Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

swv

tCC schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:17:
[...]

Volgens mij geen hardware issue maar een software bug oid.

Iedereen die regelmatig z'n case opent om te kijken hoeveel batterij er nog in zit heeft te maken met het "probleem".

Zoals op macrumours te lezen en mijn eigen ervaring ook is, het lijkt net alsof de airpods een x aantal minuten/uren aan blijven staan en batterij verbruiken nadat je de case even geopend hebt.

Als je de case gesloten houdt en vervolgens een (halve) dag later weer kijkt zie je dat deze niets gedrained hebben, net zoals je zelf ook aangeeft.

Om de xx minuten kijken hoeveel er nog in zit lijkt er dus voor te zorgen dat ze nooit op standby gaan en dus de hele tijd batterij verbruiken en ze zo leeg zijn.
Hier ga ik in mee. Ik had alleen aan het begin een korte batterijduur met de case. Zal wel door de nieuwigheid komen en de drang om er mee te spelen cq batterij in de gaten houden. Nu maak ik mij er niet meer druk om en gaat de case opeens lang mee.

Overigens:
Shaidar schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:28:
Alle batterij issues waarvan hier melding wordt gemaakt zijn mijn inziens een hardware issue. Gewoon je Airpods omruilen. iPhone 7 sinds donderdag 16h in de buurt van de Airpods die in hun case zitten, en 100% geladen zijn - niet meer gebruikt dus sindsdien. Zonet de case even opengedaan en gewacht om de Bluetooth connectie en na 48 uur staan de pods én de case nog beide op 100% accu.
Bovenstaande is bij mij dan weer niet het geval. Volgens mij heb ik rond 3 of 4 januari de case weer opgeladen mét de AirPods erin naar 100%, en vanmorgen had ik nog 77% over waarbij ik de AirPods volgens mij even kort heb gebruikt. Laat het een uurtje zijn. Ik heb het niet concreet bijgehouden dus het gaat nu op de onderbuik, maar 100% na twee dagen gaat bij mij in ieder geval niet lukken ;) Overigens ben ik tevreden met hoe ik ze nu gebruik en opladen is gelukkig niet zo vaak nodig. Dat is het belangrijkste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Valt me wel op dat de verbinding van mijn Beats Solo 3 (ook dus met de W1 chip) zo goed als altijd een stabiele verbinding houdt en geen drop outs, dit in tegenstelling tot mijn AirPods waar ik paar keer per dag dropouts heb.
Lijkt me dat de Beats en AirPods exact dezelfde W1 chip aan boord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digilike
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-05-2021
tCC schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:17:
[...]

Volgens mij geen hardware issue maar een software bug oid.

Iedereen die regelmatig z'n case opent om te kijken hoeveel batterij er nog in zit heeft te maken met het "probleem".

Zoals op macrumours te lezen en mijn eigen ervaring ook is, het lijkt net alsof de airpods een x aantal minuten/uren aan blijven staan en batterij verbruiken nadat je de case even geopend hebt.

Als je de case gesloten houdt en vervolgens een (halve) dag later weer kijkt zie je dat deze niets gedrained hebben, net zoals je zelf ook aangeeft.

Om de xx minuten kijken hoeveel er nog in zit lijkt er dus voor te zorgen dat ze nooit op standby gaan en dus de hele tijd batterij verbruiken en ze zo leeg zijn.
Ik vrees dat deze stelling maar ten dele klopt. Er zijn mensen waarbij het drain percentage rond de 20% is per nacht. Tenzij ze in hun slaap de houder openen, is er iets anders aan de hand. Het is mij een paar keer opgevallen dat de pods in de houder af en toe wat percentages verliezen, waarbij ze dan weer opgeladen worden. Zelfs als het setje aan de stroom zit en de pods eerst op 100% stonden, gebeurt het dat ze af en toe weer wat verliezen. Om vervolgens weer opgeladen te worden tot 100%. Als dit gebeurt en ze zijn van de stroom af, dan kan het niet anders dan dat het telkens opnieuw opladen tot 100% de drain veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tCC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-06 10:09

tCC

Digilike schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:56:
[...]

Ik vrees dat deze stelling maar ten dele klopt. Er zijn mensen waarbij het drain percentage rond de 20% is per nacht. Tenzij ze in hun slaap de houder openen, is er iets anders aan de hand. Het is mij een paar keer opgevallen dat de pods in de houder af en toe wat percentages verliezen, waarbij ze dan weer opgeladen worden. Zelfs als het setje aan de stroom zit en de pods eerst op 100% stonden, gebeurt het dat ze af en toe weer wat verliezen. Om vervolgens weer opgeladen te worden tot 100%. Als dit gebeurt en ze zijn van de stroom af, dan kan het niet anders dan dat het telkens opnieuw opladen tot 100% de drain veroorzaakt.
Ik kan de logica nog niet helemaal vinden, maar als ik alles oplaadt en ze vervolgens weg leg zonder de case te openen dan is de case na een lange tijd nog gewoon 99% opgeladen nog oid.

Maar als ik ze oplaadt, er vervolgens een beetje mee speel of kijk hoe vol ze zitten, ze daarna weg leg dan is de case inderdaad de volgende ochtend of x uur later een stuk leger.

Volgens mij is dit bij iedereen het geval maar kan niemand nog echt de vinger erop leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digilike
tCC schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:01:
[...]

Ik kan de logica nog niet helemaal vinden, maar als ik alles oplaadt en ze vervolgens weg leg zonder de case te openen dan is de case na een lange tijd nog gewoon 99% opgeladen nog oid.

Maar als ik ze oplaadt, er vervolgens een beetje mee speel of kijk hoe vol ze zitten, ze daarna weg leg dan is de case inderdaad de volgende ochtend of x uur later een stuk leger.

Volgens mij is dit bij iedereen het geval maar kan niemand nog echt de vinger erop leggen ;)
Ik kom veel voorbeelden tegen van mensen die ze opgeladen hebben voordat ze gaan slapen, er niets mee doen en waarbij er de volgende ochtend zo'n 16 tot 20% verloren is gegaan. Ik heb die ervaring nu zelf ook. Rond 10:30 vanochtend haalde ik ze van de stroom af. Alles was 100% opgeladen. Ik heb er niets mee gedaan, tot een check net. En er is 2% per uur afgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tCC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-06 10:09

tCC

Digilike schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:41:
[...]

Ik kom veel voorbeelden tegen van mensen die ze opgeladen hebben voordat ze gaan slapen, er niets mee doen en waarbij er de volgende ochtend zo'n 16 tot 20% verloren is gegaan. Ik heb die ervaring nu zelf ook. Rond 10:30 vanochtend haalde ik ze van de stroom af. Alles was 100% opgeladen. Ik heb er niets mee gedaan, tot een check net. En er is 2% per uur afgegaan.
Kijken of het lampje groen is staat gelijk aan er iets mee doen he ;)
Maar ik vind het best, uiteindelijk weten we vast wat het probleem nou echt is, ik wissel ze sowieso om voor die lelijke afwerking aan de linkerkant en hoop stiekem dat een latere batch beter omgaat met de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digilike
tCC schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:45:
[...]

Kijken of het lampje groen is staat gelijk aan er iets mee doen he ;)
Maar ik vind het best, uiteindelijk weten we vast wat het probleem nou echt is, ik wissel ze sowieso om voor die lelijke afwerking aan de linkerkant en hoop stiekem dat een latere batch beter omgaat met de batterij.
Niets betekent bij mij ook letterlijk niets ;) Om 10:30 van de stroom gehaald. Links laten liggen tot net. En er is 2% gemiddeld per uur vanaf gegaan. Ik ben ook zeer benieuwd. Het lijkt me niet alleen af te schuiven op die klep openen. Van voorbeelden die ik tegenkwam en van mijzelf weet ik dat het daar in elk geval niet aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 06:58
Als de case gesloten is met de Airpods erin dan is er geen Bluetooth verbinding actief, of luistert er geen daemon op de achtergrond, er is dan geen verbruik. 100% geladen zou dan 100% geladen moeten blijven. Het "os" van de case en Airpods wordt pas opgestart als de case opengedaan wordt - dit zie je ook in de Bluetooth verbindingen op je iPhone, er is dan helemaal geen connectie.

Ik blijf erbij, heb je "verlies" van accuduur, wissel de Airpods om.

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 15:20
Shaidar schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:17:
Als de case gesloten is met de Airpods erin dan is er geen Bluetooth verbinding actief, of luistert er geen daemon op de achtergrond, er is dan geen verbruik. 100% geladen zou dan 100% geladen moeten blijven. Het "os" van de case en Airpods wordt pas opgestart als de case opengedaan wordt - dit zie je ook in de Bluetooth verbindingen op je iPhone, er is dan helemaal geen connectie.

Ik blijf erbij, heb je "verlies" van accuduur, wissel de Airpods om.
Makkelijker gezegd dan gedaan...
Ik heb ze gekocht bij de Apple store in Amsterdam, toen ik dat kon combineren tijdens de vakantie.

Om te ruilen zou ik echter circa 5 uur moeten rijden (retour). Dat schiet zijn doel natuurlijk een beetje voorbij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 18:06
Ff via de Apple site regelen. Kan op andere manieren ook.

Hier gewoon 100% / 100% met case vanaf vanochtend van de lader en bij mij in de buurt in huis.. 2x naar de status gekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
StanTheMan schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:50:
Ff via de Apple site regelen. Kan op andere manieren ook.

Hier gewoon 100% / 100% met case vanaf vanochtend van de lader en bij mij in de buurt in huis.. 2x naar de status gekeken...
Ik zal morgen eens contact met ze opnemen.
Eigenlijk niet zo'n zin om 6 weken te wachten op een vervangend setje welke hetzelfde probleem kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digilike
smoken schreef op zondag 8 januari 2017 @ 22:05:
[...]

Ik zal morgen eens contact met ze opnemen.
Eigenlijk niet zo'n zin om 6 weken te wachten op een vervangend setje welke hetzelfde probleem kan hebben.
Laat je weten wat ze zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Digilike schreef op maandag 9 januari 2017 @ 08:10:
[...]

Laat je weten wat ze zeggen?
Ik kijk eerst even hoe het vandaag gaat.

Gisteren twee maal 1 á 1,5 uur de AirPods gebruikt, beide keren in de case gedaan om te laden zonder tussendoor de status te checken.

Vanmorgen zijn beide AirPods 100% en de case 83%
Dat lijkt me niet slecht eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Digilike
smoken schreef op maandag 9 januari 2017 @ 08:18:
[...]

Ik kijk eerst even hoe het vandaag gaat.

Gisteren twee maal 1 á 1,5 uur de AirPods gebruikt, beide keren in de case gedaan om te laden zonder tussendoor de status te checken.

Vanmorgen zijn beide AirPods 100% en de case 83%
Dat lijkt me niet slecht eigenlijk?
Dat klinkt zeker niet slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:29

PnD

like in Pinda ^_^

PnD schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:06:
Verder vraag ik me af hoe die delay is. Ik speel nog wel eens een potje CS:GO en dat doe ik nu met de earpods. Moet natuurlijk geen merkbare delay zijn.
Mijn vraag nog maar eens kicken, hopende dat iemand ervaring heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SP75
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-09-2022
.

[ Voor 98% gewijzigd door SP75 op 11-01-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
SP75 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:38:
Mijne nu bijna sinds 24 uur zonder gebruik alleen paar keer nakijken wat de % is. headsets soms op 97/98% dan weer op 100% en case nu op 58%

dat is een drain van 42% in bijna 24 uur van de case.
Probeer dat nog eens een keer, maar dan zonder soms te kijken wat de stand is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SP75
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-09-2022
.

[ Voor 99% gewijzigd door SP75 op 11-01-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Het moet gewoon niet hard zakken, dan is er iets mis, of het nou softwarematig is of hardware, dat weet ik niet.
Na mijn post van gisteren (ochtend uit lader) namiddag 100%/100%) heb ik nu weer in totaal 30 uur na opladen 100% oortjes / 83% case, en zo'n 45 minuten gebruik, waarvan 30 minuten bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digilike
StanTheMan schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:05:
Het moet gewoon niet hard zakken, dan is er iets mis, of het nou softwarematig is of hardware, dat weet ik niet.
Na mijn post van gisteren (ochtend uit lader) namiddag 100%/100%) heb ik nu weer in totaal 30 uur na opladen 100% oortjes / 83% case, en zo'n 45 minuten gebruik, waarvan 30 minuten bellen..
Is dit naar tevredenheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Prima lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sib
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 09:11

Sib

PnD schreef op maandag 9 januari 2017 @ 09:50:
[...]

Mijn vraag nog maar eens kicken, hopende dat iemand ervaring heeft!
Ik speel geen CS:GO dus kan je niet direct iets er over vertellen. Echter heb ik sinds ik de airpods heb wel veel Overwatch gespeeld (op een macbook pro / win 10). Hier heb ik totaal geen delay gemerkt tussen het geluid en de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:29

PnD

like in Pinda ^_^

Sib schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:01:
[...]

Ik speel geen CS:GO dus kan je niet direct iets er over vertellen. Echter heb ik sinds ik de airpods heb wel veel Overwatch gespeeld (op een macbook pro / win 10). Hier heb ik totaal geen delay gemerkt tussen het geluid en de actie.
Bedankt. Ik ken het spel niet, maar zie dat het een FPS is. Neem aan dat geluid ook belangrijk is om te horen wie waar loopt enz.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sib
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 09:11

Sib

PnD schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:29:
[...]

Bedankt. Ik ken het spel niet, maar zie dat het een FPS is. Neem aan dat geluid ook belangrijk is om te horen wie waar loopt enz.?
In Overwatch kan je zeker je tegenstanders horen lopen. Ook waarschuwt het spel als ze achter je lopen, als er speciale abilities gebruikt worden (tegen je), maar ook als je medestanders bijv hulp nodig hebben (healing) oid. Ook waarschuwingen voor snipers of schoten van snipers zijn belangrijk om mee te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
BikkelZ schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 22:23:
Ze zitten precies het zelfde als de wired versie. Uit mijn rechteroor valt hij vrij makkelijk uit, dus geen sport voor mij.
Ik zal vanaf vanmiddag ook de eigenaar zijn van een setje Airpods, je geeft aan dat ze met sporten toch los zitten. Ik zit te overwegen om bijvoorbeeld onderstaand via ebay of iets te bestellen, minder mooi maar vwb sporten wel een uitkomst om zonder draad te sporten.

Hebben mensen ervaringen met onderstaande opties?

http://www.ebay.nl/itm/Ea...e4d7d5:g:0XYAAOSwnbZYHQFN

https://www.spigen.com/products/airpod-strap

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Voor degenen die de Airpods willen en nog niet hebben kunnen scoren: Mediamarkt verkoopt ze ook. Zij hebben ze echter niet op hun website staan. Ik heb vanmiddag in Den Bosch een setje kunnen scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digilike
Vanochtend stond de case op 42% en de pods op 100%. Ik heb ze thuis gelaten en net bleek dat er niets vanaf is gegaan. Afgelopen zondag 10:30 heb ik het setje volgeladen van de stroom gehaald. Gisteren heb ik ook nog 2 uur naar muziek geluisterd. En eergisteren ook zo'n 2 uur. Al met al helemaal niet slecht, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Blankinho schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:32:
[...]

Ik zal vanaf vanmiddag ook de eigenaar zijn van een setje Airpods, je geeft aan dat ze met sporten toch los zitten.
Ik ga er niet meer sporten, het is om door het huis heen te kunnen bellen. Ik kan niet hardlopen met muziek omdat ik in het ritme ga lopen in plaats van mijn eigen ritme aanhoud, bovendien ook gevaarlijk.
Psvtje10 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:15:
Voor degenen die de Airpods willen en nog niet hebben kunnen scoren: Mediamarkt verkoopt ze ook. Zij hebben ze echter niet op hun website staan. Ik heb vanmiddag in Den Bosch een setje kunnen scoren.
Vandaag ook nog een stuk of drie in MediaMarkt Eindhoven gezien. Ik denk dat hij gewoon ruim leverbaar is vanaf nu.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
Airpods nu enkele uren mogen gebruiken en bevalt goed moet ik zeggen!

Hebben jullie ook dat als je muziek luistert en tussendoor een foto wil maken dat je muziek (in dit geval spotify) dan stopt en in zachter volume over de speakers van je iphone gaan?

Ik heb hetzelfde even getest met de normale earpods en daar heb ik dit niet. De muziek stopt alleen als ik een video wil maken wat logisch is maar nooit krijg ik muziek over mn speakers dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:22
Blankinho schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:25:
Airpods nu enkele uren mogen gebruiken en bevalt goed moet ik zeggen!

Hebben jullie ook dat als je muziek luistert en tussendoor een foto wil maken dat je muziek (in dit geval spotify) dan stopt en in zachter volume over de speakers van je iphone gaan?

Ik heb hetzelfde even getest met de normale earpods en daar heb ik dit niet. De muziek stopt alleen als ik een video wil maken wat logisch is maar nooit krijg ik muziek over mn speakers dan.
Foto gemaakt in Whatsapp toevallig? Heb dat probleem namelijk ook als ik de Camera-optie in WhatsApp gebruik. In de normale Camera-app heb ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
MelvinW schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 22:22:
[...]
Foto gemaakt in Whatsapp toevallig? Heb dat probleem namelijk ook als ik de Camera-optie in WhatsApp gebruik. In de normale Camera-app heb ik het niet.
Dat deed ik niet alleen maar ook gewoon de normale app, ik heb op dit moment niet nog een keer gehad dat hij op de luidsprekers ging maar wel direct vanuit whatsapp uit. Maar dit is denk ik ook wel normaal binnen whatsapp omdat je bij lang indrukken direct kunt filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
De accuduur blijkt hier prima te zijn overigens. Heb ze niet belachelijk veel gebruikt, maar alsnog statistieken natuurlijk.
AirPods al zo'n 3x vanaf ongeveer tussen de 40 en 60% weer opgeladen - en net na ongeveer 15 a 20 minuten gebruik zie ik:
- Case: 62%
- Beide AirPods: 98%
Ik heb de case sinds ik ze gekocht heb maar 1x opgeladen.

Ik vind het helemaal prima als dit is wat ik mag blijven verwachten :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:11
Iemand een idee of er een update komt waardoor ik nummers kan skippen via de dubbel tik functie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duchaantje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-06-2023
Blankinho schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:32:
[...]

Ik zal vanaf vanmiddag ook de eigenaar zijn van een setje Airpods, je geeft aan dat ze met sporten toch los zitten. Ik zit te overwegen om bijvoorbeeld onderstaand via ebay of iets te bestellen, minder mooi maar vwb sporten wel een uitkomst om zonder draad te sporten.

Hebben mensen ervaringen met onderstaande opties?

http://www.ebay.nl/itm/Ea...e4d7d5:g:0XYAAOSwnbZYHQFN

https://www.spigen.com/products/airpod-strap
Ik gebruik zelf die van de ebay link, die werken prima. Je hebt er geen last van en ze blijven dus goed zitten. Geeft toch net iets meer zekerheid dat je ze niet verliest. Enige nadeel wat je zou kunnen verzinnen is dat de sensor afgedkekt wordt en dat de muziek niet automatische stopt als je ze uit je oor haalt. Maar dat is maar een kleinigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 06:58
xavier! schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 07:08:
Iemand een idee of er een update komt waardoor ik nummers kan skippen via de dubbel tik functie?
Dat weet niemand.

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik weet het. Als je me €100 overmaakt, geef ik je daarna het antwoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:11
Geert1976 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 19:40:
[...]

ik weet het. Als je me €100 overmaakt, geef ik je daarna het antwoord.
Klopt het jaartal naast je username wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 10:28
[verwijderd]

[ Voor 121% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Laatst online: 08:56

PBP

Heb gemerkt dat snachts de auto-pause, auto-resume functie niet altijd even werkt. Zal wel te maken hebben dat het donker is en de sensoren in de war raken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digilike
PBP schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:55:
Heb gemerkt dat snachts de auto-pause, auto-resume functie niet altijd even werkt. Zal wel te maken hebben dat het donker is en de sensoren in de war raken?
Weet ik niet. Geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 149% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Laatst online: 02-07 23:01
Nou na een kleine week toch even een kritische noot: ik bel veel voor mijn werk:

De Airpods verliezen af en toe hun verbinden met mijn telefoon tijdens gesprekken, vaak bij wat langere gesprekken 10min+ (i.c.m. een iPhone 6s Plus) Gek genoeg ondervind ik dit probleem niet bij muziek.

Daarnaast ging het verbinden met Windows in het begin vlekkeloos, maar ik merk nu toch vaak dat ik even bezig ben om dit goed werkend te krijgen, soms werkt er maar 1 Airpod, soms is er verbinding die na 3 seconden weer verbroken is. Toch jammer!

Via mijn MacBook heb ik nog geen problemen kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Zijn er ook ervaringen met dat één oortje sneller leegloopt dan het andere? Wanneer de oordopjes bijna leeg zijn -althans links- geeft het rechter oortje 20 procent meer acculading aan. Volledige drain heeft niet mogen helpen.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
MeesterBas schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:54:
Zijn er ook ervaringen met dat één oortje sneller leegloopt dan het andere? Wanneer de oordopjes bijna leeg zijn -althans links- geeft het rechter oortje 20 procent meer acculading aan. Volledige drain heeft niet mogen helpen.
Zo nu en dan wel inderdaad.

Ik gok dat je links als eerste uit het doosje pakt; ik denk dat die dan ook als eerste de "hoofdverbinding" maakt om Mono te ontvangen, als je dat consistent zo doet zou dat het wel kunnen zijn.

20 procent verschil is wel veel though!

Over de casedrain; na een week had ik nog 60, met gewoon zo nu en dan even gebruiken. Helemaal super, ging er gister weer wat op letten en toen ging het weer harder. Gewoon niet steeds naar kijken dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
Bedankt Eduardboon. Ik snap er geen jota meer van. Nu is het rechteroortje een stuk eerder leeg. Ik gooi er nog een aantal drains tegenaan. De lading van het doosje is stabiel, wanneer de oortjes niet in het doosje zijn geplaatst.

Ondanks de verschillen in afname van accuduur, ben ik enorm tevreden over de oortjes. De totale accuduur is goed voor elkaar. Zijn je oortjes leeg? Even in het doosje, naar het toilet en je hebt weer voor een uur muziek. Er is altijd wel een moment om de oortjes even op te laden.

Zitcomfort is eveneens uitstekend. Woensdag een half uur mee hardgelopen (10 km/h). Ondanks zweten geen enkele keer de behoefte gevoeld om het oortje aan te drukken. Ze bleven prima zitten.

Geluidskwaliteit vind ik meer dan goed. In de equalizer van de iPhone stand 'meer hoge tonen' geselecteerd. Balans is daarna uitstekend. Een gewenste optie zou nog zijn dat een 'voorkeuze' geluidsinstelling (bijvoorbeeld 'hoge tonen') wordt ingesteld wanneer je de AirPods uit het doosje haalt. Als ik de AirPods niet gebruik (maar in de auto of thuis audio stream) heb ik geen geluidsinstelling geselecteerd.

Dit is wat mij betreft dus een nadeel. Omdat de AirPods zo enorm gemakkelijk zijn in gebruik en ik ze daarom vaak draag, blijf ik aan het wisselen tussen geluidsinstellingen. Helaas moet je daarvoor het menu van de iPhone induiken.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:29

KRAI.7

Bwoah...

Vandaag m'n AirPods mogen ontvangen, gisteren besteld bij Xando. :)

Eerste indruk is erg goed, vol geluid en een goeie bass, het verbinden was ook een eitje. :) Tot nu toe erg tevreden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joshoon
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-06 18:47

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Nu de Airpods 2 volle dagen in gebruik, ben er zeker over te spreken, wat een verademing!
Ik krijg tot de dag van vandaag nog steeds reacties, ik merk dat het mensen wel opvalt.
Men is natuurlijk gewend dat er aan oordopjes kabels zijn verbonden, dus oordopjes zonder kabel is nog niet helemaal sociaal geaccepteerd.
Collega's vragen mij wat ik in mijn oren heb, en zeggen dat het best raar lijkt, in de zin van dat het even wennen is, niet dat het lelijk is.
Zelfs in het openbaar heb ik er vragen over gekregen, ik was gisteren in de Mediamarkt, en de medewerker vroeg of ik 'die AirPods' had, en hoe ze waren. Dus het trekt nog wel de aandacht.

