Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 10:28
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:45

swv

Mar.tin schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:32:
[...]

Zie een paar posts hoger :), als er nog verder wat uit komt rollen meld ik me weer.

Sowiso houd ik het in de gaten, als ze beter verkrijgbaar zijn en het blijft zo (zeg +- 2-3 weken) dan laat ik ze alsnog omruilen :)
Ow die post had ik niet goed gelezen zie ik :$ Krijg je niet een tweede terugkoppeling? Maw is jouw supportticket bij Apple nu gesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-06 18:47

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Mar.tin schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 20:52:
[...]

Voorzover ik weet is hij in elk geval niet gesloten, immers is het probleem niet opgelost.

Dat er iets goed mis is is duidelijk. Vanmorgen alles vol van de lader gehaald. 1 dopje een uur gebruikt. Nu het doosje alweer 80%..
Ik herken het.
Battery drain is nu wel stuk mnder, maar het lijkt gewoon alsof de case de oordopjes te lang aan het opladen is.
Ik zit nu ongeveer op 5 uur gebruik en de case zit nu op 45%.
Ik kom er wel makkelijk de week mee door, ik luister een uur aan muziek per dag dus ik red het op zich nog wel, ik kan er mee door.
Toch vind ik het niet acceptabel dat er 24 uur is beloofd uit de case, want dit red hij toch echt op lange na niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik had weer wat vreemds vandaag met de drain.
Gister doosje weg gelegd met 85% en volle dopjes.

Pak ik hem net. Doosje nog steeds 85%, linker dopje vol rechter 0% 8)7

Weet iemand trouwens hoe ik de batterij status op mijn mac kan zien (of op andere BT apparaten bv een iPhone)?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Digilike
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-05-2021
Donstil schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 23:40:
Ik had weer wat vreemds vandaag met de drain.
Gister doosje weg gelegd met 85% en volle dopjes.

Pak ik hem net. Doosje nog steeds 85%, linker dopje vol rechter 0% 8)7

Weet iemand trouwens hoe ik de batterij status op mijn mac kan zien (of op andere BT apparaten bv een iPhone)?
Klik op het Bluetooth icoontje in de statusbalk bovenin het scherm van je Mac. Dan zie je een rijtje met Bluetooth apparaten. Vervolgens is het een kwestie van het betreffende apparaat aanklikken. Je ziet dan het nog resterende percentage.

Mijn airpod case verliest oveirgens nog maar 5% per dag als ik de pods niet gebruik. En het was eerst zo'n 20% per dag. Ik ben er tevreden mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Airpods vanmorgen ontvangen, tijdens het koppelen kreeg ik een Verbinding mislukt en Niet jouw AirPods melding :( Na een "oh crap" moment m'n iPhone herstart, daarna koppelde de pods gelukkig als een zonnetje.

Perfect geluid, veel beter dan m'n ongetwijfeld enigszins versleten 3 jaar oude earpods. Hoop wel dat ze wat meer bedieningsfunctionaliteiten gaan verzinnen voor de pods zelf, tegen je oordopjes praten via Siri is het gewoon net niet. 3x tikken voor het volgende nummer etc. zou een hoop schelen.

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 18:06
Heb ze een weekje mee op wintersport genomen en daar niet gebruikt, hele week in de tas geweest. Zonet eruit gehaald en gekeken: 100% airpods / 99% case...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 06:58
StanTheMan schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 10:44:
Heb ze een weekje mee op wintersport genomen en daar niet gebruikt, hele week in de tas geweest. Zonet eruit gehaald en gekeken: 100% airpods / 99% case...
Zo hoort het. Alle andere gevallen van 3% of 10% of maar 16,3% batterij capaciteit verloren zonder dat je de case opendoet zijn een teken dat die Airpods defect zijn. Omwisselen!

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Maandag 16 januari voor het laatst opgeladen.
Ik heb vervolgens zo'n 4 tot 5 uur muziek geluisterd tot nu.
AirPods zijn 100% en de case is 8%, tsja...
Ik kom er wel een weekje mee door als ik nog net niet elke dag een uur muziek luister.

In het weekend overigens niet gebruikt, en de drain was ook nihil.

Maar wat ik mij dan eigenlijk wel afvraag is hoe dat met die beloofde 24 uur zit.
Mogen wij die 24 uur ook verwachten verspreid over een aantal dagen? Want misschien lukt het wel als je bijvoorbeeld een volledige dag aan het luisteren bent, of alleen een weekend...

Edit: Nvm, iemand op Macrumors: Total usage I was able to get from the AirPods before everything was completely drained - 22.5 hrs over 4 days.

Maargoed, hij luistert dan ook wel verdomde veel muziek in een zeer korte tijd, dat zou ook wel weer eens het verschil kunnen maken.
Shaidar schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:56:
[...]

Zo hoort het. Alle andere gevallen van 3% of 10% of maar 16,3% batterij capaciteit verloren zonder dat je de case opendoet zijn een teken dat die Airpods defect zijn. Omwisselen!
Heeft niet veel nut, omdat veel exemplaren nog dit probleem kunnen hebben, Apple onderzoekt het.

[ Voor 26% gewijzigd door Joshoon op 23-01-2017 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 18:06
Zou ook vooral even hopen en wachten op een software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tCC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-06 10:09

tCC

Shaidar schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:56:
[...]

Dit roep je nu al een aantal weken en volgens mij heeft iedereen hetzelfde probleem en heb ik nog geen 1 post gezien van iemand die geen batterij "probleem" meer heeft na het omruilen.

Als je niet elke keer loopt te spieken hoeveel batterij je nog hebt draint je case ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 149% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-06 09:18
Voor diegene bij wie de AirPods regelmatig uit de oren vallen bij....probeer eens de earhoox . Ik heb ze gisteren ontvangen en vanmorgen even uitgetest met hardlopen en ik moet zeggen.....het werkt fantastisch! Ze zitten comfortabel en de AirPods blijven nu prima zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Mar.tin schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:07:
Hier begin ik onderhand een patroon te ontdekken.

Mijn linkerdopje lijkt dagelijks rondom hetzelfde tijdstip te ontladen. Of dat te maken heeft met mijn patroon (rondom mijn lunch). Of met een intern klokje in de Case / dopje geen idee.

Gister rondom dit tijdstip links (ongebruikt) 94%. Vandaag 96% (ongebruikt) en vorige week ook een paar keer tussen de 94 en 98% rondom dit tijdstip...

Net weer contact gezocht met Apple en verzocht om een update.

[afbeelding]

[afbeelding]

Edit:

Om dit verhaal nog een verder vervolg te geven. Mijn case is inmiddels bijna leeg. Is vanmorgen zonder hem te gebruiken (een dopje mee op te laden) tussen 10:00 en 12:00 van 40% naar 14% gegaan.

Als de case leeg is en gerecharged, ga ik proberen het linker dopje eruit te laten en de case enkel met rechts gebruiken. Mijn vermoeden is dat dat aanzienlijk gaat helpen in de accuduur van de case. En momenteel vermoed ik dat het defect dan ook in de dopjes zit en niet persé in de case.
Ik besteed er momenteel geen aandacht aan bij mijn AirPods, maar ik wil even het volgende kwijt: Hulde voor het uitzoekwerk _/-\o_ Ik volg jouw posts nog steeds met interesse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Bij mij is intussen de lading 100/100% na een nacht doelloos op het nachtkastje liggen. Wel vind ik de energiebehoefte bij het openen van het klepje hoog. Je mist zomaar 5%. Aangezien ik nu nog meer muziek luister, scheelt het zomaar 25% op een dag. Gemiddeld kan ik de Airpods zo'n drie keer opladen, wat voor mij prima werkt.

Krijg wel regelmatig te horen dat men ze lelijk vindt. Ik zie het verschil niet zo met de normale Earpods, behalve het afwezige snoer en een lange tuit. Men is nog niet zo gewend aan volledig draadloze oordopjes denk ik.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
Net voor de kerst twee AirPods kunnen kopen

Een set voor mijn vrouw en natuurlijk een set voor mezelf ;)

het blijft toch een beetje een crime om onze beide setjes uit elkaar te houden.

Vandaag maar eens wat besteld om het wat makkelijker te maken:

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/RC8XewsYa7U7/540.jpg

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/W9kDFTV3Yv4q/720.jpg

hoe houden jullie ze uit elkaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:13

Fiber

Beaches are for storming.

Ik heb mijn initialen er op gezet met watervaste viltstift... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-07 10:34
Ik heb m'n vrouw de deur uitgedaan.

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
@Grenco:
Dat noem ik nu echt "out of the box" denken om een probleem op te lossen 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
1ste update voor de AirPods beschikbaar. 3.5.1

Releasenotes niet bekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 06:58

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hoe plaats ik die update nou eigenlijk via een iPad of Macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Donstil schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:12:
Hoe plaats ik die update nou eigenlijk via een iPad of Macbook?
Zou automatisch moeten gaan.
Je kan bij Info > Airpods zien welke versie je hebt. (Case moet wel open)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Joshoon schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:26:
[...]

Zou automatisch moeten gaan.
Je kan bij Info > Airpods zien welke versie je hebt. (Case moet wel open)
Waar zit dat Info > AirPods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Donstil schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:32:
[...]

Waar zit dat Info > AirPods?
Klopt. Alleen ik snap nog steeds niet hoe je de update nou moet forceren. Uiteindelijk heb ik mijn iPhone en AirPods aan de lader gehangen, de case geopend, daarna Info > AirPods inderdaad en dan zou vanzelf versie 3.5.1 moeten verschijnen. Hoe het op een iPad of MacBook moet? Geen idee eerlijk gezegd. Hoewel ik mij kan voorstellen dat het op de iPad net zo gaat als op de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ococ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-01-2022
Haga schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:19:
Net voor de kerst twee AirPods kunnen kopen

Een set voor mijn vrouw en natuurlijk een set voor mezelf ;)

het blijft toch een beetje een crime om onze beide setjes uit elkaar te houden.

Vandaag maar eens wat besteld om het wat makkelijker te maken:

[afbeelding]

[afbeelding]

hoe houden jullie ze uit elkaar??
Waar heb je de case van de 1e foto besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
sww89 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:52:
[...]

Klopt. Alleen ik snap nog steeds niet hoe je de update nou moet forceren. Uiteindelijk heb ik mijn iPhone en AirPods aan de lader gehangen, de case geopend, daarna Info > AirPods inderdaad en dan zou vanzelf versie 3.5.1 moeten verschijnen. Hoe het op een iPad of MacBook moet? Geen idee eerlijk gezegd. Hoewel ik mij kan voorstellen dat het op de iPad net zo gaat als op de iPhone.
Nou op de iPad en op OSX kan ik "info>airpods" dus nergens vinden en een iPhone heb ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Zie t ook op iPad. Pas als je ze aan doet/case opent.
Met case dicht verdwijnt info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:01
Donstil schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:20:
[...]

Nou op de iPad en op OSX kan ik "info>airpods" dus nergens vinden en een iPhone heb ik niet meer.
Het volledige pad is: instellingen -> algemeen -> info en dan airpods (mist je de case opent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:22:
Zie t ook op iPad. Pas als je ze aan doet/case opent.
Met case dicht verdwijnt info.
Maar waar dan? In het BT menu?

Mijn iPad laat sinds het begin van de Airpods dat menu al niet zien eigenlijk (iPad Mini 2). Ook die popup als ik het doosje open doe komt niet/nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Sinus_rhythm schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:24:
[...]

Het volledige pad is: instellingen -> algemeen -> info en dan airpods (mist je de case opent)
Thnx. Ga het zo nog eens proberen maar net verscheen daar niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:01
Donstil schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:24:
[...]
Mijn iPad laat sinds het begin van de Airpods dat menu al niet zien eigenlijk (iPad Mini 2). Ook die popup als ik het doosje open doe komt niet/nooit.
Dit is sowieso vreemd het menu zou moeten komen als je een of beide airpods in de case laat zitten en het dekseltje opent. Ik neem aan dat de iPad volledig is geüpdatet. Indien het menu nog niet wordt weer gegeven en dus ook de status niet dan kun je proberen of het helpt om de pods terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Je moet ze daarna weer koppelen (met alle apparaten).

Om ze naar fabrieksinstellingen te zetten:
  1. Beide AirPods in de case
  2. Het klepje openen en de knop achter op de case 15 sec ingedrukt houden
  3. Het lampje knippert een paar keer oranje en daarna wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
@ococ: besteld bij podpockets. Is in verschillende kleuren te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Zie de pop-up ook niet op iPad (10.2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:32
Na 1 middag in mijn broekzak met een Secrid pasjeshouder was het doosje al net zo bekrast als mijn 2007 MacBook na 6 jaar martelen. Had liever gelijk een rubber cover erover gehad zoals je bijvoorbeeld voor VW sleutels hebt:

Afbeeldingslocatie: https://www.uspmotorsports.com/images/D/3924-4-VWKCC7BLK.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

Donstil schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:24:
[...]

Maar waar dan? In het BT menu?

Ik zie op mijn iPad Pro met 10.2.1 wel de AirPods onder info verschijnen maar ik heb inderdaad nooit de popup gezien. Lijkt voorbehouden aan de iPhone denk ik.

Even offtopic :p Toch Samsung nooit helemaal uit je hoofd kunnen zetten? Ik kon het niet laten en zag in jouw postgeschiedenis dat je een S7 Edge en een Gear S3 hebt :) De S3 (of een versie later) heb ik ook op het oog als eventuele opvolger van mijn Apple Watch. Ik ben dan ook benieuwd hoe goed die werkt en met name icm een iPhone. Maar dat moet ik tzt maar in dat S3 topic vragen. Om toch even AirPods gerelateerd af te sluiten: Gebruik je deze ook icm de S7? Zo nee: Mis je het gemak van de AirPods dan niet? Zo ja: Is bluetooth switchen tussen de verschillende platformen onhandig?
Erwin schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:41:
Na 1 middag in mijn broekzak met een Secrid pasjeshouder was het doosje al net zo bekrast als mijn 2007 MacBook na 6 jaar martelen. Had liever gelijk een rubber cover erover gehad zoals je bijvoorbeeld voor VW sleutels hebt:

[afbeelding]
Mooi dat je daar over begint want ik heb ook een Secrid (weet ff het model niet meer maar het is de dunste met alleen aluminium) en nu doe ik de AirPodcase nog in mijn jas maar voor de zomer heb ik nog geen oplossing. Mijn andere broekzak blijft altijd exclusief voor mijn iPhone dus dat is ook geen optie. Ik heb mijn huissleutels trouwens al in zo'n autosleutelhoesje zitten. Dus als zoiets ook met de AirPods mogelijk is... al wil ik juist zo min mogelijk volle dikke zakken hebben. Staat ook niet altijd representatief ;)

[ Voor 33% gewijzigd door swv op 01-02-2017 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:32
sww89 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:47:
Mooi je daar over begint want ik heb ook een Secrid (weet ff het model niet meer maar het is de dunste met alleen aluminium) en nu doe ik de AirPodcase nog in mijn jas maar voor de zomer heb ik nog geen oplossing. Mijn andere broekzak blijft altijd exclusief voor mijn iPhone dus dat is ook geen optie. Ik heb mijn huissleutels trouwens al in zo'n autosleutelhoesje zitten. Dus als zoiets ook met de AirPods mogelijk is... al wil ik juist zo min mogelijk volle dikke zakken hebben. Staat ook niet altijd representatief ;)
Het is alsof we zo in elkaars broek kunnen stappen :+ . Baal er wel goed van dat mijn doosje nu al zo'n eind heen is. Mochten er meer oplossingen hiervoor/tegen beschikbaar komen zie ik ze graag hier gepost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Edit: Jullie tips opgevolgd. Doosje geopend even gewacht. Toen verschenen ze onder info op iPad. Ze waren al 3.5.1 dus dat zou ook wel gelijk gebeurd zijn. Top.
sww89 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:47:
[...]

Ik zie op mijn iPad Pro met 10.2.1 wel de AirPods onder info verschijnen maar ik heb inderdaad nooit de popup gezien. Lijkt voorbehouden aan de iPhone denk ik.

Even offtopic :p Toch Samsung nooit helemaal uit je hoofd kunnen zetten? Ik kon het niet laten en zag in jouw postgeschiedenis dat je een S7 Edge en een Gear S3 hebt :) De S3 (of een versie later) heb ik ook op het oog als eventuele opvolger van mijn Apple Watch. Ik ben dan ook benieuwd hoe goed die werkt en met name icm een iPhone. Maar dat moet ik tzt maar in dat topic vragen. Om toch even AirPods gerelateerd af te sluiten: Gebruik je deze ook icm de S7? Zo nee: Mis je het gemak van de AirPods dan niet? Zo ja: Is bluetooth switchen tussen de verschillende platformen onhandig?

[...]

Mooi je daar over begint want ik heb ook een Secrid (weet ff het model niet meer maar het is de dunste met alleen aluminium) en nu doe ik de AirPodcase nog in mijn jas maar voor de zomer heb ik nog geen oplossing. Mijn andere broekzak blijft altijd exclusief voor mijn iPhone dus dat is ook geen optie. Ik heb mijn huissleutels trouwens al in zo'n autosleutelhoesje zitten. Dus als zoiets ook met de AirPods mogelijk is... al wil ik juist zo min mogelijk volle dikke zakken hebben. Staat ook niet altijd representatief ;)
Ja dat klopt idd, zonder smartwatch leek me onhandig en om nou weer mijn Pebble1 om te doen vond ik ook zo wat. Dus heb de S7 Edge besteld met een Gear S3 erbij.

Samsung toestel is erg mooi, brouwkwaliteit van een iPhone met de betere camera en het fantastische scherm. Android moet ik nog wel erg aan wennen. Na tien jaar iOS (PhoneOS) zijn sommige dingen gewoon wat onlogisch. Slechter niet maar gewoon "onlogisch". In de algemene souplesse van het OS merk ik trouwens geen verschil meer met iOS. Zo is de Irritante Android lag bv verdwenen (Ik draai een Google Pixel rom op basis van 7.1.1) en zijn 80% van mijn apps identiek aan hun iOS broertjes dus eigenlijk valt dat ook allemaal wel mee. Zelfs Apple Music is er gewoon.

De Gear S3 is een erg dijn ding (ik heb de frontier) en zeker als je van Grafisch design houd stappen vooruit op de Apple Watch.

De dopjes gebruik ik uiteraard ook op de S7 en daarin merk ik totaal geen verschil met de iPhone.
Als ik het klepje open doe en de S7 is in de buurt dan verbind deze automatisch met de Airpods, eigenlijk zoals alle BT apparaten dat ook doen (Autoradio's enz). Bereik is hetzelfde en de geluidskwaliteit logischerwijs ook. Het enige wat wel (mega) irritant blijft is het feit dat ik on the Road nu niet kan zien hoe vol de dopjes en de case zijn. Niet echt iets aan te doen tot nu toe, misschien komt er nog eens een universele app voor.. Apple gebruikt een protocol wat redelijk universeel lijkt te zijn. Er is dus een app.

Al met al prima te vreden eigenlijk, had meer opstakels verwacht eigenlijk, al helpt het wel dat ik op Allle Music na geen enkele Apple service gebruikte. Ik kan me voorstellen dat als je de iCloud diensten wel allemaal gebruikt (Daar vind ik ze niet goed genoeg voor maar dat is een andere discussie) dat het overstappen lastiger is.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 01-02-2017 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Donstil schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 23:05:
Edit: Jullie tips opgevolgd. Doosje geopend even gewacht. Toen verschenen ze onder info op iPad. Ze waren al 3.5.1 dus dat zou ook wel gelijk gebeurd zijn. Top.

[...]

Ja dat klopt idd, zonder smartwatch leek me onhandig en om nou weer mijn Pebble1 om te doen vond ik ook zo wat. Dus heb de S7 Edge besteld met een Gear S3 erbij.

Samsung toestel is erg mooi, brouwkwaliteit van een iPhone met de betere camera en het fantastische scherm. Android moet ik nog wel erg aan wennen. Na tien jaar iOS (PhoneOS) zijn sommige dingen gewoon wat onlogisch. Slechter niet maar gewoon "onlogisch". In de algemene souplesse van het OS merk ik trouwens geen verschil meer met iOS. Zo is de Irritante Android lag bv verdwenen (Ik draai een Google Pixel rom op basis van 7.1.1) en zijn 80% van mijn apps identiek aan hun iOS broertjes dus eigenlijk valt dat ook allemaal wel mee. Zelfs Apple Music is er gewoon.

De Gear S3 is een erg dijn ding (ik heb de frontier) en zeker als je van Grafisch design houd stappen vooruit op de Apple Watch.

De dopjes gebruik ik uiteraard ook op de S7 en daarin merk ik totaal geen verschil met de iPhone.
Als ik het klepje open doe en de S7 is in de buurt dan verbind deze automatisch met de Airpods, eigenlijk zoals alle BT apparaten dat ook doen (Autoradio's enz). Bereik is hetzelfde en de geluidskwaliteit logischerwijs ook. Het enige wat wel (mega) irritant blijft is het feit dat ik on the Road nu niet kan zien hoe vol de dopjes en de case zijn. Niet echt iets aan te doen tot nu toe, misschien komt er nog eens een universele app voor.. Apple gebruikt een protocol wat redelijk universeel lijkt te zijn. Er is dus een app.

Al met al prima te vreden eigenlijk, had meer opstakels verwacht eigenlijk, al helpt het wel dat ik op Allle Music na geen enkele Apple service gebruikte. Ik kan me voorstellen dat als je de iCloud diensten wel allemaal gebruikt (Daar vind ik ze niet goed genoeg voor maar dat is een andere discussie) dat het overstappen lastiger is.
Thx voor de toelichting :) Ik vond, voordat ik de 7 Plus had, de twee weken dat ik een Huawei P9 gebruikte het geheel best goed aanvoelen. Jou een beetje kennende geef je vast veel om de camera in de Edge. Maar wat jij zegt zit het 'm in het gebruik van Apple services. En dat maakte het voor mij incompleet. De S3 daarentegen heeft nu officiële iOS ondersteuning, dus vandaar mijn interesse, aangezien ik toch alleen maar geef om notificaties. Maar super fijn dat de AirPods prima cross-platform werken :) Werken de AirPods ook alleen icm met de S3, net zoals je de AirPods aan de Apple Watch kunt koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
sww89 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:36:
Werken de AirPods ook alleen icm met de S3, net zoals je de AirPods aan de Apple Watch kunt koppelen?
Dat heb ik niet geprobeerd maar verwacht ik wel eigenlijk.
De Airpods aan de Apple watch gaat gewoon via BT natuurlijk en de S3 ondersteund dit ook (ook zijn eigen opslag enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07 10:00

Dey

Ik heb moeite met het verbinden van de airpods op mijn iPhone7 en iPad pro ondanks dat ze beiden op hetzelfde AppleID zitten. Vanmorgen doe ik het doosje open naast de telefoon en na een seconde of 10 worden de accu percentages getoond, maar daar blijft het bij. Als ik ze in de oren doe dan nog moet ik handmatig op de telefoon de airpods selecteren in de muziek app. Is dit normaal gedrag?
Ook moest ik de airpods koppelen aan de iPad door middel van de knop op de achterzijde van het doosje, dat zou toch niet nodig moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Donstil schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:51:
[...]

Dat heb ik niet geprobeerd maar verwacht ik wel eigenlijk.
De Airpods aan de Apple watch gaat gewoon via BT natuurlijk en de S3 ondersteund dit ook (ook zijn eigen opslag enz).
Oke die vraag was best wel een open deur :P Ik bedoelde eigenlijk te vragen of het goed werkt. Maar ik begrijp van jou dat wisselen tussen allerlei bluetooth devices ongeacht het merk met de AirPods soepeltjes gaat, en dat het enige voordeel op Apple devices is, is dat de AirPods over iCloud worden gesynchroniseerd. En natuurlijk op de iPhone een pop-up. Best wel raar eigenlijk, dat Apple die alleen op de iPhone toont, en niet op de iPad, MacBook en bijvoorbeeld Apple TV. Alsof we alleen iPhones gebruiken icm de AirPods :?
Laatste vraag: Kun je op Android nou wel of niet batterijindicaties zien van AirPod L, AirPod R en case? Want je hebt het over een app ofzoiets, maar ik kan niet precies vinden wat je bedoelt.
Dey schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:00:
Ik heb moeite met het verbinden van de airpods op mijn iPhone7 en iPad pro ondanks dat ze beiden op hetzelfde AppleID zitten. Vanmorgen doe ik het doosje open naast de telefoon en na een seconde of 10 worden de accu percentages getoond, maar daar blijft het bij. Als ik ze in de oren doe dan nog moet ik handmatig op de telefoon de airpods selecteren in de muziek app. Is dit normaal gedrag?
Ook moest ik de airpods koppelen aan de iPad door middel van de knop op de achterzijde van het doosje, dat zou toch niet nodig moeten zijn?
Nu je het zegt; gisteren ging bij mij het verbinden met de Pro ook moeizaam (op v3.5.1). Ik moet alleen bekennen dat ik de AirPods nog niet heb gebruikt op de iPad en dus gisteren wel naar aanleiding van de vraag over het updaten van de firmware via de iPad. Maar schrijf jij dit naar aanleiding van de firmware update, of heb je hier al langer last van? Het klopt inderdaad dat je de AirPods nog wel moet vertellen (aka selecteren) dat je muziek op de iPad wilt luisteren. Zo smart zijn ze dus (nog) niet ;)

[ Voor 39% gewijzigd door swv op 02-02-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digilike
Volgens mij hebben ze het drainen met deze update opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ben benieuwd of t wat dingen fixed. Een vriend van me heeft Airpods samen met een 6S Plus en die heeft constant gezeik met dat de verbinding wegvalt bij bellen of muziek luisteren. Afgelopen Zondag omgeruild bij de Apple Store... nog niet gefixt :(

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
De update lijkt het battery drain probleem bij mij te hebben opgelost. Vannacht tot 100% geladen, nu 98%. Voorheen liep de case binnnen een dag met 15-20% leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digilike
Psvtje10 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:24:
De update lijkt het battery drain probleem bij mij te hebben opgelost. Vannacht tot 100% geladen, nu 98%. Voorheen liep de case binnnen een dag met 15-20% leeg.
Bij mij ook, is mijn voorzichtige inschatting. Voorheen ook weinig problemen: de case liep bij niets doen 6 tot 7% per etmaal leeg. Vandaag, na de upgrade heb ik vanochtend rond 7:00 uur een uurtje muziek geluisterd. En vanavond toen ik van het werk naar huis ging, rond 17:00 uur stond de case nog op 100% en de pods ook. Dus prima. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

Jup hier ook geen leegloop. Gisteren na de update stond alles op 100%. Vandaag niet heel lang met de AirPods geluisterd. Ik zou zeggen dat ik ze na de lunch met tussen de 80 en 90% over in de case heb teruggestopt. Ik kijk zojuist even en de case heeft nog 95% resterend. Voor mijn gevoel zou die voorheen al op 90% of nog lager gezeten hebben. Ach het blijft een gevoel. Als we elkaar blijven aanpraten dat het beter gaat is het opgelost toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Digilike schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:01:
[...]

Bij mij ook, is mijn voorzichtige inschatting. Voorheen ook weinig problemen: de case liep bij niets doen 6 tot 7% per etmaal leeg. Vandaag, na de upgrade heb ik vanochtend rond 7:00 uur een uurtje muziek geluisterd. En vanavond toen ik van het werk naar huis ging, rond 17:00 uur stond de case nog op 100% en de pods ook. Dus prima. 8)
Na het luisteren en opladen nog 100%? Hoe dan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
En met de update gelukkig geen constant lightningicoon meer naast de AirPods, ookal waren ze 100% geladen.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:29

PBP

Hier lijkt het drainen van de case ook te zijn opgelost. Verloor op een nacht soms wel ruim 15% , nu na een nacht standby en een uurtje gebruik zit de case nog op 94%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:09
Update lijkt hier de drain ook te hebben opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Leip, ik heb net de update geïnstalleerd. Nu heb ik 't vage idee dat ze iets scheller zijn gaan klinken, moet opeens de equalizer eroverheen lazeren om de tonen te krijgen die ik wil hebben.
Maar kan ook liggen aan een milde griep, t*f*szooi in je sinussen doet vast geen wonderen voor je gehoor. :P

Hebben jullie trouwens ook wel eens dat de AirPods een stukje "skippen"? Dus dat je even in 1 of beide dopjes niets hoort en een (fractie van een) seconde later het weer vrolijk verderspeelt?
En dat in close proximity naar de iPhone. (Broekzak)

[ Voor 11% gewijzigd door WhatsappHack op 03-02-2017 01:40 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

WhatsappHack schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 01:38:
Leip, ik heb net de update geïnstalleerd. Nu heb ik 't vage idee dat ze iets scheller zijn gaan klinken, moet opeens de equalizer eroverheen lazeren om de tonen te krijgen die ik wil hebben.
Maar kan ook liggen aan een milde griep, t*f*szooi in je sinussen doet vast geen wonderen voor je gehoor. :P

Hebben jullie trouwens ook wel eens dat de AirPods een stukje "skippen"? Dus dat je even in 1 of beide dopjes niets hoort en een (fractie van een) seconde later het weer vrolijk verderspeelt?
En dat in close proximity naar de iPhone. (Broekzak)
Heeeeeeel soms.
Dan lijkt de muziek even 1 derde van een seconde te stoppen.
Gebeurt niet veel en is niet storend verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digilike
Joshoon schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 22:33:
[...]

Na het luisteren en opladen nog 100%? Hoe dan?!
Geen idee hoe dat kan, maar dit was het geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Digilike schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 07:39:
[...]

Geen idee hoe dat kan, maar dit was het geval ;)
Je zou dan haast denken dat de indicatie bij jou naar de knoppen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digilike
Joshoon schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:25:
[...]

Je zou dan haast denken dat de indicatie bij jou naar de knoppen is :P
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digilike
Is het drain probleem nu opgelost bij iedereen? 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-07 14:04
Donderdag voor het laastst opgeladen (na de firmware update), toen donderdag/vrijdag/zaterdag gebruikt (denk 6/8 uur in totaal) en vandaag weer ~ 2 uurtjes: case is nu op 71%.

Volgens mij is daarmee mijn klein beetje drain wat ik had wel weg ja, ik had eigenlijk nu ~50/60% verwacht.

[ Voor 4% gewijzigd door ex87 op 06-02-2017 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 15:20
ex87 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:28:
Donderdag voor het laastst opgeladen (na de firmware update), toen donderdag/vrijdag/zaterdag gebruikt (denk 6/8 uur in totaal) en vandaag weer ~ 2 uurtjes: case is nu op 71%.

Volgens mij is daarmee mijn klein beetje drain wat ik had wel weg ja, ik had eigenlijk nu ~50/60% verwacht.
Bij mij lijkt het ook totaal opgelost te zijn!
Vorige week woensdag(ochtend) voor het laatst opgeladen, nu nog 26% in de case en 100% in de AirPods na dik 15uur gebruik (muziek en bellen).

Vanmorgen de case geopend om te kijken wat de lading was (26%) en een paar uur later weer, nog steeds 26%. Dus ook drain door het openen van de case lijkt opgelost!

Enige "probleempje" dat ik nog ondervind is het "hissende" geluid tijdens bellen, tijdens muziek is dat er niet.
Heeft blijkbaar te maken met verschil in audiocompressie/bluetooth kwaliteit tijdens verschillende scenarios of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-07 14:04
Het is wel bizar veel verbeterd, nu een volle week na de laatste keer laden en me doosje heeft nog 39% batterij over.. Ik gebruik ze elke dag op mijn reis naar kantoor (2 uur totaal) en voor denk ik 2 meetings van ook een uur.. Dus toch wel 3/4 uur per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Ik ga nu ook al de tweede week in en heb nog 50% in de case :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:25
Mar.tin schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:35:
Hier lijkt het probleem ook opgelost. Binnenkort maar weer eens bijhouden hoeveel gebruik ik uit mijn doppies krijg :)

Wel lekker om ze te kunnen gebruiken zonder over de accuduur na te hoeven denken. Nu nog een case vinden waar ik mijn siliconen opzetjes ook in kwijt kan..
Aaargh! Ik wist wel dat er weer iets mis zou gaan... Ik heb de Airpods dus ook sinds gisteren en ze bevallen in principe heel goed. Het geluid is behoorlijk goed en ze blijven wel zitten, maar: in mijn linkeroor verzakt de Airpod na verloop van tijd, hij komt dan als het ware een beetje scheef te zitten waardoor het geluid niet meer lekker klinkt. Dus dacht ik, dan koop ik er van die siliconen hoesjes bij, dat is wat stroever. Maar dan passen ze natuurlijk niet meer in de case! Zucht, dan wordt het toch weer een hele rits handelingen als ik even muziek wil luisteren. Airpods tevoorschijn halen, hoesjes tevoorschijn halen en erom prutsen... Terwijl het nou juist een gemakkelijk produkt zou moeten zijn. Ik zou bijna m'n linker oorschelp laten verbouwen zodat ie wel goed blijft zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-03 09:25
PhilipsFan schreef op zondag 19 februari 2017 @ 03:39:
[...]

Aaargh! Ik wist wel dat er weer iets mis zou gaan... Ik heb de Airpods dus ook sinds gisteren en ze bevallen in principe heel goed. Het geluid is behoorlijk goed en ze blijven wel zitten, maar: in mijn linkeroor verzakt de Airpod na verloop van tijd, hij komt dan als het ware een beetje scheef te zitten waardoor het geluid niet meer lekker klinkt. Dus dacht ik, dan koop ik er van die siliconen hoesjes bij, dat is wat stroever. Maar dan passen ze natuurlijk niet meer in de case! Zucht, dan wordt het toch weer een hele rits handelingen als ik even muziek wil luisteren. Airpods tevoorschijn halen, hoesjes tevoorschijn halen en erom prutsen... Terwijl het nou juist een gemakkelijk produkt zou moeten zijn. Ik zou bijna m'n linker oorschelp laten verbouwen zodat ie wel goed blijft zitten...
Zag laatst een review dat men er schuim oortjes overheen zetten, gewoon van die simpele zachte covers zodat ze steviger zitten. ze passen dan ook gewoon in de case. Zelf niet geprobeerd omdat het voor mij niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:25
AngelusHD schreef op zondag 19 februari 2017 @ 09:27:
[...]

Zag laatst een review dat men er schuim oortjes overheen zetten, gewoon van die simpele zachte covers zodat ze steviger zitten. ze passen dan ook gewoon in de case. Zelf niet geprobeerd omdat het voor mij niet nodig is.
Hmm, dat helpt inderdaad wel. Ik vond nog een setje sponsjes van ouderwetse oordopjes en heb die om de Airpods heen geprutst. Nu blijven ze veel beter zitten. En met een beetje wurmen passen ze ook nog in de case. Niet ideaal, maar het voldoet voorlopig wel. Alleen de sensorfunctie werkt dan niet, maar ik ben er nog niet uit of dat erg is. Ik vond het handig, maar ook irritant als ik even een dopje weer recht in m'n oor deed dat de muziek dan stopte.

Ik heb ook een setje rubber sleeves besteld bij Ali, misschien werkt dat nog beter. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 641336

Erg laat, maar wil je deze info nog weten? Heb ze twee weken geleden aangeschaft en al meerdere keren met het sporten gebruikt. Ik hoor het wel als het nog nodig is! ;)
SirLenncelot schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:40:
Fijn om hier wat uitgebreidere en eerlijkere reviews te lezen dan op al die neppe blog reviews.

Dingen waar ik benieuwd naar ben: Hoe goed blijven de oordoppen zitten tijdens sporten? Hoe goed blijven de oordoppen zitten tijdens een fietstocht door guur weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Anoniem: 641336 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:42:
Erg laat, maar wil je deze info nog weten? Heb ze twee weken geleden aangeschaft en al meerdere keren met het sporten gebruikt. Ik hoor het wel als het nog nodig is! ;)
[...]
Gaaf dat je hierop terugkomt! Ik heb het topic een paar weken in de gaten gehouden maar daarna laten verwateren. Zou je je ervaringen hier willen posten? Of anders een leuke review schrijven?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik ben nog steeds blij met ze :)
Met iOS 10.3 lijkt de verbinding stabieler dan eerst, had voorheen nog wel eens last van vaak overslaan (aan één of beide kanten); nu nog maar nauwelijks. Gebeurt voornamelijk enkel nog als de iPhone opeens iets heel zwaars moet doen, of als ik m'n iPad unlock. (Die lijken elkaar dwars te zitten soms.)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-07 11:02

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Hoe vinden jullie het gebruik van de airpods, en dan doel ik op de siri gebruik voor play en pauze, volgend nr ect.. mij lijkt het nogateeds nogal vreemd om tegen je eigen in de wilde weg te lullen hahaha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Geen probleem, reviews schrijven is niet mijn ding dus doe het hier wel even.

Heb dus nu de Airpods +- 2 weken in gebruik, ik fitness meerdere keren per week. Ze blijven erg goed zitten ook met hardlopen, fietsen etc.. zelfs met gewicht training waar je bijv. met je hoofd naar onder hangt blijft alles op zijn plaats zitten. Eerste paar keer leek het wel alsof ze bijna uit je oren vallen maar aan dat gevoel wen je want ze vallen dus echt helemaal niet uit. (gelukkig maar). Overall ben ik dus enorm tevreden. Ik heb ze juist speciaal gekocht voor te sporten en heb absoluut geen spijt van mijn aankoop. Meeste mensen zie je wel eens opkijken alsof je een stuk van je tandenborstel uit je oor hebt hangen. :P . Hopelijk heb je voldoende info, als je nog vragen hebt mag je ze stellen natuurlijk.

gr.
SirLenncelot schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:10:
[...]

Gaaf dat je hierop terugkomt! Ik heb het topic een paar weken in de gaten gehouden maar daarna laten verwateren. Zou je je ervaringen hier willen posten? Of anders een leuke review schrijven?

Het werkt prima, alleen ik gebruik het niet/nauwelijks. Ik had liever gezien dat je door bijv. 3x klikken nummer skipt dan de heletijd praten. Ik zet het tijdens sporten uit want als je ooit keer wilt aanduwen in je oor krijg je al snel genoeg Siri te horen. Dus.. het werkt wel maar handig, nee vind ik niet. Als ik iemand ga bellen gebruik ik nog steeds mijn telefoon zelf. En inderdaad in het openbaar praat ik liever niet hardop tegen mijn airpods 'geluid harder' lol. Als je het geluid bijv. 4 standjes hoger wilt hebben moet je het dus 4x herhalen.. 8)7
Coldbullet schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:19:
Hoe vinden jullie het gebruik van de airpods, en dan doel ik op de siri gebruik voor play en pauze, volgend nr ect.. mij lijkt het nogateeds nogal vreemd om tegen je eigen in de wilde weg te lullen hahaha

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:42
Ik twijfel zelf nog tussen de airpods en de Beats X. Airpods natuurlijk vanwege het hoge gimmick gehalte (klepje open en pairen, powerbank en case, ziet er leuk uit) maar de Beats X omdat ze functioneel zijn en lijken mij simpelweg handiger bij het sporten. De Beats X maken ook gebruik van de W1 chip.

• swv

swv

Khayma schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:25:
Ik twijfel zelf nog tussen de airpods en de Beats X. Airpods natuurlijk vanwege het hoge gimmick gehalte (klepje open en pairen, powerbank en case, ziet er leuk uit) maar de Beats X omdat ze functioneel zijn en lijken mij simpelweg handiger bij het sporten. De Beats X maken ook gebruik van de W1 chip.
Naast dat het er onwijs stoer uitziet met die case enzo, zijn de AirPods gewoon simpelweg heel gebruiksvriendelijk en super praktisch. Het draadloze aspect is echt zo fijn. Lijkt mij bij het sporten juist ideaal. Met de BeatsX blijf je toch een draadje in je nek houden. Hoeft niet voor iedereen een probleem te zijn natuurlijk. Maar ik vind het een niet te onderschatten pluspunt waar je zo aan gewend raakt (en niet meer anders wilt). Toegegeven: Er zijn mensen die geen doorsnee oorschelp hebben en waarbij de AirPods uit kunnen vallen. Al zijn er al leuke oplossingen voorhanden zoals reeds in dit topic genoemd welke zorgen voor meer grip.

Licht eens verder toe waarom jij denkt dat de BeatsX jou functioneel lijkt en tevens handiger bij het sporten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
Anoniem: 641336 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:12:
Het werkt prima, alleen ik gebruik het niet/nauwelijks. Ik had liever gezien dat je door bijv. 3x klikken nummer skipt dan de heletijd praten. Ik zet het tijdens sporten uit want als je ooit keer wilt aanduwen in je oor krijg je al snel genoeg Siri te horen. Dus.. het werkt wel maar handig, nee vind ik niet. Als ik iemand ga bellen gebruik ik nog steeds mijn telefoon zelf. En inderdaad in het openbaar praat ik liever niet hardop tegen mijn airpods 'geluid harder' lol. Als je het geluid bijv. 4 standjes hoger wilt hebben moet je het dus 4x herhalen.. 8)7
[...]
Je kunt bijvoorbeeld ook zeggen 'zet het volume op 70 procent'. Heel handig.

3 in de rij, kassa erbij

• Coldbullet

Coldbullet

[...]
Ja zoiets vind ik dus ook. Gewoon de zelfde functionaliteit als de traditionele earpods. Wil wel draadloze oortjes gaan halen, maar twijfel wel. Omdat ik zelf weinig tot nooit gebruik maak van siri.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
Ik gebruik Siri nooit .... niet op mijn iPhone, niet op mijn AirPods.
Máár: wat ben ik ENORM tevreden sinds ik ze (kleine twee maanden nu) heb!!

Gemiddeld gebruik ik ze zo'n 10-15uur per week.
1u45 minuten daarvan tijdens het hardlopen (ca 20KM per week), 1u30minuten tijdens 2 fitness trainen per week (zwaar, hoog tempo trainen). Tijdens beide disciplines ben ik echt volop in beweging en de AirPods zitten heerlijk comfortabel. De combinatie met de Apple Watch maakt het voor mij compleet, volledig draadloze tracking van mijn trainingen welke ik luisterend naar een heerlijk muziekje afwerk.

De rest van het gebruik zit hem in rustig muziek luisteren (voor/tijdens het slapen), Netflix op iPad / MacBook en zo nu en dan telefoneren. Volume aanpassen doe ik via de Apple Watch of via de iPhone.
En de auto-pauze functie ... zo heerlijk handig ...

Als je het geld er voor over hebt en je wilt draadloos genieten: niet twijfelen, gewoon doen.
Bestel bij Apple, dan kun je ze altijd terugsturen als ze je echt niet bevallen.

• Coldbullet

Coldbullet

smoken schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:45:
Ik gebruik Siri nooit .... niet op mijn iPhone, niet op mijn AirPods.
Máár: wat ben ik ENORM tevreden sinds ik ze (kleine twee maanden nu) heb!!

Gemiddeld gebruik ik ze zo'n 10-15uur per week.
1u45 minuten daarvan tijdens het hardlopen (ca 20KM per week), 1u30minuten tijdens 2 fitness trainen per week (zwaar, hoog tempo trainen). Tijdens beide disciplines ben ik echt volop in beweging en de AirPods zitten heerlijk comfortabel. De combinatie met de Apple Watch maakt het voor mij compleet, volledig draadloze tracking van mijn trainingen welke ik luisterend naar een heerlijk muziekje afwerk.

De rest van het gebruik zit hem in rustig muziek luisteren (voor/tijdens het slapen), Netflix op iPad / MacBook en zo nu en dan telefoneren. Volume aanpassen doe ik via de Apple Watch of via de iPhone.
En de auto-pauze functie ... zo heerlijk handig ...

Als je het geld er voor over hebt en je wilt draadloos genieten: niet twijfelen, gewoon doen.
Bestel bij Apple, dan kun je ze altijd terugsturen als ze je echt niet bevallen.
Je. Klinkt in iedergeval vol lof er over!
Heb nu op het moment in ear van shure, super oortjes! Maar de bedrading....

• smoken
Coldbullet schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 18:08:
[...]

Je. Klinkt in iedergeval vol lof er over!
Heb nu op het moment in ear van shure, super oortjes! Maar de bedrading....
Ik heb de S215 van Shure.....niet meer aangeraakt sinds ik de AirPods heb.. ;-)

• Coldbullet

Coldbullet

smoken schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 18:11:
[...]

Ik heb de S215 van Shure.....niet meer aangeraakt sinds ik de AirPods heb.. ;-)
Toevallig heb ik de zelfde!! Is het geluids verschil groot tusse beide? Of is de gebruiksgemak van de airpods zo veel groter dat dat het geluidsverschil goed maakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smoken
Coldbullet schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 18:56:
[...]

Toevallig heb ik de zelfde!! Is het geluids verschil groot tusse beide? Of is de gebruiksgemak van de airpods zo veel groter dat dat het geluidsverschil goed maakt?
Geluid van de Shure is wel iets beter, maar dat komt denk ik met name door de isolatie.

Het gebruiksgemak is inderdaad dusdanig veel groter dat ik een eventueel verschil voor lief neem. Maar ook op gebied van audiokwaliteit hebben de AirPods me echt wel verrast!

[ Voor 8% gewijzigd door smoken op 23-02-2017 20:23 ]

• Coldbullet

Coldbullet

smoken schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 20:23:
[...]

Geluid van de Shure is wel iets beter, maar dat komt denk ik met name door de isolatie.

Het gebruiksgemak is inderdaad dusdanig veel groter dat ik een eventueel verschil voor lief neem. Maar ook op gebied van audiokwaliteit hebben de AirPods me echt wel verrast!
Ja inderdaad de isolate is goed. Is het mogelijk om ze ergens proef te luisteren bij een amac op apple store?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-03 09:25
[...]
Het is tot nu toe nog nooit gebeurd dat ik onwillig Siri/opnemen/verbinding verbreken activeer. De mogelijkheid om naar boven/beneden te swippen per airpod en daar functies aan te koppelen zou naar mijn mening zeker een mooie toevoeging zijn. Ook apple moet denken aan Series 2 :).

4x siri activeren om de volume te verhogen, hoe kom je daarbij? dat kan simpel weg met 1 commando. Verder is de iphone vaak in hand bereik, even aanpassen en dat zal per situatie verschillen hoe vervelend dat kan of totaal niet is.

Ik ben super tevreden, zelf ook getwijfeld maar toch gekocht, het gemak dat je geen bekabeling hebt en dat het niet in de knoop raakt, snel oplaad wanneer je ze opbergt en de functies die je krijgt bij het pauzeren en verder spelen van je muziek gaat eigenlijk allemaal vanzelf zonder over na te denken.

Het is echt een premium product wat we gewend waren in de tijd hoe de iPhone 4/s voelde, dit vind ik overigens ook van de iPhone 7 in vergelijking met de 5 en 6, ik hecht hier erg veel waarde aan.

Kortom, voor een Series 1 hebben ze veel goed gedaan, ben super tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-07 12:45
Coldbullet schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 23:26:
[...]

Ja inderdaad de isolate is goed. Is het mogelijk om ze ergens proef te luisteren bij een amac op apple store?
Bij een Apple Store kan het sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-07 14:40
*Verwijderd*

[ Voor 93% gewijzigd door DutchOx op 28-02-2017 09:35 . Reden: Moest in andere topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:05
Ik gebruik de AirPods nu steeds meer op mijn MacBook Pro, waarbij ik tegelijk met een Skype of FaceTime Audio call muziek luister. Vanaf het moment dat je een call start, gaat de audio kwaliteit van zowel de muziek als de call enorm achteruit. Alsof je via een oude telefoonlijn muziek aan het luisteren bent, of naar wachtmuziek bij een callcenter zit te luisteren.

Na wat onderzoek kwam ik erachter dat de AirPods tijdens normaal muziek luisteren de AAC codec gebruikt, maar tijdens een gesprek terugvalt op de 'SCO' codec.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QPSdG6p.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TTCn6ZU.png

Probeer het zelf maar eens, muziek luisteren en bellen met Skype of FaceTime tegelijk, is echt niet om aan te horen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Fuwor schreef op zondag 19 maart 2017 @ 19:10:
Ik gebruik de AirPods nu steeds meer op mijn MacBook Pro, waarbij ik tegelijk met een Skype of FaceTime Audio call muziek luister. Vanaf het moment dat je een call start, gaat de audio kwaliteit van zowel de muziek als de call enorm achteruit. Alsof je via een oude telefoonlijn muziek aan het luisteren bent, of naar wachtmuziek bij een callcenter zit te luisteren.

Na wat onderzoek kwam ik erachter dat de AirPods tijdens normaal muziek luisteren de AAC codec gebruikt, maar tijdens een gesprek terugvalt op de 'SCO' codec.
[afbeelding]
[afbeelding]

Probeer het zelf maar eens, muziek luisteren en bellen met Skype of FaceTime tegelijk, is echt niet om aan te horen. |:(
Dit viel mij in het begin ook al op!
Zal wel iets te maken hebben met de combinatie van de microfoon en het geluid. Misschien om energie te besparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:04
Gisteren op twee plaatsen in Eindhoven gevraagd of de AirPods op voorraad, waren maar helaas.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Nicj56 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:22:
Gisteren op twee plaatsen in Eindhoven gevraagd of de AirPods op voorraad, waren maar helaas.
Wow, het is al even geleden in dit topic en naar de levertijden gekeken heb, maar deze zijn inderdaad nog steeds dramatisch 8)7 Daar kijk ik echt van op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:04
sww89 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:26:
[...]

Wow, het is al even geleden in dit topic en naar de levertijden gekeken heb, maar deze zijn inderdaad nog steeds dramatisch 8)7 Daar kijk ik echt van op.
Denk dat het komt door het aankomende event.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-04 13:42
Welk event? Ik hoor alleen maar over WWDC in juni...

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-07 09:39
Weet iemand waar de AirPods nog ergens te koop zijn?

Alle webshops lijken uitverkocht te zijn. Ben momenteel naarstig allerlei Media Markts aan het bellen (http://www.mediamarkt.nl/...pple-airpods-1488568.html geeft aan dat sommigen voorraad hebben), maar alle tot nu toe gebelde MM's (Rijswijk, Castricum, Zaandam) hebben hem iig niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:09

Nyana

Who?!

B.A.L. schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:32:

Alle webshops lijken uitverkocht te zijn. Ben momenteel naarstig allerlei Media Markts aan het bellen (http://www.mediamarkt.nl/...pple-airpods-1488568.html geeft aan dat sommigen voorraad hebben), maar alle tot nu toe gebelde MM's (Rijswijk, Castricum, Zaandam) hebben hem iig niet.
Appelhoes.nl zegt ze op voorraad te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SZG
  • Niet online

SZG

In V&A staan er twee te koop, maar zonder feedback/reviews en allebei al meer dan een maand...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noisyplate
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 22:58

Ik heb ze 2 weken geleden opgehaald bij de MM in Zoetermeer.
Gewoon de website van MM in de gaten gehouden.
Na 1 week een MM gevonden die er 1 op voorraad had, bestelling geplaats voor afhaal en klaar :)

Dus regelmatig de site checken, dan heb je vanzelf 1 te pakken.
Lijkt wel dat ze echt minimaal binnen komen, want die ene die ik nu heb, was ook de enige geleverde..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kortenhoef86
  • Niet online
Centralpoint.nl geeft aan 30 stuks Airpods op voorraad te hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kortenhoef86
  • Niet online
Nu nog maar 9 stuks op voorraad..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-05 11:53
Gisteren waren ze ook op voorraad bij Coolblue, maar nu weer veranderd in 'leverdatum onbekend'. Als die krengen nou wat beter beschikbaar komen, zou ik ze best wel willen hebben. Vraag me alleen wel af hoe het werkt met Android (heb wel een iPad, MacBook en ATV). Zijn er hier mensen met een Android telefoon of tablet die de Airpods gebruiken? Dat er geen Siri en andere hippe features zijn snap ik, maar vraag mij af of ze voor de rest als een normaal Bluetooth apparaat reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Laatst online: 17:09
jordiv30 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 22:33:
Gisteren waren ze ook op voorraad bij Coolblue, maar nu weer veranderd in 'leverdatum onbekend'. Als die krengen nou wat beter beschikbaar komen, zou ik ze best wel willen hebben. Vraag me alleen wel af hoe het werkt met Android (heb wel een iPad, MacBook en ATV). Zijn er hier mensen met een Android telefoon of tablet die de Airpods gebruiken? Dat er geen Siri en andere hippe features zijn snap ik, maar vraag mij af of ze voor de rest als een normaal Bluetooth apparaat reageren.
Ja. Door tijdens het pairen op de witte knop achter op de case van de AirPods te drukken kun je ze gewoon koppelen. Ook handig als je MacBook ze niet automatisch overschakelt. Dat gebeurt nogal eens.
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods. Voor beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid