden.

Nog een jaar in een opstapklasse en z'n carriere had als een kaars kunnen doven.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:01
@Martinspire @XyritZz

Stap van lagere klassen naar F1 is groot met zo'n kleine grid. Teams nemen nu minder risico's en rijders die talent hebben moeten lang langs de kant wachten. Vandoorne & Ocon hadden zeker al eerder kunnen rijden. Was er een stoeltje geweest had Jordan King gereden.

Extra stoelen zijn niet alleen rijdende chicanes, maar ook noodzakelijk voor de toekomst van de sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Dat wel, maar ik mis de totale crash count wel een beetje.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:43

backupdevice

No Risk , Full Push

Foto's vond hij geen goed idee , wel een paar leuke verhalen

Hij was Manager Track It bij Honda,Brawn en daarna Mercedes AMG.

Tijdens de overgang van de V10 naar de V8 kwam er iets naar boven want geen 1 team ingecalculeerd had.

De V8 resoneerde zo erg dat alle IT systemen die direct aangesloten waren op de auto spontaan uitvielen. De enige optie was om alle IT in de vrachtwagen te plaatsen. Daarna zijn ze allemaal op Flash over gegaan.

Super Aguri en BAR hadden de garage altijd naast elkaar. Wat blijkt nou, de mannen van beide teams waten eigenlijk 1 team. Als hij iets moest opknappen bij SA trok hij gauw een SA overall aan.

Schumacher was in zijn Mercedes dagen beter dan in zijn Ferrari jaren. Data vertelde dat hij dingen met de auto deed die fysiek onmogelijk was . Tevens was hij bij de eerste test na 4 ronden al net zo snel als Rosberg.

Jenson Button is niet zo leuk als wij hem op TV zien. Totaal niet begaan met zijn engineers , heel afstandelijk en graag bij andere vrouwen dan zijn eigen. Vandaar de breuk.

Hamilton is van de mannenliefde.

Takumo Sato was echt een banzai rijder

Het jaar van Brawn deden ze met maar 20% FTE van het jaar daarvoor . Qua IT of wat dan ook was niks veranderd.

Norbert Haug is een perverse man

[ Voor 8% gewijzigd door backupdevice op 03-03-2017 13:50 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Dat BAR en Super Aguri verhaal heb ik al vaker gehoord. Dat van Hamilton ook trouwens, maar dan vaak in een iets andere toon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furbz4300
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-06 17:51
Begrijp mij niet verkeerd, ik vond de informatie die je gaf over de motor en het resoneren super toffe informatie. Meer van dat is zeker welkom!

Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben vooral benieuwd waarom Schumacher alsnog door Rosberg om z'n oren gereden werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

MikeyMan schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:22:
Ben vooral benieuwd waarom Schumacher alsnog door Rosberg om z'n oren gereden werd.
naarmate de auto's meer naar de auto's van nu gingen ging Schumacher ook meer struggelen. Aero werd anders en dat paste niet bij zijn rijstijl. Maar de eerste test na zijn eerste pensioen duurde het maar 4 ronden om met zo snel te zijn als Rosberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
backupdevice schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:26:
[...]

Foto's vond hij geen goed idee , wel een paar leuke verhalen

Hij was Manager Track It bij Honda,Brawn en daarna Mercedes AMG.

Tijdens de overgang van de V10 naar de V8 kwam er iets naar boven want geen 1 team ingecalculeerd had.

De V8 resoneerde zo erg dat alle IT systemen die direct aangesloten waren op de auto spontaan uitvielen. De enige optie was om alle IT in de vrachtwagen te plaatsen. Daarna zijn ze allemaal op Flash over gegaan.

Super Aguri en BAR hadden de garage altijd naast elkaar. Wat blijkt nou, de mannen van beide teams waten eigenlijk 1 team. Als hij iets moest opknappen bij SA trok hij gauw een SA overall aan.

Schumacher was in zijn Mercedes dagen beter dan in zijn Ferrari jaren. Data vertelde dat hij dingen met de auto deed die fysiek onmogelijk was . Tevens was hij bij de eerste test na 4 ronden al net zo snel als Rosberg.

Jenson Button is niet zo leuk als wij hem op TV zien. Totaal niet begaan met zijn engineers , heel afstandelijk en graag bij andere vrouwen dan zijn eigen. Vandaar de breuk.

Hamilton is van de mannenliefde.

Takumo Sato was echt een banzai rijder

Het jaar van Brawn deden ze met maar 20% FTE van het jaar daarvoor . Qua IT of wat dan ook was niks veranderd.

Norbert Haug is een perverse man
Boeiende info. Geloof het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:52

TommyGun

Stik er maar in!

backupdevice schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:26:
[...]

naarmate de auto's meer naar de auto's van nu gingen ging Schumacher ook meer struggelen. Aero werd anders en dat paste niet bij zijn rijstijl. Maar de eerste test na zijn eerste pensioen duurde het maar 4 ronden om met zo snel te zijn als Rosberg.
Al pakte dat vervolgens wel weer uit in het voordeel van Rosberg (2010);
Wikipedia: 2010 Formula One season
in 2011 lag het wel dicht bij elkaar;
Wikipedia: 2011 Formula One season
In 2012 daarentegen weer niet (al had 'ie daar wel een 3e plaats tijdens de geweldige European Grand Prix).
Wikipedia: 2012 Formula One season

Maar alle jaren in het voordeel van Rosberg. Dus dat vind ik lastig te rijmen met jouw statement.

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 03-03-2017 14:32 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

alwaysleft schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:27:
[...]

Boeiende info. Geloof het wel :)
Inderdaad, zeker omdat een paar verhalen wel eens her en der opgedoken zijn elders. :P Waaronder dat van Hamilton.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

TommyGun schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:30:
[...]

Al pakte dat vervolgens wel weer uit in het voordeel van Rosberg (2010);
Wikipedia: 2010 Formula One season
in 2011 lag het wel dicht bij elkaar;
Wikipedia: 2011 Formula One season
In 2012 daarentegen weer niet;
Wikipedia: 2012 Formula One season

Maar alle jaren in het voordeel van Rosberg. Dus dat vind ik lastig te rijmen met jouw statement.
Niet mij statement maar van diegene die een paar jaar met hem gewerkt heeft.

Als je het niet gelooft Ok, maar laat dat dan voor je ipv mij hier op mijn plaats te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 15:26
*knip*

Is er iets meer bekend over of er al ophangingen illegaal zijn verklaard door de FIA? Ik kan zelf nog niks er over vinden.

[ Voor 49% gewijzigd door naitsoezn op 03-03-2017 14:38 . Reden: Stukje geknipt wat weggegooid is ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Toon een beetje respect voor elkaar. Ik heb de onzin-discussie geruimd.

[ Voor 28% gewijzigd door naitsoezn op 03-03-2017 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Readdy schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:35:
[...]

Is er iets meer bekend over of er al ophangingen illegaal zijn verklaard door de FIA? Ik kan zelf nog niks er over vinden.
De keuring is nog bezig volgens mij. :)

[ Voor 10% gewijzigd door TommyGun op 03-03-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Ik ben wel heel erg benieuwd wat de conclusie gaat zijn.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:15
TommyGun schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:38:
[...]

De keuring is nog bezig volgens mij. :)
Zover ik weet zijn ze gisteren begonnen met de keuring / controle en volgens mij willen ze voor het einde van de volgende testweek klaar zijn. Ik verwacht dus niet eerder dan volgende week vrijdag een reactie vanuit de FIA.

Kan helaas de bron even niet meer vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:00
demo31051987 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:44:
[...]

Zover ik weet zijn ze gisteren begonnen met de keuring / controle en volgens mij willen ze voor het einde van de volgende testweek klaar zijn. Ik verwacht dus niet eerder dan volgende week vrijdag een reactie vanuit de FIA.

Ik hoop dat ze pas na het controleren van iedereen de resultaten richting de teams zelf sturen. Zou imo oneerlijk zijn als team A een week eerder weet of hun suspension aan de eisen voldoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

FIA to check for illegal suspension in Barcelona

The FIA is poised to start checking the legality of controversial suspension systems fitted to some 2017 cars.

Earlier, as Ferrari in particular presses a case against the legality of Mercedes and Red Bull-like active suspension-mimicking concepts, it emerged that F1's governing body had issued a new rules clarification.

But Auto Motor und Sport reports that teams will be invited to actually demonstrate the legality of their layouts to the FIA on the final day of the first Barcelona test on Thursday.

"The clarification is a basis for the stewards in disputes," an FIA source is quoted as saying. "Whether a suspension is in conflict with that clarification will then be (decided) on a case by case basis."

It is rumoured that at least one team - apparently Red Bull - has already been asked to change its design.

"Everyone can use what they want," said FIA race director Charlie Whiting. "But it would be foolish to test something which cannot be used in Melbourne."

Until now, Mercedes and Red Bull have been saying that the FIA is happy with their intended designs.

But Whiting explained: "The teams asked us if we are satisfied with the function of certain components and we answered yes or no. Now they have to prove it to us."

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

Uitgebreider verhaal:
http://www.auto-motor-und...hrwerke-fia-11829292.html

[ Voor 21% gewijzigd door TommyGun op 03-03-2017 14:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:48

p0st

Dutch Reefer

I'll just leave this here :9

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aB880I0.jpg

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Hogader schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:53:
[...]

Ik hoop dat ze pas na het controleren van iedereen de resultaten richting de teams zelf sturen. Zou imo oneerlijk zijn als team A een week eerder weet of hun suspension aan de eisen voldoet.
Mee eens. Maar ik verwacht dat de teams zelf wel weten of ze illegaal bezig zijn of niet. Of dat ze tegen het randje zitten. Daarom neem ik aan dat deze teams al een back-up plan hebben liggen. Justin Kees.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het Duitse artikel geeft toch een heel andere kijk op het verhaal dan het Engelse, wat blijkbaar zeer slecht vertaald is als Auto, Motor und Sport werkelijk de bron is.

FIA controleert zelf actief blijkbaar niets, de teams moeten zelf aantonen (en onderbouwen), dat het toegepaste systeem legaal is. Voorheen werd er door FIA een antwoord gegeven op de vraag of iets was toegestaan, en dan kwam er een ja of nee, dat is nu veranderd. De bewijslast moet nu actief door het team worden geleverd, FIA oordeelt dan of het is toegestaan binnen de regels.

Edit: Er is overigens ook geen enkel team opgelegd om al iets te gaan veranderen, zegt Whiting, dus ook Red Bull Racing niet. Maar, zegt Whiting, het zou niet verstandig zijn om nu met iets te testen, waarbij het vermoeden er is dat het niet volgens de regels is, en vervolgens daarmee aan de start te willen verschijnen in Melbourne en daardoor gediskwalificeerd te worden.

Edit2: FIA wil vanaf de vierde dag (gisteren dus), dat teams het toegepaste systeem demonstreren om het legaal te laten bevinden. A.M. und S heeft te horen gekregen (gerucht), dat zowel RBR alsook Mercedes de laatste dagen al getest hebben zonder het nu twijfelachtige systeem, voor het geval dat.

[ Voor 29% gewijzigd door hardware-lover op 03-03-2017 15:27 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Force India had die rare neus toch nodig om de voorophanging legaal te krijgen? Wie weet krijgen we wel meer dergelijke neuzen nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Wom schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:18:
Force India had die rare neus toch nodig om de voorophanging legaal te krijgen? Wie weet krijgen we wel meer dergelijke neuzen nu :P
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-09 21:33

Kiwi

Gadgetfreak

Ik vond die neus eigenlijk helemaal niet meer opvallen bij de foto's van de tests

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:09
Die "nieuws" artikelen zijn inmiddels al 2 dagen oud, dus echt nieuws is het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Force India:
"We have tried to exploit an area of the front suspension regulations that improved the characteristics of it from a mechanical perspective," said Green.

"It does mean that because of the way the regulations are worded, we cannot merge it into the nose as we would like.

