[F1] Seizoen 2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 100 Laatste
Acties:
  • 587.719 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 14:57

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Humma Kavula schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:07:
Motosport heeft van alle Teams foto's on track naast elkaar geplaatst,front/side/cornering, lekker vergelijken!
Klik
En wat ziet mijn oog, Merc heeft ook een stofzuigerneus, was mij totaal nog niet opgevallen.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 12:13

sjaool

Every life should have 9 cats

beOnt schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:07:
Max op Sky F1 momenteel in de studio :)
Denk niet dat het een heruitzending is.
Is al een heel oude aflevering van Tales From The Vault: Dynasties maar wel leuk om nog een keer te zien.

[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 27-02-2017 21:14 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:18
Naboo schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:36:
Valt mij wel op dat sommige teams nog geen grote sponsoren hebben. :o
Zoiets :+ :
Afbeeldingslocatie: https://freakenstein.nl/wp-content/uploads/2004/03/spons_oren1.jpg

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:48
Mad-Matt schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:09:
[...]

En wat ziet mijn oog, Merc heeft ook een stofzuigerneus, was mij totaal nog niet opgevallen.
Je bedoelt daarmee deze foto? Daarbij lijkt het inderdaad erop alsof je halverwege tussen beide "armpjes" van de vleugel nog een lijn ziet lopen, waarbij je wellicht inderdaad een gat erboven hebt die de neus in gaat. (En onder de lijn dan gewoon het open stuk onder de neus door)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

RobertMe schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:15:
[...]

Je bedoelt daarmee deze foto? Daarbij lijkt het inderdaad erop alsof je halverwege tussen beide "armpjes" van de vleugel nog een lijn ziet lopen, waarbij je wellicht inderdaad een gat erboven hebt die de neus in gaat. (En onder de lijn dan gewoon het open stuk onder de neus door)
Ja die bedoel ik, wat mij betreft zie je daar duidelijk een gat in de neus zitten die wat lucht opschept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:19
Migrator schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:58:
Voor wie niet genoeg kan krijgen van de foto's van de RB13:
[html]<blockquote class="twitter-tweet" data-lang="nl"><p lang="en" dir="ltr">The <a href="https://twitter.com/hashtag/RB13?src=hash">#RB13</a> hit the track today for <a href="https://twitter.com/hashtag/F1Testing?src=hash">#F1Testing</a>! 👊 Check out all the pictures here 📷 👉 <a href="https://t.co/cRhhIVsaS8">https://t.co/cRhhIVsaS8</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/F1?src=hash">#F1</a> <a href="https://t.co/L4vDW6O5Wv">pic.twitter.com/L4vDW6O5Wv</a></p>— Red Bull Racing (@redbullracing) <a href="https://twitter.com/redbullracing/status/836296687891197954">27 februari 2017</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/]

Ik blijf door deze livery maar een kikkerkop op de neus zien :P
Geef de normale user ook eens HTML rechten! :+

Of hebben we dat al?!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Mad-Matt schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:17:
[...]

Ja die bedoel ik, wat mij betreft zie je daar duidelijk een gat in de neus zitten die wat lucht opschept.
Bij de STR lijk je het ook te zien, alleen dan veel kleiner. In eerste instantie werd daarvan hier gezegd dat het waarschijnlijk gewoon voor een beetje lucht in de neus is, voor koeling van de coureur. Maar als ik zo de rest van de foto's door kijk lijk ik het bij geen enkel ander team te zien. Zou het in die zin dus misschien toch een vonst zijn die Mercedes, Red Bull en Torro Rosso hebben gedaan, maar wat bv een ander team als Ferrari volledig heeft gemist? Je zou verwachten dat een ander top team als Ferrari dat dan toch ook bedacht zou moeten kunnen hebben. Alhoewel het feit dat een middenmotor als Torro Rosso het vindt wellicht weer niet zoveel zegt omdat het misschien is doorgeseind van Red Bull uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Rivanov schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:20:
[...]

Geef de normale user ook eens HTML rechten! :+

Of hebben we dat al?!
offtopic:
Nope. Niet te lezen trouwens die tweet zo :+

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 12:15

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

McBoom schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:01:
Die eerste foto is op een recht stuk genomen (start/finish), de 2e lijkt in een bocht te zijn.... Hmmmm.....
Op de eerste foto is de achtervleugel open (DRS), de tweede foto niet. Interesting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knol_02
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 09:48
Lijkt zo wel een Monza afstelling qua vleugels, zou het zo zijn dat het chassis en de vleugel zo is ontworpen dat alles heel vlak wordt op het rechte stuk en in de bochten weer gaat bollen?

Volgens mij was het Ferrari wat vorig jaar ook een soort van bending in de vleugels had.

Edit: Video gevonden van de 2016 achtervleugel van de Ferrari.
https://www.reddit.com/r/...errari_rear_wing_flexing/

[ Voor 12% gewijzigd door knol_02 op 27-02-2017 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

RobertMe schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:21:
[...]

Bij de STR lijk je het ook te zien, alleen dan veel kleiner. In eerste instantie werd daarvan hier gezegd dat het waarschijnlijk gewoon voor een beetje lucht in de neus is, voor koeling van de coureur. Maar als ik zo de rest van de foto's door kijk lijk ik het bij geen enkel ander team te zien. Zou het in die zin dus misschien toch een vonst zijn die Mercedes, Red Bull en Torro Rosso hebben gedaan, maar wat bv een ander team als Ferrari volledig heeft gemist? Je zou verwachten dat een ander top team als Ferrari dat dan toch ook bedacht zou moeten kunnen hebben. Alhoewel het feit dat een middenmotor als Torro Rosso het vindt wellicht weer niet zoveel zegt omdat het misschien is doorgeseind van Red Bull uit.
Ik ben idd heel benieuwd waar het voor dient en of het echt nut heeft. Merc en RBR hebben een duidelijke ingang, STR kan door RBR ingefluisterd zijn maar de mogelijke potentie er niet volledig van gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:51
Migrator schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:05:
[...]

Goede spot! :)

Compilatie van elke auto in de tests vandaag, voor wie graag wat bewegende actie ziet:
Formula1.com: New-look 2017 cars in action in Barcelona
Zou die dan achter in kunnen zakken op het rechte stuk? Hij ligt wel erg strak laag... en gaat hard.... O-)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-09 22:46
Mad-Matt schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:28:
[...]

Ik ben idd heel benieuwd waar het voor dient en of het echt nut heeft. Merc en RBR hebben een duidelijke ingang, STR kan door RBR ingefluisterd zijn maar de mogelijke potentie er niet volledig van gezien.
All three cars sport a so-called "thumb-style" nosecone but it appears that the design will not be ubiquitous on the grid.

Mercedes will launch their W08 car tomorrow at Silverstone with Lewis Hamilton and new driver Valtteri Bottas in attendance.

http://www.express.co.uk/...ch-2017-nosecone-pictures

Nog geen antwoord op je vraag, maar het ziet er ook uit als een onderdeel wat er zo weer eraf geklikt kan/gaat worden. Haha ik zou zeggen, e-mail RBR eens :D

[ Voor 16% gewijzigd door LopendeVogel op 27-02-2017 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

LopendeVogel schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:35:
[...]

Sauber and Renault have both pulled the covers back on their new machines for 2017 while Williams released computer-generated images of their car last week.

All three cars sport a so-called "thumb-style" nosecone but it appears that the design will not be ubiquitous on the grid.

Mercedes will launch their W08 car tomorrow at Silverstone with Lewis Hamilton and new driver Valtteri Bottas in attendance.

http://www.express.co.uk/...ch-2017-nosecone-pictures
Ik snap je post even niet...

Het gaat mij niet om de vorm maar om het gat.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T0MHSyh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Mad-Matt schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:39:
[...]

Ik snap je post even niet...

Het gaat mij niet om de vorm maar om het gat.
[afbeelding]
Ik snap dat het om het gat gaat.. Ik geef ook an dat ik niet direct antwoord op je vraag kan geven. Maar als het inhoud dat hier niet mee gereden gaat worden in de kwali/race... Dan zal het iets met een test te maken hebben haha :D

Het is je niet opgevallen dat elk team een gat heeft? Alleen ziet het bij de meeste hetzelfde uit: groot gat met een uitstekend neusje.
Bij sommige teams ontbreekt dat uitstekende neusje, bij Max steekt het duimpje uit, bij merc zit het duimpje erin.

[ Voor 20% gewijzigd door LopendeVogel op 27-02-2017 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfeijt
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 11:02
RobertMe schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:21:
[...]

#Ferrari #SF70H | Motorsport say that there are two versions of the nose available: the one you saw at the launch and another Mercedes-style
https://twitter.com/Gianludale27/status/835956843180605440

Ryzen 5800X3D + 32GB GSKILL @3600 op X570 Aorus Pro + FE 3090 + ASUS ROG OLED PG32UCDM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

LopendeVogel schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:41:
[...]

Ik snap dat het om het gat gaat.. Ik geef ook an dat ik niet direct antwoord op je vraag kan geven. Maar als het inhoud dat hier niet mee gereden gaat worden in de kwali/race... Dan zal het iets met een test te maken hebben haha :D

Het is je niet opgevallen dat elk team een gat heeft? Alleen ziet het bij de meeste hetzelfde uit: groot gat met een uitstekend neusje.
Bij sommige teams ontbreekt dat uitstekende neusje, bij Max steekt het duimpje uit, bij merc zit het duimpje erin.
Ah ok, dan heb ik je verkeerd begrepen.
En nee, dat heb ik niet gezien, even beter de foto's bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Humma Kavula schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:43:
[...]

[...]

Waarom kan je berichten niet downvoten? :+
Haha please vertel, wat is het? Ik probeer mee te denken.. Jij helaas, duidelijk niet :)

Zoals ik zelf ook aangeef, ik weet het zelf ook niet, ik ben ook aan het gissen. Als jij dat wilt downvote, graag (probeer het maar :) ), maar in tegenstelling tot zo'n *piep* bericht te typen, zou je ook mee kunnen denken.. Of simpelweg (kijkend naar je reactie) het antwoord geven op zijn vraag.

Of wil je dat ik zeg: dat is 100% frisse lucht voor de coureur (omdat het zou kunnen, niet omdat ik het zeker weet)?

[ Voor 44% gewijzigd door LopendeVogel op 27-02-2017 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
cfeijt schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:41:
[...]

#Ferrari #SF70H | Motorsport say that there are two versions of the nose available: the one you saw at the launch and another Mercedes-style
https://twitter.com/Gianludale27/status/835956843180605440
Een Mercedes style neus kan natuurlijk ook gewoon zo'n 'klassieke' gebolde neus zijn zoals STR nu ook heeft of Ferrari zelf nog had in 2015. Dit i.t.t. een neus met zo'n uitsteeksel (/penisneus overblijfsel?) erop. Dat betekend echter niet dat dezelfde snufjes (no pun intended) erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
http://www.skysports.com/watch/video/sports/f1 staan wel wat leuke clipjes op om te kijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:46
Begin die rbr wel steeds mooier te vinden, zeker als je hem op de baan ziet. Als ze die vin dan toch laten zitten mogen ze 'm wat mij betreft ook wel wat mooier maken btw, schuin af laten glijden zoals de Haas bijvoorbeeld.

Benieuwd wat VES morgen laat zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 14:49

AzzKickah

06-CENSORED

Whut. Heeft modepopje Lewis nu een knopje/dingetje in de neus? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
AzzKickah schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:03:
[...]

Whut. Heeft modepopje Lewis nu een knopje/dingetje in de neus? :')
Jup :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfeijt
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 11:02
RobertMe schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:58:
[...]

Een Mercedes style neus kan natuurlijk ook gewoon zo'n 'klassieke' gebolde neus zijn zoals STR nu ook heeft of Ferrara zelf nog had in 2015. Dit i.t.t. een neus met zo'n uitsteeksel (/penisneus overblijfsel?) erop. Dat betekend echter niet dat dezelfde snufjes (no pun intended) erin zitten.
Klopt, we zullen zien wat het gaat worden ;)

Ryzen 5800X3D + 32GB GSKILL @3600 op X570 Aorus Pro + FE 3090 + ASUS ROG OLED PG32UCDM

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:32

p0st

Dutch Reefer

Hier een foto album met inmiddels 350+ (zowel low als high-res) foto's van vandaag!

http://imgur.com/a/CFnvn

[ Voor 8% gewijzigd door p0st op 27-02-2017 22:17 ]

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
p0st schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:13:
Hier een foto album met inmiddels 350+ high-res foto's van vandaag!

Nice :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

p0st schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:13:
Hier een foto album met inmiddels 350+ high-res foto's van vandaag!

Kan zo in de volgende editie van Playboy :9~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mathijs14
En nu op Sky Sports de eerste 'Notebook' van het nieuwe seizoen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of het hier al gemeld was maar volgens AMuS gaan de Junioren ook met het kleurenschema van STR rijden, waaronder dus ook Verschoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-09 15:41
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:17:
Weet niet of het hier al gemeld was maar volgens AMuS gaan de Junioren ook met het kleurenschema van STR rijden, waaronder dus ook Verschoor
Jup, al gemeld :+

Ik kan het alleen maar aanmoedigen, goed dat ze er één lijn van maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Herax10NL op 27-02-2017 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:36
CFC-Mathijs schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:16:
En nu op Sky Sports de eerste 'Notebook' van het nieuwe seizoen :)
Interessant interview met Newey!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Voor wie de Sky mist; Newey net in beeld en hij geeft toe dat het gat in de neus voor aero zorgt ( en ja, regels zeggen driver cooling maar die is breed), soort zoals ze de neus hoog hadden destijds, refereert ook naar de FI. De vin is puur stabiliteit op de achterkant.
Dat kleine spoilertje op de vin ( of zoals mercedes los ) ziet hij niet echt als een voordeel maar goed, hij zei ook dat ze nog verder ontwikkelen rest van het jaar.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:17:
Echter heeft Verschoor vandaag een filmdag gehad in de normale matte RBR livery. ;)

Newey stond net ook lekker sloppy in de Notebook. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:37
Ik denk dat jij de hydraulic pitch control saga van vorig jaar compleet hebt gemist. RBR gebruikt het om de rijhoogte achter te verlagen naarmate de snelheid toeneemt. Hierdoor ontstaat er overtrek bij de achtervleugel en wordt de diffuser ook minder efficient waardoor hogere topsnelheid mogelijk is. Mercedes gebruikt hydraulic pitch control juist aan de voorkant voor stabiliteit tijdens het aanremmen en tijdens de bocht.

