[F1] Seizoen 2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 100 Laatste
Acties:
  • 587.627 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:42
https://twitter.com/thebuxtonblog/status/817440409404276736 :X

YouTube: Qlimax 2016 | Frequencerz

Het is niet altijd verstandig om zomaar iedere tweet van je favoriete f1 verslaggever te openen... :X

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=o49UjOoO0Kk]
Dan nog maar even een f1- video van SKY erin gooien..

[ Voor 25% gewijzigd door nachtnet op 06-01-2017 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ankona schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:31:
Zit er dan in een team als manor nog zoveel van waarde dat het voor anderen interessant is om deze over te nemen?
Ja, een licentie die al meteen geldig is ipv een of andere molen in te moeten die jaren duurt voordat je eindelijk daadwerkelijk op de grid kan staan.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
nachtnet schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:54:
https://twitter.com/thebuxtonblog/status/817440409404276736 :X

YouTube: Qlimax 2016 | Frequencerz

Het is niet altijd verstandig om zomaar iedere tweet van je favoriete f1 verslaggever te openen... :X
De link met formule 1 en max verstappen is voor mij ook ver te zoeken maar ik snap wel dat die f1 verslaggever dit mooi vindt :) (Hoewel sommige stukken toch ietwat grof of gewoon simpelweg takkenherrie zijn)

[ Voor 7% gewijzigd door Cranzai op 06-01-2017 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:03
Bart-Willem schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:59:
[...]
Ja, een licentie die al meteen geldig is ipv een of andere molen in te moeten die jaren duurt voordat je eindelijk daadwerkelijk op de grid kan staan.
Alleen teams die vorig jaar in de top 10 stonden krijgen prijzengeld. Haas heeft dit jaar dus geen cent gehad.
Helaas voor manor zijn ze 11e geworden. Dat maakt ze veel minder interresant om te kopen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:37
pinda powerrr schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:47:
[...]

Heb Sergio al gebeld, maar hij neemt niet op :')

Nee serieus, als (mede) liefhebber van het merk zou ik het geweldig vinden. Maar er is nergens geld voor bij de Fiat groep, elke kans om mee te liften op het succes van andere merken laten ze liggen vanwege een of andere vage reden. Nee, dan maar een paar miljoen in een F1 team steken, dan weet je zeker dat de Stelvio de laatst geproduceerde Alfa is -O-

Ik zou het wel leuk vinden als er een groot merk opstaat om wat leuks te doen met Manor. Kijk maar eens wat Red Bull heeft gedaan met Toro Rosso, is toch een prima middenklasse team ondertussen. Lijkt wel of de andere merken/teams dat nog steeds niet goed realiseren.
De anderen weten goed genoeg wat RB met TR gedaan heeft maar ze weten ook wat het kost en dat is het probleem. Autofabrikanten zie ik niet snel meer instappen gezien de hoge kosten die er mee gemoeid zijn. Om marketingtechnisch goed voor de dag te kunnen komen wil een autofabrikant wel vooraan meestrijden en dat kost heel veel geld. Het is ook niet dat sponsoren voor het oprapen liggen.
Fabrikanten stappen tegenwoordig liever in de Formula E omdat het marketing technisch meer op kan gaan leveren en sowieso véél voordeliger is.

Als de kosten niet snel omlaag gaan draait de F1 zichzelf de nek om, maar zolang de teams met schijnbaar onbeperkte mogelijkheden zich alleen maar om zichzelf bekommeren zullen de kosten niet gaan dalen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:17
Cranzai schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:05:
[...]

De link met formule 1 en max verstappen is voor mij ook ver te zoeken maar ik snap wel dat die f1 verslaggever dit mooi vindt :) (Hoewel sommige stukken toch ietwat grof of gewoon simpelweg takkenherrie zijn)
Instappen bij 28:05 voor het deel met Max, eindigd bij 31:10. De liefhebbers van de hardere stijlen kunnen uiteraard heel de set luisteren. 8)

Voor de mensen die de muziek niet trekken, deel van de verslaggeving van de GP van Brazilië is er doorheen gemixt.

embedded filmpjes een vaste starttijd meegeven lukt helaas niet op tweakers ;(

[ Voor 25% gewijzigd door Racing-Paradise op 06-01-2017 20:55 . Reden: Duiding + toevoegen filmpje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Racing-Paradise schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:49:
[...]

Instappen bij 28:05 voor het deel met Max, eindigd bij 31:10. De liefhebbers van de hardere stijlen kunnen uiteraard heel de set luisteren. 8)

[video]

Voor de mensen die de muziek niet trekken, deel van de verslaggeving van de GP van Brazilië is er doorheen gemixt.

embedded filmpjes een vaste starttijd meegeven lukt helaas niet op tweakers ;(
Yup leuk, en gelijk lekker verder kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:54
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DU9UAi4ttc0]

volgens mij is deze nog niet gepost, een vrij lange maar imo een hele vette terugblik op 2016 _/-\o_

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Yaaaay, Red Bull Racing long-sleeve shirt gewonnen bij een veiling voor 23 ekkies :D 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
AzzKickah schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:21:
Yaaaay, Red Bull Racing long-sleeve shirt gewonnen bij een veiling voor 23 ekkies :D 8)
Congrats, welke veilig? (eentje voor de bookmarks :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Dat was www.bva-auctions.com

Komt nog wat belasting en toeslag gezeur overheen dus in totaal kost ie me 32 euro'tjes. Normaal 62,95.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
https://www.bnr.nl/radio/...reeel?disableUserNav=true

Ik snap dat dit alsnog toekomst toekomst blijft, maar het begint wel steeds positiever te klinken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
melantrix schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:18:
[video]

volgens mij is deze nog niet gepost, een vrij lange maar imo een hele vette terugblik op 2016 _/-\o_
nachtnet in "[F1] Seizoen 2016 - Deel 3" O-)

Blijft een prachtige samenvatting zeker de moeite waard om nog eens te kijken..

melantrix schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:30:

Ik snap dat dit alsnog toekomst toekomst blijft, maar het begint wel steeds positiever te klinken!
De terugkeer van Zandvoort op de kalender is ook een half-jaarlijks terugkerend onderwerp. Iedereen heeft dan geweldige ideeen, maar haalbaar zijn ze vrijwel nooit. Infrastructuur ontbreekt, regelgeving zit in de weg en voorlopig wil niemand het kostenrisico dragen.

F1 in Zandvoort is trouwens de eerste keer dat ik me kan herinneren f1 gezien te hebben. (vermoed 1985, maar kan ook 1984 geweest zijn)
Het enige dat ik er nog van weet is dat ik de hele middag daarna met een zwarte John Player Matchbox gespeeld heb..
Afbeeldingslocatie: https://www.3domwraps.com/media/1318/senna-lotus-97t.jpg?anchor=center&mode=crop&width=700&height=430&rnd=130821436960000000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
nachtnet schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:50:
[...]

nachtnet in "[F1] Seizoen 2016 - Deel 3" O-)

Blijft een prachtige samenvatting zeker de moeite waard om nog eens te kijken..

[...]

De terugkeer van Zandvoort op de kalender is ook een half-jaarlijks terugkerend onderwerp. Iedereen heeft dan geweldige ideeen, maar haalbaar zijn ze vrijwel nooit. Infrastructuur ontbreekt, regelgeving zit in de weg en voorlopig wil niemand het kostenrisico dragen.

F1 in Zandvoort is trouwens de eerste keer dat ik me kan herinneren f1 gezien te hebben. (vermoed 1985, maar kan ook 1984 geweest zijn)
Het enige dat ik er nog van weet is dat ik de hele middag daarna met een zwarte John Player Matchbox gespeeld heb..
[afbeelding]
Oh excuus, maar inderdaad moeite waard om te kijken!

Over zandvoort, klopt dat het vaak genoemd wordt en dat er maar niks van klopt. Maar als de directeur van Zandvoort het roept zit er misschien wat extra hoop in? (of roept hij wel vaker wat?)

ach ja, we gaan het zien/mee maken. lijkt me mooi iig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

AzzKickah schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:21:
Ik had er eentje voor minder, het leuke is dat iedereen ook als een malle zit te bieden op die overhemden terwijl die bij de Formido voor 3 tientjes liggen. :X :P En het is natuurlijk 2015-spul. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
melantrix schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:53:
[...]

Oh excuus, maar inderdaad moeite waard om te kijken!
1 van de mooiste lange samenvattingen die online te vinden zijn (gemaakt door een fan, niet door een tv-station overigens..)
Over zandvoort, klopt dat het vaak genoemd wordt en dat er maar niks van klopt. Maar als de directeur van Zandvoort het roept zit er misschien wat extra hoop in? (of roept hij wel vaker wat?)
Zandvoort heeft natuurlijk ook een eigen commerciele agenda. Zo noemt de directeur toch nog even 2x dat er komend weekeinde de nieuwjaarsraces zijn en dat de verstappen familieracedagen er weer aankomen. Dat zowel de paddock, als de baan momenteel lang niet voldoen aan grand prix eisen laat hij als een lichte hobbel liggen.
Ook vorig seizoen zou er al een haalbaarheidsonderzoek gedaan worden naar een Nederlandse Grandprix.
En hij legt de financiele bal netjes bij de politiek(gemeente en provincie.)
ach ja, we gaan het zien/mee maken. lijkt me mooi iig :+
als het gebeurd mij ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 11:39

Crazy D

I think we should take a look.

melantrix schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:30:

Kleve denkt dat nog enkele hindernissen genomen moeten worden, maar volgens hem is de bereikbaarheid van het circuit geen probleem. 'In de zomer, op zonnige dagen, komen 150.000 tot 200.000 mensen naar het strand van Zandvoort toe. Qua volume kunnen we het aan.'
Tuurlijk. Ook helemaal niet vervelend om van 18-23 in de file te staan... En strandverkeer is ook niet helemaal vergelijkbaar. Het verkeer in de ochtend is bij een F1 weekend nog redelijk verdeelt, lang niet iedereen wil per se alle voorprogramma's kijken. Maar na de race gaat 90% weg aangezien er geen zak meer te beleven is. Na een dagje strand is de uitstroom ook wat meer verdeelt dan bij een raceweekend (zeker een weekend zoals f1, waarbij er 1 echte hightlight is en daarna niks meer). Jaren terug weekend DTM was al kansloos, en dat was qua drukte niks met wat een F1 race teweeg zal brengen.

Ik vind het allemaal klinken in de trant van "er zit nog een slokje water in het glas, dus het is vol".

Lijkt me wel lachen om het hele weekend alleen maar naar de paddock te kijken. Hoe denken ze ooit niet alleen de F1 daar kwijt te kunnen maar ook de support races? En het tunneltje, ook zo'n succesnummer. Bij de normale races op Zandvoort is dat al regelmatig "zit bijna vast" maar met de trucks van het F1 circus? Dan kunnen ze de pits beter tussen het circuit en de boulevard maken :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:16

Arfman

Drome!

Zandvoort en F1 gaat echt niet gebeuren. Snap niet dat mensen daar steeds weer over beginnen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Arfman schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 00:15:
Zandvoort en F1 gaat echt niet gebeuren. Snap niet dat mensen daar steeds weer over beginnen.
Misschien kun je dat tegen de directeur van het circuit zelf zeggen. Die begint erover....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 10:07
Arfman schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 00:15:
Omdat de F1 voor vele Nederlanders nog nooit zo leuk is geweest als nu. Als je ziet wat Ziggo sinds Max voor kijkcijfers krijgt, mensen die naar Spa gaan, mensen die niet naar Spa kunnen gaan maar het wel dolgraag live willen zien. Die zul je ''allemaal'' in Zandvoort treffen, dan uiteraard de harde kern die heel de wereld over vliegen om elke wedstrijd te zien.

Met genoeg geld is dit gewoon mogelijk, dus zeg nooit nooit. Hiermee wil ik uiteraard niet zeggen dat Zandvoort er in 2018 oid zal zijn, maar de kans is er wel degelijk en die is jaren niet zo groot geweest als nu met Max Verstappen.

Hopelijk snap je nu waarom hier veel mensen er toch weer over beginnen, oa Nachtnet zal je vast en zeker nog wel een reden kunnen geven.

Geld? Investeerders komen wel hoor als die geld ruiken. Had je de huidige line-up gehad zonder Max Verstappen, ja dan had ik het ook vreemd van de tweakers gevonden.

[ Voor 8% gewijzigd door LopendeVogel op 07-01-2017 00:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
vanaf hier sjaool in "[F1] Seizoen 2016 - Deel 2" geven Sjaool, Martinspire, Oyster, Bluemoon23, Grrrrrene & asing prima argumenten voor en tegen een F1 race in zandvoort..

met onderstaande wel als belangrijkste drempel.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/20c19f2eed6d47add7c9dd0ec20450fbbee9f237/?url=http%3A%2F%2Fcdn.totalsportek.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F01%2Fformula-1-race-fee-496x400.jpg
asing schreef op maandag 16 mei 2016 @ 19:25:
[...]

Als je een race wilt en daarbij een contract afsluit met Bernie voor 10 jaar, dan krijg je dit kostenplaatje voor je kiezen :

[afbeelding]

bron : http://www.totalsportek.c...ost-formula-1-grand-prix/

Dat is dus puur wat Bernie hebben wil. Al het andere (medisch centrum, beveiliging, bewaking, etc etc etc etc) moet dan nog betaald worden. Dat moet je weer terugverdienen met de verhuur van vreet en drink keten en uiteraard de toegangskaartjes voor de fans.

Reken maar dat je niet je eigen sponsoren mag gebruiken en meer van dat soort dingen.
Grrrrrene schreef op maandag 16 mei 2016 @ 19:20:
[...]

Dat is praktisch exact wat Alonso ook zei over F1 in Spanje. De sneer richting alles maar achter de paywall was heel duidelijk (en IMHO terecht), maar dat neigt weer richting een onderwerp dat in het andere topic moet :P

Wat betreft een nieuw circuit: het schijnt nogal duur te zijn om een F1-race te hebben (5,3 miljoen voor zo'n weekend) en dat geld moet ergens vandaan komen. Grote circuits (Nürburgring / Hockenheim 2015 anyone?) uit de historie van de F1 haken daarom af. Waarom zouden we zoiets in Nederland dan wel rond krijgen?
Voeg ik Maleisië nog even aan toe..

Waarom iedereen dan toch steeds over Zandvoort begint?
  • Omdat VES bij Ziggo 1,3Miljoen kijkers trekt..
  • Omdat de hele f1 wereld het niet over of Verstappen wereldkampioen gaat worden heeft, maar over wanner dat gaat gebeuren...
  • Omdat de halve wereld het hele seizoen gesproken heeft over Verstappen zijn: overstap van STR naar RBR, Inhalen, regen, verdedigen, ballen.
Uiteraard komt dan bij "iedereen" de wens boven om toch een echte thuisrace te organiseren..

[ Voor 32% gewijzigd door nachtnet op 07-01-2017 00:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

nachtnet schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 00:37:
[knip]
  • Omdat VES bij Ziggo 1,3Miljoen kijkers trekt..
  • Omdat de hele f1 wereld het niet over of Verstappen wereldkampioen gaat worden heeft, maar over wanner dat gaat gebeuren...
  • Omdat de halve wereld het hele seizoen gesproken heeft over Verstappen zijn: overstap van STR naar RBR, Inhalen, regen, verdedigen, ballen.
Uiteraard komt dan bij "iedereen" de wens boven om toch een echte thuisrace te organiseren..
Ik hoop niet dat het gaat gebeuren, maar mocht Verstappen, om wat voor reden dan ook, een heel vervelend seizoen mee gaan maken, dan neemt het aantal "fans" zeer snel weer af. Zo gaat het hier in Nederland namelijk. Het Nederlands elftal speelt beter dan verwacht tijdens het EK of WK, en hoe verder ze komen in het toernooi, hoe meer fans ze krijgen. En hoe korter ze fan zijn, hoe uitbundiger ze zich gedragen. Tot ze uit het toernooi vliegen, dan zijn de meesten weer als sneeuw voor de zon verdwenen de eerstvolgende dag.

Mocht dat met Verstappen gaan gebeuren, dan is de roep om een race in Nederland zeer snel niet meer te horen. En met Spa, liggende binnen een redelijk af te leggen afstand voor Nederlanders, heeft die Formule 3 baan eigenlijk helemaal niets toe te voegen of er moet wel heel erg veel geld over de balk worden gesmeten daar om er een Formule 1 waardige baan van te maken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08 08:42
Hoihoi!

Ik volg de F1 nu ongeveer 4-5 jaar en dus ook de komst van Max meegemaakt en direct grote fan!
Ik heb al een tijdje Ziggo Sport om alles te volgen maar nu zou ik dit jaar ook graag een GP bijwonen maar vroeg me af waar iedereen zijn tickets besteld?
Is dit overal één en dezelfde prijs of kan je ze goedkoop vinden als je wat rondkijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monster944
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-10-2023

monster944

Forza 5 : DucatiFool

Live your life to the Max 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08 08:42
ja, zover was ik ook al.
Maar het kon zijn dat jullie een site kenden waar ze duidelijk goedkoper zijn ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monster944

monster944

Valdourian schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 08:17:
[...]

Maar het kon zijn dat jullie een site kenden waar ze duidelijk goedkoper zijn ofzo.
Ik koop ze altijd op Sportstadion, bevalt mij uitstekend, kaart voor Spa al gekocht ( 10% korting t/m 31-1-217) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:06
Hier gewoon via de F1.com. Maleisie staat dit jaar op het programma! 😎

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Voor de liefhebbers, met tijd over:

http://racing4everyone.eu...6-official-season-review/

4+ uur durende officiële 2016 review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zou er geen chinees bedrijf zijn dat Manor wil overnemen. Alibaba of zo :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:18
F1 in Zandvoort? Daar is één heel makkelijk en duidelijk antwoord op: Nee.
Assen is al 10x meer geschikt en daar zie ik het al niet gebeuren. Ooit op CPZ gereden? Volgens mij zal er eerst een nieuwe laag asfalt moeten komen. Ook is voor mijn gevoel de baan te smal (op een aantal punten na) en te kort (ronde in 1:10 maximaal). Verder het hele complex... Misschien modern in 1970, maar absoluut niet te vergelijken met Assen, Spa of de Nürburgring. Om nog maar over de eerder aangehaalde bereikbaarheid te zwijgen.
Het is Formule 1, welke prijzen verwacht jij dan? Het is geen superboeren wedstrijd tussen PSV en de Graafschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
De ticketprijzen voor een F1 bezoek zijn echt niet zo vreselijk hoog.
zie ook bv http://f1destinations.com/2016-f1-ticket-prices-analysis/
Kaarten zijn vaak goedkoper dan bv een championsleague finale (ook maar 120minuten zonder voorprogramma)
Afbeeldingslocatie: https://keyassets.timeincuk.net/inspirewp/live/wp-content/uploads/sites/4/2016/05/Evolution-of-prices-for-Champions-League-Final-Tickets.jpg
& vergelijkbaar met kaarten voor grote popfestivals.
Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/06/19/article-2662336-1EE9D20600000578-42_634x401.jpg

Probleem voor organiserende circuits is dat de jaarlijkse (stijgende) afdracht niet kunnen afdekken met alleen kaartverkoop. En dat mogelijkheden voor eigen sponsoring zeer beperkt zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:38

Bestla

Kvinne

LopendeVogel schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 00:24:
[...]

Omdat de F1 voor vele Nederlanders nog nooit zo leuk is geweest als nu. Als je ziet wat Ziggo sinds Max voor kijkcijfers krijgt, mensen die naar Spa gaan, mensen die niet naar Spa kunnen gaan maar het wel dolgraag live willen zien. Die zul je ''allemaal'' in Zandvoort treffen, dan uiteraard de harde kern die heel de wereld over vliegen om elke wedstrijd te zien.

Met genoeg geld is dit gewoon mogelijk, dus zeg nooit nooit. Hiermee wil ik uiteraard niet zeggen dat Zandvoort er in 2018 oid zal zijn, maar de kans is er wel degelijk en die is jaren niet zo groot geweest als nu met Max Verstappen.

Hopelijk snap je nu waarom hier veel mensen er toch weer over beginnen, oa Nachtnet zal je vast en zeker nog wel een reden kunnen geven.

Geld? Investeerders komen wel hoor als die geld ruiken. Had je de huidige line-up gehad zonder Max Verstappen, ja dan had ik het ook vreemd van de tweakers gevonden.
Zandvoort is historie, en die komt niet meer terug. Jammer maar helaas. Of toch niet? Is er op de tweede Maasvlakte niet een stukje over waar we de baan van Circuitpark Zandvoort kunnen nabouwen ( Dus in de duinen met leuke hoogteverschillen en wat langer zodat een ronde 1 minuut 50 wordt ) en de infrastructuur wel op orde brengen zoals het hoort? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bestla op 07-01-2017 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Bestla schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:32:
[...]

Zandvoort is historie, en die komt niet meer terug. Jammer maar helaas. Of toch niet? Is er op de tweede Maasvlakte niet een stukje over waar we de baan van Circuitpark Zandvoort kunnen nabouwen en de infra wel op orde brengen zoals het hoort? :)
Ooit geprobeerd om de Maasvlakte af te komen rond spitsuur? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Boinkie schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:34:
[...]

Ooit geprobeerd om de Maasvlakte af te komen rond spitsuur? :P
Je bent wel met mij eens dat het beter is dan het huidige bij CPZ? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
Bestla schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:35:
[...]

Je bent wel met mij eens dat het beter is dan het huidige bij CPZ? ;)
Het is een begin ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

De GP is op zondag dus van een spits zal niet echt sprake zijn.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
kevlar01 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:39:
De GP is op zondag dus van een spits zal niet echt sprake zijn.. :P
Nee, maar wat denk je van 100.000 mensen die van het "circuit" afkomen :') Er rijdt geen NS daar :D

[ Voor 4% gewijzigd door Boinkie op 07-01-2017 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Boinkie schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:46:
[...]

Nee, maar wat denk je van 100.000 mensen die van het "circuit" afkomen :') Er rijdt geen NS daar :D
Anders is er nog plek zat in het IJselmeer , Meteen een combi maken van Circuit / EHAM (Schiphol) 2 vliegen in 1 klap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Help!!!! schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:04:
Zou er geen chinees bedrijf zijn dat Manor wil overnemen. Alibaba of zo :?
united vansen?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Leuk, die uitgebreide Season Review :)

Die werk ik verspreid over het weekend wel even door :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 00:04
In Flevoland is er ruimte genoeg voor een circuit. Een voetbalstadion is veel duurder. De max hype wordt alleen maar groter de komende jaren. Is echt flink wat geld mee te verdienen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

Pierre

Van nature lui!

Daar hebben ze bij FC Den Haag wel leuke ervaringen mee ;w

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:13

Spotmatic

Ken sent me

Een nieuw circuit zou zeer zeker in Flevoland moeten komen. Bij voorkeur dicht bij Lelystad Airport. Het is gewoon niet logisch om het in Nederland ergens anders van de grond te tillen. Flevoland ligt super centraal en is ook super bereikbaar. Wat wil je nog meer? :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Spotmatic schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:23:
Een nieuw circuit zou zeer zeker in Flevoland moeten komen. Bij voorkeur dicht bij Lelystad Airport. Het is gewoon niet logisch om het in Nederland ergens anders van de grond te tillen. Flevoland ligt super centraal en is ook super bereikbaar. Wat wil je nog meer? :)
Nou ja, super bereikbaar...
Op zondag wel. De rest van de week sta je toch echt vast @ muiderberg.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:13

Spotmatic

Ken sent me

Muiderberg ligt niet in Flevoland. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

nachtnet schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:30:
De ticketprijzen voor een F1 bezoek zijn echt niet zo vreselijk hoog.
zie ook bv http://f1destinations.com/2016-f1-ticket-prices-analysis/
Kaarten zijn vaak goedkoper dan bv een championsleague finale (ook maar 120minuten zonder voorprogramma)
[afbeelding]
& vergelijkbaar met kaarten voor grote popfestivals.
[afbeelding]

Probleem voor organiserende circuits is dat de jaarlijkse (stijgende) afdracht niet kunnen afdekken met alleen kaartverkoop. En dat mogelijkheden voor eigen sponsoring zeer beperkt zijn..
Een champions league finale vergelijken met een formule 1 race...

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ha, het koste wat moeite, maar die season review van hierboven heb ik kunnen downloaden.
Mooi voor de verzameling en dan kan ik die lekker op mijn gemak in 720p terugkijken.

Ik heb vanaf 1970 tm nu en mis helaas alleen die van 2015 nog....

Uiteraard zijn die oude niet het allermooist op de hedendaagse TV's, maar wel leuk om af en toe doorheen te vliegen....

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Bestla schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:32:
[...]

Zandvoort is historie, en die komt niet meer terug. Jammer maar helaas. Of toch niet? Is er op de tweede Maasvlakte niet een stukje over waar we de baan van Circuitpark Zandvoort kunnen nabouwen ( Dus in de duinen met leuke hoogteverschillen en wat langer zodat een ronde 1 minuut 50 wordt ) en de infrastructuur wel op orde brengen zoals het hoort? :)
Voor onderhoudskosten zou het voordeliger zijn Zandvoort iig niet op een plek aan de kust na te bouwen. (Zoute zeelucht zorgt voor veel erosie) Als we dan toch Duinen/Zand/Bulten willen moeten we de Veluwe maar opofferen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:28

Killjoy

Klingon lawn products

Of zuid limburg.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Doe maar ja. Daar zijn tenminste echt serieuze hoogteverschillen. Daar pak je zomaar iets als eau rouge. Of steiler >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
fynrd1 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:03:
[...]

:P Beetje scheef misschien, maar beide zijn wel grote en internationale events waar veel naar gekeken wordt.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:19

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

fynrd1 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:03:
[...]

Ff denken, een sportwedstrijd waar dan 22 mannen anderhalf uur druk mee zijn en een scheidsrechter het kan verpielemuizen voor velen versus een wedstrijd waar 22 mannen anderhalf uur druk mee zijn en een scheidsrechter het kan verpielemuizen voor velen. Hm. Tja. Lastig.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Spacey23 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:15:
[...]

:P Beetje scheef misschien, maar beide zijn wel grote en internationale events waar veel naar gekeken wordt.
pjottum schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:44:
[...]

Ff denken, een sportwedstrijd waar dan 22 mannen anderhalf uur druk mee zijn en een scheidsrechter het kan verpielemuizen voor velen versus een wedstrijd waar 22 mannen anderhalf uur druk mee zijn en een scheidsrechter het kan verpielemuizen voor velen. Hm. Tja. Lastig.
Sorry, buiten het feit, dat je een finale, van één van de meest prestigieuze sport competities de we kennen vergelijkt met een gemiddelde kalender race van de de Formule 1, trekt een reguliere kalender wedstrijd als Barcelona tegen Real Madrid, al meer individuele kijkers, dan de Formule 1 überhaupt aan fans heeft. De Champions League finale is daar weer een veelvoud van, en je kan er rustig vanuit gaan dat ruim 1/8 van de wereld populatie deze live ziet. Bernie Eccelstone zou in één nacht spontaan 60 kinderen verwekken als hij deze cijfers op tafel zou kunnen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:14
1/8e lijkt me erg veel, 1/8e van de europeanen misschien, daarbuiten neemt de populariteit van voetbal snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
In Drenthe heb je de meeste ruimte.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Bosmonster schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:19:
Voor de liefhebbers, met tijd over:

http://racing4everyone.eu...6-official-season-review/

4+ uur durende officiële 2016 review.
Pfftt.. Wat een zit.. Commentator was niet een van de meest inspirerende (om niet te zeggen behoorlijk saai..)

Wel cool om net wat andere beelden en montage te zien. (ook al is dit natuurlijk gewoon de seizoens-samenvattings DVD van Formula1.com.)

Het vergelijk met championsleague moet je alleen maar zien in het beste wat een sportcompetitie te bieden heeft. Het ging mij om de ticketprijzen. F1 kaarten zijn qua prijs vergelijkbaar met topevenementen in diverse sporten. (Voetbal, tennis, athetiek, boksen, basketbal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

nachtnet schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 22:41:
[...]

Pfftt.. Wat een zit.. Commentator was niet een van de meest inspirerende (om niet te zeggen behoorlijk saai..)

Wel cool om net wat andere beelden en montage te zien. (ook al is dit natuurlijk gewoon de seizoens-samenvattings DVD van Formula1.com.)

Het vergelijk met championsleague moet je alleen maar zien in het beste wat een sportcompetitie te bieden heeft. Het ging mij om de ticketprijzen. F1 kaarten zijn qua prijs vergelijkbaar met topevenementen in diverse sporten. (Voetbal, tennis, athetiek, boksen, basketbal)
Die stem zit al tig jaar onder de officiele season reviews. Geeft mij juist altijd wel dat 'echte' seizoen terugblik gevoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
AzzKickah schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 22:47:
[...]

Die stem zit al tig jaar onder de officiele season reviews. Geeft mij juist altijd wel dat 'echte' seizoen terugblik gevoel :)
Ik herken de stem, maar het commentaar leeft niet. (iig niet zoals bij bv Olav Mol, Ben Edwards, David Croft of Martin Brundle.. Die zetten allen flink meer emotie/gevoel in het commentaar.) Nu had ik af en toe het idee als of de commentator van een briefje aan het voorlezen was..

Wel de moeite van het kijken waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 22:29:
1/8e lijkt me erg veel, 1/8e van de europeanen misschien, daarbuiten neemt de populariteit van voetbal snel af.
Ligt aan het affiche, maar doorgaans rond de 1 miljard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Iets heel anders. Artikel over Max zijn privésimulator. :)
http://www.volkskrant.nl/...en-f1-simulator~a4445000/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:37
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 22:29:
Wablief? In Azië leeft voetbal ook, dat is de reden dat clubs als Real Madrid jaarlijks in Azië te vinden zijn. Shirt verkoop van Europese topteams is geweldig daar, dat levert een flinke omzet op.
En in Zuid-Amerika is voetbal ook erg populair. De CL finale is in zowel Zuid-Amerika als Noord-Amerika als sommige Aziatische landen live uitgezonden. Dat doen ze niet als er weinig interesse is.

Voetbal is wereldwijd nu eenmaal veel populairder dan Formule 1.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
UltraSub schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:08:
[...]

Doe maar ja. Daar zijn tenminste echt serieuze hoogteverschillen. Daar pak je zomaar iets als eau rouge. Of steiler >:)
Jij wil F1 auto's de Keutenberg opjagen of wat? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
vosss schreef op zondag 8 januari 2017 @ 09:58:
[...]

Jij wil F1 auto's de Keutenberg opjagen of wat? :D
Bijvoorbeeld. Maar ik denk eerder aan het gebied rond het drielandenpunt. Daar zijn zoveel hoogteverschillen. Plateau op pak je zo 200 hoogtemeters, plateau weer af ook zoiets en dan kun je zo het volgende plateau op en af. Denk dat je daar een behoorlijk technisch uitdagende baan kunt neerleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
UltraSub schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:55:
[...]

Bijvoorbeeld. Maar ik denk eerder aan het gebied rond het drielandenpunt. Daar zijn zoveel hoogteverschillen. Plateau op pak je zo 200 hoogtemeters, plateau weer af ook zoiets en dan kun je zo het volgende plateau op en af. Denk dat je daar een behoorlijk technisch uitdagende baan kunt neerleggen.
wellicht goedkoper om een stukje Belgie te veroveren/kopen zodat Spa in NL ligt? (m.a.w. volstrekt kansloos om een circuit zo dicht bij een ander circuit te bouwen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
Eens. Ik vind die hele hype die ineens ontstaat om een Nederlands circuit te bouwen belachelijk en niet haalbaar. Bovenin Nederland is totaal niet interessant en kost klauwen met geld. En onderin Nederland waar wel een echt mooie baan zou kunnen, zit je zo dicht tegen Spa dat dat ook onzinnig is.

/edit
Met andere woorden; ik reageerde op hoe je een mooie baan kunt bouwen, en niet op dat er zo nodig een Nederlandse baan moet komen.

[ Voor 19% gewijzigd door UltraSub op 08-01-2017 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monster944

monster944

Video: Pirelli laat effect van nieuwe regels zien

https://www.youtube.com/watch?v=OlFUwOpC2yE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:40

Destruction

(ex-)Automonteur

UltraSub schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:32:
Eens. Ik vind die hele hype die ineens ontstaat om een Nederlands circuit te bouwen belachelijk en niet haalbaar. Bovenin Nederland is totaal niet interessant en kost klauwen met geld. En onderin Nederland waar wel een echt mooie baan zou kunnen, zit je zo dicht tegen Spa dat dat ook onzinnig is.

/edit
Met andere woorden; ik reageerde op hoe je een mooie baan kunt bouwen, en niet op dat er zo nodig een Nederlandse baan moet komen.
Dit, het gaat klauwen geld kosten, de overheid gaat sowieso niks bijdragen dus het moet van investeerders komen, die gaan op korte termijn geld willen verdienen.. Niet haalbaar. Sowieso moet er niet een extra circuit aangelegd worden puur om de F1 binnen te halen, andere raceklassen rijden op Assen en Zandvoort, welke klasse ga je waar vandaan (proberen te) halen? Ik bedoel, een F1-circuit in Nederland dat buiten een F1 weekend niet gebruikt wordt?

F1 in Zandvoort lijkt me duidelijk, het kost kapitalen om die baan F1 geschikt te maken, waarschijnlijk is een nieuw circuit aanleggen goedkoper. En dan hebben we de bereikbaarheid nog, die vrijwel 0 is. Nee, ALS er een circuit bij moet komen, zou ik zeggen, doe dat in Flevoland, dichtbij Lelystad Airport, dan is het F1 circus zelf snel gearriveerd op het circuit en na het weekend weer snel vertrokken, zonder een (grote) belasting op het verdere verkeer.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Destruction schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:51:
[...]

Dit, het gaat klauwen geld kosten, de overheid gaat sowieso niks bijdragen dus het moet van investeerders komen, die gaan op korte termijn geld willen verdienen.. Niet haalbaar. Sowieso moet er niet een extra circuit aangelegd worden puur om de F1 binnen te halen, andere raceklassen rijden op Assen en Zandvoort, welke klasse ga je waar vandaan (proberen te) halen? Ik bedoel, een F1-circuit in Nederland dat buiten een F1 weekend niet gebruikt wordt?
Dat kan feitelijk alleen met een stratencircuit. Maar dan nog vraag ik me af hoe je de kosten gaat dekken. Natuurlijk heeft Max een van de grootste schare fans wereldwijd en dat zal de komende jaren nog wel zo blijven, maar houdt hij dat 10 jaar vol? In de F1 kan 1 verkeerde beslissing in je carrière zomaar het einde betekenen en zo'n F1-contract teken je voor 10 jaar. Juist de laatste jaren (de onzekere jaren nu) zijn het duurst en ook die moeten kostendekkend zijn.

Met ~47M aan kosten in het 10e jaar betaal je ~3 euro per Nederlander om een F1-race te mogen hosten. Wie gaat dat betalen zonder staatssteun? Een groot, wereldwijd bekend circuit als Spa trekt in een F1-weekend ~100k mensen. Dus met 470 euro per kaartje zou je net quitte spelen. Maar dat zijn natuurlijk niet de enige kosten: een bestaand circuit moet aangepast worden, een nieuw circuit moet gebouwd worden en wat je ook kiest: een circuit moet onderhouden worden. En dat alles voor die ene race per jaar?

Begrijp me goed: ik zou het geweldig vinden als het zou lukken, maar ik denk dat het onrealistisch is voor een klein land als Nederland. Daarnaast zijn wij marketingtechnisch ook niet interessant. Spa is al een beetje onze "thuisrace", ook al ligt dat circuit in een ander land.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
De FormuleE heb ik even hiernaartoe verplaats. :)
Algemeen race topic Deel 2

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 19:57
UltraSub schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:32:
Bovenin Nederland is totaal niet interessant en kost klauwen met geld.
Bovenin Nederland sowieso niet doen, men draait de gaskraan ietsje verder open en je mag een paar km asfalt opnieuw gaan leggen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik kijk ontzettend uit naar het nieuwe F1 seizoen!

De reglement wijzigingen zijn enorm:
  • Banden zijn breder
  • Banden zijn ook hoger, maar velgmaat blijft hetzelfde
  • Vleugels worden groter
  • Grond effect wordt groter vanwege diffuser regelement wijziging en het breder worden van de auto met 11%, dus (veel) hogere snelheid in snelle bochten
  • Doorontwikkeling van motor zal een nog hogere poweroutput opleveren
Dit zal veel snelheid opleveren, maar ik maar me zorgen om twee zaken: Het aantal overtakes zal gaan tegenvallen en de potentieel veel zwaardere crashes. Ik vrees dat we dit jaar een klapper gaan zien die snel om een herziening van het reglement gaan vragen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Toch denk ik dat Zandvoort haalbaar is. Qua F1 historie is Zandvoort sowieso een circuit dat veel coureurs aanspreekt om op te mogen racen. Ook qua financiën zou het best wel eens te doen kunnen zijn. Zeker nu Heineken ook een van de sponsors van de F1 is. Bovendien is iemand van het koningshuis de eigenaar van het circuit dus die zal de nodige connecties hebben die de organisatie van een nieuw te bouwen circuit niet heeft. Wat bereikbaarheid betreft zal het wel loslopen. Er staan circuits op de kalender die net zo beroerd bereikbaar zijn. Ik heb er alle vertrouwen in dat het kan gaan lukken. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Oostenrijk en België hebben ook een eigen circuit. O-)
Bij elkaar is hun economie niet eens zoveel groter dan Nederland. Verder hebben wij een 19 jarige achter het stuur die de meest prachtige dingen laat zien.

Maar het zal wel niet gebeuren omdat het te veel geld kost. Te veel afdracht voor de race. Allemaal vanwege een type zoals Bernie. Typische Brit. Lijkt oh zo charmant totdat het hem in zijn eigen portemonnee raakt. Dan is hij niet zo vriendelijk meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Luckeh schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:08:

Dit zal veel snelheid opleveren, maar ik maar me zorgen om twee zaken: Het aantal overtakes zal gaan tegenvallen en de potentieel veel zwaardere crashes. Ik vrees dat we dit jaar een klapper gaan zien die snel om een herziening van het reglement gaan vragen.
Of het aantal overtakes tegen gaat vallen moet ik nog zien. Jonge garde verzint er wel wat op. Helaas de regelgeving ook waarschijnlijk. Over crashes, klinkt cru, maar het mag best wel weer wat "gevaarlijker". Het is een extreme sport. Hoewel. Misschien was het dat. Heb je wel eens naar de andere Red Bull sports gekeken? Of Isle of Man? MotoGP? Daar heb je echt nog zoiets van damn daar moet je cohones voor hebben. Kijk eens waar Magnussen uit stapte op Spa. Dat was een absurde snelheid en niks aan de hand. Ga alles vast leggen in regeltjes en het wordt alleen maar saaier.
Niet dat ik graag een dodelijk ongeluk zie, verre van dat. Maar ben wel van mening dat men doorslaat met alle veiligheidsregeltjes. Kijk naar de grindbakken, er rolt 1x iemand en hop, alle grindbakken vervangen door beton. Enz enz.

/edit
YouTube: Peter Li Zhi Cong Huge Crash 2016 FIA Formula 3 at Spielberg
En nu? Gaan we extra bumpers invoeren? Een halo achterop?
Ja ik chargeer. Maar het spektakel mag ook wel eens terug ;)

[ Voor 9% gewijzigd door UltraSub op 08-01-2017 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik denk dat Magnussen op Spa, Alonso in Melbourne en Kvyat in Oostenrijk het geluk hebben gehad dat hun crash goed afliep. Met grotere auto's en flink hogere snelheden gaat de kans op een mega klapper flink omhoog.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:29
DaniëlWW2 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:36:
Oostenrijk en België hebben ook een eigen circuit. O-)
Bij elkaar is hun economie niet eens zoveel groter dan Nederland. Verder hebben wij een 19 jarige achter het stuur die de meest prachtige dingen laat zien.

Maar het zal wel niet gebeuren omdat het te veel geld kost. Te veel afdracht voor de race. Allemaal vanwege een type zoals Bernie. Typische Brit. Lijkt oh zo charmant totdat het hem in zijn eigen portemonnee raakt. Dan is hij niet zo vriendelijk meer...
Als de F1 ooit terug naar Nederland moet komen, dan is dit wel ongeveer het ideale moment om het te realiseren. Veel support vanuit Nederland vanwege Max en veel circuits die het financieel erg lastig hebben en er over nadenken om de GP te stoppen (Silverstone, Maleisië, Duitsland, Singapore).

Een nieuw circuit wordt hem sowieso niet, dan blijven alleen Assen en Zandvoort over. Assen zou erg jammer zijn als ze die baan verbreden. Ik vermoed dat het dan als TT circuit een stuk minder wordt. Dan blijft alleen Zandvoort over. Een circuit met historie, maar waar moeilijk veel geld in gestoken moet worden. Maar wat zou het toch prachtig zijn als de F1 weer eens naar Zandvoort zou komen. Misschien zijn er gekke investeerders te vinden. Er zijn in ieder geval genoeg extreem rijke mensen die liefhebber van de autosport zijn. En laat ze lekker stapje voor stapje Zandvoort opknappen. Al het geld wat er richting Zandvoort kan gaan is mooi mee genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
In ieder geval, als het terugkomt en het is Zandvoort dan graag wel heel wat betere veiligheidsvoorzieningen. Zandvoort was wel een beetje een slagveld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
DaniëlWW2 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 00:38:
In ieder geval, als het terugkomt en het is Zandvoort dan graag wel heel wat betere veiligheidsvoorzieningen. Zandvoort was wel een beetje een slagveld...
Ecclestone had toch het liefst betonnen muren langs de baan? :P
Maar nee, in Australië zijn ze al bezig met nieuwe high-speed bariers plaatsen in een paar bochten op aanwijzen van de FIA. Omdat ze verwachten dat de auto's daar dit jaar een stuk harder gaan rijden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:12
RocketKoen schreef op maandag 9 januari 2017 @ 00:52:
[...]

Ecclestone had toch het liefst betonnen muren langs de baan? :P
Maar nee, in Australië zijn ze al bezig met nieuwe high-speed bariers plaatsen in een paar bochten op aanwijzen van de FIA. Omdat ze verwachten dat de auto's daar dit jaar een stuk harder gaan rijden.
Als het over de tecpro matten gaat dan hoop ik maar dat ze het probleem hebben opgelost dat auto's onder de die matten door kunnen glijden bij impact. Zie de crash van Sainz in Rusland 2015 bijvoorbeeld.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das niet zo lastig, stukje ingraven en je bent er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Wie pikt 'm op? :+
Slechts zes maanden heeft de Nederlandse coureur Max Verstappen ervan mogen genieten, maar sportwagenbouwer Aston Martin gaat de dienstauto van de Nederlandse F1-ster alweer vervangen. Dat is goed nieuws voor de Verstappen-fans, want Max’ sportwagen staat te koop.
Afbeeldingslocatie: http://autovisie.nl/wp-content/uploads/2017/01/IMG_2610-e1483945332791.jpg

Afbeeldingslocatie: http://autovisie.nl/wp-content/uploads/2017/01/IMG_2618-e1483945312273.jpg

http://autovisie.nl/2017/...rtin-max-verstappen-koop/

Vroeger kwam ik voor m'n werk vaak bij CITO Motors in Eindhoven aangezien het bedrijf waar ik destijds werkte de IT verzorgde. Misschien toch maar eens binnenlopen van de week. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:00
Kan de discussie over een F1 race in Nederland niet in een apart topic? Hij steekt hier ongeveer elk kwartaal weer de kop op met telkens weer een paar pagina's met dezelfde voor en tegen argumenten om vervolgens telkens weer een stille dood te sterven.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je zou toch zeggen dat hij hem weer gewoon inlevert voor een nieuwe?

Ik wil ook wel zo'n auto van de zaak die ik na 6 maanden zelf mag verpatsen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Lasmibalsingh schreef op maandag 9 januari 2017 @ 01:39:
[...]

Als het over de tecpro matten gaat dan hoop ik maar dat ze het probleem hebben opgelost dat auto's onder de die matten door kunnen glijden bij impact. Zie de crash van Sainz in Rusland 2015 bijvoorbeeld.
Daar gaat het inderdaad om: http://www.autosport.com/news/report.php/id/127646

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:18

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

van een oud vrouwtje geweest .. :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Roamor schreef op maandag 9 januari 2017 @ 09:06:
Je zou toch zeggen dat hij hem weer gewoon inlevert voor een nieuwe?

Ik wil ook wel zo'n auto van de zaak die ik na 6 maanden zelf mag verpatsen. ;)
Hij verpatst 'm niet zelf. Aston Martin verkoopt 'm en heeft de verkoop toegewezen aan CITO Motors.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Rivanov schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:08:
[...]

Hij verpatst 'm niet zelf. Aston Martin verkoopt 'm en heeft de verkoop toegewezen aan CITO Motors.
Niet heel gek natuurlijk want in NL zijn er vast een aantal mensen die dit willen kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Rivanov schreef op maandag 9 januari 2017 @ 08:34:
Wie pikt 'm op? :+

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

http://autovisie.nl/2017/...rtin-max-verstappen-koop/

Vroeger kwam ik voor m'n werk vaak bij CITO Motors in Eindhoven aangezien het bedrijf waar ik destijds werkte de IT verzorgde. Misschien toch maar eens binnenlopen van de week. ;)
Als Max 5x wereldkampioen wordt kan deze nog weleens geld waard worden. Wie pikt hem op en stalt hem voor de pre-owned by M. Verstappen, F1 world champion collectie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Renault op de 21ste dus. Laat maar komen! Heerlijk die "ik-wil-als-eerste-mijn-wagen-tonen" mentaliteit.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Elk team kondigt momenteel een dag eerder aan dan de voorganger. Ik maakte op reddit de grap dat Manor straks op de 14e hun auto al aankondigt en dankzij problemen in de planning een auto zonder vleugels laat zien. De dag erna kwam het nieuws dat ze waarschijnlijk geen auto laten zien ;(

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:40

Destruction

(ex-)Automonteur

Nah, van een jong kereltje geweest. Lekker laten staan :+

Al zullen er ongetwijfeld liefhebbers met geld zijn die dat ding kopen. Het valt me trouwens mee dat er niet met grote letters bij staat dat-ie van Verstappen was :X

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emanatiepathie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-07 19:08
Destruction schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:08:
[...]

Nah, van een jong kereltje geweest. Lekker laten staan :+

Al zullen er ongetwijfeld liefhebbers met geld zijn die dat ding kopen. Het valt me trouwens mee dat er niet met grote letters bij staat dat-ie van Verstappen was :X
Omdat anders Dhr. Vermeulen op de stoep staat om een percentage van de opbrengst te claimen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

heb je er ook een die naar tijdzone kan worden aangepast? :P

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
spartacusNLD schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:28:
[...]

heb je er ook een die naar tijdzone kan worden aangepast? :P
Maar nog steeds zijn de volledige weekenden geblockt i.p.v. de sessies los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Rivanov schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:35:
[...]

Maar nog steeds zijn de volledige weekenden geblockt i.p.v. de sessies los.
De sessie(s)(tijden) zijn ook nog niet officieel en definitief.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
nachtnet schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:36:
[...]

Nee, daarom is die kalender nog niet echt handig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

nachtnet schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:36:
[...]
:> owjah :z

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:18

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Destruction schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:08:
[...]

Nah, van een jong kereltje petje geweest. Lekker laten staan :+
there, I fixed it :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

Pagina: 1 ... 4 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1