Toon posts:

[AirPods] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1
Acties:

• Redondo1982
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 00:20

Draadloos. Moeiteloos. Weergaloos.

AirPods gebruik je op een heel andere manier dan een reguliere koptelefoon. Je AirPods gaan aan zodra je ze uit de oplaadcase haalt en maken automatisch verbinding met je iPhone, Apple Watch, iPad of Mac.(1) Zodra je ze in doet, heb je geluid. En doe je ze weer uit, dan gaat het op pauze. Wil je het volume regelen, een ander nummer horen, iemand bellen of de weg vragen, dan hoef je alleen maar dubbel te tikken om Siri te activeren.

AirPods worden aangestuurd door de speciaal ontwikkelde Apple W1‑chip en detecteren door middel van optische sensoren en een versnellingsmeter wanneer ze in je oren zitten. Of je nu één of beide AirPods gebruikt, de W1‑chip stuurt automatisch het geluid door en schakelt de microfoon in. En als je aan het bellen bent of tegen Siri praat, zorgt een extra versnellingsmeter samen met straalvormende microfoons dat het achtergrondgeluid wordt weggefilterd, zodat je stem beter hoorbaar is. Doordat de W1‑chip zo efficiënt is, kun je AirPods maar liefst 5 uur gebruiken zonder te hoeven opladen. En met de draadloze oplaadcase kun je je AirPods meerdere keren extra opladen voor in totaal 24 uur batterijduur. Opladen gaat heel snel. Een kwartiertje in de case is goed voor 3 uur gebruik.

[Voor 23% gewijzigd door Redondo1982 op 21-12-2016 19:55]

I don't have dreams, I have goals!!

• Redondo1982
Gereserveerd

• Redondo1982
Zoals beloofd even de ervaringen van mijn kant. Ik luister veel (tech) house en deze doppen zijn hiermee fantastisch in balans. Hoge, midden en lage tonen zijn geweldig, echt zoveel beter dan de EarPods.

Geweldig ook de vrijheid op m'n Macbook, iPhone etc. Geweldige aankoop zo vlak voor het einde van het jaar!

• Redondo1982
De Airpods zitten inderdaad beter dan de Earpods. Ze vallen ook niet uit, maar dat deden de Earpods bij mij ook niet. Alleen het draadje zorgde weleens voor uitvallen/uittrekken. Het fijne aan dit systeem vind ik ook het opbergdoosje die gelijk je oordoppen van nieuwe energie voorziet. Normaliter moest je die draden weer oprollen en maar weer een plek in je jas/tas/lade zoeken om het netjes op te bergen. Het moet bij mij allemaal netjes opgeborgen zijn. Met de Airpods is dit allemaak verleden tijd. Iedereen in het gezin en de familie is ook om, ze willen ze allemaal. Ik ben altijd proefkonijn zeg maar.

• Redondo1982
Azqi schreef op zondag 25 december 2016 @ 12:34:
Als dat waar is van die delay, is dat een dealbreaker. 300 ms is niet niks als je video kijkt?

Zoals DonStil het beschrijft is het voor Youtube en bv VLC op de Iphone dus ongeschikt?
Nouja, ik heb er met Plex totaal geen last van. Heb al meerdere series bekeken. Misschien dat eea met een update verholpen wordt. Product is net op de markt.

• Redondo1982
AfroAbel schreef op woensdag 28 december 2016 @ 01:18:
Heb ze nu ongeveer een halve dag en ze zijn het wachten 100% waard geweest!

- Het koppelen is even magisch als alle videos.
- Geluid klinkt hetzelfde dan niet beter dan de reguliere EarPods.
- ik kan rustig door mijn huis lopen zonder enige storing
- Ze blijven goed zitten.

Mijn enige minpunt op het moment is dat ik graag de optie had gehad om de dubbel tik te zetten naar doorgaan naar het volgende nummer.
Ik vind ze ook zeker nog steeds magistraal. Het geluid is overigens een stuk beter, ik heb beide getest met hetzelfde nummer en alle tonen zijn meer aanwezig. Wel elektronische muziek getest (tech house).

• Redondo1982
Moet ook wel een beetje speling inzitten denk ik, anders breekt hij juist af.

• Redondo1982
Groot probleem dus voor Apple. Zou die door de veiligheidsstand laden? Er is toch altijd een veiligheidsmarge?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redondo1982
smoken schreef op zondag 1 januari 2017 @ 11:51:
Ten eerste: beste wensen allemaal!

Eerste dagen met de AirPods bevallen echt súper goed! Natuurlijk het normale muziek luisteren, maar zeker tijdens het sporten!

Gisteren mijn normale fitness training gedaan, borst, biceps en buik, in verschillende houdingen. Geen enkel moment het gevoel dat ze uit mijn oren zouden vallen.

Vandaag gaan hardlopen, circa 5KM met 12km/u. Ook hier: geen MM beweging! En wat een genot die vrijheid icm de Apple Watch! Geen iPhone 7Plus die je weg moet duwen in een (arm)band, geen kabels, heerlijk! Totaal geen problemen met de verbinding gehad overigens.

Enige "?" dat ik heb: (hoe goed) kunnen ze tegen zweet?
Ja, jij ook de beste wensen. Je laat me gelijk met een schuldgevoel achter. ;) Wat ben ik jaloers op al je sportactiviteiten. Ik deed dit vroeger ook allemaal een paar keer per week, maar door drukte met werk ben ik nu een ingezakte pudding. Ga het snel weer oppakken en ik ben blij om te lezen dat er tijdens fitness/bodybuilding geen problemen zijn met uitvallen. Je zet immers toch vaak kracht op je lichaam.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redondo1982
jordiv30 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 18:33:
Haha, dan zit ik blijkbaar in de verkeerde winkelstraat :) . Was in Arnhem, maar zag toch de meeste mensen wel even omkijken en dus zelfs een foto maken. Of mijn kleren waren apart, dat kan ook nog. :P
Ik denk iets anders, want in Arnhem zijn ze ook van alles gewend. Dat is net een tweede Amsterdam. Had je geen scheur in je broek? Of misschien je gulp open? :+

• Redondo1982
Wat moet je hiermee? Dat doosje is al zo minimalistisch en kan je overal opbergen. Zie het nut er niet van in.

• Redondo1982
sirolfsirolf schreef op zondag 23 april 2017 @ 15:02:
[...]

Ja god ieder z'n ding natuurlijk. Mij lijkt het handig om dat kleine 'glibberige' doosje makkelijk ergens aan vast te kunnen maken.
Ik verwijt je niks hoor, maar ik zie de meerwaarde er niet van. Het wordt alleen maar meer bulky!

• Redondo1982
Coldbullet schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 21:46:
[...]

Jammer! Maar wel fijn om eens de minderen dingen te horen
Ja, maar is dit juist? Ik vind ze beduidend beter klinken en zitten. Eigenlijk iedereen in mijn omgeving die ze bezit denkt er hetzelfde over en hier op het forum is het niet anders.

[Voor 3% gewijzigd door Redondo1982 op 29-04-2017 00:52]

• Redondo1982
Hahn schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 00:52:
[...]

Het is zijn mening, dus ja, het is juist.
Oke, iemands mening is dus altijd juist :? Weer wat geleerd!

• Redondo1982
Hahn schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 01:35:
[...]

In het geval je dit echt serieus bedoelt: ja, een mening kan niet onjuist zijn, want het is subjectief, niet objectief.

Als hij de AirPods minder goed vindt dan de EarPods, dan vindt hij dat. Punt. Mag je het mee oneens zijn, maar dat verandert zijn mening niet.
Een mening kan dus niet onjuist zijn? Ik weet niet beter dat het ervaring is en dat het zijn persoonlijke mening is. Dus ja, ik ben serieus. Je hebt het verkeerd verwoord en prima als je het voor iemand opneemt, maar dat was niet de bedoeling van mijn stelling. Misschien gebruikt hij ze wel verkeerd en zitten ze daarom niet goed in het oor, wat er weer toe leidt dat het geluid minder is en hij dus uit je oor valt. Meningen mag je ten allen tijde betwisten en proberen met argumenten te veranderen, zeker als je daar ook nog iemand mee helpt. Punt.

• Redondo1982
Jeroen V schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:28:
[...]

Uhm, ik vlieg grofweg 3 keer per maand, meestal met KLM, maar ik heb nog nooit de vraag gehad om mijn bluetooth koptelefoon niet te gebruiken. (die ik dus altijd tijdens de vlucht gebruik)

Overigens zijn de AirPods redelijk nutteloos in het vliegtuig omdat er teveel omgevingsgeluid te horen is. Ik heb een grote koptelefoon (Sony MDR-10RBT) die ik alleen dan gebruik. (de rest van de tijd dus de AirPods)
Waarom zijn Airpods nutteloos in het vliegtuig? Als je wilt slapen in het vliegtuig? Ik gebruik de Airpods ook in het vliegtuig en ik vind ze prima voldoen voor datgene waar ik ze voor gebruik, geluid.

• Redondo1982
Otomi schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:19:
Hmmm dan ligt het waarschijnlijk toch aan de geleverde airpods...
Ja, 100%! Gewoon even swappen en dit is gewoon even pech hebben. De Airpods zijn echt magistraal in de allround beleving.

[Voor 4% gewijzigd door Redondo1982 op 13-11-2017 21:23]

• Redondo1982
Otomi schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:21:
[...]

Ik heb mijn iPhone 6 geswapt voor iPhoneX en het is verdwenen :*) Wellicht iets met bluetooth van iphone 6? Anyway ik blijf ze nog even uitproberen...
Haha, ja zo kan het ook. Aardige swap!

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee