• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56
Hoi,
Ik heb nu thuis een xiaomi gateway gekoppeld aan domoticz. Nu ben ik aan het kijken wat de goedkoopste en/of simpelste oplossing is om lichtschakelaars te vervangen.
Sonoff lichtschakelaars zouden kunnen alleen hebben deze een extra kabel nodig die ik niet bij de huidige schakelaars heb.
Ik zoek dus een schakelaar met volgende wensen:
Connectie: Wifi?
Compatibiliteit: Domoticz
Aansluiting: standaard NL (2 kabels)
Prijs: liefst goedkoop

Ik heb verder geen zwave of rf. Wat zijn mijn opties? Bedankt alvast voor meedenken.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Zijn er draadloze en vlakke z-wave schakelaars die je als het ware op de muur kunt plakken?
Liefst die in een Gira raam passen. Het gaat om rolluik bediening waarvan ik wil dat het ook werkt wanneer het interne netwerk eruit ligt (bv bij brand en ik nog moet kunnen vluchten).
Standaard bediening moet via google home of Alexa gaan.

Schakelaar moet dus direct gekoppeld worden aan rolluik z-wave module zodat domoticz niet nodig is.

[ Voor 13% gewijzigd door icecreamfarmer op 26-09-2018 10:27 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
ik heb gewoon quibino shutter zwave schakelaar achter de pulschakelaars van de zonnewering gezet. Resultaat: ik kan met domoticz het zonnescherm uit en in doen, maar ook in de garage de ouderwetse handmatige manier gebruiken, mét feedback naar domoticz bij handmatige actie :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Bockelaar schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:28:
ik heb gewoon quibino shutter zwave schakelaar achter de pulschakelaars van de zonnewering gezet. Resultaat: ik kan met domoticz het zonnescherm uit en in doen, maar ook in de garage de ouderwetse handmatige manier gebruiken, mét feedback naar domoticz bij handmatige actie :)
Dat zou ik ook willen maar daar heb ik geen ruimte voor. Er zit nu een lelijke opbouw schakelaar.

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
Ik heb gisteren uit dit topic een script gebruikt en wat aangepast aan mijn wensen (overigens de eerste keer dat ik met DzVents aan de gang ben geweest :) ). Het doel was om bij een bepaalde PV opbrengst een notificatie te ontvangen. En dat werkt prima! Op het moment dat bijvoorbeeld de panelen 10kWh hebben opgewekt ontvang ik een notificatie. Het probleem is alleen dat ik de notificatie nu elke 5 minuten weer opnieuw ontvang aangezien de sensor "Zonnepanelen" elke 5 minuten geupdate wordt..... Er zal dus een foutje zitten in mijn script. I.v.m. gebrek aan dzvents kennis zie ik het zelf niet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
local sensor = 'Zonnepanelen' 
local numberToNotify = 10

return {
    on = {
        devices = {sensor},
    },

execute = function(domoticz, device)

local returnToday = domoticz.devices(sensor).counterToday

if returnToday >= numberToNotify then
            domoticz.notify('Zonnepanelen','PV target vandaag gehaald: '..returnToday, domoticz.PRIORITY_NORMAL,nil,nil,domoticz.NSS_HTTP)
            end
   end
}

Iemand hier een idee wat ik fout heb gedaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Furiousz op 26-09-2018 11:57 ]

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

• Bockelaar
  • Nu online
icecreamfarmer schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:57:
[...]

Dat zou ik ook willen maar daar heb ik geen ruimte voor. Er zit nu een lelijke opbouw schakelaar.
hah, bij mij ook, in de opbouw schakelaar zit die quibino erbij gepropt, past prima ;)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:56
@Furiousz je script doet exact wat je wilt. ik neem aan dat dit elke 5 minuten wordt uitgevoerd? want als je eenmalig je target gehaald hebt zal hij dat daarna continue gehaald hebben.
Je vraagt continue; returnToday >= numberToNotify (Threshold) en dat zal vanaf 2.00 zo zijn.
Een simpele fix is een globale variabele bij te houden die bijhoud of je al een notificatie verzonden hebt (in domoticz?) en die te zetten na het versturen van je notificatie (bv):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
local numberToNotify = 2.00

return {

if returnToday >= numberToNotify && notificationNotSent then
            domoticz.notify('Zonnepanelen','PV target vandaag gehaald: '..returnToday, domoticz.PRIORITY_NORMAL,nil,nil,domoticz.NSS_HTTP)
             notificationNotSent = true
            end
   end
}

Daarna instellen dat 1x per dag (om 0:00) Domoticz je globale variabele reset

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Bockelaar schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:58:
[...]

hah, bij mij ook, in de opbouw schakelaar zit die quibino erbij gepropt, past prima ;)
Heb je wellicht een fotootje? Ik heb een Somfy opbouwschakelaar en twijfel of die past...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Bockelaar schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:58:
[...]

Maar ik wil dus geen opbouw meer want die blokkeert het raam.
Als de vorige bewoners iets beter hadden opgelet was dit allemaal niet nodig geweest. |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Nu online
Sp33dFr34k schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:21:
[...]

Heb je wellicht een fotootje? Ik heb een Somfy opbouwschakelaar en twijfel of die past...
zal ik als ik thuis ben eens maken.

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
icecreamfarmer schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:24:
[...]

Maar ik wil dus geen opbouw meer want die blokkeert het raam.
Als de vorige bewoners iets beter hadden opgelet was dit allemaal niet nodig geweest. |:(
Geen mogelijkheid om er een inbouw van te maken met een gatenboor?

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 18:31

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

TravockMD schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:56:
[...]

Geen mogelijkheid om er een inbouw van te maken met een gatenboor?
FF eraf...

inbouw pot kopen 5 cm diep
ff rondje aftekenen
boortje 10-12 ff gaatees boren met stofzuiger er onder
klein steenbeiteltje alles ff uithakken
inouwpot erin et goed kit.. [ scheelt je troep.
Dagje of 2 hard laten worden
dan ff afmonteren..
alles bij elkaar binnen 3-4 uurtjes

En je zwave erachter
En je opbouw weg..

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

• Dylantje2

Dylantje2

Rushhour77 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:08:
Hoi,
Ik heb nu thuis een xiaomi gateway gekoppeld aan domoticz. Nu ben ik aan het kijken wat de goedkoopste en/of simpelste oplossing is om lichtschakelaars te vervangen.
Sonoff lichtschakelaars zouden kunnen alleen hebben deze een extra kabel nodig die ik niet bij de huidige schakelaars heb.
Ik zoek dus een schakelaar met volgende wensen:
Connectie: Wifi?
Compatibiliteit: Domoticz
Aansluiting: standaard NL (2 kabels)
Prijs: liefst goedkoop

Ik heb verder geen zwave of rf. Wat zijn mijn opties? Bedankt alvast voor meedenken.
Welke lampen ga je bedienen?
Als je hue of yeelights hebt..
Koop een deurcontact van xiaomi[ paar euro ]
knip de magneet eruit tussen uit.
Soldeer 2 draadjes aan de magneet
doe deze aan je schakelaar
leer hem in domoticz
schakel afmonteren
maak een groep van hue/yeelight met je gehackte schakelaar
Werkt hier al meer dan 1.5 jaar op 1 batterij..

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Furiousz schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:52:
Ik heb gisteren uit dit topic een script gebruikt en wat aangepast aan mijn wensen (overigens de eerste keer dat ik met DzVents aan de gang ben geweest :) ). Het doel was om bij een bepaalde PV opbrengst een notificatie te ontvangen. En dat werkt prima! Op het moment dat bijvoorbeeld de panelen 10kWh hebben opgewekt ontvang ik een notificatie. Het probleem is alleen dat ik de notificatie nu elke 5 minuten weer opnieuw ontvang aangezien de sensor "Zonnepanelen" elke 5 minuten geupdate wordt..... Er zal dus een foutje zitten in mijn script. I.v.m. gebrek aan dzvents kennis zie ik het zelf niet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
local sensor = 'Zonnepanelen' 
local numberToNotify = 10

return {
    on = {
        devices = {sensor},
    },

execute = function(domoticz, device)

if returnToday >= numberToNotify then
            end
   end
}

Iemand hier een idee wat ik fout heb gedaan?
Kijk eens naar persistent data.

De waarde dus onthouden voor de volgende keer. Als die groter is dan 10 dan geen notificatie. Aan het einde van je script die variabele vullen met de huidige waarde.
Dus eerst controleren en daarna zetten.
Niet vergeten om ook een initial te zetten, bijv 1.
Kijk ook naar 3de voorbeeld (humidity)hier.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:56

Sharky

Skamn Dippy!

Misschien een noob-vraag, maar ik wil even zeker weten dat ik het goed doe. Ik wil graag een aantal schakelaars gaan bedienen vanuit Domoticz en de fysieke schakelaar blijven gebruiken. Z-Wave interface heb ik al op m'n server zitten dmv USB.
Als ik een Fibaro Double Switch 2 (die wordt ondersteund door Domoticz) achter de dubbele schakelaar installeer dan kan het licht dus blijven bedienen met de fysieke schakelaar en met Domoticz? Wellicht is het heel voor de hand liggend of mis ik juist iets heel voor de hand liggends, vandaar mijn vraag.

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:08

DizzyWeb

Ondertiteld

Ja, dat kan zeker.

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Dylantje2 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:30:
[...]

FF eraf...

inbouw pot kopen 5 cm diep
ff rondje aftekenen
boortje 10-12 ff gaatees boren met stofzuiger er onder
klein steenbeiteltje alles ff uithakken
inouwpot erin et goed kit.. [ scheelt je troep.
Dagje of 2 hard laten worden
dan ff afmonteren..
alles bij elkaar binnen 3-4 uurtjes

En je zwave erachter
En je opbouw weg..
Dacht dat, dat niet mogelijk zou zijn maar vanavond de opbouw uit het stucwerk gedremelt. (was nieuw stucwerk dus wilde geen grote gaten.) En idd gat gemaakt. Wel een doos van 40mm. Gaat dat ook werken? Overigens moet je speciale jaloezie puls drukker hebben of werkt een standaard dubbele pulsdrukker ook. En zijn er nog grote verschillen tussen fibaro en quibino?

Ik heb trouwens nog geen domoticz draaien zijn er ook schakelaars en modules die geen controler nodig hebben maar rechtstreeks met de module contact maken?

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:51
Help! Sinds vandaag werkt helemaal niks meer hier in huis. Al mijn z-wave devices lijken compleet de verbinding met de controller en daarmee ook met domoticz kwijt te zijn.

Er zijn twee dingen gebeurd: 1) ik heb vandaag een update uitgevoerd naar de laatste versie. Dat was vanmiddag, toen was het nog licht en ik geloof niet dat ik daarna nog iets via domoticz geschakeld heb dus ik weet ook niet zeker of het daar aan ligt. 2) Ik heb de hele tent even van de spanning moeten halen vanwege wat werkzaamheden, dat heeft in totaal denk ik 5 minuten geduurd. Heb niet netjes afgesloten maar systeem is wel weer gewoon als vanoud in de lucht gekomen.

Domoticz zelf is gewoon gestart. Ik heb ook een keer ingelogd via putty en herstart, dat maakte geen verschil. In de logs zie ik continue timeouts voorbij komen wanneer er commands naar de nodes worden gestuurd. Gek genoeg geeft het zwave control panel wel aan dat de nodes OK zijn. Maar zodra ik een waarde probeer aan te passen krijg ik: "Error, Node015, ERROR: Dropping command, expected response not received after 1 attempt(s)". Het log in domoticz zelf geeft: "Status: OpenZWave: Received timeout notification from HomeID: 25490466, NodeID: 15 (0x0f)"

Ik zit er niet zo op te wachten om de nodes te verwijderen en opnieuw te koppelen, aangezien al mijn dimmers hier in de muren zitten. Daarbij weet ik nu natuurlijk ook niet zeker of dat wel gaat helpen. Voor nu gebruik ik maar even ouderwets de lichtknopjes en morgen heb ik een lange dag op t werk, dus het systeem heeft op zich ruimschoots de tijd om zich te herstellen. Als hier iemand nog goede tips heeft: heel graag!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:47

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als je een usb zwave stick hebt zit die misschien op andere usb poort (bij setup hardware).
Zeker als er nog een andere usb device is kan die als eerste zijn gestart en pikt ie de poort in.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• jsiegmund
  • Laatst online: 08:51
Lijkt me niet heel waarschijnlijk maar ik zal het checken. Ik alleen een P1 slimme meter kabel aangesloten op een andere poort en die werkt gewoon zoals zou moeten (dus die zou dan nog op dezelfde poort moeten zitten lijkt me). Verder geen andere apparaten.

Edit: raar! Nu gaf Domoticz én het control panel een volledig lege lijst met nodes, gewoon helemaal niets meer. Dat zinde me niks dus ik heb de hele toestand nog maar een keer opnieuw opgestart. En voila: ineens werkte alles weer. Heb dus geen idee wat er nu precies aan de hand was, maar het lijkt voorlopig opgelost te zijn... *klopt af*

[ Voor 40% gewijzigd door jsiegmund op 27-09-2018 08:01 ]

• rspoe
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-08 08:23
Sp33dFr34k schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:07:
Als je een goed wifi netwerk hebt (router of AP's of whatever) dan is dit ook gewoon betrouwbaar hoor. Ik ben aardig wat wifi apparaten aan het toevoegen vanuit financieel oogpunt (zwave is gewoon stervensduur) en dat bevalt tot nu toe prima. Nog geen enkel issue gehad tot nu toe.
Welke dimmers zou jij dan adviseren?

• Rushhour77
Dylantje2 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:33:
[...]
Welke lampen ga je bedienen?
Als je hue of yeelights hebt..
Bedankt voor je reactie.

Helaas heb/kan ik nog niet alles vervangen met yeelights.
Betekent dit dat het simpelste is om zwave te gaan gebruiken? Mijn PC staat wel op zolder. Hoe werkt dit dan qua bereik van de stick? Werkt zwave ook p2p?
Dus als ik om de zoveel meter zwave apparaat ophang komt het uiteindelijk tot de beneden verdieping?
Verder draait domoticz op een Windows pc via een Ubuntu virtualbox. Werkt die stick dan ook?

Thx!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik ben benieuwd en hoop hier ideeen op te doen over de afzuiging van de badkamer. In mijn badkamer heb ik nu een ventilator welke zelf aanspringt op het moment dat hij het nodig vindt, ik vind dit vaak veel te laat. De hele badkamer is dan al vergeven met condens. Om dit voor te zijn of iig te minimaliseren had ik het idee om (als het mogelijk is qua ruimte) een sonoff achter de ventilator te hangen en via een xiaomi temperatuur/ vochtigheidsmeter, de ventilator te laten schakelen bij bepaalde waardes en te stoppen bij bepaalde waardes. Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

rspoe schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:03:
[...]

Welke dimmers zou jij dan adviseren?
Ik gebruik tot nu toe nog alleen Yeelights maar gezien die geen E14 hebben wil ik er nog Milights aan toevoegen.

@hierboven: mijn afzuiging gebruikt geen standaard stekker en trekt volgens mij ook flink wat stroom. Weet niet of die Sonoff dat wel trekt?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Dylantje2 schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:16:
[...]

Mag wat van Xiaomi vind..
Maar betere motions heb ik nog niet gevonden.. Ik weet niet wat je eruit hebt gegooid...[ te koop?? ]

Ik zie wel een paar 4,5,7 en 47 die wel heel slecht in je mesh zitten..
Maar staat je type echt in OpenZwave?
https://github.com/OpenZW...master/config/shenzen_neo
Als hij er niet in staat heeft gizmocuz verzekerd kun je hele rare effecten krijgen.
Dus ik had meerdere plugs van neo, en veel problemen. neo eruit en everspring [ openzwave listed ] erin...
Geen enkel probleem..

Ik zie ze niet in de lijst.

Dat zou een hoop kunnen verklaren.
En leren direct op je usb!!
Die er vast naast houden,
Eerst afleren [ al is hij niet geleerd ] dan leren

Dan toch echt je batterij zwave is erg lastig..
Heb je de zwave batterij plugin erop staan?
Als er 1 batterij slecht is, mesh om zeep en rare effecten
Probleem Zwave China geeft ook met de plugin de status van de batterijen niet goed weer. [ zoek op Domoticz forum ]
Wil je serieus problemen oplossen.
Moet je alle batterijen vervangen door goede nieuwe.
En dan verder kijken.
Probleem x, de ene pir zal veel sneller leeg zijn in d ruk verkeer dan andere.

Dus succes, ik heb 2 jaar lopen tobben met Zwave batterijen en China erin.[ Gizmocus heeft me vaak geholpen ]
Batterijen devices eruit, china eruit.
Alles te vinden open Zwave.
Nooit zo stabiel geweest..
Xiaomi/Aqara Motion Sensors houden bijvoorbeeld 120seconden hun status "vast". Zelfde geldt voor Door Sensors.
Switch die niet automatisch terugschiet naar "none"en op "Click" of "Double Click" bleef staan...
Maar goed, ieder zijn voorkeur ;)

Als je in de link kijkt die je gaf dan zie je daar ls01ch en ls02ch staan. Wat precies overeenkomt met de productcode van de Neo CoolCam Wall Switch 1-knops en 2-knops.

Oftwel, ik draai volledig op OpenZ-wave zoals je zelf aanraadt. ;)
Alle andere sensors die ik gebruik staan ook netjes in de library. Dat is dus ook geen punt van discussie.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
TerrorSource schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:33:
[...]

Xiaomi/Aqara Motion Sensors houden bijvoorbeeld 120seconden hun status "vast". Zelfde geldt voor Door Sensors.
Toevoeging: standaard houden ze hun status 60 seconden vast, in de Aqara Home app kun je die tijd nog aanpassen omhoog. Enkel in hele minuten, kan me niet voorstellen dat dat handig is, maar het kan. :)

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

Rgerr schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:36:
Toevoeging: standaard houden ze hun status 60 seconden vast, in de Aqara Home app kun je die tijd nog aanpassen omhoog. Enkel in hele minuten, kan me niet voorstellen dat dat handig is, maar het kan. :)
Heb die setting nog niet kunnen vinden... Maar die van mij lijkt locked op 120sec.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 18:59
MsG schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:55:
Mensen hier ook ervaring met dit project https://github.com/dswinton/domo-ifttt als alternatief voor Controlicz? Ik krijg het nog niet voor elkaar om een PHP-bestand te benaderen, ook niet lokaal. Ik krijg dan de Domoticz-offline pagina.

Iemand die weet hoe je kan instellen dat je toch PHP-bestanden kan benaderen zonder dat Domoticz dat 'kaapt' en zijn offline-pagina geeft?
Heb je dit al draaien en hoe werkt het?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:36

MsG

Forumzwerver

alexswart schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:31:
[...]

Heb je dit al draaien en hoe werkt het?
Ja ik heb Apache geïnstalleerd en de poorten opengezet. Dan werkt het wel. het is wel een beetje een houtjetouwtjemethode, maar voor Domoticz een alternatief als je geen zin hebt om te betalen voor Controlicz.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Rushhour77 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:50:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Helaas heb/kan ik nog niet alles vervangen met yeelights.
Betekent dit dat het simpelste is om zwave te gaan gebruiken? Mijn PC staat wel op zolder. Hoe werkt dit dan qua bereik van de stick? Werkt zwave ook p2p?
Dus als ik om de zoveel meter zwave apparaat ophang komt het uiteindelijk tot de beneden verdieping?
Verder draait domoticz op een Windows pc via een Ubuntu virtualbox. Werkt die stick dan ook?

Thx!
mmm windows is veel beperkter dan linux
Mijn advies koop een RPi..

Je hebt zwave schakelaars die als repeater werken dus ja van boven naar beneden kan werken,,,,,

Simpelste is niet altijd zwave,.
Hue is duur, Yeelight is stukken goedkoper..

1 zwave schakelaar heb je 4 yeelight voor
1 usb stick heb je 1 hele set xiaomi voor..

1 Tip begin klein...

• Dylantje2

Dylantje2

TerrorSource schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:33:
[...]

Switch die niet automatisch terugschiet naar "none"en op "Click" of "Double Click" bleef staan...
Maar goed, ieder zijn voorkeur ;)

Als je in de link kijkt die je gaf dan zie je daar ls01ch en ls02ch staan. Wat precies overeenkomt met de productcode van de Neo CoolCam Wall Switch 1-knops en 2-knops.

Oftwel, ik draai volledig op OpenZ-wave zoals je zelf aanraadt. ;)
Alle andere sensors die ik gebruik staan ook netjes in de library. Dat is dus ook geen punt van discussie.
Motion 12 seconden vast houden is soms wel prettig.
Door sensor gehackt als schakelaar, gaat direct aan en uit als je schakelt
Switch is een minder goede actie klopt..

Als hij in openzwave staat.
Heb je alleen nog de optie om hem uit te leren dus je usb vast houden tot hij geel knippert.
En dan nog een keer leren usb vasthouden tot hij blauw knippert.
Dan kun je het zwcfg checjken via ftp... Is hij van je user of van root?

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:38
vraagje , ik heb het internet doorgenomen over deze informatie en ben de weg kwijt :-(
misschien dat er iemand mij op weg kan helpen?
ik heb een NAS en vandaag domoticz erop gezet , en kan deze bereiken.
ik heb in de woning de meeste lampen met mi light uitgevoerd en in de keuken de klik aan klik uit optie. nu wil ik gewoon goedkoop mogelijk alles via domoticz laten lopen.
uitdagingen,

* vindt een RFXcom aan de prijs, is het mogelijk om alles via een z - wave usb te laten lopen?
* werkt de wifi boxen van Milight met de Z- wave?
* later de klik aan vervangen voor eventueel sonoff adapters?

ben een newbee op dit vlak, dus excuus als dit dom overkom maar wil geen onnodig geld geld geven

Ron

Ben nog een newbie dus excuus voor de vragen

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Alles via zwave? Wat bedoel je met alles?

Milight is niet zwave maar wifi, als je je de Ibox hebt. Anders is het zelfs een rf signaal. Maar milight wifi kan je gewoon toevoegen aan domoticz.

Sonoff is ook wifi en dus geen zwave, by the way.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:30

JdM

Humbled

@sterremos Verdiep je even in de frequenties waarop een en ander werkt en je krijgt vanzelf ongeveer antwoord op je vragen. Z-wave is 868Mhz, kaku is 433Mhz, je kunt dus met een Z-wave USB alleen geen kaku aansturen en met een RFXcom alleen weer geen Z-wave ontvangers.
Topic met wat info : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1662986

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
JdM schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:58:
@sterremos Verdiep je even in de frequenties waarop een en ander werkt en je krijgt vanzelf ongeveer antwoord op je vragen. Z-wave is 868Mhz, kaku is 433Mhz, je kunt dus met een Z-wave USB alleen geen kaku aansturen en met een RFXcom alleen weer geen Z-wave ontvangers.
Topic met wat info : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1662986
DizzyWeb schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:56:
Alles via zwave? Wat bedoel je met alles?

Milight is niet zwave maar wifi, als je je de Ibox hebt. Anders is het zelfs een rf signaal. Maar milight wifi kan je gewoon toevoegen aan domoticz.

Sonoff is ook wifi en dus geen zwave, by the way.
Dank voor de reacties, dat vermoeden had ik wel, maar wist het niet zeker,
ik moet dus voor de lampen een RFX com gaan aanschaffen , deze zijn wel prijzig

Dank,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Of als je een beetje handig bent een RFLink bouwen. Is een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
DizzyWeb schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 07:41:
Of als je een beetje handig bent een RFLink bouwen. Is een stuk goedkoper.
Ben wel een beetje handig, eens zoeken naar deze optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
  • Laatst online: 25-06 11:24
sterremos schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 07:59:
[...]

Zelf ben ik helemaal niet handig maar het is mij ook gelukt om een mysensors gateway en node te maken.
http://mysensors.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

sterremos schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 07:59:
[...]

Ik ben er destijds van af gestapt.
Heb mijn KaKu apparaatjes vervangen door een SonOff basic tussen de stekkers vd lampen te plaatsen.
De kerst verlichting komt op een SonOff S20.
De buitenlampen zijn Yeelights geworden.
Ik heb een Xiaomi Aqara Controller waarmee ik de schakelaars en sensoren kan uitlezen.

Dit wordt weer door Domoticz aan elkaar geknoopt tot een werkend geheel.

En uiteindelijk nog niet eens de kosten van een RFXlink neer hoeven leggen.

Het is alleen een beetje inlezen:
[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie
Sonoff: goedkope schakelaar op afstand via wifi (ESP8266)

Maar als je met beperkte budgetten werkt, is het een zeer goeie optie.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

sterremos schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 07:39:
[...]

[...]

Dank voor de reacties, dat vermoeden had ik wel, maar wist het niet zeker,
ik moet dus voor de lampen een RFX com gaan aanschaffen , deze zijn wel prijzig

Dank,
RF link kun je ook gesoldeerd kopen.
Wel prijzig moet je jezelf eens afvragen.
Je hele domotica kost....
En 433 is 1 van de goedkopere,,, maar voor sommige ook de mist goede

Koop een Rflink voor je tempsensoren en evt minder belangrijke schakelingen
Een RPi Voor Domoticz
Een Zwave USB stick voor de zekere schakelingen schakelaars en belangrijke stekkerschakelaars
En een Sonof basic en flash met espeasy..
Een yeelighy wifi color voor lampen ..
En als je geld over hebt een Xiaomi setje, met extra Pirren

Dan rustig aan beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Probeer via het mindergas script in de Domoticz wiki (https://www.domoticz.com/wiki/Mindergas.nl#The_Python_way) mijn gasmeter standen door te geven, krijg alleen steeds een 402 Unauthorized melding, terwijl de auth token gewoon goed is. :')

Als ik het vervolgens handmatig probeer middels:
code:
1
curl -v -H "Content-Type:application/json" -H "AUTH-TOKEN:xxxxxxxxxxxxxxxx" -d '{ "date": "<2018-09-27", "reading": 1000 }' https://www.mindergas.nl/api/gas_meter_readings

werkt het wel gewoon. Iemand die dit kan oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 23:13

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

vwtune schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:17:
Ik ben benieuwd en hoop hier ideeen op te doen over de afzuiging van de badkamer. In mijn badkamer heb ik nu een ventilator welke zelf aanspringt op het moment dat hij het nodig vindt, ik vind dit vaak veel te laat. De hele badkamer is dan al vergeven met condens. Om dit voor te zijn of iig te minimaliseren had ik het idee om (als het mogelijk is qua ruimte) een sonoff achter de ventilator te hangen en via een xiaomi temperatuur/ vochtigheidsmeter, de ventilator te laten schakelen bij bepaalde waardes en te stoppen bij bepaalde waardes. Hoe doen jullie dit?
In de Wiki staat een prachtig script wat ik al jaren gebruik. http://www.domoticz.com/wiki/Humidity_control

Samen met een 433Mhz temperatuur/vochtigheidssensor en een 433 schakelaar werkt dit voor mij perfect. Heb ook een tijd bijgebouwd dat na 21:00 uur het script niet afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-09 09:35
vwtune schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:17:
ik heb een temperatuursensor tegen de warmwaterleiding zitten en bepaal daarmee of de douche aan gaat en de ventilator aan moet. daarna tel ik als de temp 1 min boven de threshold is 2 min bij de ventilatietijd op. werkt tot nu toe foutloos. ik wil ooit de 2 min nog afhankelijk van buitenvochtigheid / tijd van het jaar maken, maar is finetuning. werkt ook als iemand lang zijn handen met warm water wast :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H143
Iemand al bejend met dit project https://github.com/shivasiddharth/GassistPi

Lijkt er op dat deze domoticz icz ook kan aansturen zonder ifttt en controlicz

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

alexswart schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 07:37:
Iemand al bejend met dit project https://github.com/shivasiddharth/GassistPi

Lijkt er op dat deze domoticz icz ook kan aansturen zonder ifttt en controlicz
Nice, ben wel benieuwd hoe dit werkt icm Domoticz!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Kan iemand mij een beetje op weg helpen hoe ik dit in Domoticz moet doen?

http://www.redgrendel.com/the-doorbell/#comment-110

Ik heb de laatste ESPeasy er nu op staan en heb de devices aangemaakt wat hij noemt, maar begrijp niet helemaal hoe ik de koppelingen in Domoticz moet maken. Ik heb dummy devices (switches) aangemaakt in Domoticz voor de deurbel zelf en de deurbel disable, maar aan welk device koppel ik wat? Snap ook niet waarom ik het relay zelf zou willen toevoegen als device eigenlijk, aangezien de button het relay al schakelt in de rules. Zal vast te moeilijk aan het denken zijn, dus hulp is welkom.. :)

• Dylantje2

Dylantje2

Sp33dFr34k schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 16:49:
Kan iemand mij een beetje op weg helpen hoe ik dit in Domoticz moet doen?

http://www.redgrendel.com/the-doorbell/#comment-110

Ik heb de laatste ESPeasy er nu op staan en heb de devices aangemaakt wat hij noemt, maar begrijp niet helemaal hoe ik de koppelingen in Domoticz moet maken. Ik heb dummy devices (switches) aangemaakt in Domoticz voor de deurbel zelf en de deurbel disable, maar aan welk device koppel ik wat? Snap ook niet waarom ik het relay zelf zou willen toevoegen als device eigenlijk, aangezien de button het relay al schakelt in de rules. Zal vast te moeilijk aan het denken zijn, dus hulp is welkom.. :)
Heb je de laatste espeasy mega?

Bij controller domoticz met http?
Daarbij een groen vinkje?

Dan schakel je de esp beter via:
http://jouw ip/control?cmd=GPIO,12,1
http://jouw ip/control?cmd=GPIO,12,0 voor uit.

Dan kun je op alle rules andere sensoren zetten.
Of ook de uptime enz enz van je esp..

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Dylantje2 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 17:10:
[...]

Heb je de laatste espeasy mega?

Bij controller domoticz met http?
Daarbij een groen vinkje?

Dan schakel je de esp beter via:
http://jouw ip/control?cmd=GPIO,12,1
http://jouw ip/control?cmd=GPIO,12,0 voor uit.

Dan kun je op alle rules andere sensoren zetten.
Of ook de uptime enz enz van je esp..
Ja, ik heb de laatste mega erop staan. Heb net de http controller enabled en wat je zegt werkt.

Maar hoe vang ik dan de status van bijvoorbeeld GPIO14 af? Ik heb die gewired aan de deurbel, hoe post ik die actie richting domoticz? Met dit scenario moet ik de deurbel altijd via Domoticz laten lopen, via bovenstaande methode die ik linkte werkt de deurbel ook zonder Domoticz. Heb je wellicht wat meer tekst en uitleg, wellicht begrijp ik je niet helemaal?

• Dylantje2

Dylantje2

Open hab is iets anders dan Espeasy icm Domoticz

Ze gebruiken hem met mqtt die iets complexer..

Wat wil je precies maken??

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Precies wat hij beschrijft eigenlijk.

De beldrukker naar GPIO14.

Een virtuele knop om de deurbel uit te schakelen (deze moet gepushed worden vanuit domoticz, standaard staat deze gewoon aan).

Via rules kijkt hij of deurbel disabled is of niet en afhankelijk hiervan gaat de stroom op de gong (relay op GPIO12 x aantal seconden aan). Deze actie moet ook richting domoticz, ik wil hier notificaties aan vastknopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Sp33dFr34k op 29-09-2018 17:28 ]

• Dylantje2

Dylantje2

mmm wat is zeg openhab en domoticz...

Maar heel simpel als je een Rf link of Rfxcom hebt.
een draadloze beldrukker [ die herkent wordt ] en een stopconact voor je beltrafo..

Of je huidige deurbel voorzien van een 433mhz sensor

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Heb ik allebei niet, wil ook liever geen draadloze meuk wat betreft de bel.

Hoe ik het nu heb is met Tasmota en Domoticz: GPIO14 gaat naar een IDX in Domoticz, deze triggert een rule, als de virtuele knop deurbeldisable aan staat, dan zet hij het apparaat meteen op off, anders na 8 seconden. Enige probleem hiervan is dat het door vertraging niet meteen gebeurt, maar een halve seconde later ofzo, waardoor ik heel even de bel hoor. Geen grote ramp, het werkt wel zo, maar dacht met ESPeasy dit iets te kunnen verbeteren.

• H143
alexswart schreef op zondag 23 september 2018 @ 10:37:
Omdat mijn raspberri pi al een aantal keren ks vastgelopen wil ik mijn domoticz overzetten naar mijn synology nas dmv docker heb het eerst met virtual machine manager geprobeerd in dsm maar omdat ik maar 1netwerkkaart heb werkt dit niet.

Ik heb domoticz nu draaien in docker maar kan alleen niet updaten naar de laatste beta versie zoals ik gewend was met de pi. Doe ik iets verkeerd of is dit simpelweg gewoon niet mogelijk?

Welke docker image gebruiken jullie hiervoor ik gebruik nu die van linuxserver/domoticz
Maar misschien is een ubuntu image beter en daarin alles zelf installeren?
mijzelf even terug quoten,

inmiddels heb ik domoticz en aanverwanten draaien op mijn nas.
een 2e netwerkkaart was achteraf niet nodig heb een virtuele Ubuntu aangemaakt in virtualmachine manager
en hier vervolgens alles op geinstalleerd net zo makkelijk als met de raspberry, en kan er automatisch backups van maken. wat mij betreft een aanrader en 10x beter als de domoticz package

• vwtune
Wat zie ik over het hoofd in deze blockly? Hij doet wel wat ie moet doen, maar om 22.00 uur op zaterdag en zondag, gaat ie alsnog uit, om vervolgens 22.02 weer alles aan te zetten... tot 23.00 uur.
Dus ipv dat ie op zaterdag en zondag pas alles om 23.00 uur uitschakelt, doet ie dat eerst om 22.00 uur (zoals ie moet doen doordeweeks) om vervolgens weer alles in te schakelen tot 23.00 uur.

Hier een deel van blockly, waar het denk ik dan niet helemaal goed zit. Deze blockly is trouwens als 'device' blockly aktief.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/xnesth.png

:?

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 17:10

Kraz

Saving the world

vwtune schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 22:37:
Wat zie ik over het hoofd in deze blockly? Hij doet wel wat ie moet doen, maar om 22.00 uur op zaterdag en zondag, gaat ie alsnog uit, om vervolgens 22.02 weer alles aan te zetten... tot 23.00 uur.
Dus ipv dat ie op zaterdag en zondag pas alles om 23.00 uur uitschakelt, doet ie dat eerst om 22.00 uur (zoals ie moet doen doordeweeks) om vervolgens weer alles in te schakelen tot 23.00 uur.

Hier een deel van blockly, waar het denk ik dan niet helemaal goed zit. Deze blockly is trouwens als 'device' blockly aktief.

[Afbeelding]

:?
Volgens mij klopt die OR statement voor 22:00 niet?
Zaterdag is niet zondag en andersom dus is die regel actief.
Volgens mij moet dat een AND worden?

*Of wellicht lees ik het verkeerd

• vwtune
Kraz schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 22:45:
[...]

Volgens mij klopt die OR statement voor 22:00 niet?
Zaterdag is niet zondag en andersom dus is die regel actief.
Volgens mij moet dat een AND worden?

*Of wellicht lees ik het verkeerd
Alleen op zaterdag of zondag moet ie tot 23.00 uur aanblijven. Volgens mij als ik dat dan verander in 'and' dan moet het dus zaterdag en zondag tegelijk zijn wil ie tot 23.00 uur aanblijven, dat gaat dan dus nooit gebeuren, vandaar dat ik daar 'or' heb staan. maar kan dus zijn dat ik er helemaal naast zit. :+

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 17:10

Kraz

Saving the world

vwtune schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 22:59:
[...]

Alleen op zaterdag of zondag moet ie tot 23.00 uur aanblijven. Volgens mij als ik dat dan verander in 'and' dan moet het dus zaterdag en zondag tegelijk zijn wil ie tot 23.00 uur aanblijven, dat gaat dan dus nooit gebeuren, vandaar dat ik daar 'or' heb staan. maar kan dus zijn dat ik er helemaal naast zit. :+
Je hebt er 2?
De onderste heeft een = teken met / dus;
Alles behalve zaterdag of alles behalve zondag.

Dan werken toch beide? Want zaterdag is alles behalve zondag en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Kraz schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 23:31:
[...]

Je hebt er 2?
De onderste heeft een = teken met / dus;
Alles behalve zaterdag of alles behalve zondag.

Dan werken toch beide? Want zaterdag is alles behalve zondag en andersom.
Dan ligt het aan mij en snap ik het niet. Ik wil gewoon dat wanneer het doordeweeks is, het om 22.00 uur uitgaat en wanneer het zaterdag of zondag is, het om 23.00 uur uitgaat. Ik dacht dat ik mijn blockly wel goed had. Maar hoe zou het volgens jou moeten staan als ik het wil hebben? Dus doordeweeks uit om 22.00 en in het weekend om 23.00 uur?

(zoals ik ook al eerder aangaf, doet ie op zich wel wat ik wil, alleen schakelt ie om 22.00 uur wel eerst uit om vervolgens weer aan te schakelen tot 23.00 uur)

[ Voor 11% gewijzigd door vwtune op 30-09-2018 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Weet iemand of je ook met een CC1101 433MHz je temperatuursensoren en dergelijke kan uitlezen?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa3fat
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-03-2021
je conditie mbt niet zondag en niet zaterdag moet met een AND.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=29590&sid=27110

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:32
vwtune schreef op zondag 30 september 2018 @ 00:28:
[...]

Dan ligt het aan mij en snap ik het niet. Ik wil gewoon dat wanneer het doordeweeks is, het om 22.00 uur uitgaat en wanneer het zaterdag of zondag is, het om 23.00 uur uitgaat. Ik dacht dat ik mijn blockly wel goed had. Maar hoe zou het volgens jou moeten staan als ik het wil hebben? Dus doordeweeks uit om 22.00 en in het weekend om 23.00 uur?

(zoals ik ook al eerder aangaf, doet ie op zich wel wat ik wil, alleen schakelt ie om 22.00 uur wel eerst uit om vervolgens weer aan te schakelen tot 23.00 uur)
Wellicht is het nog gemakkelijker als je een dummy schakelaar gebruikt die door de weeks om 22h00 en in het weekend om 23h00 schakelt. En hier je blocky op te bouwen.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Rgerr schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 18:58:
Probeer via het mindergas script in de Domoticz wiki (https://www.domoticz.com/wiki/Mindergas.nl#The_Python_way) mijn gasmeter standen door te geven, krijg alleen steeds een 402 Unauthorized melding, terwijl de auth token gewoon goed is. :')

Als ik het vervolgens handmatig probeer middels:
code:
1
curl -v -H "Content-Type:application/json" -H "AUTH-TOKEN:xxxxxxxxxxxxxxxx" -d '{ "date": "<2018-09-27", "reading": 1000 }' https://www.mindergas.nl/api/gas_meter_readings

werkt het wel gewoon. Iemand die dit kan oplossen?
Niemand? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:25
@Rgerr
When the cron-job doesn't seem to work, a workaround is to create a bash-script mindergas.sh, where you put in the line: python /home/pi/domoticz/scripts/mindergas.py -a <MINDERGASTOKEN> -d <IDXgasmeter> . Make it executable by doing chmod a+x mindergas.sh. You add this scriptfile exactly the same way in the crontab-file as instructed for the python-script.
Dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Nee, maar heeft ook geen betrekking op het probleem. Commando werkt überhaupt niet, crontab is daarom niet het probleem, of het maken van een bash script. Het script geeft alleen steeds een 402 melding. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb een Honeywell Round Conected thermostaat, en die is nu gekoppeld aan Domoticz. Het zetten van statussen (normal, away etc.) werkt direct, maar ik zoek een snelle manier om de thermostaattemperatuur aan te passen. Er wordt standaard een temperatuur device gevonden die ik via de webversie en een set-knop kan instellen. Echter, dat werkt onhandig omdat je de graden moet intikken, en bovendien werkt dit niet in de app versie. Dat is wel een vereiste.

Ik heb een dummy device Thermostat Setpoint aangemaakt, en dat is precies wat ik zoek. Alleen, hoe koppel ik dat dummy device aan de Honeywell thermostaat? Vast heel simpel, maar ik kan hier niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:55
Heb een raar probleem, misschien dat iemand het herkent..
Krijg sinds een week of twee timeout error wanneer ik via de WiFi verbinding probeer te maken met de domoticz app. Ik krijg via de app geen verbinding via de WiFi in huis. Het rare is dat wanneer ik via 4g probeer of via het werk of iemand anders zijn Wifi het wel gewoon werkt.

Het lijkt haast alsof de verbinding vanaf mijn telefoon in combinatie met de WiFi (thuis) wordt geblokkeerd. Wanneer ik op de telefoon via de browser domoticz open werkt het wel gewoon... Heb al gekeken of er een block list ofzo is maar kan niets vinden... Iemand een idee?

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
Ik kan mij domoticz niet meer extern benaderen de poorten staan wel goed en krijg ook het login scherm te zien maar als ik wil inloggen geeft hij aan dat de inloggegevens verkeerd zijn ook het wijzigen ban de inloggegevens verandert hier niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54
Zanzibar-1337 schreef op zondag 30 september 2018 @ 11:41:
Heb een raar probleem, misschien dat iemand het herkent..
Krijg sinds een week of twee timeout error wanneer ik via de WiFi verbinding probeer te maken met de domoticz app. Ik krijg via de app geen verbinding via de WiFi in huis. Het rare is dat wanneer ik via 4g probeer of via het werk of iemand anders zijn Wifi het wel gewoon werkt.

Het lijkt haast alsof de verbinding vanaf mijn telefoon in combinatie met de WiFi (thuis) wordt geblokkeerd. Wanneer ik op de telefoon via de browser domoticz open werkt het wel gewoon... Heb al gekeken of er een block list ofzo is maar kan niets vinden... Iemand een idee?
Heb hier precies hetzelfde probleem gehad. Geen idee wat bij mij de oplossing was, dacht bij mijzelf dan maar niet, maar van de 1 op de andere dag werkte het.

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
ik lees twee verbruiksmeters in, via een piface counter. deze maakt er dan een rfx meter counter van.
dit is netjes met een dag verbruik en een totaalverbruik.
echter is de ene counter 1000 pulses per kWh, en de andere 100
nu heb ik voor de counter met 100 pulses een lua script gemaakt, dat als de sensor wijzigt, hij hem dan *10 wegschrijft in een dummy verbruik, alleen schrijft hij dan de waarde in Wh weg, en geeft geen dag overzicht, maar alleen totaalverbruik.
ik heb ook een dummy met elektra meter geprobeerd, deze zou allebei moeten hebben, maar als hij hem hier update, is de sensor leeg, er staat helemaal niks in. terwijl als ik bij de actuele values kijk, er wel een waarde instaat.

wie weet hier een goede manier voor, om dit toch netjes te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
Dylantje2 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 17:05:
[...]

RF link kun je ook gesoldeerd kopen.
Wel prijzig moet je jezelf eens afvragen.
Je hele domotica kost....
En 433 is 1 van de goedkopere,,, maar voor sommige ook de mist goede

Koop een Rflink voor je tempsensoren en evt minder belangrijke schakelingen
Een RPi Voor Domoticz
Een Zwave USB stick voor de zekere schakelingen schakelaars en belangrijke stekkerschakelaars
En een Sonof basic en flash met espeasy..
Een yeelighy wifi color voor lampen ..
En als je geld over hebt een Xiaomi setje, met extra Pirren

Dan rustig aan beginnen
Das voor nu wel even acacadra voor me :)
Voor nu heb ik een RFlink kaartje aangeschaft en de Klikaan werk nu. nu eens verder orienteren naar de mogelijkheden.

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
Rgerr schreef op zondag 30 september 2018 @ 11:11:
[...]

Nee, maar heeft ook geen betrekking op het probleem. Commando werkt überhaupt niet, crontab is daarom niet het probleem, of het maken van een bash script. Het script geeft alleen steeds een 402 melding. :?
Je hebt er helemaal niets aan, maar toen ik een paar maanden geleden hetzelfde wilde doen, had ik exact hetzelfde probleem. Ik weet alleen niet meer hoe ik het toen heb opgelost ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
TravockMD schreef op zondag 30 september 2018 @ 18:28:
[...]

Je hebt er helemaal niets aan, maar toen ik een paar maanden geleden hetzelfde wilde doen, had ik exact hetzelfde probleem. Ik weet alleen niet meer hoe ik het toen heb opgelost ;(
Heb het zojuist met de bash methode geprobeerd, en dan werkt handmatig opstarten van het script wel. :) Verwerkt in crontab, hopelijk dat ie het vannacht ook doet. Thanks for the effort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
alexswart schreef op zondag 30 september 2018 @ 13:31:
Ik kan mij domoticz niet meer extern benaderen de poorten staan wel goed en krijg ook het login scherm te zien maar als ik wil inloggen geeft hij aan dat de inloggegevens verkeerd zijn ook het wijzigen ban de inloggegevens verandert hier niks aan.
Emailadres is ook hoofdletter gevoelig is mijn ervaring. Dus verander het in een kleine letter waar je emailadres mee begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 12:56
vwtune schreef op zondag 30 september 2018 @ 20:37:
[...]

Emailadres is ook hoofdletter gevoelig is mijn ervaring. Dus verander het in een kleine letter waar je emailadres mee begint.
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem. Ook al van alles geprobeerd. Met hoofdletter, zonder, wijzigen van inlog gegevens. Niets helpt. Help!!

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
Even een hele simpele vraag maar hoe kan ik 2 of 3 RGB dimmers gelijk aansturen? Ik wil gewoon 1 dimmer instellen en dat dan de rest mee gaat.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:36

MsG

Forumzwerver

Henkie-Jan schreef op zondag 30 september 2018 @ 00:37:
Weet iemand of je ook met een CC1101 433MHz je temperatuursensoren en dergelijke kan uitlezen?
Wellicht als je zelf iets schrijft en analyseert wel. Maar een kant-en-klaar project als de RFLink ondersteund de CC1101 iig niet.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
anconakip schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:50:
[...]

Ik heb sinds kort hetzelfde probleem. Ook al van alles geprobeerd. Met hoofdletter, zonder, wijzigen van inlog gegevens. Niets helpt. Help!!
Met extern bedoel je van buitenaf, en dan inloggen via je ip adres welke je hebt geport forwarded? Of bedoel je gewoon via: https://my.domoticz.com/ ? in dat laatste geval kan het kloppen want die is meer offline dan wat anders....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:00
vwtune schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:06:
[...]

Met extern bedoel je van buitenaf, en dan inloggen via je ip adres welke je hebt geport forwarded? Of bedoel je gewoon via: https://my.domoticz.com/ ? in dat laatste geval kan het kloppen want die is meer offline dan wat anders....
Inderdaad, heb het ook een tijdje gebruikt maar omdat die meer down was maar mee gestopt.
Nu een vpn naar huis die werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
SnowDude schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:17:
Even een hele simpele vraag maar hoe kan ik 2 of 3 RGB dimmers gelijk aansturen? Ik wil gewoon 1 dimmer instellen en dat dan de rest mee gaat.
Ik zou een groep of scene aanmaken en daar de 3 dimmers in gooien. Dan schakelt hij ze allemaal in 1 keer.

Edit: scene toegevoegd, zie net dat mijn knop "woonkamer" een groep is, die schakelt de verlichting en de rpi3 uit als ik naar bed ga. Als scene heb ik "bright" en " moodlight voor de dimmers en applamp

[ Voor 23% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 01-10-2018 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
vwtune schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:06:
[...]

Klopt. Gewoon een verbinding extern maken naar mijn thuis ip (domoticz) lukt niet meer. Heeft het wel altijd gedaan. Overige apparaten (nas, router, videobewaking) lukt allemaal wel nog steeds.

[ Voor 8% gewijzigd door anconakip op 01-10-2018 12:14 ]

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
anconakip schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:12:
[...]

Klopt. Gewoon een verbinding extern maken naar mijn thuis ip (domoticz) lukt niet meer. Heeft het wel altijd gedaan. Overige apparaten (nas, router, videobewaking) lukt allemaal wel nog steeds.
Hij maakt dus wel verbinding, maar na het inlogscherm zegt ie dat je credentials niet kloppen? type in die twee velden alles handmatig in, als het goed is maakt ie de eerste letter vanzelf een hoofdletter, let daar dus op met je usernaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
vwtune schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:17:
[...]

Hij maakt dus wel verbinding, maar na het inlogscherm zegt ie dat je credentials niet kloppen? type in die twee velden alles handmatig in, als het goed is maakt ie de eerste letter vanzelf een hoofdletter, let daar dus op met je usernaam.
Heb ik allemaal al geprobeerd. Hij blijft het inlogscherm geven. ik kom niet verder. Hij geeft niet aan dat de gegevens onjuist zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door anconakip op 01-10-2018 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
DaRk PoIsOn schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:10:
[...]

Ik zou een groep of scene aanmaken en daar de 3 dimmers in gooien. Dan schakelt hij ze allemaal in 1 keer.

Edit: scene toegevoegd, zie net dat mijn knop "woonkamer" een groep is, die schakelt de verlichting en de rpi3 uit als ik naar bed ga. Als scene heb ik "bright" en " moodlight voor de dimmers en applamp
Alles tegelijk aan en uit is niet moeilijk, maar alles tegelijk op de zelfde kleur zetten lukt me daar niet

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
anconakip schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:12:
[...]

op welke versie draai jij? ik probeer nu alles opnieuw te installeren kijken of het dan weer werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
alexswart schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:28:
[...]

op welke versie draai jij? ik probeer nu alles opnieuw te installeren kijken of het dan weer werkt
Ik draai de beta van ongeveer 2 weken geleden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
SnowDude schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:26:
[...]

Alles tegelijk aan en uit is niet moeilijk, maar alles tegelijk op de zelfde kleur zetten lukt me daar niet
Ow wacht, ik lees het verkeerd. In dat geval werkt dat bij mij ook niet. Tenzij je voor elke kleur een aparte scene aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
DaRk PoIsOn schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:16:
[...]

Ow wacht, ik lees het verkeerd. In dat geval werkt dat bij mij ook niet. Tenzij je voor elke kleur een aparte scene aanmaakt.
Precies, ik zou toch verwachten dat als je een groep aanmaakt met 3 RGB dimmers dat ook de dimmer en kleur standen naar alle aangesloten dimmers gestuurd worden. In Hue kan dat wel geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:24
Hebben jullie problemen met de GeoFencing functie in de app op android? Als ik door het huis loop (en ik heb geen villa ;-)) dan springt schakelaar om. De straat staat op 500 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Als je telefoon verspringt naar een andere mast, krijg je dat. Heb ik thuis ook geregeld last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
DizzyWeb schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:19:
Als je telefoon verspringt naar een andere mast, krijg je dat. Heb ik thuis ook geregeld last van.
Ik heb dat geofencing ook opgegeven omdat hij dat bij mij ook deed. Echter heb ik 3 masten binnen 500 meter en daarvan zijn er 2 3G en 1 4G. Als ik bij mij in de flat de berging in loop hoor ik de domoticz app zeggen dat het licht word geschakeld, maar ik blijf op die 4G mast zitten. Als ik de straal op 200 meter zet, schakelt hij in de achtertuin, 20 meter van mijn huis en toch nog op die 4G mast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
SnowDude schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:40:
[...]

Precies, ik zou toch verwachten dat als je een groep aanmaakt met 3 RGB dimmers dat ook de dimmer en kleur standen naar alle aangesloten dimmers gestuurd worden. In Hue kan dat wel geloof ik.
En als je 1 dimmer pakt en de rest er als slave aanhangt? Ik kan dit de komende dagen even niet testen, aangezien ik van huis ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
dat lijkt niet te werken, maar dat zal ik vanavond nog even testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Laatst online: 12:45

hneel

denkt er het zijne van

Ik wilde vandaag de boel eens updaten. Maar nu start hij niet meer op.
Eerst had ik ge-update vanuit het programma zelf. Toen starte hij al niet meer op.
Daarna nog vanuit de shell geprobeerd:
sudo curl -L install.domoticz.com | sudo bash
Dat lijkt in eeste instantie goed te gaan, maar als je dan de service wil starten komt de foutmelding:
pi@Raspberry1 ~ $ sudo service domoticz.sh start
/home/pi/domoticz/domoticz: error while loading shared libraries: libudev.so.1: cannot open shared object file: No such file or directory
Ik heb uiteraard al gegoogle'd naar een oplossing, maar wel heel veel mensen gevonden die het zelfde hadden, maar geen oplossing. Iemand hier een idee.

[ Voor 27% gewijzigd door hneel op 01-10-2018 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Speedy-Andre schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:36:
[...]

Even een grote zucht van verlichting na een succesvolle 'reparatie' O+

Ik vond elders deze tip:

code:
1
2
cd /lib/arm-linux-gnueabihf/
sudo cp libudev.so.0 libudev.so.1

Overigens heb ik eerst Wheezy een update naar Jessie gegeven voor ik dit deed.
De volgende zal wel Switch worden omdat Jessie ook niet lang meer ondersteund wordt.
Er staat een speciale aanpassing op ivm het loggen van een SMA omvormer samen met P1 waarmee je het echte eigen verbruik kan zien (en loggen) :)
hneel schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 19:21:
Eerst had ik ge-update vanuit het programma zelf. Toen starte hij al niet meer op.

[...]

Dat lijkt in eeste instantie goed te gaan, maar als je dan de service wil starten komt de foutmelding:

[...]

Ik heb uiteraard al gegoogle'd naar een oplossing, maar wel heel veel mensen gevonden die het zelfde hadden, maar geen oplossing. Iemand hier een idee.
Heb ik nu betere Google skills? :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Die methode wordt juist overal afgeraden. Op die manier ben je de zaak aan het foppen en het is afwachten tot dat problemen gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb dit sinds de quote van mij zo draaien en nog geen enkel probleem gehad.
Misschien struikelde hij over iets dat ik toch niet gebruik en hij nu negeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Ach, wat boeit het ook. Toch maar zo gedaan en Domoticz draait nu weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik snap niet goed wat dat probleem veroorzaakt. Je hebt gewoon een update vanuit Domoticz gedaan en hij startte vervolgens niet meer op? Ik update wel regelmatig de Pi zelf, daarna update ik Domoticz pas, hoewel die niet vaak updates heeft (beta's sla ik over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hneel schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 19:21:

[...]

[...]

Updaten via de shell moet je voortaan ook even anders doen :)

Commando wat jij gebruikt is voor een nieuwe installatie.

Stabiele versie updaten
code:
1
2
cd /home/pi/domoticz
./updaterelease

Beta updaten
code:
1
2
cd /home/pi/domoticz
updatebeta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
Ik heb op dit moment volgende opstelling:
-Domoticz op Ubuntu (via een Virtualbox op een Windows 7 pc)
-Homebridge op Ubuntu (nog niet echt actief)
-diverse klik aan klik uit (m.n. voor rolluiken)
-Enkele yeelights
-Xiaomi gateway, deursensors, beweginssensors, stopcontacten
-Belkin smart stopcontacten
-Domme plafond lampen die niet vervangen kunnen worden met yeelights wegens fitting

In bovenstaande kan ik dus de bestaande lampen niet echt simpel automatiseren en mis ik een schakel tussen domoticz en klik aan klik uit (RF).
Sonoffs schakelaars zijn mogelijk alleen moet ik deze flashen en een aparte kabel trekken, wat mij niet handig lijkt omdat ik niet handig ben wat dat betreft.
RF zou via een rf module kunnen alleen staat de pc op zolder waardoor ik niet zeker weet of bereik een issue zal zijn.

Nu zie ik op Ali meerdere licht schakelaars die RF gebaseerd zijn (bijv. Livolo) die geen extra kabel nodig hebben. Hiermee zou ik dus de bestaande plafond lampen kunnen aansturen en zal ik nog iets moeten vinden om dit te koppelen naar domoticz.

Ik kwam laatst de broadlink rm pro tegen op ali die zowel Wifi, IR als RF ondersteunt. Dit lijkt mij de missende schakel tussen al mijn verschillende apparaten! Weet iemand of dit apparaat echt de oplossing is voor mij of heeft iemand ervaring hiermee en kan mij dit aan- of afraden?

Thx!
Pagina: 1 ... 112 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.