"There is an exclusion box that we have to respect, so unfortunately we end up with a little bit of a 'forehead', as it is called."
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:56
Hamilton vliegt ff heen en weer naar Amerika tussen de tests door. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
*knip* Hou het een beetje serieus ajb

[ Voor 79% gewijzigd door naitsoezn op 03-03-2017 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Readdy
Zojuist binnen op Grand prix radio:

Haas heeft zojuist bekend gemaakt dat ze het rem probleem nog niet hebben opgelost . Haas gaat, samen met Brembo, verschillende remschijven en koelingen uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Readdy schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:50:
Zojuist binnen op Grand prix radio:

Haas heeft zojuist bekend gemaakt dat ze het rem probleem nog niet hebben opgelost . Haas gaat, samen met Brembo, verschillende remschijven en koelingen uitproberen.
Dat was gisteren al in het nieuws.
https://www.motorsport.co...dmits-steiner-879136/?s=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Readdy
8)7 Ik had dit nog niet gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 24-09 14:28
FOK! F1 manager is trouwens weer live ! (volgens mij niet niet langs zien komen) heb gelijk de naam GOMAX weggegritst ;) en helaas kan je Max niet direct kiezen ivm budget :(

[ Voor 37% gewijzigd door Sniffels op 03-03-2017 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:04

PauseBreak

derp!

Over die Honda hé:
Formula 1: Honda boss 'worried' about lack of reliability

The engine failure, on the second day of the test, was one of a series of problems that led Honda to use at least five engines over the course of four days in Spain.
bron

Vijf motoren in 4 dagen.... :|

Nee, merp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwaysleft
PauseBreak schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 17:01:
Over die Honda hé:

[...]

bron

Vijf motoren in 4 dagen.... :|
Heb wel te doen met Alonso, de man die zoveel meer uit zijn carrière had kunnen halen. 1 van de grootste talenten ooit, die door foute beslissingen er niet alles uitgehaald heeft.

Denk ook dat die eind 2017 gaat stoppen als het zo dramatisch blijft bij McLaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Killjoy
  • Laatst online: 17:43

Killjoy

Klingon lawn products

alwaysleft schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 17:06:
[...]

Heb wel te doen met Alonso, de man die zoveel meer uit zijn carrière had kunnen halen. 1 van de grootste talenten ooit, die door foute beslissingen er niet alles uitgehaald heeft.

Denk ook dat die eind 2017 gaat stoppen als het zo dramatisch blijft bij McLaren.
Denk dat McLaren ook hoopt dat hij dat besluit. Dan is - gezien zijn historie van slechte beslissingen - de kans groot dat 2018 een superseizoen wordt voor McLaren.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:04

PauseBreak

derp!

[...]

Als het zo dramatisch blijft dan zou het mij niet verbazen als Alonso nog voor Australië zegt dat hij ermee stopt. Dit is eerder achteruitgang dan progressie :|

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

PauseBreak schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 17:25:
[...]

Als het zo dramatisch blijft dan zou het mij niet verbazen als Alonso nog voor Australië zegt dat hij ermee stopt. Dit is eerder achteruitgang dan progressie :|
Komt Button dan weer terug? :*) :+

Zou wel komisch zijn als 2 man die aankondigden weg te gaan, allebei een jaar door gaan. En 2 die zeiden door te gaan, allebei weg gaan _O-

[ Voor 18% gewijzigd door Martinspire op 03-03-2017 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

[...]

Haha :) En dan Button weer instappen? Zou een leuke twist zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ja en nee, ligt er vooral aan hoe je het bekijkt.
Vergeet niet dat Alonso binnen de F1 het één-na-meeste salaris binnenharkt. Wat dat betreft heeft hij financieel dus een killing deal gemaakt. Daarbij was bekend dat hij sportief gezien een risico nam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwaysleft
TheBrut3 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 17:49:
[...]

Ja en nee, ligt er vooral aan hoe je het bekijkt.
Vergeet niet dat Alonso binnen de F1 het één-na-meeste salaris binnenharkt. Wat dat betreft heeft hij financieel dus een killing deal gemaakt. Daarbij was bekend dat hij sportief gezien een risico nam.
Dan nog, Alonso had een carrière ala Schumi verdiend. Veel meer WK titels ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-09 18:35
Volgens mij nog niet gepost.

Gemeente Zandvoort onderzoekt terugkeer Formule 1

[ Voor 79% gewijzigd door The-Priest-NL op 03-03-2017 18:18 ]

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-09 10:37
Zahariac schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:54:
[...]

Dat voorstel had ik ook al gedaan 100 pagina's terug. Gewoon een crowdfunding starten!
Hoe gaat het met de crowdfunding actie? Heb je al een linkje waar we geld kunnen geven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
Persoonlijk zie ik dergelijke zaken als sponsoring voor het bedrijf wat onderzoekt. Lijkt mij duidelijk wat de resultaten zijn.

Dergelijke "F1 in Nederland" plannen komen, zeker sinds Max F1 rijdt, regelmatig langs. Laatst had ik onderstaande link al gepost, dat plan lijkt mij persoonlijk meer haalbaar dan Formule 1 op Zandvoort.

http://www.ad.nl/sport/in...urven-te-dromen~a4ffb047/

[ Voor 26% gewijzigd door TheBrut3 op 03-03-2017 18:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-09 19:12
Pure test race geluid en je ziet de coureurs echt lekker smijten met de auto's

YouTube: Formula 1 [F1] 2017 Test Day | All Cars Pure Sound by Jaume Soler

[ Voor 15% gewijzigd door MaXeRs op 03-03-2017 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Afbeeldingslocatie: http://adn.gpupdate.net/large/299906.jpg

Nu weet ik het. Ik vind de STR12 zo mooi omdat ie me qua vorm aan de Minardi van 2000/2001 doet denken! :D

De Sauber doet me van de zijkant met de vin weggelaten ook aan de auto's van de 90's denken. Hmmm :)

Let's go already!! *O* :)F O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:37
Fok! meld via Auto Bild dat er wellicht een livery change komt voor FI, zou me een bak zijn als dat doorgaat :P

http://frontpage.fok.nl/n...-india-mogelijk-roze.html

ter illustratie, das idd vrij roze..

Afbeeldingslocatie: https://www.racing24-7.net/wp-content/uploads/2017/02/16904718_1418858568176600_3699064605458069601_o.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door FouT op 03-03-2017 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Dit dus. Heb Alonso een aantal keer horen zeggen dat-ie de wintertesten wilde afwachten, wilde weten hoe deze auto zou rijden, en dat hij daarna een beslissing zou nemen. Waarschijnlijk doelt hij dan op 2018, maar ergens zie ik het er wel van komen dat-ie naar mr Brown loopt en zegt: Weet je wat? Fuck dit, ik ben weg :w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

2 jaar gefrustreerd volhouden dat je 100% achter het project staat en dan ruim in de herfst van je carriere zo'n belabberde 1e wintertest moeten ondergaan...

Als ik hem was zou ik McLaren vertellen dat ze de boom in kunnen.

Oké, er zijn ruim 30 miljoen verzachtende omstandigheden, maar een prettig jaar wordt het waarschijnlijk niet.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Wie zal het zeggen wat Alonso betreft.. Toch denk ik dat ie deze nieuwe auto's minstens in race-trim wil uitproberen. Misschien zegt ie dan na Spanje wel toedeledokie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Wel heel erg zonde dat een coureur van zijn kaliber zo weinig heeft kunnen laten zien de afgelopen jaren.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Inderdaad, volledig mee eens. Hij is zeker 1 van de beste 3 op de grid.

Maar dan gaat ie vast mooi Le Mans doen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Of hij krijgt van Brown een zelfstudie "F1 cameraman" met stage op locatie aangeboden en geniet daar met volle teugen van.

:P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Laatst online: 13-09 11:57
MaXeRs schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 18:40:
Pure test race geluid en je ziet de coureurs echt lekker smijten met de auto's

YouTube: Formula 1 [F1] 2017 Test Day | All Cars Pure Sound by Jaume Soler
Ligt het aan mij of klinken die Renault motoren zo raar? Ze klinken duidelijk anders dat de Mercedes en Ferrari motor. De Renault klinkt heel ingetogen of zo, alsof ie niet op vol vermogen draait :? .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Aangezien het Testtopic is gesloten, hier nog even wat stats van de afgelopen 4 dagen:
Afbeeldingslocatie: https://cdn-3.motorsport.com/images/mgl/YMxgl5V2/s8/f1-barcelona-pre-season-testing-i-2017-best-lap-per-driver.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn-8.motorsport.com/images/mgl/Y9oqZXL0/s8/f1-barcelona-pre-season-testing-i-2017-mileage-per-team.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn-4.motorsport.com/images/mgl/2yoLRme6/s8/f1-barcelona-pre-season-testing-i-2017-mileage-per-power-unit.jpg
STR toch wel heel weinig, zelfs minder dan MCL. Williams, tja..
Maar het ziet er wel degelijk uit hoor voor Mercedes en Ferrari, benieuwd naar de komende testdagen.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Humma Kavula schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:26:
Aangezien het Testtopic is gesloten, hier nog even wat stats van de afgelopen 4 dagen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar het ziet er wel degelijk uit hoor voor Mercedes en Ferrari, benieuwd naar de komende testdagen.
Mooi overzicht, thx!

Renault chassis ook best goed zo in dit overzicht.
Totaalafstand afgelegd met de motor is ook prima.

Als de RB13 per ongeluk ook nog wat achter de hand heeft, kan het een leuke strijd worden voorin hopelijk.

Nog 3 weekjes!! oOo

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

FouT schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:02:
Fok! meld via Auto Bild dat er wellicht een livery change komt voor FI, zou me een bak zijn als dat doorgaat :P

http://frontpage.fok.nl/n...-india-mogelijk-roze.html

ter illustratie, das idd vrij roze..

[afbeelding]
Hier is het iets donkerder roze.
En anders maken ze dat vast ruim een week voor de GP van China bekend. ;)
Cubic X schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:18:
[...]

Ligt het aan mij of klinken die Renault motoren zo raar? Ze klinken duidelijk anders dat de Mercedes en Ferrari motor. De Renault klinkt heel ingetogen of zo, alsof ie niet op vol vermogen draait :? .
Misschien wordt er een beetje ge-shortshift. Zou wel mooi zijn als ze volgende week volle bak gaan. Zeker voor Max.

[ Voor 24% gewijzigd door MrSleeves op 03-03-2017 20:58 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:21
[afbeelding]
als we kijken naar de snelste tijden en de banden waarop dit is gereden valt het gat van 2 sec tussen Bottas (1.19.7 op US) en Red Bull (beide 1.21.beetje op S) nog wel mee. Dat Ferrari dan bijna even snel is als de Mercedes terwijl deze ook op soft rijdt laat wellicht zien dat de Ferrari lekker bezig is!

Maar ja, kan ook dat Bottas op z'n sloffen heeft gereden en nog een paar sec sneller kan op de US... Tja.. testweken zeggen niets

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hebben ze in 'milage' alleen hele getimede rondes geteld? Of ook de outlaps van pits naar baan en weer terug?
Wat was dan het grote probleem voor STR? (nachtnet heeft dat niet scherp in het geheugen... )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

nachtnet schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 21:45:
[...]

Hebben ze in 'milage' alleen hele getimede rondes geteld? Of ook de outlaps van pits naar baan en weer terug?
Durf ik niet te zeggen, mail Motorsport.com :P
Wat was dan het grote probleem voor STR? (nachtnet heeft dat niet scherp in het geheugen... )
Ik kan mij heugen dat ze juist veel kleine problemen hadden en Sainz was er ook een keer afgevlogen.
Ah, dag 4 was niet echt productief voor ze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h7St9bzuLGzcQQYfSTdRhUkM/full.png
Ik weet inderdaad dat op dag 4 ze amper reden, even zoeken wat het probleem nou was..

-edit-
Gevonden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/duRFySlMInVsY38vUZTHGiUs/full.png
Motorwissel dus op dag 4, rest waren kleine problemen

[ Voor 9% gewijzigd door Humma Kavula op 03-03-2017 22:01 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
@Humma Kavula I.p.v. een mailtje maar even een tweet verzonden..

bij f1.com staat inmiddels deze samenvattende video
https://www.formula1.com/...from_the_first_test_.html
Pagina: 1 ... 56 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1