Hier ga ik in mee. Ik had alleen aan het begin een korte batterijduur met de case. Zal wel door de nieuwigheid komen en de drang om er mee te spelen cq batterij in de gaten houden. Nu maak ik mij er niet meer druk om en gaat de case opeens lang mee.tCC schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:17:
[...]
Volgens mij geen hardware issue maar een software bug oid.
Iedereen die regelmatig z'n case opent om te kijken hoeveel batterij er nog in zit heeft te maken met het "probleem".
Zoals op macrumours te lezen en mijn eigen ervaring ook is, het lijkt net alsof de airpods een x aantal minuten/uren aan blijven staan en batterij verbruiken nadat je de case even geopend hebt.
Als je de case gesloten houdt en vervolgens een (halve) dag later weer kijkt zie je dat deze niets gedrained hebben, net zoals je zelf ook aangeeft.
Om de xx minuten kijken hoeveel er nog in zit lijkt er dus voor te zorgen dat ze nooit op standby gaan en dus de hele tijd batterij verbruiken en ze zo leeg zijn.
Overigens:
Bovenstaande is bij mij dan weer niet het geval. Volgens mij heb ik rond 3 of 4 januari de case weer opgeladen mét de AirPods erin naar 100%, en vanmorgen had ik nog 77% over waarbij ik de AirPods volgens mij even kort heb gebruikt. Laat het een uurtje zijn. Ik heb het niet concreet bijgehouden dus het gaat nu op de onderbuik, maar 100% na twee dagen gaat bij mij in ieder geval niet lukkenShaidar schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:28:
Alle batterij issues waarvan hier melding wordt gemaakt zijn mijn inziens een hardware issue. Gewoon je Airpods omruilen. iPhone 7 sinds donderdag 16h in de buurt van de Airpods die in hun case zitten, en 100% geladen zijn - niet meer gebruikt dus sindsdien. Zonet de case even opengedaan en gewacht om de Bluetooth connectie en na 48 uur staan de pods én de case nog beide op 100% accu.