JBplap schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:45:
[...]
telt nu nog niet omdat het 'pre-season' is
Thanks! BTW I'm not dead, yet...Ereaser schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:45:
[...]
Dead Speedster, I will no longer share my opinion on a forum that's made for discussions and opinions
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Malt007 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:44:
[...]
Omdat het nogal zwaar is voor 1 coureur om op 1 dag 2 raceafstanden te rijden.
aicaramba schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:44:
[...]
Waarschijnlijk omdat mercedes het enige team is dat dermate constant kan rijden dat vermoeidheid een rol gaat spelen??
Oke, oké, het is al duidelijkMartin0 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:44:
[...]
Omdat de betrouwbaarheid van de auto in orde is.
Dan kunnen ze de courreurs iets meer rust geven.
Iemand enig nieuws over McLaren?
Paywall.. Bah.
Hoeven voor mij niet meer gepost te worden
Inderdaad, my bad. Dacht dat die analyses gewoon vrij waren en had niet goed gekeken.UltraSub schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:51:
[...]
Paywall.. Bah.
Hoeven voor mij niet meer gepost te worden
No prob..Joster schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:52:
[...]
Inderdaad, my bad. Dacht dat die analyses gewoon vrij waren en had niet goed gekeken.
Vandaar ook de smiley...
Dat websites al schrijven dat de Red Bull niet de Mercedes beater is qua looks. Alsof de Ferrari eruit ziet de Mercedes te kunnen verschalken. Mwah, niet echt.McBoom schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:40:
[...]
Alleen jammer dat het interessantste stuk subscribers only is
De vin van de Merc heeft een opening in de bovenkant. Als ze daar lucht door naar buiten geleiden zal dit ook downforce opleveren lijkt mij. Geen idee alleen of dit binnen het reglement past.

[ Voor 20% gewijzigd door Zahariac op 27-02-2017 14:54 ]
Ze rijden per persoon in een halve dag meer dan de andere teams in de volle dag rijden... Alonso is na één rondje nog niet moe, maar Bottas wil waarschijnlijk wel even uit de auto?Joster schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:43:
Waarom test Mercedes eigenlijk - als enige lijkt het - met 2 coureurs op 1 dag?
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Want die vin is er niet voor downforce?Zahariac schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:54:
De vin van de Merc heeft een opening in de bovenkant. Als ze daar lucht door naar buiten geleiden zal dit ook downforce opleveren lijkt mij. Geen idee alleen of dit binnen het reglement past.
[afbeelding]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Dikke gleuf. Ben wel benieuwd naar de exacte functie hier van.
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Pakjesboot 44 is dus al gearriveerd
The ramblings of an idiot
Die zal in elk geval niet zoveel wapperen als die A0 papiertjes waar sommigen mee rondrijden.
Nee die vin is om de luchtstroom naar de achtervleugel te geleiden. Genereerd geen downforce op zichzelf.
[ Voor 3% gewijzigd door Zahariac op 27-02-2017 14:56 ]
Indirect, ja
Om de lucht stabieler bij de achtervleugel te krijgen.
Kan je wel zeggen en samenvatten wat er voor conclusie wordt getrokken en waarom Red Bull niet de Mercedes beater is.
14:56 There is a certain width you can have the shark fin and Mercedes has taken advantage of that to have an opening. It will be an exit duct for hot air that comes around the airbox area.
Whether that airflow is ducted from anywhere or just from the engine bay is not possible to stay. This will also make the shark fin stronger and move around less.
Whether that airflow is ducted from anywhere or just from the engine bay is not possible to stay. This will also make the shark fin stronger and move around less.
Ben ook benieuwd hoe je op de looks zou kunnen baseren. Ik vind de RB er eigenlijk nogal smooth en awesome uitzien ben alleen bang dat Merc gewoon weer meer pk's heeft gevonden dan die Franse knakkers.alwaysleft schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:56:
[...]
Kan je wel zeggen en samenvatten wat er voor conclusie wordt getrokken en waarom Red Bull niet de Mercedes beater is.
Nuttige info!Speedster schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:57:
14:56 There is a certain width you can have the shark fin and Mercedes has taken advantage of that to have an opening. It will be an exit duct for hot air that comes around the airbox area.
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Waar blijven al die updates van tijden en gereden ronden?
Ik dacht dat de downforce van de vorige generatie juist was verlaagd om te zorgen dat auto's meer gingen glijden en moeilijker waren om te rijden.. Dusja.. Niet echt een verrassende conclusie imo.My impression from watching trackside just before lunch is that cars are slightly underwhelming at the moment. They are all more stable than last year's, which gives the impression they are easier to drive rather than harder, and at the moment the fastest of them (Vettel's Ferrari) is barely two seconds quicker than the best time from the opening day of 2016 pre-season testing. They are meant to be another three seconds quicker around Barcelona according to F1 2017's mission statement, so there is some way to go before the cars are lapping and looking as quick as they're meant to.
[ Voor 3% gewijzigd door aicaramba op 27-02-2017 15:00 ]
Alleen Massa is momenteel op de baan..TheBrut3 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:59:
Waar blijven al die updates van tijden en gereden ronden?
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

[ Voor 15% gewijzigd door ArnevdS op 27-02-2017 15:03 ]
Iemand die nog wat gelezen heeft over de RB? Ik dacht dat-ie weer gemaakt was en had verwacht dat ze volle toeren aan het rijden zouden zijn.
Nee, ze krijgen juist veel meer downforce (o.a. door grotere vloer) en meer grip (o.a. door bredere banden). Ze gaan dus harder door de bochten (maar met gelijke motoren als vorig jaar zouden de top wat lager moeten liggen).aicaramba schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:00:
[...]
Ik dacht dat de downforce van de vorige generatie juist was verlaagd om te zorgen dat auto's meer gingen glijden en moeilijker waren om te rijden.. Dusja.. Niet echt een verrassende conclusie imo.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Vorige generatieATS schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:02:
[...]
Nee, ze krijgen juist veel meer downforce (o.a. door grotere vloer) en meer grip (o.a. door bredere banden). Ze gaan dus harder door de bochten (maar met gelijke motoren als vorig jaar zouden de top wat lager moeten liggen).
Carbon, carbon everywhere!
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ze proberen lekker dingen uit. vleugel, vinnen.. voordeel van je rondjes kunnen rijden om te kijken wat werkt. RB/Renault moet simpelweg nog gewoon rondjes maken
Wel gaaf als de motor ontploft of iets dergelijks, dikke vlammen uit de schoorsteen
Ah, right. Je hebt gelijk.
Interesting to hear Craig Slater (Sky) suggesting there are rumours flying around in the paddock that the new Ferrari car seems to have issues with rear end stability, which has raised concerns with engineers back in Maranello.
Auw:
15:06 Hamilton improves to a 1m23.776s, but he stays fifth. He's already up to 10 laps for the day, more than Ricciardo and Alonso combined.
15:06 Hamilton improves to a 1m23.776s, but he stays fifth. He's already up to 10 laps for the day, more than Ricciardo and Alonso combined.
Mercedes is al aan het sandbaggen.Zahariac schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:07:
Auw:
Feitelijk juist, maar het gaat nergens overZahariac schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:07:
Auw:

Gaat ook verder nergens over. Maar vind het zo'n humor dat ook continu van die psychologische spelletjes worden gespeeld.McBoom schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:09:
[...]
Feitelijk juist, maar het gaat nergens over
Ach, in totaal kunnen ze nog duizenden kilometers testen als het nu een beetje mee blijft zitten. Het zou ook zomaar kunnen dat er nog eens een Merc motor ploft of in de muur beland. Dan ben je de voorsprong weer kwijt. Tuurlijk, het zou beter zijn als Ricciardo al zijn rondjes had kunnen rijden, maar met 10 rondjes kun je natuurlijk al behoorlijk wat data verzamelen waarmee je ook prima even uit de voeten kunt. Het verschil tussen 10 rondjes en 80 rondjes op de eerste dag is voornamelijk dat je de mogelijkheid hebt om verschillende setups en het effect ervan te testen, maar die eerste 10 leveren al een bak met info.Zahariac schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:07:
Auw:

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
@foto hierboven. Het lijkt wel alsof het windschermpje voor Hamilton geen compleet schermpje is, maar een setje haaietanden. Was dit vorig jaar ook al zo?
No matter the age, never lose the Kramer inside
volgens mij wel ja.Hmtsjmftsch schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:14:
@foto hierboven. Het lijkt wel alsof het windschermpje voor Hamilton geen compleet schermpje is, maar een setje haaietanden. Was dit vorig jaar ook al zo?
Yep. En Rosberg had wel een gewoon schermHmtsjmftsch schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:14:
Zou HAM express geen snelste tijd neer zetten? Dat ze pas laten zien wat ze kunnen in Q3 ofzo?
*sowieso
Q3? Dit is testen.. Er is geen Q3..DonJunior schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:15:
Zou HAM express geen snelste tijd neer zetten? Dat ze pas laten zien wat ze kunnen in Q3 ofzo?
Pas in Australie ga je de echte snelheid zien. Nu houden ze zich toch een beetje in.
-
Snelle tijden zijn ze totaal niet mee bezig op dag 1 van 2 weken testen met een nieuwe auto.DonJunior schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:15:
Wauw. Die FI is echt superslank aan de achterkant. Geen wonder dat die shark fin zo groot lijkt.Timoth schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:43:
[afbeelding]
[afbeelding]
The Beauty and the Beast
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Hij doelt op Q3 in Australië, vermoed ik zomaar....Edd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:16:
[...]
Q3? Dit is testen.. Er is geen Q3..
Pas in Australie ga je de echte snelheid zien. Nu houden ze zich toch een beetje in.
Dat snap ik ook wel..Edd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:16:
[...]
Q3? Dit is testen.. Er is geen Q3..

Zou toch best kunnen dat ze ook willen zien wat het beestje op zijn top kan... ?? Was volgens mij niet een heel domme vraag hoor
*sowieso
Dank u..ralph075 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:16:
[...]
Hij doelt op Q3 in Australië, vermoed ik zomaar....
*sowieso
Liberty!Motorsport.com @Motorsport
Good news for #F1 fans! Teams are now allowed to post short video from Barcelona testing on social media channels.

That ass.
[ Voor 20% gewijzigd door Rivanov op 27-02-2017 15:20 ]
Gatver, wordt er niet bepaald fraaier op bij de merc met de brievenbus in de vin en die kapstok erachter.
Zal ongetwijfeld functie hebben maar ik zal er niet aan kunnen wennen.
Overigens weer veel dank aan de driftige posters van foto's ed.
Er is dan nog ook niks definitief.
Vergeet nou eens niet dat het een TESTDAG is lieve kijkbuiskinderen.
Vergeet nou eens niet dat het een TESTDAG is lieve kijkbuiskinderen.
Social media filming rules relaxed for first Barcelona F1 test
Formula 1 teams have been permitted to film and upload short videos on their social media channels during the first week of testing, Autosport has learned.
Previously, the commercial rights holder has placed tight restrictions on broadcasting video filmed within the confines of the circuit.
New F1 owner Liberty Media is keen to exploit digital and social media.
Formula 1 teams have been permitted to film and upload short videos on their social media channels during the first week of testing, Autosport has learned.
Previously, the commercial rights holder has placed tight restrictions on broadcasting video filmed within the confines of the circuit.
Massa op 1
1:22.727
1:22.727
[ Voor 33% gewijzigd door daniellammers op 27-02-2017 15:23 ]
You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman

Hoppa Massa op 1. Heeft nu dan iedereen door dat dit nog helemaal niks zegt?
Kleurrrr en vormmmm zijn niet relevant! SNELHEID EN WINNEN is wat we willen!SuBBaSS schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:21:
Gatver, wordt er niet bepaald fraaier op bij de merc met de brievenbus in de vin en die kapstok erachter.
Lekker rijden met je telefoon in je hand...nachtnet schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:23:
* nachtnet dacht dat het een grap was. HAM vanuit de cockpit op insta.. blijkt hij het echt gepost te hebben...
Straks ook nog een rondje met een flesje Heineken?

STR12 is de winnaar uit de stemming mooiste auto van 2017 ..
*sowieso
Hmm wel Benz Powered...Zahariac schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:23:
Hoppa Massa op 1. Heeft nu dan iedereen door dat dit nog helemaal niks zegt?
RustââghSpeedster schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:23:
[...]
Kleurrrr en vormmmm zijn niet relevant! SNELHEID EN WINNEN is wat we willen!
Goed bezigRivanov schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:22:
Social media filming rules relaxed for first Barcelona F1 test
Zo'n mooie livery!DonJunior schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:25:
[afbeelding]
STR12 is de winnaar uit de stemming mooiste auto van 2017 ..
Ik doe mijn best.
Speedster schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:23:
[...]
Kleurrrr en vormmmm zijn niet relevant! SNELHEID EN WINNEN is wat we willen!
Sure, aan het eind van de rit telt dat inderdaad.
Maar dat ga je in een blokkendoos niet halen.
Van de zijkant vind ik hem wel mooier dan van de voorkant.
Had echt niet verwacht dat Toro Rosso zo'n radicale verandering in de livery zou hebben.
Weet iemand wat er met RBR is?
Tja hij had vorig jaar toch ook een schandaal met telefoon op de motor op de snelweg. Soms doet hij gewoon erg domme dingen als voorbeeldfunctie.nachtnet schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:23:
* nachtnet dacht dat het een grap was. HAM vanuit de cockpit op insta.. blijkt hij het echt gepost te hebben...
Het zit hem in de details.. vooral die rode streep onder aan de neus vind ik super gaaf gedaan.
*sowieso
Die rijd al weer, die waren als eerste buiten na de pause.daniellammers schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:27:
Laten we hopen op wat meer kilometers vanmiddag.daniellammers schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:27:
[ Voor 14% gewijzigd door alwaysleft op 27-02-2017 15:29 ]
Van alle lelijke vinnen vind ik die van Mercedes toch wel het mooiste. En ik ben bang dat die halve uitlaat ook nog eens voor veel tijdswinst gaat zorgen (gebaseerd op gevoel). Daar zit gewoon ontwikkeling in en is echt over nagedacht.
Mooiste auto's voor mij dit jaar: TR, Renault en Sauber.
Iemand enig idee of RIC nog een keer de weg op gaat of hebben ze weer een probleem ?
Mooiste auto's voor mij dit jaar: TR, Renault en Sauber.
Iemand enig idee of RIC nog een keer de weg op gaat of hebben ze weer een probleem ?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Heeft nu een totaal van 8 rondjes, lijkt me dat die binnen staan.devil-strike schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:28:
[...]
Die rijd al weer, die waren als eerste buiten na de pause.
Dat is anderhalf uur geleden en sindsdien ook maar 4 rondjes...devil-strike schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:28:
[...]
Die rijd al weer, die waren als eerste buiten na de pause.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Waarom mogen ze geen 2e auto gebruiken op de testdag?
oh lol al weer zo lang geleden heheh.
Denk dat dat een financiële kwestie is.Bigfoot schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:30:
Helaas verboden.
Ik blijf nog steeds dit hele testverbod ridicuul vinden. De budgetten zijn geen cent gedaald.
Ik blijf nog steeds dit hele testverbod ridicuul vinden. De budgetten zijn geen cent gedaald.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Regels, max 1 auto per team op de grid( incl box)
Ze mogen wel de auto ruilen, voor 1 van buiten de baan..
Ze mogen wel de auto ruilen, voor 1 van buiten de baan..
Je voorkomt wel dat de grote teams hele weken op hun eigen circuit gaan lopen testen en daardoor nog meer voorsprong hebben op de kleine teams...Señor Sjon schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:32:
Helaas verboden.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Waar? Ik snap niks van die Instagram website ...nachtnet schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:23:
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik hoop dat het nog goed komt voor de start van het seizoen.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Omdat als je een probleem hebt je die op wilt lossen. Ze kunnen niet als ze de auto buiten de baan zetten iets met de auto doen. Dus dan kom je nog nergens achter. Het kost je rijtijd, maar je komt er wel achter wat het probleem is.Bigfoot schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:30:
In de app kun je live stories volgen. Deze kun je helaas niet zien op de webversie van Instagram.Arfman schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:33:
[...]
Waar? Ik snap niks van die Instagram website ...
Instagram Stories zijn ook alleen via de app te bekijken, niet via website helaas.Arfman schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:33:
[...]
Die dingen werken volgens mij alleen via de instagram app.Arfman schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:33:
[...]
Ah ok, thanks. App is gedisabled op mijn telefoon dus helaasJasphur schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:34:
[...]
In de app kun je live stories volgen. Deze kun je helaas niet zien op de webversie van Instagram.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Het lijkt fp1 wel, tijden etc zeggen weinig ( voor de fans dan, voor teams is data belangrijk.)Mad-Matt schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:33:
Ik hoop dat het nog goed komt voor de start van het seizoen.
"Massa's fastest lap of the day so far is also quicker than anything we saw during pre-season testing here last year. So F1's new 2017 breed have made a quick start, with two softer compounds of tyre still available."
Maken de breed bandjes toch nog een beetje verschil.. (leek er zo vanochtend niet echt op namelijk)
Maken de breed bandjes toch nog een beetje verschil.. (leek er zo vanochtend niet echt op namelijk)
*sowieso
Ferrari staat ook nog steeds in de garage zegt Sky?
Volgens de timing is Vettel op de baan.jip_86 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:35:
Ferrari staat ook nog steeds in de garage zegt Sky?
Dan moet je wel data hebben en RBR en McLaren hebben nog niet echt bakken volnachtnet schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:34:
[...]
Het lijkt fp1 wel, tijden etc zeggen weinig ( voor de fans dan, voor teams is data belangrijk.)
Maar het is 2 weken testen toch?
@Ereaser totaal maar 8 dagen testen.
8 dagen verdeelt over 2 x4 dagen.Ereaser schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:36:
[...]
Dan moet je wel data hebben en RBR en McLaren hebben nog niet echt bakken vol![]()
Maar het is 2 weken testen toch?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1