You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman
Ja en dat werkte de afgelopen jaren zo lekker... sinds het testverbod:Damian schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:33:
[...]
Je voorkomt wel dat de grote teams hele weken op hun eigen circuit gaan lopen testen en daardoor nog meer voorsprong hebben op de kleine teams...
2009: Brawn
2010-2013: Red Bull
2014-2016: Mercedes
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Heb jij een telefoon met standaard Instagram geïnstalleerd?Arfman schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:34:
[...]
Ah ok, thanks. App is gedisabled op mijn telefoon dus helaas
Gary Anderson
Waarschijnlijk via corporate MDM (Mobile Device Management) geblokkeerd.Smultie schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:43:
[...]
Heb jij een telefoon met standaard Instagram geïnstalleerd?
[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 27-02-2017 15:44 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Volgens mij remt het niet heel veel af (lucht gaat er gewoon langs op het rechte stuk) maar in de bochten zorgt het voor betere stabiliteit doordat het de lucht beter doorvoert naar de achter vleugel.alex3305 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:42:
Misschien een domme vraag, maar vanwaar ineens die haaienvinnen, walvisvinnen en volledige OSB platen achterop de auto? Zal best iets met downforce te maken hebben, maar het lijkt me dat het misschien ook afremt?

Adam Cooper @adamcooperF1
C Horner says the earlier sensor issue for RIC was followed by a battery problem, hence lack of running
[ Voor 41% gewijzigd door Rivanov op 27-02-2017 15:49 ]
De minieme baantijd van Red Bull vanochtend zou naast een sensorprobleem hebben gelegen aan een issue met de batterij.
Het zal clicks en pageviews opleveren, maar het slaat nergens op, je kan gewoon niet zien hoe aero werkt.alwaysleft schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:53:
[...]
Dat websites al schrijven dat de Red Bull niet de Mercedes beater is qua looks. Alsof de Ferrari eruit ziet de Mercedes te kunnen verschalken. Mwah, niet echt.
Bijna alle downforce wordt gegenereerd door de voorvleugel + vloer/diffuser + achtervleugel. Er is gewoon niet te zien hoeveel downforce daar gegenereerd wordt.
Als Red Bull (of welk team dan ook) dat 'pakket' een stuk effectiever werkend heeft gekregen dan Mercedes staan ze er gewoon voor in Melbourne.
Dan kan je her en der wat -op het oog- goed ontworpen vleugeltjes en bargeboards hebben, die maken hooguit een handvol procent verschil. Daar win je de oorlog niet mee.
Ik zeg niet dat het zo is, maar als je op het oog kon zien wat wel en wat niet werkt kon iedereen een topauto ontwerpen.
Bovendien, Red Bull was een van de grote voorstanders om allerlei gebieden van de auto weer vrij te geven voor aerodynamische ontwikkeling. Zij stuurden het meest aan op deze regelwijzigingen. Dat hebben ze niet gedaan om nu met deze 'saaie' RB13 te gaan racen. Ze houden iets achter.
Ik denk dat Hamilton vooral bezig is met uitvoeren van het opgestelde testprogramma van Mercedes.DonJunior schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:15:
Zou HAM express geen snelste tijd neer zetten? Dat ze pas laten zien wat ze kunnen in Q3 ofzo?
Systemen checken, banden slijtage meten, temperaturen controleren, setup wijzigingen aanvoelen...
Er zijn heel wat belangrijkere zaken om je momenteel mee bezig te houden dan tijden en sandbaggen.
[ Voor 8% gewijzigd door P.K. op 27-02-2017 15:56 ]
Weer T10?Rivanov schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:46:
Nog een flinke smakker gemaakt.
[afbeelding]
Adam Cooper @adamcooperF1
C Horner says the earlier sensor issue for RIC was followed by a battery problem, hence lack of running
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Dit is een foto van de 'crash' van toen straks. Niet wéér een nieuwe.
Hij is nu getrouwd met een spice girl, hoeft nooit meer zijn best te doen.
Okee duidelijk. Je bericht gaf de indruk dat hij weer was gecrashed.Rivanov schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:48:
[...]
Dit is een foto van de 'crash' van toen straks. Niet wéér een nieuwe.
Heb de zin maar even aangepast. Kwam inderdaad verkeerd over.Zahariac schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:49:
[...]
Okee duidelijk. Je bericht gaf de indruk dat hij weer was gecrashed.
Omdat de achtervleugel lager zit dan vorig jaar is deze gevoeliger voor de lucht die van de auto afkomt. De vin is ervoor om de lucht beter bij de vleugel te laten komen zodat die beter werkt.alex3305 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:42:
Misschien een domme vraag, maar vanwaar ineens die haaienvinnen, walvisvinnen en volledige OSB platen achterop de auto? Zal best iets met downforce te maken hebben, maar het lijkt me dat het misschien ook afremt?
If you choose not to decide, you still have made a choice.
15:44 - Red Bull team principal just told reporters at a press conference in Barcelona that he hopes to see shark fins banned during the season as he does not like the look of it.Migrator schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:50:
[...]
Omdat de achtervleugel lager zit dan vorig jaar is deze gevoeliger voor de lucht die van de auto afkomt. De vin is ervoor om de lucht beter bij de vleugel te laten komen zodat die beter werkt.
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Mjah, das het risico van een compleet nieuw ERS package

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ereaser schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:46:
[...]
Volgens mij remt het niet heel veel af (lucht gaat er gewoon langs op het rechte stuk) maar in de bochten zorgt het voor betere stabiliteit doordat het de lucht beter doorvoert naar de achter vleugel.
Bedankt voor de toevoegingen. Ik ben wel benieuwd wat de teams hiermee gaan doen, vooral omdat je straks dat filmpje zag van Renault (toch?) waarbij die hele plaat beweegt als een malle in de bochten.Migrator schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:50:
[...]
Omdat de achtervleugel lager zit dan vorig jaar is deze gevoeliger voor de lucht die van de auto afkomt. De vin is ervoor om de lucht beter bij de vleugel te laten komen zodat die beter werkt.
Ik denk dat vooral de haaienvin met t-vleugel het beter zal doen, dan zo'n hele plaat, maar we gaan het zien
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Volledig mee eens, laat de teams lekker testen zoals ze willen. Ik heb zelfs het idee dat het "testverbod" voor een team als Ferrari zelfs duurder is geworden daar ze eerst voor "weinig" op het eigen circuit konden testen, terwijl ze in de jaren daarna flink hebben moeten investeren in computer technieken en volgens mij bijv. ook nog eens een volledig nieuwe windtunnel.Señor Sjon schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:32:
Helaas verboden.
Ik blijf nog steeds dit hele testverbod ridicuul vinden. De budgetten zijn geen cent gedaald.
It was me!!!Lasmibalsingh schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:54:
Ik weet niet meer wie hier had voorspeld dat de RB13 vandaag 13 ronden zou afleggen maar die persoon kwam aardig dicht in de buurt!
Ik kan me nog een Lola herinneren die nog nooit een windtunnel van de binnenzijde had bekeken.P.K. schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:47:
Ik zeg niet dat het zo is, maar als je op het oog kon zien wat wel en wat niet werkt kon iedereen een topauto ontwerpen.
The ramblings of an idiot
2016 motorB-Real schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:55:
Redelijk onopgemerkt, maar Sauber zit ook al op 65 ronden. Toch ook niet slecht
15:56 Vettel retakes top spot from Massa with a 1m22.475s as he completes his 70th lap of the day.
Tja... bewezen techniekB-Real schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:55:
Redelijk onopgemerkt, maar Sauber zit ook al op 65 ronden. Toch ook niet slecht
Toch wel weer jammer dat RB blijkbaar wat problemen heeft met de aandrijflijn. Tot op heden lijken TR en Renault weinig problemen ermee te hebben.
-
Ja en? De hele auto is praktisch die van 2016 welke al grotendeels op 2015 gebaseerd was maar ze hebben toch maar mooi even 65 rondjes afgerond en dus een hoop data verzameld. Doen ze stukken beter dan een aantal andere teams.
Zitten jullie klaar ?
15:57 We're being told Alonso has made his way to the McLaren garage ahead of an anticipated return to action for McLaren in the near future.
Die andere teams hebben een compleet nieuwe aandrijflijn. Dat is echt niet met elkaar te vergelijken. Ik zeg ook niet dat het geen presatie is van Sauber. Maar het is nou ook niet bewonderingswaardig.B-Real schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:57:
[...]
Ja en? De hele auto is praktisch die van 2016 welke al grotendeels op 2015 gebaseerd was maar ze hebben toch maar mooi even 65 rondjes afgerond en dus een hoop data verzameld. Doen ze stukken beter dan een aantal andere teams.
helaas:kevlar01 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:58:
15:55 It sounds like we might have a revving engine in the Red Bull garage.
Zitten jullie klaar ?
15:59 Don't expect to see the Red Bull any time soon: "A battery issue halts our afternoon running, for now."
[ Voor 23% gewijzigd door Zahariac op 27-02-2017 16:00 ]
Jup, Galaxy S7 (Android 7)Smultie schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:43:
[...]
Heb jij een telefoon met standaard Instagram geïnstalleerd?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
15:59 Don't expect to see the Red Bull any time soon: "A battery issue halts our afternoon running, for now."kevlar01 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:58:
15:55 It sounds like we might have a revving engine in the Red Bull garage.
Zitten jullie klaar ?
Gaat niet echt lekker bij RB vandaag

[ Voor 6% gewijzigd door DonJunior op 27-02-2017 16:00 ]
*sowieso
Let wel, zonder #BreakSuperstition tag. denk dat RBR er wat meer bijgeloof heeft gekregen vandaagDonJunior schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:59:
[...]
15:59 Don't expect to see the Red Bull any time soon: "A battery issue halts our afternoon running, for now."
Gaat niet echt lekker bij RB vandaag
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
1:21,7 nu!Speedster schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:02:
Mijn glazen bol zegt: hamilton 1:20
Ligt gewoon aan Ric, morgen doet alles het als een zonnetje en 40+ rondes in de 1:20Nickrsd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:02:
wel erg balen voor RIC en redbull, had graag gezien dat ze lekker info deden verzamelen, dit is een doom-dag:(.. toch miss geen RB13 moeten heten.. en unlucky for now..

https://f1manager.info/ranking/4605

Allemaal tactiek en strategie, RB gaat twee weken lang problemen veinzen om zo lang mogelijk de prestaties van de auto te verhullenCubic X schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:05:
Dat hele '13' gedoe backfired als een idioot voor Red Bull. Vandaag een verloren dag. Voorspelt lekker veel goeds voor het (begin van) 2017![]()
.
Belooft wat voor morgen..
Zin in..
Boem. Maar het is maar testen he.Speedster schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:08:
Daar is Hamilton, en daar gaat de poletijd van vorig jaar: 1.21.765, nieuwe snelste tijd!
Ben Anderson
Ergens wordt ik een beetje moe van dit steeds maar weer horen. Ja het is testen. En juist daarom is het mooi als ze nu al een tijd neer zetten dat sneller is dan pole vorig jaar. Dat belooft gewoon wat voor het aankomend seizoen. Zegt dat wat over de onderliggende verhoudingen? Nee, nou en. end rant
Het leeft zeker. En helemaal door alle problemen van verschillende teams. Ik denk dat er toch heel veel RB fans zijn. Die zaten (net als ik) met smart te wachten om de nieuwe auto echt in actie te zien. Hopelijk morgen meer, en de monteurs mogen denk ik alvast extra blikjes Red Bull in laten vliegen.....gaat een lange nacht worden (en ze mogen er dan ook een paar aan hun concullega's van McLaren geven).nachtnet schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:10:
1e conclusie: aan het aantal posts en posters te zien was GoT echt toe aan het bewegende wagens. F1 leeft.. en sterk ook!
Belooft wat voor morgen..
Zin in..
Lewis Hamilton has spun off and has beached the Mercedes #W08 in the gravel. #F1 #F1Testing
[ Voor 7% gewijzigd door Goron op 27-02-2017 16:15 ]
Alonso denkt, niet weer zo een seizoen niet meedoen om de prijzen
Ja het is maar testen. Toch is deze tijd sneller als de pole van de laatste GP. Dat mag toch best gedeeld worden.

Potentially not the best time to be asking Alonso for a selfie.
Bron?Rivanov schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:15:
F1 Paddock Pass @F1PaddockPass
Lewis Hamilton has spun off and has beached the Mercedes #W08 in the gravel. #F1 #F1Testing
https://twitter.com/f1paddockpass staat er bij geloof ik...

Most popular tyre being tested is the soft: 287 sets.
Least popular is the hard:just 23sets
Hij zit nu te streamen vanuit de cockpit in de garage op Insta...
Zal weinig serieus geweest zijn, als het klopt.

16:22 Alonso is back out, so at least that was a short stop in the garage this time. Let's see if he makes it to the final corner with the engine still switched on this time.Zahariac schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:21:
Volgens de timing zit Alonso ook weer op de baan?
16:22 Alonso stays out to start another lap. Progress.garriej schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:22:
[...]
16:22 Alonso is back out, so at least that was a short stop in the garage this time. Let's see if he makes it to the final corner with the engine still switched on this time.

En heeft eindelijk een ronde kunnen voltooien.garriej schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:22:
[...]
16:22 Alonso is back out, so at least that was a short stop in the garage this time. Let's see if he makes it to the final corner with the engine still switched on this time.
Ric naar de 1:25,7
Elk team heeft zijn eigen velgen toch? Hoe doen ze dat straks met de race? Gaan de gebruikte banden met velg terug naar Pirelli en worden daar de banden dan vervangen op de velgen? Heeft elk wagen een stuk of 14 setjes velgen of??Rivanov schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:19:
[afbeelding]
Most popular tyre being tested is the soft: 287 sets.
Least popular is the hard:just 23sets
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ze tarten nu echt wel met bijgeloof....(cijfers achter de komma)
16:24 Alonso returns to the pits at the end of his second lap, so we don't get a lap time on the board from McLaren just yet.Joster schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:23:
[...]
16:22 Alonso stays out to start another lap. Progress.
Ben ik de enige die aan 'Ter land, ter zee en in de lucht' denkt bij het zien van die T wings?
Fiets hem erin was het geloof ik...
Een O bovenop die wing en je kunt hem zo aan de paal fietsen.
Of opgepikt worden door een ski lift
Hij snapt tenminste wat fan-engagement is.
[ Voor 19% gewijzigd door Rivanov op 27-02-2017 16:26 ]
Elk weekend worden banden van Pirelli op locatie op de velgen gelegd.Jasphur schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:24:
[...]
Elk team heeft zijn eigen velgen toch? Hoe doen ze dat straks met de race? Gaan de gebruikte banden met velg terug naar Pirelli en worden daar de banden dan vervangen op de velgen? Heeft elk wagen een stuk of 14 setjes velgen of??
Pirelli heeft altijd personeel en apparatuur ter plaatse om dat te doen.
Ze zullen er zondagavond ook wel weer afgehaald worden, weet niet precies hoe dat zit.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Jup, heb me staan vergapen bij een van de 24-uurs races op SpaP.K. schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:27:
[...]
Elk weekend worden banden van Pirelli op locatie op de velgen gelegd.![]()
Pirelli heeft altijd personeel en apparatuur ter plaatse om dat te doen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Meh, bijgeloof.Cubic X schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:05:
Dat hele '13' gedoe backfired als een idioot voor Red Bull. Vandaag een verloren dag. Voorspelt lekker veel goeds voor het (begin van) 2017![]()
.
Als ze die wagen RB14 hadden genoemd hadden deze problemen zich nog steeds voorgedaan.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Hopelijk is het lek boven en kunnen ze lekker verder met het programma.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Dit topic is gesloten.
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1