Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Vreemd. Ik heb dat doosje gewoon in vakje van mijn rugzak met van alles en nog wat en nog niks gezien van krasjesdrusloos schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:38:
het doosje krast wel belachelijk snel van de AirPods. Zelfs met mijn nagel kan ik een kras erop maken. Vandaag gekocht, in mijn zak gehad zonder iets anders, en zit al onder de krasjes...
Ik heb ze nu sinds begin januari maar kan niet meer zonder! Ideaal voor hardlopen, muziek luisteren via de watch of voor youtube/netflix.
Ik gebruik ze veel en de case gaat bijna 2 weken mee, gem 5 uur series, 3 uur hardlopen en dan nog paar uur muziek per week. Ideaal!
Nee de Airpods kunnen natuurlijk niet zien of jij achter je Mac of iPhone zit. Opzich niet erg maar het is wel irritant als het verbinden met een ander device niet in 1x goed gaat. Dat maakt het vooral irritant voor mij.drusloos schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:07:
Ik heb nog een vraag. Ik heb mijn AirPods met mijn iPhone 7+ verbonden. Prima, elke keer als ik de oortjes in doe zijn ze met mijn iPhone verbonden. Als ik naar mijn mac ga en ik wil daar luisteren, dan moet ik helemaal naar bluetooth gaan, dan de oortjes verbinden met mijn mac, en dan kan ik pas luisteren. Als ik dan weer op mijn iPhone wil luisteren, dan moet ik daar weer helemaal naar instellingen gaan naar bluetooth, en dan weer koppelen aan AirPods, en dan kan ik pas weer op mijn iPhone luisteren. Dit is echt vreselijk onhandig. Het zou toch heel simpel moeten werken ipv elke keer moeten verbinden met je apparaat, dan het automatisch switcht?
Nee maar ik dacht en zie ook in filmpjes dat je als je op je iphone luistert dat je dan op je mac naar geluid teken gaat en dan klikt op airpods als uitvoerbron dat ik dan verder luister vanaf mijn mac. Maar er staat niks bij geluid tenzij ik ze eerst via bluetooth instellingen verbindPBP schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 23:07:
[...]
Nee de Airpods kunnen natuurlijk niet zien of jij achter je Mac of iPhone zit. Opzich niet erg maar het is wel irritant als het verbinden met een ander device niet in 1x goed gaat. Dat maakt het vooral irritant voor mij.
Ow dat is hier wel, soms duurt het wel een seconde of 5. Misschien even op je iPhone bij bluetooth de Airpods opnieuw instellen door 'vergeet dit apparaat' te klikken? Wil soms ook wel eens wat problemen oplossen.drusloos schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 01:00:
[...]
Nee maar ik dacht en zie ook in filmpjes dat je als je op je iphone luistert dat je dan op je mac naar geluid teken gaat en dan klikt op airpods als uitvoerbron dat ik dan verder luister vanaf mijn mac. Maar er staat niks bij geluid tenzij ik ze eerst via bluetooth instellingen verbind
Dat hoort wel zo te werken. Ik swipe op m'n iPhone/iPad omhoog, klik bij airplay op iPhone en wissel daar naar Airpods, duurt 3 seconde.. Op m'n Mac hetzelfde, klik op het speakertje, en dan op Airpods en hij wisselt.drusloos schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 01:00:
[...]
Nee maar ik dacht en zie ook in filmpjes dat je als je op je iphone luistert dat je dan op je mac naar geluid teken gaat en dan klikt op airpods als uitvoerbron dat ik dan verder luister vanaf mijn mac. Maar er staat niks bij geluid tenzij ik ze eerst via bluetooth instellingen verbind
Werkt exact hetzelfde als m'n Bose QC35.
Ik heb bij mijn mac namelijk een heel setje Apple accessoires . De Apple magic mouse, het magic keyboard en de magic trackpad. Maar wanneer ik dus probeer de AirPods te syncen met mijn mac gaat het niet zoals ik verwacht had. Ik krijg ze namelijk niet gesynced als alle andere 3 apple accessoires al zijn gesynchroniseerd. Zodra ik er van die uit zet is het geen probleem dan werkt het en heb ik het geluid over mijn AirPods, maar zodra ik dat apparaat weer aanzet dan is het over en uit voor de AirPods. Dan hoor je vreemd gekraak en verliezen de AirPods hun connectie.
Dat is toch wel echt gek sinds ik vaker al wel bluetooth headphones op mijn mac heb gebruikt met alle 3 de accessoires in gebruik. Ook heb ik vaak ook nog een logitech mx master via bluetooth eraan hangen en handheld mijn mac zonder moeite 4 bluetooth apparaten.
Het kan toch niet zo zijn dat dit niet werkt met AirPods?
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Verwijderd
Nee, dit zou gewoon moeten werken. Ik heb namelijk ook al de accessoires die jij noemt en kan daarbij m'n AirPods er gewoon bij zetten.MenN schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:51:
Ik ben sinds vandaag eigenaar van een setje AirPods. En mijn eerste indrukken zijn best goed. Geluid is van prima kwaliteit, en het syncen met mijn iPhone ging echt makkelijk. Maar toen wilde ik de AirPods ook gebruiken met mijn Mac, en toen begon het gedoe.
Ik heb bij mijn mac namelijk een heel setje Apple accessoires . De Apple magic mouse, het magic keyboard en de magic trackpad. Maar wanneer ik dus probeer de AirPods te syncen met mijn mac gaat het niet zoals ik verwacht had. Ik krijg ze namelijk niet gesynced als alle andere 3 apple accessoires al zijn gesynchroniseerd. Zodra ik er van die uit zet is het geen probleem dan werkt het en heb ik het geluid over mijn AirPods, maar zodra ik dat apparaat weer aanzet dan is het over en uit voor de AirPods. Dan hoor je vreemd gekraak en verliezen de AirPods hun connectie.
Dat is toch wel echt gek sinds ik vaker al wel bluetooth headphones op mijn mac heb gebruikt met alle 3 de accessoires in gebruik. Ook heb ik vaak ook nog een logitech mx master via bluetooth eraan hangen en handheld mijn mac zonder moeite 4 bluetooth apparaten.
Het kan toch niet zo zijn dat dit niet werkt met AirPods?
Ik snap jouw probleem, maar ik ben eigenlijk wel blij dat ik zelf in de hand heb op welk apparaat ik de AirPods gebruik. Wat je zou kunnen doen is bellen via de iPad inschakelen bij Instellingen > FaceTime. Alleen is die oplossing niet bevorderlijk voor de kwaliteit van de verbinding omdat je dan draadloos iPhone > iPad > AirPods met elkaar verbindt.Jeroen V schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 09:32:
Sinds gisteren heb ik ook een setje AirPods en ik ben er erg blij mee. Puntje van kritiek is het overschakelen van iPad naar iPhone. Als ik bijvoorbeeld een filmpje aan het kijken ben op de iPad en de telefoon gaat dat schakelt hij niet automatisch over naar de iPhone (ik dacht dat dat eigenlijk wel de bedoeling was) maar moet ik handmatig op de iPhone de AirPods selecteren. Het gaat wel redelijk snel, slechts een paar seconden, maar als je een telefoon wilt opnemen is dat eigenlijk net even te lang....
Bellen met de iPhone zelf geeft nog altijd het minste gedoe en de beste kwaliteit. Wellicht kan Apple nog iets inbouwen dat AirPods optioneel overschakelen wanneer je gebeld wordt. Ik weet alleen niet of het huidige Bluetooth protocol en/of W1-chip met meerdere apparaten tegelijk om kan gaan.
Inmiddels wat topics gevonden:
https://discussions.apple.../7799573?start=0&tstart=0
https://forums.macrumors....y-control-issues.2022947/
[ Voor 25% gewijzigd door Krysa op 12-07-2017 14:55 ]
Dat is ook hetgeen wat ik graag zou willen, dus niet als ik een geluidje op de telefoon heb dat dan meteen het geluid van de iPad gestopt wordt.swv schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:51:
[...]
Bellen met de iPhone zelf geeft nog altijd het minste gedoe en de beste kwaliteit. Wellicht kan Apple nog iets inbouwen dat AirPods optioneel overschakelen wanneer je gebeld wordt. Ik weet alleen niet of het huidige Bluetooth protocol en/of W1-chip met meerdere apparaten tegelijk om kan gaan.
Ik heb ze nu bijna een weekje in gebruik en ik ben er behoorlijk blij mee. Bij het luisteren van een muziekje heb je na een paar minuten totaal niet meer in de gaten dat je ze in hebt, ok de geluidskwaliteit is minder dan de Sony die ik heb, maar meer dan prima om tijdens het werk naar te luisteren...
Wat me trouwens al een paar keer is opgevallen is dat er een soort hapering optreedt als ik muziek luister en er komt dan een willekeurig ander geluidje (bv WhatsApp of een nieuwe mail) Heeft iemand anders daar ook last van?
komt dat niet gewoon dat die op bluetooth met je iphone verbonden isJeroen V schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:41:
[...]
Wat me trouwens al een paar keer is opgevallen is dat er een soort hapering optreedt als ik muziek luister en er komt dan een willekeurig ander geluidje (bv WhatsApp of een nieuwe mail) Heeft iemand anders daar ook last van?
heb ik ook met mijn Bose wireless headphone.
A person who never made a mistake never tried anything new.

Ik heb 'm nu gekoppeld aan m'n Apple Watch en luister nu een podcast via de Overwatch app (de podcast gesynchroniseerd naar m'n Apple Watch). Vind alleen het volume wat laag, volume staat op maximaal op m'n Apple Watch. Is dit een issue van de Overcast app of is dit altijd zo als je muziek rechtstreeks van de Apple Watch luistert?
Wanneer ik de AirPods namelijk aan m'n iPhone, MacBook of iMac koppel is het volume gewoon top.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Al ziet het er nog steeds een beetje vreemd uit.
[ Voor 23% gewijzigd door Rivanov op 15-07-2017 11:07 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb daar echt schijt aan. Zo lelijk zijn ze niet vind ik en er zijn genoeg (lees: tientallen zo niet honderden miljoenen) mensen met EarPods die hetzelfde ontwerp in feite hebben maar dan met een draadje. Dan denk ik van "je zou maar een draadje om je lijf hebben bungelen, dat is toch geen gezicht"
Maar als ik dan zelf in de spiegel kijk ziet het er nog wat onwennig uit.
Edit: na opnieuw pairen (verwijderen van telefoon) is volume weer in orde
[ Voor 11% gewijzigd door sfinx op 09-08-2017 07:45 ]
Hippos are apparently just rage filled hate tanks
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid
Qua bouwkwaliteit hier geen issues, super afgewerkt. Geen lijmresten en de overgang is nauwelijks waarneembaar.
Het tappen (volgende liedje) is nog even wennen. Het tappen werkt niet overal op de Airpod dus moet even leren waar ik moet tappen. En het is een raar gevoel om iets wat in je oor zit aan te tikken.
Qua volume met de Spotify app en ik tevreden. Kan hard zat!
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Je moet vrij hard tappen wil het werken. Ik doe dat nog regelmatig foutBeta schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:20:
Ik heb ze vandaag ook via Coolblue binnengekregen. Jarenlang de Earpods gebruikt dus dit is even wennen... Maar wireless is heerlijk. Gewoon even naar de printer lopen zonder me zorgen te maken om de kabels.
Qua bouwkwaliteit hier geen issues, super afgewerkt. Geen lijmresten en de overgang is nauwelijks waarneembaar.
Het tappen (volgende liedje) is nog even wennen. Het tappen werkt niet overal op de Airpod dus moet even leren waar ik moet tappen. En het is een raar gevoel om iets wat in je oor zit aan te tikken.
Qua volume met de Spotify app en ik tevreden. Kan hard zat!

Batterij (van de case) wou op geen enkele wijze opladen. Heb meermaals een reset geprobeerd, officiële laadapparatuur van Apple, re-pairen etc. Echter zit er niet meer dan 1 knopje op, dus hier hield het bij mij op. Maar hopen dat ze snel een vervanger toesturen, ik mis ze nu al...
Trust me, I'm an engineer
Een feature die ik wel handig zou vinden: switchen tusssen meerdere apparaten.
Use case: kijk een video op de iPad met de Airpod's maar wordt gebeld op de iPhone. Nu kan ik niet makkelijk switchen qua apparaat. Ik dien dus de oproep aan te nemen, daarna bleutooth connectie maken, en daarna pas het gesprek voeren.
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Verwijderd
Heb ik ook op willekeurige momenten. Is inderdaad wat vervelend maar ik ben er aan gewend.Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 02:52:
Ik ben op zich wel tevreden. Heb ze nu 2 weken in gebruik. Vind het alleen vervelend dat ik ze soms 2 keer in m'n oren moet doen voordat de iPhone ze ook ziet. Dit terwijl de telefoon op nog geen 2 meter afstand is. Is dit normaal? Of kan ik daar nog wat aan doen.
Geluid voor bellen en muziek is meer dan prima. Mijn voornaamste reden voor aanschaf is om er mee te bellen en dat gaat heel goed, zowel met een oortje of twee in.
Opladen uitstekend, widget op iphone aanzetten ook erg handig voor de batterij status.
Draag comfort is prima. Zitten goed en vallen ook niet uit je oor... op een keer na niet...
Ik had een jas met hoge opstaande rand, was aan het klooien en een gesprek aan het afronden, weet niet meer precies wat ik deed. Oortje valt uit, stuitert op de grond, stuitert zo door een put in! Na ongeveer 4 volle minuten onder water, putdeksel opengekregen, oortje gepakt. Thuis 4 volle dagen in een afgesloten bakje met risotto rijst laten liggen. In de houder om op te laden, 15min later tot mijn grote verrassing heb ik nog altijd een prima werkende airpod.
Lijkt geen regelmaat in te zitten en als ik het dopje wat niet geladen heeft in zijn doosje doe gaat hij gelijk wel laden (helaas). Dopjes zijn verder schoon, geen stof in het doosje enz.
Meer mensen hier last van?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik heb dat de laatste tijd met mijn linker. Opladen en connecten mislukt vaak. Ik moet deze dan weer terug in het doosje doen tot het lampje even knippert en daarna gaat het weer even goed.Donstil schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:54:
Ik heb de laatste weken dat een van de twee dopjes niet oplaad. Best wel naadje want daar kom je natuurlijk pas achter als je die krengen weer pakt.
Lijkt geen regelmaat in te zitten en als ik het dopje wat niet geladen heeft in zijn doosje doe gaat hij gelijk wel laden (helaas). Dopjes zijn verder schoon, geen stof in het doosje enz.
Meer mensen hier last van?
Binnenkort maar eens apple bellen.
Ook wel eens gehad ja. Ik was toen een Skype gesprek aan het houden. Waarschijnlijk wordt er maar één microfoon tegelijk gebruikt en gaat daardoor de rechter sneller leeg dan de linker, of andersom.pacificocean schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:59:
Mijn rechter airpod is sneller leeg dan de linker. De rechter staat nu op 7% en de linker op 24%. Ik gebruik ze gewoon gelijktijdig. Hebben meer mensen last van dat de batterij duur verschillend is voor de rechter of linker airpod?
https://www.iculture.nl/n...pods-release-najaar-2017/
Ze zijn nu leverbaar, de nieuwe versie is waarschijnlijk weer een moeilijke leverbaar.Alexknl schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 21:38:
Er zal waarschijnlijk een nieuwe/verbeterde versie van de Airpods aan komen dit najaar. Voor de mensen die Airpods willen aanschaffen, beter nog even wachten dus.
https://www.iculture.nl/n...pods-release-najaar-2017/
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Als ik gebeld wordt op mijn iPhone kan ik het belletje aannemen op mijn iPad hoor. Is gewoon ingebouwd.Beta schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:04:
Nu een paar dagen in gebruik en ik kan niet meer zonder. Ja, ik heb al wat rare opmerkingen gehad maar dat staat niet in verhouding met hoe makkelijk wireless wel niet is. Dat hoeft wat mij betreft niet eens persé Airpod's te zijn, maar over het uiterlijk van andere bleutooth earplugs ben ik nou niet echt enthousiast (Bragi?)
Een feature die ik wel handig zou vinden: switchen tusssen meerdere apparaten.
Use case: kijk een video op de iPad met de Airpod's maar wordt gebeld op de iPhone. Nu kan ik niet makkelijk switchen qua apparaat. Ik dien dus de oproep aan te nemen, daarna bleutooth connectie maken, en daarna pas het gesprek voeren.
Maar dat is niet wat hij bedoelt en dat werkt overigens alleen als je op hetzelfde wifi netwerk zit aangezien je dan via de iPad belt die een verbinding met de iPhone heeft, en niet dat de AirPods overschakelen. Nadeel is dus dat het als je niet thuis bent (of op hetzelfde wifi netwerk zit) niet werkt.....Volkan1984 schreef op zondag 10 september 2017 @ 08:47:
[...]
Als ik gebeld wordt op mijn iPhone kan ik het belletje aannemen op mijn iPad hoor. Is gewoon ingebouwd.
“Use case: kijk een video op de iPad met de Airpod's maar wordt gebeld op de iPhone. Nu kan ik niet makkelijk switchen qua apparaat. Ik dien dus de oproep aan te nemen, daarna bleutooth connectie maken, en daarna pas het gesprek voeren.”Jeroen V schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:05:
[...]
Maar dat is niet wat hij bedoelt en dat werkt overigens alleen als je op hetzelfde wifi netwerk zit aangezien je dan via de iPad belt die een verbinding met de iPhone heeft, en niet dat de AirPods overschakelen. Nadeel is dus dat het als je niet thuis bent (of op hetzelfde wifi netwerk zit) niet werkt.....
In dit geval heeft ie de iPhone sowieso in zijn buurt. Dus hij bedoelt inderdaad iets anders maar wat ik zei, is ook een oplossing.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
©2004
De Wireless Charging case komt volgend jaar uit. Waarschijnlijk tezamen met de AirPower Charging Pad.THE_BASE schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:49:
Alleen de charger/behuizing is anders. Dus dat wordt met een silent release gedaan waarschijnlijk. Goed opletten waar en wanneer je welke koopt.
ik denk dat dat heel erg ligt aan je oor zelf. ze voelen bij mij heel los, maar ik kan er mee hardlopen, wielrennen, en nu zelfs met de code oranje van nu blijven ze gewoon zitten buiten in de wind. het is een kwestie van even uitproberen in de winkel en je hoofd schudden. zo heb ik het ook getestsderooij schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:02:
mbt de huidige airpods, blijven deze nou een beetje goed zitten? Het is mij nog steeds niet duidelijk of ze nu goed zitten, of er een grote kans is dat er eentje uit je oor kan raken met bewegingen....
Eigenlijk het grote nadeel voor mij is dat ze in het vliegtuig teveel omgevingsgeluid doorlaten, dus dan gebruik ik mijn over-ear koptelefoon...
Ik gebruik ze nu op mijn standaard earpods en dat bevalt wel tijdens het hardlopen.
Maar zit toch te denken om draadloos te gaan zodat dat snoertje niet zit te irriteren.
Of gewoon deze halen van €1,10 per setjeCrxtreem schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:08:
Heeft iemand de Airpods ook al geprobeerd met Earpods van Earhoox?
Ik gebruik ze nu op mijn standaard earpods en dat bevalt wel tijdens het hardlopen.
Maar zit toch te denken om draadloos te gaan zodat dat snoertje niet zit te irriteren.
https://www.banggood.com/...131904.html?rmmds=myorder
Ja, hier gebruiker van de Earhoox i.c.m. hardlopen en sportschool. Zit perfect, blijven goed zitten en tot nu toe nog niet uitgevallen met wat voor oefening dan ook.Crxtreem schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:08:
Heeft iemand de Airpods ook al geprobeerd met Earpods van Earhoox?
Maar net wat @Alexknl zegt, die van Banggood zijn het proberen waard voor het verschil in prijs. Heb ze dan ook even besteld om te vergelijken
Edit: Als ik een setje voor je mee moet bestellen even DM binnen nu en 15 minuten.
[ Voor 5% gewijzigd door crypt0rr op 14-09-2017 17:06 ]
De nieuwe oplaadcase is vanaf december apart verkrijgbaar voor € 69,-Rivanov schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:25:
[...]
De Wireless Charging case komt volgend jaar uit. Waarschijnlijk tezamen met de AirPower Charging Pad.
Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro
Op de website van Apple staat "Draadloos oplaadbare AirPods zijn vanaf 2018 verkrijgbaar", dus ik ben bang van niet.Alexknl schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 20:13:
Dus als je nog geen Airpods hebt komen de Airpods met die nieuwe case ook pas v.a. december neem ik aan?
Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro
Wat is je bron?nicow101 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 19:53:
[...]
De nieuwe oplaadcase is vanaf december apart verkrijgbaar voor € 69,-
Deze bron heeft het over $69. Dan wordt dat in nl wat eurootjes meer dan €69.
https://www.macrumors.com...eedly&utm_medium=webfeeds
Het persbericht van Apple: https://www.apple.com/nl/...new-generation-of-iphone/pacificocean schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:35:
[...]
Wat is je bron?
Deze bron heeft het over $69. Dan wordt dat in nl wat eurootjes meer dan €69.
https://www.macrumors.com...eedly&utm_medium=webfeeds
AirPower is compatibel met iPhone 8, iPhone 8 Plus, iPhone X, Apple Watch Series 3 en een nieuwe optionele hoes voor draadloos opladen voor AirPods, die in december 2017 verkrijgbaar zal zijn voor € 69.
Draadloos opladen is voor mij toch geen must, ik heb een Lightning Dock op mijn bureau staan.nicow101 schreef op zondag 17 september 2017 @ 09:56:
[...]
Op de website van Apple staat "Draadloos oplaadbare AirPods zijn vanaf 2018 verkrijgbaar", dus ik ben bang van niet.
Enige voordeel is dan het batterij indicatielampje direct zichtbaar is ipv onder de klep. Maar om daar nu een half jaar voor te wachten..
Hopelijk komen ze bij een volgende release met zoiets als : dubbeltap rechts voor meer volume, en links voor minder. Dat zou het echt af maken
Alles is al met dubbeltaps. Meer functies kunnen dan alleen maar toegevoegd worden met triple-taps en dat wordt misschien wat minder gebruiksvriendelijk doordat er fouten kunnen ontstaan.netvista schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:29:
Sinds iOS 11 zijn er meer instellingen beschikbaar voor de AirPods. Bijvoorbeeld, tap op de rechterpod voor het volgende nummer, en tap op de linkerpod voor een nummertje terug. Echt ideaal!![]()
Hopelijk komen ze bij een volgende release met zoiets als : dubbeltap rechts voor meer volume, en links voor minder. Dat zou het echt af maken
Ja, maar dat is gewoon wat minder handig. Tijdens hardlopen bijvoorbeeld staat je watch altijd op de workoutface. Om het volume te wijzigen moet je dus tijdens het lopen switchen naar je music app om daar het volume aan te passen. niet handig imho.Rivanov schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:41:
En voor volume aanpassen gebruik je gewoon je Apple Watch.(dat is de redenering van Apple
)
Tijdens het hardlopen moet je eigenlijk alleen maar eventueel op je watch hoeven kijken als je info wil. Niet om zaken als volume te wijzigen.
Je vergeet in je verhaal de woorden "gebruik gewoon éérst je credit card of pinpas, dan pas...."Rivanov schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:41:
En voor volume aanpassen gebruik je gewoon je Apple Watch.(dat is de redenering van Apple
)
PS: ik hou van mijn AirPods. Beste product van Apple in jaren.
Mijn liefde voor mijn AirPods is groter (no joke) dan de liefde mijn 2016 MacBook Pro touchbar waar ik 2k voor heb afgerekend
Heb overigens óók de Beats X, die ik gebruik tijdens het sporten. Omdat deze in-ear zijn, ben ik beter afgesloten voor de omgeving en kan ik me beter focussen tijdens het fitnessen.
Maar als ik thuis ben, buiten aan het wandelen ben of op kantoor zit, gebruik ik de AirPods. Echt fantastische apparaatjes.
[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 20-09-2017 15:48 ]
Je hebt gelijk idd, alles is al met dubbeltaps. Maar tripletaps moet ook nog wel te doen zijn lijkt me.Myrdhin schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:39:
[...]
Alles is al met dubbeltaps. Meer functies kunnen dan alleen maar toegevoegd worden met triple-taps en dat wordt misschien wat minder gebruiksvriendelijk doordat er fouten kunnen ontstaan.
3 in de rij, kassa erbij
Nee, helaas ondersteund Sony geen third-party Bluetooth headsets op de PS4.nwnc schreef op zondag 24 september 2017 @ 17:33:
Werken ze überhaupt icm PS4?
Even ter controle: zij kan straks de airpods opladen in dat doosje, terwijl deze ook wordt opgeladen middels lightning kabel?
Haters everywhere but I don’t really care
Verwijderd
Blijven ze goed in je oren zitten of zitten ze gewoon exact hetzelfde als zijn bedrade broertje?Rivanov schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:48:
De AirPods is voor mij ook by far het beste Apple product van de laatste jaren dat ik in huis heb. Echt super. (en ik heb nogal wat apparaten van Apple.)
Heb overigens óók de Beats X, die ik gebruik tijdens het sporten. Omdat deze in-ear zijn, ben ik beter afgesloten voor de omgeving en kan ik me beter focussen tijdens het fitnessen.
Maar als ik thuis ben, buiten aan het wandelen ben of op kantoor zit, gebruik ik de AirPods. Echt fantastische apparaatjes.
Verwijderd
Ik heb nu zelf de BeatsX. Zijn de Airpods een goede upgrade voor iemand die constant reist?Geert1976 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:45:
[...]
Je vergeet in je verhaal de woorden "gebruik gewoon éérst je credit card of pinpas, dan pas...."
PS: ik hou van mijn AirPods. Beste product van Apple in jaren.
Mijn liefde voor mijn AirPods is groter (no joke) dan de liefde mijn 2016 MacBook Pro touchbar waar ik 2k voor heb afgerekend
reizen als in veel in vliegtuigen zitten? Dan zeker niet! Je hoort omgevingsgeluid met AirPods op, je AirPods winnen het niet van oa de vliegtuigmotorenVerwijderd schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:16:
[...]
Ik heb nu zelf de BeatsX. Zijn de Airpods een goede upgrade voor iemand die constant reist?
reizen als in in trein? Daar zeker wel!
Verwijderd
Oh ik dat had ik wel verwachtGeert1976 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:18:
[...]
je AirPods winnen het niet van oa de vliegtuigmotoren
Ik moet dagelijks 3 uur reizen met het Openbaar Vervoer. Heel erg bedankt voor je razendsnelle reactie. Ik weet wat te doen.
Daar gaat mn geld

Van al mijn Apple devices (en dat zijn er aardig wat, incl de nieuwe Macbook Pro) zijn de AirPods mijn favoriete Apple aankoop sinds jaren!Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:21:
[...]
Oh ik dat had ik wel verwacht
Ik moet dagelijks 3 uur reizen met het Openbaar Vervoer. Heel erg bedankt voor je razendsnelle reactie. Ik weet wat te doen.
Daar gaat mn geld
Blijven goed in mijn oren zitten, ook tijdens het fitnessen. Maar de EarPods zaten bij mij ook altijd goed.Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:13:
[...]
Blijven ze goed in je oren zitten of zitten ze gewoon exact hetzelfde als zijn bedrade broertje?
En bij KLM mag je geen bluetooth headsets gebruiken tijdens de vlucht. Bij sommige andere maatschappijen alleen niet tijdens opstijgen en landen.Geert1976 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:18:
[...]
reizen als in veel in vliegtuigen zitten? Dan zeker niet! Je hoort omgevingsgeluid met AirPods op, je AirPods winnen het niet van oa de vliegtuigmotoren
Ik was blij dat ik mijn Beats hoofdtelefoon nog bedraad kon aansluiten.
Hier in de US kom ik geregeld AirPods “in het wild” tegen, veel meer dan in Amsterdam.
In de trein luister ik via BeatsX, ik kan me bijna niet voorstellen dat de AirPods beter isoleren tegen omgevingsgeluid dan in-ears.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Uhm, ik vlieg grofweg 3 keer per maand, meestal met KLM, maar ik heb nog nooit de vraag gehad om mijn bluetooth koptelefoon niet te gebruiken. (die ik dus altijd tijdens de vlucht gebruik)Canaria schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:18:
[...]
En bij KLM mag je geen bluetooth headsets gebruiken tijdens de vlucht. Bij sommige andere maatschappijen alleen niet tijdens opstijgen en landen.
Overigens zijn de AirPods redelijk nutteloos in het vliegtuig omdat er teveel omgevingsgeluid te horen is. Ik heb een grote koptelefoon (Sony MDR-10RBT) die ik alleen dan gebruik. (de rest van de tijd dus de AirPods)
Ja ik was ook verbaasd toen ik het las, maar het is echt zo:Jeroen V schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:28:
[...]
Uhm, ik vlieg grofweg 3 keer per maand, meestal met KLM, maar ik heb nog nooit de vraag gehad om mijn bluetooth koptelefoon niet te gebruiken. (die ik dus altijd tijdens de vlucht gebruik)
https://www.klm.com/trave...ntertainment/index.htm#p3
Ik denk dat het niet zo gehandhaafd wordt. Vorige week zat ik naar LA op de voorste rij met cabinepersoneel tegenover me en ik had de hele vlucht mijn Beats op mijn hoofd, zonder de kabel erin. Ding stond weliswaar uit, omdat ik hem alleen op mijn hoofd had om statisch haar in bedwang te houden, maar dat wisten zij niet.
Voor het opstijgen legde de stewardess wel mijn iPad en boek in een locker voor haar veiligheid, over mijn hoofdtelefoon zei ze niets.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Een tijdje terug een flinke regenbui gehad bij het hardlopen.
Mijn bedrade earpods stopte met de lage tonen en ik hoorde alleen nog maar de hoge tonen.
Na een uurtje drogen werkten ze weer.
Zijn de airpods net zo gevoelig, of kunnen ze beter tegen regen?
Zou zonde zijn dat zulke dure dopjes ermee ophouden.
Officieel niet, maar de mijne zijn al vaak nat geworden in de regen zonder problemen. Vochtig, niet zijknat. maar er zijn extremere verhalen:Crxtreem schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:04:
Hoe goed kunnen de airpods tegen regen?
https://9to5mac.com/2016/...cle-and-water-submersion/
maar hoe/wat met garantie durf ik niet te zeggen
Waarom zijn Airpods nutteloos in het vliegtuig? Als je wilt slapen in het vliegtuig? Ik gebruik de Airpods ook in het vliegtuig en ik vind ze prima voldoen voor datgene waar ik ze voor gebruik, geluid.Jeroen V schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:28:
[...]
Uhm, ik vlieg grofweg 3 keer per maand, meestal met KLM, maar ik heb nog nooit de vraag gehad om mijn bluetooth koptelefoon niet te gebruiken. (die ik dus altijd tijdens de vlucht gebruik)
Overigens zijn de AirPods redelijk nutteloos in het vliegtuig omdat er teveel omgevingsgeluid te horen is. Ik heb een grote koptelefoon (Sony MDR-10RBT) die ik alleen dan gebruik. (de rest van de tijd dus de AirPods)
I don't have dreams, I have goals!!
Ik hoor teveel lawaai, zelfs zoveel dat ik het niet prettig vind, en dat heb ik met de Sony koptelefoon niet....Redondo1982 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:53:
[...]
Waarom zijn Airpods nutteloos in het vliegtuig? Als je wilt slapen in het vliegtuig? Ik gebruik de Airpods ook in het vliegtuig en ik vind ze prima voldoen voor datgene waar ik ze voor gebruik, geluid.
Vandaag binnen gehad en ziet er allemaal veelbelovend uit.
In mijn rechteroor blijft de airpod goed zitten, alleen in mijn linkeroor heb ik het gevoel dat hij er zo uit valt.
Vanavond mijn airhoox er maar eens omheen doen.
Ook nog eens uitvogelen hoe ik siri Spotify kan laten starten met afspelen.
Nu start de muziek app van Apple zelf en gaat de muziek op mijn telefoon afspelen.
Hey Siri, gebruik Spotify om het laatste album van de Beastie Boys af te spelen.
Ik ben echt heel blij met de functie op nu het rechter oortje te gebruiken voor play/pause, en de linker voor Siri. Werkt echt top!
[ Voor 0% gewijzigd door Impstoker op 04-10-2017 16:01 . Reden: typo ]
Heh? Bij jou werkt Spotify via Siri? Waarom bij mij niet?Impstoker schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:00:
Hey Siri, speel de Beastie Boys op Spotify.
Hey Siri, gebruik Spotify om het laatste album van de Beastie Boys af te spelen.
Ik ben echt heel blij met de functie op nu het rechter oortje te gebruiken voor play/pause, en de linker voor Siri. Werkt echt top!
https://imgur.com/a/G4BZC
🌞🍃
Het rubber dekt de 2 zwarte puntjes af dus de oordetectie werkt niet.
Opzich valt daar mee te leven dus detectie uitgezet.
Dopjes ingedaan en proberen te tappen.
Geen reactie.
Dus ook hier wordt denk iets afgedekt, al dacht ik dat ze motion sensors hadden.
Iemand anders die ook earhoox gebruikt?
De airpods voelen niet vast genoeg bij mij om ermee te hardlopen.
Als ik me niet vergis werkt Siri niet met Spotify.Impstoker schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:00:
Hey Siri, speel de Beastie Boys op Spotify.
Op YouTube staan wel filmpjes waarop te zien is dat de AirPods nog steeds goed werken na een tijdje volledig in water ondergedompeld te zijn.Crxtreem schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:04:
Hoe goed kunnen de airpods tegen regen?
Een tijdje terug een flinke regenbui gehad bij het hardlopen.
Mijn bedrade earpods stopte met de lage tonen en ik hoorde alleen nog maar de hoge tonen.
Na een uurtje drogen werkten ze weer.
Zijn de airpods net zo gevoelig, of kunnen ze beter tegen regen?
Zou zonde zijn dat zulke dure dopjes ermee ophouden.
3 in de rij, kassa erbij
Icm 7 Plus en AW
[ Voor 7% gewijzigd door Jaymone op 06-10-2017 10:54 ]
Het is weer September 2025 :)
Ja is wel heel verleidelijk
Belsimpel biedt het aan voor 159,- weet alleen niet of dat eerste of tweede gen is (volgens mij is het verschil enkel led lampje buitenkant ipv binnenkant).
Het is weer September 2025 :)
Er is geen 2e versie van. De case met ledje aan de buitenkant is de draadloosoplaadbare versie die je ergens in december los kan kopen. Er zijn geen berichten dat die case standaard wordt.Jaymone schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:09:
[...]
Ja is wel heel verleidelijk![]()
Belsimpel biedt het aan voor 159,- weet alleen niet of dat eerste of tweede gen is (volgens mij is het verschil enkel led lampje buitenkant ipv binnenkant).
Voor het bedrag was het voor mij toch niet de wow factor om ze te houden.
Met de Earhoox werken alle functies niet, dus moet alles met de telefoon bedienen.
Zonder Earhoox blijft de airpod in mijn linkeroor niet goed zitten, en wil niet iedere keer dat ding zoeken als hij uitvalt.
Nu een Plantronics Backbeat Fit gekocht en die doe wel wat ik wil.
Wel even wennen dat er een bandje over je oren heen loopt.
Verder werken alle functies door een druk op de knoppen, dus kan lopen zonder mijn telefoon erbij te pakken.
Dus de Airpods zijn de eerste dingen van Apple die voor mij tegenvallen.
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods. Voor beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid