Toon posts:

[AirPods] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1
Acties:

• Redondo1982
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18:24

Draadloos. Moeiteloos. Weergaloos.

AirPods gebruik je op een heel andere manier dan een reguliere koptelefoon. Je AirPods gaan aan zodra je ze uit de oplaadcase haalt en maken automatisch verbinding met je iPhone, Apple Watch, iPad of Mac.(1) Zodra je ze in doet, heb je geluid. En doe je ze weer uit, dan gaat het op pauze. Wil je het volume regelen, een ander nummer horen, iemand bellen of de weg vragen, dan hoef je alleen maar dubbel te tikken om Siri te activeren.

AirPods worden aangestuurd door de speciaal ontwikkelde Apple W1‑chip en detecteren door middel van optische sensoren en een versnellingsmeter wanneer ze in je oren zitten. Of je nu één of beide AirPods gebruikt, de W1‑chip stuurt automatisch het geluid door en schakelt de microfoon in. En als je aan het bellen bent of tegen Siri praat, zorgt een extra versnellingsmeter samen met straalvormende microfoons dat het achtergrondgeluid wordt weggefilterd, zodat je stem beter hoorbaar is. Doordat de W1‑chip zo efficiënt is, kun je AirPods maar liefst 5 uur gebruiken zonder te hoeven opladen. En met de draadloze oplaadcase kun je je AirPods meerdere keren extra opladen voor in totaal 24 uur batterijduur. Opladen gaat heel snel. Een kwartiertje in de case is goed voor 3 uur gebruik.

[Voor 23% gewijzigd door Redondo1982 op 21-12-2016 19:55]

I don't have dreams, I have goals!!

sww89 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:15:
[...]

Een pop-up verschijnt alleen op iOS volgens mij. Wanneer jij de AirPods hebt gekoppeld aan jouw iPhone, dan verschijnt deze automatisch op al je andere apparaten. Maar dat wist je natuurlijk al. Dit betekent dat je op de Mac op het luidspreker icoon klikt, AirPods selecteert en je hebt geluid als het goed is. Er komt dus geen pop-up bij kijken als je de case openklapt. Let wel dat meen ik gelezen te hebben.

Hier nog een support artikel voor als jullie ook willen weten wat je moet doen bij koppelen en verwijderen van de AirPods enzo https://support.apple.com/nl-nl/HT207010

Ik weet dus niet of het verstandiger is om de eerste keer te koppelen met een iOS device of met een Mac, en of het dan goed wordt doorgegeven via iCloud. Lijkt mij niet een issue maarja...

Edit: Ik schakel nu probleemloos tussen mijn Mac en iPhone wanneer ik handmatig de AirPods selecteer. Vergelijk het met Airplay ;) Verbinden kost wel een paar seconden.

Ik dacht namelijk dat de dopjes slim waren en dat er gekeken werd naar welk apparaat er op dat moment geluid afspeelde.

Geeft verder niet dit werkt ook prima en ik ga ze toch 95% van de tijd op mijn iPhone gebruiken.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• icegodd
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 03-11-2020
You don't have to worry about losing your Airpods :X

http://9gag.com/

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18:08
Als de oude niet lekker zitten zitten deze ook niet lekker :)
Even groot (kan 's een halve mm schelen), bredere onderkant:

[Voor 7% gewijzigd door matthijst op 23-12-2016 21:51]

• sushieffer
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 15:19
bvsteyn schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 09:33:
[...]

Dank voor de Watchify tip...was ik nog niet tegengekomen. Gaan we uitproberen...

Ben overigens ook benieuwd naar de spotty app (spotty)

Als het bevalt moet ik toch maar gaan denken aan het afsluiten van een Spotify abonnement. Heb nu 3 maanden premium voor 1 euro, nadat ik een aantal jaren geleden ook al eens Spotify heb uitgeprobeerd. En tot op heden gebruik ik het elke dag en ik voorzie dat dat wel zo gaat blijven met die AirPods.... 8)7
Je kan spotify ook gewoon bedienen met de standaard "speelt nu af" venster.

Zie hier een screenshot:

Think Different

• Saninl
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:03

Got them :)

[Voor 8% gewijzigd door Saninl op 07-01-2017 16:32]

• Digilike
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 03-05-2021
kaisoj schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:23:
Iemand trouwens een idee hoe je je batterij percentage van je Airpods kan terug vinden op je Apple Watch? Ik kan op watch alleen mijn batterij van de watch zelf terug vinden. Het schijnt ook te kunnen met Airpods. Precies wanneer ik er om vraag komen ze ineens tevoorschijn op watch.

Daarnaast lukt het me ook niet om de oortjes los van elkaar te laten zien bij de batterij percentage in een widget. Je ziet alleen het percentage gecombineerd..
Op de Apple Watch worden bij mij de percentages van de oortjes afzonderlijk getoond.

• sushieffer
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 15:19
Digilike schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:59:
[...]

Op de Apple Watch worden bij mij de percentages van de oortjes afzonderlijk getoond.

[afbeelding]
WhatsappHack schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:25:
[...]

Dat doet de iPhone bij mij ook met de batterij widget. Eerst laat ie percentage van de case zien, en na een paar minuten wordt dat per dopje.
Op m'n watch krijg ik nu mooi het overzichtje per oortje.

Ik krijg het alleen niet voor elkaar mijn case & het % per oortje in de batterij widget te tonen. Ik zie alleen mijn oortjes gecombineerd..

Think Different

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 09:46

mvdam

EV-Gekkie

Hier erg tevreden over de Airpods, al vind ik wel dat de randjes van de case / pods veel stofjes aantrekken..

Randje van het knopje al helemaal "blauw" van mijn jeans

Airpod na een paar dagen gebruik, wordt meermaals per dag schoongemaakt.

Wel redelijk tevreden over de accuduur tot zover, nog 25% over in mijn case, na 2 dagen +- 6 uur gebruik van 1 dopje. Gevoelsmatig zou ik zeggen dat ik daar langer mee moet kunnen doen. Maar de case heb ik nog niet helemaal leeg gehad, misschien dat het dan beter wordt.

Ik kan me er niet helemaal toe bewegen de percentages strak in de gaten te houden voor / na een nacht.

Heerlijke dopjes, eindelijk een redelijk perfecte oplossing zodat ik op mijn werkplek ook een muziekje kan luisteren zonder mijn collega's daarmee te storen :). En zonder een opzichtig draadje.

Aanvullend vind ik de afwerking van de dopjes nog niet helemaal tof, misschien dat ik ze daar als ze goed verkrijgbaar zijn nog wel voor laat omruilen door Apple. Het dopje is niet goed uitgelijnd met de rest van het oortje, waardoor er een beetje "scherpe" randjes zijn.

Edit:

Wat kunnen die dingen trouwens knettertjekneiterhard haha, dat had ik nog niet geprobeerd. Meestal ivm ook nog kunnen horen van collega's is 1-2 blokjes hard zat voor een achtergrondmuziekje.

Edit2:

Aan het einde van de werkdag, waar ik begonnen ben met 25% op het doosje, 100% op beide dopjes, nu nog 60% op links en 34% op rechts over. Doosje is leeg. Nu de dopjes nog :)

[Voor 23% gewijzigd door mvdam op 12-01-2017 15:58]

Privé: Leaf 2018 Béta MUXSAN 60kWh - Zakelijk: Tesla Model 3 LR AWD + Hyundai Kona 64kWh

• mvdam

mvdam

EV-Gekkie

Hier in het afgelopen uur is de lading in het doosje gezakt van 91 > 86% met enkel het rechter dopje in gebruik, en niet in de lader geweest. Wel ben ik een aantal keer met telefoon + dopje weggelopen bij het doosje.

Something is funky

Merk met het bijhouden van de percentages dat het linkerdopje steeds een paar % ont > bijlaad terwijl deze niet gebruikt wordt.

[Voor 38% gewijzigd door mvdam op 16-01-2017 15:33]

Privé: Leaf 2018 Béta MUXSAN 60kWh - Zakelijk: Tesla Model 3 LR AWD + Hyundai Kona 64kWh

• mvdam

mvdam

EV-Gekkie

De batterijduur is hier nog steeds pruts, morgen Apple bellen / omruilen.

Case op 25%. en heb in totaal nu 8 uur rechts gebruikt en links bijna 2 uur. Gemiddeld komt dat neer op 5 uur gebruik van beide dopjes.

Zonde eigenlijk, want ik vind het in gebruiksgemak een geniaal product. Ik luister veel meer muziek dan ik eerder deed.

Zeker met de rubbertjes binnen.

Heerlijk <3

[Voor 29% gewijzigd door mvdam op 17-01-2017 22:22]

• mvdam

mvdam

EV-Gekkie

Hier begin ik onderhand een patroon te ontdekken.

Mijn linkerdopje lijkt dagelijks rondom hetzelfde tijdstip te ontladen. Of dat te maken heeft met mijn patroon (rondom mijn lunch). Of met een intern klokje in de Case / dopje geen idee.

Gister rondom dit tijdstip links (ongebruikt) 94%. Vandaag 96% (ongebruikt) en vorige week ook een paar keer tussen de 94 en 98% rondom dit tijdstip...

Net weer contact gezocht met Apple en verzocht om een update.

Edit:

Om dit verhaal nog een verder vervolg te geven. Mijn case is inmiddels bijna leeg. Is vanmorgen zonder hem te gebruiken (een dopje mee op te laden) tussen 10:00 en 12:00 van 40% naar 14% gegaan.

Als de case leeg is en gerecharged, ga ik proberen het linker dopje eruit te laten en de case enkel met rechts gebruiken. Mijn vermoeden is dat dat aanzienlijk gaat helpen in de accuduur van de case. En momenteel vermoed ik dat het defect dan ook in de dopjes zit en niet persé in de case.

[Voor 51% gewijzigd door mvdam op 25-01-2017 12:11]

• Haga
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 16:03
Net voor de kerst twee AirPods kunnen kopen

Een set voor mijn vrouw en natuurlijk een set voor mezelf ;)

het blijft toch een beetje een crime om onze beide setjes uit elkaar te houden.

Vandaag maar eens wat besteld om het wat makkelijker te maken:

hoe houden jullie ze uit elkaar??

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17:51
Na 1 middag in mijn broekzak met een Secrid pasjeshouder was het doosje al net zo bekrast als mijn 2007 MacBook na 6 jaar martelen. Had liever gelijk een rubber cover erover gehad zoals je bijvoorbeeld voor VW sleutels hebt:

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 17:09
Ik gebruik de AirPods nu steeds meer op mijn MacBook Pro, waarbij ik tegelijk met een Skype of FaceTime Audio call muziek luister. Vanaf het moment dat je een call start, gaat de audio kwaliteit van zowel de muziek als de call enorm achteruit. Alsof je via een oude telefoonlijn muziek aan het luisteren bent, of naar wachtmuziek bij een callcenter zit te luisteren.

Na wat onderzoek kwam ik erachter dat de AirPods tijdens normaal muziek luisteren de AAC codec gebruikt, maar tijdens een gesprek terugvalt op de 'SCO' codec.

Probeer het zelf maar eens, muziek luisteren en bellen met Skype of FaceTime tegelijk, is echt niet om aan te horen. |:(

• sirolfsirolf
  • Registratie: februari 2007
  • Niet online

Ik steun deze kickstarter, lijkt me wel handig dingetje!

https://www.kickstarter.c...lip-for-the-apple-airpods

Acties:
  • +1Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 24-01 16:30
Je kan de nieuwe iOS11-instellingen nu ook op iOS10 gebruiken (je hebt hiervoor een extra iOS device nodig waarop iOS11 geïnstalleerd kan worden):

Handleiding:
  1. Installeer iOS11 op een daarvoor geschikt apparaat (zie hier)
  2. Koppel de AirPods aan dit device
  3. Selecteer de gewenste opties onder Bluetooth > AirPods (klik op i)
  4. Klik op ' Vergeet dit apparaat'
  5. Koppel de AirPods weer aan het iOS10 apparaat
Zie hieronder de opties:

...less is more

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 17:29

Rivanov

Apple freak

Ik heb ze ook maar eens aangeschaft. Mediamarkt heeft ze gewoon op voorraad.

Ik heb 'm nu gekoppeld aan m'n Apple Watch en luister nu een podcast via de Overwatch app (de podcast gesynchroniseerd naar m'n Apple Watch). Vind alleen het volume wat laag, volume staat op maximaal op m'n Apple Watch. Is dit een issue van de Overcast app of is dit altijd zo als je muziek rechtstreeks van de Apple Watch luistert?

Wanneer ik de AirPods namelijk aan m'n iPhone, MacBook of iMac koppel is het volume gewoon top.

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X :: PlayStation 5

• AppleFangirl
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 04-05-2020
Ik heb ze ondertussen ook binnen en ze zijn awesome!!! Ik vond de lyrische reviews wat overdreven. Maar dat is dus niet zo. Ze zijn echt fantastisch. Het koppelen is zo gedaan, terugdoen is de case gaat nice. Case open en hop je kan weer luisteren. Dat koppelen van mn vorige headphone duurde zoooooo lang. Ze zitten ook lekker bij mij, vallen niet uit mn oren. Licht ook. En ik vind het geluid echt heel mooi.

Ik heb wel even een case met touwtje eraan besteld bij Ali:
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1R8IBRFXXXXXRaXXXq6xXFXXXY/MCMEME-Voor-Apple-AirPods-Siliconen-Case-Funda-Zachte-TPU-Case-Cover-Met-anti-verloren-Lanyard-Voor.jpg_50x50.jpg

https://nl.aliexpress.com...yard-For/32815745760.html

MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods

• MacArnold
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 00:22
Zag eerder in MacOS wel een gecombineerd battery level van beide Airpods. Maar vanmiddag werden ze dus apart weergegeven. Nooit eerder gezien zo…

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 17:29

Rivanov

Apple freak

Donstil schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 18:18:
Ik heb dat van het volume ook 3x gehad. Toen zag ik online dat het komt door viezigheid voor het interne speakertje. Als je het oortje een soort van “uit zuigt” is het weg. Doe dat nu af en toe. Werkt prima.

Klinkt gek maar werkt prima.

Edit: ik had de tip hiervandaan https://discussions.apple.com/thread/8254739
Je zuigt dan op het gedeelte aangeduid met de pijl?

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X :: PlayStation 5

• EgoPro
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23-01 21:07

EgoPro

Time is an illusion.

Dit dus

[Voor 78% gewijzigd door EgoPro op 02-11-2018 13:54]

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:44
Mediamarkt lijkt in de zoekresultaten al een listing voor AirPods 2 te hebben opgenomen :?

[Voor 4% gewijzigd door Miki op 14-02-2019 09:12]

Samsung QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10:06

Famous

R 400+

Unidentified schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:00:
Hoe lang duurt het opladen van de case eigenlijk?

Had een paar youtube video's gezien waarbij mensen de draadloze lader aan de onderkant van het tafelblad van hun bureau hadden geplakt, waardoor het dus echt lijkt alsof je draaadloos laad terwijl hij op het bureau ligt.
Was het niet een ingebouwde Qi lader? ;)
Deze heb ik ook ingebouwd in mijn nachtkastje van Ikea, leg ik elke avond mijn telefoon op. Een tafelblad lijkt mij niet werken ivm de tussenruimte / dikte van het blad.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10:06

Famous

R 400+

Af en toe krijg ik zon mooie pop-up, op mijn telefoon, als ik de case open met informatie over de batterij van airpods + case.
Ik krijg dit echter niet structureel voor elkaar. Wat triggert de pop-up?

De batterij widget heb ik wel toegevoegd maar die laat niet die van de case zien (open of dicht).

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 06-10-2021
Mars18 schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:27:
Sinds augustus heb ik ook Airpods en werken zo goed dat mijn vrouw sinds februari ook Airpods heeft gekocht,

Nu raak ik af en toe in de war welk doosje van wie is, op Aliexpress nu een Cover voor het hoesje gekocht voor 1,50 euro.

Bizar dat zoiets ook al bestaat, wel een tip voor mensen die hier ook last van hebben ;)
Hebben wij thuis ook last van.
voor 80 cent deze gekocht via alie :p

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• We.are.cake
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 24-01 18:20
Vannacht had ik een droom, ik zat op een raar ding te kauwen het voelde hard alsof je op een pen aan het kauwen bent, en het had een rare vorm. Ik spuugde het uit en voelde dat het een airpod was en stopte het in mijn airpods case.

Dat was dus geen droom, vanochtend opende ik de case, en zag tandafdrukken op mijn linker airpod... Hij werkt nog, is schoner dan ooit, enkel werkt het knopje niet meer...
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee