• Redondo1982
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 00:51
Groot probleem dus voor Apple. Zou die door de veiligheidsstand laden? Er is toch altijd een veiligheidsmarge?

I don't have dreams, I have goals!!

sww89 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 08:57:
Ook dat ja, en ik maak mij ook totaal niet druk en kijk het rustig aan. Maar wat ik nu dus probeer en hoop is dat door de boel volledig leeg te laten lopen alles weer even opnieuw wordt opgestart. Althans zo stel ik mij dat even voor. Dan kan ik Apple support tenminste melden dat ik kalibratie al heb gedaan.

En het levert natuurlijk nog meer info op. Het lijkt er dus op dat je de AirPods zo vaak als mogelijk in de case moet bewaren. Buiten de case verliezen ze veel % en vallen ze in de wc ;)
Kalibreren heeft hier niet geholpen in ieder geval.
Ging naar bed met 75% in het doosje en nagenoeg volle dopjes. Nu 100% dopjes en 44% in het doosje.

Overnight is er dus bijna 8 uur luisteren uit het doosje verdwenen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• swv
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
Donstil schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:17:
[...]

Kalibreren heeft hier niet geholpen in ieder geval.
Ging naar bed met 75% in het doosje en nagenoeg volle dopjes. Nu 100% dopjes en 44% in het doosje.

Overnight is er dus bijna 8 uur luisteren uit het doosje verdwenen.
Ok thx. Ik verwacht er bij mij ook niks van, maar dan nog kan kalibreren niet zoveel kwaad want dan weet ik in ieder geval dat de % weergave klopt.

Ik ben er wel achter dat de case niet leegloopt als de AirPods er niet inzitten, dus het zijn echt de AirPods die wanneer niet gebruikt onnodig batterijen vreten. Zie ook mijn voorbeeld dat de AirPods uit de case bijna 60% batterij verliezen in 8 uurtjes tijd (ze waren niet vol voor het slapen gaan omdat de case toen al leeg was). Ik vind dat verlies logisch want ze moeten toch in een of andere actieve standby modus zitten om beweging/actie te kunnen detecteren. Maar in de case horen ze dat niet te doen en zouden ze naar mijn idee in slaapstand moeten gaan en dat gebeurt niet denk ik.

Het blijft gissen maar onlogisch klinkt het niet ;)

• Eduardboon
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20-01 14:03
sww89 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:57:
[...]

Ok thx. Ik verwacht er bij mij ook niks van, maar dan nog kan kalibreren niet zoveel kwaad want dan weet ik in ieder geval dat de % weergave klopt.

Ik ben er wel achter dat de case niet leegloopt als de AirPods er niet inzitten, dus het zijn echt de AirPods die wanneer niet gebruikt onnodig batterijen vreten. Zie ook mijn voorbeeld dat de AirPods uit de case bijna 60% batterij verliezen in 8 uurtjes tijd (ze waren niet vol voor het slapen gaan omdat de case toen al leeg was). Ik vind dat verlies logisch want ze moeten toch in een of andere actieve standby modus zitten om beweging/actie te kunnen detecteren. Maar in de case horen ze dat niet te doen en zouden ze naar mijn idee in slaapstand moeten gaan en dat gebeurt niet denk ik.

Het blijft gissen maar onlogisch klinkt het niet ;)
Ik denk dat je daar wel een punt hebt hoor.

Ik zag ook vanochtend pas voor het eerst dat er geen bliksempje naast de airpods stond terwijl ze in de case zaten. Verder staat er echt altijd een bliksem naast wat aangeeft dat er geladen wordt. De case zelf geeft overigens groen licht; dat er niet meer geladen wordt. Heb nu na 4 uur laden wel alles op 100 procent gekregen; de case ging eerst naar 100 en toen zakten de pods weer naar 98, dus van de lader; pods op 100 en de case op 99. Airpods er maar uitgehaald; case naar 100, pods nog 100. :+

• AfroAbel
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 06-01 22:11
Toen ik ging slapen waren beiden AirPods ongeveer 50% en de case 100%

Toen ik ongeveer 7-8 uur later wakker werd waren de AirPods 100% en de case 90%.
Voor mij is het dus niet echt een probleem.
AfroAbel schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:59:
Toen ik ging slapen waren beiden AirPods ongeveer 50% en de case 100%

Toen ik ongeveer 7-8 uur later wakker werd waren de AirPods 100% en de case 90%.
Voor mij is het dus niet echt een probleem.
Nou mij (ik heb nog geen echte meting gedaan oid) lijkt de drain niet tot nauwelijks aanwezig als de AirPods ook daadwerkelijk opladen.

De drain lijkt het grootst als de dopjes al op 100% zitten.

• AfroAbel
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 06-01 22:11
Donstil schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:32:
[...]

Nou mij (ik heb nog geen echte meting gedaan oid) lijkt de drain niet tot nauwelijks aanwezig als de AirPods ook daadwerkelijk opladen.

Ik zal ze vanavond eens testen wat er gebeurt als alle 3 op 100% zitten wanneer ik naar bed ga :)

• Eduardboon
Donstil schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:32:
[...]

Ze laden dan wel weer retesnel op!

Vandaag 2 uur muziek geluisterd; dopjes kwamen op 70 procent uit. 10 minuten laden en ze staan al op 93!

• swv
  • Nu online
Oke even een update: Nadat de case volledig was opgeladen had ik de volledig leeggelopen AirPods weer in de case gedaan. Aangesloten aan de lightningkabel heb ik de boel een paar uurtjes laten liggen. Eind van de middag losgekoppeld en nog even gecheckt: alles 100%. Wat mij betreft de kalibratie volledig voltooid. Vervolgens uiteten geweest en de AirPods thuis gelaten. Kijk ik weer: Alles nog steeds 100% :)

Nou kan ik nog steeds geen conclusie maken, maar vergeleken met gisteren waarbij ik 40% verloor over een aantal uurtjes, is dat ik toen de AirPods bij mij had en vanavond niet. Dus dat versterkt nog de theorie dat de AirPods in range van de iPhone een slaapritmestoornis hebben ;)
Eduardboon schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 22:55:
[...]

Ze laden dan wel weer retesnel op!

Vandaag 2 uur muziek geluisterd; dopjes kwamen op 70 procent uit. 10 minuten laden en ze staan al op 93!
Ja dat opladen gaat heel snel, wel fijn (als je doosje niet is leeg getrokken).
Ook is de batterijduur van de dopjes me prima, ik heb zeker 4 uur top2000 zitten luisteren en had toen nog 19%
sww89 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 22:58:
Oke even een update: Nadat de case volledig was opgeladen had ik de volledig leeggelopen AirPods weer in de case gedaan. Aangesloten aan de lightningkabel heb ik de boel een paar uurtjes laten liggen. Eind van de middag losgekoppeld en nog even gecheckt: alles 100%. Wat mij betreft de kalibratie volledig voltooid. Vervolgens uiteten geweest en de AirPods thuis gelaten. Kijk ik weer: Alles nog steeds 100% :)

Nou kan ik nog steeds geen conclusie maken, maar vergeleken met gisteren waarbij ik 40% verloor over een aantal uurtjes, is dat ik toen de AirPods bij mij had en vanavond niet. Dus dat versterkt nog de theorie dat de AirPods in range van de iPhone een slaapritmestoornis hebben ;)
Dat laatste denk ik ook eigenlijk.
Ben benieuwd wat ze dan bij jou doen na een nachtje "slapen".

[Voor 49% gewijzigd door Donstil op 30-12-2016 23:09]

• Eduardboon
Donstil schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 23:08:
[...]

Ja dat opladen gaat heel snel, wel fijn (als je doosje niet is leeg getrokken).
Ook is de batterijduur van de dopjes me prima, ik heb zeker 4 uur top2000 zitten luisteren en had toen nog 19%

[...]

Dat laatste denk ik ook eigenlijk.
Ben benieuwd wat ze dan bij jou doen na een nachtje "slapen".
Om nog even bij de springen voor die slaapritmestoornis;

Ik merk dat het altijd de rechter airpod is die in stroom naar beneden valt en bijgeladen moet worden; alsof dat de "hoofdantenne" is oid.

En de drain is inderdaad minder snel als de case met airpods erin niet dichtbij de iphone is. Ik merkte dat ik minder prik verloor met de case in mijn jaszak dan in mijn broekzak, dus wellicht is er inderdaad een sensor bezig. De iPhone zelf verliest overigens vrij weinig prik icm de airpods :)
Even als aanvullen op de theorie van het rechter dopje. Ik merk dit ook, zo heb ik de dopjes net 4 weer uur in gehad (Vandaag bijna 8 uur in totaal. Ik kan dus wel stellen dat ze prima zitten). Twee uur muziek en 2 uur FaceTime audio. Na die tijd was het rechter dopje leeg en de linker had nog 10%. Terwijl ze alle twee met 100% het doosje uitgingen.

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:07
Las op reddit een tip van iemand: als je bluetooth uitzet loopt hij niet leeg.
Vannacht getest en inderdaad: AirPods op 100%, Case op 51%, 8 uur later exact dezelfde waardes nog.
Had BT op iPad en iPhone uitgezet. iPhone boven, AirPods en iPad lagen beneden.
Zal nog 's testen wat hij doet met BT op iPhone aan en alleen op iPad uit, in de hoop dat ze 's nachts non stop contact proberen te zoeken oid.

Als dit het is, dan is uitzetten van Bluetooth niet echt een oplossing, maar klinkt wel als iets dat met Firmware (of iOS update) op te lossen zou kunnen zijn.

• swv
  • Nu online
Whut oOo

Tijdens mijn vorige reactie nog even wat muziek geluisterd. Daarna gaan slapen. Volgens mij hadden beide AirPods iets van 75% over. Maar dat percentage is niet zo belangrijk. Belangrijker is dat ik zojuist wakker werd met 100% AirPods en 90% case!! Ik heb overigens de gewoonte om mijn iPhone in vliegtuigmodus te zetten dus wat matthijst zegt zal dan wel de verklaring zijn :)

Wat betreft de iPad; die heeft geen invloed. Ik heb het idee dat de iPhone als hoofdapparaat wordt gezien, óf er wordt gekeken naar het laatst verbonden apparaat. Hier namelijk een iPad met bluetooth aan gehad vannacht in slaapkamer terwijl ik die niet heb gebruikt met de AirPods de afgelopen dagen ;)

[Voor 28% gewijzigd door swv op 31-12-2016 09:21]

• Kijkeenolifant
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 26-01 18:34
Heb ze nu ongeveer 20 uur niet gebruikt. Toen ik laatste keer checkte waren de AirPods 100% en de case 98%. Ik checkte het net en de AirPods stonden nog steeds op 100% en de case op 92%. Het lijkt dus mee te vallen, maar er is wel wat drain. Overigens heb ik 's nachts mijn iphone altijd op airplane mode, zijn nog wel andere iphones in huis (wel ander Apple account).

Eventjes aankijken dus! Ga ze hiervoor in ieder geval niet a la minute terugbrengen.

• smoken
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23-01 13:34
Ik heb ze gisteren opgehaald bij de Apple Store in Amsterdam!
Ze lagen daar sinds dinsdag geduldig op me te wachten ;-)

Ongelooflijk druk daar trouwens .. wel mooi om te zien.

Eerste indruk van de AirPods is zeer goed!

Het koppelen gaat, bij de iPhone, zoals iedereen al meerdere malen heeft aangegeven zonder enige moeite.
Bij mijn MacBook moet ik iets meer moeite doen, je selecteert het uitvoerapparaat. Maar dit gaat eenvoudiger dan bij andere Bluetooth Headsets.

Het automatisch pauzeren werkt heerlijk, ook bij Spotify (zowel iPhone als MacBook). Nooit geweten dat dit een functie was die ik miste ... maar ik ben er nu al aan gewend en kan me voorstellen dat ik me erop ga irriteren dat dit niet gebeurd wanneer ik muziek luister via een andere headset ;-)
Het is alleen blijkbaar niet zo dat de muziek weer verder gaat nadat je beide AirPods uit je oren genomen hebt en weer terug doet? Of werkt dat bij Apple Music wel (bij Spotify op de MacBook niet in ieder geval)

Geluid dat er uit komt is zeer goed, naar mijn mening toch echt wel beter dan de standaard EarPods (die eigenlijk ook al niet heel slecht waren). Er zit meer diepte/dimensie in het geluid en de bas gaat iets dieper.

Ik heb ook een setje Sure SE215 en de Sony 100ABN, dus ik heb wel enig vergelijk.
Nu zijn deze beide op het gebied van (zowel actief als passieve) noise cancellation een geheel ander verhaal, maar qua audio kwaliteit verassen de AirPods me positief!

Pasvorm ga ik later vandaag testen in de sportschool en wellicht, als ik het aandurf, morgen tijdens hardlopen. Dus daar kom ik nog even op terug. Heftig hoofdschudden zorgt overigens voor weinig beweging van de AirPods, dus op zich heb ik er wel vertrouwen in.

Qua uitzien,.....tja ... mijn vriendin moest net even onwillekeurig lachen toen ik ze in deed...dat zegt genoeg ;-)
Van de andere kant, toen ik eergisteren een stuk aan het wandelen was met mijn (turquoise) 100ABN kreeg ik ook veel vreemde blikken..

Volgens Coconut ID zijn deze AirPods overigens geproduceerd midden oktober .. da's dan wel weer apart om te zien.

• Impstoker
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 24-01 13:07
Ik las nog een mogelijke tip voor het leeglopen (heb er zelf geen last van):
De Airpods resetten, de knop op de achterkant ingedrukt houden (wel met oortjes in de case), tot het amber lichtje knippert en er een wit ledje weer verschijnt), dan moet je opnieuwe je Airpods koppelen aan je iPhone (en alle andere non iCloud devices). Dit schijnt te helpen voor een aantal mensen, aldus Macrumors.

Ik ben nog steeds belachelijk happy met de Airpods, wat een techniek. Nog nooit zulke steady verbinding gehad met Bluetooth. Prima kwaliteit geluid, ze zitten zo goed dat ik vergeet dat ik ze inheb (terwijl ik met in-ears altijd pijn in mijn oren krijg). En een oortje uitdoen om even een gesprek te voeren, de muziek/podcast die automatisch stopt en daarna weer verder speelt is echt perfect.

• Eduardboon
Het resetten heb ik een aantal keer geprobeerd, helpt niet helaas.

Vandaag de airpods niet gebruikt, helemaal alles naar 100 geladen vanochtend; mee in de jaszak gehad. dus van 9 uur tot 5 gewoon in de jaszak gezeten, de case was bij openen op oranje; airpod rechts 94%, links 98% en de case op 60%. Het gaat allemaal langer mee als ik ze wel gebruik :+

Overigens viel het me op dat ik op de iPhone in de widget de rechter airpod zag + de case terwijl beide earpods in de case zaten. Ik moest de airpods wat aandrukken voordat het airpod scherm ervoorkwam. Ik vermoed nu dan ook dat niet elke unit helemaal "op maat" is, waardoor de contacten niet goed vasthouden en de airpods activeren; ik kan de rechter ook meer indrukken dan de linker.

Als de case dichtzit zouden de airpods sowieso niet moeten zoeken om bluetooth. De devices lekken ook niet meer stroom ofzo; niks met bluetooth verbonden, raar dat de pods dan niet meer drainen als bluetooth uitstaat.

[Voor 47% gewijzigd door Eduardboon op 31-12-2016 17:51]

• BCGraaf
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 27-01 07:54
Een donderdag mijn setje opgehaald. Tot nu toe super tevreden. Vindt het wel knap hoe ze het allemaal in die oortjes hebben gekregen.

Het pairen van je oortjes werkt echt super makkelijk, geen aan en uit knopjes of andere knopjes in houden.
Het geluid wat er uit de oortjes komt is voor mij prima, zelf bezit ik alleen een draadloos setje van JBL (Sport, welke aan elkaar zitten) om mee te vergelijken. De JBL sluiten je oren meer af dan de AirPods maar het geluid komt zelf komt overeen. Van de battery drain heb ik zelf tot nu toe geen last gehad.

Switchen tussen mijn Macbook Pro en mijn iPhone gaat ook lekker vlot. Alleen op mijn Apple TV 4e generatie staan ze er niet tussen. Misschien dat ik de AirPods hier normaal moet pairen

al met al super te vreden.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

• smoken
Ten eerste: beste wensen allemaal!

Eerste dagen met de AirPods bevallen echt súper goed! Natuurlijk het normale muziek luisteren, maar zeker tijdens het sporten!

Gisteren mijn normale fitness training gedaan, borst, biceps en buik, in verschillende houdingen. Geen enkel moment het gevoel dat ze uit mijn oren zouden vallen.

Vandaag gaan hardlopen, circa 5KM met 12km/u. Ook hier: geen MM beweging! En wat een genot die vrijheid icm de Apple Watch! Geen iPhone 7Plus die je weg moet duwen in een (arm)band, geen kabels, heerlijk! Totaal geen problemen met de verbinding gehad overigens.

Enige "?" dat ik heb: (hoe goed) kunnen ze tegen zweet?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 00:51
smoken schreef op zondag 1 januari 2017 @ 11:51:
Ten eerste: beste wensen allemaal!

Eerste dagen met de AirPods bevallen echt súper goed! Natuurlijk het normale muziek luisteren, maar zeker tijdens het sporten!

Gisteren mijn normale fitness training gedaan, borst, biceps en buik, in verschillende houdingen. Geen enkel moment het gevoel dat ze uit mijn oren zouden vallen.

Vandaag gaan hardlopen, circa 5KM met 12km/u. Ook hier: geen MM beweging! En wat een genot die vrijheid icm de Apple Watch! Geen iPhone 7Plus die je weg moet duwen in een (arm)band, geen kabels, heerlijk! Totaal geen problemen met de verbinding gehad overigens.

Enige "?" dat ik heb: (hoe goed) kunnen ze tegen zweet?
Ja, jij ook de beste wensen. Je laat me gelijk met een schuldgevoel achter. ;) Wat ben ik jaloers op al je sportactiviteiten. Ik deed dit vroeger ook allemaal een paar keer per week, maar door drukte met werk ben ik nu een ingezakte pudding. Ga het snel weer oppakken en ik ben blij om te lezen dat er tijdens fitness/bodybuilding geen problemen zijn met uitvallen. Je zet immers toch vaak kracht op je lichaam.

I don't have dreams, I have goals!!

• smoken
Redondo1982 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 12:01:
[...]

Ja, jij ook de beste wensen. Je laat me gelijk met een schuldgevoel achter. ;) Wat ben ik jaloers op al je sportactiviteiten. Ik deed dit vroeger ook allemaal een paar keer per week, maar door drukte met werk ben ik nu een ingezakte pudding. Ga het snel weer oppakken en ik ben blij om te lezen dat er tijdens fitness/bodybuilding geen problemen zijn met uitvallen. Je zet immers toch vaak kracht op je lichaam.
Niet uitstellen, gewoon beginnen....

Ik sport (buiten mijn full time baan en gezin met twee jonge kinderen) minimaal 4x per week 45 minuten., aangezien veel sportscholen vaak ruime openingstijden hebben (zelfs 24/7) is tijd eigenlijk geen excuus meer ;-)

Vaak is het niet de tijd die ons in de weg zit, maar de prioriteit ... we beseffen vaak te laat dat het lichaam eigenlijk prioriteit had moeten hebben.

Maar: die AirPods zijn super tijdens het sporten!

• Ibbelz
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19-01 15:49
Nou ik heb de AirPods nu ook een paar dagen in gebruik. Ik vind ze indrukwekkend, daarbij moet ik wel zeggen dat ik maar minimaal ervaring heb met andere draadloze oordopjes. Ik heb een aantal dagen de Beats Solo2 Wireless gehad, maar deze na een paar dagen teruggestuurd i.v.m slecht draagcomfort en veel hick-ups in het geluid.

De Airpods:

- zitten prima, kan ze uren in hebben zonder enige probleem.
- vallen zeker niet uit mijn oren, ook niet bij het sporten.
- hebben wat mij betreft een prima geluidskwaliteit (maar ik ben geen audiofiel).
- hebben een geweldig bereik, ik kan benenden mijn iPhone neerleggen en dan naar boven lopen met 2 deuren dicht en nog geluid zonder hick-ups! De Beats Solo2 begonnen veel sneller te haperen.
- hebben sowieso geen enkele hick-up binnen bereik. Bij de Beats had ik met mijn Windows PC wel veel hick-ups, zelfs als ik er naast zat (met iPhone was dit minder, maar ook wel regelmatig een hick-up).
- hebben een prima batterijduur (de genoemde 5 uur klopt wel).
- vind ik er niet zo lelijk uitzien, wel cool eigenlijk.
- laden ontzetten snel op!

Enige minpuntje (naast de toch wel hoge prijs) dat ik nog ervaar, is dat het koppelen van Apple apparaten prima werkt maar ik met Windows wel wat problemen heb. Het koppelen via bluetooth gaat prima, maar zodra ik de gekoppelde AirPods switch naar mijn iPhone wordt de verbinding met Windows verbroken, dat is logisch maar ik krijg ze alleen weer aan de praat in Windows door Bluetooth aan/uit te zetten. Dat is wel een beetje onhandig...

[Voor 0% gewijzigd door Ibbelz op 01-01-2017 17:32. Reden: Spelfout en snel opladen]

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• smoken
Nog een vraagje: ben nunwat aan het spelen met de Equalizer settings in Spotify.

Wanneer ik de present "Dance" pak, dan gaan de AirPods nogal kraken bij lage tonen. Wanneer ik een andere present pak en dan de lage tonen wat opschroef (dus de 60Hz en 150Hz) dan begint het ook te kraken/vervormen.

Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swv
  • Nu online
smoken schreef op zondag 1 januari 2017 @ 18:48:
Nog een vraagje: ben nunwat aan het spelen met de Equalizer settings in Spotify.

Wanneer ik de present "Dance" pak, dan gaan de AirPods nogal kraken bij lage tonen. Wanneer ik een andere present pak en dan de lage tonen wat opschroef (dus de 60Hz en 150Hz) dan begint het ook te kraken/vervormen.

Hebben jullie dit ook?
Ja, en naar mijn idee komt dat door de Spotify app zelf. Met andere dopjes komt dat namelijk ook voor is mijn ervaring.

Ik heb trouwens weer een kleine update: de case lijkt het de afgelopen twee dagen goed vol te houden. Geen harde drain meer. Ik heb niet veel uurtjes geluisterd, maar wel dat de AirPods telkens 10 a 20% bijgeladen moesten worden. De case heeft hierdoor niet veel sap verloren en ik zat begin van de avond nog op 60%. Dat is al een heel stuk beter dan die 40% die ik een paar dagen terug op onverklaarbare wijze in enkele uurtjes verloor.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joshoon
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14-12-2021

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

smoken schreef op zondag 1 januari 2017 @ 18:48:

Hebben jullie dit ook?
Dat komt door de threshold.
Om het in Jip en Janneke taal uit te leggen: Als je bijv de bass omhoog krikt moet het geluid softwarematig (Spotify dus) lager worden gezet, zodat je geen clipping (dus gekraak) krijgt.
De hogere bass zorgt alsware voor meer volume, en als je dit software matig omlaag kunt halen dan verhelp je dit probleem. Je kunt het geluid dan van iOS zelf harder zetten zonder dat het begint te kraken.

Echter is het volume van Spotify direct gekoppeld aan die van iOS, dus het bovenstaande kan je niet uitvoeren.
Er is echter wel een jailbreak tweak genaamd EqualizerEverywhere, dit werkt super, echter heb ik zelf geen jailbreak meer.
BCGraaf schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 17:20:
Alleen op mijn Apple TV 4e generatie staan ze er niet tussen. Misschien dat ik de AirPods hier normaal moet pairen
Ik gebruik ze op de ATV4 en werkt fantastisch. Je moet ze idd wel 1x pairen op de "ouderwetse" manier.
Dus knopje op het doosje ingedrukt houden tot het lampje wit gaat pulseren, dan verbinden met je AppleTV en daarna werken ze het zelfde.

ATV onthoud de laatste uitvoer ook btw, dus als je de dopjes in bereik hebt, in doet en je apple TV start dan gaat het geluid automatisch naar de dopjes (Ik gebruik het in de slaapkamer dus dat is voor mij wel een handige toevoeging). Start je de Apple tv en heb je de Dopjes niet in dan gaat het na 2 sec weer over naar HDMI uitvoer.

[Voor 26% gewijzigd door Donstil op 01-01-2017 20:19]

• BCGraaf
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 27-01 07:54
Donstil schreef op zondag 1 januari 2017 @ 20:17:
[...]

Ik gebruik ze op de ATV4 en werkt fantastisch. Je moet ze idd wel 1x pairen op de "ouderwetse" manier.
Dus knopje op het doosje ingedrukt houden tot het lampje wit gaat pulseren, dan verbinden met je AppleTV en daarna werken ze het zelfde.

ATV onthoud de laatste uitvoer ook btw, dus als je de dopjes in bereik hebt, in doet en je apple TV start dan gaat het geluid automatisch naar de dopjes (Ik gebruik het in de slaapkamer dus dat is voor mij wel een handige toevoeging). Start je de Apple tv en heb je de Dopjes niet in dan gaat het na 2 sec weer over naar HDMI uitvoer.
Heb ze net gekoppeld aan de Apple tv jammer dat het op de ouderwetse manier gaat ;). Maar daarna werkt het en makkelijk dat de Apple tv ze ook onthoudt.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

• smoken
sww89 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 20:02:
[...]

Ja, en naar mijn idee komt dat door de Spotify app zelf. Met andere dopjes komt dat namelijk ook voor is mijn ervaring.
Heb de EQ van Spotify uitgezet en die van "Muziek" aan.
Nu is er inderdaad geen vervorming meer!

• MartijnMartijn
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:00
Kan iemand mij vertellen hoe de audiokwaliteit onder Skype is?

• Becharmed
  • Laatst online: 07-02-2017
Alles werkt prima hier. Ben er reuze blij mee. Enige probleem dat ik heb is dat mijn case niet oplaad. Althans niet met orginele Apple laadkabels. Ik heb meerdere liggen maar geen van allen werkt. Alleen mijn 3 meter kabel van het kruidvat wel. Erg apart.

Ben benieuwd of anderen ook soortgelijke ervaringen hebben

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 00:55
Mijn AirPods doosje loopt echt gigantisch snel leeg. Vanmorgen van de lader gehaald en 40% batterij kwijt. Heb alleen kortstondig eventjes een taalcursusje Roemeens op de AirPods gedaan en vervolgens weer terug in het doosje gestopt. Heb ik een defect doosje of doe ik wat verkeerd?
Dennisweb schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:11:
Mijn AirPods doosje loopt echt gigantisch snel leeg. Vanmorgen van de lader gehaald en 40% batterij kwijt. Heb alleen kortstondig eventjes een taalcursusje Roemeens op de AirPods gedaan en vervolgens weer terug in het doosje gestopt. Heb ik een defect doosje of doe ik wat verkeerd?
Lees eens wat pagina's terug 8)7

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 00:55
Donstil schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:12:
[...]

Lees eens wat pagina's terug 8)7
Ik leg net een specifieke situatie uit. Wellicht dat dat juist iets kan bijdragen. Of je doet even wat minder negatief. Ook jij een fijn nieuw jaar gewenst, zeg.

Dan nu: ik heb gelezen: 'kalibreren werkt niet', 'bluetooth uitzetten', 'je AirPods ver weg van je iPhone leggen', 'je AirPods buiten je doosje bewaren'... U ziet, ik heb dus wel degelijk gelezen. Niet meteen oordelen. Maar dat is toch allemaal geen normaal gebruik? Lijkt eerder een workaround.

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23:54
Ik had het probleem met de accu vorige week ook, maar sinds een paar dagen is het zomaar 'opgelost'.
wardjj schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:22:
Ik had het probleem met de accu vorige week ook, maar sinds een paar dagen is het zomaar 'opgelost'.
Hier nog niet helaas.
Al heb ik er niet veel last van op dit moment kan het wel irritant worden in de toekomst, zeker als je lang moet reizen en het doosje opladen tussendoor geen optie is.
Dennisweb schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:16:
[...]
Ik leg net een specifieke situatie uit. Wellicht dat dat juist iets kan bijdragen. Of je doet even wat minder negatief. Ook jij een fijn nieuw jaar gewenst, zeg.
Ooh gut gut.

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:07
Dennisweb schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:16:
Maar dat is toch allemaal geen normaal gebruik? Lijkt eerder een workaround.
8)7
Dat is het inderdaad. Aangezien die dingen zo nieuw zijn probeert iedereen uit te vogelen wat nou de oorzaak van dat vage batterijverbruik van de case is.
Als jij je geroepen voelt kan je natuurlijk naar de Apple store gaan en daar vragen wat ze ervan vinden :)
De meesten hier vinden het volgens mij voorlopig wel best zo en wachten even af of Apple met een uitspraak/oplossing komt. Je kan er sowieso binnen een jaar nog mee terug naar Apple dus het bespaart jezelf een hoop frustratie als je het even aankijkt (ik verwacht wazige blikken en onnnozele antwoorden van de Geniussen in de Apple Store op het moment).

[Voor 11% gewijzigd door matthijst op 03-01-2017 07:19]

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Klopt, die doen dan spontaan alsof ze knetterstoned zijn en je even niet kunnen volgen - maar zijn best bereid "als u er zo'n last van heeft" om het product "vanuit serviceoogpunt en om de klantervaring te verbeteren te vervangen." :P
Wat prima is, mij zal t meestal een rotzorg zijn wat t probleem is - als ze t maar oplossen.

Ik neem aan dat de AirPods ook firmware updates kunnen (gaan) krijgen, wellicht dat dat er binnenkort aankomt. De Apple Pencil bijvoorbeeld kreeg die, en de Beats Solo3 claimt ook automagisch updates te krijgen als ie met een idevice met iOS 10 gekoppeld is.
Dus de AirPods volgen vast snel, hopelijk lost dat de battery drain op. :)

[Voor 20% gewijzigd door WhatsappHack op 03-01-2017 08:00]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• PnD
  • Registratie: juli 2002
  • Nu online

PnD

like in Pinda ^_^

Ik heb het topic doorgelezen en ben benieuwd of iemand ze ook gebruikt op een Windows laptop. Koppelen ze automatisch als je bluetooth aan hebt staan (en ze uiteraard eerder gepaired hebt)? En als er een iPhone in de buurt?

Verder vraag ik me af hoe die delay is. Ik speel nog wel eens een potje CS:GO en dat doe ik nu met de earpods. Moet natuurlijk geen merkbare delay zijn.

Al mijn oude & nieuwe systemen

• swv
  • Nu online
wardjj schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:22:
Bij mij ook denk ik. 30 december voor het laatst opgeladen na de kalibratie of wat daar op leek. Nu nog 26% over en ik heb er al een aantal uur muziek luisteren op zitten. Ik haal alleen voor mijn gevoel de beloofde 24 uur bij lange na niet. Ik heb er denk ik nu 12 tot 15 uurtjes op zitten, en gezien het resterende percentage houdt het binnenkort snel op. Maarrrr al met al een stuk beter dan die vage drain van laatst. In dit tempo kan ik er in ieder geval een paar dagen mee doen en dat vind ik al helemaal prima :)

• macmellow
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 27-01 15:19
PnD schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:06:
Ik heb het topic doorgelezen en ben benieuwd of iemand ze ook gebruikt op een Windows laptop. Koppelen ze automatisch als je bluetooth aan hebt staan (en ze uiteraard eerder gepaired hebt)? En als er een iPhone in de buurt?

Verder vraag ik me af hoe die delay is. Ik speel nog wel eens een potje CS:GO en dat doe ik nu met de earpods. Moet natuurlijk geen merkbare delay zijn.
Als ik ze in doe bij mijn iPhone en Windows-laptop dan connect hij met die waar hij het laatst mee verbonden is geweest.

• Grudgie
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 27-01 15:00

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ga deze oordoppen denk ik ook maar aanschaffen voor het sporten. Sport zelf 4x per week, veel krachttraining en cardio, toch wel 1,5 - 2 uur bezig. Alleen heb ik wel een Android telefoon maar dat moet gewoon werken.

Vind het sporten met kabels soms best wel irritant en dit zou echt wel zo ontzettend chill zijn. :)

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 27-01 12:05
Even een update op mijn case: Afgelopen zaterdag opgeladen (alles naar 100%) voor een hele nacht, en eigenlijk nu net (door dit topic te openen) maar weer is gekeken: Niet gebruikt: 99% case, 100% allebei de oordopjes.

Telefoon heeft de hele tijd vlakbij het doosje gelegen, op misschien 3 momenten na... Zouden ze stiekem aan het updaten zijn :P mijn firmware versie is 3.3.1 (te vinden onder Settings -> General -> About -> AirPods op je iPhone)

[Voor 19% gewijzigd door ex87 op 04-01-2017 11:14]

• smoken
ex87 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:30:
Telefoon heeft de hele tijd vlakbij het doosje gelegen, op misschien 3 momenten na... Zouden ze stiekem aan het updaten zijn :P mijn firmware versie is 3.3.1 (te vinden onder Settings -> General -> AirPods op je iPhone)
Ik kan geen AirPods vinden onder "instellingen -> algemeen" ?

• ex87
smoken schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:12:
[...]

Ik kan geen AirPods vinden onder "instellingen -> algemeen" ?
Ah sorry, moest ook nog op "about" klikken, zal m'n post even aanpassen. Ze moeten trouwens ook verbonden zijn (doosje open)

[Voor 9% gewijzigd door ex87 op 04-01-2017 11:15]

• swv
  • Nu online
Goh dat wist ik niet eens. Handig. Ik zit overigens ook op 3.3.1. Lijkt mij dat dat bij iedereen zo is.

• Eduardboon
Ik zit vanaf dag 1 al op 3.1.1 inderdaad.

Nu ik het doosje alleen nog opendoe wanneer ik de airpods wil gebruiken gaat de boel ineens VEEL langer mee. Even checken hoeveel stroom je nog hebt kan je dus best 10-20 procent kosten terwijl de airpods 3 uur gebruiken en dan opladen je maar 15 kost :+ (mijn eigen ervaring dan).

Ik ben dus maar begonnen met het daadwerkelijk gebruiken van de airpods :).

• ex87
Eduardboon schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:27:
Ik zit vanaf dag 1 al op 3.1.1 inderdaad.

Nu ik het doosje alleen nog opendoe wanneer ik de airpods wil gebruiken gaat de boel ineens VEEL langer mee. Even checken hoeveel stroom je nog hebt kan je dus best 10-20 procent kosten terwijl de airpods 3 uur gebruiken en dan opladen je maar 15 kost :+ (mijn eigen ervaring dan).

Ik ben dus maar begonnen met het daadwerkelijk gebruiken van de airpods :).
Dat valt mij nu dus ook op, sinds zaterdag 0 drain, en na vanochtend ineens doosje op 91% (omdat ik alleen maar de lading had gecontroleerd vanmorgen).

• WhatsappHack
  • Niet online
Net binnen, best blij mee :)
Ze zitten prima en de geluidskwaliteit is helemaal niets mis mee.

Wel heb ik dat ze soms even haperen, daar ben ik wat minder blij mee. Even kijken of dat aanhoudt.

-edit-
Idealer als je t bedient met de Apple Watch trouwens. Geen gelul of getik op je oor, gewoon volume regelen met je Watch of Spotify ermee bedienen. (Gelimiteerd tot stop/pauze en vorige/volgende, wel zie je artiest en nummer.)

[Voor 36% gewijzigd door WhatsappHack op 04-01-2017 20:55]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Shaidar
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15-01 23:17
Airpods al sinds dat ze leverbaar waren in België in gebruik, op heel veel verschillende plaatsen en apparaten (kantoor, straat, auto, trein, toilet op zowel iPhone 7 Plus als Macbook Pro als iPad Pro), zowel bellen als muziek via iTunes. Alles allemaal super eigelijk: batterijduur, opladen, connectie, geluidskwaliteit. En ze zijn nog geen één keer uit m'n oor gevallen.

Superzalig product, dit waren echt de draadloze oortjes waar ik op aan het wachten was.

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• swv
  • Nu online
Sterker nog: de AirPods is naar mijn mening het beste product dat Apple uitgebracht heeft in 2016. Sterk in zijn eenvoud en gebruiksgemak. It just works. Dat kunnen we van de rest van Apple's portfolio niet meer zeggen. Oke misschien wat overdreven. Vaak werkt het allemaal wel, maar niet naar tevredenheid (bijv door gebrek aan ondersteuning vanuit ontwikkelaars of storende bugs). En ook al zijn het allemaal hoogwaardige producten; de software- en hardwareproblemen, levertijden en prijzen stapelen zich elk jaar verder op.

Het gaat wellicht wat offtopic nu, maar verlangen jullie ook naar nieuwe besturingssystemen? Apple is aan alles en overal functies aan het toevoegen elk jaar aan een bestaand product, maar op een gegeven moment is het verstandiger om weer eens opnieuw te beginnen om te voorkomen dat je producten te complex worden.

Ik zal wel wat ongeduldig zijn hoor. Ik denk namelijk dat we nog even moeten wachten tot kunstmatige intelligentie zich verder ontwikkelt. Denk aan toen dit in het nieuws kwam: nieuws: Apple gaat onderzoek naar kunstmatige intelligentie voortaan publiceren. Ik denk dat Apple producten simpeler kan maken wanneer kunstmatige intelligentie wordt gebruikt om maatwerk te bieden aan de Apple gebruiker. Dat betekent dus een dynamisch OS die zich aanpast aan wat de gebruiker verlangt. Personaliseren dus. Ja ook visueel ;) Waarom één OS voor iedereen maken en gebruikers met functies opzadelen die je helemaal niet wilt? Wat dat betreft is de Touch Bar in de nieuwe MacBooks wel een leuk voorzetje op deze visie. Maar het maakt het tegelijkertijd wat complexer omdat er nog een invoermethode bijkomt naast gestures en Force Touch van het trackpad. Hetzelfde zie je bij de iPhone. Ja er zijn handige functies, maar ik heb altijd het gevoel dat ik maar 25% van het potentieel benut bij mijn Macs, iPhone en iPad. En over de Apple Watch maar niet te spreken.

En tja dan heb ik nu de AirPods als nieuwste Apple product aanwinst al een week of twee in bezit. Dé reden waarom bovenstaande gevoelens komen bovendrijven. De AirPods vind ik een product waar ik nou echt gelukkig van wordt omdat het precies doet wat ik van het product verlang en waarbij ik het gevoel heb het volledige potentieel te benutten als niet-Amerikaan zijnde. Daarmee bewijst Apple het nog niet verleerd te zijn een bestaand concept te verbeteren en voor een goede prijs in de markt te zetten. Dat hebben we al eerder gezien. Maar waar ik nog benieuwd naar ben is of Apple ook in staat is om een eigen concept te verbeteren en opnieuw in de markt te zetten. En nee bij de AirPods is dat voorlopig niet nodig ;) Al mag er best nog wat (slimme) functionaliteit bij in de software.

• netvista
  • Registratie: september 2005
  • Nu online
Ok vandaag ook de AirPods binnen. 1e indrukken:

Pro:

- Goede look & feel
- Goed bereik. Nog niet getest hoe ver precies, maar sowieso zonder problemen bereik door het hele huis. ( 3 verdiepingen )
- Geluidskwaliteit is best ok, gezien het formaat.

Con:

- Ze blijven bij mij helaas niet zitten bij het hardlopen. Iemand daar ( behalve ductape ) een oplossing voor toevallig?

- Geluidskwaliteit via iPhone en apple watch prima, maar via de mac ( 2014 iMac 4K ) is het geluid echt dikke crap. Het klinkt dan dof en distant .Meer mensen hier last van?

EDIT: Inmiddels opgelost. Klinkt nu ook goed op de mac. Niks aan gedaan verder dus het zal wel een (hopelijk) eenmalige glitch zijn geweest.

- Overschakelen tussen devices gaat niet helemaal seamless. Als ik ze bijvoorbeeld aan de mac geconnect heb en ik wil bijvoorbeeld via de iPhone luisteren naar spotify, dan moet ik eerst op de iMac op disconnect klikken voordat ik ze weer op de iPhone kan gebruiken.

EDIT:

Ook dit is "opgelost" ...duurt gewoon een seconde of 5 voordat ie switched naar het gewenste device.

[Voor 14% gewijzigd door netvista op 05-01-2017 22:25]

• JackBol
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

netvista schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:57:
- Ze blijven bij mij helaas niet zitten bij het hardlopen. Iemand daar ( behalve ductape ) een oplossing voor toevallig?
Heb ik geen last van, maar dat gaat jou helaas niet helpen.
- Geluidskwaliteit via iPhone en apple watch prima, maar via de mac ( 2014 iMac 4K ) is het geluid echt dikke crap. Het klinkt dan dof en distant .Meer mensen hier last van?
Sluit eens alle andere apps als je muziek luistert. Ik heb twee apps die het bluetooth profiel om onbekende reden van A2DP naar HSP omswitchen. Als ik ze sluit schakelt het profiel terug naar A2DP en is de kwaliteit weer goed.
- Overschakelen tussen devices gaat niet helemaal seamless. Als ik ze bijvoorbeeld aan de mac geconnect heb en ik wil bijvoorbeeld via de iPhone luisteren naar spotify, dan moet ik eerst op de iMac op disconnect klikken voordat ik ze weer op de iPhone kan gebruiken.
Ik gebruik ze wisselend op mijn mbp late 2013 en iphone7. Ik hoeft ze niet op het oude device te disconnecten. Als ik wil switchen hoeft ik alleen maar op het nieuwe apparaat te connecten en hij schakelt dan vanzelf in 2 a 3 seconden over.

When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

• cranebird
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 14-01 16:58

Con:
Niet tegen het uit je oren vallen, maar mogelijk geeft dit je wat zekerheid:
https://www.spigen.com/products/airpod-strap

• SP75
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 26-09-2021
Hallo,

Sinds enkele uren gebruik ik de airpods, meren jullie ook dat de klepje van de oplaadcase iets wiebelt? bijv ene kant meer dan de andere, zowel dicht als open.

En hoe is de ervaring met de battery (drain) ?

• tCC
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 27-01 15:46
SP75 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:59:
Hallo,

Sinds enkele uren gebruik ik de airpods, meren jullie ook dat de klepje van de oplaadcase iets wiebelt? bijv ene kant meer dan de andere, zowel dicht als open.

En hoe is de ervaring met de battery (drain) ?
Boven je staan 300+ posts over de battery drain, heb je de thread uberhaupt wel gelezen ? :)

• bvsteyn
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 27-01 19:06
Ok vandaag ook de AirPods binnen. 1e indrukken:

Con:

Je zou dit nog kunnen proberen:

http://www.ebay.nl/itm/Ea...040bcb:g:08oAAOSwZQRYZsq1

• PnD
  • Registratie: juli 2002
  • Nu online

PnD

like in Pinda ^_^

PnD schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:06:
Mijn vraag nog een keertje kicken, hopende dat er iemand ervaring heeft met gamen met de Airpods.

Al mijn oude & nieuwe systemen

• netvista
  • Nu online
Ja idd, dat is een optie. Ik probeer eerst de optie met "sugru" om te proberen een goede pasvorm te maken. Het grote nadeel alleen van dit soort oplossingen is dat de Airpods niet meer zonder meer in het doosje passen. En juist het gemak het van zo-uit-het-doosje-in-je-oor-en-weer-terug aspect word teniet gedaan als je eerst een minuut moet gaan prutsen met die siliconen dingen.

Ik ben eigenlijk meer op zoek naar een mogelijkheid om het oppervlak van de Airpods wat ruwer te maken zodat ze wat beter blijven zitten, maar toch nog in het doosje passen.

[Voor 23% gewijzigd door netvista op 06-01-2017 10:34]

• remmuz
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 27-01 15:13
Heeft er al iemand in een vliegtuig gezeten met de Airpods?
Ik ben eigenlijk op zoek naar een wireless, in-ear headset met active noise cancelling voor dat doel maar die moet nog worden uitgevonden geloof ik.
Ik overweeg nu de Airpods maar dan moeten ze wel de vliegtuig herrie buiten houden.

• bvsteyn
remmuz schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:33:
Heeft er al iemand in een vliegtuig gezeten met de Airpods?
Ik ben eigenlijk op zoek naar een wireless, in-ear headset met active noise cancelling voor dat doel maar die moet nog worden uitgevonden geloof ik.
Ik overweeg nu de Airpods maar dan moeten ze wel de vliegtuig herrie buiten houden.
Het zijn geen in-ears..dus de herrie houden ze niet buiten.

• bvsteyn
netvista schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:21:
[...]

Ja idd, dat is een optie. Ik probeer eerst de optie met "sugru" om te proberen een goede pasvorm te maken. Het grote nadeel alleen van dit soort oplossingen is dat de Airpods niet meer zonder meer in het doosje passen. En juist het gemak het van zo-uit-het-doosje-in-je-oor-en-weer-terug aspect word teniet gedaan als je eerst een minuut moet gaan prutsen met die siliconen dingen.

Ik ben eigenlijk meer op zoek naar een mogelijkheid om het oppervlak van de Airpods wat ruwer te maken zodat ze wat beter blijven zitten, maar toch nog in het doosje passen.
Moest ff googlen op 'sugru'.. :P
Het schijnt dat de door mij genoemde eartips zonder moeite erom schuiven...bovendien hoe je het alleen te doen als je gaat hardlopen, toch?

• netvista
  • Nu online
bvsteyn schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:38:
[...]

Moest ff googlen op 'sugru'.. :P
Het schijnt dat de door mij genoemde eartips zonder moeite erom schuiven...bovendien hoe je het alleen te doen als je gaat hardlopen, toch?
Haha ik ook toen ik het voor het eerst las :). Die dingen die jij noemde zijn eigenlijk niet echt geschikt voor Airpods, want ze missen de uitsparing voor de sensor. Maar iets soortgelijks wat wel geschikt is voor de Airpods moet wel te vinden zijn natuurlijk.

[Voor 20% gewijzigd door netvista op 06-01-2017 10:50]

• bvsteyn
netvista schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:45:
[...]

Haha ik ook toen ik het voor het eerst las :). Die dingen die jij noemde zijn eigenlijk niet echt geschikt voor Airpods, want ze missen de uitsparing voor de sensor. Maar iets soortgelijks wat wel geschikt is voor de Airpods moet wel te vinden zijn natuurlijk.
Klopt, je beschikt dan niet over de auto-pauze optie, maar goed tijdens het hardlopen is dat niet zo erg.. ;)
Mocht je iets vinden wat goed werkt laat het dan zeker weten!

• MartijnMartijn
  • Laatst online: 21:00
Na twee dagen kan ik zeggen dat ik erg ben met de AirPods.

Ze werken erg goed, ook onder Windows, zelfs het pauzeren van muziek in Spotify werkt met Windows goed. Ook de geluidskwaliteit met Skype is goed te noemen.

Eigenlijk is het 'tikken' ook het enige nadeel: dat moet best hard.

• Kijkeenolifant
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 26-01 18:34
Gebruik ze nu ruim een week en ik ben er nog steeds erg blij mee. Het is zo relaxt om zonder dat snoertje ff snel de oortjes in en uit te doen, zeker omdat de muziek auto pauseert en verder gaat. De drain lijkt nu ook ver weg te zijn, gisteren tot vandaag 1% ofzo in de case verloren. Maar blijf dat nog wel even in de gaten houden.

Hebben jullie de airpods al in combinatie met (video) Facetime gebruikt? Ik merk dat als ik op de fiets zit en via Facetime bel de verbinding vrij slecht is. Als ik stil sta is het vrijwel perfect. Vraag me af waardoor dat komt, omdat ik met muziek etc. niet tot nauwelijks problemen heb op de fiets.

• sushieffer
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 25-01 15:19
Sinds vanmiddag eigenaar van een setje Airpods. Ik moet zeggen dat ze me positief hebben verrast. In mijn oren blijven ze goed zitten, hebben een iets lekkerdere bas dan de standaard EarPods & ze verbinden snel met mijn iPhone 7 plus.

Erg tevreden tot nu toe!

Think Different

• bvsteyn
Vanmiddag het pakketje van coolblue ontvangen met de AirPods. Koppelen werkt feilloos aan iPhone en iPad. iMac moet ik nog uitproberen.

Even gespeeld met Siri om het volume aan te passen en een volgend nummer te kiezen. Werkt goed, maar weet niet of ik dat vaak ga gebruiken. Pauzeren van de muziek van Spotify en het weer hervatten door de AirPod weer terug te plaatsen werkt top!

Kan je de AirPods gewoon opladen met een iPad lader?

• WhatsappHack
  • Niet online
bvsteyn schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:28:
Kan je de AirPods gewoon opladen met een iPad lader?
Jup.

• bvsteyn
Ok, thnx! :)

Spotify op de iMac in combinatie werkt ook prima met pauzeren bij het uithalen van een AirPod. Ook start hij weer automatisch met afspelen.
Helaas dat VLC niet zo kan werken...zou helemaal ideaal zijn!

• _Bailey_
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
kogel door de kerk:

mijn Beats Solo 3 Wireless in de verkoop en mijn AirPods hou ik. Vind die koptelefoon van Beats zo'n lomp ding om op te bergen (neem nooit een rugzak ofzo mee voor onderweg, ''travel light" zeg maar)

Afgelopen 2 dagen veel buiten geweest met een muts op mn hoofd. Je beweegt zo nu en dan met je hoofd en de Airpods blijven keurig netjes op hun plaats.

Geluidskwaliteit van mijn Beats Solo 3 is wel stukken beter, maar ik lever die graag in voor het kleine opbergdoosje van de AirPods.

Wat mij betreft zijn de AirPods echt HET Apple product van 2016! (ja tis al 2017....)

• U2psv
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 27-01 14:55
cranebird schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:19:
[...]

Niet tegen het uit je oren vallen, maar mogelijk geeft dit je wat zekerheid:
https://www.spigen.com/products/airpod-strap
Kijk ff op amazon voor eartips voor airpods

• Digilike
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 03-05-2021
Gisteren de airpods gekocht bij Mediamarkt. En het setje was heel moeilijk te pairen. Ook na een reset kwam er heel moeilijk contact totstand met de iPhone. Uiteindelijk is het gelukt. Na even testen bleek het rechter dopje heel snel leeg te lopen en bij het laden verscheen er niet het tekentje dat het werd opgeladen. Het bleef steken op 52%. Dit terwijl het linker oortje heel snel op 100% zat.

Snel voor sluitingstijd ben ik ermee teruggekeerd naar Mediamarkt en ik kon ze meteen omruilen. Wat een verschil. Het nieuwe setje pairde zodra ik het klepje van het doosje opendeed. Uiteraard heb ik het setje meteen getest. Voor onderweg vind ik het een prima geluid. Voor mij volstaat deze kwaliteit voor de momenten dat ik mobiel ben. De bediening met de dubbele tap op een dopje en in combinatie met Siri vind ik ook uitstekend. Onderweg luister ik naar Spotify en de bediening combineer ik dan met de Apple Watch. Nummers vooruit in Spotify, pauze etc lukt goed met de app Watchify. Ik gebruik Spotify omdat dit via mijn provider datavrij is. Music van Apple werkt wel prettiger, omdat dan de volledige functionaliteit van de oordopjes wordt benut. Na het dopje uit en weer in het oor stoppen, gaat de muziek vanzelf verder. Bij Spotify gebeurt dat niet automatisch.

Over het drainen van de dopjes en het oplaad doosje heb ik tot nu toe niet te klagen. Gisterenavond heb ik - na mij op internet te hebben georiënteerd - meteen een reset gedaan. Dit deed ik via het knopje op de achterkant. Daarna heb ik alles tot 100% opgeladen. Voordat ik ging slapen heb ik het setje van de stroom gehaald. Nu, 8 uur later staan zowel de oordopjes als het doosje nog op 100%. De iPhone heb ik vannacht wel op de vliegtuigmodus gezet. Ik weet niet wat het resultaat geweest zou zijn als ik dat niet had gedaan. Mogelijk had het setje dan continu contact proberen te leggen met de iPhone. Daar zal ik niet snel achter komen, want de iPhone gaat 's-nachts altijd op de vliegtuigmodus.

Kortom: na een dag ben ik zeker tevreden. Ik moest wel even slikken bij dit bedrag. Dat is meer uit een soort calvinisme. Dus dat is een persoonlijk iets, waar ik me recentelijk wat overheen begin te zetten. Waarom zou je zoiets niet aanschaffen als je het leuk vindt en het kunt betalen ;)

• bvsteyn
Digilike schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 07:38:
Onderweg luister ik naar Spotify en de bediening combineer ik dan met de Apple Watch. Nummers vooruit in Spotify, pauze etc lukt goed met de app Watchify. Ik gebruik Spotify omdat dit via mijn provider datavrij is. Music van Apple werkt wel prettiger, omdat dan de volledige functionaliteit van de oordopjes wordt benut. Na het dopje uit en weer in het oor stoppen, gaat de muziek vanzelf verder. Bij Spotify gebeurt dat niet automatisch.
Dank voor de Watchify tip...was ik nog niet tegengekomen. Gaan we uitproberen...

Ben overigens ook benieuwd naar de spotty app (spotty)

Als het bevalt moet ik toch maar gaan denken aan het afsluiten van een Spotify abonnement. Heb nu 3 maanden premium voor 1 euro, nadat ik een aantal jaren geleden ook al eens Spotify heb uitgeprobeerd. En tot op heden gebruik ik het elke dag en ik voorzie dat dat wel zo gaat blijven met die AirPods.... 8)7

[Voor 5% gewijzigd door bvsteyn op 07-01-2017 09:36]

• Digilike
bvsteyn schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 09:33:
[...]

Dank voor de Watchify tip...was ik nog niet tegengekomen. Gaan we uitproberen...

Als het bevalt moet ik toch maar gaan denken aan het afsluiten van een Spotify abonnement. Heb nu 3 maanden premium voor 1 euro, nadat ik een aantal jaren geleden ook al eens Spotify heb uitgeprobeerd. En tot op heden gebruik ik het elke dag en ik voorzie dat dat wel zo gaat blijven met die AirPods.... 8)7
Graag gedaan. Het loont idd de moeite om dan een premium abonnement af te sluiten. ;) Ik zal eens ff kijken naar die Spotty app.

Inmiddels staat het doosje op 89% en de airpods op 99%, zonder dat ik wat heb gedaan. Mij maakt het niet zo heel veel uit. Normaliter doe ik het geheel gewoon 's-nachts aan de stroom. Dus overdag zal er voldoende energie beschikbaar zijn om de airpods te gebruiken.

• smoken
Digilike schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 09:40:
[...]
Inmiddels staat het doosje op 89% en de airpods op 99%, zonder dat ik wat heb gedaan. Mij maakt het niet zo heel veel uit. Normaliter doe ik het geheel gewoon 's-nachts aan de stroom. Dus overdag zal er voldoende energie beschikbaar zijn om de airpods te gebruiken.
Het zijn volgens mij de AirPods die voor het probleem zorgen, niet de case.
Ik heb ze vanmorgen gebruikt tijdens het sporten (55 minuten), ze gingen van 100% naar 87%

Nu liggen ze al twee uur niets te doen (bewust buiten de case gelaten) en staan ze op 75%.
Da's dik 5% per uur accu drain, zonder gebruik.
De iPhone is wel in de buurt, met bluetooth aan. Zal de komende uren een proberen wat er gebeurd als ze geen verbinding hebben.

[Voor 8% gewijzigd door smoken op 07-01-2017 12:06]

• Digilike
smoken schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:04:
[...]

Het zijn volgens mij de AirPods die voor het probleem zorgen, niet de case.
Ik heb ze vanmorgen gebruikt tijdens het sporten (55 minuten), ze gingen van 100% naar 87%

Nu liggen ze al twee uur niets te doen (bewust buiten de case gelaten) en staan ze op 75%.
Da's dik 5% per uur accu drain, zonder gebruik.
De iPhone is wel in de buurt, met bluetooth aan. Zal de komende uren een proberen wat er gebeurd als ze geen verbinding hebben.
Ik weet niet welke gemiddelden worden aangenomen voor de standby tijd. Maar als je uitgaat van 5 uur gebruik voor de AirPods, dan is gemiddeld een afname van 20% per uur. Dan vind ik de 13% die verbruikt is tijdens jouw sporten niet opmerkelijk. Netjes, zelfs.

• smoken
Digilike schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:21:
[...]

Ik weet niet welke gemiddelden worden aangenomen voor de standby tijd. Maar als je uitgaat van 5 uur gebruik voor de AirPods, dan is gemiddeld een afname van 20% per uur. Dan vind ik de 13% die verbruikt is tijdens jouw sporten niet opmerkelijk. Netjes, zelfs.
Dat is inderdaad zeer netjes, ook heel tevreden over!
Alleen die afname terwijl ze niets liggen te doen, die vind ik minder netjes ;-)

• sushieffer
bvsteyn schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 09:33:
[...]

Je kan spotify ook gewoon bedienen met de standaard "speelt nu af" venster.

Zie hier een screenshot:

Think Different

• Digilike
Het screenshot is niet zichtbaar, helaas :)

• sushieffer
Digilike schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:58:
Het screenshot is niet zichtbaar, helaas :)
Nu zou ie wel moeten werken

Think Different

• smoken
Net een 3 uurtjes weggeweest, had de iPhone bij me en de AirPods lagen buiten de case.

Van 75% naar 56% voor de linker Airpod en de rechter naar 69%

Bluetooth op zowel mijn MacBook als iPad stonden uit, dus daar hebben ze geen verbinding mee kunnen maken.

Case geeft trouwens sinds vanmorgen nog steeds netjes 100% aan.

[Voor 11% gewijzigd door smoken op 07-01-2017 16:24]

• Shaidar
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15-01 23:17
Alle batterij issues waarvan hier melding wordt gemaakt zijn mijn inziens een hardware issue. Gewoon je Airpods omruilen. iPhone 7 sinds donderdag 16h in de buurt van de Airpods die in hun case zitten, en 100% geladen zijn - niet meer gebruikt dus sindsdien. Zonet de case even opengedaan en gewacht om de Bluetooth connectie en na 48 uur staan de pods én de case nog beide op 100% accu.

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• smoken
Shaidar schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:28:
Alle batterij issues waarvan hier melding wordt gemaakt zijn mijn inziens een hardware issue. Gewoon je Airpods omruilen. iPhone 7 sinds donderdag 16h in de buurt van de Airpods die in hun case zitten, en 100% geladen zijn - niet meer gebruikt dus sindsdien. Zonet de case even opengedaan en gewacht om de Bluetooth connectie en na 48 uur staan de pods én de case nog beide op 100% accu.
Dat klinkt beter inderdaad ....

• Saninl
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 26-01 22:56

Got them :)

[Voor 8% gewijzigd door Saninl op 07-01-2017 16:32]

• Digilike
kaisoj schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:02:
[...]

Nu zou ie wel moeten werken
Klopt! En dat schermpje zie je als je de muziek app opent op de Watch?

• sushieffer
Digilike schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:13:
[...]

Klopt! En dat schermpje zie je als je de muziek app opent op de Watch?
Op het moment dat je muziek op je iPhone via Spotify aanzet krijg je in het dock gedeelte dit scherm er automatisch bij. Hierdoor kan je dus het geluid van je Airpods aanpassen en natuurlijk een nummer verder of terugspoelen.
Enige wat ie dan niet heeft zijn je afspeellijsten binnen Spotify.

Think Different

• WhatsappHack
  • Niet online
kaisoj schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:16:
[...]

Op het moment dat je muziek op je iPhone via Spotify aanzet krijg je in het dock gedeelte dit scherm er automatisch bij. Hierdoor kan je dus het geluid van je Airpods aanpassen en natuurlijk een nummer verder of terugspoelen.
Klopt, werkt prima. Er is wel een app waarmee je de afspeellijsten ook kan zien. Joy heet het geloof ik, maar ik vond het te instabiel.

• Digilike
kaisoj schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:16:
[...]

Ah, bedankt! Ik ga dat eens ff uitproberen :D De app waar ik het eerder over had laat die afspeellijsten wel zien en die kun je dan ook benaderen.

• sushieffer
Iemand trouwens een idee hoe je je batterij percentage van je Airpods kan terug vinden op je Apple Watch? Ik kan op watch alleen mijn batterij van de watch zelf terug vinden. Het schijnt ook te kunnen met Airpods. Precies wanneer ik er om vraag komen ze ineens tevoorschijn op watch.

Daarnaast lukt het me ook niet om de oortjes los van elkaar te laten zien bij de batterij percentage in een widget. Je ziet alleen het percentage gecombineerd..

[Voor 9% gewijzigd door sushieffer op 07-01-2017 19:29]

Think Different

• Digilike
kaisoj schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:23:
Iemand trouwens een idee hoe je je batterij percentage van je Airpods kan terug vinden op je Apple Watch? Ik kan op watch alleen mijn batterij van de watch zelf terug vinden. Het schijnt ook te kunnen met Airpods. Precies wanneer ik er om vraag komen ze ineens tevoorschijn op watch.

Daarnaast lukt het me ook niet om de oortjes los van elkaar te laten zien bij de batterij percentage in een widget. Je ziet alleen het percentage gecombineerd..
Op de Apple Watch worden bij mij de percentages van de oortjes afzonderlijk getoond.

• WhatsappHack
  • Niet online
Digilike schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:59:
[...]

Op de Apple Watch worden bij mij de percentages van de oortjes afzonderlijk getoond.

[afbeelding]
Dat doet de iPhone bij mij ook met de batterij widget. Eerst laat ie percentage van de case zien, en na een paar minuten wordt dat per dopje.

• sushieffer
Digilike schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:59:
[...]

[afbeelding]
WhatsappHack schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:25:
[...]

Dat doet de iPhone bij mij ook met de batterij widget. Eerst laat ie percentage van de case zien, en na een paar minuten wordt dat per dopje.
Op m'n watch krijg ik nu mooi het overzichtje per oortje.

Ik krijg het alleen niet voor elkaar mijn case & het % per oortje in de batterij widget te tonen. Ik zie alleen mijn oortjes gecombineerd..

Think Different

• BikkelZ
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2021

BikkelZ

CMD+Z

Vandaag eindelijk uit kunnen pakken. Geluid is goed voor dit type oortjes, geen bonkige bas maar wel een lichte smiley curve qua frequenties. Pairen was een eitje. Ik dacht dat ik automatisch over kon schakelen naar mijn iPad die op het zelfde iCloud account zit maar dat lukte niet (kon hem ook maar een ogenblik uit de kinderhanden trekken ;) ).

Ze zitten precies het zelfde als de wired versie. Uit mijn rechteroor valt hij vrij makkelijk uit, dus geen sport voor mij.

Geprobeerd Siri te gebruiken, dat werkt betrouwbaar wat betreft double tap gesture maar Siri zelf blijft slecht.

iOS developer

• StanTheMan
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 24-12-2021
Afzonderlijk in widget krijg ik als ik er ééntje uit haal.

• bvsteyn
WhatsappHack schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:25:
[...]

Heb je daar wat voor moeten doen? Mijn widget laat alleen telefoon en watch zien...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
bvsteyn schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 23:06:
[...]

Heb je daar wat voor moeten doen? Mijn widget laat alleen telefoon en watch zien...
Hij laat ze apart zien als ze allebei een ander accu percentage hebben denk ik.
Daarnaast verschijnen ze alle drie in de batterij widget als je ze er net uithaalt.

• Digilike
WhatsappHack schreef op zondag 8 januari 2017 @ 00:41:
[...]

Hij laat ze apart zien als ze allebei een ander accu percentage hebben denk ik.
Daarnaast verschijnen ze alle drie in de batterij widget als je ze er net uithaalt.
Het klopt wat je zegt.

• tCC
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 27-01 15:46
Shaidar schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:28:
Volgens mij geen hardware issue maar een software bug oid.

Iedereen die regelmatig z'n case opent om te kijken hoeveel batterij er nog in zit heeft te maken met het "probleem".

Zoals op macrumours te lezen en mijn eigen ervaring ook is, het lijkt net alsof de airpods een x aantal minuten/uren aan blijven staan en batterij verbruiken nadat je de case even geopend hebt.

Als je de case gesloten houdt en vervolgens een (halve) dag later weer kijkt zie je dat deze niets gedrained hebben, net zoals je zelf ook aangeeft.

Om de xx minuten kijken hoeveel er nog in zit lijkt er dus voor te zorgen dat ze nooit op standby gaan en dus de hele tijd batterij verbruiken en ze zo leeg zijn.

• BikkelZ
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2021

BikkelZ

CMD+Z

Range was wel erg goed. Kon mijn telefoon in een hoek van het huis leggen en overal rondlopen inclusief gesloten deuren twee verdiepingen er boven zonder enig probleem

iOS developer

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee