Ondanks dat er niet veel leven in dit topic zit, ga ik het toch even proberen:
Ik heb mijn AirPods in december 2017 gekocht. Ik heb deze erg intensief gebruikt zowel op werk, school, OV en fiets. Heel af en toe gebruik ik de AirPods thuis.
Ik dacht batterijproblemen te hebben met mijn AirPods. Daarom heb ik eerst de AirPods gereset en daarna de batterijen van zowel de AirPods als de oplaadcase expres laten dalen naar 0%. Hierna heb ik mijn AirPods en de case aan de lader gezet. De AirPods zelf laden niet op tot 100% maar tot maximaal 97% .
Gisteren fietste ik naar mijn werk, dit duurt 45 minuten. Gedurende die tijd luister ik naar een podcast via mijn AirPods. Al na zo'n 35 minuten krijg ik een waarschuwingspiepje van de linker-AirPod.
Toen ik op mijn werk kwam, was mijn linker AirPod op 9% terwijl mijn rechter AirPod op 56% stond. Dit zou betekenen dat ik maximaal 3 uur kan luisteren met de rechter AirPod en maximaal 1 uur met de linker AirPod. Ik snap dat de batterij niet meer zo is als december 2017 maar er zit wel een wezenlijk verschil tussen de linker- en rechter-AirPod.
Is er iets anders wat ik kan doen om de batterij te kalibreren? Ik weet dat er de mogelijkheid is om AirPods te vervangen voor
€55 per stuk + €12,10 verzendkosten maar dan kan ik net zo goed gebruikmaken van de Apple's studentenactie om AirPods Pro aan te schaffen voor €100 in combinatie met een iPad Pro 11''.