Darkduckie schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:43:
@
VR_Bosch @
JDunnio
Ik heb inderdaad een pulsedrukker zitten.
Hoe lang duurde het bij jullie voordat de devices toegevoegd werden?
Parameter 28 staat op 15, ook al op 2,4 of 8 gehad. Met 15 heb je alle mogelijkheden als ik de documentatie goed begrijp.
Op dit moment een FGS223 ook zo geconfigureerd en parameter 29 ook op 15, maar ook daar worden nog geen devices toegevoegd.
Natuurlijk na accept new hardware wel de keren gedrukt op de schakelaar. Helaas mag het nog niet baten.
Ik heb ze zelf niet. Ik heb de fibaro dimmer 2. Ik zou verwachten dat dit ongeveer hetzelfde zou werken, maar schijnbaar niet. Ik heb ook zitten stoeien destijds en met wat guides op internet uiteindelijk werkend gekregen, maar over de dimmer 2 is veel meer te vinden dan de switch.
Ik vond destijds hier ook weinig info over fibaro spullen, terwijl ik verwacht dat er toch wel enkelen zijn die dit ook hebben draaien. Hierbij een poging om je verder te helpen, maar ik zou het zo verder niet weten.
Ik lees wel her en der dat de switch dit niet zou ondersteunen, ondanks dat het in de Open Z-Wave config staat. Mogelijk ook omdat je de Switch wel weer als master kunt gebruiken om een dimmer aan te sturen in de fibaro HC2. Ik ben dus bang dat je het verkeerde device hebt en je beter een dimmer kunt hebben waarbij je de dimmer-functie uitschakelt, maar ik word graag gecorrigeerd
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=21890
https://community.openhab...-of-local-channel/30656/4RoTeK70 schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:51:
Ik ben een beetje klaar met KaKu dus zoekende naar alternatieven binnen zwave of xiaomi.
Ik wil een normale wandschakelaar vervangen voor een andere of iets erachter plaatsen zodat de oude schakelaar kan blijven worden gebruikt. Om de schakelaar te kunnen blijven gebruiken is er voor twee de draadse aansluitingen (zwart - bruin) de AWMR-230 van KaKu. Nu zoek ik hier een alternatief voor. Iemand een idee?
Verder wil ik de AWST-8802 vervangen voor een alternatief. Let op moet wel 4 vrije mogelijkheden hebben.
Natuurlijk voor beide een goedkoop alternatief.
Voor Z-Wave heb je volgens mij de keuze uit de Dimmer 2 en de Qubino als meest gebruikt apparaten, waarbij de laatste niet zonder nul-draad (blauw) kan werken en dus voor jou niet geschikt is. Beide voor ronde 45 euro te vinden. Voordeel is dat de eerste knop ook zonder Domoticz aan/uit en dimmen doet.
Voor de AWST-8802 zijn ook wel opplak Z-wave schakelaars te vinden goedkoop, maar hier ben ik niet in thuis omdat ik alles in mijn orginele Gira-schakelmateriaal wil hebben.
De Qubino is meer geschikt voor LED-verlichting door zijn mosfet-dimmer.
Recent is de shelly cloud 1 uitgekomen die hetzelfde zou kunnen als de Fibaro/Qubino, maar dan over WiFi. Die kun je gebruiken met de originele software of met flashen met Tasmota/ESPEasy.
Voor DIY is de ombouw/hack van de Xiaomi Motion Sensor een interessante, maar ik ben zelf geen fan van de Xiaomi hub en app in mijn netwerk. Dit ook omdat ik thuiswerk en mijn telefoon zakelijk gebruik, maar de prijs is niet te kloppen met andere producten. Ook heb ik geen zin om mijn contactdozen open te maken als de batterij op is, maar dat zal op zich wel loslopen.
Als je Hue hebt, komen zeer binnenkort de friends of hue wall switches uit van o.a. Niko en Busch and Jaeger. B&J zit toch wel in veel huizen als schakelmateriaal. Alternatief hiervoor is om de Hue Tap om te bouwen naar een B&J, Jung of Gira materiaal voor rond de 100 euro.
Of als je of zigbee zit een B&J of Gira Zigbee inbouwschakelaar.
Op Hue kun je dan ook weer Ikea Tradfri lampen aansluiten.
Ikzelf gebruik Z-Wave fibaro dimmer 2 met Hue lampen waar ik ze niet zie (dim-functie uit) en een dimmer 2 met een philips dimbare fillament-lamp in open lampen. Dure oplossing, maar beide zijn erg betrouwbaar. Op de bovenverdieping gebruik ik de goedkope Hue White (€15). Een shelly 1, hue white en een pulsdrukker kost dan €40/45 om een lamp te schakelen. Met een dimmer 2 €75.
Het leuke van de dimmer 2 en een dubbele schakelaar (twee halve) is dat je per schakelaar 1x, 2x en 3x drukken plus de hold-functie en dus 8 functies op je schakelaar kunt zetten.
Zo zet 1x drukken de lamp aan, 2x drukken start een scene en op S2 ingedrukt houden zet alles uit.
Opties genoeg dus
[
Voor 49% gewijzigd door
JDunnio op 19-09-2018 20:29
]