[verwijderd]
[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:30 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:30 ]
Ow die post had ik niet goed gelezen zie ikMar.tin schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:32:
[...]
Zie een paar posts hoger, als er nog verder wat uit komt rollen meld ik me weer.
Sowiso houd ik het in de gaten, als ze beter verkrijgbaar zijn en het blijft zo (zeg +- 2-3 weken) dan laat ik ze alsnog omruilen
[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:30 ]
Ik herken het.Mar.tin schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 20:52:
[...]
Voorzover ik weet is hij in elk geval niet gesloten, immers is het probleem niet opgelost.
Dat er iets goed mis is is duidelijk. Vanmorgen alles vol van de lader gehaald. 1 dopje een uur gebruikt. Nu het doosje alweer 80%..
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Klik op het Bluetooth icoontje in de statusbalk bovenin het scherm van je Mac. Dan zie je een rijtje met Bluetooth apparaten. Vervolgens is het een kwestie van het betreffende apparaat aanklikken. Je ziet dan het nog resterende percentage.Donstil schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 23:40:
Ik had weer wat vreemds vandaag met de drain.
Gister doosje weg gelegd met 85% en volle dopjes.
Pak ik hem net. Doosje nog steeds 85%, linker dopje vol rechter 0%![]()
Weet iemand trouwens hoe ik de batterij status op mijn mac kan zien (of op andere BT apparaten bv een iPhone)?
I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...
Zo hoort het. Alle andere gevallen van 3% of 10% of maar 16,3% batterij capaciteit verloren zonder dat je de case opendoet zijn een teken dat die Airpods defect zijn. Omwisselen!StanTheMan schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 10:44:
Heb ze een weekje mee op wintersport genomen en daar niet gebruikt, hele week in de tas geweest. Zonet eruit gehaald en gekeken: 100% airpods / 99% case...
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Heeft niet veel nut, omdat veel exemplaren nog dit probleem kunnen hebben, Apple onderzoekt het.Shaidar schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:56:
[...]
Zo hoort het. Alle andere gevallen van 3% of 10% of maar 16,3% batterij capaciteit verloren zonder dat je de case opendoet zijn een teken dat die Airpods defect zijn. Omwisselen!
[ Voor 26% gewijzigd door Joshoon op 23-01-2017 22:14 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:30 ]
Dit roep je nu al een aantal weken en volgens mij heeft iedereen hetzelfde probleem en heb ik nog geen 1 post gezien van iemand die geen batterij "probleem" meer heeft na het omruilen.Shaidar schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:56:
[...]
Zo hoort het. Alle andere gevallen van 3% of 10% of maar 16,3% batterij capaciteit verloren zonder dat je de case opendoet zijn een teken dat die Airpods defect zijn. Omwisselen!
[ Voor 149% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:30 ]
Ik besteed er momenteel geen aandacht aan bij mijn AirPods, maar ik wil even het volgende kwijt: Hulde voor het uitzoekwerkMar.tin schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:07:
Hier begin ik onderhand een patroon te ontdekken.
Mijn linkerdopje lijkt dagelijks rondom hetzelfde tijdstip te ontladen. Of dat te maken heeft met mijn patroon (rondom mijn lunch). Of met een intern klokje in de Case / dopje geen idee.
Gister rondom dit tijdstip links (ongebruikt) 94%. Vandaag 96% (ongebruikt) en vorige week ook een paar keer tussen de 94 en 98% rondom dit tijdstip...
Net weer contact gezocht met Apple en verzocht om een update.
[afbeelding]
[afbeelding]
Edit:
Om dit verhaal nog een verder vervolg te geven. Mijn case is inmiddels bijna leeg. Is vanmorgen zonder hem te gebruiken (een dopje mee op te laden) tussen 10:00 en 12:00 van 40% naar 14% gegaan.
Als de case leeg is en gerecharged, ga ik proberen het linker dopje eruit te laten en de case enkel met rechts gebruiken. Mijn vermoeden is dat dat aanzienlijk gaat helpen in de accuduur van de case. En momenteel vermoed ik dat het defect dan ook in de dopjes zit en niet persé in de case.
