[F1] Seizoen 2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 100 Laatste
Acties:
  • 587.728 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@albino71 Bloos bloos.. (ik vul ook alleen maar wat tijd.) ;) Wat mij betreft is iedereen die een bijdrage aan dit topic levert, (hetzij door te posten, hetzij door te lezen) al een topper..

Zit de paddock pass video's via @Rivanov te kijken, wat een pracht van een zaaltje is dat toch bij McL..
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C5daBhbUsAAHz1r.jpg:large

offtopic:
Kan iemand mij blij maken met wat extra informatie over dat zaaltje? (en de techniek daarachter?)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:52
Toch wel een aardig geluid en de wagen ziet er best prima uit in beweging:

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:53
Requiem19 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 22:17:
[...]

Nope, Renault geeft aan dat ze alle veranderingen ook onder het token systeem hadden kunnen doen. Mercedes kon deze versnderingen juist doorvoeren omdat het tokensysteem afgeschaft werd.
Zeggen ze ja, ik geloof het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Thx, maar was een post of 15 terug al door @Rivanov geplaatst

[ Voor 11% gewijzigd door albino71 op 24-02-2017 23:27 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 20:29
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/navzcqZ.jpg
Als ik dit zo zie dan wordt dat nog best precies mikken voor de pitcrew om die banden er snel op te zetten.. Was dat ook al zo bij de eerdere auto's? :?

Ik doel dan vooral op de ruimte tussen de achterband en de bodemplaat.. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Melantrix op 25-02-2017 00:01 ]

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 19:14
melantrix schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 00:01:
[afbeelding]
Als ik dit zo zie dan wordt dat nog best precies mikken voor de pitcrew om die banden er snel op te zetten.. Was dat ook al zo bij de eerdere auto's? :?

Normaal is er meer ruimte. Maar zoals gemeld in de Paddock Pass video. De vloer is veels te strak en zal een dummy zijn. Dus je kunt er wel vanuit gaan dat er meer ruimte zal zijn op de definitieve auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
RobertMe schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 00:05:
[...]

Normaal is er meer ruimte. Maar zoals gemeld in de Paddock Pass video. De vloer is veels te strak en zal een dummy zijn. Dus je kunt er wel vanuit gaan dat er meer ruimte zal zijn op de definitieve auto.
Ah oke! Thanks for de uitleg. Was nog niet toegekomen aan de paddock pass video's, veel te veel content in een te korte tijdspanne :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
melantrix schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 00:08:
[...]

Ah oke! Thanks for de uitleg. Was nog niet toegekomen aan de paddock pass video's, veel te veel content in een te korte tijdspanne :+
Kun je nagaan hoe dat zondag en maandag gaat worden.. Zondag 3 teams ~tegelijk met nieuwe concepten waaronder "onze" favoriet VES (of is het al VER ? :+ ) en maandag alle teams de baan op in (zonnig) Barcelona.. (Met allen andere onderdelen aan de wagens dan we tot nu toe gezien hebben..)

* nachtnet voorziet een informatie overload..

SYSTEM OVERLOAD.
The engine was not able to process all required data in Time. (10100111001)
The SYSTEM has HALTED

[ Voor 12% gewijzigd door nachtnet op 25-02-2017 00:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:38

sjaool

Every life should have 9 cats

Red Bull is wel lekker bezig met het nummer 13, hoefijzers en zwarte katten. Ik wordt steeds nieuwsgieriger hoe ze dit in de livery verwerkt hebben (als ze dat al doen natuurlijk).

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 17:30
Heren heren
Vandaag is de presentatie van Williams.
Die in mijn optiek te zachte renders van een aantal weken geleden zeggen mij niets.
Hopelijk is Sir Williams er ook weer bij in goede gezondheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 18:22

p0st

Dutch Reefer

MaXeRs schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 08:57:
Heren heren
Die in mijn optiek te zachte renders van een aantal weken geleden zeggen mij niets.
Deze Williams? Sharkfin confirmed :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IjOJYOE.jpg

Edit: Betere foto

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7BT5oeO.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door p0st op 25-02-2017 09:42 ]

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 06:50

Bestla

Kvinne

MaXeRs schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 08:57:
Heren heren
Als die foto's van 17 feb zijn ziet het er naar uit dat Williams geen/wel grote vin gaat krijgen, maar meer een randje zoals Mercedes heeft. Me like :Y

-O- Nee toch?
Afbeeldingslocatie: http://adn.gpupdate.net/news/298976.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Bestla op 25-02-2017 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
melantrix schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 00:01:
[afbeelding]

Zelfs met dat beetje meer ruimte lijkt het mij nog een hele klus het wiel er meteen goed op te krijgen. Respect voor de pitcrew. Zonder hen geen race. *O*

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Bestla schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 09:11:
[...]

Als die foto's van 17 feb zijn ziet het er naar uit dat Williams geen/wel grote vin gaat krijgen, maar meer een randje zoals Mercedes heeft. Me like :Y

-O- Nee toch?
[afbeelding]
Het model dat ze hebben gebouwd heeft dus meer haaienvin dan de renders:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1cSOzQW4TiA5zNxZBuilPyNN/full.jpg

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Interessant dat er nu weer een gaatje (letterlijk) in de regels in gevonden die een extra, onbedoeld, vleugeltje mogelijk maakt. Ik vraag me alleen af wat de teams er mee bereiken op het nu al te laten zien? Waarom niet zo lang mogelijk uitstellen en er misschien nog een race van profiteren voordat iedereen het kopieert of voordat het verboden wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Erapaz schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 09:50:
Interessant dat er nu weer een gaatje (letterlijk) in de regels in gevonden die een extra, onbedoeld, vleugeltje mogelijk maakt. Ik vraag me alleen af wat de teams er mee bereiken op het nu al te laten zien? Waarom niet zo lang mogelijk uitstellen en er misschien nog een race van profiteren voordat iedereen het kopieert of voordat het verboden wordt?
Misschien kijken hoe de FIA erop reageert?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:56

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Erapaz schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 09:50:
Kan best dat ze het erop hebben gezet om andere teams aan het denken te zetten. Zo'n vleugeltje heb je zo in elkaar gecarbonfibert en op je auto geplakt - als er 10 engineers van de andere teams naar moeten kijken heb jij een mooi voordeel gescoord.

Maar goed, je weet het niet. We hebben ook f1 wagens gezien met een heleboel van die kleine spoilertjes erop..
Afbeeldingslocatie: https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fgomotors.net%2Fpics%2FBMW%2Fbmw-f108-01.jpg&f=1

ook best lelijk, stond niet in het lijstje van RBR

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:44
Was deze al gepost?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Migrator schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 09:48:
[...]

Het model dat ze hebben gebouwd heeft dus meer haaienvin dan de renders:

[afbeelding]
Poeh is inderdaad een stuk groter dan op de renders! Beetje zoals op de Force India. We zullen er maar aan moeten wennen denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:03

rally

Deyterra Consultancy

Ik hoop toch echt dat Red Bull een *iets* groter jaarbudget heeft gereserveerd voor Verstappen :+

Afbeeldingslocatie: http://pictures.wachtel.nl/pictures/Redbullbuget.png

bron

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:41
rally schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 11:03:
Ik hoop toch echt dat Red Bull een *iets* groter jaarbudget heeft gereserveerd voor Verstappen :+

[afbeelding]

bron
nooit geweten dat formule 1 zo goedkoop is, misschien toch maar Manor kopen met Tweakers? :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
pjottum schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 10:05:
[...]

Kan best dat ze het erop hebben gezet om andere teams aan het denken te zetten. Zo'n vleugeltje heb je zo in elkaar gecarbonfibert en op je auto geplakt - als er 10 engineers van de andere teams naar moeten kijken heb jij een mooi voordeel gescoord.

Maar goed, je weet het niet. We hebben ook f1 wagens gezien met een heleboel van die kleine spoilertjes erop..
[afbeelding]

ook best lelijk, stond niet in het lijstje van RBR
Wat een gedrocht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

Zat even de Ferrari video te bekijken en toen viel me een schakelaar op aan de achterkant van Vettels Stuur:
Te zien bij 0.34 sec

Vraag me af waar die voor dient

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
seninha schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 11:22:
Zat even de Ferrari video te bekijken en toen viel me een schakelaar op aan de achterkant van Vettels Stuur:
Te zien bij 0.34 sec

[video]

Dat zal of de koppeling zijn of up-gearshift oid.

Dat vizier trouwens. Al die luchtbubbels onder zijn tear off :o ik zou er gek van worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:41
Te zien bij 0.34 sec

[video]

Grosjean heeft soortgelijke schakelaars achterop bij hem zijn ze voor schakelen. Maar hij heeft bijvoorbeeld ook de knop voor DRS achterop zijn stuurtje zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Te zien bij 0.34 sec

[video]

Grosjean legt het hier keurig uit..
YouTube: F1 Steering Wheel: Romain Grosjean's Guide Die schakelaar @ 1:40

Dubbel dus... :-(

[ Voor 4% gewijzigd door nachtnet op 25-02-2017 11:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daniellammers
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-01 15:30
De Renault RS17 heeft z'n eerste rondje gereden!

You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Consensus op twitter lijkt wel te zijn dat Mercedes nu al bijna een jaar lijkt voor te lopen op alle andere gepresenteerde teams qua ontwikkeling binnen de nieuwe regelset.. Alsof Mercedes al een 2018 wagen heeft terwijl de rest nog begint met de 2017 wagens.. :(

Hopelijk presenteert RBR morgen een vergelijkbaar gevorderd model, anders wordt het weer een saai jaar vooraan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Kon bij 100 posts per pagina er nog in 7 pagina's niets over vinden hier. Excuse me als het al eerder gemeld was.
Naar verluidt heeft Max' management een verzoek bij Formula One Management neergelegd om dit seizoen met 'VER' te mogen starten. Waarom precies? Mja, misschien omdat je dan weer een nieuwe batch shirtjes en petjes kan laten drukken, we weten het niet. Het kan een leuke marketingstrategie zijn, wellicht zien we volgend jaar wel 'Tafkam' op de grid. Hoe dan ook, mocht u in Australië plotseling een pole position voor 'VER' zien, dan weet u van de hoed en de rand.
https://www.autobahn.eu/3...wil-een-naamsverandering/
Kan me op zich wel voorstellen dat hij dit zou willen.
Maar lijkt me een fikse gok: de merchandise voor dit seizoen zal toch wel al klaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
nachtnet schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 12:56:
Consensus op twitter lijkt wel te zijn dat Mercedes nu al bijna een jaar lijkt voor te lopen op alle andere gepresenteerde teams qua ontwikkeling binnen de nieuwe regelset.. Alsof Mercedes al een 2018 wagen heeft terwijl de rest nog begint met de 2017 wagens.. :(

Hopelijk presenteert RBR morgen een vergelijkbaar gevorderd model, anders wordt het weer een saai jaar vooraan..
Waar halen ze dat precies uit? Gewoon puur op basis van de uiterlijk van de auto ten opzichte van de rest? of zijn er ook bronnen van intern bijv die hier aan bijdragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Conformation bias.
"Vorig jaar de beste dan zullen ze dat nu ook wel zijn!"

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zou mij niet verbazen. Vergeet niet dat toen Mercedes doorhad dat ze in 2016 weer dominant waren, alle resources op 2017 konden zetten. Dit terwijl RB en Ferrari tegen elkaar aan het ontwikkelen waren voor het lopende jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
Roamor schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:22:
[...]

Zou mij niet verbazen. Vergeet niet dat toen Mercedes doorhad dat ze in 2016 weer dominant waren, alle resources op 2017 konden zetten. Dit terwijl RB en Ferrari tegen elkaar aan het ontwikkelen waren voor het lopende jaar.
Ja maar, o.a. Red Bull heeft aangegeven dat zij ook al sinds vroeg 2016 bezig waren met de 2017 auto. (ergens in juni oid zeiden ze dat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
melantrix schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:02:
[...]

Waar halen ze dat precies uit? Gewoon puur op basis van de uiterlijk van de auto ten opzichte van de rest? of zijn er ook bronnen van intern bijv die hier aan bijdragen?
ScrooLoose schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:09:
Conformation bias.
"Vorig jaar de beste dan zullen ze dat nu ook wel zijn!"
Vooral de eerste (hoewel factor 2 ook mee zal spelen..). De Mercedes lijkt de meest gedetailleerde, door ontwikkelde en compacte wagen te zijn. De (alle) details zien er in de presentatiestand al uit als samenhangende doorontwikkelde componenten, niet als nog te proberen concepten.

Door Factor 2 hebben ze ook meer ruimte gehad om te ontwikkelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
melantrix schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:26:
[...]

Ja maar, o.a. Red Bull heeft aangegeven dat zij ook al sinds vroeg 2016 bezig waren met de 2017 auto. (ergens in juni oid zeiden ze dat?)
Juni is niet per se heel vroeg. Williams heeft aangegeven al in feb/maart 2016 te zijn begonnen, in tegenstelling tot Force India, die tot in mei 2016 bezig zijn geweest met de 2016 auto (en dus de strijd om de 4e plaats in 2016 van Williams wonnen). Williams verwachtte meer van de 2017 auto ivm de nieuwe regulations en dacht een grotere stap te kunnen zetten naar 2017. Nu zijn de foto's die ze vandaag online zetten niet heel veel belovend, dus wat ze daar precies wel gedaan hebben is me niet zo duidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019

Ik neig steeds meer naar het gebeuren dat de verhoudingen aan het front precies hetzelfde blijven zoals 2016 geëindigd is.

Mercedes duidelijk de snelste, Red Bull 2de in de rangorde en Ferrari 3de. En op circuits waar aero meer van belang is dan pure motorvermogen kan Red Bull af en toe een overwinning wegsnoepen. Moet zeggen dat toen ik de Mercedes zag ik wel zoiets had van oei, dit jaar gaat geen kampioensschapsjaar worden voor Ricciardo of Verstappen. De Renault motor is gewoon nog lang niet op het niveau van Mercedes en die hebben zo een giga voorsprong op motorisch vlak.

De wagen is inderdaad zoveel beter qua package in vergelijking met de concurrentie.

Zet al mijn geld op Hamilton voor WK 2017 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwaysleft
Morgenmiddag 1 uur zien we eindelijk de nieuwe bak van Verstappen http://www.f1today.net/nl...teert-rb13-rond-13-00-uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
nachtnet schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:28:
[...]

[...]

Vooral de eerste (hoewel factor 2 ook mee zal spelen..). De Mercedes lijkt de meest gedetailleerde, door ontwikkelde en compacte wagen te zijn. De (alle) details zien er in de presentatiestand al uit als samenhangende doorontwikkelde componenten, niet als nog te proberen concepten.

Door Factor 2 hebben ze ook meer ruimte gehad om te ontwikkelen...
Oke maar Merc liep al voor qua moter én aero (Behalve RBR dan) en ze hebben hoogst waarschijnlijk de truukjes die ze in de afgelopen jaren hebben geleerd ook hier op toegepast. Natuurlijk is het zo dat ze deze auto helemaal opnieuw hebben designed maar zij beginnen ook niet met 0 voorkennis. als je kijkt naar de rest moesten zij van ver komen om op dezelfde plek te zitten als Merc. Ik denk dat het nu een flink vertekend beeld geeft.
is het al 26 maart?
ArnevdS schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:32:
[...]

Juni is niet per se heel vroeg. Williams heeft aangegeven al in feb/maart 2016 te zijn begonnen, in tegenstelling tot Force India, die tot in mei 2016 bezig zijn geweest met de 2016 auto (en dus de strijd om de 4e plaats in 2016 van Williams wonnen). Williams verwachtte meer van de 2017 auto ivm de nieuwe regulations en dacht een grotere stap te kunnen zetten naar 2017. Nu zijn de foto's die ze vandaag online zetten niet heel veel belovend, dus wat ze daar precies wel gedaan hebben is me niet zo duidelijk.
Ik weet eerlijk gezegd niet meer wanneer ze dat zeiden maar in vergelijking met Williams is het dan waarschijnlijk niet super vroeg geweest inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniellammers
Ik denk dat je niks kan zeggen over de pikorde in 2017, niemand heeft echte simulaties met álle wagens (toch?). Het slanke uiterlijk van Mercedes kan ook oververhitting als gevolg hebben, kijk naar Red Bull in 2010.

Laten we wachten tot de kwalificatie in Australië met iedereen afschrijven behalve Mercedes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alwaysleft
Let even op, in de GP van Australië vind ik zie je nog niet altijd de echte verhoudingen omdat het een stratencircuit is. Pas vanaf de GP van China weten we echt veel meer over de verhoudingen onderling tussen de teams en de pikorde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daniellammers
alwaysleft schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:40:
Let even op, in de GP van Australië vind ik zie je nog niet altijd de echte verhoudingen omdat het een stratencircuit is. Pas vanaf de GP van China weten we echt veel meer over de verhoudingen onderling tussen de teams en de pikorde.
Ook waar, maar in Australië, Monaco en Singapore worden ook punten verdeeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Melantrix
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C5grJXAWcAA7zOo.jpg
New year, fresh gear. Do you guys like my new suit?

[ Voor 37% gewijzigd door Melantrix op 25-02-2017 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
daniellammers schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:40:
Ik denk dat je niks kan zeggen over de pikorde in 2017, niemand heeft echte simulaties met álle wagens (toch?). Het slanke uiterlijk van Mercedes kan ook oververhitting als gevolg hebben, kijk naar Red Bull in 2010.

Laten we wachten tot de kwalificatie in Australië met iedereen afschrijven behalve Mercedes.
De mensen die er echt verstand van hebben, en die al jarenlang meelopen in het paddock zeiden ook dat 2017 het jaar van Red Bull zou worden. Je mag gewoon nog steeds een hoop van Newey en co verwachten, alleen was de voorsprong van Mercedes zo giga groot. The key ligt gewoon bij het Renault motortje, is die niet al t ever van de Mercedes krachtbon kunnen we een mooi jaar verwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
:+ @ArnevdS En je bent nog wel "de" Williams insider... :+

In de eerste renders was de floor en de achterwielophanging sterk versimpeld (ten opzichte van het verwachte real-life model) In de floor/barge boards lijkt ook veel winst te behalen zijn. Zou het kunnen dat ze vol hebben ingezet op dergelijke "details" ?

@alwaysleft Ik verwacht ook vergelijkbaar scenario als vorig jaar. Even afwachten tot morgen (of de testdagen vanaf maandag) om te zien of MERC/RBR dicht bij elkaar liggen.. Ik weet zeker dat bij alle teams alle engineers full-time aan het werk zijn om de presentaties van anderen tot op de minimeter te analyseren.

@daniellammers Het is inderdaad hopen op een dergelijke slordigheid.. (of een reuze idee van Newey)

Ik wil maar zeggen, dat Mercedes echt niet heeft liggen slapen afgelopen seizoen en winter.. en dat zomaar verslaan van de Mercedes echt niet vanzelfsprekend gaat zijn..

[ Voor 9% gewijzigd door nachtnet op 25-02-2017 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
1 ding valt me wel nog op. Ferrari en Renault zijn wat meer richting het principe meer rake gegaan dus ander principe meer richting Red Bull zijn filosofie.

Mercedes niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
alwaysleft schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:45:
[...]

Die ziet er erg fit uit, daar zal het niet aan liggen bij Max _/-\o_ :)
Fit? Dikke wallen onder zijn ogen!

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Nice, gecombineerd met die nieuwe helm ziet het er toch wel erg tof en strak uit hoor!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BqlNcSO.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AdPpVbb.png

[ Voor 5% gewijzigd door p0st op 25-02-2017 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniellammers
p0st schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:48:
[...]

Nice, gecombineerd met die nieuwe helm ziet het er toch wel erg tof en strak uit hoor!

[afbeelding]
Dit verklaart ook al het rode op z'n helm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iig beter dan die wetlook-camo van vorig jaar.
Afbeeldingslocatie: http://grandprixradio.nl/images/multithumb_thumbs/b_900_0_16777215_10_images_2016_F1_05_Max_Verstappen_F1_GP_Spanje_2016.jpg

Mooi dat ze de Matte look helemaal doorvoeren in alles..

[ Voor 13% gewijzigd door nachtnet op 25-02-2017 13:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melantrix
Matte look als universele style is zeker awesome, al vind ik wel dat de nieuwe overalls wel een beetje opgeblazen overkomen. Beetje ski pak style 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Het is niet te hopen dat Mercedes echt weer 60pk in de motor gevonden heeft, dan is het al snel weer een gelopen race :X. Wel mega veel respect en klasse van Mercedes als ze dit seizoen gewoon nog verder uit kunnen lopen op de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Cubic X schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:55:
Het is niet te hopen dat Mercedes echt weer 60pk in de motor gevonden heeft, dan is het al snel weer een gelopen race :X. Wel mega veel respect en klasse van Mercedes als ze dit seizoen gewoon nog verder uit kunnen lopen op de concurrentie.
Denk dat het chassis van Red Bull veel goed maakt, maar niet alles. Hetzelfde als in 2016, dus weinig verandering aan de top :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:35

Kiwi

Gadgetfreak

We moeten ze dit jaar dus uit elkaar houden op basis van de kleur van hun schoenen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

daniellammers schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:40:

De nieuwe Mercedes heeft een grotere airbox en sidepods met schuine radiatoren voor extra koeling. Deze motor schijnt meer lucht nodig te hebben. De ERS is ook efficienter zodat ze de agressieve "kwalificatiemodus" langer achter elkaar kunnen gebruiken zonder dat het weer moet worden afgekoeld.

Aan de andere kant is de Renault motor compleet opnieuw opgebouwd met nog genoeg speelruimte voor upgrades gedurende het seizoen. De focus ligt in het begin op betrouwbaarheid met later in het seizoen de focus op performance.

Honda heeft het motordesign nu ook "gebaseerd" op het principe van Mercedes met de plaatsing van de turbo/compressor, itt tot het size zero van de afgelopen jaren.

Ik denk dat het dit jaar een mooie wedloop gaat worden tussen de motorbouwers, aeroarchitecten en de coureurs. Ik verwacht toch dat er verschil zal zijn tussen coureurs die de omstandigheden en rijstijl eerder meester zijn dan de anderen. Word super vet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Kiwi schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 14:16:
[...]Red Bull

We moeten ze dit jaar dus uit elkaar houden op basis van de kleur van hun schoenen :+
Ik had trouwens in het 2016 seizoen heel erg moeite om de wagens van Toro Rosso van Red Bull te kunnen onderscheiden. Maar ja, die auto's gaan dan ook zo snel. :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:38

sjaool

Every life should have 9 cats

Speedster schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:47:
[...]

Fit? Dikke wallen onder zijn ogen!
Ooit van lichtval gehoord? Bekijk de andere foto's eens en oordeel dan nog een keer. Max ziet er goed en topfit uit. Hij is niet meer het jochie van twee jaar geleden. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 19:34

Pierre

Van nature lui!

Iemand hier die ongeveer weet hoe laat morgen de presentatie van de nieuwe RB13 is

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniellammers
Pierre schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 14:37:
Iemand hier die ongeveer weet hoe laat morgen de presentatie van de nieuwe RB13 is
13:00

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Pierre schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 14:37:
@alwaysleft schijnt het te weten.. alwaysleft in "[F1] Seizoen 2017 - Deel 1" 10 25 posts omhoog.. :+

[ Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 25-02-2017 14:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Laatst online: 12:30
Cubic X schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:55:
Wel mega veel respect en klasse van Mercedes als ze dit seizoen gewoon nog verder uit kunnen lopen op de concurrentie.
Inderdaad dit mag ook wel eens worden gezegd tussen al het Red Bull aanbidden door.

Ongelooflijk knap van Mercedes als dit het geval zou zijn. En ook dan kunnen we ons genoeg vermaken met de strijd tussen de Merc rijders onderling en tussen de andere teams in het middenveld. Er is meer te beleven dan alleen de kampioensschapsstrijd.

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Stefie2010 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 14:46:
[...]
Er is meer te beleven dan alleen de kampioensschapsstrijd.
Dat is zo. Op TV zien we iemand van het kaliber Hamilton alleen bij de start en bij de finish. Ik mag graag genieten van de gevechten daar vlak achter, en dat krijgen we op TV gelukkig (meestal) uitgebreid te zien!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:23
Jammer. Ikvond de pakken van vorig jaar van RBR vetter. Ze zijn nu een beetje "kaal"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 20:10
Boinkie schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 15:41:
Jammer. Ikvond de pakken van vorig jaar van RBR vetter. Ze zijn nu een beetje "kaal"
Eenvoud is het kenmerk van het ware. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Boinkie schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 15:41:
Koop wat sponsorruimte dan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 18:44
Alle, tot nu toe, gereleasde wagens.

http://imgur.com/a/4jSro

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniellammers
Mooie post, maar Williams?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:23
Jasphur schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 16:25:
[...]

Koop wat sponsorruimte dan :+
Heb net geen budget :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
alwaysleft schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:56:
[...]

Denk dat het chassis van Red Bull veel goed maakt, maar niet alles. Hetzelfde als in 2016, dus weinig verandering aan de top :D
Als het chassis al wat goedmaakt, zijn niet bepaald koekenbakkers bij mercedes. Bij analyses van 2016 bleek dat mercedes vaak ook een hogere bochtensnelheid had.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
2017 chassis van Haas is in Barcelona gefotografeerd:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C5hfWasXEAEq18m.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C5hiz9zWcAACHAt.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Lasmibalsingh op 25-02-2017 17:44 ]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C5hl5HkWAAAQoO4.jpg:large

Lijkt veel donkerder dan 2016

Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2016/02/haas-vf-16-41.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door nachtnet op 25-02-2017 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Gaaf.

Veel zwart dit jaar.

[ Voor 76% gewijzigd door Jasphur op 25-02-2017 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Het ziet er ook nog even zo kaal uit qua sponsoring. De neus van de nieuwe wagen lijkt trouwens verdacht veel op de Ferrari sf-16 van vorig jaar. Daar werken ze dus toch nog steeds hecht samen met Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lasmibalsingh schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 17:51:
[...]

Het ziet er ook nog even zo kaal uit qua sponsoring. De neus van de nieuwe wagen lijkt trouwens verdacht veel op de Ferrari sf-16 van vorig jaar. Daar werken ze dus toch nog steeds hecht samen met Ferrari.
Ziet er wat minder glitter en glamour Amerikaans uit.. De 2016 wagen heeft duidelijk Amerikaanse wortels (qua livery dan, inhoud was natuurlijk 99% afkomstig uit Maranello)

Had wat meer glam verwacht van HAAS. (maar misschien bedriegt de foto mij..)

Sponsors zijn voor HAAS nog steeds schaars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 12:13
@Lasmibalsingh@nachtnet Nice, duidelijke foto. Mooie livery, ook op de vin, waardoor deze er imo weer prima uitziet!
Tijdens de paddock pass hadden ze het er wel over dat meerdere teams langzaam waren met sponsoren ivm met de overname door Liberty Media, zou dus kunnen zijn dat er inmiddels al wel meer bij is gekomen maar dat de paintjobs van de launch modellen deze week al een tijdje vast stonden.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Die vin. Ik vraag me af of RBR echt zonder gaat rijden als alles met vin rijdt, en ook al met meer rake.
Zou wel heel apart zijn als zij wel zonder kunnen en dan toch sneller zijn als de rest, terwijl die het allemaal wel doen/nodig hebben. Is niet dat de rest geen data heeft of zo. Ben erg benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:12
Mijn eerste reactie is dat ik het helemaal niks vind..

Maar wellicht doen de presentatie en hi-res images mij morgen anders denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het ziet ernaar uit dat de oorspronkelijke tweet die @Lasmibalsingh plaatste(linkte) inmiddels verwijderd is.. Zal vast op zijn vingers getikt zijn wegens schenden NDA..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

nachtnet schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 17:55:
[...]

Ziet er wat minder glitter en glamour Amerikaans uit.. De 2016 wagen heeft duidelijk Amerikaanse wortels (qua livery dan, inhoud was natuurlijk 99% afkomstig uit Maranello)
Kleine sidenote, de 2016 HAAS wagen is door Dallara gebouwd, welke een uurtje van Marannello af zitten.
De PU, gearbox en ophanging is wel van Ferrari.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Ziet er gaaf uit. Op die ene foto in de zon lijkt hij wel mat?

Zou gaaf zijn als ze hem morgen presenteren en hij er totaal anders uitziet:P

Ben sowieso wel benieuwd naar Haas. Een echt racersteam(zoals Manor). Ze hebben een hoop kennis opgedaan in het eerste seizoen, en het lang niet gek gedaan. Ik denk dat ze een mooie outsider zijn voor de P7-12 in de races. Gotta love the underdog

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Teamfoto, ze hebben in ieder geval wel de moeite genomen om de shark fin artistiek in te kleuren:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2bcdxx.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Lasmibalsingh op 25-02-2017 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
Lasmibalsingh schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 19:36:
Teamfoto, ze hebben in ieder geval wel de moeite genomen om de shark fin artistiek in te kleuren:

[afbeelding]
Oké dit is toch wel een redelijk duidelijke foto, maar deze auto is misschien wel nóg lelijker dan de Force India.. :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
Ik vind het wel tof. Leuk dat ze iets apparts hebben gedaan met de vin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
Jasphur schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 19:48:
Ik vind het wel tof. Leuk dat ze iets apparts hebben gedaan met de vin.
Die vin nog tot daar aan toe, maar die kleurstelling.. Die kleur grijs vind ik echt he-le-maal niks. Maar volgens mij heb ik mijn punt wel gemaakt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Tommiiee schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 19:50:
[...]

Die vin nog tot daar aan toe, maar die kleurstelling.. Die kleur grijs vind ik echt he-le-maal niks. Maar volgens mij heb ik mijn punt wel gemaakt :P
Persoonlijk vind ik het grijs niet storend eigenlijk, staat er wel bij maarja smaken verschillen.

edit. Het zilvergrijs van FI daar in tegen is wel lelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Axente op 25-02-2017 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het blijken de kleuren van HAAS automation te zijn...
Afbeeldingslocatie: https://haascnc.com/images/category-lathe-machine-hero.png
Afbeeldingslocatie: https://haascnc.com/images/category-vertical-machine-hero.png

Blijf erbij dat ze van die kleuren ook wel iets meer hadden kunnen maken..

Wel zijn tot nu toe alle wagens voorzien van echt eigen kleuren.. Niet meer iedereen zilvergrijs / donker. (hoewel de Force India en Mercedes wel wat op elkaar lijken..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:14
Als ze dat wit meer hadden laten terug komen was het een stuk beter geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:19

McBoom

Broem

Ik hou wel van de kleurencombi en ze hebben ook een mooi kunstwerkje van de vin gemaakt :) Bij de andere teams is dat ding maar een saaie aangelegenheid :O

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:37

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Vind die Haas wel weer aardig geslaagd moet ik zeggen

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

nachtnet schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 20:14:
Het blijken de kleuren van HAAS automation te zijn...
[afbeelding]
[afbeelding]

Blijf erbij dat ze van die kleuren ook wel iets meer hadden kunnen maken..

Wel zijn tot nu toe alle wagens voorzien van echt eigen kleuren.. Niet meer iedereen zilvergrijs / donker. (hoewel de Force India en Mercedes wel wat op elkaar lijken..)
Moest hier aan denken :P

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7a/Wikipedia_NES_PAL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-09 12:59
Ik vind de HAAS juist super mooi! Die vin daarop ook!
En ik gun het Gene Haas ook zo erg om succes te hebben.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Damn die RS17 ziet er toch wel bruut uit hoor in actie

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3DcDgNH.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
De Haas vind ik echt niet mooi. Mercedes ook totaal niet, maar de rest vind ik mooi, vooral Sauber heeft z'n best gedaan. :P

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

p0st schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:26:
Damn die RS17 ziet er toch wel bruut uit hoor in actie

[afbeelding]
Eensch! Die haaienvin maakt hem toch echt af. :+

Kan niet wachten om ze allemaal in actie te zien. Eerst nog even drie onthullingen. Ben benieuwd wat RBR nou in petto heeft. Denk nog niet dat ze alle kaarten open leggen morgen.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:54
Haas 2017 ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 23:03
De Renault en de Mclaren zien er toch wel het beste uit tot nu toe! De Williams is ok, geen bijzonder mooie/lelijke dingen aan die wagen. De vin is gigantisch, maar mooi gespeeld met de paintjob, maakt het al stukken aantrekkelijker.

De Ferrari en de FI zijn echt downies...

De Sauber vind ik ook te gek, maar alleen van voren, want die witte vlakken aan de zijkant zien toch niet uit...

Kan niet wachten op RBR morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

De McLaren vind ik echt een tegenvaller. Die livery is echt een compromis geweest lijkt het.

Voor mij springen de Renault en de Mercedes er tot nu toe positief uit.

De Force India en de Haas negatief. Had gehoopt bij Haas dat ze iets spannenders zouden doen dan weer dat saaie grijs, maar helaas.
Pagina: 1 ... 38 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1