Nou die range is zo belangrijk , omdat ik meerdere projecten run per jaar en die soms weleens 90/100km enkele reis zijn.WhySoSerious schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:06:
[...]
Ik denk dat je hier meer ervaringen over de 28 kWh'er gaat vinden, simpelweg omdat deze er al een hele tijd is. (en natuurlijk de beste EV is)
Range is door z'n efficiency zeer goed te noemen, on par met de efficiency van een Tesla Model 3. Hier doet de 38 kWh'er niet onder voor de 28 kWh'er. Realiseer je wel dat de 38 'er op lange afstand (>400 km) langzamer is omdat deze minder snel kan snelladen. Op 1000 km scheelt het zo een 30 tot 60 minuten in het voordeel van de 28'er.
Verbruik is zonder moeite op ~11 kWh/100km te krijgen in huidige weersomstandigheden. Daarbij bandjes goed op druk en 100 tot 110 op de teller rijdend met zo veel mogelijk uitrollen. In de winter nog een ervaring mee, maar ik ga uit van 20% slechtere range (daarmee zit de 28'er nog steeds rond die 200 km).
Hoe de comfort-uitvoering is in het nieuwe model weet ik niet. Persoonlijk rijden wij de Premium, maar daar mis je niets aan (ok, de app is een nice-to-have).
Hoe hard is die 200 km eis? Ik weet niet of we het al een keer met jou hier over gehad hebben, maar als je de mogelijkheid hebt om op je bestemming (werk?) wat bij te kunnen laden heb je sowieso een business case wanneer je de 28'er neemt ipv de 38'er. Als je de 38'er wil om puur de lange afstanden makkelijker te kunnen rijden schiet je jezelf in de voet, en hard ook.
En kan niet op elk project laden soms zou het kunnen , maar ik kan daar niet vanuit gaan.
Meerwaarde van premium tov comfort vind ik het niet waard.
Nou ik neem een 38’er , want de 28’er is niet nieuw leverbaar meer
Ik ga ook elke zomer richting het zuiden(Italie) en dat wil ik met de ev doen.
Jij wil zeggen door de langere laadtijden over lange afstanden doet de nieuwe Loniq er langer over dan het oude model..?
Edit;
M’n vriendin ziet graag de MG komen.. persoonlijk vind de de E-soul het mooiste , maar ik denk dat ik met de Loniq het beste af ben.
Mg is trouwens goedkoper dan de Hyundai (29,990,00 vs 37,895)
[ Voor 4% gewijzigd door fevo-1190 op 04-09-2020 21:27 ]