Ik had gisteren de AirPods opgeladen, voor het slapen gaan weer de kabel eruit gehaald, en ik had de volgende ochtend nog volle AirPods en de case was ook nog vol, dus geen last van battery drain.
Vandaag zo'n 1,5 uur geluisterd, en de case zit nu op 80%, en de AirPods zitten vol.

Qua geluid ben ik ook wel tevreden, wel minder goede bass dan mijn Beats Solo2 Wireless, maar ik vind het nog prima te doen voor zulke oordopjes. Ik luister dan ook vooral Hard/Rawstyle muziek.

Al met al ben ik er zeer tevreden over, ik zal ze dan ook dagelijks dragen op de fiets, en op m'n werk als het even rustig is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digilike
Ik houd het niet zo nauwkeurig meer bij. Gisterenavond kwam ik thuis, na zo'n 2 dagen de airpods niet te hebben gebruikt. De case had nog 80% over en de airpods waren 100% geladen. Volgens mij lopen ze veel langzamer leeg als de iPhone niet in de buurt is of als die op de vliegtuigstand staat. En als je de case gewoon dichtlaat.

Misschien is dit artikel op iCulture ook informatief: http://www.iculture.nl/nieuws/airpods-patent-koppelen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Digilike schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 18:00:
Ik houd het niet zo nauwkeurig meer bij. Gisterenavond kwam ik thuis, na zo'n 2 dagen de airpods niet te hebben gebruikt. De case had nog 80% over en de airpods waren 100% geladen. Volgens mij lopen ze veel langzamer leeg als de iPhone niet in de buurt is of als die op de vliegtuigstand staat. En als je de case gewoon dichtlaat.

Misschien is dit artikel op iCulture ook informatief: http://www.iculture.nl/nieuws/airpods-patent-koppelen/
Hier liggen ze echt letterlijk vlak naast mijn iPhone die opgeladen wordt en Sleep Cycle actief heeft (Dus iPhone is gewoon aan).
De boel was de volgende ochtend nog volledig geladen.

Misschien dat ik een nieuwere batch heb waar de kinderziektes uit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
MeesterBas schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:10:
Bedankt Eduardboon. Ik snap er geen jota meer van. Nu is het rechteroortje een stuk eerder leeg. Ik gooi er nog een aantal drains tegenaan. De lading van het doosje is stabiel, wanneer de oortjes niet in het doosje zijn geplaatst.

Ondanks de verschillen in afname van accuduur, ben ik enorm tevreden over de oortjes. De totale accuduur is goed voor elkaar. Zijn je oortjes leeg? Even in het doosje, naar het toilet en je hebt weer voor een uur muziek. Er is altijd wel een moment om de oortjes even op te laden.

Zitcomfort is eveneens uitstekend. Woensdag een half uur mee hardgelopen (10 km/h). Ondanks zweten geen enkele keer de behoefte gevoeld om het oortje aan te drukken. Ze bleven prima zitten.

Geluidskwaliteit vind ik meer dan goed. In de equalizer van de iPhone stand 'meer hoge tonen' geselecteerd. Balans is daarna uitstekend. Een gewenste optie zou nog zijn dat een 'voorkeuze' geluidsinstelling (bijvoorbeeld 'hoge tonen') wordt ingesteld wanneer je de AirPods uit het doosje haalt. Als ik de AirPods niet gebruik (maar in de auto of thuis audio stream) heb ik geen geluidsinstelling geselecteerd.

Dit is wat mij betreft dus een nadeel. Omdat de AirPods zo enorm gemakkelijk zijn in gebruik en ik ze daarom vaak draag, blijf ik aan het wisselen tussen geluidsinstellingen. Helaas moet je daarvoor het menu van de iPhone induiken.
Zo 20 KM/h, netjes :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
Je grapje gaat niet op :z

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ooh pardon nu zie ik het pas, dacht dat je 10 km had gelopen in 30 minuten. Vandaar mijn reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 22:47:
[...]

Ooh pardon nu zie ik het pas, dacht dat je 10 km had gelopen in 30 minuten. Vandaar mijn reactie.
Haha oké. Dat ga ik niet redden helaas :/

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MeesterBas schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 22:51:
[...]
Haha oké. Dat ga ik niet redden helaas :/
Nee ik ook niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

Misschien dat het wel lukt als je rent :9

Sorry... vrijdagavond kroegpraat :+

In ander nieuws: O+ my AirPods.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik wel. In Sonic. ;)
Werkt ook prima met de AirPods in!

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
sww89 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 23:05:
Misschien dat het wel lukt als je rent :9
Ook dan niet. Althans niet 30 minuten achter elkaar :O

Vraag: ik probeerde de houder te drainen. Echter kreeg ik de acculading van de houder niet lager dan 5%. De oortjes bleven steken op 73% en het onweerschichtje naast het AirPodssymbool verdween. Er werd dus verder niet opgeladen. Geprutst met oortjes uit de houder, in oor, etc. Geen oplaadsymbool... Houder even aan de lader gehangen tot ongeveer 30% en daarna laadde de houder de oortjes weer op.

Is de houder zo geprogrammeerd dat deze bij 5% acculading niet meer de oortjes oplaadt? Kan ik de houder wel als helemaal gedraind beschouwen?

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

MeesterBas schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 23:39:
[...]

Vraag: ik probeerde de houder te drainen. Echter kreeg ik de acculading van de houder niet lager dan 5%. De oortjes bleven steken op 73% en het onweerschichtje naast het AirPodssymbool verdween. Er werd dus verder niet opgeladen. Geprutst met oortjes uit de houder, in oor, etc. Geen oplaadsymbool... Houder even aan de lader gehangen tot ongeveer 30% en daarna laadde de houder de oortjes weer op.

Is de houder zo geprogrammeerd dat deze bij 5% acculading niet meer de oortjes oplaadt? Kan ik de houder wel als helemaal gedraind beschouwen?
Zou een wijze keuze van Apple zijn, dit is ook beter voor de levensduur van de ingebouwde batterij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MeesterBas schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 23:39:
[...]

Ik heb het doosje wel helemaal "dood" gekregen uiteindelijk.

Had de dopjes een paar keer gebruikt en steeds bijgeladen. Toen was op een gegeven moment mijn doosje nog 8% en heb hem toen gewoon zonder dopjes weg gelegd, de dopjes heb ik toen verbonden met mijn MacBook op de tafel laten liggen. na een nachtje reageerde het doosje en de dopjes nergens meer op.

Na iets van tien minuten aan de lader werd het doosje en de dopjes pas weer herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 00:20:
[...]

Ik heb het doosje wel helemaal "dood" gekregen uiteindelijk.

Had de dopjes een paar keer gebruikt en steeds bijgeladen. Toen was op een gegeven moment mijn doosje nog 8% en heb hem toen gewoon zonder dopjes weg gelegd, de dopjes heb ik toen verbonden met mijn MacBook op de tafel laten liggen. na een nachtje reageerde het doosje en de dopjes nergens meer op.

Na iets van tien minuten aan de lader werd het doosje en de dopjes pas weer herkend.
Oké, dus de houder is bij jou uiteindelijk leeggelopen vanwege 'normale' drain. Lukte het bij jou ook niet om de oordopjes verder te laden, toen de acculading in de houder was afgenomen tot 5%?

[ Voor 60% gewijzigd door MeesterBas op 14-01-2017 00:33 ]

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MeesterBas schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 00:33:
[...]

Oké, dus de houder is bij jou uiteindelijk leeggelopen vanwege 'normale' drain. Lukte het bij jou ook niet om de oordopjes verder te laden, toen de acculading in de houder was afgenomen tot 5%?
Dat laatste heb ik eigenlijk niet gecontroleerd.
Toen ik naar bed ging zat er in alle drie "nog een klein beetje". Ik weet niet meer precies wat maar de dopjes zaten ook onder de 10%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Wat ik trouwens wel opmerk is dat Pauze/Play dior je dopje uit/in je oor te doen sinds deze week ineens veel beter werkt. Meer mensen dit opgevallen?

Het lijkt wel alsof Apple hier stiekem een update voor heeft doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Gisteren de AirPods nog gebruikt, ze waren toen opgeladen, dus ik ging in de avond nog even kijken hoe het met de percentages stond, Airpods waren volledig opgeladen, en het doosje was 80%.

Ik kijk nu net weer even, en ik zie dat het doosje nu ineens 71% is, dus hij is wel degelijk 9% omlaag gegaan in de tijd dat ik sliep.

EDIT 18:37: Ik nam net nog een kijkje, en hij zit nu op 61%, loopt dus langzaam leeg.

[ Voor 11% gewijzigd door Joshoon op 14-01-2017 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
Hier ook langzame ontlading. Een aantal drains en reset heeft niet mogen helpen. Waarom gaat het nooit eens in één keer goed... Ga wel bij Coolblue 'klagen' als er meer voorraad is. Heb geen zin om het setje nu alweer een tijd kwijt te zijn.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 134% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

MeesterBas schreef op maandag 16 januari 2017 @ 00:04:
Hier ook langzame ontlading. Een aantal drains en reset heeft niet mogen helpen. Waarom gaat het nooit eens in één keer goed... Ga wel bij Coolblue 'klagen' als er meer voorraad is. Heb geen zin om het setje nu alweer een tijd kwijt te zijn.
Ben ik ook van plan, Coolblue doet daar over het algemeen niet zo moeilijk over.
Ik kijk het nu nog even aan en zie wel of het verbeterd, garantie is toch 2 jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
Joshoon schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:02:
[...]

Ben ik ook van plan, Coolblue doet daar over het algemeen niet zo moeilijk over.
Ik kijk het nu nog even aan en zie wel of het verbeterd, garantie is toch 2 jaar ;)
Inderdaad. In de discussie op Mac Rumors las ik dat het mogelijk toch gaat om een softwarefout. Hopelijk biedt een firmware-update de oplossing.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Gisteravond de AirPods opgeladen, om 22:30 van de lader af gehaald en naar bed gegaan.
Vanochtend waren zowel de AirPods als de case nog 100% (!).

Net een half uur muziek geluisterd, AirPods zijn nu beide 89%, en de case nog 100%.
Ze gaan nu in de case om op te laden.

Met andere woorden: Het lijkt nu goed te gaan, maar de zullen zien hoe de rest van de dag loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
Joshoon schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 07:07:
Gisteravond de AirPods opgeladen, om 22:30 van de lader af gehaald en naar bed gegaan.
Vanochtend waren zowel de AirPods als de case nog 100% (!).

Net een half uur muziek geluisterd, AirPods zijn nu beide 89%, en de case nog 100%.
Ze gaan nu in de case om op te laden.

Met andere woorden: Het lijkt nu goed te gaan, maar de zullen zien hoe de rest van de dag loopt :)
Dat klinkt goed!

Gisteravond om 23 uur de houder van de lader gehaald. Vanochtend om 7 uur waren de AirPods 100% en de houder 97%, dus wel enige leegloop :/ Maar minder dramatisch dan eerst.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Laatst online: 08:56

PBP

Hier loopt de case ook onverklaarbaar leeg. Maandag volledig opgeladen. Vannacht weer ruim 15% verloren.Case is nu nog maar voor 33% opgeladen.Ik hou het even in de gaten. Lees bij meerdere mensen dat het probleem zich vanzelf oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Update:

Ik checkte zojuist weer even de batterij.
AirPods zijn nu beide 100%, en de case zit op 96%, dat is niet verkeerd!

Update 16:32: Net weer een half uur muziek geluisterd, AirPods nu 95% en de case 92%, gaat dus vrij goed.

[ Voor 30% gewijzigd door Joshoon op 17-01-2017 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-06 04:00
Als ik muziek aan het luisteren ben en ik wil een foto maken dan breekt hij dat af met een knarsend(knallend) geluid is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
U2psv schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:45:
Als ik muziek aan het luisteren ben en ik wil een foto maken dan breekt hij dat af met een knarsend(knallend) geluid is dit normaal?
Hier geen last van, in combinatie met een iPhone 7 en nieuwste iOS.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 09:06
U2psv schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:45:
Heb ik ook ervaren, de muziek ging vervolgens door op de speakers van de telefoon. Bij mij gebeurde dit toen ik vanuit Whatsapp per ongeluk de camera aantikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Kijkeenolifant schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:35:
[...]

Heb ik ook ervaren, de muziek ging vervolgens door op de speakers van de telefoon. Bij mij gebeurde dit toen ik vanuit Whatsapp per ongeluk de camera aantikte.
Dit ervaar ik ook bij Whatsapp.
Als ik een foto maak met de native camera app dan heb ik nergens last van, maar als ik de camera open in Whatsapp schakelt het geluid over op speaker, en wordt even een stuk harder in de AirPods.

Tieners filmen zichzelf tegenwoordig vaak met muziek op de achtergrond vanuit de speakers, dus misschien is dat wel een 'functie' van Whatsapp :9
Aan de AirPods ligt het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-06 04:00
Ja nu jullie het zeggen is dat alleen bij whatsapp. Voortaan maar foto maken en dan vanuit whatsapp versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
Bij Whatsapp ervaar ik het ook. Maar dat is ook zo wanneer ik muziek stream via AirPlay naar bijvoorbeeld mijn versterker.

Ik maak bij streamen/AirPods een foto met de Apple camera-app. Dan via het deel-icoontje linksonder versturen via Whatsapp (zodat je Whatsapp niet apart hoeft te openen). Dan heb je geen gedoe met overschakelend geluid.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

U2psv schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:34:
Ja nu jullie het zeggen is dat alleen bij whatsapp. Voortaan maar foto maken en dan vanuit whatsapp versturen.
Kan, maar ookal doe ik dat, dan druk ik standaard nog steeds op het camera icoontje, want daar kun je ook je eerder gemaakte foto's selecteren, dus dan zit je alsnog met het probleem :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 125% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Als jullie dat graag anders zien in WhatsApp, dan zou ik aanraden een support ticket met feedback te sturen. ;) Ze zullen nog niet veel hebben gehoord (no pun intended) over de AirPods denk ik; zeker niet als mensen er omheen werken zonder feedback te geven/vragen te stellen of t anders kan. :P
WhatsappHack schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 03:57:
De accuduur blijkt hier prima te zijn overigens. Heb ze niet belachelijk veel gebruikt, maar alsnog statistieken natuurlijk.
AirPods al zo'n 3x vanaf ongeveer tussen de 40 en 60% weer opgeladen - en net na ongeveer 15 a 20 minuten gebruik zie ik:
- Case: 62%
- Beide AirPods: 98%
Ik heb de case sinds ik ze gekocht heb maar 1x opgeladen.

Ik vind het helemaal prima als dit is wat ik mag blijven verwachten :)
Update: AirPods he-le-maal leeg geluisterd, de widget zei 0%. :')
Irritant dat ze dan gaan doen zeg, maar goed :P

Hierna in de case geprikt en helemaal laten laden. Volgende x dat ik ze gepakt heb had de case nog 34% =D
Ik vind de accuduur tot zover prima. Ik gebruik ze niet super intensief ofzo, maar sinds ik ze nu binnen heb is de enige x dat ik de case opgeladen heb de dag dat ik ze opgehaald heb. Gemiddeld 1 a 2 uur per dag gebruikt, en de case is nog niet leeg.

Geweldig voor mij tot dusver. :)
Heb wel wat problemen met koppelen, iPhone herkent ze steeds niet automatisch als ik deksel opendoe... Moet ik toch handmatig koppelen en de case ziet ie pas als ik de airpods er terug in stop. Dat is wel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digilike
WhatsappHack schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:25:
Als jullie dat graag anders zien in WhatsApp, dan zou ik aanraden een support ticket met feedback te sturen. ;) Ze zullen nog niet veel hebben gehoord (no pun intended) over de AirPods denk ik; zeker niet als mensen er omheen werken zonder feedback te geven/vragen te stellen of t anders kan. :P

[...]

Update: AirPods he-le-maal leeg geluisterd, de widget zei 0%. :')
Irritant dat ze dan gaan doen zeg, maar goed :P

Hierna in de case geprikt en helemaal laten laden. Volgende x dat ik ze gepakt heb had de case nog 34% =D
Ik vind de accuduur tot zover prima. Ik gebruik ze niet super intensief ofzo, maar sinds ik ze nu binnen heb is de enige x dat ik de case opgeladen heb de dag dat ik ze opgehaald heb. Gemiddeld 1 a 2 uur per dag gebruikt, en de case is nog niet leeg.

Geweldig voor mij tot dusver. :)
Heb wel wat problemen met koppelen, iPhone herkent ze steeds niet automatisch als ik deksel opendoe... Moet ik toch handmatig koppelen en de case ziet ie pas als ik de airpods er terug in stop. Dat is wel vaag.
Dat niet koppelen had ik ook last van bij het setje dat ik kocht. Dat is absoluut niet goed. Ik heb ze toen meteen omgeruild en raad je aan hetzelfde te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Gisteravond gaan slapen toen was de case nog 84%, vanochtend toen ik de AirPods in mijn oren deed was de case 82%, valt hier dus reuze mee nu.
Net weer een half uur muziek geluisterd, en de AirPods weer in de case gedaan.
AirPods zijn inmiddels weer opgeladen en de case is nu 69%.

Staat dus ongeveer gelijk aan 1 uur en 40 min muziek (gisteren meegeteld), en de case is nu dus 69%.
Lijkt mij echt niet dat ik hier die 24 uur ga halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 114% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Mar.tin schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:02:
[...]

Ik zit hier na 6 uur gebruik op 12%...

M.i zit het probleem in de case, of in elk geval in het laden, de pods gaan bij mij ruim zat mee, na een uur luisteren heb ik nog 85% over, dus dat zou ruim 6 uur luisteren op een lading zijn.

Alleen haal ik lang geen 4x herladen uit de case..
Klopt, de AirPods zelf gaan vrij lang mee heb ik het idee.
Als er geen verbetering komt laat ik ze gewoon omruilen bij Coolblue.
Ik wacht eerst wel even tot ze beter op voorraad zijn, en tot er eventueel een nieuwe batch is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 91% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Mar.tin schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:43:
Nu contact met Apple, zij geven aan dat het een probleem is dat in onderzoek is bij Apple, een "senior advisor" gaat me terugbellen.

Ben benieuwd.
Dan was die vertraging destijds toch nog niet genoeg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Nu contact met Apple, zij geven aan dat het een probleem is dat in onderzoek is bij Apple, een "senior advisor" gaat me terugbellen.

Ben benieuwd.
Laat je ons weten wat de reactie van Apple is?
Wellicht dat ik, afhankelijk van die reactie, ook even ga bellen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshoon

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Mar.tin schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:01:
[...]

Ik heb een gesprek gehad met een senior advisor van Apple, ik had helaas niet zo heel veel tijd ivm bezoek op werk.

In grote lijnen kwam het op het volgende neer: Ze gaan mijn gegevens (grafiekje) doorzetten naar de afdeling engineering. En kunnen op dit moment wel mijn pods omwisselen, maar omdat het een wijder verspreid probleem lijkt, leek het hem (en mij) niet nuttig, omdat de kans goed aanwezig is dat de nieuwe pods dit ook hebben.

Vooralsnog blijf ik het voor mezelf even bijhouden, dan weet ik in elk geval hoe en of het probleem is opgelost, misschien is het wel een softwaredingetje.

Ik kan me goed voorstellen dat het met een softwareupdate wordt opgelost.
Goed om te horen dat het probleem onderzocht gaat worden, dat grafiekje van jou lijkt erg nuttig voor de engineers.
Hou ons op de hoogte :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Tx voor de update!
Denk inderdaad dat omruilen weinig zin heeft, kans is groot dat het nieuwe paar het probleem ook zou hebben EN dat het middels een update opgelost wordt.

Sowieso, ik moet zeggen dat het momenteel best lekker gaat qua accu verbruik.
Heb de case+AirPods afgelopen zondag volledig opgeladen. Sindsdien circa 9u gebruikt en momenteel 100% in de AirPods en 43% in de case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
Damn....

Ik heb serieus die airpods nog maar een week en vandaag gewoon mn case verloren/gestolen...
Heb nu dus airpods zonder docking dus nogal waardeloos...

Morgen maar eens inboedelverzekering bellen denk ik als de case niet terecht komt,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Blankinho schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:02:
Damn....

Ik heb serieus die airpods nog maar een week en vandaag gewoon mn case verloren/gestolen...

Morgen maar eens inboedelverzekering bellen denk ik als de case niet terecht komt,,,
Indien gestolen dien je aangifte te doen.
Indien verloren heb je aardige kans bij de meeste inboedelverzekeringen (met buitenhuis dekking evt) dat er een eigen risico aankleeft dat duurder is dan die case te laten vervangen door Apple. :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Blankinho schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:02:
Damn....

Iemand op Twitter heeft er 1 gevonden in Zwolle... weet niet of jij het daar hebt verloren?
https://twitter.com/melmelvandijk/status/821816454735609856

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blankinho
Dennischo schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 02:31:
[...]

Iemand op Twitter heeft er 1 gevonden in Zwolle... weet niet of jij het daar hebt verloren?
Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Dennischo schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 02:31:
[...]

Super cool! Zie net op Twitter dat de dame in kwestie aangeeft dat de eigenaar gevonden is.
Mooi man!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blankinho
smoken schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:57:
[...]

Super cool! Zie net op Twitter dat de dame in kwestie aangeeft dat de eigenaar gevonden is.
Mooi man!
Ja echt super top! Baalde echt behoorlijk en de locatie waar hij is gevonden was ook echt waar ik dat gevoel van vermissing...

Super thanks voor de oplettende twittervolger! 😄👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Mooi dat het gelukt is! Kwam het per toeval tegen, volg diegene niet eens :P

[ Voor 6% gewijzigd door Dennischo op 19-01-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
Wat tof dat je de houder weer terug hebt gekregen!

Van dinsdagavond op woensdagochtend was het percentage 100% en 100%, nadat ik de houder voor het slapen gaan van de lading had gehaald. De ochtend ervoor was tijdens dezelfde exercitie nog 97% lading in de houder en 100% lading in de houder. Een positieve ontwikkeling dus :)

Ook vannacht maar 3% verloren in de houder. Van 75% naar 72%. Wel heb ik voordat ik ging slapen nog het doosje opengehad om te kijken wat de lading was. Dat kan dus de verklaring zijn van 3% minder lading. Echter vind ik 3% minder lading vanwege het openen van het klepje behoorlijk veel.

Met mijn houder kan ik de AirPods ook niet 4-5 keer opladen, bij normaal gebruik. Misschien dat het mogelijk is, maar dan zal ik de AirPods moeten gebruiken totdat ze helemaal leeg zijn en dan weer opladen. Vaak tussendoor opbergen en kijken wat de lading is, is dus echt funest. Per keer 3% dus in mijn geval. Op een normale dag, bij bijvoorbeeld 5 keer opbergen, ben ik dus al 15% (is een bijna volledige lading AirPods) verloren.

Maar ondanks deze constateringen zijn de AirPods prima te gebruiken. Ookal kun je het setje maar 2-3 keer opladen. Vaak is een lightning-kabel wel in de buurt. Het wordt pas 'problematisch' bij een lange rit in de jungle in Thailand bijvoorbeeld. Maar ook dan zijn er weer oplossingen in de vorm van een externe accu.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

Mooi verhaal van de verloren case xD Ik wist niet eens dat er een Find My AirPods functie bestond. Apple blijft verbazen >:)

Ik heb nog steeds niet het idee dat ik ook maar in de buurt kom van de 24 uur, of wat ik acceptabel vind >20 uur. Maar zoals ik al eens eerder zei is er met de AirPods sowieso niks mis _/-\o_ en de case vind ik oke presteren. Niets meer niets minder. Wel ben ik benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek van Apple en...

Ben benieuwd.
... ik zie graag de terugkoppeling tegemoet :)
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods. Voor beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid