UltraSub schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:32:
Eens. Ik vind die hele hype die ineens ontstaat om een Nederlands circuit te bouwen belachelijk en niet haalbaar. Bovenin Nederland is totaal niet interessant en kost klauwen met geld. En onderin Nederland waar wel een echt mooie baan zou kunnen, zit je zo dicht tegen Spa dat dat ook onzinnig is.
/edit
Met andere woorden; ik reageerde op hoe je een mooie baan kunt bouwen, en niet op dat er zo nodig een Nederlandse baan moet komen.
Dit, het gaat klauwen geld kosten, de overheid gaat sowieso niks bijdragen dus het moet van investeerders komen, die gaan op korte termijn geld willen verdienen.. Niet haalbaar. Sowieso moet er niet een extra circuit aangelegd worden puur om de F1 binnen te halen, andere raceklassen rijden op Assen en Zandvoort, welke klasse ga je waar vandaan (proberen te) halen? Ik bedoel, een F1-circuit in Nederland dat buiten een F1 weekend niet gebruikt wordt?
F1 in Zandvoort lijkt me duidelijk, het kost kapitalen om die baan F1 geschikt te maken, waarschijnlijk is een nieuw circuit aanleggen goedkoper. En dan hebben we de bereikbaarheid nog, die vrijwel 0 is. Nee, ALS er een circuit bij moet komen, zou ik zeggen, doe dat in Flevoland, dichtbij Lelystad Airport, dan is het F1 circus zelf snel gearriveerd op het circuit en na het weekend weer snel vertrokken, zonder een (grote) belasting op het verdere verkeer.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.