Ferrari heeft vorig jaar geprobeerd om erachter te komen hoe dit systeem werkt door aan de FIA om opheldering over de ophanging te vragen. Ik heb deze saga in de winter niet echt gevolgd maar volgens mij vraagt Ferrari in Melbourne weer aan FIA om naar dit systeem te kijken.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Humma Kavula schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:33:
Voor wie de Sky mist; Newey net in beeld en hij geeft toe dat het gat in de neus voor aero zorgt ( en ja, regels zeggen driver cooling maar die is breed), soort zoals ze de neus hoog hadden destijds, refereert ook naar de FI. De vin is puur stabiliteit op de achterkant.
Dat kleine spoilertje op de vin ( of zoals mercedes los ) ziet hij niet echt als een voordeel maar goed, hij zei ook dat ze nog verder ontwikkelen rest van het jaar.
Wellicht een interessant filmpje m.b.t. het vetgedrukte. Het is dus niet alleen stabiliteit:
YouTube: Shark Fins (on Race Cars) Explained - LMP1/F1 2017 Technology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Lasmibalsingh schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:36:
[...]

Ik denk dat jij de hydraulic pitch control saga van vorig jaar compleet hebt gemist. RBR gebruikt het om de rijhoogte achter te verlagen naarmate de snelheid toeneemt. Hierdoor ontstaat er overtrek bij de achtervleugel en wordt de diffuser ook minder efficient waardoor hogere topsnelheid mogelijk is. Mercedes gebruikt hydraulic pitch control juist aan de voorkant voor stabiliteit tijdens het aanremmen en tijdens de bocht.
Lijkt me sterk dat ze stall proberen te creëren? De weerstandscoëfficiënt neemt namelijk toe bij toenemende invalshoek. Zodra je de achtervleugel overtrekt neemt de weerstand nog verder toe. Mij lijkt het eerder dat door de afnemende rake de invalshoek verkleint wordt, waardoor de weerstand vermindert (maar ook de gegenereerde downforce afneemt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniellammers
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-01 15:30
Niki Lauda heeft aan Horner gevraagd of Max of Daniel beschikbaar was.

You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 26-09 15:44
daniellammers schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:45:
Niki Lauda heeft aan Horner gevraagd of Max of Daniel beschikbaar was.
Bron?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 14:34

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Wat zegt Ted net, RB zag de vinnen aankomen, wou ze verbieden omdat ze spuuglelijk zijn en de FIA zei nee. :( :( :(

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
DaniëlWW2 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:46:
Wat zegt Ted net, RB zag de vinnen aankomen, wou ze verbieden omdat ze spuuglelijk zijn en de FIA zei nee. :( :( :(
Dat is al heel lang bekend dat RBR het tegen wilde houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-09 15:41
Rivanov schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:33:
[...]

Echter heeft Verschoor vandaag een filmdag gehad in de normale matte RBR livery. ;)
Waar zie je dit? Ik zie niets op de Instagram/Snapchat van Richard over dit namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
StevoMark10 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:49:
[...]

Waar zie je dit? Ik zie niets op de Instagram/Snapchat van Richard over dit namelijk.
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/img_1084b9utn.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gezichtsbedrog of extra koeling / luchtstroom op de mercedes?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zakn42z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 26-09 14:49

AzzKickah

06-CENSORED

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=0kCCcWatrj8]

Herhaling van de 'live'-beelden op het circuit vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

P.O. Box schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:44:
[...]

Wellicht een interessant filmpje m.b.t. het vetgedrukte. Het is dus niet alleen stabiliteit:
YouTube: Shark Fins (on Race Cars) Explained - LMP1/F1 2017 Technology
Wat nog meer dan? Ik heb net het filmpje bekeken maar hij praat eerst over een vaste vin aan de achterspoiler ( irrelevant) en daarna over de losse vin zoals nu in de F1 alleen over yaw, "zijwaartse" stabiliteit dus.
Uiteraard levert meer stabiliteit ook snellere rondetijden op of doelde je daar ook op?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Humma Kavula schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:58:
[...]

Wat nog meer dan? Ik heb net het filmpje bekeken maar hij praat eerst over een vaste vin aan de achterspoiler ( irrelevant) en daarna over de losse vin zoals nu in de F1 alleen over yaw, "zijwaartse" stabiliteit dus.
Uiteraard levert meer stabiliteit ook snellere rondetijden op of doelde je daar ook op?
ik begreep het vooral als "stabiliteit op het rechte stuk" en extra "naar binnen trekkende kracht" in de bochten... dus niet alleen stabiliteit...maar wellicht begreep ik het niet helemaal ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rivanov
[Sky Sports F1] Paddock Uncut Day 1

[ Voor 14% gewijzigd door Rivanov op 27-02-2017 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 00:31
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:54:
gezichtsbedrog of extra koeling / luchtstroom op de mercedes?

[afbeelding]
Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 15:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

P.O. Box schreef op maandag 27 februari 2017 @ 23:00:
[...]

ik begreep het vooral als "stabiliteit op het rechte stuk" en extra "naar binnen trekkende kracht" in de bochten... dus niet alleen stabiliteit...maar wellicht begreep ik het niet helemaal ;)
Ah zo, ik hoor alleen nergens in dat filmpje iets over het rechte stuk, bochten ja want yaw.
Desalniettemin is het wel een informatief filmpje over de werking van die vin d:)b

-edit-
Op Motorsport.com hebben ze wel hun twijfels over de hoeveelheid inhaalacties in 2017, quote du Hammi:
“I was behind a couple of cars out there and it was harder to follow, as we expected,” said Hamilton. “And then also right now the tyres are so hard that they don't drop off, they just keep going and going and going and going.

“So most likely we're going to be doing a lot more one-stopper [races] and, since there's not degradation, less mistakes, less overtaking.

“That's my prediction, I might be wrong, we'll find out.”

[ Voor 41% gewijzigd door Humma Kavula op 27-02-2017 23:30 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rivanov
[Sky Sports F1] Ted's Notebook Day 1

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 27-02-2017 23:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:37
Humma Kavula schreef op maandag 27 februari 2017 @ 23:18:
[...]
Op Motorsport.com hebben ze wel hun twijfels over de hoeveelheid inhaalacties in 2017, quote du Hammi:

“I was behind a couple of cars out there and it was harder to follow, as we expected,” said Hamilton. “And then also right now the tyres are so hard that they don't drop off, they just keep going and going and going and going.

“So most likely we're going to be doing a lot more one-stopper [races] and, since there's not degradation, less mistakes, less overtaking.

“That's my prediction, I might be wrong, we'll find out.”

[...]
Zullen zien of Max het daar mee eens is >:)

[ Voor 45% gewijzigd door jip_86 op 28-02-2017 00:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:09
Erg interessant is wat mij betreft een understatement.. lijkt wel heel sterke aanwijzing voorvgeslaagde "actieve" ophanging.

Beide foto's zijn in de zelfde lap of sessie genomen?

Zijn er drs foto's van andere teams?

[ Voor 11% gewijzigd door nachtnet op 28-02-2017 05:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 08:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

nachtnet schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 04:55:
[...]

Erg interessant is wat mij betreft een understatement.. lijkt wel heel sterke aanwijzing voorvgeslaagde "actieve" ophanging.

Zal dat gat in de neus er iets mee van doen kunnen hebben?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
nachtnet schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 04:55:
[...]

Waar moet ik naar kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
  • Laatst online: 24-09 16:11
Wielstand achter VS voor.
Maar dit kan ook gewoon zachte achtervering zijn die dankzij de extreme rake verder kan invoeren dan voor.

Rosberg had ook zo'n foto in 2016.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:00
Hierbij de link naar de liveblog voor dag 2.

http://www.autosport.com/...barcelona-f1-test-day-two

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

De eerste bwoahh van Kimi is binnen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
kevlar01 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 07:04:
[...]

De eerste bwoahh van Kimi is binnen
Op 6:45 voor de die-hard 'bwoah'-fans :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Klaar voor dag 2!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C5u8-KUWgAAQ4SP.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Lasmibalsingh schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:36:
[...]

Ferrari heeft vorig jaar geprobeerd om erachter te komen hoe dit systeem werkt door aan de FIA om opheldering over de ophanging te vragen. Ik heb deze saga in de winter niet echt gevolgd maar volgens mij vraagt Ferrari in Melbourne weer aan FIA om naar dit systeem te kijken.
Dat heb ik meegekregen, maar dacht dat ze dat dit jaar ook weer hebben en dat de rest bezig is bij de FIA onder leiding van Ferrari dit te verbieden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Hij bedoelt de open gleuf (vagina?) in de haaienvin volgens mij (goed te zien op zijn foto). Hier hadden we (men) het laatst ook over in dit topic, maar volgens mij is het antwoord nog niet naar voren gekomen?

Google komt met dit:
In contrast to the other designs seen so far, Mercedes' had a large cooling duct at the top of the fin, which was also significantly shorter than its rivals' interpretations. The T-wing -- positioned between the rear assembly and shark fin -- remained on the car for the afternoon session.
http://www.espn.co.uk/f1/...version-shark-fin-testing

[ Voor 36% gewijzigd door LopendeVogel op 28-02-2017 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:22
LopendeVogel schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:15:Hij bedoelt de open gleuf (vagina?) in de haaienvin volgens mij (goed te zien op zijn foto). Hier hadden we (men) het laatst ook over in dit topic, maar volgens mij is het antwoord nog niet naar voren gekomen?
Kwam toen niet iemand met de opmerking dat het extra koeling voor de motor was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:37
Is idd eerder langs geweest. Had eerder plaatje van bovenaf neer gezet: jip_86 in "[F1] Seizoen 2017 - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 00:31
Daarom dacht ik dat mrveenie iets anders zag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
TheBrut3 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:27:
[...]

Kwam toen niet iemand met de opmerking dat het extra koeling voor de motor was?
Zou kunnen, die heb ik dan gemist :D Maar volgens het artikel zou het inderdaad om ''cooling'' gaan :)

Maar als je naar het gat kijkt, lijkt het eerder lucht die eruit komt ipv erin gaat? De binnenkant loopt schuin af, als er dan al lucht in zou moeten, dan moet de auto achteruit rijden en niet vooruit? Dus zou de lucht die eruit komt nog meer doen dan alleen cooling?

[ Voor 30% gewijzigd door LopendeVogel op 28-02-2017 08:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:48
Gisteren vroeg ik hier op het forum... "Zijn er mensen die live beelden bekijken" .. Toen kreeg ik als antwoord dat er niet gefilmt wordt tijdens testen. Nu vind ik deze link waar er gewoon een live stream lijkt te zijn: [knip] * dit mag dus blijkbaar niet.. sorry* Gewoon op Youtube.

[ Voor 36% gewijzigd door DonJunior op 28-02-2017 08:38 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Ik verwacht dat het niet veel anders is dan extra koeling, maar ook een als onderdeel om de ingenomen lucht nog sneller uit de wagen te laten gaan.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
Afbeeldingslocatie: https://images.adrivo.com/images/950/q_80/sw_adrivo/se_sutton/0805136.jpg

Je moet kijken naar hoe hoog de achterkant van de auto staat ten opzichte van de voorkant. RB staat bekend om het gebruiken van veel/hoge rake, wat betekent dat de achterkant hoger staat dan de voorkant. Dit zorgt voor meer downforce vanuit de gehele auto omdat de hele auto meer in een hoek tegen de wind in staat.
Maar... gek genoeg is deze rake (bijna) niet zichtbaar op deze foto! Terwijl je juist zou verwachten dat de achterkant een stuk hoger zou staan ook nog eens omdat DRS open staat (de achtervleugels staan open waardoor er minder downforce is aan de achterkant).

Het lijkt erop alsof RB een manier gevonden heeft om de rake van de auto 'passief' aan te passen afhankelijk van de snelheid. Op lage snelheid een hoge rake zorgt voor de extra downforce die je graag wil op langzame stukken waar dat moeilijker te genereren is. Tegelijkertijd is er op hoge snelheid een lage rake waardoor je een hogere topspeed hebt (zie de speedtrap waarbij RB ineens bovenaan staat, iets wat vorig seizoen echt niet zo zou zijn).

De vraag is vooral: Hoe hebben ze dit gedaan? Als die foto niet vertekent :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
DonJunior schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:30:
Gisteren vroeg ik hier op het forum... "Zijn er mensen die live beelden bekijken" .. Toen kreeg ik als antwoord dat er niet gefilmt wordt tijdens testen. Nu vind ik deze link waar er gewoon een live stream lijkt te zijn: Gewoon op Youtube dus
Ja, maar die link is niet legaal. Hij kijkt een IPTV channel via Kodi wat hij vervolgens op YouTube gooit.
En mag om die reden niet hier op GoT gedeeld worden.

Max is ready to rumble!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C5vFSTJWUAIJVSw.jpg:large

[ Voor 23% gewijzigd door Rivanov op 28-02-2017 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
MailMan schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:31:
[...]

[afbeelding]

Je moet kijken naar hoe hoog de achterkant van de auto staat ten opzichte van de voorkant. RB staat bekend om het gebruiken van veel/hoge rake, wat betekent dat de achterkant hoger staat dan de voorkant. Dit zorgt voor meer downforce vanuit de gehele auto omdat de hele auto meer in een hoek tegen de wind in staat.
Maar... gek genoeg is deze rake (bijna) niet zichtbaar op deze foto! Terwijl je juist zou verwachten dat de achterkant een stuk hoger zou staan ook nog eens omdat DRS open staat (de achtervleugels staan open waardoor er minder downforce is aan de achterkant).

Het lijkt erop alsof RB een manier gevonden heeft om de rake van de auto 'passief' aan te passen afhankelijk van de snelheid. Op lage snelheid een hoge rake zorgt voor de extra downforce die je graag wil op langzame stukken waar dat moeilijker te genereren is. Tegelijkertijd is er op hoge snelheid een lage rake waardoor je een hogere topspeed hebt (zie de speedtrap waarbij RB ineens bovenaan staat, iets wat vorig seizoen echt niet zo zou zijn).

Zal wel iets met adaptive suspension zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Rivanov schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:31:
[...]

Ja, maar die link is niet legaal. Hij kijkt een IPTV channel via Kodi wat hij vervolgens op YouTube gooit.
En mag om die reden niet hier op GoT gedeeld worden.
Maar ik wil gewoon kijken.. en als het niet legaal wordt uitgezonden dan maar zo toch? Mijn vraag was of er gefilmt werd en het antwoord leek heel hard 'Nee dat is nooit tijdens test" maar wel dus.

Dat het niet legaal is weet ik toch niet.. ik zoek gewoon op Youtube en ik vind dit. Voor mensen die wel een live stream willen bekijken.. dan maar niet legaal want legaal is het dus niet te vinden.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Laatst online: 24-09 16:11
[...]

[afbeelding]

Dit is echt niet uniek

De W07 had dit ook

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DYx9ApV.jpg

Nogmaals, door die rake heb je ook meer veerweg omdat je effectief meer centimeters tot het asfalt tot je beschikking hebt.
Icm een zachtere afstelling heb je dus ook meer tractie en dat is voor een groot gedeelte ook wat je hier ziet vermoed ik. Zeker bij het uitkomen van een bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
DonJunior schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:33:
[...]

Maar ik wil gewoon kijken.. en als het niet legaal wordt uitgezonden dan maar zo toch? Mijn vraag was of er gefilmt werd en het antwoord leek heel hard 'Nee dat is nooit tijdens test" maar wel dus.

Dat het niet legaal is weet ik toch niet.. ik zoek gewoon op Youtube en ik vind dit. Voor mensen die wel een live stream willen bekijken.. dan maar niet legaal want legaal is het dus niet te vinden.
Wat jij doet moet jij zelf weten. Ik kende die link ook wel. Maar je mag die hier niet posten of er naar verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 26-09 15:44
DonJunior schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:33:
[...]

Prima maar illigale links mogen niet gedeeld worden hier.. Dat het via YouTube wordt uitgezonden is even verder niet relevant. Jij vraagt op tweakers of er live uitzendingen zijn en wij zeggen nee die zijn er niet omdat dat het legale antwoord is en/of omdat we zelf de live beelden ook niet hebben. Dat jij nu een live uitzending vind is leuk, maar blijft niet legaal :P

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 17:20

McBoom

Broem

LopendeVogel schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:29:
[...]

Zou kunnen, die heb ik dan gemist :D Maar volgens het artikel zou het inderdaad om ''cooling'' gaan :)

Maar als je naar het gat kijkt, lijkt het eerder lucht die eruit komt ipv erin gaat? De binnenkant loopt schuin af, als er dan al lucht in zou moeten, dan moet de auto achteruit rijden en niet vooruit?
(Warme) Lucht die er uit komt is ook koeling ;)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:30

Spotmatic

Ken sent me

Als je het over de duivel (active suspension) hebt:
http://www.gpupdate.net/n...ophef-rond-wielophanging/

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
melantrix schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:35:
[...]

Prima maar illigale links mogen niet gedeeld worden hier.. Dat het via YouTube wordt uitgezonden is even verder niet relevant. Jij vraagt op tweakers of er live uitzendingen zijn en wij zeggen nee die zijn er niet omdat dat het legale antwoord is en/of omdat we zelf de live beelden ook niet hebben. Dat jij nu een live uitzending vind is leuk, maar blijft niet legaal :P
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Is dit ook van toepassing op een youtube link? Ik dacht dat het om illegale streams zou gaan (ander platform)? Of is de stream van YT ook illegaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
melantrix schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:35:
[...]

[..]Jij vraagt op tweakers of er live uitzendingen zijn en wij zeggen nee die zijn er niet omdat dat het legale antwoord is en/of omdat we zelf de live beelden ook niet hebben. [..]
Maar er is dus wel een live stream van Sky Sports (die kerel moet er toch ook aan komen?)
Ergo.,. er zijn wel live uitzendingen maar alleen op SkySports, dat had ik ook als valide antwoord beschouwd maar het werd gewoon ontkent. Dat is jammer. Maar goed, maakt verder niet uit. Ik heb nu een live stream te pakken, ik kan kijken dus ik ben blij..
Ik zal de gedeelde link uit het bericht verwijderen om te voldoen aan de Tweakers regels (vind het prima dat het niet op het forum gedeeld mag worden en begrijp het ook wel)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:57

Bestla

Kvinne

LopendeVogel schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:37:
[...]

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Is dit ook van toepassing op een youtube link? Ik dacht dat het om illegale streams zou gaan (ander platform)? Of is de stream van YT ook illegaal?
YT is er vaak als de kippen bij als het om illegaal materiaal gaat. Mail YT aangaande deze videostream en je hebt je antwoord. Ik vermoed dat het gewoon een legale stream is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Laatst online: 04-12-2024
Lensent schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:34:
[...]

Dit is echt niet uniek

De W07 had dit ook

[afbeelding]

Nogmaals, door die rake heb je ook meer veerweg omdat je effectief meer centimeters tot het asfalt tot je beschikking hebt.
Icm een zachtere afstelling heb je dus ook meer tractie en dat is voor een groot gedeelte ook wat je hier ziet vermoed ik. Zeker bij het uitkomen van een bocht.
Dit is puur druk in de bocht en vervorming van banden (kijk maar de linker achterband) in een bocht. Het systeem van RBR werkt juist op het rechte stuk. Daardoor is het zo apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Bestla schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:39:
[...]

YT is er vaak als de kippen bij als het om illegaal materiaal gaat. Mail YT aangaande deze videostream en je hebt je antwoord. Ik vermoed dat het gewoon een legale stream is geweest.
Dus dan mag een YT link wel gedeeld worden of snap ik er nu helemaal niks meer van haha?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matthijsdv
  • Laatst online: 12-07 10:09
[...]

[afbeelding]

Als ik mij niet vergis komt dit door de variant op het FRIC (Front to rear interlink suspension) systeem dat RB gebruikt. Wat ervoor zorgt dat er in bochten een hoge rake is en op het rechte stuk een lagere rake.
Mercedes heeft een soortgelijk systeem, Ferrari probeert dit nog steeds na te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Bestla schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:39:
[...]

LopendeVogel schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:40:
[...]

Dus dan mag een YT link wel gedeeld worden of snap ik er nu helemaal niks meer van haha?
De streamer gebruikt een IPTV channel van Sky Sports wat hij via Kodi oproept. Die IPTV channels zijn ook niet legaal.. dit streamt hij vervolgens door via YouTube. Het is dus een grijs gebied. ;)

Weet niet hoe GoT met dergelijke links omgaat, maar in de basis is het illegaal wat er aangeboden wordt haha.

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 28-02-2017 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
Matthijsdv schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:40:
[...]

Als ik mij niet vergis komt dit door de variant op het FRIC (Front to rear interlink suspension) systeem dat RB gebruikt. Wat ervoor zorgt dat er in bochten een hoge rake is en op het rechte stuk een lagere rake.
Mercedes heeft een soortgelijk systeem, Ferrari probeert dit nog steeds na te maken
FRIC is sinds 2014 verboden, dus dat zal dit niet zijn. Daarom is het juist de vraag hoe ze het dan wel doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zahariac schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:41:
[...]

FRIC is sinds 2014 verboden, dus dat zal dit niet zijn. Daarom is het juist de vraag hoe ze het dan wel doen.
Dat vragen ze zich bij Ferrari ook af ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Lensent schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:34:
[...]

Dit is echt niet uniek

De W07 had dit ook

[afbeelding]

Op die afbeeldingen zie je wel een extreem verschil in omstandigheden. Zoals je zelf al aangeeft stuitert de auto enorm de bocht uit waardoor de vloer het asfalt raakt. Op de RBR foto wordt er gewoon op een recht stuk gereden waarbij de achterkant toch een stuk lager staat. Als je de vering zachter instelt lijkt mij dat dat nog steeds niet kan.

RBR heeft waarschijnlijk dus een systeem verzonnen waarbij de vering zich dus automatisch aanpast. Van 2016 meen ik mij te herinneren dat die vering gebaseerd was op basis van het remmen? Waarbij de auto (logischerwijs) voorover gaat staan door het harde remmen (zelfde effect als in gewone auto), alleen dat ze deze stand vervolgens een tijdje vast kunnen houden (en pas teniet wordt gedaan bij hogere snelheden?). De auto zou dan dus effectief zonder rake zijn, alleen het remmen zorgt dan ervoor dat er tijdelijk wel rake is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LopendeVogel
De link is gisteren al gedeeld (althans, de dag 1 versie), wellicht zijn er mensen die het gemist hebben:
Live blog voor test dag 2 (ik vond hem gisteren zeer smooth om te volgen, auto updates, foto's en etc)
https://www.autosport.com...barcelona-f1-test-day-two

Ps. ook de meeste foto's die hier verschijnen die staan op het live blog van autosport.

[ Voor 12% gewijzigd door LopendeVogel op 28-02-2017 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijsdv
  • Laatst online: 12-07 10:09
Zahariac schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:41:
[...]

Red bull en Mercedes hebben een variant op het FRIC systeem welke tot noch toe wordt goedgekeurd door de FIA

http://www.gpupdate.net/n...ophef-rond-wielophanging/

Edit, @Spotmatic plaatste net deze link

[ Voor 4% gewijzigd door Matthijsdv op 28-02-2017 08:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zahariac
LopendeVogel schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:42:
De link is gisteren al gedeeld (althans, de dag 1 versie), wellicht zijn er mensen die het gemist hebben:
Live blog voor test dag 2 (ik vond hem gisteren zeer smooth om te volgen, auto updates, foto's en etc)
https://www.autosport.com...barcelona-f1-test-day-two
Zeer goede link inderdaad. Echter vind ik de live timing van http://www.f1today.net/nl...-van-de-eerste-wintertest beter. Deze is sneller en geeft meer informatie. Dus heb ze naast elkaar open staan de hele dag.
Matthijsdv schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:44:
[...]

Red bull en Mercedes hebben een variant op het FRIC systeem welke tot noch toe wordt goedgekeurd door de FIA
Klopt inderdaad dat het een variant zal zijn. Maar het zal dermate anders ontworpen zijn dat je het geen FRIC meer kan noemen.

[ Voor 21% gewijzigd door Zahariac op 28-02-2017 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Lewis trapt vandaag de sessie af bij Mercedes.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C5vIbpZXMAINn-r.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C5vBDlSWYAAlsJk.jpg:large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Rivanov schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:46:
Lewis trapt vandaag de sessie af bij Mercedes.

[afbeelding]

[afbeelding]
Snel laat iemand die pijl omdraaien! Dan loopt ie de verkeerde kant op >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Jasphur schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:47:
[...]

Snel laat iemand die pijl omdraaien! Dan loopt ie de verkeerde kant op >:)
Pijl naar boven, zo van: ga jij maar lekker op de tribune zitten vandaag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 14:53

Damian

Insane Obtrusion

66% kans op regen vandaag. Lijkt me goed voor de data, maar weer minder om een goed beeld van de rauwe snelheid van de auto's te krijgen.

Ook goed voor Max ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Pagina: 1 ... 53 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1