[F1] Seizoen 2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 100 Laatste
Acties:
  • 587.728 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:43
ThaStealth schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:55:
[...]

Nee, zodra je een blok gebruikt word die toegevoegd aan je "pool" en mag je die onbeperkt wisselen.

Dus:

Weekend 1
Blok 4/4 gaat stuk
Blok 5/4 gaat erin (+ grid penalty)
Blok 5/4 gaat stuk
Blok 6/4 gaat erin (+ grid penalty?)

Blok 5/4 mag helemaal niet meer gebruikt worden

Weekend 2
Blok 3/4 zit erin en gaat stuk
Blok 6/4 gaat erin (geen penalty)

[...]

Teams leveren velgen aan Pirelli, Pirelli gooit de banden erop en geeft ze terug aan de teams, op het einde van het weekend worden de velgen weer opgehaald en ontdaan van het rubber (en rubber word indien nodig vernietigd).
Volgens mij zit het met de penalty onderdelen net iets anders.

Weekeinde N:
Blok 4 wordt vervangen
Blok 5 komt erin (zou penalty betekenen
na bv fp2 wordt blok 5 vervangen door blok 6
Hierdoor telt blok 6 als penalty en vervalt blok 5
Dit blok 5 mag dan niet opnieuw zonder straf in de pool opgenomen worden.

Wordt in weekeinde M: Blok 5 weer opnieuw ingezet ontvang je toch gewoon een penalty.

Blok mag trouwens gelezen worden als elk van de 6 engine onderdelen die gedefinieerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 13:53
nachtnet schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:06:
[...]

Volgens mij zit het met de penalty onderdelen net iets anders.

Weekeinde N:
Blok 4 wordt vervangen
Blok 5 komt erin (zou penalty betekenen
na bv fp2 wordt blok 5 vervangen door blok 6
Hierdoor telt blok 6 als penalty en vervalt blok 5
Dit blok 5 mag dan niet opnieuw zonder straf in de pool opgenomen worden.

Wordt in weekeinde M: Blok 5 weer opnieuw ingezet ontvang je toch gewoon een penalty.

Blok mag trouwens gelezen worden als elk van de 6 engine onderdelen die gedefinieerd zijn.
Blok 5 mag niet meer gebruikt worden, zoals ThaStealth al zegt.
In weekend M zal je dus blok 7 moeten gebruiken als 1,2,3,4 en 6 stuk zijn.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
RocketKoen schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:09:
[...]
Blok 5 mag niet meer gebruikt worden, zoals ThaStealth al zegt.
In weekend M zal je dus blok 7 moeten gebruiken als 1,2,3,4 en 6 stuk zijn.
Ja dat klopt dan toch. Nachtnet geeft aan dat als je dan blok 5 gebruikt je alsnog een gridpenalty ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Zahariac schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:09:
[...]

Ja dat klopt dan toch. Nachtnet geeft aan dat als je dan blok 5 gebruikt je alsnog een gridpenalty ontvangt.
Als je blok 5 nog een keer gebruikt ben je gediskwalificeerd.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
RocketKoen schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:10:
[...]

Heb je dat ook ergens staan? Want dat lijkt mij niet waarschijnlijk en ook niet echt kostenefficient dat ze dan een blok weg moeten gooien wat nog goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:59

AzzKickah

06-CENSORED

Ik vind de McLaren mooooooi! *O* Ex. de vin dan.... -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
23.3.e van de FIA - 2017 FORMULA ONE SPORTING REGULATIONS

23.3.e) Should a driver use more than four of any one of the elements during a Championship season, a grid place penalty will be imposed upon him at the first Event during which each additional element is used. Penalties will be applied according to the following table and will be cumulative :
The first time a 5th of any of the Ten grid place penalty.
elements is used.
The first time a 5th of any of the Five grid place penalty.
remaining elements is used.
The first time a 6th of any of the Ten grid place penalty.
elements is used.
The first time a 6th of any of the Five grid place penalty.
remaining elements is used, and so on.
A power unit or any of the six elements will be deemed to have been used once the car’s timing transponder has shown that it has left the pit lane.
During any single Event, if a driver introduces more than one of the same power unit element which is subject to penalties, only the last element fitted may be used at subsequent Events without further penalty.
23.3.f) If a driver is replaced at any time during the Championship season his replacement will be deemed to be the original driver for the purposes of assessing power unit usage.
23.3.g) After consultation with the relevant power unit supplier the FIA will attach seals to each of the relevant components within the power unit prior to them being used for the first time at an Event in order to ensure that no significant moving parts can be rebuilt or replaced.
Within one hour of the publication of the official race results exhaust blanking plates (with one 10mm diameter inspection hole per cylinder) and further seals will be applied to all used power unit components in order to ensure that they cannot be run or dismantled between Events.
Upon request to the FIA these additional seals will be removed after the start of initial scrutineering at the next Event at which the power units are required. All such power units must remain within the team’s designated garage area when not fitted to a car and may not be started at any time during an Event other than when fitted to a car eligible to participate in the Event.

[ Voor 97% gewijzigd door nachtnet op 24-02-2017 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Zahariac schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:11:
[...]

Heb je dat ook ergens staan? Want dat lijkt mij niet waarschijnlijk en ook niet echt kostenefficient dat ze dan een blok weg moeten gooien wat nog goed is.
Dat is ook kind of the point.
Als blok 5 nog goed is. waarom zou je dan tijdens de race N met blok 6 gaan rijden?

Overigens telt dit natuurlijk per PU onderdeel. Dus als alleen de MGU-K het al na 1 VT begeeft dan hoef je niet heel blok 5 weg te gooien maar alleen de MGU-K.

Wat ze dan vorig jaar deden is een heel blok 6 erin zetten. En dan de andere 5 onderdelen van blok 5 in de poel houden. Nu zullen ze waarschijnlijk alleen MGU-K 6 inzetten en de andere 5 delen van blok 5 laten zitten. MGU-K 5 mag dan niet meer gebruikt worden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
RocketKoen schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:15:
[...]

Dat is ook kind of the point.
Als blok 5 nog goed is. waarom zou je dan tijdens de race N met blok 6 gaan rijden?

Overigens telt dit natuurlijk per PU onderdeel. Dus als alleen de MGU-K het al na 1 VT begeeft dan hoef je niet heel blok 5 weg te gooien maar alleen de MGU-K.

Wat ze dan vorig jaar deden is een heel blok 6 erin zetten. En dan de andere 5 onderdelen van blok 5 in de poel houden. Nu zullen ze waarschijnlijk alleen MGU-K 6 inzetten en de andere 5 delen van blok 5 laten zitten. MGU-K 5 mag dan niet meer gebruikt worden.
Ik heb aan de hand van de post van Nachtnet de regulations erbij gepakt en ik zie toch echt niets staan over een diskwalificatie. Er staat alleen:

During any single Event, if a driver introduces more than one of the same power unit
element which is subject to penalties, only the last element fitted may be used at
subsequent Events without further penalty.

Dus je mag volgens mij wel weer gewoon blok 5 inzetten, maar dan wel weer met een penalty.

(Met blok mag je overigens elk van de 6 onderdelen vervangen hoor, is gewoon als voorbeeld)

[ Voor 4% gewijzigd door Zahariac op 24-02-2017 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-09 15:39
Plannen ze ook meer rondes in ter compensatie van de snellere rondetijden eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zahariac schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:21:
[...]

Ik heb aan de hand van de post van Nachtnet de regulations erbij gepakt en ik zie toch echt niets staan over een diskwalificatie. Er staat alleen:

During any single Event, if a driver introduces more than one of the same power unit
element which is subject to penalties, only the last element fitted may be used at
subsequent Events without further penalty.

Dus je mag volgens mij wel weer gewoon blok 5 inzetten, maar dan wel weer met een penalty.

(Met blok mag je overigens elk van de 6 onderdelen vervangen hoor, is gewoon als voorbeeld)
Klopt is naar aanleiding van de Hamilton/ Alonso acties veranderd in de regels.
Je kan maar penalties voor 1 motorblok krijgen in 1 race weekend.
De rest carried over naar een volgend weekend waarin je andere nieuwe componenten gebruikt. (soortvan)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
RocketKoen schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:10:
[...]

Nee hoor, zodra je met blok 5 start in een wedstrijd krijg je gewoon weer een gridpenalty.

Je mag als team best nog 3 nieuwe blokken introduceren tijdens één weekend maar de gridpenalties worden niet meer bij elkaar opgeteld, die worden nu uitgesmeerd.

In de praktijk heeft het dus geen nut, want je schiet er niks mee op om meerdere blokken te wisselen tijdens een weekend.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09 06:59
Sniffels schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:22:
Plannen ze ook meer rondes in ter compensatie van de snellere rondetijden eigenlijk?
Zover ik weet niet, het aantal ronden is gebaseerd op afstand en niet op tijd. Ik dacht het aantal ronden wat nodig is om minimaal 300 305km af te leggen (m.u.v. Monaco).
Ze mogen dit jaar iets meer brandstof meenemen, maar dat is bedoeld ter compensatie van het hogere gewicht. Daarmee zouden ze dan eventueel ook nog in de problemen kunnen komen bij extra ronden.

Dat betekent dus wel kortere gp's :(

[ Voor 5% gewijzigd door Racierox op 24-02-2017 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Vermoedelijk niet, de race is altijd een minimale afstand en een maximale tijdsduur. Hetgeen het eerst wordt bereikt (afstand of tijdsduur) bepaalt het finishmoment. Snellere rondes leiden niet tot een kortere afstand, dus het aantal rondes zal gelijk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:48
Formula One races are of near identical distance, calculated in the regulations as the least number of laps required to exceed 305 kilometres. Some races invariably take longer than others however due to the differing average speeds of circuits.

The only exception is Monaco, where the race distance is calculated as the minimum number of laps exceeding 260 kilometres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
ralph075 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:28:
[...]

Vermoedelijk niet, de race is altijd een minimale afstand en een maximale tijdsduur. Hetgeen het eerst wordt bereikt (afstand of tijdsduur) bepaalt het finishmoment. Snellere rondes leiden niet tot een kortere afstand, dus het aantal rondes zal gelijk blijven.
Dat betekent dus wel dat je dit seizoen behoorlijk wat minder F1 te zien krijgt.. :+ ( korte races in tijdsduur..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
nachtnet schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:30:
[...]

Dat betekent dus wel dat je dit seizoen behoorlijk wat minder F1 te zien krijgt.. :+ ( korte races in tijdsduur..)
Ze hebben wel langer de tijd om de baan te laten drogen, aangezien ze toch tijd overhouden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:15
ralph075 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:31:
Ze hebben wel langer de tijd om de baan te laten drogen, aangezien ze toch tijd overhouden :+
Ik wil helemaal geen droge banen... :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

http://www.nu.nl/formule-...ieuwe-oranje-mclaren.html

De oranje kleur heeft een Nederlandse oorsprong.
Verder heeft Alonso hoge verwachtingen. Ben benieuwd of ze het waar kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
We willen alleen maar regenraces het komende seizoen. :P

Maar als ik even terugkijk, toch de Mercedes die er goed uitziet. Niet qua kleurstelling maar qua ontwerp wel. Functioneel, slank maar ook verfijnd. Zal wel weer een verdomt goede wagen zijn denk ik...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:13
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:35:

Maar als ik even terugkijk, toch de Mercedes die er goed uitziet. Niet qua kleurstelling maar qua ontwerp wel. Functioneel, slank maar ook verfijnd. Zal wel weer een verdomt goede wagen zijn denk ik...
ik weet het wel zeker...en dan die renault motor die ermee kapte bij de Torro Rosso voorspelt niet veel goeds... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:35:

Jep, ik ben er ook bang voor. Maar we hebben natuurlijk de Red Bull nog niet gezien.

Ferrari komt eigenlijk van te ver, als die nou vorig jaar heel dicht op Mercedes hadden gezeten dan had ik ze wel een grote kans gegeven met hun radicalere ontwerp om de kop te pakken. Nu hoop ik er op, maar realistisch gezien denk ik niet dat ze ineens een klap sneller zijn dan Mercedes.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Best knap dat er van STR nog niets is gelekt. Ze hebben al op Misano gereden, lijkt me sterk dat niemand dat gezien heeft die geen geheimhoudingsplicht heeft. Ben ook wel benieuwd hoe de motor uiteindelijk gaat heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
@DaniëlWW2 & @XyritZz Ik verwacht ook dat het kampioenschap tussen Merc & RBR zal gaan.. (En vrees dat Merc gewoon weer 50+ pk uit het nieuwe blok geperst heeft..) Ik denk wel dat het om de daarop volgende plaatsen wel spannend kan worden. met Sauber het hele seizoen op p10. (of P19/p20)

Morgen een dagje pauze en dan HAAS, Toro Rosso & Red Bull Racing.. *O*

[ Voor 13% gewijzigd door nachtnet op 24-02-2017 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
TheBrut3 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:45:
Best knap dat er van STR nog niets is gelekt. Ze hebben al op Misano gereden, lijkt me sterk dat niemand dat gezien heeft die geen geheimhoudingsplicht heeft. Ben ook wel benieuwd hoe de motor uiteindelijk gaat heten.
Niets gelekt?
De motor hield er na 6 rondes mee op. Dat is breed uitgemeten in de pers.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
nachtnet schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:46:
@DaniëlWW2 & @XyritZz Ik verwacht ook dat het kampioenschap tussen Merc & RBR zal gaan.. (En vrees dat Merc gewoon weer 50+ pk uit het nieuwe blok geperst heeft..) Ik denk wel dat het om de daarop volgende plaatsen wel spannend kan worden. met Sauber het hele seizoen op p10. (of P19/p20)

Mijn hoop voor de titelstrijd is inderdaad ook op RBR gevestigd, het feit dat Red Bull zo ongeveer de nieuwe regels bedacht heeft stelt me enigszins gerust dat ze met een goede machine aan de start gaan staan. Hopelijk werkt de Renault ook mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
RedBull heeft een mooi overzichtje met minder mooie F1 wagens gepost..
http://www.redbull.com/en...0513/f1-ugly-cars-gallery
Afbeeldingslocatie: https://image2.redbull.com/rbcom/010/2017-02-23/1331846260966_1/0010/1/800/533/1/1972-eifelland-f1-typ-21.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 18:22

p0st

Dutch Reefer

RocketKoen schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:47:
[...]

Niets gelekt?
"motor"

The squad did manage to complete 100km on track in their 2017 challenger, the STR12, before what was believed to be an energy recovery system issue brought proceedings to an early conclusion.

ERS dus, ik maak me nog niet zo'n zorgen dat RB en/of Renault zelf hier heel veel last van gaan krijgen :>

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 17:30

williams ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

RocketKoen schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:47:
[...]

Niets gelekt?
Dat is niet relevant. Ze rijden nog niet met gehomologeerde PUs op dit moment.

Er is verder nog niets over het uiterlijk gelekt. Dat is veel interessanter nu.
Vooral nu iedereen een smartphone heeft en een (geheim) fotootje zo genomen is, is het eigenlijk best wonderbaarlijk dat we nog altijd niets gezien hebben.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Die is vorige week al online gepresenteerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
De smurfenmobiel. _O-
Afbeeldingslocatie: https://image3.redbull.com/rbcom/010/2014-01-24/1331629719458_6/0012/0/194/0/2345/3240/800/6/1976-ligier-js5-f1.jpg

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
Toch wel jammer dat zulke bizarre creaties niet meer voorbij zullen komen door de strenge regelgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zahariac schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 16:16:
[...]

Toch wel jammer dat zulke bizarre creaties niet meer voorbij zullen komen door de strenge regelgeving.
Haha tja.. de laatste in die reeks is volgens mij wel een Verstappen geweest?

Afbeeldingslocatie: https://primotipo.files.wordpress.com/2014/09/jos.jpg

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
Apache4u schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 16:23:
[...]

Haha tja.. de laatste in die reeks is volgens mij wel een Verstappen geweest?

[afbeelding]
Welk jaar was dat? Want in 2001 had je nog die Arrows met dat rare extra vleugeltje op de neus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-09 15:32
Zahariac schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 16:25:
[...]

Welk jaar was dat? Want in 2001 had je nog die Arrows met dat rare extra vleugeltje op de neus.
Dit was toen hij bij tyrell reedt als ik het goed heb in 1997.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel
[...]

1997?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:47

Edd

[...]

Dat was in 1997. De Arrows kwam erna.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:52
[...]

1997 volgens mij ...

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
[...]

Echte gedrochten heb je misschien niet meer, nu die haaienvinnen die weer terug zijn, of een penisneus, of dit dingetje waar Montoya en Ralf S. destijds in reden:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedsport-magazine.com/media/images/meldeliste/zoom1000/williams-williams-fw26-bmw-montoya-6168.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Och, er zijn nog wel meer pareltjes. 2008 met allerlei extra vleugeltjes, tot recent de penisneus en andere beauties.

Afbeeldingslocatie: http://en.espnf1.com/PICTURES/CMS/22500/22517.3.jpg

Komt van deze pagina, staat nog wel meer tussen:
http://en.espn.co.uk/f1/motorsport/story/142839.html

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Afbeeldingslocatie: http://www.statsf1.com/constructeurs/photos/64/708b.jpg

:')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
Toen ging de race nog gewoon door als er sneeuw op de baan lag?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:04

Kiwi

Gadgetfreak

Als we dan toch bezig zijn: Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/IoS55RxabCw/maxresdefault.jpg :')

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Het thumbs up knopje is hier niet voldoende. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:44
Speciaal voor onze F1-fans: @ZiggoSportF1

Ben jij een échte liefhebber van Formule 1? Dan hebben wij iets moois voor je! Vanaf vandaag bieden wij het laatste Formule 1-nieuws, achtergronden, exclusieve beelden, kijkjes achter de schermen en reportages van de F1-kenners aan op onze compleet nieuwe social media-platformen!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Rivanov schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 16:52:

Ben jij een échte liefhebber van Formule 1? Dan hebben wij iets moois voor je! Vanaf vandaag bieden wij het laatste Formule 1-nieuws, achtergronden, exclusieve beelden, kijkjes achter de schermen en reportages van de F1-kenners aan op onze compleet nieuwe social media-platformen!
Zullen wel weer Facebook only video's worden.. :N

offtopic:
Witbalans en belichting bij de paddockpass video's zijn nog niet helemaal op orde .. :) :)

[ Voor 8% gewijzigd door nachtnet op 24-02-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
nachtnet schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 16:54:
[...]

Zullen wel weer Facebook only video's worden.. :N
Hopelijk wordt dit interessant.
Alle foto's en video's die Jack daar achter de schermen maakt, vind je terug op Instagram (Stories). Daarnaast zal hij proberen om via Facebook Live zoveel mogelijk te laten zien van alles wat er rondom het circuit gebeurt.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:33
Rivanov schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 16:52:

Blijf dat filmpje onderaan zo tof vinden. Hoe Tom om zich heen zit te rammen! :D :X

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• nachtnet
2017 grid
Afbeeldingslocatie: http://e0.365dm.com/17/02/16-9/20/skysports-fw40-high-res-williams-f1_3892541.jpg?20170217093043
Afbeeldingslocatie: http://e0.365dm.com/17/02/16-9/20/skysports-sauber-f1-launch_3894198.jpg?20170220103430
Afbeeldingslocatie: http://images.lpcdn.ca/924x615/201702/21/1354153-renault-devoile-matin-rs17.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.f1i.com/wp-content/uploads/2017/02/Force-India-4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://e2.365dm.com/17/02/16-9/20/skysports-mercedes-w08-silverstone_3896195.jpg?20170223114200
Afbeeldingslocatie: http://images2.corriereobjects.it/methode_image/2017/02/24/Sport/Foto%20Gallery/ed2604273a88d264287f7e5182637f18.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.formulapassion.it/wp-content/uploads/2017/02/McLaren-Honda_MCL32_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn-2.motorsport.com/images/mgl/YKKE7ROY/s8/f1-manor-wind-tunnel-model-2017-manor-wind-tunnel-model-car.jpgOmdat nog steeds niet uitgesloten is dat deze nog meedoet.

[ Voor 11% gewijzigd door nachtnet op 24-02-2017 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
http://www.nu.nl/sport/44...t-in-nieuwe-red-bull.html

Max rijdt dinsdag en donderdag. Ric op maandag en woensdag.
Donderdag is de "regen" testdag.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RocketKoen schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 17:08:
http://www.nu.nl/sport/44...t-in-nieuwe-red-bull.html

Max rijdt dinsdag en donderdag. Ric op maandag en woensdag.
Donderdag is de "regen" testdag.
Dat komt als een grote verrassing zeg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 17:09:
[...]

Dat komt als een grote verrassing zeg. :P
Nou, Max hoeft volgens mij niet meer te oefenen in de regen ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 21:21
RocketKoen schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 17:11:
[...]

Nou, Max hoeft volgens mij niet meer te oefenen in de regen ;)
Klopt, maar kan misschien wel beter feedback geven ;)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 17:59

AzzKickah

06-CENSORED

Ik vind denk ik qua vorm de Sauber het mooiste, als je je rechter duim over de vin heen legt dan (past precies).

De McLaren is ook erg mooi. De Ferrari vind ik niet heel bijzonder en de Mercedes word ik een beetje bangig van... :/ Hopen dat Adrian Newey zich lekker heeft kunnen uitleven met de RB13.. fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

Wom

nachtnet schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 17:07:
Omdat nog steeds niet uitgesloten is dat deze nog meedoet.
Wat heb ik gemist?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 22:33
Er gaan hier & daar nog geruchten dat er nog mensen zijn met interesse voor Manor/MRT. Theoretisch zou het nog kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Gisteren ergens berichtje gezien dat de curator nog geen veiling wil houden omdat er mogelijk nog een koper voor totale overname is.. (en dat er dan tot ten laatste Spanje nog door manor meegedaan (gestart) kan worden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:47

Edd

nachtnet schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 17:19:
[...]

(en dat er dan tot ten laatste Spanje nog door manor meegedaan (gestart) kan worden.)
Ik krijg een déjà vu gevoel... Hebben ze dit keer nog wel beschikking over de software van de Mercedes-motoren? ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
[...]

Gisteren ergens berichtje gezien dat de curator nog geen veiling wil houden omdat er mogelijk nog een koper voor totale overname is.. (en dat er dan tot ten laatste Spanje nog door manor meegedaan (gestart) kan worden.)
Moeten ze wel een iets grotere auto bouwen. Of een hele kleine coureur vinden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Dan moeten ze wel met een heel goed plan komen. Want ze lopen nu al super veel achter op de concurrenten qua tijd. Of ze moeten de mogelijkheid hebben om ongeveer een complete auto te kopen, net als Haas vorig jaar (en dit jaar?).

Leuk als er een team bij komt, maar dan geen team welke elke race minimaal 1 ronde aan de broek krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Voor ons alle 3, toch aardig van ze! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
TheBrut3 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 17:28:
Dan moeten ze wel met een heel goed plan komen. Want ze lopen nu al super veel achter op de concurrenten qua tijd. Of ze moeten de mogelijkheid hebben om ongeveer een complete auto te kopen, net als Haas vorig jaar (en dit jaar?).

Leuk als er een team bij komt, maar dan geen team welke elke race minimaal 1 ronde aan de broek krijgt.
Daar is de 107% regel voor. Als ze met een halve auto komen halen ze de kwalificatie gewoon niet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 21-09 16:13
[...]

Blij toe eigenlijk. Haha

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 21-09 16:13
[...]

Owh echt?!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 18:22

p0st

Dutch Reefer

Ah heerlijk met een Karmeliet Tripel de herhaling van Mexico kijken op Ziggo Racing, eindelijk in HD!

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 12:13

Ik denk dat 50 BHP wel erg veel is, maar het kan goed zijn dat ze die gortige quali-mode nu vaker tijdens een race kunnen gebruiken. Ze hebben nu al paar keer de betrouwbaarheid en optimalisatie genoemd. http://readmotorsport.com...1000-horsepower-is-close/

En over vandaag, toffe McLaren, leuke kleurstelling, het is misschien vergezocht, maar ik gun Alonso nog wel een jaar waarin hij mee kan strijden om race podiums.

Toch mooi om al die veranderingen te zien, uiterlijk of "het mooi zijn" maakt mij niet zo heel veel uit daarin.
@nachtnet Ja maar daar had ik niet echt een opmerking over. :>

[ Voor 3% gewijzigd door yorkick op 24-02-2017 19:57 ]

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
yorkick schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 18:17:
[...]
En over vandaag, toffe McLaren, leuke kleurstelling, het is misschien vergezocht, maar ik gun Alonso nog wel een jaar waarin hij mee kan strijden om race podiums.
[..]
De nieuwe Ferrari was ook vandaag :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:09
De T-wing loophole uitgelegd op reddit:
Was trying to figure out how the Ferrari and Merc gadgets were legal, turns out there is a 50mm space between the engine cover/fin regulations and the rear wheel centerline, which is where the rear wing regulations start.
The whale tail could in theory be 1600mm wide if the teams were being utterly silly as far as I can tell, but it would have a maximum height of 950mm (compared to 800mm of rear wing bodywork).
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/br9gMHi.png
''The rear wing width boxes, the maximum width of any *shark fin* and the smallest possible fin (or just bodywork).''

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2SIrdhe.png
''From the side view you can see the area where there is no width restrictions (apart from 1600mm between the wheel lines)''!

Ook een interessant feitje zijdelings. Williams is tot nu toe nog te enige waarbij ik een horizontale platte strip op de shark fin heb opgemerkt (175mm) (boven het randstad logo):
Afbeeldingslocatie: http://encdn.f1i.com/wp-content/uploads/2017/02/FW40_6.jpg

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
Lasmibalsingh schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 18:54:

[...]

[afbeelding]
''The rear wing width boxes, the maximum width of any *shark fin* and the smallest possible fin (or just bodywork).''

[afbeelding]
''From the side view you can see the area where there is no width restrictions (apart from 1600mm between the wheel lines)''!

Ook een interessant feitje zijdelings. Williams is tot nu toe nog te enige waarbij ik een horizontale platte strip op de shark fin heb opgemerkt (175mm) (boven het randstad logo):
[afbeelding]
Ik neem toch wel aan dat ze dit nog recht gaan trekken in het reglement. Lijkt me niet dat ze dit bewust hebben gedaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-09 18:30
Dit is waar ik als eerste aan moest denken toen ik die shark fin van Ferrari zag :+
Afbeeldingslocatie: http://www.dutch-aviation.nl/pictures/Fokker/Civil/Fokker%20F100%20front%20Schiphol%20tower.jpg
Ik mag toch wel hopen dat dit verboden wordt, hopelijk inclusief die hele fin :P
Wordt dit anders double diffuse 2.0? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Laatst online: 17:41
RichardQG schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:30:
Dit is waar ik als eerste aan moest denken toen ik die shark fin van Ferrari zag :+
[afbeelding]
Ik mag toch wel hopen dat dit verboden wordt, hopelijk inclusief die hele fin :P
Wordt dit anders double diffuse 2.0? ;(
Lijkt me in ieder geval een stuk eenvoudiger te kopiëren dan de dubbele diffuser. Daarvoor moest de hele achterkant opnieuw ontworpen worden.
Neemt niet weg dat dit soort uitstulpsels zsm verbannen moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
* DaniëlWW2 hoopt dat RBR geen lelijke vin heeft en dat de FIA ze alsnog verbied. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 19:58:
* DaniëlWW2 hoopt dat RBR geen lelijke vin heeft en dat de FIA ze alsnog verbied. :+
Ze kunnen er nu natuurlijk nog stel een op ducttapen ;)

[ Voor 0% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-02-2017 20:05 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Er rijden helemaal geen Finnen bij RBR :? Net zoals dat ze echt geen Finnen gaan verbieden in de F1 :+
RocketKoen schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 20:00:
[...]

Dat is pure mishandeling!
/offtopic

-edit-
Jaja Daniël, snel vin ervan maken hé :>

[ Voor 9% gewijzigd door Humma Kavula op 24-02-2017 20:15 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:54
Wehrlein wordt de eerste testweek vervangen door Antonio Giovinazzi vanwege zijn nek blessure.
Ik ben benieuwd wanneer wij Wehrlein weer terugzien lijkt toch een serieuze blessure.
http://www.sauberf1team.c...-season-test-in-barcelona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

RocketKoen schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 20:00:
[...]

DAT!.....zou een echte "Red Bull rebelse wink wink nudge nudge"-actie zijn richting alle andere teams. :D

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:14
Lol. Volgens Autobild heeft Merc 60 pk gevonden deze winter en Renault slechts 35.

Let's get back the token system! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Lasmibalsingh schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 18:54:

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik moest even de Reddit lezen, maar snap de loophole nu.. Plaatjes alleen zijn net niet duidelijk genoeg...

Het gat van 50mm tussen het midden van de achteras en maximale lengte van de extended fin is niemandsland. En dus is daar een T-wing (e.a.) mogelijk.. _/-\o_ (hoera loophole 1).

Requiem19 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 20:14:
Lol. Volgens Autobild heeft Merc 60 pk gevonden deze winter en Renault slechts 35.

@yorkick zat ik er met 50+ niet zover naast.. :+

[ Voor 17% gewijzigd door nachtnet op 24-02-2017 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zahariac

Dit is geen goede ontwikkeling! Gat is dus alleen maar groter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:34

Maar ook met token systeem zouden ze die 60 pk wellicht gevonden hebben. Maar nu kan Renault er eventueel nog iets aan doen.

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mercedes moet toch ooit het einde vinden aan de prestaties die ze uit de motor kunnen halen? O-)
(Nee, geloof er ook niks van :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
peeth schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 20:31:
[...]

Maar ook met token systeem zouden ze die 60 pk wellicht gevonden hebben. Maar nu kan Renault er eventueel nog iets aan doen.
Ik verwacht gewoon dat het gat qua motor vermogen hetzelfde blijft als eind 2016. De hoop voor Red Bull is dat ze zo een goed chassis hebben dat ze tijd kunnen goed maken op Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als de bron Auto Bild is dan volgt er mogelijk nog een meevaller (voor de niet Mercedes krachtbron liefhebber). Die hebben er wel vaker flink langs gezeten met hun vermoedens :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 20:10
Hier nog een interessant artikel over de sharkfin, door Craig Scarborough:

https://drivetribe.com/p/...id=X7Ygw8ksSw6N1P1pmlgj6A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 13:48
Tyrrell P34 is niet lelijk... foei RB

Die Arrows A2 vind ik eigenlijk ook wel vet. Anders denken :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C5dQXU1XMAYoL1t.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C5dVSc-WAAAPXyq.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C5dVRTtWcAArv2Y.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C5dVR_1XEAEv5E4.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C5dVgTXWgAASs3x.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:53

Ja laten we teruggaan, dan weet je zeker dat er niks verandert wordt :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
En hoelaat is het morgen weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:01

vhal

ಠ_ಠ

Niet. Zondag pas :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Jawel, Haas morgen toch?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:14
Arjantje72 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 21:55:
[...]

Ja laten we teruggaan, dan weet je zeker dat er niks verandert wordt :P
Nope, Renault geeft aan dat ze alle veranderingen ook onder het token systeem hadden kunnen doen. Mercedes kon deze versnderingen juist doorvoeren omdat het tokensysteem afgeschaft werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:54
Nope, Haas is ook zondag. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JQFoz6W7uKLrB7BwzIFbwHyF/full.jpg

Zondag idd :)

[ Voor 152% gewijzigd door Migrator op 24-02-2017 22:20 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Aah, in de TS staat de 25e, vandaar dat ik het dacht....

[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 24-02-2017 22:21 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
albino71 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 22:21:
Aah, in de TS staat de 25e, vandaar dat ik het dacht....
:X

Haas heeft wel vandaag al een filmdag gedaan.. Beelden komen zondag online te staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

nachtnet schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 22:23:
[...]

:X

Haas heeft wel vandaag al een filmdag gedaan.. Beelden komen zondag online te staan.
Jongen, jij post zoveel mooie en goede dingen; je zult mij echt niet horen over een verkeerde releasedatum van Haas in de TS.

Chapeau voor de topictoppers, waar jij zeker bij hoort! ;)

[ Voor 36% gewijzigd door albino71 op 24-02-2017 22:25 ]

Te koop....

Pagina: 1 ... 37 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1