3 in de rij, kassa erbij
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Zou automatisch moeten gaan.Donstil schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:12:
Hoe plaats ik die update nou eigenlijk via een iPad of Macbook?
Waar zit dat Info > AirPods?Joshoon schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:26:
[...]
Zou automatisch moeten gaan.
Je kan bij Info > Airpods zien welke versie je hebt. (Case moet wel open)
Klopt. Alleen ik snap nog steeds niet hoe je de update nou moet forceren. Uiteindelijk heb ik mijn iPhone en AirPods aan de lader gehangen, de case geopend, daarna Info > AirPods inderdaad en dan zou vanzelf versie 3.5.1 moeten verschijnen. Hoe het op een iPad of MacBook moet? Geen idee eerlijk gezegd. Hoewel ik mij kan voorstellen dat het op de iPad net zo gaat als op de iPhone.
Waar heb je de case van de 1e foto besteld?Haga schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:19:
Net voor de kerst twee AirPods kunnen kopen
Een set voor mijn vrouw en natuurlijk een set voor mezelf![]()
het blijft toch een beetje een crime om onze beide setjes uit elkaar te houden.
Vandaag maar eens wat besteld om het wat makkelijker te maken:
[afbeelding]
[afbeelding]
hoe houden jullie ze uit elkaar??
Nou op de iPad en op OSX kan ik "info>airpods" dus nergens vinden en een iPhone heb ik niet meer.sww89 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:52:
[...]
Klopt. Alleen ik snap nog steeds niet hoe je de update nou moet forceren. Uiteindelijk heb ik mijn iPhone en AirPods aan de lader gehangen, de case geopend, daarna Info > AirPods inderdaad en dan zou vanzelf versie 3.5.1 moeten verschijnen. Hoe het op een iPad of MacBook moet? Geen idee eerlijk gezegd. Hoewel ik mij kan voorstellen dat het op de iPad net zo gaat als op de iPhone.
Het volledige pad is: instellingen -> algemeen -> info en dan airpods (mist je de case opent)Donstil schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:20:
[...]
Nou op de iPad en op OSX kan ik "info>airpods" dus nergens vinden en een iPhone heb ik niet meer.
Maar waar dan? In het BT menu?matthijst schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:22:
Zie t ook op iPad. Pas als je ze aan doet/case opent.
Met case dicht verdwijnt info.
Thnx. Ga het zo nog eens proberen maar net verscheen daar niets.Sinus_rhythm schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:24:
[...]
Het volledige pad is: instellingen -> algemeen -> info en dan airpods (mist je de case opent)
Dit is sowieso vreemd het menu zou moeten komen als je een of beide airpods in de case laat zitten en het dekseltje opent. Ik neem aan dat de iPad volledig is geüpdatet. Indien het menu nog niet wordt weer gegeven en dus ook de status niet dan kun je proberen of het helpt om de pods terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Je moet ze daarna weer koppelen (met alle apparaten).Donstil schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:24:
[...]
Mijn iPad laat sinds het begin van de Airpods dat menu al niet zien eigenlijk (iPad Mini 2). Ook die popup als ik het doosje open doe komt niet/nooit.
Ik zie op mijn iPad Pro met 10.2.1 wel de AirPods onder info verschijnen maar ik heb inderdaad nooit de popup gezien. Lijkt voorbehouden aan de iPhone denk ik.Donstil schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:24:
[...]
Maar waar dan? In het BT menu?
Mijn iPad laat sinds het begin van de Airpods dat menu al niet zien eigenlijk (iPad Mini 2). Ook die popup als ik het doosje open doe komt niet/nooit.
Mooi dat je daar over begint want ik heb ook een Secrid (weet ff het model niet meer maar het is de dunste met alleen aluminium) en nu doe ik de AirPodcase nog in mijn jas maar voor de zomer heb ik nog geen oplossing. Mijn andere broekzak blijft altijd exclusief voor mijn iPhone dus dat is ook geen optie. Ik heb mijn huissleutels trouwens al in zo'n autosleutelhoesje zitten. Dus als zoiets ook met de AirPods mogelijk is... al wil ik juist zo min mogelijk volle dikke zakken hebben. Staat ook niet altijd representatiefErwin schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:41:
Na 1 middag in mijn broekzak met een Secrid pasjeshouder was het doosje al net zo bekrast als mijn 2007 MacBook na 6 jaar martelen. Had liever gelijk een rubber cover erover gehad zoals je bijvoorbeeld voor VW sleutels hebt:
[afbeelding]
[ Voor 33% gewijzigd door swv op 01-02-2017 22:55 ]
Het is alsof we zo in elkaars broek kunnen stappensww89 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:47:
Mooi je daar over begint want ik heb ook een Secrid (weet ff het model niet meer maar het is de dunste met alleen aluminium) en nu doe ik de AirPodcase nog in mijn jas maar voor de zomer heb ik nog geen oplossing. Mijn andere broekzak blijft altijd exclusief voor mijn iPhone dus dat is ook geen optie. Ik heb mijn huissleutels trouwens al in zo'n autosleutelhoesje zitten. Dus als zoiets ook met de AirPods mogelijk is... al wil ik juist zo min mogelijk volle dikke zakken hebben. Staat ook niet altijd representatief
Ja dat klopt idd, zonder smartwatch leek me onhandig en om nou weer mijn Pebble1 om te doen vond ik ook zo wat. Dus heb de S7 Edge besteld met een Gear S3 erbij.sww89 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:47:
[...]
Ik zie op mijn iPad Pro met 10.2.1 wel de AirPods onder info verschijnen maar ik heb inderdaad nooit de popup gezien. Lijkt voorbehouden aan de iPhone denk ik.
Even offtopicToch Samsung nooit helemaal uit je hoofd kunnen zetten? Ik kon het niet laten en zag in jouw postgeschiedenis dat je een S7 Edge en een Gear S3 hebt
De S3 (of een versie later) heb ik ook op het oog als eventuele opvolger van mijn Apple Watch. Ik ben dan ook benieuwd hoe goed die werkt en met name icm een iPhone. Maar dat moet ik tzt maar in dat topic vragen. Om toch even AirPods gerelateerd af te sluiten: Gebruik je deze ook icm de S7? Zo nee: Mis je het gemak van de AirPods dan niet? Zo ja: Is bluetooth switchen tussen de verschillende platformen onhandig?
[...]
Mooi je daar over begint want ik heb ook een Secrid (weet ff het model niet meer maar het is de dunste met alleen aluminium) en nu doe ik de AirPodcase nog in mijn jas maar voor de zomer heb ik nog geen oplossing. Mijn andere broekzak blijft altijd exclusief voor mijn iPhone dus dat is ook geen optie. Ik heb mijn huissleutels trouwens al in zo'n autosleutelhoesje zitten. Dus als zoiets ook met de AirPods mogelijk is... al wil ik juist zo min mogelijk volle dikke zakken hebben. Staat ook niet altijd representatief
[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 01-02-2017 23:27 ]
Thx voor de toelichtingDonstil schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 23:05:
Edit: Jullie tips opgevolgd. Doosje geopend even gewacht. Toen verschenen ze onder info op iPad. Ze waren al 3.5.1 dus dat zou ook wel gelijk gebeurd zijn. Top.
[...]
Ja dat klopt idd, zonder smartwatch leek me onhandig en om nou weer mijn Pebble1 om te doen vond ik ook zo wat. Dus heb de S7 Edge besteld met een Gear S3 erbij.
Samsung toestel is erg mooi, brouwkwaliteit van een iPhone met de betere camera en het fantastische scherm. Android moet ik nog wel erg aan wennen. Na tien jaar iOS (PhoneOS) zijn sommige dingen gewoon wat onlogisch. Slechter niet maar gewoon "onlogisch". In de algemene souplesse van het OS merk ik trouwens geen verschil meer met iOS. Zo is de Irritante Android lag bv verdwenen (Ik draai een Google Pixel rom op basis van 7.1.1) en zijn 80% van mijn apps identiek aan hun iOS broertjes dus eigenlijk valt dat ook allemaal wel mee. Zelfs Apple Music is er gewoon.
De Gear S3 is een erg dijn ding (ik heb de frontier) en zeker als je van Grafisch design houd stappen vooruit op de Apple Watch.
De dopjes gebruik ik uiteraard ook op de S7 en daarin merk ik totaal geen verschil met de iPhone.
Als ik het klepje open doe en de S7 is in de buurt dan verbind deze automatisch met de Airpods, eigenlijk zoals alle BT apparaten dat ook doen (Autoradio's enz). Bereik is hetzelfde en de geluidskwaliteit logischerwijs ook. Het enige wat wel (mega) irritant blijft is het feit dat ik on the Road nu niet kan zien hoe vol de dopjes en de case zijn. Niet echt iets aan te doen tot nu toe, misschien komt er nog eens een universele app voor.. Apple gebruikt een protocol wat redelijk universeel lijkt te zijn. Er is dus een app.
Al met al prima te vreden eigenlijk, had meer opstakels verwacht eigenlijk, al helpt het wel dat ik op Allle Music na geen enkele Apple service gebruikte. Ik kan me voorstellen dat als je de iCloud diensten wel allemaal gebruikt (Daar vind ik ze niet goed genoeg voor maar dat is een andere discussie) dat het overstappen lastiger is.
Dat heb ik niet geprobeerd maar verwacht ik wel eigenlijk.sww89 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:36:
Werken de AirPods ook alleen icm met de S3, net zoals je de AirPods aan de Apple Watch kunt koppelen?
Oke die vraag was best wel een open deurDonstil schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:51:
[...]
Dat heb ik niet geprobeerd maar verwacht ik wel eigenlijk.
De Airpods aan de Apple watch gaat gewoon via BT natuurlijk en de S3 ondersteund dit ook (ook zijn eigen opslag enz).
Nu je het zegt; gisteren ging bij mij het verbinden met de Pro ook moeizaam (op v3.5.1). Ik moet alleen bekennen dat ik de AirPods nog niet heb gebruikt op de iPad en dus gisteren wel naar aanleiding van de vraag over het updaten van de firmware via de iPad. Maar schrijf jij dit naar aanleiding van de firmware update, of heb je hier al langer last van? Het klopt inderdaad dat je de AirPods nog wel moet vertellen (aka selecteren) dat je muziek op de iPad wilt luisteren. Zo smart zijn ze dus (nog) nietDey schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:00:
Ik heb moeite met het verbinden van de airpods op mijn iPhone7 en iPad pro ondanks dat ze beiden op hetzelfde AppleID zitten. Vanmorgen doe ik het doosje open naast de telefoon en na een seconde of 10 worden de accu percentages getoond, maar daar blijft het bij. Als ik ze in de oren doe dan nog moet ik handmatig op de telefoon de airpods selecteren in de muziek app. Is dit normaal gedrag?
Ook moest ik de airpods koppelen aan de iPad door middel van de knop op de achterzijde van het doosje, dat zou toch niet nodig moeten zijn?
[ Voor 39% gewijzigd door swv op 02-02-2017 10:55 ]
Owner of DBIT Consultancy
Bij mij ook, is mijn voorzichtige inschatting. Voorheen ook weinig problemen: de case liep bij niets doen 6 tot 7% per etmaal leeg. Vandaag, na de upgrade heb ik vanochtend rond 7:00 uur een uurtje muziek geluisterd. En vanavond toen ik van het werk naar huis ging, rond 17:00 uur stond de case nog op 100% en de pods ook. Dus prima.Psvtje10 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:24:
De update lijkt het battery drain probleem bij mij te hebben opgelost. Vannacht tot 100% geladen, nu 98%. Voorheen liep de case binnnen een dag met 15-20% leeg.
Na het luisteren en opladen nog 100%? Hoe dan?!Digilike schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:01:
[...]
Bij mij ook, is mijn voorzichtige inschatting. Voorheen ook weinig problemen: de case liep bij niets doen 6 tot 7% per etmaal leeg. Vandaag, na de upgrade heb ik vanochtend rond 7:00 uur een uurtje muziek geluisterd. En vanavond toen ik van het werk naar huis ging, rond 17:00 uur stond de case nog op 100% en de pods ook. Dus prima.
3 in de rij, kassa erbij
[ Voor 11% gewijzigd door WhatsappHack op 03-02-2017 01:40 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Heeeeeeel soms.WhatsappHack schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 01:38:
Leip, ik heb net de update geïnstalleerd. Nu heb ik 't vage idee dat ze iets scheller zijn gaan klinken, moet opeens de equalizer eroverheen lazeren om de tonen te krijgen die ik wil hebben.
Maar kan ook liggen aan een milde griep, t*f*szooi in je sinussen doet vast geen wonderen voor je gehoor.
Hebben jullie trouwens ook wel eens dat de AirPods een stukje "skippen"? Dus dat je even in 1 of beide dopjes niets hoort en een (fractie van een) seconde later het weer vrolijk verderspeelt?
En dat in close proximity naar de iPhone. (Broekzak)
Geen idee hoe dat kan, maar dit was het gevalJoshoon schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 22:33:
[...]
Na het luisteren en opladen nog 100%? Hoe dan?!
Je zou dan haast denken dat de indicatie bij jou naar de knoppen isDigilike schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 07:39:
[...]
Geen idee hoe dat kan, maar dit was het geval
Joshoon schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:25:
[...]
Je zou dan haast denken dat de indicatie bij jou naar de knoppen is
[ Voor 4% gewijzigd door ex87 op 06-02-2017 15:28 ]
Bij mij lijkt het ook totaal opgelost te zijn!ex87 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:28:
Donderdag voor het laastst opgeladen (na de firmware update), toen donderdag/vrijdag/zaterdag gebruikt (denk 6/8 uur in totaal) en vandaag weer ~ 2 uurtjes: case is nu op 71%.
Volgens mij is daarmee mijn klein beetje drain wat ik had wel weg ja, ik had eigenlijk nu ~50/60% verwacht.
[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:29 ]
Aaargh! Ik wist wel dat er weer iets mis zou gaan... Ik heb de Airpods dus ook sinds gisteren en ze bevallen in principe heel goed. Het geluid is behoorlijk goed en ze blijven wel zitten, maar: in mijn linkeroor verzakt de Airpod na verloop van tijd, hij komt dan als het ware een beetje scheef te zitten waardoor het geluid niet meer lekker klinkt. Dus dacht ik, dan koop ik er van die siliconen hoesjes bij, dat is wat stroever. Maar dan passen ze natuurlijk niet meer in de case! Zucht, dan wordt het toch weer een hele rits handelingen als ik even muziek wil luisteren. Airpods tevoorschijn halen, hoesjes tevoorschijn halen en erom prutsen... Terwijl het nou juist een gemakkelijk produkt zou moeten zijn. Ik zou bijna m'n linker oorschelp laten verbouwen zodat ie wel goed blijft zitten...Mar.tin schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:35:
Hier lijkt het probleem ook opgelost. Binnenkort maar weer eens bijhouden hoeveel gebruik ik uit mijn doppies krijg![]()
Wel lekker om ze te kunnen gebruiken zonder over de accuduur na te hoeven denken. Nu nog een case vinden waar ik mijn siliconen opzetjes ook in kwijt kan..
Zag laatst een review dat men er schuim oortjes overheen zetten, gewoon van die simpele zachte covers zodat ze steviger zitten. ze passen dan ook gewoon in de case. Zelf niet geprobeerd omdat het voor mij niet nodig is.PhilipsFan schreef op zondag 19 februari 2017 @ 03:39:
[...]
Aaargh! Ik wist wel dat er weer iets mis zou gaan... Ik heb de Airpods dus ook sinds gisteren en ze bevallen in principe heel goed. Het geluid is behoorlijk goed en ze blijven wel zitten, maar: in mijn linkeroor verzakt de Airpod na verloop van tijd, hij komt dan als het ware een beetje scheef te zitten waardoor het geluid niet meer lekker klinkt. Dus dacht ik, dan koop ik er van die siliconen hoesjes bij, dat is wat stroever. Maar dan passen ze natuurlijk niet meer in de case! Zucht, dan wordt het toch weer een hele rits handelingen als ik even muziek wil luisteren. Airpods tevoorschijn halen, hoesjes tevoorschijn halen en erom prutsen... Terwijl het nou juist een gemakkelijk produkt zou moeten zijn. Ik zou bijna m'n linker oorschelp laten verbouwen zodat ie wel goed blijft zitten...
Hmm, dat helpt inderdaad wel. Ik vond nog een setje sponsjes van ouderwetse oordopjes en heb die om de Airpods heen geprutst. Nu blijven ze veel beter zitten. En met een beetje wurmen passen ze ook nog in de case. Niet ideaal, maar het voldoet voorlopig wel. Alleen de sensorfunctie werkt dan niet, maar ik ben er nog niet uit of dat erg is. Ik vond het handig, maar ook irritant als ik even een dopje weer recht in m'n oor deed dat de muziek dan stopte.AngelusHD schreef op zondag 19 februari 2017 @ 09:27:
[...]
Zag laatst een review dat men er schuim oortjes overheen zetten, gewoon van die simpele zachte covers zodat ze steviger zitten. ze passen dan ook gewoon in de case. Zelf niet geprobeerd omdat het voor mij niet nodig is.
Anoniem: 641336
SirLenncelot schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:40:
Fijn om hier wat uitgebreidere en eerlijkere reviews te lezen dan op al die neppe blog reviews.
Dingen waar ik benieuwd naar ben: Hoe goed blijven de oordoppen zitten tijdens sporten? Hoe goed blijven de oordoppen zitten tijdens een fietstocht door guur weer?
Gaaf dat je hierop terugkomt! Ik heb het topic een paar weken in de gaten gehouden maar daarna laten verwateren. Zou je je ervaringen hier willen posten? Of anders een leuke review schrijven?Anoniem: 641336 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:42:
Erg laat, maar wil je deze info nog weten? Heb ze twee weken geleden aangeschaft en al meerdere keren met het sporten gebruikt. Ik hoor het wel als het nog nodig is!![]()
[...]
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
SirLenncelot schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:10:
[...]
Gaaf dat je hierop terugkomt! Ik heb het topic een paar weken in de gaten gehouden maar daarna laten verwateren. Zou je je ervaringen hier willen posten? Of anders een leuke review schrijven?
Coldbullet schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:19:
Hoe vinden jullie het gebruik van de airpods, en dan doel ik op de siri gebruik voor play en pauze, volgend nr ect.. mij lijkt het nogateeds nogal vreemd om tegen je eigen in de wilde weg te lullen hahaha
Naast dat het er onwijs stoer uitziet met die case enzo, zijn de AirPods gewoon simpelweg heel gebruiksvriendelijk en super praktisch. Het draadloze aspect is echt zo fijn. Lijkt mij bij het sporten juist ideaal. Met de BeatsX blijf je toch een draadje in je nek houden. Hoeft niet voor iedereen een probleem te zijn natuurlijk. Maar ik vind het een niet te onderschatten pluspunt waar je zo aan gewend raakt (en niet meer anders wilt). Toegegeven: Er zijn mensen die geen doorsnee oorschelp hebben en waarbij de AirPods uit kunnen vallen. Al zijn er al leuke oplossingen voorhanden zoals reeds in dit topic genoemd welke zorgen voor meer grip.Khayma schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:25:
Ik twijfel zelf nog tussen de airpods en de Beats X. Airpods natuurlijk vanwege het hoge gimmick gehalte (klepje open en pairen, powerbank en case, ziet er leuk uit) maar de Beats X omdat ze functioneel zijn en lijken mij simpelweg handiger bij het sporten. De Beats X maken ook gebruik van de W1 chip.
Je kunt bijvoorbeeld ook zeggen 'zet het volume op 70 procent'. Heel handig.Anoniem: 641336 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:12:
Het werkt prima, alleen ik gebruik het niet/nauwelijks. Ik had liever gezien dat je door bijv. 3x klikken nummer skipt dan de heletijd praten. Ik zet het tijdens sporten uit want als je ooit keer wilt aanduwen in je oor krijg je al snel genoeg Siri te horen. Dus.. het werkt wel maar handig, nee vind ik niet. Als ik iemand ga bellen gebruik ik nog steeds mijn telefoon zelf. En inderdaad in het openbaar praat ik liever niet hardop tegen mijn airpods 'geluid harder' lol. Als je het geluid bijv. 4 standjes hoger wilt hebben moet je het dus 4x herhalen..![]()
[...]
3 in de rij, kassa erbij
Ja zoiets vind ik dus ook. Gewoon de zelfde functionaliteit als de traditionele earpods. Wil wel draadloze oortjes gaan halen, maar twijfel wel. Omdat ik zelf weinig tot nooit gebruik maak van siri.Anoniem: 641336 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:12:
Het werkt prima, alleen ik gebruik het niet/nauwelijks. Ik had liever gezien dat je door bijv. 3x klikken nummer skipt dan de heletijd praten. Ik zet het tijdens sporten uit want als je ooit keer wilt aanduwen in je oor krijg je al snel genoeg Siri te horen. Dus.. het werkt wel maar handig, nee vind ik niet. Als ik iemand ga bellen gebruik ik nog steeds mijn telefoon zelf. En inderdaad in het openbaar praat ik liever niet hardop tegen mijn airpods 'geluid harder' lol. Als je het geluid bijv. 4 standjes hoger wilt hebben moet je het dus 4x herhalen..![]()
[...]
Je. Klinkt in iedergeval vol lof er over!smoken schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:45:
Ik gebruik Siri nooit .... niet op mijn iPhone, niet op mijn AirPods.
Máár: wat ben ik ENORM tevreden sinds ik ze (kleine twee maanden nu) heb!!
Gemiddeld gebruik ik ze zo'n 10-15uur per week.
1u45 minuten daarvan tijdens het hardlopen (ca 20KM per week), 1u30minuten tijdens 2 fitness trainen per week (zwaar, hoog tempo trainen). Tijdens beide disciplines ben ik echt volop in beweging en de AirPods zitten heerlijk comfortabel. De combinatie met de Apple Watch maakt het voor mij compleet, volledig draadloze tracking van mijn trainingen welke ik luisterend naar een heerlijk muziekje afwerk.
De rest van het gebruik zit hem in rustig muziek luisteren (voor/tijdens het slapen), Netflix op iPad / MacBook en zo nu en dan telefoneren. Volume aanpassen doe ik via de Apple Watch of via de iPhone.
En de auto-pauze functie ... zo heerlijk handig ...
Als je het geld er voor over hebt en je wilt draadloos genieten: niet twijfelen, gewoon doen.
Bestel bij Apple, dan kun je ze altijd terugsturen als ze je echt niet bevallen.
Ik heb de S215 van Shure.....niet meer aangeraakt sinds ik de AirPods heb.. ;-)Coldbullet schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 18:08:
[...]
Je. Klinkt in iedergeval vol lof er over!
Heb nu op het moment in ear van shure, super oortjes! Maar de bedrading....
Toevallig heb ik de zelfde!! Is het geluids verschil groot tusse beide? Of is de gebruiksgemak van de airpods zo veel groter dat dat het geluidsverschil goed maakt?smoken schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 18:11:
[...]
Ik heb de S215 van Shure.....niet meer aangeraakt sinds ik de AirPods heb.. ;-)
Geluid van de Shure is wel iets beter, maar dat komt denk ik met name door de isolatie.Coldbullet schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 18:56:
[...]
Toevallig heb ik de zelfde!! Is het geluids verschil groot tusse beide? Of is de gebruiksgemak van de airpods zo veel groter dat dat het geluidsverschil goed maakt?
[ Voor 8% gewijzigd door smoken op 23-02-2017 20:23 ]
Ja inderdaad de isolate is goed. Is het mogelijk om ze ergens proef te luisteren bij een amac op apple store?smoken schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 20:23:
[...]
Geluid van de Shure is wel iets beter, maar dat komt denk ik met name door de isolatie.
Het gebruiksgemak is inderdaad dusdanig veel groter dat ik een eventueel verschil voor lief neem. Maar ook op gebied van audiokwaliteit hebben de AirPods me echt wel verrast!
Het is tot nu toe nog nooit gebeurd dat ik onwillig Siri/opnemen/verbinding verbreken activeer. De mogelijkheid om naar boven/beneden te swippen per airpod en daar functies aan te koppelen zou naar mijn mening zeker een mooie toevoeging zijn. Ook apple moet denken aan Series 2Anoniem: 641336 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:12:
[...]
Bij een Apple Store kan het sowieso.Coldbullet schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 23:26:
[...]
Ja inderdaad de isolate is goed. Is het mogelijk om ze ergens proef te luisteren bij een amac op apple store?
[ Voor 93% gewijzigd door DutchOx op 28-02-2017 09:35 . Reden: Moest in andere topic ]
Dit viel mij in het begin ook al op!Fuwor schreef op zondag 19 maart 2017 @ 19:10:
Ik gebruik de AirPods nu steeds meer op mijn MacBook Pro, waarbij ik tegelijk met een Skype of FaceTime Audio call muziek luister. Vanaf het moment dat je een call start, gaat de audio kwaliteit van zowel de muziek als de call enorm achteruit. Alsof je via een oude telefoonlijn muziek aan het luisteren bent, of naar wachtmuziek bij een callcenter zit te luisteren.
Na wat onderzoek kwam ik erachter dat de AirPods tijdens normaal muziek luisteren de AAC codec gebruikt, maar tijdens een gesprek terugvalt op de 'SCO' codec.
[afbeelding]
[afbeelding]
Probeer het zelf maar eens, muziek luisteren en bellen met Skype of FaceTime tegelijk, is echt niet om aan te horen.
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Wow, het is al even geleden in dit topic en naar de levertijden gekeken heb, maar deze zijn inderdaad nog steeds dramatischNicj56 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:22:
Gisteren op twee plaatsen in Eindhoven gevraagd of de AirPods op voorraad, waren maar helaas.
Denk dat het komt door het aankomende event.sww89 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:26:
[...]
Wow, het is al even geleden in dit topic en naar de levertijden gekeken heb, maar deze zijn inderdaad nog steeds dramatischDaar kijk ik echt van op.
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (late 2014) | Retina MacBook Pro 13" (2017) SG | Apple TV 4 | Airport Time Capsule 3TB
Appelhoes.nl zegt ze op voorraad te hebben.B.A.L. schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:32:
Weet iemand waar de AirPods nog ergens te koop zijn?
Alle webshops lijken uitverkocht te zijn. Ben momenteel naarstig allerlei Media Markts aan het bellen (http://www.mediamarkt.nl/...pple-airpods-1488568.html geeft aan dat sommigen voorraad hebben), maar alle tot nu toe gebelde MM's (Rijswijk, Castricum, Zaandam) hebben hem iig niet.
In V&A staan er twee te koop, maar zonder feedback/reviews en allebei al meer dan een maand...B.A.L. schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:32:
Alle webshops lijken uitverkocht te zijn. Ben momenteel naarstig allerlei Media Markts aan het bellen (http://www.mediamarkt.nl/...pple-airpods-1488568.html geeft aan dat sommigen voorraad hebben), maar alle tot nu toe gebelde MM's (Rijswijk, Castricum, Zaandam) hebben hem iig niet.
Ik heb ze 2 weken geleden opgehaald bij de MM in Zoetermeer.B.A.L. schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:32:
Ja. Door tijdens het pairen op de witte knop achter op de case van de AirPods te drukken kun je ze gewoon koppelen. Ook handig als je MacBook ze niet automatisch overschakelt. Dat gebeurt nogal eens.jordiv30 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 22:33:
Gisteren waren ze ook op voorraad bij Coolblue, maar nu weer veranderd in 'leverdatum onbekend'. Als die krengen nou wat beter beschikbaar komen, zou ik ze best wel willen hebben. Vraag me alleen wel af hoe het werkt met Android (heb wel een iPad, MacBook en ATV). Zijn er hier mensen met een Android telefoon of tablet die de Airpods gebruiken? Dat er geen Siri en andere hippe features zijn snap ik, maar vraag mij af of ze voor de rest als een normaal Bluetooth apparaat reageren.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq