Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
RoRoo schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:16:
[...]

DoorSensor, omgebouwd tot schakelaar. Stroom op lamp continu zetten (lasdopje). Schakelaar schakelt yeelight.
Zie je na 10 minuten geen beweging, ga uit. Mocht er dan toch nog iemand zitten. Kan ie 2 dingen doen.. Zwaaien of gewoon de schakelaar weer gebruiken, óf de app.
Oke, dan ligt het aan mij (ik vind het nog steeds onnodig omslachtig :X ) :+

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:14
vwtune schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:48:
[...]

Waarom gebruik je niet zoiets: https://nl.aliexpress.com...ae803_1&priceBeautifyAB=0
Ik heb dit zelf ook geplaats in de wc, werkt echt super, je hoeft geen schakelaar meer aan te raken (lekker hygienisch dus ;) )
Daar heb ik ook aan zitten denken alleen tegenwoordig alles LED en schijnen die dingen daar niet goed mee overweg te kunnen en blijft de lamp altijd 24/7 met een hele zachte gloed branden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:28
vwtune schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:48:
[...]

Waarom gebruik je niet zoiets: https://nl.aliexpress.com...ae803_1&priceBeautifyAB=0
Ik heb dit zelf ook geplaats in de wc, werkt echt super, je hoeft geen schakelaar meer aan te raken (lekker hygienisch dus ;) )
Er zitten 2 nadelen aan die sensor. Ten eerste zit er geen knopje op om de sensor te overrulen (uit - sensor - aan) en ook geen z-wave om te koppelen.

Ik wil alle schakelaars op z-wave om de status te kunnen uitlezen en te kunnen schakelen. Vooruit denkend ga ik namelijk ook iets met rookmelders doen, en mijn doel is dat als er echt rook is (2 melders of meer in melding of 1 melder voor langer dan 10 seconden) dat dan alle lichten vol aan gaan (dus ook de WC).

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Drardollan schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:48:
Ik wil alle schakelaars op z-wave om de status te kunnen uitlezen en te kunnen schakelen. Vooruit denkend ga ik namelijk ook iets met rookmelders doen, en mijn doel is dat als er echt rook is (2 melders of meer in melding of 1 melder voor langer dan 10 seconden) dat dan alle lichten vol aan gaan (dus ook de WC).
Je weet dat kortsluiting de belangrijkste oorzaak van brand is? Op zich een goed idee dus, maar zorg dan voor een eigen stroomvoorziening voor die lampen, hun schakelaars en hun controler.

• Drardollan
Parody schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:06:
[...]

Je weet dat kortsluiting de belangrijkste oorzaak van brand is? Op zich een goed idee dus, maar zorg dan voor een eigen stroomvoorziening voor die lampen, hun schakelaars en hun controler.
De controller heeft als het goed is geen voeding nodig, deze is niet nodig voor alarm situaties.

Het klopt dat kortsluiting de belangrijkste oorzaak is, maar dat betekent niet dat al je groepen direct uitvallen. Bij veel huisbranden die ik heb gezien was de brand op zolder en was er in de overige kamers nog prima verlichting.
In mijn huis zou ik met name de droger als gevaarlijk bestempelen, staat op zolder uit zicht. Vandaar dat ik daar al extra maatregelen qua signalering heb genomen.

Het is ook meer een scenario van: als het mis gaat, dan probeer ik zoveel mogelijk licht te maken en de zonneschermen uit te rollen (die kunnen dienen als vangnet). Lukt het niet, dan lukt het niet. Maar niet geschoten is altijd mis.

[ Voor 10% gewijzigd door Drardollan op 19-09-2018 12:34 ]

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:23
Chrisje1983 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 07:48:
[...]

Eigenlijk hoef je alleen maar de ip's van je telefoons, pc, laptop, smart tv, etc static te maken en die toevoegen aan de exceptie van rules. Alle extra devices die je toevoegt aan je lan zoals bijvoorbeeld IOT zijn dan standaard al geblokkeerd naar buiten toe.
Ok, maar dat betekent dan ook (ben een noob op dit gebied) dat er geen mogelijkheid meer is om via de Sonoff in mijn wlan te komen? Dat is namelijk waar mijn aarzeling in zit, dat ik nog een access point in mijn netwerk zet. En voor wat je noemt is het flashen van Gargoyle een voorwaarde? Hij is nu namelijk nog gewoon origineel en ik heb niet de indruk dat hij instabiel is.

Edit: Ik heb overigens een setje van TH16 en DS18B20 besteld. Had nog een Ebay kortingscode en voor 1,14 euro wil ik het toch wel avonturen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Aziraphale op 19-09-2018 14:20 ]

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 23:06

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

tsjoender schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:34:
[...]

[...]

Twee keer een port forward kan op zich wel, maar is wel onnodig complex. Bovendien heeft de WAN interface op router 2 een dynamisch adres, dus als die dan een keer verandert, moet je je forward ook weer aanpassen.

Is er een reden dat je twee routers zo achter elkaar geplaatst hebt? Eenvoudiger zou het zijn als je op router twee de DHCP server uitzet en de kabel tussen router 1 en 2 omprikt zodat die kabel in beide routers in een LAN poort zit ipv de WAN poort op router 2. Op router 1 zou je dan het LAN subnet aan moeten passen naar 192.168.1.0/24 of je laat die op 192.168.0.0/24 staan en alle devices op je netwerk moeten dan een nieuw IP in die reeks krijgen wat maar makkelijker is in jouw situatie. Verder zou je dan de SSID settings van beide routers gelijk kunnen trekken met alleen een verschillend kanaal nummer per router, maar dat hoeft strikt genomen niet, maar voor de eenvoud van beheer wel zo makkelijk en je roaming door het huis verbetert meteen.

Als je dat gedaan hebt dan hoef je alleen maar op router 1 de portforward te doen en werkt die ook prima mocht de Pi fysiek op een LAN poort op router 2 zitten.
Nee, geen reden waarom ik het zo heb gedaan. Ik denk dat ik een heel eind kom met jouw uitleg, maar wat is het voordeel van deze opzet t.o.v. router 1 als bridge?

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:46
PaPa schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:38:
[...]

Nee, geen reden waarom ik het zo heb gedaan. Ik denk dat ik een heel eind kom met jouw uitleg, maar wat is het voordeel van deze opzet t.o.v. router 1 als bridge?
Het voordeel is dat je dan twee routers in je "eigen" netwerk hebt. Als router 1 een bridge wordt dan wordt het publieke IP adres "doorgetrokken" naar router 2, maar ligt router 1 buiten jouw thuisnetwerk.

Een ander voordeel is dat je op deze manier ook mooi jouw Wifi signaal kan verdelen door het huis. Je kan de beide routers strategisch opstellen in jouw woning (mits je wel een kabel tussen die twee kan aansluiten) waarmee de roaming binnenshuis verbetert.

Sommige firmwares staan ook toe dat je de WAN poort kan bridgen met de LAN poorten. Als dat op router twee kan, dan hoeft de kabel niet overgestoken te worden en heb je weer een extra LAN poortje vrij voor een ander apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 13:19
Hoi,

Ik heb mijn Domoticz installatie op mijn synology draaien.
Daarnaast heb ik nog een Pi 3b+ met Homebridge, en nefit easy server draaien.
Op de PI, heb ik een Domoticz installatie met daarin de nefit easy switches.

Ik wil heb domoticz installatie op mijn PI, als slave geconfigureerd op mijn master ( synology )
Op de master, komen ook heel netjes de switches van de nefit easy te voorschijn.
So far so goed :) .

Nu werkt het nog niet helemaal zoals ik wil, aangezien ik het volgende wil bereiken:
Ik wil gewoon op mijn master, de nefit easy bedienen. Ik zie de switch wel, en kan ook de temperatuur aanpassen. Als ik dan kijk op de Slave, zie ik dat hij aangepast is. Maar na 10 seconden ongeveer springt hij weer terug naar de orignele waarde.

Als ik de temp aanpas op de slave, dan werkt hij wel ( zie ik op de nefit easy zelf ) ..

Moet ik een aanpassing doen op de master of slave, zodat ik dit werkend krijg? zodat ik alles via de master kan aanpassen?

In de log van de master staat:
2018-09-19 17:24:14.780 Status: User: *** initiated a SetPoint command
2018-09-19 17:24:31.566 (slave) Thermostat (Setpoint)
2018-09-19 17:24:31.567 (slave) Temp (Unknown)

In de log van de slave staat:
2018-09-19 17:24:14.792 (nefit-easy) Thermostat (Setpoint)
2018-09-19 17:24:31.568 (nefit-easy) Thermostat (Setpoint)

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Wat is hier niet goed aan? Script wordt nu op dit moment ook al getriggerd terwijl dat niet moet.

DzVents timer:

timer = { "every minute between nighttime and 05:01" },

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• JDunnio
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:26
Darkduckie schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:43:
@VR_Bosch @JDunnio
Ik heb inderdaad een pulsedrukker zitten.
Hoe lang duurde het bij jullie voordat de devices toegevoegd werden?
Parameter 28 staat op 15, ook al op 2,4 of 8 gehad. Met 15 heb je alle mogelijkheden als ik de documentatie goed begrijp.
Op dit moment een FGS223 ook zo geconfigureerd en parameter 29 ook op 15, maar ook daar worden nog geen devices toegevoegd.
Natuurlijk na accept new hardware wel de keren gedrukt op de schakelaar. Helaas mag het nog niet baten.
Ik heb ze zelf niet. Ik heb de fibaro dimmer 2. Ik zou verwachten dat dit ongeveer hetzelfde zou werken, maar schijnbaar niet. Ik heb ook zitten stoeien destijds en met wat guides op internet uiteindelijk werkend gekregen, maar over de dimmer 2 is veel meer te vinden dan de switch.

Ik vond destijds hier ook weinig info over fibaro spullen, terwijl ik verwacht dat er toch wel enkelen zijn die dit ook hebben draaien. Hierbij een poging om je verder te helpen, maar ik zou het zo verder niet weten.

Ik lees wel her en der dat de switch dit niet zou ondersteunen, ondanks dat het in de Open Z-Wave config staat. Mogelijk ook omdat je de Switch wel weer als master kunt gebruiken om een dimmer aan te sturen in de fibaro HC2. Ik ben dus bang dat je het verkeerde device hebt en je beter een dimmer kunt hebben waarbij je de dimmer-functie uitschakelt, maar ik word graag gecorrigeerd 8)

http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=21890
https://community.openhab...-of-local-channel/30656/4
RoTeK70 schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:51:
Ik ben een beetje klaar met KaKu dus zoekende naar alternatieven binnen zwave of xiaomi.

Ik wil een normale wandschakelaar vervangen voor een andere of iets erachter plaatsen zodat de oude schakelaar kan blijven worden gebruikt. Om de schakelaar te kunnen blijven gebruiken is er voor twee de draadse aansluitingen (zwart - bruin) de AWMR-230 van KaKu. Nu zoek ik hier een alternatief voor. Iemand een idee?

Verder wil ik de AWST-8802 vervangen voor een alternatief. Let op moet wel 4 vrije mogelijkheden hebben.

Natuurlijk voor beide een goedkoop alternatief.
Voor Z-Wave heb je volgens mij de keuze uit de Dimmer 2 en de Qubino als meest gebruikt apparaten, waarbij de laatste niet zonder nul-draad (blauw) kan werken en dus voor jou niet geschikt is. Beide voor ronde 45 euro te vinden. Voordeel is dat de eerste knop ook zonder Domoticz aan/uit en dimmen doet.
Voor de AWST-8802 zijn ook wel opplak Z-wave schakelaars te vinden goedkoop, maar hier ben ik niet in thuis omdat ik alles in mijn orginele Gira-schakelmateriaal wil hebben.
De Qubino is meer geschikt voor LED-verlichting door zijn mosfet-dimmer.

Recent is de shelly cloud 1 uitgekomen die hetzelfde zou kunnen als de Fibaro/Qubino, maar dan over WiFi. Die kun je gebruiken met de originele software of met flashen met Tasmota/ESPEasy.

Voor DIY is de ombouw/hack van de Xiaomi Motion Sensor een interessante, maar ik ben zelf geen fan van de Xiaomi hub en app in mijn netwerk. Dit ook omdat ik thuiswerk en mijn telefoon zakelijk gebruik, maar de prijs is niet te kloppen met andere producten. Ook heb ik geen zin om mijn contactdozen open te maken als de batterij op is, maar dat zal op zich wel loslopen.

Als je Hue hebt, komen zeer binnenkort de friends of hue wall switches uit van o.a. Niko en Busch and Jaeger. B&J zit toch wel in veel huizen als schakelmateriaal. Alternatief hiervoor is om de Hue Tap om te bouwen naar een B&J, Jung of Gira materiaal voor rond de 100 euro.
Of als je of zigbee zit een B&J of Gira Zigbee inbouwschakelaar.
Op Hue kun je dan ook weer Ikea Tradfri lampen aansluiten.

Ikzelf gebruik Z-Wave fibaro dimmer 2 met Hue lampen waar ik ze niet zie (dim-functie uit) en een dimmer 2 met een philips dimbare fillament-lamp in open lampen. Dure oplossing, maar beide zijn erg betrouwbaar. Op de bovenverdieping gebruik ik de goedkope Hue White (€15). Een shelly 1, hue white en een pulsdrukker kost dan €40/45 om een lamp te schakelen. Met een dimmer 2 €75.
Het leuke van de dimmer 2 en een dubbele schakelaar (twee halve) is dat je per schakelaar 1x, 2x en 3x drukken plus de hold-functie en dus 8 functies op je schakelaar kunt zetten.
Zo zet 1x drukken de lamp aan, 2x drukken start een scene en op S2 ingedrukt houden zet alles uit.

Opties genoeg dus >:)

[ Voor 49% gewijzigd door JDunnio op 19-09-2018 20:29 ]

• VR_Bosch
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-10-2024
Darkduckie schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:43:
@VR_Bosch @JDunnio
Ik heb inderdaad een pulsedrukker zitten.
Hoe lang duurde het bij jullie voordat de devices toegevoegd werden?
Parameter 28 staat op 15, ook al op 2,4 of 8 gehad. Met 15 heb je alle mogelijkheden als ik de documentatie goed begrijp.
Op dit moment een FGS223 ook zo geconfigureerd en parameter 29 ook op 15, maar ook daar worden nog geen devices toegevoegd.
Natuurlijk na accept new hardware wel de keren gedrukt op de schakelaar. Helaas mag het nog niet baten.
Als ik me goed herinner komen ze niet als device terug. Bij de Fibaro2 dimmer worden ze gebruikt om een scene te schakelen. Probeer het eens als volgt. Maak een willekeurige testscene aan. Klik dan op add device. Je krijgt dan de melding: "press button on remote". Als je dan je pulsedrukker klikt (denk twee keer boven of twee keer onder, dat de button dan aan de scene wordt gelinkt. Dan weet je iig of je op de goede weg bent. De parameter instellingen zul je uit de manual moeten halen.

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-09 14:27
TerrorSource schreef op woensdag 19 september 2018 @ 18:09:
Wat is hier niet goed aan? Script wordt nu op dit moment ook al getriggerd terwijl dat niet moet.

DzVents timer:

timer = { "every minute between nighttime and 05:01" },
Ik denk dat je binnen 1 dag moet kijken, jij denkt de klok rond.

Uit het hoofd voorzetje:
timer = { "every minute after sunset" },
{ "before 05:01" }

• makooy
  • Nu online
DjAntoon schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:55:
[...]

Ik denk dat je binnen 1 dag moet kijken, jij denkt de klok rond.

Uit het hoofd voorzetje:
timer = { "every minute after sunset" },
{ "before 05:01" }
Als ik hier kijk dan zou het wel moeten kunnen, nighttime is ten slotte ook "klokje rond".
https://www.domoticz.com/...pting#timer_trigger_rules

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 23:06

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

tsjoender schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:54:
[...]
Het voordeel is dat je dan twee routers in je "eigen" netwerk hebt. Als router 1 een bridge wordt dan wordt het publieke IP adres "doorgetrokken" naar router 2, maar ligt router 1 buiten jouw thuisnetwerk.

Een ander voordeel is dat je op deze manier ook mooi jouw Wifi signaal kan verdelen door het huis. Je kan de beide routers strategisch opstellen in jouw woning (mits je wel een kabel tussen die twee kan aansluiten) waarmee de roaming binnenshuis verbetert.

Sommige firmwares staan ook toe dat je de WAN poort kan bridgen met de LAN poorten. Als dat op router twee kan, dan hoeft de kabel niet overgestoken te worden en heb je weer een extra LAN poortje vrij voor een ander apparaat.
Dat lijkt me dan inderdaad een betere oplossing. Op zowel router 1 als router 2 zijn meerdere lan-kabels aangesloten naar diverse apparaten en dat wil ik zo houden. Dat gaat met router 1 als bridge ook niet werken lijkt me zo. Geeft dat geen probleem met de door jou voorgestelde setup?

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:32
vwtune schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:57:
[...]

Die wat ik stuurde komt in de plaats van je fysieke knop he, dus je hoeft nergens iets te plakken en je hebt geen vertraging. Met die Xiaomi en yeelight lukt het ook, maar vind ik voor een wc iets te veel van het goede.
Ik heb hetzelfde in de keuken met een ledstrip, deze staat aan op 50% en als er beweging is gaat deze naar 100%
Wil hetzelfde onder carpoort maken, lampje 20% en bij beweging naar 100%

Bing

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-09 14:27
Ik zoek ook nog zo'n oplossing in Dzvents, maar ik wil graag voordat ik de waarde verzet deze opslaan zodat ik hem later weer terug kan zetten. Misschien iets voor de donkere dagen voor Kerst.

[ Voor 14% gewijzigd door DjAntoon op 20-09-2018 15:59 ]

• johan0903
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-05-2022
Hallo,

Ik wil mijn systeem upgraden naar domoticz. Ik heb nu een vera lite maar deze begint vol te raken en de mogelijkheden zijn wat beperkt.
Nu wil ik dit gaan doen met een raspberry pi 3B+ met een z-wave stick en een rfxcom, deze heb ik nog in bezit.

Maar wat is nu het beste om te doen?
Een SSD gebruiken of een USB stick?
Ik wil vanwege de verhalen die ik hier lees liever geen SD kaart voor domoticz gebruiken.
En welke optie zou dan beter zijn alles op een extern medium zetten of een combi met berryboot.

Gr. Johan

[ Voor 1% gewijzigd door johan0903 op 20-09-2018 16:57 . Reden: tekst foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

johan0903 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:56:
Maar wat is nu het beste om te doen?
Een SSD gebruiken of een USB stick?
Ik wil vanwege de verhalen die ik hier lees liever geen SD kaart voor domoticz gebruiken.
En welke optie zou dan beter zijn alles op een extern medium zetten of een combi met berryboot.
Ik heb het al een flinke poos draaien op een Pi3 met MicroSD. Zonder enige issues.
Wat gewoon heel belangrijk is, is je voeding. is die niet toereikend voor wat je er allemaal aan wil hangen, ga je vreemde crashes krijgen.

Dan helpt een externe disk wel, maar lost je eigenlijke probleem niet op.
Booten van NFS kan je ook doen indien je een NAS oid hebt.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
Vraagje: Ik heb een ledstrip (2) van de action. Enkel wit, die bediend worden met zo'n mini IR afstandsbediening. (Zoiets: https://www.lightinthebox...xE4H6adSb9vgaAtiREALw_wcB)

Is er iets, dat ik aan de ledstrip kan veranderen. (Het IR ontvangertje bvb) zodat ik va Domoticz de strip kan aanzetten/uitzetten. (Het is enkel wit, maar dimmen zou ook handig zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:36
RobbertDs1 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:56:
Vraagje: Ik heb een ledstrip (2) van de action. Enkel wit, die bediend worden met zo'n mini IR afstandsbediening. (Zoiets: https://www.lightinthebox...xE4H6adSb9vgaAtiREALw_wcB)

Is er iets, dat ik aan de ledstrip kan veranderen. (Het IR ontvangertje bvb) zodat ik va Domoticz de strip kan aanzetten/uitzetten. (Het is enkel wit, maar dimmen zou ook handig zijn)
Je kan deze er aan hangen,

1 stks H801 WiFi; RGBW LED WIFI controller; RGBW WiFi LED H801 Controller; DC5-24V ingang; 4CH * 4A uitgang
http://s.aliexpress.com/YBnUVFnq

Kan een led strip aan en uit zetten en dimmen vanuit domoticz.

Wel flashen met tasmota en mqtt server draaien op je Raspberry.

Mocht je een rgb led strip willen aansturen, kleuren pallet werkt niet, kleuren kun je kiezen met http acties, maar dat is niet nodig in jouw geval.

Wat je ook kan doen is een black bean (rm mini 3) Ir beamer gebruiken en de ab van je ledstrips inleren, maar dan heb je kans op missers in de communicatie. Ik bedien zo mijn led kaarsen, en elke aan en uit actie wordt 6 keer herhaald om missers te voorkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Chrisje1983 op 21-09-2018 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
is het mogelijk om een script te draaien die getriggerd word op de cpu van mijn Pi.
Ik merk namelijk dat de nefit easy vaak veel cpu vreet en de pi ook warmer word.
dus process stoppen en starten is dan alleen nodig.
op de cmd is het command dan:
code:
1
sudo pm2 restart /home/pi/nefiteasyhttpserver.sh

of eerst stoppen en dan weer starten.

Hoe kan ik zoiets aftrappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
Chrisje1983 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:43:
[...]

Mocht je een rgb led strip willen aansturen, kleuren pallet werkt niet, kleuren kun je kiezen met http acties, maar dat is niet nodig in jouw geval.

Wat je ook kan doen is een black bean (rm mini 3) Ir beamer gebruiken en de ab van je ledstrips inleren, maar dan heb je kans op missers in de communicatie. Ik bedien zo mijn led kaarsen, en elke aan en uit actie wordt 6 keer herhaald om missers te voorkomen.
Die black bean ziet er wel goed uit.
Kan die ook een TV / bakje van KPN aan/uit zetten?
Dan heb ik meerdere oplossingen in 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Ja dat kan, hij doet bij mij tv, receiver, kaarsen, airco en de digitale fotolijstjes.

Werkt niet out the box, je moet wel even de Python plugin in je Raspberry folder zetten. Even je inlezen met Google, domoticzforum en github.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mardox
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:31
Chrisje1983 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:43:
[...]

Je kan deze er aan hangen,

1 stks H801 WiFi; RGBW LED WIFI controller; RGBW WiFi LED H801 Controller; DC5-24V ingang; 4CH * 4A uitgang
http://s.aliexpress.com/YBnUVFnq

Kan een led strip aan en uit zetten en dimmen vanuit domoticz.

Ik zat ook te kijken naar een H801 led controller, maar ik dacht dat ik had gelezen dat je er wel van die kleurenschema's mee kon aansturen? Of wat bedoel jij precies met dat het kleurenpalet niet werkt? Ik had namelijk gezien dat er ook van die bewegingen van kleuren door de ledstrip aan te sturen zouden zijn met deze controller en tasmota? Of zou ik anders moeten kiezen voor andere firmware zoals ESPurna?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjoender
SpikeHome schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:41:
is het mogelijk om een script te draaien die getriggerd word op de cpu van mijn Pi.
Ik merk namelijk dat de nefit easy vaak veel cpu vreet en de pi ook warmer word.
dus process stoppen en starten is dan alleen nodig.
op de cmd is het command dan:
code:
1
sudo pm2 restart /home/pi/nefiteasyhttpserver.sh

of eerst stoppen en dan weer starten.

Hoe kan ik zoiets aftrappen?
Volgens mij zou Monit dit wel kunnen met iets van
code:
1
if cpu usage > xx% for 5 cycles then restart

Hier uitgebreidere voorbeelden: https://mmonit.com/wiki/Monit/ConfigurationExamples

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Kleuren kiezen vanuit het kleuren palet in domoticz wordt niet ondersteund door tasmota en mqtt. Espurna weet ik niet dat zou je kunnen uitzoeken.

Ik stuur de kleuren aan met http acties welke ik koppel aan dummy schakelaars welke ik weer automatiseer en koppel aan bepaalde acties in scriptjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
Mardox schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:16:
[...]

Ik zat ook te kijken naar een H801 led controller, maar ik dacht dat ik had gelezen dat je er wel van die kleurenschema's mee kon aansturen? Of wat bedoel jij precies met dat het kleurenpalet niet werkt? Ik had namelijk gezien dat er ook van die bewegingen van kleuren door de ledstrip aan te sturen zouden zijn met deze controller en tasmota? Of zou ik anders moeten kiezen voor andere firmware zoals ESPurna?
Ik heb een milight controller met ibox aan de ledstrips hangen. Ben je iets duurder uit, maar de kleurenschema's werken dan wel.

Maar, als je zoals je zei, kpn en tv ook wil aansturen zou ik inderdaad voor die broadcom rm3 mini gaan

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Chrisje1983 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 07:48:
[...]

Die is harstikke prima ik heb er 2 van, ik heb ze wel geflashed met gargoyle omdat ik de stock firmware niet heel stabiel vond sindsdien harstikke stabiel en ik zie geen reden om te upgraden.
Ik ben even aan het kijken om de mijne ook te upgraden, maar welke versie van Gargoyle kan ik het beste nemen? Gewoon de nieuwste 1.10 of een oudere? In de documentatie wordt bij de supported routers lijst namelijk verwezen naar 1.8.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Ik gebruik 1.8 stable op de V1 en V2 router, en omdat ie zo goed draait ben ik nog niet verder gegaan met de nieuwere stable 1.10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Chrisje1983 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:26:
Ik gebruik 1.8 stable op de V1 en V2 router, en omdat ie zo goed draait ben ik nog niet verder gegaan met de nieuwere stable 1.10.
Ok, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Heb het even gecontroleerd, op beide staat 1.8.1 stable.

Voordat je gaat flashen even alles goed nalezen, en kijken naar de goede files. Een flash vanaf stock heeft een andere file nodig als een flash upgrade vanaf gargoyle naar een hogere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Chrisje1983 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:37:
[...]

Heb het even gecontroleerd, op beide staat 1.8.1 stable.

Voordat je gaat flashen even alles goed nalezen, en kijken naar de goede files. Een flash vanaf stock heeft een andere file nodig als een flash upgrade vanaf gargoyle naar een hogere versie.
Dat had ik inderdaad gezien. Maar ik kom ook verhalen tegen dat LEDE/OpenWRT beter/veiliger zou zijn. Is dat ook nog iets om naar te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Toen ik het ging uitzoeken en er naar keek vond ik gargoyle lekker overzichtelijk en makkelijk te configureren. De andere opties heb ik gelaten voor wat het was (ik geloof openwrt en nog een ander) ik meende dat ik daar nog het een en ander aan moest aanpassen en dat was mij even teveel in het diepe.

Gargoyle is gebaseerd op openwrt en voor dummy's die openwrt zelf iets te ver vinden gaan zoals ik.

De 1.10 is wel gebaseerd op een nieuwere openwrt, je zou zelf even moeten kijken wat het beste voor jouw is.

[ Voor 26% gewijzigd door Chrisje1983 op 21-09-2018 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Chrisje1983 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:57:
Toen ik het ging uitzoeken en er naar keek vond ik gargoyle lekker overzichtelijk en makkelijk te configureren. De andere opties heb ik gelaten voor wat het was (ik geloof openwrt en nog een ander) ik meende dat ik daar nog het een en ander aan moest aanpassen en dat was mij even teveel in het diepe.

Gargoyle is gebaseerd op openwrt en voor dummy's die openwrt zelf iets te ver vinden gaan zoals ik.

De 1.10 is wel gebaseerd op een nieuwere openwrt, je zou zelf even moeten kijken wat het beste voor jouw is.
Okidoki, ga ik doen. Zal ook Gargoyle worden, aangezien mijn ervaring hiermee echt 0 is. O-)

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Gebruikt iemand blockly icm Pushover notificaties? Het lukt mij niet om hoge prio berichten (+1) te versturen, ze komen altijd "normaal" binnen, is dit een bug of doe ik iets fout?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• makooy
  • Nu online
TerrorSource schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:34:
Wie heeft er Neo CoolCam Wall Switches icm Domoticz ?

Ik heb er nu inmiddels meerdere in huis maar het lijkt er op alsof de 1-knops Wall Switches niet altijd de verandering van status doorgeven aan Domoticz.
Wanneer fysiek het knopje wordt ingedrukt gaat wel de lamp aan maar dan zie ik in Domoticz nog steeds dat die uit is.

Opnieuw Exclude/Include heeft geen effect.

Inmiddels heb ik ook een 2de Aeonlabs Z-wave stick gekocht en op een andere RaspberryPi met Domoticz alles gekoppeld maar ook daar zelfde probleem.
Even bewust mijn eigen post gequote.

Inmiddels heb ik een Fibaro HC Lite om mee te testen geregeld.

Neo CoolCam Wall Switch 1-knops stuurt direct de fysieke on/off-toggle naar de Fibaro.
Zodra dezelfde Wall Switch 1-knops aan Domoticz gekoppeld is via een Aeonlabs Z-wave Stick Gen.5 stuurt de switch de eerste toggle NIET door zodra de knop een x aantal uur niet gebruikt is.

De problemen lijken dus niet aan de switch te liggen maar aan Domoticz of de Aeonlabs stick.
Nu heb ik ook al een andere Pi, met andere Aeonlabs stick geprobeerd maar zelfde problemen.
Kan dit aan Domoticz liggen?

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@TerrorSource
Heb je ook nog iets van een ander z-wave merk (dan neocoolcam) in je netwerk zitten?
En dan niet-batterij gevoed, zodat het fungeert als z-wave netwerk repeater?
Fibaro tussenstekkers of iets dergelijks?
https://www.google.nl/sea...am+geen+bereik&gws_rd=ssl

[ Voor 30% gewijzigd door AUijtdehaag op 22-09-2018 14:56 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• makooy
  • Nu online
AUijtdehaag schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 14:53:
@TerrorSource
Heb je ook nog iets van een ander z-wave merk in je netwerk zitten?
https://www.google.nl/sea...am+geen+bereik&gws_rd=ssl
Ja. Meerdere

Dit is wat ik totaal heb:
1x Aeotec Sirene
1x Aeotec Z-wave Stick gen.5
1x Aeotech MultiSensor 6
3x Fibaro Door Sensor 2
1x Fibaro Door Sensor 1
3x Fibaro Smoke Sensor
6x Fibaro Wall Plug
3x Neo CoolCam Motion Sensor v2
6x Neo CoolCam Wall Switch 1-knops
1x Neo CoolCam Wall Switch 2-knops

Probleem met als in 1 van die linkjes bij Neo CoolCam zelf gemeld maar "ze herkennen het probleem niet"...

EDIT: zoals gezegd gaat met 1 Wall Switch die ik aan een Fibaro HC Lite hebt gekoppeld wel perfect. Dat is dus het rare :?

[ Voor 8% gewijzigd door makooy op 22-09-2018 14:59 ]

• johan0903
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-05-2022
RoRoo schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:13:
[...]

Ik heb het al een flinke poos draaien op een Pi3 met MicroSD. Zonder enige issues.
Wat gewoon heel belangrijk is, is je voeding. is die niet toereikend voor wat je er allemaal aan wil hangen, ga je vreemde crashes krijgen.

Dan helpt een externe disk wel, maar lost je eigenlijke probleem niet op.
Booten van NFS kan je ook doen indien je een NAS oid hebt.
Welke voeding is dan correct een 3A of is een zwaardere beter?
Er zal naast de z-wave stick en de rfxcom niets op komen.

Gr. Johan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:29
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:11:
Gebruikt iemand blockly icm Pushover notificaties? Het lukt mij niet om hoge prio berichten (+1) te versturen, ze komen altijd "normaal" binnen, is dit een bug of doe ik iets fout?
Ja, maar ik zend nooit hoge prio berichten, dus daarmee kan ik je niet helpen. Wat wel een optie is, is om zodra er een melding verstuurd moet worden, dit te doen met een los scriptje? Met 1 regel cURL kan je al een pushover bericht versturen.

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 08:52
hallo,

Werken deze Flamingo setjes van de Action (€ 9,95) met RFXcom en Domoticz?

Flamingo sets Action

In de handleiding vaan RFXcom zie is Flamingo Smartwares SF501 alleen R via AC protocol en
Flamingo RT via Lightning4 protocol.
Maar wat zijn deze dan.
Heeft iemand daar ervaring mee???

[ Voor 26% gewijzigd door Hendrik55 op 22-09-2018 15:47 ]

• Aziraphale
Chrisje1983 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:57:

Ok, geflashed en alles ging goed, maar nu kom ik dus de router niet meer in.... De webinterface is via 192.168.1.1 niet toegangkelijk.... Failsafe recovery kom ik via ssh wel in, maar lost het probleem niet op. Heb jij hier toevallig ervaring mee?

• Chrisje1983
En als je met een utp kabel je laptop of pc aan de router hangt, en je even zoekt bij status naar de gateway ip?

Ik heb dat zelf gelukkig niet gehad, ik weet dat er jongens op het gargoyle forum zijn die een tp link brick weer opnieuw flashen met hardware , zoals je bijvoorbeeld een sonoff flashen. Hier heb ik nog geen ervaring mee. Maar de router is hardwarematig te flashen nadat je een brick hebt. Maar voor dat je je daar aan waagt zou ik eerst eens ff verder testen.

Heb je wel gekeken welke versie router je hebt? Er is een versie 1,2 en 3 van de routers die jij en ik hebben met elk dus ook een V1,V2 of V3 firmware.

[ Voor 14% gewijzigd door Chrisje1983 op 22-09-2018 21:54 ]

• Aziraphale
Chrisje1983 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:53:
En als je met een utp kabel je laptop of pc aan de router hangt, en je even zoekt bij status naar de gateway ip?

Ik heb dat zelf gelukkig niet gehad, ik weet dat er jongens op het gargoyle forum zijn die een tp link brick weer opnieuw flashen met hardware , zoals je bijvoorbeeld een sonoff flashen. Hier heb ik nog geen ervaring mee. Maar de router is hardwarematig te flashen nadat je een brick hebt. Maar voor dat je je daar aan waagt zou ik eerst eens ff verder testen.

Heb je wel gekeken welke versie router je hebt? Er is een versie 1,2 en 3 van de routers die jij en ik hebben met elk dus ook een V1,V2 of V3 firmware.
Als hij met een kabel aan de laptop hang kan ik hem in failsafe mode benaderen via ssh, maar daarbuiten pingt hij hem niet en geeft hij in windoes aan dat er geen netwerktoegang is. Hij verbindt wel, maar dat is het het dan verder ook. Ik krijg een time-out en pingen lukt dus ook niet. Onder Linux is het hetzelfde verhaal: verbinden en vervolgens melden dat er geen verbinding is. Er gebeurt wel iets, want het ledje bij de wan verbinding flikkert, maar het lijkt wel alsof er iets de verbinding verder blokkeert.

Firmware was de juiste, want ik het een V1.10 en heb de Gargoyle 1.10 voor de 1043ND V1 geflashed. Het aparte vind ik ook dat ik er dus in de failsafe mode wel in kan komen, maar daarbuiten niet. :?

• Chrisje1983
Ja ik durf het niet te zeggen, ik heb überhaupt nog nooit met SSH in de routers gezeten. Het ging hier bij beide stuks in 1 keer goed.

Ik denk dat je het beste op het gargoyle forum terecht kan. Er zullen daar hoogstwaarschijnlijk meerdere mensen hetzelfde hebben gehad en oplossingen hebben gekregen.

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Sorry, een beetje een cross-post maar misschien heeft hier iemand antwoord.

gisteren heb ik een aantal nRF24L01+'s binnen gekregen. Deze kon ik direct in mijn RFlink plaatsen en ik heb via de tool van RFLink Bluetooth BLE en Nodo RF geactiveerd. Dit zie ik ook duidelijk staan en ik zie ook dat er wat voorbij komr wat betreft Bluetooth BLE.

Maar dan? Hoe integreer ik dit in Domoticz? bij RF Link zelf zie je allemaal geonden apparaten staan ongebruikt. Maar ik zie hier van de NRF niks staan. Ik heb al een rondje gezocht op Google maar het wordt me niet echt helder? Heeft iemand hier tips voor? :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Dacuuu schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 15:02:
[...]

Ja, maar ik zend nooit hoge prio berichten, dus daarmee kan ik je niet helpen. Wat wel een optie is, is om zodra er een melding verstuurd moet worden, dit te doen met een los scriptje? Met 1 regel cURL kan je al een pushover bericht versturen.
Goeie, ga ik eens naar kijken. Over scriptjes gesproken, ik heb er nog eentje waar ik ook na veel googlen niet uitkom. Ik wil een json request laten schakelen met een virtuele (dummy) switch. In theorie zou dit moeten werken, en het commando werkt ook als ik het rechtstreeks in de browser uitvoer, maar niet onder de schakelaar, krijg dan error opening url:

http://192.168.1.5:8888/j...&protected=true&used=true

Ik heb al van alles lopen klooien met autorisaties, heb de lokale range al uitzondering gegeven alsook username en ww meegegeven in de json, maar hij wil het niet doen. Heel even werkte het toen ik de autorisatie veranderde van login page naar basic-auth maar nu wil het gewoon niet meer werken. Weet iemand waarom? Ook 127.0.0.1 of localhost werken niet.

EDIT: nevermind, even apache installeren en dan kan ik de localhost aanroepen, werkt nu prima. Raar dat dit zo nodig is, maargoed het als het werkt..

[ Voor 6% gewijzigd door Sp33dFr34k op 24-09-2018 08:54 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:11

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

TerrorSource schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 14:37:
[...]

Even bewust mijn eigen post gequote.

Inmiddels heb ik een Fibaro HC Lite om mee te testen geregeld.

Neo CoolCam Wall Switch 1-knops stuurt direct de fysieke on/off-toggle naar de Fibaro.
Zodra dezelfde Wall Switch 1-knops aan Domoticz gekoppeld is via een Aeonlabs Z-wave Stick Gen.5 stuurt de switch de eerste toggle NIET door zodra de knop een x aantal uur niet gebruikt is.

De problemen lijken dus niet aan de switch te liggen maar aan Domoticz of de Aeonlabs stick.
Nu heb ik ook al een andere Pi, met andere Aeonlabs stick geprobeerd maar zelfde problemen.
Kan dit aan Domoticz liggen?
+

Laat je mesh netwerk eens zien met een plaatje?
Wat je zegt is niet wat we kunnen zien..
Je zegt goed geleerd, maar dat zie je aan je mesh [ zwave/instellingen/nodebeheer/groepen en netwerk /

Daarnaast batterijen devices in je Zwve netwerk zijn troep.
Een lege/minder goede batterij nekt je netwerk en daardoor kun je hele rare problemen krijgen is mijn ervaring. Dus eigenlijk alle batterijen vernieuwen, en dan probleem device excluden.
Dan met de usb heel kort bij device eerst nogmaals excluden.
dan met de usb dicht bij weer includen.
Dan je mesh checken.
En eogenlijk moet je ook inloggen met ftp en kijken hoe je zwcfg file eruit ziet.
Anders ook domoticz stoppen.
zwcfg eruit en dan domoticz starten en minimaal 12 uur wachten.
ook nog een optie hele config map eruit via ftp als domoticz gestopt is.
dan een ./updatebeta doen.

Maar nogmaals batterij en zwave niet doen... [ zijn ook betere alternatieven voor Xiaomi bijv]
check ook heel goed of je device wel in de supported list staat van openzwave.
stat hij er niet en leer je hem, kun je ook weer heel veel problemen krijgen

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Hendrik55 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 15:33:
hallo,

Werken deze Flamingo setjes van de Action (€ 9,95) met RFXcom en Domoticz?

[Afbeelding: Flamingo sets Action]

In de handleiding vaan RFXcom zie is Flamingo Smartwares SF501 alleen R via AC protocol en
Flamingo RT via Lightning4 protocol.
Maar wat zijn deze dan.
Heeft iemand daar ervaring mee???
Niemand? 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:47
Omdat mijn raspberri pi al een aantal keren ks vastgelopen wil ik mijn domoticz overzetten naar mijn synology nas dmv docker heb het eerst met virtual machine manager geprobeerd in dsm maar omdat ik maar 1netwerkkaart heb werkt dit niet.

Ik heb domoticz nu draaien in docker maar kan alleen niet updaten naar de laatste beta versie zoals ik gewend was met de pi. Doe ik iets verkeerd of is dit simpelweg gewoon niet mogelijk?

Welke docker image gebruiken jullie hiervoor ik gebruik nu die van linuxserver/domoticz
Maar misschien is een ubuntu image beter en daarin alles zelf installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Gewoon kopen en testen..
WSS zal er best een werkend protocol zijn.. [ ff alles aanzetten ]
Anders 1je opsturen naar Bert...
En maakt hij ze werkend voor je[iedereen ]

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, dat kun je beter niet doen. Lees de handleiding maar eens. Sommige protocollen kunnen storen op elkaar, niet alle combinaties werken en zeker als je alles aanzet gaat het mis.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

M.v.Veelen schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:11:
[...]

Nee, dat kun je beter niet doen. Lees de handleiding maar eens. Sommige protocollen kunnen storen op elkaar, niet alle combinaties werken en zeker als je alles aanzet gaat het mis.
mm klopt..
1tje stoort veel.
maar anders 1 voor 1...
En het nieuwste protocol staat niet altijd in de handleiding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
johan0903 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 14:58:
[...]

Welke voeding is dan correct een 3A of is een zwaardere beter?
Er zal naast de z-wave stick en de rfxcom niets op komen.

Gr. Johan
Stabiele 5.2v voeding is belangrijk, Google maar eens naar ‘officiele’ Raspberry Pi voeding. Iets prijziger, maar zal een hoop gesodemieter voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:53
Kan iemand hier bevestigen of de Eurotronic Spirit Z-Wave thermostaat (https://www.conrad.nl/p/e...diatorthermostaat-1559295) goed werkt icm Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Dylantje2 schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:25:
[...]

Gewoon kopen en testen..
WSS zal er best een werkend protocol zijn.. [ ff alles aanzetten ]
Anders 1je opsturen naar Bert...
En maakt hij ze werkend voor je~~~[iedereen ]
Ik denk dat ik de gok maar neem en er na komend weekend er maar eens mee aan de slag ga...😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:57
Flappie schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:53:
Kan iemand hier bevestigen of de Eurotronic Spirit Z-Wave thermostaat (https://www.conrad.nl/p/e...diatorthermostaat-1559295) goed werkt icm Domoticz?
Op de stable versie werkt hij niet volledig, bijna alle configuratie ontbreekt van t apparaat. Ik heb op het domoticz forum wel wat workarounds gevonden maar die werken niet bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Stubby schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:03:
[...]

Op de stable versie werkt hij niet volledig, bijna alle configuratie ontbreekt van t apparaat. Ik heb op het domoticz forum wel wat workarounds gevonden maar die werken niet bij mij
Hij moet in de openzwave lijst staan!!
Anders niet installeren!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Volgens reviews op robbshop zou hij moeten werken met domoticz, ik had ze zelf ook willen kopen totdat ik er achter kwam dat de kraan te groot is en niet past vanwege mijn vensterbanken die boven de radiators zitten.

https://www.robbshop.nl/thermostaatkraan-spirit-eurotronic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjoender
Stubby schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:03:
[...]

Dylantje2 schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:09:
[...]
Hij moet in de openzwave lijst staan!!
Anders niet installeren!!
Chrisje1983 schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:40:
[...]

Volgens reviews op robbshop zou hij moeten werken met domoticz, ik had ze zelf ook willen kopen totdat ik er achter kwam dat de kraan te groot is en niet past vanwege mijn vensterbanken die boven de radiators zitten.

https://www.robbshop.nl/thermostaatkraan-spirit-eurotronic
Zelf heb ik deze met succes toegevoegd door de openzwave config uit te breiden. Ik draai nog de voorlaatste stable. Zo te lezen in de reakties heeft de laatste stable ook nog geen ondersteuning meegeleverd.

Zelf toevoegen is eenvoudig. Maak een nieuwe config file met de naam domoticz/Config/eurotronic/eur_spiritz.xml aan met deze inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<Product xmlns='http://code.google.com/p/open-zwave/'>

<CommandClass id="32" name="BASIC">
                <Value type="list" genre="user"  instance="1" index="0" label="BasicFunction" min="0" max="255" value="0" size="1">
                        <Item label="Off" value="15" />
                        <Item label="Valve" value="254" />
                        <Item label="Heat" value="255" />
                        <Item label="Heat Econ" value="0" />
                        <Item label="Boost" value="240" />
                </Value>
        </CommandClass>

<CommandClass id="38" name="COMMAND_CLASS_SWITCH_MULTILEVEL" version="1" >
                <Instance index="1" />
                <Value type="byte" genre="user" instance="1" index="0" label="Level" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="255" value="254" />
                <Value type="button" genre="user" instance="1" index="1" label="Bright" units="" read_only="false" write_only="true" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" />
                <Value type="button" genre="user" instance="1" index="2" label="Dim" units="" read_only="false" write_only="true" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" />
                <Value type="bool" genre="system" instance="1" index="3" label="Ignore Start Level" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="True" />
                <Value type="byte" genre="system" instance="1" index="4" label="Start Level" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="255" value="0" />
        </CommandClass>

<CommandClass id="49" name="COMMAND_CLASS_SENSOR_MULTILEVEL" version="5" >
                <Instance index="1" />
                <Value type="decimal" genre="user" instance="1" index="1" label="Temperature" units="C"  />
        </CommandClass>

<CommandClass id="64" name="COMMAND_CLASS_THERMOSTAT_MODE" version="3" request_flags="4" >
                <Instance index="1" />
                <Value type="list" genre="user" instance="1" index="0" label="Mode">
                        <Item label="Off" value="0" />
                        <Item label="Heat" value="1" />
                        <Item label="Heat Econ" value="11" />
                        <Item label="Boost" value="15" />
                        <Item label="Valve" value="31" />
                </Value>
                <SupportedModes>
                        <Mode index="0" label="Off" />
                        <Mode index="1" label="Heat" />
                        <Mode index="11" label="Heat Econ" />
                        <Mode index="15" label="Boost" />
                        <Mode index="31" label="Valve" />
                </SupportedModes>
        </CommandClass>

<CommandClass id="67" name="COMMAND_CLASS_THERMOSTAT_SETPOINT" version="1" request_flags="4"  >
                <Instance index="1" />
                <Value type="decimal" genre="user" index="1" label="Heat Setpoint" units="C" value="22"/>
                <Value type="decimal" genre="user" index="11" label="Heat Econ Setpoint" units="C" value="18"/>
        </CommandClass>

<CommandClass id="112" name="COMMAND_CLASS_CONFIGURATION" version="1" request_flags="4" >
                <Value type="byte" genre="config" index="1" label="LCDInvert" units="" value="0"/>
                <Value type="byte" genre="config" index="2" label="LCDTimeout" units="" value="0"/>
                <Value type="byte" genre="config" index="3" label="Backlight" units="" value="1"/>
                <Value type="byte" genre="config" index="4" label="BatteryReport" units="" value="1"/>
                <Value type="byte" genre="config" index="5" label="MeasuredTempReport" units="" value="5"/>
                <Value type="byte" genre="config" index="6" label="ValveopenReport" units="" value="0"/>
                <Value type="byte" genre="config" index="7" label="WindowOpenDetect" units="" value="2"/>
                <Value type="byte" genre="config" index="8" label="TempOffset" units="" value="0"/>
        </CommandClass>

</Product>

Wijzig bestand domoticz/Config/manufacturer_specific.xml en voeg de volgende twee regels toe onder de sectie voor Eurotronics:
code:
1
2
                <Product type="0003" id="0001" name="EUR_SPIRITZ Wall Radiator Thermostat Valve Control" config="eurotronic/eur_spiritz.xml"/>
                <Product type="0003" id="0003" name="EUR_SPIRITZ Wall Radiator Thermostat Valve Control" config="eurotronic/eur_spiritz.xml"/>

Waarschijnlijk moet je Domoticz eerst ook nog herstarten (en backups maken :)). En dan kan je de kranen pairen en zie je ze in de device list terug.

EDIT: Vergeten de manufacturer_specific.xml edits toe te voegen

[ Voor 3% gewijzigd door tsjoender op 24-09-2018 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stubby
  • Laatst online: 20:57
tsjoender schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:50:

Waarschijnlijk moet je Domoticz eerst ook nog herstarten (en backups maken :)). En dan kan je de kranen pairen en zie je ze in de device list terug.
Ik moest dan ook nog een verwijzing toevoegen in manufacturer_specific.xml. Dan weerden de kranen wel herkend, maar dan nog kon ik geen andere configuration instellen dan "protected". De configuration van de node in de openzwave gui bleef ook leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
Stubby schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:54:
[...]

Ik moest dan ook nog een verwijzing toevoegen in manufacturer_specific.xml. Dan weerden de kranen wel herkend, maar dan nog kon ik geen andere configuration instellen dan "protected". De configuration van de node in de openzwave gui bleef ook leeg.
Klopt helemaal, heb ik net nog toegevoegd aan mijn post. Voor mij werkt het instellen van de parameters ook goed met bovenstaande configs.

[ Voor 8% gewijzigd door tsjoender op 24-09-2018 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
Ik heb de action modellen in gebruik werkt goed.
Zelf codes gegeven in domotica daardoor kan je de remotes die erbij zitten niet gebruiken.
Kies idd AC en dan een code.
stekker in het stroom en 1x aanzetten zodat deze gekoppeld is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkduckie
  • Laatst online: 19-09 14:55
@VR_Bosch @JDunnio

Ik kreeg het met de switch helaas niet voor elkaar. Nu had ik nog een dimmer 2 over. En daarmee werkt het inderdaad wel, zoals her en der terug te vinden is.
Niet de meest elegante oplossing maar het werkt voor nu prima.
Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Nu online
Dylantje2 schreef op zondag 23 september 2018 @ 09:28:
[...]

+

Laat je mesh netwerk eens zien met een plaatje?
Wat je zegt is niet wat we kunnen zien..
Je zegt goed geleerd, maar dat zie je aan je mesh [ zwave/instellingen/nodebeheer/groepen en netwerk /

Daarnaast batterijen devices in je Zwve netwerk zijn troep.
Een lege/minder goede batterij nekt je netwerk en daardoor kun je hele rare problemen krijgen is mijn ervaring. Dus eigenlijk alle batterijen vernieuwen, en dan probleem device excluden.
Dan met de usb heel kort bij device eerst nogmaals excluden.
dan met de usb dicht bij weer includen.
Dan je mesh checken.
En eogenlijk moet je ook inloggen met ftp en kijken hoe je zwcfg file eruit ziet.
Anders ook domoticz stoppen.
zwcfg eruit en dan domoticz starten en minimaal 12 uur wachten.
ook nog een optie hele config map eruit via ftp als domoticz gestopt is.
dan een ./updatebeta doen.

Maar nogmaals batterij en zwave niet doen... [ zijn ook betere alternatieven voor Xiaomi bijv]
check ook heel goed of je device wel in de supported list staat van openzwave.
stat hij er niet en leer je hem, kun je ook weer heel veel problemen krijgen
Je mening van Xiaomi beter deel ik niet. Xiaomi heeft ook zijn nukken (ik heb hele huis met Xiaomi gehad en alles eruit gegooid)
Z-wave op batterijen werken prima. Het zijn bij mij puur de Neo CoolCam Wall Switch 1-knops die niet lekker werken.
Althans, ik heb er 2 die wel goed lijken te werken. Die sturen wel direct de status door naar Domoticz.
Dat is nr 009 en 040.

Hierbij een foto van de Zwave Groups:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wIfJDC8R4j9VcpEvxdc0LlVH/full.png

WS1= Neo CoolCam Wall Switch 1-knops
WS2= Neo CoolCam Wall Switch 2-knops
WP = Fibaro Wall Plug
SS = Fibaro Smoke Sensor
MS = Neo CoolCam Motion Sensor
FWP = Fibaro Wall Plug (moet ik nog renamen naar WP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDunnio
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:26
TerrorSource schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:32:
[...]

Je mening van Xiaomi beter deel ik niet. Xiaomi heeft ook zijn nukken (ik heb hele huis met Xiaomi gehad en alles eruit gegooid)
Z-wave op batterijen werken prima. Het zijn bij mij puur de Neo CoolCam Wall Switch 1-knops die niet lekker werken.
Althans, ik heb er 2 die wel goed lijken te werken. Die sturen wel direct de status door naar Domoticz.
Dat is nr 009 en 040.

[Afbeelding]

WP = Fibaro Wall Plug
SS = Fibaro Smoke Sensor
Misschien de één of beide switches en de Æon stick even in een eigen Zwave groep plaatsen? Of heb je het bereik van het mesh nodig?

Ik kan me zo voorstellen dat er iets misgaat als de relay via een ander device of een device van een ander merk gaat. Zou niet mogen, maar ik zou het wel testen?
Anders netwerkheal of misschien een verschil in firmware al bekeken?

[ Voor 0% gewijzigd door JDunnio op 24-09-2018 14:54 . Reden: Autocorrectie typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:29
tsjoender schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:50:
[...]

[...]

[...]

[...]

Zelf heb ik deze met succes toegevoegd door de openzwave config uit te breiden. Ik draai nog de voorlaatste stable. Zo te lezen in de reakties heeft de laatste stable ook nog geen ondersteuning meegeleverd.

Zelf toevoegen is eenvoudig. Maak een nieuwe config file met de naam domoticz/Config/eurotronic/eur_spiritz.xml aan met deze inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<Product xmlns='http://code.google.com/p/open-zwave/'>

<CommandClass id="32" name="BASIC">
                <Value type="list" genre="user"  instance="1" index="0" label="BasicFunction" min="0" max="255" value="0" size="1">
                        <Item label="Off" value="15" />
                        <Item label="Valve" value="254" />
                        <Item label="Heat" value="255" />
                        <Item label="Heat Econ" value="0" />
                        <Item label="Boost" value="240" />
                </Value>
        </CommandClass>

<CommandClass id="38" name="COMMAND_CLASS_SWITCH_MULTILEVEL" version="1" >
                <Instance index="1" />
                <Value type="byte" genre="user" instance="1" index="0" label="Level" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="255" value="254" />
                <Value type="button" genre="user" instance="1" index="1" label="Bright" units="" read_only="false" write_only="true" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" />
                <Value type="button" genre="user" instance="1" index="2" label="Dim" units="" read_only="false" write_only="true" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" />
                <Value type="bool" genre="system" instance="1" index="3" label="Ignore Start Level" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="0" value="True" />
                <Value type="byte" genre="system" instance="1" index="4" label="Start Level" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="0" max="255" value="0" />
        </CommandClass>

<CommandClass id="49" name="COMMAND_CLASS_SENSOR_MULTILEVEL" version="5" >
                <Instance index="1" />
                <Value type="decimal" genre="user" instance="1" index="1" label="Temperature" units="C"  />
        </CommandClass>

<CommandClass id="64" name="COMMAND_CLASS_THERMOSTAT_MODE" version="3" request_flags="4" >
                <Instance index="1" />
                <Value type="list" genre="user" instance="1" index="0" label="Mode">
                        <Item label="Off" value="0" />
                        <Item label="Heat" value="1" />
                        <Item label="Heat Econ" value="11" />
                        <Item label="Boost" value="15" />
                        <Item label="Valve" value="31" />
                </Value>
                <SupportedModes>
                        <Mode index="0" label="Off" />
                        <Mode index="1" label="Heat" />
                        <Mode index="11" label="Heat Econ" />
                        <Mode index="15" label="Boost" />
                        <Mode index="31" label="Valve" />
                </SupportedModes>
        </CommandClass>

<CommandClass id="67" name="COMMAND_CLASS_THERMOSTAT_SETPOINT" version="1" request_flags="4"  >
                <Instance index="1" />
                <Value type="decimal" genre="user" index="1" label="Heat Setpoint" units="C" value="22"/>
                <Value type="decimal" genre="user" index="11" label="Heat Econ Setpoint" units="C" value="18"/>
        </CommandClass>

<CommandClass id="112" name="COMMAND_CLASS_CONFIGURATION" version="1" request_flags="4" >
                <Value type="byte" genre="config" index="1" label="LCDInvert" units="" value="0"/>
                <Value type="byte" genre="config" index="2" label="LCDTimeout" units="" value="0"/>
                <Value type="byte" genre="config" index="3" label="Backlight" units="" value="1"/>
                <Value type="byte" genre="config" index="4" label="BatteryReport" units="" value="1"/>
                <Value type="byte" genre="config" index="5" label="MeasuredTempReport" units="" value="5"/>
                <Value type="byte" genre="config" index="6" label="ValveopenReport" units="" value="0"/>
                <Value type="byte" genre="config" index="7" label="WindowOpenDetect" units="" value="2"/>
                <Value type="byte" genre="config" index="8" label="TempOffset" units="" value="0"/>
        </CommandClass>

</Product>

Wijzig bestand domoticz/Config/manufacturer_specific.xml en voeg de volgende twee regels toe onder de sectie voor Eurotronics:
code:
1
2
                <Product type="0003" id="0001" name="EUR_SPIRITZ Wall Radiator Thermostat Valve Control" config="eurotronic/eur_spiritz.xml"/>
                <Product type="0003" id="0003" name="EUR_SPIRITZ Wall Radiator Thermostat Valve Control" config="eurotronic/eur_spiritz.xml"/>

EDIT: Vergeten de manufacturer_specific.xml edits toe te voegen
Vraag effe iemand op het forum of ze deze willen toevoegen aan de beta's
Alleen dan heb je kans dat hij in de volgende stable is toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:32
Al een jaar of 10 draai ik naast allerlei protocollen X10, vooral voor de rolluiken nog en een enkele licht schakelaar.
Vrijdag is er een extra omvormer tbv zonnepanelen geplaatst. En ja hoor div. Rolluiken werken (onregelmatig) niet meer dan anders met de hand.
Tijd voor helemaal uitfaseren die X10.....

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trompetoet
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-09 10:59
Nieuwe Domotica gebruiker hier. Ik overweeg de anschaf van een RasPi met Domoticz en zo'n Zwave stick, maar heb de volgende vragen:

Ik wil graag het één en ander met alexa groeperen en automatiseren. Kan ik losse Zwave apparaten via een Domoticz hub toevoegen aan Alexa? d.w.z. kan ik via Alexa een groep maken met Philips Hue lampen die via de Hue hub aan alexa gekoppeld zijn, EN zwave schakelaars die via Domoticz aan Alexa gekoppeld zijn? Dus als ik zeg: 'alexa, turn on the living room lights', dat zowel Hue lampen als Zwave schakelaars werken?

Wat ik absoluut NIET wil, is het volgende: 'Alexa, tell raspberry to ...', Ik wil dat alexa met 1 simpel commando dingen soort van direct aanstuurt. Ik hoop dat de vraag een beetje duideiljk is :)

Is dit mogelijk met Domoticz? Zo ja, is het relatief eenvoudig op te zetten?
Zo nee, zijn er andere hubs die dit wel faciliteren?

En in het algemeen: hoe is de betrouwbaarheid van een Pi met Domotics, en hoe snel reageert alles i.c.m. Alexa, als je dat zou vergelijken met andere kant-en-klare hubs?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
SpikeHome schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:45:
[...]

Ik heb de action modellen in gebruik werkt goed.
Zelf codes gegeven in domotica daardoor kan je de remotes die erbij zitten niet gebruiken.
Kies idd AC en dan een code.
stekker in het stroom en 1x aanzetten zodat deze gekoppeld is
Ik ga een setje halen, en er mee aan de slag.
De beste leerschool, is gewoon doen....
Desnoods met vallen, opstaan en vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ik heb een blockly gemaakt voor mijn verwarming in huis... Werkt op zich wel goed, maar ik zie dat mijn switch bijna elke 2 minuut wordt geschakeld (status on) dit hoort toch niet, 1 keer on is genoeg :-)
Wat heb ik verkeerd gedefinieerd? Ik heb hem als 'device' blockly staan.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/311vshv.png

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2zgyjw9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
vwtune schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:00:
Ik heb een blockly gemaakt voor mijn verwarming in huis... Werkt op zich wel goed, maar ik zie dat mijn switch bijna elke 2 minuut wordt geschakeld (status on) dit hoort toch niet, 1 keer on is genoeg :-)
Wat heb ik verkeerd gedefinieerd? Ik heb hem als 'device' blockly staan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je automatisering voldoet (en blijft voldoen) aan de gestelde voorwaarden. Dus hij blijft uitvoeren. :) Je kunt instellen dat als ie aan staat, dat ie niet opnieuw aan hoeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
Hendrik55 schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:27:
[...]

Ik ga een setje halen, en er mee aan de slag.
De beste leerschool, is gewoon doen....
Desnoods met vallen, opstaan en vragen :)
En dat 10tje val je ook geen bult.

Je kan de remote wel gebruiken maar de kans dat je buur zo een zelfde heeft is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Rgerr schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:16:
[...]

Je automatisering voldoet (en blijft voldoen) aan de gestelde voorwaarden. Dus hij blijft uitvoeren. :) Je kunt instellen dat als ie aan staat, dat ie niet opnieuw aan hoeft?
Ehh oke... en hoe zou dit in een blockly eruit zien dan? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisje1983
If temperatuur is lower then thermostaat actual and CV is off

Then turn CV on

If temperatuur is same then thermostaat actual and CV is on

Then turn CV off

De status van de CV schakelaar in de voorwaarde zorgt voor een enkele schakelmoment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:24
Heeft iemand hier een shelly 1 of shelly 2 toegevoegd aan domoticz?
En zo ja, hoe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

TerrorSource schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:32:
[...]

Dat is nr 009 en 040.

[Afbeelding]

WP = Fibaro Wall Plug
SS = Fibaro Smoke Sensor
Mag wat van Xiaomi vind..
Maar betere motions heb ik nog niet gevonden.. Ik weet niet wat je eruit hebt gegooid...[ te koop?? ]

Ik zie wel een paar 4,5,7 en 47 die wel heel slecht in je mesh zitten..
Maar staat je type echt in OpenZwave?
https://github.com/OpenZW...master/config/shenzen_neo
Als hij er niet in staat heeft gizmocuz verzekerd kun je hele rare effecten krijgen.
Dus ik had meerdere plugs van neo, en veel problemen. neo eruit en everspring [ openzwave listed ] erin...
Geen enkel probleem..

Ik zie ze niet in de lijst.

Dat zou een hoop kunnen verklaren.
En leren direct op je usb!!
Die er vast naast houden,
Eerst afleren [ al is hij niet geleerd ] dan leren

Dan toch echt je batterij zwave is erg lastig..
Heb je de zwave batterij plugin erop staan?
Als er 1 batterij slecht is, mesh om zeep en rare effecten
Probleem Zwave China geeft ook met de plugin de status van de batterijen niet goed weer. [ zoek op Domoticz forum ]
Wil je serieus problemen oplossen.
Moet je alle batterijen vervangen door goede nieuwe.
En dan verder kijken.
Probleem x, de ene pir zal veel sneller leeg zijn in d ruk verkeer dan andere.

Dus succes, ik heb 2 jaar lopen tobben met Zwave batterijen en China erin.[ Gizmocus heeft me vaak geholpen ]
Batterijen devices eruit, china eruit.
Alles te vinden open Zwave.
Nooit zo stabiel geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Is het mogelijk om deze https://nl.aliexpress.com...d412363&priceBeautifyAB=0 wifi controller in domoticz te gebruiken?
Ik heb er nog 3 van liggen, maar als ik ze toevoeg als yi light led met bijbehorende ip adres dan werkt het niet. Of moet ik de mi light controller aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Ok, ik snap iets niet. Ik probeer de Hank 4 scene-controller toe te voegen in Domoticz. Dat lukt 'prima', behalve dat 3 van de 4 drukknopjes niet werken zoals de eerste. De eerste wordt toegevoegd als 'level'-schakelaar en kan ik in Domoticz zelf ook weer 'uit' zetten. Dat is handig, want dan ik daar wat logica aan toevoegen. Echter, de andere 3 schakelaars worden als 'Unknown' toegevoegd en als ik ze probeer uit te schakelen dan zegt Zwave dat hij de node niet kan vinden. Wat raar is, want als ik op de knop op de Hank-controller klik, dan zet ie netjes de schakelaar op 'On'. Iemand hier ervaring mee? Of zit dit in de controller die ik net heb aangeschaft dat hij verkeerd rapporteert wat voor knopjes hij heeft?

-edit-
Ik merk nu dat bij het includen, hij alleen de eerste knop netjes in de devices zet. Pas na het drukken op knop 2, 3 en 4 komen die er bij. Lijkt op dit probleem: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=24813

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Include-proces:
2018-09-24 21:19:26.556 OpenZWave: Value_Added: Node: 10 (0x0a), CommandClass: CENTRAL SCENE, Label: Scene Count, Instance: 0
2018-09-24 21:19:26.556 OpenZWave: Value_Added: Node: 10 (0x0a), CommandClass: CENTRAL SCENE, Label: Scene KeyAttribute, Instance: 1
2018-09-24 21:19:26.556 OpenZWave: Value_Added: Node: 10 (0x0a), CommandClass: CENTRAL SCENE, Label: Scene ID, Instance: 2
2018-09-24 21:19:26.556 OpenZWave: Value_Added: Node: 10 (0x0a), CommandClass: CENTRAL SCENE, Label: Scene Number, Instance: 128
2018-09-24 21:19:26.556 OpenZWave: Value_Added: Node: 10 (0x0a), CommandClass: CENTRAL SCENE, Label: Button, Instance: 3
2018-09-24 21:19:26.556 OpenZWave: Value_Added: Node: 10 (0x0a), CommandClass: CENTRAL SCENE, Label: Scenes Identical, Instance: 4
2018-09-24 21:19:26.556 OpenZWave: Value_Added: Node: 10 (0x0a), CommandClass: BATTERY, Label: Battery Level, Instance: 1
2018-09-24 21:19:26.556 OpenZWave: Value_Added: Node: 10 (0x0a), CommandClass: SWITCH MULTILEVEL, Label: Level, Instance: 1
2018-09-24 21:19:26.558 (Aeotec ZWave USB Stick) Light/Switch (Level)
2018-09-24 21:19:26.560 OpenZWave: Value_Added: Node: 10 (0x0a), CommandClass: SWITCH MULTILEVEL, Label: Bright, Instance: 1
2018-09-24 21:19:26.560 OpenZWave: Value_Added: Node: 10 (0x0a), CommandClass: SWITCH MULTILEVEL, Label: Dim, Instance: 1
2018-09-24 21:19:26.975 OpenZWave: Value_Added: Node: 10 (0x0a), CommandClass: CENTRAL SCENE, Label: Supported Key Attributes All Scenes, Instance: 5

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Schakelaars klikken na het includen:
2018-09-24 21:20:12.171 OpenZWave: Value_Added: Node: 10 (0x0a), CommandClass: CENTRAL SCENE, Label: Scene ID, Instance: 2
2018-09-24 21:20:12.172 (Aeotec ZWave USB Stick) Light/Switch ()
2018-09-24 21:20:15.088 OpenZWave: Value_Added: Node: 10 (0x0a), CommandClass: CENTRAL SCENE, Label: Scene ID, Instance: 2
2018-09-24 21:20:15.089 (Aeotec ZWave USB Stick) Light/Switch (Level)
2018-09-24 21:20:16.850 OpenZWave: Value_Added: Node: 10 (0x0a), CommandClass: CENTRAL SCENE, Label: Scene ID, Instance: 2
2018-09-24 21:20:16.851 (Aeotec ZWave USB Stick) Light/Switch ()
2018-09-24 21:20:18.310 OpenZWave: Value_Added: Node: 10 (0x0a), CommandClass: CENTRAL SCENE, Label: Scene ID, Instance: 2
2018-09-24 21:20:18.311 (Aeotec ZWave USB Stick) Light/Switch ()

code:
1
2
3
4
5
6
7
Schakelaar 1 werkt wel:
2018-09-24 21:28:47.991 Status: User: Admin initiated a switch command (233/Level/Off)
2018-09-24 21:28:48.021 OpenZWave: Domoticz has send a Switch command!, Level: 0, NodeID: 10 (0x0a)

Schakelaar 2 werkt niet:
2018-09-24 21:28:53.457 Status: User: Admin initiated a switch command (234/Unknown/Off)
2018-09-24 21:28:53.457 Error: ZWave: Node not found! (NodeID: 10, 0x0a)

De 4 schakelaars na het includen:
Afbeeldingslocatie: http://pimmeh.duckdns.org/pimmeh/files/domoticz/hank-include-fail1.PNG

Als ik schakelaar 2, 3 of 4 probeer te schakelen:
Afbeeldingslocatie: http://pimmeh.duckdns.org/pimmeh/files/domoticz/hank-include-fail2.PNG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisje1983
vwtune schreef op maandag 24 september 2018 @ 21:14:
Is het mogelijk om deze https://nl.aliexpress.com...d412363&priceBeautifyAB=0 wifi controller in domoticz te gebruiken?
Ik heb er nog 3 van liggen, maar als ik ze toevoeg als yi light led met bijbehorende ip adres dan werkt het niet. Of moet ik de mi light controller aanschaffen?
Even open maken, ze lijken op de magic home led controller en die heeft een ESP chip waar je tasmota of espeasy kunt flashen.

Helemaal ideaal is het niet, alleen aan en uit en dimmer werken dan. Kleuren kiezen die je met HTML commandos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
Pimmeh schreef op maandag 24 september 2018 @ 21:44:
Ok, ik snap iets niet. Ik probeer de Hank 4 scene-controller toe te voegen in Domoticz.

...
Ik heb de Hank 4 knops (wit, knop midden en 3 er omheen). Deze werkte (tot voor kort) enkel als scene controller. Dwz dat je hem kon inleren om een scene te starten. Sinds een van de latere betas zie ik ineens een van de knoppen bij devices terugkomen. Wellicht een foutje of is er nog werk te doen om het werkend te krijgen? Doet de controller het wel als je hem als scene controller gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:43
Ik krijg vandaag of morgen een Arduino Nano binnen met een 433MHz Receiver en transmitter. Alleen ben ik al vele handleidingen doorgebladerd op zoek naar de beste manier om dit werkend te krijgen binnen Domoticz.
Maar veel handleidingen zijn ietswat gedateerd en werken niet allemaal meer.
Op welke manier is het het best werkend te krijgen binnen Domoticz (met of zonder Arduino)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rspoe
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-08 08:23
Welke led dimmers (bedraad) raden jullie aan. Ik kom alleen maar draadloze/wifi dimmers tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
rspoe schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:05:
Welke led dimmers (bedraad) raden jullie aan. Ik kom alleen maar draadloze/wifi dimmers tegen.
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Ik zoek een inbouw LED dimmer voor de keukenverlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Drardollan schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:22:
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Ik zoek een inbouw LED dimmer voor de keukenverlichting.
rspoe schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:05:
Al eens naar Fibaro Dimmer gekeken? Wel via z-wave, dus z-wave usb stickje bij benodigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rspoe
Rgerr schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:48:
[...]

[...]

Al eens naar Fibaro Dimmer gekeken? Wel via z-wave, dus z-wave usb stickje bij benodigd.
Jazeker. En Qubino DIN rail Dimmer Zwave Plus. Maar dit gaat allemaal via wifi. Het zou mooi zijn om dit ook bedraad aan te sturen vanuit Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
rspoe schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 14:34:
[...]

Jazeker. En Qubino DIN rail Dimmer Zwave Plus. Maar dit gaat allemaal via wifi. Het zou mooi zijn om dit ook bedraad aan te sturen vanuit Domoticz?
Hoe kom je er bij dat het via Wifi werkt? Het werkt op z-wave, dat is wat anders. Maar ik had je vraag anders geïntepreteerd, ik dacht dat je bedoelde de stroomvoorziening bedraad moest zijn in plaats van op batterij. Maar je wil de dimmer bedraad kunnen aansturen. Denk niet dat je daar iets voor gaat vinden, helaas...

Maar kan ik er uit opmaken dat je je wifi bereik niet stabiel genoeg/ontoereikend vind om domotica mee aan te sturen? Zo ja, kijk eens naar een ander protocol zoals z-wave. Z-wave werkt middels een mesh princiepe, hoe meer je in huis hebt, hoe 'sterker' het netwerk is. Wat ik opmaak uit je informatie, lijkt mij dat een goede optie, indien de (toekomstige) controller binnen bereik staat of meer z-wave producten wil gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Rgerr schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:48:
[...]

[...]

Ik heb al een tijdje Domoticz draaien en een Z-Wave netwerk ;)

In dit geval moet het vooral een fysieke knop hebben, geen behoefte aan die 3x per maand om helemaal mijn app op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
Drardollan schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:39:
[...]

Ik heb al een tijdje Domoticz draaien en een Z-Wave netwerk ;)

In dit geval moet het vooral een fysieke knop hebben, geen behoefte aan die 3x per maand om helemaal mijn app op te starten.
Al mijn fibaro dimmers (en schakelaars) hebben een fysike knop aangesloten. Ook ik weiger voor alles een app te gebruiken.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
SnowDude schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:42:
[...]

Al mijn fibaro dimmers (en schakelaars) hebben een fysike knop aangesloten. Ook ik weiger voor alles een app te gebruiken.
Bij mij is het simpel, de standaard verlichting schakelt op basis van lichtsterkte/beweging/TV aan/en dat soort dingen. Heb 2 andere lampen in de woonkamer die middels Z-Wave drukknoppen werken, ook als Domoticz eruit ligt.

Ik wil nu de bijverlichting in de keuken doen, de standaard verlichting gaat automatisch (incl. stukje dimmen als er niemand in de keuken is). De bijverlichting wil ik echter met name fysiek schakelen, maar OOK via Domoticz. Dan gaat het licht vanzelf uit indien nodig.

Zoals al eerder geroepen, een volgende stap zal rook/branddetectie zijn. En juist dan wil ik al het licht aan kunnen doen op 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rspoe
Rgerr schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 14:46:
[...]

Hoe kom je er bij dat het via Wifi werkt? Het werkt op z-wave, dat is wat anders. Maar ik had je vraag anders geïntepreteerd, ik dacht dat je bedoelde de stroomvoorziening bedraad moest zijn in plaats van op batterij. Maar je wil de dimmer bedraad kunnen aansturen. Denk niet dat je daar iets voor gaat vinden, helaas...

Maar kan ik er uit opmaken dat je je wifi bereik niet stabiel genoeg/ontoereikend vind om domotica mee aan te sturen? Zo ja, kijk eens naar een ander protocol zoals z-wave. Z-wave werkt middels een mesh princiepe, hoe meer je in huis hebt, hoe 'sterker' het netwerk is. Wat ik opmaak uit je informatie, lijkt mij dat een goede optie, indien de (toekomstige) controller binnen bereik staat of meer z-wave producten wil gaan gebruiken.
Ik bedoelde draadloos in plaats van Wifi.
SnowDude schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:42:
[...]

Ik wil het als volgt opzetten zodat het altijd blijft werken als de logica/domoticz weg valt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xjoCoGC.png

Tussen de schakelaar en lamp komt dan dus een dimmer. Die ik met de schakelaar maar ook met domoticz wil aansturen. Via z-wave kan, maar dat blijft draadloos.

DMX, Artnet en Dali wordt niet ondersteund? Ik vroeg me af of er een bedraad alternatief is.

Dit wil ook gaan gebruiken als hardware:

Ethernet inputs board
Zou zoiets kunnen zijn: http://denkovi.com/smartd...nputs-module-din-rail-box

Ethernet relay board
Zou zoiets kunnen zijn: https://www.ebay.com/itm/...-rail-clips-/282411339886

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
rspoe schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:58:
[...]

Ik bedoelde draadloos in plaats van Wifi.

[...]

Ik wil het als volgt opzetten zodat het altijd blijft werken als de logica/domoticz weg valt:
[Afbeelding]

Tussen de schakelaar en lamp komt dan dus een dimmer. Die ik met de schakelaar maar ook met domoticz wil aansturen. Via z-wave kan, maar dat blijft draadloos.

DMX, Artnet en Dali wordt niet ondersteund? Ik vroeg me af of er een bedraad alternatief is.

Dit wil ook gaan gebruiken als hardware:

Ethernet inputs board
Zou zoiets kunnen zijn: http://denkovi.com/smartd...nputs-module-din-rail-box

Ethernet relay board
Zou zoiets kunnen zijn: https://www.ebay.com/itm/...-rail-clips-/282411339886
Ik weet niet vanwaar je draadloos absoluut niet wilt hebben, maar het kan best betrouwbaar werken en met Z-wave is bovenstaande plaatje prima te implementeren. Je kunt met Z-wave namelijk associations maken welke ook blijven werken als de controller offline is.

Bedraad zou ik ook verkiezen als ik dit makkelijk toe kan passen, maar ik heb nu al een poos Z-wave voor verlichting en dat bevalt prima, dus je zou het nog eens in overweging kunnen nemen. Kosten is nog wel een punt bij Z-wave want bovenstaande kost zomaar €170 (schakelaar, plus pir plus controller). Zelf iets bouwen kan een heel stuk goedkoper en is misschien ook nog veel leuker om te doen. Keuzes, keuzes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
dmstr schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 08:57:
Ik krijg vandaag of morgen een Arduino Nano binnen met een 433MHz Receiver en transmitter. Alleen ben ik al vele handleidingen doorgebladerd op zoek naar de beste manier om dit werkend te krijgen binnen Domoticz.
Maar veel handleidingen zijn ietswat gedateerd en werken niet allemaal meer.
Op welke manier is het het best werkend te krijgen binnen Domoticz (met of zonder Arduino)?
Zoek eens op RFlink. Staan ook schema's op de wiki.
Overigens werkt die niet met een Nano maar met een Arduino Mega. Werkt goed met Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:43
jobr schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 18:49:
[...]

Zoek eens op RFlink. Staan ook schema's op de wiki.
Overigens werkt die niet met een Nano maar met een Arduino Mega. Werkt goed met Domoticz.
Ik heb een begin gemaakt:
Vandaag de transmitter en receiver binnen gekregen en aangesloten aan m’n RPi 3B+ aan de hand van de volgende handleiding:
https://shoarma.000webhos...ntvangen-op-raspberry-pi/

Zie:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ftjRxt3S/1_D658_E08-_E019-4_ACB-_A665-7_D496_A9142_D1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/bdyz7vDL/6_A7_B6_FD5-_B7_C5-426_E-869_C-0_A25664_FF0_C2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MfpqVs2g/6_D0_EAA63-_D200-4_E71-8_F06-79_EB5_EA77_E78.jpg

Alleen zodra ik de RFsniffer gebruik, komt er geen signaal binnen.
Ik probeer het signaal van deze afstandsbediening te ontvangen:
https://www.conrad.nl/p/f...lig-buiten-1000-w-1491879

Edit:

Ondanks de dubbele check toch een pin verkeerd aangesloten. Nu vang ik de codes die ik zelf verstuur op. Alleen pik ik nog geen code van de afstandsbediening op, dus moet daar nog even naar kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door dmstr op 25-09-2018 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
TravockMD schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 07:57:
[...]

Ik heb de Hank 4 knops (wit, knop midden en 3 er omheen). Deze werkte (tot voor kort) enkel als scene controller. Dwz dat je hem kon inleren om een scene te starten. Sinds een van de latere betas zie ik ineens een van de knoppen bij devices terugkomen. Wellicht een foutje of is er nog werk te doen om het werkend te krijgen? Doet de controller het wel als je hem als scene controller gebruikt?
Bedoel je hier nou mee dat je met blocky of Lua gewoon een Scene in Domoticz laat starten? En wat bedoel je met ‘tot voor kort’? Werkt het sinds kort anders (ineens)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
Pimmeh schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:34:
[...]

Bedoel je hier nou mee dat je met blocky of Lua gewoon een Scene in Domoticz laat starten? En wat bedoel je met ‘tot voor kort’? Werkt het sinds kort anders (ineens)?
Niet via blocky of lua maar via de scènes zelf. (Edit scene, en klik op add device bij Activation Devices. Dan op een van de Hank knoppen drukken om deze knop te associëren met deze scène)

Zo werkte het tot voor kort. (Nu nog steeds overigens) Enkel heb ik ik (in ieder geval) van 1 knop een device in de lijst staan.

• rspoe
tsjoender schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 17:18:
[...]

Ik weet niet vanwaar je draadloos absoluut niet wilt hebben, maar het kan best betrouwbaar werken en met Z-wave is bovenstaande plaatje prima te implementeren.
Best betrouwbaar... Het moet gewoon betrouwbaar zijn :) Maar er zijn dus niet echt alternatieven als je met Domoticz wil werken :?

• Rgerr
rspoe schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:05:
[...]

Best betrouwbaar... Het moet gewoon betrouwbaar zijn :) Maar er zijn dus niet echt alternatieven als je met Domoticz wil werken :?
Betrouwbaarst is z-wave voor de gewone consument, bij uitstek. Heb hier van alles in huis (gehad), WiFi, IR, RF, Zigbee en z-wave. Waarvan Zigbee (alleen Hue), z-wave en WiFi over zijn gebleven, en die laatste wordt momenteel vervangen door z-wave en Zigbee alternatieven. :)

Als je controller en apparaten gewoon binnen bereik zijn, werkt het en werkt het betrouwbaar, indien juist geconfigureerd. :)

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Als je een goed wifi netwerk hebt (router of AP's of whatever) dan is dit ook gewoon betrouwbaar hoor. Ik ben aardig wat wifi apparaten aan het toevoegen vanuit financieel oogpunt (zwave is gewoon stervensduur) en dat bevalt tot nu toe prima. Nog geen enkel issue gehad tot nu toe.

Pagina: 1 ... 111 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.