Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-05 22:02

Nyana

Who?!

Voor de levertijden en beschikbaarheid is een apart topic.
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:07
Nyana schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:43:
Voor de levertijden en beschikbaarheid is een apart topic.
Hij stelt toch een vraag over ervaringen? Hij noemt alleen maar een levertijd bij Coolblue. Ik zie 't probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-05 11:53
Dennisweb schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 00:59:
[...]
Ja. Door tijdens het pairen op de witte knop achter op de case van de AirPods te drukken kun je ze gewoon koppelen. Ook handig als je MacBook ze niet automatisch overschakelt. Dat gebeurt nogal eens.
Bedankt voor je antwoord.

Ik denk dat het dan toch de AirPods worden. Dat Siri dan niet werkt en ik het batterijpercentage niet kan zien is dan jammer (ik merk toch vanzelf wanneer ze echt leeg zijn :+ ), maar andere Bluetooth oortjes hebben allemaal een draad tussen de oortjes zitten en dit vind ik niet mooi. Als ik ze alleen voor hardlopen zou gebruiken is het een ander verhaal, maar ik ben van plan om ze ook voor werk te gebruiken en dan ziet dit er een stuk mooier uit. Ik hou het levertijden topic in de gaten en ga binnenkort een set bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-05 20:33
Vaganzza schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:23:
Welk event? Ik hoor alleen maar over WWDC in juni...
Waarschijnlijk voor de iPads nog

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Toch even mijn ervaringen alvast.

Ik gebruik(te) niet zo vaak de oordopjes bij mijn iPhone. Music via bluetooth in de auto in combi met 50/50 radio. Thuis wel eens buien dat ik wat airplay in de badkamer, tijdens koken of schoonmaken (I want to break free... :+ ). Of even wat muziek voor de kids.

Als ik al oordopjes in deed om mezelf op het werk even af te sluiten dan vond ik dat draad je altijd zo irritant. zat altijd in de weg als je dan even wat ging pakken. Muziek moest je dan weer op pauze zetten.

Nu had/heb ik het wat drukker met wat zaken die ik moet uitschrijven op mijn werk en dan wil ik me wat minder laten afleiden. Dus ik moest die airpods hebben.

Ten eerste ze zien er niet uit, maar ze zitten best ok nog. Geluid is prima. Voor mijn gevoel beter dan de standaard earpods. Wel wat minder dan de Bose dopjes die ik nog heb. Maar prima geluid. Niet goed voor mijn oren, maar het maximale volume zou wel wat luider mogen zijn wat mij betreft. Maar dat zit dan weer vooral in de iPhone ipv de Airpods.

Die dingen werken verder wel supergoed. Als ze er niet zo belachelijk uit zouden zien, zou ik ze het liefst de hele dag in houden.

Pauzeren van muziek wanneer je ze uit doet, ideaal.
Tapje om de telefoon op te nemen, prima
Siri, werkt redelijk als je alleen bent. Blijft lastig om engelstalige nummers/artiesten op te vragen.

Maar het meest ideaal zijn ze toch wel tijdens het klussen! Vorige keer was mijn iphone bijna leeg. Die lag aan de oplader en ik stond buiten op de ladder te schilderen. Geen draadjes die in de weg zitten. siri zegt wie er belt. Perfect _/-\o_

Ze zouden alleen nog iets moeten verzinnen met tapjes links/rechts, 1x/2x,... om volumes/vorig/volgend nummer te regelen. Snap ook wel dat het niet te ingewikkeld moet worden, maar moet slimmer kunnen.
Verder dus erg tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-05 18:41
Ik merk een ruis tijdens het bellen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Muziek luisteren gaat wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
Donstil schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 23:05:
Apple gebruikt een protocol wat redelijk universeel lijkt te zijn. Er is dus een app.
Heb je een naam van een app die werkt om het batterijpercentage? De apps die ik vind hebben of een andere werking dan ik bedoel of ze zijn alleen geoptimaliseerd voor Android 2.x 8)7

Sinds vanmorgen heb ik de AirPods in huis. Gisteren zat ik per toeval op Coolblue te kijken omdat ik nog steeds geen mail over voorraad had gekregen, en toen waren ze ineens op voorraad. Snel besteld en vanmorgen waren ze al in huis. Ik had een slechte start omdat mijn telefoon (S5 mini) telkens de melding 'Kan niet communiceren met AirPods' gaf :X . Diverse resets hebben niet geholpen. Uiteindelijk is het gelukt door de oortjes eerst aan een andere Android telefoon te koppelen en daarna meteen aan mijn telefoon. Nu dus niet meer de naam veranderen van de oortjes. :P

Eerste indruk: wat is dat doosje klein! Op de foto's leken ze veel groter, ik ben nu al bang dat ik ze kwijt raak :P . Ze zitten erg fijn en ik heb niet het idee dat ze snel uit mijn oor vallen. Dat de muziek stopt als je een oortje uit doet is erg fijn. Binnenkort nog maar eens even tijd zoeken voor een uitgebreide review. Ik ben benieuwd hoe ik ze ga gebruiken als ik alleen mijn Android telefoon mee heb naar school (en dat heb ik best vaak). En daarnaast vraag ik me af hoe het met de batterij gaat als ze zijn gekoppeld met Android. Tot nu toe erg happy met mijn aankoop. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiimbo1991
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-11-2024
Vandaag heb ik ook Airpods ontvangen en ik ben er heel erg tevreden over, zitten bij mij perfect in m'n oren en het geluid is ook prima. Ook top dat als je een oortje uit je oor haalt dat de muziek dan pauzeerd echt toppie voor als iemand wat wilt zeggen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:47
Ik merk wel dat wanneer ik op straat loop, met iPhone in mijn broekzak en airpods in, het geluid vaak wordt onderbroken. Nog mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 14:23
pacificocean schreef op woensdag 12 april 2017 @ 18:05:
Ik merk een ruis tijdens het bellen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Muziek luisteren gaat wel prima.
Klopt; heeft te maken met het volgende:

Fuwor in "[AirPods] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:59
pina schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:55:
Ik merk wel dat wanneer ik op straat loop, met iPhone in mijn broekzak en airpods in, het geluid vaak wordt onderbroken. Nog mensen daar last van?
Dat heb ik ook (en het is erger als ik me handen in me zakken doe)..
Het lijkt begonnen te zijn sinds de laatste firmware update want de eerste paar maanden had ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
Vandaag voor het eerst met de AirPods in de oren een stukje door de winkelstraat gelopen. Mensen zijn nog niet echt klaar voor AirPods in het straatbeeld, ben zelfs een keer op de foto gezet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 20:57
jordiv30 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 19:15:
Vandaag voor het eerst met de AirPods in de oren een stukje door de winkelstraat gelopen. Mensen zijn nog niet echt klaar voor AirPods in het straatbeeld, ben zelfs een keer op de foto gezet. 8)7
oei!

Ik heb de mijne gisteren online besteld bij de MediaMarkt en vandaag opgehaald.
Connecten gaat fantastisch snel en op het eerste gevoel fijne oordopjes. Ik ben benieuwd hoe ik ze in het dagelijks gebruik vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Haha echt? Ik woon in de randstad en krijg echt nooit blikken (denk ik..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Pfffff, ik wil ze zo graag maar krijg ze echt nergens te pakken :-(
Ja op Marktplaats voor meer dan 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

swv

Grappig. Ik heb het idee dat ik nog niet raar wordt aangekeken. Vroeger waren die bluetooth oortjes/headsets toch ook gemeengoed. Raar dat mensen nu dan met jou op de foto willen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 20:57
Aidacra schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:25:
Pfffff, ik wil ze zo graag maar krijg ze echt nergens te pakken :-(
Ja op Marktplaats voor meer dan 200 euro.
Ik heb ze eergisteren besteld met afhalen bij de Media Markt Eindhoven Centrum en kon ze gisteren ook daadwerkelijk ophalen. Ik zou de Mediamarkt site in de gaten houden op vestigingen in je buurt.
Venlo had gisteren ook nog voorraad bijvoorbeeld. Nu Middelburg, Doetinchem, Emmen, Heerhugowaard, Amsterdam Noord en Rijswijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door Johnvh op 20-04-2017 14:17 . Reden: Meer winkels met voorraad ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
Haha, dan zit ik blijkbaar in de verkeerde winkelstraat :) . Was in Arnhem, maar zag toch de meeste mensen wel even omkijken en dus zelfs een foto maken. Of mijn kleren waren apart, dat kan ook nog. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirolfsirolf
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wCM2Vpn.jpg
Ik steun deze kickstarter, lijkt me wel handig dingetje!

https://www.kickstarter.c...lip-for-the-apple-airpods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:10
ex87 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:24:
[...]

Dat heb ik ook (en het is erger als ik me handen in me zakken doe)..
Het lijkt begonnen te zijn sinds de laatste firmware update want de eerste paar maanden had ik er geen last van.
Ik heb zelf sinds 2 dagen dat ik merk dat er een soort van korte disconnects zijn. Daarvoor geen last gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 532727

Arn0uDz schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 13:18:
[...]

Ik heb zelf sinds 2 dagen dat ik merk dat er een soort van korte disconnects zijn. Daarvoor geen last gehad.
Ook mijn Airpods hebben de laatste paar weken af en toe last van disconnects

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:57
jordiv30 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 18:33:
Haha, dan zit ik blijkbaar in de verkeerde winkelstraat :) . Was in Arnhem, maar zag toch de meeste mensen wel even omkijken en dus zelfs een foto maken. Of mijn kleren waren apart, dat kan ook nog. :P
Ik denk iets anders, want in Arnhem zijn ze ook van alles gewend. Dat is net een tweede Amsterdam. Had je geen scheur in je broek? Of misschien je gulp open? :+

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Wat moet je hiermee? Dat doosje is al zo minimalistisch en kan je overal opbergen. Zie het nut er niet van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirolfsirolf
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Redondo1982 schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:52:
[...]

Wat moet je hiermee? Dat doosje is al zo minimalistisch en kan je overal opbergen. Zie het nut er niet van in.
Ja god ieder z'n ding natuurlijk. Mij lijkt het handig om dat kleine 'glibberige' doosje makkelijk ergens aan vast te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
sirolfsirolf schreef op zondag 23 april 2017 @ 15:02:
[...]

Ja god ieder z'n ding natuurlijk. Mij lijkt het handig om dat kleine 'glibberige' doosje makkelijk ergens aan vast te kunnen maken.
Ik verwijt je niks hoor, maar ik zie de meerwaarde er niet van. Het wordt alleen maar meer bulky!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:08
Heb ze vandaag binnen gekregen, en ook meteen maar weer retour gestuurd. Waar de Earpods redelijk goed in mijn oren zaten, zijn de Airpods helemaal niks. Ze hebben een stuk meer bas, en daardoor worden ze een beetje doffig. Geluidskwaliteit van de Earpods vind ik beter. Jammer, dit was voor mij de enige optie voor 100% draadloze oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-05 23:16

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Alexknl schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 18:52:
Heb ze vandaag binnen gekregen, en ook meteen maar weer retour gestuurd. Waar de Earpods redelijk goed in mijn oren zaten, zijn de Airpods helemaal niks. Ze hebben een stuk meer bas, en daardoor worden ze een beetje doffig. Geluidskwaliteit van de Earpods vind ik beter. Jammer, dit was voor mij de enige optie voor 100% draadloze oordopjes.
Jammer! Maar wel fijn om eens de minderen dingen te horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Coldbullet schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 21:46:
[...]

Jammer! Maar wel fijn om eens de minderen dingen te horen
Ja, maar is dit juist? Ik vind ze beduidend beter klinken en zitten. Eigenlijk iedereen in mijn omgeving die ze bezit denkt er hetzelfde over en hier op het forum is het niet anders.

[ Voor 3% gewijzigd door Redondo1982 op 29-04-2017 00:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Redondo1982 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 00:51:
[...]

Ja, maar is dit juist? Ik vind ze beduidend beter klinken en zitten. Eigenlijk iedereen in mijn omgeving die ze bezit denkt er hetzelfde over en hier op het forum is het niet anders.
Het is zijn mening, dus ja, het is juist.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Hahn schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 00:52:
[...]

Het is zijn mening, dus ja, het is juist.
Oke, iemands mening is dus altijd juist :? Weer wat geleerd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Redondo1982 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 01:33:
[...]

Oke, iemands mening is dus altijd juist :? Weer wat geleerd!
In het geval je dit echt serieus bedoelt: ja, een mening kan niet onjuist zijn, want het is subjectief, niet objectief.

Als hij de AirPods minder goed vindt dan de EarPods, dan vindt hij dat. Punt. Mag je het mee oneens zijn, maar dat verandert zijn mening niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
Ik wou net zeggen. Wat is "juist"? Dit is gewoon mijn ervaring. Betekend niet dat hoe meer mensen zeggen dat het goed is, hoe beter het is 8)7 Je kunt ermee doen wat je wilt.

Ik heb van te voren bij een setje defecte Earpods de kabels afgeknipt (haha), en deze bleven beter in de oren zitten dan de Airpods. De rechter Airpod bleef maar niet goed zitten en bij de geringste beweging viel hij uit.
Daar waar de afgeknipte Earpods met een dunnere schacht heel mooi langs het hoofd liepen en achter mijn baard zaten, staken de Airpods met hun dikkere schacht echt schuin naar buiten. Dat viel me gewoon een beetje tegen.
Wat betreft geluidskwaliteit heeft sowieso iedereen zijn eigen voorkeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Hahn schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 01:35:
[...]

In het geval je dit echt serieus bedoelt: ja, een mening kan niet onjuist zijn, want het is subjectief, niet objectief.

Als hij de AirPods minder goed vindt dan de EarPods, dan vindt hij dat. Punt. Mag je het mee oneens zijn, maar dat verandert zijn mening niet.
Een mening kan dus niet onjuist zijn? Ik weet niet beter dat het ervaring is en dat het zijn persoonlijke mening is. Dus ja, ik ben serieus. Je hebt het verkeerd verwoord en prima als je het voor iemand opneemt, maar dat was niet de bedoeling van mijn stelling. Misschien gebruikt hij ze wel verkeerd en zitten ze daarom niet goed in het oor, wat er weer toe leidt dat het geluid minder is en hij dus uit je oor valt. Meningen mag je ten allen tijde betwisten en proberen met argumenten te veranderen, zeker als je daar ook nog iemand mee helpt. Punt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alexknl
Redondo1982 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 11:04:
[...]

Een mening kan dus niet onjuist zijn? Ik weet niet beter dat het ervaring is en dat het zijn persoonlijke mening is. Dus ja, ik ben serieus. Je hebt het verkeerd verwoord en prima als je het voor iemand opneemt, maar dat was niet de bedoeling van mijn stelling. Misschien gebruikt hij ze wel verkeerd en zitten ze daarom niet goed in het oor, wat er weer toe leidt dat het geluid minder is en hij dus uit je oor valt. Meningen mag je ten allen tijde betwisten en proberen met argumenten te veranderen, zeker als je daar ook nog iemand mee helpt. Punt.
Dan kun je dat beter even vragen i.p.v. aannames maken. Ik weet heus wel hoe die oordopjes in mijn oren horen te zitten, bij afsluitende in-ear moet je idd goed oppassen dat het rubbertje goed zit etc. maar die airpods zijn gewoon een kwestie van in je oren duwen. Geluidskwaliteit is dus gebaseerd op als ze goed in mijn oren zitten, niet als ze al los zitten. Ben niet achterlijk eah ;) Als je een liefhebber bent van bas dan denk ik zelfs dat je super dopjes hebt met de Airpods. Ik heb ook graag in de mid/high tones goed geluid.

Snap wel dat je je wilt verdedigen omdat je ze zelf hebt, maar als jij en jou omgeving er plezier van hebben is toch alles mooi en prima? :) Hier hoeven we niet zo lang over door te gaan want dit is gewoon mijn ervaring/mening die ik even kwijt wilde in dit ervaringen-topic.

Ik wacht zelf liever even tot de volgende generatie airpods of wireless oordopjes van een ander merk. Heb ook geen drang om nu al wireless oordopjes in huis te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Redondo1982 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 11:04:
[...]

Pardon? "Je hebt het verkeerd verwoord"? Misschien begrijp jij het wel verkeerd :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Eergister besloten dat ik ze wil, sindsdien goed vraag&aanbod, wehkamp, mediamarkt en coolblue in de gaten gehouden doormiddel van productpagina's bookmarken en paar keer per dag ff checken.

Vanochtend meteen raak bij Coolblue, daar kwamen er "minder dan 4" op voorraad. Overigens werkte de voorraad-sms functie van Coolblue weer niet, dus daar moet je zeker niet op vertrouwen. Gewoon zelf in de gaten houden. Besteld met "VandaagNog" voor € 9,95 extra en om 18:15 uur al ontvangen. De bekende topservice van Coolblue (op de voorraad-sms na dan), maar veel belangrijker nog; wat een fijne dingen zeg. Heerlijk dat vrije gevoel van draadloos bellen en muziek luisteren.

En zo zie je maar dat je er met een beetje goed opletten (en geluk natuurlijk) ondanks de schaarste snel over kunt beschikken.

[ Voor 19% gewijzigd door joblamie op 01-05-2017 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

smoken schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 20:23:
[...]

Geluid van de Shure is wel iets beter, maar dat komt denk ik met name door de isolatie.

Het gebruiksgemak is inderdaad dusdanig veel groter dat ik een eventueel verschil voor lief neem. Maar ook op gebied van audiokwaliteit hebben de AirPods me echt wel verrast!
Ik vind dat ze ook opvallend goed klinken! Audio is persoonlijk evenals het wel of niet goed passen van deze oordoppen maar ik ben tevreden. Deze morgen in ontvangst mogen nemen.
Moet ook wel zeggen dat tijdens een wandeling met iPhone in de broekzak er wat korte onderbrekingen waren. Wellicht storing van andere signaal? :?

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is het geluid 'naar jullie mening en ervaringen' veel beter dan de EarPods?

Zojuist eindelijk kunnen bestellen bij Coolblue dus ben benieuwd!

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digilike
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-05-2021
THE_BASE schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:46:

Vind ik wel! Veel plezier met de airpods!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Een vraag die mij te binnen schiet:

Mijn rechteroor doet niets. Als ik een AirPod in de unit laat, werkt de andere dan wel of is auto-off dan geactiveerd? Nu heb ik ook twee oortjes in omdat die kabel er aan zit en anders hangt het zo, maar kun je alle functies gebruiken met slechts één AirPod in?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Yup, je kan gewoon 1 AirPod gebruiken. Doe ik vaak bij lange calls.. En dan kan je ook wisselen om de ene op te laden als die leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:46:

Nee. Vergelijkbaar (prima) geluid, maar zeker niet veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-05 06:55
Iemand al ervaring hoe de AirPods schoon te maken. Zit wat oorsmeer of kleine velletjes aan het zwarte roostertje. Hoe zou dit het beste kunnen?

PSN: extreme8eight

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
extreme8eight schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 21:57:
Iemand al ervaring hoe de AirPods schoon te maken. Zit wat oorsmeer of kleine velletjes aan het zwarte roostertje. Hoe zou dit het beste kunnen?
Pritt Poster Buddies werken erg goed! En natuurlijk microvezel doekje om de buitenkant schoon te maken.

De naden zijn trouwens wel erg goed zichtbaar, gaat ook al stof inzitten en dit is niet te verwijderen. Blijkt bij (bijna) iedereen zo te zijn als je Googlet op "airpods seams".

Maar wat zijn ze fijn voor de rest! Nog nooit zoveel podcasts geluisterd als de laatste week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
Aidacra schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:23:
[...]

Pritt Poster Buddies werken erg goed! En natuurlijk microvezel doekje om de buitenkant schoon te maken.

De naden zijn trouwens wel erg goed zichtbaar, gaat ook al stof inzitten en dit is niet te verwijderen. Blijkt bij (bijna) iedereen zo te zijn als je Googlet op "airpods seams".

Maar wat zijn ze fijn voor de rest! Nog nooit zoveel podcasts geluisterd als de laatste week.
Inderdaad ze zijn heerlijk die AirPods.

Maar kan je het rastertje schoon maken want met die Pritt zal dat niet lukken vermoed ik. Zo duw je het vuil er nog meer in vast. Zit toch wel een beetje in met het doffe geluid die eventueel kan komen later. Het zijn natuurlijk geen goedkope oortjes hé dus wil er wat zorg voor dragen.
En die seams ja die heb ik ook al en daar lijkt niets aan te doen zoals je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Sinds vanmiddag in bezit, kon ze via mijn werk voor een derde van de prijs krijgen. Geen twijfel nodig natuurlijk!

Het werkt super. Het was even wennen, op de één of andere manier voelde ik de AirPods heel erg in mijn oor, maar wordt steeds minder. Integratie werkt prima met Spotify, jammer dat Siri nog niet met Spotify lekker loopt.

Twee minpunten:

- De naam van de AirPods al drie keer gewijzigd. Als ik ze in het doosje doe en later pak heten ze weer AirPods van Naam
- Ik heb ingesteld dat twee keer tikken Pauze/Play is, maar ook na opnieuw uit doosje gereset: Siri weer actief.
- Spotify for Mac stopt wel bij uithalen, maar gaat niet verder. Klopt dit?

Meer mensen last van bovenstaande?

[ Voor 5% gewijzigd door THE_BASE op 13-05-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09-2024
THE_BASE schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 18:37:
Sinds vanmiddag in bezit, kon ze via mijn werk voor een derde van de prijs krijgen. Geen twijfel nodig natuurlijk!

Het werkt super. Het was even wennen, op de één of andere manier voelde ik de AirPods heel erg in mijn oor, maar wordt steeds minder. Integratie werkt prima met Spotify, jammer dat Siri nog niet met Spotify lekker loopt.

Twee minpunten:

- De naam van de AirPods al drie keer gewijzigd. Als ik ze in het doosje doe en later pak heten ze weer AirPods van Naam
- Ik heb ingesteld dat twee keer tikken Pauze/Play is, maar ook na opnieuw uit doosje gereset: Siri weer actief.
- Spotify for Mac stopt wel bij uithalen, maar gaat niet verder. Klopt dit?

Meer mensen last van bovenstaande?
Mijn naam blijft gewoon de naam welke ik gekozen heb.
Twee keer tikken blijft bij mij ook gewoon zoals het is, of Siri of play/pauze. Dus gewoon wat ik ingesteld heb.
Spotify for Mac gaat bij mij verder als ik een van mijn AirPods weer in doe.
Play/pauze dmv tikken werkt volgens mij alleen op je iPhone. Op mijn Macbook komt Siri namelijk na 2 keer tikken ipv play/pauze wat ik ingesteld heb.

[ Voor 1% gewijzigd door sijbren op 13-05-2017 17:09 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:28
THE_BASE schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 18:37:
Integratie werkt prima met Spotify, jammer dat Siri nog niet met Spotify lekker loopt.
:?
Met Spotify kan je ook je Airpods gebruiken?
Goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik zal vanavond nog eens testen. Best frustrerend. Hoe krijgen die dingen updates dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-04 20:48
Heb donderdag ochtend het laatste paar in de MM in Ede kunnen oppikken. Geweldige dingen. Echter wel drie opmerkingen:
1. Trekt veel stof/vuil aan
2. Het dekseltje van de case klikt bij mij (houd de case in de hand, deksel dicht; bij het verschuiven van links naar recht van de deksel maakt hij een klik. Vervolgens van rechts naar links ook. Hij zit dus niet muurvast erin/wat speling tussen het dekseltje en de rest van de case. Logisch, maar wel irritant als je het eenmaal weet). En zelfs een videotje gemaakt ;)

3. Het lasnaadje van de linker AirPods is wat ongelijk (ofwel, geen gladde overgang van de ene helft naar de andere helft van de AirPod).
De linker
De rechter

M.b.t. tot punt 2 en 3 kan ik waarschijnlijk niks qua garantie etc......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nevv
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-05 16:51
Hoe zit het met de batterylife van je telefoon als je overstapt op airpods? Neem aan dat bluetooth aan hebben staan er geen positief effect op heeft, maar hoe erg is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-05 19:33
nevv schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:22:
Hoe zit het met de batterylife van je telefoon als je overstapt op airpods? Neem aan dat bluetooth aan hebben staan er geen positief effect op heeft, maar hoe erg is het?
Het aansluiten van normale oortjes kost ook batterij.. Weet niet of iemand ooit onderzocht heeft wat het verschil in verbruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Laatst online: 01-05 22:56
Klopt het dat je alleen je linker oortje kunt gebruiken om te dubbel tappen? Dit werkt bij mijn rechter oortje namelijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
polopolo150 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:41:
Klopt het dat je alleen je linker oortje kunt gebruiken om te dubbel tappen? Dit werkt bij mijn rechter oortje namelijk niet
Nee dit werkt bij beide hier. Geen idee waar je dit ergens kan instellen ofzo, als dit al dan niet al instelbaar is. Dient gewoon te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Hmm. Ik twijfel of ik hem nu terug naar de winkel moet brengen of niet. Voor de rest werkt het namelijk.

Edit: Oh nee. Ook het uit mijn oor halen en automatisch pauzeren werkt niet op mijn rechter oortje. Dat word toch terugsturen.

[ Voor 38% gewijzigd door polopolo150 op 18-05-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
Dat tappen werkt bij mij ook nog niet zo goed. Pas na een paar keer lijkt hij het echt te doen en wordt de muziek gepauzeerd. Ik lees ook overal dat door een dubble-tap de muziek stopt op Android, maar dit heb ik ook nog niet werkend gekregen.

Voor de rest nog steeds erg happy met de AirPods. Via mijn Android telefoon merk ik wel dat de muziek af en toe hapert, maar dit is vooral als je veel beweegt terwijl de telefoon ergens ligt (ergens naartoe lopen of iets dergelijks). Ik had veel eerder wireless moeten gaan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nevv
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-05 16:51
jordiv30 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:31:
Dat tappen werkt bij mij ook nog niet zo goed. Pas na een paar keer lijkt hij het echt te doen en wordt de muziek gepauzeerd.
Je moet relatief hard tikken maar meestal werkt het wel bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 21:29

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Weekje geleden de Airpods via Bol besteld en binnen een dag in huis. Ik twijfelde eerst over de pasvorm, gezien de bedrade versie niet goed blijven zitten, echter wilde ik echt volledig draadloze dopjes naast mijn OE2 Bluetooth koptelefoon.
Ik ben heel erg tevreden met de Airpods, door het ontbreken van de bedrading blijven ze prima in mijn oor zitten (misschien ook mede door het iets hogere gewicht) koppelen met Apple devices is erg goed gedaan en het geluid is OK. Voor hoog kwalitatief geluid pak ik wel wat anders, maar ik verwacht dat ook niet als ik onderweg of op mijn werk ben, waar ik de Airpods het meest gebruik. Siri control vindt ik in de auto erg handig voor het bellen. Normaal gebruik ik mijn Apple Watch voor de volume en controls. Samen met de best wel handige lader is batterij duur geen enkel probleem.
Erg tevreden, fijne dopjes en tenminste echt draadloos.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
polopolo150 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:41:
Aha. Mijn vriendin wouden de oortjes ook proberen en bij haar werkte het wel. Bleek dat ik mijn oortje gelijk in mijn oorkanaal deed ipv langs de schelp van mijn oor. Hierdoor werkte de ear detection blijkbaar niet.

Dan moet ik mezelf even aanleren om mijn oortjes iets anders in mijn oren te doen. Ben wel blij dat ik nu dan mijn afspraak met de Apple genius kan afzeggen.

Edit: huh. Nu lukt dit je niet en mijn vriendin ook niet. Ik weet het niet meer hoor.

[ Voor 6% gewijzigd door polopolo150 op 20-05-2017 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:54
OkselFris schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:44:
Weekje geleden de Airpods via Bol besteld en binnen een dag in huis.
Bol.com bedoel je? Als ik daar zoek op AirPods krijg ik enkel een doosje en wat boekjes.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 21:29

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

ZpAz schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 20:59:
[...]

Bol.com bedoel je? Als ik daar zoek op AirPods krijg ik enkel een doosje en wat boekjes.
Ja ik had ze bij Bol.com gekocht. volgende dag geleverd. Maar inderdaad als ik nu kijk, staat er " niet leverbaar" dus ik heb erg geluk gehad.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb een beetje last met connecten. Doorgaans werkt het, soms moet ik naar Instellingen, Bluetooth en zelf verbinden.

Het meest vervelende vind ik dat de pop-up niet meer komt waardoor ik battery status van de case niet meer zie. Ook niet in de widget. Alleen van de airpods zelf. Ook op Apple Watch via Notification Center en dan Battery zie ik ze niet.

De pop-up hoort toch te komen bij openklappen case?

Edit: merk nu dat beide oortjes in de case moeten zitten voor de pop-up. Anders werkt het niet.

Wat me net gebeurde: ik open de case en serieus iedereen (met een iPhone) in het treinstel krijgt de pop-up 'niet jouw Airpods'. Zit je dan. Hoe kan dat dan??

[ Voor 23% gewijzigd door THE_BASE op 21-05-2017 12:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polopolo150
Kom net van de Apple store in Den Haag vandaan. Even het probleem met mijn rechter oortje laten zien en getest. Heb gelijk een nieuwe rechter oortje gekregen en nu werkt alles naar behoren.

Goeie support van Apple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 21:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Ik zou graag AirPods willen kopen. Maar het feit dat je alleen het volume kan wijzigen via is een dealbreaker. Een andere is dat forward/backward en next/previous alleen via Siri kan.

Waarom niet:
* triple tap (linker AirPod) : vorig nummer
* triple tap (rechter AirPod) : volgend nummer

* doubletap + hold (linker AirPod) : volume omlaag
* doubletap + hold (rechter AirPod) : volume omhoog

Is maar een idee. Tikken tegen je AirPod om Siri te activeren, zodat je bovenstaande basis commando's kunt geven, is absurd. Als je dan tóch moet praten: zeg dan gewoon 'Hey Siri'. Via je iPhone wordt Siri dan wel geactiveerd.

Blijf me verbazen over deze onlogische, UI onvriendelijke keuze van Apple

I'm just taking care of business

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinier666
@albertTCB:
Ik bedien zelf de muziek via de apple watch, werkt als een zonnetje.
Als je geen watch hebt lijkt me idd de bediening erg omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
reinier666 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 14:58:
@albertTCB:
Ik bedien zelf de muziek via de apple watch, werkt als een zonnetje.
Als je geen watch hebt lijkt me idd de bediening erg omslachtig.
en zie hier de kracht /lock in- power van Apple: je moet vaak extra dingen/accesoires kopen om het 1ste product fatsoenlijk te kunnen gebruiken |:(

(zo zijn er aardig wat extra voorbeelden van hierboven bekend; ik noem een 2016 Macbook Pro en je iPhone 7 er op kunnen aansluiten)

[ Voor 14% gewijzigd door _Bailey_ op 25-05-2017 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Kom er net achter dat mn airpods nog op 3.5.1 hangen en t AirPods menu steeds verdwijnt. :+
Na verwoedde pogingen van applecare hebben ze t nu doorgezet naar engineering en belt er morgen straks een senior terug... Ben benieuwd. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

swv

WhatsappHack schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 05:04:
Kom er net achter dat mn airpods nog op 3.5.1 hangen en t AirPods menu steeds verdwijnt. :+
Na verwoedde pogingen van applecare hebben ze t nu doorgezet naar engineering en belt er morgen straks een senior terug... Ben benieuwd. :P
Had ik ook. AirPodscase met de AirPods erin in de lader doen en dan openen was bij mij de oplossing. Of het toeval was weet ik niet, maar het had bij mij direct resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
sww89 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 05:50:
[...]

Had ik ook. AirPodscase met de AirPods erin in de lader doen en dan openen was bij mij de oplossing. Of het toeval was weet ik niet, maar het had bij mij direct resultaat.
Been there done that haha :)
Oordopjes erin, oordopjes eruit, 1 tje eruit, case aan lader, niet aan lader, maakt allemaal niet uit. ;( Het stomme is dat ik het met de zoekfunctie 2 seconden zie verschijnen en dan verdwijnt t weer. Of ik kom er met mazzel in en wordt er dan weer keihard uitgetrapt terug naar algemene instellingen. :+

Gaat ook nergens over, AirPods verbonden == dat menu moet er staan. :/
Hij ziet ze verbonden in Bluetooth, kan daar ook klooien, maar dat submenu tonen ho maar.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Geert1976 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:17:
[...]

en zie hier de kracht /lock in- power van Apple: je moet vaak extra dingen/accesoires kopen om het 1ste product fatsoenlijk te kunnen gebruiken |:(

(zo zijn er aardig wat extra voorbeelden van hierboven bekend; ik noem een 2016 Macbook Pro en je iPhone 7 er op kunnen aansluiten)
Het hoeft niet, het mag voor wat extra luxe. Er zit aan airpods nou eenmaal geen afstandsbediening, en 5x op je oor raggen voor actie x is ook waanzin natuurlijk :P

Mbt iPhone 7 op MBP 2016... Je weet als je dat apparaat koopt dat je lang niet alles kan verbinden zonder dongle/dock omdat USB type C nog maar weinig wordt gebruikt. Je kan op zo'n dongle, hub of dock natuurlijk prima je iPhone 7 met zijn bijgeleverde kabel aansluiten.
Als je er echt mee zit zul je, net als voor alle andere incompatible apparaten (lees: zo'n beetje alles :P), gebruik moeten maken van een USB-C naar USB-A plug of van https://www.apple.com/nl/...-naar-lightning-kabel-1-m :)
(Of immitatie merk, Belkin heeft ze vast goedkoper. :') AliExpress ook, maar daar waag ik me niet aan met kabeltjes. :+)

[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 26-05-2017 06:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinier666
Idd, action/ali express kabeltjes hebben een dubieuze reputatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:18
Eindelijk binnen gekregen. Het rechteroortje was bijna leeg, dus aan het opladen geslagen. Woah, wat gaat dit snel!? Heel tof. Mijn eerste reactie is dat ik het geluid toch best goed vindt. Ik had echt veel erger verwacht. Alles klinkt prima uitgebalanceerd en netjes. Ik was echt even bang dat ze niet zouden klinken. Let wel: ik heb ze getest met cd kwaliteit files. Het pairen gaat ook super gemakkelijk. Ook weer erg fijn. En ze zitten veel beter in mijn oren dat de bedrade versies. Links zit hij perfect. Rechts glijdt ie na een tijdje een hekel klein beetje los (Hoe beschrijf je dat?) :) Ik heb tevens Earhoox besteld om dit te voorkomen. Maar ik denk dat ik in het dagelijkse gebruik ze niet nodig heb. Alleen tijdens het rennen misschien? Kortom, positief verrast.

Zo, en nu even verder spelen met die dingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Nou heel gelazer en iCloud reset en blablabla, en de airpods zitten op 3.7.2 en het lijkt weer te werken. Ben benieuwd hoelang dit keer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Bij mij verschijnen de AirPods niet in Instellingen - Algemeen - Info. Ik zou graag de softwareversie zien, volgens mij zijn ze nog niet geupdate, ik gebruik ze sinds een week voor het eerst.

Hoe krijg ik ze te zien? Zijn wel verbonden en muziek afspelen lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-05 22:02

Nyana

Who?!

THE_BASE schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 17:22:
Bij mij verschijnen de AirPods niet in Instellingen - Algemeen - Info. Ik zou graag de softwareversie zien, volgens mij zijn ze nog niet geupdate, ik gebruik ze sinds een week voor het eerst.

Ik heb het doosje open gedaan tot hij verbinding maakte met de iPhone. Toen doosje dicht met dopjes erin. Bluetooth bleef in stand. Na 30 seconden viel de verbinding weg. Nadat ik ze weer connecte waren ze ge-update en zichtbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
THE_BASE schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 17:22:

Same shit here, dat had ik dus ook.
Heb ze uiteindelijk dus geheel moeten "vergeten" via Bluetooth menu, waardoor ze ook uit iCloud geflikkerd worden, vervolgens de case opendoen en de knop op de case in blijven drukken tot het ledje langzaam wit begint te faden; en dan verbinden. Wil ie dat niet doen bij case open, dan gewoon even in Bluetooth menu de Airpods aantikken die dan bij "Overig" verschijnen.

Vervolgens kreeg ie proper verbinding en ging ie firmware updaten.
Ik heb het overigens maar via m'n iPad gedaan als extra maatregel voor 't geval 't m'n iPhone was die aan 't kutten was geslagen, maar sinds de firmware update werkt het ook prima op m'n iPhone. *knock on wood*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
Bij mij zitten ze inmiddels ook op 3.7.2. Ik was bang dat het weer gedoe zou gaan worden met de iPad (ik heb geen iPhone namelijk), maar hij heeft hem blijkbaar dus gewoon geïnstalleerd terwijl ik muziek aan het luisteren was.

Overigens nog wel een ander klein probleempje, als ik mijn doosje opendoe en iemand anders met een iPhone zit naast me met Bluetooth aan, krijgt hij een pop-up met de melding 'Niet jouw AirPods'. Tot nu toe alleen voorgekomen bij mij thuis dus nog niet echt een groot probleem, maar het lijkt me minder fijn als iedereen die naast me loopt in de stad opeens zo'n melding krijgt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
jordiv30 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 13:00:
Bij mij zitten ze inmiddels ook op 3.7.2. Ik was bang dat het weer gedoe zou gaan worden met de iPad (ik heb geen iPhone namelijk), maar hij heeft hem blijkbaar dus gewoon geïnstalleerd terwijl ik muziek aan het luisteren was.

Overigens nog wel een ander klein probleempje, als ik mijn doosje opendoe en iemand anders met een iPhone zit naast me met Bluetooth aan, krijgt hij een pop-up met de melding 'Niet jouw AirPods'. Tot nu toe alleen voorgekomen bij mij thuis dus nog niet echt een groot probleem, maar het lijkt me minder fijn als iedereen die naast me loopt in de stad opeens zo'n melding krijgt. 8)7
Dat laatste had ik in de treincoupé. Na even testen thuis lijkt het er op dat AirPods echt op een zeer korte afstand naast een iDevice gehouden moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Hallo,

Ik zit al een tijdje na de airpods te loeren en in de gaten te houden.
Nu zit ik met het volgende: op de imac met bootcamp win10 speel
Ik graag online games. En nu is daar eenheadset niet geheel ongemakelijk voor. Nu heb ik een tactical rage 3d wireless maar deze wil niet meer opladen. Dus ben opzoek naar een nieuwe hiervoor, wat mij op het volgende idee bracht ik wil de airpods graag voor de iphone met muziek enz.. maar zijn deze ook te gebruiken als gaming headset op win10 en werkt de microphone dan ook?

Als dat zo is scheelt het mij 2 aparte dingen aanschaffen, en kan ik de airpods voor alles gebruiken

[ Voor 9% gewijzigd door Coldbullet op 05-06-2017 11:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PBP
  • Laatst online: 17:09

PBP

Als ik Macrumors moet geloven kun je met de iOS11 beta nu eindelijk per Airpod een functie instellen. Dus tikken voor Play/Pause/Next Track/Previous Track/Siri. Dus nu ook eindelijk next en previous track d:)b

[ Voor 16% gewijzigd door PBP op 05-06-2017 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
PBP schreef op maandag 5 juni 2017 @ 22:47:
Als ik Macrumors moet geloven kun je met de iOS11 beta nu eindelijk per Airpod een functie instellen. Dus tikken voor Play/Pause/Next Track/Previous Track/Siri. Dus nu ook eindelijk next en previous track d:)b
Mooi!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:28
Yes, eindelijk, dat werkt een stuk hendiger.
Links skippen, rechts pauzeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Helemaal niemand ervaring met airpods als zijnde gaming headset? Geluid komt wel door dat geloof ik goed, maar werkt de microphone dan ook? In win10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:36
Geen ervaring, maar ik kan het binnenkort wel even testen. Je hoort nog van me.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Coldbullet schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:06:
Helemaal niemand ervaring met airpods als zijnde gaming headset? Geluid komt wel door dat geloof ik goed, maar werkt de microphone dan ook? In win10
Werkt prima (Windows 10, via een gare oude Bluetooth dongle die ik ergens in me la vond en AirPods) hij ziet het gewoon als een audio & microphone device.

Edit: Hmm, ik lees nu dit en ga gelijk twijfelen.. https://www.reddit.com/r/..._output_and_mic_input_on/

[ Voor 15% gewijzigd door ex87 op 06-06-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

ex87 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:30:
[...]

Werkt prima (Windows 10, via een gare oude Bluetooth dongle die ik ergens in me la vond en AirPods) hij ziet het gewoon als een audio & microphone device.

Edit: Hmm, ik lees nu dit en ga gelijk twijfelen.. https://www.reddit.com/r/..._output_and_mic_input_on/
dankje!
zou dus via de iMac moeten werken.. ik heb dat ook even gelezen, maar kan dat niet met de bluetooth te maken hebben? werkt de FaceTime mic op windows die in de iMac ingebouwd zit? anders is het misschien wel AirPods als audio output en FaceTime mic als input?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:36
Coldbullet schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:06:
Ik ben aan het testen geweest, in Windows 10 (normaal gebruik ik macOS).

Het koppelen gaat zonder problemen. In het status scherm geeft ie aan dat de AirPods voor audio en spraak gekoppeld zijn. Tot zo ver gaat het goed.

Audio afspelen via de AirPods gaat prima, maar ik krijg de microfoon niet werkend. Als ik het configuratiescherm open, vangt hij alleen audio op van de interne microfoon. De microfoons van de AirPods krijg ik niet werkend. Ook niet als ik deze als standaard instel en de ingebouwde mic uitschakel. Ook in Steam werkt de microfoon van de AirPods dan niet.

Wanneer ik echter een bedrade hoofdtelefoon aansluit met microfoon, dan werkt deze microfoon wel.

Ik heb niet verder naar oplossingen gezocht, maar het lijkt er op dat de microfoons niet werken, of hooguit alleen voor het voeren van telefoongesprekken. Dit laatste heb ik echter niet getest.

Ik hoop dat je genoeg aan deze info hebt.

De AirPods zelf kan ik wel van harte aanbevelen. Zeker binnen het Apple ecosystem functioneren deze geweldig. Maar als je binnen Windows 10 een headset met microfoon nodig hebt, kan je voor zover ik het kan zien beter een andere headset gebruiken, of genoegen nemen met de interne microfoon van je PC/laptop indien aanwezig.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

WhatsappHack schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 06:03:
[...]

Als je er echt mee zit zul je, net als voor alle andere incompatible apparaten (lees: zo'n beetje alles :P), gebruik moeten maken van een USB-C naar USB-A plug of van https://www.apple.com/nl/...-naar-lightning-kabel-1-m :)
Prima kabel, met het voordeel dat hij dikker en steviger is dan normale lightningkabels. Ik gebruik de kabel rechtstreeks aan de MacBook, aan m'n usb-hub, of in combinatie met de usb-c-adapter van de MacBook.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Jeroen O schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:16:
[...]

Ik ben aan het testen geweest, in Windows 10 (normaal gebruik ik macOS).

Het koppelen gaat zonder problemen. In het status scherm geeft ie aan dat de AirPods voor audio en spraak gekoppeld zijn. Tot zo ver gaat het goed.

Audio afspelen via de AirPods gaat prima, maar ik krijg de microfoon niet werkend. Als ik het configuratiescherm open, vangt hij alleen audio op van de interne microfoon. De microfoons van de AirPods krijg ik niet werkend. Ook niet als ik deze als standaard instel en de ingebouwde mic uitschakel. Ook in Steam werkt de microfoon van de AirPods dan niet.

Wanneer ik echter een bedrade hoofdtelefoon aansluit met microfoon, dan werkt deze microfoon wel.

Ik heb niet verder naar oplossingen gezocht, maar het lijkt er op dat de microfoons niet werken, of hooguit alleen voor het voeren van telefoongesprekken. Dit laatste heb ik echter niet getest.

Ik hoop dat je genoeg aan deze info hebt.

De AirPods zelf kan ik wel van harte aanbevelen. Zeker binnen het Apple ecosystem functioneren deze geweldig. Maar als je binnen Windows 10 een headset met microfoon nodig hebt, kan je voor zover ik het kan zien beter een andere headset gebruiken, of genoegen nemen met de interne microfoon van je PC/laptop indien aanwezig.
Allereerst super bedankt dat je de moeite en tijd genomen hebt om mij hiermee een handje wil helpen!🍻
Ik heb bootcamp win 10 op mijn imac 27" late 2013 dis heb er ook een interne mic op zitten. (Facetime camera)
Het hele idee was dat ik dan met alleen de airpods genoeg zou hebben voor gaming en muziek op de mac, en iphone,ipad ect. Wil ze namelijk al een tijdje halen en nu recent mijn gaming headset overleden is omdat hij niet meer wilt opladen (creative tactical rage 3d 3 jaar oud pas maar fabrikant is niet thuis voor garantie of dergelijke) is het wat urgenter geworden, als ik ze voor alles zou kunnen gebruiken. Vandaar dat ik het vroeg ( koop liever 1 apparaat dan meerdere )

Mischien is de Mic intern wel voldoende en ben ik ingame met steam,skype, teamspeak ect ect wel goed verstaanbaar. Nogmaals zeker bedankt voor de moeite wordt zeer gewaardeerd *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-05 21:27

pjvandesande

GC.Collect(head);

Wat ben ik blij met de Airpods. Ik zocht true wireless earbuds voor tijdens het hardlopen en na het lezen van wat reviews ben ik voor de Airpods van Apple gegaan. Vooral de prijs is aantrekkelijk en aangezien ik redelijk wat spullen van Apple gebruik waar ik zeer tevreden over ben durfde ik wel een gok te wagen.

Ik heb ze nu 2 weken in gebruik en waar ik ze voor het hardlopen heb gekocht, gebruik ik ze nu dagelijks. Of het nu gaat om een lang telefoongesprek, een Skype call of het luisten van muziek. Het niet hebben van draad went erg snel. Ik heb een walking desk en gebruik eigelijk alleen nog maar de Airpods en laat mijn dure hoofdtelefoon met draad eigelijk links liggen. Nu twijfel ik zelfs om nog een tweede paar aan te schaffen om te kunnen wisselen en zo een praktisch oneindige batterij duur te krijgen.

Voor het hardlopen bevallen ze ook erg goed, ik voel ze niet zitten en ze blijven goed zitten. Zelfs bij sprinten, springen of andere snelle bewegingen ervaar ik geen problemen. Het enige wat misschien vervelend is, is de windruis bij harde wind. Maar dit hard ik bij mijn vorige oordopen ook en het lijkt er op dat dit niet echt te voorkomen is.

Ondanks dat ik het volume bedien met mijn hardloop horloge, hoop ik dat de nieuwe iOS snel uitkomt zodat de tik-functies gecustomized kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
pjvandesande schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 19:05:
Wat ben ik blij met de Airpods. Ik zocht true wireless earbuds voor tijdens het hardlopen en na het lezen van wat reviews ben ik voor de Airpods van Apple gegaan. Vooral de prijs is aantrekkelijk en aangezien ik redelijk wat spullen van Apple gebruik waar ik zeer tevreden over ben durfde ik wel een gok te wagen.

Ik heb ze nu 2 weken in gebruik en waar ik ze voor het hardlopen heb gekocht, gebruik ik ze nu dagelijks. Of het nu gaat om een lang telefoongesprek, een Skype call of het luisten van muziek. Het niet hebben van draad went erg snel. Ik heb een walking desk en gebruik eigelijk alleen nog maar de Airpods en laat mijn dure hoofdtelefoon met draad eigelijk links liggen. Nu twijfel ik zelfs om nog een tweede paar aan te schaffen om te kunnen wisselen en zo een praktisch oneindige batterij duur te krijgen.

Voor het hardlopen bevallen ze ook erg goed, ik voel ze niet zitten en ze blijven goed zitten. Zelfs bij sprinten, springen of andere snelle bewegingen ervaar ik geen problemen. Het enige wat misschien vervelend is, is de windruis bij harde wind. Maar dit hard ik bij mijn vorige oordopen ook en het lijkt er op dat dit niet echt te voorkomen is.

Ondanks dat ik het volume bedien met mijn hardloop horloge, hoop ik dat de nieuwe iOS snel uitkomt zodat de tik-functies gecustomized kunnen worden.
ik heb mijn AirPods nu een kleine 3 maandjes en ben er ook nog steeds onwijs blij mee. Wat mij betreft het allerbeste wat Apple heeft gebracht sinds jaren

En zeker nu zometeen in iOS 11 waar je de AirPods enigzins kan customizen (next/previous track _/-\o_ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Je kan de nieuwe iOS11-instellingen nu ook op iOS10 gebruiken (je hebt hiervoor een extra iOS device nodig waarop iOS11 geïnstalleerd kan worden):

Handleiding:
  1. Installeer iOS11 op een daarvoor geschikt apparaat (zie hier)
  2. Koppel de AirPods aan dit device
  3. Selecteer de gewenste opties onder Bluetooth > AirPods (klik op i)
  4. Klik op ' Vergeet dit apparaat'
  5. Koppel de AirPods weer aan het iOS10 apparaat
Zie hieronder de opties:
AirPods iOS11

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Wat een poespas voor wat extra functies. In mijn optiek moet hiervoor zowel de software van de AirPods als die van iOS bijgewerkt worden.

Dit lijkt mij prima te kunnen en wellicht ook te komen in de volgende iOS 10 update. Heel irritant dat dat momenteel exclusief iOS 11 is, tenzij het AirPods-gebeuren beta is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
geen idee of het al gemeld is, maar in tvOS 11 kun je je AirPods ook nu automagisch laten pairen met je Apple TV.

Toch wel rete handig bijvoorbeeld als je 's avonds laat nog ff een film kijkt, AirPods in en hoppa, je stoort verder niemand in huis die ligt te slapen ;)

Tel daar de nieuwe tap-functies in iOS 11 bij op en de AirPods krijgen steeds meer echt handige functies.

Had het al in een ander Apple topic gezegd maar deze AirPods is echt het ALLER beste waar Apple is mee gekomen de laatste paar jaar, imo. :)

(edit: ook de BeatsX kun je op deze manierpairen met een Apple TV)

[ Voor 34% gewijzigd door _Bailey_ op 09-06-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Krijg vanmiddag de airpods binnen, ben erg benieuwd! Zal ze vandaag ook gelijk testen hoe hij met gaming op de imac werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovano
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-05 10:16
Ik heb nu een kleine 3 weken de AirPods en ze bevallen mij super! Het gemak en samenwerking met je iPhone is heerlijk en ik heb zelfs het idee dat de geluidskwaliteit van de AirPods beter zijn dan de EarPods (mag ook wel voor de prijs). Ik zou niet meer terug willen naar de oude EarPods. Nu nog je nummers kunnen skippen met tikken op je AirPod (iOS 11) en het is perfect.

Maar toch heb ik ook enkele "klachten". De AirPods willen nog wel is haperen (laggen) op bepaalde momenten. Ik heb hier meestal last van als mijn iPhone in mijn broekzak zit, maar niet altijd. Ook als ik aan het studeren ben in de bibliotheek (Open Forum) in Groningen heb ik hier regelmatig last van en dan ligt mijn iPhone gewoon op tafel. Ook dit verschilt per dag of ik er last van heb of niet.

Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flam
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:32
Dit probleem had ik ook, maar na de firmware update naar 3.7.2 had ik er geen last meer van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Laatst online: 23-05 18:06
Geert1976 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:17:
[...]

Dat gaat gewoon draadloos over wifi? Power kan je dan wel gewoon uit de muur trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Laatst online: 23-05 18:06
funk-e schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:59:
Je kan de nieuwe iOS11-instellingen nu ook op iOS10 gebruiken (je hebt hiervoor een extra iOS device nodig waarop iOS11 geïnstalleerd kan worden):

Handleiding:
[list=1]
• Installeer iOS11 op een daarvoor geschikt apparaat (zie hier)
• Koppel de AirPods aan dit device
• Selecteer de gewenste opties onder Bluetooth > AirPods (klik op i)
• Klik op ' Vergeet dit apparaat'
• Koppel de AirPods weer aan het iOS10 apparaat
Worden die opties dan ook zichtbaar onder iOS10?

Edit: antwoord is nee, maar functionaliteit blijft wel werken.

[ Voor 4% gewijzigd door supersnathan94 op 14-06-2017 10:37 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods. Voor beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in: