En zeker niet vergeten, in Barcelona komt Renault met een update
Thanks, dat deel had ik inderdaad even gemist te typen, was ik bezig om hier even een post op te zettennachtnet schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 23:59:
Eigenlijk weet je bij voorbaat dat je als Die-hard poster in dit topic weinig nieuws gaat horen bij Jinek (of Pauw, of Humberto, of..)
Blijf het goed vinden dat er F1 exposure is (en blijft) in de main-stream media. Blijft de manier om (hernieuwde) nieuwe fans te lokken.
Verwacht komende weken nog wel meer F1 gerelateerde interviews op Nederlandse TV.
Ook uit deze uitspraken van Dr. Marko maak ik op dat ze echt kansen zien. (vond bij het filmpje met de designers al dat deze straalden als trotse vaders..)
@melantrix Je mist in jouw transcript dat Dr. Marko zegt dat ze een sterk chassis hebben, een goede motor van Renault krijgen en daardoor zeker meedoen om het kampioenschap..
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
1971 werd ondertiteld als 1974, dat vond ik wel de meest bijzondereRivanov schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 23:54:
Noris Ring: Neues Ring
Clermont-Ferrant : Californië
Gaat goed met ondertiteling
Vorige week had Jinek het ook al over de nieuwe Red Bull bolide... Sloeg echt als een tang op een varken maar goed.. De NPO moet toch wat doen om over een aantal jaar die F1 deal binnen te hengelen
Zit een klein verschil tussen zeggen dat je het goed gaat doen, en zo stralen als de designers (en de stelligheid van Dr. Marko vandaag)Rivanov schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 00:00:
Tuurlijk zegt hij dat. Gaat niet verkondigen dat het niks gaat worden.
In het eerste antwoord over de test/wagen was hij nog behoudend, in het slot antwoord veel stelliger.
* nachtnet kan niet wachten tot maandag..
[ Voor 5% gewijzigd door nachtnet op 23-02-2017 00:05 ]
Eens, je kan ook zeggen dat we verwachten goed te zijn etc etc maar hij (vooral op het laatst) dat ze twee goede coureurs hebben, een goede auto en dat ze daarmee kunnen strijden om de wereld titel. Dus niet hopen mee te kunnen strijden.nachtnet schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 00:03:
[...]
Zit een klein verschil tussen zeggen dat je het goed gaat doen, en zo stralen als de designers (en de stelligheid van Dr. Marko vandaag)
In het eerste antwoord over de test/wagen was hij nog behoudend, in het slot antwoord veel stelliger.
* Melantrix is ook op de hypetrain gestapt hoor

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Haha ja natuurlijk.. Maar dit blijft een low-level standaard interview wat voor ons uiteindelijk niet bijster interessant is. Maar wel altijd vermakelijk om te zien.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
All aboard...The hypetrain!melantrix schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 00:05:
[...]
Eens, je kan ook zeggen dat we verwachten goed te zijn etc etc maar hij (vooral op het laatst) dat ze twee goede coureurs hebben, een goede auto en dat ze daarmee kunnen strijden om de wereld titel. Dus niet hopen mee te kunnen strijden.
* Melantrix is ook op de hypetrain gestapt hoor
/me heeft ineens een liedje uit de jaren '90 in zijn hoofd, met een bijna gelijkwaardige titel
Uiteindelijk zijn we allemaal hier weer dagelijks met F1 bezig, het gaat weer (echt) beginnen!!! Lekker!
Waiting on the world to change
Off:pinda powerrr schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 00:13:
[...]
All aboard...The hypetrain!
/me heeft ineens een liedje uit de jaren '90 in zijn hoofd, met een bijna gelijkwaardige titel
KADOC!
Je wil vooral downforce in de bochten, door die vin werkt de achtervleugel efficiënter in de bochten. Het effect is in de bochten groter dan rechtuit.kevlar01 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 23:42:
Achtervleugel werkt door de vin beter->meer downforce-> minder topsnelheid( vraagteken?)
Het zou iig de laterale G krachten moeten verhogen, waardoor je sneller door de bochten kan gaan. Nadeel is dat er door zijwind mogelijk stuurcorrecties nodig zijn. Maar het levert voornamelijk voordelen aangezien de meeste teams het principe gaan implementeren.
Een ander voordeel is extra sponsorruimte...al is dat voor de Sauber niet echt nodig
Dan kan je met minder vleugel rijden om dezelfde downforce te behalen = hogere topsnelheid. Het is maar net hoe je het bekijkt.
Overigens denk ik dat de extra zijwaartse krachten bij zijwind zeer miniem zijn.
Het sturen en opschonen van de lucht heeft een veel groter effect dan zijwind lijkt mij.
Heeft alles te maken met het ongeluksnummer 13. Een zwarte kat zou ongeluk brengen en het nummer 13 ook. Red Bull gaat er vanuit dat dit nummer hun geluk gaat brengen. Misschien zitten er nu ook wel zware accenten op de wagen om dit te benadrukken.LoeWn schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:49:
Iemand het kattenfilmpje gezien van RBR op Facebook mbt #rb13? Ik kan er geen hints of iets dergelijks uit halen.
Ik denk niet dat de link werkt, maar bij deze: https://m.facebook.com/st...376855&id=129186997127798
"When you grow up your heart dies"
Of ,of ,of ,of ... Lekt de rb13 wel op de vloer van de werkplaats of moesten ze voordurend de prullenbak(kattenbak) legen van Adrian Newey die maar niet op het juiste ontwerp idee kwam. of ,of ,ofsjaool schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 01:16:
[...]
Heeft alles te maken met het ongeluksnummer 13. Een zwarte kat zou ongeluk brengen en het nummer 13 ook. Red Bull gaat er vanuit dat dit nummer hun geluk gaat brengen. Misschien zitten er nu ook wel zware accenten op de wagen om dit te benadrukken.
#ishetalzondag
Weet niet of Alonso het met je eens is.P.K. schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 00:46:
[...]
Overigens denk ik dat de extra zijwaartse krachten bij zijwind zeer miniem zijn.
Het sturen en opschonen van de lucht heeft een veel groter effect dan zijwind lijkt mij.
https://www.formule1.nl/n...che-oorzaak-crash-alonso/
Of Rosberg
http://www.autoblog.nl/ni...usa-het-was-de-wind-81538
Vincere Per Belli
Het lijkt er op dat iedereen gezien heeft hoeveel extra exposure de teams met opvallende auto's hebben gekregen en dat zie hier van geleerd hebben? Zie Red Bull en Renault vorig jaar.nachtnet schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 23:30:
[video]
Ik zeg het niet graag, maar denk dat de Mercedes 1 van de mooiste wagens op de grid wordt..
Duidelijk de schuld van een sharkfin idd.peeth schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 06:40:
[...]
Weet niet of Alonso het met je eens is.
https://www.formule1.nl/n...che-oorzaak-crash-alonso/
Of Rosberg
http://www.autoblog.nl/ni...usa-het-was-de-wind-81538
Ter info voor mensen die nog een stream zoeken:
http://theinsideline.com/...edes-f1-w08-hybrid-launch
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Of te wel:Mad-Matt schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:31:
Ter info voor mensen die nog een stream zoeken:
[ Voor 28% gewijzigd door Rivanov op 23-02-2017 08:35 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Nee natuurlijk niet, maar als zijwind met een auto zonder al een issue kan zijn, zal dat met een zeil achterop niet minder worden
Vincere Per Belli
Helm van Ericsson.

Vind m wel mooi. Past ook wel bij de kleurstelling van Sauber.
Blijf het wel jammer vinden dat ze voor het hele jaar (op 1 race na) de helm moeten vastleggen.
Zoals bijv Rossi in de MotoGP doet zou ik toffer vinden, hij heeft zeer vaak een nieuwe helm (maar hij is dan ook een merk op zich)

Een hoop lelijke helmen dit jaar zeg...
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Bijna Pasen.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Vroegah hadden rijders 1 helm. Geen sponsorinvloeden op het uiterlijk. Hooguit paar stickers.
Aan de helm kon je vaak zien wie het was. Maar goed, toen staken ze, in sommige gevallen letterlijk, met kop en schouders boven de rand van de cockpit uit en zag je de helm ook duidelijker.
Aan de helm kon je vaak zien wie het was. Maar goed, toen staken ze, in sommige gevallen letterlijk, met kop en schouders boven de rand van de cockpit uit en zag je de helm ook duidelijker.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Kunnen ze niet allemaal gewoon een fluor gele helm en een fluor oranje helm nemen. Dan kan je tenminste goed de verschillen zien op tv.
Ben ik de enige die "the amount of paint is too damn high!!" denk (in een wereld waar elke gram telt..)nachtnet schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 23:30:
[video]
Ik zeg het niet graag, maar denk dat de Mercedes 1 van de mooiste wagens op de grid wordt..
Om te winnen telt elke gram misschien. Maar om een financieel succes te zijn heb je fans nodig. En die willen graag een mooie auto zien.vhal schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:27:
[...]
Ben ik de enige die "the amount of paint is too damn high!!" denk (in een wereld waar elke gram telt..)
Daarvoor hebben ze de T-Cam in verschillende kleuren.Mad-Matt schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:24:
Kunnen ze niet allemaal gewoon een fluor gele helm en een fluor oranje helm nemen. Dan kan je tenminste goed de verschillen zien op tv.
En Sauber heeft de nummers van de coureurs heel duidelijk op de zijkant staanRivanov schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:33:
[...]
Daarvoor hebben ze de T-Cam in verschillende kleuren.
Nee, merp!
Volgens mij is het een "wrap" bedrukking. Dat weegt vrijwel niksvhal schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:27:
[...]
Ben ik de enige die "the amount of paint is too damn high!!" denk (in een wereld waar elke gram telt..)
Maar is het wel écht een issue? Ik geloof wel dat gieren redelijke invloed heeft op aerodynamische prestaties, maar zijwaartse wind?peeth schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:38:
[...]
Nee natuurlijk niet, maar als zijwind met een auto zonder al een issue kan zijn, zal dat met een zeil achterop niet minder worden
En dan al helemaal het mogelijke versterkende effect van een sharkfin... Die sharkfin zorgt er juist voor dat de achtervleugel blijft werken in dat soort instabiele condities. Dat effect is echter groter en belangrijker denk ik.
Vind het sowieso twee nogal dubieuze verhalen.
Die crash van Alonso is sowieso met mysterie omgeven, dat McLaren niet altijd even open en eerlijk is is ook een gegeven.
Een beetje zijwind blaast echt niet een F1 auto die 250+ rechtsom gaat, met alle G-krachten erbij, tegen de muur aan de binnenkant van die bocht.
En een rijdersfout afschuiven op wind is ook erg makkelijk, 20 andere coureurs hadden er geen last van die race.
Kan zo snel ook geen klagers herinneren uit de periode rond 2009?
[ Voor 3% gewijzigd door P.K. op 23-02-2017 09:40 ]
Ik ook niet, maar er wordt wel degelijk over gesproken:P.K. schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:39:
[...]
Maar is het wel écht een issue? Ik geloof wel dat gieren redelijke invloed heeft op aerodynamische prestaties, maar zijwaartse wind?
En dan al helemaal het mogelijke versterkende effect van een sharkfin... Die sharkfin zorgt er juist voor dat de achtervleugel blijft werken in dat soort instabiele condities. Dat effect is echter groter en belangrijker denk ik.
Vind het sowieso twee nogal dubieuze verhalen.
Die crash van Alonso is sowieso met mysterie omgeven, dat McLaren niet altijd even open en eerlijk is is ook een gegeven.
Een beetje zijwind blaast echt niet een F1 auto die 250+ rechtsom gaat, met alle G-krachten erbij, tegen de muur aan de binnenkant van die bocht.
En een rijdersfout afschuiven op wind is ook erg makkelijk, 20 andere coureurs hadden er geen last van die race.![]()
Kan zo snel ook geen klagers herinneren uit de periode rond 2009?
A problem with the shark fin is that presumably handling will be changed if there was a cross wind. It could make the car unstable and the driver forced to make usually unnecessary steering adjustments to keep his car on the track. As you know wind does affect F1 cars and if a wind is side on it can cause the opposite of desired effect destabilizing the rear. The fin will make the car sensitive to side winds and if the car does start to yaw then the rear wing will be partially masked by the fin and may result in loss of downforce and a spin
.
http://www.formula1-dictionary.net/shark_fin.html
Aan de andere kant, inderdaad in 2009 reden ze er ook mee, bij het WEC ook al weer een tijdje. Als het niet zou werken zouden ze het niet doen.
Vincere Per Belli
Mja stel dat de vin de 2e beste oplossing is, en kwa kosten en complexiteit een stuk gemakkelijker dan wat Red Bull doet. Dan is het ook vrij logisch als bijna iedereen een vin neemt. Zeker als de verschillen minimaal zijn.peeth schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:53:
[...]
Ik ook niet, maar er wordt wel degelijk over gesproken:
A problem with the shark fin is that presumably handling will be changed if there was a cross wind. It could make the car unstable and the driver forced to make usually unnecessary steering adjustments to keep his car on the track. As you know wind does affect F1 cars and if a wind is side on it can cause the opposite of desired effect destabilizing the rear. The fin will make the car sensitive to side winds and if the car does start to yaw then the rear wing will be partially masked by the fin and may result in loss of downforce and a spin
.
http://www.formula1-dictionary.net/shark_fin.html
Aan de andere kant, inderdaad in 2009 reden ze er ook mee, bij het WEC ook al weer een tijdje. Als het niet zou werken zouden ze het niet doen.
PSN: Alvanosa
En zoals gezien in vorig seizoen raken auto's elkaar nog wel eens aan de zijkant. En vraag ik me af of de sharkfins er niet naar bocht 1 of 2 er al afliggen/los bungelen.
Tijdens de race kijk ik vaak gewoon naar de top cam bovenop de airintake. De ene heeft een fluor gele en de ander een zwarte. Dat is prima te herkennen.Mad-Matt schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:24:
Voorbeeld:
Hier zie je de twee RB12 wagens. Die van VST heeft een fluor gele camera..

Die van RIC is zwart..

*sowieso
Ik zou het wel gaaf vinden als RBR het veld gaat domineren doordat ze de enige zijn die dan niet die haaienvin gebruiken.
Dat lijkt mij heel sterk. De vin zit gewoon vast aan de beplating. Zal er niet zomaar los van raken.Axente schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:57:
En zoals gezien in vorig seizoen raken auto's elkaar nog wel eens aan de zijkant. En vraag ik me af of de sharkfins er niet naar bocht 1 of 2 er al afliggen/los bungelen.
In 2008 (?) reden ze toch ook al met een haaienvin, toen vielen ze er ook niet af...Axente schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:57:
Klopt, persoonlijk vind ik dat soms lastig om te zien.DonJunior schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:59:
[...]
Tijdens de race kijk ik vaak gewoon naar de top cam bovenop de airintake. De ene heeft een fluor gele en de ander een zwarte. Dat is prima te herkennen.
Voorbeeld:
Hier zie je de twee RB12 wagens. Die van VST heeft een fluor gele camera..
[afbeelding]
Die van RIC is zwart..
[afbeelding]
Dat carbon/kevlar/dyneema (of whatever ze gebruiken) composiet materiaal is absurd sterk. Zie bijvoorbeeld hoe dun de steuntjes zijn waar de voorvleugel mee vast zit aan de neus, en bedenk je dan dat er een veelvoud van het gewicht van de hele auto op komt te staan aan neerwaartse druk (op snelheid kan je op zn kop in een tunnel rijden)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Maar dat is kracht die van een bepaalde kant berekend wordt. De composiet wordt zo samengesteld dat kracht op een bepaalde hoek enorm hoog kan zijn. (bij de neus dus de neerwaartse kracht die verdeeld moet worden).Chiron schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:01:
Dat carbon/kevlar/dyneema (of whatever ze gebruiken) composiet materiaal is absurd sterk. Zie bijvoorbeeld hoe dun de steuntjes zijn waar de voorvleugel mee vast zit aan de neus, en bedenk je dan dat er een veelvoud van het gewicht van de hele auto op komt te staan aan neerwaartse druk (op snelheid kan je op zn kop in een tunnel rijden)
Komt de kracht ineens van een andere kant breekt alles spontaan af. Dat zie je vaak ook bij de wielen. De steunen kunnen erg veel hebben totdat ze een tik van de achterkant krijgen van een andere auto.. dat zijn krachten waar het materiaal niet op berekend is en dan versplintert het spontaan.
*sowieso
Stukje technische uitlegChiron schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:01:
Niet dat ze er zomaar afvallen meer dat je meer body hebt en al minder ruimte. En hierdoor meer kans hebt op onderling contact zie de foto's van de redbulls hierboven die plates heb ik vorig seizoen wel eens los zien hangen.maussert schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:01:
[...]
In 2008 (?) reden ze toch ook al met een haaienvin, toen vielen ze er ook niet af...
http://imgur.com/a/CIi9F
[ Voor 3% gewijzigd door Axente op 23-02-2017 10:08 ]
Klopt. Meen ooit gezien te hebben dat Coulthard liet zien dat je gewoon op de voorvleugel kan staan met je hele gewicht. Maar als de auto's deze raken van de zijkant(wat geregeld gebeurt), dan is het een grote carbon regen.DonJunior schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:04:
[...]
Maar dat is kracht die van een bepaalde kant berekend wordt. De composiet wordt zo samengesteld dat kracht op een bepaalde hoek enorm hoog kan zijn. (bij de neus dus de neerwaartse kracht die verdeeld moet worden).
Komt de kracht ineens van een andere kant breekt alles spontaan af. Dat zie je vaak ook bij de wielen. De steunen kunnen erg veel hebben totdat ze een tik van de achterkant krijgen van een andere auto.. dat zijn krachten waar het materiaal niet op berekend is en dan versplintert het spontaan.
@LewisHamilton
Good morning. I'm going to be driving the car for the first time in about 45mins. Will be live on Instagram so please join me👍🏾
https://www.instagram.com/lewishamilton/
Good morning. I'm going to be driving the car for the first time in about 45mins. Will be live on Instagram so please join me👍🏾
@Rivanov Hoe dan? Gaat ie onder het laken rijden? Lijkt me sterk dat hij de auto full-blown laat zien op zijn instagram alvorens de auto gepubliceerd is toch?
*sowieso
Moet je straks kijken he.DonJunior schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:14:
@Rivanov Hoe dan? Gaat ie onder het laken rijden? Lijkt me sterk dat hij de auto full-blown laat zien op zijn instagram alvorens de auto gepubliceerd is toch?
Betekent dit nu dat we ala Sky F1 live camera werk vanaf de grid krijgen?
Bron: Olaf Mol twitter.
Twijfel beetje hoe ik het moet interpreteren.
Zo! Live camera, gridwalk live en F1 programma's op vrijdag, zaterdag, zondag en maandag. Je F1 weekend op @ZiggoSport 2017!!
Hier word ik ook niet wijzer. http://www.grandprixradio...mt-met-nieuw-f1-programma
Zo! Live camera, gridwalk live en F1 programma's op vrijdag, zaterdag, zondag en maandag. Je F1 weekend op @ZiggoSport 2017!!
Hier word ik ook niet wijzer. http://www.grandprixradio...mt-met-nieuw-f1-programma
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Jack Plooij stond vaak al op de grid (je zag hem vaak staan bij Max op Channel 4 of Sky), maar zal nu ook uitzendtijd krijgen waarschijnlijk.DeTjuk schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:17:
Betekent dit nu dat we ala Sky F1 live camera werk vanaf de grid krijgen?
[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 23-02-2017 10:18 ]
Klopt, radiocommentaar dat werd uitgezonden via de TV met als je geluk had idd een glimp van meneer Plooij obv de live beelden van F1.com zelf (of via de buren van Sky), maar zou vet zijn als ze er nu ook een LIVE camera op de grid bij hebben.Rivanov schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:18:
[...]
Jack Plooij stond vaak al op de grid (je zag hem vaak staan bij Max op Channel 4 of Sky), maar zal nu ook uitzendtijd krijgen waarschijnlijk.
Wil je beetje serieus verslag doen, hoort dat er, nu zeker, wel bij naar mijn mening.
echt top en hoogwaardig kwaliteit interviewer ..... mijn neefje van 9 kan nog beter interview afnemen dan jackRivanov schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:18:
[...]
Jack Plooij stond vaak al op de grid (je zag hem vaak staan bij Max op Channel 4 of Sky), maar zal nu ook uitzendtijd krijgen waarschijnlijk.

Daarom zijn we bezig de Tweakeraars die naar de races gaan, allemaal materiaal voor goede interviews en beeld mee te gevenhimlims_ schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:29:
[...]
echt top en hoogwaardig kwaliteit interviewer ..... mijn neefje van 9 kan nog beter interview afnemen dan jackniet vaak krijg je zulk inspriratieloze interviews of gesprekken als via Jack. Aub geef die gast een collum ofzo dat ie gaat schrijven, maar voor de TV interviews afnemen vergeet het maar.
was dat niet bij monaco(?) dat 2 random gastjes met hun 5euro mic en camera naar het pers-gedeelte waren gegaan, en daar de coureurs stonden te interviewen - tot de aanwezige crew doorkreeg dat zij helemaal geen press-pas haddenJasphur schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:33:
[...]
Daarom zijn we bezig de Tweakeraars die naar de races gaan, allemaal materiaal voor goede interviews en beeld mee te geven
//edit; kan ook canada zijn geweest - was nodige water
[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 23-02-2017 10:41 ]
Hier wat meer uitleg over de Ziggo uitzendingen: http://www.gpupdate.net/n...t-live-camera-op-circuit/
No matter the age, never lose the Kramer inside
De Gridwalk Live lijkt zich dus enigszins te beperken tot de reactie van Max voorafgaand aan de race. Niet een volledige gridwalk zoals van Martin Brundle of DC.
Ach, we gaan het allemaal vanzelf meemaken in welke vorm ze het gaan gieten.
Ach, we gaan het allemaal vanzelf meemaken in welke vorm ze het gaan gieten.
[ Voor 30% gewijzigd door Rivanov op 23-02-2017 10:54 ]
Yes, dat was de info die ontbrak. Nu is het duidelijk. Dat de mogelijkheid er nu is, is een mooie ontwikkeling.Hmtsjmftsch schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:51:
Hier wat meer uitleg over de Ziggo uitzendingen: http://www.gpupdate.net/n...t-live-camera-op-circuit/
45 minuten zijn voorbij...! https://www.instagram.com/lewishamilton/Rivanov schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:12:
@LewisHamilton
ik zie nog niks live..
Even wat plaatjes tussendoor: Sauber op Barcelona

Met filmpje
https://twitter.com/SauberF1Team/status/834470728921673728

Met filmpje
https://twitter.com/SauberF1Team/status/834470728921673728
Vind het een mooie wagen!
Ben ook heel benieuwd naar vanmiddag, vind de kleurstelling van Merc waanzinnig, verder ben ik ook erg benieuwd naar de Haas F1, die van vorig jaar vind ik ook erg geslaagd.
Ben ook heel benieuwd naar vanmiddag, vind de kleurstelling van Merc waanzinnig, verder ben ik ook erg benieuwd naar de Haas F1, die van vorig jaar vind ik ook erg geslaagd.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Hoe komt het trouwens dat Sauber mag rijden/testen deze week?
ik dacht dat dit pas volgende week mocht? Of is dit een uitzondering?
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Is waarschijnlijk een media moment of zo. Ze rijden ook niet echt heel hard doornocalimero schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:17:
iedereen heeft recht op 100km per jaar vrij filmen
Dit was voor Media redenen. En volgens mij mogen ze een x aantal kilometers rijden voor film en fotografie. Tijdens dit soort momenten kan er toch geen vol gas gegeven worden.nocalimero schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:17:
Maar... Stel... Ze schrijven op zo'n film moment een motor af, wat dan? 
Of gaan de motoren pas tellen in Australië?
Die zijn zo ontworpen om de krachten te absorberen bij een crash. Het lijkt dan alsof de wagen van papiermache is gemaakt omdat alles zo makkelijk af lijkt te breken, maar dat is het zeker niet. Ze kunnen als ze willen die steunen zo maken dat ze alles kunnen hebben, maar de kans op zwaarder letsel bij de coureur is dan veel groter.DonJunior schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:04:
[...]
Maar dat is kracht die van een bepaalde kant berekend wordt. De composiet wordt zo samengesteld dat kracht op een bepaalde hoek enorm hoog kan zijn. (bij de neus dus de neerwaartse kracht die verdeeld moet worden).
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Natuurlijk pas in Australië, we hebben de tests in Barcelona ook nog volgende week....TheBrut3 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:20:
Het fragment van Helmut Marko bij Jinek gisteravond:
http://www.dumpert.nl/med...verstappen_bij_jinek.html
Let niet op de ondertitels tho..
Toch krijg ik een beetje veel het A1GP gevoel door die achtervleugel. Ik hoop dat het een kwestie van wennen is en dat dit na een paar races uit m'n hoofd is
.

Misschien vind je dit wel interessant om te lezen als je beetje engels kan: Power Unit gebruikTheBrut3 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:20:
Quote van die website:
Unless he drives for more than one team, each driver may use no more than four power units during a championship season. The only exception is where the power unit is provided by a manufacturer or supplier taking part in its first championship season, in which case up to five may be used by a driver.
Misschien dat het je vraag ook niet helemaal beantwoord maar het championship season begint bij race in niet daarvoor dus
[ Voor 7% gewijzigd door Fugitive2008 op 23-02-2017 11:32 ]
"Ontdekker van Max Verstappen"Pyr0_ schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:27:
Het fragment van Helmut Marko bij Jinek gisteravond:
:kots:
Are you a one or a zero
Ik denk dat Jack precies op het niveau is van de kijkers als ik afga op de commentaren en kennis in dit topic alsmede de algemene indruk die ik krijg van de sportstadiontokkies die de circuits in omringende landen overspoelenhimlims_ schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:29:
[...]
echt top en hoogwaardig kwaliteit interviewer ..... mijn neefje van 9 kan nog beter interview afnemen dan jackniet vaak krijg je zulk inspriratieloze interviews of gesprekken als via Jack. Aub geef die gast een collum ofzo dat ie gaat schrijven, maar voor de TV interviews afnemen vergeet het maar.

Ja, idd... Als Helmut het niet was geweest had Max nu misschien wel in een Mercedes gezeten
leg de link niet tussen; comments in dit topic, niveau van kijker, en/of omringende landenErwin schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:30:
[...]
Ik denk dat Jack precies op het niveau is van de kijkers als ik afga op de commentaren en kennis in dit topic alsmede de algemene indruk die ik krijg van de sportstadiontokkies die de circuits in omringende landen overspoelen.
De air intakes lijken allemaal erg groot, iemand een reden? (Veel) betere motoren, dus meer koeling?

You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman
Dat was dus het antwoord dat ik zocht, ik kon nergens vinden of het seizoen start bij het testen of bij de eerste vrije training.Fugitive2008 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:29:
Misschien dat het je vraag ook niet helemaal beantwoord maar het championship season begint bij race in niet daarvoor dus.
https://twitter.com/tgruener/status/834436979106394112daniellammers schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:35:
De air intakes lijken allemaal erg groot, iemand een reden? (Veel) betere motoren, dus meer koeling?
According to Force India the 2017 Mercedes PU will produce more power than originally projected. And it needs more air than in 2016.
[ Voor 20% gewijzigd door Racierox op 23-02-2017 11:36 ]
Ik heb geen technische antwoord voor je, helaas. Maar ik verwacht inderdaad koeling en een stukje aero.daniellammers schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:35:
[afbeelding]
[afbeelding]
Kijk aan, hartelijk dank.Racierox schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:36:
[...]
https://twitter.com/tgruener/status/834436979106394112
According to Force India the 2017 Mercedes PU will produce more power than originally projected. And it needs more air than in 2016.
Zou voor Renault het zelfde gelden?
Hey!Jasphur schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:36:
[...]
Ik heb geen technische antwoord voor je, helaas. Maar ik verwacht inderdaad koeling en een stukje aero.
Ik zag je zojuist wat foto's plaatsen van Sauber
Hier is een video waar net wat meer auto in ''actie'' te zien is (die van jou is de korte variant)
YouTube: F1 2017 - The Sauber C36 on track in Barcelona
Meer foto's zijn trouwens te zien op de website van formula1
Dat verwacht ik wel, elke motor krijgt meer vermogen zo ook Renault. Maar ik vermoed dat jij niet Renault bedoelt maar RBR?daniellammers schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:36:
[...]
Kijk aan, hartelijk dank.
Zou voor Renault het zelfde gelden?
Ik bedoel de Renault PU, daarmee RBRLopendeVogel schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:44:
[...]
Dat verwacht ik wel, elke motor krijgt meer vermogen zo ook Renault. Maar ik vermoed dat jij niet Renault bedoelt maar RBR?
De air intake(s) zitten boven op de auto boven het hoofd van de rijder welke zorgt voor aanvoer van lucht voor de verbranding van de benzine in de motor. De sidepods zorgen voor koeling van de motor aangezien daar de radiatoren onder schuine hoeken (=meer oppervlak) in zijn geplaatst. Het verdere verloop van die lucht zal ook wel aerodynamisch zijn impact hebben, maar wat boven het koppie van de rijder erin gaat komt er als zwarte dikke plof uitlaatgassen weer naar buitenJasphur schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:36:
[...]
Ik heb geen technische antwoord voor je, helaas. Maar ik verwacht inderdaad koeling en een stukje aero.
[ Voor 15% gewijzigd door Fugitive2008 op 23-02-2017 11:53 ]
Vind je de kennis echt zo slecht in dit topic, weet je echt alles beter?Erwin schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:30:
[...]
Ik denk dat Jack precies op het niveau is van de kijkers als ik afga op de commentaren en kennis in dit topic alsmede de algemene indruk die ik krijg van de sportstadiontokkies die de circuits in omringende landen overspoelen.
Motorgeluid Mercedes: [Video: https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/834716391831900161]
Komop, je weet toch dat hij het voor de fun doet en het niet zijn beroep is?himlims_ schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:29:
[...]
Vind het iedergeval beter dan al die buitelandse zenders die keer op keer op keer zelfde vragen stellen.

En de verschrikkelijk slechte screencaps daarvan..
[ Voor 5% gewijzigd door MuddyMagical op 23-02-2017 11:55 ]
Kwaliteitje screenshot met een Nokia uit 2004
Ik zie geen vin, dus is het wel de nieuwe (W08) auto?MuddyMagical schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:55:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
En de verschrikkelijk slechte screencaps daarvan..
Dus dan mogen wij hem niet beoordelen op zijn overduidelijke tekortkomingen?..devil-strike schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:54:
[...]
Komop, je weet toch dat hij het voor de fun doet en het niet zijn beroep is?
Gekkigheid natuurlijk.. Jack Plooij is beter dan BBC/Channel 4/Sky interviewers?Vind het iedergeval beter dan al die buitelandse zenders die keer op keer op keer zelfde vragen stellen.

Die mis ik ook een beetje. Of hij is zilvergrijs en valt weg achter die rand van het hek.ArnevdS schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:57:
[...]
Ik zie geen vin, dus is het wel de nieuwe (W08) auto?
Als ik naar de neus en achtervleugel kijk, lijkt het wel degelijk de 2017 auto.ArnevdS schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:57:
[...]
Zeker wel de W08, en zoals verwacht n.a.v. de teasers dus geen vin idd!
Voorvleugel is wel in de V-vormArnevdS schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:57:
[...]

Nja maar die 2 kan je niet vergelijken. RBR geeft daar hun totaal eigen draai aan.daniellammers schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:47:
[...]
Ik bedoel de Renault PU, daarmee RBR
Kan dus goed zijn dat Renault geen grotere lucht toevoer krijgt maar RBR wel.
Beetje contrast opvukken. En dan denk ik dat we toch een licht zilveren vin zien. Mede omdat ik de linkerachterwiel niet maar voor de helft denk te zien

Dit topic is gesloten.
Let op:
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Alle topics per raceweekend: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1